-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۷, سه‌شنبه

Latest News from Iran Free for 05/17/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سرعت اینترنت در ایران از همه جای دنیا کمتر استآزادی بیان- براساس داده هایی که موسسه نت ایندکس اخیرا منتشر کرده است از بین ۱۶۸ کشور مورد بررسی در جهان، ایران از نظر سرعت اینترنت رتبه آخر یعنی صد و شصت و هشتمی را کسب کرده است.

در این بررسی که در یک ماه گذشته به عمل آمده است متوسط سرعت اینترنت (برای دانلود کردن) در کل کشور ۰٫۴۹ مگا بیت در ثانیه بوده است که بطور متوسط ده برابر کمتر از سرعت اینترنت از تمام کشورهای منطقه و همسایه ش بوده است.

بیشترین سرعت اینترنت در شهرهای کرج، شیراز و قم و کمترین آن به طور متوسط در یزد بوده است. در این بررسی همچنین شرکت ندا رایانه که یکی از بزرگترین عرضه کنندگان اینترنت در کشور است از نظر میزان سرعت در جایگاه پنجم است.

اطلاعات مربوط به ایران در صفحه نت ایندکس

ایران هم اکنون یکی از معدود کشورهای جهان است که بطور عام عرضه اینترنت در آن از طریق دایل اپ انجام می شود، این در حالی است که عرضه اینترنت پر سرعت و خطوظ ای دی اس ال تنها منحصر به برخی از افراد و شرکت ها است و از دسترس همگان خارج است.

دولت جمهوری اسلامی از پایین نگه داشتن سرعت اینترنت به عنوان ابزاری برای گسترش سرکوب و خفقان و ممانعت از دسترسی مردم به اخبار و اطلاعات استفاده می کند و گاه در مواقع بحرانی دسترسی به اینترنت را بطور کلی در سطح برخی از شهرها از جمله اینترنت دچار اختلال شدید کرده یا تقریبا مسدود می کند.

در اوایل سال جاری شایعه ای مبنی بر آماده شدن پروژه اینترنت ملی یا اینترانت توسط برخی از مدیران وزارت ارتباطات مطرح شد که هنوز در این باره اطلاعات جدیدی منتشر نشده است.

در همین حال دولت آمریکا مشغول کار بر روی طرحی است که دسترسی به اینترنت بدون سانسور را از طریق دیش های ماهواره ای برای شهروندان ایرانی فراهم می کند.

گزارش نت ایندکس حاکی است که متوسط سرعت اینترنت در جهان بالغ بر ۸٫۷۱ مگا بایت بر ثانیه است. جمهوری اسلامی در کنار برخی از رژیم های دیکتاتوری دیگر در جهان از جمله دشمنان اینترنت به شمار می رود.

 

مطالب مرتبط:

فیس بوک آتش انقلاب مصر را روشن کرد
دیکتاتوری دیجیتال: یوگنی ماروزوف
بازی موش و گربه کاربران اینترنت و دولت ایران
کاخ سفید در سردرگمی
نگاهی به وضعیت آزادی بیان و روزنامه نگاران در ایران

نقل و بازانتشار مطالب و محتوای سایت آزادی بیان تنها با ذکر منبع مجاز است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranfree-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranfree@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته