-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۴, شنبه

Latest News from Kaleme for 05/14/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



بیانیه ۱۳: ما جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد را می‌خواهیم، و آنانی را ساختارشکن و هرج‌ ومرج‌ طلب می‌شناسیم که با بهانه و بی‌بهانه از موازین اسلامی عدول می‌کنند و بنا بر امیال شخصی به تعطیل اصول قانون اساسی دست می‌زنند.


 


شورای هماهنگی راه سبز امید در بیانیه جدید خود ضمن حمایت مجدد از جنبشهای آزادی خواه در منطقه اعلام کرد: ” ما از تلاش ها و جنبش های یکدیگر درس های فراوانی یادگرفته و می گیریم که شاید مهم ترین آنها ناکامی خودکامگان در مقابل همبستگی مردم آزادیخواه و عدالتجو، ضرورت صبر و استقامت و از خودگذشتگی و تکیه بر عقلانیت جمعی برای رسیدن به پیروزی، حفظ استقلال و اتکای به نیروی مردم و پای بندی به منافع ملی به منظور پاسداشت از دستاوردهای حرکت های مردمی، و بسط آگاهی در میان اقشار مختلف مردم باشد.”

به گزارش کلمه، متن کامل بیانیه شماره ده شورای هماهنگی راه سبز امید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با درود و سلام به ملت های بپاخاسته منطقه

مردم ما با وجود دشواری هایی که به علت سانسور شدید اخبار مربوط به جنبش های حق طلبانه شما برای دستیابی به ابعاد گسترده آن دارند، با همه شما آزادیخواهان و حق طلبان که برای رسیدن به جامعه ای آزاد و عادلانه تلاش می کنید همراهند، چرا که خود نیز نزدیک به یک قرن است که در این راه مبارزه می کنند و نزدیک دوسال است که در جنبشی که با انتخاب مشی مسالمت جویانه و غیرخشونت طلبانه به دنبال دستیابی به حقوق اساسی خویش است، شرکت دارند. دهها شهید، صدها زندانی، هزاران مجروح، تاوان جنبش حق طلب و اعتراضی است که مطالبات انسانی و خواست های مشروع ایرانیان را تعقیب می کند. سبزهای ایران از حاکمان بر این کشور می خواهند که به حق تعیین سرنوشت ملت وبه ارده و خواست شهروندان احترام بگذارند، سرکوب و خشونت و ارعاب و تمامیت خواهی را کنار نهند، و به جای بر باد دادن ثروتهای ملی و ظرفیتهای انسانی آن، زمام امور کشور را اختیار شایستگان منتخب مردم قرار دهند.

جنبش سبز مردم ایران با تمام وجود، خود را در شادی پیروزی هایتان شریک و در مصائب و دشواری هایتان همدل می دانند. مردم ما از پیروزی جنبش های مردمی تونس و مصر شادمانند، از سرکوب بی رحمانه و غیر انسانی مردم بحرین، لیبی و سوریه در رنجند و اخبار تلاش های تحسین برانگیز مردم یمن را به دقت دنبال می کنند. این جنبش با تاکید بر ضرورت حمایت از حق تعیین سرنوشت همه انسانها و ملتها فارغ از ملیت، مذهب، ایدولوژی و گرایش سیاسی، سیاستهای دو گانه اقتدار گرایان حاکم بر ایران در قبال جنبشهای دموکراسی خواهی در منطقه و به ویژه حمایت انها از سرکوب مردم سوریه رامحکوم می کند.

همه ما از حکومت هایی رنج می بریم که شباهت های قابل توجهی به یکدیگر دارند: به نام مردم و خواسته ها و آرمان های (دینی، ملی، عربی، ضد صهیونیستی و …) مردم به قدرت رسیده اند و در طول زمان به حاکمانی خودکامه تبدیل شده اند، بر مناصب مادام العمر و غیرپاسخگو تکیه زده اند، هرگونه انتقاد و مخالفت را به”بیگانه” و ” دشمن خارجی” دشمنان منتسب می کنند، و به جای تلاش برای درک تغییرات و تحولاتی که در جوامعشان رخ داده، به سرکوب و ارعاب شهروندان خویش می پردازند.

اما ما از تلاش ها و جنبش های یکدیگر درس های فراوانی یادگرفته و می گیریم که شاید مهم ترین آنها ناکامی خودکامگان در مقابل همبستگی مردم آزادیخواه و عدالتجو، ضرورت صبر و استقامت و از خودگذشتگی و تکیه بر عقلانیت جمعی برای رسیدن به پیروزی، حفظ استقلال و اتکای به نیروی مردم و پای بندی به منافع ملی به منظور پاسداشت از دستاوردهای حرکت های مردمی، و بسط آگاهی در میان اقشار مختلف مردم باشد.

همراهان جنبش سبز مردم ایران دست همه شما را از دور می فشارند و برایتان آرزوی موفقیت و کامیابی می کنند.

۲۳اردیبهشت ۱۳۹۰


 


کلمه- گروه معارف:

سلوک اجتماعی زمامداران (مردمی بودن زمامداران):

سلوک مردمدارانه از لوازم انفکاک ناپذیر حکومت حکمت است ، زیرا پاس داشتن حرمت و حقوق مردمان ، و حفظ کرامت و عزت ایشان ، و رفق مدارا با آنان و پرهیز از ، احتجاب و فاصله گرفتن و امتیاز خواهی ، از مبانی حکومت خردمندانه است . امیر مومنان علی (ع) بر سلوک مردمدارانه تاکیدی شگرف داشت و اجازه نمی داد که کارگزاران حکومت او از این سلوک فاصله بگیرند و به سلوکی مملوکانه نزدیک شوند .

آن حضرت خوش رفتاری با مردمان و نزدیکی به ایشان و فروتنی در برابر آنان و خدمتگزار بودن زمامداران و کارگزاران را حق مردمان بر مسئولان حکومت می دانست ،نه لطف مرحمتی از سر منت بدیشان.

در اندیشه امام علی(ع) اگر نیت زمامداران درست باشد و عملکرد آنان موجب اصلاح کار مردم و رفاه و آسایش ایشان باشد آن عملکرد الهی است ؛ از این رو آن حضرت در عهد نامه مالک اشتر، بدو می نویسد:

  • همه کار در همه وقت برای خدا محسوب می شود ، اگر نیت درست باشد و رعیت را از آن آسایش بود .(۱)

با این توجه ،در اندیشه سیاسی امیر مومنان (ع) مردمی بودن زمامداران مشخصات و نشانه هایی دارد که بر اساس آنها معلوم می شود که کدام زمامدار مردمی و کدام از آن به دور است .

پرهیز از احتجاب :

“احتجاب” در لغت به معنی در پرده شدن ، در حجاب شدن و در پرده رفتن است.(۲)

در صدر اسلام زمامداران و کارگزاران نظام به هیچ وجه از مردم فاصله نمی گرفتند و ارتباط مردم با ایشان سهل و به دور از تشریفات بود (۳)؛ و نخستین کسی که خود را در حجاب قرار داد و از مردم فاصله گرفت و نگهبانان و پاسبانان و دربانان بر درگاه خود گماشت و تشریفات به پا کرد و ارباب حاجت را در درگاه خود منتظر نگه داشت ، معاویه بود که خلافت نبوی را برچید و سلطنت اموی را به پا کرد و خود را پادشاه خواند.(۴)  پیش از حاکم شدن امویان زمامداران به شدت از احتجاب پرهیز می کردند و راندن ارباب حاجت را از درگاه زمامدار و خلیفه از نظر شرعی ممنوع بود و هیچ کس چنین نمی کرد ، ولی همینکه وضع خلافت دگرگون شد و خلافت به سلطنت مبدل گردید ،نخستین چیزی که رسم شد، وضع درگاه زمامداران و بستن آن به روی عامه مردم بود .

راه و رسم امیر مومنان(ع) :

امام علی (ع) درشیوه زمامداری خود چنان رفتار می کرد که میان او و مردمش هیچ پرده ای حایل نشود و مردمش با او احساس نزدیکی و بی پیرایگی کنند . در خطبه ای که در میدان ” صفین” ایراد کرد و حقوق مردمان را بدین سان یاد آور شد ، تمام آنچه را که زمامداران خود سر و ستمگر می پسندیدند زیر پا نهاد و راه و رسم درست رابطه میان زمامداران و مردمان را به همگان آموخت ،چنانکه فرمود :

  • با من چنانکه با جباران سخن می گویند سخن مرانید، و چنانکه با مستبدان ، محافظه کاری می کنند از من کناره مجویید ، و با ظاهر آرایی و به طور تصنعی آمیزش مدارید ، و شنیدن حق را بر من سنگین مپندارید ، و نخواهم مرا بزرگ انگارید ، چه آن کس که شنیدن سخن حق بر او گران افتد و نمودن عدالت بر وی دشوار بود ، کار به حق و عدالت بر او دشوار تر است . پس ، از گفتن حق ،یا رای زدن در عدالت باز مایستید،که من خویشتن را {به عنوان یک انسان }برتر از آن نمی دانم که اشتباه نکنم و نه در کار خویش از خطا ایمن باشم ،مگر که خدا مرا در کار نفس کفالت  کند که از من بر آن توانا تر است . (۵)

پیامدهای احتجاب:

احتجاب ارتباط های انسانی را از بین می برد و ستمگری و بیداد به بار می آورد . امیر مومنان (ع) کارگزاران خویش را از فاصله گرفتن از مردم برحذر می داشت ،چنانکه در عهد نامه مالک اشتر فرمود است :

  • هیچ گاه خود را زمانی طولانی از رعیت پنهان مدار ؛ زیرا پنهان بودن زمامداران از چشم رعایا خود موجب نوعی محدودیت و بی اطلاعی نسبت به امور است ، و این چهره پنهان داشتن زمامداران ،آگاهی ایشان را نسبت به مسائل نهانی قطع می کند . در نتیجه بزرگ در نزد آنان کوچک،و کوچک ،بزرگ ،کار نیک ،زشت ،و کار بد ،نیکو ؛و حق با باطل آمیخته می شود . و همانا والی ،انسان است که آنچه را مردم از او پوشیده دارند ،نداند ؛و حق را نشانه ای نبود تا بدان راست از دروغ شناخته شود.(۶)

در اندیشه سیاسی امام علی (ع) “احتجاب” از یک سو ستمی به مردم است و از سوی دیگر ستمی به خود زمامدار . ” احتجاب” پیوند زمامداران را با مردم قطع یا سست می کند نیز زمامداران را از آگاهی های لازم محروم می سازد .

امیر مومنان در نامه ای به قَیس بن سعد بن عباده هنگامی که فرماندار آذربایجان بود ،نوشت:

  • پس از مردم روی پنهان مدار و حجاب از پیش خود بردار و در خانه ات را بر روی همگان باز نگه دار ،و تکیه گاهت حق و حقیقت باشد ،زیرا آن کس که با حق همراه باشد ، از عدالت منحرف نمی شود و نزدیکان و خواص را بر سایرین مقدم نمی دارد . و از هوای نفس و خواهش های نفسانی پیروی مکن که پیروی هوای نفس تو را گمراه می کند و از راه خدا باز می دارد . همانا آنان که از راه خدا منحرف می شوند برای ایشان عذاب و شکنجه ای سخت است ، زیرا روز حساب را فراموش کرده و از یاد برده اند .(۷)

قطع ارتباط با مردم موجب عذاب و آتش دنیا و آخرت است و هیچ آتشی چون جدایی زمامداران و مردم ،نظام سوز نیست.

فروتنی در برابر مردم :

زمامداری که خود را خدمتگزار مردم بداند ،در رفتار خود با مردم افتاده و فروتن خواهد بود و به هیچ وجه در رفتارش با آنان برتری جویی و سلطه گری وجود نخواهد داشت . و امام علی (ع) در نامه ای به برخی از کارگزاران خود چنین سفارش کرده است :

  • در برابر مردمان فروتن باش ، و آنان را با گشاده رویی و نرم خویی بپذیر ، و با همگان یکسان رفتار کن و مساوات را حتی در گوشه چشم افکندن و نگاه کردن و درود و تحیت رساندن پاس دار ، تا بزرگان در تو طمع ستم بر ناتوان نبندند و ناتوان از عدالتت مایوس نگردد. (۸)

پرهیز از امتیاز نسبت به مردم :

پیشوای عدالت خواهان ، امیر مومنان(ع) چنان بر این امر تاکید می کرد که کارگزارانش در سلوک اجتماعی خود بر مردمان امتیاز جویی نکنند و در آنچه همگان برابرند ،برای خود امتیازی قرار ندهند ،و می فرمود :

  • از خداوند شرم دارم که خود را از برده ای یا آزاد شده ای برتر گیرم .(۹)

چنانکه در عهد نامه مالک اشتر بدو یاد آور شده است :

  • و بپرهیز از آنکه چیزی را به خود مخصوص داری که بهره همه مردم در آن یکسان است.(۱۰)

ممتاز شدن یک گروه  یا یک طبقه نسبت به مردمان ، مایه تباهی سیاست و حکومت است . امیر مومنان (ع) اجازه نمی داد که کارگزارانش برای خود و خانواده شان برتری و امتیازی نسبت به مردم ایجاد کنند.در نامه ای به محمد بن ابی بکر هنگامی که او را والی مصر قرار داد ، چنین نوشت :

  • و برای همه رعیت خود آنچه برای خود و خاندانت دوست داری ، دوست بدار ؛ و برای آنها آنچه برای خود و خاندانت نمی پسندی ، مپسند .(۱۱)

پرهیز از تشریفات :

قوت و عظمت و عزت زمامداران مسلمان در جلال و دبدبه های ظاهری و تشریفات چشم پر کن نیست بلکه با جلال و حشمت های معنوی است که توام با سادگی و بی پیرایگی است . در اندیشه سیاسی امیرمومنان (ع) این اجازه برای کسی وجود ندارد که مردمان را جزو جلال و دبدبه خود قرار دهد. شریف رضی آورده است :

  • و چون دهقانان انبار (شهری در ده فرسخی غرب بغداد،و از شهرهای آباد عصر ساسانی) هنگام رفتن امام به شام او را دیدند ، برای وی پیاده شدند و پیشاپیش دویدند . فرمود: این چه کار بود که کردید؟گفتند عادتی است که داریم و بدان امیران خود را بزرگ می شماریم . فرمود : به خدا که امیران شما از این کار سودی نبرند ،و شما در دنیایتان خود را بدان به رنج می افکنید و در آخرتتان بدبخت می شوید . و چه زیانبار است رنجی که کیفر در پی آن است ، و چه سودمند است آسایشی که با آن از آتشی در امان است .(۱۲)

روایت شده که امام صادق (ع) می فرمایند :

  • امیر مومنان برای رفتن نزد اصحاب خود سواره به راه افتاد ،و کسانی که در پی او پیاده به راه افتادند،پس متوجه ایشان شد و گفت: حاجتی دارید ؟ گفتند :نه ای امیر مومنان ، بلکه دوست داریم که همراه تو باشیم . به ایشان گفت : پی کار خود روید که اگر پیاده ای همراه سواره ای رود اسباب تباهی سواره است و خواری پیاده … و بار دیگر سوار شد و کسانی در پی او به راه افتادند ، پس گفت : در پی کار خود روید و دور شوید ، که صدای کفش ها به دنبال مردان ، اسباب تباهی دل های احمقان است . (۱۳)

امام علی (ع) اینگونه روابط را محکوم می کرد و اجازه نمی داد مردمی بودن زمامداران به این عادات و تشریفات آلوده شود ؛ و این گونه مناسبات را، مایه بدبختی مردمان می دانست و نتیجه آن را عقاب و آتش معرفی می کرد .

پیشوای آزادی خواهان ،حقوق متقابل مردمان و زمامداران را در عمل به زیبایی جلوه بخشید و ثابت کرد که پیشوایان حق و عدل چگونه سیر می کنند و به کدام سیره پایبندند . آن حضرت راه نصیحت و انتقاد را بر مردم خود  گشود تا زمامداران و کارگزاران ،خود را از کجی و ناراستی حفظ کنند و همه همت خود را بر اصلاح امور متوجه نمایند .

حکومت امام علی(ع) با چنین جلوه هایی حکومت موفق تاریخ است.

پی نوشت ها :

  1. نهج البلاغه ،نامه ۵۳٫
  2. محمد معین ،فرهنگ فارسی.
  3. محمد جلال شرف ،نشاه الفکر السیاسیو تطوره  فی الاسلام.
  4. تاریخ الیعقوبی.
  5. نهج البلاغه ،خطبه ۲۱۶٫
  6. همان ،نامه ۵۳٫
  7. تاریخ الیعقوبی .
  8. نهج البلاغه ،نامه ۴۶٫
  9. الغارات.
  10. نهج البلاغه ،نامه ۵۳٫
  11. تحف العقول .
  12. نهج البلاغه ،حکمت ۳۷٫
  13. بحارالانوار.
  14. دولت آفتاب ،دکتر مصطفی دلشاد تهرانی .
  15. حکومت حکمت، دکتر مصطفی دلشاد تهرانی .
  16. جمال دولت محمود، دکتر مصطفی دلشاد تهرانی .

 


کلمه- ارشاد علیجانی: ایران، چین، امریکا، و بسیاری دیگر از کشورهای جهان، حقوق اولیه «انسان‌ها» را، چه به راحتی و به نام قانون و یا برداشتی از «قانون» زیر پا می‌گذارند؛ انسان‌ها را می‌کشند و شکنجه می‌کنند و تمامی این پروسه «شکنجه» را کاملا «قانونی» انجام می‌دهند.- بگذریم که در بسیاری از کشورها از جمله کشور خودمان شکنجه‌هایی در این سی دو سال بر زندانیان رفته که با هیچ قانون سبعانه‌ای نیز خوانش ندارد و با هیچ آب زم‌زمی هم آثار آن پاک نمی‌شود.-

در ایران، زندانیان از سیاسی تا غیرسیاسی به شدت مورد شکنجه قرار می‌گیرند و نام آن را «حد» یا «تعذیر» می‌گذارند. جواد لاریجانی مسوول حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی؛ رسما در صدا و سیما عنوان می‌کند شلاق زدن شکنجه نیست۱ و از آن سو، رییس پلیس می‌گوید بد‌حجابی و داشتن ماهواره نقض حقوق شهروندی است.۲

در زندان قرچک ورامین زنان درشکنجه ای بیست چهار ساعته نگه داشته می‌شوند و ضیاء نبوی از زندان «کارون هواز» نامه می‌نویسد: من در جایی زندگی می‌کنم که مرز زندگی انسانی و حیوانی است و دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه به گفتن این جمله اکتفا کند: ما نگفته ایم از وضعیت زندان ها راضی هستیم.۳

باور آن سخت است، در ایالات متحده امریکا که نام کهن‌ترین دمکراسی دنیا را با خود یدک می‌کشد نیز، این روزها بحث و دعوایی صورت گرفته بر « مفید بودن» یا «مفید نبودن» شکنجه‌هایی که نام آنها به « تکنیک های پیشرفته بازجویی» تغییر یافته.

«او ریلی» مجری معروف شبکه فاکس نیوز، «گلن بک» و سارا پیلین چهره‌های برجسته تی پارتی از یک سو و از سوی دیگر دیک چنی۴، رامسفلد ۵ و بسیاری دیگر از شخصیت‌های جناح «نئوکان» حزب جمهوری‌خواه امریکا به اوباما انتقاد می‌کنند که او چرا دستور‌العمل «تکنیک های پیشرفته بازجویی» را لغو کرده۶، تکنیک هایی شامل: شبیه سازی خفگی در آب، بی خوابی های مفرط که رکورد ۱۸۰ ساعت را در زندان گوانتانامو به خود دیده، برهنه کردن زندایان در مقابل یک دیگر و تحقیر جنسی و بسیاری دیگر.

باور آن سخت است ولی عده زیادی از سیاستمدارن در ایالات متحده امریکا از این رفتارها به دلیل به دست آمدن اطلاعات مفید در سال ۲۰۱۱ با صراحت دفاع می‌کند و نکته درد آورتر آنکه اعضای حزب دمکرات و حتی روزنامه‌نگاران و سیاست مداران مستقل امریکا نیز با این «منطق» این شکنجه‌ها را رد می‌کنند که عملیات قتل بن لادن از اطلاعاتی که توسط شکنجه به دست آمده صورت نگرفته ۷ و بسیاری مقاله در این مورد نوشته شده که طی این شکنجه‌ها اطلاعات درستی به دست نیامده۸ و حسرتا که گویی کسی شکنجه را به خاطر «شکنجه» بودنش مذموم نمی‌داند.

در چین وکلای فعال در زمینه حقوق بشر به نوبت دزدیده می‌شوند و پس از دو ماه آزاد می‌شوند و در این دوماه احدی از آنها خبر ندارد و آنها نیز از دنیای خارج خبری ندارند و این تمامی به نام «جلوگیری از به خطر افتادن امنیت ملی» صورت میگرد و در زندان‌ها بلایی بر سر تبت نشینان می‌آوردند که گفتنی نیست.

وضع در کره‌شمالی،اسرائیل، سوریه، لیبی و … خود ماجرایی دیگر است.

به نظر می‌رسد انسان به جایی رسیده که باید یک لحظه بایستد، برگردد و به راهی که تا اینجا پیموده دوباره نگاه کند. گویی در تمام دنیا -و نه فقط در ایران- دوباره به انقلابی فکری نیاز است که انسان به ذات انسان بودن کرامت دارد و این کرامت و حقوق به نام اسلام، به نام دمکراسی و امنیت و یا به نام حزب سرخ و هر ایدئولوژی و مکتب دیگری پایمال نباید شود. به نظر می‌رسد در نقطه‌ای از تاریخ ایستاده‌ایم که اگر در این مسیر کوتاهی کنیم، شکنجه های ۲۴ ساعته که در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر و قرچک وکارون دیزل آباد کرمانشاه می‌شود، اعدام کردها و … سکوت کنیم، در مقابل حق‌ویژه‌هایی که برخی کشورها برای زیر پا گذاشتن حقوق اولیه دیگران برای خود غائلند ساکت بمانیم، در برابر نسل‌های آینده چیزی جز شرمندگی نداشته باشیم و این کار را باید از هم‌اکنون انجام دهیم و شاید وقتی دیگر؛ نه

پی‌نوشت:

۱ http://www.youtube.com/watch?v=gCOMjzhIyoo

2 http://www.aftabnews.ir/vdcipqazzt1arv2.cbct.html

3 http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1763994

4 http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5ghGjBN9o6btlfa0oT4PhkALJs-PA?docId=CNG.42018502043ba9252f3fa2fe6c31dce7.7b1

5 http://www.cbsnews.com/stories/2011/05/08/ftn/main20060882.shtml

6 http://frontpagemag.com/2011/05/06/time-to-thank-enhanced-interrogation-techniques/

7 http://www.commentarymagazine.com/2011/05/08/donilon-dodges-question-on-enhanced-interrogation/

8 http://www.csmonitor.com/USA/Military/2011/0505/Military-interrogators-Waterboarding-didn-t-yield-tips-that-led-to-bin-Laden


 


نماز جمعه این هفته تهران به امامت جنتی امام جمعه موقت تهران بر پاشد.

به گزارش کلمه، وی در خطبه دوم نماز پس از اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب وافتخاری که رهبری به نمایشگاه برای بازدید دادند به حوادث دوهفته اخیر پیرامون بر کناری وزیر اطلاعات اشاره کرد وگفت:مسائل پیش آمده موجب شد که دو گروه در داخل و خارج واکنش نشان دهند. اول افرادیکه بیان کردند که ما این رفتار هارا پیش بینی می کردیم وعملا القا می کردند که اختلافات در بالاترین سطح نظام تحقق پیدا کرده و در واقع دست به شادمانی می زنند. دوم جمعیتی و مردمی که از این اختلافات ناراحت شدند، غصه خوردند و ملاقات های زیادی با افراد( احمدی نژاد) انجام دادند که بسیار مفصل و در عین حال غمناک بود. احمد جنتی بدون ذکر نام احمدی نژاد مقاومت در مقابل رهبری را غیر منتظره خواند و اشاره کرد توقع ما این نبود و نباید از این مسئله به سادگی گذشت.

وی در ادامه گفت:  گرچه این غائله تقریبا آرام شده است و خیلی ها را ناامید کرده است اما باید حتما موردتجزیه و تحلیل قرار گیرد وی در ادامه اشاره کرد در این فتنه چهره هایی که ناشناخته بودند خودشان را به خوبی نشان دادند. دبیر شورای نگهبان که خود مهر تایید تقلب را به اعتبار نامه احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری زده است به مردم توصیه کرد که نگران این فتنه ها به زعم خود نباشند و درواقع رفتار های احمدی نژاد را در کنار منافقین، بنی صدر ، جنگ تحمیلی و تررور شهید بهشتی و مطهری قرار داد که این اتفاقات به نفع انقلاب تمام شده است.

احمد جنتی در ادامه خطبه ها به تحریم ها بعنوان یک بحران اشاره کرد که هنوز گرفتارش هستیم. احمد جنتی از سر خشم کارکردهای دوستان اصول گرای خود، حمله ای هم به جنبش سبز کرد و بدون اشاره به حملات وحشیانه به مردم و پر کردن زندانها از مردم و دهها مورد قتل و تجاوز، مدعی سرکوب آنچه فتنه انتخابات  می خواند شد. جنتی که نمی توانست دراین موقع ناراحتی خود را کتمان کند گفت مردم به ارزش ها رای دادند نه به شخص و ادامه داد مردم با کسی پیوند قوم و خویشی ندارند مردم فقط با ائمه، پیغمبر، امام خمینی و رهبری این پیوند را ابدی می دانند.

جنتی در ادامه به جایگاه ولایت فقیه از دیدگاه خود پرداخت وبا اشاره به فتوای میرزای شیرازی کارکرد های رهبری را مطابق قانون و شرع دانست وگفت همه قوا سر جایشان هست و ایشان فقط هر جا مصلحت باشد دخالت می کند.  وی کارکردهای رهبری را مماس با معصومین دانست و بدون اشاره مستقیم به صحبت های احمدی نژاد بعد از بازگشت از قهر دو هفته ای در دولت گفت بعضی ها ولایت فقیه را به نفع اهداف پلید سیاسی خودشان تفسیر می کنند.جنتی در ادامه تاکیدکرد: رهبری مصلحت خودرا از تذکر شفایی تا اعمال ولایت به کرسی می نشاند. احمد جنتی در بخش دیگری از این خطبه گفت همه خواسته های مردم و ولایت فقیه را در نظر بگیرند و نبایستی بی خودی به دور دیگران حلقه بزنند.

جنتی بدون اشاره به اینکه احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری چگونه در شب انتخابات سهام عدالت در روستا ها پخش کرد و یک شبه حقوق کارمندان و بازنشستگان را افزایش داد آشکارا به اطرافیان احمدی نژاد که که در آستانه انتخابات مجلس دارند پول های کلان توزیع میکنند حمله کرد و گفت به حساب شما چون حساب گذشتگان خواهیم رسید. احمد جنتی در ادامه افشاگری های خود در مورد اطرافیان احمدی نژاد گفت آن ها با پول های کلان دارند روابط ایجاد میکنند وبدون اشاره به سفر های پی در پی احمدی نژاد به امریکا گفت دارند چراغ سبز به امریکائی ها نشان می دهند. جنتی در بخش پایانی این خطبه صراحتا اعلام کرد که در اطراف دولت کسانی هستند که کار های طلسم و رمالی می کنند که دارند بالاهایشان را می چینند.


 


آیت الله امجد می گوید “شما عدالت را در جامعه برقرار کن من توان این کار را دارم که کاری کنم یک تار موی هیچ زنی در مملکت بیرون نباشد. عدالت کو؟ اول شما عدالت را برقرار کن. امروز ما فقط می توانیم توی سر مظلوم بزنیم، اگر این کار در مملکت نباشد، خیلی کارها می توان کرد.”

به گزارش سایت  اطلاع رسانی این استاد اخلاق، وی طی سخنانی در یکی از مساجد شرق تهران، خاطرنشان کرد “چهار دسته اند که اگر خوب باشند، همه خوبند. اگه فاسد شوند، همه فاسدند اول: علما ، دوم: حکام، سوم : تجار و چهارم: عبّاد و زهّاد.”

وی همچنین توصیه کرد “نگویید نصیحت خوب نیست؛ نصیحت کنید. ممکن است بیست سال دیگر آن فرد بفهمد و اثر بگذارد و ممکن است الان نفهمد ولی بیست سال دیگر بفهمد .”

آیت الله امجد با توجه به بهره برداری های حکومتی که از اماکن مذهبی شده گفت “آن وقت ها جمکران رفته بودیم معنویت داشت، این اواخر جمکران رفتیم، چند هزار نفر آدم بود، ولی یک ذره بوی معنویت از آن جمع نمی آمد.”

وی تاکید کرد “مرز و اساس اسلام اخلاق است « بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق» اگر اخلاق نباشد، فقه عبادت نیست. و الّا ظواهر فراوان است.”

ایشان افزودند: “اگر من گناه کنم ملائکه اذیت می شوند امام زمان خجالت می کشد.تا نفسانیت هست، فرد نمی تواند اسلام حقیقی داشته باشد. نمی تواند به حقیقت بگوید یاعلی ، یاحسین. ”

وی همچنین خاطرنشان و تاکید کرد “جامعیّت و مدیریت آقای (شهید) بهشتی را هیچ کس نداشت .”

امجد در ادامه گفت “من معتقدم باید یک توفیق عمومی شود و الّا خطرات بزرگی ما را تهدید می کند من خیلی نگران و مضطرّم .من خودم از همه بدتر هستم. ولی این بلایی که بعضی از این خدانشناس ها بر سر این مردم می آورند من تحمّل نمی کنم.”

وی خطاب به حکومت گفت “شما عدالت را در جامعه برقرار کن من توان این کار را دارم که کاری کنم یک تار موی هیچ زنی در مملکت بیرون نباشد. عدالت کو؟ اول شما عدالت را برقرار کن. امروز ما فقط می توانیم توی سر مظلوم بزنیم، اگر این کار در مملکت نباشد، خیلی کارها می توان کرد.”

وی همچنین افزود “مردم بیم جان و غم نان است اگر کسی بداند اینها دست خداست، مشکلات حل می شود.”

آیت الله امجد در گوشه ای دیگر از سخنانش در مسجد کوچه طحانیِ شرق تهران گفت “بعضی ها با دروغ منبرشان گرفته است ، من یک کتابهایی می دانم و بلدم که شماها نمی دانید. اگر مطالب آنها را بیایم و در منبر بگویم، مثل مور و ملخ در خیابان و اطراف، آدم می آید پای منبرم… مشکل ما خودخواهی است. همین خودخواهی است که عاشورا را درست کرد همه این فسادها از خودخواهی است… عمامه وقتی عمامه است که شمشیر حق باشد.”

ایشان در انتها تاکید کردند “من نه به شخصی وابسته ام و نه به گروهی ، من آزادم. بزرگترین ظلم به جامعه ، خالی کردن آن از محتوا می باشد.”


 


کلمه- گروه سیاسی: مهندس میر حسین موسوی شخصیتی است که در سخت ترین شرایط با تلاش بی وقفه وفداکاری واز خود گذشتگی یکی از زیباترین خاطره های تاریخی را برای ملت ایران به یادگار گذاشت. در شرایط جنگ تحمیلی بر خلاف پیشینه تاریخی مردم ایران یک تصویر روشن هویدا شده که در آن ظلم،فساد ودزدی در کمترین سطوح تاریخی خودش بوده و در عین حال با وجود همه عوامل محدود کننده، همدلی و همنوایی بین دولت و عامه مردم وبخصوص محرومان و مستضعفان در بهترین شرایط تاریخی خودش بود.

با وجود آنکه در کل دوره پس از کنار رفتن او بسیار افرادی بودند که انگیزه متفاوتی نیز در جهت تخریب او مطرح کنند حتی یک نکته تاریک هم در زندگی شخصی،سیاسی واقتصادی او پیدا نکردند.

اینکه در این دو دهه چیزی  علیه او مطرح نشد، تجربه دو سال اخیر نشان می دهد مسئله مسئله خرد، ادب وشرافت مخالفین ایشان نبود بلکه معلوم شدکه همه جا را گشتند و به همه چیز متشبث شدند ولی چیزی پیدا نکردند ومعلوم شد در کوره شرایط متفاوت و سخت این ادم توفیق داشته است که در مکتب اسلام و بهره گیری از تمام تجاربی که در یکصد ساله گذشته فرازو نشیب هایی که می توانسته بیاموزد خودش را ساخته و مثل یک چهره منور و ذخیره ارزشمندی باقی بماند برای اینکه در روز مبادا به کار ملت ایران بیاید یک چنین واقعییت هایی بود که باعث شد چهره هایی مثل محمد نوری زاد شرط صداقت و شرافت را در این بداند که در نامه سرگشاده ای خطاب به رهبری نکاتی را در مورد آینده احمدی نژاد وکشور تذکر دهد. مضمون گفته محمد نوری زاد  این است  که میرحسین موسوی در عمل نشان داده است که مطیع اوامر اشخاص نیست و فقط مطیع اوامر خداوند است. بنابرین ظلم به چنین افرادی قطعا یاد آور ظلم هایی که به سلاله ایشان در طول تاریخ روا شده گرچه هنوز باید زمان بگذرد تا واقعیت های بیشتری آشکار شود تا مردم بدانند که در انتخاب موسوی وپایمردی که او پیشنهاد کرد اشتباه نکردند و تنها راه نجات ایران همین است که بر همان موازینی که پای فشرده و اکنون نیز سخت ترین شرایط را تحمل میکند اصرار ورزید.

اما حوادث دوسه ماهه اخیر جلوه هایی را ظاهر کرده است که به خوبی فعالیت جنبش سبز و موضع گیری های صادقانه و خالصانه مهندس موسوی را نشان می دهد.

اولین مسئله ای که موسوی به عنوان انگیزه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرداحساس خطر برای کشور بود. کسیت که ذره ای شرافت داشته باشد و امروز واکنش های مردم منطقه را ببیند و به هوشیاری تاریخی و درک سیاسی و اجتماعی موسوی اعتراف نکند. آیا در میان گردانندگان امروز ایرانی با شرفی هست که رفتارهای اسماعیل هنیه و جنبش حماس را مشاهده کند و بتواند خوداری کند از آفرین گفتن به درایت و هوشمندی مهندس موسوی؟ چه کسی باید پاسخگوی این همه هزینه های گزاف برای جمهوری اسلامی باشد.  سوال اینجاست که اگر بشار اسد با میلیلرد ها دلار پولی که از ایران گرفته از صحنه سیاسی سوریه غیب شود و به همسر و فرزندانش بپیوندد چه کسی پاسخگوی همه سرمایه گذاری هایی است که طی دهه های گذشته روی خانواده اسد شده است. اکنون که ایران سالانه میلیارد ها دلار به جیب آل صباح، آل خلیفه، آل سعود و آل نحیان می ریزد و اخیرا ترکیه نیز به این لیست اضافه شده ایا این جز بهایی است که ایران باید بابت سیاست خارجی بپردازد؟ همان هایی که بخش بزرگی از درامدهای خودشان را از طریق باج خوری و دلالی بابت شرایط تحریم اقتصاد ایران در یافت می کنند و یکی از همواپیما های ایران را توقیف می کنند وگزارش تشدید کننده تحریم به سازمان ملل متحد می دهند و همه عرب های خلیج فارس پس از سرمستی از بابت دلارهایی که از شرایط ایران به جیب می زنند و در شورای همکاری خلیج فارس دور هم جمع می شوند و تحقیر آمیز ترین عبارت ها را در مورد دولت و حکومت ایران به زبان می اورند وگستاخانه ترین تهدیدهامتوجه تمامیت ارضی ایران می کنند.

دومین مسئله در صحنه داخلی هم محور اصلی انگیزه مهندس موسوی مبارزه با دروغ وپرونده سازی برای ملت ایران و جلوگیری از تخریب اقتصاد ایران عنوان شده بود.

کار دروغ پردازی در این دولت به جایی رسیده است که از رئیس مجلس تا رئیس مرکز پژوهش های مجلس تا رئیس دیوان محاسبات کشور و سخنگوی قوه قضائیه و ائمه جمعه تا روزنامه ها ورسانه های طرفدار این دولت رابه فریاد و فغان کشانده. جالب ترین قسمت این ماجرا تمنای خود احمدی نژاد از جناح به اصطلاح اصول گرا در اولین نطق پس از حضور در هیات وزیران بود که عاجزانه از هم پیمانان اصول گرای خود تقاضا می کرداین همه دروغ به دولت و شخص او نسبت ندهند. وقتی ماجرای جن گیری ورمالی به قوه قضائیه کشیده شد و سایت های طرفدار دولت یکی پس از دیگری فیلتر و گاها محوشدند و اطرافیان احمدی نژاد در لیست دستگیری قرار گرفتند کم کم هراسی در میان همه کسانی که در سه سال گذشته با ظلم و جنایت و سرکوب وقساوت برای مظلوم ترین و شریف ترین وفداکار ترین فرزندان این اب وخاک پرونده سازی کرده بودند تهیه شد که خود کرده را تدبیر نیست و بدین ترتیب پیامی برای بقیه کسانی که در این ظلم و جنایت ها شریک بودند و هنوز نوبت آنها فرا نرسیده است که این مسئله ممکن است دیر یا زود داشته باشد اما سوخت و سوز نداشته باشد.

امروز حتی نا آگاه ترین و بی سوادترین حامیان این رویه ها نیز به خوبی می فهمند که پرونده سازی برای دیگران چه عواقبی دارد…

در باره تخریب اقتصاد ایران هم کیست که امروز پاسخ دهد آن همه جار وجنجال هایی که تحت عنوان سهام عدالت مطرح می شد چرا جای خود را به یک سکوت مرگبار داده است؟  چرا دیگر کسی سیب زمینی مجانی توزیع نمی کند؟ چرا حقوق بازنشستگان دیگر هیچ ارتباطی با نرخ تورم ندارد؟ چرا در لایحه بودجه برای حقوق بگیران دولت نرخ رشد منفی در نظر گرفته می شود؟ چه کسی باید سوال کند که پدیده سهام عدالت چه بر سر شرکت های دولتی آورده است؟ چه کسی پاسخگوی افزایش نزدیک به پنج میلیون نفر به تعداد فقرای در وضعیت اضطراری کشور طی سه ساله گذشته باید باشد؟ چرا باید در دوران نفت با قیمت بالای ۱۰۰ دلار نزدیک به پانزده میلیون نفر در کشور زیر خط فقر قرار داشته باشند؟‌ چرا باید فساد مالی گسترده بلایی بر سر کشور اورده باشد که میزان سرمایه گذاری دولت در زمینه های تولیدی به پایین ترین سطوح خود طی ۳۰ سال گذشته برسد ؟ چرا احمدی نژاد و همدستانش که ملتمسانه از همپالگی های اصولگرای خود می خواهد که دروغ کمتری به دولتش ببندند خود را ناگریز می بیند که ادعاهای ایجاد دونیم میلیون شغل کند ؟ چرا دیگر الان جشن ملی هسته ای نداریم و نوعی خفقان بر همه طرفداران دولت و دستگاه تبلیغاتی کشور در این زمینه سایه انداخته است؟ برایند آن همه گزاف گویی ها درباره پیشرفت علمی کشور چرا باید قهقرای اقتصاد و دست وپازدن در تورم ففقر وبیکاری باشد وحتی مدافعان افراطی دولت هم با گردن کج بگویند ما در حوزه اقتصاد حرفی برای گفتن نداریم؟

در این دوره شش ساله دولت بیش از ۵۰۰ میلیلرد دلار در امد نفتی داشته و حاصل آن افزایش فقر، فساد، تبعیض،تورم و بیکاری بوده است. آیا مبارزه با فساد وفقر و تبعیض فقط در دوره خاتمی باید نقش چماق را بازی می کرد و در دوران اصول گرایی واویلای فقر و فساد و تبعیض اشکال شرعی خود را از دست داده است؟

مهندس موسوی معتقد بود که معرکه گردان فرهنگ ایرانیان باید علم، عقل، ادب و اخلاق باشد نه مداح و رمال و جن گیر. شوری اش تا کجا باید رسیده باشد که سخنگوی قوه قضائیه با افتخار اعلام دستگیری رمال ها و جن گیر های اطراف دولت را بطور رسمی اعلام کند؟

آیا میرحسین موسوی بی بصیرت بود که سه سال پیش گفت: آمده ام تا عقلانیت را جایگزین دروغ ورمالی و کف بینی کنم یا  آنهایی که در نماز جمعه ۲۹ خرداد افکاراحمدی نژاد را به خود نزدیکتر دانستند و به  منتقدان دولت رمال ها،  بی مهابا تاختند؟  میرحسین موسوی بی بصیرت بود یا آنهایی که امروز از تریبون های رسمی افتخار خود را دستگیری جن گیرها رمال ها و… می دانند؟ وقتی امروز اسدالله بادامچیان از نا اطمینانی اصول گرایان از تقلب در انتخابات آتی سخن به میان می آورد آیا ذره ای شرافت و صداقت در میان بازجویان و قاضیان و پرونده سازانی که فرزندان صادق این ملت را با ان همه شواهد و قرائنی که وجود داشت به جرم بر ملا کردن این تقلب خفت بار، آماج شکنجه، حبس، تجاوز و قتل قرار دادند، جوابی به پیشگاه ملت ایران می توانند ارائه کنند؟

آری مرور همه آنچه که به عنوان مشتی از خروار مطرح شد نشان می دهد که به راستی میرحسین موسوی به درستی احساس خطر کرده بود وریشه های اصلی فساد وتبعیض وتخریب را به درستی تشخیص داده بود واین چنین بود که تا اعماق روح و جان ملت نفوذ کرد.

این چنین است که همچنان که محمد نوری زاد در نامه های خود ذکر کرده بود مهندس میر حسین موسوی همچنان در دل ملت جا دارد و روز به روز بر محبت به او  و حقانیت راه او افزوده می شود.


 


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که دولت مکانیزم‌هایی برای جلوگیری از افزایش تورم دارد، تأکید کرد: این مکانیزم‌ها مقطعی است و برای همیشه پاسخ‌گو نیست و با ادامه روند کنونی سرانجام تورم به ۴۰ تا ۵۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش خانه ملت، “محمدرضا خباز” تصریح کرد: کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بود که در سال گذشته با تورم بالای ۳۰ درصد روبه‌رو خواهیم شد، اما با مکانیزم‌های دولت نرخ تورم در سال گذشته به ۱۲.۵ درصد رسید.

نماینده مردم بردسکن و کاشمر در مجلس شورای اسلامی، در تشریح مکانیزم دولت برای جلوگیری از افزایش تورم توضیح داد: قوه مجریه از بودجه پروژه‎های عمرانی می‌کاهد و با تزریق آن در بازار تلاش می‌کند، نرخ تورم را کنترل کند.

وی با بیان این که این مکانیزم دولت موقتی و مقطعی است و باید به دنبال راهکاری دائمی بود، تأکید کرد: امسال نیز مرکز پژوهش‌ها مجلس با توجه به روند افزایشی تورم به علت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها پیش‌بینی کرده است که در سالگرد اجرایی شدن این قانون (۲۸ آذر) تورم به ۴۰ درصد برسد.

تورم، فنر فشرده شده‌ای است که بالاخره از کنترل خارج می‌شود و می‌جهد

خباز ادامه داد: نرخ تورم مانند فنری است که می‌خواهد بپرد، اما با فشار و کنترل جلوی آن را می‌گیریم؛ نباید فراموش کرد که این فنر و نرخ تورم زیر فشارها دوام نمی‌آورد و روزی از کنترل خارج خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که تحقیق مرکز پژوهش‌ها با توجه به روند افزایشی نرخ تورم درست است، یادآور شد: مسئله این است که تحقیق علمی با اتفاقی که در جامعه رخ می‌دهد متفاوت است، اما پیش‌بینی می‌شود بالاخره تورم ۴۰ درصدی تحقق یابد.

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، در نامه سرگشاده‌ای در باره نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرده است که ارقام نرخ تورم ماهانه از دی تا اسفند سال گذشته بین ۵/۲ تا ۴/۳ درصد بود؛ در حالی که از اول سال ۸۸ تا آذر ۸۹، نرخ‌های تورم ماهانه بین صفر و ۸/۱ در نوسان بود.

اگر در ماه‌های بعدی سال جاری نرخ تورم ماهانه در همین حدود باشد، نرخ سالانه (از اول دی‌ماه ۸۹ تا آخر آذر ۹۰)، حدود ۴۰ درصد خواهد شد.


 


سایت  «فردا» در خبری از حضور جریان انحرافی در مراسم یکی از مداحان حامی دولت خبر داد که افرادی در این مراسم اقدام به انتشار گاز اشک آور کردند. به گزارش کلمه جریان انحرافی عنوانی است که اخیرا به اطرافیان محمود احمدی نژاد داده می شود. این در حالی است که این جریان شش سال است که اختیار کشور را در دست دارد.

سایت فردا در خبر خود آورده است: تلاش عده ای از افراد ناشناس در حمایت از جریان انحرافی، با سوئ استفاده از زمان پخش نذری یک مراسم مذهبی ناکام ماند.

در این مراسم مذهبی که حاج سعید حدادیان به دعوت هیات امنای علی بن ابیطالب (ع)واقع در خیابان آذربایجان مشغول روضه خوانی بود، عده ای از افراد با تلاش برای سوئ استفاده و به تشنج کشاندن مراسم، با استفاده از گاز اشک آور ‌به برخی از افراد حاضر در مسجد حمله کردند.

بنابر گزارش خبرنگار ما، یکی از افراد حاضر در مسجد هنگام مداحی حدادیان با بی احترامی به برخی شخصیت های کشوری، وی را بخاطر اظهاراتش درباره جریان انحرافی مورد خطاب و سرزنش قرار داد.

در این هنگام حدادیان، ضمن آرام کردن وی و کنترل فضای مراسم، ادامه مجلس را انجام و به پایان رساند.

اما در پایان مراسم عده ای که ظاهرا سازمان دهی شده بودند و تعداد آنها حدود ۸ نفر بود، با ایجاد تشنج چند دقیقه ای در مسجد، اقدام به استفاده از گاز اشک آور در مسجد نمودند.

توضیحات تکمیلی حاکی از این است که همزمانی این جریان با شروع توزیع نذری بین مردم که مشغول خروج از مسجد بوده اند باعث شد تا بازگشت آرامش بعد از دقایقی توسط انتظامات مراسم میسر شود و این عده نیز از بعد از دعای آخر مراسم از مسجد خارج شوند.

گفتنی است تلاش اطرافیان سعید حدادیان و سایر مردم حاضر در مراسم در آرامش بخشی به صحنه باعث شد تا پس از دقایقی همه حضار از مسجد خارج شوند.


 


دیکتاتور یمن بدلیل زیاده‌روی در مصرف مواد مخدر و فشار عصبی شدید راهی بیمارستان شد و برخی منابع از سومین سکته مغزی خفیف او خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های عربی، منابع آگاه پزشکی یمن اعلام کردند که “علی عبدالله صالح ” رئیس‌جمهور یمن بدلیل تشدید یک بیماری مزمن بطور ناگهانی، راهی بیمارستان “۴۸ ” در صنعاء شد.

برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که دلیل این وخیم شدن وضعیت جسمانی صالح، زیاده‌روی او در مصرف مواد مخدر و خوردن گیاه مخدر “قات ” که معمولا در یمن استفاده می‌شود، است.

از سوی دیگر یک مقام مسئول عالیرتبه نزدیک به صالح به روزنامه کویتی “الرای ” گفت: علی عبدالله صالح از دو سال پیش از خوردن قات اجتناب می‌کند و دیگر حتی سیگار نمی‌کشد. اما به اعتقاد پزشکان بیمارستان وابسته به نیروهای ویژه یمن، صالح این روزها کم‌خوابی شدیدی داشته و بدلیل زیاده‌روی در مصرف قات و مواد مخدر دیگر راهی بیمارستان شده است و به همین دلیل به او توصیه کرده‌اند که استراحت کند. بویژه این‌که این روزها وی به شدت از نظر روحی، روانی و جسمی خسته است.

پزشکان به او هشدار داده‌اند که اگر این وضعیت ادامه یابد، حال او در روزهای آتی وخیم‌تر خواهد شد.

روزنامه رسمی “الثورة ” نیز بدون هیچ توضیحی اعلام کرد که صالح تنها برای انجام برخی معاینات پزشکی روتینی راهی بیمارستان شده است.

خبرگزاری عراقی “النخیل ” نیز به نقل از منابع آگاه از سومین سکته مغزی خفیف عبدالله صالح خبر داد و دلیل آن را زیاده‌روی او در مصرف مواد مخدر دانست.

این درحالی است که دیکتاتور یمن این‌روزها برغم تداوم تظاهرات‌های مردمی همچنان به سرکوب وحشیانه آنها می‌پردازد و حاضر به کناره‌گیری از قدرت نیست و تشدید موج انقلاب در این کشور هر بار با سرکوب خونین از سوی رژیم حاکم در یمن مواجه شده است.


 


در چهلمین روز درگذشت میر اسماعیل موسوی، جمعی از اعضای خانواده بزرگ زندانیان سیاسی، ضمن تسلیت مجدد به خانواده محترم موسوی، در جلسه قرآن این هفته خود به قرائت قرآن برای شادی روح آن مرحوم پرداخته و بار دیگر با تجدید میثاق خود با خدا و کلامش خواستار رهایی همه آزادگان دربند و رهبران جنبش سبز شدند.

به گزارش خبرنگار رسا، در بخشی از این پیام آمده است: افسوس که ستم پیشگان نه تنها مانع از حضور فرزندی داغدار در مراسم تشییع ، تدفین ، سوم و هفتم شدند که حتی امکان شرکت در مراسم چهلم را نیز از مهندس موسوی عزیز و دکتر رهنورد محبوب ، دریغ ورزیدند.

به گزارش تلویزیون رسا، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

هوالباقی

انا لله و انا الیه راجعون

چهل روز از رحلت سید عارف و محب اهل بیت ، میر اسماعیل موسوی گذشت در حالی که فرزند خلف و مظلومش بیش از هشتاد روز است در زندانی به نام خانه و در قطع کامل هر گونه ارتباط با بستگان ، خویشان و حتی فرزندان خود به همراه همسر گرانقدرش به سر می برد

افسوس که ستم پیشگان نه تنها مانع از حضور فرزندی داغدار در مراسم تشییع ، تدفین ، سوم و هفتم شدند که حتی امکان شرکت در مراسم چهلم را نیز از مهندس موسوی عزیز و دکتر رهنورد محبوب ، دریغ ورزیدند

ما جمعی از اعضای خانواده بزرگ زندانیان سیاسی ، ضمن تسلیت مجدد به خانواده محترم موسوی ، در جلسه قرآن این هفته خود به قرائت قرآن برای شادی روح آن مرحوم پرداخته و بار دیگر با تجدید میثاق خود با خدا و کلامش خواستار رهایی همه آزادگان دربند و رهبران جنبش سبز می باشیم


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به kaleme-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به kaleme@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته