-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۶, دوشنبه

Latest News from Koocheh for 04/26/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امیر و کاملیا / رادیو کوچه

شیر و خورشید نیز بی‌گمان یکی دیگر ا‌ز نشان‌‌های ملی ایران است که سابقه‌ای بسیار کهن دارد. کهن‌ترین پیشینه این اثر ملی مربوط به استوانه‌ای است مربوط به «پادشاه سوسه‌تر پادشاه میتانی» است که در حدود ۱۴۵۰ سال پیش از میلاد سلطنت می‌کرده است. در این استوانه شکل خورشید با بالی گشوده نمایان است و میله‌ای در وسط آن قرار دارد و دو شیر در طرفین آن واقع است. آثار دیگر هخامنشان و چندین سنگ نگاره از شیر‌نشان از قدرت کشور ایران دارد. امروزه هم بسیاری از ایرانیان آن را تنها نماد ملی ایران می‌دانند.

نخستین تصویر بر روی پرچم ایران

در سال ۳۵۵ خورشیدی ۹۷۶ میلادی که غزنویان، با شکست دادن سامانیان، زمام امور را در دست گرفتند، سلطان «محمود غزنوی» برای نخستین بار دستور داد نقش یک ماه را بر روی پرچم خود که رنگ زمینه آن یک‌سره سیاه بود زردوزی کنند. سپس در سال ۴۱۰ خورشیدی ۱۰۳۱ میلادی سلطان «مسعود غزنوی» به انگیزه دل‌بستگی به شکار شیر دستور داد نقش و نگار یک شیر جای‌گزین ماه شود و از آن پس هیچ‌گاه تصویر شیر از روی پرچم ملی ایران برداشته نشد تا انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷خو‌رشیدی.

افزوده شدن نقش خورشید بر پشت شیر

در مورد علت استفاده از خورشید دو دیدگاه وجود دارد، یکی این‌که چون شیر گذشته از نماد دلاوری و قدرت، نشانه ماه مرداد (اسد) هم بوده و خورشید در ماه مرداد در اوج بلندی و گرمای خود است، به این ترتیب هم‌بستگی میان خانه شیر (برج اسد) با میانه تابستان نشان داده می‌شود. نظریه دیگر بر تاثیر آیین مهرپرستی و میتراییسم در ایران دلالت دارد و حکایت از آن دارد که به دلیل تقدس خورشید در این آیین، ایرانیان کهن ترجیح دادند خو‌رشید بر روی سکه‌ها و پرچم بر پشت شیر قرار گیرد.

پرچم در دوران صفویان

پرچم ایران در بقیه دوران حاکمیت صفویان سبز رنگ بو‌د و شیر و خورشید را بر روی آن زردوزی می‌کردند. پرچم سه رنگ عهد نادر مادر پرچم سه رنگ فعلی ایران است. زیرا در این زمان بود که برای نخستین بار این سه رنگ بر روی پرچم‌های نظامی و ملی آمد، هر چند هنوز پرچم‌ها سه گوشه بودند.

تغییر اساسی در شکل و رنگ پرچم داده شد، یکی این که شکل آن برای نخستین بار از سه گوشه به چهارگوشه تغییر یافت و دوم این که «آقامحمدخان» سه رنگ سبز و سفید و سرخ پرچم نادری را برداشت و تنها رنگ سرخ را روی پرچم گذارد. دایره سفید رنگ بزرگی در میان این پرچم بود که در آن تصویر شیر و خورشید به رسم معمول وجود داشت با این تفاوت بارز که برای نخستین بار شمشیری در دست شیر قرار داده شده بود.

پرچم در دوران قاجار

در عهد «فتحعلی شاه قاجار»، ایران دارای پرچمی دوگانه شد. یکی پرچمی یک‌سره سرخ با شیری نشسته و خورشید بر، پرچمی سفید رنگ منقوش به شیر و خو‌رشید و شمشیر. سال‌ها بعد، «امیرکبیر» از این ویژگی پرچم‌های سه گانه دوره فتحعلی شاه استفاده کرد و طرح پرچم امروزی را ریخت و علاوه بر آن همان رنگ‌های پرچم نادر را پذیرفت و‌ دستور داد شکل پرچم مستطیل باشد. برای نخستین بار در زمان محمدشاه قاجار (‌جانشین فتحعلی شاه‌) تاجی بر بالای خورشید قرار داده شد.

در سال ۱۲۵۲ هجری قمری در زمان محمد شاه قاجار نظام نامه‌ای تدوین شد که درباره پرچم ایران چنین نوشته است: «پس برای هر دولتی نشانی ترتیب داده‌اند. دولت ایران را هم نشان شیر و خورشید متداول بوده است و هم‌اکنون نیز همین است. قریب سه هزار سال بلکه بیشتر از زمان زرتشت هم ‌این علامت بوده زیرا نشان آفتاب و نیروی شگفت‌انگیز خداوند است و شیر هم نشان از قدرت و هم برای آن‌که اکثر شهرهای ایران در اقلید چهارم واقع است و حرکت شمس هم در فلک چهارم است از این جهت شیر و خورشید را تغییر نداده‌اند و همان قرار سابق امروز برقرار است.»

با پیروزی جنبش مشروطه‌خواهی تدوین قانون اساسی در اصل پنجم متمم قانون اساسی آمده بود: «الوان رسمی بیرق ایران، سبز و سفید و سرخ وعلامت شیر و خورشید است.»

این نشان بنا به گفته مورخین به زمان شاهنشاهی «بهرام گور» باز می‌گردد. بنا به گفته فردوسی بزرگ بهرام گور شاهنشاه ساسانی خود را یکی از وارثان اصلی تاج و تخت کیانی ایران زمین می‌دانسته ولی می‌دید که به جای او خسرو به تخت شاهنشاهی رسیده و بزرگان کشور به پادشاهی او رای داده‌اند.

پس بنای پس گرفتن تاج کیانی از خسرو را گذاشت و به همین جهت تاج شاهنشاهی ایران بنا به درخواست او در وسط میدان شهر گذاشته شد و دو شیر را برای حفاظت از آن رها کردند. مقرر شد هر یک از دو شاهزاده (خسرو و بهرام‌) اگر توانستند تاج شاهنشاهی ایران را ا‌ز بین دو شیر رها سازند آن شخص پادشاه رسمی ایران خواهد شد. روز موعود خسرو از این کار دوری کرد و ریسک اش را نپذیرفت و میدان به بهرام واگذار شد.

بهرام با شجاعت و مهارت و نبردی طولانی توانست تاج را بردارد و در نهایت با گرزی هر دو شیر را از پای در آورد. هم ‌این امر موجب شد از زمان ناصرالدین شاه سرداران و فرماندهان بر کلاه خود هم‌چنین علامتی را نصب کنند. مهر سلطنتی ایران نیز که دو شیر محافظت از تاج شاهنشاهی را بر عهده دارند از آن زمان سرچشمه گرفته است. امروزه کشور پادشاهی انگلستان نیز نمادی بسیار شبیه به این نشان ایرانی برای خود بر گزیده‌اند.

رضا شاه پهلوی و پرچم

در زمان وی سه درفش ملی و‌جود داشت:

پرچم رسمی ایران (دولتی): سبز و سفید و قرمز با شیر و خورشید و تاج سلطنتی و شمشیر

پرچم نظامی: سبز و سفید و قرمز به هم‌راه شیر و خورشیدی و تاج شاهنشاهی که اطراف آن را برگ خرما گرفته است.

شمشیرپرچم ملی: سبز و سفید و قرمز بدون شیر و خورشید که برای جشن‌ها موسسات و اماکن برافراشته می‌شد. رضا شاه به همراه درفش تاج‌گذاری‌اش جنس درفش رضا شاه پهلوی از ابریشم به رنگ آ‌بی آسمانی بوده است و در بالای آن آرم شیر و خورشید به همراه تاج سلطنتی و برگ‌های خرما منقوش بوده است .

پرچم ملی: سبز و سفید و قرمز بدون شیر و خورشید که برای جشن‌ها  موسسات و اماکن برافراشته می‌شد.

محمد رضا شاه پهلوی و پرچم

در سال ۱۳۳۶ منوچهر اقبال، نخست وزیر وقت به پیشنهاد هیاتی از نمایندگان وزارت‌خانه‌های خارجه، آموزش و پرورش و جنگ طی بخش‌نامه‌ای ابعاد و جزییات دیگر پرچم را مشخص کرد. بخش‌نامه دیگری در سال ۱۳۳۷ در مورد تناسب طول و عرض پرچم صادر شد و طی آن مقرر شد طول پرچم اندکی بیش از یک برابر و نیم عرضش باشد .

پرچم بعد از انقلاب اسلامی

در اصل هجدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۵۸ در مورد پرچم گفته شده است که پرچم جمهوری اسلامی از سه رنگ سبز، سفید و سرخ تشکیل می‌شود و نشانه جمهوری اسلامی در وسط آن قرار دارد و شیر خورشید را بدلیل نشان شاهنشاهی بودن حذف کردند. ولی پس از ۲۷ سال در سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی در «قسمت تحقیقات مجلس» با بررسی‌های تاریخی نشان شیر و خورشید را یک نماد ملی و ایرانی نامید و در طی گزارشی که در روزنامه آفتاب یزد انتشار یافت آن را بی‌ارتباط به نشان شاهنشاهی ایران دانست و پیشنهاد بازگشت تندیس شیرهای ایرانی در میادین و ساختمان‌های دولتی را دادند.

منابع

  • ذکاء، یحیی (در تاریخ ۱۳۴۴). «تاریخچه تغییرات و تحولات درفش و علامت دولت ایران از آغاز سده سیزدهم هجری قمری تا امروز»، هنر و مردم، ش ۳۱ (اردیبهشت ۱۳۴۴)، ش ۳۲ـ۳۳ (خرداد و تیر ۱۳۴۴)، ش ۳۴ (مرداد ۱۳۴۴)، ش ۳۵ (شهریور ۱۳۴۴)، ش ۳۶ (مهر ۱۳۴۴)، ش ۳۸ (آذر ۱۳۴۴)؛. وبگاه رسمی مرکز اسناد ومدارک میراث فرهنگی. بازدید در تاریخ خرداد ۱۳۸۷.
  • شکیباپور، عنایت‌اله. اطلاعات عمومی. کتابفروشی اشراقی، ۲۹۷.
  • حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهنامه فردوسی
  • تاریخچه شیر و خورشید. چاپ رشدیه. بازدید در تاریخ مهر ۱۳۸۷.
  • کوپریلی، فؤاد. «تاریخچه پرچم در جهان اسلام». دانشنامه بزرگ اسلامی.
  • کمیسیون ویژگی‌های پرچم رسمی جمهوری اسلامی ایران.  پرچم جمهوری اسلامی ایران. ویرایش سوم. موسسه استاندارد ایران، اسفند ۱۳۷۱.
  • ویکیپدیا

 


محمدرضا / رادیوکوچه

بازی پرسپولیس و صباباتری که با پیروزی تیم پرطرفدار تهرانی برگزار شد، صحنه‌ای نادر داشت. برق ورزش‌گاه در شرایطی که طوفان عجیبی در ورزش‌گاه بود، قطع شد.

در زیر بارش شدید باران و در حالی‌که باد شدیدی می‌وزید، حوار محمد عراقی به‌عنوان اولین پنالتی‌زن پشت توپ ایستاد و ضربه‌اش را از دست داد. تا پرسپولیس پیش چشم همه تماشاگرانش شوکی بزرگ را تجربه کند، اما همان لحظه ناگهان برق ورزش‌گاه رفت تا شوکی بزرگ به صباباتری و بازیکنانش وارد شود که داشتند آماده شادی می‌شدند. ناگهان همه پروژکتورها خاموش شدند و ۱۰ دقیقه‌ای شرایط به‌همین شکل پیش رفت. پرژکتورها خاموش بودند اما تمام چراغ‌های ورزش‌گاه روشن بودند.

با از سرگیری بازی این پرسپولیس بود که جریان پنالتی‌ها را در دست گرفت و بازی باخته را با پیروزی عوض کرد تا هلهله شادی نصیب جمعیتی پرتعداد شود که ساعت‌ها به انتظار این برد زیر باران، بی‌وقفه تیمشان را فریاد می زدند. پرسپولیس بازی را برد و به فینال رسید،و این تیم توانست شادی را نصیب هوادارانش کند.

گزارش‌گر بازی علت این اتفاق نادر را این‌گونه اعلام کرد: «شوک برق و قطع  آن سبب شد تا پروژکتورها برای دقایقی خاموش شوند و این مشکل نه از ورزش‌گاه، که از برق منطقه ۲۲ تهران بوده و قطعی برق در این بخش از تهران، سراسری بوده است.»

پس از مسابقه هم ضیا آذری در شرح آن‌چه آن لحظه رخ داد گفت: «لحظه‌ای برق رفت و برگشت اما چون لامپ‌های پروژکتورها گازی هستند برای بازگشت به حالت عادی باید ابتدا خنک می‌شدند. همین سبب شد تا ما ۱۰ دقیقه‌ای نور نداشته باشیم.»

این گفته رییس مجموعه می‌توانست دقیق‌ترین مرجع باشد برای از بین رفتن هر سو‌تفاهمی اما بیانیه شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان تهران همه چیز را به‌هم ریخت. در این بیانیه آمده بود: «وجود اختلالات در شبکه داخلی استادیوم آزادی منجر به قطع برق این ورزشگاه در شام‌گاه جمعه ۳ اردیبهشت ماه جاری شده است.»

بیانیه‌ای که سبب شد تا باشگاه صباباتری و مردم قم به اتفاقات بازی تیم شان با پرسپولیس مشکوک شوند. عباس مردی قائم‌مقام این تیم می‌گوید:« ما شوکه شدیم که چطور چنین اتفاقی رخ داده است‌. موضوع را از طریق شرکت برق منطقه‌ای که تعقیب کریم متوجه شدیم هر مشکلی بوده از درون ورزشگاه رخ داده است و این تردیدهای‌مان را بیشتر کرده است. دقت کنید بازیکن ما که پشت توپ می‌رود تا ضربه‌اش را بزند و در شرایطی که توپ آن‌ها خراب شده‌، برق ورزشگاه می‌رود. این اتفاق کمک بزرگی بود تا پرسپولیسی ها بتوانند به بازی برگردند.

در ادامه مربی صبا که تیمش بازنده بازی است می‌گوید: «‌باختیم و اگر چیزی بگویم برای خیلی‌ها قابل هضم نیست اما من می‌گویم اگر برق رفته چرا فقط پروژکتورها خاموش شدند. چرا سکوها برق داشتند‌؟ چرا رخت‌کن‌ها برق شان قطع نشد؟ مگر نمی‌گوییم قطع برق سراسری بوده پس باید تاریکی مطلق رخ می‌داد. ما فقط می‌خواهیم پاسخ این ابهام مان داده شود.» ما هم امید‌واریم تا مسوولان پاسخی درست در خصوص این اتفاق داشته باشند.

بالاخره بعد از مدت‌ها پرسپولیس توانست فینالیست جام حذفی شود و دل هواداران خود را شاد کند. حبیب کاشانی بعد از فینالیست‌شدن پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: «بازی بسیار سخت و هیجا‌ن‌انگیزی بود. خوشحالم که پرسپولیس در نهایت توانست با غلبه بر حریفش به فینال جام‌حذفی راه یابد و هواداران انبوهی که برای این دیدار آمده بودند را خوشحال کند. این پیروزی حاصل زحمات همه کسانی است که از ابتدای این فصل در پرسپولیس عهده‌دار مسوولیت بودند و برای آن زحمت کشیدند.» او ادامه داد: «باید از هواداران پرسپولیس تشکر ویژه داشته باشیم چرا که در این شرایط جوی و این ساعت از شب به استادیوم آمدند، تا آخرین لحظه مسابقه روی سکوها نشستند و تیمشان را تشویق کردند. بازیکنان و کادر فنی تیم ما زحمات زیادی را در چند هفته اخیر متحمل شدند و با لطف خدا توانستیم نتیجه خوبی به دست آوریم و بعد از مدت‌ها یکی از تیم‌های حاضر در فینال جام حذفی باشیم.»

کاشانی که در رخت‌کن صبا حاضر شده و به این تیم خسته ‌نباشید گفته بود، درباره حریف گفت: «صبا تیم بسیار قدرت‌مندی بود. آن‌ها از سرمربی و بازیکنان بسیار توانمندی بهره می‌برند که پیش از این توانسته بودند بزرگان زیادی در فوتبال چون سپاهان را شکست دهند. امیدوارم تیم ما در فینال هم با قدرت ظاهر شده و قهرمان جام‌حذفی شود.»


 


حامد راد / رادیو کوچه

هر سال در روز ۲۴ آوریل رژه گل‌ها در هلند برگزار می‌شود. این کارناوال بزرگ از شهر «نوردویک» شروع به حرکت کرده و پس از طی ۴۰ کیلومتر و گذر از چند شهر، ساعت ۹ شب به شهر هارلم می‌رسد و تا ساعت ۷ بعدازظهر روز بعد در همان شهر مستقر است.

رژه گل‌ها شامل ۲۰ سکو و بیش از ۳۰ اتومبیل آراسته شده به گل است که در کنار آن‌ها گروه‌های موسیقی و نوازنده‌ها در حال نواختن هستند. هم‌چنین مکان‌هایی برای استقرار صدها هزار تماشاچی پیش‌بینی شده است.

عکس‌هایی که می‌بینید، در سنتروم شهر هارلم گرفته شده است.


 


مریم/ رادیو کوچه

maryam.m@koochehmail.com

  • 280 میلادی – در پی چند شکست نظامی روم از ایران و قتل دو امپراتور این کشور که در صدد جنگی دیگر با ایران برآمده بودند «مارکوس پروبوس» امپراتور تازه روم به بهرام دوم شاه ساسانی ایران پیشنهاد امضای یک پیمان صلح داد که بهرام به سبب مشکلاتی که در خاور ایران داشت، این پیشنهاد را پذیرفت، اما قراردادی امضا نشد. دلیل آن این بود که در این جریان پروبوس در یک توطئه به قتل رسیده و «کاروس» فرمانده گارد وی، خود را امپراتور موقت خوانده بود. کاروس برای این‌که توجه سنای روم و مقامات دیگر را به تایید خود جلب کند به ایران لشکر کشید و بهرام را که در سیستان گرفتار بود و انتظار چنین حمله‌ای را نداشت غافل‌گیر کرد. کاروس تا تیسفون پیش آمد که در آن‌جا به مرگ ناگهانی از دنیا رفت. با این تجربه، از آن پس بهرام دوم دیگر به اشارات صلح‌آمیز رومیان توجه نمی‌کرد و راه خود را می‌رفت.
  • ۱۲۹۷ خورشیدی – کنسول انگلستان در شیراز به مردم استان فارس شدیدن اخطار کرد که از احساسات ضد انگلیسی و دشمنی با انگلستان دست بردارند که ادامه آن برایشان عواقب وخیم دربرخواهد داشت. این التیماتوم نتیجه عکس داد و دیری نگذشت که عشایر و مردم فارس به‌طور علنی و مسلحانه با انگلستان وارد مخالفت و مبارزه شدند.
  • ۱۳۰۵ خورشیدی – دو روز پس از تاج‌گذاری رضا پهلوی بی‌سیم قصر معروف به بی‌سیم پهلوی واقع در خیابان شمیران، چهارراه سیدخندان امروزی که دکل‌های آن هنوز از آن زمان باقی مانده است، در این‌روز گشایش یافت و ایران مجهز به مخابرات (تلگراف) بدون سیم شد. مقدمات این کار و نصب دستگاه‌ها با کمک آلمانی‌ها دو سال طول کشیده بود. گفته می‌شود پیش از اتمام کار، رضا پهلوی آرزوهای خود را برای ایران نوشت و در زیر پایه این دکل‌ها در زیر خاک قرار داد.
  • ۱۷۱۱ میلادی – «سپکتیتور» (Spectator) که گفته می‌شود نخستین مجله جهان به زبان انگلیسی است نخستین شماره خود را منتشر کرد و «جوزف ادیسون» نخستین ناشر آن در سرمقاله‌اش نوشت که می‌خواهد آموزگار همه مردم باشد. از همین رو مهم‌ترین وظیفه جراید «‌آموزش عمومی» شناخته شده است.
  • ۱۹۱۴ میلادی – «دبلیو. اج. کاریر» دستگاه ایرکاندیشن (هواخنک‌کن) را که اختراع کرده بود به ثبت رساند.
  • ۱۹۶۸ میلادی – بزرگ‌ترین و شدیدترین حادثه اتمی در نیروگاه اتمی «چرنوبیل» اوکراین به‌وقوع پیوست. در پی انفجار این راکتور اتمی در ۱۳۰ کیلومتری شمال «کی اف»، این منطقه به‌جهنم مبدل شد و امواج رادیو اکتیو در فضای اطراف پراکنده شد و با وزش باد در همه جا گسترش یافت. در این حادثه عده‌ی زیادی جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۰۰ تن مجروح شدند.
  • ۱۹۷۰ میلادی – بیش از دویست هزار آمریکایی مخالف جنگ ویتنام در شهر هفت‌صدهزار نفری واشنگتن راه‌پیمایی کردند.
  • ۲۰۰۳ میلادی – جمهوری خلق کره رسمن اعلام کرد دارای جنگ‌افزار هسته‌ای است.
  • ۱۳۵۰ خورشیدی – زادروز «محمد رزاقی» متخلص به «شیوا» از غزل‌سرایان معاصر ایران.

 


دو‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه – ۲۶ آوریل

شروع پخش زنده از ساعت ۴/۰۰ بعداز ظهر – به وقت تهران

note3اجرا :  اعظم

note3استودیو: مارال

note3 تقویم تاریخ – مریم

note3گزیده اخبار مطبوعات ایران

note3روزنگاشت – «حقیقت این است که حقیقت وجود ندارد»  -  زادروز «دیوید هیوم» – محبوبه

note3بخش – اول اخبار

note3سوت – «ابهام در خاموشی بازی پرسپولیس و صبا» – محمدرضا

note3گزارش اجتماعی – «بچه‌های ایرانی در مدرسه‌های ترکیه» – شکوفه

note3پارس نامه – «شیر و خورشید، قدیمی‌ترین نشانه‌ی پرچم ایران» – قسمت نهم – امیر و کاملیا

note3 بخش دوم اخبار

note3گزارش روز – «طرح عفاف و برخورد با حجاب در انتظار ایرانیان» – سام


 


مشایخی در جشنواره تاتر دانشجویی گفت: «دانشجویان باید بهتر از نسل من عمل کنند و اشتباهات ما را تکرار نکنند و چنان‌چه از نسل گذشته دانش و اگر عمل‌کرد بهتری نداشته باشند، جای تاسف است.»

به گزارش خبرنیوز، جمشید مشایخی پیش‌کسوت تاتر، سینما و تلویزیون با بیان این مطلب گفت: «فرزندان جوان ما با نیت پاک و برای پیشرفت کشورمان به دانشگاه می‌روند و امید دارند که پس از فارغ‌التحصیلی در صحنه حرفه‌ای تاتر حضور پیدا کنند و آثار نمایشی مورد علاقه‌شان را اجرا کنند.»

وی افزود: «وقتی یک اثر نمایشی را اثری هنری معرفی می‌کنیم بدین معنی است که برای پیش‌رفت جامعه موثر است، بنابراین جوانان هنرمند ما آثار خود را هنری معرفی می‌کنند و چنان‌چه نسبت به ایشان بی‌توجهی صورت گیرد سرخورده می‌شوند و کارشان را تغییر می‌دهند.»

مشایخی تاکید کرد: «برای جشنواره تاتر دانشگاهی باید تبلیغ درست انجام شود تا عموم مردم بدانند که چنین جشنواره‌ای وجود دارد.»

جمشید مشایخی (بازیگر برجسته تاتر و سینما) تصریح کرد: «کسانی که در دانشگاه‌های مختلف در رشته تاتر مشغول به تحصیل هستند، پس از فارغ‌التحصیلی می‌بایست در کنار کارگردانان بزرگ به فعالیت بپردازند تا آموخته‌های دانشگاهی‌‌یشان در کنار تجربه‌اندوزی‌‌شان عمل‌کردی مطلوب بوجود بیاورد. اگر بدون حب و بغض بنگریم در می‌یابیم که در دنیای حرفه‌ای تاتر، هنرمندان فعال در این حیطه می‌بایست بصورت کامل بر هنر تاتر مسلط باشند.

وی خاطرنشان کرد: «با تمام احترامی که برای دانشجویان قائلم باید بگویم که در دانشگاه از نظر تئوری می‌توانند به طور کامل کسب دانش تاتر داشته باشند ولی از نظر عملی باید در حیطه فعالیت حرفه‌ای تاتر حضور داشته و کسب تجربه کنند و هنر خود را به عموم مردم ارایه کنند.»

مشایخی با بیان این‌که دانشجویان می‌توانند مدعی شوند که قصد دارند هنر تاتر کشورمان را بهتر و مطلوب‌تر از گذشته ارایه کنند گفت: «دانشجویان باید بهتر از نسل من عمل کنند و اشتباهات ما را تکرار نکنند و چنان‌چه از نسل گذشته دانش و اگر عمل‌کرد بهتری نداشته باشند جای تاسف است.»

وی تصریح کرد: «شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید به حق جایزه بگیرند، هم‌چنین باید بیاموزیم که اگر کسی در این جشنواره موفق به کسب جایزه شد ما نیز از خوشحالی او خوشحال شویم. به خاطر دارم هرگاه جهان پهلوان تختی در مسابقه‌ای پیروز می‌شد شادی زیادی نمی‌کرد چرا که از غم حریف مغلوب آزرده بود. ما باید بدانیم که این جوایز برای پیشرفت هنر تاتر است و نباید حس منیت در وجود ما شکل بگیرد.»

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تاتر دانشگاهی ایران ۱۰ تا ۱۸ اردیبشهت ماه برگزار می‌شود.


 


اکثر افراد و واجدین شرایط خدمت وظیفه عمومی که برای تقسیم نیرو و مشخص شدن محل و یگان خدمتی خود به میدان سپاه تهران و سازمان وظیفه عمومی مراجعه می‌کنند متقاضی گذراندن دوره سربازی خود در ارتش می‌باشند و از خدمت در نیروی انتظامی و سپاه پاسداران امتناع می‌ورزند.

منابع خبر جرس با اعلام این خبر می‌افزایند: «با توجه به مزایا و تسهیلاتی که سپاه و نیروی انتظامی نسبت به ارتش برای سربازان دارد این نکته موجب تعجب و بعضن خشم مسوولان تقسیم نیروها گردیده به طوری که در برخورد با سربازان از ویژگی‌های این نهادها و ومزیتشان برای آن‌ها سخن می‌گویند و آن‌ها را ترغیب به خدمت در سپاه و علی‌الخصوص نیروی انتظامی نموده  و بعضن تهدید می‌کنند که ممکن است آن‌ها را به نقاط مرزی و یا بد آب و هوا بفرستند.»

شایان ذکر است که سپاه و نیروی انتظامی در پی سرکوب اعتراضات مردمی پس از انتخابات ۲۲ خرداد وجهه خود را نزد افکار عمومی از دست داده است و به همین علت سربازان و به خصوص افراد تحصیل کرده شرایط سخت و تغذیه بسیار بد ارتش را به این دو نهاد ترجیح می‌دهند.

منبع


 


رادیو کوچه

مقام‌های پلیس یمن صبح امروز (دوشنبه) از وقوع یک انفجار در نزدیکی اتومبیل حامل سفیر انگلستان در صنعا پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش سی‌ان‌ان بر اثر منفجر شدن مواد کار گذاشته شده در زمین در مسیر کاروان خودروهای حامل تیموتی آچیل تورلوت سفیر انگلیس در صنعا دو شهروند یمنی -یک مرد و یک زن- زخمی شدند.

هم‌چنین وزیر امور خارجه یمن در خصوص این حمله اظهار داشت: «در این انفجار به هیچ کدام از مسوولان و کارمندان سفارت آسیبی نرسیده است.»

پلیس امنیت یمن بعد از انفجار منطقه را پلمپ و از ورود افراد جلوگیری کرد.

وزیر امور خارجه هم‌چنین افزود: «تا پایان تحقیقات سفارت برای ملاقات‌های عمومی تعطیل می‌باشد.»

بر اساس این گزارش آقای تورلوت در حال رفتن به سر کار خود در سفارت انگلیس در صنعا بود که از این سو قصد جان سالم به در برد.

منبع


 


دادگاه تجدیدنظر آذربایجان غربی حکم زندان دو شهروند اهل بوکان به نام‌های قادر محمدزاده و محمد‌امین عبدالهی را تایید کرد.

به گزارش‌ آژانس خبری موکریان، قادر محمدزاده و محمد‌امین عبدالهی پیش‌تر در دادگاه انقلاب مهاباد به ترتیب به تحمل ۲۳ سال حبس و تبعید به زندان یزد و ۱۸ سال حبس و تبعید به زندان طبس محکوم شده بودند که دادگاه تجدید نظر با رد اعتراض، حکم به تایید رای صادره در دادگاه بدوی داد.

اتهام این دو شهروند محاربه و درگیری با ماموران دولتی اعلام شده است.

گفتنی  است که این دو شهروند حدود سه سال پیش توسط نیـروهای دولتی بازداشت شده‌اند و هم اکنون در زندان ارومیه بسر می‌برند.


 


هفته ششم رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا از فردا (سه‌شنبه) با برگزاری شش دیدار در نقاط مختلف این قاره آغاز خواهد شد.

هفته پایانی دورگروهی فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا روز سه‌شنبه درحالی آغاز خواهد شد که دو تیم سپاهان اصفهان و مس کرمان آخرین نبرد برای صعود انجام می‌دهند و استقلال و ذوب آهن اصفهان نیز به دنبال صدرنشینی هستند.

بر اساس برنامه روز سه‌شنبه در ورزشگاه خلیفه شهر العین و از ساعت ۵۰ / ۱۹  به وقت محلی تیم‌های العین امارات و سپاهان اصفهان به مصاف هم خواهند رفت. در این گروه پاختاکور با ۹ سپاهان با ۸ و الشباب با ۷ امتیاز برای صعود رقابت می‌کنند.

در دیگر دیدار روز سه‌شنبه تیم فوتبال مس کرمان در ورزشگاه شهید باهنر این شهر میزبان الهلال عربستان است. این دیدار از ساعت ۱۸ به وقت تهران آغاز خواهد شد. در این گروه  نیز الهلال با ۱۱ امتیاز صعود کرده و السد با ۷ و مس با ۶ امتیاز دوم و سوم هستند و برای کسب رده دوم گروه و صعود رقابت می‌کنند.

روز چهارشنبه نیز در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی و از ساعت  ۴۵ / ۱۹ به وقت محلی الجزیره امارات  میزبان استقلال تهران است.  از این گروه استقلال و الغرافه با ۱۱ و ۱۰ امتیاز صعود کرده‌اند.

در آخرین دیدار روز چهارشنبه از ساعت ساعت ۳۰ / ۱۸  ذوب‌‌آهن اصفهان  در ورزشگاه فولادشهر میزبان الاتحاد عربستان است.

از این گروه ذوب‌اهن با ۱۰ امتیاز صعود کرده و الاتحاد و بنیادکار با ۸ و ۷ امتیاز برای معرفی دیگر صعود‌کننده گروه رقابت خواهند کرد.


 


انجمن جراحان مغز و اعصاب آمریکا هفته گذشته جایزه طلای افتخار خود را به خاطر نقش مهم و کارآمد پروفسور مجید سمیعی در پیش‌رفت‌های رشته جراحی مغز و اعصاب، به این دانشمند ایرانی اعطا کرد.

پروفسور مجید سمیعی که ریاست سومین سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب ایران را به‌عهده دارد با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: «این جایزه فقط به جراحان موفق آمریکایی از جانب انجمن جراحان مغز و اعصاب آمریکا اهدا شده و تاکنون به هیچ جراح اروپایی هم اهدا نشده است.»

این جراح ایرانی مقیم آلمان که برای شرکت در سومین سمپوزیوم بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب به ایران آمده است گفت: «در رشته جراحی مغز و اعصاب پیش‌رفت‌ها به حدی سریع صورت می‌گیرد که هر چند ماه یک‌بار مطالب و روش‌های جدیدی به‌خصوص در حیطه تشخیص پیش می‌آید که همگی نشان‌دهنده اسرار بزرگی است که در مغز نهفته است.»

سومین کنفرانس بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب با حضور بیش از ۵۰۰ متخصص جراح مغز و اعصاب ایرانی و خارجی از کشورهای آلمان، سوییس، فنلاند، فرانسه، آمریکا و چین، در بیمارستان میلاد برگزار می‌شود. در این سمپوزیوم بیش از ۱۶ جراح صاحب‌نام مغز و اعصاب از کشورهای اروپایی، آمریکا و چین حضور دارند که در زمینه‌های مختلف جراحی مغز و اعصاب سخن‌رانی می‌کنند.


 


مسوولان فرهنگی افغانستان ضمن هشدار نسبت به وضعیت نامساعد مراکز فرهنگی در این کشور خواستار توجه جدی به موضوع حفظ و مرمت آثار تاریخی ثبت شده در ولایت بامیان از سوی سازمان یونسکو شدند.

به گزارش ایرنا، محمد‌جواد ضحاک رییس شورای ولایتی بامیان در این زمینه هشدار داد که هشت منطقه تاریخی این کشور که درسازمان حفظ میراث‌های فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است، درحال از بین رفتن است.

رییس شورای ولایتی بامیان با انتقاد از بی‌توجهی مسوولان سازمان یونسکو گفت: «درحالی‌که این آثار جزو میراث فرهنگی ثبت شده در سازمان یونسکو قلمداد می‌شوند و علی‌رغم پی‌گیری‌های مسوولان میراث فرهنگی افغانستان از دو سال پیش تاکنون، این سازمان هیچ‌گونه حرکتی در جهت مرمت و نگهداری این آثار از خود نشان نداده است.»

وی با اشاره به اینکه در این ولایت صدها ابینه تاریخی وجود دارد که در خطر تخریب قرار دارند افزود: «در حال حاضر سه مجسمه «بودا»، «غارهای دره‌ی فولادی»، «شهرغلغله»، «ضحاک» مجسمه‌ی دره ککرک و غارهای که در جوار بودا قرار گرفته از جمله آثاری هستند که به شدت درمعرض تخریب قرار گرفته است.

گفتنی است در ولایت بامیان در مرکز کشور افغانستان صدها اثر تاریخی وجود دارد که برخی از آن‌ها در سازمان حفظ میراث های فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است‌.


 


وزیر کشور ایران از آغاز اجرای طرح عفاف و حجاب خبر داد و اعلام کرد که مردان نیز مشمول این طرح می‌شوند.

به گزارش مهر مصطفا محمد‌نجار روز یک‌شنبه در حاشیه گردهمایی مدیران کل امور زنان استانداری‌های کشور با اعلام این خبر افزود: «این طرح با تشکیل شش کارگروه آغاز شده است و اجرای آن از سازمان‌ها و ادارات کشور شروع می‌شود.»

به گفته‌ی آقای محمدنجار مهم‌ترین موضوع در زمینه اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

این وزیر دولت دهم ایران در ادامه یادآور شد: «طرح عفاف و حجاب با تقویت باورهای اسلامی در کشور محقق خواهد شد و باید با تدابیر لازم و به دور از هیاهو این طرح اجرایی شود.»

وی تاکید کرد: «مجریان طرح عفاف و حجاب باید آموزش‌های لازم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را دیده باشند و از صلاحیت لازم برای مشارکت در این طرح برخوردار باشند.»

آقای محمد نجار در پایان خاطرنشان کرد: «طرح عفاف و حجاب تنها شامل زنان نمی‌شود بلکه مردان نیز باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند.»

گفتنی است سال گذشته و در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی شمار زیادی از مسوولان نسبت به نحوه اجرای این طرح واکنش نشان دادند.


 


پیام فناییان از شهروندان بهایی بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات سال گذشته ایران به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمیته گزارش‌گران حقوق بشر، حکم آقای فناییان که در دادگاه بدوی‌ به شش سال حبس محکوم شده بود در دادگاه تجدید‌نظر به یک سال حبس تعزیری کاهش یافت.

پیام فناییان‌ به اتهام شرکت در مراسم روز عاشورا به شش سال حبس تعزیری از سوی دادگاه انقلاب تهران محکوم شده بود.

همسر این شهروند بهایی اعلام کرده که در دو ماه آینده تقاضای عفو مشروط خواهد کرد.

فناییان در تاریخ ۱۳ دی‌ماه در پی بازداشت گسترده‌ی بهاییان در تهران بازداشت شد و هم‌اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.


 


سه نفر از معلمان و فعالان صنفی معلمان توسط اداره اطلاعات همدان بازداشت شدند.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه وزارت‌ اطلاعات همدان از آقایان علی نجفی و محمد خانی و سعید جهان‌آرا طی تماس‌های تلفنی و به صورت جداگانه خواسته بوده که خود را ساعت ۸ صبح روز شنبه به اداره اطلاعات معرفی نمایند‌.

این افراد با حضور در اداره اطلاعات همدان با بازجویی‌های طولانی مواجه شدند و در نهایت به بازداشتگاه‌های انفرادی اداره اطلاعات منتقل شدند.

گفتنی است تا زمان مخابره این خبر از وضعیت این فعالان صنفی معلمان اطلاعی در دست نیست.


 


میرحسین موسوی از رهبران اصلاح‌طلب روز یک‌شنبه در دیدار با جمعی از ایثارگران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با انتقاد از سو‌استفاده‌هایی که از دین صورت گرفته اظهار داشت: «به نام اسلام افراد را بازداشت می‌کنند‌، به نام اسلام جلوی فعالیت احزاب را می‌گیرند، به نام اسلام رسانه‌ها را توقیف می‌کنند، صنعت کشور هم که در حال متلاشی شدن است و وضع کارگران و کارآفرینان هم تعریفی ندارد. همه اینها به نام اسلام صورت می‌گیرد».

وی افزود: «اسلام  به کسی تهمت نمی‌زند، کسی را در زندان نگه نمی‌دارد و محدودیت ایجاد نمی‌کند؛ می‌گویند از کشتی نظام پیاده شده‌اید؛ از کشتی اسلام که پیاده نشده‌ایم».

آقای موسوی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: «پس از انقلاب، موقعیت‌ها و مقام‌ها و ساخت قدرتی که بر پایه‌ی منافع و فساد در بعضی‌ها شکل گرفت موجب شد رجوعمان به توده و اکثریت مردم کاهش پیدا کند و کم کم آن را از دست دادیم و فقط پوسته‌ی اسلامی را نگه داشتیم.»

این رهبر اصلاح‌طلب با بیان این‌که «به جنبش سبز تهمت وابستگی می‌زنند اما خود نامه‌نگاری می‌کنند»، خاطرنشان کرد: «وقتی حکومت می‌آید روزنامه‌ها، سخن‌رانی‌ها، هیت‌ها و احزاب را می‌بندد و حتا یک کانال نمی‌توانیم داشته باشیم و یا یک مناظره نمی‌توانیم انجام بدهیم و … در چنین حالتی است که صدای بیگانه در کشور بزرگ می‌شود».

به گفته‌ی آقای موسوی «استقلال در نزد ایرانیان یک ارزش جا افتاده است».

نخست وزیر سابق ایران یکی از حقوق مردم را «برگزاری انتخابات آزاد» عنوان کرد و افزود: «بدترین حالت برخورد با یک ملت این است که چهار پنج نفر بنشینند یک عده‌ای را کنار بزنند، عده‌ای را انتخاب کنند و بعد به یک ملت هفتاد و پنج ملیونی بگویند از داخل این‌هایی که ما انتخاب کردیم انتخاب کنید».

وی در پایان گفت: «باید دامنه آگاهی را به روستاییان، کشاورزان، صنعت‌گران، کارگران و معلمان بکشانیم به آن‌ها بگوییم این زندگی، شایسته شما نیست. باید روش‌هایمان را به روزتر کنیم. حالا که روزنامه نداریم باید راه‌های تازه‌ای پیدا کنیم».


 


محمود احمدی‌نژاد  رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساس‌نامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش رسانه‌های داخلی روز دوشنبه رییس دولت ایران در حالی اساس‌نامه جدید را ابلاغ کرد که بر اساس آن نام میرحسین موسوی از هیت موسس دانشگاه آزاد حذف و ریاست دانشگاه ۴ ساله شد.

در این اساس‌نامه، هیت موسس این دانشگاه شامل اکبر هاشمی رفسنجانی، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، عبداله جاسبی، علی‌اکبر ولایتی، حسن حبیبی، سیدحسن خمینی، محسن قمی و حمید میرزاده است.

پیش از این هیت موسس دانشگاه آزاد را ۹ نفر تشکیل می‌دادند که با حذف نام میرحسین موسوی این هیت ۸ نفره شد.

هم‌چنین  در اساس‌نامه جدید با محدود کردن دوره ریاست به ۴ سال زمینه تغییر رییس کنونی دانشگاه فراهم شده است. بنا بر اساس‌نامه جدید روسای واحد‌هایی از دانشگاه آزاد که دارای ۵۰۰۰ دانشجو یا بیشتر هستند باید با نظر دولت تعیین شود.

این در حالی است که تعداد زیادی از دانشگاه‌ها بیش از ۵۰۰۰ دانشجو دارند.

گفتنی است دانشگاه آزاد در حال حاضر شامل ۳۵۷ دانشگاه در سراسر ایران است که نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.


 


مهم‌ترین عنوان‌های مطبوعات امروز ایران:

روزنامه اطلاعات

  • آیت‌اله خامنه‌ای در دیدار با وزیر کشور فرماندهان نیروی انتظامی و کارکنان این نیرو : «حفظ اقتدار نیروی انتظامی به مردم از واجبات است».
  • عربستان: «یخ‌های روان تهران – ریاض باید آب شود».

روزنامه کیهان

  • رهبر جمهوری اسلامی در دیدار فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی بر برخورد با فساد سیاسی و اجتماعی تاکید کرد.
  • وزیر کار اعلام کرد: «کارت‌های اعتباری ۱٫۵ میلیون تومانی برای هر خانوار ایرانی».

روزنامه همشهری

  • بدهی هزار میلیارد تومانی وزارت راه به پیمان‌کاران.
  • لزوم حفظ اقتدار نیروی انتظامی در کنار احترام و محبت به مردم.

روزنامه جام جم

  • آغاز اجرای طرح عفاف و حجاب.
  • سینما تهرانی- شهرستانی می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد

  • صندوق بین‌المللی پول خبر داد‌: «خیز رونق در اقتصاد جهانی».
  • وزیر امور خارجه به وین رفت‌: «رای‌زنی برای مبادله سوخت هسته‌ای».

روزنامه آفتاب

  • سخن‌گوی کار گروه طرح تحول اقتصادی خبر داد: «۲۰ اردیبهشت آغاز افتتاح حساب واریز یارانه‌ای»
  • انتقاد از سفرهای تفریحی برخی مسوولان.

روزنامه شرق

  • شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد‌: «اساس‌نامه برای خداحافظی جاسبی».
  • قرعه به نام تامین اجتماعی افتاد: «پرونده اپراتور سوم معلوم شد».

روزنامه ابتکار

  • بعد از ۶ سال ممنوع‌التصویری :«حسن عباسی در تلویزیون».
  • وزیر ارشاد : «سعی کنیم در توقیف نشریات عجله نکنیم».

روزنامه ایران

  • رییس سازمان محیط زیست: «‌۱۰ بیمارستان آلاینده در تهران تعطیل شد».
  • بنا‌بر اساس‌نامه ابلاغی از سوی احمدی‌نژاد اعلام شد‌: «ابطال مدیریت مادام‌العمر جاسبی  بر دانشگاه آزاد».

روزنامه جمهوری اسلامی

  • آیت‌اله خامنه‌ای: «نیروی انتظامی در کنار اقتدار و صمیمیت با مردم و مفاسد اجتماعی قاطعانه برخورد کند».
  • سید‌عمار حکیم: «دستگاه امنیتی عراق باید پاک‌سازی شود».

 


مهم‌ترین عنوان‌های رسانه‌های امروز مالزی:

خبرگزاری برناما

  • حزب پیش‌رو با اکثریت آرا دوباره کرسی سلانگور را تصاحب کرد.
  • سازمان‌های غیر‌دولتی پیروزی حزب را در سلانگور تمجید کردند.
  • کلامالانتان گفت که با این برتری که بدست آورده است، تمامی قول‌ها را محقق خواهد ساخت.
  • پیروزی حزب پیش‌رو نشان‌دهنده موج حمایت مردم از نجیب است.
  • در طی انجام انتخابات پلیس ۳۷ نفر را بازداشت کرده است.
  • محی‌الدین: «پیروزی در انتخابات میان دوره‌ای نشان می‌دهد که مردم به حزب پیش‌رو اعتماد دارند.»
  • زبد گفت که انتخابات روشن نبوده است.
  • شرکت بویینگ هفتاد و پنجمین هواپیمای ۷۰۰-۳۰۰ER را تحویل هواپیمایی هنگ‌کنگ کرد.
  • دبی تبدیل به مرکزی برای بازی‌های جهانی خواهد شد.
  • با دیدار ایرانی‌ها با رییس IAEA هم‌چنان پیش‌رفتی در توافق هسته‌ای حاصل نشده است.
  • سرخ‌پوشان تایلندی قول دادند که بر شدت تظاهرات بیفزایند.
  • اندونزی هم‌چنان نیازمند واردات شکر است.

روزنامه استار

  • کلامالانتان با گرفتن کرسی سلانگور ضربه سختی به زید زد.
  • نیک عزیز: «من متوجه فرمان سلطان سلانگور نشده‌ام.»
  • یک مرد ۶۳ ساله آخرین قربانی H1N1 شد.
  • با چارچوب رسانه‌ای که روزنامه Star برپا کرده مردم می‌توانند صدایشان را به همه جا برسانند.
  • سراواک زمین بزرگی را برای احداث یک بیمارستان تخصصی اختصاص داد.
  • سلطان پرک خواستار بالارفتن استاندارد‌ها شد.
  • حزب اتحاد مردم سراواک به‌طور رسمی نامزد خود را برای انتخابات میان دوره‌ای سیبو اعلام کرد.
  • هنوز هیچ پیشنهادی برای بالاتر بردن میزان جریمه‌های رانندگی انجام نشده است.
  • پلیس یک مرد ۳۰ ساله را به عنوان مظنون اصلی قتل همسرش بازداشت کرد.
  • ۱۴۱ دانشجو از سوی وزارت توریسم بعنوان راهنمای تور صلاحیت‌دار شناخته شدند.
  • صندوق جهانی طبیعت پیشنهاد سیاست جدیدی را در مورد آموزش محیط زیستی داد.
  • کشور‌های در حال توسعه خواستار مهلتی تا سال ۲۰۱۱ در مورد بسته پیشنهادی مربوط به تغییرات جوی شدند.
  • لیبرال دموکرات‌های انگلیس گفتند که عقب نخواهند نشست.
  • دانشمندان یک جریان سریع و عمیق اقیانوسی را در نزدیکی  قطب جنوب کشف کردند.
  • دولت فلسطینی با انتخابات در کرانه‌های غربی تا ماه جولای موافقت کرد.

روزنامه نیو استریت تایمز

  • حزب پیش‌رو با ۱،۷۲۵ رای بیشتر پیروز شد.
  • یک اتوبوس شهری در نزدیکی مرکز خرید کتاه رایا آتش گرفت.
  • تست اعتیاد در مورد دختر نوجوان امام یکی از مساجد ترانگانو مثبت از آب در آمد.

روزنامه سان

  • حزب پیش‌رو در سلانگور پیروز شد.
  • مدارس چینی هم از طرح یک مالزی واحد بی نصیب نماندند.

روزنامه مالایی میل

  • پیروزی جناح راست نشانه گر مقبولیت نجیب است.
  • دادگاه عالی نایب رییس دانشگاه UUM را به پرداخت ۵،۰۰۰ رینگیت جریمه محکوم کرد.

 


محبوبه / رادیو کوچه

mahboobeh@koochehmail.com

بیست و ششم آوریل برابر با زادروز «دیوید هیوم» است، وی در سال ۱۷۱۱ به دنیا آمد. او از فیلسوفان معروف اسکاتلندی و مهم‌ترین فیلسوف مکتب تجربه‌گرایی و نیهیلیست بوده است. از آثار مهم او می‌‌توان اشاره کرد به: «رساله درباره طبیعت آدمی»، و «پژوهش درباره‌ی فهم آدمی» و «گفتارهای سیاسی» نام برد. او در بیست و پنجم اوت ۱۷۶۶ میلادی در گذشت.

روشن بینی حقیقی برای انسان            همانند آفتاب برای خاک است

«دیوید هیوم» در بیست و ششم آوریل سال  ۱۷۱۱میلادی  در «ادینبورو» اسکاتلند به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را به سرعت به پایان برد و در نوجوانی وارد دانشگاه گردید. خانواده‌اش دوست داشتند دیوید قاضی شود اما او به فلسفه علاقه‌مند بود، و به علت عدم تمایل به فراگیری هر چیز جز فلسفه، دروس دانشگاهی را رها کرد و به مطالعات خود در رشته فلسفه ادامه داد.

هیوم در جوانی مدتی به تدریس روی آورد و به تفکراتی درباره عقل پرداخت. وی از این زمان تلاش کرد تا این اصل را که آدمی حیوان ناطق است و جهان توالی منظمی از علت و معلول است، باطل سازد. از این رو اعلام کرد که من تنها به یک حقیقت پی برده‏ام و آن این است که حقیقتی وجود ندارد.

هیوم به فرانسه رفت و به تحقیق و تفکر فلسفی پرداخت. ظرف سال‌هایی که در فرانسه گذراند، اثر بزرگش به نام «رساله درباره طبیعت آدمی» را در آن‌جا نوشت. هیوم در سال ۱۷۳۷ به اسکاتلند بازگشت و در آن جا اثر فلسفی دیگری منتشر ساخت. در سال ۱۷۴۵ درخواست کرد تا در دانشگاه «ادینبورگ» کرسی تدریس اخلاق و فلسفه روح را بر عهده بگیرد، اما درخواستش به سبب شهرتش به شکاکیت و الحاد رد شد. پس از یک سال تدریس خصوصی، به عنوان منشی یک ارتشبد به خارج رفت و تا ۱۷۴۹ به میهنش باز نگشت. در این مدت، چند اثر فلسفی از او انتشار یافت که نام و شهرتی بلند برایش به ارمغان آورد.

به این ترتیب هیوم فلسفه خود را این گونه آغاز کرد که چون هر آن‌چه ما در می‏یابیم تنها تصور ذهن ماست، خود ذهن نیز یک چنین تصوری بیش نیست. ذهن وجود واقعی ندارد. از این گذشته خدا نیز تصوری است در ذهن انسان، پس خدا نیز وجود واقعی ندارد.

هیوم بر این اعتقاد بود که ما هیچ چیز را به طور یقین نمی‏شناسیم حتا خودمان را و برای حقایق و قوانینی که پیش خود فرض می‏کنیم، هیچ دلیل فلسفی نداریم. هیوم اعلام می‏دارد که ما تصور روشنی از ذات خود و از بقیه جهان نداریم. ما فقط صاحب مقداری تاثرات درهم و برهم هستیم. این تاثرات ممکن است درست و ممکن است غلط باشند ولی ما راهی برای تشخیص بدی و خوبی آن‌ها نمی‏شناسیم.

هم‏چنین چون هیوم اشیا را بدون هرگونه ارتباط منطقی با یک‏دیگر می‏داند، معتقد است که ما نمی‏توانیم به علت اشیا پی ببریم. بنابراین برای قبول هیچ چیز، دلیل وجود ندارد. به این ترتیب، فلسفه هیوم ما را به یک خیابان بن‏بست می‏کشاند، زیرا به این‌جا ختم می‏شود که به هیچ یک از تصورات ما، اعتماد  نیست. به گمان او میان دیوانگی و فرزانگی تفاوتی نیست. به نظر هیوم آن کس که در راه نجات بشریت شربت شهادت می‏نوشد، و آن دیوانه‏ای که برای نابود ساختن بشریت می‏کوشد، هر دو به‌طور یک‌سان از اثبات عقیده خویش عاجزند. بنابراین هیچ کس نباید گمان برد که تنها او به حقیقت دست یافته است. فروتنی قدم اول حکمت است، فیلسوف باید احتمالات را بپذیرد و از فرض یقینیات بپرهیزد.

علی‏رغم این که افکار نیهیلیستی و پوچ‌گرای هیوم تاثیر عمیقی بر تفکرات برخی از اندیش‌مندان پس از او نهاد، با این حال، مطرود دین‏داران و خداباوران نیز واقع شد. هیوم گرچه به عنوان یک متفکر و فیلسوف مورد توجه و محبوب بود، اما به علت بی‏اعتنایى به حقیقت، شکاکیت در علت دنیا و دشمنی با دین، مورد تنفر کلیسا قرار گرفت و به عنوان فردی ملحد عنوان گردید. هیوم افکار خود را در مجموعه سه جلدی رساله‏ای درباره طبیعت بشر و نیز تاریخ انگلستان و پژوهش درباره فهم انسانی به نگارش درآورده است. دیوید هیوم سرانجام در بیست و پنجم اوت ۱۷۶۶میلادی  در شصت و شش سالگی درگذشت.

از آثار مهم او می‌‌توان اشاره کرد به: «رساله درباره طبیعت آدمی»، و «پژوهش درباره‌ی فهم آدمی» و «گفتارهای سیاسی» نام برد.

هیوم می‌گوید: «هر وقت کتابی دست می‌گیریم بهتر است بپرسیم{آیا دارای هیچ‌گونه استدلال درباره‌ی کیفیت یا عددی است} خیر {آیا دارای هیچ‌گونه استدلال تجربی درباره‌ی امور واقعی و هستی است؟} خیر- پس آن را به آتش بسپار چون چیزی ندارد جز اوهام و سفسطه‌. وی می‌گوید این عقل نیست که گفتار و کردار ما را تعیین می‌کند این احساسات است که تعیین می‌کند.»

منبع‌ها:

ویکی‌پدیا

راسخون

بیوگرافی دیوید هیوم

مشاهیر جهان


 



 


اردوان روزبه / رادیو کوچه

ardavan@koochehmail.com

شهر کپنهاگ میزبان بیش از پنج هزار ایرانی است که در این شهر سکونت دارند. اکثر ایرانیان ساکن این شهر را پناهندگانی تشکیل می‌دهند که در دهه‌ی ۶۰ خورشیدی به دلیل فشارهای اجتماعی و سیاسی مجبور به پناهندگی به این کشور شده‌اند.

پس از انتخابات خرداد ۸۸ بخشی از معترضین نسبت به جریانت داخل را گروه‌های فعال در این شهر تشکیل دادند. از جمله این‌که در هفته‌ی گذشته کمیته‌ی بین‌المللی دفاع از دراویش نعمت‌الهی و دانشجویان زندانی، تجمع اعتراض‌آمیزی را برگزار کردند. آن‌چه امروز مورد اعتراض برخی از فعالان قرار گرفته است احیای مسجد «اما‌م علی» در شهر کپنهاگ به‌وسیله‌ی جمهوری اسلامی است.

فعالان معتقدند ممکن است این مسجد محل تجمع بنیادگرایان قرار گیرد. اردوان روزبه در خصوص این ادعا با «حسین فردوسی‌پور» یکی از فعالان مدنی که در این مورد اعتراض کرده، گفت‌و‌گویی داشته است.

وقتی چندی پیش نسبت به برخورد با فعالان مدنی در ایران اعتراض‌هایی شده بود، یکی از نگرانی‌ها ساخت مسجدی توسط جمهوری اسلامی در کپنهاگ بود. سوال این است که ساختن یک مسجد در دانمارک چه نگرانی را به‌وجود می‌آورد؟

ساختن مسجد نمی‌تواند نگرانی به‌وجود بیاورد. اگر مسجد توسط جمهوری اسلامی ایران و ماموران ایران به‌وجود آمده باشد، برای ما پناهندگان سیاسی می‌تواند موضوع امنیتی باشد. ما سیاست‌های بلند‌پروازانه‌ی این رژیم را می‌شناسیم و می‌دانیم چه کاری انجام می‌دهند. به جامعه‌ی دانمارک هم هشدار می‌دهیم که بدانند چه مسئله‌ای در دانمارک در حال اتفاق افتادن است.

با احتساب این‌که ساختن مسجد به مجوزهایی از سوی شهرداری کپنهاگ و یا دیگر عوامل  نیاز دارد، با توجه به این‌که توسط جمهوری اسلامی پیشنهاد ساخت آن داده شده و دولت دانمارک هم مجوزهایی صادر کرده است، فکر می‌کنید که بررسی‌های امنیتی انجام نشده؟

من فکر نمی‌کنم بررسی‌های امنیتی انجام شده باشد و سیاسیون دانمارک در آن زمان این مسایل را  بررسی نکردند. در ضمن باید بگویم که این موضوع هنوز تصویب نشده و چند مرحله از این طرح تصویب شده و مرحله‌ی نهایی آن مانده است.

آیا این عرف است که یک کشور در کشور دیگر مکان مذهبی بسازد؟ آیا پیش از این در اروپا اتفاق افتاده است؟

بله در دنیا اتفاق افتاده. دانمارک هم در کشورهای مختلف برای شهروندانی که دریا‌نورد بودند کلیساهایی می‌ساخته. اما هیچ کدام برای اهدافی مثل  اهداف سازمان جمهوری اسلامی نبوده است. افرادی که در این مسجد می‌روند وابستگان به سفارت و یا افراد عراقی و لبنانی هستند. ما حدود پنج هزار ایرانی در کپنهاگ داریم اما افرادی که به این مسجد می‌روند کمتر از ۵۰ نفر هستند. کسانی که آن‌جا هستند از وابستگان جمهوری اسلامی از کشورهای دیگر هستند.

آیا در شهر کپنهاگ مسجد دیگری هم وجود دارد؟

بله. مساجد زیادی هستند. مسجد امام علی هم از سال ۲۰۰۱ وجود داشته اما ساختمان آن قدیمی است.  اما مساجدی که همراه با مناره باشد هنوز در دانمارک نداریم. تقاضای دو مسجد داده شده که یکی مسجد امام علی است و دیگری مسجدی است که احتمالن با پول عربستان ساخته می‌شود.

به محل تجمع فعالان بنیادگرا اشاره کردید. آیا در دانمارک و کپنهاگ شاهد فعالیت این بنیادگراها هستید؟

بله. به خصوص بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که به آمریکا حمله شد، جو شدیدی سیاسیون دانمارک را در بر گرفت و جو ضد خارجی خیلی شدید شد. این باعث شد حتا جوانانی که متولد دانمارک بودند خود را مورد حمله ببینند و پایگاه خود را از دست بدهند. همین باعث شد زمینه‌های بنیادگرایی در جوانان مسلمان بیشتر شود. لشگر‌گیری بنیادگرایان کاملن مشخص است. حزب سنی را داشتیم که خیلی گسترده شدند و توانستند حدود ۸۰۰ نفر را در تجمعات بیاورند. حماس و حزب‌اله هم یارگیری بیشتری داشتند. جمهوری اسلامی هم توانست از خارجی‌هایی که داخل دانمارک هستند یارگیری کند.

با توجه به این‌که دانمارک کشور آزادی است، آیا دیگر شهروندان دانمارکی نسبت به این فعالیت‌ها اعتراضی داشتند یا خیر؟

به‌خاطر جو راستی که در دانمارک بود بسیاری از چپی‌ها از ترس این‌که به راستی بودن متهم شوند، سکوت کرده بودند. این کار ما هم توسط گروهی از بچه‌های چپ و ضد جمهوری اسلامی است که از این رژیم ضربه خوردند. ما با این هشداری که به دانمارک دادیم، خواستیم که واقعیت‌ها را ببینند. این کار دفاع از حقوق زنان، کودکان، و کسانی است که دین ندارند.

پیش از این هم به‌خاطر انتشار یک کاریکاتور در نشریه‌ی دانمارکی که به پیامبر اسلام منتسب شده بود، اعتراضاتی وجود داشت و تهدیدهایی هم به‌وجود آمده بود. از جمله  تهدید و ضرب‌و‌شتم برخی از روزنامه‌نگاران. آیا خشونتی  به این شکل از فعالان بنیادگرا شاهد بودید؟

آخرین آن فرد سومالیایی بود که می‌خواست نقاشی که این کاریکاتور را کشیده به قتل برساند که خوشبختانه موفق نشد. بچه‌های ایرانی هم تهدید می‌شوند. به عنوان مثال آقای «مجید صیرفیان‌پور» سخن‌گوی مسجد امام علی که خود او پناهنده‌ی سیاسی بوده، به یکی از تظاهرات‌های ما که برای کشته‌شدگان اخیر در ایران بود وارد شد و یکی از تظاهر کنندگان را تهدید کرد.

تعداد ایرانی‌هایی که در دانمارک زندگی می‌کنند چه‌قدر است؟

حدود ۲۰ هزار نفر است که حدود پنج هزار نفر آن‌ها در کپنهاگ هستند.


 


اردوان روزبه / رادیو کوچه

عکس‌ها از امیر / رادیو کوچه

روزهایی پیش از این که آدمی در غار می‌زیست مهم‌ترین ابزار دفاعی‌اش سنگ‌هایی بود که با بروی سنگ‌های دیگر کشیده شدن تیز می‌شد و او می‌توانست با آن از خود و قبلیه‌اش دفاع کند و یا شکاری را برای خوردن صید کند.

شاید اگر در برابر انسان نخستین یکی از اسلحه‌های امروزین را می‌گذاشتید، او از تعجب اگر شما را جادوگر نمی‌خواند بی‌شک به شیاد بودن شما و ادعایتان شک نمی‌کرد. اما انسان امروزی دیگر به دنبال سنگ تیز شده یا نیزه مفرغین و یا کمان و زه نیست. آدمی امروز آن قدر بی‌رحم شده است که به فقط به دفاع و سیر کردن شکم نمی‌اندیشد. او می‌خواهد بتواند بهتر بکشد، بهتر نابود کند و دقیق‌تر و تمیز‌تر سینه دیگر آدمیان را بشکافد.

آری این هنر امروز انسان است.

بسیاری از مدافعان گسترش سلاح‌های نظامی بر این باورند که داشتن سلاح‌های مدرن‌تر و گسترده‌تر می‌تواند امنیت بیشتر را به هم‌راه بیاورد و از سویی در مسابقه تسلیحاتی وقتی دولتی عقب نماند یعنی توانسته است جای‌گاه خود را در جامعه جهانی حفظ کند. هر از سلاح دور برد‌تر استفاده کند قوی‌تر است و اگر بتواند با موشک‌های دور‌ برد خود پایتخت دشمن را هدف بگیرد امن‌تر.

این‌ها نقدی بر نمایشگاه تسلیحات که دست بر قضا نامش تجهیزات دفاعی آسیا ۲۰۱۰ است نیست. این‌ها نقدی بر روزگار آدمی است که دانش‌مندانش، طراحانش و صنعت‌گرانش امروز تمام توانشان را بر این می‌گذارند که سلاحی بی‌رحم تر اختراح کنند.

توپ‌هایی که در نیمه شب با گرمای بدن انسان می‌توانند با ضریب خطای چند سانتی‌متر نشان بگیرند و قلب او را بشکافند، سلاح‌های کمری با بدنه ترکیب پلیمری که در زیر آب شلیک می‌کند و موشک‌های زنده‌یاب و تجهیزات ردیاب ماهواره‌ای که می‌تواند از فرسنگ‌ها دور‌تر انسانی را با توپ لیزر از طریق هواپیمای زنده‌یاب شکار کند.

کافیست پشت کنسول یکی از این ماشین‌های کنترلی بنشینید و از دید هواپیمای بدون سرنشین به آدم‌های زیر پا نگاه کنید و ببینید و نشانه بروید و با یک دکمه ساده روی صفحه مانیتور آن‌ها را پاک کنید، تمام! درست مانند بازی کانتر یا صد‌ها بازی دیگر. زندگی انسان‌ها امروز به‌نظر می‌رسد بر خلاف ادعای آدمی، خیلی کم ارزش‌تر از پیش شده است.

البته که اگر نیک نظر کنید همین سلاح‌های مدرن را بر خلاف آن که گفته می‌شود، در دستان بسیاری دیگر نیز می‌بینید.

به هر روی این‌ها حدیث روزگار آدمی است نه یک نمایشگاه. آن چه در پی می‌بینید نمایشگاه «تجهیزات دفاعی آسیای ۲۰۱۰» نام دارد. بیش از چهل کشور دنیا در این نمایشگاه به معرفی محصولات جدید دفاعی و نظامی خود پرداختند غرفه‌های روسیه و آمریکا بزرگ‌تر از بقیه و سربازان انگلیسی که با دختران مالایی عکس یادگار می‌گرفتند بیشتر خود‌نمایی می‌کردند. به خصوص غرفه‌های دو کشور روسیه و آمریکا در کنار یک دیگر که انگار هنوز بوی جنگ سرد از آن به مشام می‌رسید.

پاکستان هم با زره‌پوش‌های پر سرعتش آمده بود و برخلاف سال‌های پیش ایران در این نمایشگاه شرکت نداشت. آیا دلیلی داشت که امسال از خیر حضور گذشتند؟


 


محمدرضا مدحی

ریاست محترم قوه قضاییه آیا قوه قضاییه که ملجا بی‌پناهان و مظلومان است‌، از لوث مفسدین پاک شده‌؟ چگونه می‌توان با وجود اسناد غیر قابل انکار ذیل به احکام صادره قوه قضاییه اطمینان کرد؟

هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک

حمید رضا مهاجری رییس مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور کیست‌؟

آیا او صلاحیت خدمت در پایین‌ترین جای‌گاه‌، در دستگاه قضا را دارد‌؟

حمید‌رضا مهاجری

به موارد ذیل عنایت فرمایید.

الف ) فساد گسترده مالی‌، رییس مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی :

متاسفانه به‌دلیل عدم سلامت دستگاه قضا هر روز شاهد فجایع و بی‌عدالتی  در کشور عزیزمان ایران هستیم‌، حقیر هنوز بر این باور اگر دستگاه قضا سلامت باشد، سایر ارکان یک حکومت نیز بالطبع سلامت خواهد بود.

حال ببینیم رییس مبارزه با مفاسد اقتصادی و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که توسط آقای شاهرودی رییس وقت قوه قضاییه وقت منصوب شده و از باند شیرج و الیاس محمودی و در قدرت می‌باشد ، چگونه فردیست :

۱٫ آقای حمید‌رضا مهاجری پاتوقی در میدان هروی خیابان وفا‌منش‌‌ دارد که بعضی اوقات در آن محل حاضر شده و بر سر ذبح و مسلخ بردن عدالت دستگاه قضایی معامله می‌کند. شماره محرمانه جدید ایشان ۰۹۳۶۱۱۰۷۶۵۵

۲٫ در تاریخ ۱۷/۴/۱۳۸۵ ملکی در بازار تهران که متعلق به بانک تجارت بود را باند آقای مهاجری به قیمت بسیار پایینی می‌خواستند خریداری نمایند که با دخالت یکی از مسوولان بانک تجارت  این امر محقق نمی‌شود‌، آقای مهاجری این امر را کینه کرده و پس مدتی «‌قریب به یک‌سال و اندی» با دام‌گذاری برای ایشان موجب عزل وی از سمت‌‌شان می‌شود.

۳٫ آقای محسن خان‌زادی به شماره تلفن *** ۰۹۱۲۱۴۰۴ برادر یکی از نماینده‌گان سابق مجلس کارچاق‌کن و دوست صمیمی آقای مهاجری بوده و با گرفتن پرونده‌های خاص از افراد مسئله‌دار و سپردن آن به آقای مهاجری و اعمال نفوذ ایشان پرونده به دل‌خواه ختم می‌شود.

۴٫ آقای حامد ن. پسر‌خاله معشوقه و کار‌چاق آقای مهاجری که با شماره تلفن *** ۰۹۳۵۲۹۴۴ مخصوص تماس با آقای مهاجری ارتباط  دارد.

۵٫آقای احمد فرهانی وکیل پایه یک دادگستری کار‌چاق‌کن آقای مهاجری، وی در دفتری که توسط آقای مهاجری در آپادانا کوچه گلشن پلاک ۶ واحد ۵ به شماره تماس ۰۹۱۲۱۴۵۴۲۱۸ و ۸۸۷۴۲۲۰۹ برای ایشان تهیه شده‌، با گرفتن پرونده‌های خاص از افراد مسئله‌دار و سپردن آن به آقای مهاجری و اعمال نفوذ ایشان پرونده به دل‌خواه ختم می‌شود.

۶٫ آقای یوسف جمالی وکیل پایه یک دادگستری به شماره ۰۹۱۲۱۲۳۳۹۵۹ کار‌چاق‌کن آقای مهاجری که طبقه بالای خانه آقای مهاجری را خریداری کرده‌اند‌، وی نیز با گرفتن پرونده‌های خاص از افراد مسئله‌دار و سپردن آن به آقای مهاجری و اعمال نفوذ ایشان پرونده به دل‌خواه ختم می‌شود.

۷٫آقای شکر‌اله شکری وکیل پایه یک دادگستری به شماره ۰۹۱۲۱۴۵۹۳۲۳ کار‌چاق‌کن آقای مهاجری و موجب آشنایی آقای مهاجری با معشوقه‌اش پ. ج.  بخشی از توضیح آن در پی‌خواه آمد‌، آقای شکری نیز با گرفتن پرونده‌های خاص از افراد مسئله‌دار و سپردن آن به آقای مهاجری و اعمال نفوذ ایشان پرونده به دل‌خواه ختم می‌شود.

۸٫ آقای مهاجری با آقایان جمالی ، شکری و فرهانی با شمارهای محرمانه خود

به ترتیب  ۰۹۳۵۹۴۱۹۱۳۳ و ۰۹۳۵۹۴۱۹۱۳۴ و ۰۹۳۵۹۴۱۹۱۳۵ تماس حاصل می‌نماید.

در صورت لزوم جزییات و نام و مشخصات بیشتری منتشر خواهد شد.

توصیه انسان‌دوستانه به چند تن دیگر از اعضای قوه قضاییه خصوصن مجتمع یاد شده:

لطفن به خود آمده و آخرت را با دنیای کثیف خود معامله نکنید.

از حق‌الناس بترسید.

روی خون شهدا سرسره بازی نکنید که گریبان‌گیرتان خواهد شد.

ب ) موارد اخلاقی رییس مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی :

آقای مهاجری در پی ‌آشنایی با خانم پ. ج. توسط آقای شکر‌اله شکری وکیل پایه یک دادگستری‌، و عاشق‌شدن به خانم پ. ج. که فردیست کاملن بی‌حجاب و اهل موزیک و رقص و … و مربی آموزشی این‌گونه موارد (‌هر چند ذکر مسایل شخصی این خانم ارتباطی به این‌جانب یا سایرین ندارد ولی نکته قابل توجه و حائز اهمیت این‌جاست «‌یکی از مسوولان ارشد قوه قضاییه که مستقیمن با رییس قوه قضاییه کار می‌کند مرتکب چنین مواردی شده»‌ اگر مشابه این امر برا یک کارمند عادی اتفاق می‌افتاد، یقینن هزار یک بلا سر وی می‌آوردند‌). و تلاش و جلب نظر ایشان و گیر دادن‌های فراوان بلاخره پس از یک‌سال به بهانه فرستادن دخترشان دوشیزه فهیمه مهاجری به کلاس موسیقی «گیتار» در فرهنگ‌سرای طبرستان (‌حوزه نیایش‌) یعنی محلی که مسوولیت آن با خانم پ. ج.  می‌باشد موفق می‌شود در تابستان سال ۱۳۸۴ با خانم پ. ج. رابطه عاشقانه برقرار نماید.

وی به حدی شیفته این خانم شده که از تعطیلات عید تا مسافرت‌های تفریحی دبی را با این خانم سپری می‌نماید.

ایشان حتا از حساب بانک ملی سیبا به شماره ۰۱۰۱۹۹۴۲۸۴۰۰۸ چندین فقره چک به خانم پ. ج.  داده که خانم ‌پ. ج. نیز با پشت‌نویسی خرج کرده است البته او در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ از همین حساب تعداد قابل توجهی چک در اختیار این خانم قرار داده است.

آقای مهاجری به حدی شیفته و دل‌باخته خانم فوق گردیده که حتا از مکه مکرمه با دو شماره ذیل با خانم فوق‌ SMS بازی می‌کرده .

از شماره ۰۰۹۶۶۵۶۹۰۳۷۷۶۲ به شماره پ. ج.  *** ۰۹۱۹۳۰۱۱ و نیز از شماره دیگرش ۰۹۱۲۱۷۲۳۸۴۳ با شماره خانم پ. ج. ***۰۹۱۲۳۰۳۲

آقای حمید‌رضا مهاجری رییس مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی‌، ضمنن‌ در عالم خود برای حفظ مسایل امنیتی‌ از شماره‌های ۰۹۱۲۵۴۵۲۱۱۹ و ۰۹۳۲۹۴۷۱۴۶۷ و ۰۹۱۳۵۵۳۳۵۸۳۷ و ۰۹۳۲۹۵۵۱۶۱۸۴ با شماره خانم پ. ج.  ***۰۹۱۲۳۰۳۲ تماس عاشقانه داشته است.

او حتا برای اطمینان بیشتر‌، از دو خط شماره تلفن ایران‌سل که به نام بسیج ثبت شده و بعنوان شماره محرمانه از آن استفاده می‌نمود باز با خانم پ. ج. ‌شماره خودش ۰۹۳۶۱۲۶۸۲۳۹ و شماره ۰۹۳۶۱۲۶۸۲۳۸ برای خانم پ. ج‌. ( نگارش بدون  سانسور شماره دقیق خانم پ. ج. در این‌جا به این دلیل است که در حال حاضر مورد استفاده وی‌ و آقای مهاجری قرار نمی‌گیرد).

آدرس خانه مجردی آقای حمید‌رضا مهاجری رییس مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی: ۴۵ متری رسالت مجیدیه شمالی پس از سه راه پیاله کوچه نور پلاک ۹ طبقه چهارم شماره بدنه کنتور خانه ۷۹۸۳۸۸۴۵‌، از سال ۱۳۸۵ در آن‌جا استقرار دارد.

آقای مهاجری در سال ۱۳۸۶ خانم پ. ج. را به ویلای دادگستری در رامسر و در سال ۱۳۸۷ به مهمان‌سرای مدیران شرکت نفت و یک‌بار نیز به ویلایی واقع در ساری میدان خزر جاده دریا بریدگی دوم کوچه بوستان انتهای کوچه باغ مریخی و آقای ابراهیمی مهمان‌داری ایشان را می‌کردند.

آقای مهاجری در تاریخ  ۲۹/۶/۱۳۸۴ با خانم پ. ج. به مسافرت تفریحی دبی رفته و در تاریخ ۲/۷/۱۳۸۴ به کشور باز‌گشته.

در صورت لزوم جزییات بیشتری از پس پرده و موارد خاص آقای مهاجری منتشر خواهد شد.

سند ۱ ثبت نام خانم فهیمه مهاجری به کلاس موسیقی «گیتار‌»

سند شماره ۲ ثبت نام خانم فهیمه مهاجری به کلاس موسیقی «گیتار» در سال بعد

سند شماره ۱ شعر عاشقانه مخ‌زنی خانم پ. ج. با دست‌خط  حمید‌رضا مهاجری رییس مجتمع مبارزه در سر‌برگ قوه قضاییه

سند شماره ۲ شعر عاشقانه مخ‌زنی خانم پ. ج. با دست‌خط  حمید‌رضا مهاجری رییس مجتمع مبارزه

سند سفر به دبی با خانم پ. ج.

آقای مهاجری و امثالهم  هنوز بچه خاکریزی‌ها را نمی‌شناسید‌، آنان هر کجا باشند اجازه نخواهند داد تا هرگونه فسادی را انجام و بر اریکه قدرت سوار باشید.

منبع / بایکوت


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به koocheh-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به koocheh@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته