-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

Latest New from Green Correspondents for 05/04/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

با گذشت چندین روز از حضور محمود احمدی‌نژاد در کابینه و سخنان توبه گونه وی، موضع‌گیری‌ها و تحرکات اصولگرایان بر علیه او همچنان ادامه دارد. ظاهرا سخنان توبه گونه وی نیز نتوانسته است قدری از شدت این حملات که با دستگیری اطرافیان وی نیز همراه بوده، بکاهد. به تازگی یک مقام نظامی که از سوی سیدعلی خامنه‌ای منصوب شده است، سخنان اخیر احمدی‌نژاد پس از بازگشت از قهر یازده روزه وی را انحرافی خواند.
خبرنگاران سبز/سیاست:
در حالی که محمود احمدی‌نژاد رابطه خود را با رهبر ایران رابطه‌ای از نوع پدر و فرزندی معرفی کرده بود، یک مقام نظامی منصوب خامنه‌ای این سخنان را انحرافی خواند. مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران که در قم سخن می‌گفت، ضمن انتقادات صریح از احمدی‌نژاد در سخنان تندی گفت:« دوستانه خدمت احمدی نژاد عرض می کنم، که ايشان در عبارات شان هم تجديد نظر کنند؛ اين که می آيند و می گويند من ثابت می کنم رابطه من و مقام معظم رهبری، رابطه پدر و فرزندی است، معتقدم اين سخن ولو اين که اين طور هم باشد، اشتباه است؛ چرا که در روايات و احکام اسلامی داريم که ممکن است پدر يک فرد، او را امر به شرک کند و به همين دليل نبايد از او تبعيت کرد.»

وی اضافه کرد:«ممکن است پدر اشتباه کند و طبق احکام اسلام، بايد مخالف او حرکت کرد؛ حال بايد پرسيد اين که آقای احمدی نژاد که می گويند رابطه من با مقام معظم رهبری رابطه پدر و فرزندی است، يعنی چه؟ بايد گفت که رابطه با رهبر معظم انقلاب بايد رابطه امام و مأموم باشد؛ اين رابطه، رابطه مطيع و مطاع، رابطه مقلد و مقلد است؛ اين حرف ها يعنی چه که رابطه ام با رهبری رابطه پدر و فرزندی است؟؛ اين حرف ها معنی ندارد. اين حرف، حرفی انحرافی است. »

ذالنور افزود: توقع داریم احمدی نژاد موضع ش را شفاف تر بیان کند؛ رابطه پدر و فرزندی یعنی چه؟؛ مقام معظم رهبری، ولی حاکم است، او نائب امام زمان(عج) است و بدون امر او، نه رئیس جمهور و نه هیچ کس دیگر مشروعیت ندارد.

وی گفت: اگر اذن و رضایت ولی حاکم نباشد، عمل آن فرد حرام است، حتی اگر عمل واجب انجام دهد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت: معنی ولایت را باید با حب و جان قبول کرد و از این عبارات دو پهلو مانند این که رابطه ام با رهبری رابطه ای پدر و فرزندی است، اجتناب کرد؛ البته من نمی گویم که احمدی نژاد نظر و مقصود خاصی داشته است که این حرف ها را می زند، ولی به هر حال باید عبارات خود را درست کند و بگوید ولی امر، نائب امام زمان(عج) است، که مشروعیت همه ارکان نظام با اوست.

 
 

گفتنی است، اقدام سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی کشور در ویزیت رایگان بیماران نیازمند در سالروز شهادت فاطمه زهرا(س)، در چند سال گذشته با استقبال گرم اعضای جامعه پزشکی و بیماران مواجه شده و امسال قرار است طی هماهنگی به عمل آمده با سازمان صدا و سیما ،تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده ای از ابعاد اجرایی این طرح صورت پذیرد.
خبرنگاران سبز/جامعه/حرکت سبز:
در اقدامی خداپسندانه و پر ثواب که یقینا رضایت الهی را نیز همراه خواهد داشت، سازمان نظام پزشکی کشور با اعلام این مطلب که این سازمان امسال نیز بر اساس سنوات گذشته در پی درخواست جمع کثیری از اعضای جامعه پزشکی مبنی بر اقدام هماهنگ در انجام ویزیت رایگان بیماران در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، آمادگی دارد که روز یکشنبه 18 اردیبهشت ماه همراه با جمع کثیری از پزشکان سراسر کشور بیماران مستمند را بطور رایگان ویزیت نموده و عواید حاصل از ویزیت سایر بیماران را نیز به امور خیریه اهدا نماید.

سیدشهاب الدین صدر نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نامگذاری سال 1390 به عنوان سال جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری، این اقدام خیر جامعه پزشکی در جهت توجه به مسایل اقتصادی مردم نیازمند، تقویت معنویت و عواطف انسانی انجام می شود.

دکتر صدر ادامه داد: بسیاری از مطبها و درمانگاههای سراسر کشور بصورت داوطلبانه روز یکشنبه پذیرای بیماران محروم هستند و فرصت مناسبی است که جامعه پزشکی بار دیگر ثابت کند که در زمینه مداوای بیماران صرفاً نگاه درآمدزایی وجود ندارد.

گفتنی است، اقدام سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی کشور در ویزیت رایگان بیماران نیازمند در سالروز شهادت فاطمه زهرا(س)، در چند سال گذشته با استقبال گرم اعضای جامعه پزشکی و بیماران مواجه شده و امسال قرار است طی هماهنگی به عمل آمده با سازمان صدا و سیما ،تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده ای از ابعاد اجرایی این طرح صورت پذیرد.

 
 

اين گزارش حاکی است که در بين دستگيرشدگان برخی مدعيان! علوم غريبه نيز وجود دارند. دستگيری‌های اخير در حاليست که در طی روزهای گذشته، عباس اميری‌فر از نزديکان مشايی به خاطر ارتباط با انتشار سی دی « ظهور نزديک است»، بازداشت شده و از سوی دادگاه ويژه روحانيت تحت بازجويی قرار گرفته است.
خبرنگاران سبز/سیاست:
 همزمان با اظهارات برخی اصولگرايان که درباره "ارتباط جريان انحرافی با اجنه و رمالان" مطرح می شود، برخی اخبار حکايت از آن دارد که دستگيری يکی از افراد دارای قدرتهای متافيزيکی در برخی رخدادهای دو هفته اخير موثر است.

چندی پيش فردی به نام عباس .غ که مهارت خاصی در امور متافيزيکی از جمله ارتباط با عوالم ديگر و انجام برخی اقدامات توسط نيروهای متافيزيکی دارد و رابطه نزديکی با آقای م داشته، توسط ضابطين يکی از نهادها دستگير می گردد.

گفته می شود پس از دستگيری او، يکی از مقامات پيگيری و درخواستهای مکرر و کم سابقه ای برای آزاد کردن وی داشته، اما هنوز اين فرد آزاد نشده است.

در اين حال برخی رسانه ها ادعا کرده اند که در جريان تحقيقات از اين فرد، برای بازجويان وی مشکلاتی بوجود آمده است!

طی روزهای اخير تاکنون مصباح يزدی، دکتر حدادعادل، مهندس مرتضی نبوی و حاج حسين فدايی در اظهاراتی نسبت به استفاده از اجنه، طلسم، غيب گويی و رمالی توسط جريان انحرافی موضع گيری کرده اند که به نظر می رسد ناظر به همين موضوع است.

حسين فدايی با بيان اين که جريان انحرافی يک جريان قدرت‌طلب است، گفته بود: اين عقايد شيطانی است زيرا مجموعه آنچه مطرح شد در فضايی از توجيهات دينی، توجيهات غيبی، به کارگيری طلسم و تسخير اجنه و ... سامان پيدا می‌کند.

حدادعادل گفته بود: رمال وغيب‌گو مشکل نظام را حل نمی کند.

مرتضی نبوی هم صريحتر از همه گفت: به نظر می‌رسد اين جريان انحرافی با توسل به يک سری مسائل شيطانی که دور از واقعيت هم نيست و طبق آيات قرآنی جزو اعتقادات مسلمانان هم هست، سعی می کنند افراد را تحت تأثير قرار دهند.اجنه طبق آيات قرآن عليه انبيا توطئه می‌کردند، لذا شايد اين جريان انحرافی با توسل به بعضی از افرادی که از طريق راه باطل، فسادانگيز و انحرافی به برخی توانمندی‌های ماورائی رسيدند، سوء استفاده می‌کنند و جاذبه‌های اين گروه توانسته تأثيری روی برخی افراد بگذارد و حمايت ايشان را جلب کند.

پيش از اين داستانهای باور نکردنی درباره اقدامات اين فرد و عمق اعتماد برخی مسئولان به وی گفته می شد که گويا اکنون جدی تر گرفته شده است.

بازداشت ۲۵ نفره!
 شب گذشته ۲۵ نفر از کسانی که با اسفنديار رحيم مشايی ارتباط دارند، دستگير شده‌اند.

بنابر اخبار رسيده، حسين.ن، همسر مرحوم دکتر حسين فاطمی و خانم آزاده. الف که حامل منشور کوروش در روز رونمايی از اين اثر تاريخی بود، در ميان دستگيرشدگان قرار دارند.

اين گزارش حاکی است که در بين دستگيرشدگان برخی مدعيان! علوم غريبه نيز وجود دارند. دستگيری‌های اخير در حاليست که در طی روزهای گذشته، عباس اميری‌فر از نزديکان مشايی به خاطر ارتباط با انتشار سی دی « ظهور نزديک است»، بازداشت شده و از سوی دادگاه ويژه روحانيت تحت بازجويی قرار گرفته است.

 
 

احمدی نژاد گفت بنده نمی‌دانم شايعاتی که درباره من و شرط وشروطی که با رهبری گذاشتم از کجا سرچشمه می‌گيرد؛ بنده در ديدار با رهبری در اتاق تنها بوديم وچگونگی پخش اين شايعات برايم عجيب است ونمی‌دانم اين حرف‌ها را از کجا می‌گويند.
خبرنگاران سبز/سیاست:
وبگاه تازه‌کار یکشنبه که به طرف‌داری از دولت احمدی‌نژاد می‌نویسد در خبری جریان دیدار آقاتهرانی و احمدی‌نژاد را نوشته است که گوشه‌های تازه‌ای از جنگ قدرت دو اردو را نشان می‌دهد.

بر طبق این گزارش، احمدی‌نژاد ضمن تایید ضمنی شروطی که برای علی خامنه‌ای مطرح کرده است از اینکه اخبار دیدار خصوصی او با علی خامنه‌ای که کسی جز او و علی خامنه‌ای در آن حضور نداشته‌اند منتشر شده اظهار شگفتی می‌کند.

اگر ادعای احمدی‌نژاد در باره کاملا خصوصی بودن این دیدار درست باشد آن‌گاه سه احتمال ممکن است. اول: احمدی‌نژاد اقدام به بیرون دادن آن کرده است. چون اولین بار یکی از وبلاگ‌نویسان مخالف احمدی‌نژاد و طرفدار ولایت آن را منتشر کرد این فرض درست به نظر نمی‌رسد. دوم: دفتر رهبری برای تخریب وجه احمدی‌نژاد آن را منتشر کرده است. این فرض، گرچه کاملا ممکن است، ولی با تمایل خامنه‌ای به پشت پرده نگه داشتن مسایل کمتر سازگاری دارد. سوم: نظام حفاظت اطلاعات ج.ا. دچار آسیب‌های جدی شده است. هر چه باشد با توجه به دستگیری بیست و پنج نفر از مرتبطان با رحیم مشایی در دو روز گذشته،  این منازعات و افشاگری‌ها حتما کمتر نخواهد شد و احتمالا اشک‌های احمدی‌نژاد برای خونین شدن این منازعه است و نه برای محبتش به علی خامنه‌ای.

از نکات جالب دیگر این جریان مخالفت علی لاریجانی با وساطت و دیدار آقاتهرانی است که نشان دهنده شکاف بزرگ و همیشگی بین لاریجانی‌ها و احمدی‌نژاد است.
متن گزارش وبگاه یک‌شنبه از این دیدار را در زیر بخوانید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 حجت الاسلام آقاتهرانی در شرح ديدار خود با رييس جمهور گفت: احمدی نژاد در حالی که گريه ميکرد گفت بنده نمی بخشم افراد حزب اللهی ای را که به من تهمت زاويه داشتن با رهبری عزيز انقلاب را ميزنند.

دکتر آقاتهرانی شرح ماجرای ديدارش با دکتر احمدی نژاد را اينطور بيان ميکند: بنده تازه ازسفر از چين برگشته بودم که مطلع شدم آقای احمدی نژاد درجلسات هيات دولت شرکت نميکندبعد ازشرکت در جلسه مجلس تصميم گرفتم بادکتر احمدی نژاد ديداری داشته باشم آقای لاريجانی به من گفت من با رفتن شما مخالفم وبنده عرض کردم بنده مانعی برای اين ديدارنميبينم درمقابل آقای لاريجانی اصرار کردند که لااقل استخاره کنيد که بنده عرض کردم به نظر من اينجا جای استخاره نيست.

 به نوشه استقامت، آقاتهرانی اضافه کرد: سپس به منزل دکتررفتم همسر ايشان آيفون راجواب دادند وگفتند دکتردرحال استراحتند بنده از ايشان خواستم به آقای احمدی نژاد بگويند بامن تماس بگيرند.

 وقتی به خانه رسيدم ديدم برخی سايتها نوشته اند که احمدی نژاد آقاتهرانی را به منزلش راه نداده است!
 بعد از مدت زمانی دکتر با من تماس گرفت و ازمن خواست به منزل ايشان بروم

 حجت الاسلام آقا تهرانی در ادامه گفت: وقتی به منزل ايشان رسيدم دم درب منزل ايشان پزشک احمدی نژاد را ديدم به من گفت بهتر است با دکتر ملاقات طولانی نکنی چون دکتر ضربان قلبش نامنظم است وفشارش بشدت پايين افتاده است
 بنده عرض کردم ديدارمان کوتاه خواهد بود

 سپس به داخل منزل رفتم وبا احمدی نژاد سر صحبت باز شد.
 به گزارش استقامت، احمدی نژادگفت بنده نميدانم شايعاتی که درباره من و شرط وشروطی که با رهبری گذاشتم از کجا سرچشمه ميگيرد بنده در ديدار با رهبری در اتاق تنها بوديم وچگونگی پخش اين شايعات برايم عجيب است ونميدانم اين حرفها را ازکجا ميگويند

 احمدی نژاد در ادامه گفت بنده خدمت رهبرانقلاب رسيدم وبه ايشان گفتم من بافشارهايی که بردولت است به اين نتيجه رسيدم که رسيدن به آرمانهايی که در اين دولت تصميم به اجرای آن را داشتيم غيرممکن است.

 درادامه حجت الاسلام آقاتهرانی افزود، احمدی نژاد در حالی که گريه ميکرد گفت بنده نمی بخشم افراد حزب اللهی ای را که به من تهمت زاويه داشتن با رهبری عزيز انقلاب را ميزنند.

 درادامه من به احمدی نژاد گفتم طرحی درمجلس است که برخی نمايندگان به دنبال سوال از رئيس جمهورند که احمدی نژاد با روی باز گفت من از اين قضيه استقبال ميکنم چرا که در اين صورت ميتوانم درآنجا ناگفته های خودرابيان کنم.

دکتر آقاتهرانی در ادامه افزود بنده بعد از جلسه به مجلس رفتم نمايندگان بسياری به سراغم آمدندوجويای خبر ديدار من با احمدی نژاد شدند.

 پس از اظهارات من درمورد آنچه دکترگفته بود عده ای ازنمايندگان باز ادعای زاويه داشتن احمدی نژاد با رهبری را مطرح کردند که بنده به آنها گفتم آيا ميتوانيد دست روی قرآن بگذاريد وادعای خود را تکرار کنيد که همه آنها يکه خوردند. (+)

 
 

و اکنون اين سوال درباره دايی مطرح است که فردی که بعد از گل زنی و پيروزی در مسابقات، شعار "يا زهرا" سر می داد، به چه علت امروز فرياد يا زهرای مردم بحرين را نمی شنود.
خبرنگاران سبز/سیاست/از دیگر رسانه ها:
درجريان بازی پرسپوليس و الاتحاد عربستان هنگامی که بسيجی های لباس شخصی با شعارهای سياسی خود سعی داشتند جو اين بازی آسياسی نماينده کشورمان را به نفع مقاصد خودشان مصادره و برهم بزنند، علی دايی سرمربی تيم پرسپوليس باهوشمندی به اين اقدامات مردود بسيجيان که خود را از قشر دانشجو ناميده بودند، اعتراض کرد و خواستار پايان شعارهای اين تماشاگرنماها شد.

اما درکمال تعجب سايت خبرنامه دانشجويان ايران و سايت عماريون که زير نظر اصولگرايان و نيروهای حزب الله اداره می شود به اين اقدام ورزشی علی دايی سرمربی پرسپوليس انتقاد کردند.

اين دو سايت بطور همزمان نوشته اند: علی دايی که همواره خود را به عنوان فرد معتقد معرفی می کند در اظهارنظری عجيب از تماشاگران بازی پيروزی- الاتحاد خواست تا در ورزشگاه شعار سياسی ندهند.

اين سايت ها نوشته است: دايی در مصاحبه انفعالی خود از مردم خواست "شعار غيرفوتبالی ندهند".در حاليکه سرمربی تيم پرسپوليس تنها، جريمه احتمالی AFC را دليل اين تقاضای خود عنوان کرده است. در خواست علی دايی برای سياسی نکردن فضای ورزشگاه به نفع مردم مظلوم بحرين در اعتراض به دخالت آل سعود در کشتار مردم در حالی است که دايی همواره سعی دارد مسائل فرهنگی ورزشی را سياسی جلوه دهد چه اينکه اين وضعيت در برنامه سياسی ورزشی نود بارها رخ داده است.

و اکنون اين سوال درباره دايی مطرح است که فردی که بعد از گل زنی و پيروزی در مسابقات، شعار "يا زهرا" سر می داد، به چه علت امروز فرياد يا زهرای مردم بحرين را نمی شنود.

 
 

 باتوجه به مشخص شدن تاريخ انتخابات مجلس شورای اسلامی ( دهم اسفند) و نگاه تيم احمدی نژاد و مشايی برای در دست گرفتن تعداد زيادی از صندلی های مجلس، درخواست برای استعفای وزير کشور، با هدف خاصی انجام شده است . اين حرکت مشکوک بيش از اندازه حقانيت جنبش سبز و آرای دزديده شده مردمی که پس از سالها قهر از نظام، با اميد به تغيير اوضاع کشور با رای دادن به ميرحسين موسوی به پای صندوق های رای آمدن را نشان می دهد.
خبرنگاران سبز/سياست:
بانزدیک شدن به زمان انتخابات خواه ناخواه ذهن به سمت تقلب و کودتای انتخباتی جمهوری اسلامی  کشیده می شود. همگان اتفاقات قبل و بعد از انتخابات رياست جمهوری دهم در سال ۸۸ را به خوبی در خاطر داريم . انتخاب بهنگام صادق محصولی در آستانه انتخابات به عنوان « وزیر کشور» و متعاقب آن ممنصوب کردن کامران دانشجو، قائم مقام و معاون سياسی آن زمان وزارت کشور به عنوان « رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور ». با توجه به دوستی دیرینه صادق محصولی سردار میلیاردر با احمدی نژاد و گوش به زنگ بودن کامران دانشجو و خوش خدمتی اين دو به احمدی نژاد برای همکاری با شورای نگهبان در تقلب بی سابقه در انتخابات، اين دو در دولت دهم نيز به عنوان پاداش در دولت دهم حکم وزارت گرفتند.

همانطور که قبلن سايت خبرنگاران سبز طبق منابع خبری خود اعلام کرده بود، وزير بعدی که بايد کابينه دولت را ترک کند، وزير کشور فعلی و يا همان سرتيپ مصطفی محمدنجار است که در دولت نهم به عنوان وزير نيروهای مسلح و پشتيبانی به دليل نزديکی با سپاه پاسداران گماشته شده بود. اما اين دوره به دليل تحميل چهار وزير در دولت دهم( وزيراطلاعات، وزير دفاع و پشتيبانی، وزير کشور و وزير وزارت امور خارجه به همراه سخنگوی وزارت امور خارجه) احمدی نژاد تصميم گرفته است در سومين سال از رياست جمهوری اش، با توجه به بالاگرفتن انتقادات از رحيم مشايی ومخالفت شخص رهبری با تصميمات وی، يک بار برای هميشه اين وصله های ناجور را از بدنه دولت اش، پاک سازی کند.

در همين خصوص طبق اخبار دريافتی در هفته ی جاری احمدی نژاد برای دومين بار از وزير کشور خواسته است وزارت کشور را تحويل دهد و مسووليتی ديگر اختيار کند که باتوجه به مشکلات پيش آمده در مورد موضوع استعفای وزير اطلاعات و حميايت رهبری از وی، مصطفی محمد نجار باز هم پاسخی مشخصی به رئيس دولت نداده است.

باتوجه به مشخص شدن تاريخ انتخابات مجلس شورای اسلامی ( دهم اسفند) و نگاه تيم احمدی نژاد و مشايی برای در دست گرفتن تعداد زيادی از صندلی های مجلس، درخواست برای استعفای وزير کشور، با هدف خاصی انجام شده است . اين حرکت مشکوک بيش از اندازه حقانيت جنبش سبز و آرای دزديده شده مردمی که پس از سالها قهر از نظام، با اميد به تغيير اوضاع کشور با رای دادن به ميرحسين موسوی به پای صندوق های رای آمدن را نشان می دهد.

 
 

فرفرلیکس، جایی است که کاربران عادی شبکه مجازی فرندفید، موفق شده‌اند با نفوذ و از طریق حفره‌های امنیتی، اتاق‌های فکر افسران «جنگ نرم» را که «دخمه» نامیده می‌شود شناسایی نموده و برخی از گفتگوهای این افراد را در فضای اینترنت منتشر کنند. این افشاگری‌ها نشان داده است که بودجه‌های هنگفت جنگ نرم، نصیب چه افرادی شده و صرف چه پروژه‌هایی می‌شود. پروژه‌هایی از قبیل مصادره کشته شدگان معترض همچون «صانع ژاله» به نفع نظام.
خبرنگاران سبز/جامعه:
«جنگ نرم» اصطلاحی است که مدت‌هاست توسط حاکمیت ایران به ادبیات سیاسی این کشور راه یافته است. گروهی از خودی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، که لقب «افسران جنگ نرم» را یدک می‌کشند، با بودجه‌های کلان و به صورت سازمان یافته در میان کاربران اینترنت ایرانی نفوذ می‌کنند و با شرکت در بحث‌ها به ایجاد شکاف، تردید و دودلی در بین کاربران می‌پردازند.

 این افراد در میان خود اتاق‌های فکر مجازی کاملا محرمانه‌ای در جامعه مجازی «فرندفید» یا به اصطلاح فارسی زبانان «فرفر» ساخته‌اند که در آن به تبادل افکار و هماهنگی برای «جنگ نرم» می‌پردازند. آنان این اتاق‌ها را «دخمه» می‌نامند. کمتر از یک ماه پیش، اعضای بریده و وجود حفره‌های امنیتی در این اتاق‌ها باعث شدند تا متن گفتگوها در برخی از از این دخمه‌ها لو برود. این برای نخستین بار است که اطلاعات و جزئیات موثقی از نحوه اجرای سیاست‌های «جنگ نرم» نظام منتشر می‌شود. افشاگران این اطلاعات که از میان کاربران عادی جامعه هستند، نام این افشاگری را «فرفرلیکس» گذارده‌اند.
به گزارش دویچه‌وله از آنجايی که اين اتاق‌های گفت‌وگو کاملا بسته است و حلقه مشخصی از افراد اجازه ورود به آن را دارند و ورود هر کاربر مستلزم «تاييد صلاحيت» آنها توسط يکی از مديران است، «حزب‌اللهی‌ها» در اين اتاق که به آن «دخمه» می‌گويند، نقاب از چهره برمی‌دارند، صريح و بی‌پرده سخن می‌گويند و خود واقعی‌شان را نمايش می‌دهند. اگر اين اتاق را پشت پرده يا اتاق فرمان بدانيم، بديهی است با آنچه بر صحنه نمايش می‌بينيم تفاوت‌های اساسی دارد.
 آنچه در اين ماجرا افشا شده، می‌تواند نمايانگر رويکرد سياسی حاکميت در قبال معترضان و مخالفان باشد. کاربران «ارزشی» فرندفيد، بخشی از همان «افسران جنگ نرم»اند که در صورت لزوم و بسته به شرايط، سلاح گرم يا سرد در دست می‌گيرند و به گاه فراغت از «جنگ سخت»، پای اينترنت می‌نشينند تا فعاليت‌های «نرم» خود عليه مخالفان را به پيش ببرند.
 اين افسران که خود را از جمع «خواص» می‌دانند و پيرو مطلق «آقا»، برای اشاره به معترضان، مخالفان و حاميان جنبش سبز، از واژه «قرتی» يا «جلبک» استفاده می‌کنند و برای اشاره به نيروهای خودی و بسيجی‌ها عنوان «حزبُل» را به کار می‌گيرند. از نظر آنها «قرتی‌ها» با آدم‌های عادی تفاوت‌هايی دارند. يکی از تفاوت‌ها اين است که «قرتی‌ها از تحقير و تجاوز و سرکوب، لذت می‌برند.»

انتشار گفت‌وگوهايی که در اين «دخمه» انجام شده، نشان می‌دهد که پشت پرده هميشه بحث‌های گسترده‌ای در جريان است و اختلافات ريشه‌ای وجود دارد، اما روی صحنه و در جريان بحث با ديگر کاربرانی که از نظر آنها مخالف يا معاند محسوب می‌شوند، ماجرا به کلی متفاوت است: همه متحدند و به‌صورت کاملا هماهنگ عمل می‌کنند؛ هر کس نقابی به صورت می‌زند، تا هدف محقق شود.
در يکی از فيدهايی که مربوط به اختلافات دامنه‌دار «حاميان ولايت» و «احمدی‌نژادی‌ها» در هفته‌های اخير است، کاربری گفته است: «يک طناب بياريد خودم رو دار بزنم، با حرف‌های مصباح، حداديان، سعيدی.» اين حرف‌های کاربری است که مسئوليت مديريت اين اتاق گفت‌وگو را هم بر عهده دارد. اشاره او به حرف‌هايی است که مداح مشهور، سعيد حداديان درباره مشايی گفته، سخنان سعيدی درباره «يا علی» گفتن خامنه‌ای در هنگام تولد و سخنان مصباح که گفت خامنه‌ای را بالاتر از سيد خراسانی می‌داند.
يکی ديگر از کاربران هم در فيد ديگری با اشاره به «کثافت‌کاری‌ها و بی‌اخلاقی‌های بسيجی‌ها و حزب‌اللهی‌ها در روزهای پس از انتخابات» نوشته است: «برای چنين افرادی قطعا تقلب در انتخابات کار خاصی نبايد بوده باشد.» البته همان‌طور که خودشان می‌گويند، به شدت مراقب اين هستند که اختلافات موجود، موجب بروز «انشقاق در ميان حزب‌اللهی‌ها» نشود.
یکی از اطلاعات افشاشده در فرفرلیکس، نشان می‌دهد که خون ریخته شده معترضان و مصادره کشته شدگان در ناآرامی‌های ایران، موضوع بحث و تفریح افسران جنگ نرم بوده است.  «دور خورديم، قرتی بود يارو» و بعد دو نقطه و چندين پرانتز بسته به نشانه خنده. اين واکنش يکی از کاربران دخمه به افشا شدن هويت واقعی صانع ژاله بود؛ دانشجويی که در روز ۲۵ بهمن، در جريان اعتراضات کشته شد. حاميان جنبش سبز، در روز ۲۵ بهمن پس از ماه‌ها دوباره به خيابان‌ها آمدند و اگرچه سيستم تبليغاتی حاکميت بر «مرگ جنبش سبز» تاکيد می‌کرد، يکی از کاربران «حزب‌اللهی» در شب پيش از ۲۵ بهمن خبر داد که برادران اطلاعاتی به او گفته‌اند: «قضيه از ۲۲ خرداد جدی‌تره، همه بياين.»
بحث‌های کاربران اين اتاق پس از ۲۵ بهمن، مهر تاييدی است بر پروژه مصادره کشته‌شده‌های اعتراضات پساانتخاباتی. يکی از اين کاربران حزب‌اللهی می‌گويد «قاپيدن يه کشته، که سابقه سبز داشته کاری فوق‌العاده هوشمندانه و از بهترين رفتارهای (نظام) پس از انتخابات بوده.» اين از مسائل بحث‌برانگيز ميان اين «افسران جنگ نرم» بوده است. يکی از کاربران در اعتراض گفته است «جلبک هم باشه مهم نيست، فقط بايد شلوغ‌بازی کنيم.» به اعتقاد اين گروه «بايد بين شهيد شدن، نفله شدن و کشته شدن، تفاوت قائل شد.» حتی يکی از کاربران به صراحت گفته «هر کشته‌ای حتی در درگيری، مادامی که دليل روشنی در دست داشتن حکومت به عمد در آن نباشد، خونش به گردن موسوی است. اين موضع ماست و حق هم هست.» برخی از آنها در واکنش به کشته شدن صانع ژاله رو به «ماست‌مالی» آورده‌اند، اما برخی ديگر می‌گويند «بايد بی‌خيال ماست‌مالی شد و سکوت کرد.»
کاربر ديگری می‌گويد: «ماست‌مالی به سبک برادر حسين (شريعت‌مداری): اصلا بچه خودم بوده، برای جاسوسی گذاشتمش سر راه خانواده ژاله.» اين «ارزشی‌ها» در برخی از فيدهايی که در اتاق‌های خصوصی ديگر منتشر می‌شود، با افتخار از کشتن معترضان پس از انتخابات می‌گويند؛ در قالب «ذکر خاطره‌ها.»  ايجاد انحراف و اختلال در بهره‌گيری از شبکه‌های اجتماعی برای سازمان‌دهی سياسی در قبال اخذ بودجه‌های کلان دولتی و نظامی نيز از جمله اقداماتی است که چنين گروه‌هايی مسئوليت اجرای آن را بر عهده دارند. يکی از اين کاربران که وبلاگ‌نويس شناخته‌شده‌ای است از ارسال آدرس‌های غلط تجمع در توييتر برای آشفته‌سازی برنامه‌های سياسی گفته است و بسياری از آنها با نقاب‌های گوناگون، در بحث‌های بالاترين و رسانه‌های آنلاين ديگر شرکت می‌کنند.
هماهنگی برای ايجاد اختلال در برنامه تعاملی بی‌بی‌سی فارسی، «نوبت شما» در روزهای حساس و سرنوشت‌سازی نظير ۲۵ بهمن هم از ديگر اقدامات، و البته افتخارات آنان است؛ اقدامی که خود آن را «بازی در زمين دشمن» می‌خوانند و برای آن نقشه‌ها می‌کشند.
بخشی از اقدامات آنها هم واکنشی است. يکی از اين کاربران «ارزشی» در واکنش به يکی از اقدامات سبزها گفته است: «بايد آمار چند تا از سبزها را دربياريم و ليست ترور تهيه کنيم.» يکی از آنها می‌گويد «تنها کسی که مانع کشتن گله‌ای اين‌ها می‌شود، خود سيد‌علی خامنه‌ای است که دست و بال ما را بسته.»
 البته در اين ميان، کسانی هم پيدا می‌شوند که دست‌کم برای چند ثانيه وجدان‌شان بيدار می‌شود. يکی از آنها در اعتراض به برخی از اقدامات «حزب‌اللهی‌ها» گفته است: «وقتی کرامت آدم‌ها رو له می‌کنيد، بهترين بهانه برای قيام هست و سرنوشت، همان سرنوشت (حسنی) مبارک خواهد بود.» ديگری گفته اين اقدامات «نتيجه‌ای جز سياه کردن سابقه ۱۴ قرن اسلام در اين کشور ندارد» و کاربری ديگر از کسانی گفته که با رويدادهای پساانتخاباتی در ايران به «عناصر ضد نظام» پيوستند «چون بی‌رحمی‌ها را ديدند»، اما جريان غالب، همان جريان افراط‌گرا و تماميت‌خواه است.
پس از انتشار اين گفت‌وگوها در وب، بسياری از همين کاربران «حزب‌اللهی» تلاش کردند تا با شيوه‌ای شناخته‌شده به اين اقدام اعتراض کنند: حمله به حريف، با اشاره به ارزش‌هايی که برای حريف مهم است؛ آزادی بيان، حريم خصوصی و حتی تهديد به پيگيری حقوقی ماجرا در خارج از کشور. اطلاعات مرتبط با فرفرليکس را می‌توان با جستجوی تگ فرفرليکس# در فرندفيد يا توييتر پيدا کرد، اگرچه يکی از روش‌های کاربران ارزشی برای مقابله، انتشار اطلاعات نامربوط با همين تگ است، تا اطلاعات اصلی به سادگی در دسترس ديگر کاربران قرار نگيرد. با اين همه، کسانی که اين اطلاعات را منتشر کرده‌اند می‌گويند افشاگری‌ها ادامه خواهد داشت و به زودی جزئيات بيشتری منتشر خواهد شد.

 
 



جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و افزایش شدید قیمت اقلام خوراکی، این سیاست ها را شکست خورده خوانده و خطاب به ملت ایران نوشته اند «که از توده مردم ایران: کارگران، معلمان، زنان، دانشجویان، و دیگر اقشار تحت ستم جامعه می خواهیم که اجازه ندهند سیاست های ویرانگر اقتصادی حکومت فقر مضاعف را بر آنان تحمیل نماید.»
خبرنگاران سبز/جامعه:
 دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به تحميل فقر مضاعف دولتمردان بر مردم آورده اند که: ما خواهان وسيع ترين اتحاد ميان طبقه متوسط جامعه ايران و اقشار زحمتکش جامعه از رهگذر پيوند افق آزادی خواهانه جنبش سبز با افق عدالت طلبانه جنبش های زحمتکشان جامعه خاصه جنبش کارگری هستيم. و برای تحقق اين هدف به کنش خلاقانه شورای هماهنگی راه سبز اميد نظر داريم. ما اميد داريم که سومين سالگرد کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ يعنی ۲۲ خرداد امسال، تبديل به آوردگاه اتحاد جنبش سبز و جنبش زحمتکشان جامعه شود.
 متن کامل اين بيانيه که در اختيار دانشجونيوز قرار گرفته به شرح زير است:
--------
با گذشت چند ماه از اجرای قانون هدفمند شدن يارانه ها، اکنون که عواقب اجرای مستبدانه اين قانون کم و بيش خود را آشکار کرده است، نتيجه عملی اجرای اين قانون را می توان در يک جمله: به گروگان گرفته شدن نان مردم به وسيله حکومت کودتا توصيف کرد. افزايش های تازه در قيمت ضروری ترين اقلام مصرفی مردم نشان می دهد که مبنای اجرای اين قانون، نه تحقق تدريجی و برنامه ريزی شده اقتصاد مردمی، بلکه سياست شوک درمانی است.حال با توجه به اينکه سياست شوک درمانی و آزاد سازی سريع اقتصاد، نا کار آمدی خود را در تجربه تاريخی نشان داده است، سوال اين است که چه عاملی غير از خوی مستبدانه و به هيچ گرفتن مردم، می تواند اصرار حکومت کودتا به ادامه سياست های موجود را توضيح دهد؟ البته کودتاچيان حاکم بر کشور می کوشند با توسل به شکست خورده ترين تئوری های اقتصاد نئو ليبرال، اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها را توجيه کنند. توجيه هايی از قبيل ضرورت واقعی کردن قيمت ها و رقابتی کردن اقتصاد با توسل به ساز و کار بازار آزاد.

اما گذشته از تناقضات حکومتی که از يک سو بر ضديت با ليبراليسم تاکيد می کند و از سوی ديگر راست گرا ترين تئوری های اقتصاد ليبرال را عملی می نمايد، کيست که نداند هدف از اجرای مستبدانه قانون هدفمند شدن يارانه ها صرفا تحميل نتايج بحران اقتصادی بر توده مردم است. در نتيجه سياست های اقتصادی کودتاچيان حاکم بر کشور، اکنون بحران سرتاسر اندام های جامعه را فراگرفته است و حکومت به جای چاره جويی برای حل اين بحران ها، صرفا می کوشد نتايج بحران را بر دوش اقشار مختلف جامعه خاصه طبقه متوسط تحميل نمايد.

ما جمعی از دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس، از آنجا که نه مشروعيتی برای رژيم ظلم و جور عمومی حاکم بر کشور قائليم و نه اميدی به اصلاح روند های موجود به وسيله ايشان داريم، به جای مورد خطاب قرار دادن حکومت، توده مردم ايران را مورد خطاب قرار می دهيم. ما از توده مردم ايران: کارگران، معلمان، زنان، دانشجويان، و ديگر اقشار تحت ستم جامعه می خواهيم که اجازه ندهند سياست های ويرانگر اقتصادی حکومت فقر مضاعف را بر آنان تحميل نمايد. ما آگاه هستيم که فقر مضاعف امکان هر نوع کنشگری سياسی را از مردم می گيرد و وجود يک توده فقير و نا آگاه، ايدال کودتاچيان حاکم بر کشور برای ابدی کردن سلطه است.

ما خواهان وسيع ترين اتحاد ميان طبقه متوسط جامعه ايران و اقشار زحمتکش جامعه از رهگذر پيوند افق آزادی خواهانه جنبش سبز با افق عدالت طلبانه جنبش های زحمتکشان جامعه خاصه جنبش کارگری هستيم. و برای تحقق اين هدف به کنش خلاقانه شورای هماهنگی راه سبز اميد نظر داريم.ما اميد داريم که سومين سالگرد کودتای انتخاباتی سال ۱۳۸۸ يعنی ۲۲ خرداد امسال، تبديل به آوردگاه اتحاد جنبش سبز و جنبش زحمتکشان جامعه شود.

جمعی از دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس

سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ 

 
 

من به عنوان يک سرباز روحانيت دست جنابعالی را می‌بوسم که آقای هاشمی را از اين خطر بزرگ نجات دهيد. انقلاب اسلامی و امام راحلمان و حوزه بزرگ شيعه برای امثال آقای هاشمی بهای بزرگ پرداخته‌اند و زحمت طاقت‌فرسايی کشيده‌اند. خدا را شاهد می‌گيرم که من به آقای هاشمی علاقه‌مند هستم و آرزو می‌کنم که ايشان با سربلندی اين سه سال باقيمانده رياست‌جمهوری را طی کند و خدای ناکرده به شخصيت سياسی ايشان لطمه‌يی وارد نشود.
خبرنگاران سبز/سیاست/از دیگر رسانه ها: 
در ستون يادداشت های روزنامه ملت ما متعلق به محسن رضايی با عنوان اصلاحات فرهنگی آمده است:
     
آقای هاشمی روزی به من گفتند که من در سال‌های اول رياست‌جمهوری، امور فرهنگی را از سياستگذاری تا اجرا به رهبر انقلاب واگذار کردم، ولی آقای هاشمی پس از مدتی خود نوعی ارزش‌های جديد فرهنگی را تبليغ و ترويج کرد. خطبه‌های نماز جمعه ايشان در آن دوران موجود است. صحبت‌ها و مباحث ايشان به سوی اصلاح فرهنگی، نه در فرهنگ گذشته قبل از انقلاب بلکه به سوی اصلاح فرهنگ و ارزش‌هايی که پس از انقلاب در بين نيروهای انقلابی رواج پيدا کرده بود، متمايل شد.

رهبری و نيروهای انقلاب از همان ابتدا در مقابل اين تجديد نظر موضع گرفتند. البته نيروهای انقلاب دو گروه شدند. عده‌يی از افراد که بيرون از سپاه بودند، به روش‌های افراطی کشيده شدند، ولی بخش اعظمی از نيروهای انقلاب که در درون سپاه و بسيج بودند، احترام آقای هاشمی را کاملا نگه می‌داشتند ولـی نگرانی و نـاراحتی خـود را به صورت نـامه‌های محرمـانه یـا در جلسـات خصوصی اظهـار می‌کردند.

اگر زمانی آن نامه‌ها منتشر شود کاملا پيداست که اختلاف نظرها کجا بوده است. در اينجا تنها به يکی از اين نامه‌ها اشاره می‌کنم تا عمق نگرانی‌ها و دغدغه‌های نيروهای انقلاب بيان شده باشد:


محضر مبارک فرماندهی معظم کل قوا

حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای دام عزه

چندی پيش (قريب به دو ماه) نامه‌يی برای سرور عزيزم آقای هاشمی رفسنجانی نوشتم و در آن نامه از عدم توجه ادارات دولت ايشان به بسيجی‌ها و سپاهی‌ها گله کردم و قصد آن را نداشتم که جنابعالی را از محتوای اين نامه با اطلاع سازم. ولی چون آقای لاريجانی وزير محترم ارشاد به آقای ذوالقدر گفتند که آقای هاشمی از اين نامه ناراحت شدند، فکر کردم مصلحت نيست که جنابعالی از اين نامه بی اطلاع باشيد لذا به پيوست، نامه را خدمت شما می‌فرستم. جنابعالی مطلع هستيد که اينجانب چه ميزان از آقای هاشمی دفاع کرده‌ام.

(و ان شاء‌الله خواهم کرد) ولی به همان دليل و انگيزه‌يی که دفاع کرده‌ام و به دليل احساس خطری که از تضعيف ايشان می‌نمايم اين نامه را به ايشان فرستادم. من به روشنی می‌بينم که چگونه تکنوکرات‌ها که از اساس مخالف روحانيت و ايشان هستند چگونه دارند با ده‌ها اقدام بی صدا ريشه حاکميت سياسی روحانيت را در اين کشور تضعيف می‌کنند و با بی وفايی کامل نسبت به آقای هاشمی و روحانيت به آن سويی که خودشان می‌خواهند، نظام را می‌کشانند. برای آنها ظاهرا مهم نيست که امثال آقای هاشمی شکست بخورند برای آنها اين مهم است که وضع فعلی را يک قدم به سوی غرب‌زدگی ببرند و آن را به دست کسانی بسپارند که از دست روحانيت و سربازان وفادار آن که سپاه و بسيج باشد، زخم اساسی خورده و به جان همه ما تشنه‌اند. من به عنوان يک سرباز روحانيت دست جنابعالی را می‌بوسم که آقای هاشمی را از اين خطر بزرگ نجات دهيد. انقلاب اسلامی و امام راحلمان و حوزه بزرگ شيعه برای امثال آقای هاشمی بهای بزرگ پرداخته‌اند و زحمت طاقت‌فرسايی کشيده‌اند. خدا را شاهد می‌گيرم که من به آقای هاشمی علاقه‌مند هستم و آرزو می‌کنم که ايشان با سربلندی اين سه سال باقيمانده رياست‌جمهوری را طی کند و خدای ناکرده به شخصيت سياسی ايشان لطمه‌يی وارد نشود.

سرباز جنابعالی
محسن رضايی

 
 

اين اقدامات در حالی انجام می گيرد که رهبری بارها از تمامی گروههای سياسی و مسئولين خواسته اند که مبادا عملکرد آنها موجب بهانه دادن به دست دشمنان شود . بسی جای تعجب است اين افراد که اکثريت آنها ادعای دانشجو بودن هم داشتند ندانسته امروز چنين موجی را به راه انداخته اند!!!اگر از قوانين فيفا اطلاع داشتند که به نظر ما دنبال ضربه زدن به فوتبال و تعطيل کردن آن بوده و هستند و اگر اطلاع ندارند بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات لازم را کسب می کردند و مثال يک گروهان و يا دسته جنگی نمی بودند که بدون اطلاع از موقعيت دشمن و کار اطلاعاتی خواسته باشند دست به عمليات بزنند...
خبرنگاران سبز /جامعه:
در فيفا قوانين محکمی در رابطه با ورود مسائل سياسی و نژاد پرستانه در فوتبال وجود دارد و همانطور که فيفا در مقابل نامه عربستانيها و تبليغات منفی اين کشور در رابطه با عدم حضور در ايران به دليل نبود امنيت قاطعانه جواب عربستانيها را داد و يا اينکه در سالهای گذشته در مقابل برخی شيطنت های ابرقدرتها در رابطه با حذف فوتبال ايران از گردونه رقابتهای بين المللی از جمله مقدماتی جام جهانی و...محکم در مقابل جريان سازيهای منفی آنها ايستاد، مطمئنا با توجه به اتفاقات امروز و شعارهای سیاسی علیه عربستانی ها در سکوهای استادیوم آزادی توسط لباس شخصی های سازماندهی شده که ورزش را با مسائل سیاسی اشتباه گرفته اند، محروميت شديدی برای فوتبال ايران به همراه خواهد داشت.

در هفته گذشته از منابع مختلف اخبار زيادی دريافت کرديم مبنی بر اينکه برخی در قالب گروههای سياسی و دانشجويی تصميم گرفته اند با حضور در ديدار پرسپوليس _الاتحاد و با هدف اعتراض به آل سعود به دليل کشتار شيعيان مظلوم و بی دفاع بحرين دست به اقداماتی بزنند که از جمله آن به اهتزاز در آوردن پرچم بحرين.يمن وليبی و شعارهای اعتراضی عليه آل سعود می باشد.

بدون شک تمام مسلمانان آزاده جهان و باالاخص ما ايرانيان که در مکتب امام حسين (ع) بزرگ شده ایم، آموخته ايم که در مقابل ظلم بايستيم. اما اقدامات مشکوکی که به بهانه دفاع از مردم مظلوم بحرين در ورزشگاه آزادی روی داد نه تنها يک اعتراض مردمی نبود بلکه یک فعالیت فرا سیاسی بود که این اقدام آنها باعث محروميت شديد برای پرسپوليس و فوتبال ايران خواهد شد و بدون شک کنفدراسيون فوتبال آسيا اولين اقدامی که خواهد کرد سهميه ايران را کسر و در صورت قهرمانی در جام حذفی پرسپوليس را از حضور در مسابقات ليگ قهرمانان محروم خواهد کرد.

اين اقدامات در حالی انجام می گيرد که رهبری بارها از تمامی گروههای سياسی و مسئولين خواسته اند که مبادا عملکرد آنها موجب بهانه دادن به دست دشمنان شود . بسی جای تعجب است اين افراد که اکثريت آنها ادعای دانشجو بودن هم داشتند ندانسته امروز چنين موجی را به راه انداخته اند!!!اگر از قوانين فيفا اطلاع داشتند که به نظر ما دنبال ضربه زدن به فوتبال و تعطيل کردن آن بوده و هستند و اگر اطلاع ندارند بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات لازم را کسب می کردند و مثال يک گروهان و يا دسته جنگی نمی بودند که بدون اطلاع از موقعيت دشمن و کار اطلاعاتی خواسته باشند دست به عمليات بزنند...
بهتر بود ستاد به ظاهر دانشجویی که بنا بر فراخوان سایت های اقتدارگرایان به صورت احساسی اقدام به سردادن شعارهای سیاسی و تکان دادن پرچم های بزرگ کشوربحرین کردند، به اين مسئله هم فکر می کردند که اين کار آنها بر خلاف آنچه تصور می کنند نه تنها از نظر تبليغاتی به مردم مظلوم بحرين کمکی نخواهد کرد بلکه چندين برابر خبر اين اعتراض موج منفی ای خواهد بود که عليه کشورمان به راه خواهد افتاد. همچنين نتيجه اين حرکت اعتراضی امروز آنها منجر به محروم شدن کشورمان خواهد شد و با جنجال سازيهای سياسی و تحت فشار قراردان AFC با استفاده از قوانين محکم فيفا به محروم کردن ايران در بازيهای حساس آينده ختم خواهد شد. بهتربود با تدبير بيشتری عمل می کرديم. ضمن اينکه نبايد فراموش کنيم رئيس فعلی کنفدراسيون فوتبال آسيا که کانديدای رياست بر فيفا نيز می باشد کسی نيست جز محمد بن همام قطری که همه به خوبی از ارتباطات سياسی عربستان و قطر باخبرند.
و در آخر باید متذکر شد که اقدام امروز در حالی انجام شد که محيط فوتبال محلی برای فعاليت سياسی نيست. چرا که نبايد محکوم کردن کشور ديگر به محروم شدن خودمان تبديل شود.

 
 

برخی سران دولتی در ايران وی را مسئول اصلی ناکامی ها در بحرين و کويت ميدانند و پس از فاش شدن شبکه ها جاسوسی ايران در کويت و نقش ايران در بحرين وی بصورت مستمر تحت فشار برای استعفا بوده است.
خبرنگاران سبز/سیاست/از دیگر رسانه ها:
پس از فاش شدن حضور شبکه جاسوسی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در کشورهای حوزه خلیج فارس و برملاشدن چهره این افراد که در چند نوبت نیز حکومت کویت آنها را دادگاهی کرد، به نقل از وب سایت اخبار جهان اسلام يک مسئول امنيتی کويتی که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه ای با روزنامه ی القبس کويت فاش کرد ، دليل برکناری مصلحی از وزارت اطلاعات در ايران ناکامی وی در کويت و بحرين بوده است .

وی در ادامه گفت : برخی سران دولتی در ايران وی را مسئول اصلی ناکامی ها در بحرين و کويت ميدانند و پس از فاش شدن شبکه ها جاسوسی ايران در کويت و نقش ايران در بحرين وی بصورت مستمر تحت فشار برای استعفا بوده است.

در همين راستا اين مسئول امنيتی پيش بينی کرد بسياری از سران اطلاعاتی در ايران بازخواست ويا برکنار خوهند شد و ايران رابطه ی دوستانه ای را با کشورهای حاشيه ی خليج شروع خواهد کرد.


 
 

اين ستاد در فراخوان صادر شده اشان از لباس شخصی های به ظاهر دانشجو خواسته بود در ساعت ۱۵ روز در مقابل« درب شرقی استاديوم آزادی » در استاديوم حضور به عمل آورده و با خود پرچم های کشور بحرين را به نشانه اعتراض به دخالت سياسی و نظامی ارتش عربستان سعودی به کشور شيعه بحرين نشان دهند.
خبرنگاران سبز/سياست:
در پی فراخوان سايت های اقتدارگرايان از بسيجيان دانشگاه ها و سازمان های دولتی، ستادی توسط کودتاگران تشکيل شد تا با هدف حمايت از مردم مظلوم کشورهای بحرين، يمن، ليبی، اردن، تونس، مصر و عربستان و مثلا رساندن پيام مردم ايران به مردم اين کشورها، این افراد با لباس های سياه در ورزشگاه آزادی حضور يابند که اين گروه امروز طبق برنامه ريزی با سازماندهی خاصی وارد ورزشگاه شد و با شعار های سياسی جو ورزشگاه را بهم زدند بطوريکه نيروی انتظامی که در کودتای انتخاباتی نظام به عنوان بازوی سرکوب حکومت کمک رسان بود نيز، در چندين صحنه مجبور شد با آنها با جديت برخورد کند .

اين ستاد در فراخوان صادر شده اشان از لباس شخصی های به ظاهر دانشجو خواسته بود در ساعت ۱۵ روز در مقابل« درب شرقی استاديوم آزادی » در استاديوم حضور به عمل آورده و با خود پرچم های کشور بحرين را به نشانه اعتراض به دخالت سياسی و نظامی ارتش عربستان سعودی به کشور شيعه بحرين نشان دهند.

پس از آن که عده‌ای سياهپوش در جايگاه تماشاگر‌ان بازی پرسپوليس و الاتحاد شعارهای سياسی سر دادند هواداران پرسپوليس يکصدا از آنان خواستند تا ورزشگاه را ترک کنند. چند دقيقه بعد هواداران پرسپوليس از آنان خواستند تا ورزشگاه را ترک کنند. در همين هنگام ماموران نيروی انتظامی اين افراد را به پشت دروازه پرسپوليس هدايت کردند که با حمايت تماشاگران اين تيم همراه شد.

در حالی که هواداران پرسپوليس همچنان خواهان خروج اين افراد از ورزشگاه بودند، ماموران نيروی انتظامی به مرور اين افراد را به خارج از ورزشگاه هدايت کردند که برای اين کار حتی به برخورد فيزيکی نيز متوسل شدند.









 
 

مدير بيمارستان پارسيان با تکذيب خبر فوت عزت‌الله سحابی گفت که وی همچنان در کما به‎سر می‌برد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
حسن بهرامی مدير بيمارستان پارسيان لحظاتی پيش با تکذيب برخی اخبار منتشره مبنی بر درگذشت عزت‌الله سحابی رئيس شورای موسوم به فعالان ملی مذهبی گفت که وی همچنان در حالت کما به سر می‌برد و حال عمومی وی رضايت‎بخش نيست.

به گفته بهرامی، سحابی در حال حاضر در بخش آی‌سی‌يوی بيمارستان پارسيان بستری است و تحت مراقبت ويژه قرار دارد.

عزت‌الله سحابی که شنبه هفته جاری پس از سکته مغزی به بيمارستان منتقل شد، روز گذشته برای دومين مرتبه طی چند روز اخير تحت عمل جراحی قرار گرفت اما پس از عمل به کما رفت.

 
 

سایت الف در ادامه رقابت‌های درون جناحی خود با باند اسفندیار رحیم‌مشایی، اقدام به افشاگری یک نمونه از رانت‌خواری‌های وی و باند وابسته به او نموده است. بر اساس این افشاگری، باند مشایی چندین قرارداد به ارزش میلیاردها تومان، بدون انجام تشریفات مناقصه تحت عنوان شرکتی تازه تاسیس به دست آورده‌اند. همچنین در این گزارش پرده از واگذاری بیش از یک میلیون متر از زمین‌های منطقه لویزان تهران بصورت رایگان به این شرکت برداشته شده است. نویسنده این گزارش در انتها ابراز نگرانی نموده که این افشاگری موجب تعطیلی و توقیف سایت خبری الف گردد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
سایت الف در ادامه رقابت‌های درون جناحی خود با باند اسفندیار رحیم‌مشایی، اقدام به افشاگری یک نمونه از رانت‌خواری‌های وی و باند وابسته به او نموده است. بر اساس این گزارش، شرکت سرمايه‌گذاری ميراث فرهنگی و گردشگری ايران مشهور به سمگا که در هفتم تيرماه ۱۳۸۸ با سرمايه ۲۰ ميليارد تومان به ثبت رسيده و تأسيس شده است، ظرف مدت کوتاهی توانسته ۶ شرکت اقماری بزرگ تأسيس کند. يکی از شرکت‌های مولود سمگا، بانک جديدالتأسيس «گردشگری» است که در بدو تولد، سرمايه آن از ۲۰۰ ميليارد به ۶۰۰ ميليارد تومان افزايش پيدا کرده‌است.

اسفنديار رحيم مشايی و حميد بقايی جزو اولين سهامداران شرکت سمگا بوده اند و مدير عامل اين شرکت، مهدی جهانگيری، معاون سابق مشايی در سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری است. جهانگيری همان کسی است که در سال ۸۷ پس از ماجرای مشهور حمل قرآن با موسيقی و دف، تحت فشار علما و اقشار متدين ناچار به استعفا شد.

 جهانگيری پس از استعفا از معاونت سازمان ميراث فرهنگی و جهانگردی، شرکت خصوصی سمگا را تأسيس کرد و با حمايت ويژه دولت، همکاری مالی حداقل ۱۰ بانک، موسسه مالی و شرکت سرمايه گذاری را جلب کرده است. اين شرکت ابتدا قرار بود با عنوان «صندوق سرمايه گذاری ميراث فرهنگی و گردشگری» فعاليت کند، اما بعدا به نام «شرکت سرمايه گذاری ميراث فرهنگی و گردشگری - سمگا» تغيير نام داد.  اسفنديار رحيم مشايی نه فقط تعدادی از سهام اين شرکت خصوصی را خريداری کرده است، بلکه از نزديک طرح‌های آنرا پيگيری و شخصأ به آنها سرکشی می‌کند.

الف در ادامه فاش کرده است  يکی از رانت‌های ويژه برای سمگا، واگذاری يک ميليون و دويست و پنجاه و هشت هزار متر مربع از زمين‌های لويزان در شمال شرقی تهران به اين شرکت خصوصی بوده است. برای اين واگذاری نه تنها مزايده‌ای برگزار نشده، بلکه براساس مصوبه شماره ۹۹۶۷۷/۴۳۰۸۴ مورخ ۸۸.۵.۱۸ هيات وزيران و صورتجلسه مورخه ۸۸.۱۲.۲۳ کارگروه ميزاث فرهنگی استان تهران، کل زمين‌های فوق بايد بصورت رايگان به شرکت خصوصی سمگا واگذار شود.
 بر طبق تصاوير موجود، اسفنديار رحيم مشايی و مرتضی تمدن (استاندار تهران)، ضمن بازديد از دفتر سمگا در جريان طرح‌ها و برنامه‌های اين شرکت خصوصی قرار گرفته اند. اسفنديار رحيم مشايی ارديبهشت ماه ۸۸ در رزمان تصدی رياست سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری گفته بود: « سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری قرار است در راستای عمل به اصل ۴۴ قانون اساسی آن بخش از فعاليت‌ها، اموال و دارايی‌ها، هتل‌ها و سهام شرکت‌های وابسته را وفق مقررات به اين شرکت - سمگا - واگذار کند».

 الف در ادامه رانت‌های دیگری که به این شرکت تعلق گرفته را برشمرده و افزوده است: از جمله مزايای دولتی ديگری که به سمگا تعلق گرفته، امتياز ساخت و بهره‌برداری از هتل‌های بين المللی فرودگاه امام خمينی(ره) به اين شرکت خصوصی بوده است. براساس اين قرارداد، شرکت سمگا ۳۱هزار متر مربع زمين رايگان در محوطه فرودگاه بين المللی امام خمينی دريافت و در آنها هتل می‌سازد و ۲۵ سال پس از بهره‌برداری، هتل‌ها را به شرکت فرودگاه‌های کشور واگذار می‌کند.

درباره قرارداد واگذاری زمين به شرکت سمگا برای ساخت هتل در فرودگاه امام خمينی، مدير عامل اين شرکت اعلام کرده است: « ...اين شرکت بابت دريافت زمين‌های موضوع اين قرارداد، پولی نمی پردازد اما بابت کارشناسی اين زمين‌ها، حدود ۳ ميليارد تومان(!) بايد بپردازد که اين امر بايد اصلاح شود».

محمدرضا اميرحسنخانی رئيس هيات مديره سمگا در پاسخ به سوال خبرنگار الف، درباره نحوه دستيابی اين شرکت به قراردادهای لويزان و فرودگاه امام خمينی گفت: «از جزئيات موضوع اطلاعی ندارم و تا آنجايی که می‌دانم بصورت حق بهره‌برداری بوده است». آقای حسنخانی در پاسخ به اين سوال که چرا اين حق، الف) بدون مزايده و مناقصه ب) چرا رايگان، و ج) چرا به سمگا داده شده است، پاسخی نداد. قابل ذکر است که دکتر اميرحسنخانی نماينده مجلس هفتم از فردوس و طبس بود.

مطابق قانون، کليه دستگاه‌های دولتی موظفند مناقصه‌های خود را قبل از انتخاب طرف قرارداد، از طريق درج در روزنامه‌های رسمی و پايگاه ملی مناقصه‌ها به عموم اعلام کنند و قرارداد را به بهترين پيشنهاد دهنده واجد شرايط واگذار کنند. پيگيری‌خبرنگاران الف نشان می‌دهد هيچ اثری از مناقصه ساخت هتل در فرودگاه بين‌المللی امام خمينی نه در روزنامه رسمی و نه در پايگاه ملی مناقصات و نه در سايت شرکت فرودگاه‌های کشور وجود ندارد. درباره اين قرارداد، خبرنگار الف از شرکت فرودگاه های کشور استعلام کرده که ان شا الله توضيحات اين شرکت به محض وصول منتشر می شود.
بنابه آگهی شماره شماره۲۷۴۳۳/ت۳۲/۸۸ روزنامه رسمی (بهمن ۸۸)، اعضای هيات مديره شرکت سمگا به همراه سوابق آنها، افراد زير بوده اند:

• آقای مهدی جهانگيری (نماينده نارپ ايرانيان، سهامی خاص)، مديرعامل – معاون سابق آقای اسفنديار رحيم مشايی
• آقای علی‌اصغر پرهيزکار (نماينده کانون جهانگردی و اتومبيل‌رانی جمهوری اسلامی ايران) - مديرعامل سابق صندوق حفظ، احيا و مرمت آثار تاريخی، وی چند ماهی است با حکم بقايی مدير عامل منطقه آزاد اروند شده است - عضو هيات مديره
• آقای محمدرضا حسنخانی (نماينده شرکت آساگستران خراسان سهامی‌خاص)، مديرعامل بانک جديدالتاسيس «ايران زمين»، نماينده مجلس هفتم - رييس هيات مديره
• آقای سيد بهاءالدين حسينی هاشمی (نماينده سرمايه‌گذاری و تجارت اميد سهامی‌خاص)، مديرعامل بانک تات (مدير عامل سابق بانک سرمايه و مدير عامل اسبق بانک صادرات) - عضو هيات مديره
• آقای علی اکبر امين تفرشی (نماينده سرمايه‌گذاری پارس آريان سهامی‌عام)، عضو علی البدل هيات مديره بانک پاسارگاد - عضو هيات مديره
• آقای مهندس رضا حمزه لو (نماينده سرمايه‌گذاری هزاره سوم سهامی‌عام)، مديرعامل شرکت بازرگانی پتروشيمی، مديرعامل شرکت سرمايه گذاری ايران - عضو هيات مديره
• آقای مهندس محمدرضا کبورانی (نماينده سرمايه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال بختياری )، مديرعامل سابق شستا - عضو هيات مديره

کمی بيش از دو ماه پيش، اعضای هيات مديره سمگا در ۲۵ بهمن ماه ۸۹ با جايگزينی احسان تابش به جای پرهيزکار به عنوان نماينده کانون جهانگردی و اتومبيلرانی در هيات مديره ابقا می شوند (آگهی شماره شماره۳۹۱۶۹/ت۳۲/۸۹ روزنامه رسمی). اما هم اکنون در پايگاه اطلاع رسانی سمگا، اسامی آقايان غلامرضا حاجی زاده (مديرعامل بانک سرمايه)، حامد واحدی (مديرعامل سرمايه گذاری الوند خاورميانه) به عنوان اعضای هيات مديره ديده می شود و اسامی آقايان حمزه لو و کبورانی حذف شده است.

رشد خيره کننده و غيره عادی شرکت خصوصی سمگا در شرايطی اتفاق افتاده است که سرمايه‌گذاران و توليدکنندگان بخش خصوصی واقعی که به بيت‌المال و قراردادهای بزرگ دولتی دسترسی ندارند، از محيط نامساعد کسب و کار در ايران به شدت تحت فشار هستند و در ماه‌های اخير کمتر شرکت تازه تأسيسی در ايران توانسته به اين صورت رشد کند و صاحب قراردادی بزرگ با موسسات دولتی شود.


نویسنده در پایان ابراز نگرانی نموده که این افشاگری موجب تعطیلی و توقیف سایت خبری الف گردد.

 
 

ولی آنچه که دل ما را همچنان روشن نگه داشته و به آينده اميدوار نموده است وعده خداوند متعال در سرنگونی ظالمين و تحقق آيه شريفه ... وَ انتَصَرُواْ مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُواْ وَ سَیَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُواْ أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ می باشد. وعده ای که بی ترديد در همين ايام به تحقق خواهد پيوست.

خبرنگاران سبز/جامعه:
دولت کودتايی با پياده سازی دور جديد انقلاب فرهنگی نيت کرده است تا با جداسازی جنسيتی و فشار برای تحميل نوع پوشش مورد نظر حکومت به علاوه احضار و بازداشت فعالين دانشجويی جنبش دانشجويی را در يک فضای مرعوب کننده قرار دهد. در همين خصوص جمعی از فعالان دانشجويی و اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی ضمن گرامی داشتن روز کارگر و معلم به فضای امنيتی ايجاد شده در دانشگاه تهران اعتراض کرده و از دانشجويان و اساتيد اين دانشگاه خواستند تا در اعتراض به اخراج و دستگيری و احضار و تهديد اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران در روز يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ماه سال جاری اقدام به تعطيلی کلاس های درسی خود نموده و نسبت به امنيتی شدن بيش از پيش فضای اين دانشگاه اعتراض بنمايند.

شايان ذکر است که در هفته های اخير دو تجمع صنفی ديگر در دانشگاه سوره و اميرکبير صورت پذيرفته است که با توجه به فضای امنيتی کنونی دانشگاهها با استقبال قابل تقدير دانشجويان صورت پذيرفت.

متن بيانيه پنجم جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی که در اختيار تحول سبز قرار گرفته است به شرح زير می باشد:

بسم الله الرحمن الرحيم

امسال در حالی روز کارگر و روز معلم را گرامی می داريم که تعدادی از معلمان و کارگران عزيز تنها به جرم مطالبات به حق خود همچنان در بند دولت کودتا به سر می برند و آنچه که بر اين غم افزون می کند حصر غير شرعی و غير قانونی سران جنبش سبز در سالروز اين روزهای خجسته می باشد. از سوی ديگر بسياری از نخبگان علمی و سياسی کشور يا محبوس بوده و يا با پروندهايی مفتوح در وضعيتی بلاتکليف همچنان در انتظار صدور و يا اجرای احکام ناعادلانه دادگاه های انقلاب به سر می برند.

در عرصه بين المللی نيز جنايت و قساوت حاکمان مسلمان نما آنچنان است که دل هر آزاده ای را به درد می آورد ، گرچه سيمای دروغ و ريای دولت کودتا سعی در سانسور و واژگون نمايی تحولات برخی از کشورهای اسلامی دارد ولی در دنيای کنونی ارتباطات اين بی اخلاقی خبری چيزی جزء آب در هاون کوبيدن نمی باشد.

هر چند در عرصه بين المللی اميد آزادی خواهان در سرنگونی ديکتاتورهايشان به واقعيت پيوسته و يا در حال به وقوع پيوستن است اما در عرصه داخلی کشور فضای ياس و نا اميدی چنان بر کشور سايه افکنده است که در ديد نخبگان کشوری جز آينده ای تاريک برای کشور صورتی متصور نمی باشد.

ولی آنچه که دل ما را همچنان روشن نگه داشته و به آينده اميدوار نموده است وعده خداوند متعال در سرنگونی ظالمين و تحقق آيه شريفه ... وَ انتَصَرُواْ مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُواْ وَ سَیَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُواْ أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ می باشد. وعده ای که بی ترديد در همين ايام به تحقق خواهد پيوست.

در عرصه داخلی کشور بيشترين سرکوب ها در دانشگاهها صورت پذيرفته و دانشگاه تهران در دو سال گذشته بر طبق آمار و ارقام در اين راه بيشترين هزينه را پرداخت نموده است. از آغاز تاسيس دانشگاه تهران تا به امروز اين دانشگاه نقش بسيار مهمی را در تحولات سياسی کشور بر عهده داشته است و همواره محل خيزش جنبش های آزاديخواهانه و ديکتاتور ستيز بوده و در تمامی دوران حيات خود برای حاکمان غير پاسخگو و تماميت خواه مشکلاتی را پديد آورده است.

لذا اقتدارگرايان در همان ابتدای به دست گرفتن قدرت با انتخاب شخصی با سابقه امنيتی و اطلاعاتی در پی حل اين معزل بر آمدند. به حق رياست فعلی دانشگاه تاکنون بيشترين خدمت را به اقتدارگرايان و بالاخص دولت کودتا نموده است. زيرا در طی چندين سال گذشته با ترفندهای مختلف اطلاعاتی و امنيتی به حذف اساتيد و دانشجويان منتقد پرداخته است.

اخراج ، تعليق ، احضار ، بازداشت اساتيد و دانشجويان ، تهديد و ارعاب مخالفين و منتقدين ، جذب و گزينش نيروهای اطلاعاتی و امنيتی در قالب دانشجو ، بازنشستگی اجباری اساتيد ، پرونده سازی های قضايی و دهها ترفند ديگر امنيتی از خدمات اين رياست به دولت کودتا می باشد. اين فضای امنيتی و اطلاعاتی در ماههای اخير به حدی تشديد يافته است که فضای علمی و پژوهشی دانشگاه را نيز تحت تاثير خود قرار داده است و دانشگاه را به حياط خلوتی برای ارگانهای امنيتی و اطلاعاتی و نهاد رهبری تبديل نموده است.

لذا ما جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی ضمن تبريک روز کارگر و معلم به تمامی کارگران زحمتکش و معلمان و اساتيد بزرگوار کشور ، برای پايان دادن به وضعيت امنيتی دانشگاه تهران در قالب اعتراضی صنفی از اساتيد و دانشجويان عزيز کليه دانشکده های مختلف دانشگاه تهران می خواهيم در روز يکشنبه مورخ ۲۵ ارديبهشت ماه با تعطيلی کليه کلاس های درسی خود اعتراض خود را نسبت به امنيتی شدن فضای دانشگاه تهران به گوش مسئولين برسانند.

در همين راستا از تمامی واحدهای مختلف صنفی دانشکده ها و ديگر گروههای دانشجويی و همچنين فعالان دانشجويی و شبکه های اجتماعی تشکيل شده در فضای مجازی مرتبط با دانشگاه تهران می خواهيم با عنايت به کمبود امکانات و فضای به شدت امنيتی دانشگاه با تمام توان خود برای اطلاع رسانی اين روز اعتصاب تلاش نموده و ايده های ابتکاری خود را برای نمايش اين اعتراض در دانشکده های مختلف به کار بندند.

بی ترديد شرکت دانشجويان عزيز و اساتيد بزرگوار دانشگاه تهران در اين اعتراض صنفی می تواند پيش زمينه جلوگيری از بسياری از وقايع ناگوار در حال وقوع در اين دانشگاه باشد که جايگاه علمی و سياسی دانشگاه تهران را به شدت تحت الشعاع قرار داده است.

جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی

يازدهم ارديبهشت ماه هزار و سيصد و نود

 
 

ما که پس از کودتای انتخاباتی گويی محکوم به شنيدن اخبار درد آور شده ايم، امسال را با اخبار بسيارناگوار شروع کرده ايم . خبر درگذشت، پدر مهندس ميرحسين موسوی خبر کمی نبود، خبر فوت سيامک پورزند و امروز نيز خبر درگذشت شادوران عزت الله سحابی . بياييم خالصانه و عاجزانه از مالک کل هستی بخواهيم، حداقل ناصر خان حجازی را از ما نگيرد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
دولت کودتايی تاب انتقاد يک چهره مطرح ورزشی همچون ناصرحجازی را هم نداشت و با بی مهری با او همان کرد که با جعفرپناهی کرد، با منصور اسانلو کرد، با سيامک پورزند کرد، با ميرحسين موسوی و شيخ مهدی کروبی کرد. تهديد، تخريب و توهين . نمی دانم نويسندگان بی وجدان رجا نيوز خبر انتقال ناصر حجازی به « آی سی يو » را شنيده اند و يا رسانه به ظاهر ملی با مديريت عزت الله ضرغامی پس از شنيدن اين خبر آيا خجالت و شرمنده شده اند ؟ شرايط جسمی ناصر حجازی بحرانی شد آری دل و جان ناصر حجازی با مردم بودچرا که از جنس مردم و مردمی بود. او نميتوانست نداری و سختی کشيدن مردم ايران را ببيند . دل او را نيز شکستيد ای بدتر از مغولان. خانه امان را ويران کرديد ای مدعيان اسلام.

سرمربی اسبق استقلال و بازيکن محبوب هواداران اين تيم که بيش از ۱۵ ماه است با بيماری سختی می‌جنگد، باری ديگر دچار تشديد بيماری شد و به همين دليل به بخش مراقبت‌های ويژه بيمارستان کسری منتقل شد. با گذشت ۲۴ ساعت از بستری شدن او در بخش مراقبت‌های ويژه و به کمک تيم پزشکی، شرايط بالينی اسطوره استقلال بهتر شده اما همچنان او بايد تحت مراقبت‌های ويژه باشد.

ما که پس از کودتای انتخاباتی گويی محکوم به شنيدن اخبار درد آور شده ايم، امسال را با اخبار بسيارناگوار شروع کرده ايم । خبر درگذشت، پدر مهندس ميرحسين موسوی خبر کمی نبود، خبر فوت سيامک پورزند . بياييم خالصانه و عاجزانه از مالک کل هستی بخواهيم، حداقل ناصر خان حجازی را از ما نگيرد.

ناصر حجازی که به گفته خودش يک عمر را جنگيده است پس می تواند باز هم با دعاهای همگی ما با بيماری سرطان بجنگد و فرشته رحمت را منصرف کند .

 
 

همچنين مجلس ختم شادروان پورزند نيز روز پنجشنبه ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲.۵ در مسجد نور، ميدان فاطمی، برگزار خواهد شد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
پيکر شادروان سيامک پورزند روزنامه نگاری که روز جمعه ۹ ارديبهشت ماه برای هميشه از اين دنيا پر کشيد، تحويل بستگان وی گرديده و مراسم تشييع و خاکسپاری وی فردا سه‌شنبه از ساعت ۱۱ صبح خواهد بود.

لذا جمعی از حاميان شادروان پورزند در شبکه های اجتماعی از عموم مردم و دوستداران اين استاد فرهيخته برای حضور در مراسم خاکسپاری فردا در ساعت ۱۱ صبح دعوت کرده اند تا با حضور در مقابل درب غسال‌خانه بهشت زهرا از يک عمر تلاش استاد پورزند در عرصه رسانه‌های جمعی بويژه مطبوعات قدردانی شود.

همچنين مجلس ختم شادروان پورزند نيز روز پنجشنبه ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲.۵ در مسجد نور، ميدان فاطمی، برگزار خواهد شد.

 
 

سليمی‌نمين بايد روز نوزدهم ماه جاری برای ادای پاره‌ای از توضيحات در دادسرا حضور يابد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
جَدل و جِدال در بين اصولگرايان که اکنون هيچ يک آن يکی را به عنوان جناح اصولگرا قبول ندارد همچنان ادامه دارد। هر دو صاحب قدرت، يکی تريبون دارد، ديگری منبر . فرقی ندارد چرا که هدف هر دو يکی است . اتهام زنی و محکوم کردن يکديگر. روزی حاميان رهبری که مبلغ اسلام نوین هستند، تيم احمدی نژاد را لجن مال می کند و روز ديگر توپ به زمين ياران مشايی و احمدی نژاد می افتد تا حريف را خاک کنند .

پس از اينکه تيم مشايی از منصور ارضی و سعيد حداديان به دادگاه شکايت کرد، اقتدارگرايان نيز با دستگيری علی يعقوبی مشاور معنوی تيم احمدی نژاد و عباس اميری فرد قدرت خود را به تيم مشايی ديکته کردند که اين دو بازداشت نيز از طرف تيم احمدی نژاد بی جواب نمانده است . طبق اخبار رسانه های اقتدارگرايان، معاونت حقوقی احمدی نژاد،در پی مصاحبه عباس سليمی نمين با عنوان «نگذاريم تملق‌گويان احمدی‌نژاد را از ما بگيرند»، به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحيه ۲۸ کارکنان دولت احضار شده است.

سليمی‌نمين بايد روز نوزدهم ماه جاری برای ادای پاره‌ای از توضيحات در دادسرا حضور يابد.

سليمی‌نمين در مصاحبه‌ای با مروری بر نقش تملق‌گويی در انحراف برخی دولت‌ها تأکيد کرده بود: نبايد بگذاريم اطرافيان رئيس جمهور با تملق‌گويی احمدی‌نژاد را از ما بگيرند.

 
 

عدم معرفی و سهل انگاری برای انتخاب وزير راه و ترابری در صورتی توسط دولت کودتايی انجام می شود که با توجه به بالا بودن تلفات جاده ای و آسمان هوايی کشور، توجه بيشتری را از جانب دولت و مجلس طلب می کند.
خبرنگاران سبز/جامعه:
بيش از سه ماه از استعفای وزير راه و ترابری دولت دهم می گذرد؛ وزيری که به گفته رئيس دولت، استاد وی در دوران دانشگاه بوده است. وزيری که چنان جان مردم ايران برايش بی ‌ارزش بود که گفته بود: «تلفات سقوط هواپيما در ايران کم است.» و يا بعد از هر سانحه هواپيمايی که به کشته شدن تعداد بيشمای از هوطنانمان ختم می‌شد می‌گفت: «هنوز هم آمار سوانح هوايی ايران نسبت به متوسط حوادث هوايی جهان پايين است.»

حميد بهبهانی که حتی حاضر نشده بود برای دفاع از عملکرد ضعيف خود در دوران تصدی وزارت راه در جلسه استيضاح خود در مجلس شورای اسلامی نيز حاضر شود، در حالی رای عدم اعتماد از مجلس دريافت کرد که با ۱۴۷ رای موافق و ۷۸ رای مخالف از وزارت راه و ترابری بر کنار شد و عنوان پنجمين وزيرعزل شده توسط مجلس را به خود اختصاص داد. هر چند رئيس دولت در دهن کجی ديگری به مجلسيان درست بعد از چند روز از استيضاح وزير راه، او را در حکمی به سمت مشاور رئيس جمهور در امور حمل و نقل منصوب کرد.

اما همزمان با پايان مهلت قانونی رئيس دولت برای معرفی وزير پيشنهادی برای وزارت راه و ترابری - که با عدم معرفی از سوی احمدی نژاد همراه شده است- معاون پارلمانی رئيس جمهور در سخنان عجيب و غريبی ، اين مساله را بی‌اهمیت جلوه داد.

به گزارش ايسنا، در حاشيه جلسه هيات دولت اعلام شده است که با توجه به ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی نيازی به معرفی وزيری جديد به مجلس نيست!

معاون پارلمانی رييس دولت همچنين گفته که طی هفته‌های آينده لايحه شرح وظايف وزارتخانه‌های ادغام شده به مجلس ارائه خواهد شد.

طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، هر وزارتخانه‌ای حداکثر سه ماه می‌تواند بدون وزير بماند و با سرپرست اداره شود. از آنجا که وزير راه و ترابری در ۱۲ بهمن ۸۹ استيضاح و برکنار شده است، رئيس جمهور بايد قبل از انقضای سه ماه، در وقت مقرر، فردی را به مجلس معرفی می کرده تا قبل از ۱۲ ارديبهشت ۹۰، وزير جديد رأی اعتماد بگيرد و وزارتخانه بی وزير نماند.

با اين حال، اکنون که نه وقت معرفی وزير، بلکه وقت آغاز به کار وزير هم تمام شده، دولت به جای آن که پاسخگوی تخلف آشکار خود از قانون اساسی ج. ا. باشد ، پيش دستی هم می‌کند و مدعی است که با اتمام مهلت قانونی هم کسی را به مجلس معرفی نخواهد کرد.

استدلال ناموجهی هم که برای اين کار می آورد آنقدر بی بنياد است که برای رد آن ، حتی نياز به دانش حقوقی ترم اولی یک تازه دانشگاهی هم نيست.

از اين رو، نمی توان باور داشت که معاون پارلمانی رئيس جمهور که تا چندی پيش، نماينده همين مجلس هم بود، واقعاً به آنچه گفته است باور حقوقی، قانونی و عقلی داشته باشد. اما بی‌گمان این اظهارات زدن مهر تأييد ديگری است بر نظريه "مجلس در رأس امور نيست"!

عدم معرفی و سهل انگاری برای انتخاب وزير راه و ترابری در صورتی توسط دولت کودتايی انجام می‌شود که با توجه به بالا بودن تلفات جاده‌ای و هوايی کشور، توجه بيشتری را از جانب دولت و مجلس طلب می‌کند.

 
 

برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که عباس اميری‌فر روز گذشته بازداشت شده است.
خبرنگاران سبز/سیاست:
به نقل از سایت صراط نیوز، عباس اميری‌فر دبيرکل تشکل موسوم به جامعه وعاظ ولايی (حاميان مشايی) شب گذشته توسط دادگاه ويزه روحانيت به اتهام مشاکرت در تهيه و توزيع سی دی انحرافی ظهور نزديک است، توهين و تشويش اذهان عمومی از طريق مصاحبه‌های جهت‌دار و ايراد اتهام عليه برخی شخصيت‌ها بازداشت شد.

وی همزمان با دبيرکلی تشکلی موسوم به جامعه وعاظ ولايی برای حمايت از اسفنديار رحيم مشايی و جريان انحرافی، امام جماعت مسجد سلمان و دبير کميسيون فرهنگی دولت نيز بوده است.

به گزارش آفتاب، حجت الاسلام جعفر شجونی چندی پيش اعلام کرده بود به خاطر اتهامات و نشر اکاذيب از اميری‌فر به دادگاه ويژه روحانيت شکايت کرده‌ است.

اميری‌فر که رياست شورای فرهنگی رياست جمهوری را بر عهده دارد و از ياران رحيم‌مشايی است، چند روز پيش در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفته بود که حرف‌های رحيم مشايی همان حرف‌های مقام معظم رهبری است.

وی همچنين در گفت‌وگويی با خبرگزاری فارس رحيم‌مشايی را رييس‌جمهور آينده ايران معرفی و اعلام کرده بود که حاميان مشايی ممکن است در انتخابات مجلس نهم به جای اصول‌گرايان با بخشی از اصلاح‌طلبان ائتلاف کنند.

دبير جامعه وعاظ ولايی با دفاع از احمدی‌نژاد گفته بود: ختم کلام اين است که هرکس احمدی‌نژاد را قبول دارد بايد مشايی و معتمدين ايشان را هم قبول داشته باشد. کسی که امام را قبول داشت بايد معتمدين امام و کسی که علی (ع) را قبول داشت بايد معتمدين علی را هم قبول می‌داشت.

گفتنی است شب گذشته نيز به نقل از ساجده عرب‌سرخی، فرزند فيض‌آلله عرب‌سرخی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی که باجناق اميری‌فر است، اين خبر را در صفحه فيس‌بوک تائيد کرده بود.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته