-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۸, چهارشنبه

Latest News from Kaleme for 05/18/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



صفحه فیس بوک روزنامه کلمه

دریافت نسخه PDF - پی دی اف

دریافت نسخه PDF – پی دی اف

دریافت نسخه JPEG – عکس (صفحه ۱)

دریافت نسخه JPEG – عکس (صفحه ۲)

‎چنانچه در دریافت فایل مشکل دارید ابتدا بر روی لینک دانلود کلیک راست نمایید و از منوی باز شده گزینه “Save Link as” در مرورگر های فایرفاکس و کروم و “Save as target” در اینترنت اکسپلورر را انتخاب کنید.


 


میرحسین بیانیه ۱۳: ما به اندازه‌ای که از خود صبر و خرد نشان بدهیم از کوشش‌هایمان نتیجه می‌گیریم و اگر به سوی تندروی‌های بی‌‌دلیل بلغزیم چه بسا که حاصل یک هفته و یک ماه تلاش را در یک روز و یک صحنه جا بگذاریم.


 


مسعود بهنود

آقای خاتمی باز با دل امیدوارش آمده است به میدان، می ترسد، نه از ماشین نفرت و افترا که نزدیک دو سال است دمی از شلیک باز نمی ایستد و او و یارانش را بمباران می کند، بلکه از آسیب این همه بی اخلاقی، از درگیر شدن افراطیون با هم، از به هم ریختن نظم، از این همه بی هوائی در تهییج مردمان. او بزرگوارتر از آن است که حتی در دل بگوید همین است سزای کسانی که با اصلاح طلبان چنان جفا کردند، وطن دوست تر از آن است که دلش خنک شود از وضع امروز رقیبان تندرو. آقای خاتمی به عنوان یک عالم دین و دین باور ترسش افزون می شود وقتی می بیند ماشین نفرت هر صبح به نام دین روشن می شود و شلیک آغاز می کند. شلیک های خود را درد دین نام می نهد و هدف هم فقط کسانی هستند که حقیقت را فدای مصلحت تعیین شده توسط قدرت نمی کنند.

پریروز آقای جوانفکر مدیر روزنامه ایران و خبرگزاری دولت، در سرمقاله آن روزنامه به منقدان دولت پند داده بود که از این همه تهمت ناروا و افتراهای نادرست دست بردارند. او با نقل چند نمونه خبر که با قید “شنیده شده است” و “گفته می شود” در ستون های ویژه برخی روزنامه ها آمده، نشان داده بود که مقصودش کدام نوشته هاست. با خواندن این مقاله پندآموز ساده ترین کار این است که آدمی رو به سوی آسمان بگوید الهی شکر. و به یاد خود آورد که در این پنج ساله همین تیم آقای جوانفکر، که از همه عزل ها تا به حال جان به در برده، چه کردند با آبروی دیگران. همان ها که امروز از افترا به فغان آمده و گلایه دارند. اما این تنها واکنشی نیست که بعد از خواندن پندآموزی آقای جوانفکر به آدمی دست می دهد.

در پای یک گزارش درباره سخنان پریشب آقای احمدی نژاد در مونولوگ تلویزیونی اش، ده ها کامنت هست، وحشت افزاست این همه دشنام از سوی کسانی که تا پریروز وی را معجزه هزاره می خواندند و سرباز امام زمان می شمردند و همه کارش شیرین و خدائی بود. می توانست باعث انبساط خاطر شود و دل کسانی را که پنج سال است از زبان این دولتمردان در امان نبوده اند خنک کند و به یادمان آورد که همین ها به محض فتح سعدآباد چه ها نثار پیشینیان کردند و سرانجام هم چه جشنی گرفتند برای تشکیل دادگاه نمایشی صد نفره اصلاح طلبان – که سعید مرتضوی با تقلید از سبک دادگاه های استالین بر پاداشت. آن ها که همین روزنامه دولت را به نشریه ای زرد تبدیل کردند و به چیزی و کسی رحم نکردند، حتی وزیران کابینه و امضا کنندگان میثاق نامه، در فردای عزل.

رییس جمهور که مصاحبه مانند تلویزیونی اش نشان داد تا چه اندازه افسرده است [و این همان حالی است که پیش بینی شده بود] با آهنگی ملتمس گفت به خدا خوب نیست تهمت زدن، آخر مگر دنیا چقدر ارزش دارد. آقای احمدی نژاد اگر وسیله داشت که صدای بینندگان را بشنود و اگر علاقه ای به این شنیدن داشت به گوشش می رسید که هزاران نفر می گفتند عجب. از کی چنین شده است که تهمت گناه است.

معلم اخلاق دولت [حجت الاسلام تهرانی] در نواری که همه جا هست، ادعا می کند دو بار گریه آقای احمدی نژاد را دیده که یکی موقعی بوده که وی را متهم کرده اند که یهودی است. با شنیدن این نوار گیجی غریبی به شنونده دست می دهد. کسی که چنان آسان پنج سال است دروغ می گوید و افترا می زند چقدر باید خودمحور و خود شیفته باشد که به تهمتی چنین به گریه افتد. یهودی بودن اجداد آدمی که جرم و گناه نیست. چنان که پدربزرگ یکی از مراجع حاضر قم، یهودی بوده است. اما یکی از آقای احمدی نژاد بپرسد دادن خبر به جوش آمدن غیرت ایشان از نحوه ملاقات شیراک و آقای خاتمی چه. خبری که عکس ها نشان داد هم اصلش دروغ بوده است و هم تاثر ناشی از آن. جاسوس خواندن اعضای هیات مذاکره گر هسته ای و سفیر سابق چه. کاری که تنها در اوگاندای ایدی امین سابقه داشت. چنان که عزل وزیر خارجه ای در حال ماموریت هم قبلا فقط توسط ایدی امین سابقه داشت که از قضا آن وزیر خارجه را [مانکن سابق دنیای مد که از اساس انتصابش مساله بود] کشت و داد پختند و آبگوشت آن را به خورد اعضای کابینه داد تا بدانند نادیده گرفتن میثاق چه عقوبتی دارد.

اما این حکایت فرد است و عیب و ایرادهای انسان بی مقدار با صدها عقده درمان نشده، وقتی پای جامعه در میان است و مصلحت جامعه ای و مردمانی، به گمانم جای آن دارد که به گفته معلم اخلاق کمی اندیشه کنیم و خوشحال نشویم اگر با هم چنین می کنند. مجلسیان اگر راست می گویند از اهرم های قانونی مجلس بهره گیرند، اعتبار گم شده را به قوه مقننه برگردانند. گویندگان اگر نمی هراسند امکان دهند قضات مستقل پرونده دولتمردان منصوب را بررسی کنند. گشودن پرونده معاملات بزرگی که می گویند و می نویسند که در آن میلیاردها تومان جا به جا شده، باید در عدلیه صورت پذیرد نه صفحات روزنامه هائی با مصونیت آهنین و یا رسانه هائی بدون صاحب.

سخن کوتاه و آسانم این است که اصلاح طلبان را اگر چالشی هست با آقای احمدی نژاد و دولت کنونی، بر سر یک فرهنگ و مهم تر از آن بر سر سرنوشت این ملک است، دعوای شخصی نیست. اگر فرصتی که دعوای اخیر و جنگ دو دسته از یک جناح ایجاد کرده، موجب شود یک بخش از جامعه سیاسی ایران بیاموزند که افترا بد است و سوءاستفاده از امکانات عمومی برای جنگ های حقیر و منافع گروهی گناه است، دریابند تهمت شنیدن آدمی را به گریه می اندازد، خود اتفاق مهمی است. این اتفاق مهم است، چرا که جناح راست عادت سخیفی را که از دوران انقلاب و در همان شش ماه آزادی بدون نظارت مطبوعات آشکار شد، در این سی و دو سال ترک نگفته است. در روزهای منتهی به انقلاب هر نوع خیال پردازی علیه حکومت پیشین مجاز بود و هیچ گناهی نداشت حتی جزئی از انقلابی گری محسوب می شد. در آن زمان یک حزب قدیمی این رفتار را به عنوان “جنگ نرم با ضد انقلاب” تئوریزه کرد و یک گروه چریکی هم به بهانه این که امکانات عادلانه تقسیم نشده، برای جبران ضعف امکانات خود، مفید دانست قصه پردازی و شایعه سازی و چاپ و انتشار تهمت را.

در این نوشتار روی سخن بیشتر نسل جوان اصلاح طلبانی است که هدفشان ارتقا و سلامت جامعه ایران است. به گمانم به خود باید گفت هر نوع مشارکت جامعه مدرن و آماده رهائی در عادات سخیف کهنه لمپنی موجود در جنگ اخیر وهنی است برای سبزاندیشان و در آن هیچ سودی برای جنبش متصور نیست. هر نوع شرکت در بازی افترا و بی حیثت کردن رقیب، بدان معناست که هنوز مفهوم اخلاق سیاسی را نمی شناسیم و هنوز خطرناکیم برای آینده و سلامت جامعه مان. اگر از اهل اصلاح مقالاتی صادر شود مثل اعلام کشف جاسوسی محمود احمدی نژاد و رحیم مشائی، به همین یک نشانه می توان گفت تفاوتی با سعید تاجیک و حاجی حدادیان در بین نیست گرچه ممکن است زبان شیک تر و اتوکشیده تر باشد.

دیروز آقای خاتمی گفت برای ایران می ترسد، و پیداست سخت می ترسد. به گمانم از آن می ترسد که می بیند چگونه در رقابت ها بر سر قدرت، اخلاق فراموش شده است، و این خدشه دار شدن روح ایرانی ماست. دقت در کشمکش این روزها نشان می دهد رجز های این جنگ به زبان امروز نسل جوان و نوگرای ایران نیست، ابزار و مصالحی که در این جنگ به کار می رود برای نسل فردا کاملا ناشناخته است. گرچه مقصد و مقصودشان پیداست.

تا کسی را برای چند ساعت بازداشت می کنند داستان هائی از قول وی می بافند و بر زندگی نامه دستگیرشده می افزایند، نام هائی از زبان وی ردیف می کنند که زندانی روحش خبر ندارد. همان کاری که در ده سال گذشته با صدها و بلکه هزاران تن از اصلاح طلبان و صلح دوستان کردند. این کردار سخیف را که قبلا کراهت آن به اثبات رسیده، اصلاح طلبان نباید بپذیرند، ادعاهای دو بخش جناح راست علیه یکدیگر نباید دستمایه تحلیل و تفسیر هیچ اصلاح طلبی قرار گیرد. سخن آقای جنتی در باب بابی بودن “جرگه انحرافی” نزدیک به دولت، همان قدر نازل و کثیف است که چمدان پولی که مدیر سیا آورده بود به تهران و بین روزنامه نگاران تقسیم کرد. گرچه این بار هدف جنگ کثیف زندانبانان و بازجویان صد ها اصلاح طلب است اما به گمان من باید از شیرینی نقل این تهمت ها گذشت. هیچ معادله ای نباید بر اساس این مدعیات برقرار کرد و هیچ تحلیلی را بر این داده ها بنا نهاد.

ورنه به معنای آن است که به قواعد یک بازی کثیف تن داده ایم.


 


تقی رحمانی، فعال ملی- مذهبی و مشاور مهدی کروبی، مجددا بازداشت شد.

به گزارش «میزان خبر»، این فعال ملی مذهبی که تنها دو روز پیش و بعد از سپری کردن حدود دو ماه زندان بازداشت شده بود، امروز سه شنبه ٢٧ اردیبهشت ماه بازداشت شد.

بنا بر این گزارش، این پژوهشگر که صبح امروز به دادسرای امنیت مستقر در زندان اوین احضار شده بود، دیگر به منزل مراجعه نکرد.

گفتنی است تقی رحمانی در مجموع پیش از ۱۵ سال از عمر خود را بعد از انقلاب در زندان سپری کرده است.

در همین حال، یکی از دوستان اقای رحمانی درباره بازداشت مجدد وی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «درحالیکه تنها دو روز از آزادی آقای رحمانی به قید وثیقه گذشته بود ، یک فرد ناشناس طی تماس تلفنی با آقای رحمانی از وی خواست که برای امضا صورت جلسه آزادی اش به زندان اوین مراجعه کند. در پی این تماس ساعت ۱۰ صبح امروز آقای رحمانی نیز همراه وکیلش به دادسرای اوین مراجعه کرده است.»

این درحالی است که برخی گمانه زنی ها حاکی از است که بین نیروهای امنیتی در خصوص آزادی و یا زندانی کردن آقای رحمانی اختلاف نظر وجود دارد و این احتمال وجود دارد که با آزاد کردن وی از سوی وزارت اطلاعات یکی دیگر از نهادهای اطلاعاتی-امنیتی به بازداشت او اقدام کرده باشد.

منبع یاد شده همچنین به کمپین گفت: «به وکیل آقای رحمانی اجازه ورود به دادسرا را نداده اند و آقای رحمانی به تنهایی وارد دادسرای اوین شده اند. با گذشت چندین ساعت از ورود آقای رحمانی به داخل دادسرای اوین همچنان از وی خبری نشده است و فقط سربازهای مقابل دادسرای اوین پس از چند ساعت به وکیل ایشان گفته اند که منتظر نمانید، تقی رحمانی بازداشت شده است.»‏

وی افزود:« تا کنون نیز هیچ خبری از آقای رحمانی در دست نیست. و همچنان نهادی که ایشان را به دادسرای اوین احضار و ظاهرا بازداشت کرده است و علت بازداشت مجدد آقای رحمانی تنها با گذشت دو روز از آزادی ایشان، نامشخص است.”

خبر تکمیلی:

تقی رحمانی ساعاتی پیش آزاد شد.

بنا به آخرین اخبار رسیده، مسئولین امنیتی به تقی رحمانی گفته اند که به دلیل بیماری همسرتان شما در حال حاضر لازم نیست در زندان باشید.

ماموران امنیتی اظهار داشته اند که وقتی وضعیت جسمی همسرتان بهبود یافت، باید مجددا به زندان باز گردید.


 


از زمان پرداخت سود سالانه سهام عدالت بازنشستگان دو سال می‌گذرد و دولت در این زمینه عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش آفتاب، صمد فدایی ضمن بیان مطلب فوق افزود: در حالی که واگذاری این سهام به بازنشستگان، روستاییان، اقشار کم درآمد و … وعده داده شده بود، باعث به‌وجود آمدت شائبه‌هایی شده است؛ مدام از سوی مردم پرسیده می‌شود مشکل اجرای طرح سهام عدالت چیست یا این‌که چه دلیلی وجودد دارد سهام عدالت شامل بعضی‌ها می‌شود و سایرین را در بر نمی‌گیرد.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم پاسخگویی مسئولان در این رابطه، تاکید کرد: اگر مسئولان نمی‌توانند این طرح را ساماندهی کنند هرچه سریع‌تر علتش را هم بگویند و اگر هم برنامه‌ای برای پرداخت این سهام دارند اطلاع‌رسانی کنند و مردم را در جریان امور بگذارند.

فدائی در ادامه خاطرنشان کرد: نمی‌خواستم به این موضوع بپردازم اما متأسفانه باید اعلام کنم سهام عدالت؛ طرحی شکست خورده است و تنها در مراحله اولیه اجرای طرح عملکرد مناسبی را شاهد بودیم و تاکنون هر چه در رابطه با این طرح گفته شده تحت عنوان برنامه‌های سهام عدالت شکست خورده و نتوانسته به آن نتایج مد نظر برسد.


 


دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها با بیان اینکه ممکن است که این افراد از داخل کشور در سیستم ثبت‌نام کرده باشند، افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه آماری در این خصوص نداریم، در حال بررسی ثبت‌نام کنندگان هستیم تا در مورد حذف این افراد اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا فرزین در حاشیه بیست و یکمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره تعداد خارج نشینان متقاضی دریافت یارانه نقدی گفت: در حال حاضر رقمی در این مورد نداریم، سیستم مرکز آمار کشور به گونه‌ای است که اگر افرادی از خارج از کشور بخواهند در سیستم ثبت‌نام کنند، امکان‌پذیر نیست.

دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها با بیان اینکه ممکن است که این افراد از داخل کشور در سیستم ثبت‌نام کرده باشند، افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه آماری در این خصوص نداریم، در حال بررسی ثبت‌نام کنندگان هستیم تا در مورد حذف این افراد اقدام کنیم.

وی افزود: آماری در مورد افرادی که در ایران مقیم نیستند اما ثبت‌نام نکرده‌اند، نداریم، این در حالی است که شرط دریافت یارانه این است که خانوار در داخل کشور زندگی کند، زیرا اگر در داخل کشور زندگی نکنند هزینه جدیدی به آنها تحمیل نمی‌شود بنابراین یارانه‌ای به آنها تعلق نمی‌گیرد.

فرزین از برگزاری جلسه‌ای در دوشنبه شب برای بررسی این موضوع خبرداد و گفت: مرکز آمار در حال بررسی است تا اگر احیانا خانواری در خارج از کشور زندگی می‌کند اما در سیستم برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده است، در مورد آنها اقدام شود.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که در سیستم مرکز آمار یک نظام شناسایی ایجاد کنیم تا به ایرانیان خارج از کشور که هزینه ای از قبل هدفمندی یارانه‌ها تحمیل نمی‌شود، یارانه تعلق نگیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که افرادی که برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکرده‌اند و یا دیر اقدام کرده‌اند آیا یارانه‌ای دریافت خواهند کرد یا خیر؟، گفت: افرادی یارانه‌های پرداخت شده پیش از این را دریافت خواهند کرد که قبلا در سایت مرکز آمار ثبت‌نام و نسبت به افتتاح حساب اقدام کرده باشند و بنا بر دلایل و یا اشتباهاتی که در سیستم بوده نتوانستند یارانه خود را دریافت نمایند اما افرادی که قبلا ثبت نام نکرده‌اند، مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

فرزین تعداد افراد ثبت‌نامی برای دریافت یارانه در سایت مرکز آمار را ۷۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و تعداد افراد ثبت‌نام و افتتاح حساب کرده در سایت وزارت رفاه که الان یارانه دریافت می‌کنند را ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد.


 


در حالی که بسیاری از مراجع و علما نسبت به خدشه دار شدن استقلال حوزه های علمیه هشدار داده اند، عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد هر چند شرایط دولت فعلی برای کمک به حوزه خوب است و نظام وظیفه دارد به حوزه کمک کند، اما نباید وابسته به دولت و مجلس شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سیدمحمد غروی طی سخنانی در جمع اساتید، فضلا و مدیران حوزوی استان گفت: نباید انتظار داشت که حقوق و مزایای اساتید و مدیران حوزه همانند اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد.

وی تاکید کرد: بزرگان و مراجع نسبت به وابستگی حوزه به دولت و استفاده از بودجه‌های ملی و فرهنگی اعلام خطر کرده‌اند و تأکید دارند این بودجه‌ها برای استقلال حوزه خطرناک است.

غروی گفت: مدارس و حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها نباید به بودجه دولتی و ملی وابسته باشند، بلکه باید با رایزنی و تعامل مستقیم با مردم مومن و متعهد، سنت حسنه وجوهات و خیرات برای حوزه‌ها را تقویت و گسترش دهند.

عضو شورای عالی حوزه ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه تقویت و گسترش وجوهات و خیرات برای مخارج مدارس علمیه از اهمیت خاصی برخوردار است، گرچه حکومت اسلامی و دولت و نظام وظیفه دارند به حوزه‌ها کمک کنند، ولی نباید وابسته به دولت و مجلس شد و حوزه باید روی پای خود بایستد.


 


محبوبه کرمی از فعالان جنبش زنان و کمپین یک میلیون امضاء، در پی احضار کتبی برای اجرای حکم خود، به زندان اوین بازگشت.

به گزارش خبرنگار کلمه، کرمی در شعبه ۵۴ تجدید نظر دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی موحد به سه سال حبس تعزیری محکوم و پیش از آن در دادگاه بدوی در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی، به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

اتهامات محبوبه کرمی “عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور” و “نشر اکاذیب” عنوان شده بود.

وی از اتهام “نشر اکاذیب” مبرا شده و برای عضویت در “مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران” به تحمل دو سال حبس و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور” نیز به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

محبوبه کرمی، عضو کمپین یک میلیون امضا، در روز ۱۱ اسفند ماه ٨٨ با هجوم ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و پس از گذشت ۱٧۰ روز، شامگاه چهارشنبه ٢٧ مردادماه ٨٩ با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی آزاد شد.

محبوبه کرمی پیش از این هم پنج بار بازداشت شده بود. بار اول و دوم در رابطه با درگیری های ۱٨ تیر، بار سوم خرداد ٨٧ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی که پس از ٧۰ روز آزاد شد. باردیگر، فروردین ٨٨به همراه یازده تن از اعضای کمپین و مادران صلح که قصد دیدار نوروزی با خانواده زهرا بنی یعقوب را داشتند به اتهام اخلال در نظم عمومی دستگیر و پس از ۱٣ روز آزاد شد.

لازم به ذکر است وی در همه پرونده های فوق، حکم تبرئه دریافت کرده بود.


 


صفحه فیس بوک اردشیر امیر ارجمند جعلی می باشد و ایشان در اداره صفحه مذکور هیچ نقشی نداشته و ندارند.

به گزارش ندای سبز آزادی، مدتی است صفحه ای در فیس بوک با نام اردشیر امیر ارجمند مشاور حقوقی میرحسین موسوی راه اندازی شده است. مدیران این صفحه مدعی شده اند که صفحه مذکور از سوی اردشیر امیر ارجمند هدایت می شود، این در حالی ست که مشاور میر حسین موسوی، اردشیر امیر ارجمند در جریان تشکیل و مدیریت این صفحه نبوده است.

مدیران این صفحه در اقدامی غیر اخلاقی با نام آقای امیر ارجمند در فیس بوک با مخاطبین ارتباط برقرار کرده و به انها از سوی ایشان پاسخ می دهند، این در حالی ست که اردشیر امیر ارجمند در جریان هیچ یک از فعالیت های این گروه نیستند.

در همین راستا از مخاطبین عزیز خواهشمندیم از عضویت در این صفحه صرف نظر کرده و صفحه مربوطه را به عنوان صفحه ای جعلی به مدیران فیس بوک گزارش کنند.


 


در حالی کلیه مدارس و واحدهای اداری آموزش و پرورش املش در روز دوشنبه ۲۶/۲/۹۰ به یمن ورود وزیر آموزش و پرورش تعطیل شدند که بعد از انقلاب اسلامی حتی با حضور روسای جمهوری اسلامی هرگز تعطیل نشده بودند!

به گزارش آینده به نقل از املش نیوز، جای این سوال از متولیان تعلیم و تربیت در شهرستان املش باقی است که چه ضرورتی دارد بخاطر حضور یک وزیر کلیه مدارس تعطیل گردند؟به چه منظور و هدفی اینگونه از دانش آموزان و فرهنگیان خواسته شده بود تا در این نشست به ظاهر صمیمی حضور یابند؟ چرا با توجه به اینکه اکثر دانش آموزان در این ایام برای برگزاری امتحانات بسر می برند باید با تعطیلی مدارس خود مواجه شوند؟

آیا سابقه داشته در زمان حضور روسای جمهوری و یا سایر وزراء در سطح استان و یا شهرستانی ،سازمان ها و ارگانهای دولتی اقدام به تعطیلی کل ادارات تابعه خود در یک شهرستان نمایند؟

اما چند تن از شرکت کنندگان در این همایش در گفتگویی اختصاصی به خبرنگار املش نیوز گفتند: وقتی صبح به آموزشگاه محل خدمت خود مراجعه کردیم تا به تعلیم دانش آموزان بپردازیم از سوی مدیریت آموزشگاه اعلام شد که امروز مدارس تعطیل است و باید به صورت الزامی به استقبال وزیر آموزش و پرورش برویم و ما هم از ساعت ۱۰ صبح به محل همایش آمده ایم که وزیر حالا ساعت ۱۲ ظهر است تشریف نیاورده اند!

یکی دیگر از حاضرین گفت: وزیر چه دستاوردی دارد که من باید بصورت اجباری چند ساعت وقت خودم را بگیریم و اینجا پای صحبت آقایان بنشینم!

یکی دیگر از شرکت کنندگان گفت:با توجه به اینکه کمتر از ۹ ماه به زمان برگزاری انتخابات مجلس نهم مانده برگزاری اینگونه همایش ها شبیه به میتنگ های سیاسی است !

یکی دیگر از حاضران که گویا از افراد شرکت کننده در آزمون سال قبل بود گفت:با توجه به اینکه به نحوه استخدام سال گذشته هزاران ابهام و سوال وجود داشت آقای وزیر حاضر به پاسخگویی نبود و معلوم نیست وزیری که حاضر نیست به درد و مشکلات وشکایت مردم رسیدگی کند به چه منظوری با این همه هیاهو و تبلیغات پر طمطراق وارد این شهر ستان شده بود و بهتر بود وزیر به ظاهر مردمی با برگزاری دیدارهای مردمی پای صحبت فرهنگیان و… می نشست و از نزدیک مشکلات و شکایات آنها را بررسی می کرد.


 


همزمان با کشف یک گور دسته‌جمعی در شهر درعا و قربانی شدن ۳۴ معترض سوری در روزهای اخیر، شمار کشته شدگان ناآرامی‌های این کشور به ۸۵۰ نفر رسید.

به گزارش جرس به نقل از رسانه‌های عربی، روستاییان در نزدیکی درعا از کشف یک گور دسته‌جمعی خبر داده‌اند.

بنابراین گزارش، ارتش سوریه تانک‌های بیشتری را در حوالی روستاهای نزدیک مرز لبنان و شهر درعا مستقر کرده‌اند. نیروهای امنیتی سوریه روز یکشنبه (۱۵ مه / ۲۵ اردیبهشت) نیز ۷ غیرنظامی را در شهر تل‌کلخ، در نزدیکی مرز لبنان کشتند.

شهر درعا نقطه آغاز اعتراضاتی است که دو ماه پیش در رویارویی با دولت سوریه شکل گرفت.

پیش‌تر همزمان با سرایت اعتراض‌ها به دیگر شهرهای سوریه، بشار اسد، رییس جمهور این کشور ناآرامی‌ها را محصول «توطئه از سوی بیگانگان برای تجزیه سوریه» دانسته و گفته بود «از جنگ و برخورد استقبال نمی‌کنیم اما اگر به ما تحمیل شود از آن باکی نیز نداریم».

محاصره گور دسته‌جمعی

به گزارش دویچه وله، پس از کشف یک گور دسته جمعی در شهر درعا، ماموران دولتی محل دفن اجساد را محاصره کرده‌اند.

به گزارش روزنامه النهار چاپ بیروت، “عمار قربی”، رئیس سازمان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که مردم یک گور دسته جمعی را در درعا یافته‌اند.

به گفته وی «ماموران دولت پس از کشف این گور دسته‌جمعی به سرعت وارد عمل شدند و آنجا را محاصره کرده و ازجا به جایی اجساد جلوگیری کردند؛ آنها به مردم وعده دادند برخی از اجساد را به آنها تحویل خواهند داد».

بنابراین گزارش، نیروهای امنیتی روز دوشنبه در منطقه “سیف‌الدوله” در حلب به سمت یک تظاهرات مسالمت‌آمیز تیراندازی کرده و یک نفر از معترضان را کشته وچند تن را زخمی کردند.

تانک‌های ارتش در اغلب شهرهای سوریه از جمله دمشق همچنان مستقر هستند و اوضاع شهر ” تل‌کلخ ” که طی روزهای گذشته پس از یورش سربازان ارتش ۷ کشته داد هنوز بحرانی است.

همزمان با انتشار این خبر “عبدالحلیم خدام” معاون سابق رئیس جمهور سوریه در گفتگو با روزنامه الشرق‌الاوسط، از سازمان ملل و مجامع بین‌المللی خواست با ارجاع پرونده جنایات بشار اسد به دادگاه لاهه، با وی همان‌گونه رفتار کنند که با لیبی کرده‌اند.


 


در پی انتشار اظهارات بهروز جابری، عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران، مبنی بر بدهی کلان وزارت آموزش پرورش به صنایع لبنی بابت شیر مدارس، روابط عمومی این وزارتخانه به ارسال نمابری به ایسنا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در نمابر ارسالی که به امضای رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پروش رسیده، آمده است: به اطلاع می‌رساند این وزارتخانه تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۸۹ مبلغ ۹۰ میلیارد تومان پرداخت و در هفته جاری هم ۳۵ میلیارد تومان از بدهی را واریز کرده است و مابقی که ۵۰ میلیارد تومان است به محض وصول از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی پرداخت خواهد شد.

در بخش دیگری از این نمابر آمده است: مبلغ دهی فوق مربوط به کل کشور بوده و همانطور که فرایند دریافت شیر تدریجی بوده، طبق عرف خرید و فروش، پرداخت آن هم مشمول زمان خواهد بود. لذا این وزارتخانه سعی بر کوتاه کردن پروسه زمانی دارد و مشکلی هم با طرف‌های قرارداد ندارد.

پیش از این بهروز جابری گفت سال گذشته برخی از صنایع لبنی براساس مصوبه دولت در طرح توزیع شیر مدارس مشارکت کردند.

وی با بیان این‌که وزارت آموزش و پرورش تاکنون مبالغ بسیار کلانی را بابت تولید و توزیع شیر مدارس در سال گذشته به تولیدکنندگان بدهکار است، خاطرنشان کرد: با توجه به وابستگی شدید صنایع لبنی به گردش مالی، عدم دریافت این مطالبات تولیدکنندگان را به شدت تحت فشار قرار داده است.

وی با تاکید بر این‌که این موضوع موجب متشنج شدن رابطه بین دامداران و صنایع لبنی شده است، ادامه داد: واحدهای لبنی به طور معمول هزینه شیر خام تحویلی را ظرف یک ماه به دامداران پرداخت می‌کنند؛ بنابراین عدم دریافت هزینه شیر فرآوری شده توزیعی در مدارس که هزینه بخشی از آن نیز به دامداران پرداخت شده، به شدت مشکل ساز شده است.

جابری افزود: رقم بدهی وزارت آموزش و پرورش به صنایع لبنی بسیار بالاست. به عنوان مثال شرکتهای مختلف هر یک به تنهایی مبالغی همچون ۴، ۵، ۳ و۲۰ میلیارد تومان از این وزارتخانه طلبکار هستند!

او تصریح کرد: بیشتر تولیدکنندگان تصمیم گرفته‌اند با توجه به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در پرداخت مطالبات تولیدکنندگان از حضور در طرح شیر مدارس در سال جاری خودداری کنند.


 


علی جمالی، مسئول کمیته سیاسی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان بسر می برد. بعد از پیگیری های فراوان خانواده، وی توانست با وثیقه چهارصد ملیون تومانی به مرخصی بیاید که با عدم تمدید مرخصی وی دوباره به زندان بازگشت و همچنان از حق تماس تلفنی “محروم” است.

همسر علی جمالی با اشاره به اینکه زندان های کشور استانداردهای لازم را ندارد، می گوید: “حق تماس تلفنی از زندانیان سیاسی گرفته شده است و تا یک هفته که وقت ملاقاتمان شود از وضعیت هم بی خبر هستیم. یا از نظر روحی، نگهداشتن غیرقانونی نخبگان این کشور در زندان بخاطر انتقاد و یا عضویت در حزب قانونی کشور شرایط سختی را هم بر زندانیان هم خانواده های آنان وارد می کند. در هر حال زندان های کشور استانداردهایی را که باید زندان ها داشته باشند، ندارد. همچنین ما خواهان آزادی رهبران جنبش و تمامی زندانیان سیاسی کشور و اجرای صحیح قانون اساسی هستیم.”

وی با ابراز تعجب از تلاش نیروهای امنیتی برای به هم زدن جلسات قرآن خانواده ها تصریح می کند: من نمی دانم جمع شدن خانواده های دردمند و رنج دیده برای خواندن آیات قرآن چه آسیبی و خطری می تواند برای نظام داشته باشد؟ اما در هر حال خانواده ها زندانیان سیاسی مصمم هستند این جلسات را با “قوت” بیشتری ادامه دهند.

گفتنی است، علی جمالی عضو شورای مرکزی و مسوول کمیته سیاسی سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) بر اساس حکم صادره از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد که بعد این حکم به دو سال کاهش یافت. وی به چهار اتهام “توهین به رهبری”، “توهین به رییس جمهور”، “تبلیغ علیه نظام” و “تجمع و تبانی برای بر هم زدن امنیت داخلی”، در مجموع این حکم را دریافت کرد.

احمد زیدآبادی، عبدالله مومنی، حسن اسدی زیدآبادی، و علی ملیحی، از دیگر مسئولان سازمان ادوار تحکیم وحدت هستند که احکام سنگینی برای آنها صادر شده و هم اکنون در زندان بسر می برند.

متن گفتگوی “جرس” با سمیرا صدری همسر علی جمالی در پی می آید:

خانم صدری لطفا در خصوص آخرین وضعیت همسرتان صحبت بفرمایید؟

هفته گذشته ملاقات کابینی با ایشان داشتیم. دوباره درخواست ملاقات حضوری کردیم که نهایتا موافقت کردند و قرار است دوشنبه هفته آینده ملاقات حضوری داشته باشیم. طبق قانون ما باید حداقل یکبار در ماه ملاقات حضوری داشته باشیم اما در سال گذشته ما ملاقات حضوری نداشتیم و گویا در سال جدید این محدودیتها را نسبت به بعضی از زندانیان سیاسی کم می کنند.

در میان صحبت هایتان شما به رفع بعضی از محدودیت ها اشاره کردید اما این در حالی است که با خانواده های زندانیان سیاسی که تماس می گیریم بعضی حتی از حق ملاقات کابینی هم محروم هستند و تحت فشار و تهدید هستند که در این زمینه هم اطلاع رسانی و مصاحبه نکنند. حتی در همین سال جدید زندانیان سیاسی که در نامه هایی خطاب به مسئولین کشور از شرایط زندان و رفتار مسئولین زندان انتقاد کرده اند به سلول انفرادی منتقل شده اند و یا انتقال زندانیان سیاسی زن به زندان قرچک ورامین معروف به “کهریزک دوم” در همین روزهای اخیر اتفاق افتاده است. نظر شما در این خصوص چیست؟

من فقط نسبت به ملاقات حضوری گفتم که روند کمی دارد تغییر می کند و نسبت به سال گذشته که ملاقات حضوری نداشتیم شرایط کمی تغییر کرده است وگرنه که بازداشت و نگهداری زندانیان سیاسی “غیر قانونی” است و ما همیشه نسبت به این امر معترض هستیم و خواهان “آزادی” همه زندانیان سیاسی از جمله همسرم هستیم.

آقای جمالی الان در بند ۳۵۰ اوین نگهداری می شوند؟ شرایط این بند چگونه است؟

بله، در بند ۳۵۰ هستند و این بند نسبت به زندان رجایی شهر و در حال حاضر زندان قرچک ورامین که بعضی زندانیان سیاسی زن را به آنجا منتقل کرده اند در وضعیت بهتری است اما باید توجه داشت که در هر حال زندان است و متاسفانه استانداردهایی را که باید زندان ها داشته باشند، ندارد. نامه آقای محمودیان در خصوص شرایط زندان صحت این قضیه که زندان های کشور استانداردهای لازم را ندارند، اثبات می کند.

از جمله مسائل دیگر، برای مثال حق تماس تلفنی را از زندانیان سیاسی گرفته اند و تا یک هفته که وقت ملاقاتمان شود از وضعیت هم بی خبر هستیم. یا از نظر روحی، نگهداشتن غیرقانونی نخبگان این کشور در زندان بخاطر انتقاد و یا عضویت در حزب قانونی کشور شرایط سختی را هم بر زندانیان هم خانواده های آنان وارد می کند.

خانم صدری جلسات قرآن خانواده های زندانیان سیاسی همچنان برگزار می شود؟

بله، در این جلسات خانواده های زندانیان سیاسی بسیار از هم روحیه می گیرند و باعث می شود که خانواده ها علاوه بر تحمل دوری عزیزان دربندشان، فشارهای مضاعف دیگر از جمله دوندگی و پیگیری ها برای ملاقات و مرخصی و غیره را با صبوری تحمل کنند. این جلسات در مورد شخص خود من باعث می شود که تمام مشکلات را با استقامت و صبوری تحمل کنم و با تلاوت قرآن در کنار خانواده های دیگر زندانیان که درد مشترک داشتیم، روحیه بگیرم.

گویا پیش از عید از برگزاری این جلسات توسط مسئولین جلوگیری بعمل آمده بود آیا علی رغم این فشارها جلسات قرآن همچنان برگزار خواهد شد؟

بله، قبل از عید بود که جلسه قرآن قرار بود در منزل آقای محمودیان برگزار شود که اطلاعات از آن جلوگیری کرد و خانواده محمودیان تهدید شدند. ما بسیار تعجب می کنیم که چرا ماموران اطلاعات از جلسات قرآن خانواده های زندانیان سیاسی که تلاوت آیات قرآن باعث می شود این ظلمها و فشارها را با صبوری و تکیه بر خدا تحمل کنند، جلوگیری می کنند. من نمی دانم جمع شدن خانواده های دردمند و رنج دیده برای خواندن آیات قرآن چه آسیبی و خطری می تواند برای نظام داشته باشد؟ اما در هر حال خانواده ها زندانیان سیاسی مصمم هستند این جلسات را با “قوت” بیشتری ادامه دهند.

در پایان هر صحبت و خواسته ای دارید بفرمایید.

خواسته اصلی ما “آزادی” رهبران جنبش سبز و تمامی زندانیان سیاسی دربند است و دومین خواسته ما اجرای صحیح قانون اساسی در کشور است.


 


منوچهر متکی وزیر معزول امور خارجه، روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در دانشگاه تبریز حضور یافت که با اعتراض دانشجویان و سوالاتی پیرامون نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران و دخالتهای جمهوری اسلامی در سوریه و کشتار مردم آن کشور مواجه شد.

به گزارش دانشجو نیوز، منوچهر متکی که پیرامون تحولات خاورمیانه سخنرانی می کرد با اعتراض دانشجویان به عدم پرسش و پاسخ شفاهی مواجه شد.

در پی این اعتراضات حراست دانشگاه در حضور رئیس دانشگاه، مسئولین را مجبور به اجازه سوال شفاهی کردند.

اعتراض به منوچهر متکی چندی پیش نیز در دانشگاه بین المللی قزوین اتفاق افتاده بود.

وی که پیرامون تحولات منطقه در آن دانشگاه سخنرانی می کرد با خشم دانشجویان و ترک سالن توسط آنها مواجه شد.

در دانشگاه تبریز اما یکی از دانشجویان توانست سوالاتی را از متکی بپرسد.

وی با انتقاد از فضای امنیتی دانشگاه در دو سال گذشته به تعطیل کردن انجمن های مختلف دانشگاه اعتراض کرد. اعتراضات این دانشجو منجر به دخالت حراست دانشگاه و لباس شخصی ها شد که با اعتراض دانشجویان، وی سخنان خود را ادامه داد.

این دانشجو سپس با اشاره به “زنده بودن دانشگاه تبریز” و وقایع ۲۰ تیر سال ۷۸ در این دانشگاه درباره دوگانگی سیاست جمهوری اسلامی پیرامون تحولات اخیر در خاورمیانه و سوریه سوال کرد.

به گزارش ایسنا، منوچهر متکی در پاسخ به این سوال گفته است: “به عقیده من دولت سوریه همانند دولت های دیگر باید وارد یک تعامل سازنده با مردم شده و به خواسته های آنها رسیدگی کند. ولی آنچه که تحرکات سوریه را از سایر کشور ها متمایز می کند دخالت آشکار بیگانگان در امور داخلی این کشور است در حالی که در یمن یا بحرین در میان حرکت مردم ردپایی از بیگانگان وجود ندارد.”

این دانشجو در سوال دوم خود پرسید که چرا مردم بحرین را مظلوم قلمداد می کنید ولی بعد از انتخابات سال ۸۸ در کشور خودمان که بقول آقای هاشمی رفسنجانی “هنوز قشر کثیری از مردم قانع نشده اند” در قبال ملت خودمان پاسخگو نیستید که با قطع سخنانش از سمت منوچهر متکی مواجه شد.


 


رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به معاونین پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی گفت: اکنون تصدی ریاست سازمان جوانان و یا سازمان تربیت بدنی خلاف شرع و قانون اساسی است و ادامه این روند برای آنان مشکل‌ساز خواهد شد، چرا که مجلس و شورای نگهبان رای خود را درخصوص تشکیل این وزارتخانه اعلام کرده است و هرچه زودتر باید تکلیف این وزارتخانه روشن شود.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار با معاونان پارلمانی وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی گفت: در کشورهای دموکراتیک تعامل با مجلس بخشی از وظایف کارگزاران است و یک مسئله حاشیه‌ای نیست، حتی در برخی از کشورها وزراء عضو پارلمان هستند و قسمتی از وقتشان را در آنجا می‌گذرانند.

رئیس مجلس با اشاره به ضرورت تعامل میان مجلس و دولت گفت: سوال از وزراء زمینه را برای حضور بیشتر آنان در مجلس فراهم می کند و این امر بر ارتباط دو طرفه می افزاید و باید وزراء به نمایندگان ملت پاسخ بدهند، چون آنها هم در برابر مردم باید پاسخگو باشند و توضیحات قانع کننده‌ای بدهند و نباید به اینگونه طرح سوالات و تذکرها به دید یک زحمت و یا اتلاف وقت نگریست.

وی خاطرنشان کرد: سوال از وزیر یکی از راه‌های تعامل میان مجلس و دولت است که باعث همگرایی و جلوگیری از ایجاد پاره‌ای از مشکلات می‌شود، زیرا بیان نظرات مختلف و متنوع می‌تواند باعث خلق ایده‌های خوب شود که این امر به دولت کمک می‌کند.

رئیس قوه مقننه در خصوص افزایش طرح سوالات و تذکرها در مجالس هفتم و هشتم گفت: من خود شخصا با طرح سوالات زیاد موافق نیستم و به دنبال راه حلی برای آن بودیم که سوالات منطقه‌ای و ملی شود که بیشتر سوالات ملی مطرح شود.

لاریجانی در ادامه در خصوص ادغام وزارتخانه‌ها گفت: برای اجرای هر تصمیمی، اول باید طراحی و بعد از تصویب آن را اجرائی کرد و ما نمایندگان مجلس هم که قسم خوردیم خلاف قانون اساسی عمل نکنیم از دولت همین توقع را داریم.

وی با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه گفت: در این قانون مصوب شده که در پایان سال دوم برنامه، دولت باید تعداد وزارتخانه‌ها را کاهش دهد و ما به دولت در کوچک کردن آن کمک می‌کنیم و این اختیار هم به دولت دادیم که خودش پیشنهادهایش را برای ادغام وزارتخانه‌ها بیاورد تا در مجلس شرح وظایف را بررسی و تصویب کنیم و بعد از تصویب در مجلس این قانون اجرایی شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به ضرورت تشکیل وزارت ورزش و جوانان گفت: اکنون تصدی ریاست سازمان جوانان و یا سازمان تربیت بدنی خلاف شرع و قانون اساسی است و ادامه این روند برای آنان مشکل‌ساز خواهد شد، چرا که مجلس و شورای نگهبان رای خود را درخصوص تشکیل این وزارتخانه اعلام کرده است و هرچه زودتر باید تکلیف این وزارتخانه روشن شود.


 


صفحه پایانی شناسنامه محمد مختاری از شهدای ۲۵ بهمن ۱۳۸۹٫


 


یک اندیشکده آمریکایی با بررسی ناآرامی‌های اخیر در سوریه و موقعیت حساسی که این کشور در منطقه دارد، مدعی شد که کشورهای منطقه نظیر ایران، ترکیه، اسرائیل و عربستان همگی خواهان ادامه یافتن حکومت اسد در این کشور هستند.

به گزارش فارس، اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» در مقاله‌ای به قلم «استیون کوک» نوشت: مردم جهان در حال رسیدن به این باور هستند که سوریه و اسد محترم هستند، اما ائتلافی وجود دارد که معتقد است حکومت اسد بهتر از قبل شده است. گروه عجیبی در دنیای جدید خاورمیانه وجود دارد: اسرائیل، عربستان سعودی، ایران و ترکیه. برای اسرائیلی‌ها که اکنون سرمایه راهبردی منطقه‌ای یعنی «حسنی مبارک» را از دست داده‌اند، پیش‌بینی‌پذیری سوریه نوعی تسلی است.

به نوشته استیون کوک، نویسنده مقاله شورای روابط خارجی آمریکا، یکی از اعضای طرفدار اسد، ایران است. تغییرات در سوریه برای ایران مساله‌سازتر است. دمشق مهمترین دروازه تهران برای سیاست‌های اعراب است، مهم‌تر از همه اینکه از این طریق می‌تواند مستقیما در جریان مخاصمات عرب و اسرائیلی‌ها باشد.


 


محمد نوری زاد در وبسایت شخصی خود در سلسله گزارش هایی درباره زندانیان سیاسی اینبار درباره عماد بهاور نوشته است: عماد بهاور را در بند هفت زندان اوین دیدم . و بعدها در بند ۳۵۰ . جوانی خوش سیما ، خنده به لب، با ادب ، فهمیده، و از خانواده ای ریشه دار. با ادب که می گویم ، شما جوانی را تجسم کنید که درهمان نگاه و برخورد نخست ، سابقه ی مطولی از تواضع و انسانیت خود را بر کف دست فهم شما می نشاند.

عماد بهاور ، نمی تواند خطاکار باشد . او زندانی عصبیت ماست . زندانی ترشرویی ما . مثل این که ادب را در قفس بیاندازیم و درهای تنفس را به رویش ببندیم . عماد ، تمثیل صادقانه ی یک جوان متعهد و روشنفکر ایرانی است . جلال است . جلال آل احمد . که دست پرخاشگر ما ، او را از نیمه راه تجربه به در برده و به زندانش انداخته است .

عماد بهاور را جوانی عاشق ایران یافتم . و چه گوهری برای یک جوان ایرانی ، از همین ایران دوستی او بالاتر؟ حالا خدادوستی او بجای خود .

کاش عماد را ، و عماد ها را می فهمیدیم . کاش متواضعانه سرتعظیم در برابر او و عمادهای دیگر خود فرو می بردیم و با یک دلجویی مختصر ، آنان را به عرصه ی علم و تحصیل باز می بردیم.

زندانی بودن عماد و عمادها ، هیچ گرهی از مشکلات ما وا نمی کند . بل بر مشکلات ما ، آواری از هدر دادن استعدادهای ناب این سرزمین فرو می نشاند .

عماد بهاور یک جوان سالم و پاک نهاد است . در تقسیم بندی های سیاسی : ملی مذهبی است . که هم مسلمان است و هم کشورش را دوست دارد . گمان ندارم ملی مذهبی بودن او ، موجب غضب ما شده باشد . چرا که گویندگان " مکتب ایرانی" مگر غیر از این می گویند؟ مکتب ایرانی یعنی : اعتقاد به اسلامی که ایرانیزه شده . و از بزرگراه ملیت ما ایرانیان گذر کرده است .

صلاح ما قطعا در این است که : در برابر عماد های پاک نهاد خود زانو بزنیم و التماس کنان از آنان پوزش بخواهیم و بخاطر روزها و ماههای تلخ زندان ، روزهای رهایی و رشد را نویدشان بدهیم و آنان را بر سر بساط تحصیل علمشان باز فرستیم . چرا که ایران فردای ما ، سخت به صداقت و درستی و فهم و ادب آنان محتاج است.

==

عماد بهاور ریس شاخه جوانان نهضت آزادی ایران از جوانانی است که از فردای انتخابات راهی بازداشتگاه شد. بهاور در سال ۸۸ چهار باربازداشت شد و آخرین آن روزهای آخر اسفند ۸۸ بود که تا حال ادامه دارد.

عماد بهاور تمام سال گذشته رابی هیچ مرخصی در زندان گذراند و دست آخر بایکی از سنگین ترین احکام روبرو شد ، ده سال زندان و ده سال محرومیت از فعالیت های اجتماعی . حکم بهاور در حالی از سوی قاضی صلواتی صادر شد که در همان روزهای اول بازداشت ، بازجوی اطلاعات در تهدید خانواده گفته بود که عماد را ده سال به زندان می اندازیم و این تقارن وعده بازجو حکم دادگاه چندان اصالتی برای دستگاه قضایی باقی نمی گذارد.

جرم عماد بهاور آنگونه که دادگاه شمرده عضویت در نهضت آزادی، جلسه با سران نهضت و فعالیت بر علیه نظام عنوان شده و عماد بهاور توضیحات مبسوطی درباره رای دادگاه داده است و نشان داده که تا چه اندازه این حکم از عدالت به دور است. بهاور می گوید اگر عضویت در نهضت جرم باشد که بنابر هیچ رای دادگاه و قانونی جرم نبوده است، با این جرم چندین مجازات در نظر گرفته شده است. او روشن کرده است که آنچه دادگاه به عنوان فعالیت علیه امنیت نظام تلقی کرده چیزی نبوده جز فعالیت در ستاد ۸۸ و حمایت از نامزدی قانونی میر حسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری .


 


شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعطای مجوز تأسیس دانشگاه غیرانتفاعی به اسفندیار رحیم مشایی با عنوان ‘دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان’ موافقت کرد.

به گزارش فارس این دانشگاه که دانشگاه «جامع بین‌المللی ایرانیان» نام دارد مؤسسه‌ای غیردولتی-غیرانتفاعی بوده و بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

پیش از این نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی که انحصار صدور مجوز تأسیس مؤسسات آموزش عالی در استان تهران را در دست دارد، اقدام به صدور مجوز مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ابراز برای همسر محمد مهدی زاهدی وزیر علوم دولت نهم و مؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی رفاه برای محسن هاشمی کرده بود.

دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان یک دانشگاه غیردولتی بوده که دوره‌های آموزشی آن به صورت حضوری در تهران برگزار شده و هیچ‌گونه وابستگی به شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور که نهادی دولتی است، ندارد.

به تازگی برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در اعتراض به فرآیند تصمیم‌گیری و رأی‌گیری‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به استعفا و یا عدم حضور در جلسات آن کرده‌اند.


 


با بالاگرفتن بحث ارتباط دولت با اجنه برخی سایت های خارجی رسما دستاوردهای دولت نهم را به قدرت اجنه و غول چراغ جادو نسبت دادند!

به گزارش جهان به نقل از آزادنگار سایت آمریکایی لایو ساینس در مقاله ای ظاهرا علمی از ارتباطات گسترده رئیس جمهور ایران و اجنه پرده برداشته است.

نویسنده این مقاله با توضیحاتی درباره جادو و جادو گری و اینکه شایعه انجام چنین کارهایی در دنیای سیاست در همه جوامع چه مسلمان و چه مسیحی وجود دارد رئیس دولت ایران و نزدیکانش را به جادوگری و استمداد از اجنه متهم کرده است.

بنجامین رادفورد در این مقاله با معرفی عباس غفاری بعنوان مسئول امر اجنه در دولت اظهار می کند: “مردی به نام عباس غفاری در هنگام سرو کله زدن با ارباب رجوعی که او را ناراحت میکرده جنی ظاهر کرده تا طرف را سکته دهد!”

در ادامه این مقاله نویسنده با تشریح و توضیحات بسیاری درباره باور ایرانی ها از جن و جن گیری و قدرت های ما بعدالطبیعه با تخیلاتی قوی تر از اعتقاد به اجنه با استدلال محکم می گوید ایرانی ها به همه این گونه مسائل یقین داشته و دلایلی نیز در جهت تایید صحت مطالب یاد شده می آورد تا واقعی بودن ماجرا را برای مخاطب نا آشنا با دنیای اجنه باورکردنی سازد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به kaleme-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به kaleme@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته