-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۹, پنجشنبه

Latest News from Emrooz for 05/18/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



آقای خاتمی باز با دل امیدوارش آمده است به میدان، می ترسد، نه از ماشین نفرت و افترا که نزدیک دو سال است دمی از شلیک باز نمی ایستد و او و یارانش را بمباران می کند، بلکه از آسیب این همه بی اخلاقی، از درگیر شدن افراطیون با هم، از به هم ریختن نظم، از این همه بی هوائی در تهییج مردمان. او بزرگوارتر از آن است که حتی در دل بگوید همین است سزای کسانی که با اصلاح طلبان چنان جفا کردند، وطن دوست تر از آن است که دلش خنک شود از وضع امروز رقیبان تندرو. آقای خاتمی به عنوان یک عالم دین و دین باور ترسش افزون می شود وقتی می بیند ماشین نفرت هر صبح به نام دین روشن می شود و شلیک آغاز می کند. شلیک های خود را درد دین نام می نهد و هدف هم فقط کسانی هستند که حقیقت را فدای مصلحت تعیین شده توسط قدرت نمی کنند.

پریروز آقای جوانفکر مدیر روزنامه ایران و خبرگزاری دولت، در سرمقاله آن روزنامه به منقدان دولت پند داده بود که از این همه تهمت ناروا و افتراهای نادرست دست بردارند. او با نقل چند نمونه خبر که با قید "شنیده شده است" و "گفته می شود" در ستون های ویژه برخی روزنامه ها آمده، نشان داده بود که مقصودش کدام نوشته هاست. با خواندن این مقاله پندآموز ساده ترین کار این است که آدمی رو به سوی آسمان بگوید الهی شکر. و به یاد خود آورد که در این پنج ساله همین تیم آقای جوانفکر، که از همه عزل ها تا به حال جان به در برده، چه کردند با آبروی دیگران. همان ها که امروز از افترا به فغان آمده و گلایه دارند. اما این تنها واکنشی نیست که بعد از خواندن پندآموزی آقای جوانفکر به آدمی دست می دهد.

در پای یک گزارش درباره سخنان پریشب آقای احمدی نژاد در مونولوگ تلویزیونی اش، ده ها کامنت هست، وحشت افزاست این همه دشنام از سوی کسانی که تا پریروز وی را معجزه هزاره می خواندند و سرباز امام زمان می شمردند و همه کارش شیرین و خدائی بود. می توانست باعث انبساط خاطر شود و دل کسانی را که پنج سال است از زبان این دولتمردان در امان نبوده اند خنک کند و به یادمان آورد که همین ها به محض فتح سعدآباد چه ها نثار پیشینیان کردند و سرانجام هم چه جشنی گرفتند برای تشکیل دادگاه نمایشی صد نفره اصلاح طلبان - که سعید مرتضوی با تقلید از سبک دادگاه های استالین بر پاداشت. آن ها که همین روزنامه دولت را به نشریه ای زرد تبدیل کردند و به چیزی و کسی رحم نکردند، حتی وزیران کابینه و امضا کنندگان میثاق نامه، در فردای عزل.

رییس جمهور که مصاحبه مانند تلویزیونی اش نشان داد تا چه اندازه افسرده است [و این همان حالی است که پیش بینی شده بود] با آهنگی ملتمس گفت به خدا خوب نیست تهمت زدن، آخر مگر دنیا چقدر ارزش دارد. آقای احمدی نژاد اگر وسیله داشت که صدای بینندگان را بشنود و اگر علاقه ای به این شنیدن داشت به گوشش می رسید که هزاران نفر می گفتند عجب. از کی چنین شده است که تهمت گناه است.

معلم اخلاق دولت [حجت الاسلام تهرانی] در نواری که همه جا هست، ادعا می کند دو بار گریه آقای احمدی نژاد را دیده که یکی موقعی بوده که وی را متهم کرده اند که یهودی است. با شنیدن این نوار گیجی غریبی به شنونده دست می دهد. کسی که چنان آسان پنج سال است دروغ می گوید و افترا می زند چقدر باید خودمحور و خود شیفته باشد که به تهمتی چنین به گریه افتد. یهودی بودن اجداد آدمی که جرم و گناه نیست. چنان که پدربزرگ یکی از مراجع حاضر قم، یهودی بوده است. اما یکی از آقای احمدی نژاد بپرسد دادن خبر به جوش آمدن غیرت ایشان از نحوه ملاقات شیراک و آقای خاتمی چه. خبری که عکس ها نشان داد هم اصلش دروغ بوده است و هم تاثر ناشی از آن. جاسوس خواندن اعضای هیات مذاکره گر هسته ای و سفیر سابق چه. کاری که تنها در اوگاندای ایدی امین سابقه داشت. چنان که عزل وزیر خارجه ای در حال ماموریت هم قبلا فقط توسط ایدی امین سابقه داشت که از قضا آن وزیر خارجه را [مانکن سابق دنیای مد که از اساس انتصابش مساله بود] کشت و داد پختند و آبگوشت آن را به خورد اعضای کابینه داد تا بدانند نادیده گرفتن میثاق چه عقوبتی دارد.

اما این حکایت فرد است و عیب و ایرادهای انسان بی مقدار با صدها عقده درمان نشده، وقتی پای جامعه در میان است و مصلحت جامعه ای و مردمانی، به گمانم جای آن دارد که به گفته معلم اخلاق کمی اندیشه کنیم و خوشحال نشویم اگر با هم چنین می کنند. مجلسیان اگر راست می گویند از اهرم های قانونی مجلس بهره گیرند، اعتبار گم شده را به قوه مقننه برگردانند. گویندگان اگر نمی هراسند امکان دهند قضات مستقل پرونده دولتمردان منصوب را بررسی کنند. گشودن پرونده معاملات بزرگی که می گویند و می نویسند که در آن میلیاردها تومان جا به جا شده، باید در عدلیه صورت پذیرد نه صفحات روزنامه هائی با مصونیت آهنین و یا رسانه هائی بدون صاحب.

سخن کوتاه و آسانم این است که اصلاح طلبان را اگر چالشی هست با آقای احمدی نژاد و دولت کنونی، بر سر یک فرهنگ و مهم تر از آن بر سر سرنوشت این ملک است، دعوای شخصی نیست. اگر فرصتی که دعوای اخیر و جنگ دو دسته از یک جناح ایجاد کرده، موجب شود یک بخش از جامعه سیاسی ایران بیاموزند که افترا بد است و سوءاستفاده از امکانات عمومی برای جنگ های حقیر و منافع گروهی گناه است، دریابند تهمت شنیدن آدمی را به گریه می اندازد، خود اتفاق مهمی است. این اتفاق مهم است، چرا که جناح راست عادت سخیفی را که از دوران انقلاب و در همان شش ماه آزادی بدون نظارت مطبوعات آشکار شد، در این سی و دو سال ترک نگفته است. در روزهای منتهی به انقلاب هر نوع خیال پردازی علیه حکومت پیشین مجاز بود و هیچ گناهی نداشت حتی جزئی از انقلابی گری محسوب می شد. در آن زمان یک حزب قدیمی این رفتار را به عنوان "جنگ نرم با ضد انقلاب" تئوریزه کرد و یک گروه چریکی هم به بهانه این که امکانات عادلانه تقسیم نشده، برای جبران ضعف امکانات خود، مفید دانست قصه پردازی و شایعه سازی و چاپ و انتشار تهمت را.

در این نوشتار روی سخن بیشتر نسل جوان اصلاح طلبانی است که هدفشان ارتقا و سلامت جامعه ایران است. به گمانم به خود باید گفت هر نوع مشارکت جامعه مدرن و آماده رهائی در عادات سخیف کهنه لمپنی موجود در جنگ اخیر وهنی است برای سبزاندیشان و در آن هیچ سودی برای جنبش متصور نیست. هر نوع شرکت در بازی افترا و بی حیثت کردن رقیب، بدان معناست که هنوز مفهوم اخلاق سیاسی را نمی شناسیم و هنوز خطرناکیم برای آینده و سلامت جامعه مان. اگر از اهل اصلاح مقالاتی صادر شود مثل اعلام کشف جاسوسی محمود احمدی نژاد و رحیم مشائی، به همین یک نشانه می توان گفت تفاوتی با سعید تاجیک و حاجی حدادیان در بین نیست گرچه ممکن است زبان شیک تر و اتوکشیده تر باشد.

دیروز آقای خاتمی گفت برای ایران می ترسد، و پیداست سخت می ترسد. به گمانم از آن می ترسد که می بیند چگونه در رقابت ها بر سر قدرت، اخلاق فراموش شده است، و این خدشه دار شدن روح ایرانی ماست. دقت در کشمکش این روزها نشان می دهد رجز های این جنگ به زبان امروز نسل جوان و نوگرای ایران نیست، ابزار و مصالحی که در این جنگ به کار می رود برای نسل فردا کاملا ناشناخته است. گرچه مقصد و مقصودشان پیداست.

تا کسی را برای چند ساعت بازداشت می کنند داستان هائی از قول وی می بافند و بر زندگی نامه دستگیرشده می افزایند، نام هائی از زبان وی ردیف می کنند که زندانی روحش خبر ندارد. همان کاری که در ده سال گذشته با صدها و بلکه هزاران تن از اصلاح طلبان و صلح دوستان کردند. این کردار سخیف را که قبلا کراهت آن به اثبات رسیده، اصلاح طلبان نباید بپذیرند، ادعاهای دو بخش جناح راست علیه یکدیگر نباید دستمایه تحلیل و تفسیر هیچ اصلاح طلبی قرار گیرد. سخن آقای جنتی در باب بابی بودن "جرگه انحرافی" نزدیک به دولت، همان قدر نازل و کثیف است که چمدان پولی که مدیر سیا آورده بود به تهران و بین روزنامه نگاران تقسیم کرد. گرچه این بار هدف جنگ کثیف زندانبانان و بازجویان صد ها اصلاح طلب است اما به گمان من باید از شیرینی نقل این تهمت ها گذشت. هیچ معادله ای نباید بر اساس این مدعیات برقرار کرد و هیچ تحلیلی را بر این داده ها بنا نهاد.

ورنه به معنای آن است که به قواعد یک بازی کثیف تن داده ایم.


 


تقی رحمانی، روزنامه‌نگار و فعال ملی مذهبی که تنها دو روز از آزادی‌اش از زندان می‌گذشت، دیروز برای ساعاتی بازداشت و بار دیگر آزاد شد.

رحمانی روز یکشنبه پس از سه ماه بازداشت با وثیقه‌ای ۱۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد اما روز سه‌شنبه بازداشت شد.

به گفته همسرش، او ساعاتی بعد دوباره آزاد شده است.


 


دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی، با ذکر این نکته که تا کنون بیش از هفت گزارشگر موضوعی حقوق بشر را پذیرفته‌ایم و این رقم بالایی است، گفت: همچنان بر موضع سابق خود یعنی دعوت عام از همه گزارشگران باقی هستیم و مشکلی با آمدن آنها به ایران نداریم، اما اشکالاتی به مکانیزم گزارشگری داریم که مثلا یکی از آنها نبود استحکام حرفه‌ای و غیرفنی بودن آن است.

محمدجواد لاریجانی در دیدار آکیو می‌جیما سفیر ژاپن در امور سازمان ملل، همکاری‌های دوجانبه حقوق بشری میان کشورها را یکی از راه‌های مقابله با آفت‌های موجود در حوزه مسائل حقوق بشری دانست و با بیان اینکه در حوزه مسائل حقوق بشر در مجامع بین‌المللی آفت‌هایی نمایان شده است، اظهار کرد: یکی از این آفت‌ها که باعث بی‌اعتمادی جهانی نسبت به شعارهای حقوق بشری می‌شود، سوء‌استفاده سیاسی از این مقوله و برخورد گزینشی و تحت فشار قرار دادن کشورهای مستقل است.

دیپلمات سابق جمهوری اسلامی همچنین مدعیِ "وضعیت بسیار خوب همکاری‌های فنی و حرفه‌ای ایران با شورای حقوق بشر و دفتر کمیساریای عالی" شد و افزود: موضع ایران در قبال مکانیزم گزارشگری شورای حقوق بشر به‌ویژه در خصوص یوپی‌آر، حمایتی و مثبت است اما باید با به‌کارگیری روش‌های شفاف و دقیق اجازه ندهیم مکانیزم گزارشگری به یک تریبون تبلیغاتی برای وارد کردن فشار به کشورها تبدیل شود.

لاریجانی در ادامه با ذکر این نکته که ایران تا کنون بیش از هفت گزارشگر موضوعی را پذیرفته و این رقم بالایی است، گفت: ایران همچنان بر موضع سابق خود یعنی دعوت عام از همه گزارشگران باقی است و مشکلی با آمدن آنها به ایران ندارد. با این همه، ما اشکالاتی به مکانیزم گزارشگری داریم که مثلا یکی از آنها نبود استحکام حرفه‌ای و غیرفنی بودن آن است.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در تشریح این اشکال گفت: مثلا اگر گزارشگری به ایران سفر کند و بگوید من دویست اتهام را می‌خواهم بررسی کنم ولی سه روز بیشتر در ایران اقامت نمی‌کنم و در هر روز نیز چند ساعت را به این کار اختصاص می‌دهم، مشخص است که این مکانیزم از استحکام لازم برخوردار نبوده و بسیار غیرحرفه‌ای است و طبیعی است که این راه و رسم بررسی مشکلات نمی‌تواند چیزی به دقت مکانیزم‌های بین‌المللی اضافه کند.

وی در ادامه به سفیر ژاپن در سازمان ملل گفت: ما توصیه می‌کنیم گزارشگری در نهایت دقت صورت پذیرد تا هرگونه شائبه از مکانیزم‌های حقوق بشر در مجامع بین‌المللی دور شود.

مشاور رییس قوه قضاییه در امور بین‌الملل اظهار کرد:ما در هر زمان و بدون هیچ دغدغه‌ای حاضر به همکاری‌های بین‌المللی هستیم چرا که اولا به نظام قضایی خودمان اطمینان کامل داریم و ثانیا اگر متوجه ضعف یا نقصی در آن شویم، پیش از هرکسی خودمان اقدام به اصلاح آن می‌کنیم. به همین دلیل تفاوت بین گزارشگری حرفه‌ای و تبلیغات سازمان‌یافته و جوسازی را به‌خوبی می‌دانیم.


 


بدنبال بیماری عزت الله سحابی و بستری شدن وی در بیمارستان، آیت الله بیات به دیدن وی رفت.

به گزارش وبسایت این مرجع تقلید، وی با حضور دربیمارستان ضمن عیادت از مهندس سحابی، در جریان رویۀ درمان وی قرار گرفته و برای بهبودی حال ایشان، دعا کرد.

bayat-sahabi-3x2.jpg

گفتنی است وضعیت جسمانی مهندس عزت الله سحابی، فعال باسابقه مدنی، که از روز شنبه دهم اردیبهشت دچار سکته مغزی شده، کماکان وخیم بوده، وی در حالتِ کُما به سر می برد.

عضو شورای انقلاب، رییس سازمان برنامه و بودجه در دولت مهندس مهدی بازرگان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اول، و عضو خبرگان قانون اساسی اینک 81 سال دارد.

مهندس سحابی بیش از 15 سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم شاهنشاهی و جمهوری اسلامی سپری کرده است. وی آخرین بار در سال 1379 بازداشت و بعدا در دادگاه مشهور به «فعالان ملی _ مذهبی» توسط قاضی حداد، معاون امنیتی قاضی مرتضوی، به 11 سال زندان محکوم شد.

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی، چند ماه پیش، در زمستان 89 وی را احضار کرده مورد تهدید قرار دادند.

حمایت مهندس سحابی و شورای فعالان ملی مذهبی از جنبش سبز، و اعتراض این جمعیت سیاسی به حبس و حصر رهبران جنبش، موسوی و کروبی، و نیز صدور بیانیه تسلیت و همدردی با میرحسین موسوی، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی را خشمگین ساخته ، به احضار فرزند ارشد دکتر یدالله سحابی وادار ساخت.


 


سردار محمدرضا نقدی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه همایش ائمه جماعات استان قم كه در سالن كوثر سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد تحولات منطقه و بی‌تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی در قبال این جنایت‌ها اظهار داشت: نهاد حقوق بشری در دنیا نداریم، همه آنها حقوق ظلم و ظالمین هستند و این نهادها را برای فریب مردم دنیا درست شدند.

به گزارش مهر، وی خاطرنشان كرد: حوادث اخیر كشورهای اسلامی ثابت كرده است كه چیزی به نام حقوق بشر در دنیا وجود ندارد.

نقدی ایستادگی انقلابیون در برابر حكام خیره سر را ستودنی دانست و گفت: همین كه انقلابیون توانستند ایستادگی كنند و بر روی اهداف‌شان پافشاری و مقاومت كنند بزرگ‌ترین حركت الهام بخش را انجام داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تظاهرات مردم كشورهای مختلف در حمایت از انقلابیون كشورهای اسلامی افزود: انقلابیون كشورهای اسلامی همین كه می‌بینند مردم كشورهای دیگر به نفع آنها تظاهرات می‌كنند دلگرم می‌شوند.

وی تصریح كرد: حفظ و اعتلای انقلاب اسلامی نقطه امید همه انقلابیون كشورهای اسلامی است.

نقدی در مورد پافشاری حكام كشورهای اسلامی بر حكومت غیر مشروع‌شان گفت: كشورهای اسلامی تا حكام آنها اسلامی نشوند دچار همین گرفتاری‌ها خواهند بود.


 


عباس جعفری دولت آبادی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دادسرای کارکنان دولت با بیان اینکه پرونده بیماران رها شده در تهران همچنان در حال پیگیری است گفت: وزارت بهداشت در این پرونده همکاری خوبی با دادستانی داشته است و بخش های عمده‌ای از پرونده تکمیل شده و در مورد ابهاماتی مانند مشخصات برخی بیماران و چگونگی ورود آنها به بیمارستان تحقیقات خوبی انجام شده که ظرف مدت 10 روز آینده بخش عمده پرونده به دادگاه و تحقیقات در مورد بخش مفتوح پرونده همچنان ادامه خواهد داشت.

دادستان تهران گفت: افراد دستگیر شده در این پرنده از کارکنان بخش درمانی بوده و اگر به تحقیقات جدیدی دست یابیم نتیجه را اعلام می‌کنیم.

بازداشت پیمانکار و مهندس ناظر پرونده گودبرداری

جعفری دولت‌آبادی در مورد پرونده گودبرداری و ریزش ساختمان و جان باختن تعدادی از شهروند آن در منطقه آریاشهر تهران گفت: در این پرونده پیمانکار و مهندس ناظر بازداشت شدند و کارشناسی‌ها در حال انجام است و شهروندان مطمئن باشند در این مورد مسامحه‌ای نمی‌کنیم ولی اینکه عنوان می‌شود اسکان این شهروندان با دادسرا است باید بگویم که اسکان با ما نیست ولی از نظر انسانی آن را پیگیری می‌کنیم.

دادستان تهران اظهار داشت: اگر پیمانکار به آسیب دیدگان پرونده کمک می‌کرد در روند رسیدگی تاثیرگذار بود ولی پیمانکار چند روزی متواری شد و او را دستگیر کردیم و این مورد کار او را سخت‌تر کرد.

آخرین وضعیت پرونده‌های کودک آزاری

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت پرونده کودک‌آزاری یک و کودک‌آزاری دو در تهران گفت: در مورد پرونده هانیه یا همان کودک‌آزاری یک پرونده به دادگاه ارسال شده ولی در مورد پرونده کودک‌آزاری دو یا همان نیما نماینده جدیدی برای پیگیری پرونده انتخاب شده است و این پرونده در حال پیگیری است هر چند که شدت کودک‌‌آزاری در پرونده دو به شدت کودک‌‌آزاری هانیه نیست البته نیما هم به شیرخوارگاه آمنه برای حفاظت و نگهداری معرفی شده است و معاونت امور زنان دادستانی در حال پیگیری این مورد است.

خبرنگار الجزیره آزاد شد

دادستان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا خبرنگار الجزیره همچنان در بازداشت است، گفت: خانم هما دروتی روز گذشته آزاد شد این فرد به سوریه رفته بود و به علت برخی مسایل گذرنامه‌ای سوریه آن را دیپورت کرد و چون خانم دروتی ملیتی ایرانی- کانادایی داشت سوریه نامبرده را به مقامات ایران تحویل داد و پس از بررسی‌ها مشخص شد که گذرنامه وی مشکلی نداشته برای همین آزاد شد.

متهم فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب اعتراف کرد

وی در مورد تشکیل برخی از فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب گفت: پرونده در یک مورد از یک سال پیش در دادستانی تشکیل شد که اتهام متهم توهین به مقدسات، نشر اکاذیب، دخالت در امور پزشکی، دایر کردن کلاس‌های آموزشی غیرمجاز، اخذ وجه و ... بوده است. هرچند که وی چند بار آزاد شد ولی تکرار جرم موجب شد تا دوباره متهم بازداشت شود. اکنون فرد بازداشت شده اعتراف کرده و پرونده در دادگاه در حال بررسی است.

شکات غیررسمی تعاونی مسکن اداره برق 20 هزار نفر هستند

جعفری دولت‌آبادی در مورد پرونده شاکیان از تعاونی مسکن اداره برق گفت: شکات رسمی این پرونده 5 هزار نفر و شکات غیررسمی 20 هزار نفر هستند و تا کنون 6 متهم بازداشت شدند. زمین‌های موجود هم برای تعداد کمی از شاکیان باقی می‌ماند ولی آخرین اقدامات بازپرسی و کارشناسی انجام شده و تیم گسترده‌ای در دادسرا مامور شده‌اند تا این پرونده به سرانجام برسد و امیدواریم هرچه زودتر پرونده به دادگاه برود. تجمعاتی هم که توسط شاکیان انجام می‌شود به علت نگرانی از نرسیدن به حق و حقوقشان است.

قرائی هنوز دستگیر نشده است

وی در مورد پرونده قتل توسط قرائی و همچنین آخرین وضعیت پرونده همسر دکتر فاطمی گفت: قرائی هنوز دستگیر نشده ولی امیدواریم خودش را معرفی کند زیرا پهلوانان فرار نمی‌کنند. در مورد پرونده همسر دکتر فاطمی هم باید بگویم وی الان در بازداشت است و گزارشات زیادی به ما واصل شده که اموال برخی از ایرانی‌ها و طلا همراه وی بوده است. در ضمن وی ملاقات‌هایی هم انجام داده که تحقیقات همچنان در حال ادامه است.

دادستان تهران در مورد این نکته که آیت‌الله آملی لاریجانی گفته‌اند که جریان انحرافی در ستاد مالی هم غوطه‌ور است، گفت: بیان آیت‌الله لاریجانی کلی بوده که مشکلات هم در جریان انحرافی وجود دارد اما ایشان وقتی نکته‌ای را می‌گویند مصادیق هم دارند ما هم در این زمینه ورود پیدا کردیم و مسایلی را بررسی کردیم ولی چون امکان دارد موضوعات سوخت برود فعلاً چیزی نمی‌گوییم.

جعفری دولت‌آبادی در مورد آخرین وضعیت شکایت دولت از آقای علی مطهری و محمدباقر قالیباف چه شد؟، گفت: یک جلسه تحقیقات انجام شد. آقای قالیباف هم در جلسه آمدند و بررسی‌ها انجام شد ولی کافی نیست در جلسات بعدی رسیدگی می‌شود.

وی در مورد پرونده فائزه هاشمی گفت: پرونده تشکیل شده و وی به دادسرا احضار شده است. منتظریم پس از ابلاغ وی را در دادسرا ملاقات کنیم.

ارجاع پرونده وزارت ورزش به دادسرا

دادستان تهران در مورد اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر تشکیل دو پرونده به نام‌های تالارهای کیش و عدم تشکیل وزارت ورزش و جوانان گفت: پس از اظهار نظر حجت‌الاسلام پورمحمدی موضوع را پیگیری کردم که اعلام شد گزارش تالارهای کیش آماده است ولی هنوز به دادستانی ارجاع نشده است. در مورد پرونده وزارت ورزش هم باید بگویم این پرونده به یکی از شعبات دادسرا ارجاع شده است.

برخورد با دارندگان ماهواره

دادستان تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد اقدامات دادستانی در خصوص برخورد با دارندگان ماهواره گفت: وظیفه ذاتی پلیس اجرای قانون در مورد جمع‌آوری ماهواره‌ها است و معمولا این پرونده ها در دادسرای ارشاد مورد بررسی قرار می‌گیرد. در جلسه اخیر که با مسئولین پلیس داشتیم گزارشات خوبی ارائه شد و دادستانی تاکید کرد تا مسائل همراه با احترام به حقوق شهروندی انجام شود. قانون می‌گوید داشتن ماهواره جرم است و ما هم قانون را اجرا می‌کنیم و کسی که هم ماهواره داشته باشد جریمه می‌شود. اما نیروی انتظامی در جاهایی که نیاز به ورود به منزل بود تنها باید با حکم مقام قضایی وارد شود.

جعفری دولت‌آبادی در مورد این پرسش که برخی افراد در بخش‌هایی از دولت بازداشت شده‌اند، گفت: این سئوال کلی است اما در برخی حوزه‌های سیاسی مشکلاتی وجود داشت که البته افرادی از دولت بازداشت شدند. ولی این به مفهوم دشمنی ما با آنها نیست و قطعا به اتهام‌شان رسیدگی می‌شود.

دلایل تعویق حکم اسیدپاشی

دادستان تهران در پاسخ به این ابهام که چرا حکم اسیدپاشی اجرا نشد؟، گفت: به محض اعلام این خبر که حکم اسیدپاشی اجرا نمی‌شود ابهامات زیادی بوجود آمد و رسانه‌های بیگانه گفتند این به دلیل مصاحبه‌های این خانم با آنها بوده است در حالی که اجرای چنین حکمی مستلزم تمهیدات پزشکی ویژه‌ای است چون باید فردی نابینا شود و قصاص برابر باشد. برای همین انجام این حکم مهم است و مثل زندانی کردن نیست. با این که تمهیدات دیده شده بود در روز اجرای حکم مشخص شد اجرا کننده حکم نمی‌تواند آن چه ما می‌خواهیم اجرا کند برای همین حکم به تعویق افتاد.

آخرین وضعیت پرونده پالیزدار و سعید مرتضوی

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده پالیزدار و سعید مرتضوی گفت: پرونده پالیزدار متهمانی داشت که برخی تبرئه شدند و سه متهم دیگر به ترتیب به 6 سال، 3 سال و 2 سال حبس محکوم شدند که البته آنها ادعاهای را مطرح کردند تا حکم‌شان اجرا نشود و بخشیده شوند ولی برای اجرای حکم احضار شدند. در مورد پرونده سعید مرتضوی باید بگویم این پرونده از سوی دادگاه منوط به وجود یک استعلام از یک مرجع بوده است اما مرجع صدور استعلام عنوان کرده که به سرعت نمی‌تواند این استعلام را در اختیار ما قرار دهد ما پرونده را بار دیگر از دادگاه گرفتیم و موارد دیگر را اضافه کردیم تا به واسطه اضافه شدن موارد جدید نیاز به استعلام نباشد ولی دادگاه باز هم وجود استعلام را ملزم دانست و پافشاری کرد. امیدواریم دلایل دیگری نیز مطرح کنیم تا نیاز به این استعلام نباشد.

بازداشت یک فرد دیگر در رابطه با پرونده متهمان سی دی "ظهور نزدیک است"

جعفری دولت آبادی در مورد آخرین وضعیت پرونده متهمان سی دی "ظهور نزدیک است" گفت: در این پرونده یک نفر دیگر بازداشت شده البته فرد دیگری چند روز پیش دستگیر و آزاد شد ولی در حال حاضر سه متهم در بازداشت هستند و تحقیقات ادامه دارد و هر کس که در تهیه، تولید و توزیع فیلم نقش‌آفرینی کرده باشد تحت تعقیب قرار می‌گیرد و تمام مکان‌هایی که این فیلم را توزیع کنند مرتکب جرم شده‌اند زیرا این پرونده بسیار مهم و در حال تحقیقات است.

وی در مورد پرونده شکایت دولت از مداح‌ها گفت: در این پرونده رسیدگی ادامه دارد اگر مداح‌ها به دادسرا بیایند اطلاع می‌دهیم ولی قرار نیست ما دائما در مورد یک پرونده اطلاع‌رسانی کنیم.


 


بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، گفته است که نیروهای امنیتی در رویایی با اعتراضات دو ماه گذشته این کشور دچار اشتباهاتی شده اند.

در جریان این اعتراضات بیش از هشتصد نفر کشته شده اند.

آقای اسد در بخشی از اظهارات خود که از طریق روزنامه "الوطن" منتشر شده گفته است که به هزاران نیروی پلیس این کشور آموزش های جدید داده خواهد شد.

بشار اسد، یازده سال پیش، به دنبال مرگ حافظ اسد، پدرش، قدرت را در دست گرفت.

اظهارات آقای اسد در حالی منتشر می شود که بی بی سی گزارش هایی در مورد حمله نیروهای نظامی این کشور به آوارگان در مناطق مرزی دریافت کرده است.

آوارگانی که از سوریه به لبنان پناه برده اند به بی بی سی گفته اند که آنها از صحنه درگیری های خشونت آمیز در شهر تلکلخ، فرار کرده اند.

شهر تلکلخ در شمال غرب دمشق، پایتخت سوریه، یکی از آخرین شهرهایی است که کانون ناآرامی‌ها بوده و درگیری‌ها در آن باعث شده است صدها غیرنظامی از این شهر فرار کنند و با عبور از مرز، وارد لبنان شوند.

شاهدان عینی به بی بی سی گفته اند که تانک ها به سمت خانه های آنها شلیک می کردند و هنگامی که مردم سعی می کردند از خانه فرار کنند، نیروهای امنیتی به سوی آنها شلیک می کردند.

دولت سوریه پیش از این تظاهرکنندگان را عوامل اسرائیل و نفوذی خوانده و بشار اسد هم گفته است کسانی را که در پشت "توطئه" اخیر علیه کشورش هستند، شکست خواهد داد.

فرار سربازان سوریه به لبنان

در ماه ژانویه، بشار اسد گفته بود که احتمال بروز ناآرامی در سوریه وجود ندارد

در همین حال بر اساس گزارش های رسیده، نیروهای امنیتی در لبنان دو تن از سربازان ارتش سوریه را که برای فرار از درگیری ها از مرز رد شده بودند، بازداشت کرده است.

گزارش ها حاکی است که این سربازان به سوی شبه نظامیان دولتی که غیر نظامیان را هدف گلوله قرار داده بودند، شلیک کرده و پس از آن فرار کردند.

طبق گزارش ها سرباز سوم در جریان این درگیری کشته شد.

فعالان حقوق بشر از ارتش لبنان درخواست کرده اند که این سربازها را به مقامات سوریه واگذار نکنند.

هنوز هیچیک از مقامات لبنان و سوریه در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

یکی از ساکنان تلکلخ از طریق تلفن به خبرگذاری رویترز گفت: " آنها خانه ها را خراب کرده و آب و برق را قطع کرده اند. مجروحان در آغوش ما می میرند و کشته شدگان در خیابان ها از این طرف به آن طرف کشیده می شوند."

نبیل حلبی، رئیس موسسه لبنانی دموکراسی و حقوق بشر، گفت که سربازهای مذکور در ایست بازرسی مرزی کشیک می دادند که گروهی از غیر نظامیان برای عبور از مرز نزدیک شدند.

او افزود: "ماموران مرزی و گروهی از شبه نظامیان موسوم به شبیه به سمت آوارگان شلیک کردند. این سه سرباز نیز در مقابل و برای دفاع از غیرنظامیان آتش آنها را پاسخ دادند. در همین حین یکی از این سربازان کشته و دو نفر دیگر فرار کردند."

به گفته او نیروهای اطلاعاتی لبنان این "دو سرباز و جسد سومی" را با خود بردند. آقای حلبی اضافه کرد که به نظر او اگر این سربازها به سوریه بازگردانده شوند با خطر شکنجه و اعدام مواجه می شوند.

خبرنگاران خارجی اجازه ورود به داخل سوریه را ندارند، بنابر این گزارش ها به طور مستقل قابل تائید نیست.

در ماه ژانویه، بشار اسد به روزنامه وال استریت ژورنال گفت که کشورش باثبات تر از تونس و مصر است و احتمال بروز ناآرامی در این کشور وجود ندارد. او گفته بود که متعهد به ادامه اصلاحات در این کشور است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته