-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۷, شنبه

Latest News from Kaleme for 05/07/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



با تعطیلی دومین کارخانه استحصال و فرآوری “طلا”ی کشور در “آق‌دره” شهرستان تکاب در جنوب استان آذربایجان‌غربی، بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران آن، در حال حاضر شغل خود را از دست داده‌اند و کارگران این کارخانه برای انعکاس مشکلات خود به گوش مسئولان مربوطه و رفع آنها، اقداماتی از قبیل دیدار و گفت‌وگو با مسئولان سازمان صنایع و معادن آذربایجان‌غربی، ادارات‌کل کار و امور اجتماعی و تامین اجتماعی استان، رایزنی با مسئولان کارخانه “پویا زرکان” آق‌دره و فرماندار تکاب، نامه‌نگاریهای متعدد و حتی دادخواهی از مسئولان رده‌بالای نظام را تاکنون انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، مسئولان کارخانه طلای آق‌دره، شکستگی یکی از قطعات اصلی دستگاه فعال در کارخانه را، علت تعطیلی این مشکل عنوان و اعلام کرده‌اند که این قطعه تا چهار ماه آینده تعمیر و مشکلات شغلی کارگران رفع خواهد شد.

اما برخی از کارگران و کارکنان کارخانه طلای آق‌دره تکاب، طی چند روز گذشته از انتشار شایعاتی مبنی بر تعطیلی دائمی این کارخانه یا تعدیل نیروی کار و حتی از سرگیری فعالیت کارخانه با حداقل نیروی کار خبر داده‌اند.

“علی سروی”، یکی از کارگران این کارخانه، گفت: از وقتی که خبر تعطیلی کارخانه به گوش کارگران رسید تا زمان رسمی تعطیلی، همه کارگران در تکاپوی به دست آوردن دوباره شغل خود بوده‌ و نگران چگونگی تامین معاش خانواده‌شان هستند.

وی افزود: ما از تمام مسئولان استانی و کشوری می‌خواهیم که اگر به فکر قشر کارگر هستند، نسبت به این قشر بی‌تفاوت نباشند و به وعده‌های خود در خصوص ایجاد اشتغال عمل کنند و مانع افزایش بیکاری کارگران شوند.

“حسن قربانی”، نماینده کارگران کارخانه طلای آق‌دره تکاب نیز، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: مسئولان کارخانه طلا هنگام تعطیلی‌ آن، مدت بیکاری کارگران را، موقتی و چهار ماهه اعلام کرده‌اند و در زمان تعطیلی فعالیت آنان نیز، به تمامی کارگران تعهدنامه بازگشت به کار، پس از تعمیر قطعه اصلی دستگاه فعال در کارخانه را داده‌اند.

وی یادآور شد: البته بر اساس این تعهدنامه، کلیه کارگران کارخانه طلا پس از تعمیر و راه‌اندازی دستگاه آن، بر سر کار خود حاضر خواهند شد، اما شایعاتی که در بین کلیه کارگران مبنی بر تعدیل نیروی کار بعد از به راه افتادن دوباره کارخانه وجود دارد، تمام کارگران را ناامید و ناراحت کرده است.

قربانی خاطرنشان کرد: طی این مدت کارگران بیکار شده، می‌توانند طبق ضوابط از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

بر اساس این گزارش، با توقف فعالیت کارخانه استحصال و فرآوری طلای “پویا زرکان” “آق‌دره” تکاب، فعلا بیش‌از ۲۰۰ نفر از کارگران و کارکنان آن، شغل خود را از دست داده‌اند و این میزان ۹۵ درصد کارکنان فعلی کارخانه را شامل می‌شود البته، مسئولان کارخانه از بیکاری ۳۰ درصدی کارگران خبر داده‌اند.

“عباس احمدی نیری”، مدیرعامل کارخانه فرآوری و استحصال طلای آق‌دره تکاب نیز، از وجود برخی موانع برای خرید یکی از قطعات اصلی دستگاه فعال در کارخانه طلا خبر می‌دهد و می‌گوید: چرخ‌دنده آسیاب بزرگ که به‌عنوان قلب دستگاه کارخانه عمل می‌کند، دچار نقص فنی شده است و به‌علت وجود برخی مشکلات، خرید آن از کشورهای خارجی مشکل و زمان‌بر خواهد بود.

وی افزود: تا پیش از خرید این قطعه اصلی، بخشهای آسیب‌دیده دستگاه کارخانه طلای آق‌دره به‌طور موقت تعمیر خواهد شد و کارخانه بازگشایی می‌شود.

فرماندار شهرستان تکاب نیز، از تعیین ضرب‌الاجل و مهلت ویژه ‌۲ ماهه به مسئولان کارخانه برای تعمیر و تجهیز کارخانه طلای آق‌دره خبر داد.

“محمدعلی داعی”، افزود: طی تماسها و دیدارهایی که با مسئولان کارخانه استحصال طلا انجام شده و بر اساس مصوبات کمیسیون کارگری، باید عملیات تعمیر و تجهیز قطعات آسیب‌دیده کارخانه، تا مدت دو ماه آینده صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان کارخانه طلای آق‌دره تکاب موظفند در پایان این مدت ‌۲ ماهه، حتماً فعالیت استحصال و فرآوری طلا را از سر بگیرند، افزود: با بازگشایی مجدد کارخانه طلای آق‌دره تکاب، کلیه کارگران و کارکنان بیکار شده این کارخانه، سر کار خود باز خواهند گشت.

وی از مسئولان کارخانه طلای آق‌دره تکاب خواست، نسبت به تعمیر، تجهیز و راه‌اندازی مجدد فعالیت کارخانه طلای آق‌دره تکاب، سرعت عمل و جدیت به خرج دهند.

داعی گفت: دستگاههای اجرایی تکاب به طور مستمر مسایل مربوط به کارگران کارخانه طلای آق‌دره و تحقق مطالبات آنان و ضرورت بازگشت به کار کلیه کارگران را، پیگیری می‌کنند.

فرماندار تکاب همچنین برخی شایعات پیرامون توقف دائم فعالیت کارخانه طلای آق‌دره را رد کرد و خبر تعطیلی قطعی این کارخانه را تکذیب کرد.

وی یادآور شد: کلیه شایعات مربوط به تعطیلی دائمی این کارخانه صحت نداشته و این تعطیلی موقتی بوده و با انجام تعمیرات اساسی، فعالیت آن از سر گرفته خواهد شد.

کارخانه فرآوری و استحصال طلای آق‌دره، از سال ۱۳۸۳ در ۳۰ کیلومتری شهر تکاب در جنوب استان آذربایجان‌غربی، با ظرفیت تولید سالانه ۲٫۲ تن طلای ۲۴ عیار فعالیت می‌کند که بعد از معدن “موته” اصفهان، به‌عنوان دومین معدن طلای کشور و یکی از معادن بزرگ طلای خاورمیانه محسوب می‌شود.

فعالیت معدن طلای آق‌دره در حالی متوقف شده که پروانه بهره‌برداری از این معدن در سال ۱۳۷۸ به مدت ۱۵سال صادر شده است و اجازه بهره‌برداری و استخراج از این معدن طلا، تا سه سال دیگر یعنی تا سال ۱۳۹۳ وجود دارد.


 


وزارت کشور مصر روز پنج‌شنبه اعلام کرد که حبیب العدی، وزیر کشور حکومت حسنی مبارک، به جرم پول‌شویی به دوازده سال زندان و پرداخت جریمه‌ای معادل دو میلیون و سیصد هزار دلار محکوم شده است.

در همین حال تاریخ محاکمه این وزیر سابق به اتهام قتل تظاهرکنندگان ، برای روز ۳۱ اردیبهشت ( ۲۱ ماه مه) تعیین شده است.

خبر محکومیت وزیر سابق کشور مصر در حالی منتشر شده است که روز چهارشنبه وزیر دادگستری این کشور اعلام کرد اگر مشخص شود حسنی مبارک دستور تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان را صادر کرده است، وی با مجازات اعدام روبه ‌رو خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، یکی دیگر از موارد مهم اتهامات حسنی مبارک فساد مالی و سوء استفاده از اموال و دارایی‌های دولتی است.


 


بر اثر برخورد اتوبوس با چادر اسکان مسافران در امام زاده شاه احمد استان ایلام ۱۲ نفر کشته و ۱۴ نفرمجروح شدند .

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام ، این سانحه رانندگی ساعت ۵ بامداد امروز به علت سرعت غیر مجاز و نقص فنی در ترمز اتوبوس زائران اعزامی از شهرداری خوزستان ( اهواز ) در شیب تند جاده در حد فاصل مرز ورودی دو استان ایلام و لرستان رخ داد .

در این سانحه رانندگی ۱۲ نفر از زائران آستان مقدس امام زاده شاه احمد ( ع ) که مشغول استراحت شبانه بودند کشته و چهارده نفر نیز به شدت آسیب دیدند .

مصدومان این سانحه رانندگی با توجه به نوع و شدت جراحت با قید فوریت برای مداوا و درمان به بیمارستان های شهرستان های پل دختر ( امام خمینی ) و اندیمشک ( امام علی علیه السلام ) اعزام شدند .


 


فرارو نوشت: بهای نفت خام در بازارهای جهانی ده درصد کاهش یافت و نفت خام آمریکا به زیر بشکه ای یکصد دلار رسید.

کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی به هجوم پیش بینی نشده دلالان برای فروش و افزایش ناگهانی عرضه تعدادی از کالاهای اساسی نسبت داده شده است که تنزل سریع قیمت این اقلام را در پی آورد از جمله بهای کاکائو و برخی از فلزات به خصوص مس و نقره در بورس های کالا به شدت تنزل کرد.

در مورد علت این تحولات نظرات متفاوتی ابراز شده است.

بعضی از کارشناسان گفته اند که انتشار آمار بیکاری در آمریکا، که بیش از ارقام پیش بینی شده بود، باعث نگرانی در این زمینه شده است که احیای اقتصاد آن کشور، و در نتیجه، رشد مجدد اقتصاد جهانی هنوز دور از دسترس است.

به نظر این کارشناسان، تقاضای صنایع برای مواد اولیه در آینده نزدیک رشد چندانی نخواهد داشت.

به نظر گروه دیگری از ناظران، تنزل ناگهانی بهای نفت و مواد اولیه دیگر ناشی از واکنش طبیعی بازار نسبت به سرعت قیمت در هفته های اخیر بوده است.

به گفته آنان، اقدام سرمایه گذاران عمده برای تصحیح شرایط بازار باعث نگرانی سرمایه گذاران کوچک و هجوم آنان برای فروش کالا شد.


 


میرحسین:سوال مردم این است که آیا روش و سیره دولتمردانی که ادعای مسلمانی و اسلام دارند و دروغ می گویند با سیره فاطمه زهرا که یکی از القاب ایشان صدیقه است یعنی صداقت کوچکترین سازگاری را داشته است؟دیدار با مدرسین و طلاب


 


مادر نمیر، مردن برای تو زود است و یتیمی برای ما زودتر. ما هنوز کوچکیم، از آب و گل در نیامده ایم، هنوز سرهایمان طاقت گرد یتیمی ندارد.

نهال تا وقتی نهال است احتیاج به گلخانه و باغبان دارد، تاب سوز و سرما و باد و طوفان را نمی آرد، و ما از نهال کوچک تریم و از غنچه ظریف تر .

اما نه، نمان. برای محافظت از ما نمان، برای اینکه از ما مراقبت کنی. تو خود اکنون نیاز به تیمار داری. بمان برای اینکه ما ترا بر روی چشم های خود مداوا کنیم.

تو اکنون به کشتی نجات طوفان زده ای می مانی که به سنگ کینه جهال غریق شکسته ای و پهلو گرفته ای. بمان برای اینکه ما بی مادر نباشیم. بمان برای اینکه ما مادری چون تو داشته باشیم.

می دانم که خسته ای. می دانم که مصیبت بسیار دیده ای، زجر بسیار کشیده ای، غم بسیار خورده ای و می دانم که به رفتن مشتاق تری تا ماندن و به آنجا دلبسته تری تا اینجا.

اما تو خورشیدی مادر! بمان! به خفاشان نگاه نکن، این کوری مسری و مزمن دلت را مکدر نکند. تو به خاطر همین چند چشم که آفتاب را می فهمند بمان. می دانم که تو به دنبال چشمی برای دیدن و دلی برای فهمیدن گشتی و نیافتی.

من با چشم های کودکانه خود شاهد بودم که تو با آن حال نزار سوار بر مرکب می شدی و به همراه پدرم علی و دو برادرم حسن و حسین شبانه بر در خانه های تک تک مهاجرین و انصار می رفتید و آنها را به دریافتن حقیقت دعوت می کردید:

«ای گروه مهاجرین و انصار! خدا را، پیامبر را و وصی و دخترش را یاری کنید. این شما نبودید که با پیامبر بیعت کردید و عهد بستید که فرزندان او را به مثابه فرزندان خود بشمارید؟ هر ظلمی را که بر خاندان خود نمی پسندید بر خاندان رسول هم نپسندید؟ اکنون اگر مردید به عهد خود وفا کنید»

اما مرد نبودند، به عهد خود وفا نکردند، بهانه آوردند …

برگرفته از «کشتی پهلو گرفته»

اثر سید مهدی شجاعی


 


کلمه:خانواده های زنذانیان سیاسی زن در زندان رجایی شهر که به تازگی به زندان قرچک ورامین منتقل شده اند می گویند که این زندان کهریزکی دیگر است .گفته می شود که به زودی زندانیان سیاسی زن در اوین نیز به قرچک ورامین منتقل خواهند شد.

طبق خبرهای موثق رسیده به کلمه، این زندانیان زن در تماس های تلفنی با خانواده هایشان اعلام کرده اند این زندان کهریزک دیگری است که در آن به زندانیان حتی آب و غذا به موقع داده نمی شود و مسوولان زندان هر زمان دلشان بخواهد به زندانیان غذا می دهند .آب این زندان نیز در بیشترین ساعات روز قطع است .

این زندانیان گفته اند روز گذشته وقتی به این شرایط اعتراض کرده اند، ماموران زندان با باتوم آنها را کتک زده اند که این ماجرا موجب شکستن ناخن چند تن از این زندانیان شده است .

زندانیان این زندان شرایط این زندان را با یک” مرغدانی “مقایسه کرده و گفته اند اگر این شرایط تا فردا پایان نیابد و این زندانیان به زندان دیگری منتقل نشوند و یا به وضعیت شان رسیدگی نشود دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد.

شبنم مددزاده و جمع دیگری از زندانیان سیاسی زن در رجایی شهر از جمله زندانیان انتقال یافته به زندان قرچک هستند.این زندان همچون زندان کهریزک در حاشیه تهران واقع است و با توجه به وضعیت نامناسب و نگهداری زندانیانی با جرایم سنگین از قبیل اعتیاد و توزیع مواد مخدر، سرقت و تخلفات اجتماعی، شرایط سختی را برای زندانیان سیاسی که به آنجا منتقل می شوند به وجود می آورد.

خانواده های زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر نیز پیش از این با انتشار نامه‌ای نسبت به شرایط دهشتناک و غیرانسانی موجود در بند زنان زندان رجایی شهر اعتراض کرده بودند ، اما به جای رسیدگی به این شرایط اکنون این زندانیان به زندانی به مراتب بدتر از زندان رجایی شهر منتقل شده اند ، زندانی که استانداردهای لازم برای زندانی کردن افراد را ندارد و به بازداشتگاه کهریزک شباهت دارد.

آنها در این نامه نوشته بودند : «طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها و قوانین موجود، مسئولیت جان زندانی، با سازمان زندانها و تمامی نهادهای مرتبط با‌ آن است، در زندان رجایی‌شهر کرج، تنها چیزی که ارزش نداشت جان آدمیزاد بود. دسترسی به امکانات پزشکی و بهداری در این زندان به شدت محدود بوده و در مواردی غیرممکن بود. زندانیان در صورت ابتلا به بیماری، نه تنها از سوی تیم پزشکی مستقر در زندان مورد معالجه قرار نمی‌گرفتند بلکه در مواردی به بخش قرنطینه منتقل می‌شده تا خودشان بهبود پیدا کنند.»

آنها در این نامه از ریاست قوه قضاییه ، صادق لاریجانی پرسیده بودند :«آیا هدف از تبعید زندانیان سیاسی و به خصوص زنان به زندان​های خارج از محل زندگی​شان، ایجاد شرایطی برای مرگ تدریجی آنان است؟ آیا قصد دستگاه قضایی بر این است که این افراد پس از بازگشت دوباره به جامعه، دچار بیماری‌های مختلف جسمی و روحی باشند و هرگز در قامت یک انسان سالم به جامعه بازنگردند؟ زنان و دختران محبوس در تبعیدگاه​ها نیز، مادران امروز و فردای جامعه هستند، آیا آنچه در در این زندان​ها بر عزیزان ما می‌گذرد، نادیده گرفتن جزئی‌ترین اصول انسانیت نیست؟»

آنها تاکید کرده بودند :«هیچ​گونه اطلاعی از سرنوشت عزیزان شان ندارند و تصور انتقال آنان به زندانی بدتر از زندان رجایی​شهر، بر نگرانی​های آنها افزوده است. »

اکنون این تصور خانواده ها به واقعیت پیوسته است و عزیزان شان به زندانی که به بازداشتگاه کهریزک شباهت دارد منتقل شده اند آیا این زندان مانند کهریزک قربانیان جدیدی خواهد گرفت ؟


 


براساس اطلاعات به دست آمده متوسط اجاره بها به همراه ودیعه مسکن در بهار ۱۳۸۹ معادل ۹۰ هزار ریال در متر مربع و این میزان در تابستان ۱۳۸۹ معادل ۹۸ هزار ریال بوده است که نرخ رشدی معادل ۸٫۹ درصد رشد داشته است.

وزارت مسکن و شهرسازی اعلام کرد که براساس آمارهای مرکز آمار ایران، اجاره بها در تابستان سال ۱۳۸۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۸۸ معادل ۱۲٫۶ درصد افزایش یافته، ضمن اینکه قیمت مسکن در همین مدت با کاهش مواجه شده است.

به گزارش مهر، وزارت مسکن در گزارشی اعلام کرد: براساس آمارهای مرکز آمار ایران متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در زمستان سال ۱۳۸۸ درمناطق بیست و دوگانه شهر تهران معادل ۱۶ هزار و ۷۵۵ ریال بوده که این میزان برای فصل بهار و تابستان سال ۱۳۸۹ به ترتیب به ۱۶ هزار و ۵۸۹ و ۱۶ هزار و ۹۱۹ ریال رسیده است.

همچنین میزان نرخ رشد قیمت در بهار ۱۳۸۹ نسبت به زمستان، ۱۳۸۸ کاهشی معادل یک درصد را نشان می دهد. از سویی قیمت مسکن در تابستان ۱۳۸۹ نسبت به بهار ۱۳۸۹، ۲ درصد افزایش داشته و تغییرات سالانه قیمت مسکن در تابستان ۱۳۸۹ نسبت به تابستان ۱۳۸۸ به میزان ۵٫۹ درصد بوده است. بنابراین براساس قیمت واقعی، قیمت مسکن کاهش داشته است.

در این دوره حجم معاملات انجام شده در شهر تهران دارای روند صعودی قابل توجهی بوده است بطوریکه با افزایش ۱۱٫۵ درصدی حجم معاملات مسکن در تابستان ۱۳۸۹ نسبت به بهار ۱۳۸۹ مواجه بوده ایم.

براساس این گزارش سطح قیمتها در مناطق مختلف شهر تهران متفاوت بوده بطوریکه قیمت در مناطق شمالی بیش از ۲ برابر مناطق جنوبی شهر بوده است. اما نکته قابل توجه ثبات قیمت بیشتر در مناطق شمالی شهر است بطوریکه قیمت در برخی از مناطق رشد منفی را تجربه کرده است.

اجاره بهای مسکن در شهر تهران

هر چند اطلاعات ثبت شده از حجم مطالعات اجاره بهای مسکن در سامانه اطلاعات املاک و مستغلات کشور بسیار کم است اما براساس اطلاعات به دست آمده متوسط اجاره بها به همراه ودیعه مسکن در بهار ۱۳۸۹ معادل ۹۰ هزار ریال در متر مربع و این میزان در تابستان ۱۳۸۹ معادل ۹۸ هزار ریال بوده است که نرخ رشدی معادل ۸٫۹ درصد رشد داشته است. براساس آمارهای ارایه شده نرخ رشد سالانه اجاره مسکن در تابستان ۱۳۸۹ نسبت به تابستان ۱۳۸۸ معادل ۱۲٫۶ درصد است.

قیمت زمین در شهر تهران

براساس اطلاعات سامانه مدیریت اطلاعات املاک و مستغلات کشور تعداد معاملات صورت گرفته و یا ثبت شده در سطح شهر تهران بسیار کم بوده و به دلیل نقصان آماری، ارائه یک متوسط قیمت که بیان کننده اطلاعات متوسط شهر یا منطقه باشد را با مشکل موجه کرده است. با این حال بررسی روند قیمت ها نشان می دهد که قیمت زمین در شهر تهران با روند قیمت مسکن همخوانی بسیار زیادی دارد.

قیمت مسکن در مراکز استانهای کشور

براساس این گزارش متوسط قیمت یک مترمربع مسکن در سطح کشور براساس متوسط حسابی قیمت ها در بهار ۱۳۸۹ معادل ۶ هزار و ۹۶۲ ریال و در تابستان همان سال در سطح مراکز استان ها معادل ۶ هزار و ۸۷۷ ریال بوده است که نشان دهنده ثبات نسبی قیمت ها در سطح مراکز استان های کشور است.

آمارها نشان می دهد دامنه قیمت ها در سطح مراکز استانی در تابستان ۱۳۸۹ بسیار متفاوت است بطوریکه بالاترین متوسط قیمت مربوط به تهران و معادل ۱۶ هزار و ۹۱۹ ریال و کمترین متوسط مربوط به ساری و معادل ۵ هزار و ۲۸۲ ریال بوده است.


 


وضعیت جسمی فعال کارگری منصور اسانلو به حدی به وخامت گراییده که مسئولین زندان گوهردشت ناچار به انتقال او به یکی از بیمارستانها شدند.

به گزارش سایت خبرنگاران سبز،، دلیل انتقال این فعال کارگری ناراحتی حاد قلبی اعلام شده و او در حال حاضر در بیمارستان بستری می باشد. تا به حال چندین بار این فعال کارگری به دلیل فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی و تشدید ناراحتی قلبی اش به بیمارستان منتقل شده است.

منصور اسانلو آخرین بار به مناسبت روز جهانی کارگر اقدام به انتشار رنج نامه ای کرد و در آن رنجنامه به شرایط و وضعیت حاد جسمی اش و همچنین فشارهای غیر انسانی و قرون وسطایی که علیه او و هم بندیانش روا داشته می شود اشاره کرده بود.

بازجویان وزارت اطلاعات با نگه داشتن زندانیان سیاسی که در شرایط حاد جسمی در زندان بسر می برند و عدم درمان جدی آنها سعی در حذف فیزیکی و زجر کش کردن آنها را دارند. آخرین موردی که بازجویان وزارت اطلاعات با روا داشتن درد جانکاه و عدم درمان که نهایتا منجر به زجرکش کردن او بر آمدند زنده یاد محسن دگمه چی بود.

در حال حاضر تعدادی از زندانیان سیاسی چون ماشالله حائری،شیرمحمد رضایی، محمد صدیق کبودوند، کبری بنازاده امیرخیزی، فرح واضحان، عیسی سحر خیز، محمد رونقی ملکی و ده ها زندانی دیگر در چنین شرایطی بسر می برند


 


براساس اظهارات یک عضو کمیسیون اقتصاد مجلس، اقتصاد کشور با رکود جدی مواجه شده اما متاسفانه دولت نمی‌خواهد این رکود را باور کند.

به گزارش خبرآنلاین جشمید انصاری تصریح کرد: «دولتی‌ها خواهان پذیرفتن رکود اقتصادی کشور نیستند و آنها بر این باورند که با اعلام کردن وضعیت خوب اقتصادکشور می‌توانند عملا وضعیت اقتصاد را بهبود ببخشند. در صورتی که برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست‌های مناسب است که می‌تواند اقتصاد کشور را از حالت رکود در بیاورد.»

وی با اشاره به افزایش چک‌های برگشتی در کشور متذکرشد: «تولیدکننده و بازرگانی پیدا نمی‌شود که خواهان بدحساب شدن در بازار شود مگر آنکه تنگناهای اقتصادی مانعی برای عدم پرداخت به موقع معوقات آنان شود. بنابراین باید در ابتدا تلاش شود تا این موانع برطرف شوند.»

به گفته انصاری، زمانی که وضعیت اقتصادی در کشور به درستی نباشد و بسیاری از تولید کنندگان توان به فروش رساندن تولیدات خود را نداشته باشند و مصرف‌کنندگان نتوانند منابع مورد نیاز برای خریدهای خود را فراهم کنند به طبع منابع پیش‌بینی شده به موقع تامین نخواهد شد و تعهدات مالی فعالین بازار انجام نخواهد شد.

انصاری نکته دیگری را هم به عنوان یکی از علل اصلی افزایش نرخ چک‌های برگشتی در کشور می‌داند و تاکید دارد: «متاسفانه در سیستم بانکی ما در افتتاح حساب‌های جاری و تحویل دسته چک به مشتریان هیچ نوع اعتبار‌سنجی و ضابطه‌ای لحاظ نمی‌شود به گونه‌ای که براحتی می‌‌توان با مراجعه به بانک‌های مختلف صاحب دسته چک شد.»

این عضو کمیسیون اقتصاد افزایش چک‌های برگشتی را به ضرر افزایش سرمایه‌گذاری در کشور دانست و افزود: «تولید‌کنندگان برای به فروش رساندن کالاهای خود بازار مطمئنی ندارند بنابراین این بحث بسیار موثر در امر سرمایه‌گذاری است.»

وی معتقد است شرایط فعلی و افزایش روز به روز چک‌های برگشتی به مناسب نبودن وضعیت اقتصادی کشور بر می‌گردد چرا که در حال حاضر کشور در یک رکود اقتصادی به سر می‌برد.


 


رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روزانه ۳ هزار تخلف در فضای مجازی کشور ثبت می‌شود.

به گزارش آنا، عیسی زارع‌پور در نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: روزانه ۳ هزار تخلف در فضای مجازی کشور ثبت می‌شود که در صورت عدم رعایت این سایت‌ها فیلتر خواهند شد.

از سوی دیگر خبرگزاری شبستان در همین روز از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این مهم خبر داد.

بر همین اساس به نظر می‌رسد مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در اجرای پروژه شبکه ملی فرهنگ در سال گذشته ناکام مانده است، این بار قصد دارد تا به بهانه ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی حرکت جدیدی را در مسدود‌سازی پایگاه‌های اینترنتی شروع نماید.

لازم به ذکر است سایت‌های خبری تحلیلی چندی پیش در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برخوردهای سلبی و تهدید‌آمیز مسئولان مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با پایگاه‌‌های اینترنتی اعتراض کرده بودند که در همین راستا مسئولیت ساماندهی کلیه پایگاه‌های اینترنتی به معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه واگذار شد اما به نظر می‌رسد مسئولان مرکز قصد دارند همچنان به ادبیات تهدید‌آمیز خود در برابر پایگاه‌های خبری ادامه دهند.


 


بدنبال بازگشت بهزاد نبوی به زندان اوین، شب گذشته عده ای به خانه وی حمله و کتاب و جزوه و مدارک وی را بردند.

به گزارش جرس، شب گذشته پانزده نفر از نیروهای امنیتی با حمله به خانه بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، به جستجو پرداخته و کتابها، جزوات، کیس کامپیوتر، دست نوشته ها و کلیه مدارک وی را با خود بردند.

بهزاد نبوی با حدود هفتاد سال سن و ناراحتی های جسمانی ناشی از سالها شکنجه در زندان های قبل و بعد از انقلاب، به اوین فرا خوانده و به بند دو الف منتقل شد.

این فعال جنبش سبز، در تاریخ ۲۳ خرداد ماه ۱۳۸۸ و یک روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و روانه زندان اوین شد.

وی در دادگاه بدوی به ۶ سال زندان محکوم شد و در دادگاه تجدیدنظر حکم بهزاد نبوی به ۵ سال زندان مبدل گردید.

وی که از شاکیانِ پروندۀ یکی از سردارانِ مداخله گرِ سپاه در انتخابات است، مدتی پیش از زندان اوین برای مرخصی استعلاجی آمده بود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به kaleme-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به kaleme@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته