-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

Latest News from Emrooz for 05/03/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



دبیركل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: تعلل در اطاعت از امر ولی فقیه را یك لحظه هم از هیچ فرد و مقامی قابل قبول نمی‌دانیم.

به گزارش فارس، حسین فدایی در نشست مشترك اعضای شورای مركزی و كمیته های جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی (سیاسی،فرهنگی،اقتصادی و جوانان) گفت: در همه كشورها فصل‌الخطاب وجوددارد در كشور و نظام مترقی اسلامی ما، مقام عظمای ولایت، فصل‌الخطاب است. بنابراین همه باید گوش به فرمان معظم‌له باشیم تا در مسائل پیچیده، گمراه نشویم.

مهم ترین اظهارات دبیركل جمعیت ایثارگران عبارت است از:

* در ماجرای اخیر، كه رهبری تصمیم گرفته اند كه اقتضاء اصولگرایی تبعیت و اجرای این تصمیم است، تغییر هم نمی كند و اگر ما سخن از آرامش و انعطاف می زنیم بعد از این اصل است، بایستی پنجه انداختن و انتقام جویی از دولت احمدی نژاد خودداری كنیم. رهبری حكیم، فرزانه و بصیر انقلاب ، از دامن زدن به اختلافات، ایجاد تنش، ایجاد هزینه برای كشور راضی نیستند.
* سؤال اساسی این است كه چرا رهبر انقلاب به مصلحت ندانستند كه وزیر محترم اطلاعات عوض نشوند، و رهبری چرا باید به سر این موضع بایستند. آیا انسان در زندگی می‌تواند بدون مصلحت زندگی كند؛ یعنی اینكه انسان دائما بر اساس مصالح خود تابع راهبرد، قاعده، هدف، سیاست‌های كلی، درك از شرایط زمان، تهدیدات و فرصت‌هاست، لذا به هر مقدار كه انسان هدفمند باشد و راه و اصول صحیح در پیش داشته باشد مصلحت اندیش‌تر و خواهد شد، در غیر این صورت یك انسان باری به هر جهت تربیت می‌شود. بنابراین اصل مصلحت اندیشی را یك مفهوم ضروری بر جامعه بشری و حكومت‌داری می‌دانیم.
* وزارت اطلاعات چه در مسائل داخلی و چه در مسائل بین‌المللی چشم نظام است، اگر چشم و دیده‌بان خوب كار نكند تصمیمات نظام ناقص خواهد شد.
* برخی جریانات مخالف دیگر هم می‌گویند دولت در حال سازماندهی است كه در امر انتخابات دخالت كند، با این حال آیا تغییر چنین وزیری كه جانفشان دولت و مورد حمایت دولت بوده است و ورود همزمان چهره‌های سؤال‌برانگیز تأئید كننده ادعای این اتهامات نخواهد شد؟
* امروز در درون ساختار داخلی وزارت كه دستخوش تغییرات شده است و امیدی در دل حزب الله ایجاد كرده است، آیا اگر مسئول این مجموعه تغییر داده شود، این بدنه یكدست دچار صف‌بندی و شكاف نمی‌شود؟ و با شكل‌گیری دسته بندی نظام و مردم ضررنخواهد كرد؟ و در ادامه جریان نفوذ گروه فاسد قدرت طلب در درون سیستم تقویت می‌شود و در نهایت حیثیت اصلی نظام را به چالش می‌كشد.
* وقتی وزیری برداشته شد رئیس جمهور می‌تواند 3 ماه سرپرست بگذارد و آقای احمدی نژاد می‌خواهد خودش سرپرست باشد، در حالی كه براساس ضابطه، سرپرست وزارت اطلاعات باید مجتهد یا قریب الاجتهاد باشد و نقض قانون خواهد شد، این هم مشكلی به وجود می‌آورد، اگر عمیق‌تر و دقیق‌تر شوید دهها مورد دیگر می‌شود درباره این مصلحت عنوان كرد.
* گاهی امامت امت با عنصر فاسد درون حكومت مثل بنی‌صدر مواجه می‌شود و نمی‌گذارد این تبدیل به مسئله اصلی كشور شود و سعی می‌كند در سایه گفتمان این مشكل را حل كند.امام و رهبری صریحا می‌گفتند مسائل را خیلی تند نكنید و اگر هر مهندسی و هر طراحی را بدون توجه به تدبیر و برنامه رهبری انجام دهیم اشتباه است؛ امام در داستان منتظری به مدت 4 سال با حوصله سعی می‌كند او را حفظ كند و در نهایت تصمیم قاطع می‌گیرد كه این تصمیم برخی از نزدیكترین افراد به امام را هم به واكنش واداشت.
* یكی در گوشه‌ای بنشیند و بگوید الهی ای كاش فلان فرد منصوب به جریان انحرافی بمیرد و یكی هم بگوید حالا كه نمی‌میرد او را بمیرانیم!!!این تصورات خیلی خطرناك و انحرافی و به نفع انقلاب هم نیست و تنها آب در آسیاب دشمن ریختن است و لذا اینگونه مسائل برای كشور مشكل درست می‌كند.
* عدم تبعیت از ولایت فقیه برای همه غلط است، چه آن فرد یك شخص برجسته باشد و چه نباشد و چه من و شما! لذا اغراض و تحلیل‌های فردی نباید محور قرار بگیرد، بنابراین، امروز هر فردی در جای خود موظف به تبعیت از ولی فقیه است. امروز حفظ آرامش اصل است، لذا حفظ آرامش همراه با بصیرت لازمه امروز است.
* آنچه را كه قطعی و یقینی است، باید آنرا بیان كرد و حجیت نسبت به آن موضوع باید حاصل شود؛ به عنوان مثال پنجشنبه در مجلس نشسته بودیم و به یكباره خبری منتشر شد مبنی بر اینكه محمد نجار وزیر كشور بركنار شد و در عرض 30 ثانیه كل مجلس بهم ریخت و عده‌ای از نمایندگان در واكنش به این بركناری اعلام موافقت و عده‌ای نیز اعلام مخالفت می‌كردند، لذا سخن این است كه افراد نباید با یك خبر به این سرعت بالا و پائین شود و موضع‌گیری كنند. لذا موضع‌گیری باید بر اساس منطق و اصول خود انجام گیرد.
* مطلب دیگر آنكه آنچه كه محرز است به هرحال رئیس جمهور محترم به این نتیجه رسیدند كه با وزیر اطلاعات نمی‌توانند كار كنند؛ با رسیدن خبر آن به مقام معظم رهبری، ایشان روز بیست هشتم طی یادداشتی محرمانه و دربسته، توسط پیكی به آقای رئیس جمهور اعلام می‌فرمایند كه این كار به مصلحت نیست و در ادامه برخی سایت‌ها فضای جنگ روانی راه می‌اندازند و برخی خبرگزاری‌های مورد وثوق زیر سؤال می‌روند و عده‌ای شبهه‌افكنی را شروع می‌كنند.
* در روز سی‌ام حضرت آقا نامه‌ای را خطاب به آقای مصلحی می‌نویسند و از او می‌خواهند كه با قوت به كار خود ادامه دهد كه اخبار این مسائل در روز‌های گذشته منتشر شده است. لذا ما تعلل در اطاعت از امر ولی فقیه را یك لحظه هم از هیچ فرد و مقامی قابل قبول نمی‌دانیم.


 


رئیس‌جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه «ایمان گلی است که در بوستان آزادی می‌روید»، گفت:«آنچه ما می‌خواهیم و انقلاب ما هم می‌خواست؛ پاسخ‌گویی حکومت در مقابل مردم و امکان انتقاد و نقد و اعتراض برای مردم است نه اینکه خدای نکرده مثل گذشته‌ها، قدرت در هاله‌ای از تقدس پوشانده شود که کسی حق سؤال و انتقاد و اعتراض نسبت به آن نداشته باشد.»

حجت الاسلام سید محمد خاتمی در جمع معلمان با تبریک فرارسیدن روز معلم و گرامی داشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مرتضی مطهری به تببین تفکرات شهید مطهری پرداخت.

رئیس دولت اصلاحات در بخشی از سخنانش در توصیف شهید مطهری گفت: «شهید مطهری انسانی دین‌باور بود و از موضع استوار دین، انسان‌‌مدار بود و ایشان رسالت خود را دفاع از حقیقت دین و دین‌داری می‌‌دانستند با این توضیح که معتقد بودند در عرصه دین‌داری نیز خرد باید حاکمیت داشته باشد و دین باید استوار بر پایه‌های محکم منطق و برهان و خرد قرار بگیرد.»

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به تحولات اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: «این موج مبارکی که در خاورمیانه و در دنیای عرب و ان‌شاء‌الله در همه قسمت‌ها ایجاد شده و خواهد شد، موج آزادی‌خواهی، موج ضدیت با دیکتاتوری، موج مخالفت با وضعیت فوق‌العاده در تمام این کشورها، در سوریه‌، مصر، الجزایر، یمن و همه جاهای که هست می‌گویند که باید این حالت فوق‌العاده از بین برود؛ انتخابات آزاد باشد.»

رئیس‌جمهور سابق کشورمان همچنین با گرامی‌داشت روز کارگرتصریح کرد: «کارگر بخش زحمت کش و مؤثر جامعه است و در طول تاریخ تحولات یک قرنه کارگران ما بسیار هوشیار و بیدار عمل کرده‌اند، در همه صحنه‌ها حاضر بوده‌اند و بحمدالله تحت تأثیر تبلیغات مکاتب انحرافی قرار نگرفته‌اند و در عین حال همواره نسبت به حقوق خود حساس بوده‌اند.»

به گزارش آفتاب، متن کامل سخنان سید محمد خاتمی در جمع معلمان در ادامه می‌آید:


خوش‌آمد می‌گویم به شما عزیزان که در حساس‌‌ترین و مهم‌ترین موقعیت کشور در جایگاه بسیار ارزنده‌ای خدمت کردید و می‌کنید.

عرض ادب می‌کنم به صدها هزار معلم و مربی و کسانیکه در عرصه آموزش‌وپرورش کشور و نیز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تلاش می‌کنند. ای کاش عزیزانی از معلمان که گرفتارند در میان ما بودند، کسانی که در صداقت و پاکی و خدمت‌های‌شان تردیدی نیست، هر چند نمی‌خواهم بگویم هیچ‌کس اشتباه نمی‌کند ممکن است هرکس اشتباه کند ولی سوابق و انگیزه‌های آنها را می‌دانیم که اهل خدمت بودند، زحمت کشیدند، امروز در میان ما نیستند و گرفتار هستند.

معلمان، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، حتی دانش‌آموزانی که در این طیف بودند.

البته هر کسی که در بند گرفتار شود برای ما باعث تاسف و تاثر است ولی امروز به مناسبت روز معلم می‌گوییم ای کاش معلمانی که واقعا گناهی به آن صورت ندارند و جرمی مرتکب نشده‌اند و امروز گرفتار هستند در میان خانواده و خود ما و جامعه بودند.

امیدواریم به لطف خداوند هر چه زودتر همچنان که بارها گفته‌ایم زندانیان آزاد شوند و فضا باز شود این به نفع کشور و نظام و همه خواهد بود و امیدواریم شاهد روزهای بهتری در این زمینه باشیم.

نام‌گذاری هفته معلم و روز معلم به مناسبت شهادت استاد شهید مطهری نکته و تناسب بسیار مهمی دارد چرا که به حق عنوان معلم برای آیت‌الله شهید مطهری بسیار به جا است.

گرچه در فرهنگ یونان و نیز در فرهنگ فلسفی اسلامی معلم معنای خاصی داشت و دو معلم در تاریخ و فلسفه جهانی و اسلامی نامور شدند یکی ارسطوست و دیگری فارابی که موسس فلسفه اسلامی است.

معلم به اقتضای وضعیتی که دانش و و اندیشه و فلسفه در گذشته داشت که فلسفه و حکمت شامل همه شعب و شاخه‌های علوم و دانش‌های بشری و فنون مختلف بود به کسی می‌گفتند که صاحب تبحر در همه این رشته‌ها و شاخه‌ها باشد و به همین دلیل ارسطو را که در مابعدالطبیعه و طبیعیات و موسیقی و سیاست صاحب‌نظر بود و به خاطر جامعیتش، معلم اول گفتند و در دنیای اسلام هم فارابی که در همه رشته‌ها و شاخه‌ها و شعبه‌ها صاحب‌نظر بود معلم دوم لقب گرفت. البته امروز که دانش‌ها از هم باز شده‌اند و رشته‌های مختلفی پیدا کرده‌اند دیگر اصلا محال است کسی به این معنا معلم باشد حتی ذوالفنون‌هایی که شیخ بهایی می‌گفت باز شامل همه رشته‌ها نمی‌شود، گرچه در زمان شیخ بهایی علوم مختلف تحت عنوان حکمت مطرح می‌شد. ولی در دنیای جدید با گستردگی علوم، دیگر معلم بدان معنا تحقق پیدا نمی‌کند ولی معلم یعنی کسی که آگاهی را به جامعه ‌می‌دهد و شخصیت انسان‌ها را بر اساس آگاهی و عدل و ارزش‌ها شکل می‌دهد الان هست و رایج است.

علامه شهید آیت‌الله مطهری علاوه بر اینکه معلم بود یعنی مدرس و تعلیم دهنده دانش‌ها و علوم بود لااقل در حیطه دانش الهی و علوم اسلامی و حتی پاره‌ای از علوم عام امروز، جامع‌الاطراف بود. در کلام، فلسفه، عرفان، تفسیر، تاریخ، فقه و سایر رشته‌هایی که وجود دارد و آثار ایشان نیز شاهد مدعی است و نیز دارای تلاش برای آگاهی بیشتر نسبت به علوم و دانش‌های زمان خودش لاقل آنچه به رشته‌هایی که به حوزه تخصص ایشان مربوط می‌شد مثل فلسفه جدید و جامعه‌شناسی و اموری نظائر آن واقعاً شهید مطهری اگر نگوییم بی‌نظیر، کم‌نظیر بود و کار ایشان هم کار معلمی بود، چه در حوزه علمیه و چه در دانشگاه.

شهید مطهری به خاطر دفاع از اندیشه درست و حاکمیت انصاف و عقلانیت در جامعه مورد غضب قرار گرفت و بدست انسان‌های پلیدی که با رشد و پیشرفت جامعه و روشن شدن حقایق و دور شدن جامعه از تعصبات نابه‌جا مخالف بودند شهید شد.

روز معلم به مناسبت شهادت آن بزرگوار است. بطور خلاصه اگر شهید مطهری را بخواهیم توصیف کنیم انسانی دین‌باور بود و از موضع استوار دین، انسان‌مدار بود و ایشان رسالت خود را دفاع از حقیقت دین و دین‌داری می‌دانستند با این توضیح که معتقد بودند در عرصه دین‌داری نیز خرد باید حاکمیت داشته باشد و دین باید استوار بر پایه‌های محکم منطق و برهان و خرد قرار بگیرد.

راهی که ما برای فهم دین خدا و بسط دین خدا داریم خردی است که خدا به ما داده است و به همین دلیل یکی از پیشتازان مبارزه با الحاد از یک طرف به عنوان تفکر ضدالهی و ضدتوحیدی بودند بخصوص به آن صورت که در دوران ما رایج بود و نیز مبارزه با التقاط یعنی آمیخته شدن حق با باطل و عرضه مطالب به صورتی که بنیاد فکری و عقلانی ندارد و از هر جایی تکه‌ای گرفته شده و مجموعه ناهمگونی به نام مکتب، اندیشه و ایدئولوژی مطرح می‌شد و از طرف دیگر مبارزه با خرافات و تحریفات در در دین ایشان یکی از انسان‌هایی است که واقعاً درد داشت در مقابل خرافه‌گرایی در جوامع و جامعه اسلامی و مبارزه با تحریف و بد عرضه شدن دین و نادرست فهمیدن و فهماندن دین در جامعه.

آثاری که شهید مطهری در زمینه تحریف‌های دینی و مبارزه با خرافات دارد و دفاع از آزاداندیشی گویای این مطلب است.

ایمان گلی است که در بوستان آزادی می‌روید، ایمان تحمیلی نیست، ایمان را نمی‌توان به دیگران داد، در فضای آزاد با بکار انداختن خرد و عقلانیت است که انسان به خاطر فطرتی که دارد به آن حقیقت می‌رسد و ایمان می‌آورد، به همین دلیل است ایمان‌های ارثی، ایمان‌هایی که بصورت عادت درآمده است ایمان‌هایی که به خاطر تعصبات ایجاد شده است به آن صورت ارزشی ندارد.

ایمان مبتنی بر آگاهی و انتخاب است که در فضایی که آزادی وجود داشته باشد انسان امکان انتخاب دارد و البته این فضا باید الوده به خرافات و کج‌روی‌ها و تعصبات نشود. قرآن کریم نکوهش می‌کند گذشتگان و دیگران را که در مقابل پیامبران بودند، آنان که به تعبیر قرآن کریم می‌گفتند: "إِنَّا وَجَدْنَا آبَاءنَا عَلَى أُمَّةٍ وَإِنَّا عَلَى اثارهِم لمُّقْتَدُونَ" چون پدران ما این چنین بودند و سنت را عبارت از عادت‌هایی می‌دانستند که از گذشته به ارث رسیده است بی‌آنکه فکر خود را به کار بیاندازند این را مردود می‌داند و می‌گوید انسان باید تفکر کند.

ایمان اصیل انسان‌ها را از دو اسارت نجات می‌دهد، از اسارت هوای نفس و شیطان و از اسارت قدرت‌های سلطه‌گری که خودشان را حق مطلق می‌دانند و اجازه نمی‌دهند حق الهی و خداداد را که حاکمیت انسان بر سرنوشت او است با تشخیص و انتخاب انسان‌ها اعمال شود. با دو استبداد، دو جباریت پیامبران مبارزه کردند، جباریتی برخاسته از درون و هوس‌زدگی و قرار گرفتن بخش انسانی وجود در خدمت بخش حیوانی و دیگری جباریتی از بیرون و حاکمیت نفس‌گیر زورگویان بر جامعه.

باری شریف‌ترین شغل که شغل انبیاء هم هست همین معلمی است و مگر نه اینکه صفت خاص پیامبر تعلیم کتاب و حکمت و تزکیه انسان‌هاست اموزش و آگاهی دادن از یک طرف و پاک کردن و پالایش دادن درون برای اینکه این سنگینی‌ها از او گرفته شود و بتواند اوج بگیرد و بالا بیاید.

جالب اینکه در آن جایی که حضرت امام علی‌(ع) از حق متقابل والی و مردم صحبت می‌کند نیز آگاهی‌بخشی و تعلیم و تأدیب جایگاه مهم دارد. واقعاً در سیر تاریخ بشر این‌طور از حق مردم در مقابل حکومت صحبت نشده است، البته حکومت حدود و اختیاراتی دارد ولی اینکه همه امکانات و همه حق در خدمت قدرت باشد و همه فرمان‌پذیری‌ها و اطاعت محض برای مردم، شیوه‌ای بوده که نوعاً در حکومت‌ها جبار وجود داشته و اسلام عزیز و امیرالمومنین است که به صراحت از حق مردم صحبت می‌کند و حق مردم بر حکومت را عبارت می‌داند از بالابردن آگاهی جامعه، فرو‌انداختن پرده‌های جهل و نادانی در جامعه و پرورش انسان‌ها. می‌فرماید حق شما بر من والی و فرمانروا عبارت است از: توفیر فیئکم علیکم و تعلیمکم کیلا تجهلوا و تأدیبکم کیما تعلموا

ادب در فرهنگ اسلامی و حتی ایرانی دامنه وسیعی دارد. ادیب آن کسی است که بینش و منش درست و والا دارد و ادب هم جنبه فردی دارد و هم جنبه اجتماعی.

ادب آن است که بینش، عالمانه و رفتار، درست باشد و انسان برخوردار از زندگی معقول باشد. جامعه‌ای که در آن جهل و فقر و تبعیض باشد جامعه مطلوب امام علی علیه السلام نیست. حکومتی که مورد خواست و رضایت مردم نباشد حکومت مطلوب نیست. و حاکمی که درد مظلومان و عزم مبارزه با استثمارگران و زورگویان را نداشته باشد حاکم مطلوب امام علی علیه السلام نیست.

امام بعد از حق مردم از حق حکومت سخن می‌گوید: اولین حق حکومت بر مردم انتقاد کردن، نصیحت یعنی انتقادی که توام با خیرخواهی است، اینکه آزادی مطلوب در جامعه باشد. جالب این است که آزادی و اندیشه و بیان و نقد و انتقاد را حق حکومت و وظیفه جامعه می‌داند.

ما در سایه بینش علوی یک گام از دنیای امروز جلوتریم که می‌گوید حق آزادی اندیشه، حق انتقاد و حق بحث آزاد در جامعه و پرسش از حکومت و... باید پاس داشته شود.

آن چه ما می‌خواهیم و می‌گوییم و انقلاب ما هم می‌خواست همین است. یعنی نظامی که هم در آن ارزش‌های الهی باشد هم خرد و منطق و عقل بر آن حاکم باشد و هم آزادی‌های مطلوب و مشروع وجود داشته باشد و هم پاسخ‌گویی حکومت در مقابل مردم باشد و هم امکان انتقاد و نقد و اعتراض برای مردم باشد و هم حق و امکان مردم به جابجایی قدرت با انتخابات و به طریق آزاد و مسالمت‌آمیز. این‌ها خواست جمهوری اسلامی بود که ریشه‌های الهی را در آن می‌بینیم.

نه اینکه خدای نکرده مثل گذشته‌ها قدرت در هاله‌ای از تقدس پوشانده شود که کسی حق سؤال و انتقاد و اعتراض نسبت به آن نداشته باشد. جمهوری اسلامی بر آمده از اراده آزاد مردم است و قدرتی که متمرکز شده است در مقابل مردم مسئول است و مردم حق بلکه وظیفه دارند انتقاد، امر به معروف و نهی از منکر کنند و کدام نهی از منکر بالاتر از اینکه اگر مردم می‌بینند ظلمی در جامعه است، اگر فقری در جامعه است، امکاناتی از جامعه از بین می‌رود، مسائل را بیان کنند و بعداً هم بالاتر از این مردم در موقعیتی قرار بگیرند که وقتی چیزی را نپسندیدند با آزادی و اراده کاملا آزاد و امنیت کامل با انتخاب خودشان بتوانند امور را جا‌به‌جا کنند. جمهوری اسلامی یعنی همین و ما هم ار آن دفاع می‌کنیم. همیشه هم از آن دفاع می‌کنیم.

نکته دیگری که می‌خواهم عرض کنم اینکه اسلام در مقابل جاهلیت است. نگرانی امروز من هم که همیشه بوده و امروز هم هست اینکه خدای نکرده در این کشاکش‌ها اسلام آسیب نبیند.

باعث تأثر است این موج مبارکی که در خاورمیانه و در دنیای عرب و ان‌شاء‌الله در همه قسمت‌ها ایجاد شده و خواهد شد، موج‌آزادی خواهی، موج ضدیت با دیکتاتوری، موج مخالفت با وضعیت فوق‌العاده در تمام این کشورها در سوریه، مصر، الجزایر، یمن و همه جاهای که هست می‌گویند که باید این حالت فوق‌العاده از بین برود. انتخابات آزاد باشد. اینها خیلی مبارک است ولی در جنبه ایجابی مسأله چگونه است؟ این موج مبارک در کشورهای اسلامی رخ می‌دهد، جاهایی که اکثریت آنها مسلمان‌اند. ما خیلی علاقمند بودیم که در مقابلش بگویند ما می‌خواهیم نظام دینی و اسلامی هم حاکم باشد و اگر در ذهن این جوامع بود که اسلام با آزادی می‌تواند سازگار باشد، با انتخابات آزاد و انتخاب مردم می‌تواند سازگار باشد و نه تنها برای مسلمانان این آزادی برای همه کسانی که در ذیل و ظل حکومت و جامعه اسلامی زندگی می‌کنند این آزادی و حرمت وجود دارد ولو دین دیگری داشته باشند همه شهروند‌اند و حقوق شهروندی دارند آن وقت می‌دیدید امروز موجی که بود جنبه ایجابی آن هم جنبه اسلامی بود.

در گذشته نگاه می‌کنند به نام اسلام چه جباریت‌هایی صورت گرفته، در زمان ما هم در همسایگی ما یک حکومت‌های جباری که با ابتدایی‌ترین حقوق بشر سازگار نبودند امتحان خود را دادند؛ در افغانستان و در جاهای دیگر و به نام خدا می‌کشتند، زنان را اسیر می‌کردند، ظلم می‌کردند، ترور و سرکوب می‌کردند و آزادی‌های مردم را می‌گرفتند و این‌ها را به نام اسلام انجام می‌دادند خوب مردم می‌گویند اگر بناست دیکتاتوری باشد باز این دیکتاتوری‌هایی که هست نامقدس است اگر یک دیکتاتوری مقدس بخواهد بیاید بهتر است که نیاید ترس از آنهاست.
من بارها گفته‌ام و الان هم می‌گویم، که آنچه ما اصلاحات می‌نامیم تداوم انقلاب اسلامی است و تداوم حرکتی که مردم در یکصدوپنجاه سال گذشته داشته‌اند و در مشروطیت و نهضت ملی جلوه کرده و در انقلاب اسلامی جلوه روشن‌تر داشت ما همان راه را داریم. حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان، آزادی از سلطه استبداد و استعمار، پیشرفت در جامعه، مبارزه با عقب‌افتادگی و جریان یافتن عدالت در جامعه.

عدالت هم فقط عدالت اقتصادی نیست گرچه عدالت اقتصادی بسیار بسیار مهم است. همین شهید مطهری از نکته‌های بسیار ارزنده‌ای که دارد در کتاب مبانی اقتصاد می‌فرماید عدالت در سلسله علل احکام اسلام قرار می‌گیرد. یعنی آن چیزی اسلامی است که عادلانه باشد نه اینکه ما هر برداشتی هر چیزی از اسلام داشتیم ولو در آن ظلم و تبعیض باشد آن اسلام است این اسلامی نیست! باید بسنجیم ببینیم این کارو حکمی که می‌کنیم عادلانه هست یا نه؟ اخلاق هم بسیار مهم است و من در جایی گفته ام اخلاق هم در سلسله علل احکام اسلامی است عدالت و اخلاق در خیلی جاها غریب است، ولی جایی که نام اسلام هست اگر اخلاق و عدالت لطمه ببینید زیانش به اسلام می‌رسد آن وقت بدبینی نسبت به اسلام پیدا می‌شود. ما باید از اسلام دفاع کنیم. امروز باید کاری نکنیم که جوانان ما در اینجا و در سراسر دنیا یک نوع سوء‌ظن نسبت به اسلام پیدا کنند.

حکومت‌ها می‌آیند می‌روند، جوامع می‌گذرند، ولی ما هم وظیفه‌ای داریم که در این زمان از اسلام و چهره رحمانی و انسانی و آزادی‌ خواهانه اسلام و عدالت‌پرور اسلام و ضد شرک اسلام دفاع کنیم.

به هر حال اسلام در مقابل جاهلیت است. وظیفه ما این است از اسلام دفاع کنیم. نگذاریم اسلام لطمه بخورد. بخصوص اسلامی که مدعی است می‌تواند بر جامعه حکومت کند و ما هم به این معتقدیم.

البته اسلامی که ما معتقدیم حکومت کند بدین معنا نیست که نه تنها یک گروه خاص و با ویژگی خاص همه امکانات را در انحصار خود بگیرد و در صدد طرد و حذف همه سلایق ولو اسلامی و شیعی بر می‌آید، بلکه غیرمسلمان هم در درون حکومت اسلامی محترم و صاحب حق است و باید باید همان حرمت و موقعیت را داشته باشد که یک مسلمان دارد.

ان‌شاء‌الله به لطف خداوند و حرمت خون‌هایی پاکی که به پای انقلاب و نظام ریخته شد و نیت پاکی که امام داشت و معتقدم بسیاری از کسانیکه در خدمت این انقلاب و ملت بوده‌اند همان نیت پاک را داشته‌اند هر چند ممکن است همه آنهایی که انجام شده درست نباشد به حرمت آنها و به مقام و منزلت پیامبر اکرم از خدا می‌خواهیم دل‌هایمان را به هم نزدیک‌تر کند.

شناخت وظیفه در این موقعیت خیلی مهم است. انسان مومن واقعی کسی است که هیچ‌گاه نباید مایوس شود. یکی از وظایفی که در این موقعیت برای خودم می‌دانم این است که از اسلام دفاع بکنم و به نکته دیگری هم اشاره کنم به مناسبت روز کارگر. کار و کارگری جایگاه مهمی در همه جوامع دارد.

خوشبختانه در دوره ما سه‌جانبه‌گرایی را مورد توجه قرار دادیم. هم کارفرما، هم کارگر و هم دولت که با هم مسائل را حل کنند و بسیار هم مفید بود. به هر حال کارگر بخش زحمت‌کش و مؤثر جامعه است و در طول تاریخ تحولات یک‌قرنه کارگران ما بسیار هوشیار و بیدار عمل کرده‌اند، در همه صحنه‌ها حاضر بوده‌اند و بحمدالله تحت تأثیر تبلیغات مکاتب انحرافی قرار نگرفته‌اند و در عین حال همواره نسبت به حقوق خود حساس بوده‌اند. و پرسش این است که واقعا به حقوق خود رسیده‌اند؟ آیا امروز کارگران راضی هستند؟ پشتوانه کار و امنیت کارگر رواج و رونق تولید در جامعه است. آیا وضع تولید در جامعه مطلوب است؟ آیا کارفرمایان ما آنگونه که شایسته است می‌توانند فعال باشند؟ در حالی که در این سال‌ها از یک طرف امکانات بسیار وسیعی در اختیار دولت بوده است. از کل درآمد نفت از اول پیدایش و صدور نفت در یک قرن گذشته حدود نیمی از این درآمد در این پنج شش سال گذشته نصیب کشور شده است. از سوی دیگر نقشه راه یعنی سند چشم‌انداز پیش روی دولت بوده است. آیا در این مسیر حرکت کرده‌ایم؟ آیا رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری مطلوب و رواج و رونق کشاورزی و صنعت را شاهدیم؟ با ادعا مسائل حل نمی‌شود. اگر رشد ما پایین یا منفی است یعنی کار و کارگر هم دچار مشکل است!

به هر حال برای کارگران عزیز و کارفرمایان و همه کسانی که به این مرز و بوم خدمت می‌کنند موفقیت آرزو می‌کنم. البته معتقدم امکانات کم است ولی ایا مسیر طوری است که امیدوار کننده و به سوی بهبود زندگی پیش می‌رود؟
کارگر باید کار داشته باشد همچنین حقوقی دارد باید بحث کند و از حقوق خود دفاع کند و تضمین برای آینده داشته باشد.

در آغاز این دیدار تعدادی از حاضران ضمن بزرگداشت هفته معلم و جایگاه تعلیم و تربیت از اینکه بعضی فشارها و ‌دستگیری‌ها نسبت به معلمان اعمال می‌شود اظهار ناراحتی کردند و نسبت به رواج خرافه و مطالب بی‌اساس نسبت به دین هشدار دادند و اینکه باید هوشیار بود که شاهد انحصارطلبی فکری و ترجیح بلامرجع بعضی بینش‌ها به نام انقلاب و اسلام نباشیم. این امور از یک سو، هویت جامعه را تهدید می‌کند و از سوی دیگر سبب گریز بخش‌هایی از جامعه بخصوص جوانان از دین و نظام می‌شود. و نیز بر لزوم هر چه بیشتر آگاه کردن جامعه و ارتباط با قشرهای مختلف جامعه برای بالابردن آگاهی آنان تأکید کردند.

در این دیدار از استاد شهید مطهری به عنوان معلم دینداری و روشنفکری و عقل‌گرایی تجلیل شد و بر لزوم پرداختن بیشتر به اندیشه‌های امام و شهید مطهری و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی که متأسفانه در معرض تهدید است تأکید به عمل آمد.

سخنرانی سیدمحمد خاتمی به مناسبت روز معلم:


 


دبیرکل حزب اسلامی کار تبعیت از حکم ولی فقیه را حتی برای مراجع عظام تقلید هم واجب دانست و گفت؛ کسی که از این حکم تخطی کند با هر درجه محبوبیت، از چشم مردم خواهد افتاد.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با «فرارو» پیرامون اصل تبعیت از رهبری گفت: «اصل تبعیت از رهبری و ولایت فقیه به عنوان یکی از اصول مترقی و لازم الاتباع به ویژه برای مسئولین قلمداد می‌شود.»

وی افزود: «در اصل 110 قانون اساسی ما که شهید بهشتی و آیت الله هاشمی سعی وافری در تصویب این اصل داشتند، جایگاه ولایت فقیه کاملا مشخص است و بحث تبعیت از احکام حکومتی که از ناحیه ولی فقیه بر اساس تشخیص و اقتضا صادر می‌شود، حتی بر مراجع عظام تقلید نیز واجب است.»

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه باید میان نظر، فتوی و حکم فرق قایل شد، گفت: «گاهی وقت‌ها رهبری نسبت به مساله‌ای نظر دارد. خود ایشان هم تاکید کرده که مثلا این نظر من است و برای کسی حجت نیست. اما زمانی رهبری فتوی صادر می‌کند که این فتوی برای مقلدین او لازم است. زمانی هم ایشان حکم می‌دهد که باید از این حکم تبعیت شود و اگر این حکم از ناحیه هر کسی سرباز زده شود، باید بگوییم که او مرتکب تخلف و خلاف دیر بخشودنی شده است.»

رئوفیان اضافه کرد: «در نظام اسلامی با توجه به جایگاه و نقش ولایت فقیه باید به این مساله توجه شود که هیج خط قرمزی برای مسئولین جز این مساله نیست و هیچ فصل الخطابی نیست. بنابراین این اصل را باید همواره مورد توجه قرار دهند و بدانند که هر گونه تخطی از آن موجب برآشفته شدن مردم و افکار عمومی خواهد شد. فرد خاطی در هر کسوت و جایگاهی که می‌خواهد باشد، دارای هر درجه از محبوبیتی هم که می‌خواهد باشد اما اگر بخواهد خلاف آنچه رهبری تکلیف کرده، عمل کند از چشم مردم می‌افتد.»

وی مشروعیت قوای نظام را بسته به امضای رهبری دانست و عنوان کرد: «وقتی کسی در معرض رای عمومی قرار می‌گیرد و به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم مشخص می‌شود، مادام که حکم او تنفیذ نشده این حکم مشروعیت ندارد و وقتی که تنفیذ شد مشروعیت می‌یابد.»

رئوفیان توضیح داد: «معنای تنفیذ این است که اختیاراتی به رئیس جمهور داده می‌شود یعنی اختیارات اداره امور کشور به اعتبار اینکه مردم او را انتخاب کرده‌اند به رئیس جمهور واگذار می‌شود و در واقع رهبری حکم رئیس جمهور را تنفیذ می‌کند.»

وی اضافه کرد: «رهبری هر وقت احساس کند که مسیر رئیس جمهور از مسیر مردم و مسیر ترسیم شده از ناحیه شارع مقدس و آنچه عقلانیت و خرد سیاسی حکم می‌کند، انحراف یافته به او تذکر می‌دهد که به مسیر اصلی باز گردد و اگر موثر نشد ولی فقیه می‌تواند امضا را پس بگیرد و آنچه را که تنفیذ و توشیح و مشروعیت پیدا کرده می‌تواند سلب کند. لذا این بسیار مهم است. این است که می‌گویند ولی فقیه از دیکتاتوری جلوگیری می‌کند و اگر نباشد چه بسا کار حکومت‌ها به خود محوری و خود رایی و در نهایت به دیکتاتوری برسد.»

رئوفیان با اشاره به قانون اساسی گفت: «در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که تاکید بر قانونمداری از سوی کسی که رهبری این نظام را بر عهده دارد و به ویژه از سوی قانون اساسی به عنوان میثاق ملی تاکید شده است.»

وی در توضیح اصل 110 قانون اساسی گفت: «رهبری در جهت حفط منافع و مصالح و حرکت روبه جلو باتوجه به اشرافی که به همه مسایل و پدیده‌ها دارد، نهایتا باید حرف آخر را در نظام بزند. این نکته کاملا مشخص است و بارها و بارها در زمان امام هم مطرح شده و بعد از ارتحال ایشان هم مواردی پیش آمده که رهبری سر بزنگه‌ها وارد شده و کشور را از خطر نجات داده است.»

رئوفیان ادامه داد: «معتقدیم که این موضوع باید به عنوان یک وظیفه تلقی شود و تخطی از این وظیفه هم امری است برخلاف موازین الهی که مصالح نظام به خطر می‌اندازد. لذا رهبری هر زمان احساس کند، وارد می‌شود.»

وی با تاکید بر اینکه رهبری با کسی عهد اخوت نبسته است، گفت: «حمایت امام از دولت‌های وقت و حمایت رهبری از دولت نهم و دهم به این معنا نیست که تمامی رفتار و مواضع و اقدامات مورد حمایت باشد. حمایت در مجموع است اما در مواقعی هشدار و تذکر نیز وجود دارد و در مواقعی اگر لازم باشد، رهبری از اختیارات خودش استفاده می‌کند.»


 


6208_1088913867846_1376441991_236970_47216_n.jpg
جواد امام رییس ستاد تهران مهندس میر حسین موسوی درانتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به یکسال زندان محکوم شد
.این حکم توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تایید و به دایره اجرای احکام ارسال شد .

به گزارش امروز، رییس ستاد موسوی، در تاریخ ۲۴خرداد ماه ۱۳۸۸ تنها دو روز پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در پارکینگ مجتمع محل سکونتش پس از ضرب و شتم و فحاشی ، دستگیر و روانه ی زندان شد . تا مدت ها هیچگونه اطلاعی از او در دسترس نبود تا بالاخره پس از سه ماه با قید وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد گردید .

جواد امام از رزمندگان دفاع مقدس است که دارای ۴۰ ٪ جانبازی می باشد .
آخرین مسولیت وی در دوران دفاع مقدس جانشین فرماندهی یگان مستقل ویژه شهادت و در سپاه پاسداران رییس مرکز خدمات پرسنلی دانشگاه امام حسین (ع) بوده است .
جواد امام در دوران اصلاحات و در دولت سید محمد خاتمی معاون حقوقی ، پارلمانی و پشتیبانی وزارت نیرو بود و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و هم اکنون عضو شورای عالی بنیاد باران است . .


 


مشاور فرمانده كل سپاه با اشاره به تبعيت امام حسين (ع) در زمان امامت امام حسن (ع) اضافه كرد: «اي كاش بزرگاني كه وقتي جماعتي را پشت سر خود مي‌بينند، يادشان باشد كه رابطه امام حسين (ع) با برادر و امام خود چگونه بود!»

«حسين صفار هرندي» مشاور فرمانده كل سپاه پاسداران در مراسم نكوداشت شهداي دانشجوي استان فارس به ويژگي‌‌ها و سيره زندگاني حضرت زهرا (س) در صدر اسلام اشاره كرد و گفت: «وقتي نام حضرت زهرا (س) به عنوان پيشاني‌بند رزمندگان انتخاب مي‌شد، خداوند را به غربت حضرت زهرا (س) قسم مي‌داديم كه راهنماي ما در دنيايي باشد كه همه عليه اسلام قيام كرده بودند.»

وي با بيان اينكه شاخصي از حضرت زهرا(س) برجسته‌تر در دفاع از ولايت پيدا نمي‌كنيم، فاطمه زهرا (س) را شاخص و نمونه مثالي زدن از ولايت پذيري معرفي كرد و ادامه داد: «فاطمه به عنوان شهروند جامعه اسلامي براي دفاع از ولي خود قيام كرد و شهيد شد.»

صفار هرندي اظهار كرد: «رزمندگان دفاع مقدس با انتخاب پيشاني‌بند «يا زهرا» مي‌خواستند شرمندگي خود را از غربت زهرا (س) در برابر پيامبر كم كنند.»

وي با بيان اينكه حادثه عاشورا استيضاح تاريخ است كه در برابر امامت خاموش شده بود‌، اضافه كرد: «خداوند امامت و ولايت را براي نظامندي شدن فرهنگ قرار داد؛ براي اينكه هر كس مكتبي راه نيندازد و در دين خدا انحراف ايجاد كند.»

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: «فرهنگ عمومي بايد مبتني بر نگرش ولايت در جامعه حاكم شود بنابراين هر كس بخواهد حرف‌هاي من درآوردي طرح كند، خودش را در مكتب امامت و ولايت تعريف نكند.»

وي با تشريح ولايت پذيري رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان كرد: «تا ۳ روز قبل از پذيرش آتش بس امام راحل مي‌فرمود تا آخرين نفس در مقابل دشمن ايستاده‌ايم اما پس از آتش بس دل‌هاي رزمندگان از چگونگي پايان جنگ خون بود ولي به دستور رهبر خود سرگذاشتند.»

مشاور فرمانده كل سپاه با بيان اينكه اوج تبعيت از ولايت را در رفتار امام علي (ع) نسبت به رسول اسلام (ص) مي‌بينيم، ادامه داد:‌ «جامعه متشت و متفرق طعمه‌اي براي نيش دشمنان است؛‌ نبايد هركس از گوشه‌اي علمي بلند كرده و جامعه مسلمين را شقه شقه كند.»

وي با اشاره به تبعيت امام حسين (ع) در زمان امامت امام حسن (ع) اضافه كرد: «اي كاش بزرگاني كه وقتي جماعتي را پشت سر خود مي‌بينند، يادشان باشد كه رابطه امام حسين (ع) با برادر و امام خود چگونه بود!»

صفار هرندي اضافه كرد: «حضرت آقا با وجود تمام ناملايماتي كه دل اهل ولا را به درد مي‌آورد، جامعه را به سكوت فرا مي‌خوانند و اجازه نمي‌دهند پيش روي چشم‌هاي نامحرم حاكميت دوگانه به نمايش گذارده شود.»

وي ابراز كرد: «رهبري انقلاب از برخي نامردي‌‌ها آزرده دل است اما شأن رهبري ايجاب مي‌كند كه وحدت اسلامي را بالاتر از دل آزرده خود بدانند.»

عضو سابق دولت با اشاره به جريان بني صدر در اوائل انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: ‌«بني صدر هميشه به گونه‌اي رفتار مي‌كرد كه گويي امام خميني (ره) طرف او را گرفته در حالي كه امام راحل در جلسات خصوصي بني صدر را تهديد مي‌كرد.»

وي ادامه داد: ‌«بازي رواني كه بني صدر مي‌كرد، گاهي مواقع باعث ناراحتي برخي بزرگان مثل شهيد بهشتي(ره) مي‌شد و آنها را مجبور مي‌كرد تا به امام نامه بنويسند در حالي كه امام خميني(ره) همگان را مخاطب قرار مي‌داد.»

صفار هرندي با بيان اينكه آيت الله خامنه‌اي تنها كسي بود كه هيچ گاه به امام خميني(ره) گلايه نكرد، تأكيد كرد: «اطاعت از رهبر وسيله‌اي براي شكست نفاق و چند دستگي است بنابراين در چنين فضايي كسي نمي‌تواند قهر كند و براي خود دكان جديدي راه بيندازد.»

وي ضعف و فقدان رهبري را مهم‌‌ترين عامل تأخير در پيروزي مردم يمن و بحرين دانست و گفت: «برخي پشت ولايت سنگر گرفته تا اسلام را هدف بگيرند و برخي از حاشيه نشينان بزرگان از جاهاي ديگري پيام مي‌گيرند تا عليه ولايت فقيه حرف بزنند.»

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه بزرگان كشور مراقب حاشيه‌هاي خود باشند، ادامه داد: «بزرگان بدانند اگر كسي روزي از آنان در برابر و تقابل با مركزيت نظام تعريف كند، شيطان مجسم است.»

صفار هرندي علامت و رمز سلامت ولايت پذيري را در تبعيت از نظرات رهبري دانست و افزود: «كساني كه خودشان را به ولايت منتسب مي‌كنند، بايد در برابر حرف‌هاي رهبر كوتاه بيايند.»


 


شركت خصوصی سمگا كه به تازگی توسط اطرافیان اسفندیار رحیم مشایی تأسیس شده، با حمایت‌های ویژه هیات دولت قراردادهای بزرگی بدست آورده است.
 
به گزارش «الف»، شركت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به سمگا كه در هفتم تیرماه 1388 با سرمایه 20 میلیارد تومان به ثبت رسیده و تأسیس شده است، ظرف مدت كوتاهی توانسته 6 شركت اقماری بزرگ تأسیس كند.

یكی از شركت‌های مولود سمگا، بانك جدیدالتأسیس «گردشگری» است كه در بدو تولد، سرمایه آن از 200 میلیارد به 600 میلیارد تومان افزایش پیدا كرده‌است.
 
اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی جزو اولین سهامداران شركت سمگا بوده اند و مدیر عامل این شركت، مهدی جهانگیری، معاون سابق مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

جهانگیری همان كسی است كه در سال 87 پس از ماجرای مشهور حمل قرآن با موسیقی و دف، تحت فشار علما و اقشار متدین ناچار به استعفا شد.
 
جهانگیری پس از استعفا از معاونت سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی، شركت خصوصی سمگا را تأسیس كرد و با حمایت ویژه دولت، همكاری مالی حداقل 10 بانك، موسسه مالی و شركت سرمایه گذاری را جلب كرده است.

این شركت ابتدا قرار بود با عنوان «صندوق سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری» فعالیت كند، اما بعدا به نام «شركت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری - سمگا» تغییر نام داد.
 
اسفندیار رحیم مشایی نه فقط تعدادی از سهام این شركت خصوصی را خریداری كرده است، بلكه از نزدیك طرح‌های آنرا پیگیری و شخصأ به آنها سركشی می‌كند.

افشای رانتخواری بزرگ

اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی (رئیس و معاون وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) و مهدی جهانگیری (معاون مستعفی مشایی) در مراسم آغاز پذیره نویسی شركت خصوصی سمگا، 19 اردیبهشت 1388

افشای رانتخواری بزرگ

مشایی و بقایی در اولین روز عرضه سهام شركت سمگا، سهامدار آن می شوند، 19 اردیبهشت 1388. همان روز 50 درصد و طی 4 روز بعد، 100درصد سهام عرضه شده شركت سمگا توسط بانكها، موسسسات سرمایه گذاری و افراد مطلع، خریداری شد و پذیره نویسی سمگا قبل از موعد پیش بینی شده به پایان رسید.

افشای رانتخواری بزرگ

بازدید اسفندیار رحیم مشایی (رئیس دفتر رئیس جمهور) از دفتر شركت خصوصی سمگا 20 آبان 1388

افشای رانتخواری بزرگ

بازدید اسفندیار رحیم مشایی (رئیس دفتر رئیس جمهور) از پروژه های سمگا در فرودگاه امام خمینی، اول تیر 1389

یكی از رانت‌های ویژه برای سمگا، واگذاری یك میلیون و دویست و پنجاه و هشت هزار متر مربع از زمین‌های لویزان در شمال شرقی تهران به این شركت خصوصی بوده است.

برای این واگذاری نه تنها مزایده‌ای برگزار نشده، بلكه  براساس مصوبه شماره 99677/43084 مورخ 88.5.18 هیات وزیران و صورتجلسه مورخه 88.12.23 كارگروه میزاث فرهنگی استان تهران، كل زمین‌های فوق باید بصورت رایگان به شركت خصوصی سمگا واگذار شود.

بر طبق تصاویر موجود، اسفندیار رحیم مشایی و مرتضی تمدن (استاندار تهران)، ضمن بازدید از دفتر سمگا در جریان طرح‌ها و برنامه‌های این شركت خصوصی قرار گرفته اند.

اسفندیار رحیم مشایی اردیبهشت ماه 88 در رزمان تصدی ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفته بود: «سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار است در راستای عمل به اصل 44 قانون اساسی آن بخش از فعالیت‌ها، اموال و دارایی‌ها، هتل‌ها و سهام شركت‌های وابسته را وفق مقررات به این شركت  - سمگا - واگذار كند».

افشای رانتخواری بزرگ

اسفندیار رحیم مشایی، مرتضی تمدن (استاندار تهران) و مهدی جهانگیری در دفتر شركت سمگا، اول اردیبهشت 1389

خوشبختانه با پیگیری‌های قانونی بعمل آمده، دیوان محاسبات (بازوی نظارتی قوه مقننه و مسوول نظارت مالی بر عملكرد دستگاه‌های دولتی)، این موضوع را بررسی كرد و در تاریخ 89.10.25 از واگذاری 1258800 متر مربع از زمین‌های لویزان به شركت خصوصی سمگا جلوگیری و مصوبه هیات دولت در این باره را به دلیل نقص قوانین متعدد، لغو كرد.

از جمله مزایای دولتی دیگری كه به سمگا تعلق گرفته،  امتیاز ساخت و بهره‌برداری از هتل‌های بین المللی فرودگاه امام خمینی(ره) به این شركت خصوصی بوده است.

براساس این قرارداد، شركت سمگا 31هزار متر مربع زمین رایگان در محوطه فرودگاه بین المللی امام خمینی دریافت و در آنها هتل می‌سازد و 25 سال پس از بهره‌برداری، هتل‌ها را به شركت فرودگاه‌های كشور واگذار می‌كند.

درباره قرارداد واگذاری زمین به شركت سمگا برای ساخت هتل در فرودگاه امام خمینی، مدیر عامل این شركت اعلام كرده است: «...این شركت بابت دریافت زمین‌های موضوع این قرارداد، پولی نمی پردازد اما بابت كارشناسی این زمین‌ها، حدود 3 میلیارد تومان(!) باید بپردازد كه این امر باید اصلاح شود».

محمدرضا امیرحسنخانی رئیس هیات مدیره سمگا در پاسخ به سوال خبرنگار الف، درباره نحوه دستیابی این شركت به قراردادهای لویزان و فرودگاه امام خمینی گفت: «از جزئیات موضوع اطلاعی ندارم و تا آنجایی كه می‌دانم بصورت حق بهره‌برداری بوده است».

آقای حسنخانی در پاسخ به این سوال كه چرا این حق، الف) بدون مزایده و مناقصه  ب) چرا رایگان، و ج) چرا به سمگا داده شده است، پاسخی نداد. قابل ذكر است كه دكتر امیرحسنخانی نماینده مجلس هفتم از فردوس و طبس بود.

مطابق قانون، كلیه دستگاه‌های دولتی موظفند مناقصه‌های خود را قبل از انتخاب طرف قرارداد، از طریق درج در روزنامه‌های رسمی و پایگاه ملی مناقصه‌ها به عموم اعلام كنند و قرارداد را به بهترین پیشنهاد دهنده واجد شرایط واگذار كنند.

پیگیری‌خبرنگاران الف نشان می‌دهد هیچ اثری از مناقصه ساخت هتل در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی نه در روزنامه رسمی و نه در پایگاه ملی مناقصات و نه در سایت شركت فرودگاه‌های كشور وجود ندارد.

درباره این قرارداد، خبرنگار الف از شركت فرودگاه های كشور استعلام كرده كه ان شا الله توضیحات این شركت به محض وصول منتشر می شود.

بنابه آگهی شماره شماره27433/ت32/88  روزنامه رسمی (بهمن 88)، اعضای هیات مدیره شركت سمگا به همراه سوابق آنها، افراد زیر بوده اند:

•  آقای مهدی جهانگیری (نماینده نارپ ایرانیان، سهامی خاص)، مدیرعامل - معاون سابق آقای اسفندیار رحیم مشایی

•  آقای علی‌اصغر پرهیزكار (نماینده كانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران) - مدیرعامل سابق صندوق حفظ، احیا و مرمت آثار تاریخی، وی چند ماهی است با حكم بقایی مدیر عامل منطقه آزاد اروند شده است - عضو هیات مدیره

•  آقای محمدرضا حسنخانی (نماینده شركت آساستران خراسان سهامی‌خاص)، مدیرعامل بانك جدیدالتاسیس «ایران زمین»، نماینده مجلس هفتم - رییس هیات مدیره

•  آقای سید بهاءالدین حسینی هاشمی (نماینده سرمایه‌گذاری و تجارت امید سهامی‌خاص)، مدیرعامل بانك تات (مدیر عامل سابق بانك سرمایه و مدیر عامل اسبق بانك صادرات) - عضو هیات مدیره

•  آقای علی اكبر امین تفرشی (نماینده سرمایه‌گذاری پارس آریان سهامی‌عام)، عضو علی البدل هیات مدیره بانك پاسارگاد - عضو هیات مدیره

•  آقای مهندس رضا حمزه لو (نماینده سرمایه‌گذاری هزاره سوم سهامی‌عام)، مدیرعامل شركت بازرگانی پتروشیمی، مدیرعامل شركت سرمایه گذاری ایران - عضو هیات مدیره

•  آقای مهندس محمدرضا كبورانی (نماینده سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال بختیاری)، مدیرعامل سابق شستا - عضو هیات مدیره

كمی بیش از دو ماه پیش، اعضای هیات مدیره  سمگا در 25 بهمن ماه 89 با جایگزینی احسان تابش به جای پرهیزكار به عنوان نماینده كانون جهانگردی و اتومبیلرانی در هیات مدیره ابقا می شوند (آگهی شماره شماره39169/ت32/89 روزنامه رسمی).

اما هم اكنون در پایگاه اطلاع رسانی سمگا، اسامی آقایان غلامرضا حاجی زاده (مدیرعامل بانك سرمایه)، حامد واحدی (مدیرعامل سرمایه گذاری الوند خاورمیانه) به عنوان اعضای هیات مدیره دیده می شود و اسامی آقایان حمزه لو و كبورانی حذف شده است.

رشد خیره كننده و غیره عادی شركت خصوصی سمگا در شرایطی اتفاق افتاده است كه سرمایه‌گذاران و تولیدكنندگان بخش خصوصی واقعی كه به بیت‌المال و قراردادهای بزرگ دولتی دسترسی ندارند، از محیط نامساعد كسب و كار در ایران به شدت تحت فشار هستند و در ماه‌های اخیر كمتر شركت تازه تأسیسی در ایران توانسته به این صورت رشد كند و صاحب قراردادی بزرگ با موسسات دولتی شود.


 


روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: روز گذشته، نخستین نشست خبری مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران در سال‌جاری، صحنه مناقشه میان خبرنگاران و معاون وزیر بود.

خبرنگاران به بی‌كیفیتی نان پس از هدفمندی یارانه‌ها اعتراض كردند و حمید علیخانی آنها را به كم كاری و بی‌اطلاعی متهم كرد. معاون وزیر بازرگانی در همین حال خبر داد كه فرآیند قیمت‌گذاری دولتی نان تا 9 ماه دیگر حذف خواهد شد.

حمید علیخانی در این نشست با بیان اینكه مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها در پی 11 ماه مطالعه و كار میدانی كلید خورد، عنوان كرد: در گام اول ما مالك گندم، آرد و حتی نانوایی بودیم و كل این چرخه در اختیار شركت بازرگانی دولتی بود، در حالی كه در 4 ماه گذشته انتخاب آرد توسط نانوا صورت گرفته و خرید گندم توسط كارخانه آرد انجام شده است و آنها مجبور بوده‌اند كه با مشتریانشان ارتباط برقرار كنند.

علیخانی افزود: امروز ما فقط فروشنده گندم و سیاستگذار مقوله آرد و نان هستیم و مطابق ماده 110 قانون برنامه پنجم توسعه كشور عمل می‌كنیم.

مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران از صرفه جویی 200 هزارتنی گندم كشور طی ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: در سال 1384 مصرف یك سال گندم كشور 10 میلیون تن بود، در سال 1388 با 9 درصد كاهش به 9 میلیون و 100 هزار تن رسید و در سال 89 این رقم با 5 درصد كاهش نسبت به سال 88 به 8 میلیون و 700 هزار تن رسید و پیش بینی ما این است كه در سال 90 كل مصرف گندم كشور به پایین تر از 6 میلیون و 400 هزار تن برسد.

وی كاهش ضایعات نان، ایجاد رقابت در تولید آرد و نان، استفاده از توان مالی بخش خصوصی و ارتقای تكنولوژی كارخانجات را از مزیت‌های هدفمندسازی نان برشمرد.

علیخانی همچنین مدعی شد كه هدفمند كردن یارانه‌ها دلیل بر این نیست كه قیمت نان افزایش یافته، اما كیفیت آن افزایش نداشته است.

وی ادامه داد: ما 4 هزار میلیارد تومان یارانه نان می‌دادیم و این یارانه در حلقه‌های وسط بود، در حالی كه تهیه یك كیسه آرد 40 كیلویی برای ما نزدیك به 19 هزار تومان خرج بر می‌داشت، اما ما این كیسه آرد را با 300 تومان ناقابل به نانوایی می‌دادیم و نانوایی هم آن را به همین قیمت می‌فروخت.

علیخانی در این نشست آماری از وضعیت مصرف نان در كشور ارائه داد و گفت: در بهمن ماه سال 84 نهصدو 39 هزار تن نان پخت شد، این در حالی است كه مصرف ماهانه هر نفر در آن زمان حدود 13 كیلو و 400 گرم بود كه سرانه مصرف هر نفر در سال به 161 كیلو می‌رسید.

به گفته وی، در بهمن ماه سال 88 (یك سال قبل از اجرای قانون هدفمندی) سرانه كاهش پیدا كرد و مصرف ماهانه هر فرد به 11 كیلو و 600 گرم و سرانه مصرف سالانه هر فرد به 139 كیلو كاهش یافت، در بهمن ماه سال 89 سرانه مصرف هر فرد ایرانی 8 كیلو و 700 گرم و مصرف سالانه به 104 كیلوگرم كاهش پیدا كرد و این در حالی است كه در یك سال مصرف نان 30 درصد كاهش یافت و آمار نشان دهنده این است كه از زمان تولید نان تا مصرف هدر رفت بسیار بالا بوده، بنابراین در طولانی مدت از ضایعات جلوگیری شده وگرنه در خوراك نان كه تغییری ایجاد نشده است!

وی ضایعات نان را به طور میانگین بین 15 تا 20 درصد و ضایعات كل چرخه گندم، آرد و نان را تا 30 درصد ارزیابی كرد و افزود: در بحث هدفمندی الزاما بحث كیفیت نان مدنظر نبوده، بلكه تاكید بر صرفه جویی و هدررفت منابع كشور بوده است.

علیخانی با اعلام این خبر كه خرید گندم در سال جاری بر اساس «جدول پاكی» صورت می‌گیرد، خاطرنشان كرد: در سال‌های قبل فاصله قیمت خرید انواع گندم آنقدر ناچیز بود كه فرقی بین بهتر و بدتر و متوسط نبود، اما امسال نرخ گندم 360 تومانی برای محصولی است كه به اصطلاح به آن 2-1 می‌گوییم گندمی كه 2 درصد افت مفید و 1 درصد افت غیر مفید داشته باشد، ضمن‌اینكه به ازای هر درصد سن زدگی 10 تومان جریمه برای كسانی كه آفات نباتی شان را پایش نكرده‌اند در نظر گرفته شده است.

آژان كشی برای نانوایان!

این مقام مسوول سپس به بحث آموزش نانوایان اشاره كرد و با ابراز تاسف از اینكه «طی 4 ماه تلاش فقط توانستیم 2800 نفر را با آژان كشی وارد سیستم آموزشی كنیم» خطاب به خبرنگاران كه به پایین بودن كیفیت نان اعتراض داشتند، گفت: كیفیت، موضوعی بین دستگاهی است و مولفه‌های كیفیت نان شامل مواد اولیه، مهارت كارگران و ماشین آلات پخت است كه در مورد مواد اولیه می‌توان از بهبود دهنده‌ها استفاده كرد كه ما در كشورمان از این راهكار بی‌بهره‌ایم و به نظر من آنچه مهم تر است مهارت كارگران است، اما وقتی بحث كیفیت مطرح می‌شود نانوا فكرش فقط به سمت كیفیت آرد می‌رود.

علیخانی با تاكید برای اینكه ما 200 هزار نفر نانوا و كارگر نانوایی داریم، بیان كرد: برنامه چهارساله‌ای برای آموزش نانوایان داشتیم و در شهریور 89 پرتكلی با وزارت كار و سازمان آموزش فنی حرفه‌ای امضا كردیم تا بتوانیم سطح مهارت كارگران نانوایی‌ها را بالا ببریم، اما نمی‌شود به زور مردم را ببریم و آموزش دهیم.

وی همچنین به فرسودگی ماشین‌آلات پخت اشاره و ابراز عقیده كرد: با شرایط اصلاحی می‌توان 85 درصد گاز مصرفی نانوایی‌ها را كاهش داد. علیخانی با بیان اینكه برای تغییرات باید خطر كنیم، گردش مالی صنعت نان را حتی بیش از خودرو و رقمی در حدود 15 هزار میلیارد تومان اعلام و از وضعیت آموزش و تربیت نیروی متخصص در این بخش انتقاد كرد.

به گفته مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران در كشورمان 93 درصد از نانوایی‌ها به روش سنتی تولید می‌كنند، در حالی كه روش تولید كارگاهی 4 درصد و تولید صنعتی تنها 3 درصد از كل تولیدات را شامل می‌شود.

وی تاكید كرد: ما چرخه معیوب گندم، آرد و نان را طی 4 ماه اصلاح كردیم و در این مدت كم نمی‌توان به صورت معجزه آسا وضعیت نان را اصلاح كرد، بنابراین باید با توجه به میزان سرمایه‌گذاری، توجهی كه به نان می‌كنیم و با حمایت، نان را روی ریل خود قرار دهیم.

علیخانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه فاز سوم افزایش قیمت نان چه زمانی اجرا می شود؟ گفت: ما گندم را از كشاورز كیلویی 360 تومان می‌خریم و به همان قیمت می فروشیم، در حالی كه با توجه به هزینه‌های تبعی از جمله حمل و نقل باید كیلویی 400 تومان بفروشیم، بنابراین هنوز دولت یارانه می دهد.

وی تصریح كرد: با این وجود دولت فعلا اجازه افزایش قیمت نان را نداده و بعید می دانم كه فاز سوم افزایش قیمت نان امسال اجرا شود.

حذف نرخ‌گذاری دولت در بازار آرد و نان

علیخانی در خصوص قیمت‌گذاری دولت در بازار آرد و نان گفت: در میان مدت یعنی بین 6 تا 9 ماه دیگر قیمت‌گذاری نان حذف خواهد شد.

مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی همچنین از ادامه توزیع كالا برگ در سال جاری خبر داد و گفت: امسال هم توزیع كالابرگ خواهیم داشت؛ ولی نه به میزان سال گذشته و روند توزیع نزولی خواهد شد. وی ذخایر كالایی را نیز «مطمئن و بی‌نیاز از ذخیره‌سازی جدید» دانست.

علیخانی همچنین در پاسخ به این سوال كه وضعیت واگذاری شركت‌های تابعه شركت بازرگانی دولتی ایران به چه صورتی است، گفت: این واگذاری‌ها آغاز شده است و از 35 شركت زیر مجموعه تا كنون 17 شركت واگذار شده است و براساس قانون باید 80 درصد سهام شركت مادر به بخش خصوصی واگذار شود و تنها 20 درصد آن هم به دلایل استراتژیك در اختیار دولت خواهد ماند.


 


رئيس جمهوري گفت: با همت كارآفرينان و كارگران بايد ظرف دو سال آينده بحث بيكاري را به صورت انقلابي حل كنيم.

محموداحمدي‌نژاد رئيس جمهور ظهر امروز طي سخناني در مراسم تجليل از كارگران نمونه كشور با بيان اينكه كار و كارگري جوهر انسانيت است، گفت: حقيقت انساني با كار مفيد و كار سازنده متجلي مي‌شود و آنچه براي انسان از عمر اين دنيا مي‌ماند، كار است.

وي ادامه داد: خداوند متعال انسان را براي زندگي جاويد خلق كرده و مهلتي را در اين دنيا براي او قرار داده و همه فرصت‌ها را در اختيارش گذاشته تا توشه‌اي را برگيرد و سرعت اوليه براي حركت به سمت خدا در فضاي ابديت پيدا كند.

رئيس دولت با اشاره به اينكه حركت در رسيدن به خداوند متعال جز با كار مفيد امكان‌پذير نيست، اظهار داشت: توشه‌اي كه انسان در اين دنيا ذخيره مي‌كند، حاصل كار است.

احمدي‌نژاد با تاكيد مجدد بر اينكه چيزي جز كار و تلاش در اين دنيا نمي‌ماند، يادآور شد: سعادت دنيا و آخرت يك انسان و يك ملت در گرو كار و تلاش است، چرا‌كه اگر همه ثروت‌ها و فرصت‌هاي عالم در اختيار يك فرد يا جامعه‌اي قرار گيرد اما آنها اهل كار و تلاش نباشند، به جايي نخواهند رسيد.

وي اظهار داشت: اگر كسي به دنبال عزت، عظمت، استقلال، شكوفايي، خدايي شدن و زندگي انساني است رسيدن به اين اهداف از رهگذر كار است.

احمدی نژاد كساني را كه بار خود را به دوش جامعه مي‌اندازند و اهل كار وتلاش نيستند را بدترين انسان‌ها دانست و تصريح كرد:‌ افرادي از اين دنيا سود مي‌برند كه اهل كار وتلاش مستمر باشند و امروز نيز اگر كشوري بنا باشد آباد، عزيز، قدرتمند و سرافراز باشد، نيازمند كار است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه چيزي كه يك ملت را به اوج مي‌رساند، انديشه‌ها و بازواني است كه صادقانه كار مي‌كند،‌ تأكيد كرد: قطعا سهم جامعه كارگري در افتخارات ملت ايران سهم برجسته و پرافتخاري است.

وي در ادامه سخنان خود با تشكر از جامعه كارگري كشورمان اظهار داشت: همه ملت ايران و خادمان ملت ايران هميشه قدردان جامعه كارگري بوده، هست و خواهد بود.

رئيس دولت خطاب به جامعه كارگري با بيان اينكه براي حركت‌هاي بزرگتر آماده شويد، يادآور شد: بايد در ايران جامعه نمونه برپا شود كه هم شايستگي ملت و هم ماموريت ملت ايران در برپايي جامعه نمونه است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: در جامعه شايسته همه بايد عزيز و كرامت انسان‌ها در نقطه اوج قرار گيرد كه عزت و كرامت انسان‌ها در سايه عدالت، رفاه و پيشرفت است.

وي تأكيد كرد: اگر ملتي عقب‌افتاده و فقيري باشيم و كشوري باشيم كه بخش وسيعي دچار فقر باشيم، نه تنها نمونه و شاهد نخواهيم بود بلكه آحاد مردم هم طعم عزت را نخواهند چشيد.

رئيس دولت با تاكيد بر لزوم ساختن ايران گفت: بايد به قله‌هاي عزت برسيم كه براي اين كار بايد تك تك مردم عزيز باشند و بايد فرصت شكوفايي براي تك تك مردم ايجاد شود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه ايجاد فرصت‌هاي اشتغال مناسب براي آحاد مردم كاري انقلابي و انساني و در جهت استقلال و عزت ملت است، به ايجاد بيش از يك ميليون و 600 هزار فرصت شغلي در سال 89 اشاره و خاطرنشان كرد: دولت در اين زمينه از همه ظرفيت‌ها استفاده مي‌كند و براي سال جديد ايجاد بيش از 2 ميليون و 500 هزار فرصت شغلي در دستور كار داريم. چرا‌كه كسي كه شغل نداشته باشد، بايد تحقير شود و اين براي جامعه متعالي سهمي مهلك است.

وي افزود: يكي از سخت‌ترين لحظه‌ها براي بنده، ديدن صحنه‌اي است كه يك فرد‌ اهل كار و كوشش فرصت كار پيدا نمي‌كند يا كاري كه مي‌كند، به دليل اشباع بازار حق وحقوق آن فرد محفوظ نيست كه اين بساط بايد جمع شود‌ كه انشاءالله با همت كارآفرينان و كارگران بايد ظرف دو سال آينده بحث بيكاري را به صورت انقلابي حل كنيم چرا‌كه جامعه ما بايد يك جامعه نمونه باشد.

رئيس دولت در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت در ايجاد زيرساخت‌ها و انجام كارهاي عمراني گفت: سال گذشته در كار عمراني 21 هزار و 500 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شد كه براي امسال اين ميزان 47 هزار و 500 ميليارد تومان پيش‌بيني شده اما در مجلس دست‌كاري شد كه اميدواريم خيلي قيچي نشود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه مي‌توانيم معادل وارداتمان صادرات داشته باشيم و جهش در توليد تأكيد كرد و گفت: بايد در بخش توليد از همه ظرفيت‌ها استفاده شود.

وي افزود: صادرات غيرنفتي ما در سال 83 هفت ميليارد دلار بود كه اين ميزان در سال 89 به 30 ميليارد دلار رسيد اما امسال قرار شده به 45 ميليون دلار افزايش يابد كه براي ايجاد تعادل در بحث واردات و صادراتمان نيازمند اين هستيم كه صادرات غيرنفتي به 60 الي 65 ميليارد دلار افزايش يابد و اين موضوع نيازمند كار ونوآوري است.

رئيس دولت همچنين با اشاره به برنامه‌هاي دولت در بحث هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار داشت: ملت ايران در هدفمندسازي يارانه‌ها به خوبي درخشيد، هر‌چند نمي‌گويم كار بي‌عيبي بود چرا‌كه كار بي‌عيب مال خداوند و انسان كامل است اما دولت معتقد است كه اين كار بايد با قوت ادامه يابد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز مي‌توان اعلام كنيم كه در سرزمين پهناور ايران گرسنه‌اي وجود ندارد، هدفمندسازي يارانه‌ها را طرحي در جهت عدالت و بهره‌ورري دانست كه بايد با قدرت ادامه يابد.

وي اظهار داشت: در طول 50 سال گذشته 70 درصد همين پولي كه الان ميان ملت توزيع مي‌شود، در اختيار 30 درصد بود كه هم‌اكنون 50 سال بايد به صورت يكسان ميان مردم توزيع شود تا فاصله‌ها پر شود.

رئيس دولت در بخش ديگري از سخنان خود به برنامه دولت در مسكن مهر اشاره و بر لزوم ادامه اجراي مسكن مهر تأكيد كرد و گفت: مسكن مهر شروع شده و تا رفع تمام كسري‌ها و عقب‌ماندگي‌ها ادامه مي‌يابد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه مسكن مهر يك مسكن (آرام بخش) است و درمان اصلي در راه است، يادآور شد: مشكل مسكن از قيمت كاذب زمين ايجاد شده است كه اين موضوع به سياست‌هاي غلط برمي‌گردد كه بايد آنها را برطرف كنيم.

وي با بيان اينكه سيستم آپارتماني براي نظام سرمايه‌داري است، اظهار داشت: از نظر ما خانه محل زندگي، آرامش وتقويت است و در كشور ما با اين وسعت زياد نبايد مردم در خانه‌هاي 40-50 و يا 60 متري زندگي كنند بلكه مي‌شود همه ويلا داشته باشند.

رئيس دولت در قسمت پاياني سخنان خود خطاب به شيخ‌الاسلامي وزير كار و امور اجتماعي گفت: ترتيبي اتخاذ كنيد تا تمامي كارگران كه سهام عدالت دريافت نكرده‌اند، بتوانند سهام عدالت خود را به زودي دريافت كنند.

احمدي‌نژاد طرح آتيه را يكي از طرح‌هاي اساسي دولت برشمرد و خاطرنشان كرد: بايد به سمتي پيش برويم كه هر كسي در دنيا به دنيا مي‌آيد، يك نقطه اتكا براي آينده داشته باشد.

وي در همين زمينه ابراز اميدواري كرد طرحي كه براي آتيه فرزندان از سوي دولت پيش‌بيني شده با همراهي نمايندگان انجام شود.

رئيس دولت همچنين با تأكيد بر لزوم صرفه‌جويي در هزينه‌هاي جاري دولت گفت: در بخش هزينه‌اي بودجه سال 89 شش هزار و 200 ميليارد تومان صرفه‌جويي كرديم كه باز جاي صرفه‌جويي وجود دارد و از محل اين صرفه‌جويي‌ها مي‌شود براي آتيه فرزندان سرمايه‌گذاري كرد.

احمدي‌نژاد در خاتمه يادآور شد: همه بايد عزيز باشند و عزت در اين است كه انسان دستش را جلوي ديگران دراز نكند كه براي رسيدن به اين موضوع بايد كار و تلاش كرده و عدالت را اجرا كنيم.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته