-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

Latest News from 30Mail for 04/23/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ایران اعلام کرد که دزدان دریایی در حمله به یک نفتکش ایرانی که ارزش محموله نفتی آن حدود ۱۵۰ میلیون دلار برآورد شده است، ناکام ماندند.

بر اساس اعلام ارتش، یک سوپر تانکر ایرانی حامل ۳۰۰ هزار تن نفت خام به ارزش حدود ۱۵۰ میلیون دلار به مقصد بندر عین سوخنای مصر در حرکت بوده است که پس از تهدید ۱۵ قایق متعلق دزدان دریایی در منطقه خلیج عدن از نیروی دریایی ارتش ایران درخواست کمک کرده است.

بنا بر اعلام ارتش، این نفتکش ایرانی هم‌اکنون در اسکورت هفتمین ناوگروه اعزامی نداجا با امنیت کامل ماموریت خود را پشت سر گذاشته و در حال دریانوردی به مقصد بندر مصری است.

هفتمين ناوگروه نيروی دريايی ارتش برای مقابله با دزدان دريايی و حراست از خطوط كشتيرانی ايران در آب‌های بين‌المللی، روز ۲۶ اسفند سال گذشته به خليج عدن اعزام شد.

منبع: مردمک

 


 


محمد حسینی، وزیر ارشاد پیامی را برای اجلاس روسای خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه در سئول، پایتخت کره جنوبی فرستاد. 

وی در این پیام گفت: «جمهوری اسلامی با نفوذ احزاب و گروه‌های طالب قدرت در حوزه رسانه‌ای مخالف است و آن را ناقض اصل آزادی بیان می‌داند.»

او افزود: «رسانه‌ها باید از جانبداری سیاسی و حزبی پرهیز کنند.»

حسینی همچنین کشورهای غربی را متهم کرد که «می‌کوشند با دستکاری در اطلاعات، دولت‌های مردمی را سرنگون کنند.»

منبع: رادیو فردا


 


محمدعلی کشاورز با انتقاد از «سکوت رسانه ملی» در خصوص اطلاع رسانی و پوشش خبری درگذشت حمیده خیرآبادی گفت که این سکوت بیانگر این مطلب است که «هنر در ایران هیچ ارزشی ندارد.»

وی افزود: «من از رادیو و تلویزیون توقع داشتم که در این زمینه اطلاع رسانی خوبی انجام دهند. مگر نه این که نادره با پدرسالار مردم را با تلویزیون آشتی داد.»

کشاورز خاطرنشان کرد: «چرا باید این بازیگر توانا دور از دوستان و طرفدارانش به خاک سپرده شود بسیاری از مردم و هنرمندان بی خبر از این غم بزرگ بودند که ایشان را در قطعه ۶۲ در مقبره خانوادگی‌شان به خاک سپردند.»
 
وی افزود: «آیا جز سکوت در برابر این کم لطفی بزرگ، راه دیگری وجود دارد. اشک، دیدگانم را پرمی‌کند وقتی یاد تنهایی‌اش در وطنش می‌افتم در حالیکه حتی مردم تاجیکستان به واسطه فیلم پربیننده پدرسالار او را می‌شناسند.»

منبع: کلمه

 


 


مسعود میرکاظمی، وزیر نفت گفت که در صورت منطقی نشدن قیمت گاز، ایران صادرات گاز را متوقف خواهد کرد.

وی  در مراسم گشایش نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی گفت: «توسعه صادرات گاز در گرو اعمال قیمت های منطقی است.»

میرکاظمی افزود: «در صورت منطقی نبودن قیمت گاز برای صادرات، بر روند تزریق گاز در میدان‌های نفتی تمرکز خواهیم کرد.»

این درحالی‌ست که  مدیرعامل شرکت ملی گاز گفته بود که «ایران در صادرات گاز در سال ۸۸ توانسته رکوردشکنی کند.»

به گفته جواد اوجی، ایران سال گذشته با صدور ۸.۶ میلیارد متر مکعب گاز، رشد ۴۴ درصدی در صادرات گاز داشته است.

منبع: مردمک


 


در چهلمین روز بازداشت مهدی بوترابی، مهدی کروبی با حضور در منزل او با خانواده‌اش دیدار و اعلام همدردی کرد.
 

مهدی بوترابی بنیانگذار پرشین بلاگ و عضو ستاد اصلاح‌طلبان حامی موسوی بود که در آستانه عید نوروز در ۲۳ اسفند ماه بازداشت شد.

به گفته همسر آقای بوترابی در ۴۰ روز گذشته  که از بازداشت او می‌گذرد، علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته هیچ اطلاعی از مکان نگهداری او و سلامتش در اختیار خانواده وی قرار نگرفته است.

کروبی در این دیدار ضمن ابراز تاسف از بازداشت‌های سیاسی ابراز امیدواری کرده هرچه سریعتر مهدی بوترابی به کانون خانواده برگردد.

منبع: کلمه


 


شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران با صدور بیانیه‌ای از اعتصاب غذای یک‌هفته‌ای جمعی از فعالان صنفی در اعتراض به «احکام غیرقانونی اعدام و حبس» صادر شده برای معلمان خبر داد.

این بیانیه با اعلام این که اعضای شورای مرکزی کانون معلمان و فعالان صنفی در روزهای ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت جاری اعتصاب غذا خواهند کرد، از «تمامی» معلمان ایران خواست که در روز ۱۲ اردیبهشت، هم‌زمان با روز معلم در ایران به این اعتصاب غذا بپیوندند.

این شورا در این بیانیه‌ هم‌چنین خواستار «آزادی سریع و بی‌قید و شرط» همه فرهنگیان زندانی، صدور منع تعقیب قضایی و لغو کلیه احکام اداری و قضایی برای «فرهنگیان منتقد» شده‌ است.
 

معلمان امضا کننده این بیانیه از دولت خواسته‌اند با اختصاص بخشی از درآمدهای نفتی و گازی امکانات «لازم و در حد استاندارد» را برای مدارس دولتی فراهم کند.

در این بیانیه معلمان با انتقاد از شرایط موجود خواستار رفع «فضای امنیتی» از مدارس و ادارات آموزشی و توقف «مجازات‌های فراقانونی» محکوم شده شدند و نسبت به صدور حکم اعدام برای معلمانی همچون فرزاد کمانگر و قنبری اعتراض کردند.

این بیانیه هم‌چنین خواستار پرهیز از هر گونه رفتار «جناحی، خطی و سیاست‌بازی» در تألیف کتب درسی و معیار قرار دادن نظر متخصصان شده‌ است.

منبع: زمانه


 


میرحسین موسوی با بیان اینکه ایستادن و صبوری کردن و استقامت برای تحقق مطلوب‌های جنبش سبز «هزینه ‌بر است» گفت: «چاره‌ای جز استمرار این مسیر و تداوم جنبش سبز نداریم.»

وی در دیدار با جمعی از فعالان ملی-مذهبی، تشکیل «سازمان‌های مردم‌نهاد سبز» در حوزه‌های گوناگون در کشور را از همین زاویه، برای سامان یافتن و تولد تدریجی جامعه‌ی مطلوب، ضروری ارزیابی کرد.

آقای موسوی با تاکید بر اینکه «باید با ارزش‌ها و اهداف سیاسی، زندگی کرد» افزود: «همان‌طور که رنگ سبز، شاخصی حداقلی برای پیوند یافتن شهروندان معترض به وضع موجود شده است، باید بر محورهایی حداقلی برای پیشبرد و گسترش جنبش سبز اجماع کرد.»

وی «متحول کردن جامعه و رسیدن به جامعه‌ای مطلوب و در خور ایرانیان» را از اهداف اصلی جنبش سبز برشمرد و گفت که «در جنبش سبز بحث تصاحب قدرت (بحث) فرع بر هدف اصلی است.»

موسوی در ادامه با اشاره به ضرورت «آگاهی‌بخشی» در جامعه گفت: «هر «تغییر» وقتی متحقق می‌شود که «ایده»ای متولد شود. اکنون به‌نظر می‌رسد که ایده‌ی تغییر متولد شده است؛ هر چقدر این ایده و ابعاد آن را بیشتر تبیین کنیم، امکان بسط و پیشبرد جنبش بیشتر می‌شود.»

وی افزود: «ما باید بیش از پیش، مردمی را که در «منطقه خاکستری» زیست می‌کنند (شهروندانی که نه همراه جنبش سبز هستند و نه موافق و همگام صاحبان قدرت و حکومت) نسبت به «منطقه روشن» آگاه، و جنبش سبز دعوت و جذب کنیم.»

موسوی با بیان این سخن که «مسئله‌ی رسانه برای ما بسیار حیاتی است» گفت:«متاسفانه به علل و دلایل گوناگون، در این عرصه (رسانه و اطلاع‌رسانی لازم و کافی) دچار ضعف و نقص‌ایم»

وی افزود: «ما هنوز از امکانات اینترنت و بستری که فضای مجازی در اختیار ما قرار می‌دهد، حداکثر بهره و استفاده را نبرده‌ایم.»

آقای موسوی توافق گروههای جنبش سبز بر روی «حداقل‌ها» را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: «شعارهایی را برگزینیم که قدرت وصل‌کردن و همراه ساختن حداکثری داشته باشد.»

منبع: جرس، تیتر برگرفته از: ندای سبز آزادی


 


کافی‌نت‌های شهر مشهد ملزم به نصب دوربین‌های مدار بسته، ثبت اطلاعات کاربران و جداسازی زن و مرد شدند.

وب‌سایت پارسینه گزارش کرده که این شروط برای متقاضیان راه‌اندازی کافی‌نت در مشهد نیز اعمال می‌شود.

آن‌طور که این سایت نوشته است براساس بخشنامه جدید «ارائه خدمات به کاربران بدون ارائه مدارک هویتی معتبر ممنوع است.»

این بخشنامه، متصدیان کافی‌نت‌های شهر مشهد را ملزم کرده که «پس از رؤیت و ثبت دقیق اصل مدارک هویتی معتبر و تطیبق عکس، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، محل صدور و کد ملی» به مراجعان، خدمات اینترنتی ارائه کنند.

این بخشنامه 15 بند دارد و همه کافی‌نت‌ها ملزم به رعایت تمام موارد آن هستند.

بند 15 این بخشنامه متصدیان کافی‌نت را موظف کرده که مشخصات کاربران را به مدت شش ماه و اطلاعات دوربین‌ها را به مدت سه ماه بایگانی کنند.

منبع: پارسینه


 


رسول منتجب‌نیا با رد گزارش‌ها درباره بیماری مهدی کروبی به مقام‌های امنیتی در خصوص توطئه علیه جان وی هشدار داد.

آقای منتجب‌نیا گفته که برخلاف ادعا‌ها، مهدی کروبی «حتی سر درد» هم ندارد و باید مسئولان قضائی هوشیار باشند «چرا که احتمالا توطئه‌ای درکار است.»

این عضو حزب اعتماد ملی افزوده که انتشار این شایعات در راستای جنگ روانی است.

آقای منتجب‌نیا خطاب به مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی هشدار داد که مراقب باشند «چه بسا که افراد مخرب و مرموزی قصد جان ایشان {کروبی} را کردند و می‌خواهند برای نظام مسئله درست کنند.»

منتجب نیا اضافه کرد: «کسانی که این حرف‌ها را می‌گویند در حال تست جامعه زدن جامعه هستند تا اگر شرایط را مساعد دیدند توطئه و نیت شوم خودشان را به مرحله اجرا بگذارند.»

هفته گذشته محمدحسین صفار هرندی وزیر سابق ارشاد در یادداشتی از بیماری بدخیم یکی از رهبران اصلاحات خبر داد که چند روز بعد برخی رسانه‌های محافظه‌کار ادعا کردند منظور آقای هرندی، مهدی کروبی است.

منبع: وب‌سایت فرارو


 


یک نماینده روحانی مجلس گفت که کنترل جمعیت با فقه اسلام، شیعه و قرآن کریم مخالف است و جمعیت شیعیان باید با تولید نسل زیاد شود.

علی‌محمد بزرگواری گفته که موضوع کنترل جمعیت الگویی برگرفته از «بیگانگان و غربی‌ها» است و «محدود کردن نسل، با مکتب ما در تضاد است.»

بزرگواری افزوده که «تولید نسل در اسلام باید زیاد شود و شیعه نیز باید رو به رشد باشد.»

به گفته این نماینده مجلس «برخی خانواده‌ها توانایی تربیت حتی یک فرزند را ندارند، ولی در مقابل گاهی خانواده‌هایی هستند که بیش از ۱۰‬ فرزند صالح را تحویل جامعه داده‌اند.»

وی اظهار داشت: «ما طرفدار زیاد شدن نسل‌ها در کشور هستیم و این تکثر موالید هیچ منافاتی با توسعه و مبانی ما ندارد.»

منبع: ایرنا


 


وزارت دفاع آمریکا بار دیگر تأکید کرد که گزینه نظامی علیه برنامه اتمی ایران به قوّت خود باقی است.

جوف مورل، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت که واشنگتن در عین حال به تلاش‌ها برای حل دیپلماتیک بحران اتمی ایران ادامه می‌دهد.

به گفت مورل، باراک اوباما همچنان بهره‌مند از مجموعه کاملی از گزینه‌ها از جمله استفاده از نیروی نظامی علیه فعالیت‌های اتمی ایران است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه گفت که هر چند دولت واشنگتن ترجیح می‌دهد علیه ایران از نیروی نظامی استفاده نکند، اما هرگز امکان استفاده از آن را نیز برای خود منتفی نمی‌داند.

ایران در واکنش به احتمال حمله نظامی به تاسیسات اتمی‌اش، تهدید کرده که منافع کشور‌های مهاجم در جهان را به خطر خواهد انداخت.

منبع: رادیو فرانسه


 


شادی صدر
 

شعبده را می بینید؟! بالاخره بعد از چندین ما شکایت و پیگیری خانواده های قربانیان کهریزک و نیز، خود قربانیان، سه نفر، برای همه آن فجایع به قصاص محکوم می شوند: دو افسر نیروی انتظامی و یک زندانی عادی (که تحت عنوان اراذل و اوباش توصیف شده است). در حالی که گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از مرتضوی، دادستان سابق تهران به عنوان عامل اصلی فجایع رخ داده در کهریزک نام می برد، شاهدان عینی، از نقش مستقیم حیدری فرد، بازپرس (یا دادیار) شعبه امنیت دادسرای انقلاب تهران در فرستادن متهمان به این بازداشتگاه می گویند و اگرچه مقامات رسمی حضور احمد رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی را در کهریزک  تکذیب کردند، اما حداقل می دانیم که رادان در یک نشست خبری رسمی جنایت کهریزک را چنین توصیف کرده است: کهریزک، یک اشتباه کوچک بود!

و باز هم شعبده ای دیگر در نظام قضایی حاکم بر ایران اتفاق می افتد: مرتضوی، حیدری فرد و رادان وارد کلاه شعبده بازی می شوند و چند صباحی بعد، از کلاه، دو افسر نیروی انتظامی و یک زندانی بیرون می آیند! کسانی که حتی نامشان را نمی دانیم، به اعدام محکوم می شوند و روزی هم خبری سه خطی در روزنامه ها منتشر می شوند که سه عامل اصلی جنایات کهریزک “به درک واصل شدند” و ما می مانیم و خواسته برآورده نشده دانستن حقیقت، ما می مانیم و خشم ناشی از سر و ته همه چیز هم آورده شدن و ما می مانیم و این سئوال که آیا نباید به حکم اعدام آنها، مثل هر اعدام دیگری اعتراض می کردیم؟! در واقع ما می مانیم و دنیای وارونه وارونه!
 
براساس حقوق کیفری بین الملل، مسئولیت افراد مرتکب جنایات علیه بشریت، در کنار مسئولیت دولتهای ناقض حقوق بشر، به امری جا افتاده تبدیل شده است، و به این ترتیب، در گفتمانهای جدید حقوق بین الملل، دیگر مثلا نمی توان تنها گفت که جمهوری اسلامی مسئول این نقض فاحش حقوق بشر است بلکه می توان و باید، از مسئولیت افرادی که مرتکب این نقض فاحش شده اند نیز سخن گفت. نمی توان تنها از یک سیستم ناعادلانه انتقاد کرد بلکه کسانی هم که این سیستم را بازتولید و اداره می کنند، مسئولیت کیفری فردی دارند. این مسئولیت هم شامل کسانی که مستقیما دست به جنایت علیه بشریت زده اند (ماموران) و هم شامل مقامات دستوردهنده (آمران) می شود.
 
حتی قانون مجازات اسلامی ایران نیز در ماده 57 از مسئولیت آمر و مامور در مورد یک اقدام غیرقانونی سخن گفته است. به شهادت وکلای قربانیان کهریزک، گزارش مجلس و نیز گزارشهای معتبر منتشر شده درباره رفتارهای انجام شده با بازداشت شدگان در کهریزک ، فهرست بلند بالایی از اقدامات غیرقانونی در آنجا اتفاق افتاده که در مورد آن، هم ماموران (اگر می دانستند که دستورات آمران، غیرقانونی است) و هم آمرانی که این دستورات غیرقانونی را صادر کرده اند، مقصرند و باید به دادگاه فراخوانده شوند. گیرم که گفته شود این دو افسر، که نامشان هنوز اعلام نشده، آمر بوده اند؛ آن وقت سئوال اینجاست که ماموران (عاملان) که بوده اند؟ آیا همان زندانی عادی، به تنهایی مرتکب تمام آن قتلها و شکنجه ها شده است؟ آمار رسمی می گوید حداقل سه نفر در کهریزک یا ساعاتی پس از انتقال از آن، به دلیل شدت ضربات و جراحات وارده و محیط غیرانسانی بازداشتگاه و عدم دسترسی به درمان فوری، کشته شده اند (امیر جوادی فر، محسن روح الامینی و محمد کامرانی). آمار رسمی کسانی که از اقدامات خلاف قانون در بازداشتگاه کهریزک شکایت کرده اند 104 نفر است . همه این آمار را که بگذاری کنار هم به سادگی نتیجه می گیری که این فاجعه، نمی تواند تنها محصول رفتار خودسرانه دو مامور نیروی انتظامی و یک زندانی باشد.
 
 
براساس گزارش مجلس، روز 19 تیر 88، حداقل 147 نفر از کسانی را که در جریان تجمعات خیابانی به مناسبت سالگرد واقعه کوی دانشگاه تهران (18 تیر) بازداشت شده بودند، به دستور مستقیم مرتضوی، به کهریزک آورده اند و به همراه 30 زندانی عادی (توصیف شده به عنوان مجرمان خطرناک و اراذل و اوباش) که از قبل در آن بازداشتگاه بودند، در یک سلول 70 متری جا می دهند. یعنی به هر نفر، حدود 60 سانتی متر مربع فضا می رسیده است. در راه، و در خود بازداشتگاه به شدت آنها را کتک زده اند، تعداد زیادی را در سلولهایی با ظرفیتهای بسیار کمتر و در هوای داغ تابستان، بدون آب و غذا و کمکهای پزشکی روی هم تلمبار کرده اند، در دو ردیف ایستاده اند و زندانیان را مجبور کرده اند از این راهرو عبور کنند درحالی که به شدت کتک می خورند و این وضعیت چهار روز تمام، تا زمانی که زندانیان را به اوین انتقال داده اند طول کشیده است. چطور می شود از دستگاه قضایی پذیرفت که انجام همه این اقدامات در این محدوده زمانی تنها با سه نفر ممکن بوده است؟
 
آیا مقاماتی که حکم محکومیت این سه نفر را صادر کرده اند فکر نکرده اند که برای بستن در سلولها، برای جا به جایی این زندانیان به کهریزک و انتقال آنها به اوین، برای زدن آنها و…به تعدادی بسیار بیش از این نیرو لازم بوده و لازم نیست ذهن پیچیده ای داشته باشی تا نتیجه بگیری که تعداد بسیار بیشتری از سه نفر، درگیر و دخیل فاجعه کهریزک بوده اند؟
 
وقت آن نرسیده که از طرف قربانیان، شاکیان و خودمان، مردم ایران، بگوییم: آقایان! شعبده بازی بس است! هم ما می دانیم و هم خود شما که سر و ته داستان را نمی توان با اعدام سه نفر هم آورد؛ اساسا هیچ زخمی را نمی توان با اعدام و مرگ بیشتر مرهم گذاشت. تنها چیزی که می تواند ما را راضی کند، دانستن حقیقت درباره تمامی کشته شدگان کهریزک و همچنین، روشن شدن واقعیت مرگ رامین پوراندرجانی، پزشک بازداشتگاه کهریزک و شرح علنی واقعه از زبان عاملان و آمران فجایع کهریزک، در برابر دوربین تلویزیونهاست. اگر الان، در ایران فعلی، با دستگاه قضایی فاقد استقلال و شریک جنایت کهریزک، این کار نمی شود، روزی، در دادگاههای بین المللی یا محاکماتی عادلانه، خواهد شد. نه فقط برای آن روز، زنده ایم بلکه برای رسیدن آن روز، زندگی می کنیم!
 
 
پانوشت ها:


1.حکم قصاص برای سه نفر از متهمان کهریزک
http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=108553
2.فرمانده نیروی انتظامی: من و رادان در کهریزک متهم نیستیم
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/02/100206_l01_ahmadimoghadam.shtml
3. متن کامل گزارش کميته ويژه مجلس درباره کهريزک
http://www.mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=69403
4.ایران، تیرماه ١٣٨٨: شاهدی بر جنایات دولتی در بازداشتگاه کهریزک
http://www.iranrights.org/farsi/document-1217.php
5.تعداد مامورین متهم پرونده کهریزک ۸ و شاکیان خصوصی ۱۰۴ نفر
http://74.125.77.132/search?q=cache:HNd1eiD5kt0J:www.sarkhat.com/fa/group/sfktpil/+%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF+%D8%B4%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D8%A7%D9%86+%DA%A9%D9%87%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DA%A9&cd=2&hl=en&ct=clnk

 


 


بزرگترین فدراسیون کارگری نروژ در نامه‌ای به‌ محمود احمدی‌نژاد، پیگرد نمایندگان کارگری و در زندانی کردن آنها را محکوم و خواستار آزادی فوری این زندانیان شد.

در این نامه به طور مشخص از احمدی‌نژاد خواسته شده که منصور اسالو، ابراهیم مددی و فرزاد کمانگر هر چه سریع‌تر آزاد شوند.

این فدراسیون کارگری در بخش دیگری از نامه خود به وضعیت وخیم این سه فعال کارگری در زندان‌های ایران اشاره کرده و نوشته که جمهوری اسلامی باید کنوانسیون‌های مربوط به حقوق کارگران را رعایت کند.

نسخه‌هایی از این نامه‌ برای وزارت امور خارجه‌ نروژ، سفارت ایران در نروژ و سفارت نروژ در تهران ارسال شده‌ است.

منبع: اخبار روز
 


 


سه عضو سپاه پاسداران در درگیری با یک گروه ناشناس کشته شدند، ماهیت طرف درگیر با نیروهای سپاه فاش نشده است.

محسن قریشی، مهدی جودکی و حمید آسنجرانی از اعضای «تیپ پیاده 71 سپاه روح الله استان مرکزی» سه پاسداری هستند که روز سه‌شنبه در شهرستان خوی در این درگیری جان خود را از دست دادند.

سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرده که این افراد به دست نیروهای «ضدانقلاب» کشته شدند و در آن هیچ اشاره‌ای به ماهیت طرف درگیری با اعضای سپاه نشده است.

استان‌های شمال غربی ایران که کردها نیز در آنجا سکونت دارند، اغلب صحنه درگیری نیروهای امنیتی با شورشیان پژاک است.

پژاک که تهران آن را به عنوان یک گروه تروریستی می‌شناسد، دارای پایگاه‌هایی در شمال شرق عراق است که از آنها برای فعالیت علیه ایران استفاده می‌کند.

منبع: بی‌بی‌سی


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته