-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۲, پنجشنبه

Latest News from Emrooz for 05/12/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



به گزارش خبرگزاریها از ایران احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در پاسخ به نامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر تفسیر اصل ۱۳۳ قانون اساسی گفته است: "با توجه به وضوح اصول قانون اساسی خصوصا اصل ۱۳۳ هرگونه تغییر در وظایف و اختیارات قانونی و نیز ادغام دو یا چند وزارتخانه باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و تا قبل از تصویب مجلس تغییری در مسئولیت و اختیارات وزیران و وزارتخانه‌های قبلی به وجود نخواهد آمد."
بدین ترتیب و با اعلام نظر شورای نگهبان ایران در خصوص مجادله بین قوه مجریه و قوه مقننه کشور بر سر ادغام چند وزادتخانه، اکنون این دعوا وارد مرحله جدیدی شده است.
بر اساس قوانین ایران، شورای نگهبان ایران مسئول تفسیر اصول قانون اساسی است.
پیشتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران در جلسه روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در جلسه هیات دولت گفت: "رییس محترم مجلس ظاهرا فکر می کنند عین قانون هستند که این تصور درستی نیست و باید توجه داشت که نباید فضای کشور را بی جهت آلوده و مشوش کرد."
محمود احمدی نژاد این سخنان را در پاسخ به صحبت های روز سه شنبه (۲۰ اردیبهشت) علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران بیان کرد. آقای لاریجانی به دولت هشدار داد که ابلاغ مصوبه دولت برای ادغام وزارتخانه ها قبل از تصویب مجلس، "هزینه زیادی" خواهد داشت و باید جلوی آن گرفته شود.
آقای لاریجانی همچنین گفته بود اگر دولت تصمیم خود مبنی بر ادغام هشت وزارتخانه را برای اجرا ابلاغ کرده باشد، خلاف قانون عمل کرده است.
محمود احمدی نژاد هم در پاسخ به این اظهارات دولت نهم و دهم را "قانونمندترین دولت های تاریخ کشور" برشمرد که از لحاظ تکلیف قانونی و اعتقادی احترام زیادی برای قانون قائل هستند.
آقای احمدی نژاد همچنین گفت: "متاسفانه عده‌ای با طرح برخی مطالب در تلاش هستند که به زعم خود دولت را به اقدام خلاف قانون متهم کنند، اما تاکنون کسی نتوانسته این موضوع را اثبات کند."

منبع: بی‌‌بی‌سی فارسی


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته