-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 04/27/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



گزارش سازمان ثبت احوال نشان می دهد که در سال ۸۸، هر چهار دقیقه یک طلاق در ایران ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، تعداد طلاق ثبت شده در سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار مورد اعلام شده که این تعداد به نسبت به آمار سال ۱۳۷۸ دو برابر شده است.

استان تهران همچون سال های گذشته بیشترین تعداد طلاق ثبت شده را با بیش از ۳۴ هزار مورد طلاق در سال ۸۸ به خود اختصاص داده است و خراسان رضوی با بیش از ۱۲ هزار مورد طلاق در رتبه دوم قرار گرفته است.

همچنین استان ایلام  با ثبت ۴۲۰ مورد طلاق کمترین آمار در سال ۱۳۸۸ را به خود اختصاص داده است.

در سال ۱۳۸۸ همچنین بیش از ۸۹۰ هزار ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به سال ۱۳۷۸ بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

بنا بر گزارش سازمان ثبت احوال، بیشتر از نیمی از طلاق های ثبت شده در سال گذشته مربوط به زوج هایی است که صفر تا پنج سال سابقه زندگی مشترک داشته اند.

منبع: بی‌بی‌سی


 


مهدی صرامی، معاون مرکز توسعه اطلاعات وزارت ارشاد با رد آمارهای مربوط به فیلترینگ بیش از حد در ایران گفت: «قلم در دست دشمنان ماست. این یک نوع مداخله در امور کشورها محسوب می‌شود. این آمارها هیچ کدام رسمیت ندارد.»

وی با اشاره به اینکه «فیلترینگ در آمریکا از ایران شدیدتر است» افزود: «در آمریکا بر تک‌تک کاربرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند و نحوه‌ی ورود آنها به سایت‌ها نظارت می‌شود.»

صرامی گفت که «در آمریکا بر ایمیل‌ها کنترل شدید دارند و محتوای ایمیل‌ها را چک می‌کنند و در صورتی که محتوایی داشته باشد که آنها نتوانند بخوانند، حتی نمی‌گذارند که ارسال شود.»

 آقای صارمی ادعا کرد که «بسیاری از پایگاه‌هایی که فیلتر می‌شود، توسط مردم معرفی می‌شود و بسیاری از مردم از اینکه اصل سامانه‌ی فیلترینگ وجود دارد، تشکر کرده‌اند.»

وی در ارتباط با فیلتر شدن برخی شبکه‌های اجتماعی همچون فرندفید خاطرنشان کرد: «ممکن است یک شبکه‌ای که امکان ارتباط و تبادل را فراهم کرده است، به عنوان یک ابزار مجرمانه، در اختیار گروه خاصی قرار گیرد و کارهای مجرمانه‌ای توسط آن شبکه انجام شود، هر چند استفاده‌های خوب هم از آن می‌شود ولی امنیت ندارد فلذا مردم انتظار دارند که با اینها برخورد شود.»

آقای صارمی اثر فیلترینگ را مطلوب دانست و با رد سخنانی همچون «استفاده‌ی فیلترشکن در عرض چند دقیقه برای ورود به سایت فیلتر شده» گفت: «آمار بازدیدکنندگان از پایگاهی فارسی که در ایران فیلتر می‌شود تا ۹۰ درصد افت می‌کند.»

منبع: طلبه بلاگ
 


 


یک روز پس از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات هسته‌ای در وین، شرکت توتال فرانسه آمادگی خود را برای قطع صدور بنزین به ایران اعلام کرد.

کنسرن نفتی توتال فرانسه امروز اعلام کرد که اگر ایالات متحده آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران اعمال کند، آماده  قطع صدور بنزین به ایران خواهد بود.

این خبر را رئيس توتال در جریان دیدار از کویت اعلام کرد.

با انصراف توتال، بزرگترین تامین‌کنندگان بنزین مورد نیاز جمهوری اسلامی را اکنون کنسرن‌های "پتروناس" مالزی و گروه نفتی "ایندپندنت" کویت تشکیل می‌دهند.

ناظران معتقدند با توجه به این که رییس توتال قطع همکاری احتمالی با ایران را در کویت اعلام کرده، ممکن است ایندپندنت کویت نیز به زودی به صف تحریم‌کنندگان‌ بنزین ایران بپیوندد.

منبع: دویچه ووله

 


 


علی مطهری گفت که قوه قضائیه از استقلال کافی برخوردار نیست و این «نشانه‌ ضعف و ملاحظه کاری» در اجرای عدالت است.

وی گفت: «اینکه مثلا پرونده‌ای درباره یک فساد اقتصادی تشکیل می‌شود، افرادی بازداشت می‌شوند و در بازجویی‌ به خیلی مسائل اعتراف می‌کنند و پرونده با یک مقام بلندپایه دولتی مرتبط می شود بعد برای پیگیری و رسیدگی به اتهامات آنها عده‌ای همواره به دنبال این هستند که اجازه‌ مقامات بالاتر را کسب کنند، این یک نقطه انحراف است.»

آقای مطهری با اشاره به «اتهام فساد اقتصادی برخی مقامات کشور» افزود: «اگر شخصی از بستگان یکی از مقامات کشور متهم به فساد اقتصادی است، ابتدا می‌خواهند از آن مقام اجازه بگیرند. به اعتقاد من همه اینها نشانه ضعف قوه قضائیه، مصانعه، ملاحظه کاری و رودربایستی در اجرای حق و عدالت است.»

وی گفت: «اگر پرونده‌ای به جایی رسیده که مدارک آن کامل است و فردی باید در دادگاه حاضر شود پس نیازی به اجازه کسی نیست و قوه قضائیه باید مستقلا در این رابطه عمل کند و نتیجه را به اطلاع عموم برساند.»

مطهری تاکید کرد: « قوه قضائیه برای نشان دادن استقلال خود نباید صرفا به اتهامات یک گروه خاص سیاسی رسیدگی کند، بلکه اگر اتهاماتی درباره گروه‌های مختلف مطرح است باید به طور همزمان به همه این اتهامات رسیدگی کند تا اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه جلب شود.»
 
منبع: جرس


 


شب گذشته به مناسبت ۲۵ آوریل در سالروز شکست فاشیسم موسولینی، دهها هزار نفر از مردم تورین در شمال ایتالیا  با بر تن کردن تی شرت‌هایی به رنگ سبز، سفید و قرمز که بر روی آنها نقشه ایران و ایتالیا برجسته شده بود، حمایت خود را از جنبش سبز اعلام کردند.

در مسیر این راهپیمایی که در خیابانهای مرکزی شهر تورین برگزار شد سرود «ای ایران» از بلندگوهای برگزار کنندگان مراسم پخش شد که با استقبال ایتالیایی‌ها مواجه شد.

یک دانشجوی ایرانی در این مراسم گفت: «امروز پارتیزان‌های ایران برای یافتن آزادی و رهایی مبارزه می‌کنند، اما در این زمان، تفنگ سلاح مناسبی برای مبارزه با دیکتاتوری و مافیا  نیست. سلاح امروز من، قلم من است، و مبارزه هر روز ادامه دارد.»

منبع: جرس


 


زهرا رهنورد با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد مبنی بر آزادی سران مخالف در ایران گفت: «دراینجا من زهرا رهنورد اعلام می‌کنم که به شخصه ترجیح می‌دادم که هزار بار خونم ریخته شود، قطعه قطعه شوم، اما قطره خونی حتی از سرانگشت کسی به زمین نریزد.»

وی با انتقاد از «امنیتی بودن فضای جامعه» افزود: «این چه منتی است که بر سر اصلاحات و رهبران آن که جوانان، زنان، و مردان را در خیابانها به گلوله بسته‌اید، می‌گذارید؟»

وی گفت: «این چه منتی است که آزادیخواهان را در انفرادیهای مخوف به غل و زنجیر کشیده‌اید؟ و عده‌ای را به بهانه های واهی و من درآوردی اعدام کرده‌اید؟»

خانم رهنورد زنان را «عزت و آبروی ملت» خواند و خاطرنشان کرد: «ای کاش به جای اینهمه اقدامات بی‌فایده، با سران اصلاحات و معترضین ملت به گفتگو می‌نشستید و گرهی را که با دست باز می‌شود، به دندانهای کند خودتان نمی‌سپردید.»

وی افزود: ««به مبارکی روز کارگر و معلم می‌توانید نشان دهید که می‌خواهید دروغی را، که ادعا کرده‌اید، به راست و حقیقت نزدیک کنید.»

رهنورد در پایان خواستار آزادی معلمان، کارگران و زنان شد و از دولت خواست که «یک انتخابات آزاد و دموکراتیک را در کشور برگزار کند.»

منبع: جرس

 


 


باقر معین
جدید آنلاین

روز جمعه، 23 آوریل، به دیدن فرد هلیدی Fred Halliday رفتم که  درشهر بارسلون اسپانیا در بیمارستان بود.
 
فرِد را من بیش از سه دهه بود که می‌شناختم. با او در کنفراس‌های بسیاری شرکت کرده بودم و با هم دوست شده بودیم. می‌دانستم که از خانوادۀ کاتولیک ایرلندی می‌آید و با آن که به مهم‌ترین مدرسۀ کاتولیک رفته بود، نظر چندان خوشی نسبت به مذهب نداشت. در واقع، او در آن زمان خود را یک مارکسیست می‌دانست واز چهره‌های برجستۀ چپ در بریتانیا محسوب می‌شد. در مدرسۀ مطالعات شرقی و نیز در مدرسۀ علوم سیاسی و اقتصادی دانشگاه لندن درس خواند واستاد همین مدرسه شد.
 
برایش مقداری مجله و روزنامه برده بودم. در دو روزی که  در بارسلون بودم چندین بار او را دیدم. با هم از آشنایی اولیه و پیش از انقلاب ایران حرف زدیم و از زندگی. تأسف می‌خورد که هنوز کتاب‌های زیادی زیرچاپ و ناتمام دارد و می‌گفت: "این برای من یک فاجعه است که این کتاب‌ها را تمام نکرده‌ام". من دلداری‌اش دادم. پزشکان گفتند که تا اکتبر آینده زندگی‌اش به حالت عادی بازخواهد گشت. من به ا و گفتم: "نگران نباش. تو به  اندازۀ کافی کتاب نوشته‌ای." گفت: "من 6 یا 7 کتاب خوب نوشته‌ام و بقیه مجموعه مقالات است".
 
البته فروتنی می کرد. کتاب‌هایی که او در بارۀ یمن، اتیوپی و روابط بین‌الملل نوشته، در بسیاری از زمینه‌ها پیشگام است. دیدگاه او در طرفداری از انقلابیون چپ درکشورهایی مثل یمن، اتیوپی و افغانستان بسیاری را نسبت به بی‌طرفی علمی او بدبین کرده بود.
 
اما فرد هليدی شجاعت تغییردر موضع خود را داشت و در جنگ اول خلیج فارس، پس از حملۀ عراق به کویت از آزادی کویت و حمله به عراق طرفداری کرد و این نیز بسیاری از دوستان چپ او را رنجاند.
 
حوصلۀ خواندن نداشت. از من خواست تا چند مقاله را از مجلاتی که برده بودم، برایش بخوانم. از افغانستان پرسید و از این که گزینه‌های غرب چه خواهد بود. و بعد، از ایران و تحولات درونی و بیرونی. از این که سیاستمداران در ایران از گذشته درس نمی‌گیرند، افسوس می‌خورد. بحث از عراق شد و بر این نظر بود که  پیوند بیشتر با ایران مایۀ ثبات عراق می‌شود.
 
فرد هلیدی فارسی را می‌فهمید و می‌توانست مقصود خود را به فارسی بیان کند. یکی از آرزوهایش این بود که بتواند به فارسی مصاحبه بدهد، آن گونه که به زبان‌های بسیار، از جمله، عربی،  آلمانی ، فرانسه، ایتالیایی، اسپانیولی و پرتقالی و روسی و غیره مصاحبه می‌داد.
 
فرد هلیدی نقش فرهنگ و سنت را در شکل دادن به تحولات سیاسی مهم می‌دانست و از همین رو خود او به شناخت آنها و به ویژه زبان ملت‌ها همت می‌گماشت. وی در واقع یکی از روشنفکران سیاسی بریتانیا بود که برای خود نقشی بین‌المللی قایل بود و پیوسته از مسایل مهم بشری حمایت می‌کرد.
 
فرد استاد روبط بین‌الملل بود و در این زمینه صاحب نظر. با جهان اسلام و به ویژه خاورمیانه آشنا بود و در بارۀ این کشورها کتاب‌های بسیارنوشته که به زبان‌های گوناگون ترجمه شده‌است. نخستین کتاب او در بارۀ ایران "دیکتاتوری و توسعه" نام داشت که بیتشر حاوی دیدگاه جنبش چپ در بارۀ ایران است.
 
او پیوسته می‌گفت: "استادانی که با ایران سروکار دارند، یا ایران‌شناسند و یا ایران‌دوست و من از گروه دوم هستم". در بین همه کشورهایی که فرد هلیدی با آنها سروکار داشت، ایران و یمن دو کشوری بودند که او پیوسته با شیفتگی بسیار از آنها سخن می‌گفت.
 
او به ادبیات، به تاریخ، به مردم و سرنوشت ایران علاقۀ بسیار داشت. چون ایران را دوست داشت، نسبت به آن چه در ایران می‌گذشت، حساس بود. در امور خارجی پیوسته ازایران دفاع می‌کرد و در امور داخلی با لحنی تند و گاه بسیار گزنده از سیاستمداران انتقاد می‌کرد. از همین رو، با این که بسیار دوست داشت به ایران برود و شاگردان و دوستان بسیاری در میان ایرانیان داشت، رفتن به ایران بجز یکی دو بار چه پیش و چه پس از انقلاب برایش میسر نشد.
 
همزمان با تدریس در مدرسۀ علوم سیاسی و اقتصادی دانشگاه لندن، در دانشگاه بارسلون نیز درس می‌داد. مرکز فرهنگی بارسلون به تشویق او بارها مراسمی در بارۀ ایران و فرهنگ ایران در بارسلون برگزار کرد و شخصیت‌های فرهنگی بسیاری را از ایران دعوت کرد تا اروپائیان را با ایران و فرهنگ ایران آشنا کند.
 
او ماه‌ها در تخت بیمارستان بود. از او پرسیدم که دلش چه می‌خواهد. گفت: "لحظه‌ای که بتوانم در خیابان آزادنه قدم بزنم".
 
از او در بارۀ بارسلون پرسیدم. گفت: "تو وقت خوبی به بارسلون آمدی. اگر از این جا به خیابان‌های اصلی بروی، معنی زندگی در این شهر را خواهی دید. مردم در این جا هم بهار را جشن می‌گیرند، اما با نام‌های دیگر."
 
راست هم می‌گفت. روز جمعه 23 آوریل روز وفات شکسپیر و نیز سروانتس، نویسندۀ دون کیشوت است و از این مهم‌تر برای مردم کاتالونیا، روز ویژۀ قدیس جورج که به آن سن جردی می‌گویند. مردم کاتالونیا او را قدیس نگهبان خویش می‌دانند، زیرا او اژدها را کشته بود. در این روز مردان به زنان گل سرخ هدیه می‌دهند و زنان به مردان کتاب. در این جشن بهاری شهر نمی‌خوابد.
 
روز بعد، وقتی که از دیده‌های خود به فرِد گفتم، گفت: "زندگی در بارسلون پیوسته پر از شادی است". پرسیدم: "پس از بهبود کامل به لندن برخواهی گشت یا همین جا خواهی ماند؟" فرد گفت: "گرچه در این جا زندگی زیباست، اما دوستان من همه در لندن زندگی می‌کنند و نهایتاً به لندن خواهم آمد."
 
وقتی که عصر یکشنبه با او خداحافظی کردم، آرزو کردیم که همدیگر را  در لندن ببینیم. فرد می‌خواست بخوابد و از من خواست که درِ اتاقش را ببندم.
 
امروز (دوشنبه) تلفنی به من گفتند که فرد هليدی که مبتلا به سرطان بود، ساعت پنج صبح در آرامش، در سن 64 سالگی زندگی را بدرود گفت. گرچه خودش ديگر به لندن نمی‌آيد، اما خاکسترش به لندن خواهد آمد.
 


 


غلامحسین الهام می‌گوید شورای نگهبان در انتخابات دهم ریاست جمهوری به اعتماد مردم پاسخی «مطلوب» داد.

آقای الهام گفته که «دفاتر نظارتی شورای نگهبان، امین مردم هستند و باید در اعمال قانون و معیارها دقت نظر داشته باشند.»

این عضو شورای نگهبان ادعا کرد که این شورا در انتخابات از «مبانی نظام اسلامی» دفاع کرده است.

شورای نگهبان در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم، چند روز پس از اعلام «پیروزی» احمدی‌نژاد از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای، نتیجه انتخابات را تائید کرد.

این شورا بعدها حاضر نشد به اعتراض میرحسین موسوی و مهدی کروبی رسیدگی کند و با بازشماری 10 درصد از صندوق‌ها بدون حضور نمایندگان نامزد‌های معترض، رای نهایی خود را صادر کرد.

منبع: ایسنا


 


مهدی کروبی با هشدار نسبت به راه‌اندازی موج جدید «جنگ روانی» از سوی افراطیون، گفت که مخالفان با افزایش فشار‌ها مقاوم‌تر خواهند شد.

آقای کروبی که در جمع گروهی از نمایندگان ادوار مجلس سخن می‌گفت، افزود که ایستادگی در برابر «قانون‌شکنی»، بدون تردید «آنها (افراطیون) را به زانو درخواهد آورد و پیروزی را نصیب ملت خواهد ساخت.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی در عین حال هشدار داد نشانه‌هایی از افزایش فشار‌ها در برابر «جریان قانون‌خواه ملت» وجود دارد، اما «هر چقدر فشارها را بیشتر کنند، ما نیز بیشتر مقاومت کرده و انسجام بیشتری خواهیم یافت.»

به گفته کروبی، افراطیون قصد دارند با راه‌اندازی جنگ روانی فضایی ایجاد کنند که «افراد از یکدیگر بترسند» و حتی قصد دارند اقدام فیزیکی علیه وی و میرحسین موسوی بکنند.

این رهبر مخالفان در عین حال اظهار داشت نگرانی و بیم افراطیون از «آگاهی ملت» است و آنها تلاش می‌کنند تا مردم را در «انزوای خبری» قرار دهند.

وی به طرفداران جنبش سبز توصیه کرد برای مقابله با این «جنگ روانی»، تلاش‌های خود برای آگاهی‌بخشی را افزایش دهند.

کروبی همچنین با انتقاد فشار‌ها به برخی نمایندگان مجلس گفت: «در تلاشند که با ایجاد جو رعب و تهدید، نمایندگان را بی‌خاصیت جلوه داده و مجلس را فرمایشی کنند.»

منبع: سحام‌نیوز و رادیو زمانه


 


رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت ممکن است در اجرای طرح حجاب و عفاف از «زور» و «گشت ارشاد» استفاده شود.

مریم مجتهد‌زاده افزوده که هنوز زمان استفاده از این عامل برای گسترش حجاب و عفاف نرسیده است.

مجتهدزاده اظهار داشت: «جامعه ما اسلامی است، بنابراین در صورتی که کار فرهنگی در زمینه اشاعه عفاف و حجاب در جامعه جواب نگرفت، برای حفظ ارزش‌ها باید از ابزار دیگری استفاده کرد.»

وی در عین حال افزود: «بعید می‌دانم که کار فرهنگی در زمینه اشاعه حجاب و عفاف جواب ندهد و مبادرت به‌زور برای ایجاد امنیت اجتماعی مرحله آخر است.»

منبع: ایلنا


 


ماجرا از این قرار است که یک مشاور شبه علم پسند وزارت عظیمه آموزش و پرورش گفته است که همانا اسرائیل بمب لیمبیک ساخته است تا جوانان ما را منحرف کند! بمب لیمبیک چیست؟ این بمبی است که بنا به توصیف آقای مشاور وقتی منفجر می شود رایحه ای منتشر می کند که افراد را از خود بیخود کرده جفت جویان به دنبال اطفای حریق شهوت می روند. آقای مشاور نگفته که اسرائیل چند تا از این بمب ها ساخته وکجاها منفجر کرده است و آیا تمام بحران های جنسی موجود و از سی سال قبل به این طرف هم در نظام مطلقا اسلامی ناشی از همین انفجارهاست یا احتمالا از مسائل دیگر و بمبهای دیگری ناشی می شود. با توجه به اهمیت فوق العاده این بمب و اهمیت استراتژیک حجاب و دفع شهوات از راههای سالم و اسلامی پیشنهاد می شود که ایران فعلا ساختن بمب هسته ای را رها کند و برود دنبال ساخت یک بمب ضدلیمبیک. چون این فاجعه خیلی نزدیک به وقوع است در حالی که بمب هسته ای ساخته هم بشود بنا به فتوای رهبر اصولا کاربردش حرام است. بنابرین پیش به سوی بمب ضدلیمبیک اسلامی!

 

مشاور وزير آموزش و پرورش:
صهيونيسم به دنبال انقلاب جنسي است

مشاور وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه انقلاب مخملي به پايان رسيده است، گفت: صهيونيسم به دنبال انقلاب جنسي است.

 

به گزارش خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» از شهرکرد، دکتر مهدي خيراللهي روز گذشته در نشست يک روزه فکري - فرهنگي فعالان دانشجويي که با عنوان «طرح پويايي فعالان دانشجويي» در دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد، با استناد به احاديث، روايات و آيات قرآن کريم، راه هاي مديريت زمان و مهارت هاي برقراري ارتباط مؤثر را تشريح کرد.

وي خاطرنشان کرد: بمب ليمبيک ساخته جديد رژيم صهيونيستي است که غرايز حيواني و شهواني انسان را شديداً تحريک مي کند.

خيراللهي افزود: بمب ليمبيک با رايحه خوشي که آزاد مي کند، مغز انسان را تحت تأثير قرار مي دهد و غرايز حيواني و شهواني انسان را در راستاي ارتکاب اعمال شيطاني و شهواني ترغيب مي کند که آنها بدین وسیله به دنبال انحراف مسلمانان هستند.

عضو کانون انديشه جوان شهر تهران با اشاره به بر پايي نمايشگاه بين المللي کتاب تهران به فعالان فرهنگي توصيه کرد: فقط کتاب نخريد؛ بلکه کتاب بخوانيد.
 
بدون ویرایش نقل شد از: شبکه خبر دانشجو


 


مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت که با پایان یافتن «انقلاب مخملی»، صهیونیسم بدنبال «انقلاب جنسی» در میان مسلمانان است.

مهدی خیراللهی افزوده که صهیونیست‌ها بمبی به نام «لیمبیک» ساخته‌اند که «غرایز حیوانی و شهوانی انسان را شدیداً تحریک می‌کند.»

به گفته آقای خیراللهی «بمب لیمبیک با رایحه خوشی که آزاد می‌کند، مغز انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و غرایز حیوانی و شهوانی انسان را در راستای ارتکاب اعمال شیطانی و شهوانی ترغیب می‌کند.»

وی در عین حال اظهار داشت که صهیونیست‌ها با این بمب می‌خواهند مسلمانان را منحرف کنند.

منبع: شبکه خبر دانشجو


 


محمد حسینی وزیر ارشاد می‌گوید اگر عملکرد یورونیوز فارسی مانند شبکه‌های فارسی دیگر باشد، اجازه تاسیس دفتر به آن داده نمی‌شود.

آقای حسینی گفته که اتفاقات سال گذشته تجربه خوبی بود و نشان داد که بعضی از این شبکه‌های تلویزیونی مانند اتاق فکر و فرمان عمل می‌کنند و دائم محوریت تحرکاتی را برعهده دارند.

وزیر ارشاد افزود: «شبکه‌های فارسی‌زبان با مقاصد خاص و به منظور تاثیرگذاری بر افکار عمومی داخل و همچنین القاء نظرات خاص خود تاسیس می‌شود.»

به گفته آقای حسینی، اگرچه ظاهرا هدف این شبکه‌ها پخش فیلم و سریال یا اطلاع‌رسانی است، اما در باطن اهداف دیگری دارند.

منبع: ایلنا


 


معاون حقوقی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد که دولت از عبدالجبار کرمی نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی شکایت کرده است.

فاطمه بداغی گفته که دولت از آقای کرمی به اتهام «توهین و افترا» به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرده است.

به گفته خانم بداغی این پرونده در حال رسیدگی است و ادله‌های موجود در این پرونده به دادسرا ارائه شده است.

آن‌طور که خانم بداغی گفته است به زودی جلسه اول رسیدگی به این پرونده در دادسرای کارکنان دولت برگزار خواهد شد.
 
آقای کرمی سال‌هاست که انتقاد‌های تندی متوجه عملکرد مسئولان دولتی کردستان می‌کند و آن‌طور که وب‌سایت این نماینده مجلس اعلام کرده است، وی تاکنون سه‌بار با شکایت مقام‌های دولتی به دادگاه احضار شده است.
 
این نماینده مجلس در عین حال اعلام کرده که به کسی توهین نکرده و تنها در راستای وظایف نمایندگی خود عمل کرده است.

منبع: ایسنا / متن کامل گزارش شکایت دولت از نماینده مردم کردستان را در وب‌سایت عبدالجبار کرمی بخوانید.


 


محمود احمدی‌نژاد اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرده است که بر اساس آن میرحسین موسوی از هیئت موسس این دانشگاه کنار گذاشته شده و دوره ریاست این دانشگاه نیز ۴ ساله شده است.

با توجه به اساسنامه جدید، نام میرحسین موسوی از هیئت موسس ۹ نفره حذف شده و این هیئت به ۸ نفر تقلیل پیدا کرده است.

در این اساسنامه، هيئت مؤسس این دانشگاه شامل اکبر هاشمی رفسنجانی، سيد عبدالکريم موسوی اردبيلی، عبدالله جاسبی، علی‌اکبر ولايتی، حسن حبيبی، سيدحسن خمينی، محسن قمی و حميد ميرزاده است.

این اساسنامه جديد که از چهار سال پيش و با سر کار آمدن دولت نهم اصلاح آن در دستور شورای عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفته بود، هفته گذشته سرانجام در این شورا تصویب و توسط رییس‌جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

هیئت موسس اولیه این دانشگاه شامل آیت‌الله علی خامنه‌ای، اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت‌‌الله موسوی اردبیلی، سید احمد خمینی، میرحسین موسوی و عبدالله جاسبی بود که پس از درگذشت احمد خمینی و به رهبری‌رسیدن آیت‌الله خامنه‌ای، این هیئت موسس عملا به چهار نفر باقی‌مانده محدود شد.

منبع: مردمک


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته