-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 04/18/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



گروهی از نیروهای لباس شخصی و افراطی، با حمله به دفتر آیت الله سید علی محمد دستغیب، با پاشیدن رنگ به تابلوی دفتر ایشان و هتاکی، آن محل را مورد اهانت قرار دادند.

بنا به گزارش ارسالی به جرس و همچنین سایت برهان، مهاجمین روز گذشته همانند ماههای پیش، دفتر این نمایندۀ شیراز در مجلس خبرگان را مورد یورش قرار دادند که با توجه به بسته بودنِ درب آن محل، درب و تابلو و دیوارِ دفترِ آن مرجع تقلید را با رنگ سیاه پوشاندند.

طی ماههای اخیر، و در جریان حوادث پس از انتخابات و همچنین درگذشت آیت الله العظمی منتظری، بارها مسجد قبا در شیراز که محل اقامۀ نماز آیت الله دستغیب بود، مورد حمله قرار گرفت و شیشه‌های آن مسجد شکسته و مورد بی‌حرمتی قرار گرفت.

این مسجد نهایتا تخلیه و توسط نیروی انتظامی پلمب شد.


 


احمد قابل روحانی نو اندیش و از شاگردان برجسته مرحوم آیت الله العظمی منتظری همچنان در بلا تکلیفی به سر می برد .

به گزارش جرس،علیرغم تعیین دو وکیل برای احمد قابل و مراجعه وکلا به دادسرا و دادگاه هنوز امکان مطالعه پرونده برای آنان فراهم نشده است .

این در حالی است که پرونده آقای قابل از روز پانزدهم فروردین به شعبه سوم دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی کاووسی ارجاع شده است . اما هنوز تعیین زمان برای جلسات دادگاه وابلاغ کیفرخواست به آقای قابل و یا وکلای نامبرده صورت نگرفته است. آقای قابل علیرغم آن که روحانی است و بر اساس طبقه بندی زندان باید در بند ویژه روحانیت نگهداری شود، اما در بند قرنطینه عمومی1/6 زندان وکیل آباد مشهد زندانی است.

گزارش جرس حاکیست آقای قابل را پس از یک نوبت ملاقات حضوری با خانواده و دو نوبت یا وکیل و یا اعزام به دادگاه، و پس از مراجعه به زندان جهت بازرسی بدنی لخت می کنند! این در حالی است که هنگام اعزام به دادگاه، وی را با دستبند و پابند منتقل کرده اند. به نظر می رسد هزینه نوشتن نامه به رهبر جمهوری اسلامی ، تحقیر و محرومیت از حقوق اولیه حتی در زندان است!! اما قابل در دیدار با خانواده اش گفته اینگونه رفتارها در من تاثیری ندارد و مرا بر راهم استوارتر می سازد.


 


اجلاس "خلع سلاح و منع اشاعه" که درواقع پاسخی به نشست "امنيت هسته‌اي" در آمریکا بود در تهران تشکیل شد و نمایندگان کشورهایی مانند آفريقاي مركزي،اكوادور، الجزاير،اوگاندا، برونئي دارالسلام، بنگلادش، بلاروس، پاراگوئه، تانزانيا، چين، دماغه سبز، روسيه، زيمبابوه، سنگال سودان، سوريه، سيرالئون، كنگو، كوبا، گويان و ليبي، به حکام ایران فرصت دادند تا اظهارات خود درباره جنگ افزارهای هسته ای و مدل اداره جهان را تکرار کنند.
این کنفرانس با پیام علی خامنه‌ای و با سخنرانی محمود احمدی نژاد رییس دولت کودتا آغاز شد. بر اساس گزارش رسانه های حکومتی در پیام خامنه ای آمده است: ما كاربرد سلاح‌های هسته ای را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفه‌ی همگان می‌دانیم.
رهبر حکومت ایران پیش از این نیز بر حرمت استفاده از سلاح هسته ای تاکید کرده بود و مقامات جمهوری اسلامی نیز برای اثبات مدعای خود درباره عدم تلاش برای دستیابی به بمب اتم و سلاح های کشتار جمعی به همین حکم استناد کردند. در اظهارات رییس دولت کودتا و نیز دیپلمات های درگیر در پرونده هسته ای به کرات اعلام شده که چون رهبر جمهوری اسلامی تولید و استفاده از سلاح کشتار جمعی را حرام اعلام کرده، مقامات ایران به دنبال دستیابی به آن نیستند و دنیا نیز می بایست این دلیل را بپذیرد.
با این وجود نگاهی به روند پرونده هسته ای ایران، افزایش اجماع بین المللی علیه کشورمان و انتقال پرونده از شورای حکام به شورای امنیت سازمان ملل نشان دهنده آن است که اظهارنظر مقامات ایران نتوانسته است کمکی به ایجاد اعتماد در دنیا کند و اتفاقا بر حجم گزارش هایی که ناقض سخنان شفاهی حکومتگران در ایران است، افزوده شده است.
در تازه ترین موضع گیری، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد یادآور شد که کوتاهی ایران در پاسخ به نگرانی های بین المللی در مورد برنامه هسته ای این کشور، به صورت یکی از جدی ترین مسائلی که جهان با آن روبروست درآمده است.
وی با بیان اینکه تضمین اتمی ایران کافی نیست اعلام کرد: ایران باید ثابت کند که برنامه هسته ای اش واقعا برای مقاصد صلح آمیز است.
وی گفت ایران در جریان تماس هایش با آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون این کار را نکرده است.
صرف نظر از پرونده هسته ای ایران و ماهیت این چالش بین المللی، شاید مهمترین دلیل بی اعتمادی دنیا به اظهارات شفاهی حاکمان در ایران، شهرت آنان به دروغگویی و طرح ادعاهای خلاف واقع به صورت فزاینده و با راحتی هرچه تمام تر باشد که بهترین تجلی آن فضای سیاسی داخل ایران است.
از طرح موضوع هاله نور، و داستان سرایی درباره برنامه ترور در عراق و مدارک تحصیلی وزیران و معاونان و گزارش ها و آمار اقتصادی و غیره که بگذریم؛ تقلب آشکار در انتخابات و محاکمه معترضان با اتکا به مستندات دروغ، قتل و تجاوز به زندانیان و سپس انکار آن و همه و همه واقعیاتی نبودند که از چشم دنیا پنهان بماند.
اگر رهبر جمهوری اسلامی مورد سوال قرار بگیرد بدون شک علاوه بر تحریم سلاح های کشتار جمعی، کشتار مردم بی گناه، تجاوز در زندان ها، ایراد اتهامات بی اساس و دروغین به متهمان، اخذ اعتراف تحت شکنجه، ترور مخالفان، سرکوب وحشیانه دگراندیشان و اختلاس های مالی کلان را نیز در سخن حرام می داند و آنرا نفی خواهد کرد در حالی که تمام این جنایات طی سال های زمامداری او و خصوصا در سال گذشته آشکارا به وقوع پیوست و نه تنها با اعتراض مقام رهبری مواجه نشد بلکه سکوت او در برابر جنایات نهادهای تحت امرش و همچنین حمایت آشکار و علنی از رییس دولت کودتا، رضایت خاطر وی از این اعمال را آشکار ساخت.
در رویدادی مشابه، رسانه های مستقل خبری، بر اساس گزارش هایی که از مجلس شورای اسلامی درز کرد روزگذشته خبر دادند که پیگیری پرونده اختلاس مالی معاون اول احمدی نژاد، با دستور رهبری متوقف و به بیان دیگر لاپوشانی شده است.
در این گزارش که به اختلاس 35 میلیارد تومانی رحیمی با همکاری رحیم مشایی و پسر احمدی نژاد اشاره دارد آمده بود: "زمانی که مشخص شد بریز و بپاشهای انتخاباتی احمدی نژاد در روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ چگونه فراهم شده و اعتراض موسوی و کروبی به زمینه سازی دولت برای خریدن آراء مردم، توسط قوه قضائیه اثبات شد، احمدی نژاد نزد حامی اصلی خود یعنی خامنه ای رفته و تایید می کند که "مبالغ یادشده تنها در راه انتخابات هزینه شده و هرگز به هیچ مصرف دیگری (شخصی یا خانوادگی) نرسیده است."
احمدی نژاد در همین جلسه مشخصا از خامنه ای "خواستار توقف رسیدگی به جرائم مالی و اتهاماتی مبنی بر فسادِ اقتصادیِ رحیمی (معاون اول و سخنگوی خود) می شود و با این استدلال که باز کردن این پرونده، کل انتخابات را زیر سوال می برد و با زیر سوال رفتن انتخابات نیز، نظام زیر سوال خواهد رفت خواستار لاپوشانی آن می شود رهبر نیز با این جریان همراه شده و دستور مسکوت ماندن موضوع را می دهد که در نتیجه از سوی دفتر رهبری به قوای قضائیه و مقننه تفهیم می شود که "رسیدگی به پرونده رحیمی متوقف شود".
این رویداد در حالی به راحتی به وقوع پیوسته است که پیش از این در بسیاری از سخنرانی های خامنه ای، تاکیدات او بر لزوم مبارزه با فساد اقتصادی تکرار می شد و جملات منتخب آن نیز توسط عوامل حکومت بر در و دیوار شهر و ادارات دولتی نقش می بست.
حال در چنین شرایطی نمایندگان رسانه های بین المللی و رهبران کشورهای دنیا شنونده ادعای مقامات ایران درباره سلاح هسته ای و نیت ایران از فعالیت پرشتاب در این زمینه هستند و در صورتی که به این اظهارات با دیده تردید بنگرند و یا آن را برای اعتمادسازی ناکافی بدانند؛ آیا می توان بر آنان خرده گرفت؟

 

 


 


سید احمد میری، قائم مقام جبهه مشارکت استان مازندران، که در پی اعمال فشارها بر فعالین سیاسی استان از 20 روز پیش در بازداشت اداره اطلاعات مازندران به سر می برد، روز سه شنبه در یادداشتی ضمن رد تمام اتهامات، هرگونه اعتراف خارج از منش و سابقه سیاسی خود را مخدوش و فاقد اعتبار دانست.

وی نوشته است: «من تا آخر در برابر تمام اتهامات غیرواقعی و عمل نکرده ام، ایستاده ام. هرگز به تقاضاهای واهی و پوچ آنان سر تسلیم فرود نمی آورم. ولی اگر هم خدای نکرده تحت فشارهای شدید قرار گرفتم از همین امروز سه شنبه 25/12/1388 هر اتهامی را رد می کنم و هر اعترافی جهت تامین خواسته های آنان را غیر قانونی، غیر شرعی و فاقد اعتبار می دانم.»

بر طبق اطلاعات موثق رسیده از محل بازداشت میری، وی در روزهای اخیر تحت فشارهای شدید جهت اعتراف گیری بر علیه خود و دوستانش بوده است. اما شواهد حکایت از ایستادگی این استاد دانشگاه در برابر این پروژه اعتراف گیری دارد. همچنین خانواده میری در ملاقات روز چهارشنبه 25فروردین با وی روحیه او را عالی توصیف کردند. میری در این دیدار اطمینان خاطر داد که بازجویی ها جهت قبولاندن اتهامات طراحی شده به وی تا این لحظه بی نتیجه مانده است

 


 


دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم بر طی كردن روند قانونی در رسیدگی به عملكرد احزاب تاكید كرد.

آیت‌الله سید حسین موسوی تبریزی در گفتگو با ایلنا، در مورد درخواست کودتاگران برای انحلال سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشاركت با بیان اینكه برای انحلال یك حزب مراحل قانونی وجود دارد، بادآور شد: در ابتدا كمیسیون ماده 10 به یك حزب تذكر می‌دهد و سپس اگر تخلف ادامه یافت به آن اخطار داده می‌شود كه این اخطارها براساس قانون احزاب مصوبه 1361 باید باشد و اگر انجام خلاف باز هم ادامه یافت پرونده حزب به دادگاه می‌رود كه پرونده باید با حضور هیات منصفه بررسی و حكم مناسب در مورد آن صادر شود.

 

وی افزود: درباره سازمان مجاهدین و جبهه مشاركت تاكنون تذكر و اخطاری نبوده است و لذا ارجاع پرونده آنها به دادگاه خلاف قانون است.

 

آیت‌الله موسوی تبریزی تصریح كرد: انحلال احتمالی 2 تشكل مذكور اقدام بسیار زشتی است، زیرا آنان همواره تاكید كرده‌اند كه در چارچوب قانون اساسی حركت می‌كنند و همین‌گونه هم بوده است.

 

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت: در هر صورت اگر تخلفی هم توسط جبهه مشاركت و سازمان مجاهدین صورت گرفته پس از تذكر و اخطار پرونده آنها باید به دادگاه برود و با حضور هیات منصفه و وكیل مورد بررسی قرار گیرد كه در این صورت روند رسیدگی قابل قبول است، اما اگر با غوغاسالاری و جنجال و یا در اتاق‌های دربسته بخواهند عمل كنند، سخن آنها(كمیسیون ماده 10 احزاب) حتی اگر حق هم باشد مورد قبول مردم نیست و این‌گونه تفسیر می‌شود كه هدف از انحلال این احزاب بستن فضا برای طرح اندیشه‌های گوناگون است.

 

وی با تاكید بر اینكه خواسته‌های احزاب مختلف جز اجرای حق و قانون چیزی نمی‌تواند باشد، تصریح كرد: نظام باید براساس قانون اساسی و قانون احزاب حركت كند كه در آنها همه چیز بسیار روشن بیان شده است.
 


 


رییس دفتر رییس دولت کودتا پیش گویی کرد: انسان در 50 سال آینده بشر مصنوعی خواهد ساخت و بشر مصنوعی و واقعی قابل تشخیص نخواهند بود.

به گزارش "الف"، مشایی در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه جشنواره زیست فناوری اظهار داشت: بشر در 50 سال آينده "بشري" خواهد ساخت که تمامي کارهاي بشر واقعي از جمله تناسل و توالد و عشق ورزيدن و شاعري را انجام خواهد داد.

 

مشايي با تاکيد بر اينکه اين امر در آينده قطعا روي خواهد داد، افزود بشر ساختگي و بشر واقعي قابل تشخيص نيستند.

 

وی افزود: بشر ساختگي نيز پوست و گوشتي مانند بشر واقعي خواهند داشت.

 

رييس دفتر احمدی نژاد باتکیه بر این پیش بینی خود، افزود: در گذشته انسان را به صفتي مميزه از حيوان نام گذاري مي کردند و انسان را حيواني متعصب حيواني متفکر و غيره مي خواندند اما بايد اين تعريف تغيير کند.

 

گفتنی است مشایی که احمدی نژاد از او به عنوان عارف یاد کرده است گه گاه به اظهارات عجیب و غریب از مدیریت حضرت نوح تا پایان اسلام گرایی و بشر مصنوعی غیرقابل تشخیص از بشر می پردازد.
 


 


یکی از اسرایی که به تازگی از بازداشت رهایی یافته، ضمن ابراز تاسف از ادامه بازداشت، بلاتکلیفی و صدور احکامِ حبس برای معترضین و دستگیر شدگانِ گمنامِ وقایع و اعتراضاتِ پس از انتخاباتِ سال گذشته، اسامی و مشخصاتِ تعدادی از محبوسینِ بند ۳۵۰ زندان اوین را در اختیار جرس قرار داد.

منبع خبریِ فوق که خود از نیز زندانیانِ این بند بوده و مدتی از نزدیک با افرادِ مذکور به سر برده بود، از کسانی نام می برد که "نه عضو حزبی بوده اند ، نه انگ ضدانقلاب یا منافق می خورند، و نه صاحب مقام و منصبی بوده اند که به واسطه آن سِمت، از سوی افکار عمومی فشاری برای کاستن از فشارها بر این افراد باشد."

این منبع خبری خاطرنشان می کند این زندانیان "گمنامند، صدایشان در هیچ رسانه ای شنیده نشده، خانواده هایشان به واسطه تهدیدات نتوانسته اند آه دلسوزشان را بروز دهند و همگی آنها در دادگاهها - به جرم های آزادی و سبز بودن- حکم های قرون وسطایی دریافت کرده اند."

وی اسامی و مشخصات تعدادی از این زندانیانِ جنبش را به این شرح و مشخصات اعلام می کند:

سعید سودملی، فارغ التحصیل دانشگاه تهران در رشته ژنتیک دستگیر شده در روز عاشورا محکوم به دوسال، یک سال تعزیری و یک سال تعلیقی.

ایمان آذربان، فوق لیسانس مواد از دانشگاه تهران، دستگیر شده در روز عاشورا محکوم به شش سال تعزیزی.

محمد علی رباتی، راننده تاکسی به لحاظ سنی مسن و دو سال تعزیری.

امین کشاورز، فارغ التحصیل دانشگاه، دو سال تعزیری؛ اردشیر خزری فارغ التحصیلِ دانشگاه، دو سال تعزیری.

حیدر علی حیدری، اهل شیراز می باشد که در ایام پس از انتخابات دستگیر و به ده سال حبس محکوم شد.

محمد جواد رشاد دانشجوی دانشگاه آزاد، دستگیر شده در روز عاشورا و محکوم به دو سال حبس تعزیری.

نصیر اسدی، دانشجوی فوق لیسانس دانشگاه تهران دستگیر شده در روز ۱۶ آذر محکوم به دو سال تعزیری.

ابولفضل قاسمی، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه، بلاتکلیف.

بابک بردبار، عکاس خبری ، بلاتکلیف.

حمید قاسمی محکوم به اعدام. البته وی از بازداشت شدگان منتسب به جنبش سبز نمی باشد .. برادروی هم زندانی سیاسی بود که به دلیل عدم رسیدگی مسئولان زندان، بر اثر بیماریِ فوت می کند.

جعفر اقدامی از شرکت کنندگان در مراسمِ خاوران برای بزرگداشت کشته شد گان سال ۶۷، که به ده سال حبس تعزیری محکوم شده است. ایشان در سال ۷۸ نیز دستگیر و چند سالی در اوین به سر برده بود.

از تعدادِ دقیقِ زندانیانِ زندانِ اوین، خبر یا گزارش دقیقی منتشر نشده و در دسترس نمی باشد.

 


 


در ادامه ایجاد مزاحمت های مکرر حکومت در مسیر اطلاع رسانی شفاف و کامل، در دو روز پاياني هفته گذشته، كاربران شبكه اينترنت كشور شاهد قطعي‌هاي مكرر بودند، به طوري‌كه گاهي اين قطعي‌ها به ساعت هم مي‌رسيد.

به گزارش ايلنا، در دو روز گذشته كه مصادف با آخرين روزهاي هفته نيز بود، قطعي‌هاي مكرر شبكه اينترنت كشور باعث ايجاد مشكلاتي براي كاربران شد گويي كه به نظر می رسد، قطعی‌های مکرر در جامعه اینترنتی کشور "اپیدمی" شده و طبیعی به نظر برسد!

 

تنها در شب گذشته کاربران اینترنت با حداقل 3 نوبت قطعی در بخش‌هایی از شبکه تهران مواجه بودند.
اگرچه دلیل واقعی این مشکل کاملا روشن است اما مسؤولان پشتيباني فني شركت زير ساخت، ادعا می کنند مشكلات فني و اختلالات دستگاه سوئیچ در رینگ تهران سبب این مشکلات است.

 

يكي ديگر از موضوعاتي كه از دوروز گذشته مطرح شده، از بين رفتن آدرس اينترنتي سايت‌هاي مورد نظر كاربران است كه بنابراظهارات کارشناسان اينترنت این اختلال فنی به طوری است که، بسته های اطلاعاتی مسیریاب، به سمت مقصد حرکت نکرده و در تداوم پویش مسیر به سمت تهران به ناگاه باز می‌ایستد، كه شايد علت اين امر هم باز مشكل BGP Routing های شهر و یا آسيب‌ديدگي فنی آنها باشد!

 

براساس اين گزارش، به هر حال در طی دوروز گذشته (به خصوص روز گذشته )، اختلالات نامنظمي در سطح شبكه اينترنت كشور وجود دارد كه تاكنون هيچ مقام مسؤولي در اين مورد اظهارنظر نكرده است.

 

 


 


همسر مهدی بوترابی گفت:« با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت همسرم، همچنان از وضعیت او بی‌خبر هستم و پیگیری‌ها برای مشخص شدن این موضوع بجایی نرسیده است.»

 

اعظم سقطی در گفتگو با «پارلمان‌نیوز»، در خصوص آخرین وضعیت مهدی بوترابی، از بنیانگذاران پرشین بلاگ و از اعضای ستاد اصلاح‌طلبان حامی موسوی، اظهار داشت:« با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت ایشان هنوز خبری در مورد محل نگهداری ایشان نداریم.»

 

وی ادامه داد:« تاکنون علی‌رغم مراجعه به دادستانی و زندان اوین موفق به کسب خبر درباره همسرم و اینکه در چه مکانی و تحت چه شرایطی نگهداری می‌شود نشده‌ایم.»

سقطی خاطر نشان کرد:«مراجعات و پیگیری‌های وکیل ایشان هم نتیجه‌ای نداشته است.»

 


 


زهرا رهنورد كه در نشست همگرايي سبز گروه‌هاي مختلف زنان حاضر شده بود به ضرورت پيگيري مطالبات زنان اشاره و تاكيد كرد:«‌پروژه ناتمام دموكراسي در ايران بايد با حضور قوي و همه جانبه زنان پيگيري شود.

 
رهنورد در دومین گردهمایی طيف هاي مختلف زنان افزود:« خيلي خوشحالم كه در چنين جمعي هستيم و خوشحالم از اينكه در اين فرصت گروه‌هاي مختلف زنان از طيف‌هاي مختلف را گردهم مي بينم. شايد در طول اين سه دهه زنان فرصت با هم بودن را از دست داده اند و اتفاقا به همين خاطر خيلي هم ضربه خورده اند چرا كه اگر ما زنان با هم بوديم نه عرصه حقوق زنان و نه قلمرو دموكراسي خواهي تا اين حد آسيب مي ديد. مطمئن هستم كه اگربيشتر با هم بوديم كمتر ضربه مي‌خورديم . حالا ممكن است بگويند اگر شما زنان با هم بوديد حقوق زنان ضربه نمي خورد و ديگر چه ربطي به دموكراسي خواهي پيدا مي كند؟ اما من به شخصه زنان را پيشرو تاريخ و رخدادهاي تاثيرگذار و سرنوشت ساز مي دانم. تا آنجايي كه به رشته ام مربوط مي شود و به خاطر مي آورم اين زنان بوده اند كه سفالگرهاي اوليه، پارچه باف هاي اوليه، صنعت گران اوليه و شيشه كاران و مادران نخست بوده اند و نه شكارچيان اوليه. زنان هميشه دستي در توليد داشته اند و غالبا پيشرو كار و انديشه بودند.»

بر اساس این گزارش که در اختبار جرس قرار گرفت ،رهنورد همچنين تاكيد كرد:« سي سال فقدان شبكه روابط بین زنان ضربه هاي زيادي را به بدنه فعاليت آنها وارد كرده و از سوي ديگر نبود و فقدان حضور زنان در رخدادهاي تاريخي موجب شده تا روند جريان دموكراسي خواهي و و حقوق بشر در ايران لطمه زيادي ببيند.»

او همچنين به حضور زنان در جنبش سبز و در كنار ديگر جنبش‌هاي اجتماعي از جمله معلمان، كارگران و ديگر فعالان حوزه هاي مدني اشاره كرد و گفت:« اميدواريم كه در جنبش سبز در كنار حضور معلمان سبز ورزشكاران، كارگران اين حضور فعال زنان بتواند مثمر ثمر باشد.»

رهنورد همچنين آرمان‌ را به دو دسته عمومي و خصوصي تقسيم كرد و آرمان هاي ملي را آن بخشي از آرمان ها دانست كه طبقه،قشر و جنسيت نمي شناسد و از تمامي گروه ها و طبقات اجتماعي براي تحقق آن آرمان ها بسيج مي شوند و در طرف ديگر آرمان‌هاي خصوصي قرار دارند كه در آن بحش مي‌توان به خواسته‌هاي مغفول زنان پرداخت و تاريخ نشان داده كه هر وقت حقوق زنان تامين نشده و به شكلي نسبت به آن تبعيض شده چرا كه هميشه وقتي به تاريخ نگاه مي كنم هر جا كه حقوق زنان ديده نشده آن جامعه به آزادي و دموكراسي و پايداري نرسيده است.»

او تاكيد كرد:«‌پروژه ناتمام دموكراسي در ايران بايد با حضور قوي و همه جانبه زنان پيگيري شود.همه ما بايد بتوانيم آن پروژه ناتمام را به پايان برسانيم .اينجا ديگر بحث زنان و حقوق از دست رفته آنها مطرح مي شود نه به خاطر اينكه زنان بر انقلاب حقي دارند. بيشتر به آن خاطر كه هر فرد آزاد و آزاده اي بايد در پي احقاق حقوقي باشد كه به نوعي جامعه و شرايط آن را از او دريغ كرده است.»

به گفته وي، حركت هاي زنان غالبا با جريان وفق و مدارا هم آواز است و به همين خاطر حق زنان است كه به مطالبات شان برسند .زن به عنوان نماد لطف و زيبايي ظاهر مي‌شود و وفق و مداراي او دو روي شخصيت زن را نشان مي دهد. اما زنان در همان حال كه به وفق و مدارا باور دارند به شدت و با پيگيري به دنبال رسيدن به حقوق خود هستند.

زن اگرچه در نگاه عمومي جامعه شايد همان زن لطيف وشاعرانه خوب و مادر خوب و گاهي هم با صفت كلفت خانه ياد شود اما نكته قابل توجه در شخصيت زن ، همه بعدي بودن شخصيت او است و اينكه با قدرت به سمت تامين خواسته هاي خود پيش مي تازد. چنانچه مي‌بينيم مادران صلح امروز علاوه بر دفاع از حقوق زنان حتي به دنبال مبارزه با تحريم عليه ايران است و در قالب سازماني غيردولتي شخصيت هاي جهان را طرف حساب خود مي داند.»

رهنورد در ادامه صحبت هايش همچنين به سوگيري جامعه نسبت به لفظ فمنيسم اشاره كرد و گفت:« فكر مي كنم همه ما به نوعي فمنيست هستيم اما مي بينيم كه فمنيسم در جامعه ما بد فهميده مي شود . حركت‌هاي فمنيستي حركت هاي خشني نيست بلكه فمنيسم حركت وفق و مدارا است و مي خواهد بخشي از جمعيت بشري رنج مانند سابق نبرد و اگر اينچنين رويكردي دنبال شود به نفع همه افراد جامعه است و قطعا مردها هم در كنار زنان برابر خوشبخت تر مي شوند.»

او همچنين توليد انگاره هاي مردسالارانه از سوي خود زنان را از ديگر واقعيت هاي دانست كه جنبش زنان با آن مواجه است و بايد براي كاهش و كمرنگ كردن نشانه هاي آن در ميان زنان اقدامي مثبت انجام دهد چرا كه متاسفانه در نتيجه تربيت هاي كليشه ای و سنت محور بسياري از گرايش هاي مردسالاري از تربيت زن‌ها نشو و نما مي گيرد .»
او تاكيد كرد:«گرايش حقوق زن جزو گرايش هاي وفق و مدارا است و قطعا براي خانواده سعادت آفرين مي‌شود وجامعه اي كه تبعيض خواهي از او رخت بر بندد جامعه اي پويا و سعادتمند و رو به پيشرفت خواهد شد.»

او در پايان به ايستادگي بر سر پيمان تغيير خواهي اشاره كرد و گفت:« در هر صورت ما ايستاده‌ايم. همه با هم هستيم . همانطور كه همه سبزي‌ها هر سال پربار تر از زمين نشات مي‌گيرند و هيچ دانه‌اي نيست كه به زمين فرو برود و بي حاصل باشد، مانند ندا و سهراب و ديگر شهداي جنبش سبز. مولانا هم فرموده اند كه " کدام دانه فرورفت در زمین که نرست چرا به دانه انسانت این گمان باشد"

دومین گردهمایی طيف هاي مختلف زنان با حضور شهلا لاهیجی، زهرا رهنورد، مینو مرتاضی، زهره تنکابنی، شهلا اعزازی، فاطمه فرهنگ خواه، نرگس محمدی، نیره توکلی و نسرین ستوده و نیز تنی چند از خانواده های زندانیان سیاسی از جمله شهرزاد کریمان، مادر شیوا نظرآهاری و الهه مجردی، همسر محسن میردامادی و همسر عیسی سحرخیز ‌برگزار شد.

در این گردهمایی فعالان طیف های مختلف جنبش زنان از جمله طاهره طالقانی، فیروزه صابر، فریده ماشینی، فاطمه راکعی، فرزانه روستا، منصوره شجاعی، نوشین احمدی خراسانی، ژیلا بنی یعقوب، فاطمه گوارایی، مهناز محمدی، عالیه مطلب زاده، احترام شادفر، آمنه شیرافکن، فریده غائب، ترانه بنی یعقوب، مهسا امرآبادی، و جمعی از مادران صلح حضور داشتند.

 


 


یکی از اساتید حقوق بین الملل دانشگاه تهران، ممنوع الخروجیِ محمد خاتمی را خارج از پروسۀ دادرسی دانست و با بیان این نکته که "پرونده‌ای علیه شخص خاتمی وجود ندارد تا امکان امکانِ فرار متهم وجود داشته باشد"، خاطرنشان کرد تصمیم ممانعت از خروج رئیس جمهورِ سابق، "می‌تواند غیر حقوقی، سیاسی، امنیتی یا بنا به مصلحت باشد."

همزمان یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد: "به خاطر بعضی از مصالحی که برخی محافل تشخیص دادند، از خاتمی خواسته شد به این سفر نرود."

به گزارش سامانه خبری- تحلیلیِ پارلمان نیوز، دکتر یوسف مولایی پیرامون ممنوع الخروجیِ محمدخاتمی همچنین خاطرنشان ساخت "نهادی می‌تواند مانع از خروج یک فرد از کشور شود که قانونا این حق را در اختیار داشته باشد و به طور کلی ممنوعیت خروج از کشور از طریق دادستان کل پیگیری می‌شود و با این حال ممکن است نهادهای دیگری نیز این اختیار را داشته باشند که باید ممنوعیت را به دادستان کل ارجاع دهند و دادستان ممنوعیت را ایجاد کند."

این استاد حقوق دانشگاه تهران در همین رابطه تصریح کرد "این شرایط برای فردی است که ممنوع الخروج شده باشد، اما در مورد شخص رئیس جمهورِ سابق، مشخص نیست ایشان ممنوع الخروج شده اند یا خیر. گفته می‌شود که به وی توصیه شده است که از کشور خارج نشود. "

مولایی خاطرنشان و تاکید کرد: "بر این اساس ممنوع الخروج شدن نیازمند یک دستور قضایی است و در آیین نامه دادرسی اجازه داده شده است که یک مقام قضایی که در خصوص ضرورت عدم خروج توجیه شده است تا شش ماه می‌تواند ممنوعیت را اعلام کند."

این استاد حقوق بین الملل همچنین متذکر گردید: "وضعیت خاتمی روشن نیست و دستگاهی که مانع خروج ایشان شده، باید اطلاع رسانی و شفاف سازی کند. "

در همین رابطه قدرت الله علیخانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز، با تاکید بر اینکه محمد خاتمی همواره در مجامع بین‌المللی باعث عزت، اقتدار و سربلندی کشور شده است، دلیل لغو سفر ایشان را چنین بیان کرد: "پیگیری‌های بنده حاکی از آن است که به خاطر بعضی از مصالحی که برخی محافل تشخیص دادند، طی درخواستی محترمانه از خاتمی خواسته شد در این اجلاس حضور پیدا نکند."

وی همچنین خاطرنشان کرد: "وقتی این خبر را دیدم خیلی تعجب کردم چرا که خبری بسیار تلخ بود، اما وقتی پیگیری کردم متوجه شدم ایشان ممنوع الخروج نشده است."

همزمان در پی انتشار سخنانی به نقل از محمود علیزاده طباطبایی در رسانه‌ها به عنوان وکیل محمدخاتمی، یک منبع نزدیک به رئیس دولت اصلاحات خاطرنشان کرد "این وکیل پایه یک دادگستری، تنها در جریان شکایت محمد خاتمی از روزنامۀ کیهان وکالتِ ایشان را برعهده داشته و هیچ وکالت دیگری از خاتمی نداشته است."

طباطبائی در جریان ممنوع الخروجیِ خاتمی متذکر شده بود: "هیچ حکم ممنوع الخروجی برای خاتمی صادر نشده و تا جایی که اطلاع دارم، لغو سفر روز گذشته خاتمی به ژاپن به توصیه برخی نهادها بوده است و تاکنون هیچ حکم ممنوع الخروجی برای وی صادر نشده است."

لازم به ذکر است برخی نهادهای فراقانونی، از سفر چند روزِ پیشِ محمد خاتمی، رئیس‌‌جمهوری سابق ایران به ژاپن، برای شركت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای در هیروشیمای ژاپن جلوگیری به عمل آورده بودند.

 


 


گزارش های رسیده از تهران حاکی است، برخی از مراجع قم درخواست دفتر خامنه ای برای دیدار با احمدی نژاد را رد کرده اند.

 
به گزارش جرس؛ یکی از چهره های نزدیک به مراجع در قم خبر داده است: گلپایگانی، مسول دفتر رهبر ایران پیش از سفر احمدی نژاد با برخی از مراجع تماس گرفته و نظر رهبری مبنی براینکه در شرایط کنونی به مصلحت نظام است که برخی از مراجع با احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور کشور دیداری را تنظیم کنند، را به آنها ابلاغ کرده است.

بر اساس این گزارش، آیت الله صافی گلپایگانی ضمن رد این درخواست اعلام کرده است دیدار با احمدی نژاد به لحاظ شرعی حرام است. در عین حال آیت الله مکارم شیرازی بنا به درخواست دفتر رهبر ، دیداری را با احمدی نژاد تنظیم می کنند.

همچنین خبر می رسد آیت الله جوادی آملی همچنان نسبت به مواضع خود مصر است و زیر بارنظر رهبری برای دیدار با احمدی نژاد نرفته است

 


 


نخست وزیران سابق کانادا و سوئد به جلوگیری از سفر خاتمی به ژاپن اعتراض کردند .

به گزارش پارلمان نیوز، در پی جلوگیری کودتاگران از سفر محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان به ژاپن برای شرکت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای، نخست وزیران سابق کانادا و سوئد در نامه ای به محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت کودتا، به این اقدام اعتراض کردند.

برپایه این گزارش، ژان کريتين و اينگوار كارلسون، در این نامه نوشته‌‌اند که آنها مایل به شنیدن نظرات آقای خاتمی هستند و گفتگوهای بین‌المللی و یادگیری متقابل به ویژه در این مورد بسیار مهم است.
 


 


سایت روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران مدعی دیدار نوه بنیانگذار کبیر انقلاب با هاشمی رفسنجانی شد و در اقدامی تامل برانگیز ، وی را با عنوان سید حسن مصطفوی نام برد .

به گزارش خبرآنلاین این سایت نوشت :

درپی بروز برخی اختلافات ریشه ای در جریان اصلاحات برای هدایت این جریان سیاسی شکست خورده که در محافل رسانه ای از آن به « بحران رهبری درجبهه دوم خردادی‌ها» یاد می‌شود، اخیراً تلاش‌هایی برای سپردن رهبری این جریان به سید حسن مصطفوی آغاز شده است.

این سایت در ادامه مدعی شد: در همین زمینه سید حسن مصطفوی طی ماه‌های اخیر دیدارهایی را با برخی چهرهای سیاسی داشته است. وی پنجشنبه شب گذشته به دیدار آیت الله‌هاشمی رفسنجانی رفته و درباره مسائل مختلف بحث وگفت وگو کرده است.این دومین دیداری است که سید حسن مصطفوی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی ده روز گذشته داشته است.

 


 


جمعی از اعضای ارکان مختلف سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) هفته گذشته با حضور در منزل احمد زیدآبادی، دبیرکل دربند خود با خانواده وی دیدار کرده و سال نو را تبریک گفتند.

به گزارش ادوارنیوز، اعضای سازمان دانش آموختگان ایران در این دیدار در جریان آخرین وضعیت دبیرکل سازمان ادوارتحکیم در زندان رجایی شهر کرج قرار گرفتند. براساس اظهارات مهدیه محمدی همسر دکتر زیدآبادی، وی هم اکنون در بند زندانیانی با جرایم خطرناک قرار دارد و شرایطی به مراتب سخت تر از زندان اوین دارد.

محمدی ضمن تشریح محدودیت ملاقاتهای هفتگی با همسرش گفت: "هر دو هفته یکبار امکان ملاقات کابینی داریم که پس از طی مسافت زیاد تا کرج در شرایط بسیار نامناسبی و به مدت تنها ده دقیقه امکان ملاقات همسرم را داریم و فقط به انگیزه اینکه از سلامت جسمی و ظاهری دکتر زیدآبادی مطلع شوم به این ملاقات ها می روم".

همسر زیدآبادی با اشاره به روحیات ویژه دکتر زیدآبادی به یکی از آخرین گفته های همسرش پرداخت که جمع را به شدت تحت تاثیر قرار داد، وی گفت: " همه شما با شناختی که از احمد دارید می دانید او علاقه بسیار زیادی به طبیعت کشورمان دارد و از هر فرصتی برای پناه بردن به دل طبیعت استفاده می کرد، در آخرین تماس تلفنی احمد گفت که زندان اوین لااقل چشم اندازی از طبیعت داشت اما در این زندان به جز دیوار و ساختمان چیز دیگری نمی بینیم و امروز وقتی از تلویزیون برخی مناظر کوه و دشت را دیدم به شدت دلتنگ دیدار مناظر طبیعی شدم که اکنون ماه هاست از آن محرومم".

در این دیدار اعضای سازمان ادوار تحکیم با ابراز تاسف از نحوه برخورد کینه توزانه برخی نهادهای امنیتی حاکمیت با دبیرکل این سازمان که پس از گذشت ده ماه هنوز از شدت و ابعاد آن کاسته نشده است، دلیل اتخاذ چنین شیوه ای از سوی حاکمیت در برخورد با زیدآبادی را آزادگی و مقاومت مثال زدنی وی در برابر شکنجه ها و رفتارهای غیرقانونی بازجویان برای کسب اعترافات اجباری و شکستن وی دانستند.

 


 


فاطمه كمالي همسر عمادالدين باقي نسبت به سلامت جسمي همسرش ابراز نگراني كرد و شرايط نگهداري باقي را موجب صدمه به سلامتي او دانست.

كمالي پيشتر هم گفته بود، عمادالدين باقي در دوره قبلي حبس در سلول هاي 209 به دليل شرايط بسيار نامناسب سلول خود به حمله هاي تنفسي دچار شد به گونه اي كه پزشكان مورد تاييد وزارت اطلاعات در بيمارستان قمر بني هاشم نگهداري وي را در سلول بسته و بدون روزنه تنفسي و محيط استرس زا را براي او بسيار خطرناك توصيف كردند ولي بي توجهي به اين هشدارها سبب شد بيماري او كه تا حدي كنترل شده بود بازگردد و او در شب عيد سال 1389راهي بيمارستان شود.

بر اساس اطلاعاتی که همسر باقي در اختیار جرس گذاشت : « با آنكه عدم گردش هوا در يك محيط بسته منجر به آسيب جسمي باقي مي شود اما متاسفانه در سلول هاي بند 240 با بستن دريچه مانع از عبور هوا مي شوند به گونه اي كه در آخرين ملاقاتي كه به صورت كابيني با باقي داشتم او از دشواري تنفس در سلول خود رنج مي برد.» به گفته همسر باقي ، او همچنان از روحيه بالايي برخوردار است .

كمالي همچنين يادآور شد باقي در مورد مشكل تنفس خود تاكنون چند بار درخواست ديدار با رئيس بند را داده اما موفق به ديدار نشده است.

فاطمه كمالي با ابراز تعجب از وضعيت دشوار كسي كه بايد طبق قانون آزاد باشد گفت:«اتهامي كه متوجه باقي كرده اند اصولا موضوعي نيست كه براي آن قرار بازداشت موقت صادر شود، با اين وجود 7 روز ديگر، دو ماهه دوم بازداشت موقت باقي يعني چهار ماه حبس او هم به پايان مي رسد در حالي كه هيچ قرار بازداشتي در دو ماهه دوم به او ابلاغ نشده است و باقي تاكيد دارد قانونا يك ساعت نگهداري بدون ابلاغ قرار، جرم محسوب مي شود. علي رغم نظر شعبه رسيدگي كننده مبني بر آزادي باقي با قرار وثيقه وي همچنان در سلول بسته و بدون هرگونه امكاناتي به سر مي برد و تنها در سلول خود يك جلد قرآن كريم دارد.»

فاطمه كمالي يادآور شد:« جلسه دوم محاكمه مدير مسوول كيهان فردا برگزار مي شود. جلسه اول اين دادگاه وكلاي باقي طرح شكايت كردند و مدير مسوول كيهان به جاي پاسخ به ادعاهاي سابق خود، دوباره به اتهام پراكني پرداخت. باقي در جلسات پيشين كه قرار بود دادگاه تشكيل شود حضور يافته بود اما مدير مسوول كيهان از آمدن سر باز زده بود و در جلسه پيش در حالي كه باقي در زندان بود، به دادگاه آمد و بخش عمده جلسه گذشته دادگاه را بدون حضور باقي به عنوان شاكي ، به حمله به او پرداخت و طبق قانون در جلسه فرداي دادگاه بايد وقتي به وكلاي باقي براي پيگيري شكايت و پاسخ به شريعتمداري تعيين شده باشد.»

 


 


سه سال و نیم زندان همراه با 50 ضربه شلاق مجازات حق گویی و نامه های دلسوزانه محمد نوری زاد، صبح امروز به وکیلش اعلام شد.

 
به گزارش کلمه، حکم محمد نوری زاد صبح امروز در شعبه ی ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی از طرف قاضی پیرعباسی به وکیل نوری زاد ،علیزاده طباطبایی ابلاغ شد.

در این حکم محمد نوری زاد به سه و نیم سال زندان همراه با پنجاه ضربه شلاق محکوم شده است . متهم بیست روز مهلت دارد تا به این حکم اعتراض کند.

محمد نوری زاد به دلیل سه نامه به علی خامنه ای و مقاله ای در نقد سخنان جناحی رییس قوه قضایه ۱۲۰ روز پیش بازداشت شده است که ۷۰ روز آن را در انفرادی بوده. وی در حال حاضر در بند ۲۴۰ و در یک سلول سه نفره اسیر است . نوری زاد صد و شش روز گذشته را در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و برخورد توهین آمیز بازجوها روزه سیاسی گرفته است.

متن حکم دادگاه بدوی نوری زاد حاوی نکات بدیع و عجیبی است به طوری که اگر مخاطب ندانسته با این متن حقوقی مواجه شود آن را با سرمقاله روزنامه کیهان اشتباه می گیرد. نکته عجیب این حکم توهین به محمد نوری زاد در متن یک سند حقوقی و متوهم خواندن وی و نیز نیت خوانی و سوء برداشت از نامه های دلسوزانه وی است . به طوری که در حکم آمده، علت این نامه ها این بوده است که کاندیدای مورد نظرش اعتماد عمومی را جلب نکرده است!

به گزارش “کلمه”متن حکم دادگاه بدوی محمد نوری زاد به شرح زیر است:

محمد نوری‌زاد متهم است به: فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و آقای علم‌الهدی امام جمعه‌ی مشهد که ایشان شخصاً شاکی بوده و شکوائیه ضمیمه‌ی پرونده است. متهم در دادگاه نیز، ضمن پافشاری بر صحت کردار مجرمانه‌ی خود، تمامی اعمال خود را انتقاد سازنده دانسته است. دادگاه، نظر به اینکه در هیچ آئینی، توهین، انتقاد سازنده محسوب نمی‌شود و هیچ عرفی اهانت را انتقاد و دلسوزی نمی‌داند و نظر به‌اینکه رفتار متهم، هیچ سنخیتی با انتقاد و خیرخواهی نداشته بلکه با ظرافت‌های مکتسبه از وادی هنر به نحو مقتضی به هتک حیثیت افراد و در برخی موارد همه‌ی ملت پرداخته‌است. و متهم چون کاندیدای منظور نظرش نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند، توهین‌های زیادی به مردم نیز کرده‌است.

 

محتوای چهارصد و اندی پرونده که مجموع مصاحبه‌ها و نامه‌های متهم می‌باشد، که شان قلم مانع نقل آن است. ممکن است این الفاظ در محیطی دارای قبح و زشتی کمتری باشد اما نسبت به شخصیت‌هایی که متهم آن الفاظ را به‌کار برده، بسیار وقیح است. البته دادگاه از سن و سال متهم توقع تعادل داشته ولیکن در این سن و سال(۵۸ سالگی) به جهت عدم موفقیت کاندیدای موردنظر وی اینچنین دچار توهمات سنین جوانی شود که نتواند خود را کنترل کرده و مطالبی که حداقل در ظاهر انتقاد است، به بیانی دور از کینه و بغض بیان کند، خیلی جای تامل دارد و در کلمات و ادبیات دشمنان دیرین و نشانه دار نیز این مقدار هتاکی وجود ندارد.

متهم درعین حال خود را دوست و همدم با رهبر معرفی کرده‌ که به نظر می‌رسد با وجود چنین دوستی برای تخریب شخصیت مقامات کشوری نیازی به دشمن نیست.

درهرصورت، دادگاه اتهامات را وارد دانسته و باتوجه به عدم تنبه متهم با استناد به مواد ۵۰۰ و ۵۱۴ و ۶۰۹ و ۶۰۸ حکم به محکومیت متهم به:

۱-تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی به جهت فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و تخریب چهره‌ی سی‌ساله‌ی نظام اسلام

۲-دو سال حبس تعزیری به‌جهت توهین به مقام معظم رهبری

۳-نود و یک روز حبس به‌جهت توهین به رئیس‌جمهور

۴- نود و یک روز حبس به‌جهت توهین به رئیس‌ قوه قضائیه

۵-پنجاه ضربه شلاق به‌جهت توهین به حضرت آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه‌ی مشهد و نماینده‌ی مردم در مجلس خبرگان رهبری

صادر و اعلام می‌گردد.

این رای ظرف بیست روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظر‌خواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران می‌باشد.

رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی و دادرس علی‌البدل محاکم عمومی تهران؛ پیرعباسی

 


 


جمعی از زندانیان سیاسی بند 350 با ارسال نامه ای برای دبیرکل سازمان ملل از وی خواسته اند که در جريان سفر خود به ايران از بازداشتگاههاي سياسي و امنيتي و بند 350 زندان اوين بازديد نموده و بصورت خصوصي با محكومان و زندانيان ملاقات و گفتگو کند.

عاليجناب بان کی مون
دبير كل محترم سازمان ملل متحد

در شرايطي كه راديو و تلويزيون دولتي ايران سانسور همه جانبه اي را در برنامه هاي خبري خود اعمال مي كند و دسترسي به كليه روزنامه هاي كثير الانتشار ايران بويژه نشريات متعلق به دگر انديشان و اصلاح طلبان براي ما زندانيان سياسي و مطبوعاتي محبوس در بازداشتگاههاي امنيتي و بند 350 اوين ممنوع است ، اطلاع يافتيم كه جنابعالي به دعوت دولت ايران طي روزهاي آينده به تهران سفر خواهيد كرد. حداقل درخواست ما بويژه گروه گسترده اي كه در جريان انتخابات رياست جمهوري 22 خرداد 1388 ايران و رويدادهاي پس از آن به بهانه هاي واهي و اتهامهاي ساختگي تهديد و دستگير و محاكمه و زنداني شده اند اين است كه در جريان سفر خود به ايران از بازداشتگاههاي سياسي و امنيتي و بند 350 زندان اوين بازديد نماييد و بصورت خصوصي با محكومان و زندانيان ملاقات و گفتگو كنيد.

اين اقدام فرصتي را فراهم مي آورد تا جنابعالي بطور دقيق در جريان بخشي از موارد زير پا گذاردن اصول اوليه آزادي ، دموكراسي و عدالت و همچنين ابعاد گسترده نقض حقوق بشر بويژه موارد شاخص دوران دستگيري ها ، بازجويي ها، تفهيم اتهامها و محاكمه هاي فرمايشي تحت فشارهاي روحي و جسمي اخير قرار بگيريد و از نزديك با شرايط خاص بازداشتگاهها و زندانهاي ايران بخصوص بند 350 زندان اوين اشنا شويد .

با احترام فراوان
عيسي سحرخيز
26/1/89 15آپريل 2010

با نمايندگي از طرف جمعي از زندانيان بند 350 زندان اوين

از بعد از انتخابات 22 خرداد تا کنون، سازمانهای حامی حقوق بشر و 32 استاد ایرانی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا، خواستار سفر فوری بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد، و یا نماینده ویژه‌اش به تهران شدند تا نگرانی جدی جامعه جهانی را به رهبران ایران گوشزد کنند.


 


در تداوم برخورد با فعالین دانشجویی، ۷۴ تن از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سبزوار، مشمول احکام سنگین انضباطیِ تعلیق یا محرومیت از تحصیل شدند.

به گزارش سامانه خبری هرانا، اتهام وارده به دانشجویانی که مشمول احکام انضباطی شده اند، شرکت در اعتراضات و مراسم دانشجویی بوده و احکام ناعادلانۀ صادره، بدون احضار یا ابلاغ صادر شده است.

این گزارش خاطرنشان می کند کمیته انضباطی آن دانشگاه با احضار برخی از دانشجویان ضمن تهدید و تطمیع ایشان قصد داشت رهبران دانشجویی را شناسایی نماید.

پیشتر از این نیز، کمیته انضباطی دانشگاه سبزوار، برای ۱۶۰ تن از فعالین دانشجویی آن دانشگاه احکام محرومیت و تعلیق از تحصیل صادر کرده بود.

طی روزهای اخیر، تعداد از دانشجویانِ دانشگاه صنعتیِ امیرکبیر نیز، احکام انضباطی دریافت کرده و گروهی از آنان ممنوع الورود به دانشگاه شده اند.


 


همه تصمیم گیری ها در خانه فاطمی انجام شده است. رفت و آمد برخی شخصیت های سیاسی و قانونگذاری و وابستگان آنها به این خانه، باعث می شود توجه نهادهای قضایی و نظارتی به این محفل جلب شود. در خانه فاطمی چندین مورد سوء استفاده های مالی برنامه ریزی و اجرا شده است. سامان دادن به همه ماموریت های خانه فاطمی بر عهده فردی به نام "جابر الف" بوده است.

به گزارش سایت جهان، "جابر الف" فقط از آقای (...) دستور می گرفته و برای اجرای دستورات آقای (...) حتی از ماشین شخصی وی استفاده می کرده است. "جابر الف"اخیرا دستگیر شده است و به همه موارد اتهامی خود اعتراف کرده است؛ با این حال آقای (...) آزاد مي باشد.

چندی پیش رئیس قوه قضائیه تاکید کرده است با دانه درشت ها برخورد می کنیم .بدون شک در فصل جدید مبارزه با فساد اقتصادی بررسی نقش آقای (...) به عنوان يك دانه درشت در خانه فاطمی بررسی خواهد شد. چشم عدالتخواهان و همه علاقه مندان به دولت فساد گریز و فساد ستیز، به سرانجام این پرونده است.

اما در خانه فاطمی چه گذشته است؟

جابر الف بعد از مذاکره با برخی از شرکا پیشنهاد تهيه یک خانه مسکونی برای پیگیری کارها، خارج از ساختمان های دولتی را می دهد و این پیشنهاد مورد قبول اعضا قرار می گیرد. از همین رو وی مسؤول پیگیری و تهیه یک محفل تیمی می شود. در نهایت از دختر خواهر ناتنی خود در خواست می کند که خانه بلااستفاده اش در خیابان فاطمی را در اختیار وی قرار دهد.

و اما جابر الف چه کسی است؟

جابر فردی است که در انتخابات مجلس هشتم، چکهایی با مبالغ قابل توجه در اختیار برخی نمایندگان مجلس قرار می داده است. وی همچنین در ماجرای یک استیضاح (!) چکهایی را برای برخی افراد صاحب رای و نفوذ صادر می کند.

"جابر الف" این چک ها را با هماهنگی آقای (...) می کشیده است. او که به دلیل تخلفات متعدد از بیمه ایران اخراج می شود، بدون آنکه سابقه استخدامی داشته باشد در یک نهاد نظارتی به عنوان نماینده این نهاد، اسناد بیمه ایران را رسیدگی می کند و آتش اصلی گزارش جنجالی بیمه ایران را تهیه می نمايد.

وی که به علت حمل و فروش مواد مخدر محکومیت دارد، وظیفه کار چاق کنی برای برخی افراد سیاسی را برعهده داشته و بیشتر هرینه های خود را از حساب آقای (...) برداشت می کرده است.

به طور مشخص وی 2 چک به مبلغ 700 میلیون تومان و 2 میلیارد تومان از حساب آقای(...) برداشت کرده است. وی با اینکه مسؤولیت اصلی خانه فاطمی را نداشته، اما کلیه هماهنگی ها و برنامه ریزی ها را در این خانه انجام می داده است.

یکی از کارهایی که در خانه فاطمی برنامه ریزی می شود، اختلاس و سوء استفاده از بیمه کرج است. پرونده ای که چندی پیش از سوی قوه قضائیه به عنوان پرونده بزرگ فساد اقتصادی نام گرفت. مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته در خانه فاطمی، "مصطفی ح" (از مسؤولین ارشد بیمه ایران کرج) ماموریت می گیرد تا با به جریان انداختن مجدد پرونده های مختومه، از بیمه اختلاس کند. "مصطفی ح" این پولها را پس از اختلاس به حساب جابر الف واریز می نمايد.

در خانه فاطمی فرد دیگری به نام "م" از مسؤولین وقت استانداری تهران نیز رفت و آمد داشته است. "م"در اسفند 87 دستگیر می شود. اتهام وی این بوده که درآمدهای متفرقه استانداری را به مصرف شخصی می رسانده است. نقش "م"در خانه فاطمی قابل توجه و محرز مي باشد.

کلیه سوء استفاده های مالی توسط مثلث آقای(...) ، "م" و "جابر الف" در خانه فاطمی برنامه ریزی می شده است.

 


 


مهدی کروبی در دیدار با خانواده بهاره هدایت گفت : شاهد نحوه برخورد جامعه در استقبال از زندانیان و ابراز همدردی و همراهی با آسیب دیدگان هستیم. این موضوع خود نشاندهنده ی شکست پروژه ی افراطیون در برخوردهای خشونت آمیز با خواسته های به حق مردم است.
به گزارش سهام نیوز، حجت الاسلام مهدی کروبی با حضور در منزل بهاره هدایت با خانواده و همسر وی دیدار کرد.

در این دیدار همسر خانم هدایت به ارائه شرح مختصری از پرونده ،روند رسیدگی و اتهامات وارده به وی پرداخت و ضمن انتقاد به رویکرد غیر قابل توجیهی که مسئولان امنیتی در وارد آوردن اتهامات متعدد و بی اساس و پرونده سازی برای فعالین مدنی و دانشجویی پیشه کرده اند گفت متاسفیم که پس از چند دهه از انقلابی که یکی از اصلی ترین آرمان هایش آزادی بیان بود اکنون مشاهده میکنیم یکی از اتهامات متعددی که به خانم هدایت وارد گردیده بدعت گذاری از طریق نامگذاری یکروز در سال به نام روز آزادی بیان و پاسداشت آن توسط وی و سایر دوستان مجموعه تحکیم وحدت می باشد!!
مهدی کروبی ضمن ابراز تاسف و انتقاد از رویه ای که در برخورد با فعالین سیاسی و مدنی و نیز دانشجویان صورت می پذیرد اتخاذ این نوع روشها را در سرکوب خواسته های مشروع مردم را کم اثر خواند و افزود :با وجود اعمال فشارهای بیشتر بر اقشار مختلف مردم علی الخصوص قشر فرهیخته ی دانشگاهی، فعالین سیاسی، مدنی و نیز بازداشت شدگان حوادث اخیر ولیکن همگان شاهد نحوه برخورد جامعه در استقبال از زندانیان و ابراز همدردی و همراهی با آسیب دیدگان هستیم. این موضوع خود نشاندهنده ی شکست پروژه ی افراطیون در برخوردهای خشونت آمیز با خواسته های به حق مردم است.
وی همچنین خاطر نشان کرد که ادامه این نوع رفتارها نه تنها باعث دلسرد شدن جامعه و کوتاه امدن آنان از خواستهای مشروع خود نخواهد گردید بلکه باعث نارضایتی بیشتر مردم از اوضاع حاکم می شود.

در پایان ایشان ضمن ابراز همدردی با خانواده خانم هدایت ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر با اتخاذ عقلانیت و تدبیر از سوی طیف حاکم کلیه ی زندانیان به آغوش جامعه و خانواده های خویش بازگردند.
خانم بهاره هدایت که چهارمین ماه بازداشت خود را در زندان اوین سپری میکند عضو شورای مرکزی و مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت می باشد.

گفتنی است میلاد اسدی، عضو شورای مرکزی و بسیاری دیگر از اعضای این مجموعه که از اولین حامیان مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ بودند هم اکنون در زندانهای کشور بسر می برند.


 


سایت «کمیته گزارشگران حقوق بشر» خبر از ارسال پرونده شیوا نظرآهاری، از اعضای این کمیته به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پیرعباسی میدهد.

در این خبر آمده است ؛ ارسال پرونده نظرآهاری به دادگاه درحالی صورت میگیرد که نزدیک به ۱۲۰ روز از بازداشت این فعال حقوق بشر می‌گذرد و از ۲۴ خردادماه سال گذشته که او برای اولین بار بازداشت شد، هنوز به پرونده‌اش رسیدگی نشده است.

پس از پی‌گیری‌های متعدد خانواده وی دادستان تهران با نوشتن نامه‌ای خواهان «تسریع در رسیدگی» به پرونده این فعال حقوق بشر شد.

شیوا نظرآهاری، فعال برجسته حقوق بشر از خردادماه سال گذشته نزدیک به ۲۲۰ روز را در بازداشت به سر برده که حدود ۱۰۰ روز آن در سلول‌های انفرادی زندان اوین بوده است.

نظرآهاری، برای دومین بار در سال گذشته در ۲۹ آذرماه بازداشت شد. این درحالی است که در اول مهرماه با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

نوید خانجانی، کوهیار گودرزی و شیوا نظرآهاری سه عضو بازداشت‌شده کمیته گزارشگران حقوق بشر هستند.


 


عیسی سحرخیزاز اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب از سوی شعبه 1059 دادگاه کارکنان دولت تبرئه شد.

به گزارش وبلاگ تا آزادی روزنامه نگاران زندانی، پیش از این ، شعبه 1059 دادگاه کارکنان دولت در سال 87 وی رابه طور غیابی به تحمل 7 ماه و یک روز حبس محکوم کرده بود و پس از بازداشت وی توسط ماموارن امنیتی پس از حوادث مربوط به انتخابات سال 88، اجرای رای به وی ابلاغ شد، درحالیکه وی در زندان به سر می برد.

با مراجعه وکلای وی خانمها نسرین ستوده و مینا جعفری به شعبه 2 اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت و اعتراض به رای مذکور پس از چندین جلسه دادرسی ، حکم مزبور نقض و رای بر برائت سحر خیز صادر شد.

شایان ذکر است پرونده مربوط به بازداشت سحرخیز در حوادث پس از انتخابات به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شده است.


 


درحالیکه طی روزهای اخیر آلودگی شدید آب در زندان گوهردشت کرج؛ سبب انتقال دهها تن از زندانیان سیاسی و عادیِ زندانِ گوهردشت کرج به بهداریِ زندان و بروز بیماری های عفونی و گوارشی زیادی شده، فرزند یکی از زندانیان سیاسیِ محکوم به اعدام، رنجنامه ای برای پدر و دیگر زندانیانِ محبوس در آن وضعیت نوشته است.
زینب صارمی، فرزند علی صارمی، در رنجنامه ای که پیرامون آلودگی و قطع آبِ آشامیدنیِ آن زندانِ مخوف منتشر نموده، خاطرنشان ساخته است:

"روز عید 89 به منزل مادرم برای تبریک سال نو رفتم، دیدم عکس پدرم علی صارمی را در قابی در کنارش گذاشته و نشسته. با دیدن آن صحنه عید ما رنگش را باخت و مثل همان شمعی شده بودم که داشت ذوب می شد نمی دانم کی و به کی سال نو را تبریک گفتم یا نگفتم. که به خود می گفتم چه عیدی ؟

هزاران هزار مثل من الان باید با قاب عکسها دور هم جمع شوند در حالی که خودشان وجود دارند و وجودشان از هزاران شمع و سبزه و سکه پر نورتر سبزتر و ارزشمندتر است . به زیبائی سیب اند ،به طراوت شکوفه ها ،به خوش صدایی بلبلان مست بهارند و بودنشان شیرین تر از هر شیرینی . گلهای شقایق نمادی از آنها است و چشم اندازسبز شمال نماد شگوه و جلال انسان وارانه زیستن شان .

اما این عزیزان در غل و زنجیر ،زنجیر تهمتها و افتراها که در هر صفحۀ تاریخ ایران هزاران نمونه از این دست دارد و تنها به سرکوب روشنفکران توانسته اند اندی بیشتر در ثروت و حکومت بگذرانند.

نمی دانند؟ زندان رجائی شهر یک ماه است آب ندارد! و هیچ مسئولی هم ندارد که کسی به آنها بگوید که حتی برای خوردن و سرویسهای بهداشتی هم آب به قدر کافی ندارند .

در فروردین ماه سال یعنی ماه برکت و بارش در شهر چسبیده به پایتخت آن هم در زندان که مسئولیت تک تکشان با دولت است آب نیست. واقعا شنیدن و یا باور نکردنی است که مملکتی در آن آب هم گیر نیایید ."
لازم به ذکر است علی صارمی ۶۲ ساله، از قدیمی ترین زندانیانِ سیاسیِ ایران است که ۱۴ شهريورماه ۱۳۸۶پس از شرکت در مراسم نوزدهمين سالگرد قتل عام زندانيان سياسی با يورش مامورين وزارت اطلات دستگير و به سلولهای انفرادی زندان اوين منتقل شد و بعد از ۷ ماه حبس در بند ۲۰۹ وسپس ۳۵۰ زندان اوين، به گوهردشت منتقل شد. وی به اعدام محکوم شده است.

 


 


اگر منحني موجود را تا شهريور ادامه دهيم تورم به 7 درصد مي‌رسد و تا پايان سال نيز به كمتر از آن خواهد رسيد تا يك بار مردم عدد نزديك به صفر را تجربه كنند ، قانون هدفمند كردن باعث مي‌شود كه ريشه‌هاي تورم خشكيده شود .
محمود احمدي‌نژاد سه‌شنبه شب در برنامه زنده تلويزيوني «بدون حاشيه» كه از شبكه اول سيما پخش شد، حضور يافت.
رئيس جمهور با تأكيد بر كاهش تورم تا حد ممكن، افزود: اگر منحني موجود را تا شهريور ادامه دهيم تورم به 7 درصد مي‌رسد و تا پايان سال نيز به كمتر از آن خواهد رسيد تا يك بار مردم عدد نزديك به صفر را تجربه كنند. وي يكي ديگر از برنامه‌هاي دولت را برنامه‌هاي عملياتي و اجرايي براي رشد اقتصاد و پيشرفت كشور ذكر و تصريح كرد: تمام برنامه‌هاي سال گذشته ادامه پيدا خواهد كرد، اما چهار تمركز جديد خواهيم داشت.
 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته