-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۱, چهارشنبه

Latest News from Webna for 05/10/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



وبنا - نزدیک به 6 سال پیش، پی سی دانلود با قالب و امکاناتی متقاوت از سایر سایت های دانلود در آن زمان، فعالیت خود را آغاز نمود و توانست در مدت زمان کوتاهی به محبوبیت خاصی در بین کاربران دست یابد، دیری نپایید که سایت های بسیاری با کپی برداری از طرح قالب و شیوه ی کاری پی سی دانلود شکل گرفتند، سایت هایی که با تقلید کورکورانه خود از شعار ابداعی پی سی دانلود "the joy of downloading" گرفته تا جزیی ترین ریزه کاری های سایت همه را کپی برداری نمودند و به ادعا هایی نیز دست یافتند!


از مدت ها پیش، با هدف افزایش کیفیت سایت، تصمیم به تغییراتی در ساختار و قالب سایت گرفته شد، لذا با تکیه بر تجربه چند ساله خویش و علاوه بر آن چندین ماه نیاز سنجی، بررسی و تحلیل، امروز شاهد اولین فاز تغییرات می باشید، ممکن است برای بسیاری از کاربران دائمی، در نگاه اول قالب و ساختار جدید سایت زیاد جالب به نظر نرسد و کاربران قالب قبلی را به قالب جدید ترجیج بدهند، ما به کاربران قول خواهیم داد که خیلی زود با قالب جدید انس گرفته و خواهند دید قالب جدید در هنگام کار بسیار کارا تر خواهد بود، چرا که در طراحی قالب جدید، هدف سادگی بوده است و سعی شده است تا جای امکان اصول کاربرد پذیری و دسترسی پذیری رعایت شود تا طیف وسیع کاربران از مبتدی گرفته تا کاربران پیشرفته بتوانند در هنگام تعامل با سایت به راحتی به مقصود خود برسند.

در طراحی قالب از جدیدترین متد ها و تکنولوژی های روز بهره جسته ایم تا قالبی مدرن و در عین حال ساده بر پایه استاندارد های وب 2 ایجاد کنیم، در رابطه با تکنیک های بکار رفته بعد بیشتر توضیح خواهیم داد.

قالب جدید توسط دوست خوبم، جناب آقای امیر عباس عبدالعلی طراحی شده است که از ایشان تشکر و قدردانی می کنم، تبدیل قالب و سفارشی سازی سیستم مدیریت محتوای سایت (Movabletype) نیز توسط اینجانب محمدرضا سیاپوری صورت گرفته است.
همچنین در اینجا از دیگر دوستانم، جناب اقای پویا سلیمی که در بهینه سازی کد های سیستم مدیریتی سایت به ما کمک شایانی نمودند، همچنین از راهنمایی های ارزشمند آقای صالح سوزنچی در زمینه کد نویسی Php و نظرات گران بهای آقایان مصطفی عنایتی، مهدی افاضلی، احسان دل روشن، شایان شهند، علی رضا عبدالهی، سید علی رضا ال داود، امین تبریزی و آرش زاد نیز کمال تشکر را دارم.

در ادامه به معرفی برخی از ویژگی ها و قسمت ها در قالب جدید می پردازیم ...

نمای کلی سایت
نمای کلی سایت ضمن عریض تر شدن از حالت سه ستونه به دو ستونه تبدیل شده، در واقع با انتقال قسمت نمایش دسته بندی های سایت به نوار بالایی فضای بیشتری در بدنه محتوایی سایت ایجاد شد که امکان نمایش بهتر ستون مطالب و ستون کناری سایت را مهیا ساخت. چیدمان قسمت های مختلف، فاصله بندی ها و اندازه قلم به کار رفته در نمایش محتوا بر اساس استاندارد های جدید طراحی وب 2 صورت گرفته است.
در طراحی قالب جدید: سادگی، سرعت بالای بارگذاری، حداکثر سازگاری با مرورگر های رایج، رعایت استاندارد های بین المللی و تناسب آن با انتظار و رفتار کاربران ایرانی و ... در نظر گرفته شده است. 

قسمت ناوبری/Navigation سایت
مهمترین و کلیدی ترین تغییر در قالب جدید مربوط به بخش ناوبری سایت می باشد. قالب قبلی سایت به گونه ای طراحی شده بود که کاربر از هر صفحه سایت می توانست تنها با سه کلیک به لینک دانلود مطلب دیگری دست پیدا کند، اما با افزایش بخش های سایت (نرم افزار، موبایل، کتاب، گرافیک و فیلم) و زیر مجموعه های هر بخش قرارگیری لینک های اصلی هر بخش و زیر مجموعه های آن معضل بزرگی شده بود از طرفی قرار دادن تمامی لینک ها در زیر یکدیگر جالب نبود و از طرفی استفاده از منو های درختی نیز ما را به هدف مان که کمترین تعداد کلیک بود نمی رساند در نهایت با ترکیب حالت های مختلف به آنچه هم اکنون شاهد آن هستید رسیدیم که می توان به جرات ادعا کردن که چنین ناوبری نه تنها تا به حال در سایت های فارسی زبان اجرا نشده است در سایت های خارجی نیز نتوانستیم مشابه آن را پیدا کنیم.
با استفاده از این منوی منحصر به فرد، کاربر از درونی ترین شاخه در یک بخش می تواند تنها با یک کلیک به درونی ترین شاخه در بخش دیگری جابجا شود و به مقصود خود دست یابد.

جعبه دانلود بخش موبایل
در بخش موبایل از آنجائیکه با پلتفرم های مختلفی سر و کار داریم و هر بازی و یا نرم افزار برای گوشی های مختلف، فایل های مجزایی دارد، لینک های دانلود را بر اساس نوع گوشی ها مرتب کردیم تا کاربران به راحتی بتوانند فایل مربوط به گوشی خود را پیدا کنند. این قابلیت مخصوصاً برای کاربران مبتدی که از نوع پلتفرم گوشی خود بی اطلاع هستند کمک بزرگی خواهد بود.
این شیوه نمایشی برای اولین بار توسط پی سی دانلود اجرا شده است.

جعبه دانلود
لینک های دانلود در این قسمت به دو دسته تکی و گروهی تقسیم بندی شده اند، کاربر با کلیک بر روی لینک تکی طبق معمول می تواند فایل مورد نظر را دانلود کند، اما در مواردی که حجم فایل زیاد است و فایل به تکه های کوچکتر تقسیم شده است شما لیستی از لینک های دانلود را خواهید دید که برای دانلود راحت تر توسط نرم افزار های مدیریت دانلود به صورت غیر فعال و به صورت نمایش URL می باشد، در این موارد تنها کافی است تمامی لینک ها را دانلود کرده و به یکباره وارد نرم افزار مدیریت دانلود خود کنید.

با مراجعه به این بحث ضمن شرکت در نظر سنجی قالب جدید سایت، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.


 


وبنا - به تازگي پادكست هفتگي مجله اينترنتي گويا آي‌تي با نام راديو گويا با معرفي گروه جديد مجريان اين برنامه شروع به كار كرده است .

در راديو گويا، بخش‌هايي همچون معرفي كارآفرينان و ايده‌پردازان حوزه تجارت الكترونيكي و كسب و كارهاي اينترنتي، بررسي اخبار مهم فناوري اطلاعات كشور و جهان، برگزاري مسابقه با جوايز بسيار ارزنده، تحليل و نقد رخدادهاي آي‌تي كشور، گزارش از جشنواره‌ها و فستيوال‌ها و ...، مصاحبه با خبرگان فناوري اطلاعات كشور، بخش طنز و ... وجود دارد.

برای مشاهده سایت به آدرس http://www.gooyait.com مراجعه کنید.


 


وبنا - نشریه مجازی خبرینا با موضوع هنر و تکنولوژی راه اندازی شد. مدیر این سایت به وبنا گفت "خداوند بزرگ را بخاطر اینکه زمینه انتشار این نشریه مجازی رافراهم نمود  شاکر می باشیم امیدوارم تا با یاری خدا بتوانیم رضایت خاطر مخاطبین عزیز را فراهم نماییم ."

برای مشاهده سایت به آدرس http://www.khabarina.ir مراجعه کنید.


 


وبنا - چه از دوستان قدیم و از خریداران وفادار محصولات البسکو.کام باشید و چه به تازگی به این جمع پیوسته باشید، وبلاگ این مرکزخرید اینترنتی با آغوش باز و مطالبی که زندگی روزمره را تحول می‌بخشد. از هم اکنون پذیرای شما عزیزان است. حال این مرکز خرید اینترنتی مژده راه‌اندازی وبلاگی را می‌دهد که هر روز با جالب‌ترین و مفیدترین مطالب پذیرای علاقه‌مندان است.

با وبلاگ البسکو.کام که همراه شوید از تازه‌های جهان الکترونیک، آشپزی، مد و لباس، دکوراسیون و خواندنی‌ترین کتاب‌ها مطلع شوید.دوستانی که خرید اینترنتی را به خرید از فروشگاه و بوتیک و بازارچه  در ترافیک پردردسر شهری ترجیح می‌دهند، به طور یقین با البسکو.کام آشنا و عجین هستند، با این حال برای اطلاع آن دسته از عزیزانی که از این پس به جمع کاربران این مرکز خرید اینترنتی خواهند پیوست، می‌رسانیم که البسکو.کام مجموعه‌ای از متنوع‌ترین و جدیدترین کالاها و خدمات- از لباس گرفته تا گل، لوازم خانگی، کتاب و لوازم الکترونیک را با مناسب‌ترین قیمت برایتان تدارک دیده است.

با خرید از این مرکز خرید اینترنتی، هر کجای این سرزمین پهناور که باشید، کالای دلخواه خود را به بهترین و سریع‌ترین شیوه ممکن در اختیار خواهید داشت. البسکو.کام نامی پرآوازه درعرصه خرید اینترنتی و یکی از پرطرفدارترین وب‌سایت‌هایی است با محصولات به روز و بی‌نظیر، یک سال و اندی است در خدمت شما عزیزان است.البسکو.کام، این نامِ آشنا در میان مراکز خرید اینترنتی، افتتاح وبلاگ خود را به دوستان و کاربران همیشگی نوید می‌دهد.

برای مشاهده سایت به آدرس http://www.albasco.com مراجعه کنید


 


وبنا - اگر در زمينه هاي مختلف به دنبال پاسخي براي حل مشکلتان ميگردید ميتوانند پرسش خود را در Problems.ir مطرح کنید و از کمک ديگر کاربران سايت که اطلاعاتي مفيد براي پرسش شما دارند بهره مند شوید. 

سوالات این سایت به دسته‌هایی مثل هنر و سرگرمی، تجارت و پول، خانه و خانواده، سلامتی، جامعه و ارتباطات، علوم، ورزش، کامپیوتر و… تقسیم‌ شده است.

برای مشاهده سایت به آدرس http://problems.ir مراجعه کنید.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به webna-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به webna@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته