-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

Lates News from Iran Christian for 04/20/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



از آن‌جايي كه اين عروس دريايي قادر است پس از آخرين مرحله‌ي بزرگسالي، دوباره تغيير شكل داده و به نخستين مرحله‌ي زندگي خود بازگردد، ممكن است هيچ پايان طبيعي براي طول عمر اين حيوان وجود نداشته باشد.دانشمندان مي گويند hydrozoan jellyfish تنها حيواني است كه مي تواند بارها و بارها در زمان به عقب برگردد و دوباره مرحله اول از زندگي پيدا كند.
آن‌ها مي‌خواهند بفهمند چه‌طور اين حيوان مي‌تواند جريان سالخوردگي خود را به حالت معكوس درآورد.

 


وقوع يک انقلاب دوم در ايران ممکن است آخرين و بهترين شانس برای صلح در منطقه باشد، اما اين اتفاق تنها به کمک آمريکا قابل رخ دادن است.جی مايکل والر از مؤسسه سياست جهانی می گويد بهترين راه پيش روی ايالات متحده برای ايجاد تغيير در ايران، تحريم و يا اقدام نظامی نيست، بلکه در گروی کمک به مردم اين کشور برای سرنگونی رژيم اسلامی است. وی در سخنرانی روز گذشته در دفتر مرکزی اين مؤسسه در واشنگتن گفت، پس از انجام تدارکات مناسب، "انقلاب می تواند ظرف چند روز رخ بدهد."
ايران آماده تغييرات تند و افراطی است. عموماً به ملاهای حاکم به چشم حاکمانی نامشروع و فاسد نگاه می شود. مردم منفعل نيستند و به طور فزاينده ای مايل به قدم علم کردن در برابر دولت هستند. جنبش دانشجويی در مواجه با رژيم، درجاتی از شهامت و بی باکی را به نمايش گذاشته است. سپاه پاسداران نيز احتمالاً با احساس وقوع تغييرات قريب الوقوع، شاهد شکاف هائی در پايبندی و وفاداری به حکومت اسلامی بوده است.
آقای والر می گويد به اعتقاد او، ايالات متحده می تواند با تلاش نسبتاً محدودی، جنبش رادر تهران تشديد کند. واشنگتن می تواند امکان ارتباط مخالفان با يکديگر را بوسيله تلفن های همراه ماهواره ای غير گرانقيمت و از پيش شارژ شده، سرورهای واسطه اينترنتی و دوربين های ساده فيلم برداری و ساير ابزار ضبط و انتشار اخبار جنبش،  فراهم کند. شبکه خبری فارسی صدای آمريکا نيز می تواند بر گزارش های سوء رفتار رژيم متمرکز شود و اخبار رویگردانی مهره های داخلی رژيم به اميد پيوستن ساير افراد به آنها را در دستور کار قرار دهد. رسانه های دولتی تهران معمولاً از کنار چنين داستان هائی عبور می کنند، بنابراين صدای آمريکا می تواند به پخش اين گزارش ها بپردازد و قضاوت را برعهده مردم ايران بگذارد.
از همه مهمتر، ايالات متحده می تواند پشتيبانی اخلاقی قدرتمندی نشان دهد. يک عامل بسيار مهم در توقف جنبش مستمرايرانی ها عليه رهبری خودکامه و دينی آن کشور، احساس شک و ترديد نسبت به پشتيبانی آمريکا از حرکت آن هاست. پيام آشکار واشنگتن به مخالفان ايرانی مبنی بر حمايت از انقلاب آن ها، می تواند به عملی شدن آن منجر شود.   
با اين حال، آقای والر اعتقاد دارد "فقدان يک وجهه مناسب" دست و پای ايالات متحده را بسته است. تاريخچه کودتاهای تحت پشتيبانی ايالات متحده نظير آنچه در سال 1953 برای بازگرداندن شاه ايران به قدرت صورت گرفت، هرگونه بحث درباره رويکرد بی ثبات کننده را به حاشيه رانده است. با اين حال، شيوه ای از مبارزه که آقای والر توصيه می کند، شبيه چيزی است که سياستمداران آمريکائی به طور معمول از آن بهره می گيرند. آقای والر می پرسد: "آيا هيلاری کلينتون برای نابود کردن مخالف سياسی خود، وجهه او را خراب می کند؟ اگر پاسخ مثبت است، می تواند همين کار را با رهبر عالی ايران بکند."
آيت الله علی خامنه ای به اتهام فساد بسيار حساس است و بر اساس گزارش ها، صاحب 30 ميليارد دلار سرمايه است. اين مبلغ کلانی برای يک روحانی ساده زيست است و احتمالاً با ابزارهای غيرقانونی به دست آمده است. ضمناً گزارش می شود رهبر عالی ايران از بيماری افسردگی رنج می برد که خود می تواند توانايی وی را برای تصميم گيری در مواقع بحرانی از کار بياندازد. آقای والر می گويد: "خانم کلينتون بايد از همان شيوه تخريب دولتی استفاده کند که در جلسه استماع واترگيت درباره موضوع ايران مدنظر داشت."
کمک به سرنگونی رژيم تهران تا حد چشمگيری به پيشبرد منافع ايالات متحده در خاورميانه می انجامد. ايران فعالانه به ترويج خشونت در افغانستان، عراق، لبنان و محدوده خودگران فلسطينی ها مشغول است. ايران از ستيزه جويان ضد آمريکا، پشتيبانی تسليحاتی، مادی و معنوی می کند. جمهوری اسلامی به طور مستقيم و غير مستقيم، بيش از هر کشور ديگری مسؤول مرگ سربازان آمريکائی از زمان پس از جنگ ويتنام است و بايد در اين مورد پاسخگو باشد. هزينه عمليات بی ثبات کننده در مقايسه با تجهيزات منهدم شده آمريکا توسط ابزار های انفجاری ساخت ايران و التيام زخم های بازماندگان اين حملات بسيار کمتر است. اين نقشه بر خلاف مسير تحريم ها که اوباما در پی آن است، به نتيجه خواهد رسید.

منبع: واشنگتن تايمز- 16 آوريل

 


مهر:مدیر گروه بیولوژی دریایی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران از وقوع تخلفی زیست محیطی مبنی بر تبدیل جسد دلفینهای مرده ایرانی به "تن" توسط سود جویان در سردخانه برخی از بنادر ایران خبر داد.محمدرضا فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر وجود تلفات احتمالی فردی و یا گله ای دلفینها در آبهای ایران گفت: در سالهای گذشته این اتفاق افتاد و اداره شیلات ایران ناظرهایی برای کنترل سردخانه ها و بنادر گذاشت ولی عده ای از صیادهای صنعتی که بیشترین دلفینها را در آبهای ایران تلف می کنند، گاهی جسد دلیفنهای مرده را به سردخانه های بنادر می دهند و حتی از گوشت فاسد آنها تن تولید می شود!
این استاد دانشگاه اضافه کرد: در بنادر چابهار، بوشهر و بندرعباس گزارشهایی ارائه شده و مستنداتی مبنی بر وجود این تخلفات نیز در دست است که البته هیچ برخوردی تا الان با متخلفان صورت نگرفته است.
وی تاکید کرد: من به چشم خودم شاهد انتقال جسد دلیفنهای مرده به سردخانه ای بوده ام و البته مدارکی نیز در مورد این فاجعه محیط زیستی وجود دارد.
این متخصص محیط زیست دریایی تاکید کرد: در برخی موارد جسد دلفینهای تلف شده را آرام آرام به دریا می ریزند و گاهی هم در سردخانه کشتیها نگهداری و به دور از چشم ناظران به سردخانه ها برای تولید تن فروخته می شوند
پیش از این یک متخصص محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مهر نسبت به نبود کارشناس و متخصص ویژه و هزینه زیاد فعالیتی در دریا به خصوص در حوزه گونه های جانوری پستاندار کشور هشدار داده بود.
هاشم داخته با اشاره به گونه های مختلف دلفینها و دیگر پستانداران در آبهای کشور، نبود متخصص در این حوزه به علت سنگین بودن هزینه فعالیت آن و همین طور نبود دانش کافی را موجب از بین رفتن و آسیب دیدن این گونه ها دانست.
این کارشناس محیط زیست بالا بودن هزینه کار و حضور دائم در دریا را از علل اصلی نبود تمایل متخصصان به فعالیت در حوزه پستانداران ارزیابی کرد و افزود: در تمام نقاط دنیا سازمانهایی مثل شیلات و محیط زیست با همکاری هم برنامه های آموزشی و همین طور پزشکی و زیست شناسی را در مورد گونه های مختلف به خصوص دلفین ها به کار می برند که در ایران این مسئله هنوز جدی گرفته نشده است.

 


خبرگزاری هرانا - روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه در ساعت 16:30، تعدادی از افراد لباس شخصی كه خود را ماموران اداره اطلاعات معرفی كردند در یورش به یك كلیسای خانگی در كرج ضمن تهدید افراد حاضر در آن محل، شبان این جمع به نام "بهنام ایرانی" را مورد ضرب و شتم و ناسزا قرار داده  و ضمن بازداشت، وی را به مكان نامعلومی منتقل کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ماموران امنیتی هنگام هجوم به جمع مذکور، مسلح به سلاح گرم و اسلحه كمری بودند و ضمن بازجویی، از کلیه ی افراد حاضرخواسته شد فرم هایی را با سوالاتی مبنی بر چگونگی و اینکه توسط چه كسی به مسیحیت گرویدند و هم چنین هدفشان از این گرایش چه بوده و چه کسی آنان را تعمید داده است؛ پر کنند.
هم چنین به كلیه ی افراد ضمن تهدید مبنی بر اینكه در یك جلسه غیر قانونی كلیسایی شركت كرده اند، تاكید نمودند كه در روزهای آینده با تماس با آنان جهت پاسخگویی و بازجویی بیشتر به اداره اطلاعات كرج مراجعه نمایند.
این جمع ده نفره از جوانان مسیحی ساکن کرج به دور از هرگونه جریانات و رویدادهای سیاسی و مطابق با آیین مسیحیت، تنها به انجام مراسم مذهبی می پرداختند.
گفتنی است ماموران امنیتی پس از بازداشت و انتقال بهنام ایرانی به مكانی نامعلوم ، بلافاصله در همان روز به منزل مسكونی ایشان واقع در كرج مراجعه نموده و به دلیل عدم حضور هیچ یك از اعضاء خانواده، اقدام به شكستن در و قفل خانه کردند و ضمن تفتیش و بازرسی و تخریب برخی لوازم منزل، وسایل شخصی ایشان را ضبط و با خود برندند.
هم چنین تا به حال پیگیری ها و مراجعات مكرر خانواده ی آقای بهنام ایرانی به اداره اطلاعات كرج، نتیجه ای در بر نداشته و خبری مبنی بر نوع اتهام و محل نگهداری وی به دست نیامده است اما شنیده ها حاکی از آن است که ایشان در حال حاضر در اداره اطلاعات، واقع در انتهای خیابان ششم گوهر دشت نگهداری می شود.
شایان ذكر است پیش از این نیز نامبرده در سال 1385 در پی یورش های گسترده به شهروندان مسیحی در تهران، کرج و رشت، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و مدت یك ماه  را در بازداشت بسر برد و  پس از محکوم شدن به ۵ سال حبس تعزیزی از سوی دادگاه انقلاب،  از زندان آزاد شد.

 


فردا: رانندگان تاکسي هاي سمند در سنگال يک ماه پس از برگزاري تجمع اعتراض آميز تهديد کردند در صورتي که بانک منطقه اي همبستگي در مقابل درخواستهايشان تسليم نشود و اقساط ماهانه وام هاي داده شده براي خريد اين خودروها را کاهش ندهد ، هفته آينده خودروهايشان را به اين بانک پس خواهند داد.
آخرين نيوز: این خودروها با توجه به مصرف بالاي بنزين با حمل و نقل درون شهري سازگاري ندارند. به اين ترتيب رانندگان مجبور هستند علاوه بر هزينه هاي مربوط به خرابي خودرو، هر ماه پانصد هزار فرانک نيز صرف خريد بنزين کنند. همچنين هزينه تعمير اين خودروها در تعميرگاه هاي سنيران نيز ماهانه به صد هزار فرانک مي رسد.
رانندگان تاکسي هاي سمند در سنگال يک ماه پس از برگزاري تجمع اعتراض آميز تهديد کردند در صورتي که بانک منطقه اي همبستگي در مقابل درخواستهايشان تسليم نشود و اقساط ماهانه وام هاي داده شده براي خريد اين خودروها را کاهش ندهد ، هفته آينده خودروهايشان را به اين بانک پس خواهند داد.
به گفته دبير کل اتحاديه تاکسي داران سنگال ، شرايط بازپرداخت وام هاي داده شده توسط بانک منطقه اي همبستگي براي خريد خودروهاي سمند براي رانندگان بسيار سنگين است. اين رانندگان تاکسي در تجمع اعتراض آميزشان در بيست و سوم ماه مارس گذشته در مقابل ساختمان اين بانک خواستار اين شده بودند که اقساط ماهانه شان از دويست و شصت و پنج هزار فرانک Cfa (واحد پول سنگال) به صد و پنجاه هزار فرانک کاهش يابد.
پايگاه والف سنگال در این باره گزارش داد: شرکت سنيران که اين تاکسي هاي زرد را به تاکسي داران فروخته است ، خودروهايي را تهيه کرده است که با توجه به مصرف بالاي بنزين با حمل و نقل درون شهري سازگاري ندارند. به اين ترتيب رانندگان مجبور هستند علاوه بر هزينه هاي مربوط به خرابي خودرو، هر ماه پانصد هزار فرانک نيز صرف خريد بنزين کنند. همچنين هزينه تعمير اين خودروها در تعميرگاه هاي سنيران نيز ماهانه به صد هزار فرانک مي رسد. نکته ديگر اين است که بر اساس قرارداد ، رانندگان تاکسي ها مجبور هستند از زمان تحويل گرفتن خودروهايشان، به مدت سه سال کارهاي مربوط به تعميرات را فقط در اين تعميرگاه ها انجام دهند.
رانندگان تاکسي ها با توجه به اين مبالغ هنگفتي که مجبور هستند پرداخت کنند تاکيد مي کنند که ديگر قادر نيستند اقساط بانک را آنطور که در قرارداد آمده است پرداخت کنند و به همين دليل ترجيح مي دهند در صورت کاهش نيافتن ميزان اقساط، خودروهايشان را تحويل دهند و حتي حاضر هستند پيامدهاي آن را نيز تحمل کنند. اين تاکسيرانها همچنين به فعاليت خلاف قانون مسافربرهاي شخصي نيز اعتراض کرده اند و از مقامات مسئول خواسته اند به اين مشکل به طور قاطع رسيدگي کنندهر چند مقامات بانک مذکور وعده دادند پاسخ تاکسي داران را روز بيست و سوم ماه آوريل خواهند داد ، اما رانندگان تاکسي هاي زرد اعلام کرده اند که به اين وعده ها اعتمادي ندارند و تهديد کرده اند در صورتي که درخواستشان عملي نشود خودروهايشان را پس خواهند داد.
دبير کل اتحاديه تاکسي داران سنگال درباره عبارات قيد شده در قرارداد خريداران خودرو با بانک تاکيد دارد که بي اطلاعي خريداران باعث شده است آنها بدون اينکه زماني را براي خواندن مفاد قرارداد صرف کنند ، کورکورانه آن را امضا کنند. به گفته اين مسئول، بر اساس مفاد قرارداد ، رانندگان تاکسي ها بايد هر ماه دويست و شصت و پنج هزار فرانک Cfa به حساب بانک وام دهنده واريز کنند و در پايان سه سال با تسويه حساب با بانک ، مالک خودروهايشان شوند.
وي همچنين مي افزايد: "اما پس از دو سال تجربه ، شاهد اين هستيم که ديگر قادر نيستيم به مفاد اين قرارداد عمل کنيم."

 


مسئولان قديمي ترين كتابخانه نيويورك با شگفتي پي برده اند كه جورج واشنگتن دو عدد از كتاب هاي كتابخانه را برنگردانده است.اولين رئيس جمهور ايالات متحده آمريكا در سال 1789 دو كتاب از "كتابخانه انجمن نيويورك" قرض گرفت اما آنها را برنگرداند.اكنون با گذشت 220 سال و با احتساب تورم، جريمه بانگرداندن كتاب ها به 300 هزار دلار رسيده است.
كتابخانه انجمن نيويورك مي گويد كه در پي گرفتن جريمه نيست، بلكه فقط كتاب ها را مي خواهد.
مادلين موريس خبرنگار بي بي سي در واشنگتن مي گويد معروف است كه جورج واشنگتن هرگز دروغ نمي گفت اما به نظر مي رسد كه حتي او نيز آدم بي عيبي نبوده است.
جورج واشنگتن در روز پنجم اكتبر سال 1789 دو كتاب را از تنها كتابخانه موجود در "منهتن" قرض گرفت. يكي "قانون ملل" درباره روابط بين المللي و ديگري يك جلد از متن مناظره هاي مجلس عوام بريتانيا.
جورج واشنگتن حتي نامش را در كتاب قرض گيرندگان امضا نكرد. فقط يك دستيار نوشت "رئيس جمهور" تا معلوم شود چه كسي كتاب ها را برده است
قرار بود كتاب ها يك ماه بعد برگردانده شود اما هرگز چنين نشد و از آن زمان جريمه تاخير در بازگرداندن به تدريج انباشته شده است.
مسئولان كتابخانه هنگام ديجيتالي كردن فهرست كتاب هاي وام گرفته شده آن زمان متوجه اين خلاف شدند.
كتابخانه انجمن نيويورك مي گويد هرچند جريمه را نمي خواهد اما مايل است كتاب ها بازگردانده شود.
اما خبر غم انگيز براي طرفداران ادبيات سياسي قرن هجدم اينكه به نظر مي رسد كتاب ها ناپديد شده باشد.

 


تصادف شديد پژو 206 با گارديل منجر به آتش‌سوزي خودرو و مرگ دلخراش راننده آن شد.به گزارش ايسنا، وقوع يك فقره حريق خودرو در نزديكي پمپ بنزين حافظيه واقع در كيلومتر 45 آزادراه تهران ـ قم در ساعت 14:08 روز گذشته به ستاد فرماندهي آتش‌نشاني تهران گزارش شد و در پي آن آتش‌نشانان ايستگاه 50 به محل حادثه اعزام شدند.
حجت‌اله قاسمي ـ معاون فرمانده آتش‌نشانان اعزامي به اين عمليات ـ در رابطه با اين خبر اظهار كرد: يك خودرو سواري پژو 206 كه از شهر قم به سمت تهران در حركت بود، در يك كيلومتري پمپ بنزين حافظيه به علت نامعلومي از مسير خود منحرف شد و پس از برخورد شديد با نرده‌هاي محافظ وسط آزادراه و شكستن بيش از 50 متر از اين نرده‌ها، در برخورد با تير چراغ برق دچار حريق شد.
وي ادامه داد: شدت برخورد به حدي بود كه تير چراغ برق فلزي از انتهاي آن شكست و در ميان بزرگراه افتاد و وقوع اين حادثه باعث شد راننده خودرو كه زن جواني بود بر اثر شدت برخورد در ميان شعله‌هاي آتش گرفتار شده و جان خود را از دست بدهد.
قاسمي با اشاره به اين كه آتش‌نشانان حسن‌آباد و شمس‌آباد كه به علت نزديكي ايستگاهشان به محل حادثه زودتر به محل رسيده بودند، عمليات اطفاي حريق و ايمن‌سازي محل را انجام دادند و آتش‌نشانان ايستگاه 50 نيز با تجهيزات ويژه ايمني، جسم سوخته راننده را از خودرو بيرون آورده و در اختيار ماموران نيروي انتظامي مستقر در محل قرار دادند.
قاسمي خاطرنشان كرد: خودروي سواري كه در جريان اين حادثه در ميان شعله‌هاي آتش به آهن پاره‌اي تبديل شده بود، با كمك آتش‌نشانان از محل حادثه جمع‌آوري و به پايگاه پليس حافظيه منتقل شد.
به گفته وي علت وقوع اين حادثه دلخراش ازسوي پليس راه منطقه در دست بررسي قرار دارد.
همچنين حسين عرب عامري ـ مسوول آتش‌نشاني ايستگاه حسن‌آباد ـ در رابطه با اين حادثه به ايسنا گفت: حريق خودرو پژو 206 سفيد رنگ به دليل برخي ناهماهنگي‌ها يك ربع پس از وقوع حادثه در ساعت 14:20 به اين ايستگاه اعلام شد كه آتش‌نشانان حسن‌آباد هفت‌دقيقه بعد در محل حادضر شدند.
وي با اشاره به اين كه چهار دقيقه پيش از حضور ايستگاه حسن‌آباد، آتش‌نشانان ايستگاه شهرك صنعتي شمس‌آباد در محل حادثه واقع در كيلومتر 45 آزادراه تهران ـ قم حاضر شده‌ بودند، افزود: زماني كه آتش‌نشانان ايستگاه به محل موردنظر رسيدند مشاهده كردند كه خودرو به طور كامل سوخته است.
عرب‌عامري با بيان اين كه اين خودرو پس از برخورد با گارديل و شكافتن نزديك به شش متر از ميله‌هاي آن با تير چراق برق برخورد كرد، افزود: اين تصادف به حدي بود كه منجر به سقوط تيرچراق برق به روي خودرو 206 و وقوع حريق شد. همچنين اين خودرو بعد از برخورد با تيرچراق برق با خودروهاي سمند و تويتا در لاين مخالف آزادراه ـ قم تصادف كرد كه البته اين خودروها خسارت چنداني نديدند.
وي خاطرنشان كرد: به دليل شدت حادثه جسد راننده قابل شناسايي نبود و آتش‌نشانان تنها از روي گردنبند و گوشواره‌ راننده متوجه شدند كه وي يك زن است.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranchristian-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranchristian@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته