-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۵, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 04/25/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



مسئولان خوابگاه‌های دانشگاه تهران اعلام کرده‌اند به هر دانشجويی که در محوطه خوابگاه، يک گربه بگيرد، هفت هزار تومان پاداش پرداخت خواهد شد.

رئيس خوابگاه‌های دانشگاه تهران این پیشنهاد را در پی شکايت دانشجويان خوابگاه چمران از وجود تعداد زياد گربه در آن منطقه مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش پیشنهاد شده به ازای گرفتن هر گربه توسط دانشجويان دختر در خوابگاه‌ها، مبلغ ۱۰ هزار تومان پاداش پرداخت شود.

روابط عمومی خوابگاه‌های دانشگاه تهران نيز با نصب اطلاعيه‌ای در راهروهای خوابگاه چمران و فاطميه اين دانشگاه، از آغاز طرح جمع آوری گربه‌ها توسط دانشجويان علاقمند، ترجيحا دانشجويان جانورشناسی، دامپزشکی و زيست شناسی خبر داد.

نصب اين اطلاعيه موجب عصبانيت برخی از دانشجويان شده است و برخی از آنان، با پاره کردن آن، اين اقدام را توهين به قشر دانشجو عنوان کرده‌اند.

منبع: پارلمان نیوز و رادیو فردا


 


دفتر «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل متحد بهرام رادان بازیگر سینما را به عنوان اولین سفیر ایرانی برنامه جهانی غذا در مبارزه علیه گرسنگی منصوب کرد.

همکاری رادان با این سازمان شامل بازدیدهای میدانی از پروژه برنامه جهانی غذا و همچنین ارتقاء سطح آگاهی ایرانیان از گرسنگی در جهان و مسائل پناهندگان در کشور است.

بهرام رادان در پاسخ به این انتصاب گفت: «من بسیار مفتخرم به عنوان اولین سفیر ملی این نهاد در جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده‌ام و مشتاق همکاری با برنامه جهانی غذا در راستای کمک به گرسنگان جهان هستم.»

رادان افزود: «من می‌خواهم سهمی در تلاش جهانی برای ساختن دنیائی عاری از گرسنگی داشته باشم.»

منبع: خبرآنلاین


 


خانه منتسب به «سيد زين العابدين امام جمعه» ملقب به «ظهيرالاسلام» داماد ناصرالدين شاه که تاکنون در اختیار تامین اجتماعی بوده، احتمالا به بانک ملی «برای احداث پارکینگ» واگذار می‌شود. پیش از این شهرداری هم برای تملک این بنای تاریخی تلاش کرده بود.

این بنای تاریخی يكي از عمارت هاي ثبت شده تهران در فهرست آثار ملي به شمار مي‌رود.

محمد علي‌محمدي، یک مسئول بافت تاريخي تهران گفت:  «شهرداري با سازمان تامين اجتماعي در حال مذاكره براي تملك و يا دريافت مجوز بهره‌برداري از بناست. اما اين مذاكره يكسويه بوده و پاسخي از سوي تامين اجتماعي دريافت نشده است.»

به گفته اين مقام مسئول شهرداري آمادگي كامل براي همكاري در مرمت و بهره‌برداري از بنا را داشته و تنها در انتظار پاسخ سازمان تامين اجتماعي است.

گفته مي‌شود سازمان تامين اجتماعي در نظر داشته در محل اين خانه تاريخي يك پاركينگ و بنايي جديد احداث كند. حتي طرح آنرا نيز به سازمان ميراث فرهنگي استان تهران ارائه كرده اما به دليل ثبت بودن خانه در فهرست ميراث فرهنگي اين طرح مسكوت مانده است.

شنيده‌ها حاكي از آن است كه احداث پاركينگ در محل خانه قاجاري محله بهارستان كه تامين اجتماعي ماه‌ها پيش قصد آنرا داشت و به سرانجام نرسيد، گويا قرار است توسط بانك ملي به فرجام برسد.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی

 


 


سهرابستان

ابتدا قبل از هر تحلیل و سخنی در مورد اظهار فضل سران جمهوری اسلامی، باید به این نکته مهم توجه داشت که وجود هرگونه ارتباطی بین «دین آسمانی» و« آئین نظام حکومتی» صرفاً توهمی دردناک خواهد بود. آنچه بنام دین، توسط سران جمهوری اسلامی عرضه می گردد، هر چه هست، قطعاً ربطی به یک «دین آسمانی» ندارد.

«دین آسمانی» این هدف را دنبال می کرده که بشر از خرافات و موهومات دست برداشته و روی به حقیقت آورد.

بشر چند هزار سال قبل، بدلیل اینکه برای بسیاری از حوادث طبیعی و امراض و بلایا، توجیه و پاسخی را نمی شناخت، بسراغ جادوگران و شمن ها می رفت و راه نجات را نزد آنها می جست. این توجه به خرافه و دروغ، سبب بدبختی بیشتر انسانها می گردید. بشر با اعتماد کاذب به جادوگران متقلب، و باور دروغهای آنها، مشکل را حل شده دیده و هرگز بدنبال علت واقعی حوادث طبیعی و امراض و بلایا نمی رفت و همچنان در منجلاب گرفتاریها باقی می ماند. 

پیامبران و جادوگران، دشمنان یکدیگر بودند، پیامبران دروغ پردازیهای جادوگران را رد کرده و بشر را به وجود خدای یکتا متوجه نموده و او را به پرستش این خدای یکتا دعوت می نمودند. کتابهای آسمانی تلاش داشتند تا با ذکر امثال و حکم، بشر را به تفکر و تعقل وادار نمایند.

پرستش واقعی خداوند، شناخت «نظم پیشرفته» حاکم بر جهان است. هیچ قدرتی در جهان قادر به شکستن این نظم پیچیده و درهم تنیده نیست، اما با کشف نظم، می توان «نظم حاکم» را به خدمت گرفت و اسباب رفاه و سعادت بشر نمود. انسانی که با کسب علم، و زحمات فراوان، دارویی را برای درمان مرضی کشف می کند، از نظم حاکم بر جهان بهره گرفته تا موجب آسایش انسانها شود. و عبادت واقعی خداوند همین کار است.

اما حاصل کار پیامبران همواره توسط خیل عظیم ساحران و فریبندگان مصادره شده و به ابزاری در دست ایشان کاهش یافته است. پس از مرگ هر پیامبری، ساحران بسرعت سوار بر موج شده و متولی دین عرضه شده گردیده و همان توهمات ذهنی خود را در قالب دین جدید درآورده و به بشر عرضه نموده اند. تحریف ادیان و منحرف نمودن دین از محتوای واقعی آن، سبب گردیده که هیچکدام از ادیان، نقطه درخشانی در راستای کاهش رنج و آلام بشری، در کارنامه خود نداشته و بالعکس، انبوهی از نقاط تاریک و شرم آور را بر پیشانی داشته باشند. از دوران تفتیش عقاید کلیسا و جنایات شنیع بنام مسیحیت گرفته تا حمله اعراب به خاک مقدس ایران بنام اسلام، از کشتار فلسطینیان بنام یهودیت گرفته تا سرکوب وحشیانه مردم ایران بنام جمهوری اسلامی، همه و همه، بخش هایی سیاه از «جنایت بنام دین» در تاریخ بشری هستند.

جمهوری اسلامی در این میان، تلاشی شکست خورده و تقلیدی ناشیانه از الگوی «دین سواری» توسط کاهنان و جادوگرانی است که لباس فقیه بر تن کرده اند. خشکسالی را در اثر زیاد شدن گناه، سیل را در اثر ندادن زکات و زلزله را در اثر زنا می دانند. تنها راه نجات نیز، تبعیت بی چون و چرا از خدایان زمینی است که لباس «الهی» بر تن دارند.

فقیهانی که چشم بر دزدیها و سوء مدیریتهای دولتمردان بی لیاقت جمهوری اسلامی بسته اند و از فرط ناآشنائی با علم و تکنولوژی مدرن، ذهن مردم را به توجیهات دروغین خود منحرف می کنند تا کسی معترض بی کفایتی ایشان نشود. گرچه اگر ذره ای حیا و شرف داشتند می فهمیدند که وجود نحس خودشان و عملکرد متحجرانه اشان است که خساراتی بدتر از زلزله ای بر سرزمین ایران وارد نموده است.

پسر رئیس دولت کودتا که منصوب «ولایت فقیه» است، چهل و هفت میلیارد تومان ناقابل رشوه می گیرد تا وامی 700 میلیارد تومانی برای یک زالوی انگل کارچاق کنی کند، خود رئیس دولت کودتا، دروغ از هاله نور تا تولید انرجی هسته ای توسط دختر دانش آموز در زیرزمین خانه اشان می گوید، از صدر تا ذیل حکومت برای خودشان مدرک دانشگاهی جعلی می خرند و با آن بیت المال را می چاپند، همه دست اندرکاران حکومت شده اند غارتگر ثروت ملی و مکنده خون بانکها، زندانهای کشور شده محل تجاوز و شکنجه و اسارتگاه پاک ترین فرزندان این ملت، غده خودشیفتگی رهبر غیرقانونی کشور چنان متورم شده که مستانه آیه قرآن در اثبات ولایت ستمکارانه اش جعل می کند و کشتی نوحی می سازد که مملو از غارتگران و جانیان و فرومایگان است.

چشمان «فقها» عاجز است از دیدن اینهمه فساد و نکبت، و طبیعی است نابینائی که چنین منکرات قلمبه ای را توان دیدن نیست، برای ربط دادن زنا به زلزله افسانه سرائی نماید. در عین حال که اگر فحشائی هم هست، بروایت همان «فقر و فحشا» که خودتان ساخته اید، در اثر فقر است، فقری که زائیده نحوست وجود شما است. فقری که مسببش، دزدیهای کلان مدیران نظام، از بیت رهبری گرفته تا جامعه مدرسین و از شورای نگهبان گرفته تا سپاه پاسداران است.

نگران مردم ایران نباشید، بلای زلزله، بدتر از بلای وجود حکومت جمهوری اسلامی نیست. نگران سرنوشت خودتان باشید که زلزله جنبش آزادیخواهی مردم ایران، بزودی ارکان استبداد را با شدت تمام به لرزه درآورده و فرو خواهد ریخت.
 
برگرفته از: سهرابستان


 


علیرضا قزوه، یکی از شاعران دولتی در پاسخ به این سوال که در دوره اخیر به که رأی دادید، گفت: «من اولش می‎خواستم از بین آقایان رضایی و احمدی‎نژاد و موسوی یکی را انتخاب کنم. بعد از مناظرات، موسوی پرید و رفت! کاش موسوی همان‎طور اسطوره لال می‎ماند و نمی‎آمد وسط.»

وی گفت: «البته از مناظره احمدی‎نژاد و موسوی کفری شدم اما گفتم به درک! و رأی دادم به انرژی هسته‎ای!»

قزوه افزود: «نمره‎ای که برای احمدی‎نژاد در نظر گرفته بودم بیست و نوزده نبود، الان هم همان زیر ۱۵ مانده است و موسوی ۱۲ بود و کم کم شد منفی بیست و چهار و نمره نفر بعدی هم که از اول منفی بود!»

وی گفت که معتقد است «در حوادث اخیر تنها رهبری نمره ۲۰ گرفته است.»

علیرضا قزوه در بخش دیگری از سخنان خود گفت که «اگر دانشجویان سفارت انگلیس را می‌گرفتند، امروز فتنه نداشتیم»

وی همچنین با دفاع از ادبیات احمدی‌نژاد در برابر اوباما گفت: «با قصاب باید مثل قصاب حرف زد.»

منبع: شبکه ایران


 


مدیر عامل پیشین ایسنا با اخراج زینب کاظم‌خواه، خبرنگار این خبرگزاری را «خائن به وطن» خواند و گفت دیگر نمی‌تواند این خبرنگار را به عنوان نیروی کار ایسنا بپذیرد.
 
این خبرنگار روز هجدهم بهمن‌ماه بازداشت و حدود یک ماه بعد آزاد شد.

این در حالی‌ست که این خبرنگار هنگام آزادشدن از زندان، نامه‌ای از مسوولان زندان خطاب به مدیر عامل ایسنا دریافت کرده که بیانگر بی‌گناهی اوست و به او گفته شده بود می‌تواند به عنوان خبرنگار به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهد.

سعید پورعلی که در شهریور ۸۸ به جای جمال رحیمیان به مدیرعاملی ایسنا منصوب شد ۲۲ فروردین سال جاری جای خود را به علی متقیان داد.

گفته می‌شود ماموران اطلاعات هنگام بازداشت زینب کاظم‌خواه، علاوه بر ضبط تمامی وسایل شخصی، حکمی را به او نشان داده‌اند که در آن شرکت در تجمعات به عنوان اتهام این خبرنگار مطرح شده بود.

منبع: کلمه

 


 


احمد معبودی، رئیس شورای کار استان همدان گفت که «وضعیت اقتصادی و طرح هدفمند کردن یارانه‌ها مشکلاتی را برای جامعه کارگری به وجود آورده و برخی کارگاه‌ها اقدام به اخراج دسته جمعی کارگران می‌کنند.»

وی افزود: «افزایش روند اخراج دسته جمعی کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی استان باعث افزایش آماربیمه بیکاری شده که مشکلاتی را درآینده برای سازمان تامین اجتماعی به دنبال خواهد داشت.»

معبودی خاطرنشان کرد: «براساس آمارسازمان تامین اجتماعی استان، سال گذشته بیش از ۱۷۰۰ نفرازبیمه بیکاری استفاده کرده‌اند که نسبت به سال ۸۷ از رشد ۲۵ درصدی برخوردار بوده است.»

به گفته معبودی «بیش از ۳۵ درصد نیروی کار استان همدان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد.»

منبع: ایلنا


 


فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که خانواده‌اش به دلیل «حمایت صریح و قاطع از مردم مظلوم» فاقد حداقل امنیت است.

خانم کروبی در این بیانیه، با رد شایعات منتشر شده در خصوص سلامتی مهدی کروبی وضعیت سلامتی  وی را «بسیار خوب» توصیف کرد و افزود: «ایشان علیرغم بستن دفتر و حزب اعتماد ملی کما فی‌السابق به فعالیت‌های مذهبی، اجتماعی و سیاسی خود ادامه می‌دهند.»

وی «ادعای اصحاب قدرت» مبنی بر بیماری صعب العلاج آقای کروبی را «ناشی از علم غیبی که بر خلاف آموزه‌های دینی، عقلی و تجربه انسانی» است دانست و گفت: «اینبار آقایان در کنار دیگر کمالاتشان ازجمله اعلام دقیق نتایج انتخابات، قبل از شمارش آراء صاحب علم غیب گردیده‌اند.»

کروبی افزود: «شاید آن ۱۵ نفر مسلحی که با مرعوب کردن سرایدار به طور غیرقانونی و در غیاب ما به منزل ورود کرده اند و یا افراد مسلحی که در روز ۲۲بهمن گازی مشکوک را مستقیما به صورت ایشان زدند، کاری را صورت دادند که خدای ناکرده در آینده نتیجه آن را باید شاهد باشیم.»

وی گفت: «بدون ترس و واهمه از وحشی گری مزدوران مجددا تاکید میکنم هر اتفاقی برای من، همسرم و فرزندانم رخ دهد، حکومت مسئول مستقیم آن است و هرگز نمیتواند از بار مسئولیت آن شانه خالی کند.»

منبع: جرس

 


 


سریال خبرسازی بر پایه خودزنی رقبا به طرحها و سناریوهای تازه ای رسیده است. بر اساس تازه ترین سناریویی که کودتاچی ها خوابنما شده اند سازمان سیا یک جلسه تشکیل داده با اهالی فتنه و گفته خب باید یک کاری کرد و همه به این نتیجه رسیده اند که بله یکی از ما باید فدایی شود. سیا هم گفته پس با هماهنگی خودتان یکی را تعیین کنید که ما بزودی او را بکشیم! این جور داستانهای عوام پسند قدیمترها اینطور فهمیده می شد که طرف می خواهد بزند دخل شما را بیاورد اما دارد برایش زمینه چینی می کند که اگر خوردید بگوید من نبودم و خودتان همدیگر را زده اید بیندازید پای ما. اما این روزها نه دیگر کسی را می ترساند و نه اصلا این سگ پارس کننده کسی را می گزد. یک سال شد که اینها بدترین خوابها را برای سران سبز دیده اند. اما تعبیرش فرو رفتن خودشان در گنداب دروغ هایی است که دیگر خودشان هم باورش نمی کنند. 
 
در حالی كه جریان فتنه با بی اقبالی روز افزون مردمی روبرو شده ، اپوزیسیون و حامیان بیگانه این جریان بر شوك درمانی جهت احیای جریان فتنه تاكید كرده اند.

به گزارش«جوان آنلاین»،در جدیدترین راهكارها برای شوك درمانی جریا فتنه ، عبدالله مهتدی دبیر كل زحمتكشان كردستان در جلسه ای با حضور اعضای سیاسی دفتر سیاسی كومله از تصمیم سرویسهای اطلاعاتی اشغالگران (سیا و موساد) در عراق مبنی بر ترور نمایشی یكی از سران فتنه پرده برداشت.
 
وی در این جلسه اعلام كرده است كه سازمان سیا به دنبال هماهنگی با خود سران جریان است تا با ترور نمایشی یكی از آنها بتوانند یك شوك بزرگ به این جریان داده و مجددا بتوانند جریان اغتشاش را راه اندازی كنند .همچنین وی تلویحاً اعلام داشته كه ما و سرویسهای اطلاعاتی آمریكا و اسرائیل بایستی بدنبال ترور یكی از سران سبز باشیم تا بتوانیم كنترل را از دست رژیم ایران خارج نماییم. در حالی كه جریان فتنه با بی اقبالی روز افزون مردمی روبرو شده ، اپوزیسیون و حامیان بیگانه این جریان بر شوك درمانی جهت احیای جریان فتنه تاكید كرده اند.
 
به گزارش«جوان آنلاین»،در جدیدترین راهكارها برای شوك درمانی جریا فتنه ، عبدالله مهتدی دبیر كل زحمتكشان كردستان در جلسه ای با حضور اعضای سیاسی دفتر سیاسی كومله از تصمیم سرویسهای اطلاعاتی اشغالگران (سیا و موساد) در عراق مبنی بر ترور نمایشی یكی از سران فتنه پرده برداشت.

وی در این جلسه اعلام كرده است كه سازمان سیا به دنبال هماهنگی با خود سران جریان است تا با ترور نمایشی یكی از آنها بتوانند یك شوك بزرگ به این جریان داده و مجددا بتوانند جریان اغتشاش را راه اندازی كنند .همچنین وی تلویحاً اعلام داشته كه ما و سرویسهای اطلاعاتی آمریكا و اسرائیل بایستی بدنبال ترور یكی از سران سبز باشیم تا بتوانیم كنترل را از دست رژیم ایران خارج نماییم.
 
منبع معتبر خبر غیرمعتبر: مرکز اسناد انقلاب اسلامی
 


 


معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که جمهوری اسلامی با موسیقی پاپ و راک قاطعانه برخورد خواهد کرد.

حمید شاه‌آبادی گفته آنچه «مساله‌ موسیقی‌ماست، موسیقی پاپ و راک می‌باشد که از اساس ریشه‌های لهو و لهب دارد.»

آقای شاه‌ابادی اظهار داشت: «فضای عمومی موسیقی در کشور تحت تهاجم موسیقی غربی است و ذائقه جوانان با این هجمه موسیقی غربی تغییر کرده است.»

به گفته  این مقام وزارت ارشاد «نوعی از موسیقی‌ها که نارضایتی علما را در پی دارد به دلیل آن است کمتر از 20 درصد موسیقی‌ها از کانال وزارت ارشاد عبور می‌کند.»

آقای شاه‌آبادی در عین حال گفت که در حال حاضر 80 درصد موسیقی‌ها زیرزمینی هستند.

منبع: ایسنا


 


روزنامه‌نگاران ایران برنده  جایزه آزادی مطبوعات بنیاد هنری نانن در سال ۲۰۱۰ میلادی شدند.

این جایزه به خاطر تلاش روزنامه‌نگاران ایرانی برای گزارش واقعیت‌های موجود در ایران به دنیا، به آنها تعلق گرفته است.

مازیار بهاری روزنامه‌نگار ایرانی مقیم لندن به نمایندگی همکاران خود، این جایزه را دریافت خواهد کرد.

بنیاد هنری نانن در سایت رسمی خود ضمن اعلام این خبر نوشته که روزنامه‌نگاران در ایران برای فعالیت‌های مستقلانه و بی‌طرف تهدید می‌شوند و دستگیری فعالان رسانه‌ای «نشان‌دهنده موقعیت کنونی آزادی مطبوعات در ایران است.»

جایزه آزادی مطبوعات هنری نانن سال گذشته به روبرت منارد یکی از موسسان و نیز دبیرکل سابق سازمان گزارشگران بدون مرز تعلق گرفت.

منبع: رادیو فردا و دویچه‌وله


 


ایران با تائید گزارش‌ها درباره انصراف از عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل، اعلام کرد که نامزد عضویت در کمیسیون بین‌المللی حمایت از حقوق زنان شده است.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه امروز شنبه گفته که ایران براساس تصمیم کشور‌های آسیایی از عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل صرفنظر کرده است.

آن‌طور که سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده است، جمهوری اسلامی با انصراف از عضویت در این شورا، خود را نامزد عضویت در کمیسیون بین‌المللی حمایت از حقوق زن کرده است.

ایران روز گذشته به خاطر مخالفت‌های گسترده با عضویت این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل، از رقابت برای عضویت در این شورا کناره‌گیری کرد.

منبع: ایرنا


 


اکثر افراد و واجدین شرایط خدمت وظیفه عمومی از خدمت در نیروی انتظامی و سپاه پاسداران خودداری می‌کنند.

وب‌سایت جرس به نقل از منابع آگاه گزارش کرده که این افراد متقاضی گذراندن دوره سربازی خود در ارتش هستند.

این گزارش می‌افزاید مسئولان تقسیم نیرو‌ها در برابر این خواسته مشمولان خشمگین شده و تهدید کرده‌اند که آنها را به نقاط مرزی و یا بد آب و هوا خواهند فرستاد.

این مسئولان در عین حال مشمولان وظیفه را تشویق به گذراندن دوره خدمت در نیروی انتظامی یا سپاه می‌کنند و «مزایای» این نهاد‌های نظامی نسبت به ارتش را برای آنها تشریح می‌کنند.

سپاه و نیروی انتظامی در پی سرکوب اعتراضات مردمی پس از انتخابات 22 خرداد وجهه خود را نزد افکار عمومی از دست داده‌اند.

منبع: جرس


 


سپاه پاسداران دو شناور متعلق به ایتالیا و فرانسه در خلیج فارس را مورد بازرسی قرار داد.

واحدهای گشت دریایی سپاه پاسداران عصر روز گذشته (جمعه) با توقیف این شناور‌ها در خلیج فارس آنها را مورد بازرسی قرار دادند.

سپاه اعلام کرده که هدف از این بازرسی «اطمینان از رعایت الزامات زیست محیطی در تنگه هرمز» توسط این شناور‌ها بوده است.

این شناورها پس از اطمینان از عدم مشاهده تخلفات زیست محیطی به راه خود ادامه دادند.

منبع: ایلنا


 


ایران پس از گسترش مخالفت‌ها با عضویت این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، درخواست عضویت در این شورا را پس گرفت.

ایران به سایر هیات‌های آسیایی اطلاع داده که از نامزدی عضویت در شورای حقوق بشر صرفنظر کرده است.

برخی دیپلمات‌های کشورهای غربی علت تغییر نظر ایران را عدم توانایی این کشور در اخذ حداقل رای لازم برای عضویت در این شورا ذکر کرده‌اند که می توانست موجب شرمساری تهران شود.

بسیاری از فعالان و سازمان‌های حقوق بشر خواهان جلوگیری از عضویت ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بودند.

ایران در حالی این تصمیم را اتخاذ کرده که محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه روز جمعه گفته که جمهوری اسلامی پرچمدار حقوق بشر در دنیا است.

منبع: بی‌بی‌سی


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته