-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

Latest News from Emrooz for 04/26/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.





امروز: دومین نشست بررسی و سیاستگذاری برنامه های بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) با حضور دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)،نمایندگان نهادها،سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برگزار شد.
به گزارش ايلنا، محمد علی انصاری در این نشست با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)گزارشی از برنامه های ستاد بزرگداشت و اقدامات انجام گرفته در این ستاد ارائه کرد.
وی در همين ارتباط گفت:مراسم ویژه بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)امسال تنها در روز چهارده خرداد ماه با برپایی نماز جمعه برگزار می‌شود.
انصاری با بیان اینکه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)به ‌جز مراسم روز 14 خرداد برنامه‌ای در حرم مطهر و سایر نقاط تهران نخواهد داشت، تاکید کرد: از آنجا که در روز سیزدهم خرداد ماه که سالرزو ولادت حضرت زهرا(س)و نیز میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، برنامه‌ریزی‌ها باید متناسب با دو رویداد میلاد و رحلت امام خمینی (ره) باشد.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه مراسم مربوط به بزرگداشت امام خمینی (س)باید "تکریم واحترام مردم"و "حول محور امام و ولایت "برگزار شود، خاطر نشان كرد:دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید با برنامه‌ریزی جامع و کامل در شان بینانگذار جمهوری اسلامی ایران و با تاکید "وحدت ملی"باشد.
وی از ستاد آئمه جمعه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،شهرداری تهران و صدا و سیما خواست تا در خصوص مراسم ویژه روز 14 خرداد و برپایی نماز جمعه در این روز برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام دهند.
دبیرستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) همچنین بار دیگر بر معرفی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در ستاد برگزاری مراسم تاکید کرد.
در این نشست که نمایندگان نهادها،سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف حضور داشتند، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین ضمن اعلام آمادگی سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج برای همکاری گسترده با ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال گفت:سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج برنامه‌ریزی گسترده و منسجمی را برای اجرای کامل مراسم و هماهنگی با ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) تشکیل داده است.
براساس این گزارش ،نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت و‌درمان، راه‌و‌ترابری، شهرداری تهران،ستاد ائمه جمعه،کمیته امداد و نیز کمیته‌های مختلف ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره)گزارشی از اقدامات انجام گرفته و برنامه‌های در دست اقدام ارائه دادند.


 




در مصاحبه های خارج از کشور که سردمداران دولت فعلی انجام می دهند، مضمون یکی از مصاحبه ها نظر مرا به خود جلب کرد و البته بسیار متأثر شدم. آقای احمدی نژاد در یکی از مصاحبه هایی که در خارج از کشور داشته اند، ادعا کرده اند که در ایران آزادی وجود دارد، و مصداق آن را آزاد گذاشتن و آزاد بودن سران مخالفان خود دانسته اند. دراینجا من زهرا رهنورد بعنوان فرد کوچکی از ملت - همانطور که در گذشته بارها اعلام کرده ام - اعلام می کنم که به شخصه ترجیح می دادم که هزار بار خونم ریخته شود، قطعه قطعه شوم، اما قطره خونی حتی از سرانگشت کسی به زمین نریزد. سران جنبش سبز نیز بارها چنین مضمونی را در سخنان خود اعلام کرده اند که از جان خود گشته اند و هیچیک چیزی نمی خواهند جز سرافرازی و سعادت ملت؛ یعنی آزادی، دموکراسی، و قانونگرایی و رفاه ملی.

• اما این چه منتی است که بر سر ما می گذارید که محیطی امنیتی و پلیسی در جامعه برقرار کرده اید؟


• این چه منتی است که بر سر اصلاحات و رهبران آن که جوانان، زنان، و مردان را در خیابانها به گلوله بسته اید، و زندانها را پر کرده اید از انسانهای شریف، انسانهایی که فریادرسی جز خدا را ندارند؟


• این چه منتی است که آزادیخواهان را در انفرادیهای مخوف به غل و زنجیر کشیده اید؟ و عده ای را به بهانه های واهی و من درآوردی اعدام کرده اید؟


• و زنان را که عزت و آبروی ملتند در هلفدونی ها به اقرار وادار می کنید و البته موفق هم نمی شوید؟


ای کاش به جای اینهمه اقدامات بی فایده، با سران اصلاحات و معترضین ملت به گفتگو می نشستید و گره ای را که با دست باز می شود، به دندانهای کند خودتان نمی سپردید.


حالا هم فرصت باقی است. به مبارکی دو روز بزرگ، روز کارگر و معلم می توانید - به طور نسبی - نشان دهید که می خواهید دروغی را، که ادعا کرده اید، به راست و حقیقت نزدیک کنید:


1. همه کارگران و معلمان زندانی را بعنوان مقدمه اولیه آزاد کنید.


2. پس از مقدمه فوق، زنان را آزاد کنید و سپس باقی زندانیانی را که گمنام یا مشهور در سراسر کشور پخش کرده اید آزاد کنید.

3. یک انتخابات آزاد و دموکراتیک را در کشور برگزار کنید

4. به نصیحت مخالفان و نقد آنان توجه کنید که به ورشکستگی کشاندن اقتصاد ملی که حاصل آن بیکاری، اعتیاد و در هم ریختن خانواده ها است و بارها هشدار داده اند؛ یعنی کمربندها را محکم کنید، از واردات بی رویه که تراز تجاری کشور را منفی کرده است دست بردارید. بورکینافاسو و زیمبابوه و چین و امثالهم را که تاج سرتان کرده اید، کنار گذارید، تا طومار کارخانه های ورشکسته و شکمهای گرسنه و کودکان چشم انتظار غذا و لباس، و کارگران بیکار، محصول سیاستهای افتصادی غلط است، بسته شود.

5. مطبوعات را که رکن چهارم نظامهای تفکیک قوا است آزاد کنید.

6. با ایجاد فضای فرهنگی (نه امنیتی) شادی تنفسی فکورانه را به ملت هدیه کنید...



و البته همه اینها، برای اینکه بیش از این در سطح بین المللی و داخلی دروغگو جلوه نکنید، یک قدم از هزار قدمی است که پیش رو دارید.


 






 




امروز:عضو فراكسيون خط امام(ره) مجلس گفت:دولت قصد دارد مسئوليت عدم اجراي هدمند كردن يارانه‌ها را متوجه مجلس كند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، مناظره جمشيد انصاري نماينده فراكسيون خط امام(ره) مجلس و حجت‌الاسلام مصباحي مقدم،عضو كميسيون اقتصادي با موضوع عملكرد اقتصادي مجلس در سال گذشته به همت انجمن اسلامي دانشكده پزشكي دانشگاه تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام مصباحي مقدم با اشاره به روند مطرح شدن لايحه هدفمندي يارانه‌ها اظهار داشت: هدفمندي يارانه‌ها مسئله‌اي بود كه با مردم جامعه مماس بود بنابراين ما در مجلس تصميم گرفتيم كه سريعا قانون براي آن تصويب كنيم.
وي سپس به روند تصويب آن در دولت و طرح در مجلس شوراي اسلامي و هم‌چنين اختلاف‌نظرهاي قوه مجريه و قوه مقننه در مراحل مختلف تصويب آن در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: تعيين سقف 20 هزار ميليارد براي درآمدهاي حاصل از يارانه حركت ملايمي بود كه مجلس آن‌را انتخاب كرد اما رئيس‌جمهور در مصاحبه شب عيد خود واكنش منفي به آن نشان داد كه اين كار وي علاوه ‌بر اينكه اهانتي به مجلس محسوب مي‌شد به نظرات كارشناسان اقتصادي نيز اهانت بود و به دليل تعطيلي مجلس و مطبوعات در ايام عيد فرصت واكنش به اقدام وي فراهم نشد اما مقام معظم رهبري نسبت به سخنان رئيس‌جمهور در آن خصوص واكنش نشان دادند و اظهار داشتند كه دولت به هر آنچه كه قانون شده عمل كند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي سپس به بيان آنچه كه از نظر رئيس‌جمهور ابهامات لايحه مصوب از سوي مجلس مطرح شده بود پرداخت و با توجيه آنها گفت: امروز دولت دست به كار شده و اجراي آن را آغاز كرده است اين طرح آرزوي بيش از 2 دهه كشور است كه اميدواريم اجرا شود.
سپس جمشيد انصاري در ابتداي سخنان خود با بيان اينكه نمي‌توانم تاسف خود را نسبت به عدم حضور جمع قابل توجهي از دانشجويانمان كه به هر دليل امروز در دانشگاه‌ها و چنين نشست‌هايي حضور ندارند اظهار نكنم گفت: انشاء‌الله تمهيداتي انديشيده شود كه اين وضع سامان يابد.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به پيشينه مطرح شدن موضوع هدفمند شدن يارانه‌ها و ارائه آن از سوي دولت گفت: وقتي اين لايحه به مجلس رسيد آقاي مصباحي مقدم گزارشي از كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي دولت را به مجلس ارائه كرد كه حكايت از آن داشت كه اين لايحه زماني‌كه در دولت تصويب شده داراي ابهاماتي بود.
وي با بيان اينكه مجلس پس از ورود به بحث تصويب قانون هر روز مشكلاتي را با دولت داشت تشكيل صندوقي در اختيار دولت براي واريز درآمدهاي حاصل از هدفمندي يارانه‌ها و پيش‌بيني اين موضوع در قوانين سنواتي را نمونه آن عنوان كرد و گفت: امروز فكر مي‌كنم كه دولت به دلايل خاصي دليلي براي اجراي اين قانون نمي‌بيند در حالي‌كه زماني فكر مي‌كرد كه اين طرح بايد اجرا شود و با اقداماتي قصد دارد مسئوليت عدم اجرا را متوجه مجلس كند.
انصاري ادامه داد: هنوز هم پس از گذشت مدتي از تصويب قانون هدفمندي يارانه‌ها اراده‌اي جدي در دولت براي اجراي آن نمي‌بينم. چنان‌چه مراحلي از آن شروع شده ولي ممكن است در مراحل بعد متوقف شود. دليل من براي اين ادعا اظهارات رئيس‌جمهور در نامه‌اي كه به لاريجاني و البته مشابه آن‌را به مقام معظم رهبري نوشته بود است. احمدي‌نژاد در اين نامه مصوبه مجلس را بسيار پيچيده و داراي ابهام عنوان كرده بود كه مشكلات فراواني را براي مسئولين در اجرا و مردم وارد مي‌كند.
در بخش ديگري از اين مناظره مصباحي‌مقدم به بحث‌هايي در خصوص بودجه پرداخت و گفت: در حالي‌كه بايد اتكا به درآمدهاي نفتي در بودجه را كاهش دهيم امسال نيز اتكا به نفت نسبت به سال گذشته در بودجه افزايش يافته است البته شايد بتوان گفت اتكاي نسبي ما به نفت كاهش يافته اما بايد ديد كه عدد مطلق در اين قضيه چيست كه آن اتكاي به برداشت از ارز نفتي است و اين عدد بيشتر شده است. به نحوي كه برداشت دولت از ارز نفتي البته با موافقت مجلس افزايش يافته و حتي در مواردي برداشت دولت از ارز نفتي را بدون موافقت مجلس نيز داشته‌ايم كه برداشت از حساب شركت ملي نفت براي واردات بنزين از آن جمله است.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي پيش‌بيني كرد كه در بودجه امسال نيز با كسري بودجه مواجه‌ خواهيم بود.
وي سپس با انتقاد از برنامه پنجم توسعه با بيان اينكه برنامه‌ها بايد داراي قالب و هدف باشند گفت: برنامه پنجم توسعه حتي از اسم برنامه و قالب برنامه به قدري دور است زيرا در برنامه بايد هدف‌هايي مشخص شود كه من اين‌گونه اهداف را مشاهده نمي‌كنم بنابراين مجلس بايد با كار دقيق‌تر برنامه‌اي تنظيم كند تا نام برنامه لايق آن باشد.
هم‌چنين جمشيد انصاري با اشاره به ارقام پيش‌بيني شده در بودجه براي امور مختلف و عدم تحقق اهدفي كه از پيش تعيين شده گفت: مشكل منابع درآمدي بودجه كشور 2 بخش است يكي پيش‌بيني‌هايي كه دولت كرده و قابل تحقق نيست و ديگري مواردي كه مجلس به آن افزوده و قابل تحقق نيست.
وي گفت: به عنوان مثال اعتبارات عمراني ما برخلاف گزارش مجلس مبني بر افزايش 110 درصدي امسال نيز در حد همان 17، 18 هزار ميلياردي كه پارسال بود خواهد بود.
در ادامه مناظره حجت‌الاسلام مصباحي‌مقدم و جمشيد انصاري سئوالاتي نيز از سوي دانشجويان مطرح شد كه 2 ميهمان برنامه به سئوالات پاسخ دادند.
نماينده فراكسيون خط امام مجلس در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه دليل منتفي شدن خوشه‌بندي‌ها چيست و بخشي از اعضاي جامعه كه نيازمند دريافت يارانه‌ هستند به اينترنت دسترسي ندارند تا در جريان اقدامات مقتضي در اين زمينه قرار گيرند، اظهار داشت: البته بسياري از اين سئوالات براي ما نيز ايجاد شده است اما دولتي‌ها مدعي‌اند كه حدود 85 درصد از مردم فرم وضعيت خانوار را پر كرده‌اند اما واقعيت اين است كه اين طرح در اجرا خالي از اشكال نخواهد بود.
وي ادامه داد: البته اگر بلافاصله پس از جنگ اين كار آغاز مي‌شد حتما امروز در مرحله ديگري بوديم اما خوب به دلايلي صورت نگرفت.
وي سپس با انتقاد از برخي اظهارات مبني بر اينكه اجراي هدفمندي يارانه‌ها تنها با جسارت و جرات خاص دولت نهم آغاز شده و با بيان اينكه اداره كشور را نمي‌توان با افسانه‌سرايي سامان داد گفت: اين چه جسارتي است كه همانند فتحعلي‌شاه شمشير بر مي‌كشند به قصد حمله به رم اما قدمي هم پيش نمي‌گذارند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي خطاب به مصباحي‌مقدم گفت: چنان‌چه مجلس هفتم در قانون برنامه چهارم ماده 3 را تغيير نمي‌داد امروز 6 سال جلوتر بوديم.
مصباحي مقدم در پاسخ گفت:برنامه چهارم اصولا نوشته شد براي دولت نهم و درخصوص بحث جرات و جسارت براي اجراي هدفمندي يارانه‌ها نيز بايد توجه داشت كه اين موضوع هم در برنامه دوم مورد اشاره بود و هم در برنامه سوم آمده بود و اين‌كه مي‌گوييم جرات اجرا ناظر به اين موضوع است. البته من شنيدم كه آقاي هاشمي رفسنجاني نيز گفته بود من اين كار را انجام مي‌دهم اما مجلس وقت اجازه نداده بود.
وي درخصوص اصلاح ماده 3 برنامه چهارم از سوي مجلس هفتم گفت: در رابطه با قيمت حامل‌هاي انرژي اگر آن اقدامات صورت نمي‌گرفت موجي از اعتراض ايجاد مي‌كرد كه نه فقط سقوط دولت بلكه انتظار سقوط نظام هم مي‌رفت.
مصباحي‌مقدم در بخش ديگري از پاسخ خود گفت: البته تورم نه ناشي از اصلاح ماده 3 بلكه از يك عامل ديگر بود و آن احمدي‌نژاد بود كه گفت" تا كي ارزهاي نفتي در بانك‌ها بماند، بايد از آنها استفاده كنيم".
انصاري با اشاره به بخشي از صحبت‌هاي مصباحي‌مقدم گفت: البته برخي از دوستان معتقدند كه هدفمند كردن يارانه‌ها توسط اصلاح‌طلبان زياد به درد نمي‌خورد و مي‌گويند كه ما بايد آن‌را اجرا كنيم.
اين نماينده مجلس با بيان اينكه به تمام تصميمات ما وجهي از سياست آويخته است گفت: در جلسه‌اي كه براي بررسي در اين خصوص برگزار شد من به لاريجاني گفتم كه اين بحث و تصميم آن (هدفمندي يارانه‌ها) ملي است و اجازه دهيد تا در فضاي غيرسياسي بررسي شود كه رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت" اساسا در مجلس چيزي فارغ از سياست وجود ندارد."
وي با بيان اينكه كوچك‌ترين مسائل سياسي و امنيتي مي‌تواند اجراي اين طرح را متوقف كند گفت: بايد ملاحظات دقيق سياسي، اجتماعي و امنيتي را در اجراي آن داشته باشيم زيرا اگرچه اين طرح در مباني خود اقتصادي است اما در اجرا كاملا سياسي است.
در ادامه اين نشست خبري دانشجوي ديگري با اشاره به حوادث پس از انتخابات و حادثه كوي دانشگاه از عدم انتشار گزارش كميته ويژه مجلس در اين خصوص انتقاد كرد و گفت: چرا گزارش اين كميته هيچ‌گاه منتشر نشد آيا گزارش كهريزك كه در آن افرادي متهم شدند اما در عين حال هنوز در دولت داراي سمت هستند براي مجلس تجربه شد تا ديگر از اين گزارش‌ها ارئه ندهد؟ كه مصباحي‌مقدم گفت: بنده شخصا وارد ماهيت اين موضوع نشده‌ام و مي‌توان از اعضاي اين كميته كه از فراكسيون اقليت نيز در آن عضو هستند جويا شد مجلس بايد اهتمام بيشتري از خود نشان دهد زيرا براي ما هيچ فرقي نمي‌كند كه فرد از چه گروه يا طايفه‌اي باشد بلكه بايد به مسائل رسيدگي شود.
در همين لحظه جمشيد انصاري با بيان اينكه اصلا از اعضاي فراكسيون اقليت در اين گروه حضور نداشتند به نحوه شكل‌گيري آن اشاره كرد و گفت: اساسا در مجلس كميته‌اي براي پيگيري كوي دانشگاه تشكيل نشد به نحوي كه پس از حادثه كوي دانشگاه در سحرگاه 25 خرداد تعدادي از همكاران ما كه تنها به مايه ارتباطشان با دانشگاه تهران حاضر شده بودند اطلاعاتي حاصل كردند.
وي افزود: نادران، سروري و كاتوزيان وقتي كه بخشي از ماوقع را از دانشجويان شنيدند با آقايان عباسپور و ابوترابي تماس گرفته و موضوع را مطرح مي‌كنند و اين دو نيز به آنان ملحق شده و خود به صورت داوطلبانه پيگيري مي‌كنند.
انصاري خاطرنشان كرد:در ادامه وقتي كه پاره‌اي اطلاعات را به لاريجاني ارائه مي‌دهند وي مي‌گويد شما كه به اين قضيه وارد شده‌ايد گزارشي ارائه دهيد. بنابراين اين افراد از ابتدا هم از سوي رئيس‌ مجلس انتخاب نشده بودند و البته از سوي مجلس نيز انتخاب نشده بودند بلكه از روي احساس تكليف و علاقه اين كار را انجام داده بودند.
وي با بيان اينكه از اقليت كسي در اين گروه حضور نداشت گفت: 2، 3 روز پس از آن زماني‌كه اين افراد گزارشي از قضيه را به جلسه غيرعلني داخل مجلس مي‌آورند زاكاني نيز به آنها اضافه مي‌شود البته بخشي از گزارش ابوترابي‌فر با اعتراض اقليت مجلس مواجه شد و حتي برخي از دوستان نيز به خود اين گروه كه چگونه تشكيل شده‌اند اعتراض كردند كه در نتيجه اعضاي اين گروه كار را رها كردند.
انصاري تصريح كرد: بنابراين تعابيري مثل كميته حقيقت‌ياب و ويژه اساسا وجود خارجي نداشته و دوستان ما بر اساس علاقه اين كار را آغاز كردند در عين حال بايد از اين موضوع گزارش رسمي منتشر مي‌شد كه به نظرم اين امر كوتاهي‌هاي مجلس در اين قضيه است.
وي تاكيد كرد: البته همان موقع در رابطه با كوي دانشگاه از من سئوال شد كه من گفتم راجع‌به آنچه كه اتفاق افتاده و عاملان آن هيچ ابهامي نيست و مشخص است كه چه كساني حمله كرده‌اند اما اراده‌اي براي برخورد وجود ندارد.
اين نماينده عضو فراكسيون خط امام در خصوص بخشي از اظهارات مصباحي‌مقدم مبني بر اينكه درگير مباحث اقتصادي مجلس بوده و مجال پرداختن به اين موضوع را نداشته گفت: آقاي مصباحي‌مقدم حفظ ظاهر مي‌كند.
وي گفت: بنابراين منتظر نباشيد گزارشي از سوي مجلس در اين خصوص ارائه شود زيرا كميته‌اي نه از سوي رئيس مجلس و نه خود مجلس انتخاب نشده است.
انصاري افزود: البته در همان ابتدا برخي از نمايندگان كه مسائل را فتنه مي‌خواندند و پرداختن به آن‌را منطبق با مصالح نمي‌دانستند .عده‌اي هم به اعضاي كميته معترض بودند كه من به رئيس مجلس گفتم فردي از دوستان ما در اين كميته وجود ندارد و لاريجاني گفت من كميته‌اي تشكيل نداده‌ام شما نيز مي‌توانيد خود با آن جمع همكاري كنيد.
سپس يكي از دانشجويان با ارائه مواردي از احضاريه دادگاه‌هاي انقلاب به دانشجويان گفت: اخيرا احضاريه‌هايي حتي از سوي سازمان قضايي نيروهاي مسلح ابلاغ مي‌شود كه اين موضوع با قوانين منطبق نيست زيرا سازمان قضايي نيروهاي مسلح خاص نيروهاي مسلح است نه دانشجويان كه مصباحي‌مقدم با مشاهده آنها گفت: نمونه‌اي از احضارنامه‌ها را به من بدهيد و البته تا جايي كه بتوانم موضوع را پيگيري مي‌كنم.
وي با بيان اينكه من از زاويه ديگري به اين موضوع نگاه مي‌كنم و ضرورتي نمي‌بينم آن‌را عنوان كنم گفت: نسبت به اين موضوع حساس شده‌ام و حتما در خصوص اين مساله تحقيق مي‌كنم و سعي مي‌كنم در مجلس آن‌را دنبال كنم.


 



امروز: نماينده مردم اصفهان در مجلس ششم با تاكيد بر نقش جريان اصلاحات در كشور، گفت: جبهه اصلاحات با حضور اصولگراياني كه از آن جناح كنده مي‌شوند گسترش مي‌يابد.
احمد شيرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالي در مورد امكان حذف جناح جريان اصلاح‌طلب و جايگزين كردن اصولگرايان منتقد با آنها، اظهارداشت: اينكه جناح‌هاي سياسي جديد در كشور شكل گيرد، نه اتفاق بدي است و نه قابل اجتناب است؛ اينكه جناح اصولگرا نتوانند يكپارچگي خود را حفظ كند و چند تكه شود يك مساله جداگانه است و حذف اصلاح‌طلبان هم امر ديگري است كه اصولا امكانپذير نيست.
وي افزود: جناح اصلاحات در تاريخ اين كشور نقش مهمي را ايفا كرده است و مگر اينكه با يك بلاي آسماني يا برخورد وسيع حذف شود، لذا نبايد چنين فرض كرد كه چنين اتفاقي خواهد افتاد.
اين استاد دانشگاه در مورد ايجاد اختلاف در جناح اصولگرا گفت: اينكه اصولگرايان منتقد به دليل برخوردهاي خشن طرف مقابل و سوالهاي بي‌پاسخ، به سمت اصلاح‌طلبان بيايند احتمالاً اتفاق خواهد افتاد، اما اين بدان معنا نيست كه اصلاح‌طلبان هم حضور نخواهد داشت بلكه آنها تاثير خواهند داشت و جبهه اصلاحات با حضور اصولگراياني كه از آن جناح كنده مي‌شوند گسترش مي‌يابد.
نماينده مردم اصفهان در مجلس ششم با بيان اينكه جريان اصلاحات بسيار قدرتمند‌تر از حد تصور است، تصريح كرد: ما انباشته سياسي و اجتماعي فراواني داريم، ولي برخي فكر كردند كه افراد اين جناح ظرف چند ماه توبه مي‌كنند و از مواضع خود عدول مي‌كنند، اما اين اتفاق نيفتاد و شكست بزرگي بر جبهه اقتدارگرايان تحميل شد. بنابراين پتانسيل جنبش اصلاح‌طلبي نشان مي‌دهد كه محو نمي‌شود.
شيرزاد در پايان گفت: اينكه يك جنبش به دليل شرايط سخت مدتي در صحنه ظاهر نباشد طبيعي است و در ادوار مختلف هم اين اتفاق رخ داده است، زيرا تمام امكانات از آنها گرفته شده است و كم ديده شدن به معناي محو ايده‌ها و نادرستي سخن آن جناح نيست، زيرا حقانيت موضع گيري‌ها به راحتي از بين نمي‌رود.


 



امروز:معاون حقوقي رياست‌جمهوري از برگزاري جلسه رسيدگي به شكايت دولت از نماينده سنندج خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، فاطمه بداغي در حاشيه نخستين همايش مالكيت هنري و ادبي در جمع خبرنگاران در خصوص شكايت دولت از نماينده مردم سنندج در مجلس شوراي اسلامي گفت:پرونده اين نماينده مجلس در دادسرا كاركنان دولت در حال رسيدگي است و عدله كافي ارائه شده كه به زودي پرونده تكميل شده و جلسه رسيدگي نيز به زودي برگزار خواهد شد.


 




امروز: جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس ششم دیدار و گفتگو کردند. این دیدار که شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۸۹، در فضایی صمیمی و دوستانه برگزار گردید، نمایندگان سابق ملت در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه تحلیل فضای سیاسی کنونی کشور از مواضع اصولی و شجاعانه و ایستادگی و مقاومت کروبی در دفاع از خواستگاه به حق ملت و تلاش ایشان در جهت بازگشت کشور به قانون اساسی تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش سحام نیوز نمایندگان ادوار مجلس در بخشی از سخنان خود، ادامه وضعیت کنونی را نگران کننده ارزیابی نموده و شرایط کشور را بحرانی توصیف کردند.

حجت الاسلام مهدی کروبی ضمن خوش آمدگویی و آرزوی توفیقات روزافزون در سال جدید، سخنان ایشان را بسیار مهم ارزیابی نموده و در چند بخش صحبتهای خود را ارائه کردند:ایستادگی در برابر قانون شکنی و تلاش در جهت بازگشت کشور به قانون اساسی، بی شک آنها را به زانو در خواهد آورد و پیروزی را نصیب ملت خواهد ساخت.

مهدی کروبی در تائید سخنان برخی از نمایندگان ادوار مجلس درباره افزایش فشارها و تداوم آن، گفت: از یکسو با مردم آنچنان برخورد کردند که متاسفانه به هیچ وجه در شان نظام ما نبود و آن مسائل تلخ را به بار آوردند و در تداوم آن امروز با صدور احکام سنگین، افزایش فشارهای امنیتی در جامعه بخصوص دانشگاه ها، ایجاد فضای تهدید و ارعاب در مراسم ها و حتی در دید و بازدیدها، و از سوی دیگر سناریوی برخورد فیزیکی و روانی را با بنده و آقای موسوی در دستور کار قرار دادند.

بنده همچون سایر دلسوزان طبق وظیفه شرعی و قانونی خود در کنار ملت از حقوق قانونی آنها دفاع نمودم. با مشاهده همراهی و ایستادگی و ارتباط تنگاتنگ مردم و دلسوزانشان، عده ای را اجیر و سناریو را اجرا کردند.

متاسفانه توهین و ناسزاگویی کم بود که بدان حرمت شکنی را نیز افزودند. با حمله های فیزیکی به حضور بنده در کنار ملت، برخورد با خانواده ام: ضبط پاسپورت فرزندم دکتر تقی کروبی، جانباز و استاد دانشگاه که جهت امور علمی و درج مقاله قصد عزیمت به خارج از کشور را داشت، ضبط پاسپورت فرزندم حسین کروبی، حمله های بی شرمانه به منزل بنده و شکستن شیشه های منزل ما و همسایه ها و شعار دادن های نامناسب و غیراخلاقی! دستگیری فرزندم علی کروبی در سالروز گرامیداشت پیروزی انقلاب و ضرب و شتم شدید و توهین نمودن و تهدید وی، همه نشان از افزایش فشارها و تداوم این شیوه غیراخلاقی، غیرعقلانی و غیراسلامی در قبال جریان قانون خواه ملت است.

اما آگاه نیستند که هر چقدر فشارها را بیشتر کنند و به روند کنونی تداوم بخشند ما نیز بیشتر مقاومت کرده و انسجام بیشتری خواهیم یافت و مصمم تر از قبل ایستادگی خواهیم کرد. برادران و خواهران گرامی، نمایندگان محترم ادوار مجلس شورای اسلامی بدانید ایستادگی در برابر قانون شکنی و تلاش در جهت بازگشت کشور به قانون اساسی، بی شک آنها را به زانو در خواهد آورد و پیروزی را نصیب ملت خواهد ساخت.

اطلاع رسانی وظیفه تک تک ماست

شواهد حاکی از شروع جدید موج جنگ روانی است!

کروبی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اطلاع رسانی تاکید نموده و افزودند: افراطیون در تلاش هستند که با راه اندازای جنگ روانی و افزایش فشارهای امنیتی، فضا را به نحوی جلوه دهند که حتی افراد از دیدار یکدیگر نیز بهراسند!! البته انتشار اخبار دیدارهای پی در پی نشان از شکست این جنگ روانی است ولی نباید آنرا ساده انگاشت چرا که شواهد حاکی از شروع جدید موج جنگ روانی است. نگرانی و بیم آنها از آگاهی ملت است. سعی دارند مردم را در انزوای خبری قرار دهند. بنابراین وظیفه مهم تک تک ما در این شرایط اطلاع رسانی است و در این راه از تمامی ظرفیتهای موجود می بایست استفاده کرد.

وجود احزاب برای اداره یک کشور ضروری است

با پلمپ و بستن احزاب کشور را نمی توان مدیریت کرد!

دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره احزاب گفت: یکی از ماحصل های قرنها تلاش بشر در جهت مدیریت بهتر کشور و جامعه، استفاده و بهره گیری از وجود احزاب است. در عصر حاضر وجود احزاب برای مدیریت کشور یک ضرورت محسوب می گردد. پلمپ کردن و بستن احزاب مدیریت نیست! مدیریت مناسب یک کشور سعه ی صدر می طلبد، تعامل با احزاب را می طلبد، تعامل با منتقدین را می طلبد.. مگر در کشور ما چند حزب وجود دارد که دفاتر آنها را پلمپ می کنید و از ادامه ی فعالیت منع شان می کنید!! اینچنین نمی توان بر کشور مدیریت نمود..! برای مدیریت مناسب کشور در عصر حاضر راهکاری جز وجود و حضور احزاب در صحنه و تقویت روزافزون احزاب و تشکل ها نیست البته مشخص است که عده ای نه تنها به مدیریت مناسب کشور نمی اندیشند بلکه تمایل دارند کشور را روز به روز با بحرانهای عمیق تری مواجه سازند!

در پی آن هستند که مجلس را فرمایشی کرده و نمایندگان را بی خاصیت جلوه دهند!!

رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره های سوم و ششم در سخنانی مربوط به مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از هشت دوره مجلس، چهار دوره در مجلس حضور داشتم و با توجه به وجود علقه های بنده به مجلس و نیز تاکیدات امام که بر اهمیت این نهاد مردمی افزوده، لذا مجلس به نوعی خانه دوم بنده محسوب می گردد. چه در زمان حضورم در مجلس و چه زمانی که حضور نداشتم، همیشه داعیه ی دفاع از نفس و اصل مجلس را داشته ام و در این راستا بارها از جایگاه و شان مجلس دفاع کرده و عرایضی ارائه نموده ام. اینک در این برهه ی حساس که عده ای مغرض یا از روی ناآگاهی!در جهت تضعیف این نهاد مردمی تلاش می کنند وظیفه خود می دانم همچون گذشته در دفاع از جایگاه مجلس که به فرموده امام "مجلس در راس امور است" وارد صحنه شده و هشدار دهم که عده ای در پی آن هستند که مجلس را فرمایشی کرده و نمایندگان را بی خاصیت جلوه دهند!!

کروبی در سخنانی مهم افزود: در کشوری که ۳۱ سال از پیروزی شکوهمند انقلابش می گذرد، دعوایی رخ داده است. ما معترض به نتایج انتخابات هستیم و طرف دیگر مدعی به صحت آن. بحث و مقصود بنده در اینجا، داوری این موضوع نیست که ما حق می گوئیم یا آنان راستگو هستند. چه معترضین و چه مدافعان، همگی از مسوولین این نظام و انقلاب هستند. اما گویا عده ای در این بین نهادهای مردمی از جمله مجلس را نشانه رفته اند تا موجبات تضعیف آنان را فراهم سازند!

مجلسی که امام بارها تاکید می کرد که مدرس ها باید حضور داشته باشند و فضای مجلس باید به گونه ای باشد که نمایندگان از آزادی عمل و شجاعت لازم برخوردار باشند متاسفانه امروز شاهد آنیم که در راستای ترساندن نمایندگان و سلب آزادی عمل آنان، حتی از دیدارهای نمایندگان نیز ایراد گرفته و آنها را از طریق نطق در مجلس و فضاسازی های تبلیغاتی مسموم خویش تهدید به ردصلاحیت و برخوردهای سیاسی می کنند!! جالب آنکه می گویند چرا به دیدار آنانی رفته اید که به انتخابات ایراد گرفته اند!!

مواضع بنده قبل از انقلاب در داخل زندان و خارج از آن با چپ های کمونیست و التقاطیون کاملا شفاف و روشن بوده و بعد از انقلاب نیز همینگونه عمل نموده ام ولیکن این موضوع دلیل آن نمی شود که از حقوق قانونی آنان دفاع نشود و یا به دلیل تفاوت نگرش و افکار و عقاید به دیدار نرفت. بنده حتی زمانی که در مجلس بودم جهت پیگیری حقوق قانونی و رسیدگی به شکایات و گله مندی ها، به دیدار برخی از این افراد می رفتم. آیا وی مسلمان می شد و یا بنده کمونیست می شدم؟!!

متحیر و متعجب و متاسفم از آنکه شان نمایندگان مجلس را اینگونه پائین می آورند که حق دیدارهای معمولی نمایندگان را از آنان سلب کنند!! در تلاشند که با ایجاد جو رعب و تهدید، نمایندگان را بی خاصیت جلوه داده و مجلس را فرمایشی کنند. البته که با وجود نمایندگانی محترم و شجاع که به سختی و همت توانسته اند از فیلترهای بسیاری همچون شورای نگهبان عبور کرده و آرای مردم را کسب کنند این خیال باطل را با خود به گور خواهند برد.

مخالفت با آزادی و جمهوریت و مردمی بودن نظام بر پیشانی افراد حک نشده است که بتوان آنرا تشخیص داد بلکه با عملکرد اشخاص می توان بدان پی برد. آیا برخورد با مجلس و تنزل جایگاه اصیل آن همانا نادیده گرفتن و سبک شمردن آراء ملت نیست؟!!

رئیس سابق مجلس افزود: اولین حرکت در ایران تشکیل مجلس بر پایه ی آراء و خواستگاه مردم بود، که بیشترین فشارها را نیز در دوران خفقان رضاخان به دوش کشیده و در دوران شاه خائن نیز بالاترین صدمه را با فرمایشی کردن مجلس به جایگاه این نهاد مردمی وارد آوردند.

از خواب بیدار شوید. اینجا ایران است. شما هم که ایرانی. بیش از یکصد سال است حرکت مردمی ایران بسوی مردم سالاری آغاز شده است.با ورود روحانیت و به رهبری بی نظیر امام در سال ۴۱ حرکت وارد مرحله جدیدی گردید که در نهایت در سال ۵۷ به پیروزی شکوهمندی رسید که تحلیل گران سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جهان را متحیر خویش ساخت. بی خود نبوده که امام بارها و بارها بر جایگاه مجلس تاکید نمودند. بدانید این مجلس هرگز فرمایشی نخواهد شد. این ملت انقلاب کرده اند که اصولا از چنین حوادثی که در رژیم های گذشته مسبوق به سابقه بوده است را جلوگیری کنند.

مردم آگاهند و هوشیاری لازم را دارند. در این جامعه انقلاب صورت گرفته است. ولو اینکه شما عده ای را تهدید و عده ای را ردصلاحیت کنید و یا حتی اقدام به ابطال نتایج انتخابات مجلس در برخی از حوزه ها دست یازید، در اینصورت تنها صورت مساله را پاک کرده و مسائل به قوت خویش باقی است. تنگ نظری های اعمال شده در مجلس های چهارم و پنجم و نهایتا بروز حوادث سال ۷۶ گواه و صدق بر ادعای بنده است.

امروز نیز تداوم همان دگم اندیشی ها در انتخابات مجلس هفتم و هشتم و ریاست جمهوری نهم و دهم، انفجار میلیونی و حوادث تلخ و پرخاشگری های اخیر را موجب گردیده است. اینکه با خود بیاندیشید با فضاسازی و ایجاد ارعاب می توان مجلس را فرمایشی کرده و کشور را مدیریت نمود نشان از عقب افتادگی سیاسی و آشفتگی ذهنی و ناتوانی شما در مدیریت یک کشور است.

مهدی کروبی در پایان ضمن گرامیداشت هفته معلم و روز کارگر، این ایام را به همه ی معلمان محترم و کارگران عزیز تبریک گفته و آرزوی توفیقات روزافزون و رفع مشکلات این دو قشر مهم جامعه را از درگاه الهی مسئلت نمود.


 




امروز: تاج زاده روز گذشته عمل جراحی دیسک انجام داد و در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت ویژه است.


به گزارش خبرنگار ما از تهران، تاج زاده که دو روز پیش در آستانه بازگشت به اوین، بدنبال درد شدید به بیمارستان منتقل شده بود، بنا به سفارش اکید پزشک معالج تحت عمل جراحی قرار گرفت.

خبرنگار ما می افزاید که در حال حاضر او شرایط بعد از یک عمل سنگین را سپری می کند و تحت مراقبتهای ویژه و استراحت مطلق است.

پیش از این فخری محتشمی پور به خبرنگار ما گفته بود که بعلت فراخوانده شدن تاج زاده به زندان اوین عمل جراحی وی به تعویق می افتد ولی بنظر می رسد، شدت بیماری و نتایج امپزشکان را متقاعد کرده که او باید تحت عمل فوری دیسک قرار گیرد.

وی گفته بود که به جای زندان، به اضطرار به بیمارستان آمدیم. و هم اکنون آماده می شوند که برای جراحی به اتاق عمل بروند. و از جانب ماموران در تماس های متعدد اصرار هست که ایشان باید خودش را به زندان معرفی کند. اما به طور طیبعی و بر حسب قانون بعد از اعلام حکم ، متهم 20 روز برای تجدیدنظر وقت دارد.

اشاره خانم محتشمی پور به حکمی است که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی روز ۲۹ فروردین صادر شد و بر طبق آن، مصطفی تاج زاده، محسن میردامادی (دبیرکل جبهه مشارکت) و داود سلیمانی (عضو دیگرِ آن حزب)، به اتهام "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام" ، هر کدام به ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محکوم شدند.

فخری محتشمی پور در پاسخ به این سوال که آیا باید آقای تاجزاده به محض انجام عمل جراحی، خود را به زندان معرفی کنند؟ یا ممکن هست به ایشان دوره استراحت بعد از عمل داده شود؟ گفت: " قطعا باید به زندان بروند. ماموران همین الان هم با وکیل ایشان صحبت کردند که باید خودش را به زندان معرفی می کرده و چرا تا الان نیامده است، این درحالیکه همسرم شرایط ویژه ای دارد.

همسر تاجزاده با اظهار تاسف از وضع موجود و نقض صریح قانون و حقوق شهروندی گفت: در هیچ کشور و نظام حقوقی به نظر نمیاد متهم با شرایط بد جسمی بایستی به زندان رود ، هر چند که جای اینها به طور کلی زندان نیست و آقای تاجزاده و دوستان ایشان و بسیاری دیگر به گناهی نکرده در این شرایط به سر میبرند.

محتشمی پور درباره آینکه آیا آقای تاجزاده در شرایط زندان به این بیماری مبتلا شده است؟ وی گفت: بیماری دیسک کمر است ولی مشکل گردن هم دارند. سابقه ی دیسک کمر و گردن را از پیش داشتند و نتیجه ام ار ای که دو ماه پیش در زندان توسط اقایان انجام شده اما اقدامی صورت ندادند. مشکل گردن و کمر را نشان داده است ولی کاملا بی توجهی کردند. درباره دیسک کمر هم همینطور ، پزشک ایشان می گوید که اگر این عمل همان دو ماه پیش انجام شده است . قطعا این درجه پیشرفت و پیشروی را نداشت . و این حقوقی است که در مورد زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی نقض شده است . تکلیف ما بود که سلامت ایشان را تضمین کنیم . و این وظیفه انسانی ما بود و فکر نمی کنم در این باره مرتکب نقض قانون شده باشیم.

محتشمی پور در پاسخ به این سوال که ، بعد از تماس تلفنی آقای موسوی اردبیلی با منزل شما به فاصله نزدیکی اطلاعات تماس گرفت و گفتند که باید اقای تاجزاده خودشان را معرفی کنند. آیا شما ارتباطی بین این دو موضوع میبینید؟ چنین پاسخ داد: برای ما هم عجیب بود . اقای موسوی اردبیلی از نزدیک، آقای تاجزاده را میشناسند و سالهاست که به آقای تاجزاده علاقه دارند در ارتباط حضوری که ما با ایشان داشتیم و با اقای اردبیلی درباره شرایط موجود در کشور و وضعیت زندانیان و اقای تاجزاده صحبت داشتیم ، ایشان هم بسیا از شرایط پیش آمده گله داشتند. فکر نمی کنم این دلیلش باشد و البته باید خود مراجع قانونی به این سوال پاسخ دهند.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی اظهار داشت : البته نقض قانونی زیاد هست و من امیدوارم وکلای اقای تاجزاده در فرصت مناسب به اطلاع عموم برسانند و خود ایشان وعده ی گفت وگو را از روزهای آزادی شان داده بودند اما متاسفانه شرایط شان به گونه ای نبوده که این وعده را به انجام برسانند و بتوانند با مردم حرف های که مدتهاست میخواهندبزنند، بگویند. خانم محتشمی پور در پایان این گفتگو اظهار داشت که پیام رسانی من البته رسا نیست و من امیدوارم که شرایط جسمی همسرم مهیا شود تا خودشان بتوانند گفت و گو کند.


 



امروز:محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی را برای اجرا ابلاغ کرد.

در اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اختیارات هیأت موسس، هیأت امنا و رییس این دانشگاه محدود شده است و نام میرحسین موسوی نیز از هیأت موسس دانشگاه حذف شده است.

هیأت مؤسس مرکب از 9 نفر شامل آقایان: اکبر هاشمی رفسنجانی، سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، عبدالله جاسبی، علی‌اکبر ولایتی، حسن حبیبی، سیدحسن خمینی، محسن قمی و حمید میرزاده می‌باشد که در ترکیب جدید هیأت موسس که نام مهندس موسوی حذف شده است، حمید میرزاده یکی از مدیران نهاد ریاست جمهوری، حسن حبیبی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و محسن قمی از مسئولان دفتر رهبری به عنوان اعضای جدید هیأت موسس دانشگاه آزاد هستند.

طبق اساسنامه جدید، ترکیب اصلی هیأت اداره کننده دانشگاه را شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تعیین می‌کنند

براساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه جدید جای‌گزین اساسنامه‌ای می‌شود که در سال ۱۳۶۶ به تصویب همین شورا رسیده بود.

در اساس‌نامه جدید با محدود کردن دوره ریاست به 4 سال زمینه تغییر رییس کنونی دانشگاه فراهم شده است.

بنا بر اساسنامه جدید روسای واحد‌هایی از دانشگاه آزاد که دارای ۵۰۰۰ دانشجو یا بیشتر هستند باید با نظر دولت تعیین شود. که در حال حاضر واحد‌های زیادی از دانشگاه آزاد بیش از ۵۰۰۰ دانشگاه دارند.

دانشگاه آزاد در حال حاضر شامل ۳۵۷ دانشگاه در سراسر ایران است که نزدیک به یک میلیون و 400 هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.


 



امروز: یک سایت خبری نوشت: دختر هوشنگ امیراحمدی دلال بزرگ رابطه ایران با امریکا، پیمانکاری یک پروژه عظیم در کیش را بر عهده گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، سایت آخرین نیوزبدون اشاره به نام دختر هوشنگ امیر احمدی نوشت : دختر دلال رابطه ایران با آمریکا مدیریت ساخت بزرگترین هتل و سالن ایران به منظور برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در سال ۲۰۱۲ در منطقه آزاد کیش را بر عهده دارد .

اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در سال ۲۰۱۲ به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و در جزیره کیش برگزار می شود. بر همین اساس هم اکنون بزرگترین سالن اجلاس در جزیره کیش به منظور برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در حال ساخت است. برای این سالن بیش از ۳۵۰ اتاق به منظور اقامت سران در نظر گرفته شده و سرمایه گذاری عظیم دهها میلیاردی در حال انجام است .

به نظر می رسد دیدارهای سال گذشته این چهره جنجالی با برخی از مقامات ارشد دولت اگرچه در عرصه روابط با امریکا نتیجه نداد اما در زمینه ایجاد یک فرصت اقتصادی کلان نتیجه بخش بوده و مسئولان ساخت این هتل و پروژه ۵ ستاره را به دختر امیر احمدی واگذار شده است.

بودجه این پروژه مستقیما از سوی دولت و زیر نظر یکی از معاونان رییس دولت تامین و مدیریت می شود.

گفتنی است هوشنگ امیر احمدی چندی پیش بعد از ۱۰ سال که ممنوع الورود به ایران بود با کمک محمود احمدی نژاد به ایران آمد و با برخی مقامات برای برقراری رابطه میان ایران و آمریکا دیدار هایی داشته است.

در حالی این سایت خبری این مطلب را درج کرده که برخی منابع خبری اعلام کرده اند که امیراحمدی تنها یک دختر ۱۴ ساله دارد!


 




امروز: یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شخص رییس قوه قضائیه فرد قاطعی در مبارزه با مفاسد اقتصادی است، درعین حال گفت که به اعتقاد او قوه قضائیه در کشور ما از استقلال کافی برخوردار نیست و این نشانه‌ ضعف و ملاحظه کاری در اجرای عدالت است.

به گزارش ایسنا، علی مطهری که در آستانه سالگرد صدور فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری گفت‌وگو می‌کرد، در این ارتباط ادامه داد:« این موضوع بیشتر به استقلال قوه قضائیه مربوط است. اینکه مثلا پرونده‌ای درباره یک فساد اقتصادی تشکیل می‌شود، افرادی بازداشت می‌شوند و در بازجویی‌ به خیلی مسائل اعتراف می‌کنند و پرونده با یک مقام بلندپایه دولتی مرتبط می شود بعد برای پیگیری و رسیدگی به اتهامات آنها عده‌ای همواره به دنبال این هستند که اجازه‌ مقامات بالاتر را کسب کنند، این یک نقطه انحراف است.»

وی افزود:« اینها نشان می‌دهد که قوه قضائیه ما از استقلال کافی برخوردار نیست. در موارد دیگری مثلا اگر شخصی از بستگان یکی از مقامات کشور متهم به فساد اقتصادی است و پرونده‌ای برای او تشکیل شده که باید از او بازجویی و به اتهامش رسیدگی شود، ابتدا می‌خواهند از آن مقام اجازه بگیرند. به اعتقاد من همه اینها نشانه ضعف قوه قضائیه، مصانعه، ملاحظه کاری و رودربایستی در اجرای حق و عدالت است؛ همان چیزی که علی علیه السلام از آن نهی فرموده است.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:« اگر پرونده‌ای به جایی رسیده که مدارک آن کامل است و فردی باید در دادگاه حاضر شود پس نیازی به اجازه کسی نیست و قوه قضائیه باید مستقلا در این رابطه عمل کند و نتیجه را به اطلاع عموم برساند.»

مطهری تصریح کرد:« البته من مطلع هستم که شخص رییس قوه قضائیه فرد قاطعی در مبارزه با مفاسد اقتصادی و سایر مفاسد است و ما هم امیدواریم که ایشان همان طور که شخصیت‌شان ایجاب می‌کند با قاطعیت وارد این میدان شوند و درعین حال انصاف و بی‌طرفی خود را نسبت به جناح‌ها و گروه‌های سیاسی در عمل آشکار کنند.»

نماینده مردم تهران در خانه ملت در ادامه اضافه کرد:« موضوع دیگری که در مبارزه با مفاسد اقتصادی باید به آن توجه شود، این است که تا زمانی که جرم کسی در دادگاه صالح اثبات نشده، نام او برده نشود و آبروی او ریخته نشود؛ اما بعد از اثبات جرم ، اعلام اسامی مفسدان اقتصادی مانعی ندارد و در برخی موارد مصداق تشهیر است. طبق این اصل حقوقی و فقهی اسلامی مفسد اقتصادی باید به نام در جامعه معرفی شود تا اولا تسلی خاطری برای مظلومان باشد و ثانیاً عبرتی برای سایر سرکشان و مفسدان اقتصادی قرار گیرد.»

مطهری تاکید کرد:« قوه قضائیه برای نشان دادن استقلال خود نباید صرفا به اتهامات یک گروه خاص سیاسی رسیدگی کند، بلکه اگر اتهاماتی درباره گروه‌های مختلف مطرح است باید به طور همزمان به همه این اتهامات رسیدگی کند تا اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه جلب شود.»

وی درپایان درخصوص همکاری سران قوا در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد:« ما شاهد بودیم که ابتدا درباره رسیدگی به اتهام یکی از مقامات دولتی مقاومت‌هایی وجود داشت؛ اما من شنیدم که این پرونده درحال حاضر در حال رسیدگی است و ما امیدواریم که هیچ گاه در این زمینه مقاومتی از سوی مقامات بالاتر وجود نداشته باشد.»


 




امروز: در واکنش به دروغ پردازی و خبرسازی های رسانه هایِ حامیِ دولت و همچنین اتهام زنی های اخیر برخی نشریاتِ متعلق به نهادهای نظامی و شبه نظامی پیرامون دارائی های فائزه هاشمی رفسنجانی و "افتتاح برج مجللِ وی در شمال تهران"، تکذیبیه ای از سوی دفتر فائزه هاشمی در این زمینه منتشر شد و در اختیار رسانه ها قرار گرفت.


در این تکذیبیه که در قالب بیانیه و استناد به شواهد و مستندات منتشر شده، به چند مورد از اتهامات وارده از سوی نشریاتِ فوق الذکر نیز پاسخ داده شده است.


فائزه هاشمی در پاسخ به این اتهام زنی ها خاطرنشان کرده است:



"هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک


الف ) روز نامه جوان مورخ ۵ اردیبهشت ۸۹ با چاپ عکس برجی در خیابان نیاوران تهران و ارایه توضیحات و نوشته هایی که همزمان در چند سایت و خبرگزاری هم منتشر شده، مالکیت این برج را غیر مستقیم به اینجانب نسبت داده است.

ب ) حـقیقت نیـوز در ۳۰ فروردین ۸۹ از قـول یـک مقام امنیتی نقل کرد که نیمی از بودجه شبکه ماهواره ای فارسی وان توسط اینجانب تأمین می گردد و همچنین اینجانب سرمایه گذاری هنگفتی در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی کرده ام.

ج ) ماهنامه سیاسی- اعتقادی ایران فردا متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد رودهن در شماره دی ماه 1388 خود در صفحات 24 و 25 اکاذیب زیر را به اینجانب نسبت داده است:

•ساختمان سازی در مناطق جنگلی کانادا و داشتن شرکت ساختمانی
•سرمایه گذاری در تجارت نفت
•مالکیت شرکت واردات و صادرات لوازم آرایشی
•مالکیت باشگاه اسب سواری به مساحت 3000 هکتار در سیمین دشت فیروزکوه
•مالکیت ویلای چهار طبقه در کلاردشت (همراه عکس)
•دیدار با روحانی اعظم رژیم اسرائیل
•ساماندهی دختران فیروزه ای و سفارش ۲۰۰ هزار مانتوی سبز
•حضور در میدان هفتم تیر سوار بر موتور در روز قدس
•سخنرانی در دانشکده علوم انسانی واحد علوم تحقیقات در ۱۶ آذر
و دروغ های بسیار دیگر

ضمن تکذیب کامل کلیۀ مطالب فوق، توجه مردم عزیز را به نکات زیر جلب می نمایم:

یک - روزنامه جوان متعلق به سپاه پاسداران ( با بودجه بیت المال) و مقام امنیتی مورد ادعای سایت حقیقت نیوز( بخوانید دروغ نیوز) و ارگان بسیج در دانشگاه، دروغ را رسالت خویش قرار داده و معلوم نیست مجوز شرعی بیان این همه دروغ را از کجا گرفته اند؟!

جای تأسف است نهادهایی که طبق وظیفه قانونی خود حافظ امینت کشور، جامعه و تک تک افراد باشند، خود به بیان و انتشار چنین دروغ هایی در تخریب افراد و مخدوش کردن امنیت فردی، اجتماعی و روانی آنان و مسموم کردن فضای جامعه دست می زنند.

دو ـ گویی از ابتدای سال همت مضاعف و کار مضاعف، گروهی در تبعیت از این نامگذاری، تمامی همت و تلاش خود را در ترویج دروغ و تهمت و افترا گذاشته اند که نشان از استیصال و به بن بست رسیدن طرح های ساختار شکنانه سال گذشته آنان بوده و سناریوها را در این سال عوض کرده اند.

سه ـ این گونه دروغ پردازی های آشکار ناشی از مصونیتی است که در سایه تعلل قوه قضائیه حاصل شده است. عدم انجام وظیفه توسط قوه قضائیه در رسیدگی به شکایات اینجانب و بسیاری دیگر کار را به اینجا رسانده که گروهی با آزادی و مصونیت کامل و حتی قربه الی الله دروغ بگویند و نیات پلید و غیر اسلامی و غیر انسانی خود را عملی کنند. بدیهی است که قوه قضائیه نیز به دلیل بکارگیری این رویه، مانند گویندگان و منتشرکنندگان این اخبار کذب باید در مقابل ملت و خدا و در پیشگاه تاریخ پاسخگو باشد.

چهار ـ شکایت خود را از این رسانه ها به قوه قضائیه تسلیم خواهم کرد، گرچه مطمئن هستم مـثل همه شکـایت های اینجانب، خانواده من و سایر افراد تحت ظلم، این شکایات هم به بایگانی سپـرده می شود. اما همان گونه که تاریخ به ما آموخته است که هیچ ظلمی پایدار نخواهد بود، بـالاخره روزی می رسد که این مظالم مـورد رسیدگی قرار گرفته و از طـرفی پاسخگوی مردمی باشم که می گویند چرا دروغ ها را تکذیب نمی کنید و چرا شکایت نمی کنید.

پنج - هر چند می دانم دست اندر کاران بنگاههای دروغ پراکنی فوق نسبت به دروغ های خود آگاهی کامل دارند،اما جهت تنویر افکار عمومی بگویم که براساس استعلام از شهرداری منطقه یک تهران، برج مذکور در روزنامه جوان با شماره پلاک ۲۸۱ ( قدیم) و۲۴۶( جدید) در نیاوران، میدان یاسر، خیابان شهید باهنر به نام«گل سنگ» و شرکت آوا متعلق به شخصی به نام جواد شهسواری و بیست و نه نفر از شرکاست که پایان کار آن به شماره کامپیوتری ۳۲۳۷ در تاریخ هفدهم اسفند ماه ۸۸از سوی شهرداری منطقه مذکور صادر شده است و بنده هیچ سهمی در آن برج ندارم. "


لازم به ذکر است طی ماههای بعد از انتخابات، حامیان دولت و رسانه هایِ ارگانِ آنان، بدلیل حمایت خانوادۀ هاشمی رفسنجانی از جنبش مردم ایران، حملات و اتهامات زیادی را متوجه هاشمی آنان کرده و برخی از اعضای آن خانواده را بازداشت یا تهدید به بازداشت و تشکیل پرونده قضایی کرده اند.


 




امروز:معاون سازمان خصوصی سازی از تعیین قیمت واگذاری شرکت رجاء و ۱۸ شرکت دیگر به تامین اجتماعی بابت طلب ۲٫۲ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

اسماعیل غلامی در گفت وگو با فارس ، اظهار داشت: طبق قانون بودجه سال گذشته مقرر شده شرکت رجاء و ۱۸ شرکت دیگر بابت رد دیون به سازمان تامین اجتماعی واگذار شوند.

وی ادامه داد: این واگذاری ها به ازای طلب بیش از ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی است.

غلامی گفت: در حال حاضر مراحل قیمت گذاری این ۱۹ شرکت در حال انجام است تا بعد از مشخص شدن قیمت ها، تشریفات نقل و انتقال نیز طی شود.


 




امروز: بسیاری از کاربران اینترنت کشور معتقدند دلیل واقعی افت سرعت اینترنت در کشور از سوی مسؤولان عنوان نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، در دو هفته‌ اخیر شاهد سرعت بسیار پایین، قطعی و اختلالات گسترده در شبکه اینترنت بودیم، موضوع قطع اینترنت از این قرار بود که ظاهرا کابل بین‌المللی و دریایی شبکه اینترنت بین الملل smw4 قطع شده بود و حدود ۲۰ درصد ارتباطات کشور که از این مسیر تامین می‌شد دچار اختلال شد.

این اختلالات قرار بود روز ۳۱ فروردین ماه و بعد از تعمیر کابل دریایی (smw4 (sea-me-we4 که منشا آن هم در کشور ایتالیا است به پایان برسد ولی این امر محقق نشد و هنوز کاربران اینترنت شاهد اختلالات گسترده اینترنت هستند.

البته در ایران این بار اولی نیست که یکی از کابل‌های اصلی توسط لنگر کشتی قطع می‌شود ولی مسؤولان زیر ساخت ایران مدعی شده‌اند که به دلیل این‌که منشا قطعی پیش آمده یکی از فیبرهای بین‌المللی است، به همین دلیل نمی‌توانند مسیر پشتیبان و جایگزینی برای آن در نظر بگیرند، در حالی‌که پس از این اتفاق علاوه بر کاربران ایرانی، کاربران کشورهای دیگری مانند مصر، ایتالیا، فرانسه، عراق، لبنان، ترکیه، هند و ... که ارتباط آنها نیز از طریق این کابل برقرار می‌شد شاهد افت شدید سرعت اینترنت شدند ولی دولت‌های مذکور به سرعت و پس از ایجاد اختلا‌ل اقدام به برقراری ارتباط از طریق راه‌های ارتباطی جایگزین چون ماهواره کردند اما مسئولین شرکت ارتباطات زیرساخت که متولی اصلی اینترنت و خطوط ارتباطی دیتای کشور هستند به نظر می‌رسد هنوز نتوانسته‌اند این اختلال‌ها را برطرف کنند.

فارغ از این اما ارتباط کشور ما از چندین نقطه ترکیه، بندر فجیره، کویت و ... برقرار می‌شود، پس این اتفاق نمی‌توانست عامل اصلی این افت سرعت و اختلا‌ل باشد. قطعی کابل مذکور نیز نهایتا بیش از ۲ تا ۳ روز نمی‌توانست اینترنت کشور را دچار اختلا‌ل کند و همچنین که تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد ارتباط کشور از طریق کابلی که قطع شد برقرار می‌شود ولی اختلالات اینترنت در این دو هفته اخیر بسیار فراتر از یک قطعی کابل و ۲۰ درصد ظرفیت این کابل بود.

استفاده از اینترنت با سرعت بالا‌ و کیفیت مناسب حق هر ایرانی است. چرا سرعت اینترنت پرسرعت و رایگان در کشوری مانند کره‌جنوبی ۵۰۰ برابر سرعت اینترنت معمولی در ایران است که برای آن پول هم پرداخت می‌کنیم؟

از طرفی دیگر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی نیز در پاسخ به کاربران ناراضی علاوه بر موضوع قطعی این کابل دلایل دیگری را نیز برای افت اینترنت عنوان می‌کنند، دلایلی که هیچ وقت در سخنان مسؤولات اینترنت کشور اظهار نمی‌شود، درهمه اظهارنظرهای مسؤولان دلیل اختلالات اینترنت یا قطعی کابل داخلی است یا قطعی کابل خارجی، درحالی‌که حداقل ۱۰ ماه است کاربران با مشکلا‌ت عمده ناشی از پایین بودن شدید سرعت اینترنت روبرو هستند.

احتیاط یا کم فروشی مخابرات ؟

یکی از کارشناسان اینترنت در زمینه افت سرعت اینترنت در کشور می‌گوید: یکی از دلایل عمده عدم کیفیت مناسب اینترنت در کشور انحصاری کردن این شبکه به وسیله مخابرات و شرکت زیر ساخت است، البته در برخی اوقات شرکت ارتباطات زیر ساخت جهت ارائه اینترنت پرسرعت به کاربران احتیاط می‌کند.

اکبر بیات ادامه می‌دهد: ما بارها بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که برخلا‌ف اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی، دولت Gateway را در اختیار خود گرفته و این مخابرات است که ضمن خرید اینترنت از خارج کشور، در این زمینه فعالیت می‌کند در حالیکه کم‌فروشی مخابرات یا احتیاط آن در ارائه اینترنت، کاهش سرعت و کیفیت را در این سرویس موجب شده است. به طور مشخص فعلا‌ امکانات اینترنت کشور همه یک منشاء داشته و آن مخابرات است اما مخابرات کشور در حال حاضر جواب‌گوی نیاز فعلی در این زمینه نیست و هر روز سرعت اینترنت پایین آمده است و تمام شرکت‌ها در این زمینه با مشکل مواجه‌اند و شکایت دارند.

به گفته‌وی کیفیت پهنای باندی که مخابرات بهISP وISDP ها فروخته، حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد پایین‌تر از میزان پهنای باندی است که به آنها فروخته شده است.

بیات خاطرنشان کرد: در پروتکلIP یکسری بسته‌های اطلا‌عاتی وجود دارد و وقتی ارتباط اینترنتی برقرار می‌شود بسته‌ها در این ارتباط ارسال می‌شود که در بعضی مواقع و در بعضی جاها به دلیل تاخیر و سرعت کم ممکن است این اطلا‌عات به مقصد نرسد که استانداردهایی هم برای این موضوع وجود دارد، به عنوان مثال اگر از ۱۰۰ بسته ۲۰ بسته‌آن ارسال نشود این سرویس استاندارد نبوده و در جهان قابل فروش نیست و جالب اینکه این بسته‌های به مقصد نرسیده در ایران بسیار بیشتر از ۲۰ است، بنابراین باید گفت اینترنت ایران در حد بسیار پایینی وجود دارد.

سرعت اینترنت پایین‌تر از میزان مجاز در رگولاتوری

در حال حاضر سرعت اینترنت حتی پایین‌تر از میزانی است که سازمان تنظیم مقررات آن را به طور رسمی مجاز می‌داند، سرعت پایین اینترنت عملا اجازه گسترش خدمات، سرمایه‌گذاری و در نهایت توسعه این بخش را از کشور سلب کرده است درحالی که نیاز بخش‌های اقتصادی و تجاری به اینترنت و ارتباطات بسیار ضروری است و نبود ارتباطات الکترونیکی به معنای رکود کسب و کار است.

شرکت‌های خصوصی که در زمینه اینترنت پر سرعت تبلیغ می‌کنند عملا می‌توانند تا میزان ۲ مگابیت بر ثانیه خطوط پر سرعت به کاربران و متقاضیان ارائه کنند در حالی که مقررات امکان ارائه این خدمات را از آنان سلب کرده است و در واقع باید گفت اعمال محدودیت در استفاده از اینترنت نه تنها موجب ضرر بخشی خصوصی می‌شود، بلکه امکان بهره‌برداری علمی، تجاری و تحقیقاتی از این تکنولوژی را نیز از بین می‌برد.

در شرایطی که کشورمان حداقل ۱۰ میلیون پورت پرسرعت اینترنت برای برنامه‌ ۵ساله پنجم توسعه کشور نیاز دارد متأسفانه هنوز در برخی مناطق شهر بزرگی مثل تهران که بیشتر طرح تجاری شرکت‌های ندا - ارائه‌کننده اینترنت پرسرعت - را شامل می‌شود، امکان استفاده از اینترنت پرسرعت برای مشترکان وجود ندارد و کاربران اینترنتی در مناطق بدون امکانات اینترنت پرسرعت تهران نمی‌دانند که این مشکل چگونه و چه زمانی برطرف می‌شود؟

در زمانی هم که مسؤولین کشور ادعای ارائه اینترنت پرسرعت را دارند، سرعت اینترنت را برای کاربران خانگی محدود و به ۱۲۸ کیلو بیت می‌رسانند، ولی باید گفت، اینترنت پرسرعت، اینترنتی با بیش از ۵۱۲ کیلوبیت در ثانیه است و در اکثر نقاط جهان این سرعت بالای یک‌مگ و حتی در حد ۲مگابیت بر ثانیه است. این رقم در برخی کشورهای پیشرفته تا ۴۰ مگابیت در ثانیه هم می‌رسد. حتی در کشورهایی مثل کره‌جنوبی ومالزی و سنگاپور نیز سرعت اینترنت صدها برابر ایران است و در ایران رسیدن به این سرعت خواب و خیال است.

کارشناسان معتقدند با توجه به این‌که ۱۱شرکت دارای مجوز ندا ( ارائه‌کننده اینترنت پرسرعت) در کشور داریم، چنانچه همکاری لازم از طرف مخابرات انجام شود به این دلیل که شرکت‌ها در رقابت با یکدیگر و تلاش برای ایجاد پورت هستند و درصورت همکاری از طرف مراجع مربوطه به‌خودی خود اینترنت پرسرعت می‌تواند به حد مطلوب خود برسد.

با وجود این موضوع شرکت‌های ندا آماده سرمایه‌گذاری بیشتری در این راستا هستند که البته به نظارت دقیق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منوط خواهد بود مشروط به اینکه تعهدات دو طرفه بوده و عملا شرکت‌های مخابراتی با در دست داشتن پروانه جدید خود و انحصار امکانات مخابراتی، شرکت‌های ندا را وارد بازی یکطرفه‌ای که به ورشکستگی آنان منجر شود، نسازد.

اساساً در صنعت ارتباطات تنها بخش‌های سود آور در زمان حاضر اینترنت پر سرعت و شبکه‌های بی‌سیم هستند.

اما سرانجام و در نهایت ما اینترنت را برای چه می‌خواهیم؟ برای بالندگی کشور در همه سطوح و این بالندگی گذشته از دستیابی به تکنیک‌ها و اقتصاد باز در گرو آگاهی یک ملت است. دستیابی و گسترش اینترنت در نهایت خواهد توانست بر تجارت و اقتصاد اثرگذار باشد و به طور غیر مستقیم ساختار اجتماعی و سیاسی جوامع را دگرگون خواهد کرد. البته این امر با برنامه‌ریزی و وجود کار فرهنگی بسیار در زمینه اینترنت امکان‌پذیر خواهد بود.


 




امروز:چهار ماه پس از بازداشت مجیدتوکلی وی همچنان بدون دسترسی به وکیل و خانواده خود درزندان به سر می برد.

این عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر به رغم گذشت بیش از سه ماه از صدور حکم هشت سال و شش ماه حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از تحصیل و ۵ سال ممنوعیت خروج از کشور توسط صلواتی، رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، در تمام این مدت با ممانعت مقامات قضایی به شکل غیرقانونی از دسترسی به وکلای خود و همچنین سایر حقوق زندانیان از جمله تماس تلفنی، داشتن کتاب، روزنامه و نیزحق ملاقات با خانواده محروم بوده است. او روز ۳۱ فروردین ماه و در پی ۱۲۵ روز انفرادی، به اندرزگاه ۷ زندان اوین منتقل شده است.

خانواده مجید توکلی، پس از ماه ها پیگیری بی نتیجه و بلاتکلیفی، سرانجام روز چهارشنبه هفته گذشته، ۲۶ فروردین، به مدت ۱۵ دقیقه موفق به ملاقات با او شدند.

علی توکلی برادر مجید در گفتگویی با کمپین بین المللی حقوق بشر گفت: "آقای دادخواه و آقای علیزاده طباطبایی، وکلای پرونده تا به حال موفق به دیدار با مجید نشده اند".

علی توکلی که از انتقال برادر خود به بند عمومی خبر می داد، روحیه ی او را مناسب توصیف کرد و گفت: " وضعیت روحی او بسیار خوب بود اما از نظر جسمی ضعیف و لاغر شده بود. بعد از ۴ ماه انفرادی با شرایط سخت طبیعی است که وضع جسمی مناسبی نداشته باشد. خوشبختانه چند روز پیش با مجید ملاقات حضوری داشتیم. او به بند عمومی منتقل شده است".

به گفته ی علی توکلی حکم مجید حدود سه ماه پیش صادر شده و از آن زمان او به شکل غیرقانونی در سلول انفرادی در شرایط دشواری بوده است: "مجید به مدت دو هفته تحت بازجویی بود و بعد از آن بازجویی دیگری نداشتند. در واقع آخر آذرماه بازجویی ایشان تمام شده بود. حکم هم که صادر شد به انفرادی منتقل شدند و بعد از آن هم ما ملاقاتی با مجید نداشته ایم و چون هنوز جا نگرفته اند فرصت زیادی نداشتیم که با او صحبت کنیم. دقیقا یک هفته پیش از آن که به بند عمومی منتقل شوند به مدت ۱۵ دقیقه با ایشان ملاقات حضوری داشتیم و دو روز است که به بند عمومی منتقل شده اند".

علی توکلی در خصوص روند رسیدگی به پرونده ی برادر خود گفت: "چون با ایشان ملاقات حضوری نداشتیم و وکلا نیز با او ملاقات نداشتند نظر دادن در این مورد سخت است . اگر در چند روز آینده فرصتی باشد که خود او تماس بگیرد می توانیم در این رابطه با او صحبت کنیم. شرایط بسیار سخت است. در ملاقاتی هم که داشتیم اجازه ندادند در مورد پرونده و روند بازجویی ها با او صحبت کنیم".

به رغم اعتراض خانواده ی این فعال دانشجویی، مقامات زندان اجازه تحویل وسایل شخصی مجید توکلی را به آنها نداده اند.

مجید توکلی، عضو انجمن اسلامی پلی تکنیک که تیرماه ۱۳۸۸ بازداشت و پس از ۳ ماه آزاد شده بود، در روز شانزده آذر پس از ارائه سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر هنگام خروج از این دانشگاه با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری فارس در روز ۱۶ آذر ماه در اقدامی غیر متعارف با چاپ عکسی از مجید توکلی در پوشش زنانه نوشت:"مجید توکلی رهبر اغتشاش گران بازداشت شد." این خبرگزاری یادآوری کرده بود که مجید توکلی سابقه توهین به مقدسات اسلام دارد.

او پیش از این نیز طی سالهای گذشته، ۲ بار بازداشت و زندانی شده است که یک بار در سال ۸۶ و پس از ماجرای جعل نشریات دانشجویی نزدیک به یک سال و نیم را در حبس به سر برد و بار دیگر در بهمن سال ۸۷ به هنگام شرکت در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان دستگیر شده و بیش از ۴ ماه در بازداشت بود.


 



امروز:هنگامه شهیدی ،روزنامه نگار که به شش سال حبس تعزیری محکوم شده و هم اکنون در زندان به سر می برد طی تماسی با وکیل خود از انتقالش به بند عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار کلمه محمد مصطفایی خبر داد :هنگامه شهیدی از زندان اوین تهران با من تماس تلفنی داشت او گفت که دیشب از بند ۲۰۹ بازداشتگاه امنیتی زندان اوین به بند عمومی منتقل شده است و در کنار بهاره هدایت تحمل حبس می نماید.

به گفته مصطفایی شهیدی از وضعیت روحی و جسمی خوبی برخوردار بوده و منتظر است تا مسئولین دستگاه قضایی با مرخصی وی موافت نموده و از ریاست قوه قضاییه هم می خواهد به اعاده دادرسی اش توجه کند.

مصطفایی در اواخر سال گذشته نامه ای خطاب به ریاست قوه قضاییه نوشته و خواستار رسیدگی مجدد به پرونده هنگامه شهیدی شد.

وی تاکید کرد:در خصوص هنگامه شهیدی روزنامه های کیهان و ایران اکاذیبی را درج نموده بود که قرار شد اوایل هفته آینده علیه این دو روزنامه شکایت کیفری مطرح گردد.

از سوی دیگر مصطفایی درباره پرونده میلاد فدایی که در پنج ماه گذشته دستگیر شده و به او اتهام تبلیغ علیه نظام تفهیم شده است گفت: به دلیل حساسیتی که قاضی مقیسه نسبت به من داشت مجبور شدم در دادگاه حاضر نشوم و خانم فائقه کوبر یکی دیگر از وکلای ایشان در دادگاه حاضر شدند ولی باز با این حال این قاضی دادگاه انقلاب یک سال حبس تعزیری را کسر نکرده و با وجود تاکید وزارت اطلاعات در استحقاق تخفیف مجازات برای ایشان قاضی مقیسه برای این جوان اشد مجازات را صادر نمود.

مصطفایی گفت:هفته گذشته به دلیل تخلفات عدیده قاضی مقیسه علیه وی شکایت کردم و امیدوارم هر چه سریعتر به شکایتم رسیدگی شود.

این وکیل دادگاه از جمله تخلفات قاضی مقیسه را نگهداری بیش از موعد میلاد فدایی در بازداشت دانست.

مصطفایی تاکید کرد:در اواخر سال گذشته به کرات به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رفتم تا بتوانم موافقت قاضی مقیسه را برای فک قرار بازداشت موقت ساسان آقایی گرفته تا ایشان بتوانند با قرار وثیقه آزاد شوند. با تلاش هایی که انجام شد و نامه نگاری های متعددی که صورت گرفت و در آخر هم با رفت و آمدهایی که پدر و مادر ساسان آقایی به شعبه داشتند قاضی پرونده قرار بازداشت موقت ساسان را گویا با این شرط که وکالت من را عزل خواهند کرد پذیرفت و ساسان آقایی آزاد شد .

وی ادامه داد:زمانی که من برای مطالعه پرونده نزد قاضی مقیسه رفتم ایشان گفتند که قرار است شما را عزل کنند. دیروز هم از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تماس گرفته شد و مدیر دفتر شعبه اعلام کرد که ساسان آقایی من را عزل کرده است.

مصطفایی خاطرنشان کرد:به هر حال امیدوارم که ساسان آقایی دیگر راهی زندان نشوند.


 




امروز: موسوی لاری درباره انحلال دوحزب مشارکت وسازمان مجاهدین گفت: به نظربنده این دوحزب به کرات وفاداری خودرابه نظام ثابت کرده اند.

به گزارش تهران امروز وزیر کشور دولت خاتمی با بیان اینکه « بنظرنمی آید که دلیل محکمی برای انحلال این دوحزب وجودداشته باشد » ، افزود : تا آنجا که اطلاع دارم حکمی مبنی بر انحلال صادر نشده است و آنچه در رسانه‌ها منعکس شده است تصمیم اعضای کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب بود که طبعا این تصمیم تا به تایید مقام قضایی نرسد فاقد وجاهت قانونی است.

عضوشورای مرکزی روحانیون مبارز همچنین خاطرنشان کرد : تعطیلی فعالیت قانونی به فعالیت‌های انفرادی و احیانا باندی اعضا منجر می‌شود که به هیچ نحو به صلاح جامعه نیست.


 




امروز: «گسل‌ها علیه بیکارها فعال‌تر می‌شوند!»عنوان سرمقاله‌ی روزنامه‌ی جهان صنعت است که در آن می‌خوانید؛اکنون سال‌هاست که همه می‌دانند که تهران روی خط زلزله است و دیر یا زود در آن فاجعه‌ای رخ می‌دهد.

با این وجود طی همین سال‌ها همواره خیل عظیمی از شهرستانی‌ها که در شهر و دیار خود کاری نداشتند به تهران سرازیر می‌شدند و به اضافه خطر زلزله غم غربت و اجاره‌نشینی را نیز به جان و دل می‌خریدند. حالا آیا ممکن است این افراد از ترس زلزله به شهرستان‌ها بروند؟ مگر اینکه طی این مدت ترسشان از زلزله بیشتر شده باشد! اصلا برای این افراد کار در شهرستان‌ها وجود دارد؟!

اگر وجود دارد خیلی باعث خوشحالی است چراکه دولت وعده داده تسهیلات زیادی دریافت می‌کنند و حتی حقوق شان ۲۵ تا ۵۰ درصد اضافه می‌شود. نمی‌پرسم اعتبار افزایش حقوق‌ها از کجا تامین می‌شود بلکه این را می‌پرسم آیا ممکن است شهرستانی‌ها راضی باشند که کسی با آنها کار برابر انجام بدهد و حقوقش بیشتر باشد؟!

در این صورت ظاهرا باید حقوق بومی‌ها را هم اضافه کرد. فرض کنیم حتما این کار هم صورت می‌گیرد با این وجود هنوز نگران کسانی هستم که بیکارند. اینها را نمی‌شود به امید اضافه حقوقشان از تهران بیرون کرد چون اصلا کاری ندارند به این ترتیب وقتی احیانا گسل‌ها فعال شوند و وقتی زلزله رخ دهد بیش از همه شاید بیکارها در خطر باشند!


 




امروز: مجمع حزب الله و پویندگان طریق ولایت زرند که سابقه تاسیس آن به اوائل انقلاب می رسد و از تشکل های موثر و اصلاح طلب این شهرستان به شمار می رود با صدور اطلاعیه ای به بازدداشت سید حسین مرعشی و ممنوع الخروج شدن خاتمی واکنش نشان داد.

به گزارش کلمه، متن کامل بیانیه این تشکل به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

«من خود را زندانی جمهوری اسلامی ندانسته و گذران دوران محکومیت را ماموریتی جدید برای خود تلقی می کنم.»

بخشی از آخرین نوشته سید حسین مرعشی در وبلاگ شخصی ایشان

هم استانی عزیز

فصل بهار را در حالی آغاز کرده ایم که نه آسمان نشانی از رحمت دارد و نه زمین نشانی از رویش.انگار همه به آنچه ایمان داشتهاند شک کردهاند.جمهوری اسلامی،حرمت امام و بیت ایشان،ساحت رهبری،حریم و جایگاه مراجع تقلید،تاسوعا وعاشورای حسینی،حرمت مزار و مرقد آیات عظام،قدرشناسی و تکریم انقلابیون و مسئولین اولیه نظام...از جمله باورهای بلاشک مردم اسلامی ایران زمین بود.

اما انتخابات دهم ریاست جمهوری به علت عدم مدیریت و پاسخگویی صحیح در وقایع پس از انتخابات و خبر رسانی یک طرفه مسئولان صداوسیما ،نبود تشکّل و حزب های سازمان یافته و پاسخگو،عدم پیگیری و مجازات سریع متخلفین کهریزک و برخوردهای سلیقه ای با مردم ومعترضین باعث شد که این باورهای شکسته شود و متاسفانه فرصت طلبان و بیگانگان نیز از این وضعیت سوءاستفاده نمودند.

امروز ۲ دیدگاه غلط مطرح است :جمهوری ایرانی و تخطئه مدیران دو دهه اول انقلاب .

اگر جمهوری ایرانی از سوی چند جوان نا آگاه مطرح می شود اما تخطئه مدیران ارشد گذشته از سوی مسئولان ونهادهای اجرایی مطرح می گردد.این دو دیدگاه برگشت از اصول اولیه امام و انقلاب را تاکید دارند و صد البته دارای منشا خارجی و بیگانه میباشند.

اگر آن گروه از جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه زیاد عدول کرده است گروه دیگر به اندیشه و تفکر اجرایی دولتمردان زمان امام (ره) نگاه خیانت آمیز دارد. و آیا می توان باور کرد که امام خمینی (ره) اندیشمند قرن، بدون دلیل از دولتمردان حمایت مینموده؟و یا قبول کرد ناگهان پس از انتخابات دهم تمام مدیران اجرایی ۳۰ سال گذشته از مواضع خود و عملکرد خود برگشتهاند و امروز در صف معاندان نظام قرار گرفتهاند؟

حاشا و کلا از فرزندان و یاوران امام که از آرمانهای خود گذشته باشند . تنها یک شائبه را می توان باور داشت که در بازی سیاست برای حذف رقیب یک راه وجود دارد و آن تخریب است.

اگر در تمام دنیای امروز روسای جمهور سابق حامل پیام های کشورشان در سفرهای برون مرزی می باشند اما بخل ورزان نگذاشتند مبتکر اندیشه گفتگوی تمدنها و فرزند فاضل و متعهد امام، جناب سید محمد خاتمی در یک سمینار بین المللی در رد جنایات آمریکا شرکت نماید و زهی خیال باطل که اندیشه خاتمی فراتراز مرز و حذف است و اگر ما فراموش کردیم محبوبیت ملی و بین المللی ایشان را جهان در انتظار تحقق آرمان صلح و دوستی ایشان میباشد و این دلسوز نظام چه عاقلانه برای حفظ نظام جمهوری اسلامی در قبال این ممنوعیت و همچنین هتک حرمت مرقد پدر بزرگوارشان سکوت اختیار کرده اند و این بی حرمتی ها را به خداوند حکیم واگذار کردند.

آیا می توان باور کرد که مدیری که حتی در آخرین نوشته خود پس از اعلام رای دادگاه بازهم آرزوی سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی را می کند و این بازدداشت را ماموریت جدید می داند ۱ معاند نظام جمهوری اسلامی باشد.؟

آیا مدیری که چه بعد و چه قبل از انقلاب در قرار گرفتن و به ثمر رسیدن و پاسداشت آن از هیچ کوششی دریغ نکرده می تواند خود نافی آن باشد؟

امروز دشت های حاصل خیز کهنوج و جیرفت به بی گناهی اولین مدیر جهاد سازندگی اعتراف می کنند.امروز کلوتهای به ثبت جهانی رسیده شهداد به بی گناهی معرف خود اعتراف می کند.امروز نخل ها و کارخانجات ارگ جدید بم به بی گناهی موسس خود اعتراف می کند.امروز منطقه عظیم تجاری سیرجان شاهد بی گناهی تفکر مرعشی است.امروز مس شهید باهنر اندیشه حمایت از تولید داخلی مرعشی است.امروز هواپیمایی ماهان افتخار ایران اسلامی است.حضور کارخانجات مختلف برای صنعتی شدن و جلوگیری از خروج مواد معدنی اولیه استان نشان از اندیشه سبز و دور اندیش مرعشی است.اما چه سود که یک جمله ایشان و انتقاد ایشان از مسئولان اجرایی باعث ندیده شده این خدمات شده است.

و چه زود کلام امام در سال ۶۶ خطاب به رئیس جمهور وقت را فراموش کرده ایم که"البته ما نباید گمان کنیم که هرچه می گوئیم و می کنیم کسی را حق اشکال نیست.اشکال بلکه تخطئه یک هدیه الهی برای رشد انسانها"۲ ست.

از جنگ تخمیلی و حماسه آفرینی مدیریت استان در حمایت از لشگر ۴۱ ثارالله نمی گوئیم زیرا مرعشی را جدا از فرماندهان سابق لشگر نمی توان معرفی کرد،از هفت باغ علوی نمی گوئیم زیرا هیچ کس هفت باغ را بدون مرعشی نمی شناسد.از حضور اولیه مرعشی در شهر زلزله زده بم نمیگویئم چرا که مدیران تلویزیونی هر گز نتوانستند این تصویر را ببینند.

از سادگی و بی تکلفی مرعشی نمی گویئم زیرا زندانی سیاسی امروز اوین از همه موسسات عام المنفعه ای که بنا نهاده است بنام ایشان هیچ گونه سهامی به ثبت نرسیده است و صد حیف که امروز ما قدر امیر کبیر را می دانیم ولی امیر کبیر را نمی شناسیم.

گرچه به زندان رفتن بهشتی،نبوی،مرعشی،میردامادی،تاج زاده ضایعه است و متاسفیم که پاک ترین فرزندان انقلاب را به سخیف ترین جرم متهم می کنند که ناکارآمدی های خودشان را توجیه نمایند،اما خرسندیم علی رغم شایعات هدفمند، پرونده مالی نداشتند و این پرونده های سیاسی گواه سلامت اقتصادی ایشان است و امیدواریم که مسئولین قوهقضائیه هرچه سریعتر اختلاس کنندگان دانه درشت و متخلفین کهریزک که به گفته مسئولین حراست قوه قضائیه از مسئولان رده بالای اجرایی کشور نیز هستند به مردم معرفی نمایند و همانطور که در رسیدگی به پرونده اصلاح طلبان سرعت عمل خاصی دارند در پرونده دیگر متخلفین با حفظ استقلال رای رسیدگی عاجل به عمل آورند.

درپایان آروزی سید حسین مرعشی تحقق احساس امنیت،مشارکت،صحت برای اکثریت و اقلیت و تبدیل منازعات به همکاری را از خداوند متعال خواستاریم و رجا واثق داریم که اندیشه پاک امام (ره) ماندنی است و هرگز حصر وحبس نمی تواند این اندیشه را محدود نماید.

بیگناهی کم گناهی نیست در دیوان عشق

یوسف از دامان پاک خود به زندان رفته است

مجمع حزب الله

پویندگان طریق ولایت شهرستان های زرند و کوهبنان

۱-آدرس وبلاگ شخصی مرعشی +

۲-صحیفه نور جلد بیست صفحه


 




امروز: «ای کاش می توانستند بدون کینه زیستن را از تو بیاموزند.» این جمله بر روی کیک تولدی نوشته شده بود که صاحب آن ماه هاست بدون هیچ امکاناتی دربند است.

به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» خانواده عمادالدین باقی درحالی مراسم سال روز تولد این روزنامه نگار و دبیر انجمن دفاع از حقوق زندانیان را برگزار کردند که ۴ ماه است در زندان اوین و بدون هرگونه امکانات در سلول دربسته بند امنیتی ۲۴۰ دربند به سر می برد.

خانواده باقی به همراه سایر خانواده های زندانیان سیاسی و دوستداران وی، روز یک شنبه تولد عمادالدین باقی را جشن گرفتند تا یاد این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر را گرامی بدارند و به همه بگویند هرچند عزیزانشان در بند هستند اما تنها نیستند و خانواده ای به وسعت تمام زندانیان سبز دارند.

آنان با خواندن دعا، آزادی تمامی زندانیان سیاسی را از خداوند درخواست کردند و هر یک گزارشی از آخرین وضعیت عزیز دربند خود دادند.

فاطمه کمالی همسر عمادالدین باقی با تشکر از حضور خانواده های زندانیان سیاسی و دوستداران این روزنامه نگار، آزادی همه آزادگان دربند را آرزو کرد.

زیستن بدون کینه، همانند عمادالدین باقی آرزویی بود که این جمع برای همه انسان ها داشتند و هرچند که این روزنامه نگار و سایر فعالان سیاسی و مطبوعاتی، ماه ها است که در زندان به سر می برند، خانواده بزرگ زندانیان سیاسی با همدلی و هم زبانی خود نشان دادند که حتی در غیاب عزیزانشان، به یاد آنها هستند و اندیشه هایشان را گرامی می دارند.


 




امروز: عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، از فشارهای وارده و مراجعات مكرر از سوی كارگران ساختمانی به نمایندگان مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد "این كارگران خواهان تصویب قوانین حمایتی بوده‌اند كه مجلس به این درخواست‌ها پاسخ داد و قانون بیمه كارگران ساختمانی را تصویب و بودجه آن را نیز تامین كرد و برای حل مشكلات كارگران ساختمانی بیمه اجباری آنها را به قانون تبدیل نمود؛ اما هنوز دولت برای اجرای آن گامی برنداشته است.


به گزارش ایلنا، محمد مهدی شهریاری با بیان اینکه "كارگران ساختمانی كه دچار حادثه می‌شوند به دلیل نبود پشتوانه حمایتی از جمله بیمه، هیچ اطمینانی از بابت تامین بودن فردای خانواده خود ندارند"، خاطرنشان کرد "كارگران بسیاری را سراغ داریم كه از داربست افتاده وقطع نخاع شده‌اند اما به دلیل نبود بیمه، مدتهاست در خانه افتاده و با دریافت صدقه‌ امرارمعاش می‌كنند و این در حالی است كه با بیمه می‌توان این معضلات را به حداقل ممكن برساند. "


نتیجۀ مراجعات مکرر
این عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس، همچنین از مراجعه مكرر كارگران ساختمانی به نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: این كارگران خواهان تصویب قوانین حمایتی بوده‌اند كه مجلس به این درخواست‌ها پاسخ داد و قانون بیمه كارگران ساختمانی را تصویب و بودجه آن را نیز تامین كرد.


موانع اجرای قانون؛ دولت و کارفارمایان
وی با اعلام اینكه بیمه نكردن كارگران ساختمانی برای كارفرمایان وانبوه سازان عادت شده بود؛ گفت: از یك‌سو این گروه از كارفرمایان از این قانون راضی نیستند و از سوی دیگر دولت نیز در اجرای آن كوتاهی می‌كند.


شهریاری از وجودتعداد زیادی كارگر ساختمانی در حرفه‌های گوناگون صنعت ساختمانی خبر داد و گفت: متاسفانه این شغل ساماندهی نشده و میان كارگران‌ متخصص و افراد بی‌سابقه و بی‌تجربه تفاوتی نیست؛ كارگری كه امروز وارد این حرفه شده با كارگری كه سال‌هاست استادكار شده، هر دو سر یك چهار راه می‌ایستند واین ظلمی آشكار در حق كارگران با تجربه است.


لزوم بازنگری
وی با اعلام اینكه نمایندگان مجلس به دنبال طرحی هستند تا كارگران ساختمانی ساماندهی شوند گفت: باید مشخص شود كه این كارگر كار را از كجا شروع كرده چه مراحلی را گذرانده و اكنون تا چه حد تجربه و تخصص دارد تا بر مبنای آن كارت شناسایی برای كارگران ساختمانی صادر شود.


وزیر: فکرهایی شده است

همزمان صادق محصولی، وزیررفاه وتامین اجتماعیِ دولت دهم، خاطرنشان کرد "در قانون بودجه سال 89 در رابطه با نظام جامع تامین اجتماعی پیش‌بینی‌های خوبی انجام‌‌گرفته است و در سال جاری علاوه بر بیمه اجتماعی باربران، خادمان مساجد و برخی گروه‌های دیگر برای قالیبافان و كارگران ساختمانی هم فكر شده است."


قول می دهم یک ماه طول می کشد
به‌گزارش ایلنا، محصولی درمراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان خدمات درمانی، درجمع خبرنگاران با بیان اینكه آیین‌نامه بیمه اجتماعی كارگران ساختمانی درحال اتمام در كمیسیون‌های دولت است، تصریح كرد: به زودی این آیین‌نامه مورد تصویب هیات دولت قرار می‌گیرد و وعده می‌دهم كه این زمان بیشتر از یك ماه طول نخواهد‌كشید.


 




امروز:مهدی کلاری، دانشجوی المپیادی کارشناسی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف که در آخرین روزهای سال گذشته با قید قرار وثیقه سنگین سیصد میلیون تومانی به مرخصی آمده بود، در آخرین روز فروردین ماه در حالی که به دلیل مشکلات قلبی پیش آمده برای وی تحت مراقبت پزشک به سر می برد به زندان اوین فراخوانده شد و صبح روز شنبه خود را به زندان معرفی نمود.

به گزارش خبرنگار کلمه این دانشجوی سال سوم کارشناسی در روز شانزدهم آذرماه ابتدا توسط نیروهای حراست دانشگاه و نیروهای امنیتی حاضر در دانشگاه بازداشت شد و پس از بازجویی در داخل دانشگاه آزاد گردید. اما به نقل از دوستان وی پس از خروج از دانشگاه توسط دو ماشین پژو که خود را نیروهای اطلاعات و امنیتی معرفی کردند بازداشت شده و به پلیس امنیت انتقال یافت.

پس از بازجویی در آنجا به زندان اوین منتقل شده و در ایام بازجویی در انفرادی به سر برده است. به گفته وی قبل از روز عاشورا به وی و چندین نفر دیگر از دانشجویان بازداشتی گفته می شود که به زودی آزاد خواهند شد، اما پس از عاشورا این وعده تحقق نیافته و پرونده وی به شعبه ۲۸ تحت سرپرستی قاضی مقیسه انتقال می یابد.

قابل ذکر است که ۸۴ نفر از اساتید دانشکده، دوستان و همنوردان او در گروه کوهنوردی دانشگاه و همکلاسی های وی طی نامه ای خطاب به ریاست محترم قوه قضاییه خواستار آزادی وی شده اند. علاوه بر این نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونت دانشجویی نیز در نامه های جداگانه ای خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده وی شده اند و نامه های جداگانه ای نیز در سطح دانشگاه برای آزادی وی و دیگر دانشجویان دربند تهیه شده است.

با این حال و علی رغم عدم وجود مستندات برای موارد مطرحه در کیفرخواست و عدم قبول اتهامات وارده مبنی بر تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری توسط وی، دادگاه اولیه او را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرده است که این حکم توسط وکیل وی مورد اعتراض قرار گرفته است.

علی رغم پیگیری مدام خانواده وی برای آزادی مهدی، قاضی دادگاه تا آخرین لحظه برای تبدیل قرار بازداشت به وثیقه مخالفت می کند و در نهایت به درخواست دادستان تهران دستور مرخصی برای وی صادر می گردد. اما با اتمام تعطیلات نوروز و درست در روز شروع امتحانات به جای مانده از ترم گذشته، وی به بازداشتگاه اوین فراخوانده می شود. لازم به توضیح است که مادر مهدی پس از شنیدن خبر احضار مجدد وی به بازداشتگاه دچار ناراحتی قلبی شده است و تحت درمان به سر می برد.

دادنامه زیر قبل از مرخصی اولیه توسط مادر وی نوشته شده است:

بانوی دو عالم، فاطمه جان؛

دادنامه مرا هم بنگر.

یا فاطمه جان، اگر از خانه بیرون آمدی و در همان مسجد و کوی برزنی که بزرگوار پدرتان، محمد خاتم الانبیاء (ص)؛ در آن ندای اسلام سر می داد، از حق همسر و ارثیة خود دفاع نمودی، آیا جز این بود که به تمام مادران، همسران و زنان آزاده این را بیاموزی که «باید همواره از حق خود دفاع کنید، هرچند که سیلی بخورید و هتک حرمت شوید.»

فاطمه جان، در امروز ایران، دوباره تاریخ تکرار گردید. مادران، همسران و زنان آزاده برای دفاع از عزیزانشان، پای در دادستانی ها، دادسراها و زندان ها می گذراند و در همه جا به خاطر مادر بودن یا همسر بودن و یا دفاع از حق خود و عزیزانشان هتک حرمت می شوند.

فاطمه جان، من یکی از همان مادران هستم که در تمامی سه ماه گذشته به امید دفاع از حق خودم و پسرم، هر روز با سلام بر منتقم خونت، صبح را آغاز می کنم و همچون شما ردای سیاه بر سر می کنم و راهی دادسرا و زندان و دادستانی می شوم، تا:

• بلکه بتوانم بفهمم به کدام جرم ناکرده ای پسرم به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است؟

• و چرا قاضی حکومت اسلامی که نمونة عدالت در جمهوری اسلامی است او را به سه سال حبس محکوم کرده است؟

بانوی دو عالم، فاطمه جان؛

• آیا جز این است که همسایه یهودی بر سر پدرتان خاکستر می ریخت اما پیامبر به عیادتش می رفت؟

• آیا جز این است که مردم مکه و طائف بر سر و روی پدرتان سنگ و کلوخ کوبیدند و بی احترامی ها کردند، اما او بزرگوارانه آنان را در فتح مکه بخشید؟

آیا جز این است که پسرم در روز ۱۶ آذر، روز دانشجو، در تجمع دانشگاه شریف در این گردهمایی شرکت نمود تا فقط اعتراض خود را با کلامی متین بیان نماید و آن هم در حالی که رهبری نیز بر حضور فعال دانشگاهیان در این عرصه تایید مکرر داشته اند؟

پس چگونه ممکن است که پسر من به اتهام عمل ناکردة «توهین به رهبری» مجازات شود؟

و یا چگونه ممکن است که جرم «تبلیغ علیه نظام» بر او روا باشد؟

و چگونه ممکن است این نوع برخورد را متأثر از آموزه های پیامبر اکرم محمد مصطفی (ص) دانست؟

فاینما تذهبون؟

فاطمه جان، این دادنامه را به نزد تو نوشتم تا تو را بر ستمی که بر سر من و هزاران مادر دیگر آمده است گواه بگیرم و چون تو صبر کنم تا روزی که منتقم و قائم باز آید.

به امید آن روز زنده خواهم ماند

مادر مهدی کلاری

پرندة کوچک مادر، ای بزرگ جوانمرد؛

پرندة کوچک مادر دوستت دارم و با تمام وجود به بزرگی روح تو افتخار می کنم،

و هر صبح و شام برای آزادیت دعا می کنم.

می دانم بال های کوچک اما قوی ات را بسته و در کنج قفس زندانیت کرده اند،

اما در اندیشة خود، تو را ازاد و نیرومند

و در حال پرواز به سوی قلل مرتفع ایران عزیز می بینم،

هرچند که توان پریدن با تو را ندارم،

اما از دور تو را نظاره گرم و زیر لب دعاگو،

و به عشق تو تا هفت آسمان عشق خواهم پرید.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته