-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۸, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 05/18/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/2/27

رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني ایران گفت که بيش از 70 درصد زندانيان كشور داراي خانواده‌هاي فقير و مسکین هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس غلامحسين اسماعيلي، رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني جمهوری اسلامی با اشاره به اينكه  فقط تعداد انگشت‌شماري از زندانيان افرادي هستند كه از ديگران كلاهبرداري كرده و داراي تمول مالي هستند، اضافه کرد که بقيه زندانيان از افراد فقير جامعه هستند و كمك به آنها واجب است.

وی با اشاره به اینکه جامعه كثيري از زندانيان نيازمند هستند تصریح کرد: : «تحليل ما نشان مي‌دهد 70 درصد از جامعه آماري زندانيان جزء خانواده فقير و مسكين هستند.»

آقای اسماعیلی همچنین با اشاره به «به فرهنگ اصيل ايراني» گفت: «اين فرهنگ مي‌گويد كه به نيازمند بايد كمك كرد و اين در حالي است كه تكليف انساني ما هم كمك به زندانيان را به ما واجب دانسته است و توجه نكردن به خانواده اين قشر از خلق و خلوي انساني به دور است.»

این مقام مقضایی با اشاره به اين مطلب كه «بايد تلاش كنيم فضاي سالمي را براي ادامه حيات خانواده زندانيان فراهم كنيم» افزود: «در صورتي كه اين كار را انجام ندهيم فرزندان همين افراد بزهكاران فردا را تشكيل مي‌دهند و خودشان دست به جرم مي‌زنند.»

در حالی این مقام قضایی از وضعیت خانواده‌های زندانی اظهار نگرانی می‌کند که در شرایط حاضر بسیاری از خانواده‌های زندانیان سیاسی حتی از گرفتن یک ملاقات هم محروم هستند و گویا شرایط دوگانه‌ای در سیستم قضایی ایران برای زندانیان سیاسی و سایر زندانیان وجود دارد.

منبع: فارس


 
 

1390/2/27

یکی از سایت‌های نیوز وطنی در کشف تازه‌ای پرده از ماجرای پارازیت و مجری آن، کامبیز حسینی برداشته است. سایت جهان نیوز به نقل از صراط نیوز و احتمالا به نقل از یکی دیگر از نیوزهای مستفر در واشنگتن دست کامبیزخان حسینی را رو کرده و خطاب به ملت نوشته که آی چه نشسته‌اید که پارازیت مشغول فریب عوام‌الناس است. آقای صراط نیوز و بقیه بروبچ نیوزها که هنوز جنبش سبز، ببخشید فتنه سبز در گلوی‌شان گیر کرده و از هر فرصتی می‌خواهند استفاده کنند تا بگویند این فتنه عظما به پایان رسیده نوشته که کامبیزخان و پارازیتش مخاطب ندارند و آمارهایی هم که ایشون ارائه می‌دهند، یک چیزی تو مایه های رشد اقتصادی خودمان است که دکتر دیشب گفت! ما ضمن تشکر از روشن‌گری بی‌پیرایه و کاردرست صراط نیوز که ما را از  گمراهی نجات داد، توجه شما را به این سند مهم جلب می‌کنیم.

نسخه اصل این سند معتبر را اینجا ببینید

علت دروغ بي سابقه چندي قبل كامبيز پارازيت در مورد تعداد مخاطبان بخش فارسي صداي آمريكا ، روشن شد.

به گزارش صراط، مجري برنامه پارازيت صداي آمريكا معروف به كامبيز پارازيت، با حضور در شوراي روابط خارجي آمريكا از اين شورا تقاضاي كمك مالي بيشتري كرد.

پارازيت در اين ديدار در پاسخ به سوالي درباره چگونگي افزايش مخاطبان گفت: اگر ما اندکی امکانات مالی بیشتری داشتیم، می‌توانستیم برنامه‌های جالب‌تری برای‌ مردم درست کنیم!

پارازيت ادامه داد: این تنها مسیر ارتباطی ما با ایران است و می‌توانیم از این طریق مخاطبان بیشتری از طبقات مختلف جامعه جلب کنیم.

وي كه به نظر مي رسد ميزان توهمش بر اثر همنشيني با مجري فراري و آنرمالي كه اخيرا بعد از دربدري در كشورهاي حاشيه خليج فارس از سيرك صداي آمريكا سردرآورده ، افزايش يافته است، افزود: ما مخاطبان زیادی داریم. ما با بسیجی‌ها حرف می زنیم و پیام‌مان را به آنها می‌رسانیم!

كامبيز خان! باتاييد تلويحي پايان يافتن فتنه سبز گفت: گرچه حضور فیزیکی جنبش سبز پر رنگ نیست، اما می‌توان حضور آنلاین مردم را به‌خوبی دید. جنبش سبز، آتش زیر خاکستر است.

شايان ذكر است كه كامبيز پارازيت پيش از اين در ادعايي عجيب و غير قابل باور گفته بود صفحه فيس بوك صداي آمريكا ماهانه بيش از ۳۰ ميليون بازديد كننده دارد و اينها همه ملت ايران هستند!

دروغ بي سابقه كامبيز پارازيت در مورد تعداد بازديد كننده صفحه فيسبوك صداي آمريكا در حالي بيان شد كه بر اساس آمار رسمي تعداد كاربران اينترنت در ايران، ۲۸ ميليون نفر بوده كه عمده آنها نيز از اينترنت كم سرعت استفاده مي كنند ، ضمن اينكه با توجه به فيلتر بودن فيسبوك، معلوم نيست ۳۰ ميليون بازديد كننده ماهانه مورد ادعاي كامبيز پارازيت از كجا پيدا شده اند.

احتمال مي رود با توجه به حضور اخير وي در شوراي روابط خارجي آمريكا و تقاضاهاي مطرح شده ،علت دروغ وحشتناك چندي قبل كامبيز خان! زمينه سازي براي سركيسه كردن مقامات شوراي مذكور و فراهم شدن امكان ادامه حضور وي در سيرك صداي آمريكا باشد.


 
 

1390/2/27

یک پدر در تهران برای وادار کردن همسرش به زندگی مشترک، کودکش را به آتش کشید و این کودک ممکن است به سبب جراحات زیاد جانش را از دست بدهد.

کودک حادثه دیده تنها سه سال دارد و دچار سوختگی ۷۰ درصدی شده است.

شیرین صدر نوری، مددکار یک انجمن حمایت از حقوق کودکان، می‌گوید پدر این کودک به ماده روانگردان «شیشه» اعتیاد داشت و همسرش به خاطر داشتن اختلاف با این مرد به خانه پدریش رفته بود.

پدر این کودک پیش از حادثه، چندین بار با همسرش تماس گرفته بود و با تهدید آسیب رساندن به کودکشان، از او درخواست بازگشت کرده بود.

 این مرد در روز حادثه، به خانه پدری همسرش رفت و تهدیدش را به انجام رساند.

در حادثه پیش آمده، پدر کودک نیز دچار سوختگی ۵۰ درصدی شده است.

خانم صدر نوری همچنین می‌گوید که در این حادثه، پدر قصد خودسوزی نداشته است اما پس از به آتش کشیدن کودک، او را در آغوش می‌گیرد و دچار سوختگی می‌شود.

این کودک آزاری، دومین مورد شدید گزارش شده در طول یک هفته گذشته و سومین مورد در طول یک ماه گذشته است.

در نخستین مورد این هفته، پسربچه‌ای ۴ ساله مورد ضرب و شتم پدرش قرار گرفته بود و به دلیل سوختگی و کبودی شدید در صورت به بیمارستان منتقل شده بود. در نخستین کودک آزاری شدید سی روز گذشته نیز دختری 8 ساله مورد شکنجه ناپدری قرار گرفته و در بیمارستان بستری شده بود

منبع: ایسنا

پیشینه:

کودکی چهار ساله قربانی دیگر کودک آزاری


 
 

1390/2/27

روزنامه خراسان در گزارشی از بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک زیر ۱۸ سال که در ایران مشغول کارند نوشته است.

محمدرضانقایی زوایای گوناگونی از زندگی کودکان کار را با مشاهدات مستقیم خود توصیف کرده و بخشی از گزارش خود را به این مشاهدات توصیفی اختصاص داده است.

نقایی نوشته مشکلاتی مانند مشکلات اقتصادی، مشکلات خانوادگی (طلاق، بی سرپرستی، بدسرپرستی و...) مشکلات اجتماعی( مهاجرت، اعتیاد، نداشتن بیمه و...)، مشکلات فرهنگی (تبعیض، خشونت، آزار جسمی و جنسی و...)، مشکلات قانونی (نبود قانون، نارسایی قانون و...) و مشکلات مربوط به سلامت همه جانبه کودکان (تغذیه، بهداشت، آموزش، اوقات فراغت و...) از مهم‌ترین مشکلات کودکان کار به شمار می‌آیند.

به نوشته خراسان «کارشناسان نیز از سوءاستفاده برخی کارفرمایان از نیازهای اقتصادی کودکان کار خبر می‌دهند و برخی آگاهان از واگذاری کارهای سخت و طاقت فرسا به کودکان در برخی کارگاه‌ها سخن می‌گویند.»

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یکی از دلایلی که باعث شده معضل کودکان کار همچنان وجود داشته باشد را نبود حمایت و متولی برای رسیدگی به این کودکان عنوان کرده است.

نصرالهی ترابی توضیح داده: «سازمان بهزیستی خود را موظف به حمایت و تحت پوشش قرار دادن کودکان خیابانی و بی سرپرست می‌داند و آن‌ها را به مراکز نگهداری و حمایت از کودکان بی سرپرست هدایت می‌کند و معتقد است وظیفه حمایت از کودکان کار به عهده وزارت کار است در حالی که وزارت کار نیز در صورت مشاهده به کارگیری کودکان با کارگاه یا کارفرما برخورد می‌کند، اما حمایت لازم از کودکان کار به عمل نمی‌آورد و معتقد است حمایت از کودکان کار وظیفه سازمان‌های حمایتی است.»

بنا به گفته ترابی سایر سازمان‌های حمایتی نیز در صورت تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های این کودکان، مستمری ناچیزی می‌پردازند که کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد به همین دلیل تا در وضعیت و نحوه حمایت از اقشار کم درآمد و خانواده‌های بی سرپرست و بدسرپرست تغییری حاصل نشود معضل کودکان کار همچنان وجود خواهد داشت.

به گفته محمدعلی زنگنه معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ساماندهی کودکان خیابانی بر اساس آیین نامه هیئت وزیران به عهده سازمان بهزیستی است اما این سازمان هیچ مسئولیتی در قبال کودکان کار ندارد.

از سوی دیگر شیخ‌الاسلامی وزیر کار نیز تصریح کرده بر اساس قانون، وزارت کار هیچ مسئولیتی در قبال کودکان کار ندارد و قانون در این زمینه تکلیفی برای وزارت کار مشخص نکرده است.

بنا به تعریف کودکان کار شامل کودکانی هستند که پیش از رسیدن به سن قانونی کار، ناگزیر وارد بازار کار می‌شوند و کار زودرس مانع رشد طبیعی، اجتماعی و روانی و جسمانی آن‌ها می‌شود.

قوانین ایران از این کودکان حمایت می‌کند و بهره کشی از کودکان را مردود می‌شمارد اما گزارش روزنامه خراسان با تاکید بر اینکه «کار سخت و دستمزد ناچیز، سرنوشت ناخواسته کودکان کار » است، نوشته: «متولیان امر چندان فعال نیستند و توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند.»

منبع: خراسان
 


 
 

1348/10/11

محمد درویش

مهار بيابان‌زايي

چیزی در حدود 8 درصد از خاک ایران در قلمرو مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. این در حالی است که متوسط این رقم در دنیا حدود 13 درصد است و از آن مهم تر آن که نمایندگان 200 کشور شرکت کننده در کنفرانس تنوع زیستی سال گذشته در ناگویا ژاپن متعهد شدند تا این رقم را به 17 درصد افزایش دهند .

با این وجود، ظاهراً آمال سازمان حفاظت محیط زیست ایران – آن گونه که در سند ملّی محیط زیست هم انتشار یافته است  – افزایش این رقم به 10 درصد است! چرا؟ مگر نه این است که متوسط توان بوم شناختی (اکولوژیکی) ایران به دلیل قرار گرفتن در کمربند خشک جهان به مراتب کمتر از میانگین های جهانی آن است؟ مگر نه این که هر هکتار از خاک ایران در بهترین شرایط چیزی کمتر از یک سوم آبی را در سال دریافت می کند که در همان مدت بر کره زمین می بارد؟

و مگر نه این است که مطابق نقشه جهانی شدت خطر بیابان زایی در جهان، اغلب مناطق ایران با بیشترین شتاب ممکن از خطر بیابان زایی رنج می برند؛ وضعیتی که نظیر آن را فقط می توان در بخش هایی از ایالت کالیفرنیا در آمریکا و شمال چین و برخی از مناطق استرالیا یافت. اما در ایران، تقریباً همه ی کشور به جز چاله جازموریان، دشت کویر و بیابان لوت آشکارا متأثر از بالاترین درجه بیابان زایی هستند.

چنین دانستگی هایی این انتظار به حق را در ایرانیان می آفریند تا بتوانند با سهولت ردپای پاسداری از توانمندی های بوم شناختی وطن شان را در اولویت های راهبردی دولت و چیدمان توسعه بر بنیاد برنامه های 5 ساله ببینند.

اما آیا واقعاً چنین اتفاقی را می توان در طول چند دهه ی اخیر در ایران ره گیری کرد؟ آیا می توان  طرح کلان صنعتی یا پروژه ی عظیم تجاری یا یک سد مخزنی بزرگ  را نام برد که به دلیل تعارضش با ملاحظات محیط زیستی از افتتاح یا ساختش صرف نظر شده و یا جانمایی اش تغییر کرده باشد؟

چرا اینگونه است؟ مگر در اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت تأکید نشده که هر نوع فعالیتی که منجر به تخریب یا آلودگی محیط زیست شود، به منزله مانع در برابر حرکت رو به رشد مردم تلقی شده و باید با آن مقابله کرد. پس چرا هر چه دست را سایبان چشم کرده و در افق های زمانی چند دهه ی اخیر نظاره می کنیم, کمتر اثر و شاهدی ملموس از اجرای عملی این اصل در جامعه دیروز و امروز ایران می بینیم؟ درعوض تا دلتان بخواهد حرف های قشنگ و سخنرانی های پرحرارت در دفاع از طبیعت و حفظ حرمت محیط زیست است که به مناسبت های مختلف از جمله روز درختکاری، روز زمین، روز مقابله با بیابان زایی و روز هوای پاک از تریبون ها و سخنگاه های رسمی کشور شنیده می‌شود.

پارادوکس یا ناسازه ی دردناکی که سبب شده نام ایران در بین 10 کشوری در جهان قرار گیرد که دارای بیشترین شتاب تخریب محیط زیست خود هستند  و اصولاً در اغلب شاخص های محیط زیستی با یک سقوط آزاد مواجه شویم.

در این میان پرسشی که قابل طرح است، آن که چرا باید در کشوری که بیش از 165 میلیون هکتار وسعت دارد، اغلب طرح های توسعه برای جانمایی یا عبور سامانه ی خود، مجبور به تعرض و تجاوز به حریم 15 میلیون هکتار از وسعت کشور شوند که در قلمرو مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارند؟ مگر مطابق قانون نباید هر نوع چشمداشت اقتصادی و ناپایدارکننده سرزمین را از این مناطق ممنوع کنیم؟

کافی است نگاه کنیم به ماجرای تلخ پارک ملی نایبند که چگونه قربانی توسعه میدان پارس جنوبی در عسلویه شد؛ یا ماجرای اکتشاف و استخراج نفت در پارک ملی کویر که سبب شد تا آشکارا دست چینی ها برای تجاوز به بکرترین پارک ملی کشور باز شود؛ یا قطع 30 هزار اصله درخت بلوط در منطقه حفاظت شده دنا برای عبور خط لوله گاز  یا تجاوز باورنکردنی به دیرینه ترین باغ گیاه شناسی ایران در نوشهر به بهانه احداث جاده کمربندی  یا مرگ بیش از یک میلیون نفر از درختان نخل اروند کنار به دلیل تعدد طرح های سدسازی و انتقال آب در بالادست رودخانه های کارون و دز، یا مرگ تالاب قوری گل به بهانه توسعه گردشگری  یا شوخی تلخی به نام پارک ملی خجیر در کنار دست پایتخت که در آن هر کارکرد و سازه ای را می توان دید جز منطقه ای امن برای حیات وحش! و ده ها مورد نظیر آن.

به راستی چرا همه ی راه ها باید به رم ختم شده و مسیر توسعه کشور باید از قلب ارزشمندترین اندوخته گاه های ژنتیکی ایران زمین بگذرد؟ آیا جز این است که به رغم حرف ها و شعارهای خوشایند، مدیریت حاکم بر سرزمین عملاً نشان داده است، آن گونه که سزاوار می نماید هرگز برای آموزه ها و ارزش های محیط زیستی بهایی درخور و شایسته درنظر نمی گیرد؟

آخرین نمونه این بدسلیقگی، ماجرای تلخ تجاوز به حریم امن منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در استان چهار محال بختیاری و به بهانه عبور خطوط انتقال گاز است  که شوربختانه مسئولان محیط زیست منطقه هم ظاهراً از آن حمایت کرده اند!

خودمان را گول نزنیم، به نظر می رسد بی ارزش ترین و ارزان ترین اراضی کشور از منظر دید توسعه سازان در وزارتین نیرو، نفت، مسکن و شهرسازی، راه و ترابری و صنایع و معادن همانا آن 8 درصدی از خاک وطن است که قرار بوده از هر نوع توسعه ای در امان مانده و ذخیره ای برای نسل های آینده به شمار آیند. و تا وقتی نتوانیم اصول مبتنی بر حسابداری سبز را وارد اقتصاد ملی و بازاری خود کنیم، نباید انتظار داشت که ورق برگشته و میزان تجاوز به مناطق ارزشمند محیط زیستی کشور کاهش یابد.

و در چنین شرایطی، معلوم است که پارک های ملی کشور، حالتی مجازی یافته و به پارک های کاغذی بدل می شوند.


 
 

1390/2/27

محمد و عبدالله فتحی به اتهام «محاربه با خدا و سرقت مسلحانه»، صبح سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ در اصفهان به دار آویخته شدند. 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر و کمپین مقابله با مجازات مرگ در ایران، بیژن فتحی پدر این دو تن تایید کرد هر دو فرزندش صبحگاه امروز در زندان اصفهان به دار آویخته شدند.

محمد فتحی، ۲۷ ساله و عبدالله فتحی، ۲۹ ساله، در فروردین ۱۳۸۹ به همراه پنج تن دیگر به اتهام سرقت گسترده از طلافروشی‌ها در کرج دستگیر شدند.

بنا به گفته خانواده برادران فتحی «تحت شکنجه‌های شدید جسمی و روحی بازجویان» برای پذیرش اتهامات مطروحه از جمله «ارتباط با گروه‌های مخالف نظام، اقدام برای مبارزه مسلحانه، محاربه با خدا و سرقت مسلحانه» قرار گرفتند.

پدر برادران فتحی گفت که او و برادر همسرش از فعالان سیاسی هستند و در ابتدا دو پسرش به ارتباط با دایی خود متهم شده بودند که از زندانیان دهه ۶۰ بوده و در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد.

بیژن فتحی پیشتر گفته بود: «اقرارهایی که مبنای صدور حکم قرار گرفته‌اند، تحت شکنجه‌های سخت اخذ شده و آن‌ها در مراحل دادرسی از کلیه حقوق قانونی مبنی بر دسترسی به وکیل و حق دفاع محروم بوده‌اند.»

آقای فتحی با اشاره به این که عبدالله و محمد تنها فرزندان پسر او بودند، گفت: «جنازه پسرانم را با آمبولانس به مادرشان تحویل دادند.»

فعالان حقوق بشر، روند این پرونده را «پر از خدشه» و همچنین روند صدور و اجرای حکم را «بسیار شتابزده» توصیف کرده‌اند.

منبع: رادیو فردا
 


 
 

1390/2/27

علی لاریجانی، رئیس مجلس تصدی ریاست سازمان‌های ملی جوانان و تربیت بدنی، را «خلاف شرع و قانون اساسی» دانست و گفت ادامه عهده دار بودن مسئولیت در این دو پست، برای روسای این دو سازمان «مشکل‌ساز خواهد شد.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس، لاریجانی دیروز در جمع معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی گفت که مجلس و شورای نگهبان رای خود را درخصوص تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان اعلام کرده‌اند و «هرچه زودتر باید تکلیف این وزارتخانه روشن شود.»

لاریجانی فروردین ماه امسال نیز در تذکری به احمدی نژاد، نسبت به عدم اجرای قانون تاسیس وزارت ورزش و جوانان اعتراض کرده بود.

مصطفی پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم اعلام کرده بود که با پایان گرفتن مهلت اجرای قانون توسط دولت، هر گونه دخل و تصرف مالی و عزل و نصب در سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان «غیر قانونی و غیر شرعی» است.

قانون تبدیل سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان به «وزارت ورزش و جوانان»، در جلسه علنی دوازدهم دی ماه ۱۳۸۹ به تصویب نمایندگان مجلس رسید و شورای نگهبان نیز این قانون را تایید کرد، اما دولت تا کنون از اجرای این قانون خودداری کرده است.

روسای این دو سازمان، هم اکنون معاونان احمدی نژاد محسوب می‌شوند و مجلس امکان طرح سوال از آنان را ندارد.

پیشتر اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر احمدی‌نژاد تصریح کرده بود که رئیس دولت مخالف تاسیس وزارت ورزش و جوانان است و تشکیل این وزارتخانه را به صلاح ورزش کشور نمی‌داند.

منبع: خانه ملت
 


 
 

احمد صدر حاج سید جوادی:
1390/2/27

در پنجاهمین سالگرد تأسیس نهضت آزادی، یکی از بنیان‌گذاران این نهضت، در عین انتقاد از اقدامات نادرست دولت دهم می‌گوید از «حمله مغول» به این‌سو «ایرانیت و اسلامیت» به حد کنونی مورد «یورش» قرار نگرفته است.

به گزارش وب‌سایت‌ «میزان‌خبر»، احمد صدر حاج سید جوادی، از اعضای شورای انقلاب و وزیر پیشین دادگستری در پیامی که روز سه‌شنبه منتشر شده، این مطلب را بیان کرده است.

آقای حاج سید جوادی در عین حال، از «تصمیم‌سازی‌های نادرست و مغایر منافع ملی دولت دهم و رئیس آن»، از جمله «تقلب آشکار در انتخابات ۱۳۸۸، ‌سرکوب و کشتار و زمینه‌سازی برای صدور احکام بلاموجه اعدام افراد بی‌گناه» ابراز نگرانی کرده است.

این عضو نهضت آزادی همچنین با اشاره به مواردی از اقدامات دولت نظیر «ترویج خرافه‌گرایی و ویران ساختن ارزش‌های اخلاقی» و «نقض مستمر و فراگیر حقوق بشر و اصول قانون اسلای و آرمان‌های اصیل و واقعی انقلاب ۱۳۵۷» می‌افزاید: «اعلام می‌دارم که از حمله مغول به این‌سو، چنین یورش و تهاجمی علیه ایرانیت و اسلامیت به نحو توامان رخ نداده است.»

وی در عین حال درباره نهضت آزادی که در طول سال‌های بعد از انقلاب همواره اعضای آن تحت فشار قرار داشته‌اند نوشته که «تمامیت‌خواهان بدانند که این نهضت، متوقف شدنی نیست و تا بامداد آزادی و برآمدن خورشید عدالت استوار خواهد ماند.»

منبع: میزان خبر و رادیو فردا


 
 

دو روز بعد از نمایش فیلم اش در کن:
1390/2/27

ایمان میرزا زاده وکیل محمد رسول‌اف کارگردان سینما از رفع ممنوع‌الخروجی موکلش خبر داد.

آقای میرزا زاده گفته نامه رفع ممنوعیت خروج موکلش را روز دوشنبه از دادگاه انقلاب دریافت کرده است.

وی در عین حال گفته که «پرونده موکل من همچنان در شعبه ۵۴ محاکم تجدیدنظر تهران مفتوح است و امید نقض رای صادره بدوی توسط قضات و مستشاران دادگاه تجدیدنظر وجود دارد.»

میرزازاده افزوده است: «موکلم در سال گذشته با دریافت پروانه ساخت، فیلم جدیدی را تهیه کرد که اولین حضور بین‌المللی آن در جشنواره کن است. خوشبختانه بر این اساس گویا مدیران فرهنگی و قضایی تصمیم به رفع موانع موجود جهت خروج او از کشور و شرکت در جشنواره فیلم کن گرفتند.»

پیش‌تر در آستانه برگزاری جشنواره جهانی فیلم کن، سایت رسمی این جشنواره اعلام کرده بود که ۱۷ هزار تن از دست‌اندرکاران سینما در سراسر جهان خواستار لغو حکم جعفر پناهی و محمد رسول‌اف شده‌اند.

جشنواره کن از ۱۱ ماه می شروع شده و امروز هفتمین روز آن به پایان می رسد. ممکن است آقای رسول‌اف به آخرین روز جشنواره که سه روز دیگر خواهد بود برسد.

فیلم رسول‌اف با عنوان «به امید دیدار» که با مجوز دولتی ساخته شده، روز یکشنبه در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش درآمد و تماشاگران جشنواره استقبال زیادی از آن کردند.

لیلا زارع، بازیگر اصلی فیلم به همراه همسر محمد رسول‌اف هنگام نمایش فیلم در سالن جشنواره حضور داشتند.

جعفر پناهی و محمد رسول‌اف اسفند ماه سال ۱۳۸۸ در تهران بازداشت شدند.

منبع: آفتاب و مردمک

پیشینه
درخواست ۱۷ هزار نفری: حکم جعفر پناهی و محمد رسول‌اف لغو شود


 
 

1390/2/27

تقی رحمانی از فعالان ملی مذهبی صبح امروز (۲۷ اردیبهشت ماه) پس از مراجعه به دادسرای امنیت مستقر در زندان اوین، دیگر به منزل بازنگشت.

آقای رحمانی روز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) بعد از سپری کردن حدود دو ماه حبس به قید وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

تقی رحمانی در مجموع پیش از ۱۵ سال از عمر خود را بعد از انقلاب در زندان سپری کرده است.

آقای رحمانی در جریان اعتراضات پس از انتخابات خرداد ۸۸ هم چند بار بازداشت شده بود که آخرین آن‌ها به بهمن ماه سال گذشته بازمی‌گردد.

او در سال ۱۳۸۵ جایزه معتبر هلمن - همت را از سازمان دیده‌بان حقوق بشر دریافت کرده بود.

منبع: بی‌بی‌سی و میزان خبر


 
 

1390/2/27

جمهوری اسلامی روز دوشنبه مانع حرکت دومین کاروان دریایی «همبستگی با مردم بحرین» به سمت بحرین شد و دو کشتی حامل ۱۲۰ نفر را به ساحل ایران بازگرداند.

گزارشگر «پرس تی وی»، شبکه انگلیسی زبان جمهوری اسلامی که بر عرشه یکی از این کشتی‌ها حضور داشت در یک برنامه زنده با اعلام این خبر گفت که اعضای کاروان، نامه‌های «حمایت از مردم بحرین» را به خلیج فارس ریخته‌اند.

پيشتر مهدی اقراريان، دبير ‌کل جمعيت ياوران انقلاب اسلامی به خبرگزاری فارس گفته بود مقصد اعضای این کاروان حرکت به «سمت مرزهای بحرین» و رساندن «نامه‌ها و پیام‌های ملت ایران به دست ملت بحرین» است.

علی بحرانی، فرماندار دیر (که در فاصله ۲۰۰ کلیومتری جنوب بوشهر بر ساحل خلیج فارس واقع است) اعضای این کاروان را بسیج دانشجویی تهران، شماری از دیگر شهرهای کشور و تعدادی از نمایندگان مجلس و روحانیون معرفی کرده است.

این در حالی است که مهدی اقراریان درباره اعضای این کاروان دریایی گفته که یک سوم اعضای آن را «‌زنان، ۱۰ ‌کودک و تعدادی نوجوان» تشکیل می‌دهند و در این کاروان نیز علمای اهل سنت حضور دارند.

هدف این کاروان «محکومیت جنایات آل‌خلیفه و آل‌سعود» در بحرین عنوان شده و به گفته اقراريان، دبير ‌کل جمعيت ياوران انقلاب اسلامی «هیچ گارد نظامی» این کاروان را همراهی نکرده است.

با ورود نیروهای نظامی عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به بحرین برای سرکوب شیعیان ناراضی در این کشور، روابط ایران و بحرین دچار تنش شد و دو کشور تعدادی از دیپلمات‌های یکدیگر را اخراج کردند.

ایران به شدت از حضور نیروهای خارجی در بحرین انتقاد کرده و در مقابل بحرین ایران را به مداخله در امور خود متهم می‌کند و می‌گوید، تا زمان رفع تهدید ایران نیروهای نظامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در این کشور باقی خواهند ماند.

منبع: رادیو فردا و فارس


 
 

1390/2/27

قاسمعلی حسنی رئیس اتحادیه کشوری بنکداران مواد غذایی از افزایش قیمت ۹ تا ۱۲ درصدی ۷۰ درصد مواد غذایی از اول خرداد خبر داد.

آقای حسنی گفته که این افزایش قیمت مصوبه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

وی افزوده که «تقاضا برای افزایش قیمت خیلی زیاد بوده، ‌ اما با بسیاری از این تقاضا‌ها مخالفت شده است.»

به گفته رئیس اتحادیه کشوری بنکداران مواد غذایی قیمت‌ها طوری افزایش خواهد یافت که «تولیدکننده متضرر نشود و مصرف‌کننده نیز قدرت خرید خود را از دست ندهد.»

پیش‌تر محمدحسن نکویی‌مهر معاون وزیر بازرگانی هم اعلام کرده بود قیمت روغن ۱۲ تا ۱۳ درصد، پودر شوینده ۱۰ درصد، مواد شوینده ۹ درصد و کره ۱۹ درصد افزایش می‌یابد.

قیمت کالا‌ها در ایران در شرایطی رو به افزایش است که از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها چند ماه بیشتر نمی‌گذرد و بسیاری از کار‌شناسان اقتصادی نسبت به افزایش نرخ تورم در سال‌ جاری هشدار داده‌اند.

منبع: فارس

پیشینه
افزایش قیمت روغن ۱۳ درصد، پودر شوینده ۱۰ درصد و کره ۱۹ درصد


 
 

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد:
1390/2/27

فاضل موسوی، عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت که شکایت ۱۲ نفر از نمایندگان به هیات رئیسه مجلس از ۵۰ مورد تخلف دولت از قانون اساسی، در دست رسیدگی است.

آقای موسوی اظهار داشت که نمایندگان نهم اسفند سال گذشته شکایت خود را به هیات رئیسه مجلس ارائه کرده و هیات رئیسه، دهم اردیبهشت این شکایت را به کمیسیون اصل نود مجلس ارجاع کرده است.

به گفته فاضل موسوی، کمیسیون اصل نود موظف است که حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز کاری وارد بودن یا نبودن شکایت نمایندگان را طی نامه‌ای به هیأت رئیسه اعلام کند که این فرصت به پایان رسیده است.

حسین اسلامی دیگر نماینده مجلس نیز گفته که موضوع اين شكايت مربوط به «حيف و ميل بيت‌المال و مباحث امنيتی در كشور» است.

بر اساس ماده ۲۳۳ آئین‌نامه داخلی مجلس هرگاه دست‌کم ۱۰ نفر از نمایندگان عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون‌ ذی‎ربط ارجاع می‌شود.

خبر شکایت نمایندگان مجلس از دولت به دنبال علنی شدن اختلاف‌ها میان رهبر جمهوری اسلامی و احمدی‌نژاد بر سر وزارت اطلاعات منتشر می‌شود.

منبع: ایسنا٬ فارس٬ بی‌بی‌سی و رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته