-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۳, جمعه

Latest News from 30Mail for 05/13/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/2/22

مهدی محمودیان، روزنامه نگار زندانی در زندان رجایی شهر، پس از انتشار علنی نامه اش به آیت الله خامنه ای درباره فجایع این زندان به سلول انفرادی منتقل شده است.

این روزنامه نگار زندانی روز چهارشنبه از بند ویژه سیاسی زندان رجایی شهر به سلول انفرادی این زندان منتقل شده است و خانواده او نیز از ملاقات با او منع شده اند. خانواده محمودیان امروز، پنج شنبه، پس از آنکه به ملاقات او رفتند، متوجه این موضوع شده اند.

انتقال محمودیان به سلول انفرادی زندان رجایی شهر پس از آن صورت گرفت که نامه ای که او در شهریورماه 1389 خطاب به آیت الله خامنه ای نوشته بود، به صورت علنی منتشر شد. او در این نامه آورده بود که عده ای در زندان رجایی شهر از لواط و تجاوز کسب درآمد می کنند.

او نوشته بود که «به یک جوان در طول یک شب ۷ مرتبه تجاوز شد» و صبح هنگامی که این جوان به زندانبان شکایت کرد به انفرادی منتقل شد «بدون اینکه هیچکدام از متجاوزین حتی مورد سوال واقع شوند.»

او در پایان نامه از احتمال تشدید فشار بر او در زندان سخن گفته بود و نوشته بود که «نمی دانم بعد از انتشار این نامه چه سرنوشتی پیدا خواهم کرد.»

مهدی محمودیان از نخستین افرادی بود که از فجایع کهریزک پرده برداشت. او همچنین نقش مهمی در خبررسانی دفن دسته جمعی تعدادی از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات داشت.

او که از بیماری ریوی نیز رنج می برد، پیشتر به 5 سال زندان محکوم شده بود.


منبع: جرس

پیشینه:
در زندان رجایی شهر از لواط و روسپیگری و تجاوز کسب درامد می کنند

پنج سال حبس برای مهدی محمودیان تایید شد

وخیم بودن بیماری ریوی مهدی محمودیان در زندان


 
 

1390/2/22

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی دولت، رای شورای نگهبان در مورد اختلاف نظر بین دولت و مجلس را وارد ندانست.

لطف الله فروزنده امروز پنجشنبه گفت دولت وزارتخانه ها را مطابق قانون ادغام کرده است و شرح وظایف آنها را هم بعدا به صورت لایحه به مجلس ارائه خواهد کرد.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان روز گذشته اعلام کرده بود که اقدام دولت در ادغام ورارتخانه‌های موجود و تشکیل وزارتخانه‌های جدید باید به تصویب مجلس برسد.

معاون نیروی انسانی احمدی نژاد در مصاحبه با شبکه دوم سیما اظهار نظر شورای نگهبان را قابل قبول ندانست و گفت: «براساس تفسیر شورای نگهبان که در تاریخ دهم خردادماه سال ۱۳۷۶ به رئیس جمهوری وقت اعلام شد، تفسیر شورا به گذشته تسری نمی‌یابد.»

به گفته وی، از آنجا که ‌«تفسیر امروز شورا بعد از انجام فرآیند ادغام صورت گرفته» این تفسیر قابل اطلاق به عمل انجام شده دولت نیست.

مجلس ادغام تعدادی از وزارتخانه‌ها و تشکیل وزارتخانه‌های جدید و تدوین شرح وظایف آنها توسط دولت را خلاف قانون دانسته و خواستار تفسیر شورای نگهبان شده بود.

احمد جنتی در پاسخ به نامه علی لاریجانی، رئیس مجلس، نوشت که قانون اساسی و به خصوص اصل ۱۳۳ این قانون تصریح کرده که هرگونه تغییر در وظایف و اختیارات قانونی و نیز ادغام دو یا چند وزارتخانه باید به تصویب مجلس برسد و تا قبل از تصویب مجلس، تغییری در مسئولیت و اختیارات وزیران و وزارتخانه های قبلی به وجود نخواهد آمد.

پیشینه قانونی
اختلاف نظر دولت و مجلس در مورد نحوه ادغام و کاهش تعداد وزارتخانه‌ها در حالی است که ۱۱ سال پیش زمانی که دولت محمد خاتمی بر اساس قانون برنامه سوم تصمیم به تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، و صنایع و معادن، از طریق ادغام دو به دوی وزارتخانه‌های جهاد سازندگی و کشاورزی، و صنایع، و معادن و فلزات گرفت، در تابستان سال ۷۹ لایحه‌ای را با قید یک فوریت به مجلس ارسال کرد و تنها پس از تصویب مجلس و شورای نگهبان اقدام به تشکیل وزارتخانه جدید و معرفی وزیر برای آن کرد.

بررسی این لایحه تا دی‌ماه سال ۷۹ به طول انجامید و پس از تصویب آن در مجلس در ششم دی‌ماه، شورای نگهبان نیز در دهم دی‌ماه این مصوبه را تأیید کرد. با استناد به همین مصوبه بود که محمد خاتمی، محمود حجتی را به عنوان وزیر جهاد کشاورزی و اسحاق جهانگیری را به عنوان وزیر صنایع و معادن برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.

منبع: واحد مرکزی خبر، بی‌بی‌سی، رادیو فردا

پیشینه:

لاريجانی ادغام وزارتخانه‌ها را «غير قانونی» خواند

احمدی‌نژاد: رئیس مجلس فکر می‌کند عین قانون است

باهنر: مجلس به اظهارات دولت پاسخ رسمی می‌دهد

<a href="http://30mail.net/news/2011/may/12/thu/9468" _cke_saved_href="http://30mail.net/news/2011/may/12/thu/9468" "="">دومین ضربه برای احمدی‌نژاد؛ شورای نگهبان به نفع مجلس رای داد


 
 

1390/2/22

وقایع روزانه یک دانشمند

دیروز تو گودر خوندم که آمنه دختری که شیش سال پیش با اسید کور شد، هفته ی دیگه با اسید قراره چشم ِ اسید پاش خودش رو کور کنه. به این عمل در فقه اسلامی از قضای روزگار میگند قصاص. خبر رو برای دوست پسرم کپی کردم که بخونه. همزمان از هم پرسیدیم نظرت چیه. من بدون من و مون گفتم، شنیعه، سخیفه، وحشی گریه، هم با قصاص مخالفم، هم با قانونی بودنش مشکل دارم. دوست پسرم گفت دختره حقشه، یارو مردیکه ی گاو زده چشمش رو کور کرده، از همه ی زندگی و آرزوهاش انداخته اش دختر جوون رو، هیچی واسه این دختر نمونده. این مردیکه هیچ وقت نخواهد فهمید که چه عمل وحشتناکی انجام داده تا خودش کور نشه. دختره حقشه، و برای گرفتن حقش قانون باید حمایتش کنه.

مسلما بحثمون بالا گرفت. یک ساعت جرجر کردیم. من حرف حسابم این بود که روحیه ی انتقام گیری فقط قضیه رو تو سیکل میندازه. من حرف حسابم این بود که یکی دیگه هم کور بشه، هیچ قدم مثبتی برداشته نشده، من حرف حسابم این بود که آمنه اگه بره اسید تو چشم این مردیکه ی گاو نفهم بریزه، میاد پایین، در حول و حوش فهم و شعور و انسانیت همین مردیکه ی گاو قرار میگیره. وحشی گری وحشی گریه، نیت و هدف عمل رو توجیه نمیکنه. آدم چه به نیت عاشقی اسید بریزه، چه به نیت انتقام، داره اسید میریزه، چش ِ کسی رو بسوزونه کور کنه. نمیتونم حتی تصمیم بگیرم که کدومش شنیع تره، از روی احساسات آنی یه پارچ ِ اسید رو پاشیدن، یا در حضور دکتر و اتاق عمل و مراجع قانونی که برات کف میزنن و هلهله میکشد یکی رو کور کردن. اگه یه اصولی در ذهن آدم شکل گرفته باشه، از این اصولش پایین نمیاد.

دوست پسرم میگفت تو نشستی از اون بالا، از اون بیرون، حرفهای خوشگل ناز روشنفکری میزنی. تو چه میفهمی اون دختری که کور شده و اسید صورتش رو سوزونده چی میکشه. اون چی میخواد، اون حقش چیه. قانون باید ازش حمایت کنه. تو این پسره ی مریض رو چند سال باید زندان کنی که مجازات بشه؟ گفتم قانون باید از قربانی حمایت کنه، ولی قربانی، قربانیه، واسه همین بهش میگن قربانی. کسی که مرده، مرده، چشمی که کور شده شده، حالا تو بیا به جاش چش ِ یکی دیگه رو هم اصن با قاشق در بیار، چه حرکت مثبتی انجام میشه؟ چی واسه جامعه مفیدتره؟ چی در دراز مدت واسه این دختره مهمتره؟ اگه الان این رو کور کنه، فردا بابای پسره با قمه بیاد مادر دختره رو تیکه تیکه این سیکل تموم نمیشه هیچ وقت. دوست پسرم میگفت اون دخترک سبک میشه اگه قصاص کنه، احساس میکنه که به حقش رسیده. منتها من شک دارم مشکل عمده الان احساس سبکی یه آدم باشه، مشکل اصلی کور بودن همیشگی ِ این آدمه که نمیشه کاریش کرد. سبکی هم هیچ وقت به این دختر برنمیگرده… نه از طریق اسید پاشیدن و مجازات ِ اسیدپاش. شاید سبکی برای آمنه با راه انداختن یک کمپین درست بشه، پاشه یه حرکت اجتماعی بکنه، بره تو مدیا، حرف بزنه، زخماش رو نشون بده؛ چشمای خالیش رو نشون بده، به همه مرد و زنها نشون بده که این زخم تا کجا میره پایین، تا چه حد عمیق، تا چه حد فجیع. بلکه رقت جامعه رو به دست بیاره. بلکه به جای اینکه مردم از قصاص بترسن، از فاجعه ی زندگی آمنه به رقت قلب بیان، و اسید برندارن. الف میگفت، نع، مردم اگه ببینن که اگه اسید بپاشن، کور بکنن، کور میشن، دیگه عبرتی میشه اسید بر نمیدارن. من به نظرم این قانون قصاص صرفا یه آدم آسیب دیده ی قربانی که احساسات بسیار شدیدی داره و هر کاری ازش برمیاد رو در موقعیتی قرار میده که مثل یه حیوان عمل کنه. اگر آمنه بره هفته ی دیگه تو بیمارستان تو چشم اون مردک اسید بپاشه، دیگه نمیتونه بیاد بره سر جنبش واسته بگه آقا اسید پاشی رو تمومش کنید، چون به هر حال، در نهایت خودش هم یه پا اسید پاشه.

خلاصه کنم، الف رو فرستادم بره با یکی از دوستای مونث اش حرف بزنه. بپرسه نظر اون چیه. دوستش بهش گفته بود چشمهای اون یارو نه تنها باید کور کنن، اصن باید ببندن طرف رو به تخت، واسه همیشه زندانش کنند. خودم نشستم این ور اون ور خوندم ببینم مردم چی میگن. به قول دوست پسرم به جز نویسنده ی وبلاگ پیاده رو و جماعت تحت ِ جو گودر و وبلاگ نویس، کی دیگه میگه قصاص اسید پاشی بده. انگار اکثریت ملت موافق هستن با این مورد. و به قول دوست پسرم عموم ِ مردم ایران هنوز با این سطح خشونت قصاص راضی هستند. هر چی من جرجر کردم که با نگه داشتن قانون قصاص این خشونت خواهی زیادتر میشه نه کمتر، الف میگفت نه بی ربطه. نهایتا، الف اعتراف کرد که قصاص غلطه، نمیدونم بعد از دو سه ساعت جر و بحث ناچار شد، یا وافعا از ته دل گفت که به نظرش قصاص غلطه، ولی عقیده داشت اون دختر باید انتخابش رو داشته باشه، اگه بخواد قصاص کنه، اگه نخواد نکنه. من ولیکن شخصا فکر میکنم اگه آدمی میخواد عینا عمل دیگران رو مقابله به مثل کنه، باید قبول کنه که خودش رو در مقام اونها قرار میده و همون برخوردی باهاش میشه که با متهمش میشه.

خلاصه این گوی و این میدان، بیاید برای من بنویسید که چرا این قصاص چش مقابل چشم خوبه، یا چرا بده و این جر جر بین من و عشق زندگیم رو همراهی کنید بلکه یکی از ما اون یکی رو قانع کنه.


 
 

1390/2/22

محمدتقی مصباح یزدی از روحانیون محافظه‌کار هشدار داد باید مواظب کسانی بود که می‌گویند «امام زمان خود جامعه را اداره می‌کند.»

آقای مصباح یزدی در دیدار با اعضای هیات موتلفه گفت که ممکن است در ابتدا شنیدن چنین سخنی برای علاقه‌مندان به امام زمان خوشایند باشد، اما این سخن به معنی آن است که دیگر نیازی به واسطه و نائب نیست.

وی افزود: «حال اگر کسی که این سخنان را می‌گوید، ریاست و پول و سابقه هم داشته باشد و خدمات دولت نهم و دهم هم در اختیار او باشد و رئیس جمهور هم بگوید هر چه دارم از او دارم چه تاثیراتی می‌تواند داشته باشد؟»

در طول هفته‌های گذشته، طرفداران رهبر جمهوری اسلامی از نپذیرفتن حکم آقای خامنه‌ای از سوی محمود احمدی‌نژاد مبنی بر ادامه وزارت حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات انتقاد کرده و تعهد وی به «ولایت فقیه» را زیر سوال برده‌اند.

آن‌ها از حامیان محمود احمدی‌نژاد و به ویژه اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر او به عنوان «جریان انحرافی در دولت» یاد می‌کنند.

مصباح یزدی در ادامه درباره «مکتب ایرانی» که از سوی رحیم‌مشایی مطرح شده، گفت که امروز می‌بینیم یک مقام رسمی کشور می‌گوید دیگر دوران شعارهای اسلامی گذشته است، پلورالیسمی است که در گذشته سایه‌اش را با «تیر می‌زدیم.»

وی در عین حال از ملاقات‌های «این فرد با شخصیت‌های بین‌المللی» که خبر آن در جایی دیگر انعکاس پیدا نکرده خبر داد و گفت: «رئیس جمهور هم وزیر امور خارجه را برکنار می‌کند و می‌گوید سیاست خارجی من را ایشان باید اداره کنند.»

مصباح ادامه داد: «در مرحله نخست باید شخصی را که شیفته این فرد شده متوجه اشتباهاتش کنیم و در مرحله بعد خواص فریب خورده هم را نجات دهیم.»

در پی انتشار خبر پذیرش استعفای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات توسط محمود احمدی‌نژاد، رسانه‌های ایران از مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با این استعفا خبر دادند و دلیل کناره‌گیری آقای مصلحی را اختلاف میان او و محمود احمدی‌نژاد دانستند.

این اختلاف سرانجام منجر به ادامه وزارت اطلاعات آقای مصلحی با حکم آقای خامنه‌ای شد، اما پس از آن به مدت ۱۰ روز احمدی‌نژاد، ظاهرا به نشانه اعتراض به این تصمیم، در جلسات هیات دولت شرکت نکرد.

پس از بازگشت رئیس دولت دهم به نهاد ریاست جمهوری نیز کماکان حملات حامیان رهبر جمهوری اسلامی علیه وی و اطرافیانش ادامه دارد.

منبع: بی‌بی‌سی و فارس


 
 

1390/2/22

روزنامه مردمسالاری گزارش کرده که صبح سه‌شنبه هفته جاری ماموران نیروی انتظامی در گروهی ویژه و ضربتی بشقاب‌های ماهواره برخی بلوک‌های شهرک اکباتان را جمع‌آوری کرده‌اند.

به گزارش این روزنامه٬ ماموران بخش امنیت اخلاقی نیروی انتظامی با استفاده از کابل و تجهیزات مجهز تکاوری بشقاب‌های ماهواره مستقر در دیوار آپارتمان‌های این شهرک را جمع‌ کردند.

بر اساس گزارش شاهدان عینی ماموران نیروی انتظامی در چند مورد اقدام به ورود به منازل کرده‌اند.

به رغم مبارزه چند ساله با نصب دیش‌های ماهواره‌ای٬ به گفته مسئولان رسمی جمهوری اسلامی گرایش مردم به برنامه‌های ماهواره‌ای رو به گسترش است.

به گفته عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما٬ بیش از ۳۰ درصد مردم ایران  برنامه‌های مختلف ماهواره را می‌بینند.

براساس نظرسنجی‌های به دست آمده حدود ۶۰ درصد مردم ایران مخاطب برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای هستند.

منبع: آفتاب‌نیوز


 
 

به مناسبت چهلمین روز درگذشت میراسماعیل موسوی صادر شد:
1390/2/22

به مناسبت فرارسیدن چهلمین روز درگذشتِ میراسماعیل موسوی، پدر میرحسین موسوی، جمعی از علماء و فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم، این اربعین را به میرحسین و خانوادۀ وی تسلیت گفتند.

به گزارش جرس، این پیام تسلیت روز چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت) خطاب به میرحسین موسوی که کماکان در حصر خانگی به سر می‌برد٬ صادر شده است.

در این پیام تسلیت آمده که در «دامان» میراسماعیل موسوی «فرزندانی فکور، صبور و مقاوم پرورش یافته‌اند.»

این پیام کوتاه در پایان از اینکه در مراسم تشییع پدر میرحسین موسوی از سوی نیرو‌های امنیتی محدودیت‌هایی ایجاد شده بود بار دیگر اظهار تاسف کرده است.

پدر میرحسین موسوی در اوایل فروردین ماه امسال بر اثر کهولت سن درگذشت و ماموران امنیتی مانع از حضور آقای موسوی در مراسم تشییع پیکر پدرش شدند.

منبع: جرس


 
 

1390/2/22

شبکه الجزيره اعلام کرد مقام‌های سوريه گفته‌اند دوروتی پرواز، خبرنگار اين شبکه را که دارای تابعيت ایرانی، آمريکايی و کانادايی است، پس از بازداشت در دمشق به ايران تحويل داده‌اند.

شبکه الجزيره روز چهارشنبه با انتشار بيانيه‌ای خبر داد مقام‌های سوريه به اين شبکه اطلاع داده‌اند که دوروتی پرواز، خبرنگار ۳۹ ساله شبکه انگليسی الجزيره، هم اکنون در اختيار مقامات ايران است.

دوروتی پرواز آخرين بار در ۲۹ آوريل به هنگام مسافرت به سوريه برای تهيه گزارش از اعتراضات در اين کشور در دوحه ديده شده بود.

شبکه الجزيره اعلام کرده که چهارم ماه مه مقامات سوريه تاييد کردند خانم پرواز را بازداشت کرده‌اند. اما يک هفته پس از آن مقام‌های این کشور اعلام کردند که وی از اول ماه مه در اين کشور نيست، بدون اين که توضيح دهند، اين خبرنگار شبکه الجزيره در کجا به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، تاکنون مقامات رسمی ايران واکنشی به خبر تحويل دوروتی پرواز به ایران نشان نداده‌اند، اما چنانچه اين خبر درست باشد نشانه‌ای از همکاری نزديک جمهوری اسلامی با حکومت بشار اسد در سرکوب معترضان سوری خواهد بود.

شبکه الجزيره در بيانيه خود از جمهوری اسلامی ايران خواسته است تا وضعيت دوروتی پرواز را مشخص و در اسرع وقت وی را آزاد کند.

دوروتی پرواز فارغ‌الحتصیل ادبیات انگلیسی از دانشگاه بریتیش کلمبیا است و در رشته خبرنگاری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آریزونا تحصیل کرده است. وی خبرنگار پیشین نشریه «سیاتل پست اینتلیجنسر» و برخی دیگر از نشریات ایالات متحده است.

پرواز از سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی تلویزیون الجزیره انگلیسی استخدام شد و پیش از سفر به سوریه، اخبار مربوط به زلزله و سونامی ژاپن را پوشش داده بود.

منبع: آسوشیتدپرس و رادیو فردا


 
 

1390/2/22

کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تشدید سانسور از سوی وزارت ارشاد علیه ناشران٬ نویسندگان و جمع‌آوری برخی کتاب‌ها از نمایشگاه کتاب اعتراض کرد.

این کانون در بیانیه خود آورده که وزارت ارشاد با ممنوع کردن عرضه و فروش آثار برخی از نویسندگان در نمایشگاه کتاب «دامنهٔ سانسور ایدئولوژیک آثار و حذف ناشران آن‌ها را گسترش داده است.»

بنابر اعلام کانون نویسندگان٬ وزارت ارشاد در سال‌ جاری همچنین «به شمار ناشران محروم از حضور در نمایشگاه کتاب افزوده است.»

این کانون در بیانیه خود آورده است: «بر اساس منشور خود، سانسور وزارت ارشاد و محرومیت ناشران از حضور در نمایشگاه را محکوم می‌کند و خواهان پایان دادن به این اقدامات آزادی‌ستیزانه است.»

این بیانیه پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جمع‌آوری آثار برخی نویسندگان از نمایشگاه کتاب٬ منتشر شده است.

این در حالی است که محمد حسینی، وزیر ارشاد گفته است: «بعید می‌دانم کتابی مجوز داشته باشد و از نمایشگاه جمع شده باشد.»

منبع: ایران امروز

پیشینه
وزیر ارشاد: بعید است کتابی از نمایشگاه جمع‌آوری شده باشد
جمع‌آوری کتاب‌ها از نمایشگاه: هزار عنوان در ۴ روز


 
 

1390/2/22

ماجا کوسيانسيک، سخنگوی کاترین اشتون (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) می‌گوید که نامه سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی، به کاترين اشتون در مورد برنامه هسته ای ايران، حاوی نکته جديدی نيست و نمی‌تواند مبنايی برای برگزاری مذاکرات تازه باشد.

ماجا کوسيانسيک روز چهارشنبه گفت: «خيلی متعجب شديم که ايرانی‌ها در خصوص برگزاری دور تازه مذاکرات حرف می زنند. آنها تاکنون پيشنهاد تازه‌ای را به ما ارائه نکرده‌اند.»

به گزارش رسانه‌های ايران، پاسخ سعيد جليلی به نامه کاترين اشتون روز سه‌شنبه به وی تسليم شده بود. سعيد جليلی در اين نامه تاکيد کرده بود که ايران از «از بازگشت شما به گفت وگو برای همکاری حول نقاط مشترک استقبال» می کند.

طبق اين گزارش‌ها، نامه کاترين اشتون به سعيد جليلی در بهمن ۱۳۸۹ ارسال شده بود.

مذکرات بين ايران و کاترين اشتون و نمايندگان گروه ۱+۵ در اوايل بهمن سال گذشته در استانبول نتيجه‌ای در بر نداشت و به گفته ديپلمات‌ها ، ايران در این مذاکرات بر مواضع گذشته خود تاکيد کرده بود.

پس از آن کاترين اشتون بار ديگر به ايران نامه نوشت و خواستار برگزاری دور ديگر مذاکرات شده بود.

منبع: رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته