-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۸, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 05/08/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/2/17

امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ترور و خشونت را محصول دیکتاتوری و استبداد دانست.

به گزارش سنی آنلاین، مولوی عبدالحمید با اشاره به حادثه قتل اسامه بن لادن و اظهار خوشحالی و پایکوبی مردم آمریکا تصریح کرد که ترور و خشونت با کشتن افراد از بین نمی‌رود.

مولوی عبدالحمید با پیش‌بینی این که «استبداد و دیکتاتوری در خاورمیانه تمام خواهد شد» تاکید کرد: «تا زمانی که استبداد و دیکتاتوریت از جهان برچیده نشود، اگر هزاران بن لادن را هم بکشند، این جریانات خاتمه پیدا نخواهند کرد؛ خشونت و حملات انتحاری و تروریستی زمانی پایان می‌یابند که دیکتاتورها و متکبران از تکبر خودشان باز بیایند و حرف مظلوم را بشنوند.»

وی افزود: «این حکامی که امروز با ملتهای خودشان درگیر شده اند و آنها را در خیابانها قتل عام می کنند، باید با ملت خودشان کنار بیایند و حرف آنان را گوش کنند، آن زمان است که خشونت و خشونت طلبی پایان می‏پذیرد؛ اگر رؤسای جمهور تونس و مصر حرف ملت خودشان را گوش می کردند با این رسوایی مواجه نمی شدند، و اگر رؤسای لیبی و یمن و سوریه حرف ملت را گوش می کردند با مشکلات مواجه نمی شدند.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان با حمایت از وجود فضای انتقاد صادق و سازنده، و نکوهش تهمت و دروغ‏پردازی در جامعه تصریح کرد: «اگر جلوی انتقاد گرفته شود، انفجار به وجود می‏آید. اگر جلوی انتقاد گرفته شود، فضای استبداد به وجود می آید که این فضا برای هر مملکتی خطرناک است.»

وی با طرح این پرسش که «تروریسم موجود در جهان چگونه به وجود آمده» گفت: «تمام جریانهایی که امروزه مسلمانان در آنها متهم به خشونت گرایی و تروریست پروری می‌شوند، همه اینها زاییده استبداد و دیکتاتوریت و ظلم و اجحاف هستند؛ وقتی که اعلام می‌کنند که هر کس حرفی بزند یا اعتراضی بکند با او برخورد خواهد شد، مسلم است که در نتیجه چنین برخوردها و زورگویی‏هایی، چنین جریاناتی به وجود می‌آیند.»

منبع: سنی آنلاین
 


 
 

1390/2/17

مجتبی هاشمی یكی از فعالین دانشجویی دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، توسط دادگاه انقلاب تهران، به سه سال محرومیت از تحصیل و یك سال زندان و ٧۴ ضربه شلاق محكوم شد.

به گزارش كانون حمایت ازخانواده جان باختگان و بازداشتی‌ها، وی از اعضای اصلی انجمن اسلامی دانشجویی در اعتراضات ۱۶ آذر سال ٨٨ بود .

بر اساس این گزارش مجتبی هاشمی كه در صدد بود در گرامیداشت روز دانشجو، برنامه‌ای را برگزار کند، حین راه اندازی تجمع روز دانشجو، با مانع‌تراشی حراست و بسیج دانشگاه مواجه شد و فشارهای این نهادها در نهایت منجر به اخراج وی از دانشگاه گردید.

هاشمی همچنان در انتظار حكم یك سال زندان است وعلاوه بر حكم تعلیق و زندان، نیروهای امنیتی مانع از فعالیتهای روزنامه‌نگاری و سایر فعالیتهای مدنی وی شده و كماكان تحت فشار و تهدید قرار دارد.

منبع: جرس
 


 
 

1390/2/17

تیم تیراندازی کامپوند مردان ایران نشان برنز مرحله نخست جام جهانی تیراندازی سال 2011 را بر سینه آویخت.

تیم ملی کامپوند مردان ایران در این رقابتها، که در کرواسی برگزار می شود، ابتدا تیم های هلند و بلژیک را مغلوب کرد تا به مرحله نیمه نهایی برسد. تیم ایران در این مرحله، بازی را به تیم آمریکا واگذار کرد و در دیدار رده بندی نیز با پیروزی بر تیم هلند بر سکوی سوم جهان ایستاد.

تیم کامپوند بانوان ایران نیز در این رقابتها حضور داشت که با شکست در دیدار نخست، از دور مسابقات کنار رفت. تیم کامپوند بانوان ایران در مرحله دوم سال گذشته توانسته بود نشان نقره مسابقات جهانی را از آن خود کند.

مسابقات جهانی تیراندازی با کمان هرساله در 5 مرحله و در دو رشته کامپوند و رکرو (Recurve) به صورت تیمی و انفرادی برگزار می شود.

در قسمت کامپوند انفرادی مسابقات امسال، تیراندازان ایرانی به مقامی بهتر از هفتم جهان دست پیدا نکردند. مجید قیدی و مهتاب پارساپور، دو تیرانداز ایرانی بودند که جایگاه هفتم بخش انفرادی را از آن خود کردند.

مرحله نخست رقابتهای امسال، که از 13 اردیبهشت ماه و با حضور 16 کشور آغاز شده بود، امروز با برگزاری فینال رقابتها به پایان می رسد.

منبع: مهر، فدراسیون جهانی تیراندازی


 
 

1390/2/17

جمعی از روشنفکران، استادان دانشگاه، روزنامه نگاران و فعالان اجتماعی و سیاسی ایرانی با انتشار بیانیه‌ای «اقدامات مداخله آمیز حاکمیت ایران در همکاری با اقدامات ناقض حقوق بشر رژیم تمامیت‌خواه بشار اسد را شدیدا محکوم» و «همبستگی خود را با خواست‌های دموکراتیک و آزادی‌خواهانه مردم سوریه» اعلام کرده‌اند.

نویسندگان این بیانیه «تلاش‌های ویژه جمهوری اسلامی» در هدایت مسیر تغییرات در کشورهای عربی به سمت «بنیادگرایی اسلامی» با دنباله‌روی از دستورات رهبری جمهوری اسلامی «تحت عنوان مغشوش بیداری اسلامی» را بیراهه‌ای خوانده‌اند که می‌کوشد به جای آلترناتیو «خاور میانه دموکراتیک» در برابر خاورمیانه متشکل از انواع و اقسام گوناگون نظام‌های سیاسی غیردموکراتیک اعم از تئوکراتیک، پادشاهی، نظامی و تمامیت خواه، استبداد مذهبی و قدرت‌طلبی در پوشش دین سالاری را گسترش دهد.

به باور نویسندگان این بیانیه نیروهای مدافع دموکراسی تکثرگرا و مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر در ایران اشتراکات زیادی با مردم سوریه دارند چرا که هر دو تحت ظلم و ستم حکومت‌هایی هستند که روابط نزدیک با هم داشته و پیوندی استراتژیک با یکدیگر برقرار کرده‌اند و گذار موفقیت‌آمیز به دموکراسی در ایران و سوریه می‌تواند پایدارترین و سازنده‌ترین روابط را بین دو ملت برقرار کند.

در این بیانیه با اعلام این که «همکاری و پشتیبانی حکومت‌های مستبد از یکدیگر واقعیتی تلخ و تاسف بار است» تصریح شده: «اسناد و مدارک انتشار یافته از سوی برخی رسانه‌ها و فعالان حقوق بشری متعلق به کشور سوریه، حکایت از همکاری غیر مستقیم حکومت جمهوری اسلامی با دولت سوریه در سرکوب خونین و بی‌رحمانه معترضان دارد. این همکاری در قالب ارسال تجهیزات و سخت‌افزار ضد شورش چون باتوم برقی و گاز اشک آور و ...، آموزش سرکوب اعتراضات شهری و فیلترینگ اینترنت و روش‌های گسیختن ارتباطات شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.»

به باور امضاکنندگان این بیانیه «همراهی با گسترش خشونت و برخوردهای آزادی‌ستیزانه در سوریه ضمن اینکه با مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر و اصول جهان شمول زیست انسانی در تعارض است با منافع ملی ایران نیز سازگار نیست.»

در این بیانیه آمده: «حضور نظامی عربستان سعودی در بحرین و حمایت این کشور از سرکوب خونین اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم بحرین و مراودات خاص جمهوری اسلامی ایران با حکومت سرکوبگر سوریه دو نمونه متفاوت اقدام‌های منفی خارجی است که حقوق انسانی و بنیادی شهروندان را بازیچه مقاصد و اهداف سلطه جویانه حکومت‌ها کرده‌اند.»

نویسندگان این بیانیه در پایان اعلام کرده‌اند این اقدامات ناموجه هیچ ارتباطی با مردم ایران ندارد و مردم ایران به عنوان ملتی که قدیمی‌ترین تلاش برای شکل‌گیری دمکراسی در منطقه را در کارنامه خود دارد، از تحقق آزادی و دمکراسی در هر کدام از کشورهای منطقه استقبال می‌نمایند.

امضا کنندگان این بیانیه عبارتند از:

رامین احمدی، اردوان ارشاد، هوشنگ اسدی، صادق اسکندری، مرتضی اصلاحچی، امیر حسین اعتمادی، بیژن افتخاری، علی افشاری، جواد امان، نوشابه امیری، مهدی امینی، فرشید آذرنیوش، رحیم باجغلی، احمد باطبی، حسین باقر زاده، فرزانه بذرپور، مهران براتی، مهرزاد بروجردی، رویا برومند، آرش بهمنی، صدیقه بیگدلی، امیر بیگلری، حمید پرچم، رضا پیرزاده، نیره توحیدی، مهدی جامی، رضا جعفریان، پویا جهاندار، آرام حسامی، ستاره حسن پور، بیژن حکمت، عباس حکیم زاده، مصطفی خسروی، فریبا داوودی مهاجر، نیما راشدان، احمد رافت، محمد رضا رحیمی راد، سهراب رزاقی، امیر رشیدی، رحیم رشیدی، علیرضا رئیسی، محسن سازگارا، تارا سپهری فر، منصور سحرخیز، نسیم سرابندی، حسن سربخشیان، سلمان سیما، رحیم شامبیاتی، صادق شجاعی، محمد رضاشکوهی فرد، محمد صادقی، کوروش صحتی، احمد صدری، محمود صدری، سیاوش صفوی، اسفندیار طبری، حمید رضا ظریفی نیا، شهره عاصمی، غلام عباسی، مزدک عبدی پور، اکبر عطری، فرزانه عظیمی، کاظم علمداری، حسین علوی، طیبه علیرضایی، فرزاد عنایتی، منصور فرهنگ، ناصح فریدی، فیروزه فولادی، سعید قاسمی نژاد، حسین قاضیان، هادی قائمی، مسعود قریشی، امیر حسین گنجبخش، پویان مجد آبادی، مجید محمدی، فرشاد محمدی، پویان محمودیان، پرویز مختاری، مهرداد مشایخی، نریمان مصطفوی، مجید مصطفوی، مریم معمار صادقی، امیر معماریان، پیمان ملاز، مرتضی ملک محمدی، علی مهتدی، علی اکبر مهدی، بهناز مهرانی، سراج الدین میر دامادی، یاسر میر دامادی، امیر حسین میرابیان، حسن نایب هاشم، بورگان نظامی نرج آباد، علی نظری، رسول نفیسی، شروین نکوئی، مهدی نوربخش، محمد رضا نیک فر، رحیم همتی، مجتبی واحدی، فرزین وحدت، پروانه وحید منش، سجاد ویس مرادی، رضا یونسی

منبع: دانشجونیوز
 


 
 

1390/2/17

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد برای ساماندهی رسانه‌ها و موسسات دیجیتال خبرداد.

عیسی زارع‌پور در نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان مدعی شد روزانه ۳ هزار «تخلف» در فضای مجازی کشور ثبت می‌شود که در صورت «عدم رعایت» این سایت‌ها فیلتر خواهند شد.

خبرگزاری آنا در خبری که در این باره نوشته آورده: «به نظر می‌رسد مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی که در اجرای پروژه شبکه ملی فرهنگ در سال گذشته ناکام مانده، این بار قصد دارد تا به بهانه ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی حرکت جدیدی را در مسدود‌سازی پایگاه‌های اینترنتی شروع کند.»

آنا افزوده: «سایت‌های خبری تحلیلی چندی پیش در دیدار با وزیر ارشاد نسبت به برخوردهای سلبی و تهدید‌آمیز مسئولان مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با پایگاه‌‌های اینترنتی اعتراض کرده بودند که مسئولیت ساماندهی کلیه پایگاه‌های اینترنتی به معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه واگذار شد اما مسئولان این مرکز قصد دارند همچنان به ادبیات تهدید‌آمیز خود در برابر پایگاه‌های خبری ادامه دهند.»

منبع: آنا، شبستان
 


 
 

1390/2/17

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای از اقدامات رهبری سوریه در برابر تحولات اخیر این کشور حمایت کرده و گفته که ملت و دولت سوریه، «به دسیسه‌های آمریکا و صهیونیسم جهت ضربه زدن به همبستگی مردمی» آگاهی دارند.

در این بیانیه که روز گذشته ۱۶ اردیبهشت ماه منتشر شده آمده است که «ادعا‌ها و تلاش‌های آمریکا در قبال تحولات سوریه، فرصت‌طلبی در حمایت از زیاده‌خواهی‌های» دولت اسرائیل و «نوعی فرافکنی برای سرپوش گذاشتن بر عقب‌ماندگی و تناقض‌های سیاسی در قبال تحولات منطقه» است.

وزیر امور خارجه ایران معتقد است که مردم سوریه «یک سری درخواست‌هایی دارند ولی برخی از بیگانگان می‌خواهند از درخواست‌ها سواستفاده کنند».

وزارت امور خارجه ایران همچنین با ستودن «تلاش‌های رهبری و مردم سوریه برای اصلاحات در جهت منافع ملی این کشور»، گفته استحکام روابط ۳۲ ساله ایران و سوریه پیش از آن‌که ناشی از «اراده‌های سیاسی» دو کشور باشد، ‌«زائیده قرابت و هم‌افقی آرمانی آن‌ها در مقابله با سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن آمریکا است».

بسیاری از مقام‌های ایران تظاهرات مردم در سوریه را «فتنه» خوانده‌ند اما آنچه در بحرین می‌گذرد را «بیداری اسلامی» نامیده‌اند.

وزارت امور خارجه ایران، آمریکا را متهم کرده که در برابر «قتل و شکنجه فجیع کودکان، زنان و مردم بی‌گناه بحرین» سکوت کرده و عملا رهبری عملیات سرکوب را برعهده گرفته است.

پیش از این نیز، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در عمان درباره تحولات کشورهای منطقه گفته بود: «ما میان قیام‌های مردمی که به شکل حداکثری بوده و برای اعلام خواسته‌های شهروندی صورت می‌گیرد با اغتشاشاتی که با تحرک خارجی انجام می‌شود فرق می‌گذاریم».

باراک اوباما روز دهم اردیبهشت نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را همراه با، سه مقام ارشد و سازمان اطلاعاتی سوریه تحریم کرد. در فرمان رئیس‌جمهوری آمریکا، سپاه قدس متهم شد که به نیروهای حکومتی سوریه برای سرکوب مردم، کمک مادی کرده است.

به گفته گروه‌های مدافع حقوق بشری، در هفته‌های گذشته نزدیک به ۶۰۰ نفر از معترضان سوری توسط نیروهای امنیتی کشته و هزاران نفر زخمی و بازداشت شده‌اند.

روز گذشته نیز هم‌زمان با برگزاری مراسم نماز جمعه، هزاران نفر در چند شهر سوریه علیه حکومت بشار اسد تظاهرات کردند و به گفته شاهدان، ماموران امنیتی بسوی تظاهر کنندگان در حومه دمشق تیراندازی کردند.

منبع: ایسنا، مردمک
 


 
 

دزموند توتو:
1390/2/17

دزموند توتو اسقف اعظم و از برندگان جایزه صلح نوبل از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست دو آمریکایی زندانی در ایران را آزاد کنند.

نامه توتو درباره شین باور و جاش فتال خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای٬ محمود احمدی‌نژاد و صادق لاریجانی نوشته شده است.

در این نامه آمده که «شین و جاش بی‌هیچ دلیل عادلانه‌ای بیش از ۲۱ ماه محرومیت و سرگردانی را متحمل شده‌اند و هیچ مدرکی دال بر اتهامات وارد شده علیه آن‌ها وجود ندارد.»

در ادامه نامه اضافه شده است: «دنیا نظاره‌گر دادگاهی خواهد بود که در ماه مه برگزار خواهد شد و روند دادگاه و اینکه آیا ایران به مسؤلیت‌های خود در قبال عدالت و رحمت پایبند است یا نه مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.»
 
دزموند توتو ابراز امیدواری کرده است که قضاوت در مورد شین وجاش بر اساس حقایق انجام گیرد که به گفته وی نتیجه آن تنها می‌تواند آزادی دو کوهنورد آمریکایی باشد.
 
دزموند توتو در خاتمه حبس دوکوهنورد آمریکایی را صرفاً به دلیل ملیت آن‌ها دانسته و نوشته است: «ادامه بازداشت شین و جاش نه فایده‌ای دارد و نه از لحاظ اخلاقی قابل قبول است.»
 
منبع: صدای آمریکا


 
 

1390/2/17

محمود احمدی‌نژاد که در دو شب نخست مراسم عزاداری ایام فاطمیه در حضور رهبر ایران حضور نداشت، در سومین شب این مراسم نیز غایب بود.

مراسم عزاداری ایام فاطمیه هر سال با حضور علی خامنه‌ای و مقام‌های دولتی در حسینیه امام خمینی تهران برگزار می‌شود و معمولا رئیس جمهوری نیز در آن حضور دارد.

طی دو هفته گذشته و به دنبال بالا گرفتن مناقشه میان آقای خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد بر سر کنار گذاشتن حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات، احمدی‌نژاد نزدیک به دو هفته از حاضر شدن در محل کارش در ریاست جمهوری خودداری کرد که برخی آن را به قهر وی تعبیر کردند.

در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که جمعه ۱۶ اردیبهشت سومین شب آن برگزار شد، هر چند احمدی‌نژاد حضور نداشت اما بنا بر عکس‌های منتشر شده، پسر کوچک‌تر وی حضور داشته است.

در شب دوم این مراسم، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران و حسن خمینی نوه آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.

به روزسازی (نیمه شب شنبه): تصاویر روز چهارم این مراسم نشان می دهد که احمدی نژاد در کنار رهبر ایران حاضر بوده است.

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

یک مقام شهرداری تهران اعلام کرد:
1390/2/17

یک مقام شهرداری تهران اعلام کرد طرح پخش اذان با صدای بلند بزودی توسط عموم تاکسی‌ها٬ شش هزار دستگاه اتوبوس و ایستگاه‌های اتوبوس در تهران به اجرا گذاشته خواهد شد.

جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفته که «با توجه به تردد ۸۰ هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر با این اقدام صدای اذان به یک باره در کل شهر تهران طنین‌انداز می‌شود.»

آقای هاشمی افزوده که این طرح به زودی در شش هزار دستگاه اتوبوس عمومی و خصوصی و در تمامی خطوط اتوبوسرانی نیز به اجرا گذاشته خواهد شد.

به گفته وی «در پایانه‌های اتوبوسرانی نسبت به پخش اذان اقدام می‌شود و این مهم هنگام اذان صبح در اتوبوس‌های خطوط شبانه نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.»

وی همچنین افزوده که تمامی ایستگاه‌های مترو در مرحله نخست و قطارهای مترو در مرحله بعد نسبت به پخش اذان اقدام خواهند کرد.

منبع: برنا


 
 

معاون پژوهشی وزارت علوم:
1390/2/17

یک مقام وزارت علوم اعلام کرد در راستای «اسلامی کردن دانشگاه‌ها» تا مهر ماه امسال محتوی درسی دست‌کم ٣۶ رشته تحصیلی دانشگاهی تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی‌ نژاد نوری معاون پژوهشی وزارت علوم با اعلام این خبر گفته که کارگروهی شامل متخصصان حوزه علمیه و دانشگاه، زمینه این اصلاح را فراهم می‌کنند.

آقای نوری به سرفصل‌های دروسی که قرار است تا چهار ماه آینده تغییر کند هیچ اشاره‌ای نکرده است.

مسئله تحول و بازنگری در علوم انسانی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۸ از سوی آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شد.

طی این مدت مسئولان وزارت علوم در نحوه ارائه رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها تغییراتی ایجاد کرده‌اند که با اعتراض‌هایی نیز همراه بوده است.

تقریبا نیمی از جمعیت سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفری دانشجویان کشور در رشته‌های علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته