-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ خرداد ۲, دوشنبه

Posts from Khodnevis for 05/23/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



دیگر نمی‌توان حقایق را از ملت‌ها مخفی کرد

به گزارش ایلنا اکبر هاشمي رفسنجاني رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از اظهارات روز گذشته خود در ديدار جمعي از مديران دستگاه‌هاي مختلف شهرستان زاهدان گفت: «در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات ديگر نمي‌شود حقايق را از ملت‌ها مخفي كرد.»


اظهارات هاشمی رفسنجانی و اعتراف به آن که «دیگر» نمی‌توان حقایق را از ملت‌ها مخفی کرد در شرایطی بیان گردیده است که وی بیش از سه دهه از پرنفوذترین چهره‌های نظام جمهوری اسلامی بود که سابقه دو دوره ریاست مجلس شورای اسلامی و دو دوره ریاست جمهوری ایران و مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت و در فجایع بسیاری در دهه شصت و پس از آن در قتل‌های محفلی دگراندیشان در دهه ۷۰ مسوولیت‌های کلیدی برعهده وی بود که حقایق آن تاکنون از ملت ایران مخفی مانده است.

هفته گذشته نیز احمد منتظری فرزند ارشد مرحوم آیت الله منتظری از مراجع تقلید مخالف حکومت ایران
در پی اظهارات هاشمی رفسنجانی در جريان مصاحبه با سايت آينده، و بيان مواردی از ده سال اول انقلاب، با ارسال جوابيه‌ای به اين اظهارات، خطاب به رئيس مجلس وقت ايران خاطرنشان کرد «اگر هنگامی که آيت‌الله منتظری مسأله شکنجه در زندان‌ها را مطرح می‌کرد، به جای بايکوت کردن و حبس اطرافيان و وابستگان و در نهايت حصر خود ايشان، با متجاوزين به حقوق مردم برخورد می‌شد، آيا امروز شاهد شکنجه‌های قرون وسطايی در زندان‌ها بوديم؟!»

پسر اين مرجع تقليد در پاسخ به برخی اظهارات رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خطاب به او يادآور شده است «اگر آن روز که آيت‌الله منتظری پس از فتح خرمشهر و در زمان اقتدار رزمندگان عزيز پيشنهاد اتمام جنگ را مطرح نمود، پذيرفته می‌شد، آيا شاهد اين همه خسارات جانی و مالی بوديم و آيا لازم می‌شد جام زهری نوشيده شود؟!»


 


حمله به مشایی، از ارتباط با اجنه تا قاچاق مارلبرو

به نظر می رسد محافظه‌کاران در حال استفاده از تمام ظرفیت‌های خود در تمامی میادین، برای حمله و فشار به احمدی‌نژاد، مشایی و نزدیکان حلقه رئیس دولت دهم هستند.

 

پس از ارتباط با اجنه و رمال‌ها، ارتباط خارج از قاعده با دول غربی، بحث هدف مندی یارانه‌ها و ده‌ها مورد دیگری که محافظه‌کاران از آنها به مثابه حربه‌های فشاری علیه تیم احمدی‌نژاد استفاده کرده‌اند، اینبار «قاچاق سیگار»، موضوع درگیری آنان با دولت شده است.

 

اما بر خلاف سابقه ماجرا که دولت و شخص احمدی‌نژاد در مقام مدعی این موضوع منتقدان اصول‌گرای خود از جمله «محسن رضایی» و چندی دیگر از دوستان او را متهم به مداخله در واردات سیگار و مشارکت در قاچاق این کالا معرفی می‌کرد، اینک این رئیس دفتر احمدی‌نژاد و نزدیکانش هستند که از آنها به عنوان مظنونین پرونده قاچاق سیگار یاد شده است.

 

در ادامه حملات محافظه‌کاران به احمدی‌نژاد و رئیس دفتر وی اسفندیار رحیم مشایی و حاشیه‌های رو به افزایشی که رفته رفته به متن این جدال تبدیل شده اند، حجت الاسلام حسین اسلامی نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، مشایی و نزدیکان وی را متهم به مشارکت در قاچاق سیگار مشهور مارلبرو کرد.

 

اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری «اعتدال» با اشاره به این موضوع که آسیب های که از زاویه «قاچاق» متوجه سیستم اقتصادی کشور می‌شود در تشریح ماجرا گفت: «طبیعتا وقتی سیگار به صورت واقعی وارد می‌شود، عوارضی باید به دولت داده شود؛ مارلبرو از جمله سیگارهایی است که دستی نمی‌گذارد قانونی وارد کشورشود و به صورت قاچاق وارد کشورمی شود». 

 

وی با اشاره به حجم گسترده مصرف این سیگار در کشور که به گفته وی ماهانه بالغ بر ۱۰ ملیارد تومان عوارض پرداختی دولتی را شامل می‌شود، ضمن نام بردن از برخی افراد و تاکید بر ارتباط این اشخاص با اسفندیار رحیم مشایی و مشاور وی، آنها را متهم کرد که با هدف بهره‌برداری از سود سرشار قاچاق این سیگار، از قانونی سازی واردات آن ممانعت می‌کنند. 

 

افرادی با نام های «ح» و «م» و خانمی بنام «ل»

 

ماجرا بنا بر متن گفتگوی آقای حسینی با سامانه خبری «اعتدال» اینگونه بوده است که شخصی به نام  «میزان» که حجت الاسلام اسلامی از او به عنوان ماینده شرکت «فیلیپ موریس» یاد کرده به گفته وی با کسب نمایندگی مادام العمر برای عرضه سیگار مارلبرو در ایران، اقدام به اخذ مجوز فعالیت از شرکت ملی دخانیات ایران می‌کند. اما به گفته آقای حسینی طی یک تماس تلفنی از وزارت صنایع به آقای ابطحی مدیر عامل وقت شرکت دخانیات، از وی خواسته می‌شود به علت مشکوک بودن این شرکت ( شرکت فیلیپ موریس ) به وابستگی به صهیونیست‌ها ، عملیات اعطای مجوز متوقف شود؟

 

آقای اسلامی می گوید: «سوال اینجاست که اگر این شرکت صهیونیستی است پس چگونه امکان دارد بلافاصله با تاریخ چند روز بعد شرکتی به نام "انتظار ایرانیان " ثبت و اقدام به گرفتن مجوز برای ورود این سیگار می کند؟»

 

اسلامی تاکید می کند: «این شرکت با مشخص کردن سهامی ۳۳ درصدی بین آقایان «ح» و «م» که از نزدیکان رحیم مشایی است و سمت مشاوری وی را دارد و خانوم «ل» ثبت گردیده و از شرکت فیلپ موریس خواسته است، چون این افراد نزدیک به دولت ایران هستند، نمایندگی ورود سیگار را به آنها بدهد!»

 

ارسال عکس برای شرکت فیلیپ موریس!

 

اسلامی در ادامه با ذکر این نکته که شرکت «فیلیپ موریس» در مکاتبه‌ای که این افراد با شرکت مذکور داشته اند اعلام می‌کند که نمایندگی را به فرد دیگری یعنی آقای «میزان» داده است و طبق کنوانسیون امکان اعطای نمایندگی به شرکت دیگری وجود ندارد، اما این سه نفر تلاش‌های زیادی می‌کنند و به گفته آقای اسلامی، این افراد حتی عکس‌هایی از خود برای اثبات اینکه در ایران دارای چه مناصب و ارتباطی هستند برای مسئولین «فیلیپ موریس» ارسال کرده‌اند.

 

نائب رییس کمیسیون اصل ۹۰ می افزاید: «این افراد از ابطحی تقاضای مجوز می کنند و ایشان در پاسخ می‌گویند اگر این شرکت مشکوک به صهیونیست است برای شما هم مشکوک است، اما از بعد از تغییر آقای ابطحی مشخص نیست چه اتفاقی روی داده است.»

 

حجت الاسلام اسلامی در خاتمه با تاکید بر اینکه شواهدی در دست است که نشان می‌دهد شرکت «انتظار ایرانیان» در قاچاق سیگار دست دارد، گفت ما این موضوع را با رییس جمهور مطرح کردیم و ایشان قول همکاری دادند اما اطلاعی نداریم که چه برخوردی صورت گرفته است.


 


حمله مجدد اوباما به حاکمان ایران

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا سه روز پس از اعلام سیاست‌های کشورش در قبال خاورمیانه و دو روز پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، برای قدرت‌مندترین  گروه هوادار اسرائیل در آمریکا سخن گفت. اوباما بار دیگر تاکید کرد که حفظ امنیت اسرائیل اولویت مهمی برای ایالات متحده است.

اوباما در سخنرانی روز پنجشنبه خود در محل وزارت امور خارجه به تلاش برای مهار سیاست‌های هسته‌ای دولت ایران از طریق اعمال تحریم‌های گسترده اشاره کرده بود. رئیس جمهوری آمریکا امروز مجددا گفت که ایالات متحده،  سخت‌ترین تحریم‌ها را به رژیم ایران تحمیل کرده است و تحت رهبری آمریکا در جامعه بین‌المللی، کامل‌ترین تحریم‌ها از سوی متحدان بر ایران اعمال شده که نتیجه‌اش، خروج ایران از بخش عمده‌ای از نظام مالی بین‌المللی است.

اوباما همچنین گفت که برنامه هسته‌ای غیرقانونی ایران، تنها چالش این کشور نیست و حاکمان «ریاکار» ایران مدعی حمایت از حقوق معترضان در کشورهای دیگر هستند، اما مردم خود را سرکوب می‌کنند.

اوباما همچنین با اشاره به رابطه جمهوری اسلامی با گروه‌های تروریستی گفت که ایران همچنان به حمایت از تروریسم در سراسر منطقه، از جمله فراهم کردن سلاح و پول برای سازمان‌های تروریستی مانند حزب‌الله لبنان است که می‌خواهند اراده خود را از طریق موشک و بمب‌ تحمیل کنند.

باراک اوباما در این سخنان که اهمیت زیادی برای حامیان اسرائیل در آمریکا هم داشت، گفت که حمایت از اسرائیل در برابر دیکتاتورهای امروزی که می خواهند اسرائیل را از روی نقشه پاک کنند اهمیت زیادی برای ایالات متحده دارد.


 


جوانان این مرز و بوم، یزید زمان را به درستی شناخته‌اند!

اعلامیه سبز: پس از آغاز فعالیت‌های گروه اعلامیه سبز و انتشار ایده‌های راه‌بردی این گروه بر روی شبکه‌های اجتماعی، راه‌کارهای پیشنهادی ایشان با استقبال کم نظیری از سوی مخاطبان مواجه گشته و مخاطبان بسیاری یافته است.

 

دامنه‌ی این استقبال آنقدر گسترده بود که طی ده روز گذشته گروه، کیهان، رسانه‌ی نزدیک به بیت رهبری و حلقه کودتا، در خبرها و مقالات ویژه ی خود، این گروه را چندین بار مورد اشاره مستقیم و غیر مستقیم  قرار داده و ترس خود از عملی شدن ایده‌های راه‌بردی این گروه را دربین سطور نوشته هایش به نمایش گذاشته است.

 

از مهم‌ترین ایده‌های راهبردی این گروه می توان به «اردشیر امیرارجمند، مشاوری در قامت رهبر»،  «شورای رهبری با محوریت مشاوران رهبران دربند جنبش سبز»  و «رهبران جنبش را دریابید! زمان تغییر گفتمان است، برخیزید!» اشاره نمود:

 

در این راستا اعلامیه سبز، پس از سومین واکنش علنی رسانه‌های کودتایی به سرکردگی کیهان در طی کمتر از ۱۰ روز، تصمیم گرفت تا با انتشار پیامی کوتاه، این رسانه ی دروغپرداز را مورد خطاب قرار دهد.

 

متن این پیام به شرح زیر است:

 

کیهان! ای رسانه دروغ پرداز!  بدان و آگاه باش که اعلامیه سبز، پایگاه درانداختن طرح‌های نو و اندیشه‌های نو است و تا به گور کردن تو و اربابان فرعون صفت تو، لحظه‌ای از در انداختن طرح‌های نو باز نخواهد ایستاد. ما  لرزش بر تن تو و اربابانت را به وضوح می‌بینیم! بدان و آگاه‌باش که این لرزش از دید یاران سبز و غیر سبز ما نیز پوشیده نیست و دور نیست روزی که با اتحادی فراگیر تو و اربابانت را برای همیشه به زباله دانی تاریخ بسپاریم. این پیام را به آن بیت عنکبوت مولایت برسان و به ایشان بگو، جوانان این مرز و بوم یزید زمان را هم به درستی شناخته‌اند و هم به درستی نشانه رفته‌اند و ایستاده مردن را مدت‌هاست که آگاهانه برگزیده اند.  


 


نامه بنی‌صدر به خمینى دراول خرداد ۵۹: این همه خشونت در خور یک حکومت فاشیستى هم نیست!

بازخوانی تاریخی اول را به نامه‌ای اختصاص می‌دهم که ابوالحسن بنی صدر در یکم خرداد ۱۳۵۹ خطاب به آقای خمینی نگاشته است.

متن کامل نامه به شرح زیر است:


بسمه تعالى

 معروض مي‌دارد:

 از جمله نوارها، نوارى است كه در آن گوينده می‌گويد بايد نگذاشت بنى‏صدر در هيچ زمينه‌‏اى موفق بشود تا بتوان ظرف ۶ ماه مجلس را در مقابل او قرار داد و مجبور باستعفايش كرد. اگر ظرف اين مدت استعفا نكرد، بايد او را ترور نمود (۱).

و وقتى درست دقت بشود هر قدمى كه برداشته ميشود مانعى مي‌تراشند كه بى نتيجه شود. موارد را می‌آورم:

۱- ارتش:

وقتى اينجانب عهده‏‌دار مسئوليت شدم، شيرازه ارتش از هم پاشيده بود. روحيه ياس حاكم گشته بود و هر روز در پادگانها تظاهرات بود (۲). از دلايل بسيار بر درستى اين امر مي‌گذرم و استناد می‌‏كنم به فرمايش خود شما در پيام روز اول سال كه ديگر نمي‌توانيد اين وضع را در ارتش تحمل كنيد. چرا آنطور شده بود، از دلايل ديگر كه بگذريم باين دليل اساسى كه ميخواستند مشكل ارتش را از راه تغيير اشخاص حل كنند حال آنكه مشكل ارتش بدون ايجاد روحيه و تجديد سازمان ممكن نيست. با ايجاد روحيه، گنبد را بازگرداندم و در كردستان نيز ارتش را از رخوت بيرون آوردم و تا امروز ۴۰۰ كشته و ۱۰۰۰ زخمى داده است. اما بلافاصله شروع شد. خدمت رسيدند و نوشته‌اى گرفتند كه در ارتش تفتيش كنيد و هفته‌اى يك گزارش بدهيد. در كجاى دنيا و در كدام تاريخ ارتش مي‌تواند با اينگونه اظهار علنى سوظن برسر پا بماند؟

چطور ارتش از فرماندهانى فرمان ببرد كه اينطور طرف بى‌اعتمادى قرار گرفته‏‌اند؟ رهبر بايد از طريق فرماندهان خود گزارش دريافت كند و اگر بازرسى را لازم می‌‏بيند بطور مخفى اينكار را بكند وقتى علنى شد بازرسى ممكن نمي‌شود چون همه مي‌دانند چگونه خود را از بازرسان مخفى كنند. تنها نتيجه اينكار بهم ريختگى می‌شود.

براى اطمينان از ارتش بايد سازمان آنرا دگرگون كرد و اگر بگذارند اينكار زود انجام می‌‏گيرد و توطئه كودتا غير ممكن مي‌شود و كارآئى ارتش به حداكثر مي‌رسد. صحبت زياد است محض نمونه اين مختصر عرض شد.

 

۲- مجلس:

می‌‏آيند خدمت شما كه از شما گفته و نوشته بگيرند كه... و بعرض مي‌رسانند كه من مي‌خواهم مجلس تضعيف بشود. داستان مصدق و مجلس را پيش می‌‏كشند و... حال آنكه كاملاً عكس حقيقت را می‌گويند و جاى تاسف است كه توجه نمی‌فرمائيد. عد‌ه‌اى با دين را مامور بفرمائيد تحقيق كنند و به شما گزارش صحيح بدهند بلكه معلوم بشود من مجلس قوى مي‌خواهم و آنها كه خواب‏‌هاى آشفته براى ايران ديده‌‏اند، مجلس ضعيف مي‌خواهند تا همواره جلو چشم مردم وسيله مايوس كردن مردم از اين جمهورى بشود.

عرض شد بايد به تقلبات انتخاباتى رسيدگى شود فرموديد صحيح است اما بدون اينكه صبر شود و نتيجه تحقيق معلوم شود، آمدند و از شما امريه گرفتند و دور دوم را شروع كردند، نتيجه اينكه بيش از۶ ميليون نفر شركت نكردند. باتوجه باينكه ۱۹۰ نماينده در دور دوم معين مي‌شوند و آنهم با اكثريت نسبى اين مجلس معرف يك هفتم مردم ايران بيشتر نمي‌شود. اين مجلس ضعيف است يا قوى؟ اينها چون مرض خودپرستى دارند هر حرفى را در رابطه با شخص رئيس جمهور تعبير و تفسير می‌‏كنند. حال آنكه اگر مقصود نجات كشور نبود و مقصود قدرت‏طلبى بود از اين مجلس بهتر نمي شد. در همه جاى دنيا در انتخابات مجلس بيشترين راى دهندگان شركت می‌‏كنند. اگر گروه گرائى نشده بود و سعى می‌‏كرديم آزادى واقعى انتخابات را بوجود می‌‏آورديم، مجلس قوى بوجود می‌آمد. در حال حاضر اوضاع كشور آنقدر بحرانى است كه مجلس ضعيف دردى را دوا نكند. بايد مجلس تقويت بشود و يكى از راه‏‌هاى تقويت آن اين‌است كه محل زد و بندها نشود آنطور كه آن شخص در نوار گفته است نخواهد رئيس جمهورى را تابع خود كند و هر روز در آن كشمكش شود. اين مجلس اگر بخواهد اسباب دست افرادى بشود كه مي‌خواهند به‌هر قيمت قدرت را قبضه كنند، حتماً وسيله تشديد بحران می‌شود و قطعاً سرنوشت انقلاب و ايران را بخطر می‌اندازد (۳)



۳- گروگان‌ها:

لابد مطالب نوار را بعرض رسانده‏اند. جاى كمال تاسف است ما ملتى را در ازاء ۵۰ نفر گروگان امريكا بكنيم و آن گروگانها را به "برگ برنده" برضد رئيس جمهورى تبديل كنيم. كسى (که) دوبار به وزارتخارجه امريكا نامه اعتذار نوشته است امروز دم از محاكمه آنها می‌‏زند و برابر خبر موثق امريكائى‏ها 3 گروه را مامور قتل گروگانها كرده‏اند اگر براى امريكائيها آزادى اينها اينقدر اهميت دارد چرا گروه‏هاى تروريست را مامور قتل آنها می‌‏كند. حيف نيست كه ما كار اصلى را كه استقلال واقعى كشور است رها كنيم و با استفاده از گروگانها در داخل بازى قدرت بكنيم؟ (۴)



۴- اقتصاد

با آنكه كشور در محاصره اقتصادى است، با تلاش شبانه روزى خود و تنى چند از مسئولان مخصوصاً آقاى نوبرى و آقاى صراف، چرخ اقتصاد را بحركت درآورديم و هر روز تظاهرات بيكاران در همه شهرها بود، مدتى است قطع شده است. اما تا ديدند در اين زمينه توفيقى بدست آمده است، فوراً يادشان آمد كه بايد ثروت‌ها را بطور مساوى تقسيم كرد و شب و روز مشغولند بلكه دوباره چرخها را از حركت بياندازند (۵).



۵- امنيت و قضاء:

بخدا اينهمه خشونت در خور يك حكومت فاشيستى نيست چه رسد به يك حكومت اسلامى ديروز كه از سفر بازگشتم ۳۰ محكوم باعدام يا اعدام شده‏‌اند و يا منتظر اعدام هستند. با اين ميزان خشونت جامعه همگرائى پيدا نمى‌كند و جو سنگين‏تر می‌‏شود. غالب محكومان بناحق محكوم می‌‏شوند (۶). در خوزستان از راه اجراى يك طرح و با تشويق و دلگرمى دادن به نظاميان و ژاندارم و سپاه ايجاد همكارى ميان آنها و ايجاد اميد ميان مردم بسيار محروم عرب، امروز يكماه و نيم است كه ديگر اتفاقى نيافتاده اما قطع دارم كه بزودى با عناصرى كه در سپاه دارند، بخدمت مي‌رسند و حرف‌هائى برضد ارتش و ژاندارمرى می‌‏گويند و دوباره همكارى اينها را از بين می‌‏برند و بى نظمى و عدم امنيت را دوباره رواج مي‌دهند.

حرف زياد است، اميد من بعد از خدا باين بود كه آقا اعتماد داريد و در امور اقلاً قبلاً صحت و سقم هر مطلب را از من می‌پرسيد. من براى مقام داوطلب رياست جمهورى نشدم وضع را سخت ديدم خود را به آتش انداختم بلكه وضيعت را نجات بدهم اينك هم در صفحه جداگانه استعفا خود را می‌‏نويسم خدمت شما باشد هر وقت ديديد مصلحت كشور است بفرمائيد منتشر كنند و تا وقتى اعتماد هست اجازه نفرمائيد گروه بازان قدرت پرست مانع كارها بشوند. در شبانه روز ۴ ساعت استراحت ندارم لازم ترور نيست با اين كار كشنده و جنگ اعصاب ۶ ماه نم‌‏كشد كه از پا در می‌‏آيم. وضع بغايت سخت است هر اندازه اميد ايجاد می‌‏كنم، فوراً تبديل به ياس می‌‏كنند.


 ابوالحسن بنى صدر


۱۳۵۹/۳/۱


توضیح:

۱- نوارها، نوارهای معروف سخنان حسن آيت هستند. در اين نوارها، او گفته بود: در طرح تعطيل دانشگاه‏‌ها، بنى صدر توانست بر موج سوار شود. اين بار، طرحى تهيه كرده‌‏ايم كه پدر بنى صدر هم حريف نمی‌شود.

۲- بنابر گزارشهاى فرماندهان سه نيرو، ميزان آمادگى نيروى زمينى صفر درصد و ميزان آمادگى نيروى هوائى ۱۰ درصد و ميزان آمادگى نيروى دريائى ۲۰ درصد بود. نخستين كار، رساندن آمادگى سه نيرو به حداكثر بود. با وجود اينكه بطور مرتب كارشكنى می‌شد، تغيير سازمان ارتش از استبدادى به مردم سالار و بالا بردن ميزان آمادگى آن، مانع از سقوط ايران بهنگام حمله عراق شد. توجه به اين امر كه در كردستان، پيش از حمله عراق، به تحريك رژيم صدام، جنگ را براه انداخته بودند، بسيار مهم است.

۳- گزارش‌هاى هیات‌هاى بازرسى از وقوع تقلب‏هاى بسيار حكايت مى‏كردند. آن زمان، آقاى خمينى گفته بود: همين مجلس خوب است!

امروز كه واقعيت از پرده بيرون افتاده و آقاى هاشمى رفسنجانى در عبور از بحران، با صراحت مى‏نويسد(نامه ۲۸ بهمن ۱۳۵۸ بهشتی، موسوی اردبیلی، خامنه ای، باهنر و هاشمی رفسنجانی به خمینی): «احتمال اینکه روال موجود مانع تشکیل مجلس شورای اسلامی احتمالی گردد که جنابعالی بدان دل بسته اید و امیدوارید بتواند نارسائی ها و کمبودهای رئیس جمهور را جبران کند، قابل توجه و تکلیف آور است» که همان بازنوشتن «امام به ما فرمود شما سعی کنید مجلس را دردست بگیرید» است.

و امروز كه كودتاى خرداد ۶۰ وقوع يافته است و باز آقاى هاشمى رفسنجانى در عبور از بحران مى‏نويسد: «امام فرمودند زودتر مجلس در مورد آقای بنی صدر تصمیم بگیرد» (یادداشت دوشنبه ۲۵ خرداد ۶۰، صفحه ۱۵۶) و امروز كه بر همگان روشن است كه ملاتاريا مجلس دست نشانده بى اختيار مى‏خواهد، هم اهميت تاكيد بنى صدر بر استقلال و توانمندى مجلس بر مردم آشكار مى‏شود و هم مسلم مى‏گردد كه نزاع ميان مجلس و رئيس جمهورى نبوده، بلكه نزاع ميان استبداديان (خط سيد ضياء) با آنها بود كه بنابر اصل استقلال و آزادى، مجلس نماينده واقعى مردم و مستقل مى‏خواستند.

۴- ماجراى سازش برسر گروگانها تازه شروع شده بود. همانطور كه در نامه آمده است، آن زمان، معلوم بود كه ملاتاريا در كار استفاده از گروگانها براى تصرف قدرت است. نقد از «مطالب نوار»، نوار صحبتهاى آقاى محمد حسين بهشتى خطاب به محارم خود بوده است. در اين نوار گفته بود: از گروگانها بايد مثل يك آتو برضد بنى صدر و كارتر استفاده كرد.

اين نوار، رئيس جمهورى و همكاران او را هشيار كرد تا از نزديك مراقب سازش پنهانى برسر گروگانها باشند. زيرا آتو كردن گروگانها برضد كارتر، تنها يك راه داشت و آن سازش با رقيب كارتر برسر گروگانها بود. و آتو كردنش برضد بنى صدر به كودتا ميسر مى‏شد. در عمل نيز، سازش پنهانى با گروه ريگان - بوش موجب شكست كارتر در انتخابات رياست جمهورى شد و در پى آن، كودتاى خرداد ۶۰ واقع گشت.

در نامه اشاره به كسى است كه دو بار نامه پوزش خواهى به وزارت خارجه امريكا نوشته است و امروز كه ايران گيتى‏ها شناخته شده‏اند، مواضع آن روزشان درباب گروگانها به ايرانيان پند مى‏آموزد که با رويدادهاى سياسى كه در ابهام انجام مى‏گيرند (گروگانگيرى يكى از مهمترين اينگونه رويدادها است) نبايد موافقت كرد.

۵- اشاره است به سخنان آقاى بهشتى. لازم به يادآورى است كه از جمله نخستين برخوردها با رهبرى حزب جمهورى اسلامى، بخاطر باج‏گيرى حزب از بازاريان روى داد. حزب از بهاى كالاها، درصد مى‏گرفت و بدينسان بود كه دخالت قدرت طلبان اسباب تورمی را فراهم آورد كه عوامل غير اقتصادى داشت و دارد (رانت خوارى).

۶- يك مورد از ده‏ها مورد اعتراض به اعدامها و سنگين كردن جو خشونت در جامعه.

منبع: 


کتاب نامه ها از آقای بنی صدر به آقای خمینی و دیگران....انتشارات انقلاب اسلامی - ص ۴۴- ۵۰

متن کتاب نامه‌ها را از این آدرس می‌توانید دریافت کنید.

اصل نامه:


Banisadr1khordad59-1


 


Banisadr1khordad59-2


 


Banisadr1khordad59-3


 


Banisadr1khordad59-4


 


Banisadr1khordad59-5




 

 

 

 


 


خاتمی جدی می‌شود: حصر‌ها و حبس‌ها را رفع کنید! انتخابات آزاد برگزار کنید!

سید محمد خاتمی امروز در آستانه سالگرد ۲ خرداد ۱۳۷۶، در دیدار با گروهی از جوانان به تشریح مواضع خود پرداخت.

به گزارش سایت کلمه، خاتمی در مورد اهمیت برگزاری انتخابات ازاد گفت: «انتخابات مطلوب آن است که به بهانه احراز صلاحیت بخش‌های مهمی از جامعه و آنان که به هر حال با سلیقه‌ای متفاوت هستند و برای بهبود وضع مملکت و در جهت تأمین مصلحت و خواست های ملت دارای نظر، انتقاد و اعتراض هستند از حضور در عرصه منع و محدود نشوند و نیز باید جلوی دخالت نیروها و نهادهایی که شرعا و قانونا در امور سیاسی و بخصوص انتخابات منع شده اند، نظیر نیروهای نظامی و امنیتی جلوگیری به عمل آید و برگزار کننده انتخابات همانگونه که در قانون آمده است معتمدان واقعی مردم متشکل از همه طیف‌ها و گرایش‌ها باشند و نمایندگان نامزدهای مختلف در همه مراحل انتخابات قبل از انجام تا مرحله شمارش و اعلام نتایج انتخابات حضور فعال و مؤثر داشته باشند و امید آنکه چنین شود و طبعاً ایجاد فضای امن و آزاد و گذر از فضای امنیتی به فضای سالم سیاسی و تأمین آزادی های مشروع و در طلیعه آن آزادی زندانیان سیاسی و فضای پرنشاط و پرامیدی را فراهم خواهد آورد که بیشترین بهره آن را خود نظام خواهد برد.»

خاتمی گرچه اشاره‌ای به گروه‌های خارج از حاکمیت جمهوری اسلامی که از ورود به رقابت‌های انتخاباتی محروم بوده‌اند نکرده است.

خاتمی همچنین گفت که امیدوار است که به عنوان گام اول به سوی رفع «حصرها و حبس‌ها» و ایجاد و تأمین آزادی های اساسی و مدنی به میمنت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها شاهد آزادی همه زنان زندانی باشیم که زندگی آنان و بستگان و خانواده هایشان با این وضع تلخ تر از دیگران است.

بنا بر گزارش کلمه، خاتمی نامی از میرحسین موسوی و مهدی کروبی نبرده است، اما این سخنان درست در روزی منتشر شده که گروهی از روحانیون نزدیک به جناح چپ خواستار آزادی رهبران جنبش سبز شده‌اند.

این نخستین سخنان خاتمی بعد از انتشار حرف‌های او در باره گذشت رهبری و نظام و ملت بود. هفته گذشته، خاتمی در دیدار با گروهی از رزمنداگان جنگ ایران و عراق گفته بود: «گر ظلمی شده است که شده است، همه بیاییم عفو کنیم و به آینده نگاه کنیم. اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آینده از آن چشم پوشی شود، و ملت هم بر ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است می گذرد.» این گفته‌های باعث بروز موضع‌گیری‌های تندی نسبت به رییس سابق جمهوری شد. همچنین هواداران خاتمی به دفاع از گفته‌های او به عنوان یک راه حل برای رسیدن به آشتی ملی پرداختند.

 


 


بازداشت گسترده مسوولین دانشگاه آنلاین بهاییان: ۱۲ نفر در یک روز

صبح روز اول خرداد ماه ۱۳۹۰، بعد از مراجعه ماموران وزارت اطلاعات به منازل و دفاتر کار بیش از ۳۰ نفر از افراد مرتبط با این دانشگاه به تفتیش و ظبط وسایل شخسی شماری از آنها را بازداشت کرده اند.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشردر ایران، در این میان بازداشت ۱۲ نفر تائید شده که بیشتر آنها مسوولین دانشگاه علمی آزاد مربوط به جامعه‌ی بهاییان در ایران بوده‌اند.

جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، که اخبار دانشجویان محروم شده از تحصیل در ایران را پوشش می هد آخرین اسامی بازداشت شدگان را به شرح زیر اعلام کرده است: محمود بادوام، کامران مرتضایی، رامین (هارپاگ) زیبایی، وحید مختاری، امان الله مستقیم، فواد مقدم، افروز فرمانبرداری، شاهین نگاری، نوید اسدی، امیر هوشنگ امیرتبار، سهیل قنبری، صدف ثابتیان و پیمان کوشکباغی.

بر اساس همین گزارش منازل و دفاتر کار شماری دیگر توسط نیروهای امنیتی تفتیش گردیده است:

بابک بهشتی، رکسانا میرکاظمی، روح الله حق‌پژوه، حسن ممتاز، فرانه تحقیقی، سیاوش رحیمی، مهران بهمردی، هوشنگ میثاقیان، آقای طالعی، شهناز سمیعی، نگین قدمیان، آیدا طائف، طلوع گلکار، نوشین خادم، نسیم باقری، نگار باقری، آزیتا رفیع زاده، نغمه مستقیم، شمیم رضایی و احمد گلزار از جمله افرادی هستند که منازل آنها تفتیش شده است.

گفته می‌شود دانشگاه علمی آزاد بهاییان ایران، در واکنش به نقض حق تحصیل شهروندان بهایی ایران در اواخر دهه‌ی ۶۰ تشکیل شد.

یک دانشجوی محروم از تحصیل بهایی به خودنویس می‌گوید این دانشگاه در این اواخر به صورت نیمه آنلاین در شهرهای مختلف ایران  به فعالیت‌هایش ادامه می‌داد.

 

او می گوید: «مقامات جمهوری اسلامی پیش از این بازداشت ها از وجود چنین دانشگاهی اطلاع داشتند و در یک سطح حداقلی هم  با مسولان آن برخورد می کردند. اما هیچگاه برخورد ها به گستردگی برخوردهای امروز و بازداشت های دسته جعمی نبوده است.»

 

 بازداشت این دانشجویان در حالی صورت گرفته است، که بسیاری از دانشجویان جامعه بهایی از حق تحصیل در دانشگاه‌های سراسری کشور محروم هستند.

 

در ایران در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار بهایی در ایران زندگی می‌کنند. طبق آمار کمپین بین‌المللی حقوق بشر، دست‌کم ۳۰ بهایی در ایران زندانی هستند. بهاییان در قانون اساسی ایران به عنوان اقلیت مذهبی به رسمیت شناخته نشده‌اند و در طول ۳۰ سال اخیر مورد تبعیض‌های سیاسی، ‌اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گوناگون بوده‌اند. گفته می‌شود از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون دست کم ۲۰۰ نفر از آنان اعدام شده‌اند.

 

 


 


مشاور سابق احمدی‌نژاد: هدف جریان مشایی، رهبر است

 

به گزارش شفاف نیوز حجت الاسلام ناصر سقای بی‌ریا، مشاور سابق احمدی‌نژاد در امور روحانیت گفت امروز گروه‌های منحرفی هستند که از ریشه، روحانیت را نمی‌خواهند. وی همچنین مدعی شد که «جریان انحرافی در ‌‌نهایت می‌خواهد به طور کلی روحانیت را کنار بگذارد از این رو می‌گویند ولایت فقیه باشد اما جز نصیحت کاری نکند.»

 

عنوان جریان انحرافی نامی است که اصول‌گرایان طرفدار علی خامنه‌ای، برای هواداران و طرفداران احمدی‌نژاد به کار می‌برند. به عقیده اصول‌گرایان سردمدار این جریان رحیم مشایی نزدیک‌ترین فرد به احمدی‌نژاد است.

 

حجت الاسلام سقای بی‌ریا در ادامه بیان داشت: «راس جریان انحرافی گفته بود شش سال اول، زمان مدارا با نظام اسلامی است و دو سال آخر، زمان ساختار شکنی است. این‌ها قصدشان این بود که نظام را با چالش مواجه کنند. اگر این گونه باشد آن‌ها یک روزی هم در برابر مقام معظم رهبری می‌ایستند از این رو باید در این خصوص هوشیار، مراقب و مواظب باشیم.» به نظر می‌رسد منظور از راس جریان انحرافی شخص رحیم مشایی باشد.

 

در چند هفته اخیر پس از ماجرای درگیری احمدی‌نژاد و رهبر ایران بر سر برکناری مصلحی وزیر اطلاعات، اصولگرایان حامی رهبری حملات سرسختانه‌ای بر علیه احمدی‌نژاد سامان دیده‌اند. همین طور بسیاری از نزدیکان مشایی بازداشت شده‌اند. در تازه‌ترین این اقدامات گفته می‌شود در میان جاسوسان دستگیر شده «سیا»، تعدادی از مدیران دولتی نیز وجود دارند.


 


خودکشی عباس امیری‌فر در زندان

روزنامه جوان - وابسته به سپاه پاسداران - در خبر خود نام فردی که دست به خودکشی زده است را، «ع.تبر» ذکر کرده. برخی منابع اعلام کرده‌اند که «تبر» نام مستعار عباس امیری‌فر، پیش از زمان انقلاب به این نام معروف بوده است. 

عباس امیری‌فر، از جمله افراد نزدیک به رحیم‌مشایی است که ۱۱ اردیبهشت سال جاری توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده است.

روزنامه جوان نوشته است که «وی در زندان پارچ پلاستیکی را به صورت چاقو درآورده و اقدام به خودکشی کرده بود که باهوشیاری ماموران نجات پیدا کرده است.» با این حال برخی از نزدیکان امیری‌فر درباره این خبر سکوت کرده یا دست به تکذیب آن زده‌اند.

روزنامه جوان در این باره نوشته است که وی نقش ایجاد انشقاق در میان اصول‌گرایان را بر عهده داشته است. از امیری‌فر، به عنوان یکی از نزدیک‌ترین افراد به رحیم‌مشایی نام برده می‌شود. وی پیش از بازداشت در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس، از رحیم‌مشایی به عنوان رییس‌جمهور آینده ایران نام برده بود. 

این در حالی است که سایت ملی - مذهبی با انتشار خبری مدعی شده است در پی اوج‌گیری اختلافات میان آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد، شورای سه نفره‌ای برای رسیدگی به این اختلافات تشکیل شده که دو نفر از اعضای آن ولایتی و فروزنده هستند. این خبر هنوز توسط هیچ منبع مستقلی تایید نشده است.


 


ظهور و سقوط خامنه‌اي-احمدي

جوشش ديگ اصول‌گرايي هر روز با پرده برداري از فساد و انحرافات اقتصادي و اخلاقيِ جديدي به اسقبال دولت خدمتگزار مي‌رود. در ميان هياهوي پر اشك و آه دو طرف، سكوت و عدم ورود مستقيم دو نفر- شخص رييس جمهور و آقا- به اين آشوب به مثابه‌ي نزاع سياسي، خود حكايت ديگري است.

از سال‌هاي پس از جنگ و پس از فوت آيت‌الله خميني هميشه اين كه بالاخره «آيا جهت گيري اقتصادي جمهوري اسلامي، سرمايه محور است و يا عدالت محور؟» مورد سوال بوده است. از آن زمان تاكنون اين مساله- در كنار بي‌شمار مساله ديگر نظام مقدس كه در هاله‌اي از ابهام و تعليق به سر برده، مي‌برد و خواهند برد، انشاءالله!- به صورت لِنگ در هوا باقي ماند و در نهايت به اينجا ختم شد كه ما ملت بدانيم و آگاه باشيم در اين مملكت دو استوانه و دلسوز بسيار بزرگ داريم به نام هاي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و آيت‌الله خامنه‌اي كه از قضا با همديگر يار جاني هم هستند و رفيق گرمابه و زندان هم بوده‌اند، و اما اولي به اقتصاد سرمايه‌داري است كه اعتقاد راسخ دارد و برايش جان مي‌دهد، در حالي كه دومي به اقتصاد عدالت محور است كه ايمان قلبي دارد و مدينه فاضله ايران اسلامي را در آن مي‌جويد!

و از آنجا كه ما مردم ايران به زندگي در درياي تناقضات عادت كرده‌ايم، هيچ بد بختي‌اي از وجود شكاف عميق در ايمان و عقيده اين دو يار جاني رصد نكرديم؛ بماند كه خودشان هم گفتند و مي‌گويند و خواهند گفت «مشكلي نيست و اختلاف سليقه است و بقيه اش تبليغات دشمن!» و اين چنين بود و بود تا آن كه رهبري در نماز جمعه ۲۹ خرداد ۸۸، خونِ دل خوردن بيست ساله را تمام كردند و استخوان از گلو بر گرفتند و گفتند «همون كه احمدي مي‌گِه درسته! عدالت اصله و هاشمي و سرمايه‌داري فرع!»

امروز و پس از گذشت دو سال، رهبري به اين نتيجه رسيده‌اند كه «مثل اين كه اون عدالتي كه من مي‌گفتم، اوني نبود كه احمدي هم توي اين شش سال گفت!» اين است كه رهبر جلسه تشكيل می‌دهند با حضور نخبگان و فرهيختگان كه «حالا بياييد از دوباره عدالت رو تعريف كنيم، و يك بار ديگه بازي از نو!». و احتمالا به دليل همين عدم اعتقاد ايشان به عدالت احمدي است كه اجازه فرموده‌اند اطرافيان دكتر، رمال و منحرف و جادوگر وجن گير و فاسد هم بشوند...

حرف آخر: حضرت آقا! زحمت بيهوده بر سر بازتعريف دوباره عدالت و سرمايه داري نكشيد لطفا! عدالت يك تعريف بيشتر ندارد و آن هماني است كه احمدي گفت و شما هم دو سال پيش گفتيد كه درست است! اگر عدالت احمدي غلط باشد، بعد از او هرچه باشد و هر نخبه‌اي هر چه كه تعريف كند، از اين ديگ پُر شر و شور اصول‌گرايي كه اكنون با هيزم غيظ و غضب احمديِ يار محرومان مي‌جوشد، تنها آش سرمايه‌داري رفسنجاني است كه ثمر مي‌رسد و ديگر هيچ!


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته