-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۴, شنبه

Latest New from Green Correspondents for 05/14/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

قاسمي بخش مهم ديگر از فعاليت جريان انحرافي را فعاليت‌هاي غيرقانوني و رانت خواري بزرگ اقتصادي دانست و افزود: اين جريان در واقع يك مافياي اقتصادي بزرگ را شكل داده است در حدي كه مي‌توان آن را يك باند تبهكار اقتصادي ناميد.
خبرنگاران سبز/اقتصاد:
هر روز بخش دیگری از انحراف اقتصادی دولت کودتا توسط اعضای سابق مجموعه دولت و یا اصولگرایان و اعضای حزب الله افشا می شود.رئیس دولتی که به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و خانواده اش و به دیگران انگ استفاده از رانت دولتی می زد، امروز یکی از بزرگترین حامی فساد اقتصادی در بدنه نظام شده است و به دلیل شراکت و آگاهی از عملکرد اطرافیان نزدیک اش، قدرت اعتراض ندارد.

حسين قاسمي، فرماندار سابق شيراز كه در پي برخي افشاگري‌ها و ايراد سخناني عليه رحیم مشایی از سمت خود بركنار شد، در گفتگوی با خبرنگاری فارس از فساد اقتصادی دولت احمدی نژاد پرده برداشته است.وی جريان انحرافي در دولت را فقط سياسي يا عقيدتي ندانسته بلکه به گفته وی اين جريان در واقع يك مافياي اقتصادي بزرگ است در حدي كه مي‌توان آن را يك باند تبهكار اقتصادي ناميد.

قاسمي بخش مهم ديگر از فعاليت جريان انحرافي را فعاليت‌هاي غيرقانوني و رانت خواري بزرگ اقتصادي دانست و افزود: اين جريان در واقع يك مافياي اقتصادي بزرگ را شكل داده است در حدي كه مي‌توان آن را يك باند تبهكار اقتصادي ناميد. به اعتقاد قاسمي، اگر اقدامات اقتصادي اين باند تبهكار ادامه يابد به زودي شاهد تخريب سراسري در همه شاخه‌هاي اقتصاد ايران خواهيم بود.

فرماندار سابق شيراز به ذكر چند نمونه از انحرافات اقتصادي جريان منحرف اشاره كرد و اظهارداشت: در شهر شيراز بحث زمين‌خواري بسيار مهم و داغ است. اينجانب بر روي چند نفر به عنوان حلقه اصلي و مركزي زمين‌خواري و فساد مالي در شيراز كار كردم و اسامي و مدارك مربوط به آنها را به مسئولان مرتبط اعلام و وارد فاز برخورد با آنها براي پس گرفتن حقوق بيت‌المال شديم ولي متأسفانه زماني كه كار جدّي شد خبرهايي از ديدارهاي خصوصي چند ساعته و صميمانه بعضي از اين مفسدين بزرگ اقتصادي با برخي ليدرهاي اين جريان مخوف در تهران به گوشم رسيد.

قاسمي با تأكيد بر اينكه يكي از اين زمين‌خواران به نام ع. م.،به دو ليدر اين جريان در تهران وصل شد. اوّل به م. ش. م. سپس از طريق وي به ليدر اصلي كه به عنوان ليدر جريان انحرافي  در دولت شهرت يافته. ليدر جريان انحرافي مكاتبات متعدد با بعضي دستگاه‌هاي دولتي انجام داد تا فرد فاسد فوق پنج هزار واحد مسكن مهر را بسازد كه البته جلوي اين كار تا كنون گرفته شده است. ع. م. كسي است كه ده‌ها ميليارد تومان پولي كه از طريق گرفتن اراضي منابع ملّي از سازمان جنگل‌ها و مراتع و تفكيك و فروش آن و همچنين به واسطه دست‌اندازي بر موقوفات شيراز به دست آورده هم‌اكنون در قطر و ساير كشورها در حال اجراي پروژه‌هاي عظيم است.

قاسمي با بيان اينكه ع. م. گفته بود: "حاضرم بخشي از هزينه‌هاي شورايي كه زير نظر اين فرد قرار دارد را بپردازم " گفت: فردي كه اين زمين‌خوار به وي وصل شده، يعني آقاي م. ش. م.، از سركردگان گروه انحرافي در تهران و رئيس شوراي ... مي‌باشد.

وي ادامه داد: آقاي م. ش. م. در پرونده برج‌هاي دوقلوي شيراز، كه يك پرونده مفصل و مسئله‌دار است، نيز وارد شد. اين پروژه جنجالي سال‌ها مورد اعتراض دانشجويان عدالتخواه شيراز بود. آقاي غرقي، از مسئولان وقت نهاد رياست جمهوري، طي نامه‌اي به مقامات دولتي، آقاي م. ش. م. را از حاميان مالكان اين برج مسئله دار معرفي كرده كه در تخلفات آن هيچ‌گونه شبهه‌اي وجود ندارد.

قاسمي افزود: م. ش. م. يك فرد كاملاً مسئله‌دار است و درباره فساد اقتصادي و حتي اخلاقي وي مطالب زيادي نقل مي‌شود و انسان حيرت مي‌كند كه چنين افرادي با چنين سوابقي چگونه به مقامات حساس و مهمي رسيده‌اند كه به آن‌ها امكان دستيابي به درآمدهاي نامشروع ميلياردي را مي‌دهد.

فرماندار سابق شيراز همچنين به فرد زمين‌خوار ديگري به نام ع. ن. اشاره كرد كه با يك واسطه در جلسه‌اي در كيش و در زمان برگزاري "همايش فناوري‌هاي نوين و ايرانيان خارج از كشور " به م. ش. م. وصل شد. ع. ن. هم‌اكنون با ثروت هنگفتي كه از شيراز به دست آورده، و به دليل برخورداري از حمايت بعضي افراد متنفذدر حال زمين خواري در تهران نيز ميباشد.

قاسمي افزود: م. ش. م (رئيس شوراي...) كيست كه مثل آهن‌ربا مفسدان اقتصادي را به خود جذب كرده و كشش ويژه‌اي براي جذب اين گونه اراذل مالي و تبهكاران اقتصادي دارد؟ او گفت: م. ش. م. در سال ۱۳۷۲ تلاش مي‌كرد دوران سربازي خود را در استانداري خراسان بگذراند ولي علي‌رغم اعمال نفوذ فراوان به دليل برخي مسائل، كه قابل ذكر نيست،دستگاههاي مسول صلاحيت وي را رد كردند و حاضر به پذيرش وي نشدند.

قاسمي ادامه داد: در سال ۱۳۷۶ از يكي از نهادهاي امنيتي درباره م. ش. م. استعلام كردند كه مدير حمل و نقل بنياد مستضعفان در يكي از استان‌هاي شرقي كشور شود ولي اين نهاد صلاحيت او را حتي براي تصدي اين مسئوليت جزيي، يعني مديريت حمل و نقل يك بنياد در استان فوق، رد كرد و صلاحيت هيچ گونه پست مديريتي را به وي نداد معهذا، متأسفانه، در دولت دهم اين فرد به جايگاه حساسي دست يافته كه به وي امكان دستيابي به پول‌هاي كلان و سفرهاي مكرر به خارج از كشور را مي‌دهد. ماجراي اين فرد مصداق همان ضرب‌المثل معروف است كه گوشت را به دست گربه سپرده‎اند.

قاسمي با تأكيد بر اينكه اين فرد يكي از كساني است كه در رأس جريان انحرافي قرار دارد و كاملاً اقتصادي عمل مي‌كند، تصريح‌كرد: برخلاف برخي كه اين جريان را يك جريان مذهبي مي‌دانند كه به انحراف رفته بايد گفت كه اينها يك جريان منحرف اقتصادي سياسي هستند كه يكي از شاخصه هاي اصلي آن‌ها سوءاستفاده مالي و غارت بي‌پرواي بيت‌المال است.

قاسمي به فردي اشاره كرد كه داراي فساد اقتصادي كلان در شهر شيراز است و افزود: اين آقا در شيراز شهره است و فيلم و بولوتوث مسائل اخلاقي او در سطح شهر پخش شده و در دوران اصلاحات نيز با انتساب خود به مقامات دولت آقاي خاتمي و نمايندگان شيراز در مجلس وقت، پول كلاني به دست آورده. اين فرد در ماههاي اخير به اين جريان انحرافي وصل شده است در حدي كه احدي از اين جريان در تهران او را به يكي از بانكها معرفي نموده و دستور داد به وي ۶۰ ميليارد تومان وام پرداخت شود!

قاسمي به ماجراي الخوري نيز اشاره كرد و توضيح داد:وي سرمايه‌گذار نيست بلكه يك سرمايه بر است و داراي ارتباطات بسيار خوبي با اقازاده فراري لندن نشين مي‌باشدو بعضي‌ها انها را شريك تجاري ميدانند.

قاسمي افزود: با كمال دردمندي بايد عرض كنم كه متأسفانه اين مافياي اقتصادي داراي نفوذ فراوان است.

قاسمي در پايان گفت: به زودي حتي اگر به قيمت آبرو و جانم نيز تمام شود صدها برگ سند و مدرك را در مورد اين جريان انحرافي افشا خواهم كرد و افتخار مي‌كنم كه بركناري‌ام به دليل ايستادگي در برابر جريان انحرافي درون دولت و افشاگري مفاسد اقتصادي آنان بوده است.

 
 

محمودیان روز چهارشنبه از بند ویژه سیاسی رجایی شهر به انفرادی منتقل شده است. منابع جرس در همین حال می گویند که خانواده این زندانی نیز از ملاقات او با منع شده اند
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
همانطور که مهدی محمودیان روزنامه نگار باغیرت کشورمان در بخشی از نامه افشاگرانه اش به رهبری که گوشه هایی از جنایات و منکراتی که در زندان های نظام اسلامی در حال وقوع است را برملاساخت گفته بود که احیانا پس از این نامه چندین سال دیگر نیز به محکومیت اش اضافه خواهد شد و احتمالا دوباره به انفرادی منتقل و مورد ضرب و جرح بازجویان و برخی نگهبانان قرار خواهد گرفت، حدس وی به واقعیت تبدیل شد و وی روز چهارشنبه به سلول انفرادی در بند ویژه سیاسی زندان رجایی شهر منتقل شد و خانواده این زندانی نیز از ملاقات با او منع شده اند.

به گزارش جرس پدر و مادر محمودیان روز( پنجشنبه ) برای ملاقات با او به زندان رجایی شهر رفته بودند اما به آنها امکان ملاقات داده نشده است.

 
 

نخست وزیر ژاپن به دلیل کندی در کمک رسانی به مردم و پایدار نشدن وضعیت عادی در کشورش از دریافت حقوق ماهیانه امتناع می کند آن وقت در نظام اسلامی : روزی نیست که تخلفات مالی و همکاری رئیس دولت با رات خوران دولت دهم افشا نشود. بطور مثال، امروز حسين قاسمي فرماندار سابق شیراز كه به دلیل برخي افشاگري‌ها و ايراد سخناني عليه تفکرات مشایی از سمت خود برکنار شده بود، در ادامه فاشاگری های اصولگرایان درباره فساد اقتصادی اطرافیان احمدی نژاد که در دولت نیز صاحب پست و مقام هستند، گفته است:  " اگر اقدامات اقتصادي باند تبهكار داخل دولت ادامه يابد به زودي شاهد تخريب سراسري در همه شاخه‌هاي اقتصاد ايران خواهيم بود.
خبرنگاران سبز/سیاست:
امروز خبری بر روی سایت های خبری در سرتاسرجهان منتشر شد که جای تعمل داشت. نخست وزیر ژاپن امروز در كنفرانسی خبری گفت تا زمانیكه بحران در این كشور پایان نیابد، وی از دریافت حقوق ماهیانه‌اش به عنوان نخست وزیر امتناع می كند. حقوق ماهانه نخست وزیر ژاپن حدود 20هزار دلار در ماه است که وی به دلیل بحران جاری در کشورش از دریافت آن خودداری کرده است پیشتر چند تن از مقامات این كشور به دلیل عدم انجام اقدامات كافی برای شهروندان زلزله زده با شیوه خاص ژاپنی‌ها از ساكنان این منطقه عذرخواهی كردند.

بیاییم این اقدام را با عملکرد مدعیان اسلام در نظام اسلامی مقایسه کنیم. یادمان نمی رود نمایندگان مجلس پس از کشتار مردمی پس از انتخابات با خیال آسوده به تعطیلات تابستانی خود رفتند، سپاه پاسداران که یکی از عوامل اصلی سرکوب و کشتار معترضین به تقلب بی سابقه در تاریخ انتخابات برگزار شده در جمهوری اسلامی بود، با رانت دولتی و حذف تمامی رقبای اقتصادی، خود به بزرگترین بنگاه اقتصاد در نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است و با انعقاد قرار دادهای خفت بار گازی و نفتی، منابع کشورمان را برای به دست آوردن سود تصرفی، به نابودی کشانده است، رئیس جمهوری که به بخش عظیمی از مردم کشور خس و خاشاک می گوید و مخالفین خود را با بی احترامی خطاب می کند و با شعار عدالت محوری و مبارزه با مفاسد اقتصادی و با استفاده از منابع دولتی و بیت المال با دادن سیب زمینی به مردم عوام و وام های بلاعوض به اطرافیان خود میل در قدرت ماندن می کند .

نخست وزیر ژاپن به دلیل کندی در کمک رسانی به مردم و پایدار نشدن وضعیت عادی در کشورش از دریافت حقوق ماهیانه امتناع می کند آن وقت در نظام اسلامی : روزی نیست که تخلفات مالی و همکاری رئیس دولت با رات خوران دولت دهم افشا نشود. بطور مثال، امروز حسين قاسمي فرماندار سابق شیراز كه به دلیل برخي افشاگري‌ها و ايراد سخناني عليه تفکرات مشایی از سمت خود برکنار شده بود، در ادامه فاشاگری های اصولگرایان درباره فساد اقتصادی اطرافیان احمدی نژاد که در دولت نیز صاحب پست و مقام هستند، گفته است: " اگر اقدامات اقتصادي باند تبهكار داخل دولت ادامه يابد به زودي شاهد تخريب سراسري در همه شاخه‌هاي اقتصاد ايران خواهيم بود.

براي‌ فردي‌ كه‌ در رأس‌ هرم‌ قدرت‌ نظام‌ اسلامي‌ بع عنوان رهبری ویا به عنوان دومین مقام اصلی حکومت ریئس جمهور است، شايد هيچ‌ كاري‌ از نشاندن‌ لبخند رضايت‌ بر لبان‌ توده جامعه، لذت‌بخش‌تر نباشد. جامعه‌اي‌ كه‌ به دلیل مخفی کاری و سرپوش گذاشتن بر روی تمام تخلفات مقامات حکومت از اوضاع‌ نابسامان‌ اقتصادي‌ در رنج‌ است‌ و تبعيض‌ و بي‌عدالتي‌ در بخشش‌هاي‌ بي‌شمار حکومت‌ از سويي‌ و چپاول‌ بيت‌المال‌ به‌ وسيلة‌ نزديكان‌ دولت و نظام از سوي‌ ديگر، موجب‌ رنجش‌ خاطر مردم‌ را فراهم‌ آورده‌ است، چنین حکومتی هرگز به‌ افق‌هاي‌ روشن‌ عدالت‌ و جامعه اسلامی نخواهد رسید.

 
 

 گزارش تازه سالانه سازمان عفو بین‌الملل منتشر شد و مانند سال‌های گذشته، ایران نیز از تیغ تیز انتقادات حقوق بشری این سازمان در امان نماند. عفو بین‌الملل یک سازمان مردم‌نهاد است که هدف خود را « انجام تحقیق و فعالیت برای جلوگیری و خاتمه دادن به تجاوز به حقوق بشر و درخواست عدالت برای کسانی که حقوق آن‌ها پایمال شده‌است.» می‌داند. 
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
گزارش سالانه سازمان عفو بین‌الملل منتشر شد. در بخش مربوط به ایران این گزارش، به موارد متعدد اعدام، بازداشت، احکام ناعادلانه، شکنجه و تبعیض علیه زنان و اقلیت‌های قومی اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، در سال   ۲۰۱۰ ميلادی حداقل ۲۵۲ نفر مشخصا در ايران اعدام شده‌اند. اين گزارش به حدود ۳۰۰ مورد اعدام ديگر اشاره کرده است که «بنا بر گزارش‌های موثق» و عمدتا در زندان وکيل آباد مشهد صورت گرفته است.

رادیو فردا خبر داد اين‌گزارش افزوده است که دست‌کم ۱۴۳ تن که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال داشته‌اند، اکنون در صف اعدام قرار دارند و حداقل يک مجرم صغير در سال گذشته اعدام شده است.

سازمان عفو بين‌الملل همچنين خاطرنشان کرده که در يک‌سال گذشته صدور حکم سنگسار همچنان ادامه داشته، اما بر اساس گزارش‌های رسيده هيچ حکم سنگساری در اين مدت به اجرا در نيامده است.

گزارش سالانه سازمان عفو بين‌الملل در ادامه افزوده است که اجرای حکم شلاق و قطع عضو از ديگر موارد نقض حقوق بشری است که همچنان در ايران صورت می‌گيرد.

بنا به گزارش رادیو فردا،  اين گزارش افزوده است که زندانيان در ايران تحت شرايط نامطلوبی نگهداری می‌شوند و بسياری از آن‌ها از دسترسی به وکيل محروم هستند.

اين سازمان همچنين به شکنجه زندانيان از طريق ضرب و شتم شديد، فرو کردن سر زندانيان در کاسه توالت، اعدام‌های ساختگی، محبوس کردن زندانيان در سلول‌های بسيار کوچک، محروم کردن آن‌ها از آب، نور غذا و مراجعه به پزشک اشاره کرده است.

در گزارش سالانه سازمان عفو بين‌الملل از وضعيت حقوق بشر در ايران، ضمن يادآوری وقايع بازداشتگاه کهريزک و حمله به کوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۸، آمده است که «نيروهای امنيتی»، همچنان بدون «تقريبا هيچ‌گونه مجازاتی»، به نقض حقوق بشر می‌پردازند.

نبود آزادی بيان و آزادی مذهب، تبعيض عليه زنان و اقليت‌های قومی و همچنين آزار و اذيت فعالان حقوق بشر در ايران، از ديگر مواردی است که در اين گزارش به آن‌ها اشاره شده است.
 

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته