-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۰, جمعه

Posts from Khodnevis for 05/20/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



مبارک، بن علی، عذر می‌خوام سید علی
 


وزارت خارجه آمریکا: ایران باید پاسخگو باشد

در این بیانیه همچنین به نقض گسترده حقوق بشر در ایران اشاره شده است. دولت آمریکا خواستار پاسخگویی دولت ایران است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین به تلاش جهانی برای اعزام گزارشگر حقوق بشر در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل در ماه مارس ۲۰۱۱ اشاره کرده است. آمریکا از هشت سال پیش همیشه از قطع‌نامه‌هایی که توسط دولت کانادا در کمیته سوم سازمان ملل در باره نقض حقوق بشر در ایران تهیه شده، حمایت کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنان در این اطلاعیه گفته است: «دولت آمریکا، سرکوب خشونت‌بار توسط دولت ایران را محکوم کرده و همچنان از این دولت می خواهد که به مردم ایران حق تجمع مسالمت آمیز، تظاهرات و امکان ارتباطات آزاد بدهد.دولت آمریکا خواستار پاسخگویی دولت ایران است.»

در این اطلاعیه همچنین به ظرفیت‌سازی از سوی وزارت خارجه و آژانس USAID برای آموزش ابزار‌های جدید رسانه‌ای برای کمک به شهروندان ایرانی و جامعه مدنی اشاره کرد که بتواند صدای کسانی که خواستار آزادی بیشتر، شفافیت و حکومت قانون هستند را بهتر شنید. بر اساس اطلاعیه وزارت خارجه، دولت آمریکا از سال ۲۰۰۴ به رسانه‌های آنلاین فارسی زبان مختلفی برای کمک به شهروندان جهت پاسخگو کردن دولت ایران، حمایت کرده است. در ماه آوریل گذشته، وزارت خارجه به کنگره آمریکا گفته است که می‌خواهد مبلغ ۲۸ میلیون دلار را صرف حمایت از آزادی بیان و آزادی اینترنت در جوامع بسته از جمله ایران بکند.

در این اطلاعیه همچنین به برنامه‌های هسته‌ای ایران و تلاش آمریکا و شرکای‌اش برای اعملا محدودیت روی دولت ایران اشاره شده است: «رئيس جمهور اوباما همچنان متعهد به ایجاد مانع برای جلوگیری ایران از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای است و با موفقیت ائتلافی بین‌المللی‌ را برای پاسخگو نگاه داشتن ایران در برابر برنامه غیر قانونی هسته‌ای‌اش ایجاد کرده است.»

متن کامل اطلاعیه وزارت خارجه


 


روی‌کرد دین و روشن‌فکری‌اش به همجنس‌گرایی

در خیابان قدم می زدم که ناگهان دو دختر را دست در دست دیدم  که امواج عشق آنها دنیای‌شان را رنگارنگ کرده بود. دو قدم آنطرف‌تر نگاهم به دو پسر قد بلند افتاد که روی نیمکتی نشسته بودند و انگار به روز پیوندشان می‌اندیشیدند. یک‌باره به یاد دوران کودکی‌ام افتادم که در رساله و توضیح المسائل و کتب مذهبی خوانده بودم که ارتباط جنسی و عشقی با همجنس امری غیر طبیعی است و از گناهان کبیره محسوب می‌شود. اصولا در همه ی ادیان ابراهیمی همجنس‌گرایی امری غیر انسانی و مغایر با فطرت انسانی تلقی می‌شود. علمای اسلام هم اکیدا ارتباط جنسی با همجنس را تقبیح و تحریم کرده‌اند و در ممنوعیت و اشد مجازات «همجنس بازان» هم نظرند.

با وجود این هم نظری مطلق، کسی هیچ‌گاه به من توضیح قانع کننده‌ای نداد که اگر دو مرد یا دو زن به هم عشق ورزیدند، بر اساس چه مبانی عقلانی مرتکب گناه شده‌اند؟ آخر با چه معیار عقلانی این گونه عشق ورزی و دلبستگی گناه است؟ آن هم از نوع کبیره؟


 از این واقعه چند روز گذشت و شبی نابهنگام سقراط به خوابم آمد و از موضوع بحث ضیافت‌شان در ۲۵۰۰ سال پیش - دقیق تر بگم کمی بعد از مرگ کوروش- سخن گفت. فیلسوف بزرگ به من گفت، از زنی آموخته که عشق عبارت است از اشتیاق به دارا شدن نیکی برای همیشه و خلاصه مرز بین زن و مرد هم نمی‌شناسد. این را که گفت یکباره از خواب پریدم، چراغ را روشن کردم و با خود گفتم بهتر است به سراغ روشنفکران دینی بروم که شاید آن ها دین را با علم آشتی داده و مشکل و معمای دین‌باوران را در این زمینه حل و فصل کنند.  

کوتاه سخن، پس از آنکه  آراء دو روشنفکر دینی را در زمینه همجنس‌گرایی جویا شدم، متوجه شدم که دکتر عبدالکریم سروش، پدر تکثرگرایی دینی دراین موضوع -به قول خود پیچیده- هنوز به نتیجه نرسیده‌اند و پروسورهایشان نیم سوز شده است. اما روحانی برجسته و مبلغ اسلام رحمانی، حجت الاسلام محسن کدیور، همجنسگرایی یا به قول خود ایشان همجنس‌بازی را امری غیر عقلائی و غیر انسانی می‌دانند و از آن به عنوان انحراف از مسیر صحیح بشریت یاد می‌کنند. این روحانی خردگرا، فقط به این موضوع اکتفا نکرده و با استناد به این امر که همجنس‌گرایی مبنای عقلانی ندارد، نتیجه‌گیری کرده است که از دیدگاه روشن‌فکری دینی حقوق همجنس‌گرایان از مصادیق حقوق بشر به حساب نمی‌آید. حال سوال اینجاست که این روشنفکر دینی با چنین ذهن منطقی و جهان‌شمول تا به حال به این امر فکر کرده است که یک روحانی بر اساس چه دلایل عقلانی باید عمامه بر سر بگذارد؟


بگذریم، پژوهش‌های گسترده زیست‌شناسان، روان‌شناسان و متخصصین مغز و اعصاب و دیگر دانشمندان به طور آشکار نشان داده‌اند که به طور طبیعی بخشی از انسان‌ها در هر جامعه‌ای، گرایشی غیر از آنچه به عنوان دگرجنس گرایی شناخته می‌شود، دارند.



 


انتقاد اوباما از حاکمان «ریاکار» ایران

به گزارش اسوشیتد پرس، در سخنرانی امروز که در محل وزارت خارجه آمریکا برگزار شد، رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر نارضایتی دولتش نسبت به رفتار جمهوری اسلامی، حاکمان ایران را متهم به دورویی کرد.

گرچه سخنان باراک اوباما در باره ایران نسبت به سوریه و بحرین چندان طولانی نبود، اما تاکید مجدد او بر نحوه کشته شدن ندا آقا سلطان بی‌آنکه نامی از این نماد جنبش اعتراضی ایران ببرد، مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفته است.

اوباما همچنین به پیروی سوریه از ایران و یاری گرفتن این کشور از جمهوری اسلامی برای سرکوب مخالفان اشاره کرد. اوباما گفت: «تاکنون، سوريه پیروی کارهای متحد خود، ايران، بوده است وبه‌دنبال این است برای اعمال روش‌های سرکوب از  تهران کمک بگيرد. اين نشانه دو رويی  و ریاکاری حکومت ايران است که از حقوق تظاهر کنندگان در کشورهای دیگر دفاع، اما مردمان خود را سرکوب می‌کنند. به یاد آوریم که نخستين تظاهرات مسالمت آميز در خيابان‌های تهران بود، همان جايی که دولت، به زنان و مردان حمله کرد و بی‌گناهان را به زندان انداخت.  ما هنوز انعکاس شعارهای مردم بر روی بام‌های تهران را می‌شنويم. تصوير جان دادن زنی جوان درخيابان همچنان در حافظه ماست. ما همچنان تاکید می‌کنیم که مردم ایران، مستحق  برخورداری از حقوق جهانشمول و حکومتی هستند که نتواند آرزوهای آنها را از بين ببرد و خفه کند.»

متن کامل سخنرانی باراک اوباما را می‌توانید اینجا بخوانید.


 


«آقای هاشمی! اگر با آیت‌الله منتظری همراهی می‌کردید، امروز وضع این‌گونه نبود»

به نوشته وب‌سایت دفتر آیت‌الله منتظری، احمد منتظری در این نامه به هاشمی رفسنجانی نوشته است «اگر هنگامی که آیت‌الله منتظری فریاد دفاع از جان و مال و آبروی دگراندیشان و مخالفین را سرمی‌داد، جنابعالی و دوستان نیز همراهی می‌‌نمودید و این ارزش‌های والای انسانی را ارج می‌نهادید، آیا امروز شاهد این همه بی حرمتی به فعالان سیاسی و منتقدین و حتی مراجع تقلید و عالمان و دانشمندان بودیم؟!»

هاشمی رفسنجانی چندی پیش در مصاحبه‌ای که با عنوان «ناگفته‌هایی از عزل منتظری» در وب‌سایت آینده‌نیوز منتشر شد به بیان خاطراتی از ماجرای عزل آیت‌الله منتظری از قائم مقامی آیت‌الله خمینی پرداخته و ضمن انتقاد از وی گفته بود که ایراد آقای منتظری این بود که همیشه مردم را محرم می‌دانست و هر مساله‌ای پیش می‌آمد یا هر «شنیده‌ای» را می‌شنید، بلافاصله آن را علنی می‌کرد و این موضوع «سیاستمدارانه» نبود.

فرزند آیت‌الله منتظری درباره‌ی این انتقاد با اشاره به اینکه «آیا سزاوار است اعتماد کردن به گزارشات مستند را زود قضاوت کردن و شنیده‌ها را مطرح کردن نامید؟» اضافه کرده است: «محرم دانستن مردم به عنوان صاحبان اصلی مملکت و شفاف بودن با آنان و انتقاد علنی از مسئولین، که شیوه مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری بود، برای شما قابل قبول نبوده است؛ ولی آیا هنوز هم بر این نظر خود پابرجا هستید؟»

احمد منتظری با اشاره به پیشهاد آقای منتظری برای پایان جنگ، پس از فتح خرمشهر هم خطاب به هاشمی گفته است اگر آن زمان پیشنهاد پدرم پذیرفته می‌شد «آیا شاهد این همه خسارات جانی و مالی بودیم و آیا لازم می‌شد جام  زهری نوشیده شود؟!»

فرزند آیت‌الله منتظری همچنین ادامه داده است: «اگر هنگامی که آیت‌الله منتظری مسأله شکنجه در زندان‌ها را مطرح می‌کرد، به جای بایکوت کردن و حبس اطرافیان و وابستگان و در نهایت حصر خود ایشان، با متجاوزین به حقوق مردم برخورد می‌شد، آیا امروز شاهد شکنجه‌های قرون وسطایی در زندان‌ها بودیم؟!»

آیت آلله منتظری تنها مقام عالی رتبه جمهوری اسلامی بودکه در سال ۱۳۶۷ با اعدام‌های گسترده زندانیان سیاسی مخالفت کرد و بهای آن، که همانا حذف از پست قائم مقامی رهبری بود را پرداخت کرد.

فرزند آیت‌الله منتظری همچنین ضمن انتقاد از هاشمی رفسنجانی که در مصاحبه خود با لحنی خودمانی به بیان خاطراتی از مقاطع خاص با آیت‌الله منتظری پرداخته، نوشته است: «ذکر خاطرات شخصی و تکرار کلمات عامیانه، که در یک جوّ دوستانه و صمیمی و زمان خاصی مطرح شده، باعث شده است بسیاری از دوستان تلقی توهین نمایند و با حالتی ناباورانه مطالب مصاحبه حضرتعالی را بیان می‌نمایند. البته اینجانب یقین دارم چنین قصدی نبوده ولی لازم دانستم جنابعالی را به این نکته آگاه نمایم.»

وی در پایان هم با یادآوری این روزهای نظام خطاب به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گقته است: «اگر آن روز که آیت‌الله منتظری فریاد می‌زد که نظام ما وقتی ارزشمند است که قائم به شخص یا اشخاص نبوده و جمهوریت و اسلامیت آن باید اصل و پابرجا باشد، او را همراهی می‌کردید، آیا این همه ضربه به جمهوریت و اسلامیت نظام وارد می شد؟!»

اگرچه آقای هاشمی در بخش دیگری از این مصاحبه به ماجرای پر حرف و حدیث عزل از قائم مقامی و نامه‌های رد و بدل شده بین آیت‌الله خمینی و منتظری اشاره می‌کند و می‌گوید که وی باعث شده تا نامه تند آقای خمینی به منتظری ارسال نشود، اما بیشتر به نظر می‌سد آقای رقسنجانی خواسته است با این مصاحبه بیشتر خود را تبرئه کند تا آیت‌الله منتظری را محکوم نماید.


 


به هوش باشیم و اجازه ندهیم خامنه‌ای با قربانی کردن احمدی‌نژاد خودش را نجات بدهد!

تمام شواهد و قرائن اخبار ایران حکایت از این دارد که خامنه‌ای به این نتیجه رسیده که برای نجات حکومتش باید قربانی پرواری انجام دهد، و احمدی‌نژاد را مناسبت‌رین کاندیدا برای قربانی کردن یافته است.

آنچه واضح است این است که طی چند هفته گذشته خامنه‌ای موفق شده تا با یک مانور و چرخش سیاسی سریع و کاملا غیر منتظره اما دقیقا حساب شده خودش را به پشت احمدی‌نژاد برساند و خنجری آنچنان کاری به میان شانه‌های او بنشاند که جان در بردن احمدی‌نژاد از زخم آن به نظر محال می‌رسد.

اما آنچه کمتر واضح است این است که چرا و به چه دلیلی خامنه‌ای تصمیم به چنین چرخش ناگهانی گرفته است.  شاید دلایل واقعی این تصمیم تنها در سال‌های آینده معلوم شوند، اما آنچه هم اکنون نیز مشخص است این است که خامنه‌ای با این مانور غیر منتظره خود را همچنین در موقعیتی قرار داده که می‌تواند چند نشان را با یک تیر هدف بگیرد. اجازه بدهید مرور سریعی به برخی از آن «نشان»ها بکنیم، که می‌تواند از یک‌سو جریانات اخیر را در پرسپکتیو مناسبتری قرار  دهد، و از سوی دیگر این متن را به موضوعی که در تیتر آمده، یعنی خطرات این مانور خامنه‌ای برای جنبش آزادیخواهی
در ایران و مسوولیت ما در قبال آن خطرات می‌رساند:

‎‫۱-   البته واضح‌ترین و اصلی‌ترین هدفی که خامنه‌ای با این ضربه بر احمدی نژاد به دست می‌آورد این است که احمدی‌نژاد و باندش را که در پی شکست و اضمحلال سیاسی اصلاح‌طلبان، و به‌خصوص پس از شکست خوردن جنبش سبز داشتند تبدیل به رقیب و تهدیدی عملی برای خود ولایت فقیه می‌شدند تا پیش از اینکه به دردسری جدی و غیر قابل کنترل تبدیل شوند از میان برمی‌دارد.


‎    ‫۲-    از طرف دیگر اما، از بسیاری شواهد و قرائن (که برای طولانی نشدن مطلب اینجا بحث نخواهم کرد)‌ اینطور بر می‌آید که گفتگوهای مفصلی در پشت پرده با برخی از رهبران اصلاح‌طلبان انجام شده، و قول‌هایی به آنها داده شده است که خامنه‌ای احمدی‌نژاد و دار و دسته او را حذف کند و در عوض بخش‌های «ولایت پذیر» اصلاح‌‌طلبی این اجازه را بیابند که بار دیگر به صحنه قدرت سیاسی بازگردند (فراموش نکنیم که در واقع دشمنان و رقبای اصلی اصلاح‌ طلبان باند احمدی‌نژاد بوده‌اند، نه خامنه‌ای. اصلاح‌طلبان بخصوص تا اواخر جنبش سبز هرگز در مقابل خامنه‌ای نایستادند، که هیچ، بلکه مثلا همین دیروز یکی از سایت‌های حکومتی مطلبی منتشر کرده بود [اینجا] که در آن احمدی‌نژاد را با خاتمی در زمینه «ولایت پذیری» مقایسه کرده و به این نتیجه رسیده بود که درجه ولایت پذیری خاتمی بسیار بالاتر از احمدی‌نژاد است).


‎‫۳-     البته در این میان هاشمی رفسنجانی و اهمیت او برای خامنه‌ای را نیز نبایستی از خاطر دور داشت. شکی نمی‌توان داشت که پس از انواع و اقسام زخم‌های عمیقی که باند احمدی نژاد بخصوص در یکسال گذشته بر چهره اجتماعی و سیاسی هاشمی کاشته‌اند، وی در سکوت یکی دو ماهه اخیر در حال تبدیل خشم سوزان خود به انتقامی سرد اما عمیق بوده است، و با توجه به سابقه دور نزدیکی او با خامنه‌ای از یک سو، و ریشه‌های عمیق او در لایه‌های سی سالهٔ انقلاب اسلامی از سوی دیگر، مشکل بتوان مجسم کرد که وی نقشی اساسی در هدایت خامنه‌ای به طراحی هجمهٔ اخیر بر احمدی‌نژاد نداشته بوده باشد. اگر این حدس صحیح باشد، می‌توان منتظر به صحنه بازگشتن هاشمی بود که با بر خاک افتادن احمدی‌نژاد احتمالا مکان دیرین خود را در کنار خامنه‌ای باز خواهد یافت.

 

‫۴-‬     اما آخرین و مهم‌ترین هدفی که خامنه‌ای امید دارد با قربانی و نابود کردن احمدی نژاد به دست آورد ارضا و اطفای خشم عمومی مردم ایران است، و به دست آوردن «عفو» عمومی برای خون‌ها، ظلم‌ها و اجحافهای گوناگونی که سیاست مشت آهنین خامنه ای اقتضا کرده بود تا طی دو سال گذشته در دفاع از احمدی‌نژاد بر مردم معترض تحمیل شود. به عبارت دیگر خامنه‌ای و برنامه ریزانش بی‌شک به این امید هستند که از یک سو با قربانی کردن و به خاک و خون کشاندن و چه بسا «در شهر گرداندن» احمدی‌نژاد در مقابل چشمان مردم خواهند توانست لااقل بخش بزرگی از شعله‌های خشم و نارضایتی ملی را اطفا کنند، و از سوی دیگر با استفاده از واسطه‌ها و «ریش گرو بگذار»هایی مثل خاتمی خواهند توانست مردم را به قبول «بازگشت به خانه پدری» و زیستن مجدد در چارچوبه حکومت اسلامی و ولایت فقیه متقاعد کنند.

و البته همین نکته یا «هدف» آخری است که بیش از هر چیز من را نگران می‌کند. از یک طرف، همان‌طور که جای دیگری  شرح داده‌ام، واسطه‌ها و ریش گروگذارها متاسفانه در جامعه ما به طور سنتی نقشی بسیار موثر و مخرب ایفا کرده‌اند و در این جریان هم به نظر می‌رسد دار و دسته خامنه‌ای موفق شده باشند تا خاتمی و حتما برخی دیگر از چهره‌های شناخته شده اصلاحات را به طرق مختلفی «اقناع» کرده باشند که به این شغل شریف خانمان برانداز دست بزنند، و من شخصا خطر بسیار زیادی را از جانب سید محمد خاتمی متوجه جنبش آزادی‌خواهی مان می‌بینم. از طرف دیگر، با توجه به سابقه و آشنائی زیادی که این حکومت با مهندسی روانی جامعه ایران دارد، هراس دیگر من از این است که بتوانند این قربانی کردن احمدی نژاد را به وجه احسن برای آرام کردن احساسات مردم مورد استفاده قرار بدهند و آن سیل خروشانی را که در وهله اول موفق شده اند به زیر زمین بفرستند اکنون بتوانند به آرامش و خمودگی کامل بکشانند.

خلاصهٔ حکایت این که این وظیفه ای حساس و با اهمیت برای تک تک ماست که زبان‌ها و قلم‌های خودمان را به کار بیاندازیم و حتی المقدور اجازه ندهیم قربانی کردن احمدی‌نژاد تبدیل به برگ برنده‌ای در دست خامنه‌ای شود.

 


 


لحظاتی پس از اعدام دو برادر محمد و عبدالله فتحی در زندان اصفهان
 


رییس قوه قضاییه: برخورد با «جن‌گیران» و «رمالان» با دستور بزرگان کشور بود

این روزها صحنه سیاسی ایران شاهد جدال هر روزه مابین طرفداران آیت‌الله خامنه‌ای و تیم دولت است و روزی نیست که یکی از مقامات جمهوری اسلامی به دولت نتازد و از «جریان انحرافی»، اصطلاحی که به تیم احمدی‌نژاد اطلاق می‌شود، سخنی به میان نیاید.

در ادامه همین رویارویی امروز نیز آیت‌الله صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه در دانشگاه صنعتی بابل، بار دیگر «به گروه‌های انحرافی که ترویج جن‌گیری و رمالی می‌کنند» حمله شدیدی کرد و گفت «این‌گونه مسائل هیچ نسبتی با مبانی دینی ما ندارد.»

به گزارش خبرآنلاین آقای لاریجانی همچنین با انتقاد شدید از تولید و توزیع «مستند ظهور نزدیک است» این لوح فشرده را کذب و دروغ خواند.

در این سی‌دی، آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان سید خراسانی و محمود احمدی‌نژاد به عنوان شعیب‌ابن صالح معرفی می‌شوند که مقدمات ظهور امام دوازدهم شیعیان را فراهم می‌کنند.

رییس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به کمرنگ جلوه‌دادن نقش و اثر روحانیت پرداخت و گفت ترویج سکولاریسم برای آن است که در مسیر علما انحراف ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این مسائل از دوران اصلاحات آغاز شد اضافه کرد که «متاسفانه در دوران اصلاحات مطبوعات کشور به ترویج سکولاریسم و پلاریزم دینی پرداختند و مجموعه‌ای از بدترین کتاب‌ها با محتوای عرفان‌های کاذب در دوران دولت اصلاحات چاپ و توزیع شد.»

رییس قوه قضاییه در کنایه‌ای آشکار به رحیم مشایی، و با انتقاد شدید از «ترویج ملیت‌گرایی افراطی و ایرانی‌گری که به ترویج کوروش و هخامنش می‌پردازند» گفت «ما ابتدا مسلمان هستیم و برای ایرانی بودن هم باید مراتب را بسنجیم.»

آقای لاریجانی در پایان سخنان خود هم با تمجید از علما و روحانیون گفت که «تحقیقاتی که امروز برخی از دانشمندان غربی انجام می‌دهند را علمای ما، صدها سال قبل انجام داده‌اند.»

 

مصباح یزدی: برخي گمان مي‌كنند مبارزه با انحرافات به هزينه‌هايش نمي‌ارزد

در ادامه حملات به تیم دولت دهم، امروز آیت‌الله مصباح یزدی برای چندمین بار به میدان آمد و ضمن حمله‌ی مجدد به تیم احمدی‌نژاد گفت «برخی فکر می‌کنند مبارزه با انحرافات به هزینه‌هایش نمی‌ارزد.»

آيت‌الله مصباح‌يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني امروز در ديدار با رحيم صفوي و جمعي از سرداران سپاه پاسداران مقابله با «جریان انحرافی» را بسیار مهم دانست و گفت تمام تلاش این جریان این است که نقش روحانیت را کمرنگ کنند.

آقای مصباح‌يزدي با اشاره به اینکه این رویه، رویه شیطان است اضافه کرد که: «استراتژي قطعي شيطان اين است كه بتواند مرتبه و قداست روحانيت شيعه را تضعيف كند، چون تنها راه دور كردن جامعه از خداوند، تضعيف روحانيت است.»

این استاد حوزه علمیه که برای چندمین بار، و بلافاصله پس از روی برتافتن علی خامنه‌ای از احمدی‌نژاد مقابل «جریان انحرافی» موضع‌گیری می‌کند گفت که «شیطان می‌خواهد اینگونه القا کند که امام زمان خود کشور را اداره می‌کند و نیازی به وجود ولی‌فقیه نیست.»

وی با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند این حادثه، وزن کمی دارد و به آسانی قابل گذشت است گفت که موضوع به این سادگی نیست و مبارزه با این جریان پیچیده به تمام هزینه‌هایش می‌ارزد.

مصباح یزدی بدون نام بردن از مشایی و مکتب ایرانی وی يادآور کرد که حتی «امام خميني هم ايران را براي اسلام مي‌خواست، و نه بالعکس، اما اين گروه می‌خواهد اسلام را فداي ايران كند.»

در حالی که روزانه اخبار متفاوتی از حملات افراد ذی‌نفوذ علیه تیم احمدی‌نژاد منتشر می‌شود، روز گذشته و در یکی از واکنش‌های تیم دولت به این هجمه سازمان یافته سایت محرمانه‌نیوز با هشدار به حمله کنندگان گفت اگر احمدی‌نژاد زمین بخورد، خیلی‌ها زمین خواهند خورد.

در رویدادی دیگر و براساس برخی گزارش‌های غیررسمی، برخی از سایت‌های سبز از احضار و بازجویی چند ساعته اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی خبر داده‌اند ولی تاکنون هیچ منبع مستقل دیگری این خبر را تایید نکرده است.

همچنین حسن عباسی عضو «قرارگاه عمار»، در یک فایل صوتی که سایت دیگربان آن را منتشر کرده تیم محمود احمدی‌نژاد را «کوتوله‌ترین کوتوله‌های اصولگرا» خوانده و گفته است اصولگرایان «نفرتی عجیب» از رئیس دولت دارند.

اظهارات آقای عباسی اوایل سال جاری و در یک جمع خصوصی و پیش از آغاز تنش‌ها میان احمدی‌نژاد و خامنه‌ای ایراد شده است.

همچنین پس از اتهام‌های «جن‌گیری، و رمالی و غوطه‌ور بودن در فساد اقتصادی» تیم دولت، به تازگی اتهام رابطه با آمریکا و دشمنان خارجی هم به این اتهامات افزوده شده است.

حسین فدایی و سروری از نمایندگان جناح اکثریت مجلس ایران، «جریان انحرافی» را متهم کرده‌اند که در صدد ارتباط با آمریکا و دشمنان خارجی حکومت ایران هستند.

شکاف حاصل شده مابین آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد هر روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد و به نظر می‌رسد مقدمات برای عزل رییس جمهور منتخب آیت‌الله خامنه‌ای در حال فراهم شدن است.


 


مردم لیبی به خاطر ظلمی که به قذافی کرده‌اند از او طلب بخشش کنند

 

 

 

ای مردم لیبی!

من با چشم های اشکبارم از شما می خواهم با صراحت از کارهای کثیف‌تان معذرت بخواهید و غصه‌هایی را که به سرهنگ تحمیل کرده‌اید، از دل نازکش بیرون بیاورید.

 

ای مردم لیبی!

آیا هرگز فکر کرده‌اید که پول بمب‌ها و خمپاره‌هایی که برای کشتن شما به هدر رفت از کجا آمده بود؟ شما کجا بودید آن زمان که سرهنگ خون دل می‌خورد و بشکه بشکه نفت را که ارث پدرش بود، از زمین استخراج می‌کرد و می‌فروخت که هواپیما و تانک و نفربر بخرد؟ شما کجا بودید آن زمان که سرهنگ در چادر ساده و بی‌ریایش دختران باکرۀ ایتالیایی را به اسلام دعوت می‌کرد و بر جمعیت مسلمانان جهان می‌افزود؟ پول شستن خون‌های‌تان از آسفالت خیابان‌ها و خرج دفن کردنتان در گورهای دسته جمعی را این سرهنگ بیچاره از کجا باید تأمین کند؟ از محل یک حقوق بخور و نمیر بازنشستگی؟ سرهنگ پدری مهربان و دلسوز است و اگر شما را می‌کشد به خاطر خودتان است و حتما حکمتی دارد. مهم نیست که او شما را مثل حشراتی می‌بیند که باید با حشره‌کش نابودشان کرد؛ بلکه مهم این است که شما خشونت پرهیز باشید و اهل مدارا.

 

ای مردم لیبی!

چرا آیین رواداری و رسم دوستی و عشق و صفا و صمیمیت و دلدادگی و مهر و آشتی و نوع دوستی را فراموش کرده‌اید و اسلحه به دست گرفته‌اید؟ من با صفای روحم به شما می‌گویم که اسلحه مطلقا چیز بدی است و خشونت زشت است. چرا این همه دست به خشونت می‌زنید و سرهنگ را وا می‌دارید که کله‌هایتان را با گلوله متلاشی کند؟ دکترها گفته‌اند که این همه استرس برای قلب این پیرمرد رنجور خوب نیست و به سلامتی‌اش لطمه می‌زند. مثلا از همین پریروز که عصبانی شد و مغز وزیرش را پاشید روی دیوار تا حالا مزاجش اجابت نکرده. چرا حرمت سن و سالش را نگه نمی‌دارید؟ آن قدر به این رفتار کریه تان ادامه دادید که دیروز گربه سیف الاسلام هم از غم سرهنگ سینه پهلو کرد. بهتر نیست همدیگر را دوست بدارید و حلقه گلی به گردن سیف الاسلام بیاندازید و غرق در نور و گل و بوسه به فرداهای پرامید چشم بدوزید؟  بهتر نیست بابت رنج‌ها و مشقاتی که سرهنگ به واسطه حکومت بر شما مردم خشونت‌طلب متحمل شده، خودتان به صورت خودجوش خودتان را حلق آویز کنید تا مرحمی باشد بر دل سوخته او؟

 

ای مردم لیبی!

به سلامت اخلاقی جامعه تان بیاندیشید ، خشونت را کنار بگذارید و رنگین کمان آرزوهایتان را با گل و لبخند آذین ببندید و تا می‌توانید مماشات کنید.


 


اقلیت‌های قومی و مذهبی در ایران و بریتانیا

 


آیا شما پاسخی برای پرسش‌های باری مارستن درباره‌ی اقلیت‌های ایران دارید؟

برای اطلاع بیشتر و ارائه نظرات خود به صفحه فیسبوک ما و یا بلاگ وردپرس ما مراجعه کنید


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته