-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۳۰, دوشنبه

Latest News from Kaleme for 04/19/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



کلمه:پدر میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که حدود ۱۴۰ روز را در بازداشت به سر می برد، گفت: “منصفانه نیست که یک بحران ملی این چنین از میان فرزندان این کشور و انقلاب قربانی بگیرد”.

سید جلال اسدی در گفتگویی با ادوارنیوز در آستانه برگزاری دادگاه فرزندش در روز ۳۱ فروردین ماه سال جاری گفت: “حتی اگر با بدبینی کامل به پرونده و اتهامات فرزندم نگاه شود در این حالت هم هر انسان منصفی گواهی می دهد که انگیزه میلاد انگیزه شرافتمندانه ای بوده و او به عنوان یک فعال دانشجویی تنها دغدغه بهبود اوضاع ملت و میهن اش را داشته است و حتی اگر اکنون حاکمیت معتقد است که در این مسیر فرزندم دچار خطا شده این مطابق عدالت نیست که به انگیزه های انسانی و ملی و دینی او که همان تلاش برای آزادی، مردمسالاری و منافع ملی بوده است بی توجهی شود و مانند یک مجرم عادی با او برخورد شود”.

پدر میلاد اسدی با اشاره به اینکه بزرگان نظام و کشور از جریانات مختلف همگی تاکید داشته اند که پس از انتخابات سال گذشته کشور و جامعه دچار یک بحران شده است افزود: ” منصفانه نیست که یک بحران ملی این چنین از میان فرزندان این کشور و انقلاب قربانی بگیرد، مگر این بچه ها در فضای همین نظام جمهوری اسلامی تربیت نشده اند؟ دانشجویانی مانند فرزند من که به جای آنکه سر در زندگی شخصی و پیشرفت های فردی خود داشته باشند بهترین روزهای جوانی خود را در راه فعالیت سیاسی و اجتماعی با هدف بهبود وضعیت جامعه قرار دادند و اینک ماه هاست در زندان به سر می برند”.

پدر این دانشجوی زندانی ادامه داد: “سالها پیش از سوی بالاترین مقام کشور گفته شد خدا بشکند دستهایی را که نمی خواهند دانشجویان ما سیاسی باشند، اما در شرایط فعلی که فرزند ما در یک نهاد دانشجویی شناخته شده و با سابقه انقلابی مثل دفتر تحکیم وحدت مشغول به فعالیت اصلاحی بوده همین فعالیت ها کار وی را مانند یک مجرم به دادگاه کشانده است و این حق خانواده من نیست که مانند خانواده یک بزهکار هر روز و هر هفته درگیر رفت و آمد به زندان و دادگاه و … باشیم” .

سید جلال اسدی همچنین گفت: “به نظر من فعالیتهای فرزندم با تکیه بر اصل امر به معروف و نهی از منکر بوده است و روحیه جستجوگر و معترض فرزندم را نتیجه تربیت دینی وی می دانم که هیچگاه حاضر نبود در مقابل شرایط نامطلوب و غیرعادلانه سکوت کند، امری که در منش و مشی امامان شیعه و بزرگان دینی ما همواره وجود داشته است و اکنون انتظار داریم که مقامات رسیدگی کننده به پرونده میلاد به ویژه قاضی دادگاه انقلاب نیز به این حقیقت توجه کافی داشته باشند که با صدور حکم حبس و مجازات نبایستی به این انگیزه های پاک پاسخ دهند و با آینده و سرنوشت یک جوان اینگونه برخورد کنند”.


 


کلمه:جمعی از اعضای ستاد مهندس موسوی با آیت الله دستغیب دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش کلمه آیت الله  سید علی محمد دستغیب در این دیدار  پس از شنیدن سخنان برخی از حاضران ، درجمع اعضای ستاد مهندس موسوی با بیان اینکه تبریک عرض می کنم خدمت شما به اینکه ما و شما به تکلیفمان عمل کردیم؛ که همان امر به معروف و نهی از منکر بود تصریح کردند:به دلیل آنکه اکثر مؤمنین باهوش هستند این معنا( التفات به حق) را زود متوجه می شوند.

ایشان تاکید کردند: تبریک دیگر به خاطر استقامت شما در راه هدفتان است؛ که خدایتعالی می فرماید: اگر بر راه صحیح استقامت داشته باشید خدای تعالی عنایت خاصی به شما می کند و این استقامت شما از جهت اینکه اسمی برای خود گذاشته اید که با مسمّی می باشد ، معنای آن تبعیّت از قرآن و سنّت و قانون اساسی است .

آیت الله دستغیب افزودند:شما از کسی حمایت کردید که روی ایشان شناخت داشتید؛ زمان امام او را می شناختید و تفتیش و تفحّص کردید که آقای مهندس موسوی فردی مؤمن و متدیّن است و اضافه بر سیادتش، آدمی خاکی است و نمی خواهد که ریاست کند.

این مرجع بزرگوار تصریح کرد:همانطور که یکی از دوستان فرمودند اینها امتحاناتی است که باید برای همه ما پیش آید ما این را مرتّب تذکّر داده ایم که خدای تعالی همه کاره ما می باشد و باید این را به اثبات برسانیم که آیا گفتارمان با عملمان یکی است؟الحمدلله تا به حال خدای تعالی لطف کرد که توانستیم تا حدودی از عهده این امتحان برآییم.

ایشان با بیان اینکه اینطور نیست که کسی بتواند به ما ضرر دینی و فکری برساند؛ ولی از این جهت که خلاف شرع و قانون انجام دهند البته محکوم هستند تاکید کردند:ما جز امر به معروف و نهی از منکر خواسته ای نداشتیم؛ از این به بعد هم سیره ما همین است؛ برای اینکه ما دنبال شهرت نبودیم؛ نمی خواستیم کسی از ما تعریف و تمجید کند و احیانا مریدهایمان زیاد شود.

ایشان خطاب به حاضرین افزودند:شما باید به علمتان عمل کنید؛ یعنی حق را ظاهر کنید؛ که این تکلیف هر مؤمنی می باشد.

این مرجع بزرگوار تصریح کردند:آن کسی که مؤمن  و متوجّه حضور پروردگار است، متوجّه حضور ائمه اطهار است ؛بی جهت کسی را متهم نمی کند، بی جهت به کسی دشنام نمی دهد، بی جهت کسی را سرنگون نمی کند؛ این مطالب از اشخاص مؤمن نمی باشد؛ شخص مؤمن تمام اعضاء و جوارحش را کنترل می کند و اگر چیزی در ذهنش هم خطور کند، استغفار می کند؛ بنده در رابطه با آن مطالب در خبرگان تذکّر دادم که اینکه می آیند و در صدا و سیما آبروی افراد را می برند آیا شرعی است؟ همان جا گفتم که صدا و سیما دوستان را ناراحت و دشمنان را خوشحال کرد.

ایشان ادامه داد:آن کسی که مؤمن است بی خود به کسی نمی گوید که تو معاویه هستی و تو یزید؛ اینها با طرح این مسائل شیعیان مولا علی(ع) را به جان هم انداخته اند؛ پیش از انتخابات هر دو گروه با هم تبلیغ می کردند و چقدر با یکدیگر دوست بودند تا اینکه وضع به این صورت شد که به یکدیگر نسبت تکفیر دادند؛ به شیعه اثنی عشری گفتند که تو کافر هستی! به یک عده ای گفتند شما محارب هستید!

آیت الله دستغیب تاکید کرد:محارب یعنی کسی که بدون حق کارد و تفنگ و سلاح روی مردم بکشد. خوب این مردم بیچاره کدامشان محارب هستند؟! این حکم نظر تمام فقها می باشد.در کتاب شریف وسائل الشیعة آمده است که: چند نفر آمدند خدمت پیامبر اکرم(ص)، حضرت به آنها گفتند: نزد ما باشید که جنگی پیش می آید و شما را به آنجا اعزام کنیم. آنها گفتند: یا رسول الله ما بیمار هستیم اگر اجازه بفرمایید به بیرون از مدینه برویم تا بیماریمان بهبود یابد؛ حضرت اجازه دادند و ایشان را به جایی فرستادند که شتران غنائم نگهداری می شد؛ بالاخره اینها خوب شدند و مطلبی پیش آمد که اینها با محافظین شترها درگیر شدند و چند تن از آنها را کشتند و فرار کردند. خبر به پیغمبر اکرم(ص) رسید؛ ایشان مولا علی(ع) را به دنبال آنها فرستادند. بالاخره در نزدیکیهای یمن دستگیر شدند؛ این آیه نازل شد:

إِنَّما جَزاءُ الَّذینَ یُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً أَنْ یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدیهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ یُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیا وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظیمٌ(مائده/۳۳)

یعنی: قطعا جزای آنان که با خدا و رسولش می ستیزند و می کوشند در زمین در راه تبهکاری؛ آن است که به سختی کشته شوند یا به دار آویخته شوند یا به سختی بریده شود دستها و پاهای ایشان از برابر یکدیگر یا رانده شوند از زمین؛ این است برای ایشان خواری در دنیا و برای آنهاست در آخرت عذابی سنگین.که حضرت دستور دادند که چون اینها آدم کشته اند باید کشته شوند بعد هم به مدت سه روز به دار آویزان بمانند.

ایشان ادامه دادند:حال بعضی به امثال ما می گویند محارب؛ خوب ما چه محاربی هستیم؟ ما که همه اش داریم نصیحت می کنیم؛ آن وقت بیایند در مسجد را ببندند که همچین چیزی سابقه نداشته است بعد از ۱۴۰۰ سال مسجد آتشیها را مسجد ضرار می گویند و این به حساب قرآن و سنّت جور در نمی آید؛ نه محاکمه ای باشد، نه مدّعی و منکری.

آیت الله دستغیب تاکید کرد:شما که می گویید پیرو خط امام هستیم؛ امام خمینی را به حساب قرآن و سنّت قبول داشتید و امام کسی بود که تا به آخر در این راه بود و از قرآن و سنّت جدا نمی شد و این مهم می باشد جز ائمه اطهار کسی معصوم نمی باشد و بقیّه هم ممکن است اشتباه کنند. خود امام هم گفتند بنده اشتباه کردم.


 


کلمه: رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران رای خود در خصوص مصطفی تاج‌زاده، داود سلیمانی و محسن میردامادی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادگاه، هر یک را به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام باستناد مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری و به استناد ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی به عنوان تتمیم حکم تعزیری به ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محکوم کرد.احکام صادره قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر تهران است.

این گزارش همچنین افزود: شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران، محکومیت «سهیل محمدی» از متهمان سال گذشته را به ۳ سال حبس تعزیری کاهش داد.

وی پیش از این در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به استناد مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.


 


کلمه:مهدی کروبی به عیادت جواد امام رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی رفت.


 


کلمه:با گذشت ۱۷ ماه از امضای تفاهمنامه گازی ایران و ترکیه برای سرمایه گذاری در پارس جنوبی، وزارت نفت قصد دارد در صورت عدم توافق گازی با ترکها توسعه ۳ فاز پارس جنوبی به ارزش تقریبی ۷ میلیارد دلار را به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار کند.

به گزارش  مهر، غلامحسین نوذری و حلمی گولر وزیران وقت نفت و انرژی ایران و ترکیه آبان ماه ۱۳۸۷ ( نوامبر ۲۰۰۸ ) تفاهم نامه ای امضا کردند که بر اساس این تفاهم قرار بود مشارکت و سرمایه گذاری سه فاز ( ۲۲ تا ۲۴) پارس جنوبی به طرف ترکیه ای واگذار شود.

صدور سالانه ۳۵ میلیارد متر مکعب گاز ایران از مسیر ترکیه به اروپا، ساخت خط لوله ای یک هزار و ۸۵۰ کیلومتری انتقال گاز از عسلویه تا مرز بازرگان و فروش ۵۰ درصد گاز تولیدی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به ترکیه از دیگر توافق های گازی تهران و آنکارا بود.

بر این اساس، مقرر شد تا در مدت یکسال شرکتهای ترکیه با برسی های فنی و اقتصادی شرایط خود برای توسعه فازهای پارس جنوبی را به وزارت نفت ایران اعلام کنند.

آبان ماه سال گذشته هم با به پایان رسیدن فرصت یکساله ترکیه برای نهایی کردن تفاهم نامه آبان ۸۷، سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت مهلت ترکیه را برای تعیین و تکلیف سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری در پارس جنوبی را به مدت سه ماه تمدید کرد.

اما در حال حاضر با به پایان رسیدن فرصت ترکیه برای تعیین و تکلیف فازهای پارس جنوبی و با دستور وزیر نفت مذاکراتی با برخی از مجموعه های داخلی برای ساخت و توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی آغاز شده است.

خاتم الانبیا جایگزین ترکیه در پارس جنوبی می شود

توسعه فازهای مشترک پارس جنوبی یکی از اولویتهای وزارت نفت در برنامه پنجم است. از این رو در حالی که مذاکرات گازی تهران – آنکارا ادامه دارد، وزارت نفت با انجام مذاکراتی با مجموعه های داخلی قصد دارد در صورت عدم توافق نهایی با ترکیه طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی را آغاز کند.

پیگیری های مهر حاکی از آن است که تاکنون مذاکراتی بین وزارت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی آغاز شده است.

گفته می شود در صورت توافق نهایی وزارت نفت و قرارگاه خاتم الانبیا، طرح توسعه این سه فاز پارس جنوبی به کنسرسیومی متشکل از قرارگاه خاتم الانبیا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و برخی از پیمانکاران فراساحل همچون ایزوایکو، صف، صدرا و مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی واگذار شود.

ارزش تقریبی طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی حدود هفت میلیارد دلار برآورد می شود که در صورت توافق دو طرف برای اولین بار قرار است قرارداد این طرح گازی به روش EPPSC شامل طراحی‌، تدارک‌ و تامین‌، ساخت‌ و راه‌اندازی‌ امضا شود.

همچنین یکی از پیش شرطهای وزارت نفت برای واگذاری طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی استفاده حداقل ۵۱ درصد ارزش قرارداد از توان و ظرفیت پیمانکاران‌ و سازندگان‌ ایرانی‌ است.

هدف از طرح توسعه فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی تولید روزانه‌ ۴۰ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز، ۵۷ هزار بشکه مایعات گازی، ۳۰۰ تن گوگرد و سالانه ۷۵۰ هزار تن اتان، ۸۰۰ هزار تن گاز مایع است.

آخرین پروژه های خاتم الانبیا در صنعت نفت

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اسفند ماه سال گذشته نیز تفاهم نامه ای به ارزش تقریبی ۸۵۰ میلیون دلار با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای ساخت سه رشته خط لوله انتقال به طول یکهزار و ۸۱۰ کیلومتر امضا کرده بود.

در حال حاضر طراحی و عملیات برداشت داده های لرزه نگاری سه بعدی میدان نفتی بندکرخه، اجرای عملیات لرزه نگاری دو بعدی و سه بعدی در منطقه میدان نفتی آزادگان شمالی، انجام عملیات لرزه نگاری سه بعدی در منطقه تیماب، طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ میدان مشترک پارس جنوبی، ساخت تأسیسات آبگیر مجتمع پتروشیمی کاویان، تأسیسات آبگیر مجتمع اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس، تلمبه خانه نفت شهید چمران اهواز، تأسیسات آبگیر و تصفیه خانه آب طرح توسعه میدان گازی کیش و ساخت انبارهای مکانیزه و تسهیلات صدور گوگرد در اسکله خدماتی پارس جنوبی از مهمترین طرحهای در دست اجرای قرارگاه خاتم الانبیا در بخش های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت است.

همچنین شرکتهای زیرمجموعه خاتم الانبیا نیز در برخی از طرحهای نفت و گاز کشور همچون ساخت خطوط لوله گاز، سکوهای نفتی، ساخت مخازن ذخیره سازی نفت، محصولات گازی و فرآورده های نفتی طرحهایی را در دست اقدام دارند.


 


کلمه:احسان مهرابی خبر نگار پارلمانی روزنامه فرهیختگان که از ۱۸ خرداد بازداشت شده است روز پنج شنبه در ملاقات با همسر خود گفته است که همچنان در سلول انفرادی در بازداشت می باشد .

به گزارش خبرنگار کلمه این روزنامه نگار باسابقه که در این ملاقات از روحیه خوبی برخوردار بوده است ، بارها تاکید کرده که هیچ جرمی مرتکب نشده است .

وی در سلول انفرادی تنها یک جلد کلام الله مجید در اختیار دارد و به  با حفظ آیات اللهی مشغول است.مهرابی در ۱۴ فروردین ماه آخرین بازجویی اش انجام شده است در ۱۵ روز گذشته بلاتکلیف در سلول انفرادی بسر می برد .

تنها نگرانی احسان مهرابی همسر و مادر بوده است . در آخرین بازجویی ، کارشناس پرونده به احسان مهرابی گفته بود که من هنوز قانع نشده ام . مهرابی هم به وی گفته ایا وجدان شما می پذیرد که من کاری را که نکرده ام بر عهده بگیرم !


 


کلمه:حجه الاسلام سید احمد رضا احمد پور ،محقق حوزه و وبلاگ نویس  روز شنبه ۲۸ فروردین ماه  برای اجرای حکمی که در سال ۸۸ مبنی بر یک سال زندان تعزیری و خلع لباس روحانیت برایش صادرشده بود، خود را به زندان ویژه روحانیت معرفی کرد.

اتهامات این روحانی  اقدام علیه امنیت ملی به دلیل مصاحبه با رسانه های خارجی، تبلیغ علیه نظام و هتک حیثیت روحانیت عنوان شده است. اگر چه  احمد پور تمامی اتهامات وارده را رد کردند اما به حکم صادره تن دادند و برای مخالفت خود با این حکم هیچ اعتراضی را ابراز نداشتند.

احمد پور عضو جبهه مشارکت و همچنین مجمع مدرسین و محققین حوزه است.او شانزدهمین عضو از اعضا جبهه مشارکت است که به زندان محکوم می شود.

قبل از ورود به دادگاه ویژه روحانیت

قبل از ورود به دادگاه ویژه روحانیت


 


کلمه: دومین جلسه‌ رسیدگی به پرونده روزنامه‌ کیهان به مدیرمسوولی حسین شریعتمداری، صبح امروز در شعبه‌ ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیر خراسانی و با حضور هیات منصفه‌ مطبوعات برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه، رییس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران اعلام کرد که روز گذشته صالح نیکبخت به وکالت از انجمن دفاع از حقوق زندانیان تقاضا کرد که به بیان شکایت خود بپردازد.

صالح نیکبخت با بیان این‌که من به عنوان سخنگوی انجمن دفاع از حقوق زندانیان از تمام اقدامات این انجمن در طول چهار سال مطلع بودم، اظهار کرد: در مصاحبه‌ای که در جلسه‌ی گذشته آقای حسین شریعتمداری به آن اشاره کردند، این‌جانب وکالت شش نفر از متهمان پرونده بمب‌گذاری اهواز را بر عهده داشتم که مصاحبه‌ی مذکور مربوط به این پرونده بوده است.

نیکبخت یادآور شد: در کجای این مصاحبه ما قوانین کشور را نادیده گرفته‌ایم که حسین شریعتمداری در این خصوص اتهاماتی را برای ما مطرح کرده است.

وی با اشاره به مطلب منتشره در روزنامه‌ی کیهان با عنوان «انجمن دفاع از حقوق زندانیان با صدور اطلاعیه‌ای از افرادی که مردم را در اهواز به خاک و خون کشیدند حمایت کرد»، اظهار کرد: آقای شریعتمداری هر زمانی تریبونی بیابند فقط به یک مورد اکتفا نمی‌کنند و از ابتدا به طرح مسائل دیگر نیز می‌پردازند.

وکیل مدافع انجمن دفاع از حقوق زندانیان یادآور شد: ادعای آقای حسین شریعتمداری مربوط به مواردی چون حمایت از تروریست‌ها و ارتباط با بیگانگان و دریافت بودجه از آمریکا می‌شود و باید بگویم آن‌چه بیان کرده‌اند در قالب حدس و گمان است که در روزنامه منتشر شده است.

در این میان رییس شعبه‌ی ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران با بیان این‌که در موضوع پرونده به طرح شکایت بپردازید و توضیحات خود را ارایه دهید، تذکر داد: مطالب مطرح شده از سوی شما نباید منجر به توهین به فرد یا افرادی شود که در این میان حسین شریعتمداری گفت: اجازه دهید کامل مسائل خود را مطرح کنند.

نیکبخت خطاب به حسین شریعتمداری گفت: سوال من این است که چه دلیل و مدرکی برای توجه اتهامات دارید و چرا تا کنون به دادگاه ارایه نداده‌اید و اگر موجود است امروز به دادگاه ارایه دهید.متهم نه تنها دلیلی ارایه نکرده بلکه در جلسه‌ قبل نیز به جای دفاع، به بیان اتهامات دیگری پرداخت.

وی با یادآوری اینکه طبق قانون مطبوعات تا زمانی که پرونده در مرحله‌ تحقیقات و رسیدگی است، نشریه حق ندارد مطالبی را در این رابطه منتشر کند از رییس دادگاه تقاضا کرد که از حسین شریعتمداری پرسیده شود که دلیل وارد کردن اتهامات مندرج در پرونده به این انجمن چیست؟

نیکبخت ادامه داد: علاوه بر این موارد روزنامه‌ی کیهان اتهام حمایت از ریگی را نیز در مورد ما مطرح کرده است. در اینجا این سوال مطرح می‌شود که کدامیک از اعضای انجمن دفاع از حقوق زندانیان از عبدالمالک ریگی حمایت کرده‌اند؟ چگونه آقای شریعتمداری به این اطلاعات دست یافته ولی مسوولان اطلاعاتی و امنیتی این اطلاعات را نداشته و یا اینکه از این اطلاعات استفاده نکرده‌اند؟

وکیل مدافع انجمن دفاع از حقوق زندانیان، ادامه داد: بر اساس گفته‌های ایشان ما از تروریست‌ها حمایت کرده‌ایم. چرا ایشان تا روز مصاحبه چنین چیزی را مطرح نکرده بودند و در زمان انتشار آن مصاحبه این مسئله را مطرح کردند. آقای شریعتمداری تاکنون چند نفر را با این اتهام ضربه کرده‌اید؟ شما که این اطلاعات را دارید چرا تاکنون به مسوولان امنیتی و اطلاعاتی اطلاع نداده‌اید و آن را بر روی کاغذ سیاه کرده‌اید؟

بر اساس این گزارش، قاضی سیامک مدیرخراسانی به تذکر یکی از اعضای هیات منصفه مطبوعات اشاره کرد و گفت: در موضوع پرونده صحبت کنید و در مقام طرح شکایت به متهم اهانت نکنید و خوراکی را برای رسانه‌های جهت‌دار فراهم نسازید.

نیکبخت با ارایه‌ی لایحه‌ی دفاعیه‌اش به دادگاه گفت: علی‌رغم اینکه انجمن دفاع از حقوق زندانیان قائل به پاسخگویی به آقای شریعتمداری نبوده اما به دلیل ادامه‌ی این روند ناگزیر به پاسخگویی شدیم و خطاب به شریعتمداری گفت: ترسم نرسی به کعبه‌ ای اعرابی، این ره که تو می‌روی به ترکستان است.

در ادامه حسین شریعتمداری در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه هیچیک از فحاشی‌های آقای نیکبخت چیز جدیدی نبوده و قبلا این موارد را رادیو اسراییل، رادیو فردا بیان کرده‌اند، گفت: به جرات می‌توانم بگویم که حتی یک کلمه از خودشان نداشته‌اند. من سند دارم که آقایان از آمریکا بودجه دریافت کرده‌اند. شیرین عبادی نیز بودجه گرفته است.

در این میان نسرین ستوده یکی از وکلای مدافع شیرین عبادی از رییس دادگاه خواست که آقای شریعتمداری مدارک را در خصوص این صحبت‌ها به دادگاه ارایه دهد.

شریعتمداری گفت: آنها می‌گویند ارتباط نداشتیم بلکه ما سند آن را ارایه خواهیم کرد. چون آقایان به تحصیلات‌شان نازیدند می‌گویم که من دانشجوی دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه تهران بودم که سال چهارم توسط ساواک دستگیر شده و به حبس ابد محکوم شدم.

مدیرمسوول روزنامه‌ی کیهان درباره‌ی شکایت شیرین عبادی اظهار کرد: در جلسه‌ی قبل یکی از وکلای خانم شیرین عبادی مطرح کردند که موکلش یکی از شخصیت‌های بین‌المللی است و پرونده را ملی مطرح کردند. این ادعا که موکلش یکی از شخصیت‌های بین‌المللی است مصداق بزرگنمایی است. این‌جانب نه وی را در حد و اندازه‌ای می‌دانم که گفتارش در روزنامه منتشر شود و نه خود و همکارانم را فارغ‌البال می‌دانم که تنها به موضوعات وی پرداخته شود.

وی افزود: بنده شیرین عبادی را برانگیخته‌ی بیگانگان می‌دانم که تنها شناسنامه‌ی ایرانی دارد. هیچ‌یک از اسنادی که در این دفاعیه به آن استناد می‌کنم بیرون از گفته‌های وی و همکاران وی نیست.

در این هنگام پراکند یکی از وکلای شیرین عبادی گفت: در جلسه‌ی دادگاه بند به بند شکایت مطرح شد و درخواست من این است که دفاعیات نیز در چارچوب موضوع بیان شود. مطالب جدیدی را مطرح نکنند که این مطالب موضوع پرونده‌ی جدید دیگری شود.

مدیر مسوول روزنامه‌ی کیهان با طرح این پرسش‌ها که گناه کیهان چیست؟ و من به چه جرمی در جایگاه متهم ایستاده‌ام؟ گفت: آیا اطلاع‌رسانی کیهان در مورد هویت شیرین عبادی مصداق افزایش آگاهی عمومی نیست؟ آیا شکایت وی از من و احضار و محاکمه‌ی این‌جانب مصداق این بیت نیست که جای آن است که خون موج زند در دل لعل، زین تغابن که خزف می شکند بازارش.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: شکایت دیگری از شیرین عبادی نسبت به روزنامه صورت گرفته که درخصوص مطلبی با عنوان «اراذل و اوباش چه کسانی هستند؟ است. در این مقاله به برخی سوابق شیرین عبادی اشاره شده بود.

نسرین ستوده یکی از وکلای مدافع شیرین عبادی با بیان این‌که درخواست ما این بوده که آقای حسین شریعتمداری به بیان دلایل و مدارک خود بپردازند و با توجه به این‌که اعضای هیات منصفه و مستشاران دادگاه اعتنایی به حقوق بنده و موکلم نمی‌کنند، بنده جلسه‌ی دادگاه را ترک می‌کنم.

پس از ترک جلسه‌ی یکی از وکلای مدافع شیرین عبادی، حسین شریعتمداری گفت: می‌دانم برای چه جلسه را ترک می‌کنند؛ چون طاقت شنیدن چنین سخنانی را ندارند.

دیگر وکیل مدافع شیرین عبادی در ادامه گفت: تاکید می‌کنیم که آقای حسین شریعتمداری باید اسناد خود را ارایه دهند که مدیرمسوول روزنامه‌ی کیهان با طرح این سوال که چرا دلایل و اسناد روشن را رد می‌کنید؟ گفت: شما که سوابق خانم شیرین عبادی را نمی‌دانید برای چه وکالت او را قبول می‌کنید؟

شریعتمداری خاطرنشان کرد: شخص خانم شیرین عبادی همراهی و همکاری با سرویس‌های بیگانه را به صراحت نفی نمی‌کنند بلکه فقط می‌گویند کیهان اسناد و مدارک خود را ارایه دهد. کیهان برای همه‌ی آن‌چه درباره‌ی شیرین عبادی نوشته و به مردم هشدار داده دلایل و مدارک غیر قابل انکار دارد.

وی در ادامه به بیان چگونگی اعطای جایزه‌ی صلح نوبل به شیرین عبادی پرداخت.

بر اساس این گزارش، در این میان یکی از اعضای هیات منصفه تذکری را به رییس دادگاه ارایه داد که وی گفت: یکی از اعضای هیات منصفه بیان کرده که ترک جلسه‌ی دادگاه از سوی وکیل شیرین عبادی کار تبلیغاتی بوده و در حقیقت به همه‌ی حاضرین توهین کردند.

تذکر دیگری نیز به آقای حسین شریعتمداری داده شد با این مضمون که متهم به تکرار مطالب طرح شده در روزنامه‌ی کیهان می‌پردازد.

شریعتمداری در ادامه‌ی دفاعیات خود با اشاره به مصاحبه‌ی شیرین عبادی با یکی از رسانه‌های بیگانه در مورد همجنس‌بازی گفت: وی در این مصاحبه اعلام کرد اکنون در ایران به موجب قانون برای همجنس‌گرایان مجازات سنگینی وجود دارد که این جایز نیست.

وی افزود: جرم بزرگ‌تر شیرین عبادی این است که همه جا در مجامع بین‌المللی خود را نماد زنان مسلمان ایرانی معرفی می‌کند و می‌توانم به صراحت بگویم که یکی از دلایل اعطای جایزه‌ی صلح نوبل به شیرین عبادی، تحقیر شخصیت زن ایرانی است.

مدیرمسوول روزنامه‌ی کیهان یادآور شد: شکایت دیگری که شیرین عبادی مطرح کرده این است که چرا وی را به حمایت از بهاییان متهم کرده‌اند. حمایت وی از بهاییان و بهاییت غیر قابل تردید است. آن‌قدر کمیته‌ی صلح نوبل به حمایت از بهاییت نیاز داشته که در بیانیه‌ی خود به واژه‌ی کلی آزادی مذهبی اکتفا نکرده بلکه تاکید کرده این آزادی شامل بهاییت و بهاییان می‌شود. چگونه این خانم حمایت خود را از بهاییان و بهاییت انکار می‌کند؟

شریعتمداری افزود: برخلاف تصور رایج، بهاییت یک فرقه نیست بلکه تمامی اسناد نشان می‌دهد که یک حزب سیاسی صهیونیستی است که از آغاز تا کنون در خدمت آژانس بین‌المللی صهیونیست بوده است.

وی در ادامه به مطلب مورد شکایت دیگری تحت عنوان «صهیونیست‌ها برای اعطای صلح نوبل به عبادی تلاش گسترده‌ای داشتند» اشاره کرد و گفت: انتظار ندارند که بنده برای تلاش بی‌وقفه‌ی صهیونیست‌ها برای اعطای نوبل به شیرین عبادی سندی کاملا سری و طبقه‌بندی شده ارایه کنم. آیا شیرین عبادی و وکلای وی می‌توانند در میان عملکرد چند ساله‌ی شیرین عبادی فقط یک نمونه آدرس دهند که در آن سیاه‌نمایی و تکرار دروغ‌های شاخداری که صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم ایران مطرح می‌کردند، نباشد؟ سیاه‌نمایی‌های خانم شیرین عبادی آن‌قدر خصمانه بوده که رسانه‌های تابلودار برای حفظ پرستیژ خود بعضی از آنها را تغییر دادند.

پراکند وکیل مدافع شیرین عبادی از رییس دادگاه درخواست کرد برای جلوگیری از اتلاف وقت دادگاه، آقای شریعتمداری از طرح مطالبی که ارتباطی با پرونده ندارند خودداری کند.

در ادامه، وکیل مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی دیگر شاکی پرونده‌ی کیهان گفت: ما درخواست داریم که افراد از چارچوب کیفرخواست خارج نشوند؛ زیرا دادگاه برای حفظ حقوق طرفین است. باید در چارچوب آیین دادرسی دفاع صورت گیرد. در مورد شکایت موکل این‌جانب نیز آقای شریعتمداری مدت زمان زیادی توضیحات زیادی را ارایه دادند. نظرات وی دارد جای دفاعیاتش را می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، وکیل مدافع شریعتمداری تاکید کرد: موضوعات ارایه شده از سوی موکلش در چارچوب دفاعیات است.

مدیرمسوول روزنامه‌ی کیهان در ادامه تاکید کرد: موارد مطرح شده از سوی این‌جانب به عنوان سند محسوب می‌شود.

در این میان یکی از اعضای هیات منصفه به قاضی مدیرخراسانی اعلام کرد: متهم می‌تواند دفاعیات خود را بیان کند. شریعتمداری در موضوع صحبت می‌کند و اجازه دهید که به صحبت‌هایش ادامه دهد و قاضی مدیرخراسانی آن را اظهاراتی از سوی کلیه‌ی اعضای هیات منصفه‌ی مطبوعات عنوان کرد که در این هنگام بعضی از اعضای هیات منصفه با بالا بردن دست خود نشان دادند که همه، این گفته‌ها را تایید نمی‌کنند و برخی از اعضا این مطلب را بیان کردند.

مدیرمسوول روزنامه‌ی کیهان عنوان کرد که تمامی اسناد و مدارک ارایه شده که فقط مشتی از خروارها هستند، مستقیما برگرفته از صحبت‌های شیرین عبادی است و حتی یک برگ آن نیز از منابعی نیست که مورد تایید آنها نباشد.

قاضی سیامک مدیرخراسانی رییس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به دلیل طولانی شدن دومین جلسه‌ی رسیدگی به پرونده‌ی روزنامه‌ی کیهان، ادامه‌ی رسیدگی را به جلسه‌ی بعد موکول کرد.


 


کلمه:بعد از آنکه از سفر سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق کشورمان برای شرکت در بیست‌و هشتمین مجمع عمومی شورای هیروشیما – ژاپن جلوگیری شد، متن سخنرانی وی که قرار بود در نشست آن مجمع ایراد شود، منتشر شد.

به گزارش وب سایت بنیاد باران  متن کامل سخنرانی سید محمد خاتمی که قرار بود وی آن را در بیست و هشتمین مجمع عمومی شورای هیروشیما – ژاپن ایراد کند، به شرح زیر است:

به نام خدا

هیروشیما تنها یک شهر در کشور ژاپن نیست، بلکه عنوانی است تداعی کننده دردها، دلهره‌ها و رنج‌های بشر و هشدار دهنده به سرنوشت انسان و آنچه بر او گذشته است و طبعاً آنچه باید باشد.

در اثر انفجار اولین بمب اتمی در لحظات پایان جنگ جهانی دوم، شهر هیروشیما و نیز ناکازاکی ویران شد و ساکنان مظلوم آن با دل آزارترین وضعی از پا در آمدند و آسیب دیدند و هنوز هم آثار رنج و درد آن فاجعه برجا است.

و شگفت اینکه این فاجعه تابسوز در‍ ژاپن رخ داد. ژاپنی که زبان فکر آن زبان شعر است و شعر ژاپنی از طرفی بیان کننده استعارات ملموس و طبیعی است و از طرف دیگر شرح احوال درونی انسان.

همدلی و همزبانی با طبیعت و معاشقه با کوه و ابر و باد و باران و گل و جان پاک انسان در کمتر فرهنگ و زبانی نظیر فرهنگ ژاپنی وجود دارد.

طبیعی است که انسان ژاپنی باید بیش از همه مردمان دیگر نگران از دست رفتن طراوت زندگی و سبزه و بهار و بارش آبشار و رویش شکوفه‌های خندان و نیز خاکستر شدن انسان که وجودش از همه طبیعت زیباتر و برتر است باشد. به‌خصوص که تجربه تلخ و دردآور هیروشیما و ناکازاکی را تجربه کرده است.

حضور و برگزاری اجلاس شورای تعامل در هیروشیما در واقع ادای احترام نه تنها به مردم مظلومی است که در یک لحظه در جهنم افروخته توسط آدم‌کشان مغرور سوختند، بلکه نشانه تلاش برای یافتن و تبدیل جهان سرشار از ستم و تبعیض و خشونت و سلطه و استبداد به جهانی است که انسان -هر انسانی- در آن محترم باشد و جنگ و خشونت جای خود را به همدلی و همراهی و تحمل و برخورداری انسان -هر انسانی- بدهد.

آنچه در سال ۱۹۴۵ در هیروشیما رخ داد حکایت‌گر فاجعه عظیم و بی‌سابقه در تاریخ انسان بود، تاریخی که گرچه سرشار از جنگ و خونریزی و ویران‌گری بوده است، ولی این بار ابعاد فاجعه قابل مقایسه با آنچه تا آن روز رخ داده است نبود.

چندی پس از فاجعه هیروشیما و ناکازاکی قطب دیگر قدرت مسلط زمانه یعنی شوروی سابق نیز اولین آزمایش اتمی خود را انجام داد و از آن پس تمامی جهان در میان دو قطبی قرار گرفت که اولاً هر دو اساس رابطه خود را با دیگران سلطه قرار داده بودند و ثانیا مجهز به سلاحی بودند که روز به روز ویرانگرتر و هولناک تر می شد و دیری نپایید که ذخایر اتمی دو قدرت بزرگ که بعدها چند کشور دیگر هم به آن پیوستند چنان افزایش یافت که می توانست چندین بار کره زمین را ویران کند.

از آن پس نیز جنگ سرد همه جهان را در حالت بیم توأم با بهت فرو برد و پیمان‌های نظامی با محوریت قدرتهای اتمی سایه‌ای هولناک‌تر از ابر ویران‌گر ناشی از انفجار بمب در هیروشیما و ناکازاکی بر سراسر کره زمین گسترانید.

پس از فروپاشی یک قطب قدرت، قطب باقی‌مانده دیگر قدرت با توهم یکه‌تازی همچنان فضای وحشت را بر سر عالم و آدم نگاه داشتو از زمان سقوط شوروی تاکنون بارها شاهد دخالت‌های پرهزینه قدرت برتر باقی‌مانده از دوران جنگ سرد در کشورهای مختلف و تلاش برای تحمیل خواست‌های او بر جهان و حتی تهدید به‌کارگیری سلاح هسته‌ای و شیمیایی از سوی او بوده‌ایم.

دخالت‌های نظامی، کودتاهایی که در دوران جنگ سرد هم سابقه داشته است، اعمال یک‌جانبه میل و اراده خود بر دیگران با داعیه واهی رهبری جهان آزاد نمونه هایی از وضعیت ناگواری است که همه بشر را گرفتار کرده است.

از جانب دیگر شاهد تشدید پدیده‌ای خطرناک بوده‌ایم که نگرانی ناشی از آن و فجایعی که به‌بار می‌آورد کمتر از ویرانی بمب اتمی نیست، یعنی پدیده زشت تروریسم در چهره وحشت‌آفرین اخیر آن. امری که خود سبب شده است تا قدرت‌های پرمدعای کنونی به بهانه مبارزه با تروریسم روز به روز وضع را بغرنج تر و مشکل را عمیق تر کنند.

آنچه در میانه غایب است خیرخواهی و صلح در جهان امروز است.

صلحی که خواست همه مصلحان بزرگ بشری و هدف دعوت پیامبران بزرگ و درون مایه فرهنگ‌ها و تمدن‌های بشری بوده است و مگر نه اینکه قرآن کریم همه مؤمنان را به دخول در وادی صلح دعوت می‌کند.

صلح با خود، صلح با دیگران و صلح با جهان و طبیعت و مگر ندای دل‌انگیز کتاب اشعیای نبی جان هر انسان صلح‌طلبی را نوازش نمی‌دهد که "او در میان اقوام داوری خواهد کرد و اقوام بسیاری را سرزنش خواهد کرد و ایشان شمشیرهای خود را برای خیش و نیزه‌های خود را برای اره خواهند شکست. قومی بر قوم دیگر شمشیر نخواهد کشید و دیگر جنگ نخواهد بود."

و مگر چنانکه اشاره کردم فرهنگ ژاپنی به‌خصوص با تلفیق آیین بودایی و شینتو زیباترین ترانه‌های صلح را نمی‌نوازد؟

شاید کمتر کلمه‌ای دل‌انگیزتر و احساس برانگیزتر از کلمه صلح باشد، ولی در واقعیت تاریخ آنچه بیشتر غلبه داشته است حالت‌ستیز و جنگ و ناامنی بوده است که در دوران معاصر به‌خصوص با دست‌آوردهای شگفت‌انگیز تکنیک که وقتی در اختیار قدرت‌هایی قرار گیرد که مصلحت بشر را در استیلای بی‌چون و چرای خود بر عالم و آدم می‌دانند وحشتناک خواهد بود دلهره‌آورتر هم شده است.

دلهره جنگ و دغدغه صلح‌آمیر تازه‌ای نیست. ادیان بزرگ به صلح فراخوانده‌اند و جنگ را نکوهش کرده‌اند و در دوران مدرن نیز کم نبوده‌اند بزرگانی که جنگ، این بلیه همیشه بشری را سخت نکوهش کرده‌اند.

کانت، فیلسوف بزرگ آلمانی رساله مشهور خود را "صلح دائم" (Perpetual Peace) یا (Zum ewigen Frieden) نامید و در آن گفت:

"پادشاهی که از سربازان خود در جنگ‌های تهاجمی برای عظمت خود یا کشورش استفاده می‌کند موجودات عاقل را به عنوان وسیله صرف برای غایت مورد نظر به کار می‌برد. " به نظر کانت ارتش‌های منظم حاضر به جنگ باید به مروز زمان ملغی شوند زیرا اجیر کردن افراد انسانی برای کشتن یا کشته شدن متضمن این است که آنها به عنوان وسایل صرف در دست دولت به کار بروند و این نمی‌تواند به آسانی با حقوق بشریت که مبتنی بر ارزش مطلق موجودات عاقل من حیث هی است سازگار باشد.

ولی علی‌رغم این آرزوها و ایده‌آل‌ها جنگ همچنان وجود دارد و هنوز حتی گام‌های مثبتی در جهت نابودی مخوف ترین سلاح‌هایی که بشر تاکنون پدید آورده است برداشته نشده است.

صلح نیازمند جان‌های صلح‌طلب است و بیش و پیش از هر چیز باید حاکمان برخوردار از این فضیلت باشند.

اما به هر حال در این زمینه باید گام‌های عملی برداشت و انتظار از مجمعی چون شورای تعامل انتظاری بیش از اظهار‌نظرهای بی‌پشتوانه اجرایی و اکتفاء به نظر و عدم اقدام عملی در زمینه‌های مختلف است.

در اینجا اجازه می‌خواهم تا پیشنهاد خود را در مورد مؤثرتر کردن نقش شورا مطرح کنم.

من پس از طرح گفتگوی تمدن‌ها که مورد اقبال جامعه جهانی قرار گرفت و هیاهوی جنگ تمدن‌ها را در عالم به محاق برد در سال ۲۰۰۱ و بعد از فاجعه ۱۱ سپتامبر که جنگ‌افروزان با عناوین فریبنده دم از ائتلاف برای جنگ زده بودند در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیشنهاد ائتلاف برای صلح بر پایه عدالت را به عنوان نظریه تکمیلی گفتگوی تمدن‌ها دادم همین‌جا بگویم صلح میوه‌ای است که تنها و تنها بر درخت عدالت خواهد روئید و تا هنگامی که عدالت چه در عرصه ملی و در رابطه حکومت‌ها با مردم و چه در عرصه بین‌المللی غایب باشد نمی‌توان انتظار صلح واقعی را داشت.

ثبات ظاهری که در اثر ارعاب و سرکوب حکومت‌های خودکامه در یک کشور برقرار می‌شود پایدار نیست و حاصل آن افزایش کینه و نفرت و محروم شدن انسان‌ها از همه حقوق و حرمتی است که در خور آنند و نیز در عرصه بین‌المللی صلحی که متکی بر قدرت ویرانگر سلاح‌های مخرب و سیاست‌های اشغال و سرکوب و تحریم باشد نیز حاصلی جز جدایی هر چه بیشتر ملت‌ها از یکدیگر و زمینه ساز پرورش روش‌های خشونت‌آمیزی چون تروریسم نخواهد داشت. و یکی از علل مهم ناکامی طرح‌های مختلفی که برای صلح عرضه می‌شود کم‌توجهی به عنصر عدالت است.

پیشنهاد ائتلاف برای صلح در هیاهوی خشونت و خشم آن روزها آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت. ولی اینک در جمع شما نخبگان خیرخواه و مورد احترام جامعه جهانی آن را تکرار می‌کنم و اعلام می‌دارم که مرکز گفتگوی تمدن‌ها آمادگی دارد که با بررسی همه جانبه موضوع و بهره‌گیری از نظر و تجربه صاحب‌نظران طرحی را در این زمینه آماده کند تا پس از بررسی آن در اجلاس سال آینده به صورت منشوری در آید و به سازمان ملل متحد و سازمان‌های مهم و مؤثر بین‌المللی و اتحادیه‌های مختلف در اروپا و آسیا و آفریقا و آمریکا و نیز بین‌المجالس کشورها عرضه شود تا برای آن ضمانت اجرا پدید آید و پشتوانه سنگین و موجه شورای تعامل ضامن آن خواهد بود که آن را به سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط بقبولاند.

از سوی دیگر خاورمیانه را به‌حق باید بحرانی‌ترین نقطه عالم دانست. باز هم پیشنهاد ما این بود که خلع سلاح جهانی را می‌توان از خاورمیانه شروع کرد. امروز در این نقطه بحرانی زرادخانه‌های اتمی موجود و نیز کلاهک‌های اتمی از سوی بعضی از پیمان‌ها و اتحادیه‌های نظامی در انبارهای بعضی از کشورهای منطقه ذخیره شده است، تهدید و دلهره را روزافزون کرده است.

شورا می‌تواند طرح خود را برای خاورمیانه خالی از سلاح‌های هسته‌ای در کمیته‌ای تهیه کند و از سوی سازمان ملل و جامعه جهانی مسؤولیت اجرای آن را بپذیرد.


 


کلمه :تهدید تلفنی وعلنی کسانی که با مهدی کروبی و میرحسین موسوی دیدار کرده اند ، افزایش یافته است .

به گزارش خبرنگاران کلمه ،در چند روز گذشته با تعدادی از کسانی که با مهدی کروبی دیدار داشته اند ، تماس گرفته شده و ضمن تهدید آنها به بازداشت و احضار به وزارت اطلاعات ، گفته شده که چنین اقداماتی را تکرار نکنند .

پیش از این نیز برخوردهای علنی و تهدید آمیز با کسانی که با میرحسین موسوی دیدار کرده اند ، گزارش شده بود . عبدالله مومنی که پس از ۸ ماه با قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود، پس از دیدارنوروزی میرحسین موسوی با او و خانواده اش ، مجداد دستگیر و راهی زندان انفرادی در ۲۰۹ شده است .

آنچنان که همسر سخنگوی ادوار تحکیم وحدت می گوید: پیش از آمدن میرحسین موسوی به منزلشان، از اداره اطلاعات تهران با آنها تماس تلفنی گرفته شد که آمدن موسوی موجب ضررهایی برای عبدالله خواهد شد .

این اتفاق دو روز پس از این دیدار روی داد و با فراخواندن عبدالله مومنی به دادگاه انقلاب ، وی دوباره روانه زندان شد . او هم اینک در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و در سلول انفرادی نگه داری می شود .

مهدی کروبی  و میرحسین موسوی در سال جدید با خانواده زندانیانی چون بهاره هدایت ، احمد زید آبادی ، سعید لیلاز ، بهمن احمدی امویی ، مسعود باستانی ، شیوا نظر آهاری ، تعدادی از فعالان سیاسی و دانشجویی و با خانواده فیلمساز معروف ایرانی ، جعفر پناهی دیدارهایی داشته است .

در این دیدارها موسوی و کروبی ضمن امیدواری به آینده خواهان صبر و استقامت ، افزایش آگاهی های عمومی مردم و حفط وحدت در میان جنبش سبز شده اند . آنها همچنین از مقاومت زندانیان جنبش سبز تقدیر و تشکر کردند.

به موازات گسترش دیدارها و جلسات کروبی و موسوی که در روزهای آغازین سال که به بهانه دیدارهای نوروزی افزایش یافته ،نیروهای امنیتی تلاش می کند تا آنها را به شدت محدود کند . به همین منظور رو به تهدید کسانی آورده که با این دو رهبر منتقد وضعیت حاکم بر کشور دیدار می کنند . از آنجایی که برخورد و محدود کردن علنی آنها هزینه های بسیاری برای  دولت دارد و موجب گسترش نارضایتی های موجود می شود ، آنها چاره کار را در تهدید ، ارعاب و بازداشت دیگر فعالان اجتماعی و سیاسی کرده اند . بهانه این بار ” دیدار و گفت و گو با رهبران جنبش سبز ” است .


 


کلمه: خانواده های بازداشت شدگان به صورت خستگی ناپذیر هر شب برای پیگیری آزادی عزیزان در بندشان به جلوی زندان اوین می روند و به تجمع خودشان برای گرفتن پاسخی از مامورین زندان ادامه می دهند .

به گزارش کانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها، خانواده یکی از زندانیان در بند می گوید که پسرش که تنها نان آور خانه بوده است و باتعویض روغن ماشین خرج خود را در می آورده فقط بدلیل اینکه در جلوی مغازه خود ایستاده بوده دراول سفند ماه بازداشت شده و همچنان دراسارت بسر می برد .

خانواده او هرشب به جلوی زندان اوین می آیند تا بلکه از او خبری بگیرند.

منابع خبری جرس از تهران هم خبر می دهند که اوین همه روزه پذیرای خانواده هایی است که برای خبر و یا دیداری از عزیزشان ماههاست از دور و نزدیک به درکه می آیند.


 


کلمه:براساس جدیدترین توافق دولت و مجلس مقرر شد ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد خالص برای هدفمندکردن یارانه‌ها برای نه ماه از سال در نظر گرفته شود.

در صورت توزیع ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی میان حدود ۶۱ میلیون ایرانی که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر کرده‌اند، هر نفر ماهانه ۲۰ هزار و ۹۴۷ تومان یارانه دریافت خواهد کرد.

به گزارش مهر، براساس جدیدترین توافق دولت و مجلس مقرر شد ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد خالص برای هدفمندکردن یارانه‌ها برای نه ماه از سال در نظر گرفته شود.

همچنین براساس اعلام نمایندگان مجلس، قرار شده است عوارض و مالیات دریافتی از این محل نیز حذف شود.

براساس اطلاعات دریافتی رقم مالیات و عوارضی که قرار بود از بابت اعتبار هدفمندی یارانه ها حاصل شود، حدود سه هزار میلیارد تومان بوده است. بدین ترتیب میزان کل اعتبار هدفمندی یارانه ها با منظور کردن رقم حذف مالیات و عوارض حول و حوش ۲۳ هزار میلیارد تومان برای نه ماه سال می شود.

براساس قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، ۵۰ درصد از درآمد حاصل از اصلاح قیمت حاملهای انرژی به مردم ( به صورت یارانه نقدی و غیر نقدی)، ۳۰ درصد به تولیدکنندگان و ۲۰ درصد به دولت به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزینه ای و تملک داراییهای سرمایه ای اختصاص می‌یابد.

یارانه نقدی هر ایرانی

برهمین اساس، اگر ۵۰ درصد اعتبار ۲۳ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها را محاسبه کنیم، رقم ۱۱هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به‌دست می‌آید که بابت یارانه نقدی به مردم تخصیص خواهد یافت.

حال اگر فرض را بر این بگیریم که حدود ۶۱ میلیون ایرانی که فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده اند، یارانه نقدی بگیرند، در این صورت هر ایرانی – در صورت توزیع برابر یارانه نقدی میان مردم – ۱۸۸ هزار و ۵۲۴ تومان یارانه نقدی در سالجاری خواهد گرفت.

همچنین اگر رقم ۱۸۸هزار و ۵۲۴ تومان را بر ۹ ماه سال تقسیم کنیم، رقم ۲۰ هزار و ۹۴۷ تومان حاصل می شود که سهم هر ایرانی از یارانه نقدی در ماه خواهد بود.

در این میان اگر دولت بخواهد هدفمندکردن یارانه ها را دیرتر از زمان مقرر اجرایی کند، رقم یارانه نقدی هر ایرانی نیز به تناسب افزایش می یابد.

براساس مصوبه مجلس، از اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها، ۶ هزار میلیارد تومان سهم تولیدکنندگان و ۴ هزار میلیارد تومان سهم دولت خواهد بود.

براساس اعلام مرکز آمار ایران، ۶۱ میلیون و ۱۰۷ هزار و۷۹۶ نفر در طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار در سال گذشته شرکت کردند که ۴۱ میلیون نفر از این تعداد ، شهری و ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر روستایی هستند.


 


کلمه: فراکسیون خط امام(ره)مجلس با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف شدید از برخورد صورت گرفته با سیدمحمد خاتمی که همواره برای جمهوری اسلامی ایران عزت آفرین بوده است، از نپذیرفتن مسئولیت بی‌تدبیری توسط هیچ ارگان و مقامی خبر داد و ضمن تاکید بر پیگیری این موضوع توسط این فراکسیون با توجه به اختیارات قانونی خود، خواستار پیگیری این موضوع، رفع محدودیت‌های ایجاد شده و برخورد قانونی با این اقدامات ناروا توسط مسئولان ذیربط و بخصوص قوه قضائیه شد.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران

تاریخ انقلاب اسلامی، با تمام فراز و نشیب‌های خود در عرصه سیاست خارجی، همواره علو طبع و منش، فخامت اندیشه، متانت گفتار و رفتار توام به ادب و عقلانیت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در ارتقاء جایگاه بین المللی کشور و عزت ملت بزرگ ایران در دوره هشت ساله ریاست جمهوری را به عنوان برگی زرین ثبت نموده و دستاوردهای ارزشمند و ماندگار ایشان را (به ویژه بعد از پایان دوره مسئولیت) که با حضور در مجامع بین‌المللی و دفاع حکیمانه از اصول و ارزش های انقلاب اسلامی نصیب ملت نموده و برای جمهوری اسلامی ایران عزت آفرین بوده است فراموش نخواهد کرد.

ولی با کمال تاسف در روزهای اخیر شاهد اقدامات نسنجیده‌ای بودیم که با ممانعت از حضور معمار گفتگوی تمدن ها در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای در ژاپن، فرصت بهره‌مندی از این سرمایه ارزشمند ملی در دفاع از سیاستهای اصولی نظام به ویژه در برنامه صلح آمیز هسته‌ای را از کشور گرفت و در کنار فرصت سوزیهای دیگری که همه روزه با موضع گیریهای ناپخته و بعضاً ماجراجویانه شاهد آن هستیم چالشی دیگر را فراروی نظام قرار داد و این بار نیز همانند بسیاری از موارد مشابه هیچ ارگان و مقامی مسئولیت این بی‌تدبیری را بر عهده نگرفت.

فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیم احترامات خود به فرزند فاضل، با تقوی و متدین امام (ره) به خاطر تلاش‌هایی که برای ارتقاء نام ایران و ایرانی و دفاع از مواضع به حق ملت ایران در عرصه بین المللی به عمل آورده است و ضمن ابراز تاسف شدید از اینگونه بی‌تدبیریها و فرصت سوزیها، از مسئولان ذیربط به ویژه قوه قضائیه می‌خواهد ضمن پیگیری موضوع و رفع محدودیتهای ایجاد شده با اینگونه اقدامات ناروا برخورد قانونی بعمل آورد.

بدیهی است که این فراکسیون با توجه به وظایف قانونی خود، موضوع را پیگیری و نتیجه را به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رساند.


 


کلمه: حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان فنی و حرفه‌ای در اعتراض به حذف کنکور کاردانی به کارشناسی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش  ایلنا، این دانشجویان سال گذشته نیز چندین‌بار در اعتراض به این موضوع در مقابل مجلس تجمع کرده بودند. این دانشجویان علاوه بر اعتراض به حذف کنکور کاردانی به کارشناسی، نسبت به تبدیل فوق دیپلم به دیپلم تکمیلی فارغ‌التحصیلان فنی حرفه‌ای نیز معترض هستند.

شنیده می‌شود شب گذشته چند تن از این دانشجویان با علیرضا زاکانی نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات دیدار کرده و این نماینده مجلس قول مساعد برای پیگیری مشکلات آنها را داده بود.

به گفته این دانشجویان، گزارش صداوسیما و همچنین قول نادرست معاون وزیر علوم در این گزارش کار آنها را با مشکل روبه‌رو کردند.


 


کلمه: با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری قطر در گنبد شمالی (پارس جنوبی) میزان برداشت گاز این کشور از مخزن مشترک گازی بیش از سه برابر ایران خواهد بود. قطر برنامه دارد تا سال ۲۰۱۲ تولید گاز خود را از این میدان مشترک به ۲۷۰ میلیارد مترمکعب در سال برساند.

این میزان برداشت در سال ۲۰۱۲ بیش از سه برابر برداشت ایران از این میدان خواهد بود. برداشت ایران از این میدان در خوشبینانه ترین حالت ۶۴ میلیارد مترمکعب در سال خواهد بود و بنا بر اظهارات مسوولان طی چهار سال آینده اتفاق خاصی در منطقه رخ نخواهد داد. براساس آمار اوپک صادرات گاز ایران طی سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ به ترتیب ۶/۰ ، ۴/۳، ۵/۳ ، ۷/۴ و ۷/۵ میلیارد مترمکعب و صادرات گاز قطر در این مدت به ترتیب ۳/۱۸ ، ۲/۲۰ ، ۲/۲۴ ، ۱/۲۷ و ۱/۳۱ میلیارد مترمکعب بوده است.

به گزارش بهار، با توجه به متوسط صادرات سالانه ۲/۲۴ میلیارد مترمکعبی قطر در مقابل ۶/۳ میلیارد مترمکعبی صادرات ایران، قطر بیش از شش برابر ایران صادرات گاز داشته است. البته نباید از مصرف بی رویه گاز در ایران و چند برابر بودن مصرف کنندگان گاز در ایران نسبت به قطر غافل شد. قطر با استفاده از سرمایه، توان تکنولوژی خارجی و برنامه ریزی مناسب در بهره برداری از این مخزن ایران را پشت سر گذاشته است. اهداف تعیین شده برای توسعه این مخزن از سوی هر دو کشور تقریباً مشترک است. سیاست های کلی توسعه گاز در هر دو کشور عبارتند از:

۱- صادرات گاز به وسیله مایع سازی ال ان جی

۲- تبدیل گاز به فرآورده های مایع دارای ارزش افزوده جی تی ای

۳- توسعه صنایع پتروشیمی. طرح های قطر با همکاری شرکت های معتبر خارجی مانند شورون، بی پی، آموگو، گازپروم، اکسون موبیل و توتال به بهره برداری می رسد. اما برای همکاری شرکت های معتبر خارجی با ایران مشکلات عدیده ای وجود دارد که از آن جمله می توان به قوانین بسته سرمایه گذاری خارجی در ایران و اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران اشاره کرد. بنابر محاسبات بین المللی، قطر تاکنون ۴۵ میلیارد دلار بیشتر از ایران از این میدان برداشت کرده است. قطر در برداشت از این میدان عظیم ۱۰ سال از ایران پیش است که این امر موجب افزایش درآمد قطر نسبت به ایران شده است. قطر برای تولید ال ان جی برنامه های هدفمندی را دنبال می کند. سرمایه گذاری قطر در این بخش در قالب چهار فاز صورت می گیرد.

از این فازها قطر گاز «۱» در سال ۱۹۹۶ به بهره برداری رسیده است که شامل سه واحد تولیدی ال ان جی است. قطر گاز «۲» نیز سال گذشته میلادی راه اندازی شد و در مدار تولید قرار گرفت.

همچنین قطر گاز «۳» نیز در نیمه اول سال گذشته میلادی راه اندازی شد. اما قطر گاز «۴» که قرار بود در سال ۲۰۱۰ به بهره برداری برسد با تاخیر یک ساله در سال ۲۰۱۱ به بهره برداری خواهد رسید. قطر که بزرگ ترین تولیدکننده ال ان جی در جهان به شمار می رود هم اکنون بیش از۴۰ میلیون تن ال ان جی در سال تولید می کند. این میزان تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۰ و با بهره برداری از واحدهای تولیدی جدید به ۶۲ میلیون تن در سال رسید اما با راه اندازی قطر گاز۴ در سال ۲۰۱۱ میزان تولید ال ان جی این کشور به ۷۷ میلیون تن در سال خواهد رسید. قطر برای نقل و انتقال ال ان جی هم اکنون ۵۶ فروند کشتی در اختیار دارد که بزرگ ترین آن کشتی کیومکس با ظرفیت انتقال ۲۶۵ هزار مترمکعب است. طرح های موردنظر برای صادرات گاز مایع شده ال ان جی در ایران عبارتند از: ایران ال ان جی، پارس ال ان جی و پرشین ال ان جی که توسعه دو طرح پارس و پرشین به دلیل خروج شرکای خارجی به دنبال افزایش تحریم ها علیه ایران همچنان بلاتکلیف مانده است.

قطر با استفاده از موقعیت های خود به عنوان اولین تولیدکننده ال ان جی در جهان در پی تقاضای فراوان خریداران بالاترین قیمت ها را پیشنهاد می دهد. در این راستا قطرسال گذشته قراردادهایی با شرکت های کره ای و ژاپنی منعقد کرد که طی این قراردادها قطر سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن ال ان جی در سال تحویل این شرکت ها خواهد داد. مدت این قراردادها ۳۰ ساله با فرمول نرخ شناور است و در حال حاضر قیمت توافقی آن برای کره ای ها و ژاپنی ها ۱۳ دلار است. بنابراین قطر تا سال ۱۳۹۰ تنها از فروش ال ان جی در پارس جنوبی ۳۷ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. با مشکلات موجود در ایران در توسعه ال ان جی عمده درآمد پارس جنوبی در این بخش نصیب قطر می شود.


 


کلمه:پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد در آخرین حضور تلوزیونی خود در سال گذشته، اعلام کرد که معلوم نیست نمایندگان اقتصاددان مجلس از کجا مدرک گرفته‌اند، غلامرضا مصباحی مقدم امروز به تشریح مدارک و دانش اقتصادی خود از تریبون مجلس پرداخت.

به گزارش ایلنا، رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی با گلایه‌مندی از اینکه در طول یک ماه گذشته کسی از حیثیت نمایندگان اقتصاددان مجلس دفاع نکرد، خطاب به احمدی نژاد  یادآور شد: بیش از ۳۵ سال است که در زمینه اقتصاد تحصیل و تدریس کرده‌ام و با حکم وزارت علوم استادیار رسمی دانشگاه امام صادق هستم و در ۶ دانشگاه دیگر (تهران، علامه، شهید بهشتی ، آزاد و …) تدریس می‌کنم.

۸ کتاب اقتصادی نوشته‌ام و راهنمایی ۶۰ پایان نامه دکتری را راهنمایی کرده‌ام و حتی استاد راهنمای بسیاری از وزرا و مشاوران شما بوده‌ام.

وی با اشاره به اینکه شاگر آیت‌الله وحید خراسانی بوده است یادآورشد که اجتهادش از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

مصباحی‌مقدم که می‌گفت در انتخابات ریاست جمهوری به احمدی نژاد رای داده و بارها شجاعت وی را در اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها را ستوده است، ادامه داد: اما متاسفانه رئیس‌ دولت  بدون توضیح کافی قانون مصوب مجلس را غیر قابل اجرا خواند. شایسته نبود که ایشان در برابر قانون بایستد و هرجا لازم بود می‌توانستند لایحه اصلاحی به مجلس بفرستند.

نماینده تهران با بیان اینکه رئیس‌ دولت مظهر و نماد با فضیلت ملت است، ادامه داد: آیا سزاوراست که شب پایان سال در برابر میلیونها بیننده مجلس و قانون را زیر سوال ببرید؟

او که می‌گفت از همکاری با دولت و خیرخواهی خوداری نمی کند، در پایان گفت: امیدوارم رئیس‌ دولت ادب و اخلاق را مراعات بفرمایند.

محمود احمدی نژاد در یک برنامه تلویزیونی با زیرسوال بردن نظرات برخی نمایندگان مجلس  درباره هدفمند سازی یارانه ها گفته بود: "معلوم نیست این افراد کجا درس خوانده اند و چه کسی به آنها مدرک داده است؟"


 


کلمه: صبح امروز نمایندگان در جلسه‌ای غیرعلنی که یکساعت و ۱۵ دقیقه به طول انجامید به تامین نظر دولت در قالب قانون یارانه‌ای مصوب مجلس رای دادند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در جلسه غیر علنی گزارشی از جمع بندی نهایی مجلس در خصوص نحوه اجرای هدفمند کردن یارانه ها و کمک به دولت در این مسیر به نمایندگان ارائه کرد که این جمع بندی با ۱۶۱ رای مثبت به تصویب رسید.

گزارش کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی که با سخنان موافق غلامرضا مصباحی مقدم و مخالفت احمدتوکلی و علی مطهری مواجه شد، در ۳ بند جمع بندی شده بود:

نخست آنکه که درآمد ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت از محل اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها بدون عوارض و مالیات هزینه شود.

دوم اینکه سه ماه اول سال صرف اجرای مقدمات اجرایی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شود و دولت طی نه ماه باقیمانده، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کند.

بند سوم این گزارش نیز تاکید داشت که یارانه‌ها به همه خانوارها تعلق بگیرد اما بر اساس ماده ۷ هدفمند کردن یارانه‌ها دولت می تواند افراد کم درآمد را در اولویت قرار دهد.

در پایان این جلسه غیرعلنی بنا بر این شد که رییس مجلس جمع‌بندی کار کارگروه مشترک دولت و مجلس و گزارش کمیسیون ویژه را که با رای استمزاجی نمایندگان به تایید رسید، را به رییس‌دولت اعلام کند.


 


کلمه: ممانعت از سفر سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق ایران به ژاپن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

به گزارش سایت دیپلماسی ایرانی، شبکه خبری ای‌بی‌سی امریکا در این باره نوشت، از خروج سید محمد خاتمی از تهران ممانعت به عمل آمد.

وی می‌خواست برای شرکت در کنفرانس منع گسترش تسلیحات هسته‌ای که به مناسبت سالگرد حمله اتمی به هیروشیما ترتیب داده شده است، به ژاپن سفر کند که مقامات ایرانی از سفر وی ممانعت به عمل آوردند. سازمان دهندگان این کنفرانس در دقایق آخر فهمیدند که خاتمی به این کنفرانس نخواهد آمد. محمد خاتمی به دلیل حمایت از میر حسین موسوی، نامزد انتخابات گذشته ریاست جمهوری ایران که نسبت به پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات شبهه وارد کرده بود و اکنون به عنوان رهبر مخالفان وی شناخته می‌شود به شدت تحت فشار طرفداران دولت احمدی‌نژاد است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، محمد خاتمی، رئیس جمهوری اصلاح طلب ایران با فشار دولت ایران از سفر به ژاپن برای شرکت در کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای بازماند. این در حالی است که تهران دقیقا هم‌زمان با کنفرانس هیروشیما خود میزبان کنفرانس منع گسترش تسلیحات اتمی است و قرار نیست اصلاح طلبان در آن شرکتی داشته باشند.

خبرگزاری فرانسه نیز با پر اهمیت دانستن ممانعت دولت ایران از خروج سید محمد خاتمی رهبر دولت اصلاح طلب ایران نوشت، قرار بود محمد خاتمی برای شرکت در کنفرانس منع گسترش تسلیحات هسته‌ای به ژاپن سفر کند که با ممانعت دولت ایران از این سفر باز ماند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش می‌دهد، البته این نخستین بار نیست که محمد خاتمی مورد حمله طرفداران دولت البته از نوعی دیگر قرار می‌گیرد. وی که از مهمترین مخالفان دولت محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهوری جنجالی ایران که انتخاب مجددش در سال ۲۰۰۹ سر و صدای زیادی ایجاد کرد، محسوب می‌شود، پیش از این نیز بارها از سوی تندروهای طرفدار احمدی نژاد مورد حمله کلامی و تهدید قرار گرفته است.

روزنامه الوطن چاپ عربستان نیز گزارش داد، باز داشتن خاتمی از سفر به خارج نشان از افزایش فشارها به اصلاح‌طلبان دارد و بازگو کننده آن است که قرار است تنش‌ها میان اصلاح‌طلبان مخالف دولت و طرفداران دولت باز هم افزایش یابد.

روزنامه کویتی الجریده نیز در این باره نوشت، در حالی از سفر محمد خاتمی به ژاپن برای شرکت در کنفرانس منع گسترش تسلیحات هسته‌ای ممانعت به عمل آمده است که روز شنبه ۱۷ آوریل تهران میزبان کنفرانسی مشابه در تهران با حضور جمعی از نمایندگان و مقامات عالی‌رتبه بیش از ۵۰ کشور جهان بود.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد، محمد خاتمی در روزهای گذشته شاهد انتقادها و حملات بسیار تند تندروهای طرفدار احمدی‌نژاد بوده که عمده دلیل آن نیز پیوستن خاتمی به جمع رهبران مخالف معترض به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ که به دنبال آن محمود احمدی‌نژاد مجددا رئیس جمهور شد، است.


 


کلمه: آرش صادقی دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی به ۳ سال حکم تعزیری محکوم شد.

به گزارش جرس، وی که پیشتر دانشجوی دانشگاه امیر کبیر تهران بوده و سال گذشته به دلیل مسائل سیاسی از این دانشگاه اخراج شده است در روز عاشورا بازداشت می شود و پس از تحمل قریب ۳ماه زندان در آستانه ی نوروز به مرخصی می آید و سپس در روز ۱۵ فروردین بار دیگر به زندان باز گردانده می شود.

آرش صادقی در ایام مرخصی در گفتگو با دوستانش از ضرب و شتم شدید خود در زندان خبر داده بود تا جایی که دوبار کتف راستش از جا در می رود.با این همه وی به درخواست و توصیه بازجویان از رسانه ای ساختن این برخوردها خودداری می کرده است.

به گفته یکی از دوستان آرش صادقی حکم ۳ سال حبس تعزیری آرش که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه صادر شده است مربوط به فعالیت های او در دانشگاه امیر کبیر و در ذیل اتهاماتی همچون اعتراض به خاکسپاری شهدا و همچنین شرکت در تجمعاتی که در حمایت از دانشجویان زندانی امیر کبیربرگزار می شده، بوده است.

صادقی هم اکنون در سلول انفرادی در بند ۲۴۰ زندان اوین نگهداری می شود و درارتباط با پرونده جدیدی در مورد حوادث پس از انتخاب بازجویی می شود.


 


کلمه:کاخ سفید تائید کرده محمود احمدی نژاد، به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نامه ای فرستاده است.

مایک هامر، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مستقر در کاخ سفید، شنبه، ۲۸ فروردین (۱۷ آوریل) از اظهار نظر درباره محتوای این نامه خودداری کرد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از این مقام آمریکایی می نویسد، کاخ سفید قصد پاسخ دادن به نامه محمود احمدی نژاد که ماه گذشته دریافت شده است را ندارد.

محمود احمدی نژاد در یک برنامه تلویزیونی از نگارش نامه به اوباما خبر داد.این دومین نامه ای است که خبر ارسالش به اوباما رسما در رسانه ها اعلام شده است.پیش از این احمدی نژاد در طول دوران ریاست بر دولت چندین نامه به روسای کشورهای اروپایی وآمریکا از جمله بوش نوشت که هیچ گاه پاسخی برای او به همراه نداشت.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به kaleme-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به kaleme@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته