-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

متن پیاده شده روز پنجشنبه 2 اردیبهشت 89


سلام

پنجشنبه 2 اردیبهشت 89، 22 اپریل 2010 میلادی
امروز در مورد هشت موضوع صحبت می کنیم:

موضوع اول: نزدیک به چهل روزنامه و خبرگزاری حکومتی از جمله خبرگزاری فارس، و یا روزنامه کیهان به زبان های مختلف شایعه کرده اند که آقای کروبی سرطان پروستات دارد و شروع کرده اند به دروغگویی. اینکه چرا اینکار را می کنند در حالیکه خوشبختانه آقای کروبی در سلامت کامل به سر می برد، باید بپذیریم که استراتژی کودتاچی هاست در چهارچوب اینکه در مردم می خواهند دلسردی ایجاد کنند اختلاف ایجاد کنند و افتراق ایجاد کنند و نسبت به رهبران جنبش که به خوبی در این ده ماه گذشته ایستاده اند و حرکت کرده اند، بلکه بتوانند مردم را پراکنده و دلسرد بکنند، به هر صورت باید هوشیار بود که خط کلی کودتاچی ها را برای سرکوب شبکه های اجتماعی که جنبش روی آن قرار گرفته، ایجاد اختلاف و افتراق برای بدبین کردن و دلسردی ایجاد کردن باید بشناسیم و کارهایشان را در این چهارچوب ها کنترل کنیم. و اجازه ندهیم که به اهدافشان برسند.

موضوع دوم: آقای محمد نوری زاد از زندان خطاب به آقای خامنه ای نامه سرگشاده ای نوشته است که به نظر من اساسی ترین نکته ای که ایشان در این نامه مطرح کرده این است که خطاب به آقای خامنه ای گفته است که در واقع شما رهبری را از دست داده ای. و اگر یک روز سرنیزه را برداری و نیرو را در خیابان نداشته باشی معلوم نیست که تا شب چه می شود. در واقع مردم شما را قبول ندارند. آقای نوری زاد در مورد آدم هایی مثل حسین شریعتمداری هم مطرح کرده که الان دور آقای خامنه ای هستند ولی همچین که ورق برگردد اولین کسانی هستند که به شما پشت می کنند. سال هاست که افرادی اطراف آقای خامنه ای جمع شده اند و خودش دوست داشته جمع بشوند که بیش از همه چاپلوسی ایشان را بکنند و دولا شوند و دست ایشان را ببوسند. سال هاست که از آدم های صاحب رای و منتقد اطراف آقای خامنه ای خبری نیست و این همیشه روش دیکتاتور ها و مستبدین بوده است.

موضوع سوم: واحد آمار مجموعه فعالین حقوق بشر اعلام کرده که تنها در ماه فروردین 38 هزار مورد نقض حقوق بشر در ایران را جمع آوری کردند و لیست کردند.

موضوع چهارم: وزیر اطلاعات در نامه ای که چاپ کرده اعلام کرده که آقای خاتمی ممنوع الخروج نیست. به نظر من کاری را که آقایون کرده اند و دیده اند که بازتاب بدی در داخل و بخصوص خارج از ایران داشته، دارند سعی می کنند رفع و رجوع کنند. ضمن اینکه آقای مصلحی مطرح کرده که حکم بازداشت آقای مهدی هاشمی صادر شده است. جالب است که به جای مقامات قضایی این وزیر اطلاعات است که صحبت از صدور بازداشت می کنند. تایید آنچه که بچه های زندانی نوشته بودند که در واقع قوه قضاییه و قضات هیچ کاره اند و یکسره کارها دست بازجوها و مامورین اطلاعاتی و امنیتی است و آنها هستند که حکم صادر می کنند و قاضی ها بازیچه دست آنها هستند. به هر حال آقای مهدی هاشمی تهدید کرده که مطالبی که علیه مسئولین قوه قضائیه و غیره می دانند شروع می کند به افشا کردن و تهدید کرده که خیلی سرهای بریده ای که خود ایشان و پدرش در گنجه دارند از این حکومت می تواند بیرون بیاورد و نشان بدهد.

موضوع پنجم: صدها نفر از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت اراک جلوی اداره کل وزارت علوم تجمع داشتند، به وضع بد خوابگاه ها اعتراض کردند به اینکه دانشجوها اجازه انتشار نشریه دانشجویی ندارند اعتراض کردند و از مدیریتی که ارائه می شود هم گله و اعتراض کردند. به هر حال خطی که دانشجویان دنبال می کنند پافشاری بر خواست های صنفی و سوء مدیریت در دانشگاه هاست و تاکید و تکیه بر حرف های اساسی که دانشجوها در دانشگاه ها در مورد آزادی ها و مسائل مملکتی دارند.

موضوع ششم: آیت الله صانعی مطرح کرده که اینها منظور حکومتی ها روز به روز در دروغگویی و خیانت بی پرواتر می شوند.

موضوع هفتم: خبری است که در پارک گلچین در اتوبان افسریه تهران و در اتوبوس های هاشم آباد به توپخانه و خیابان سعدی در دفاع از روز کارگر، یادآوری روز کارگر نوشته شده، مثل کارگر بیدار است از خامنه ای بیزار است. برای روز کارگر تا الان این بیش از همه مورد توافق قرار گرفته که جنبش سبز حمایت و پشتیبانی خودش را از جنبش کارگری ایران پشتیبانی از رهبران دربند و زندانی جنبش کارگری ایران اعلام بکند و امثال آقای اسانلو که در زندانند برای سندیکای آزاد و حقوق و دستمزدشان زمینه هایی است که جنبش سبز در روز کارگر می تواند پیوستگی خودش را با این خواست ها اعلام بکند. اضافه بر این، این درخواست که در روز کارگر، روز 11 اردیبهشت از ساعت 11 تا 11:30 هرکس در هرکجا قرار دارد دست از کار بکشد، مطلب مورد توافق دومی است که بیش از همه من دیده ام مطرح شده و درخواست شده که این کار را بکنند. اما اینکه آیا تظاهرات خیابانی یا تظاهرات در دانشگاه ها یا مراکز دیگر مملکتی برای روز کارگر برگزار بشود، بحث در اینباره را می گذارم برای بعد از اینکه اجماع بیشتری پیدا بشود. ولی به هر صورت هم روز 11 اردیبهشت روز کارگر و هم روز 12 اردیبهشت روز معلم، فرصت خیلی خوبیست برای اینکه با شعارهایی که نوشته می شود، استفاده از رسانه شعار نویسی، با شعارهایی که به طور پراکنده می شود داد، با دست از کار کشیدن روز 11 اردیبهشت به فاصله نیم ساعت، شبیه به کاری که مردم در لهستان می کردند مقابل حکومت کودتایی کمونیستی در آنجا و مسائلی از این قبیل کارهاییست که بیش از هرچیزی الان مطرح است و برسرش اجماع است.

موضوع هشتم: در رابطه با همین موضوع، کسانی برای من نوشته اند یا در پاره ای از سایت ها دیده ام که مطالبی که در واقع سوالاتی را رویش گذاشته اند که چند روز پیش گفته بودم که خواست اساسی ما اینست که دولت کودتایی احمدی نژاد پایین بیاید و آقای موسوی رئیس جمهور بشود مطلبی که قبلا هم بارها آن را مطرح کرده ام، باز هم چون سوالات زیادی مطرح شده بود باید بگویم همان طور که در مورد خواست های جنبش سبز نوشته ام و در این سلسله مباحث هم بارها مطرح کردم، خواست محوری جنبش که مطرح کردم برای این مرحله جنبش اینست که رای مردم را باید پس گرفت و آقای موسوی بر مسند ریاست جمهوری بنشیند. خواست های بعدی مردم، خواست های بزرگ تر و فراتر از این، مثل رفراندوم روی قانون اساسی، یا تغییر قانون اساسی، یا تغییر کل نظام یا هر چیز دیگری منوط به انتخابات آزاد و حاکمیت صندوق رای در مناسبات بین مردم و حکومت است. همین جا این را هم بگویم که آن چه که من در این سلسله بحث ها مطرح می کنم تمام تلاشم بر اینست که هم تجربیات جاهای دیگر را به دوستان خودمان منتقل بکنم و هم اینکه آنچه که شما مطرح می کنید، بحث می شود و فعالین می گویند را بتوانم دسته بندی شده خدمت شما ارائه بدهم و در سطح خودم اطلاع رسانی کنم.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی
 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته