-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

شرکت ها فشارقطع مناسبات با ايران را بيشترحس ميکنند

نيويورک تايمززيرعنوان "شرکت ها برای قطع مناسبات با ايران فشار بيشتری حس ميکنند" می نويسد به موازات تلاش پرزيدنت اوباما برای تقويت تحريم های سازمان ملل متحد عليه ايران تلاش ديگری نيز از طريق فشارانفرادی به شرکت های آمريکائی و خارجی برای قطع مناسبات تجاری شان با ايران شکل ميگيرد.

دو شرکت عظيم آمريکائی فعال در امور مديريت و حسابرسی، يکی PricewaterhouseCoopers و ديگری Ernst & Young اين هفته فاش کردند ديگرهيچگونه پيوندی با شرکت های ايرانی ندارند، وبه اين ترتيب به صف شرکت هائی پيوستند که علنا از جمهوری اسلامی فاصله گرفته اند.

در ماههای اخير شرکت هائی ديگر نيز اعلام کرده اند فروش های خود را به ايران متوقف ميکنند، و به تجارت و يا پيوند با شرکت های ايرانی پايان ميدهند، که General Electric، Huntsman، Siemens، Caterpillar و Ingersoll Rand از جمله آنها هستند. Daimler گفته است سهم اقليتی خود را در يک شرکت ايرانی سازنده موتورمی فروشد. يک شرکت ايتاليائی ميگويد وقتی مقاطعه های جاری گاز تمام شود کنار ميرود. و شرکت دولتی نفت مالزی فرستادن محموله های بنزين به ايران را متوقف ساخته است. Royal Dutch Shell و غول هائی تجاری نظيرVitol، Glencore و Trafigura پيشتراقداماتی مشابه بعمل آورده اند.

اثرمحسوس و ملموس اين اقدامات، با توجه به موقعيت هريک ازشرکت ها متفاوت است. شرکت های آمريکائی پس از گذشت سه دهه از وضع تحريم ها، اکنون عملا داد و ستد مختصری با ايران دارند، حال آنکه شرکت های خارجی و چند مليتی اغلب برای گريزاز ضوابطی که هدف آنها قطع مناسبات با ايران است، راههائی پيدا کرده اند. چين به شريکی با قدرت و پويا مبدل شده است.

اما مقامات فعلی و پيشين آمريکائی ميگويند ايران، با اعلاميه های اخير شرکت های مصمم به قطع مناسبات، و پيگيری برنامه اتمی اش درعناد با فشارهای بين المللی، منزوی ترميشود.

Stuart Levey معاون وزارت خزانه داری آمريکا، که نخستين بارتلاش های اين کشور برای متقاعد ساختن شرکت ها به قطع مناسبات با ايران را در دوران رياست جمهوری جورج بوش آغاز کرد، واکنون همين تلاش را دردولت پرزيدنت اوباما پيگيری ميکند، ميگويد گرچه هيچيک ازاين اقدامات، به تنهائی مهم واساسی بنظرنمی رسند اما اگرآنها را با انزوای فزاينده سياسی ايران بررسی کنيم، در مجموع، اقداماتی بسيار مهم واساسی هستند.

Mark D. Wallace، سفير سابق دردوران آقای بوش، که اکنون رئيس يک گروه فعال و مروج موسوم به اتحاد عليه ايران اتمی (United Against Nuclear Iran) است معتقد است گسترش اين روند می تواند به اصطلاح زير پای دولت تهران را خالی کند. او ميگويد اين نقطه ای برای سقوط است. شما رژيم را می بينيد که در لبه پرتگاه ايستاده است، واگر چند شرکت ديگر خارج شوند، و رژيم توانائی دسترسی به خدمات - اجناس و پول را در سطح بين المللی از دست بدهد، با دردسری واقعی روبروست.

عباس پیشنهاد تشکیل یک کشور فلسطینی در داخل مرزهای موقت را رد می کند

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی عقیده ایجاد یک کشور فلسطینی در داخل مرزهای موقت را رد کرده است.

عباس روز شنبه در سخنانی در جمع اعضای حزب فتح در رام الله گفت این عقیده که رسانه های اسراییل منتشر کرده اند، بعنوان راهی برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه ارائه می شود. اما فلسینیان آنرا قبول نخواهند کرد و پیشنهاد خود را برای تشکیل یک کشور کامل فلسطینی تکرار کرد.

محمود عباس روز جمعه با جرج میچل فرستاده آمریکا به خاورمیانه ملاقات کرد.

میچل که در کوشش برای آغاز مذاکرات غیر مستقیم صلح بین اسراییل و فلسطینیان به منطقه رفته است، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل نیز به گفت و گو نشست و قرار است روز یکشنبه دیدار دیگری با او داشته باشد. نتانیاهو گفته است اسراییل در مورد آغاز دوباره مذاکرات «جدی» است.

زن فرانسوی بدلیل رانندگی با نقاب اسلامی جریمه شد

یک زن فرانسوی بجرم استفاده از نقاب اسلامی هنگام رانندگی جریمه شده است.

دو روز پس از آن که نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه دستور داد پیش نویس قانون ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی در تمام مراکز عمومی تهیه شود، یک زن ناشناس ۳۱ ساله روز جمعه گفت پلیس در شهر «نانت» در غرب کشور، او را به این دلیل که پوشش وی یک «خطر ایمنی» در رانندگی است. معادل ۲۹ دلار جریمه کرد.

زن نقاب سیاه رنگی داشت که تمام صورتش را می پوشاند اما چشمانش را باز می گذارد.

 او به خبرنگاران گفت می تواند به اندازه آنها همه جا را ببیند. وکیل زن گفت او به این تصمیم اعتراض خواهد کرد و افزود نقاب از نظر محدود کردن دید، تفاوتی با یک کلاه خود موتور سیکلت ندارد.

روز جمعه همچنین، وزیر کشور فرانسه در نامه ای به همتای خود در وزارت مهاجرت از او خواست در این باره که آیا شوهر الجزایری زن بدلیل امکان تقلب در دریافت مزایای اجتماعی می تواند از شهروند فرانسه خلع شود یا نه تحقیق کند.

او گفت مرد به داشتن چند زن و کلاهبرداری از خدمات دولتی و حمایت مالی از هریک از همسرانش به عنوان تک سرپرست خانواده مظنون است.

یک سخنگوی پرزیدنت سارکوزی می گوید لایحه ماه آینده به وزیران ارائه خواهد شد. قانون پیشنهادی زنان مسلمان را از استفاده از نقاب و برقع در تمام مراکز سرویس های عمومی از جمله بیمارستان ها، مدارس و وسائل حمل و نقل همگانی ممنوع خواهد ساخت.

سارکوزی گفته است به زنان مسلمان نباید اجازه داده شود از حجاب استفاده کنند. او همچنین می گوید برقع زنان را تحقیر می کند و با ارزش های فرانسه مغایر است.

ايران درخواست خود را برای عضويت در شورای حقوق بشرِ سازمان ملل متحد پس می گيرد

ديپلمات های سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کردند جمهوری اسلامی ايران تصميم گرفته است که ديگر برای کسب کرسی در شورای حقوق بشر، تلاش نکند. 

نمايندۀ ايران در سازمان ملل متحد هنوز گزارش های منتشر شده را تائيد نکرده است. جمهوری اسلامی ايران پيش از اين قصد داشت يکی از چهارکرسی آسيا در اين شورای ۴۷ عضوی را از آن خود کند.

رأی گيری برای انتخاب اعضاء شورای حقوق بشر ماه آينده صورت خواهد گرفت.

سازمان ديده بان حقوق بشر روز جمعه با استقبال از اين اقدام اعلام کرد به دليل  کارنامۀ حقوق بشریِ جمهوری اسلامی ايران، عضويت ايران در شورای حقوق بشر، با مخالفت های بسياری روبرو بود.

در ماه نوامبر مجمع عمومی سازمان ملل متحد نقض حقوق بشر در ايران و از جمله سرکوب مخالفان دولت را پس از انتخابات رياست جمهوری، محکوم کرد.

کره شمالی و جمهوری اسلامی ايران برنامۀ تبادل فرهنگی و علمی امضاء می کنند

کره شمالی اعلام کرد قراردادی برای اجرای برنامۀ تبادل فرهنگی و علمی با جمهوری اسلامی ایران امضاء کرده است.

این برنامه در طول سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ اجرا خواهد شد.

تلویزیون دولتی کره شمالی گزارش داد هیأتی به سرپرستی محمد علی فتح اللهی معاون وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ايران روز دوم اردیبهشت در مراسم امضاء این قرارداد در پیونگ یانگ، شرکت داشته است.

این شبکه تلویزیونی، هیأت ایرانی را در مراسم بازدید از یک کتابخانه الکترونیکی در پیونگ یانگ، نشان داده است.

وزارت دفاع آمریکا: پرزیدنت اوباما هیچ گزینه ای – از جمله احتمال یک اقدام نظامی را – در پیشگیری از اتمی شدن ایران کنار نگذاشته است

مجادله بین غرب و جمهوری اسلامی ایران بر سر برنامه اتمی اش هشت سال است که همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که ایران تمرین های نظامی اش را در خلیج فارس انجام می دهد و ایالات متحده آمریکا به فشارهایش برای اعمال تحریم های جدیدتری علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه می دهد.

... اما بنا بر گزارش «گاری توماس»، خبرنگار ارشد صدای آمریکا، با وجود تلاش های ایالات متحده برای جلوگیری از اتمی شدن ایران، هنوز هیچ قطعنامه ای در حاشیه دیده نمی شود.

میشل فلورنوی، قائم مقام معاون وزارت دفاع ایالات متحده در اتخاذ سیاست ها، اخیراًٌ در  جلسه ای در کنگره آمریکا گفت دولت اوباما در قصد خود برای پیشگیری از اتمی شدن ایران هیچ چیزی – از جمله احتمال حمله نظامی را - کنار نگذاشته است.

وی گفت همانطور که رئیس جمهوری می گوید تمام گزینه ها روی میز است. همچنین افزود ما مسئول تهیه طرحی جهت ارائه به پرزیدنت اوباما هستیم، طرحی با یک محدوده گسترده تر از گزینه های نظامی در صورت ضرورت.

وی می گوید اما همانطور که «رابرت گیتز»، وزیر دفاع آمریکا و دریا سالار«مایک مولن»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته اند، گزینه های نظامی برخوردار از اولویت نیستند.

قائم مقام معاون وزارت دفاع آمریکا سپس گفت ما هنوز بر این باوریم که در این مرحله مؤثرترین راه نزدیک شدن به ایران، ترکیبی از دیپلماسی و فشار بر آن کشور برای تغییر رفتارهای تهران است.

... اما تحلیل گران می گویند تغییر رفتار ایران در سخن آسان تر است تا در عمل و اگر ایران تصمیم بگیرد که یک قدرت اتمی بشود، احتمالاً آمریکا و متحدانش حتی نمی توانند کاری انجام دهند.

 ایران اما هر گونه جاه طلبی دسترسی به تسلیحات اتمی را رد می کند.

مذاکره بین تهران و غرب درباره برنامه اتمی اش بارها قطع و مجدداً از سر گرفته شده است. اما در آنچه به ایران مربوط می شود، موضع آن دولت اغلب با توجه به آن که چه کسی از سوی گروه ایران صحبت می کند، تغییر جهت یافته است.

«مارک فیتزجرالد»، مدیر طرح عدم تولید و گسترش تسلیحات اتمی و خلع سلاح در انستیتوی بین المللی مطالعات استراتژیکی در لندن می گوید آمریکا و ایران شاخ به شاخ در بن بستی هستند که توصیف آن چگونگی روابط بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی پیشین را به ذهن انسان متبادر می کند. وی می گوید: «به گمان من، ما مدتهاست که در حال یک جنگ سرد طولانی با ایران هستیم که در آن به پیشرفت هائی دست یافته ایم. در حقیقت این برنامه به مرز تولید بمب اتمی نخواهد رسید زیرا در آن صورت با اقدامات نظامی رو به رو خواهد شد و تحریم هائی هم که اعمال خواهد شد، اقتصاد ایران را مختل می کند اما ضرورتاً آن را به زانو در نخواهد آورد.»

«مارک فیتزجرالد» با توجه به نظریه برخی از تحلیل گران می گوید شاید بتوان با یک ایران با توانایی اتمی کنار آمد. به نظر او شاید بتوان ایران را از ساختن بمب اتمی باز داشت. او همچنین می افزاید: آنها می دانند که در صورت عبور از خط قرمز، در صورت تولید تسلیحات اتمی، در صورت آزمایش اتمی یا اخراج بازرسان و یا هرگونه نشانه ای از ساختن سلاح اتمی، با حمله نظامی مواجه خواهند شد.

«تیت نوکین» یکی از تحلیل گران اطلاعات نظامی - امنیتی در انتشارات جینز می گوید یک اقدام نظامی، برنامه اتمی در جریان ایران را متوقف نخواهد کرد و حتی ممکن است برخورد گسترده تری را بوجود آورد.

او در ادامه می گوید شما ممکن است برنامه اتمی ایران را برای چندین ماه به تعویق بیندازید، با این همه من فکر میکنم که نتایج آن غیر قابل پیش بینی بوده و برخوردهائی را در منطقه بوجود خواهد آورد.

در این راستا، احتمالاً برای خرابکاری برنامه اتمی ایران از داخل نیز قصدهائی وجود داشته اما هرگز درباره چنین اقدام محرمانه ای، بطور علنی سخنی از سوی مقامات عنوان نشده است.

اسرائیل شدیداً نسبت به برنامه اتمی ایران و به ویژه محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری و اظهار نظرهایش درباره محو اسرائیل از روی نقشه جهان و همچنین انکار هولوکاست نگران و عصبانی است و اگر قرار است حمله ای به مراکز اتمی ایران صورت بگیرد، بی شک اسرائیل است که آن را انجام می دهد هر چند که وجود فاصله ها و حریم هوائی غیر دوستانه، مشکلات تاکتیکی را برای چنین اقدامی بوجود می آورد.

«مارک فیتزجرالد» بر این عقیده است که بنظر نمی رسد اعمال تحریم ها علیه ایران آن کشور را از ادامه برنامه اتمی اش منصرف کند. باید به یاد داشت که این تحریم ها خود بهائی دارد.

آنان می توانند حتی برنامه های استراتژیکی ایران را با جلوگیری از دسترسی به وسایل مورد نیاز آن کشور محدود کنند، آنان را مجبور کنند که خود وسایل مورد نیازشان را تولید کنند که در آن صورت از کیفیت بالای وارداتی برخوردار نخواهد بود.

به عنوان مثال، ایران مجبور شود که قطعاتی از دستگاه های سانتریفوژها را خود تولید کند که در همین زمینه گزارش ها حکایت از این دارد که تعداد زیادی از این سانتریفوژها وقتی به درجه بالای غنی سازی می رسند، خرد میشوند.

در واقع این تحریم ها هرگز کامل نخواهند بود.

نخست وزیر تایلند درخواست معترضین را رد می کند

رسانه های تایلند می گویند آبهیسیت وجاجیوا نخست وزیر درخواست معترضین را برای انحلال پارلمان ظرف ۳۰ روز و برگزاری انتخابات جدید رد کرده است.

آبهیسیت روز شنبه در یک بیانیه تلویزیونی گفت او با سرخپوشان مذاکره نخواهد کرد زیرا آنها از خشونت و ارعاب استفاده می کنند.

رهبران اعتراض می گویند آنها از آن بیم دارند که پس از اعلام این تصمیم در روز شنبه سرکوب معترضین شدت بگیرد. تنش های فزاینده بانکوک، پایتخت، را برای هفته ها فلج کرده است.

معترضین سرخپوش روز جمعه درخواست قبلی خود را برای انحلال فوری پارلمان نرم کردند. آنها می خواهند برای برکناری آبهیسیت که می گویند بطور غیر قانونی بقدرت رسید، انتخابات برگزار شود. اکثر معترضین طرفداران تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق هستند که در سال ۲۰۰۶ برکنار شد.

نیروهای امنیتی تایلند سعی کرده اند معترضین را وادارد کنند از اردوگاهشان در مرکز بازرگانی بانکوک بیرون بروند.

مقامات نظامی گفته اند آنها از استفاده از زور پرهیز خواهند کرد.

هفته ها اعتراض مرکز توریستی و بازرگانی بانکوک را فلج کرده و میلیون ها دلار ضرر وارد آورده است.

شهروندان و بازرگانان، که از خشونت و بی نظمی خسته شده اند، برای بیرون راندن سرخپوشان از شهر به یکدیگر پیوسته اند.

ائتلاف جدید «چند رنگی» همچنین اعضای به اصطلاح زرد پوشان را که از نخست وزیر حمایت می کنند، در بر می گیرد.

روز ۱۰ آوریل در زدوخوردی بین سرخپوشان و نیروهای امنیتی دست کم ۲۵ تن جانسپردند و ۸۵۰ نفر مجروح شدند.

سازمان ملل متحد و آمریکا از دولت و معترضین خواسته اند مسائل خود را از راه های مسالمت آمیز حل کنند.

پرزيدنت اوباما عملکردهای پر مخاطرۀ بانکی را مورد انتقاد قرار داد

 
 
 
 
 

پرزيدنت اوباما روز جمعه طی سخنرانی خود در نيويورک عملکرد های پر مخاطره بانکی را مورد انتقاد قرار داد.

پرزيدنت اوباما گفت «من بقدرت بازار آزاد اعتقاد دارم. من به وجود يک بخش قدرتمند مالی که به مردم برای افزايش سرمايه شان کمک کند؛ به آنان وام بدهد و پس اندازهايشان را نگاه دارد؛ باور دارم.»

پرزيدنت اوباما سپس گفت «اين بخشی از آن چيزی است که آمريکا را شکل داده است. اما بازار آزاد هرگز به معنای پروانۀ عبور برای گرفتن آنچه که شما می توانيد بگيريد يا هر گونه ای که ميتوانيد آنرا بدست آوريد؛ نبوده است.»

پرزيدنت اوباما سخنرانی خود را در نيويورک و نه دور از مرکز فعاليت اقتصادی کشور در وال استريت، ارائه کرد.

بسياری از کارکنان مرکز مبادلات سهام نيويورک کار خود را متوقف کردند تا سخنرانی رييس جمهوری را از تلويزيون، گوش کنند.

سخنرانی پرزيدنت اوباما در زمان حساسی انجام شد زيرا سنای آمريکا قرار است در هفتۀ آينده لايحه مربوط به امور بانکی را به بحث بگذارد. مجلس نمايندگان آمريکا نيز متن خود را چندی پيش تصويب کرده است، اما پرزيدنت اوباما هنوز مشخص نکرده است کدام متن را ترجيح خواهد داد.

اين دومين لايحۀ مهم و جامعِ پرزيدنت اوباما در مسائل داخلی است که در سال جاری به کنگره آمريکا، تسليم می شود. لايحه ای که تصويب آن ميتواند در موفقيت حزب دموکرات در انتخابات سراسری ماه نوامبر آينده، تاًثير گذار باشد.

اما اظهار نظر ها نسبت به سخنرانی پرزيدنت اوباما در مورد لايحۀ رفرم مالی در نيويورک، متفاوت بود. برنی مک شری از مديران شرکت کوتُن ميگويد «به گمان من سخنرانی رئيس جمهوری به آن اندازه که بسياری از ما در انتظارش بوديم، تلخ نبود. اساساً اطلاعيه ای بود برای تلاش بيشتر بمنظور به انجام رساندن طرح .»

داگلاس اِليوت از انستيتوی بروکلين در باره سخنرانی پرزيدنت اوباما می گويد که «سخنرانی خوبی بود و پيام آن نيز کاملاً قابل پيش بينی بود.»

آقای اليوت در ادامۀ سخنان خود گفت دولت نقطه نظرات خود را دربارۀ لايحه ای که حدود يک سال است در باره آن صحبت می شود مطرح کرد؛ و منطقی است که پرزيدنت اکنون برای تصويب آن فشار وارد کند.

ميچل پيش از ديدار با عباس حمايت آمريکا را از تأسيس يک کشور مستقل فلسطينی مورد تأييد قرار داد

 
 
 
 
 

جورج ميچل فرستادۀ ويژۀ آمريکا در امور خاورميانه روز جمعه پيش از ديدار با محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی، خواستِ فلسطينيان برای دستيابی به استقلال را مورد تاييد قرار داد.

آقای ميچل در شهر رام الله در کرانه غربی رود اردن به خبرنگاران گفت «ايالات متحده خود را در تعهد کادر رهبری تشکيلات خودگردان فلسطينی برای تأسيس يک کشور پايدار و مستقلِ فلسطينی با قلمروِ يکپارچه -- جايی که مردم فلسطينی بتوانند برای سرنوشت خود تصميم بگيرند، شريک می داند.»

پرزيدنت باراک اوباما رييس جمهوری آمريکا و بنيامين نتانياهو نخست وزير اسراييل بر سر شهرک سازی اسراييل در کرانه غربی تحت اشغال که فلسطينيان آنجا را برای کشورشان می خواهند، اختلاف نظر دارند. محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی اعلام کرده است تا زمانی که شهرک سازی ها متوقف نشوند، فلسطينيان به گفت وگوها که در دسامبر سال ۲۰۰۸ متوقف شده است، ادامه نخواهند داد.

فرستادۀ ويژه آمريکا در امور خاورميانه در بخش ديگری از اظهارات خود گفت «ايالات متحده خود را به برقراری صلح جامع در خاورميانه متعهد می داند، صلحی که سرانجام به ايجاد دو کشور اسراييل و فلسطين جامۀ عمل بپوشاند -- دو کشوری که مردمش بتوانند در صلح و امنيت زندگی کنند و فردای بهتری را برای فرزندانشان بخواهند.»

جورج ميچل در يکسال گذشته بارها از منطقه ديدن کرده است بدون آنکه موفقيتی در مورد از سرگيری گفت وگو ها ميان فلسطينيان و اسراييل که در ۱۶ ماه اخير متوقف مانده است، به دست آيد.

شرط فلسطينی ها برای بازگشت به مذاکرات، توقف کامل شهرک سازی هاست اما اسراييل چنين درخواستی را رد کرده است. نتانياهو نخست وزير اسراييل روز پنجشنبه گفت تل آويو شهرک سازی در اورشليم شرقی را متوقف نخواهد کرد.

فاطمه کمال سرايی: يکی از اتهامات عمادالدّين باقی انتشار کتاب «واقعيت ها و قضاوت ها» است

فاطمه کمال سرايی همسر عمادالدّين باقی روزنامه نگار زندانی می گويد يکی از اتهامات آقای باقی انتشار کتاب «واقعيت ها و قضاوت ها» است.

کتاب «واقعيت ها و قضاوت ها» مصاحبه ای است با آيت الله حسينعلی منتظری که در سال ۱۳۷۱ گردآوری شده بود اما انتشار آن تا سال ۱۳۷۷ امکان پذير نشد.

خانم کمال سرايی گفت که روز شنبه روزِ تولد همسرش است که ۴ ماهِ گذشته را در زندان انفرادی، به سر برده است.

تاکنون، دادگاه از پذيرش وثيقه برای آزادی موقت اين روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، خودداری کرده است.


شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته