-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۱۶, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز یکشنبه 14 اسفند 90

 

یکشنبه 14 اسفند 1390 و 4 مارس 2012 میلادی

امروز درباره ی پنج موضوع صحبت خواهیم کرد:

موضوع اول اینکه با گذشت زمان، هر روز فیلم ها و تصاویر بیشتری از حوزه های خالی از رای در روز 12 اسفند، مشاهده می شود. جالب اینجاست که به موازات اینکه این اسناد منتشر می شود و در اختیار همه ی دنیا قرار گرفته است،حکومت هم دروغ خود را اعلام کرده و میزان مشارکت مردم در انتخابات در سراسر کشور را 64.2 درصد اعلام کرده است. همچنین میزان شرکت در تهران را 52 درصد گفته اند. آقای جنتی اعلام کرده که مشارکت بیش از دفعات قبلی بوده است. همچنین شنیده ها حاکی از این است که در تلاش هستند تا آقای حداد عادل، وکیل اول تهران کنند. همچنین صندلی ها را تقریبا به نسبت 40 به 60 در تهران و در برخی نقاط بین جبهه ی متحد اصولگراها و جبهه ی پایداری تقسیم شده است. به قول یکی از دوستان، تقسیم صندلی ها بین دوگروهی که اختلافشان در این است که که باید دست آقا را بوسید یا پای آقا را بوسید.

همچنین پاره ای از تناقض ها هم به گوش می رسد. برای مثال گزارش شده است که در شهر آسارا 100 درصد  مردم در انتخابات حضور یافته اند. همچنین دارندگان حق رای در استانهای تهران و البرز 6.3 میلیون اعلام شده بود که بعدا وزارت کشور آن را 8.7 میلیون نفر اعلام کرد و حدود دو و نیم میلیون اختلاف در آن ایجاد شده است. همچنین در ایلام هم 373 هزار دارنده ی حق رای که 380 هزار نفر رای داده بودند که بعدا آن را تبدیل به 280 هزار نفر اعلام کردند. مطمئنا در روزهای آینده نیز گافهای زیادی برملا خواهد شد.

در ضمن آقای ویلیام هیگ، وزیر خارجه ی بریتانا، هم اعلام کرده که انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نبوده و در این راستا دلایلی از جمله افزایش فشارها و در حصربودن رهبران جنبش سبز را بیان کرده اند.

دفتر آقای خاتمی هم اعلام کرده که در اولین فرصت آقای خاتمی دلیل حضور خود در انتخابات را اعلام خواهند کرد. آقای شکوری راد نیز حضور آقای خاتمی را اینگونه مطرح می کنند که آقای خاتمی رای داده اند تا همه ی روزنه ها بسته نشود.

جالب است که پاره ای ازاین اصلاح طلبان موجود در مجلس گذشته که بیشتر حامی کودتاچیان بوده اند تا طرفدار واقعی مردم، از لیست آینده ی مجلس خط خورده اند، مانند آقای کواکبیان یا شیخ قدرت علی خانی. همچنین آقای احمد ناطق نوری و خواهر احمدی نژاد هم رای نیاورده است. وی اعلام کرده است که در انتخابات تغلب شده است که  ستاد انتخابات کشور این ادعا را رد کرده است.

نکته ی دوم اینکه در استان خوزستان، حمله به هموطنان عرب آغاز شده است. همچنین در شهر شوش به چندین خانواده ی عرب حمله شده و چندین جوان را دستگیر کرده اند.

آقای لاریجانی آملی هم بخشنامه کرده که برای تعطیلات عید نوروز به زندانیان 15 روز مرخصی داده شود، البته به جز زندانیان سیاسی که شامل این تعطیلات نمی شوند.

وکیل مهندس محمد توسلی، دبیر سیاسی نهضت آزادی ایران، هم خبر خوبی داده اند که قرار است با قید وثیقه ی 100 میلیون تومانی آزاد شوند. امیدوارم که ایشان، بعد از 12 ماه زندان و در سن 74 سالگی آزاد شوند.

نکته سوم اینکه انجمن صنفی ملوانان بوشهر تعطیل شد. دبیر این انجمن اعلام کرده که از این پس 8000 ملوان با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد و به دستمزد یک ملوان بعد از دوماه سفر دریایی اشاره کرده است که چیزی بین 300 تا 400 هزار تومان است.

موضوع چهارم اینکه انتخابات روسیه نیز امروز آغاز شده است. انتخاباتی که با توجه به تبلیغات گسترده در انتخابات مجلس، با جنجال های فراوانی همراه بوده است. البته آقای پوتین اجازه نداده تا مخالفان جدی به انتخابات راه یابند و رقیبش شوند و به کمک قوانین موجود در روسیه آنها را حذف کرده و اجازه ی کاندیداتوری نداده اند. در مقابل مخالفان نیز تمرین کرده اند و کلاسهایی را گذاشته و در سراسر روسیه، ناظرانی را بر سر صندوق های رای گذاشته اند.

نکته ی آخر اینکه دیروز در سوریه دست کم 67 نفر دیگر کشته شده اند که 47 نفر از آنها سربازان جدا شده از ارتش بوده اند که تیرباران شده اند. دبیرکل سازمان ملل، آقای بانکی مون هم اعلام کرده است که اوضاع در حمص کاملا بحرانی است و مقامات سوریه علیه مردم خود جنایت کرده اند.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

 

 

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته