-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

Latest News from Koocheh for 04/23/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



رادیو کوچه

تیم‌های فوتبال گسترش فولاد تبریز و پرسپولیس تهران با غلبه بر حریفان خود به دیدار فینال بیست و دومین دوره رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های ایران راه یافتند.
در ادامه مرحله نیمه نهایی فوتبال جام حذفی ایران عصر امروز (جمعه) دو دیدار در شهرهای تبریز و تهران برگزار شد که در پایان تیم‌های فوتبال گسترش فولاد تبریز و پرسپولیس تهران با غلبه بر دوب‌آهن اصفهان و صبای قم به دیدار فینال راه یافتند.
در نخستین دیدار تیم‌های گسترش فولاد و ذوب آهن از مرحله نیمه نهایی جام حذفی از ساعت ۱۶ روز جمعه در ورزشگاه یادگار امام تبریز با حضور حدود ۲۵ هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که در پایان تیم فوتبال گسترش فولاد با دو گل ناصر آذرکیوان (دقیقه ۱۶) و سیلاس (دقیقه۸۹) به برتری دست یافت.
قضاوت این مسابقه بر عهده یداله جهانبازی بود. حمیدرضا دیوسالار، ماکان و قربانپور از گسترش فولاد و علی احمدی و محمدرضا خلعتبری از ذوب آهن اخطار گرفتند.
هم‌چنین در دیگر مسابقه تیم فوتبال پرسپولیس با برتری برابر صبای قم در ضربات پنالتی به دیدار فینال راه پیدا کرد.
این دیدار نیز از ساعت ۱۹:۰۵ دقیقه روز جمعه به قضاوت هدایت ممبینی در ورزشگاه آزادی تهران و با حضور بیش از ۶۵ هزار نفر برگزارشد که در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم و نتیجه تساوی بدون گل کار به ضربات پنالتی کشیده شد که تیم پرسپولیس در نهایت با نتیجه ۴-۳ به پیروزی دست یافت.
‘گفتنی است دیدار فینال این مسابقات طی دو بازی رفت و برگشت در روزهای سی و یکم اردیبهشت ماه و هفتم خردادماه در شهرهای تبریز و تهران برگزار خواهد شد.


 


رادیو کوچه

حکم محکومیت ۵ سال حبس منیره ربیعی  از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.
به گزارش هرانا خانم ربیعی که هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشته است و به گفته‌ی نزدیکان وی به دلیل این‌که دایی و خاله این زندانی سیاسی در اردوگاه اشرف ساکن هستند به اتهام محاربه در دادگاه بدوی به تحمل پنج سال زندان در تبعید به برازجان محکوم شد.
این حکم از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران نیزتایید شد.
منیره ربیعی، ۳۲ ساله و دارای مدرک مهندسی شیمی است. وی در مهر ماه سال ۸۸ در پی احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت و در اسفندماه به قید وثیقه آزاد شد.
به گفته نزدیکان خانم ربیعی «وی هیچ‌گونه ارتباط خارج از چهارچوب خانوادگی با اعضای خانواده ساکن در اشرف نداشته و حتی همان ارتباط خانوادگی را هم مدتها پیش از احضار قطع کرده بود. به همین دلیل کارشناس پرونده، وی را مستحق تخفیف دانست اما قاضی پیرعباسی بدون توجه به نظر کارشناس پرونده و دفاعیات وکلای وی او را به اتهام محاربه به پنج سال حبس در تبعید به برازجان محکوم کرد.»


 


رادیو کوچه

در پی انفجار چند بمب در شهر بغداد عراق دست‌کم پنجاه تن کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در سلسله انفجارهای امروز در بغداد که در نزدیکی مراکز رفت و آمد شیعیان رخ داد، حداقل ۵۰ تن جان خود را از دست داده‌اند . این در حالی‌ست که آمار زخمی‌ها نیز از مرز ۱۰۰ نفر تجاوز می‌کند .
به گفته‌ی پلیس عراق بمب‌ها در بازار و محوطه بیرونی مساجدی که مملو از جمعیت نمازگزار مراسم نماز جمعه بوده منفجر شده‌اند.
کشته شدگان بیشتر افرادی بودند که در شهرک شیعه نشین صدر در شمال بغداد و همچنین در مناطق جنوبی این شهر بودند.
وزارت کشورعراق نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دو خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه فقیرنشین شهرک صدر منفجر شدند که یکی از آنها نزدیک دفتر سیاسی مقتدی صدر، روحانی شیعه عراق بود و دیگری نزدیک یک بازار منفجر شد که بر اثر آن ۳۹ تن کشته و ۵۶ تن دیگر زخمی شدند. همزمان انفجار سه خودروی بمب‌گذاری شده دیگر در نزدیک مساجد بغداد و یک ماده منفجره دیگر در این منطقه به کشته شدن ۱۱ تن و زخمی شدن ۵۰ تن دیگر انجامید.
گفته می‌شود این انفجارها توسط گروه القاعده صورت می‌گیرد اما تاکنون هیچ مقام رسمی این اخبار را تایید یا تکذیب نکرده است.


 


ثمرسعیدی/ ملودی کوچه

samar@koochehmail.com

چند سال قبل، یکی از مجله‌های جوان‌پسند ایرانی برای اولین بار مطالبی را در مورد «تام ویتس» (Tom Waits) خواننده و آهنگ‌ساز امریکایی منتشر کرد. در آن‌هنگام کمتر کسی در ایران ویتس را می‌شناخت اما این روزها شمار طرفداران فارسی زبان تام ویتس رو به افزایش گذاشته‌ است.

تام ویتس، خواننده، موسیقیدان، آهنگ‌ساز و بازیگر ۶۰ ساله‌ی امریکایی به‌خاطر صدای منحصر به فردش مشهور است. او در سبک‌هایی مانند بلوز، جز، فولک و حتی راک فعالیت می‌کند اما عمده‌ی شهرتش بخاطر سبک موسیقی تجربی (Experimental) است. وی توانایی نواختن سازهایی مانند کی‌برد، درامز و پرکاشن و همین‌طور گیتار و بیس را دارا بوده و هنر و دانش موسیقایی‌اش وی را در تلفیق سبک‌های موسیقی با یکدیگر یاری می‌کند.

تام ویتس آهنگ‌ساز فیلم و بازیگر نیز هست و به‌دلیل بهره بردن از استعداد بازیگری در اجراهای زنده، همیشه کارهایی متفاوت با سایر هنرمندان موسیقی ارائه کرده و می‌توان گفت که مخاطب را شگفت‌زده می‌کند. با این حال ویتس در زمره‌ی هنرمندانی قرار می‌گیرد که از استقبال عمومی برخوردار نیستند. او به‌‌خاطر صدای خش‌دار منحصر به‌فرد خود و حتی سبک موسیقی تجربی‌اش، از سوی عامه‌‌ی مردم مورد اقبال قرار نگرفته و ارزش کارهای وی را اغلب، منتقدان درک می‌کنند.

ویتس معتقد است که هرگز تجاری نمی‌خواند و برای او مهم نبوده که آثارش پرفروش شوند. اما کیفیت کار او بسیار بالاست و موسیقی فیلم‌هایی که با همکاری همسرش «کاتلین برنان» ساخته است از نظر منتقدان و در پاره‌ای از موارد عموم مخاطبان، مورد تحسین قرار گرفته ‌است. گفتنی است ویتس برای برخی از فیلم‌های «جیم جارموش» (کارگردان صاحب سبک امریکایی) موسیقی ساخته و در تعدادی از فیلم‌های وی نیز بازی کرده است.


 


دبیر‌کل سازمان ملل متحد با انتشار پیامی به مناسبت روز جهانی زمین،‌ اعلام کرد که باید نسبت به وضعیت زمین،‌ تنها محلی که در این منظومه شمسی قابل سکونت است، هشیار باشیم و از آن مواظبت کنیم.
به گزارش ایسنا  «بان کی مون» ـ دبیر‌کل سازمان ملل متحد ـ در پیامی روز جهانی زمین اظهار داشت:« تمامی دولتمردان، اقتصاددانان و بازرگان و تمامی شهروندان و ساکنان این کره خاکی باید برای از دست ندادن محل زندگی خود از آن حفاظت و مراقبت کنند. ما باید به زمین احترام بگذاریم و از ماهیت آن دفاع کنیم.»
«بان کی مون» خاطرنشان کرد: «زمین و تنها خانه ما هم اکنون تحت فشار است. ما به عنوان مخلوقات برتر، محل زندگی خود را با انواع آلاینده‌ها آلوده کردیم و باعث فرسایش و از میان رفتن آن شدیم. زمین در تمام طول تاریخ زندگانی بشر نقش اساسی ایفا کرده است و تاریخچه گویایی دارد.  زمین ما تنها کره قابل سکونت در کهکشان است که میلیاردها انسان، انواع گونه‌های جانوری و گیاهی و سایر موجودات را بر خود حمل می‌کند، بدون آن که انتظاری داشته است. زمین مادر ماست، اما نباید طوری با این مادر مهربان رفتار کنیم که از بین برود. باید مراقب او باشیم.»
دبیر‌کل سازمان ملل متحد افزود: «تغییرات روز افزون و ناخوشایند جوی و نازک شدن لایه اوزون از مهمترین مسایل در از میان رفتن زمین و فرسوده شدن آن است. تنوع زیست محیطی و گونه‌های جانوری در زمین به شدت با وجود این ناملایمات در حال کاهش نسل هستند. به طوری که هم اکنون شاهد انقراض نسل برخی از موجودات هستیم. آب‌های زیر زمینی و سطحی و منابع معدنی تا حد قابل ملاحظه‌ای آلوده شدند. محصولات برگرفته از خاک و صنعت ماهی گیری هم به دلیل ورود آلاینده‌های شیمیایی کارخانجات و صنایع به شدت آلوده شدند.»
وی  در ادامه بیانیه خود در رابطه با روز جهانی زمین گفت:«پژوهشگران و محققان بیشتر بر مساله انسان‌های آسیب‌پذیر چون بومیان توجه دارند؛ چرا که در صورت نابود شدن تنوع زیست محیطی و زیستگاه این افراد،‌ ما شاهد انقراض نسل این افراد هم خواهیم بود. افرادی که در حاشیه بیابان‌ها زندگی می‌کنند، روستاییان فقیر و بومیان، حاشیه‌نشینان و زاغه‌نشینان بیش از دیگران در معرض خطر تخریب زیستگاه قرار می‌گیرند؛ چرا که این افراد با تصفیه آب‌های سطحی و زیر‌زمینی، بارور کردن خاک از طریق سنتی و بدون استفاده از مواد شیمیایی،‌ باعث شکوفایی و رشد محیط زیست می‌شوند»


 


سروش / دفتر ترکیه / رادیو کوچه

soroush@koochehmail.com

روز پنج‌شنبه مصادف با بیست و نهمین سال‌روز درگذشت سهراب سپهری شاعر و نقاش ایرانی بود. سهراب در پانزدهم مهرماه سال ۱۳۰۷ در روستای گلستانه شهر کاشان زاده شد. دوران کودکی وی با فراز و نشیب فراوانی همراه بود. پدرش، اسدالله سپهری، کارمند اداره پست و تلگراف کاشان بود و البته دستی هم بر هنر داشت و خط و نقاشی کار می‌کرد. در سه سالگی سهراب پدرش طی حادثه‌ای فلج می‌شود. این امر سبب می‌شود که اوضاع معیشتی وی نابسامان شود.

در سال ۱۳۱۲ سهراب وارد دبستان خیام می‌شود: « مدرسه، خوابهای مرا قیچی کرده بود . نماز مرا شکسته بود . مدرسه، عروسک مرا رنجانده بود . روز ورود، یادم نخواهد رفت : مرا از میان بازی‌هایم ربودند و به کابوس مدرسه بردند.  خودم را تنها دیدم و غریب … از آن پس و هربار دلهره بود که به جای من راهی مدرسه میشد»
سپهری  پس از فارغ‌التحصیلی در دوره ‌دوساله دانش‌سرای مقدماتی پسران به استخدام اداره‌ فرهنگ کاشان درآمد.


در شهریور ۱۳۲۷ در امتحانات ششم ادبی شرکت نمود و دیپلم دوره دبیرستان خود را دریافت کرد. سپس به تهران آمد و در دانشکده  هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت و هم زمان به استخدام شرکت نفت در تهران درآمد اما تنها پس از ۸ ماه استعفا داد.
علاقه به شعر و نقاشی در سهراب به موازات هم رشد یافت چنان که پا به ‏پای مجموعه شعرهایی که از او به چاپ می‏رسید، نمایشگاه‌‏های نقاشی او هم در گوشه و کنار تهران برپا می‏شد و او گاهی در کنار این نمایشگاه‏‌ها شب شعری هم ترتیب می‏داد؛ تلفیق شعر و نقاشی در پرتو روح انزوایی و متمایل به گونه‏ای عرفان قرن بیستمی، هم به شعر او رقت احساس و نازک بینی هنرمندانه‌‏ای می‌‏‏بخشید و هم نقاشی او را به نوعی صمیمیت شاعرانه نزدیک می‏کرد.
سال ۱۳۲۶ و در سن نوزده سالگی، منظومه‌ای عاشقانه و لطیف از سهراب، با نام «در کنار چمن یا آرامگاه عشق» در ۲۶ صفحه منتشر شد.
در سال ۱۳۳۰ مجموعه شعر «مرگ رنگ» منتشر گردید. برخی از اشعار موجود در این مجموعه بعدها با تغییراتی در «هشت کتاب» تجدید چاپ شد.
در این ایام بود که او در اداره‌ی کل هنرهای زیبا  در قسمت موزه‌ها شروع به کار کرد و در هنرستان‌های هنرهای زیبا نیز به تدریس می‌پرداخت. در مهرماه سال ۱۳۳۴ خورشیدی ترجمه‌ی اشعار ژاپنی از وی در مجله‌ی «سخن» به چاپ رسید. دو سال بعد  از راه زمینی به کشورهای اروپایی سفر کرد و به لندن و سپس پاریس رفت و  در مدرسه هنرهای زیبای پاریس در رشته‌ی لیتوگرافی نام نویسی کرد.

بسیاری بر این اعتقادند با آن که شعر وی حاوی فضیلت‏های گمشده انسانی بود در زمان حیاتش مقبولیت عام پیدا نکرد، اما بعد از انقلاب و به ویژه از دهه ۱۳۶۰ به بعد گروهی از شاعران و منتقدان به شعر وی روی آوردند و بر شعرش نقد و تفسیر نوشتند.

وی هم‌چنین کارهای هنری خود را در نمایشگاه‌ها به معرض نمایش گذاشت. حضور در نمایشگاه‌های نقاشی همچنان تا پایان عمر وی ادامه داشت. سهراب سپهری مدتی در اداره کل اطلاعات وزارت کشاورزی با سمت سرپرست سازمان سمعی و بصری در مشغول به کار شد. از مهر ۱۳۴۰ نیز شروع به تدریس در هنرکده‌ی هنرهای تزیینی تهران نمود. در اسفند همین سال بود که از کلیه مشاغل دولتی به کلی کناره‌گیری کرد.
سهراب تا سال ۱۳۴۸ ضمن سفر به کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه، هلند، ایتالیا و اتریش، آثار نقاشی خود را  در نمایشگاه‌های متعددی به نمایش در آورد و تا سال ۱۳۵۷، چندین نمایشگاه از آثار نقاشی‌اش در سوییس، مصر و یونان برگذار شد.
اوایل سال ۱۳۵۸ خورشیدی بود که علایم سرطان خون در سهراب آشکار شد. وی در زمستان سال ۵۸ جهت درمان به انگلستان سفر می‌کند اما مدت کمی پس از سفر به ایران باز می‌گردد. گویی که تقدیر خود را پذیرفته است.
در نهایت سهراب سپهری در اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ خورشیدی ساعت ۶ بعد ازظهر در بیمارستان پارس تهران و بر اثر سرطان خونی که یک‌سال گریبان‌گیرش بود درگذشت.
بسیاری بر این اعتقادند با آن که شعر وی حاوی فضیلت‏های گمشده انسانی بود در زمان حیاتش مقبولیت عام پیدا نکرد، اما بعد از انقلاب و به ویژه از دهه ۱۳۶۰ به بعد گروهی از شاعران و منتقدان به شعر وی روی آوردند و بر شعرش نقد و تفسیر نوشتند.


 


رادیو کوچه

فدراسیون کارگری نروژ با انتشار نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد ضمن محکوم کردن «پیگرد نمایندگان کارگری و زندانی کردن آن‌ها» خواستار آزادی فوری این زندانیان شد.
به گزارش تارنمای اخبار روز   ال او، بزرگترین فدراسیون کارگری نروژ ضمن محکوم کردن زندانیان کارگری از جمله منصور اسالو، ابراهیم مددی و فرزاد کمانگر خواستار آزادی فعالین سندیکایی ایران از زندان و رعایت حقوق سندیکایی کارگران ایران، به ویژه‌ اجرای کنوانسیۆنهای ۸۸ و ۸۷ که‌ حق فعالیت اتحادیه‌ای کارگری را تصویب و تصریح کرده، شده است.
این فدراسیون کارگری در بخش دیگری از نامه خود به وضعیت وخیم این سه فعال کارگری در زندان‌های ایران اشاره کرده و نوشته که جمهوری اسلامی باید کنوانسیون‌های مربوط به حقوق کارگران را رعایت کند.
گفتنی است نسخه‌هایی از این نامه‌ برای وزارت امور خارجه‌ نروژ، سفارت ایران در نروژ و سفارت نروژ در تهران ارسال شده‌ است.


 


ارتش پاکستان از کشته شدن ۲۵ تن از اعضای طالبان افغانستان خبر داد
به گزارش ایرنا مقام‌های  نظامی ارتش پاکستان در ایالت خیبر روز پنجشنبه اعلام کردند که در پی درگیری‌های نیروهای امنیتی این کشور با شبه نظامیان طالبان درمنطقه قبایلی اوراکزایی، ۲۵ تن از اعضای این گروه کشته شدند.
به گفته‌ی آقای فضل الرحمان از افسران ارتش پاکستان درگیری‌های ارتش با طالبان محلی در منطقه اوراکزایی طی بیست و چهار ساعت گذشته تشدید شده بطوریکه تبادل آتش بین طرفین به کشته شدن ۲۵?تن منجر شد.
مقام‌های امنیتی پاکستان اعلام کرده‌اند شمار زیادی از شبه نظامیان طالبان که پس از عملیات ارتش در منطقه قبایلی وزیرستان جنوبی از این منطقه گریخته‌اند،وارد منطقه اوراکزایی شده‌اند.


 


مریم/رادیو کوچه

Maryam.m@koochehmail.com

سران کشور ــ شهرها و جزایر یونانی که را به منظور مقابله گروهی با تهدیدهای ایران ــ تنها ابرقدرت وقت جهان ــ تشکیل داده بودند اعلامیه ای را امضاء کردند که در آن آمده بود: وجود یک ابر قدرت در جهان؛ مغایر نظم گیتی، منطق و عقل سلیم و منافع ملل است و آنان این اتحادیه را تشکیل داده اند تا در برابر هرگونه زورگویی بایستند و بدون دغدغه از خطر تجاوز نظامی و تنها ماندن در برابر تعرض، به زندگانی خود ادامه دهند. مورخان یونانی و بعدا رومی، بخشهایی از این اعلامیه را در تالیفات خود آورده اند

1514 قشون عثمانی اردوی آمادگی خود را برپا کرد تا با همه امکانات و در راس آن سلطان سلیم یکم به سوی ایران به حرکت درآید و دولت نوبنیاد ایران به رهبری شاه اسماعیل صفوی را که می رفت تا امپراتوری ساسانیان را احیاء کند نابود سازد. برخورد دو نیرو ۲۳ اوت (درست چهار ماه بعد) در چالدران نزدیک خوی صورت گرفت .

سلیم ملقب به یاووز (عبوس) که پس از پیروزی بر برادرش سلطنت خود را از ۱۵۱۲ آغاز کرده بود در شرق و جنوب با دو رقیب پر قدرت رو به رو بود، شاه صفوی در شرق و «ممالیک» در سوریه، و وی به جنگ با شاه صفوی اولویت داد زیرا که با اعلام شیعه اثنی عشری به عنوان مذهب رسمی ایران، شیعیان آناتولی متمایل به ایران شده بودند، ترکمانان ساکن مناطق شرقی و جنوب شرقی آناتولی نیز دولت ایران را ترجیح می دادند و کردهای آن مناطق خود را از تبار ایرانی، و تمایل و وفاداری به ایران داشتند.

(سوم اردیبهشت ۱۳۴۸) ایران و عراق در آستانه یک جنگ تمام عیار قرار گرفته بودند. دولت ایران به ارتش آماده باش داده بود و جنگ تبلیغاتی دو کشور به اوج خود رسیده بود. همزمان با اعلام آماده باش ارتش، مین باشیان به فرماندهی نیروی زمینی و فریدون جم به ریاست ستاد ارتش منصوب شده بودند. این وضعیت را دولت عراق با بازداشت آموزگاران دولتی و اعزامی از ایران برای مدارس ایرانیان عراق آغاز کرده بود و دست به زندانی کردن، شکنجه روانی و اخراج ایرانی تبارها از آن کشور زده بود.

۱۸۹۳مردان بالغ بلژیک اجازه یافتند نماینده انتخاب کنند و این نمایندگان تشکیل پارلمان و شوراهای شهر دهند و به نمایندگی از جانب آنان حکومت کنند. تعیین نخست وزیر و تایید انتصاب وزیران هم در اختیار پارلمان قرار گرفت

James Anthony Froude مورخ بنام است که در سال ۱۸۱۸ به دنیا آمد.

«فرود» که «تاریخ آنگلو ساکسون ها» و «الهه انتقام» مهمترین تالیفاتش هستند نکته های جالب و آموزنده متعدد دارد از جمله: پس از رسیدن به سالخوردگی است که انسان به محدود بودن توان خود پی می برد. اگر بتوان یک انسان را از سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی تحت کنترل قرارداد بقیه عمر قادر خواهد بود خود را کنترل کند. ایجاد ترس در انسان حتی اگر از ناحیه والدین باشد نوعی ظلم است، زیرا که ترس ممتد اعتماد به نفس را از افراد سلب می کند.

دیده از جهان فرو بستند، شکسپیر درست در پنجاه و دومین زادروزش درگذشت!. سروانتس اسپانیایی، و شکسپیر انگلیسی بود و هر دو در نوشتن نبوغ داشتند. شکسپیر در عین حال یک بازیگر تئاتربود. درام نویسی او کم نظیر توصیف شده است.

توتموس سومTuthmose III در چنین روزی (طبق محاسبات تقویمی!) در سال ۱۴۷۹ پیش از میلاد به عنوان ششمین فرعون سلسله هجدم مصر باستان زمام امور این کشور را به دست گرفت، ولی چون مادرش ملکه (زن اصلی فرعون متوفا) نبود تا با خواهر خود که از ملکه به دنیا آمده بود ازدواج نکرد!، پادشاهی او برسمیت شناخته نشد. وی که گورش در وادی فراعنه (لوکسور) به دست آمده است در طول سلطنت خود سوریه و سودان (نوبی) را تصرف کرد و بر قلمرو مصر افزود.


 


مهم‌ترین عنوان‌های رسانه‌های امروز مالزی

خبرگزاری برناما

  • محی الدین می‌گوید که پشتیبانی‌ها از حزب پیش رو بیشتر شده است.
  • پلیس ۸ نفر از اعضای بزهکاران مامک کریم را دستگیر کرد.
  • سفیر  مالزی در جاکارتا به لیمبو رفت.
  • تیم چند تخصصی برای بیماران روانی مورد نیاز است.
  • ماهاتیر هم از رای دهندگان سلانگوری خواست که به حزب پیش رو رای دهند.
  • هم‌چنان از مساجد برای صحبت‌های سیاسی استفاده می شود.
  • یکی از اعضای بخش اطلاعات جناح راست هشدار داد که مراقب حقه‌های لحظه آخر جناح مخالف باشند.
  • هواپیمای ۷۸۷ آخرین تست‌ها در شرایط بد آب و هوایی را در فلوریدا انجام داد.
  • ارزش قرار دادهای بسته شده در نمایشگاه خدمات امنیتی آسیا به ۲۵ میلیارد رینگیت رسید.
  • بدهی دولت تا آخر سال ۲۰۰۹ به ۳۶۲٫۴ میلیارد رینگیت رسید.
  • شرکت خودرو سازی پرودا  قصد دارد که صادرات خود را در طی ۳-۵ سال ۵ درصد افزایش دهد.
  • ایسلند فرودگاهش را بخاطر گرده آتشفشانی بست.
  • تجارت نهنگ ممکن است تا ۱۰ سال ادامه یابد.
  • پلیس تایلند از سرخ پوشان خواست که موانع را از سر راه ها بردارند.

روزنامه استار

  • حزب پیشرو و حزب مردم در ۴۸ ساعت مانده به انتخابات بازار را داغ کردند.
  • بسیاری از پروازها به اروپا راه اندازی شدند ولی باد مخالف دوباره مانع شد.
  • کاربران مالزیایی از بروز رسانی اشتباه ویروس یاب گریختند.
  • دولت در نظر دارد انجمنی برای زیر نظر گرفتن امورات بنادر به راه بیندازد.
  • دکتر ماهاتیر از رسیدن مالزی به اهداف چشم انداز ۲۰۲۰ نا امید است.
  • نگهبانان بخش خصوصی از اول جولای دست مزد بالاتری می‌گیرند.
  • ۴ نفر دیگر به آمار مبتلایان به H1N1 اضافه شد.
  • ۹۴ مسلمان در سال گذشته به علت قمار بازی دستگیر شده اند.
  • پلیس تایلند پس از رویارویی با معترضین عقب کشید.
  • اجلاس آب و هوا در بولیوی خواستار قطع تولید گاز های گل خانه ای شد.
  • امریکا می خواهد که تحریم ها علیه ایران از ماه می آغاز شوند.

روزنامه نیو استریت تایمز

  • واحد های سیار بیشتری از سوی پلیس اسلامی برای متوقف کردن قمار بازی ایجاد می شود.
  • ۲ کشته و ۳ زخمی در تصادف جاده ای در راونگ .
  • دو نفر دیگر برای پیوستن به جناح راست، از حزب مردم خارج شدند.

روزنامه سان

  • انوار به کمیته اختصاصی فرستاده شد.
  • آخرین فشار ها در ۴۸ ساعت مانده به انتخابات سلانگور.

 


محبوبه / رادیو کوچه

mahboobeh@koochehmail.com

بیست و سوم آوریل برابر با سوم اردیبهشت و مصادف با زادروز «ویلیام شکسپیر» ‏در سال ۱۵۶۴ است. شهرت شکسپیر به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایش‌نامه‌نویس  منحصر به فرد است و برخی او را بزرگ‌ترین نمایش‌نامه‌نویس تمام دوران می‌دانند. از آثار معروف او می‌توان به «هملت»، «اتلو»و « رمئو و ژولیت» اشاره کرد.

دوستی نعمت گران‌بهایی است، خوشبختی را دو برابر می‌کند و به بدبختی تخفیف میدهد.«ویلیام شکسپیر»

«ویلیام شکسپیر» در ۲۳ آوریل سال ۱۵۶۴ در «استراتفورد» متولد شد. او  بزرگ‏ترین فرزند پسر، «جان شکسپیر»  و سومین فرزند از هشت فرزند او بود. پدرش، بازرگان محلی و مادرش «مری‏آردن»، دختر یک کشاورز ثروت‌مند بود.

به احتمال زیاد: «شکسپیر» در مدرسه ی صرف و نحو محل زادگاهش تحصیل کرد و در فروشگاه پدرش شاگردی می‏کرد، ولی بنا به‏روایتی، به دلیل ورشکسته شدن پدرش، ناچار به شاگردی‏ در یک قصابی شده است. براساس شواهد، می‏توان گفت که او در دوران جوانی، زمان زیادی را به شکار و تفریح با بازشکاری پرداخته است، چرا که در نمایش‏های او، می‏توان رد پای دانش این دو کار را یافت  چیزی که بادیگر نمایش‌نامه ‏نویسان آن دوره به طور کامل تفاوت‏ دارد.

ویلیام در سال ۱۵۸۲ در سن ۱۸ سالگی با «آنه‏ هاتاوی» که هشت سال از او بزرگ‌تر بود، ازدواج کرد. و ثمره ازدواج آن‌ها یک دختر در سال ۱۵۸۳ و یک پسر و دختر دوقلو در سال ۱۵۸۵  بود. در واقع باید یادآور شد که بسیاری از حقایق زندگی شکسپیر مبهم است. او در سال ۱۵۸۸ به تنهایی به لندن نقل مکان کرد.

او در تماشاخانه‌ای مشغول به کار شد، در آغاز اغلب به حفاظت اسب‌های مشتریان مشغول بود، ولی کم‌کم به درون تما‌شاخانه راه یافت و به تصحیح و تکمیل نمایشنامه‌های نا‌تمام پرداخت و خود روی صحنه آمد و نقش‌هایی ایفا کرد و وظایف دیگر پشت صحنه را بر عهده گرفت. این تجارب همه برای او مفید واقع شد. در همین دوره کارش را چنان با مهارت انجام میداد که حسادت هم‌قطاران را بر می‌انگیخت.

در آن زمان هنرپیشگی و نمایش‌نامه نویسی حرفه‌ای محترم و محبوب تلقی نمی‌شد و طبقه متوسط که تحت تأثیر تلقین‌های مذهبی قرار داشتند، آن را مخالف شئون خویش می‌دانستند. تنها طبقه اعیان و طبقات فقیر بودند که به نمایش و تماشاخانه علاقه نشان می‌دادند.

و در آن دوره بود که شکسپیر قطعات منظومی سرود که باعث شهرت او شد مانند عشق اساطیری «ونوس و آدونیس» و «ربودن لاکریس» و در همان سال‌ها اولین نمایش‌نامه کمدی خود را به نام «تقلای بی فایده عشق» در حضور ملکه «الیزابت اول» در قصر بازی کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و از آن به بعد نمایش‌نامه‌های او تحت حمایت ملکه به  صحنه می‌رفت. و بعد از چند سال او به‏ عنوان یک هنرپیشه و نمایش نامه‌نویس موفق، مطرح شد.

ملکه الیزابت در سال ۱۶۰۳ زندگی را بدرود گفت، ولی تغییر خاندان سلطنتی باعث تغییر رویه‌ای نسبت به شکسپیر نشد. «جیمز اول» به شکسپیر و بازیگران او اجازه رسمی برای نمایش اعطا کرد.  نمایش‌نامه‌های او در  تماشاخانه «گلوب»، بازی می‌شد. که می‌توان گفت بهترین نمایش‌نامه‌های شکسپیر در همین تماشاخانه به اجرا درآمد. هرشب شمار زیادی از زنان و مردان آن روزگار به این تماشاخانه می‌آمدند تا شاهد اجرای آثار او توسط گروه پر آوازه  «لرد چیمبرلین» باشند.

در تمام این سال‌ها خود شکسپیر با تلاشی خستگی ناپذیر  چه در مقام نویسنده و چه به عنوان بازیگر کار می کرد.

شکسپیر بزودی موفقیت مادی و معنوی به دست آورد و سرانجام در مالکیت تماشاخانه سهیم شد. این تماشاخانه در سال ۱۶۱۳ در ضمن بازی نمایش‌نامه «هانری هشتم» سوخت و سال بعد بار دیگر افتتاح شد، که آن زمان دیگر شکسپیر حضور نداشت، چون با ثروت سرشار خود به شهر خویش برگشته بود. تا درآنجا از هیاهوی زندگی در شهر لندن دور باشد و شاید می‌خواسته کمی استراحت کند. چرا که او دیگر کم و بیش آن‌چه را که در همه آن سال‌ها در جستجویش بود  به دست آورده بود. اما او نوشتن را ادامه داد نمایش‌نامه‌هایی که در این دوره از زندگیش نوشته « زمستان» و «طوفان» هستند که اولین بار در سال ۱۶۱۱ به اجرا در آمدند.

شهرت شکسپیر به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایش‌نامه نویس منحصر به فرد است و برخی او را بزرگترین نمایش‌نامه نویس تمام دوران می‌دانند.

اما سرانجام ویلیام شکسپیر در آوریل ۱۶۱۶ درگذشت و او را در کلیسای زادگاهش به خاک سپردند. او حتی قطعه‌ای ادبی نیز برای روی سنگ قبر خود گفته که بر روی آن حک شده‌ است او چنین گفته: «به خاطر حضرت مسیح از کندن خاکی که این‌جا را احاطه کرده خودداری کن، خجسته باد کسی که این خاک را رها کند و نفرین باد کسی را که استخوان‌های مرا بردارد.»

خانه مسکونی او با وضع اولیه خود در استراتفورد محل زیارت‌گاه همیشگی علاقمندان به ادبیات بوده و هر ساله در آن شهر جشنی به یاد این مرد بزرگ برپا می گردد. شهرت شکسپیر به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایش‌نامه نویس منحصر به فرد است و برخی او را بزرگترین نمایش‌نامه نویس تمام دوران می‌دانند.

او در حالی مرد که به سال ۱۶۱۶ هیچ نسخه‌ی جمع آوری شده‌ای از آثارش وجود نداشت، و بعضی از آن‌ها در نسخه‌هایی مستقل چاپ شده بودند که همان‌ها هم بدون نظارت او ویرایش شده بود. اما در سال ۱۶۲۳ دو تن از اعضای هیئت جمع‌آوری آثار شکسپیر «جان همینگز» و «هنری کاندل»  نسخه‌ای جمع آوری شده از تمام نمایش‌های شکسپیر را  که مورد تصحیح و رسیدگی قرار گرفته شده بود را به چاپ رساندند که «فیرست فالیو» نام گرفته شد .

شکسپیر در طی ۲۴ سالی که به نویسندگی و کارگردانی اشتغال داشته چندین اثر معروف و مشهور دارد که این‌گونه ذکر شده:

تیتوس اندرونیکوس، تلاش بیهوده عشق، کمدی اشتباهات، رومئو و ژولیت، دو نجیب زاده ی ورونا

رویای یک شب نیمه تابستان، تاجر ونیزی، رام کردن زن سرکش، زنان شوخ طبع وینزر، هیاهوی بسیار

برای هیچ، آنچه دلخواه توست، شب دوازدهم، قیصر،  آنچه به نیکی پایان پذیرد نیک است،  هاملت،

کلوخ انداز را پاداش سنگ است، ترویلوس و کرسیدا، اُتللو، لی یر شاه، مکبث، آنتونی و کلئو پاترا،

تیمون آتنی،  کوریولانوس، پریکلس، سیمبلین، توفان، داستان زمستان.


 


رادیو کوچه

گزارش‌ها حاکی است که در ماه‌های اخیر هفت عضو کانون مدافعان حقوق بشر، ممنوع‌الخروج شدند.
به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر، با ممنوع الخروج شدن هادی اسماعیل‌زاده از وکلای کانون مدافعان حقوق بشر، تعداد وکلا و همکاران این نهاد حقوق بشری که ممنوع‌الخروج شده‌اند به هفت نفر رسید.
به گفته‌ی یکی از افراد نزدیک به کانون مدافعان حقوق بشر ممنوع الخروج کردن وکلای برجسته‌ای که به صورت رایگان پرونده‌های حقوق بشری را قبول می‌کنند تنها برای اعمال فشار بر مدافعان حقوق بشر و جلوگیری از دفاع از فعالان سیاسی و اجتماعی صورت پذیرفته و هیچ مبنای قضایی ندارد.
عبدالفتاح سلطانی، محمدعلی دادخواه، نسرین ستوده، محمدسیف زاده، نرگس محمدی از جمله وکلایی هستند که از خروج آن‌ها ممانعت به عمل آمده است.


 


رادیو کوچه

در پی اعتراض آیت‌اله بروجردی روحانی مخالف نظام جمهوری اسلامی نسبت به نقض گسترده حقوق بشر در زندان صبح روز گذشته (پنج‌شنبه) وی به جرم اغتشاش در زندان، به مکانی نامعلوم منتقل شد.
آیت‌اله بروجردی که در زندان نسبت به ممنوع الملاقات شدن، توزیع غذاهای فاسد، قطع آب گرم و نبود امکانات بهداشتی به همراه دیگر زندانیان اعتراض می‌کرد از سوی مسوولان زندان به مکانی نامعلوم منتقل گردید.
گفتنی است آیت‌اله حسین کاظمینی بروجردی در سال ۸۵  بازداشت شد. وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به ۱۰ سال زندان به انضمام مصادره اموال محکوم شد.ه بود.


 


مراسم نوگشایی محل خانه موسیقی توام با تقدیر از استاد جلیل شهناز عصر چهارشنبه با حضور هنرمندان موسیقی ایران در این نهاد برگزار شد.


 


رادیو کوچه

میرحسین موسوی با بیان  این‌که «باید با ارزش‌ها و اهداف سیاسی، زندگی کرد» اظهار داشت: «مسیر جنبش سبز، راهی پر پیچ و خم و زمان‌بر است؛ اگرچه شاید جنبش زودتر از آنچه بسیاری تصور می‌کنند به نتیجه برسد، اما باید صبور بود و استقامت ورزید و برای تداوم جنبش، زندگی کردن با آن را درپیش گرفت.»
به گزارش جرس میرحسین موسوی روز پنج‌شنبه در دیدار با جمعی از فعالان ملی-مذهبی با اشاره به این نکته که جنبش سبز اهدافی را پیگیری و مطرح می‌کند که برگرفته از ارزش‌ها و خواسته‌های مردم ایران است، تصریح کرد: « باید ایجاد جامعه مدنی به‌هم پیوسته، با استفاده از تمامی امکانات موجود در کشور را پی گرفت.»


آقای موسوی در ادامه اظهار داشت: «باید با توافق روی «حداقل‌ها» شعارهایی را برگزید که قدرت همراه ساختن حداکثر مردم را داشته باشد.»
وی تشکیل «سازمان‌های مردم‌نهاد سبز» در حوزه‌های گوناگون در کشور را از همین زاویه، برای سامان یافتن و تولد تدریجی جامعه‌ی مطلوب، ضروری ارزیابی کرد.
این رهبر اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: «بحث خودخواهی مطرح نیست. ما نمی‌خواهیم کنار ظلم و ظالم بایستیم، ما کنار مظلومیم. اگرچه جنبش سبز اهل مدارا و گفت‌وگوست.»
به گفته‌ی آقای موسوی «اتفاقی که در ۲۵خردادماه سال گذشته در تهران بوقوع پیوست، و آن حضور مهربانانه و همدلانه توام با مدارا و صبوری و همیاری و نیز کنش مدنی معترضان، نمونه و الگویی از جامعه‌ای مطلوب است.»
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این بحث که احزاب نیل به قدرت و تصاحب آن را مدنظر دارند، افزود: «البته ایرادی هم بر احزاب نیست؛ اما در جنبش سبز بحث تصاحب قدرت، فرع بر هدف اصلی است؛ هدف جنبش سبز، متحول کردن جامعه و رسیدن به جامعه‌ای مطلوب و در خور ایرانیان است. این رویکرد (یعنی فرع بودن قدرت) به ‌ما آرامش خواهد داد. اگر بتوان این نگاه را به ‌گونه‌ای آگاهانه در جامعه گسترش داد، بسیار مفید و موثر خواهد شد.»
آقای موسوی در ادامه با اشاره به ضرورت «آگاهی‌بخشی» در جامعه گفت: «هر «تغییر» وقتی متحقق می‌شود که «ایده»ای متولد شود. اکنون به‌نظر می‌رسد که ایده‌ی تغییر متولد شده است؛ هر چقدر این ایده و ابعاد آن را بیشتر تبیین کنیم، امکان بسط و پیشبرد جنبش بیشتر می‌شود.»
میرحسین موسوی هم‌چنین تصریح کرد: «صاحبان قدرت هم بیش از هر چیز نسبت به بسط آگاهی‌ها در جامعه حساس‌اند؛ چنان‌که نسبت به اطلاع‌رسانی در مورد تعداد شهدای جنبش یا تبیین و خبررسانی در خصوص واقعیت سرکوب‌ها و انتشار اخبار مربوط به رفتارهای غیرانسانی با بازداشت‌شدگان، حساسیت فراوان و برخوردهای تندی نشان داده‌اند.»
نخست وزیر سابق ایران در پایان  با بیان این سخن که «مسئله‌ی رسانه برای ما بسیار حیاتی است» گفت:«متاسفانه به علل و دلایل گوناگون، در این عرصه (رسانه و اطلاع‌رسانی لازم و کافی) دچار ضعف و نقص‌ایم و ما هنوز از امکانات اینترنت و بستری که فضای مجازی در اختیار ما قرار می‌دهد، حداکثر بهره و استفاده را نبرده‌ایم.


 


رادیو کوچه

مهین شهابی بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر ایران به علت بیماری تومور مغزی همچنان دریکی از بیمارستان‌های تهران بستری است.
به گزارش ایرنا، مهین شهابی با ۷۶سال سن، روز ۱۹ فروردین ماه به علت کلیه درد در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شدو پس از آزمایشات به عمل آمده، بیماری این هنرمند توسط پزشکان تومور مغزی(سرطان ) تشخیص داده شد.
براساس این گزارش، شهابی در حال حاضر به شیمی درمانی مشغول است .
به گفته پرستار وی، به علت بد خیم بودن بیماری این هنرمند امکان عمل جراحی وجود ندارد و باید با استفاده از دارو بیماری وی درمان شود.


 


رادیو کوچه

عباس شیخی با بدست آوردن دومین پیروزی خود به فینال مسابقات تکواندو غرب آسیا رسید.

به گزارش فارس، در روز دوم این رقابت‌ها که در شهر جده عربستان جریان دارد، در وزن دوم بهزاد خداداد مقابل تکواندوکاری از بحرین ۶ بر یک به برتری دست یافت و در مبارزه دوم حریفی از یمن را ۷ بر ۲ برد تا در فینال به مصاف برنده نمایندگان دیدار اردن و عراق برود.

در وزن چهارم نیز عباس شیخی پس از پیروزی ۸ بر یک مقابل نماینده اردن توانست حریفی از قطر را ۳ بر ۲ شکست داده تا در فینال با نماینده عربستان روبه رو شود.

سومین دوره مسابقات تکواندو غرب آسیا با شرکت ۹ تیم در شهر جده عربستان در حال برگزاری است.


 


رادیو کوچه

نفرات منتخب چهل و دومین المپیاد جهانی شیمی  روز پنج‌شنبه از سوی باشگاه دانش‌ پژوهان جوان؛ معرفی شدند.

به گزارش ایسنا کمیته المپیاد شیمی باشگاه دانش پژوهان جوان از میان هشت نفر از دارندگان مدال طلای کشوری، حمیدرضا امیر مشیری از تبریز، حسین دادش‌آذر از تهران، هانیه صفری از کرج، امیر حسین ناصری از کرج را به عنوان اعضای تیم ملی المپیاد شیمی جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرد.

این افراد پس از برگزاری آزمون به عنوان نفرات برگزیده تیم ملی معرفی شدند.

گفتنی است  چهل و دومین المپیاد جهانی شیمی تابستان سال جاری در ژاپن برگزار خواهد شد.


 


کاوه عزیزتر از جانم،

مهربانِ مادر، امروز نزدیک ۸۰ روز است که در بازداشت هستی و خدا می‌داند که این روزها و شب ها چگونه بر من گذشته است. بارها تولدت را به یاد آورده‌ام. با آن مشکل مادرزادی در دهان کوچک ِ زیبایت. یک هفته از تولدت نگذشته بود، من دردهای خود را فراموش کرده، تو را در آغوشم از بیمارستانی به بیمارستان دیگر می‌بردم. تو یک کودک زبان بسته بودی و من مسوول زندگی و به دنیا آوردن تو بودم.خدا می‌داند چقدر خودم را سرزنش می کردم. بعد از سه ماه و عمل‌های پی در پی، کم کم تو جان گرفتی و بزرگ شدی و حال که این نامه را برایت می نویسم ۸۰ روز است که در بند هستی و من هرلحظه‌ی این هشتاد روز را در نگرانی بوده‌ام. نگران خوراک تو که هر غذایی را نمی‌توانستی بخوری و نگرانِ خوابِ تو که جایت راحت باشد و نگران نفس کشیدنت در آن اتاقک انفرادی…

پسرم، تو تنها فرزند من و احساس قبلم و قدرت پاهای خسته‌ام هستی. تو تنها دلخوشی‌ام برای زنده بودن و ادامه‌ی زندگی هستی. خدا می‌داند که این روزهای بدون تو چطور گذشته است. هر شب پناه می‌برم به کتاب‌های قانونت بلکه دلیلی بیابم برای این نبودنت. و هر شب تنها بی‌گناهی‌ات است که بیشتر و بیشتر آشکار می‌شود.

هنوز اتهام تو مشخص نیست و هیچکس به من پاسخی نمی‌دهد. مدرسه و شاگردان را رها کرده و هر صبح به دادسرا می روم و سپس اطلاعات. شاید خبر کوچکی از تو بگیرم. افسوس و صد افسوس که هیچکس احساس مادرانه‌ی مرا درک نمی‌کند. در آخرین ملاقاتی که دیدمت، دست‌هایت یخ کرده و صدایت می‌لرزید.

چه بر تو می‌گذرد پسرم؟ آیا تاب مقاومتی برایت مانده؟ هر شب برایت دعای صبر می‌خوانم و از خدا می‌خواهم به تو آرامشی دهد که بتوانی این روزها را تحمل کنی.  عزیزم، دیگر چشمی نمانده برای گریه کردن و پایی نیست برای به خانه رفتن. دیدن جای خالی‌ات دیگر فراتر از تحمل دلِ شکسته‌ی من است. تمام یادگاری‌هایت را برده‌اند و تنها قاب عکسی برایم باقی مانده است.  تنها با آرزوی دوباره در آغوش گرفتن توست که نفس می‌کشم. کاری نیست که برایت انجام دهم جز دعا کردن و دعا کردن و دعا کردن و اشک‌هایی که بدرقه‌ی راهت کرده‌ام. امیدوارم بتوانی این روزهای سخت را بگذرانی تا بی‌گناهیت ثابت شود و پیش ما برگردی.

با مهر

مادرت- فرنگیس داوودی فر – ۲ اردیبهشت ۸۹

منبع


 


نایب رییس‌کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «در چارچوب طرح تجمیع انتخابات، ‌پیشنهادهای متعددی مطرح شده است»، از احتمال تعویق در برگزاری انتخابات شوراها خبر داد.‌ ‌

اسماعیل کوثری نماینده تهران، در گفتگو با ایلنا با اشاره به اینکه اصل طرح تجمیع انتخابات در مجلس ‌هفتم مطرح شده بود، افزود: «هم‌اکنون جلساتی با مسوولان در این زمینه داریم.‌»

‌وی با اشاره به طرح تجمیع انتخابات که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است، گفت: «در ‌ایـن مـورد نـمـایـنـدگـان مـجلس جلسات متعددی را با نـمـایـنـدگان مجمع نمایندگان تهران داشته‌اند که این جلسات با ‌حضور ‌چمران رییس شورای شهر تهران و بیادی نایب‌رییس شورای شهر تهران برگزار شد. تا به حال، حاصل ‌این جلسات دو پیشنهاد اصلی است که در ابتدا انتخابات شوراها به تاخیر بیفتد یا در مورد اجرا و نحوه برگزاری آن ‌همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده است.‌»

آقای ‌کـوثـری افزود: «در مجلس فراکسیون اصولگرایان مامور بـررسـی این طرح شده است که در نهایت سعی داریم ‌انتخابات در کشور را به یک شکل قاعده‌مند برگزار کنیم. ایـن رویکـرد قـطعن مـوجـب افـزایـش نشاط انتخاباتی و رقابت ‌می‌شود.‌»


 



 


جمعه ۳ اردیبهشت ماه – ۲۳  آوریل

شروع پخش زنده از ساعت ۴/۰۰ بعداز ظهر – به وقت تهران

note3اجرا :  دامون

note3 تقویم تاریخ – مریم

note3 بخش اول اخبار

note3روزنگاشت – «شکسپیر عاشق و دستمال دزدمونا»  محبوبه

note3آقای گجت – دامون

note3رادیو لیچار – «گزیده‌ی برنامه هفته» – فرورتیش

note3ملودی کوچه – ثمر سعیدی

note3حرف‌های تنهایی – اردوان روزبه

note3یک ‌ترانه یک آهنگ – دامون

note3 بخش دوم اخبار

note3 گزارش فرهنگی – پشت هیچستان- سروش

note3گزارش روز هفتم – سام

note3گفت‌گوی روز- «گفت‌گو با حسن اسدی زیدآبادی عضو ادوار تحکیم وحدت»- اردوان


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به koocheh-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به koocheh@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته