-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 04/24/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سایت رجانیوز که پس از اظهارات جنجال برانگیز رییس دولت کودتا درباره مخالفت با کنترل جمعیت، به دفاع از افزایش جمعیت می پردازد از مخالفت علی خامنه ای در گذشته با سیاست های کارشناسانه کنترل جمعیت خبر داد.

 
این سایت حامی دولت کودتا نوشت که همان سال ها پرسشی از رهبر در مورد سیاست کاهش جمعیت مطرح شد و متن آن، در کتاب "کاهش جمعیت؛ ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین" نوشته محمد حسين حسيني طهراني آمده است.
رجانیوز نوشت : در این کتاب با اشاره به سیاست کاهش جمعیت به نقل از آقای خرازی می خوانیم:
«من‌ با حضرت‌ آية‌ الله‌ خامنه‌اي‌ ملاقاتي‌ داشتم‌ و ايشان‌ فرمودند: من‌ حدس‌ مي‌زنم‌ كه‌ اين‌ يك‌ نقشه‌ خارجي‌ باشد و با اين‌ امر موافق‌ نيستم‌. و در ملاقاتي‌ كه‌ با جناب‌ حجّة‌الإسلام‌ و المسلمين‌ آقاي‌ رفسنجاني‌ داشتم‌ ايشان‌ را راجع‌ به‌ خطر اين‌ امر گوشزد كردم‌؛ ايشان‌ گفتند: اين‌ يك‌ نظري‌ است‌. و ديگر گفتاري‌ نداشتند.»
این سایت سپس به نقل از خرازی می نویسد:«من‌ معتقد هستم‌ كه‌ اين‌ طرح‌، يك‌ نقشه‌ استعماري‌ و توطئه‌ ابرقدرتها مي‌باشد، و بي‌رابطه‌ با آن‌ جلسه‌اي‌ كه‌ در اسرائيل‌ جهت‌ كنترل‌ جمعيّت‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ تشكيل‌ شد، نمي‌باشد. مخصوصاً اين‌ طرح‌ زماني‌ در ايران‌ به‌ اجراء در آمد كه‌ چهارماه‌ بعد از آن‌ نقشه‌اي‌ بود كه‌ در اسرائيل‌، كنفرانس‌ آن‌ تشكيل‌ گرديد.»
 


 


مهدی کروبی شب گذشته برای عیادت مصطفی تاج زاده به منزل او رفت.

کروبی در این دیدار برای عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت و همه آزادگان رها شده و نیز زندانیان سیاسی دربند آرزوی سلامتی کرد.

به گزارش کلمه در این دیدار که پس از افطار روزه سیاسی زندانیان سیاسی و خانواده های آنان انجام شد، تعدای از آزادگان رها شده و نیز خانواده های زندانیان سیاسی حضور داشتند که تاج زاده و همسرش محتشمی پور از محبت های آنان و سایر عزیزانی که در بیمارستان به دیدن او رفته و ابراز محبت کرده بودند، تشکر و برای سلامتی زندانیان سیاسی دربند واستواری خانواده هایشان دعا کردند.

 


 


جمهوری اسلامی با عقب نشینی در برابر فشارهای مدافعان حقوق بشر، درخواست عضویت در شورای حقوق بشر را پس گرفت.

به گزارش جرس، بدنبال فشار برخی فعالان و سازمان های حقوق بشر و کشورهای غربی، ایران درخواست عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را پس گرفت.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز اعلام کرد که پس گرفتن نامزدی ایران برای عضویت در شورای حقوق بشر، که با صدای بلند با مخالفت پیشگامان جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر ایرانی روبرو شده بود، برای مردم ایران یک پیروزی است .عضویت ایران در شورای حقوق بشرو مشروعیت دادن به سیاست های سرکوبگرانه و وحشیانه دولت ایران، به احتمال خیلی زیاد منجر به نقض بیشتر حقوق بشر مردم ایران می شد.

تصمیم ایران برای پس گرفتن نامزدی این کشور برای عضویت در شورای حقوق بشر در جلسه هئیت نمایندگان گروه آسیا در ژنو اعلام شد. مدافعان و فعالان حقوق بشر کمپین بزرگی را در مخالفت با عضویت ایران در شورای حقوق بشرتشکیل داده بودند.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در این مورد گفت:"این یک پیروزی خیلی مهمی است هم برای مدافعان حقوق بشر ایران که در سال گذشته بسیار آسیب دیده اند و هم کسانی که مخالف عضویت ایران در شورای حقوق بشر بودند."

هادی قائمی تاکید کرد که "ما معتقدیم که شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل برای وادار کردن ایران به رعایت الزامات و تعهدات بین المللی خود در شرایطی که ایران خارج از شورای حقوق بشر باشد، بهتر می توانند عمل کنند."

دولت ایران علیرغم سابقه سیاه و مستند شده در نقض گسترده و نظام مند حقوق بشر بویژه پس از کودتای انتخاباتی یکسال گذشته در ایران، خود را نامزد عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد کرده بود.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می خواهد که در نشست آینده خود در ماه ژوئن 2010 میلادی، دولت ایران را بخاطر بحران جدی کشور در حوزه حقوق بشر، وادار به پاسخگویی کند و سازو کارهای تحقیق و تفحص را در مورد حوادث پس از انتخابات بجریان بیندازد.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرده است که پس گرفتن نامزدی ایران توسط دولت کودتا نشان میدهد این دولت متوجه شد که نه تنها در مجمع عمومی سازمان ملل رای کافی برای عضویت در شورای حقوق بشر نخواهد آورد بلکه این نامزدی عضویت، فرصتی برای جامعه بین المللی فراهم می کند تا وضعیت اسفبار حقوق بشر در ایران بار دیگر برجسته شود.

هادی قائمی معتقد است که "باز پس گرفته شدن نامزدی عضویت در شورای حقوق بشر نیز یک اعتراف ضمنی به بدی وضعیت حقوق بشر در ایران است. پس شورای حقوق بشر نباید ایران را به حال خودش را رهاکند بلکه باید تلاش هایش را برای بهبود وضعیت در ایران بیشتر کند."

 


 


تعدادی از افراد لباس شخصی كه خود را ماموران اداره اطلاعات معرفی میكردند، یک کشیش را ربودند.

به گزارش سامانه خبری مسیحیان فارسی زبان، چهارشنبه ۲۵ فروردین، تعدادی از افراد لباس شخصی كه خود را ماموران اداره اطلاعات معرفی میكردند در یورش به یك كلیسای خانگی در كرج ضمن تهدید افراد حاضر در آنجا ، كشیش این جمع كلیسای خانگی به نام «بهنام ایرانی» را مورد ضرب و شتم و ناسزا قرار داده و پس از بازداشت وی را به مكان نامعلومی انتقال دادند .

 


 


یک زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در پی مسمویت دارویی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد .

به گزارش هرانا، علی محمدی مقدم از زندانیان سیاسیِ محبوس در سالن ۳ اندرزگاه ۷ زندان اوین که از سوی دادگاه انقلاب به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است، در پی مسمومیت دارویی به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل شد.

این گزارش خاطرنشان کرد نامبرده در روزهای اخیر تحت فشار روانی فزاینده ای قرار داشته و به دلیل مصرف زیاد دارو برای کاستن از این فشارها دچار مسمویت وبی هوشی شده بود.
 

 


 


منزل شخصیِ زندانی سیاسی، ارژنگ داودی، به دستور حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد و از قضات متهم در پروندۀ بازداشتگاهِ کهریزک پلمپ و سپس توسط عواملی به فروش رسید.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، منزل و مجتمع آموزشی پرتو حکمت از اموال شخصی زندانی سیاسی ارژنگ داودی بوده است. "هنگام پلمپ کردن منزل نیز به خانوادۀ این زندانی سیاسی اجازۀ بردن وسائل شخصی به آنها داده نشد و آنها تنها با لباسهایی که بر تن داشتند از منزل خارج شدند و در طی این مدت همسر داودی به دلیل پلمپ بودن منزل شخصی در آوارگی و شرایط سخت بسر می برد.

هم اکنون خانواده داودی به دفتر حقوق شهروندیِ قوه قضائیه مراجعه و شکایتی دراین رابطه تنظیم کرده اند.

 


 


علیرغم تجدید سی و هفتمین آزمون دستیاریِ پزشکی (تخصص) که بعد از تقلبهای گسترده در آزمون سال قبل رخ داد، جمعی از پزشکان عمومی و کارورزان شرکت کننده در آزمون جدید، نسبت به نتایج اعلام شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت که تفاوت فاحشی نسبت به دوره های قبل دارد، اعتراض کرده و در نامه ای خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی خواستار احقاق حقوق جامعه پزشکی در راستای تربیت نیروهای متخصص و متعهد واقعی شده اند.

لازم به ذکر است سی و هفتمین آزمون دستیاری پزشکی كه روز پنجشنبه ۲۹ بهمن سال گذشته برگزار شد، به دلیل تقلب و لو رفتن سوالات، به دستور وزیر بهداشت باطل شد. پس از برگزاری آن آزمون مشخص شده بود كه حداقل ۲۵ سوال از مجموع سوالات، پیش از زمان برگزاری آن لو رفته و در اختیار شماری از شركت‌كنندگان قرار گرفته است.
لو رفتن سوال‌ها و ابطال آزمون دستیاری به یکی از جنجالی‌ترین موضوعات روز تبدیل شد و وزارت اطلاعات بر آن شد که این پرونده را دنبال کند و تعدادی در این زمینه بازداشت شدند.

نتایج آزمون مجدد دستیاری كه اواسط اسفند سال گذشته با حضور حدود ۱۵ هزار داوطلب از بین پزشكان عمومی سراسر كشور برگزار شده بود،۳۱ فروردین ماه امسال اعلام شد كه بلافاصله با تجمع آعتراض آمیز جمعی از داوطلبان مقابل وزارت بهداشت مواجه شد.

معترضین معتقد بودند "این بار سوالات فروش نرفته است؛ بلکه رتبه ها به فروش رفته است."

متعاقب این موارد، گروهی از معترضین با ارسال نامه به علی لاریجانی (رئیس مجلس) ، اعتراض خود را اعلام کردند.
مواد هفت گانه ای که پزشکانِ معترض خطاب به ریاست مجلس اشاره کرده اند، به شرح زیر است:

"۱- ابطال امتحان دستیاری ۲۹ بهمن و معرفی نکردن متخلفان و محروم نکردن هیچ یک از آنها، علی رغم وعده های وزیر محترم بهداشت ابهامات بسیاری را مطرح می سازد.

۲ - خاطرنشان می شود که صورت جلسه و امضاء داوطلبان حاضر در جلسه ی آزمون که قانون کلیه ی آزمونهای سراسری می باشد در این امتحان تهیه نشد که این قصور واضح مسئولین برگزارکننده ی امتحان است و یقیناً سلامت امتحان را زیر سوال می برد.

۳ - همه ساله حدود ۱۰-۷ روز بعد از برگزاری امتحان دستیاری، کارنامه های اولیه صادر می شد که امسال ۴۷ روز طول کشید! به نظر می رسد این زمان طولانی زمینه ساز بسیاری از شبهات می باشد. خاطر نشان می شود که پاسخنامه ها کامپیوتری و در مدت زمانی کوتاه تصحیح می شوند.

۴- نتایج امتحان امسال به طور تعجب برانگیزی با نتایج سال های گذشته تفاوت داشته است. به طوری که در آزمون دستیاری سال قبل، نمره ۴۲۹، رتبه ۱۸۱ داشته است ولی نمره ۴۲۹ آزمون امسال رتبه ۶۶۵٫ و یا نمره ۴۰۰ در آزمون دستیاری سال گذشته رتبه ۵۰۵ داشته در حالی که در آزمون دستیاری امسال، رتبه ۱۶۲۰دارد که این تفاوت فاحش در همه ی نمره ها و رتبه ها وجود دارد.

۵ - معاون وزیر بهداشت در مصاحبه تلویزیونی اعلام کردند که سطح سوالات نسبت به سالهای گذشته علمی تر بوده است. حال این سوال مطرح می شود که چگونه با علمی تر شدن سوالات، سطح علمی شرکت کنندگان نیز به یکباره ۴ برابر افزایش پیدا کرده به طوری که تعداد قابل توجه و غیر استاندارد از شرکت کنندگان نمرات بسیار بالایی در این آزمون کسب کنند .

۶- اعلام شده است علت افزایش رتبه ها، اجازه حضور متاهلان و کارورزان استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل در دانشگاه های کشور، در آزمون دستیاری بوده است که این قانون اولین بار نیست که اجرا می شود. چگونه به یک باره کارورزان متحول شده اند که سطح نمره امتحان دستیاری افزایش ۴-۵ برابر داشته است؟

۷ - نمرات امتحانات دستیاری دوره های قبل، توزیعی نرمال داشته است ولی به نظر نمی رسد که نمرات این امتحان توزیع نرمالی داشته باشد. بررسی نحوه توزیع نمرات و بررسی آن به لحاظ آماری، می تواند این ابهام را به خوبی نمایان سازد.

اینجانبان در جهت شفاف سازی و رفع ابهامات این آزمون، پیشنهادات خود را به شرح ذیل اعلام می داریم:
دستور فرمایید حضور سر جلسه ی آزمون و همچنین اصل پاسخنامه های ۵۰۰ نفر اول بررسی شود. همچنین پیشینه آموزشی ۵۰ نفر اول بررسی گردد، چرا که کسب رتبه زیر ۵۰ با هردرجه از دشواری امتحان کار آسانی نیست.

با توجه به اینکه آزمون دستیاری پزشکی که مهمترین آزمون سراسری کشوری می باشد، زیر نظر مرکز سنجش آموزش پزشکی در وزارت بهداشت برگزار می شود و با لحاظ اینکه دو بار مراجع قانونی تقلب را در این دستگاه به اثبات رسانده اند(اسفند ۸۲ و بهمن ۸۸ ) و چندین سال است که هر ساله پیرامون سلامت این آزمون شک و شبهه وجود دارد، به نظر می رسد که صلاحیت، دقت و امانت داری لازم جهت به عهده گرفتن چنین مسئولیت خطیری در این مرکز وجود ندارد، لذا پیشنهاد می شود که برگزاری این آزمون به سازمان سنجش زیر نظر وزارت علوم منتقل گردد.

ما پزشکان و دانشجویان پزشکی که قسم خورده ایم از هیچ کوششی برای سلامتی مردم فروگذار نباشیم، رسالت و تکلیف خویش می دانیم که از حق ملت شریف ایران در درجه ی اول و از حق حرفه ای خود دفاع کنیم در پایان از حضرتعالی خواهشمندیم تا با اختیارات قانونی خود و در جهت جلوگیری از ورود نیروهای غیرمتخصص و غیر متعهد به مهمترین جایگاه های علمی کشور اجازه ندهید بیماران ما توسط پزشکانی معالجه شوند که صلاحیت علمی و اخلاقی لازم را ندارند. امید است که امسال، پرونده تقلب در آزمون دستیاری برای همیشه بسته شود و پزشکان ما بتوانند با فراغ خیال به انجام وظیفه ی خویش بپردازند."

گفتنی است این نامه علاوه بر ریاست مجلس، به کمیسیون های مرتبط با این مسئله، از جمله بهداشت، آموزش، حقوقی، امنیت ملی و اصل نود نیز ارسال شده است.

 


 


خانواده بدرالسادات مفیدی، دبیر دربند انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران روز پنجشنبه ، با وی به صورت کابینی ملاقات کردند.

به گزارش “کلمه” به گفته مسعود آقایی همسر مفیدی ، فشارها بر وی همچنان ادامه دارد و علاوه بر ناراحتی های قلبی و عصبی که از یک ماه پیش دچارش شده ، طولانی شدن زمان بازجویی ها و بلاتکلیفی وی باعث افزایش نگرانی خانواده بویژه مادر پیرش شده است.

به گفته آقایی ” خانم مفیدی در طول ملاقات بارها تکرار کرده است که اجازه ندارد در مورد محورهای بازجویی ها یش که تعداد آن ها به ده ها مورد می رسد، صحبت کند.”

خانواده وی با ابراز نگرانی شدید از شرایط حاکم بر مفیدی می پرسند که از یک روزنامه نگار که فعالیت هایش در روزنامه ها و انجمن صنفی کاملا آشکار و قانونی بوده است چه می خواهند که پس از دهها ساعت بازجویی ،همچنان وی را به سلول انفرادی می برند؟

 


 


محمد داوری ،‌سردبیر سحام نیوز در روز ۱۷ شهریور بازداشت شد. داوری در روز اول آذر ماه به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام،‌اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی محاکمه شد.

محمد داوری فردی بوده که به خواسته مهدی کروبی و پس ازهماهنگی با هر فرد ،‌ از افراد مدعی تجاوز جنسی اقدام به فیلمبرداری جهت ارایه آن به مسوولان می کرد.

به گزارش وب سایت تا آزادی وزنامه نگاران در بند، برای این فعال صنفی – مدنی وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادر شد که او قادر به پرداخت این مبلغ نبود و همچنان در بازداشت به سر می برد.محمد داوری از آن تاریخ تا کنون زیر سخت ترین شکنجه ها و فشارها قرار دارد و از هرگونه مرخصی و دیدار با دیگر اعضای خانواده خود محروم است.

آنچه در پی می‌آید نامه مادر این فعال مدنی خطاب به دبیر کل سازمان ملل است:

آقای بان کی مون
دبیر کل سازمان ملل متحد

کسی که این نامه را می نویسد ماه هاست که در انتظار دیدن و یا آزادی فرزند دلبند خود به سر می برد . پسر من ” محمد داوری ” یک معلم است که او را در تاریخ هفدهم شهریور ماه سال ۱۳۸۸ در دفتر حزب اعتماد ملی دستگیر کردند .

اما پس از گذشت بیش از ۸ ماه حتی اجازه ملاقات با پسرم را به من نداده اند !

آقای بان کی مون !
” محمد داوری ” نان آور من و تنها امید من بوده است . او پدر ندارد ! اکنون حقوق معلمی او را قطع کرده و من اکنون مانده ام که چه کار کنم ؟ هر چه نامه نوشته و یا با مسئولان زندان صحبت کرده ام کم تر نتیجه گرفته ام . مسئولان امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران دائما به پسرم فشار وارد می کنند ، او را اذیت و مورد انواع شکنجه و صدمه قرار داده اند و زندگی را بر او و بر خانواده من تنگ کرده اند .

آقای بان کی مون !

امید من تنها خداست …
فکر کردم اگر این نامه را برای شما بنویسم و تقاضای کمک کنم می توانم نتیجه بگیرم .

از شما به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد می خواهم که به وضعیت پسر من رسیدگی کنید . در ایران تمام راه ها به روی من بسته شده است و امید من به شماست . پسر من یک معلم بوده است و سزاوار این همه ظلم وستم از طرف مسئولان این کشور نیست !

بی صبرانه منتظر پاسخ و رسیدگی شما هستم .
ارادتمند
یک مادر دلسوخته از ایران
 


 


گروهی از دانشجویان و فعالان دانشجوییِ دانشگاههای تهران و آزاد خرم آباد، ضمن ابرازِ احترام به فعالان کارگری محبوس و اعلام همدردی با کارگرانِ سراسرِ کشور، که در وضعیت بد اقتصادی و معیشتی قرار داشته و قربانیِ عملکردِ نامطلوب و نابخردانۀ حاکمیت می باشند، روز جهانیِ کارگر را روز همراهی و "همبستگی با کارگران زحمتکش و استثمار شدۀ کشور" اعلام کردند.

به گزارش جرس، در آستانۀ یازدهم اردیبهشت، روز جهانیِ کارگر، جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران، با انتشار بیانیه ای حمایتی از کارگران کشور، به بیان وضعیت امروزِ جامعۀ کارگریِ کشور پرداخته و خاطرنشان کردند:
"آری در چنین نظام چپاولگری، به خوبی میتوان فهمید كه چرا باید كارگران محروم میهنمان، با حقوقی كمتر از 250-300هزار تومان (در ماكزیمم و حقوق رسمی) به كار بپردازند، در حالی كه خط فقر را خود دولت 800- 900هزار تومان در ماه اعلام كرده است. همچنین به دلیل سیاستهای غارتگرانۀ كنونی، روز به روز كارخانه های تولیدی بیشتر از روز قبل به تعطیلی كشانده میشوند و كارگران متعاقبا با پول اندكی بازخرید شده و یا به ساده ترین بهانه ها اخراج میشوند.

 
دانشجویانِ دانشگاه آزاد خرم آباد نیز، طی بیانیه ای از زندانیِ سیاسی جنبش کارگری، منصور اسانلو، بعنوان یکی از قهرمانان جامعۀ کارگری که "بخاطر اعاده حقوق همكارانش و كارگران سراسر کشور به عنوان نماینده كارگران به شكنجه گاه برده شد و هنوزهم متاسفانه در اسارت بسر میبرد"، با احترام یاد کردند.

این دانشجویان با بیان این نکته که "وضعیت ما دانشجویان و كارگران محروم میهن شباهت های زیادی به یكدیگر دارد"، وضعیت اقتصادی استان لرستان که "رتبه اسف بار اول بیکاری در کشور را کسب کرده" تشریح کرده و خاطرنشان نمودند: "...امروز كارگران و دانشجویان در مسیری قرار گرفته اند كه میتوانند در همبستگی و وحدت بیشتر این مسیر را با سر بلندی و پیروزی به انتها برسانند و اگر كارگران میهن، این حقیقت را در یابند كه ما دانشجویان پشتوانه قوی برای آنان محسوب می شویم و فریاد ما با آنها یكی است , با دلگرمی بیشتری خواسته هایشان را طلب خواهند كرد و دستانشان را به ما پیوند می زنند."

دانشجویان متذکر شدند " ضمن تبریك به مناسبت روز جهانی كارگر ما دانشجویان اعلام می داریم كه :ما نیز همراه كارگران غیرتمندمان در روز كارگر به خیابانها خواهیم آمد و با تجمع اعتراض آمیز خود و حظور پرشور خود در تاریخ 11 اردیبهشت در مقابل استانداری لرستان واقع در چهار راه بانک ساعت 9 صبح فریاد آزادیخوانه مان و حقوق مسلم خویش را طلب خواهیم كرد."
 

 


 


عبدالله یوسف‌زادگان برنده مدال طلای المپیاد علمی پس از یک هفته از انتقالش به بازداشت‌گاههای تهران در تماسی تلفنی با خانواده از سلامتی خود و تداوم بازداشتش در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داد.

به گزارش کلمه این نخبه فرهنگی ۴۰ روز پیش در تهران بازداشت و به سلولی انفرادی در بازداشتگاهی در مشهد منتقل شده بود؛ در حالیکه خانواده‌اش با اتمام بازجویی‌ها در مشهد انتظار آزادی او را می‌کشیدند، هفته پیش به زندان اوین تهران منتقل شد و بازجویی‌های وی ادامه دارد.

پیش از این ۱۸۵ تن از المپیادی‌ها و نخبگان دانشگاهی کشور و جمعی از فارغ‌التحصیلان مدارس فرهنگ با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به ریاست قوه قضاییه خواستار آزادی این دارنده مدال طلای المپیاد ادبی و دانشجوی نخبه کارشناسی ارشد حقوق شدند.

 


 


حکم حجت الاسلام میراحمدی از روحانیون استاد دانشگاه شهر قم صادر شد.

به گزارش کلمه، حکم وی در روز پنج شنبه دوم اردیبهشت ابلاغ شد که طبق آن به خلع لباس از روحانیت و تبعید بیرون از قم به مدت ده سال محکوم شده است .

حجت الاسلام میراحمدی که از اساتید دانشگاه در استان قم است چند روز بعد از مراسم چهلم آیت الله منتظری توسط مامورین اطلاعات دستگیر شد و بعد از مدتی آزاد شد . وی در سرکلاس درس با یکی از دانشجویان دانشگاه مفید قم که به آیت الله العظمی منتظری رضوان الله تعالی علیه اهانت کرده بود مباحثه کرده و انتقادهایی را به شرایط حاکم وارد کرده بود . وی فردای آن روز توسط مامورین اطلاعات قم دستگیر و پس از چندی آزاد شد اما این حکم روز گذشته به او ابلاغ شد.

بعد از احمد پور این دومین نفر از روحانیون وابسته به آیت الله منتظری است که خلع لباس می شود .

 


 


جنبش تغییر دموکراتیک زیمبابوه، به رهبری مورگان چانگیرای، نخست وزیر این کشور از سفر محمود احمدی نژاد به هراره به شدت انتقاد کرد و آن را توهین به ملت ایران دانست.

این جنبش که پس از پیروزی در انتخابات و فشارهای بین المللی برای وادار کردن حکومت زیمباوه به پذیرش نتیجه انتخابات با رابرت موگابه، دیکتاتور این کشور در قدرت سهیم شده است، سفر رئیس دولت کودتای ایران را یک “افتضاح سیاسی بزرگ” دانست.

به گزارش بی بی سی ،احمدی نژاد روز پنجشنبه برای گفتگوهای تجاری و شرکت در یک نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری وارد زیمبابوه شد.او علاوه بر زیمبابوه از اوگاندا هم دیدار خواهد کرد.جنبش تغییر دموکراتیک زیمبابوه دعوت از احمدی نژاد برای شرکت در نمایشگاه سرمایه گذاری را به “دعوت از یک پشه برای درمان بیماری مالاریا” تشبیه کرد.

این جنبش در بیانیه خود افزود: “سفر احمدی نژاد نه تنها توهین به مردم زیمبابوه که توهینی آشکار به دموکراسی و مردم ستمدیده ایران است.”

به رغم انتقاد مخالفان، رابرت موگابه دیکتاتور زیمباوه ضمن استقبال از احمدی نژاد، حمایت قاطع کشورش را از رییس دولت کودتا در ایران اعلام کرد.

موگابه علت فشار غرب بر ایران و زیمبابوه را “موضع گیری اصولی” دو کشور در عرصه های داخلی و بین المللی عنوان کرد.ایران و زیمبابوه همزمان با سفر آقای احمدی نژاد یازده سند همکاری امضا کردند.

زیمباوه رکورددار میزان تورم در دنیا است و بر اساس گزارش های موجود احمدی نژاد قول سرمایه گذاری و پرداخت وام به زیمباوه داده است.
 


 


هاشم خواستار، معلم بازنشسته مشهد و عضو کانون صنفی فرهنگیان استان خراسان در زندان وکیل آباد مشهد بشدت به بیماریهای داخلی و قلبی مبتلا شده است.

به گزارش جرس، هاشم خواستار که 25 خرداد 88 بازداشت شد و پس از یک ماه و نیم از زندان آزاد شد، روز 25 شهریور 88 دوباره بازداشت شد و از آن موقع تاکنون همچنان در اسارت به سر می برد.

گفتنی است علی رغم عدم وجود سابقه قبلی بیماری قبلی، ایشان در طول مدت زندان به شدت بیمار شده و به مشکلات بینایی و فشار خون نیز مبتلا شده است.

شایان ذکر است از هشت ماه پیش تاکنون هیچ گونه مرخصی به وی داده نشده و علی رغم اعتراض خانواده و وکیل پرونده و نیز وخامت حال جسمی همچنان در زندان به سر می برد.

پیش از این همسر این فرهنگیِ بازنشسته که خود نیز از معلمان پیشکسوت و بازنشستۀ کشور می باشد، با گلایه از اینکه آقای خواستار با ۶۷سال سن، بیماری های آرتروز و ناراحتی های گوارشی متعددی دارد و طی این مدت نیز، حتی از داشتن دندانی که قبل از بازداشت سفارش داده بود، محروم بوده و بدون آن در سلول به سر می برد"، خاطرنشان کرد ه بود"مسئولین امر حتی با دادن یک مرخصی کوتاه چند ساعته برای این موارد استعلاجی به این معلم سالخورده خودداری می کنند."

صدیقه مالکی فرد همچنین یادآور این نکته شده بود که آقای خواستار بیش از سه دهه معلم و فرهنگیِ این کشور بوده و آنچه بر او می گذرد، شایسته و سزاوار نبوده و خارج از انصاف می باشد.

 


 


بر اساس گزارش فعالان حقوق بشر، هم اکنون ۱۸ فعال سیاسی کرد، بنامهای علی حیدریان، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، شیرین علم هویی، زینب جلالیان،حبیب لطیفی، شیرکو معارفی، جمال محمدی، سامی حسینی، رستم ارکیا، رشید آخکندی، حسین خضری، مصطفی سلیمی، انور رستمی، محمد امین آگوشی، ایرج محمدی، احمد پولاد خانی و حسن طالعی در زندان های غرب کشور منتظر اجرای حکم اعدام هستند.

هفته گذشته نیز دادگاه انقلاب یک فعال کرد به نام حبیب‌الله گلپری‌پور را به اعدام محکوم کرد.

از سوی دیگر، کیارش کامرانی، امید یاوری، آرش قاسمی، ابولفضل قاسمی و عذرا سادات قاضی میرسعید، پنج تن از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات به حبس تعزیری محکوم شدند.

همزمان دادگاه تجدید نظر استان تهران، عذرا سادات قاضی میرسعید را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.

فعالان حقوق بشر در این زمینه خاطر نشان کردند عذراسادات قاضی میرسعید که روز سی خرداد در جریان اعتراضات مسالمت آمیز مردمی، در میدان انقلاب بازداشت شده بود، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به سه سال حبس تعزیری محکوم گردیده که این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر، تایید شد.

به گفته خانواده قاضی میرسعید، عذرا اکنون در حالی در بند عمومی نسوان زندان اوین زندانی است و چند ماه قبل، در بند دو- الف سپاه زیر شکنجه های جسمی و روحی شدیدی قرار داشته است.

از سوی دیگر، میلاد فدایی، فعال دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد و نیما نحوی دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و حسین جلیل نتاج دانشجویِ دانشگاه علوم پزشکی بابل، برای گذراندن دوران محکومیت شان خود را به زندان متی کلای بابل معرفی کردند.
 

به گزارش سامانه خبری دانشجو نیوز، حکم یک سال حبس تعزیری درحالی به فدایی ابلاغ شده که بیش از چهارماه از بازداشت موقت او می‌گذرد و دادستان کماکان با تبدیل قرار بازداشت وی به وثيقه یا کفالت موافقت نکرده است.اتهام این دانشجوی دانشگاه آزاد، «تبلیغ علیه نظام» اعلام شده بود.

 

این گزارش خاطرنشان می سازد میلاد فدایی بیش از ۳۵ روز از بازداشتش را در بند ۲۰۹ زندان اوین مبحوس بود و پس از آن تا امروز در بند ۳۵۰ زندانی است.

 

این دانشجوی مهندسی معدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ۱۱ آذر ماه سال گذشته در منزلش توسط پنج تن از ماموران لباس شخصی با حکم دادگاه انقلاب پس از تفتیش منزل و توقیف کتاب‌ها و هارد کامپوترش بازداشت شد.

به گزارش سامانه خبری فعالان حقوق بشر، نیما نحوی دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و حسین جلیل نتاج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بابل ، روز سه شنبه ۳۱ فروردین ماه، برای گذراندن دوران محکومیت شان خود را به زندان متی کلای بابل معرفی کردند. این دو فعال دانشجوئی به ده ماه حبس تعزیری و یک سال محرومیت از تحصیل محکوم شده اند.
 

نیما نحوی (عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی)، در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" و حسین جلیل نتاج به اتهام واهی "بمب گذاری در دانشگاه علوم پزشکی بابل" در زندان اداره اطلاعت ساری و بابل بازداشت بودند.

گفتنی است تعداد دانشجویان دربند زندان متی کلای بابل به پنج تن رسید.

از اسفندماه گذشته، محسن برزگر (دبیر فرهنگی سابق دانشگاه صنعتی نوشیروانی) و ایمان صدیقی (دبیر سیاسی سابق دانشگاه نوشیروانی) به همراه محمد اسماعیل زاده دانشجوی دانشگاه پیام نور بابل، دوران محکومیت شان را در زندان متی کلای بابل می گذرانند.

چندی پیش محسن برزگر در همان زندان، توسط مجرمین خطرناک مورد ضرب و شتم قرار گرفته و راهی بهداری زندان شد و همچنین ایمان صدیقی در اثر فشارهای ناشی ازبازجوئی دچار خونریزی معده شد که تا کنون خانواده های این دو دانشجو موفق به تماس با فرزندانشان نشدند.

حال این دو دانشجو وخیم گزارش شده و کماکان مسئولین دادگستری بابل از اعطای مرخصی استعلاجی ممانعت می کنند.
 


 


میرحسین موسوی به مناسبت شهادت حاج سید مصطفی الموسوی از بنیانگذاران هسته اولیه لشکر عاشورا پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش “کلمه” متن پیام به شرح زیر است:

باسمه تعالی

مجاهدی بزرگ و فداکار برادر جانبازحاج سید مصطفی الموسوی بعد از زمان طولانی زجر ناشی از مصدومیت های زمان طولانی حضور در دفاع مقدس به افتخار شهادت نائل شدند .

شهادت ایشان را به همه رزمندگان دفاع پر افتخارمقدس و خانواده گرامی ایشان تسلیت می گویم .

ایشان از تشکیل دهندگان هسته اولیه لشکر عاشورا و از یاران نزدیک بسیاری از فرماندهان فداکار سپاه بود خداوند ایشان و همه همرزمان شهیدش را با شهدای کربلا محشور گرداند.

میرحسین موسوی

شهید سید مصطفی الموسوی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که در نیمه شب ۳۰ فروردین بر اثر عوارض شیمیایی دوران جنگ تحمیلی، پس از تحمل رنج های بسیار به افتخار شهادت نائل آمد .‬شهید الموسوی در طی حضور هشت ساله ‌اش در جبهه ‌ها ، مشارکت فعال داشت.وی با حضور درعملیات های مختلفی از جمله سوسنگر، بدر و خیبر دارای جراحت های شدید شد. طی ده سال اخیر، دردهای ناشی از جراحت‌ شیمیایی عملیات ها، او را بارها روانه بیمارستان و بستری شدن کرده بود،او از هم رزمان شهدایی چون باکری، تجلایی، یاغچیان، توانا و مهدوی بود.

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته