-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

Latest News from Kaleme for 04/27/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



کلمه : مجید دری ،فعال دانشجویی همچنان در بند ۳۵۰ اوین بلاتکلیف است و با درخواست مرخصی وی مخالفت شده است.خانواده دری با مراجعه به دادستانی بارها درخواست مرخصی و یا ازادی بدون وثیقه تا زمان قطعی شدن حکم فرزندشان را ارائه کرده اند که تاکنون هیچ پاسخی به پیگیری های مکرر آنها داده نشده است

به گزارش کلمه، مجید دری فعال دانشجویی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل دانشجویی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به یازده سال حبس تعزیری محکوم شده است و ماههاست که به درخواست تجدید نظرخواهی وی در دادگاه تجدیدنظر دادگاه انقلاب رسیدگی نشده است.

مجید دری از این یازده سال زندان ،پنج سال آن را باید در زندان شهر ایذه بگذراند.

وی هم‌اکنون دهمین ماه بازداشت موقت خود را در زندان اوین می‌گذراند و به گفته خانواده اش مجید دری که یکی از دانشجویان محروم به تحصیل معروف به دانشجویان ستاره دار است ، پس از انتخابات در تهران نبوده و هیچ نقشی در اعتراضات پس از انتخابات نداشته است .

دانشجویان محروم ازحق تحصیل که با عنوان " دانشجویان ستاره‌دار" شناخته می‌شوند، در روزهای قبل از انتخابات، اعتراض های گسترد‌ه‌ای را علیه محمود احمدی‌نژاد، انجام دادند. این دانشجویان که در دوران ریاست جمهوری وی از ادامه تحصیل محروم شده بودند، در تجمع‌های خود، به سخنان وی در جریان مناظرات تلویزیونی اعتراض کردند. احمدی‌نژاد در این مناظره‌ها ادعا کرده بود که هیچ دانشجوی ستاره‌داری در دوره‌ی او وجود نداشته است.

هفت نفر از این دانشجویان ستاره‌دار، در روزهای پس از انتخابات بازداشت شدند. شیوا نظر آهاری ، مجید دری و ضیا الدین نبوی، دانشجویان محروم از تحصیلی هستند که همچنان در زندان اوین هستند.


 


کلمه :ایوب قنبرپوریان یکی از زندانیان حوادث پس از انتخابات ، بیش از ده ماه است که هیچ ملاقاتی با خانواده و بستگان خود نداشته است .

به گزارش خبرنگار کلمه، او در ۱۰ ماه گذشته سه مرتبه به دادگاه رفته اما هنوز حکمی برایش صادر نشده است و در بلاتکیلفی کامل به سر می برد.

ایوب قنبرپوریان ، ۲۰ ساله و اهل یکی از روستاهای کوه دشت لرستان است که در تهران به عنوان کارگر ساختمان مشغول به کار بوده است . او در تظاهرات های مسالمت آمیز مردم در اعتراض به نتیجه انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ شرکت داشته و به همین دلیل بازداشت و روانه زندان شد ه است و سرپرست خانواده بوده و در تمام ماههای گذشته ،خانواده اش با مشکلات مالی فراوان دست به گریبان بوده اند.

وی مدتی در بند دو الف سپاه نگه داری شد و هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به همراه بسیاری دیگر زندانیان سیاسی در بلاتکلیفی به بسر می برد .


 


کلمه:عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس گفت:دولت قصد دارد مسئولیت عدم اجرای هدمند کردن یارانه‌ها را متوجه مجلس کند.

به گزارش ایلنا، مناظره جمشید انصاری نماینده فراکسیون خط امام(ره) مجلس و حجت‌الاسلام مصباحی مقدم،عضو کمیسیون اقتصادی با موضوع عملکرد اقتصادی مجلس در سال گذشته به همت انجمن اسلامی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با اشاره به روند مطرح شدن لایحه هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها مسئله‌ای بود که با مردم جامعه مماس بود بنابراین ما در مجلس تصمیم گرفتیم که سریعا قانون برای آن تصویب کنیم.

وی سپس به روند تصویب آن در دولت و طرح در مجلس شورای اسلامی و هم‌چنین اختلاف‌نظرهای قوه مجریه و قوه مقننه در مراحل مختلف تصویب آن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعیین سقف ۲۰ هزار میلیارد برای درآمدهای حاصل از یارانه حرکت ملایمی بود که مجلس آن‌را انتخاب کرد اما رئیس‌ دولت در مصاحبه شب عید خود واکنش منفی به آن نشان داد که این کار وی علاوه ‌بر اینکه اهانتی به مجلس محسوب می‌شد به نظرات کارشناسان اقتصادی نیز اهانت بود و به دلیل تعطیلی مجلس و مطبوعات در ایام عید فرصت واکنش به اقدام وی فراهم نشد اما مقام معظم رهبری نسبت به سخنان رئیس‌جمهور در آن خصوص واکنش نشان دادند و اظهار داشتند که دولت به هر آنچه که قانون شده عمل کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی سپس به بیان آنچه که از نظر رئیس‌ دولت ابهامات لایحه مصوب از سوی مجلس مطرح شده بود پرداخت و با توجیه آنها گفت: امروز دولت دست به کار شده و اجرای آن را آغاز کرده است این طرح آرزوی بیش از ۲ دهه کشور است که امیدواریم اجرا شود.

سپس جمشید انصاری در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه نمی‌توانم تاسف خود را نسبت به عدم حضور جمع قابل توجهی از دانشجویانمان که به هر دلیل امروز در دانشگاه‌ها و چنین نشست‌هایی حضور ندارند اظهار نکنم گفت: انشاء‌الله تمهیداتی اندیشیده شود که این وضع سامان یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به پیشینه مطرح شدن موضوع هدفمند شدن یارانه‌ها و ارائه آن از سوی دولت گفت: وقتی این لایحه به مجلس رسید آقای مصباحی مقدم گزارشی از کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی دولت را به مجلس ارائه کرد که حکایت از آن داشت که این لایحه زمانی‌که در دولت تصویب شده دارای ابهاماتی بود.

وی با بیان اینکه مجلس پس از ورود به بحث تصویب قانون هر روز مشکلاتی را با دولت داشت تشکیل صندوقی در اختیار دولت برای واریز درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و پیش‌بینی این موضوع در قوانین سنواتی را نمونه آن عنوان کرد و گفت: امروز فکر می‌کنم که دولت به دلایل خاصی دلیلی برای اجرای این قانون نمی‌بیند در حالی‌که زمانی فکر می‌کرد که این طرح باید اجرا شود و با اقداماتی قصد دارد مسئولیت عدم اجرا را متوجه مجلس کند.

انصاری ادامه داد: هنوز هم پس از گذشت مدتی از تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها اراده‌ای جدی در دولت برای اجرای آن نمی‌بینم. چنان‌چه مراحلی از آن شروع شده ولی ممکن است در مراحل بعد متوقف شود. دلیل من برای این ادعا اظهارات رئیس‌ دولت در نامه‌ای که به لاریجانی و البته مشابه آن‌را به مقام معظم رهبری نوشته بود است. احمدی‌نژاد در این نامه مصوبه مجلس را بسیار پیچیده و دارای ابهام عنوان کرده بود که مشکلات فراوانی را برای مسئولین در اجرا و مردم وارد می‌کند.

در بخش دیگری از این مناظره مصباحی‌مقدم به بحث‌هایی در خصوص بودجه پرداخت و گفت: در حالی‌که باید اتکا به درآمدهای نفتی در بودجه را کاهش دهیم امسال نیز اتکا به نفت نسبت به سال گذشته در بودجه افزایش یافته است البته شاید بتوان گفت اتکای نسبی ما به نفت کاهش یافته اما باید دید که عدد مطلق در این قضیه چیست که آن اتکای به برداشت از ارز نفتی است و این عدد بیشتر شده است. به نحوی که برداشت دولت از ارز نفتی البته با موافقت مجلس افزایش یافته و حتی در مواردی برداشت دولت از ارز نفتی را بدون موافقت مجلس نیز داشته‌ایم که برداشت از حساب شرکت ملی نفت برای واردات بنزین از آن جمله است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرد که در بودجه امسال نیز با کسری بودجه مواجه‌ خواهیم بود.

وی سپس با انتقاد از برنامه پنجم توسعه با بیان اینکه برنامه‌ها باید دارای قالب و هدف باشند گفت: برنامه پنجم توسعه حتی از اسم برنامه و قالب برنامه به قدری دور است زیرا در برنامه باید هدف‌هایی مشخص شود که من این‌گونه اهداف را مشاهده نمی‌کنم بنابراین مجلس باید با کار دقیق‌تر برنامه‌ای تنظیم کند تا نام برنامه لایق آن باشد.

همچنین جمشید انصاری با اشاره به ارقام پیش‌بینی شده در بودجه برای امور مختلف و عدم تحقق اهدفی که از پیش تعیین شده گفت: مشکل منابع درآمدی بودجه کشور ۲ بخش است یکی پیش‌بینی‌هایی که دولت کرده و قابل تحقق نیست و دیگری مواردی که مجلس به آن افزوده و قابل تحقق نیست.

وی گفت: به عنوان مثال اعتبارات عمرانی ما برخلاف گزارش مجلس مبنی بر افزایش ۱۱۰ درصدی امسال نیز در حد همان ۱۷، ۱۸ هزار میلیاردی که پارسال بود خواهد بود.

در ادامه مناظره حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم و جمشید انصاری سئوالاتی نیز از سوی دانشجویان مطرح شد که ۲ میهمان برنامه به سئوالات پاسخ دادند.

نماینده فراکسیون خط امام مجلس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دلیل منتفی شدن خوشه‌بندی‌ها چیست و بخشی از اعضای جامعه که نیازمند دریافت یارانه‌ هستند به اینترنت دسترسی ندارند تا در جریان اقدامات مقتضی در این زمینه قرار گیرند، اظهار داشت: البته بسیاری از این سئوالات برای ما نیز ایجاد شده است اما دولتی‌ها مدعی‌اند که حدود ۸۵ درصد از مردم فرم وضعیت خانوار را پر کرده‌اند اما واقعیت این است که این طرح در اجرا خالی از اشکال نخواهد بود.

وی ادامه داد: البته اگر بلافاصله پس از جنگ این کار آغاز می‌شد حتما امروز در مرحله دیگری بودیم اما خوب به دلایلی صورت نگرفت.

وی سپس با انتقاد از برخی اظهارات مبنی بر اینکه اجرای هدفمندی یارانه‌ها تنها با جسارت و جرات خاص دولت نهم آغاز شده و با بیان اینکه اداره کشور را نمی‌توان با افسانه‌سرایی سامان داد گفت: این چه جسارتی است که همانند فتحعلی‌شاه شمشیر بر می‌کشند به قصد حمله به رم اما قدمی هم پیش نمی‌گذارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به مصباحی‌مقدم گفت: چنان‌چه مجلس هفتم در قانون برنامه چهارم ماده ۳ را تغییر نمی‌داد امروز ۶ سال جلوتر بودیم.

مصباحی مقدم در پاسخ گفت:برنامه چهارم اصولا نوشته شد برای دولت نهم و درخصوص بحث جرات و جسارت برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها نیز باید توجه داشت که این موضوع هم در برنامه دوم مورد اشاره بود و هم در برنامه سوم آمده بود و این‌که می‌گوییم جرات اجرا ناظر به این موضوع است. البته من شنیدم که آقای هاشمی رفسنجانی نیز گفته بود من این کار را انجام می‌دهم اما مجلس وقت اجازه نداده بود.

وی درخصوص اصلاح ماده ۳ برنامه چهارم از سوی مجلس هفتم گفت: در رابطه با قیمت حامل‌های انرژی اگر آن اقدامات صورت نمی‌گرفت موجی از اعتراض ایجاد می‌کرد که نه فقط سقوط دولت بلکه انتظار سقوط نظام هم می‌رفت.

مصباحی‌مقدم در بخش دیگری از پاسخ خود گفت: البته تورم نه ناشی از اصلاح ماده ۳ بلکه از یک عامل دیگر بود و آن احمدی‌نژاد بود که گفت" تا کی ارزهای نفتی در بانک‌ها بماند، باید از آنها استفاده کنیم".

انصاری با اشاره به بخشی از صحبت‌های مصباحی‌مقدم گفت: البته برخی از دوستان معتقدند که هدفمند کردن یارانه‌ها توسط اصلاح‌طلبان زیاد به درد نمی‌خورد و می‌گویند که ما باید آن‌را اجرا کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به تمام تصمیمات ما وجهی از سیاست آویخته است گفت: در جلسه‌ای که برای بررسی در این خصوص برگزار شد من به لاریجانی گفتم که این بحث و تصمیم آن (هدفمندی یارانه‌ها) ملی است و اجازه دهید تا در فضای غیرسیاسی بررسی شود که رئیس مجلس شورای اسلامی گفت" اساسا در مجلس چیزی فارغ از سیاست وجود ندارد."

وی با بیان اینکه کوچک‌ترین مسائل سیاسی و امنیتی می‌تواند اجرای این طرح را متوقف کند گفت: باید ملاحظات دقیق سیاسی، اجتماعی و امنیتی را در اجرای آن داشته باشیم زیرا اگرچه این طرح در مبانی خود اقتصادی است اما در اجرا کاملا سیاسی است.

در ادامه این نشست خبری دانشجوی دیگری با اشاره به حوادث پس از انتخابات و حادثه کوی دانشگاه از عدم انتشار گزارش کمیته ویژه مجلس در این خصوص انتقاد کرد و گفت: چرا گزارش این کمیته هیچ‌گاه منتشر نشد آیا گزارش کهریزک که در آن افرادی متهم شدند اما در عین حال هنوز در دولت دارای سمت هستند برای مجلس تجربه شد تا دیگر از این گزارش‌ها ارئه ندهد؟ که مصباحی‌مقدم گفت: بنده شخصا وارد ماهیت این موضوع نشده‌ام و می‌توان از اعضای این کمیته که از فراکسیون اقلیت نیز در آن عضو هستند جویا شد مجلس باید اهتمام بیشتری از خود نشان دهد زیرا برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که فرد از چه گروه یا طایفه‌ای باشد بلکه باید به مسائل رسیدگی شود.

در همین لحظه جمشید انصاری با بیان اینکه اصلا از اعضای فراکسیون اقلیت در این گروه حضور نداشتند به نحوه شکل‌گیری آن اشاره کرد و گفت: اساسا در مجلس کمیته‌ای برای پیگیری کوی دانشگاه تشکیل نشد به نحوی که پس از حادثه کوی دانشگاه در سحرگاه ۲۵ خرداد تعدادی از همکاران ما که تنها به مایه ارتباطشان با دانشگاه تهران حاضر شده بودند اطلاعاتی حاصل کردند.

وی افزود: نادران، سروری و کاتوزیان وقتی که بخشی از ماوقع را از دانشجویان شنیدند با آقایان عباسپور و ابوترابی تماس گرفته و موضوع را مطرح می‌کنند و این دو نیز به آنان ملحق شده و خود به صورت داوطلبانه پیگیری می‌کنند.

انصاری خاطرنشان کرد:در ادامه وقتی که پاره‌ای اطلاعات را به لاریجانی ارائه می‌دهند وی می‌گوید شما که به این قضیه وارد شده‌اید گزارشی ارائه دهید. بنابراین این افراد از ابتدا هم از سوی رئیس‌ مجلس انتخاب نشده بودند و البته از سوی مجلس نیز انتخاب نشده بودند بلکه از روی احساس تکلیف و علاقه این کار را انجام داده بودند.

وی با بیان اینکه از اقلیت کسی در این گروه حضور نداشت گفت: ۲، ۳ روز پس از آن زمانی‌که این افراد گزارشی از قضیه را به جلسه غیرعلنی داخل مجلس می‌آورند زاکانی نیز به آنها اضافه می‌شود البته بخشی از گزارش ابوترابی‌فر با اعتراض اقلیت مجلس مواجه شد و حتی برخی از دوستان نیز به خود این گروه که چگونه تشکیل شده‌اند اعتراض کردند که در نتیجه اعضای این گروه کار را رها کردند.

انصاری تصریح کرد: بنابراین تعابیری مثل کمیته حقیقت‌یاب و ویژه اساسا وجود خارجی نداشته و دوستان ما بر اساس علاقه این کار را آغاز کردند در عین حال باید از این موضوع گزارش رسمی منتشر می‌شد که به نظرم این امر کوتاهی‌های مجلس در این قضیه است.

وی تاکید کرد: البته همان موقع در رابطه با کوی دانشگاه از من سئوال شد که من گفتم راجع‌به آنچه که اتفاق افتاده و عاملان آن هیچ ابهامی نیست و مشخص است که چه کسانی حمله کرده‌اند اما اراده‌ای برای برخورد وجود ندارد.

این نماینده عضو فراکسیون خط امام در خصوص بخشی از اظهارات مصباحی‌مقدم مبنی بر اینکه درگیر مباحث اقتصادی مجلس بوده و مجال پرداختن به این موضوع را نداشته گفت: آقای مصباحی‌مقدم حفظ ظاهر می‌کند.

وی گفت: بنابراین منتظر نباشید گزارشی از سوی مجلس در این خصوص ارائه شود زیرا کمیته‌ای نه از سوی رئیس مجلس و نه خود مجلس انتخاب نشده است.

انصاری افزود: البته در همان ابتدا برخی از نمایندگان که مسائل را فتنه می‌خواندند و پرداختن به آن‌را منطبق با مصالح نمی‌دانستند .عده‌ای هم به اعضای کمیته معترض بودند که من به رئیس مجلس گفتم فردی از دوستان ما در این کمیته وجود ندارد و لاریجانی گفت من کمیته‌ای تشکیل نداده‌ام شما نیز می‌توانید خود با آن جمع همکاری کنید.

سپس یکی از دانشجویان با ارائه مواردی از احضاریه دادگاه‌های انقلاب به دانشجویان گفت: اخیرا احضاریه‌هایی حتی از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح ابلاغ می‌شود که این موضوع با قوانین منطبق نیست زیرا سازمان قضایی نیروهای مسلح خاص نیروهای مسلح است نه دانشجویان که مصباحی‌مقدم با مشاهده آنها گفت: نمونه‌ای از احضارنامه‌ها را به من بدهید و البته تا جایی که بتوانم موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی با بیان اینکه من از زاویه دیگری به این موضوع نگاه می‌کنم و ضرورتی نمی‌بینم آن‌را عنوان کنم گفت: نسبت به این موضوع حساس شده‌ام و حتما در خصوص این مساله تحقیق می‌کنم و سعی می‌کنم در مجلس آن‌را دنبال کنم.


 


کلمه: جمعی از اعضای شعبه آذربایجان شرقی و شعبه زنجان سازمان دانش آموختگان ایران با خانواده دکتر زیدآبادی دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) دیدار کردند.

به گزارش تحول سبز اعضای شعب زنجان و آذربایجان شرقی ادوار تحکیم وحدت در این دیدار در جریان آخرین وضعیت پرونده دکترزیدآبادی و سلامتی ایشان قرار گرفتند.

مهدیه محمدی همسر دکتر زیدآبادی در این دیدار باتوجه به ملاقات اخیر خود با دکتر زید آبادی وضعیت روحی وی را خوب توصیف کرده و با انتقاد از برخوردهای صورت گرفته با دکتر زیدآبادی و سایر زندانیان سیاسی اعلام کرد که با توجه به بیگناهی آشکار همسرش و پاسخگو نبودن مسئولین قضایی ، وی دیگر حاضر نیست برای درخواست مرخصی به دادگاه مراجعه کند.

در این دیدارحاضرین با آرزوی آزادی هرچه سریعتر دبیر کل سازمان دانش آموختگان از استقامت و پایداری خانواده ایشان به ویژه همسر وی قدردانی نمودند.


 


کلمه:عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس با انتقاد از عدم اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی در واگذاری امور به بخش خصوصی، تصریح کرد:« متاسفانه اجرای این اصل به درستی صورت نمی‌گیرد و همچنان شاهد هستیم که پروژه های بزرگ در دست دولت یا سپاه است و بخش خصوصی نقشی ندارد.»

امین شعبانی درباره واگذاری اپراتور سوم به شرکت زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی به «پارلمان‌نیوز»، گفت:« تاکنون اقتصاد دولتی بود که با تصویب اصل ۴۴ به شبه دولتی تبدیل شده و امور از بخش دولتی به شرکتهای زیرمجموعه آن واگذار می‌شود.»

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه این موضوع مغایر اهداف و مصوبه اصل ۴۴ برای تقویت بخش خصوصی است، اظهار داشت:«طبق برنامه چهارم دولت موظف بود از واگذاری امور به بخش خصوصی، ۷ هزار میلیارد درآمد از فروش سهام کسب کند اما در پایان سال تنها در جذب دو هزار میلیارد موفق بود که این نشان می‌دهد اصل ۴۴ به درستی اجرایی نشده است.»

نماینده مردم سنندج تاکید کرد:« سازمان تامین اجتماعی با آنکه هیات مدیره دارد اما زیر نظر وزیر رفاه است و نمی‌توان گفت اپراتور سوم به بخش خصوصی واگذار شده بلکه هنوز در دست دولت است.»

شعبانی با تاکید براینکه به نفع دولت است که امور اجرایی را به بخش خصوصی واگذار و خود نظارت کند گفت:« شاهد آن هستییم که اکثر پروژه‌های بزرگ به سپاه و دولت واگذار می‌شود.»

وی با بیان اینکه پیشرفت توان دفاعی و امنیتی سپاه جای تقدیر دارد و به خوبی از عهده وظایفشان بر می‌آیند، افزود:« اما پروژه‌های اقتصادی که در اختیار سپاه است می‌تواند به بخش خصوصی واگذار شود تا شبهه دخالت نظامیان در اقتصاد مطرح نباشد و امور در جهت تامین اشتغال جوانان تحصیلکرده پیش برود.»

نماینده سنندج تصریح کرد:« واگذاری پروژه به بخش خوصی و تقویت حمایت آنها برای اجرا در استان‌های محروم کشور همچون کردستان از اهمیت بالایی برخوردار است.»


 


کلمه:سیدمصطفی تاج‌زاده که دوشب قبل به دلیل شدت درد مجددا در بیمارستان بستری شده بود، روز گذشته تحت عمل جراحی دیسک قرار گرفت.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات که اعلام آمادگی کرده بود که روز گذشته خود را به اوین معرفی کند به دلیل انجام این عمل جراحی در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارد.

بر اساس اخبار رسیده علی‌رغم وضع نامناسب جسمی تاج‌زاده، ماموران امنیتی و قضایی مصر به بازگشت فوری او به زندان هستند.

به گفته فخرالسادات محتشمی‌پور، بیماری دیسک تاج‌زاده دارای سابقه قبلی است اما در مدت بازداشت تشدید و علی‌رغم انجام ام‌آرآی در زمانی که در بازداشت به سر می‌برد برای معالجه و عمل او اقدامی صورت نگرفت در صورتی که اگر این عمل دو ماه پیش صورت گرفته بود بیماری تاج‌زاده تا این مرحله پیشروی نمی‌کرد.


 


کلمه:عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، از فشارهای وارده و مراجعات مکرر از سوی کارگران ساختمانی به نمایندگان مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد “این کارگران خواهان تصویب قوانین حمایتی بوده‌اند که مجلس به این درخواست‌ها پاسخ داد و قانون بیمه کارگران ساختمانی را تصویب و بودجه آن را نیز تامین کرد و برای حل مشکلات کارگران ساختمانی بیمه اجباری آنها را به قانون تبدیل نمود؛ اما هنوز دولت برای اجرای آن گامی برنداشته است.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی شهریاری با بیان اینکه “کارگران ساختمانی که دچار حادثه می‌شوند به دلیل نبود پشتوانه حمایتی از جمله بیمه، هیچ اطمینانی از بابت تامین بودن فردای خانواده خود ندارند”، خاطرنشان کرد “کارگران بسیاری را سراغ داریم که از داربست افتاده وقطع نخاع شده‌اند اما به دلیل نبود بیمه، مدتهاست در خانه افتاده و با دریافت صدقه‌ امرارمعاش می‌کنند و این در حالی است که با بیمه می‌توان این معضلات را به حداقل ممکن برساند. ”

نتیجۀ مراجعات مکرر

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، همچنین از مراجعه مکرر کارگران ساختمانی به نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: این کارگران خواهان تصویب قوانین حمایتی بوده‌اند که مجلس به این درخواست‌ها پاسخ داد و قانون بیمه کارگران ساختمانی را تصویب و بودجه آن را نیز تامین کرد.

موانع اجرای قانون؛ دولت و کارفارمایان

وی با اعلام اینکه بیمه نکردن کارگران ساختمانی برای کارفرمایان وانبوه سازان عادت شده بود؛ گفت: از یک‌سو این گروه از کارفرمایان از این قانون راضی نیستند و از سوی دیگر دولت نیز در اجرای آن کوتاهی می‌کند.

شهریاری از وجودتعداد زیادی کارگر ساختمانی در حرفه‌های گوناگون صنعت ساختمانی خبر داد و گفت: متاسفانه این شغل ساماندهی نشده و میان کارگران‌ متخصص و افراد بی‌سابقه و بی‌تجربه تفاوتی نیست؛ کارگری که امروز وارد این حرفه شده با کارگری که سال‌هاست استادکار شده، هر دو سر یک چهار راه می‌ایستند واین ظلمی آشکار در حق کارگران با تجربه است.

لزوم بازنگری

وی با اعلام اینکه نمایندگان مجلس به دنبال طرحی هستند تا کارگران ساختمانی ساماندهی شوند گفت: باید مشخص شود که این کارگر کار را از کجا شروع کرده چه مراحلی را گذرانده و اکنون تا چه حد تجربه و تخصص دارد تا بر مبنای آن کارت شناسایی برای کارگران ساختمانی صادر شود.

وزیر: فکرهایی شده است

همزمان صادق محصولی، وزیررفاه وتامین اجتماعیِ دولت دهم، خاطرنشان کرد “در قانون بودجه سال ۸۹ در رابطه با نظام جامع تامین اجتماعی پیش‌بینی‌های خوبی انجام‌‌گرفته است و در سال جاری علاوه بر بیمه اجتماعی باربران، خادمان مساجد و برخی گروه‌های دیگر برای قالیبافان و کارگران ساختمانی هم فکر شده است.”

محصولی درمراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان خدمات درمانی، درجمع خبرنگاران با بیان اینکه آیین‌نامه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی درحال اتمام در کمیسیون‌های دولت است، تصریح کرد: به زودی این آیین‌نامه مورد تصویب هیات دولت قرار می‌گیرد و وعده می‌دهم که این زمان بیشتر از یک ماه طول نخواهد‌کشید.


 


کلمه:در آستانه ایام فاطمیه، مراسم افطاری خانواده زندانیان سیاسی امشب در منزل یکی از زندانیان با قرائت دعای توسل و آزادی برای رهایی زندانیان در بند برگزار شد.

به گزارش جرس در این مراسم که خانواده های زندانیان سیاسی، اعضای جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ، جمعی از اصلاح طلبان، دانشجویان و تعدادی از خانواده شهیدان سبز حضور داشتند، پس از نماز جماعت، مراسم افطاری و دعای توسل برگزارشد.

در این مراسم روحانی که با حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان همراه بود، سپس دعای توسل توسط خانواده ها قرائت شد و برای آزادی هر چه زودتر زندانیان دعا شد.

خانواده های زندانیان سیاسی بدنبال اعلام روزه سیاسی زندانیان در اوین ، در یک اقدام سمبولیک و برای نشان دادن همبستگی خود با زندانیان و حمایت از خواسته های قانونی و برحق آنان از هفته گذشته روزه خود را شروع کرده اند.

این روزه ها قرار است تا ۲۲ خرداد سالگرد انتخابات مهندسی شده ادامه داشته باشد. در حال حاضر روزهای دوشنیه و پنجشنبه زندانیان سیاسی و خانواده ها و دوستان آنان برای همبستگی این دو روز را روزه می گیرند.

خبرهای رسیده از اوین حاکی است علاوه بر زندانیان بند ۳۵۰، سایر زندانیان سیاسی بندهای دیگر هم روزه هستند.

لازم به ذکر است زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، طی روزهای اخیر، در نامه ای خطاب به مراجع تقلید، از عدم استقلال قضاتِ کشور، عدم رعایت اخلاق توسط مأموران و بازجویان، عدم امکان استخدام وکیل مناسب، بدرفتاری و شکنجه در جریان بازجویی ها، فشار بر خانواده ها و صحنه سازی برای دادگاه های دسته جمعی علنی، به شدت انتقاد کرده و با اعلام درخواست های زیر، آغاز روزه های سیاسی خود را علنی کرده بودند:

“لغو و تقلیل احکام صادره علیه زندانیان سیاسی ، امنیتی و مطبوعاتی در دادگاههای فرمایشی پس از خرداد ۸۸

آزادی فوری کلیه بازداشت شدگان تا زمان برگزاری دادگاه ها ، با قید وثیقه و کفالت

رعایت اصل ۱۶۸ قانون اساسی در کلیه محاکم

رسیدگی به روند غیر قانونی و غیر عادلانه بازجویی ها ، دادرسی ها و مجازات متخلفان در تمامی سطوح:

بهبود وضعیت غذایی ، بهداشتی ، رفاهی و تفریحی کلیه زندانیان و بازداشت شدگان.”

پیش از این نیز زندانیان با ارسال نامه ای برای علما و مراجع از ظلمی که بر آنان می رود گلایه کرده بودند.


 


کلمه: در پی خبرسازی‌های دروغین رسانه هایِ حامیِ دولت و همچنین اتهام زنی‌های اخیر برخی نشریاتِ متعلق به نهادهای نظامی و شبه نظامی پیرامون دارائی های فائزه هاشمی رفسنجانی و “افتتاح برج مجللِ وی در شمال تهران”، تکذیبیه‌ای از سوی دفتر فائزه هاشمی در این زمینه منتشر شد و در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

فائزه هاشمی در این تکذیبیه نوشته است:

“هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک

الف ) روزنامه جوان مورخ ۵ اردیبهشت ۸۹ با چاپ عکس برجی در خیابان نیاوران تهران و ارایه توضیحات و نوشته هایی که همزمان در چند سایت و خبرگزاری هم منتشر شده، مالکیت این برج را غیر مستقیم به اینجانب نسبت داده است.

ب ) حـقیقت نیـوز در ۳۰ فروردین ۸۹ از قـول یـک مقام امنیتی نقل کرد که نیمی از بودجه شبکه ماهواره ای فارسی وان توسط اینجانب تأمین می گردد و همچنین اینجانب سرمایه گذاری هنگفتی در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی کرده ام.

ج ) ماهنامه سیاسی- اعتقادی ایران فردا متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد رودهن در شماره دی ماه ۱۳۸۸ خود در صفحات ۲۴ و ۲۵ اکاذیب زیر را به اینجانب نسبت داده است:

ساختمان سازی در مناطق جنگلی کانادا و داشتن شرکت ساختمانی

سرمایه گذاری در تجارت نفت

مالکیت شرکت واردات و صادرات لوازم آرایشی

مالکیت باشگاه اسب سواری به مساحت ۳۰۰۰ هکتار در سیمین دشت فیروزکوه

مالکیت ویلای چهار طبقه در کلاردشت (همراه عکس)

دیدار با روحانی اعظم رژیم اسرائیل

ساماندهی دختران فیروزه ای و سفارش ۲۰۰ هزار مانتوی سبز

حضور در میدان هفتم تیر سوار بر موتور در روز قدس

سخنرانی در دانشکده علوم انسانی واحد علوم تحقیقات در ۱۶ آذر

و دروغ های بسیار دیگر

ضمن تکذیب کامل کلیۀ مطالب فوق، توجه مردم عزیز را به نکات زیر جلب می نمایم:

یک – روزنامه جوان متعلق به سپاه پاسداران ( با بودجه بیت المال) و مقام امنیتی مورد ادعای سایت حقیقت نیوز( بخوانید دروغ نیوز) و ارگان بسیج در دانشگاه، دروغ را رسالت خویش قرار داده و معلوم نیست مجوز شرعی بیان این همه دروغ را از کجا گرفته اند؟!

جای تأسف است نهادهایی که طبق وظیفه قانونی خود حافظ امینت کشور، جامعه و تک تک افراد باشند، خود به بیان و انتشار چنین دروغ هایی در تخریب افراد و مخدوش کردن امنیت فردی، اجتماعی و روانی آنان و مسموم کردن فضای جامعه دست می زنند.

دو ـ گویی از ابتدای سال همت مضاعف و کار مضاعف، گروهی در تبعیت از این نامگذاری، تمامی همت و تلاش خود را در ترویج دروغ و تهمت و افترا گذاشته اند که نشان از استیصال و به بن بست رسیدن طرح های ساختار شکنانه سال گذشته آنان بوده و سناریوها را در این سال عوض کرده اند.

سه ـ این گونه دروغ پردازی های آشکار ناشی از مصونیتی است که در سایه تعلل قوه قضائیه حاصل شده است. عدم انجام وظیفه توسط قوه قضائیه در رسیدگی به شکایات اینجانب و بسیاری دیگر کار را به اینجا رسانده که گروهی با آزادی و مصونیت کامل و حتی قربه الی الله دروغ بگویند و نیات پلید و غیر اسلامی و غیر انسانی خود را عملی کنند. بدیهی است که قوه قضائیه نیز به دلیل بکارگیری این رویه، مانند گویندگان و منتشرکنندگان این اخبار کذب باید در مقابل ملت و خدا و در پیشگاه تاریخ پاسخگو باشد.

چهار ـ شکایت خود را از این رسانه ها به قوه قضائیه تسلیم خواهم کرد، گرچه مطمئن هستم مـثل همه شکـایت های اینجانب، خانواده من و سایر افراد تحت ظلم، این شکایات هم به بایگانی سپـرده می شود. اما همان گونه که تاریخ به ما آموخته است که هیچ ظلمی پایدار نخواهد بود، بـالاخره روزی می رسد که این مظالم مـورد رسیدگی قرار گرفته و از طـرفی پاسخگوی مردمی باشم که می گویند چرا دروغ ها را تکذیب نمی کنید و چرا شکایت نمی کنید.

پنج – هر چند می دانم دست اندر کاران بنگاههای دروغ پراکنی فوق نسبت به دروغ های خود آگاهی کامل دارند،اما جهت تنویر افکار عمومی بگویم که براساس استعلام از شهرداری منطقه یک تهران، برج مذکور در روزنامه جوان با شماره پلاک ۲۸۱ ( قدیم) و۲۴۶( جدید) در نیاوران، میدان یاسر، خیابان شهید باهنر به نام«گل سنگ» و شرکت آوا متعلق به شخصی به نام جواد شهسواری و بیست و نه نفر از شرکاست که پایان کار آن به شماره کامپیوتری ۳۲۳۷ در تاریخ هفدهم اسفند ماه ۸۸از سوی شهرداری منطقه مذکور صادر شده است و بنده هیچ سهمی در آن برج ندارم. ”

لازم به ذکر است طی ماههای بعد از انتخابات، حامیان دولت و رسانه هایِ ارگانِ آنان، بدلیل حمایت خانوادۀ هاشمی رفسنجانی از جنبش مردم ایران، حملات و اتهامات زیادی را متوجه هاشمی آنان کرده و برخی از اعضای آن خانواده را بازداشت یا تهدید به بازداشت و تشکیل پرونده قضایی کرد.


 


کلمه –گروه سیاسی: زندانیان سیاسی که پیش از این قرار بود آزاد شوند ، به مرخصی بیایند و تکلیفشان مشخص شود ، آزاد نشدند ، دوباره به زندان بازگشتند و هنوز بلاتکلیف هستند. برخی از کارشناسان سیاسی ،دلیلش را این روزها در اختلاف نظر وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی با دادستانی و قوه قضائیه جست و جو می کنند.

به گزارش کلمه، در روزهای اخیر اغلب زندانیانی که در آستانه نوروز به صورت موقت آزاد شده بودند ،به زندان بازگشته و یا به وزارت اطلاعات احضار شده اند.به برخی از آنها گفته شده برای بازگشت به زندان آماده باشند .

اخبار رسیده حاکی از این مساله است که دادستانی و قوه قضائیه خواهان حل موضوع زندانیان سیاسی هستند. زندانیانی که همچون لکه سیاهی بر تارک قوه قضائیه ای نشسته که می خواهد مستقل باشد و در عین حال عدالت را اجرا کند . چیزهایی که اکنون زیر سوال رفته است.

جعفری دولت ابادی که به جای مرتضوی آمد ، رفتار و گفتارش نشان می داد که می خواهد به عنوان دادستان تهران باشد و نه عامل نیروهای امنیتی و اطلاعاتی . آنگونه که مرتضوی و همکارانش بودند . به همین دلیل مخالفت هایی با برخی از بازپرس ها و قاضی های دادگاه انقلاب داشت . بازپرس ها و قاضی هایی که نماینده وزارت اطلاعات بودند و هستند تا نماینده دادستانی و قوه قضائیه . دولت آبادی می خواست استقلال به آنها ببخشد . برخی ها را جابجا کردند و تعدادی را بازنشسته .و برای برخی هم که پرونده های مالی ، اخلاقی و سوء رفتار به ویژه در کهریزک تهیه شده بود تکلیف روشن بود . مهم ترین افرادی که کنار گذاشته شدند قاضی حداد و بازپرس حیدری فر و بازپرس سبحانی در شعبه امنیت دادگاه انقلاب بودند.

اگر حکم های صادره برای متمهان پس از انتخابات نگاه شود این اختلاف رفتار تا حدودی دیده می شود . آنهایی که در دوران قاضی مرتضوی و دوستانش حکم گرفتند ، با آن احکام سنگین همچنان در زندان هستند . اما آنهایی هم که تازه پرونده شان به دادگاه تجدید نظر رفته حکم های شان سبکتر شده است ،همچنان که وثیقه هایی که از سوی بازپرس های تازه منصوب شده از سوی جعفری دولت آبادی تعیین می شوند ، سبک تر شده است.

اما ماموران وزارت اطلاعات دولت احمدی نژاد از این رویه دادستانی راضی نیستند. نه از حکم هایی که داده می شود و نه از اقداماتی که برای آزاد کردن و به مرخصی فرستادن زندانیان صورت می گیرد . برای همین زندانیان به مرخصی آمده را وزارت اطلاعات احضار می کند و از آنها می خواهد که مصاحبه کنند و خود را ” بشکنند ” ، و یا به زندان بازگردند . روند آزادی ها نه فقط متوقف که معکوس هم شده است . بازداشتی های جدید و بازگرداندن زندانیان به مرخصی آمده .

پیش از این و در روزهای منتهی به سال جدید خبرها حاکی از کاهش تعداد زندانیان و آزادی آنها تحت عنوان مرخصی بود . اما در عمل این روند متوقف شده است . توافق شده بود که همه آزاد شوند . اما گویا این توافق به هم خورده و روند امور راه دیگری را طی می کند. بازداشت مرعشی و بازگرداندن عبدالله مومنی ، عرب سرخی و کیوان صمیمی و تعداد دیگری از زندانیان به مرخصی آمده به زندان ، نشانه هایی از به هم خوردن توافق صورت گرفته در سطوح بالای حکومت است.

علاوه بر این شنیده شده که سپاه نیز با ادامه بازداشت ها و زندانی کردن ها مخالف است . اما این تنها وزارت اطلاعات احمدی نژاد است که همچنان می خواهد بازجویی ها و دادگاه و اعتراف گیری ها ادامه داشته باشد . دلیلش هم واگذاری وزارت اطلاعات در دولت دهم به شخص احمدی نژاد است . تا پیش از این وزارت اطلاعات در تعامل کامل با رهبری بوده اما در دولت دهم این وزارت خانه به احمدی نژاد سپرده شده است . تصفیه ، بازنشسته کردن و خانه نشین شدن و جابجا کردن بسیاری از نیروهای قدیمی این وزارتخانه ، نخستین اقدامی بود که در این وزارتخانه صورت گرفته است . نیروهایی را به استخدام گرفته اند که بیش از مهارت های فنی و نرم افزاری مهارت های سخت افزاری و … دارند به گونه ای که حالا بسیاری از زندانیان سیاسی می گویند کاش ما را سپاه دستگیر کرده بود . چیزی که تا پیش از این برعکس بود و تمام فعالان سیاسی کشور در سالهای اخیر ترجیح می دادند وزارت اطلاعات آنها را دستگیر کند .

به نظر می رسد اصلی ترین قربانی اختلافات بین این سه دستگاه امنیتی و قضائیه همچنان زندانیان سیاسی و خانواده های آنها هستند . زندانیانی که اینک به صورت عمده در بند های ۳۵۰ ،۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین نگه داری می شوند .


 


کلمه- زهرا رهنورد : دراینجا من زهرا رهنورد بعنوان فرد کوچکی از ملت – همانطور که در گذشته بارها اعلام کرده ام – اعلام می کنم که به شخصه ترجیح می دادم که هزار بار خونم ریخته شود، قطعه قطعه شوم، اما قطره خونی حتی از سرانگشت کسی به زمین نریزد. سران جنبش سبز نیز بارها چنین مضمونی را در سخنان خود اعلام کرده اند که از جان خود گشته اند و هیچیک چیزی نمی خواهند جز سرافرازی و سعادت ملت؛ یعنی آزادی، دموکراسی، و قانونگرایی و رفاه ملی.

• اما این چه منتی است که بر سر ما می گذارید که محیطی امنیتی و پلیسی در جامعه برقرار کرده اید؟

• این چه منتی است که بر سر اصلاحات و رهبران آن که جوانان، زنان، و مردان را در خیابانها به گلوله بسته اید، و زندانها را پر کرده اید از انسانهای شریف، انسانهایی که فریادرسی جز خدا را ندارند؟

• این چه منتی است که آزادیخواهان را در انفرادیهای مخوف به غل و زنجیر کشیده اید؟ و عده ای را به بهانه های واهی و من درآوردی اعدام کرده اید؟

• و زنان را که عزت و آبروی ملتند در هلفدونی ها به اقرار وادار می کنید و البته موفق هم نمی شوید؟

ای کاش به جای اینهمه اقدامات بی فایده، با سران اصلاحات و معترضین ملت به گفتگو می نشستید و گره ای را که با دست باز می شود، به دندانهای کند خودتان نمی سپردید.

حالا هم فرصت باقی است. به مبارکی دو روز بزرگ، روز کارگر و معلم می توانید – به طور نسبی – نشان دهید که می خواهید دروغی را، که ادعا کرده اید، به راست و حقیقت نزدیک کنید:

۱٫ همه کارگران و معلمان زندانی را بعنوان مقدمه اولیه آزاد کنید.

۲٫ پس از مقدمه فوق، زنان را آزاد کنید و سپس باقی زندانیانی را که گمنام یا مشهور در سراسر کشور پخش کرده اید آزاد کنید.

۳٫ یک انتخابات آزاد و دموکراتیک را در کشور برگزار کنید

۴٫ به نصیحت مخالفان و نقد آنان توجه کنید که به ورشکستگی کشاندن اقتصاد ملی که حاصل آن بیکاری، اعتیاد و در هم ریختن خانواده ها است و بارها هشدار داده اند؛ یعنی کمربندها را محکم کنید، از واردات بی رویه که تراز تجاری کشور را منفی کرده است دست بردارید. بورکینافاسو و زیمبابوه و چین و امثالهم را که تاج سرتان کرده اید، کنار گذارید، تا طومار کارخانه های ورشکسته و شکمهای گرسنه و کودکان چشم انتظار غذا و لباس، و کارگران بیکار، محصول سیاستهای افتصادی غلط است، بسته شود.

۵٫ مطبوعات را که رکن چهارم نظامهای تفکیک قوا است آزاد کنید.

۶٫ با ایجاد فضای فرهنگی (نه امنیتی) شادی تنفسی فکورانه را به ملت هدیه کنید…

و البته همه اینها، برای اینکه بیش از این در سطح بین المللی و داخلی دروغگو جلوه نکنید، یک قدم از هزار قدمی است که پیش رو دارید.

منبع:جرس


 


کلمه:غلامحسین الهام گفت: دفاتر نظارتی شورای نگهبان، امین مردم هستند و باید در اعمال قانون و معیارها دقت نظر داشته باشند.

به گزارش ایسنا، این عضو حقوقدان شورای نگهبان در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دفاتر نظارتی انتخابات افزود: مسئولان استان‌ها باید به نحوه مطلوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

الهام  که علی رغم عضویت در شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری به نفع احمدی نژاد سخنرانی کرد گفت: ملت ایران با اراده و مسئولیت پذیری برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلاب به صفحه آمدند که پیروز نهایی میدان شدند. شورای نگهبان در این انتخابات به نحو مطلوبی به اعتماد مردم پاسخ داده و به دفاع از مبانی نظام اسلامی پرداخت.

غلامحسین الهام چندی پیش بدلیل سخنرانی حمایتی از احمدی نژاد در انتخابات که بدلیل عضویتش در شورای نگهبان خلاف قانون بود ،عذرخواهی کرد.اما مشخص نشد تکلیف حقوقی که از سایر کاندیداها و مردم تضعیع شد چگونه  با این عذر خواهی باید جبران شود!


 


کلمه: خانم روحانی، همسر استاد شهید مطهری، نسبت به اظهارات اخیر علی رضایی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی بسیج درباره علی مطهری ابراز تاسف و شگفتی کرد و خواستار عذر خواهی وی شد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: اینکه درمسائل سیاسی اختلاف نظر باشد و کسی از موضع دیگران از جمله فرزندان من انتقاد کند امری طبیعی است، اما آنچه باعث تعجب من شد این بود که رئیس سازمان عقیدتی سیاسی بسیج که باید در لباس روحانیت و بسیج بیش از هر کس دیگر صداقت و انصاف را رعایت کند در پاسخ به یک سوال مغرضانه، چنین القا کرده است که آقای علی مطهری یا دیگر فرزندان من با ولایت فقیه مشکل دارند.

حجت الاسلام علی رضایی روز گذشته در تشریح برنامه های ستاد بزرگداشت شهادت شهید مطهری در سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به خبرنگاری درباره دیدگاه های علی مطهری گفت:معتقدیم آقای علی مطهری در مسیری که از آن توقع می رفت با عزت طی کند، دچار مسائلی شد و باید پاسخگو باشد.

همسر شهید مطهری در این زمینه اضافه کرده است:این یک جفای بزرگ به شهید مطهری و بیت ماست و اصرار به دور کردن افراد از اطراف رهبری هنر نیست. وی با این سخن دشمنان را بی نهایت خوشحال کرد. من فرزندان خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسم و از ارادت خالصانه آنان به رهبری بیش از هر کسی آگاهم.

وی تصریح کرد:ایشان گفته‌اند به همین دلیل امسال بسیجیان فقط با من به عنوان همسر شهید مطهری دیدار می کنند و نه با فرزندان! گرچه اینگونه جملات تفرقه افکنانه مانع از آن نمی شود که من و فرزندانم مانند همیشه با دل و جان پذیرای خواهران و برادران عزیز بسیجی باشیم – و به دیدار با آنان افتخار می کنیم – اما پذیرش شخص ایشان در منزل شهید مطهری منوط به عذرخواهی ایشان خواهد بود.


 


کلمه:معاون سازمان خصوصی سازی از تعیین قیمت واگذاری شرکت رجاء و ۱۸ شرکت دیگر به تامین اجتماعی بابت طلب ۲٫۲ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

اسماعیل غلامی در گفت وگو با فارس ، اظهار داشت: طبق قانون بودجه سال گذشته مقرر شده شرکت رجاء و ۱۸ شرکت دیگر بابت رد دیون به سازمان تامین اجتماعی واگذار شوند.

وی ادامه داد: این واگذاری ها به ازای طلب بیش از ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی است.

غلامی گفت: در حال حاضر مراحل قیمت گذاری این ۱۹ شرکت در حال انجام است تا بعد از مشخص شدن قیمت ها، تشریفات نقل و انتقال نیز طی شود.


 


کلمه: بسیاری از کاربران اینترنت کشور معتقدند دلیل واقعی افت سرعت اینترنت در کشور از سوی مسؤولان عنوان نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، در دو هفته‌ اخیر شاهد سرعت بسیار پایین، قطعی و اختلالات گسترده در شبکه اینترنت بودیم، موضوع قطع اینترنت از این قرار بود که ظاهرا کابل بین‌المللی و دریایی شبکه اینترنت بین الملل smw4 قطع شده بود و حدود ۲۰ درصد ارتباطات کشور که از این مسیر تامین می‌شد دچار اختلال شد.

این اختلالات قرار بود روز ۳۱ فروردین ماه و بعد از تعمیر کابل دریایی (smw4 (sea-me-we4 که منشا آن هم در کشور ایتالیا است به پایان برسد ولی این امر محقق نشد و هنوز کاربران اینترنت شاهد اختلالات گسترده اینترنت هستند.

البته در ایران این بار اولی نیست که یکی از کابل‌های اصلی توسط لنگر کشتی قطع می‌شود ولی مسؤولان زیر ساخت ایران مدعی شده‌اند که به دلیل این‌که منشا قطعی پیش آمده یکی از فیبرهای بین‌المللی است، به همین دلیل نمی‌توانند مسیر پشتیبان و جایگزینی برای آن در نظر بگیرند، در حالی‌که پس از این اتفاق علاوه بر کاربران ایرانی، کاربران کشورهای دیگری مانند مصر، ایتالیا، فرانسه، عراق، لبنان، ترکیه، هند و … که ارتباط آنها نیز از طریق این کابل برقرار می‌شد شاهد افت شدید سرعت اینترنت شدند ولی دولت‌های مذکور به سرعت و پس از ایجاد اختلا‌ل اقدام به برقراری ارتباط از طریق راه‌های ارتباطی جایگزین چون ماهواره کردند اما مسئولین شرکت ارتباطات زیرساخت که متولی اصلی اینترنت و خطوط ارتباطی دیتای کشور هستند به نظر می‌رسد هنوز نتوانسته‌اند این اختلال‌ها را برطرف کنند.

فارغ از این اما ارتباط کشور ما از چندین نقطه ترکیه، بندر فجیره، کویت و … برقرار می‌شود، پس این اتفاق نمی‌توانست عامل اصلی این افت سرعت و اختلا‌ل باشد. قطعی کابل مذکور نیز نهایتا بیش از ۲ تا ۳ روز نمی‌توانست اینترنت کشور را دچار اختلا‌ل کند و همچنین که تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد ارتباط کشور از طریق کابلی که قطع شد برقرار می‌شود ولی اختلالات اینترنت در این دو هفته اخیر بسیار فراتر از یک قطعی کابل و ۲۰ درصد ظرفیت این کابل بود.

استفاده از اینترنت با سرعت بالا‌ و کیفیت مناسب حق هر ایرانی است. چرا سرعت اینترنت پرسرعت و رایگان در کشوری مانند کره‌جنوبی ۵۰۰ برابر سرعت اینترنت معمولی در ایران است که برای آن پول هم پرداخت می‌کنیم؟

از طرفی دیگر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی نیز در پاسخ به کاربران ناراضی علاوه بر موضوع قطعی این کابل دلایل دیگری را نیز برای افت اینترنت عنوان می‌کنند، دلایلی که هیچ وقت در سخنان مسؤولات اینترنت کشور اظهار نمی‌شود، درهمه اظهارنظرهای مسؤولان دلیل اختلالات اینترنت یا قطعی کابل داخلی است یا قطعی کابل خارجی، درحالی‌که حداقل ۱۰ ماه است کاربران با مشکلا‌ت عمده ناشی از پایین بودن شدید سرعت اینترنت روبرو هستند.

احتیاط یا کم فروشی مخابرات ؟

یکی از کارشناسان اینترنت در زمینه افت سرعت اینترنت در کشور می‌گوید: یکی از دلایل عمده عدم کیفیت مناسب اینترنت در کشور انحصاری کردن این شبکه به وسیله مخابرات و شرکت زیر ساخت است، البته در برخی اوقات شرکت ارتباطات زیر ساخت جهت ارائه اینترنت پرسرعت به کاربران احتیاط می‌کند.

اکبر بیات ادامه می‌دهد: ما بارها بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که برخلا‌ف اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی، دولت Gateway را در اختیار خود گرفته و این مخابرات است که ضمن خرید اینترنت از خارج کشور، در این زمینه فعالیت می‌کند در حالیکه کم‌فروشی مخابرات یا احتیاط آن در ارائه اینترنت، کاهش سرعت و کیفیت را در این سرویس موجب شده است. به طور مشخص فعلا‌ امکانات اینترنت کشور همه یک منشاء داشته و آن مخابرات است اما مخابرات کشور در حال حاضر جواب‌گوی نیاز فعلی در این زمینه نیست و هر روز سرعت اینترنت پایین آمده است و تمام شرکت‌ها در این زمینه با مشکل مواجه‌اند و شکایت دارند.

به گفته‌وی کیفیت پهنای باندی که مخابرات بهISP وISDP ها فروخته، حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد پایین‌تر از میزان پهنای باندی است که به آنها فروخته شده است.

بیات خاطرنشان کرد: در پروتکلIP یکسری بسته‌های اطلا‌عاتی وجود دارد و وقتی ارتباط اینترنتی برقرار می‌شود بسته‌ها در این ارتباط ارسال می‌شود که در بعضی مواقع و در بعضی جاها به دلیل تاخیر و سرعت کم ممکن است این اطلا‌عات به مقصد نرسد که استانداردهایی هم برای این موضوع وجود دارد، به عنوان مثال اگر از ۱۰۰ بسته ۲۰ بسته‌آن ارسال نشود این سرویس استاندارد نبوده و در جهان قابل فروش نیست و جالب اینکه این بسته‌های به مقصد نرسیده در ایران بسیار بیشتر از ۲۰ است، بنابراین باید گفت اینترنت ایران در حد بسیار پایینی وجود دارد.

سرعت اینترنت پایین‌تر از میزان مجاز در رگولاتوری

در حال حاضر سرعت اینترنت حتی پایین‌تر از میزانی است که سازمان تنظیم مقررات آن را به طور رسمی مجاز می‌داند، سرعت پایین اینترنت عملا اجازه گسترش خدمات، سرمایه‌گذاری و در نهایت توسعه این بخش را از کشور سلب کرده است درحالی که نیاز بخش‌های اقتصادی و تجاری به اینترنت و ارتباطات بسیار ضروری است و نبود ارتباطات الکترونیکی به معنای رکود کسب و کار است.

شرکت‌های خصوصی که در زمینه اینترنت پر سرعت تبلیغ می‌کنند عملا می‌توانند تا میزان ۲ مگابیت بر ثانیه خطوط پر سرعت به کاربران و متقاضیان ارائه کنند در حالی که مقررات امکان ارائه این خدمات را از آنان سلب کرده است و در واقع باید گفت اعمال محدودیت در استفاده از اینترنت نه تنها موجب ضرر بخشی خصوصی می‌شود، بلکه امکان بهره‌برداری علمی، تجاری و تحقیقاتی از این تکنولوژی را نیز از بین می‌برد.

در شرایطی که کشورمان حداقل ۱۰ میلیون پورت پرسرعت اینترنت برای برنامه‌ ۵ساله پنجم توسعه کشور نیاز دارد متأسفانه هنوز در برخی مناطق شهر بزرگی مثل تهران که بیشتر طرح تجاری شرکت‌های ندا – ارائه‌کننده اینترنت پرسرعت – را شامل می‌شود، امکان استفاده از اینترنت پرسرعت برای مشترکان وجود ندارد و کاربران اینترنتی در مناطق بدون امکانات اینترنت پرسرعت تهران نمی‌دانند که این مشکل چگونه و چه زمانی برطرف می‌شود؟

در زمانی هم که مسؤولین کشور ادعای ارائه اینترنت پرسرعت را دارند، سرعت اینترنت را برای کاربران خانگی محدود و به ۱۲۸ کیلو بیت می‌رسانند، ولی باید گفت، اینترنت پرسرعت، اینترنتی با بیش از ۵۱۲ کیلوبیت در ثانیه است و در اکثر نقاط جهان این سرعت بالای یک‌مگ و حتی در حد ۲مگابیت بر ثانیه است. این رقم در برخی کشورهای پیشرفته تا ۴۰ مگابیت در ثانیه هم می‌رسد. حتی در کشورهایی مثل کره‌جنوبی ومالزی و سنگاپور نیز سرعت اینترنت صدها برابر ایران است و در ایران رسیدن به این سرعت خواب و خیال است.

کارشناسان معتقدند با توجه به این‌که ۱۱شرکت دارای مجوز ندا ( ارائه‌کننده اینترنت پرسرعت) در کشور داریم، چنانچه همکاری لازم از طرف مخابرات انجام شود به این دلیل که شرکت‌ها در رقابت با یکدیگر و تلاش برای ایجاد پورت هستند و درصورت همکاری از طرف مراجع مربوطه به‌خودی خود اینترنت پرسرعت می‌تواند به حد مطلوب خود برسد.

با وجود این موضوع شرکت‌های ندا آماده سرمایه‌گذاری بیشتری در این راستا هستند که البته به نظارت دقیق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منوط خواهد بود مشروط به اینکه تعهدات دو طرفه بوده و عملا شرکت‌های مخابراتی با در دست داشتن پروانه جدید خود و انحصار امکانات مخابراتی، شرکت‌های ندا را وارد بازی یکطرفه‌ای که به ورشکستگی آنان منجر شود، نسازد.

اساساً در صنعت ارتباطات تنها بخش‌های سود آور در زمان حاضر اینترنت پر سرعت و شبکه‌های بی‌سیم هستند.

اما سرانجام و در نهایت ما اینترنت را برای چه می‌خواهیم؟ برای بالندگی کشور در همه سطوح و این بالندگی گذشته از دستیابی به تکنیک‌ها و اقتصاد باز در گرو آگاهی یک ملت است. دستیابی و گسترش اینترنت در نهایت خواهد توانست بر تجارت و اقتصاد اثرگذار باشد و به طور غیر مستقیم ساختار اجتماعی و سیاسی جوامع را دگرگون خواهد کرد. البته این امر با برنامه‌ریزی و وجود کار فرهنگی بسیار در زمینه اینترنت امکان‌پذیر خواهد بود.


 


کلمه:معاون حقوقی ریاست‌جمهوری از برگزاری جلسه رسیدگی به شکایت دولت از نماینده سنندج خبر داد.

به گزارش ایلنا، فاطمه بداغی در حاشیه نخستین همایش مالکیت هنری و ادبی در جمع خبرنگاران در خصوص شکایت دولت از نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت:پرونده این نماینده مجلس در دادسرا کارکنان دولت در حال رسیدگی است و عدله کافی ارائه شده که به زودی پرونده تکمیل شده و جلسه رسیدگی نیز به زودی برگزار خواهد شد.

عبدالجبار کرمی نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی،در وبلاگ شخصی خود نوشت که به خاطر شکایت دولت به دادگاه انقلاب تهران احضار شد.

استانداری کردستان و ریاست جمهوری طی شکایتی که با شماره ۸۷۰۴۳۷/ب ۵ و از طریق دادستان انقلاب تهران درخواست و ارسال شده است،خواستار محاکمه و اعمال مواد ۶۰۹،۶۹۷،۶۹۸ قانون مجازات اسلامی برای دکتر کرمی به اتهام برخورد و توهین آشکار او به دولت و مسئولین کشور و استان شده اند.

درعین حال کرمی نیز اعلام نموده است که به هیچکس توهین یا اهانت ننموده و فقط در راستای ایفای وظایف نمایندگی و نظارت مبتنی بر آن برخورد،عمل و اقدامات و برخوردهای خود را در چهارچوب قانون و برای تلاش در جهت احقاق حقوق موکلین و رسالت سنگین وکالتی که مردم بر دوش او نهاده اند اعمال نموده و انجام داده و خواهد داد ولی در این میان مسئولین استان با حاشیه سازی و تحریف اصل مسائل در صدد سوق دادن آنها به سمت و سوی امنیتی هستند تا بتوانند با ثقیل کردن موضوعات و کشاندن آنها به آن سوی خط قرمز،بهانه و توانایی برخورد آسانتری داشته و با این روند بهترین راه را برای ممانعت از اعمال بعد نظارتی مجلس برگزیده باشند که البته این شیوه جوانمردانه ای به نظر نمی رسد.


 


کلمه: نماینده  اصفهان در مجلس ششم با تاکید بر نقش جریان اصلاحات در کشور، گفت: جبهه اصلاحات با حضور اصولگرایانی که از آن جناح کنده می‌شوند گسترش می‌یابد.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با  ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد امکان حذف جناح جریان اصلاح‌طلب و جایگزین کردن اصولگرایان منتقد با آنها، اظهارداشت: اینکه جناح‌های سیاسی جدید در کشور شکل گیرد، نه اتفاق بدی است و نه قابل اجتناب است؛ اینکه جناح اصولگرا نتوانند یکپارچگی خود را حفظ کند و چند تکه شود یک مساله جداگانه است و حذف اصلاح‌طلبان هم امر دیگری است که اصولا امکانپذیر نیست.

وی افزود: جناح اصلاحات در تاریخ این کشور نقش مهمی را ایفا کرده است و مگر اینکه با یک بلای آسمانی یا برخورد وسیع حذف شود، لذا نباید چنین فرض کرد که چنین اتفاقی خواهد افتاد.

این استاد دانشگاه در مورد ایجاد اختلاف در جناح اصولگرا گفت: اینکه اصولگرایان منتقد به دلیل برخوردهای خشن طرف مقابل و سوالهای بی‌پاسخ، به سمت اصلاح‌طلبان بیایند احتمالاً اتفاق خواهد افتاد، اما این بدان معنا نیست که اصلاح‌طلبان هم حضور نخواهد داشت بلکه آنها تاثیر خواهند داشت و جبهه اصلاحات با حضور اصولگرایانی که از آن جناح کنده می‌شوند گسترش می‌یابد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ششم با بیان اینکه جریان اصلاحات بسیار قدرتمند‌تر از حد تصور است، تصریح کرد: ما انباشته سیاسی و اجتماعی فراوانی داریم، ولی برخی فکر کردند که افراد این جناح ظرف چند ماه توبه می‌کنند و از مواضع خود عدول می‌کنند، اما این اتفاق نیفتاد و شکست بزرگی بر جبهه اقتدارگرایان تحمیل شد. بنابراین پتانسیل جنبش اصلاح‌طلبی نشان می‌دهد که محو نمی‌شود.

شیرزاد در پایان گفت: اینکه یک جنبش به دلیل شرایط سخت مدتی در صحنه ظاهر نباشد طبیعی است و در ادوار مختلف هم این اتفاق رخ داده است، زیرا تمام امکانات از آنها گرفته شده است و کم دیده شدن به معنای محو ایده‌ها و نادرستی سخن آن جناح نیست، زیرا حقانیت موضع گیری‌ها به راحتی از بین نمی‌رود.


 


کلمه: جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس ششم دیدار و گفتگو کردند. این دیدار که شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۸۹، در فضایی صمیمی و دوستانه برگزار گردید، نمایندگان سابق ملت در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه تحلیل فضای سیاسی کنونی کشور از مواضع اصولی و شجاعانه و ایستادگی و مقاومت کروبی در دفاع از خواستگاه به حق ملت و تلاش ایشان در جهت بازگشت کشور به قانون اساسی تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش سحام نیوز نمایندگان ادوار مجلس در بخشی از سخنان خود، ادامه وضعیت کنونی را نگران کننده ارزیابی نموده و شرایط کشور را بحرانی توصیف کردند.

حجت الاسلام مهدی کروبی ضمن خوش آمدگویی و آرزوی توفیقات روزافزون در سال جدید، سخنان ایشان را بسیار مهم ارزیابی نموده و در چند بخش صحبتهای خود را ارائه کردند:ایستادگی در برابر قانون شکنی و تلاش در جهت بازگشت کشور به قانون اساسی، بی شک آنها را به زانو در خواهد آورد و پیروزی را نصیب ملت خواهد ساخت.

مهدی کروبی در تائید سخنان برخی از نمایندگان ادوار مجلس درباره افزایش فشارها و تداوم آن، گفت: از یکسو با مردم آنچنان برخورد کردند که متاسفانه به هیچ وجه در شان نظام ما نبود و آن مسائل تلخ را به بار آوردند و در تداوم آن امروز با صدور احکام سنگین، افزایش فشارهای امنیتی در جامعه بخصوص دانشگاه ها، ایجاد فضای تهدید و ارعاب در مراسم ها و حتی در دید و بازدیدها، و از سوی دیگر سناریوی برخورد فیزیکی و روانی را با بنده و آقای موسوی در دستور کار قرار دادند.

بنده همچون سایر دلسوزان طبق وظیفه شرعی و قانونی خود در کنار ملت از حقوق قانونی آنها دفاع نمودم. با مشاهده همراهی و ایستادگی و ارتباط تنگاتنگ مردم و دلسوزانشان، عده ای را اجیر و سناریو را اجرا کردند.

متاسفانه توهین و ناسزاگویی کم بود که بدان حرمت شکنی را نیز افزودند. با حمله های فیزیکی به حضور بنده در کنار ملت، برخورد با خانواده ام: ضبط پاسپورت فرزندم دکتر تقی کروبی، جانباز و استاد دانشگاه که جهت امور علمی و درج مقاله قصد عزیمت به خارج از کشور را داشت، ضبط پاسپورت فرزندم حسین کروبی، حمله های بی شرمانه به منزل بنده و شکستن شیشه های منزل ما و همسایه ها و شعار دادن های نامناسب و غیراخلاقی! دستگیری فرزندم علی کروبی در سالروز گرامیداشت پیروزی انقلاب و ضرب و شتم شدید و توهین نمودن و تهدید وی، همه نشان از افزایش فشارها و تداوم این شیوه غیراخلاقی، غیرعقلانی و غیراسلامی در قبال جریان قانون خواه ملت است.

اما آگاه نیستند که هر چقدر فشارها را بیشتر کنند و به روند کنونی تداوم بخشند ما نیز بیشتر مقاومت کرده و انسجام بیشتری خواهیم یافت و مصمم تر از قبل ایستادگی خواهیم کرد. برادران و خواهران گرامی، نمایندگان محترم ادوار مجلس شورای اسلامی بدانید ایستادگی در برابر قانون شکنی و تلاش در جهت بازگشت کشور به قانون اساسی، بی شک آنها را به زانو در خواهد آورد و پیروزی را نصیب ملت خواهد ساخت.

اطلاع رسانی وظیفه تک تک ماست

شواهد حاکی از شروع جدید موج جنگ روانی است!

کروبی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اطلاع رسانی تاکید نموده و افزودند: افراطیون در تلاش هستند که با راه اندازای جنگ روانی و افزایش فشارهای امنیتی، فضا را به نحوی جلوه دهند که حتی افراد از دیدار یکدیگر نیز بهراسند!! البته انتشار اخبار دیدارهای پی در پی نشان از شکست این جنگ روانی است ولی نباید آنرا ساده انگاشت چرا که شواهد حاکی از شروع جدید موج جنگ روانی است. نگرانی و بیم آنها از آگاهی ملت است. سعی دارند مردم را در انزوای خبری قرار دهند. بنابراین وظیفه مهم تک تک ما در این شرایط اطلاع رسانی است و در این راه از تمامی ظرفیتهای موجود می بایست استفاده کرد.

وجود احزاب برای اداره یک کشور ضروری است

با پلمپ و بستن احزاب کشور را نمی توان مدیریت کرد!

دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره احزاب  گفت: یکی از ماحصل های قرنها تلاش بشر در جهت مدیریت بهتر کشور و جامعه، استفاده و بهره گیری از وجود احزاب است. در عصر حاضر وجود احزاب برای مدیریت کشور یک ضرورت محسوب می گردد. پلمپ کردن و بستن احزاب مدیریت نیست! مدیریت مناسب یک کشور سعه ی صدر می طلبد، تعامل با احزاب را می طلبد، تعامل با منتقدین را می طلبد.. مگر در کشور ما چند حزب وجود دارد که دفاتر آنها را پلمپ می کنید و از ادامه ی فعالیت منع شان می کنید!! اینچنین نمی توان بر کشور مدیریت نمود..! برای مدیریت مناسب کشور در عصر حاضر راهکاری جز وجود و حضور احزاب در صحنه و تقویت روزافزون احزاب و تشکل ها نیست البته مشخص است که عده ای نه تنها به مدیریت مناسب کشور نمی اندیشند بلکه تمایل دارند کشور را روز به روز با بحرانهای عمیق تری مواجه سازند!

در پی آن هستند که مجلس را فرمایشی کرده و نمایندگان را بی خاصیت جلوه دهند!!

رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره های سوم و ششم در سخنانی مربوط به مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از هشت دوره مجلس، چهار دوره در مجلس حضور داشتم و با توجه به وجود علقه های بنده به مجلس و نیز تاکیدات امام که بر اهمیت این نهاد مردمی افزوده، لذا مجلس به نوعی خانه دوم بنده محسوب می گردد. چه در زمان حضورم در مجلس و چه زمانی که حضور نداشتم، همیشه داعیه ی دفاع از نفس و اصل مجلس را داشته ام و در این راستا بارها از جایگاه و شان مجلس دفاع کرده و عرایضی ارائه نموده ام. اینک در این برهه ی حساس که عده ای مغرض یا از روی ناآگاهی!در جهت تضعیف این نهاد مردمی تلاش می کنند وظیفه خود می دانم همچون گذشته در دفاع از جایگاه مجلس که به فرموده امام "مجلس در راس امور است" وارد صحنه شده و هشدار دهم که عده ای در پی آن هستند که مجلس را فرمایشی کرده و نمایندگان را بی خاصیت جلوه دهند!!

کروبی در سخنانی مهم افزود: در کشوری که ۳۱ سال از پیروزی شکوهمند انقلابش می گذرد، دعوایی رخ داده است. ما معترض به نتایج انتخابات هستیم و طرف دیگر مدعی به صحت آن. بحث و مقصود بنده در اینجا، داوری این موضوع نیست که ما حق می گوئیم یا آنان راستگو هستند. چه معترضین و چه مدافعان، همگی از مسوولین این نظام و انقلاب هستند. اما گویا عده ای در این بین نهادهای مردمی از جمله مجلس را نشانه رفته اند تا موجبات تضعیف آنان را فراهم سازند!

مجلسی که امام بارها تاکید می کرد که مدرس ها باید حضور داشته باشند و فضای مجلس باید به گونه ای باشد که نمایندگان از آزادی عمل و شجاعت لازم برخوردار باشند متاسفانه امروز شاهد آنیم که در راستای ترساندن نمایندگان و سلب آزادی عمل آنان، حتی از دیدارهای نمایندگان نیز ایراد گرفته و آنها را از طریق نطق در مجلس و فضاسازی های تبلیغاتی مسموم خویش تهدید به ردصلاحیت و برخوردهای سیاسی می کنند!! جالب آنکه می گویند چرا به دیدار آنانی رفته اید که به انتخابات ایراد گرفته اند!!

مواضع بنده قبل از انقلاب در داخل زندان و خارج از آن با چپ های کمونیست و التقاطیون کاملا شفاف و روشن بوده و بعد از انقلاب نیز همینگونه عمل نموده ام ولیکن این موضوع دلیل آن نمی شود که از حقوق قانونی آنان دفاع نشود و یا به دلیل تفاوت نگرش و افکار و عقاید به دیدار نرفت. بنده حتی زمانی که در مجلس بودم جهت پیگیری حقوق قانونی و رسیدگی به شکایات و گله مندی ها، به دیدار برخی از این افراد می رفتم. آیا وی مسلمان می شد و یا بنده کمونیست می شدم؟!!

متحیر و متعجب و متاسفم از آنکه شان نمایندگان مجلس را اینگونه پائین می آورند که حق دیدارهای معمولی نمایندگان را از آنان سلب کنند!! در تلاشند که با ایجاد جو رعب و تهدید، نمایندگان را بی خاصیت جلوه داده و مجلس را فرمایشی کنند. البته که با وجود نمایندگانی محترم و شجاع که به سختی و همت توانسته اند از فیلترهای بسیاری همچون شورای نگهبان عبور کرده و آرای مردم را کسب کنند این خیال باطل را با خود به گور خواهند برد.

مخالفت با آزادی و جمهوریت و مردمی بودن نظام بر پیشانی افراد حک نشده است که بتوان آنرا تشخیص داد بلکه با عملکرد اشخاص می توان بدان پی برد. آیا برخورد با مجلس و تنزل جایگاه اصیل آن همانا نادیده گرفتن و سبک شمردن آراء ملت نیست؟!!

رئیس سابق مجلس افزود: اولین حرکت در ایران تشکیل مجلس بر پایه ی آراء و خواستگاه مردم بود، که بیشترین فشارها را نیز در دوران خفقان رضاخان به دوش کشیده و در دوران شاه خائن نیز بالاترین صدمه را با فرمایشی کردن مجلس به جایگاه این نهاد مردمی وارد آوردند.

از خواب بیدار شوید. اینجا ایران است. شما هم که ایرانی. بیش از یکصد سال است حرکت مردمی ایران بسوی مردم سالاری آغاز شده است.با ورود روحانیت و به رهبری بی نظیر امام در سال ۴۱ حرکت وارد مرحله جدیدی گردید که در نهایت در سال ۵۷ به پیروزی شکوهمندی رسید که تحلیل گران سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جهان را متحیر خویش ساخت. بی خود نبوده که امام بارها و بارها بر جایگاه مجلس تاکید نمودند. بدانید این مجلس هرگز فرمایشی نخواهد شد. این ملت انقلاب کرده اند که اصولا از چنین حوادثی که در رژیم های گذشته مسبوق به سابقه بوده است را جلوگیری کنند.

مردم آگاهند و هوشیاری لازم را دارند. در این جامعه انقلاب صورت گرفته است. ولو اینکه شما عده ای را تهدید و عده ای را ردصلاحیت کنید و یا حتی اقدام به ابطال نتایج انتخابات مجلس در برخی از حوزه ها دست یازید، در اینصورت تنها صورت مساله را پاک کرده و مسائل به قوت خویش باقی است. تنگ نظری های اعمال شده در مجلس های چهارم و پنجم و نهایتا بروز حوادث سال ۷۶ گواه و صدق بر ادعای بنده است.

امروز نیز تداوم همان دگم اندیشی ها در انتخابات مجلس هفتم و هشتم و ریاست جمهوری نهم و دهم، انفجار میلیونی و حوادث تلخ و پرخاشگری های اخیر را موجب گردیده است. اینکه با خود بیاندیشید با فضاسازی و ایجاد ارعاب می توان مجلس را فرمایشی کرده و کشور را مدیریت نمود نشان از عقب افتادگی سیاسی و آشفتگی ذهنی و ناتوانی شما در مدیریت یک کشور است.

مهدی کروبی در پایان ضمن گرامیداشت هفته معلم و روز کارگر، این ایام را به همه ی معلمان محترم و کارگران عزیز تبریک گفته و آرزوی توفیقات روزافزون و رفع مشکلات این دو قشر مهم جامعه را از درگاه الهی مسئلت نمود.


 


کلمه:چهار ماه پس از بازداشت مجیدتوکلی وی همچنان بدون دسترسی به وکیل و خانواده خود درزندان به سر می برد.

این عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر به رغم گذشت بیش از سه ماه از صدور حکم هشت سال و شش ماه حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از تحصیل و ۵ سال ممنوعیت خروج از کشور توسط صلواتی، رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، در تمام این مدت با ممانعت مقامات قضایی به شکل غیرقانونی از دسترسی به وکلای خود و همچنین سایر حقوق زندانیان از جمله تماس تلفنی، داشتن کتاب، روزنامه و نیزحق ملاقات با خانواده محروم بوده است. او روز ۳۱ فروردین ماه و در پی ۱۲۵ روز انفرادی، به اندرزگاه ۷ زندان اوین منتقل شده است.

خانواده مجید توکلی، پس از ماه ها پیگیری بی نتیجه و بلاتکلیفی، سرانجام روز چهارشنبه هفته گذشته، ۲۶ فروردین، به مدت ۱۵ دقیقه موفق به ملاقات با او شدند.

علی توکلی برادر مجید در گفتگویی با کمپین بین المللی حقوق بشر گفت: "آقای دادخواه و آقای علیزاده طباطبایی، وکلای پرونده تا به حال موفق به دیدار با مجید نشده اند".

علی توکلی که از انتقال برادر خود به بند عمومی خبر می داد، روحیه ی او را مناسب توصیف کرد و گفت: " وضعیت روحی او بسیار خوب بود اما از نظر جسمی ضعیف و لاغر شده بود. بعد از ۴ ماه انفرادی با شرایط سخت طبیعی است که وضع جسمی مناسبی نداشته باشد. خوشبختانه چند روز پیش با مجید ملاقات حضوری داشتیم. او به بند عمومی منتقل شده است".

به گفته ی علی توکلی حکم مجید حدود سه ماه پیش صادر شده و از آن زمان او به شکل غیرقانونی در سلول انفرادی در شرایط دشواری بوده است: "مجید به مدت دو هفته تحت بازجویی بود و بعد از آن بازجویی دیگری نداشتند. در واقع آخر آذرماه بازجویی ایشان تمام شده بود. حکم هم که صادر شد به انفرادی منتقل شدند و بعد از آن هم ما ملاقاتی با مجید نداشته ایم و چون هنوز جا نگرفته اند فرصت زیادی نداشتیم که با او صحبت کنیم. دقیقا یک هفته پیش از آن که به بند عمومی منتقل شوند به مدت ۱۵ دقیقه با ایشان ملاقات حضوری داشتیم و دو روز است که به بند عمومی منتقل شده اند".

علی توکلی در خصوص روند رسیدگی به پرونده ی برادر خود گفت: "چون با ایشان ملاقات حضوری نداشتیم و وکلا نیز با او ملاقات نداشتند نظر دادن در این مورد سخت است . اگر در چند روز آینده فرصتی باشد که خود او تماس بگیرد می توانیم در این رابطه با او صحبت کنیم. شرایط بسیار سخت است. در ملاقاتی هم که داشتیم اجازه ندادند در مورد پرونده و روند بازجویی ها با او صحبت کنیم".

به رغم اعتراض خانواده ی این فعال دانشجویی، مقامات زندان اجازه تحویل وسایل شخصی مجید توکلی را به آنها نداده اند.

مجید توکلی، عضو انجمن اسلامی پلی تکنیک که تیرماه ۱۳۸۸ بازداشت و پس از ۳ ماه آزاد شده بود، در روز شانزده آذر پس از ارائه سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر هنگام خروج از این دانشگاه با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری فارس  در روز ۱۶ آذر ماه در اقدامی غیر متعارف با چاپ عکسی از مجید توکلی در پوشش زنانه نوشت:"مجید توکلی رهبر اغتشاش گران بازداشت شد." این خبرگزاری یادآوری کرده بود که مجید توکلی سابقه توهین به مقدسات اسلام دارد.

او پیش از این نیز طی سالهای گذشته، ۲ بار بازداشت و زندانی شده است که یک بار در سال ۸۶ و پس از ماجرای جعل نشریات دانشجویی نزدیک به یک سال و نیم را در حبس به سر برد و بار دیگر در بهمن سال ۸۷ به هنگام شرکت در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان دستگیر شده و بیش از ۴ ماه در بازداشت بود.


 


کلمه:هنگامه شهیدی ،روزنامه نگار که به شش سال حبس تعزیری  محکوم شده  و هم اکنون در زندان به سر می برد طی تماسی با وکیل خود از انتقالش به بند عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار کلمه محمد مصطفایی خبر داد :هنگامه شهیدی از زندان اوین تهران با من تماس تلفنی داشت او گفت که دیشب از بند ۲۰۹ بازداشتگاه امنیتی زندان اوین به بند عمومی منتقل شده است و در کنار بهاره هدایت تحمل حبس می نماید.

به گفته مصطفایی شهیدی  از وضعیت روحی و جسمی خوبی برخوردار بوده و منتظر است تا مسئولین دستگاه قضایی با مرخصی وی موافت نموده و از ریاست قوه قضاییه هم می خواهد به اعاده دادرسی اش توجه کند.

مصطفایی در اواخر سال گذشته نامه ای خطاب به ریاست قوه قضاییه نوشته  و خواستار رسیدگی مجدد به پرونده هنگامه شهیدی شد.

وی تاکید کرد:در خصوص هنگامه شهیدی روزنامه های کیهان و ایران اکاذیبی را درج نموده بود که قرار شد اوایل هفته آینده علیه این دو روزنامه شکایت کیفری مطرح گردد.

از سوی دیگر مصطفایی درباره پرونده میلاد فدایی که در  پنج ماه گذشته دستگیر شده و به او اتهام  تبلیغ علیه نظام تفهیم شده  است گفت: به دلیل حساسیتی که قاضی مقیسه نسبت به من داشت مجبور شدم در دادگاه حاضر نشوم و خانم فائقه کوبر یکی دیگر از وکلای ایشان در دادگاه حاضر شدند ولی باز با این حال این قاضی دادگاه انقلاب یک سال حبس تعزیری را کسر نکرده و با وجود تاکید وزارت اطلاعات در استحقاق تخفیف مجازات برای ایشان قاضی مقیسه برای این جوان اشد مجازات را صادر نمود.

مصطفایی گفت:هفته گذشته به دلیل تخلفات عدیده قاضی مقیسه علیه وی شکایت کردم و امیدوارم هر چه سریعتر به شکایتم رسیدگی شود.

این وکیل دادگاه از جمله تخلفات قاضی مقیسه را  نگهداری بیش از موعد میلاد فدایی در بازداشت دانست.

مصطفایی تاکید کرد:در اواخر سال گذشته به کرات به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رفتم تا بتوانم موافقت قاضی مقیسه را برای فک قرار بازداشت موقت ساسان آقایی گرفته تا ایشان بتوانند با قرار وثیقه آزاد شوند. با تلاش هایی که انجام شد و نامه نگاری های متعددی که صورت گرفت و در آخر هم با رفت و آمدهایی که پدر و مادر ساسان آقایی به شعبه داشتند قاضی پرونده قرار بازداشت موقت ساسان را گویا با این شرط که وکالت من را عزل خواهند کرد پذیرفت و ساسان آقایی آزاد شد .

وی ادامه داد:زمانی که من برای مطالعه پرونده نزد قاضی مقیسه رفتم ایشان گفتند که قرار است شما را عزل کنند. دیروز هم از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تماس گرفته شد و مدیر دفتر شعبه اعلام کرد که ساسان آقایی من را عزل کرده است.

مصطفایی خاطرنشان کرد:به هر حال امیدوارم که ساسان آقایی دیگر راهی زندان نشوند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به kaleme-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به kaleme@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته