-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۶, دوشنبه

Latest News from AzadCyber for 05/16/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



AAP

موسسه صلح سیدنی ارزشمندترین جایزه خود را به جولین آسانژ، موسس ویکی‌لیکس، اهدا کرد. مدال طلای این سازمان  طی مراسمی در لندن به خاطر «شجاعت بی‌نظیر در پیگیری حقوق بشر» به این چهره سرشناس متولد کویینزلند داده شد.

این تنها چهارمین بار است که در طول موجودیت چهارده ساله این موسسه، مدال طلای خود را به فردی تقدیم می‌کند. برندگان قبلی این مدال عبارت اند از نلسون ماندلا، دالایی لاما و رهبر بودایی ژاپن، دایساکو ایکدا.

پروفسور استوارت ریس، مدیر این موسسه گفته که این مدال به خاطر مقابله آقای آسانژ با پنهانکاری دولت‌ها به وی تعلق گرفته است. او همچنین طی این مراسم از دولت استرالیا به خاطر عدم حمایت کافی از آسانژ و کمک به آمریکا برای اقتدارطلبی‌اش انتقاد کرد. پروفسور ریس در بیانیه‌اش گفته است: “ویکی‌لیکس و جولین آسانژ با به چالش کشیدن روش مرسوم در چند قرن اخیر در مورد مخفی کاری دولت‌ها، پتانسیلی برای ایجاد نظمی جدید در خبرنگاری و گردش آزاد اطلاعات ایجاد کرده‌اند.” به گفته او “دولت استرالیا به جای بد جلوه دادن شهروندی که هیچ قانونی را نشکسته باید از پشتیبانی واشنگتن برای ایجاد دولتی توتالیتر دست بردارد.”

دولت فدرال آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که درز هزاران سند دیپلماتیک از طریق ویکی‌لیکس ممکن است مشمول قوانین جنایی شود اما هنوز اتهامی در این مورد علیه آسانژ و ویکی‌لیکس اقامه نشده است.

بردلی منینگ که متهم است اطلاعات ارتش را خارج کرده و به ویکی‌لیکس داده هنوز در زندان است و منتظر رسیدگی به بیش از بیست اتهام، از جمله کمک به دشمن.

آقای آسانژ از دریافت این جایزه اظهار خوشحالی کرده است. او در بیانیه‌اش گفته است: “ارزش واقعی این جایزه و موسسه صلح سیدنی در این است که بین صلح و عدالت رابطه برقرار می‌کند.”

آسانژ که در ماه دسامبر گذشته در انگلستان دستگیر شده بود، در حال حاضر با وثیفه آزاد است تا در ماه جولای در مقابل قضات انگلیسی که می‌خواهند او را به اتهام جرائم جنسی به سوئد تحویل دهند از خود دفاع کند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به azadcyber-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به azadcyber@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته