-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۰, جمعه

Latest News from 30Mail for 04/30/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



محمود احمدی‌نژاد با انتقاد از «برداشت نادرستی» که از سخنان وی درباره كنترل جمعيت مطرح شده، گفت: «معتقديم كه خداوند روزی‌رسان است و معنی دو بچه كافی است يعنی اينكه ۴۰ سال ديگر نامی از ايران وجود ندارد.»

وی افزود: «غربی‌ها ۴۰ سال بر بچه كمتر تأكيد داشتند و آن را مزاحم می‌پنداشتند، اما وقتی كه ديدند جمعيتشان رو به پير شدن است، پس از اطلاع از اين موضوع، شروع به تشويق و امتياز‌دادن در جهت افزايش جمعيت كردند تا جايی كه حتی جمعيت برای كشور خود وارد می‌كنند.»

احمدی‌نژاد با انتقاد از «روشنفکرانی» که با سیاست افزایش جمعیت مخالفند گفت: «ما خطر ۳۰ سال دیگر را می‌بینیم و اکنون می‌گوییم و هشدار می‌دهیم. البته کسی نمی‌تواند مردم را وادار به چیزی بکند. مردم می‌خواهند بچه‌دار شوند و خدا روزی را می‌دهد، عده‌ای با حرف‌های روشنفکری عزا گرفتند.»

وی در توضیح اینکه چرا به نظر وی دو بچه کافی نیست گفت: «اکنون متوسط افراد خانوار در ایران زیر ۴ نفر آمده است یعنی کمتر از دو بچه. دو نفر وقتی ازدواج می‌کنند، دو بچه نیز بیاورند حتما تا آخر این دو بچه باقی نمی‌مانند، حادثه وجود دارد، بیماری وجود دارد.»

منبع: فارس و مردمک


 


گروهی از زندانیان سیاسی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که روز ۱۱ اردیبهشت، همزمان با روز جهانی کارگر و روز معلم در ایران برای همبستگی با کارگران و آموزگاران ایران، اعتصاب غذا خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: «حاکمیت فعلی در حالی به استقبال روز کارگر می‌رود که در اثر سیاست‌های ناشایست، ناکارآمد و سرکوب‌گرانه دولت، اقشار محروم بیش از پیش در زیر فشارهای اقتصادی کمر خم کرده‌اند.»

این بیانیه می‌افزاید: «در حالی که اکثر مردم ایران زیر خط فقر هستند ثروت‌های کشور ما خرج سیاست‌های سرکوب‌گرانه و جنگ‌طلبانه و صرف رشوه دادن به کشورهای دیگر برای خرید رای آن‌ها در سازمان ملل می‌شود.»

زندانیان افزوده‌اند: «دولت به طور آگاهانه سیاست فقیرسازی و گداپروری سیستماتیک دولتی را تنها به منظور وابسته کردن و تحت فشار قرار دادن هر چه بیشتر اقشار محروم و دور کردن آنان از جنبش اجتماعی در پیش گرفته و در چنین شرایطی صحبت از حق و حقوق کارگر و زحمتکشان همان‌قدر مضحک به نظر می‌رسد که صحبت از حقوق بشر در زندان‌های ایران.»
 

زندانیان در پایان از معلمین، دانشجویان، کارمندان و کارگران دعوت کردند تا «دست به دست هم داده و در این روز ندای آزادیخواهی خود را فریاد بزنند.»

منبع: جرس و زمانه
 


 


محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت که «در دولت‌های هاشمی و خاتمی، رسانه منتقد دولت به وجود نیامد و رسانه‌های مستقل منتقد دولت محصول پنج سال اخیر هستند.»

وی گفت: «از آغاز فعالیت دولت نهم تاکنون عملکرد رسانه‌ها بسیار روبه رشد ارزیابی می‌شود که این رشد هم در تعداد نشریات و خبرگزاری‌ها و هم در گستره فعالیت آنها مشهود است.»

به گفته رامین، «کارکرد رسانه‌ها در پنج سال گذشته از منظر استقلال رای و صراحت بیان و حضور در همه عرصه ها قابل مقایسه با گذشته نیست.»

وی خاطرنشان کرد: «آنچه که به وجود آمده اندکی فراتر از آزادی بیان بوده که ما را با یک سری ساختار شکنی‌ها و اهانت‌هایی که در هیچ دولتی قابل تحمل نبوده مواجه ساخته است.»

منبع: ایرنا

 


 


مهدی کروبی در گفتگو با روزنامه اشپیگل گفت که «مردم با وجود همه نگرانی‌ها، در سالگرد انتخابات بر ضد سياست خارجی تهاجمی و سياست اقتصادی فلاکت‌بار اعتراض خواهند کرد. مردم می‌خواهند که ما به آن‌ها دل و جرأت بدهيم و بگوييم: نترسيد! به خيابان برويد!»

وی به خطرات و قربانی‌های احتمالی این راهپیمایی اشاره کرد و افزود: «من از اين‌که باز هم قربانی خواهيم داد متأسفم. شما نمی‌توانيد تصور کنيد که من تا چه اندازه از اين بابت متأثرم. ولی آخر چه کار کنيم؟ تسليم شويم؟ نه! اگر ما از مردم بخواهيم که در خانه بمانند، در اين صورت به شدت مأيوس خواهند شد.»

آقای کروبی در ادامه به مقایسه زندان‌های دوره‌ی پهلوی و حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: «در دوران شاه «کارشناسان» روی قاعده شکنجه می‌کردند. امروز اما شاهد خلاف‌ها و رفتار بيمارگونه افرادی هستیم که خارج از دستور رؤسای خود عمل کرده‌اند. ديگر اينکه، در دوران شاه، بر خلاف امروز، دست کم می‌شد آشکارا برای قربانيان به سوگواری نشست.»

وی احمدی‌نژاد را «یک مصیبت» برای مردم دانست و افزود: «در نتيجه انتخابات تقلب شد. ولی او در اين مقام قرار گرفته و به همين دليل مسئوليت دارد و بايد پاسخگوی اتفاقاتی باشد که روی می‌دهد.»

کروبی با تاکید بر اینکه «تحريم يک فشار ديگر بر مردم است» خاطرنشان کرد: «اگر خارج می‌خواهد به ما کمک کند، بهتر است برای اجرای حقوق بشر فشار بياورد. ولی راستش ما اصلا به خارج احتياج نداريم. ما ياد گرفتيم که روی پاهای خودمان بايستيم.»

منبع: گویانیوز


 


حمید معصومی‌نژاد خبرنگار صدا و سیما که به اتهام «قاچاق اسلحه» دستگیر شده را به طور مشروط آزاد کرد.

محمدشریف ملک‌زاده، دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، این خبر را امروز پنج‌شنبه گزارش کرد.

وی به خبرنگاران گفت: «با پی‌گیری‌های شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و مرکز حقوق بین‌المللی نهاد ریاست جمهوری و هماهنگی‌های وزارت امور خارجه آزادی حمید معصومی‌نژاد از زندان صورت گرفت.»

ملک‌زاده از زمان یا شرایط این آزادی اطلاعاتی به‌دست نداد ولی رسانه‌های ایران هفته گذشته گزارش دادند که محکومیت زندان وی ممکن است به حبس خانگی تبدیل شود.

منبع: زمانه

 


 


از بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران خبر می‌رسد كه ماموران امنیتی به مدیران انتشاراتی‌ها هشدار داده‌اند كه «هرگونه شائبه تبلیغ علیه نظام و حتی گفتگوهای سیاسی در غرفه ها»، با «برخوردی شدیدتر از آنچه به فكر خطور می‌كند» مواجه خواهد شد.

مدیر یكی از انتشاراتی‌های سرشناس كه نخواست نامش فاش شود گفت: «هشدار ماموران امنیتی به شدت جدی و آمرانه بوده و ما حتی نگران همكاران‌مان در غرفه‌ها هستیم.»

وی افزود: «لحن تهدیدها به گونه‌ای بوده كه ظاهرا منتظر بهانه‌ای برای استفاده از خشونت و برچیدن برخی غرفه‌ها در جریان برگزاری نمایشگاه كتاب هستند.»

به گفته این ناشر سرشناس «ماموران امنیتی از اعطای مجوز به برخی كتابها ابراز تاسف كرده‌اند و از این ناشر درخواست كرده‌اند كه بهتر است دنبال تجدید چاپ برخی كتابهایش نباشد.»

منبع: بامداد خبر

 


 


بر اساس تازه‌ترین گزارش فریدم هاوس از وضعیت آزادی مطبوعات در جهان، ایران با رتبه ۱۸۷ همچون سال‌های گذشته در ردیف کشورهای «غیر آزاد» قرار گرفته است. در این گزارش، تنها کشورهایی چون ازبکستان، ترکمنستان، کره شمالی و برمه وضعیتی بدتر از ایران دارند.

فریدم هاوس سال گذشته رتبه ایران در آزادی مطبوعات را برای سال ۲۰۰۸ در کنار چین و روآندا ۱۸۱ ثبت کرده بود. به این ترتیب ایران در سال ۲۰۰۹ دست‌کم شش رتبه سقوط کرده است.

ایران در سال ۲۰۰۹ نیز همچون سال پیش از آن در زمره بدترین ده کشور دنیا از نظر آزادی مطبوعات قرار گرفته است. ۹ کشور دیگر عبارت‌اند از بلاروس، برمه، کوبا، گینه استوایی، اریتره، لیبی، کره شمالی، ترکمنستان و ازبکستان.

به گزارش فریدم هاوس، در این ده کشوری که آزادی مطبوعات بدترین وضعیت را دارد «یا رسانه مستقل وجود ندادر یا قادر به کار نیستند، مطبوعات بلندگوی رژیم‌اند و دسترسی شهروندان به اطلاعات بسیار محدود است».

منبع: رادیو فردا


 


نعمت حقیقی، فیلم بردارسرشناس سینمای ایران كه مدت‌ها از عارضه‌ي قلبي رنج مي‌برد صبح امروز در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت.

او متولد سال ۱۳۱۸در تهران بود و مديريت فيلم‌برداري آثاري مانند‌ «گوزن‌ها»، «داش‌آكل»، «بلوچ»، «خاك»، «غزل»، «دشنه»، «تنگسير»، «شازده احتجاب»، «سفير»، «دزد عروسك‌ها»، «عروس»، «ناصرالدين‌شاه آكتور سينما»، «روز فرشته»، «معجزه خنده»، «فصل پنجم»، «جهان پهلوان تختي» و «شوكران» را در كارنامه‌ي هنري خود دارد.

مراسم تشییع و خاکسپاری او صبح یکشنبه از مقابل خانه سینما برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

 


 


میرحسین موسوی در آستانه روز معلم و کارگر در یک پیام ویدیویی با تبریک این روز، به نقش اساسی آنان در روند توسعه پرداخت و گفت که تنها راه تحقق خواسته‌های برحق معلمان و کارگران بازگشت به قانون اساسی است.

موسوی در این پیام از «تورم، پایین آمدن تولید، فساد، رواج دروغ و سوءمدیریت، حقوق معوقه کارگران، تعطیلی روز افزون کارخانه‌ها و  کار کردن کارخانه‌ها با ظرفیت پایین» به عنوان مشکلات کشور نام برد.

آقای موسوی در ادامه به بستن روزنامه‌ها، محدود کردن تشکلهای صنفی وسیاسی و پرکردن زندانها اشاره کرد و افزود: «همه اینها در سرنوشت معلمان و کارگران تاثیر می‌گذارد.»

وی از توسعه به عنوان «خواست عمومی» یاد کرد و افزود: «خواست کارگران و معلمان چیزی جدا از خواسته‌های اساسی و بنیادی مردم کشور نیست و آن چیزی جز توسعه نمی‌باشد.»

موسوی با اشاره به «منزلت اجتماعی» معلمان و کارگران خاطرنشان کرد: «معلمان و کارگران در میان اقشار مختلف مردم دارای منزلت اجتماعی هستند و جزء گروههای مرجع بالای جامعه هستند، هر چند از نظر سیاسی اینگونه نیست.»

موسوی به مساله سلب اعتماد مردم پرداخت و تاکید کرد که «معلمان و کارگران به‌شدت مخالف فساد هستند و بحث  اصلی درآمدهای عظیم نفتی است که سر سفره مردم نیست و فساد و نارسایی در امور اقتصادی است.»

وی گفت: «عظمت یک کشور به دلگرمی و امید آنها به آینده است و با نیروی نظامی و اسلحه نمی توان کشور را حفظ کرد.»

موسوی به مساله فساد اقتصادی و طرح نام افراد در مجلس و عدم رسیدگی به آن اشاره کرد و افزود: «همین مسایل است که منجر به سلب اعتماد و باور مردم می‌شود.»

وی با تاکید دوباره بر «بازگشت به قانون اساسی» گفت: «هیچ کس نمی‌تواند از عهد و میثاق ملی قانون اساسی روی برگرداند و هر بازگشتی از آن منافع ملی ما را تحت تاثیر قرار می دهد و از نظر اعتقادی ما خیانت در اعتماد مردم محسوب می شود.»

منبع: جرس

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته