-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۰, جمعه

Latest New from Green Correspondents for 05/20/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

فرض می کنيم که احمدی نژاد سحر شده! آيا روش خارج کردن سحر از يک جن زده ! تهديد،تخريب، توهين، فحاشی و ...است؟! آيا راهش بردن آبروی نظام در دنياست که همه بگويند دولت اسلامی! ايران توسط چند رمال اداره می شده ؟! آيا اين با اصل دفاع از نظام تا پای جان سازگار است؟!
خبرنگاران سبز/سياست:
سايتی که همواره مدعی نزديکی به مشايی است، اخيراً در واکنش به سخنان اخير آيت الله مصباح يزدی که احمدی نژاد را سحر شده توسط مشايی خواند، به تمسخر اين اظهارت پرداخت. به گزارش سايت نتخاب، اين سايت با بيان اينه "آقای مصباح ما جوانان نادان را آگاه کنيد" از مصباح يزدی پرسيده است: اين چه سحری است که کشور را در ۶ سال گذشته به تراز ابرقدرت های عالم رسانده و از علم، آبادانی، عدالت و انواع و اقسام پيشرفت بهره مند کرده ؟!!!

اين سايت، در بخشی از نوشته اش، به شيرين شدن اب قم اشاره کرده که گويی "آب قم صرفاً جهت اشاميدن آقای مصباح" شيرين شده است: مگر آبی که در قم شما! شيرين شده از سر مجاهدت احمدی نژاد و تيمش نبود؟!

متن کامل سئوالات اين سايت از آيت الله مصباح در پی می آيد:

۱-فرض می کنيم احمدی نژاد توسط مشايی مسخ و مسحور شده است. برای ما جوان اين سوال پيش می آيد که

اولا-اين چه سحری است که کشور را در ۶ سال گذشته به تراز ابرقدرت های عالم رسانده و از علم، آبادانی، عدالت و انواع و اقسام پيشرفت بهره مند کرده ؟!

ثانيا- اگر ما احمدی نژاد را مسحور مشايی بدانيم که گويا می دانيم! چرا فقط نقاط منفی و برخی صحبت های تحريف شده و خلاف های ميکروسکوپی را اينگونه مورد تازش قرار می دهيم و نقاط مثبت اين مسحور شده را مد نظر نمی گيريم؟! آيا از عدالت و انصاف به دور نيست که بگوييم رئيس جمهور واقعی مشايی است و پيشرفت ها را به کس ديگر نسبت بدهيم؟!

و ثالثا- شما ما جوان نادان را متوجه کنيد که کشوری که به ادعای خود شما تحت حفاظت امام عصر و رهبری همچون حضرت آيت الله خامنه ای است چطور می شود اسيرر چند "جن و رمال" شود و رئيس جمهورش که مايه انقلابی نو در سرتاسر جهان گشته سحر زده و بی خود از خود اين همه تحول به وجود آورده باشد؟! به بيان ساده تر آيا اين همه عالم برجسته دينی و آن همه فرزانه که نشانه خدا -آيت الله- بر روی زمين هستند نمی توانند به چند جن و سحر چند جادوگرغلبه پيدا کنند؟!

۲-باز فرض می کنيم که احمدی نژاد سحر شده! آيا روش خارج کردن سحر از يک جن زده ! تهديد،تخريب، توهين، فحاشی و ...است؟! آيا راهش بردن آبروی نظام در دنياست که همه بگويند دولت اسلامی! ايران توسط چند رمال اداره می شده ؟! آيا اين با اصل دفاع از نظام تا پای جان سازگار است؟!

۳-حضرت آقا فرمودند ملاک شخص نيست بلکه کار و خدمات وی است! اين کاری که دوستان عزيز ميکنند غير از زير سوال بردن همه آنچه "احمدی نژاد و خدماتش" می ناميم است؟! مگر آبی که در قم شما! شيرين شده از سر مجاهدت احمدی نژاد و تيمش نبود؟ پس چرا خدمت به اين بزرگی را حتی به قدر يک ذره تشکر از همان خدمت! نشان نداديد و واگويه نکرديد؟! و در پايان از خداوند منان خواستاريم درولايت پذيری و ولايت مداری ما را شرمنده ولايت و صاحب ولايت نکند

 
 

مستند قانونی بازداشت خانگی این عزیزان چیست؟ اتهام آنان چه بوده تا بدین وسیله بتواند وسایل دفاع مناسب را تهیه نماید؟ براستی در کدام محکمه صالحه به جرایم آنان رسیدگی شده و سپس حکم محکومیت و محرومیت از حقوق اولیه صادر شده است؟
خبرنگاران سبز/خانواده رهبران سبز:
محمد تقی کروبی، طی یادداشتی در وبگاه خود، به دستگاه قضایی کشور هشدار داد تا در مورد اِعمال محدودیت های پیش آمده، باید پاسخگو باشد. وی با بیان اینکه در این کشور سابقه حصر خانگی یزرگانی نظیر مرحوم مدرس، مرحوم دکتر مصدق و مرحوم آیت الله منتظری اعمال گردیده است و در تمامی موارد با حفظ شان آن عزیزان تنها ارتباط آنان با جامعه از طرق مختلف محدود شده، پرسیده است: اتهام آنان چه بوده تا بدین وسیله بتواند وسایل دفاع مناسب را تهیه نماید؟ براستی در کدام محکمه صالحه به جرایم آنان رسیدگی شده و سپس حکم محکومیت و محرومیت از حقوق اولیه صادر شده است؟

متن یادداشت این استاد دانشگاه به نقل از وب گاه شخصی اش به شرح زیر است:

"… در یکی از سایت های وابسته به جریان حاکم خبری مبنی بر سکته قلبی پدرم منتشر شد. انتشار این خبر موجب نگرانی خانواده و مردم شریف و بزرگوار ایران نسبت به وضعیت سلامت ایشان شد. بعد از پیگیری موضوع مقامات امنیتی به خانواده اطمینان دادند که خبر مذکور کذب محض است و ایشان در صحت و سلامتی کامل به سر می برند. با وجود آنکه از وضعیت جسمی ایشان مطمئن هستیم اما برای اطمینان منتظر دیدار و یا حداقل یک تماس کوتاه تلفنی پدر با یکی از افراد خانواده ایم.

صرف نظر از ظالمانه و یا عادلانه بودن شرائط تحمیل شده موجود، وظائف قانونی مقامات قضائی را مطابق اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی که قوه قضاییه را قوه‌‌ای مستقل ، پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسؤول تحقق بخشیدن به عدالت میداند را یکبار دیگر یاد آور می شوم. حمایت از حق دادخواهی، استقلال قضایی، عدالت کیفری ، محاکمه عادلانه و … در اصول مختلف قانون اساسی تضمین شده است.

از مقامات قضایی می پرسم کدام یک از موارد فوق در قبال این بزرگواران تاکنون رعایت گردیده است؟ از ابتدا تاکنون مقامات امنیتی همواره بر حصر خانگی تاکید می کنند اما براستی این حصر است یا زندان ؟ در این کشور سابقه حصر خانگی یزرگانی نظیر مرحوم مدرس، مرحوم دکتر مصدق و مرحوم آیت الله منتظری اعمال گردیده است و در تمامی موارد با حفظ شان آن عزیزان تنها ارتباط آنان با جامعه از طرق مختلف محدود شده است.

مطلبی جامع و تطبیقی در باب حصر خانگی در نظام های حقوقی معاصر نگاشته ام که ان شالله در آینده نزدیک منتشر خواهم کرد. اما در این نوشتار کوتاه صرفا می خواهم بدانم مستند قانونی بازداشت خانگی این عزیزان چیست؟ اتهام آنان چه بوده تا بدین وسیله بتواند وسایل دفاع مناسب را تهیه نماید؟ براستی در کدام محکمه صالحه به جرایم آنان رسیدگی شده و سپس حکم محکومیت و محرومیت از حقوق اولیه صادر شده است؟

بسیاری از دوستان و اعضای خانواده بعد ازسپری شدن سه ماه امیدوارند قوه قضائیه مطابق شان و وظیفه قانونی خود نسبت به محدودیت های اعمال شده بطور ماهوی و شکلی پاسخگو باشد."

 
 

قطعاً می‌توان خانم رجبی را جزء عناصر ناپخته سياسی ارزيابی کرد که ناخواسته در متوهم نمودن رئيس‌جمهور تأثير داشت. در کنار اظهارات ناپخته‌ای مثل سخنان خانم رجبی افراد متملقی نيز پيدا شدند و به تدريج جايگاه خود را در اطراف آقای احمدی‌نژاد تقويت کرده و نفوذ خود را گسترش دادند؛ اين حاشيه‌نشينان در دستگاه قوه مجريه با طرح برخی موضوعات -که قطعاً موجب ايجاد توهم در آقای احمدی‌نژاد شد- تا آنجا پيش رفتند که رئيس دولت را احياءکننده انقلاب و ارزش‌ها معرفی کردند .
خبرنگاران سبز/سیاست:
عباس سليمی‌نمين مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصرکه با حمايت از تصميمات رهبری گويی در اين سمت وظيفه ای جز تحريف تاريخ را ندارد، اين روزها با ميدان دادن رسانه های حامی نظام علاقه خود را به مصاحبه های جنجالی نشان داده است. از اعلام دستگير کردن رحيم مشايی تا انتقاد از گفته ها و سياست های احمدی نژاد و فاطمه رجبی .

سليميی نمين در مصاحبه با جهان نيوز با انتقاد از حرکت های مشکوک دولت برای خريد رای و عوام فريبی رئيس دولت گفته است: بر اساس قانون احمدی‌نژاد صرفاً ۲ دوره می‌تواند در مسند امور اجرايی کشور قرار گيرد و پس از آن بايد پذيرای ترک کردن آن بوده و اجازه دهد که طبق قانون ملت ايران از ساير استعدادهای خود نيز بهره‌مند شود اما ظاهراً اين مسئله برای احمدی‌نژاد خوشايند نبوده و وی تلاش می‌کند تا در مسند قدرت باقی بماند و وقتی قانون و رهبری را در برابر خود می‌بيند در مسيری قرار می‌گيرد که چندان شايسته نيست.

وی همچنين در ادامه مصاحبه اش به انقتاد از اين گفته و توجيه احمدی نژاد که خيلی به انقلاب خدمت کرده بنابراين نبايد صحنه را ترک کنند اينگونه احساس وظيفه و دلسوزی فراتر از قانون رئيس دولت کودتا را بهانه‌ای بيش ندانسته وگفته است :اينها به دليل تملقاتی است که موجب وسوسه افراد برای باقی ماندن در قدرت می شود.احمدی‌نژاد چشم خود را بر تخلفات متملقان و باند انحرافی نبندد.وی بايد تصورات ذهنی غلط خود را مبنی بر اينکه وی منجی انقلاب است و کشور بدون وجود او دچار مشکل می‌شود راکنار بگذارد.

وی با بيان اينکه متملقين اين ذهنيت را در آقای احمدی‌نژاد ايجاد کرده‌اند که اگر وی نبود کشور دچار انحرافات اساسی شده و قادر نبود مسير خود را در وادی اصلاح به خوبی طی کند، گفت: در واقع اين تصور از طريق يک سری غلوکردن‌ها ايجاد شد هرچند در ابتدای کار برخی عناصر ناپخته سياسی نيز با ستايش‌های افراطی خود در اين قضيه دخيل بودند.

سلميمی نمين در گوشه ای از گفته هايش از فاطمه رجبی که احمدی نژاد را " معجزه هزاره سوم قلمداد کرده بود" انقتاد کرد و عنوان داشت: قطعاً می‌توان خانم رجبی را جزء عناصر ناپخته سياسی ارزيابی کرد که ناخواسته در متوهم نمودن رئيس‌جمهور تأثير داشت. در کنار اظهارات ناپخته‌ای مثل سخنان خانم رجبی افراد متملقی نيز پيدا شدند و به تدريج جايگاه خود را در اطراف آقای احمدی‌نژاد تقويت کرده و نفوذ خود را گسترش دادند؛ اين حاشيه‌نشينان در دستگاه قوه مجريه با طرح برخی موضوعات -که قطعاً موجب ايجاد توهم در آقای احمدی‌نژاد شد- تا آنجا پيش رفتند که رئيس دولت را احياءکننده انقلاب و ارزش‌ها معرفی کردند و به وسيله طرح برخی موضوعات که قطعاً موجب ايجاد توهم در آقای احمدی‌نژاد شد به وی قبولاندند که احياء‌کننده انقلاب بوده و همه ارزش ها قبل از وی از دست رفته بود و احمدی‌نژاد باعث شد تا انقلاب مجدداً در مسير سلامت قرار گيرد.

سليمی‌نمين تأکيدکرد: اين تملقات در احمدی‌نژاد تأثيرات سوء گذاشته و امروز وی احساس می‌کند که بايد زمينه بقاء در قدرت را برای خود فراهم کند؛ با اين توجيه که بدون وی در رأس امور اجرايی مجدداً انقلاب از مسير سلامت خارج خواهدشد.

سليمی‌نمين گفت: رويکرد جدی شکل‌گرفته در دولت دهم اين است که با استفاده از امکانات مردم، ‌‌آراء و نظراتی به سوی تيم احمدی‌نژاد جلب شود که اين مسئله هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است.

وی با تأکيد بر اينکه برخی رفتارها حکايت از اين دارد که اين دولت نيز بی‌تمايل نيست که در مسير شکل‌دهی به مجلس هماهنگ با خود که از جمله انحرافات جدی سياسی است، قرار گيرد، خاطر‌نشان‌کرد: بايد قوه مجريه را از اين کار پرهيز داد چرا که مجلس جايگاه نظارتی دارد و اگر دولت اين جايگاه را بی‌اثر کند بدون شک تبعات بسيار سويی را شاهد خواهيم بود.

مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران تصريح کرد: باند انحرافی به صورت کاملاً متناقض از باورهای مذهبی مردم جهت پيشبرد اهداف خود که همان کسب رأی است، بهره می‌گيرد؛ نيروهای مذهبی در جامعه ما اعتماد چشمگيری به حضرت ولی‌‌عصر (عج) دارند لذا آنها با اظهاراتی پيرامون نزديکی‌شان به امام زمان «عج» می‌خواهند رأی اين گروه را در خدمت گيرند.وی يادآور شد: باند انحرافی درصدد است رأی نيروهای غيرمذهبی را با مطرح کردن بحث ايرانيت و عده‌ای‌ ديگر را با پول جذب کند.


احمدی‌نژاد پس از اتمام دوره خود نبايد ندايی برای ماندگاری در قدرت سر دهد

سليمی‌نمين با اشاره به اينکه احمدی‌نژاد و تيم وی بايد پس از اتمام دوره خود قدرت را ترک کنند و هيچ ندايی برای ماندگاری در آن سر ندهند، افزود: انجام اقداماتی که شائبه تلاش برای ماندگاری در قدرت به ذهن متبادر شود زياده‌خواهی دولت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد بايد تصورات ذهنی غلط خود را مبنی بر اينکه وی منجی انقلاب است و کشور بدون وجود او دچار مشکل می‌شود، کنار بگذارد.

 
 

مهندس احمد منتظری(حجت‌الاسلام) فرزند آیت‌الله العظمی حسین‌علی منتظری، در پاسخ به مصاحبه اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی متن پیامی را در تارنمای رسمی ایشان منتشر نموده است.  
خبرنگاران سبز/سیاست:
چندی پیش سایت آینده نیوز در گفت‌وگویی با اکبر هاشمی رفسنجانی بار دیگر به مسئله برکناری آیت‌الله العظمی منتظری از نیابت رهبری پرداخت. در این گفت‌وگو هاشمی رفسنجانی به تلویح و گاه مستقیما آیت‌الله منتظری را به تحت‌تاثیر بودن، بهانه‌جو بودن، و ساده‌اندیشی متهم می‌کند (+). اکنون احمدی منتظری در نامه‌ای به وی پاسخی می‌دهد که در واقع انباشته از پرسش است. متن کامل این نامه را در زیر بخوانید.

باسمه تعالی
حضرت آيت‌الله آقای هاشمی رفسنجانی زيد عزّه

پس از عرض سلام و آرزوی سلامتی برای شما و خانواده محترم

مصاحبه اخير جنابعالی با سايت آينده از اين نظر که خواسته‌ايد ناگفته‌هايی را بيان نماييد قابل تقدير است اما چون به حافظه خود اعتماد نموده‌ايد، مشتمل بر مطالب خلاف واقع نيز هست که چه بسا تاکنون خوانندگان تذکر داده‌اند.

همچنين لازم است اين نکته را يادآوری نمايم که ذکر خاطرات شخصی و تکرار کلمات عاميانه، که در يک جوّ دوستانه و صميمی و زمان خاصی مطرح شده، باعث شده است بسياری از دوستان تلقی توهين نمايند و با حالتی ناباورانه مطالب مصاحبه حضرتعالی را بيان می‌نمايند. البته اينجانب يقين دارم چنين قصدی نبوده ولی لازم دانستم جنابعالی را به اين نکته آگاه نمايم.

اختلاف در ديدگاه‌ها و راهکارها امری بسيار طبيعی است. به عنوان مثال محرم دانستن مردم به عنوان صاحبان اصلی مملکت و شفاف بودن با آنان و انتقاد علنی از مسئولين، که شيوه مرحوم آيت‌الله العظمی منتظری بود، برای شما قابل قبول نبود؛ ولی آيا هنوز هم بر اين نظر خود پابرجا هستيد؟

ملاقات کنندگان با آيت الله منتظری – علاوه بر مردم عادی- مقامات و شخصيت‌ها از قبيل وزرا و نمايندگان مجلس و مسئولين قضايی و ائمه جمعه و روحانيونی بودند که هر کدام گزارشات و اطلاعات مستندی را به ايشان منتقل می‌کردند که موجب احساس تکليف برای معظم‌له می‌شد.

در مورد وضع زندان‌ها و اعدام‌ها منابع خبری و مستندات ايشان علاوه بر موارد فوق، گزارشات هيئت عفو امام و نيز نمايندگان ايشان در زندان‌ها بودند و منابع اطلاعات ايشان در مورد جبهه‌ها، فرماندهان و رزمندگانی بودند که در صحنه جنگ حضور داشتند.

آيا سزاوار است اعتماد کردن به گزارشات مستند را "زود قضاوت کردن" و "شنيده‌ها را مطرح کردن" ناميد؟

اگر هنگامی که آيت‌الله منتظری فرياد دفاع از جان و مال و آبروی دگرانديشان و مخالفين را سرمی‌داد، جنابعالی و دوستان نيز همراهی می‌‌نموديد و اين ارزش‌های والای انسانی را ارج می‌نهاديد، آيا امروز شاهد اين همه بی حرمتی به فعالان سياسی و منتقدين و حتی مراجع تقليد و عالمان و دانشمندان بوديم؟!

اگر هنگامی که آيت‌الله منتظری مسأله شکنجه در زندان‌ها را مطرح می‌کرد، به جای بايکوت کردن و حبس اطرافيان و وابستگان و در نهايت حصر خود ايشان، با متجاوزين به حقوق مردم برخورد می‌شد، آيا امروز شاهد شکنجه‌های قرون وسطايی در زندان‌ها بوديم؟!

اگر آن روز که آيت‌الله منتظری پس از فتح خرمشهر و در زمان اقتدار رزمندگان عزيز پيشنهاد اتمام جنگ را مطرح نمود، پذيرفته می‌شد، آيا شاهد اين همه خسارات جانی و مالی بوديم و آيا لازم می‌شد جام زهری نوشيده شود؟!

اگر آن روز که آيت‌الله منتظری فرياد می‌زد که نظام ما وقتی ارزشمند است که قائم به شخص يا اشخاص نبوده و جمهوريت و اسلاميت آن بايد اصل و پابرجا باشد، او را همراهی می‌کرديد، آيا اين همه ضربه به جمهوريت و اسلاميت نظام وارد می شد؟!

اگر آن روز که...

اگر ...

اميدوارم جنابعالی و همه دوستان واقعی نظام و کشور با همدلی و اتحاد و گذشت در جهت اصلاح امور گام برداشته و در راه خدمت به مردم موفق باشيد.
احمد منتظری
۱۳۹۰/۲/۲۹

 
 

چنین است رسم سرای درشت ................... گهی پشت به زین گهی زین به پشت 
خبرنگاران سبز/گزارش و خبر:
این روزها بازار دستگیری اعضای تیم رسانه‌ای اسفندیار رحیم‌مشایی داغ داغ است. تقریبا تمامی رسانه‌های برخط متعلق به وی تعطیل شده‌اند. بعضی از آن‌ها همچون سایت اینترنتی دولت یار  به دلیل دستگیری همه کارکنانشان برای مدت‌ها به روز نشدند و به تازگی نیز به کلی از دسترس خارج شده‌اند. محرمانه نیوز گاهی در دسترس است و گاهی نیست! حتی سایت رسمی دولت نیز با آن‌که مستقیما به مشایی وابسته نیست و به دلیل مواضع رسمی، به ناچار جانب احتیاط را بیشتر نگاه می‌دارد، گاه به گاه غیر قابل دسترس می‌شود.

تیم مشایی یا حداقل کسانی که از این تیم باقیمانده‌اند و هنوز دستگیر نشده‌اند، به سرعت به تکاپوی ایجاد رسانه افتاده‌اند. سایت‌هایی مانند هفت صبح که حتی طراحی حرفه‌ای نیز ندارد، در همین راستا ایجاد شدند. تماشانیوز، در ابتدا و پیش از قهر احمدی‌نژاد و حکم خکومتی خامنه‌ای، قرار بود یک رسانه ورزشی باشد.(+) که ضمیمه فرهنگی و اجتماعی نیز داشته باشد، امروز و در غیاب سایر رسانه‌های این جریان، این رسانه ورزشی به یک رسانه تماما سیاسی تبدیل شده که تقریبا هیچ خبر ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در آن یافت نمی‌شود. حامیان خامنه‌ای این سایت را نماد فراماسونری می‌دانند.(+)

به هرحال به نظر می‌رسد که در نبرد میان رسانه‌های مشایی و رسانه‌های خامنه‌ای، این رسانه‌های مشایی بودند که میدان را واگذار کرده و شکست سختی خوردند. شکستی که حتی جن گیرهای مشایی نیز نتوانستند جلوی آن را بگیرند. امروز رسانه‌های احمد توکلی(الف)، محسن رضایی(تابناک)، باقر قالیباف(شفاف نیوز) بی‌رحمانه از بند و بست‌ها و تخلفات مالی مشایی پرده بر می‌دارند. تا جایی که تماشانیوز، یکی رسانه‌های مشایی در مطلبی، از اتحاد رسانه‌ای برعلیه وی انتقاد کرده و با ادغام نام رجانیوز و آینده نیوز، آن را رجاینده! خوانده است.(+) ظاهرا امروز مشایی برای بیان نظراتش به غیر از چند رسانه وبلاگ مانند، چیزی در اختیار ندارد و چنین تلاش‌هایی را باید آخرین تلاش‌ها در آخرین روزها دانست.

-- پاورقی --
«آخرین تلاش‌ها در آخرین روزها» عنوان کتابی است از ابراهیم یزدی که به وقایع آخرین روزهای قبل از سقوط شاه می‌پردازد 

 
 

گفتني است حسين هاتفي فارمد يكي از معاونين و اعضاي حلقه اول مشايي در اواخر سال گذشته به عنوان عضو هيات مديره مهم ترين شركت العقيلي در ايران كه داراي ترنولي ده‌ها هزار ميلياردي است، منصوب شده بود.
خبرنگاران سبز/اقتصاد:
ابعاد فساد اقتصادی دولت محمود احمدی نژاد که برای اولين‎بار در دي ماه سال ۸۴ در جمع نمايندگان مجلس هفتم در صحن علني مجلس از قصد خود مبني بر اعلام اسامي مفسدان اقتصادي خبر داده بود، بطور روزانه توسط سایت های اصولگرایان که روزی به دلیل علاقه علی خامنه ای به احمدی نژاد مسکوت و پنهان مانده بود افشا می شود و خاطره توزیع سیب زمینی و حیف و میل غیرقانونی از بیت المال برای تبلیغات ریاست جمهوری برای همگان تازه شد.

محمود احمدی نژاد در بيستمين سفر استاني خود به ساوجبلاغ و نظرآباد در مهرماه ۸۵، اعلام كرده بود: «به مفسدان اقتصادي كه با رابطه‎بازي وام‌هاي ميلياردي از بانك‌ها گرفته‌اند، فقط ۱۵ روز وقت مي‌دهم تا حساب خود را با آن بانك‌ها تسويه كنند؛ در غير اين صورت، اسامي آنان را براي ملت ايران افشا خواهم كرد.»
رجانیوز که روزی احمدی نژاد را رجایی می نامید و برای حمایت از رئیس دولت کودتا ناجوانمردانه ترین و غیز شرع ترین تهمت ها را به میرحسین موسوی روا دانسته بود، پس از جنجال اخیر احمدی نژاد و ایستادگی در برابر علی خامنه ای ، یکی از مخالفین رئیس دولت شده است که به همراه دیگر سایت های اصولگرایان به افشای فساد مالی دولت کودتا برآمده است.
رجانیوز نوشته است : خبرگزاري‌هاي نزديك به دولت از جمله "ايرنا" در خبري كوتاه و مبهم با انتشار دو اسم درصدد تحقق وعده احمدي‌نژاد برآمدند؛ محمد رستمي صفا و العقيلي، دو نامي بود كه اعلام شد.

حتي هويت و مليت العقيلي به‎درستي تاكنون اعلام نشده است، البته از نامش برمي‎آيد که عرب و احتمالا اماراتي باشد. چراکه اتباع امارات به‎دليل گسترش مراودات تجاري دو کشور، وام‎هاي کلان زيادي از بانک‎هاي ايراني به‎ويژه بانک‎هاي ايراني مقيم دبي دريافت مي‎کنند. بر پایه اخبار جراید، العقيلي علاوه‎بر بانک پارسيان از چند بانک دولتي نيز وام دريافت کرده و حاضر به بازگرداندن اقساط آن نيست و نام وي در ميان افرادي است كه جزو بدهكاران بزرگ بانكي كشور هستند.

ظاهرا العقيلي براي توليد يا واردات مواد اوليه پتروشيمي و شيميايي اين وام‎ها را دريافت کرده است. او مالک شرکتي به نام Dem و سهامدار شرکت پلي‎اکريل اصفهان بود و شغل اصلي‎العقيلي‎، ظاهرا فروش مواد اوليه پتروشيمي و شيميايي است.

با اين حال، يكشنبه هفته گذشته سايت الف سندي را منتشر كرد كه بر مبناي آن اسفنديار رحيم‌مشايي رئيس دفتر رئيس‌جمهور مرداد ماه سال گذشته به رئيس كل بانك مركزي دستور رسيدگي و مساعدت در مورد مشكلات العقيلي را داده بود.

اما هنوز بازتاب های مربوط به اين دستور ادامه دارد که نامه جدیدی از پیگیری های مدیران جریان نفوذي دولت برای کمک به مفسد اقتصادی که خود رييس جمهور مدعی اقدامات خلاف او بوده است، به دست می آید.

نامه ای که در ادامه منتشر مي شود، حکایت از دستور اسفندیار مشایی برای رسیدگی به مشکلات این شرکت تنها پس از شش روز از صدور نامه العقیلی در امارات دارد. این نامه در تاریخی کمتر از یک هفته از صدور توسط مدیرعامل شرکت نوشته شده است.

در نامه جدید مشخص می شود که شرکت العقیلی در تاریخ ۳۰ خرداد سال ۸۹ نیز نامه ای را خطاب به رییس جمهور نوشته و با دستور مشایی با عنوان "حسب نظر ریاست محترم جمهوری" به حسینی وزیر اقتصاد ارجاع داده شده است.

موضوع قابل توجه در این نامه، سرعت پاسخگویی به آن است به گونه ای که ارسال نامه از كشور امارات در تاریخ ۳۰ خرداد و دستور رييس دفتر رییس جمهور به حسینی، ۱۰ روز است، در حالي كه بسياري از نامه‌هاي مردم، توليدكنندگان و صنعت‌گران ماه‌ها بدون پاسخ مي‌ماند.
نكته جالب اين نامه، لحن دستوري آن است كه با وجود پيگيري پنج سال قبل رييس جمهور در مورد بدهي‌هاي بانكي العقيلي در ايران و دستور ابطال معامله وي در بورس، مشایی خواستار حل مشكلات وي "حسب نظر ریاست محترم جمهوری" شده و هنوز مشخص نيست كه آيا با توجه به سابقه اظهارنظرهاي رئيس‌جمهور در مورد اين فرد، آيا چنين دستوري با نظر آقاي احمدي‌نژاد بوده است.

گفتني است حسين هاتفي فارمد يكي از معاونين و اعضاي حلقه اول مشايي در اواخر سال گذشته به عنوان عضو هيات مديره مهم ترين شركت العقيلي در ايران كه داراي ترنولي ده‌ها هزار ميلياردي است، منصوب شده بود.

همچنين يكي از نزديكان آقاي مشايي نيز كه تا دو سال قبل در رسانه‌ها و محافل سياسي و رسانه‌اي تلاش زيادي براي مفسد نشان دادن العقيلي داشت، اكنون به توجيه‌گر و بعضا تسهيل كننده اين اقدام‌هاي غيرقانوني تبديل شده است.


 
 

بداخلاقی‌ها و بدکرداری‌هايی که طی يک ماه اخير در برابر دولت و همکاران رئيس جمهور محترم به نمايش گذاشته شد، نه تنها از حسن اعتبار و قدر و قيمت آنان چيزی نکاست، بلکه سعه صدر و بزرگ منشی رئيس جمهور و همکارانش را نشان داد، قيل و قال‌های بی‌اساس را بی‌ثمر کرد، همراهی و همصدايی ياران و همراهان راستين ولايت را برانگيخت و شأن و منزلت دولتمردان را در چشم مردم فزونی بخشيد.
خبرنگاران سبز/ سیاست: 
علی اکبر جوانفکر که از دوران شهردای احمدی‌نژاد با او بوده و هم اکنون نیز مدیر عامل خبرگزاری ایرنا است که خبر استعفای مصلحی را منتشر کرد و در حمایت از دولت احمدی‌نژاد هیچ کوتاهی نکرده است در یادداشت امروز روزنامه‌ ایران ضمن دفاع همه‌جانبه از احمدی‌نژاد، نوشته است که احمدی‌نژاد تلاش‌ها علیه دولتش را به هیچ می‌انگارد. با توجه به اینکه جوانفکر تا سال ۱۳۷۹ نماینده خبرگزاری ایرنا در دفتر علی خامنه‌ای بوده‌ است دفاع همه جانبه وی از احمدی‌نژاد با تاکید بر شناخت احمدی‌نژاد از جایگاه «ولایت مطلقه فقیه» از عزم جزم اردوگاه احمدی‌نژاد در مبارزه با اردوگاه حریف که آن‌ها نیز با سلاح ولایت فقیه به میدان آمده‌اند دارد خبر می‌دهد.

متن کامل نوشته ایشان در روزنامه ایران در زیر می‌آید.

 نزديک به يک ماه است که جمعی محدود اما برخوردار از ابزار و يراق بسيار، با قيل و قال‌های بی‌وقفه و پرطمطراق، اهتمام مضاعف به کار بسته‌اند تا به اثبات داعيه‌هايی بپردازند که حتی ساده‌دل‌ترين شهروندان اين مرز و بوم نيز آنها را باور ندارند. درس پندآموز مباحث اخير جز اين نبوده است که هرگونه تلاشی بر پايه بی‌تقوايی و بی‌اخلاقی، نتيجه‌ای جز خسران و گناه برای مدعيان غفلت‌زده و زحمت برای خادمان مخلص و بی‌ادعا به همراه ندارد.

* قابل انکار نيست که مجموعه‌ای از عناصر متدين، انقلابی، دلسوز، پرتلاش، فرهيخته، انديشمند، پاکدست و پاکدامن، در کنار رئيس‌جمهور قرار گرفتند و او را در راه سخت و دشوار موجودهمراهی کردند و کوشيدند سهم خويش را در تحقق اهداف مهم و بزرگ از جمله اجرای عدالت ايفا کنند.

*بداخلاقی‌ها و بدکرداری‌هايی که طی يک ماه اخير در برابر دولت و همکاران رئيس جمهور محترم به نمايش گذاشته شد، نه تنها از حسن اعتبار و قدر و قيمت آنان چيزی نکاست، بلکه سعه صدر و بزرگ منشی رئيس جمهور و همکارانش را نشان داد، قيل و قال‌های بی‌اساس را بی‌ثمر کرد، همراهی و همصدايی ياران و همراهان راستين ولايت را برانگيخت و شأن و منزلت دولتمردان را در چشم مردم فزونی بخشيد.

*با عيان شدن بی‌حاصلی اينگونه رفتارها و رويکردها، اينک انتظار می‌رود که اين گروه از داعيه‌داران عرصه سياست و قدرت، روش و منش خود را مورد بازنگری قرار دهند، اخلاق و انصاف پيشه کنند، از ورود به بيراهه‌های زيانبار اجتناب ورزند، بزرگان را که سرمايه ملی و گاه دينی ملت بزرگ ايران محسوب می‌شوند برای به زير کشيدن حريف از قدرت، بازيچه اميال و خواسته‌های خويش قرار ندهند و در يک کلام، بلوغ سياسی را در مواضع خود و تعهد و وفاداری به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی در مرامشان به اثبات برسانند.

*آقای احمدی‌نژاد در سخنان يکشنبه شب خود، نشان داد که راه خدمتگزاری را به خوبی می‌شناسد و از ادامه اين راه باز نمی‌ايستد، تلاش‌های بدخواهانه عليه دولتش را به هيچ می‌انگارد و وارد بازی‌های کودکانه آنان نمی‌شود، به قدر و قيمت ولايت مطلقه فقيه و جايگاه رفيع آن در کشور به‌خوبی واقف است و هيچ اعتنايی به تهمت‌های ناروا و توهين‌های نابخردانه مدعيان تماميت‌خواه ندارد.

 
 

« از صبح تا غروب در اوین بوده است و الان یکساعتی می شود که دوباره به خانه برگشته است. خلاصه این وضعیت ماست.»
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
تقی رحمانی، زندانی سیاسی که روز یکشنبه ۲۵ اردبیهشت ماه از زندان اوین آزاد شد دو روز بعد دوباره بازداشت شد و اکنون دوباره پس از چند ساعت بودن در اوین آزاد شده است.

به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، نرگس محمدی، همسر او با اشاره به اینکه اکنون یکساعت از بازگشت مجدد او به خانه می گذرد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « یک روز پس از آزادی او یک نفر از اوین تماس گرفت و گفت تقی باید به اوین برود تا صورت جلسه ای را امضا کند ، دوباره ایشان امروزصبح تماس گرفتند و گفتند که حتما با کارت شناسایی خود برای امضا صورت جلسه ای باید به اوین بروند و اصلا حرف از احضار و زندانی مجدد نبود. ایشان هم امروز به اتفاق محمد شریف، وکلیشان به اوین رفتند. »

همسر تقی رحمانی گفت: « اما ایشان همانجا بازداشت شدند و به وکیلش هم گفته بودند شما بروید چون ایشان بازداشت شده است. این خبر برای من خیلی تکان دهنده بود چون تمام مراحل قانونی انجام گرفته بود و قرار بازداشت ایشان فسخ و دستور آزادی ابلاغ و صادر شده بود. با این حال یکساعت پیش تقی دوباره به خانه برگشت.»

نرگس محمدی با اشاره به اینکه حال آقای رحمانی خوب است ، گفت: « از صبح تا غروب در اوین بوده است و الان یکساعتی می شود که دوباره به خانه برگشته است. خلاصه این وضعیت ماست.»

نرگس محمدی درباره دلیل بازداشت مجدد همسرش امروز صبح گفت: « صحبت مشخصی نشده است ولی ظاهرا برای بازداشت ایشان کشمکشی هم بوده حالا فعلا که ایشان آزاد شده اند.»

تقی رحمانی، عضو شورای ملی مذهبی و عضو فعال ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در سال های اخیر بارها بازداشت شده است. او در ۲۰ بهمن ۸۹ در منزلش با حضور دو فرزند خردسال و همسرش بازداشت شد در حالیکه به شکل غیر قانونی و ناگهانی ماموران امنیتی وارد خانه شده بودند. این فعال سیاسی روز ۲۵ اردبیهشت ماه با فسخ قرار بازداشتش آزاد شد که مجددا بازداشت و دوباره طی یک روز آزاد شد. همسر وی، نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر نیز سال گذشته چند هفته در بازداشت نیروهای امنیتی بود که به دنبال وخامت شدید حالش از زندان آزاد شد و هنوز به دلیل فشارهای دوران بازجویی تحت مراقبت پزشکی است.

 
 

خدايا عاقبت ما را سالم نگه دار! چرا که بعضی ها عاقبت بخير می شوند ولی به سختی! بعضی ها گرفتار نفاق و کذب و ... می شوند که بايد از اينها به خدا پناه برد. خدا ان شاءلله دشمنان ما را بکشد. خدا ان شاءلله اين «يهودی صفت» را بکشد!
خبرنگاران سبز/سیاست:
خدا ان شاءلله اين «يهودی صفت» را بکشد! اين دعای حاج منصور ارضی از مداحان افراطی حامی رهبری بود که امروز در مراسم زيارت عاشورا که مصادف با روز رحلت ام البنين (س) در حسينيه صنف لباس فروش تهران برگزار شده بود با همراهی حضار خوانده شد.

حاج منصور رحيم مشايی و اطرافيان نزديک احمدی نژاد را حرام خوار ناميد و اظهار داشت: متأسفانه هر کاری بخواهند، می کنند و هر حرفی بخواهند، می زنند؛ ولی اگر يک عالمی در قم و ... به کارهايشان اعتراض کند به او حمله می کنند. البته اين كارها به دليل خوردن مال حرام است. خدايا ما را به مال حرام گرفتار مكن. خدايا مال حرام را به ذائقه ما نچشان.

حاج منصور در ميان فرازهای دعا بيان داشت: خدايا عاقبت ما را سالم نگه دار! چرا که بعضی ها عاقبت بخير می شوند ولی به سختی! بعضی ها گرفتار نفاق و کذب و ... می شوند که بايد از اينها به خدا پناه برد. خدا ان شاءلله دشمنان ما را بکشد. خدا ان شاءلله اين «يهودی صفت» را بکشد!

حاج منصور که همانند حسين شريعتمداری دستور برخورد، بازداشت و سرکوب مخالفين نظام را صادر ميکند اظهار داشت: عاقبت هم همين می شود؛ زشتی های اينها معلوم می شود! حالا ديگران بد گفتند اما حقيقت را گفتند و دارد معلوم می شود! چرا که دارند يکی يکی اطرافيانشان را دستگير می کنند.

 
 

تیم فنی خبرنگاران در تلاش است هرچه سریع تر این مشکل را برطرف کند.
خبرنگاران سبز:
از هفته گذشته متاسفانه سرورهای خبرنگاران سبز با مشکلات فنی مواجه شده است که تا بدین لحظه قابل حل نبوده است .به همین دلیل خبررسانی و ارسال خبر بسیار مشکل و با کندی انجام می شود .
تیم فنی خبرنگاران در تلاش است هرچه سریع تر این مشکل را برطرف کند تا در آستانه سالگرد کودتای انتخابات و همچنین سالگرد تاسیس سایت که در آستانه آن نیز هستیم، با قدرت تمام وظیفه اطلاع رسانی را با بهترین نحو ممکن در کنار دیگر رسانه های سبز، انجام دهد.

بدین وسیله از خواندگان گرامی برای تاخیر در خبررسانی صمیمانه پوزش می طلبیم .

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته