-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۰, جمعه

Latest News from 30Mail for 05/20/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/2/29

رییس قوه قضاییه با انتقاد از گروه‌هایی جن‌گیری و رمالی را ترویج می‌کنند، گفت برخی بزرگان کشور پیغام دادند که با اینگونه انحرافات برخورد جدی انجام شود و قوه قضائیه هم در حد وظایف قانونی خود نسبت به این مسئله عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه در دانشگاه صنعتی بابل، بار دیگر «به گروه‌های انحرافی که ترویج جن‌گیری و رمالی می‌کنند» حمله شدیدی کرد و گفت «این‌گونه مسائل هیچ نسبتی با مبانی دینی ما ندارد.»

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه ترویج عرفان‌های کاذب از دولت اصلاحات آغاز شد اظهار داشت «متاسفانه در دوران اصلاحات مطبوعات کشور به ترویج سکولاریسم و پلاریزم دینی پرداختند و مجموعه‌ای از بدترین کتاب‌ها با محتوای عرفان‌های کاذب در دوران دولت اصلاحات چاپ و توزیع شد.»

آقای لاریجانی همچنین بدون آنکه نامی از مشایی ببرد در انتقادی شدید از «ترویج ملیت‌گرایی افراطی و ایرانی‌گری که به ترویج کوروش و هخامنش می‌پردازند» گفت «ما ابتدا مسلمان هستیم و برای ایرانی بودن هم باید مراتب را بسنجیم.»

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد شدید از تولید و توزیع «مستند ظهور نزدیک است» این لوح فشرده را کذب و دروغ خواند.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به کمرنگ جلوه‌دادن نقش و اثر روحانیت پرداخت و گفت ترویج سکولاریسم برای آن است که در مسیر علما انحراف ایجاد شود.

اتهام رمالی و جن‌گیری علیه نزدیکان دولت در حالی مطرح می‌شود که در جریان مناظره‌های انتخاباتی سال ۱۳۸۸، میرحسین موسوی از توسل دولت احمدی‌نژاد به «رمالی و جن‌گیری» انتقاد کرده بود، اما بعدا رهبر ایران این سخنان را «نسبت‌های خجالت آور» توصیف کرد.

منبع: خبرآنلاین و بی‌بی‌سی


 
 

1390/2/29

محمود احمدی‌نژاد گفت بر اساس اخباری كه به ادعای او «صحت آنها هم مورد تایید قرار گرفته است»، كشورهای اروپایی با استفاده از تجهیزاتی خاص ابرهای بارش‌زا را تخلیه می‌کنند تا به كشورهای منطقه از جمله ایران نرسد.

به نوشته وب‌سایت آینده نیوز، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در اراک و در حاشیه مراسم افتتاح سد کمال صالح، در سخنان حیرت‌آوری مدعی شد که براساس «اخبار تایید شده» غرب، ابرها را تخلیه می‌کند و برای ایجاد خشكسالی در برخی از مناطق جهان از جمله ایران مشغول «طراحی و برنامه‌ریزی» است.

آقای احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به همین دلیل سراسر پاییز سال گذشته خشک بود، اضافه کرد که دولت از طریق مراجع حقوقی این مساله را پیگیری خواهد کرد و ما به آنها می‌گوییم که «این كار زشت نباید ادامه پیدا كند».

استناد آقای احمدی‌نژاد برای این سخن خود به مقاله‌ای علمی درباره‌ی «بحران آب در ۳۰ سال آینده» است که در یکی از نشریات علمی اروپا منتشر شده است.

ظاهرا در این مقاله از خشکسالی‌های احتمالی آتی مناطقی از كره زمین از سمت تركیه و ایران تا شرق آسیا سخن گفته شده که برهمین اساس هم رییس دولت دهم این نتیجه‌گیری خاص را کرده و چنین اتهامی را متوجه غرب کرده است.

احمدی‌نژاد همچنین نتیجه دیگری از این مقاله گرفته است. او گفته که محدوده ترسیم شده در این مطلب علمی، همان کشورهایی هستند که تاریخ و فرهنگی غنی دارند و این موضوع نشان می‌دهد که آنها «از تمدن‌سازی و فرهنگ آفرینی كشورهای این محدوده درهراسند».

رییس دولت دهم با اشاره به اینکه پس از بررسی موضوع، متوجه شده که نویسنده این مقاله سیاست‏مداری بوده كه در زمینه آب هم تخصصی نداشته اضافه کرده: «بنابراین ما متوجه شدیم كه این مقاله بیشتر از اینكه یك مقاله علمی باشد، یك پیش‌بینی است و خبر از حادثه‌‌ای طراحی شده می‌دهد.»

آقای احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید مساله را جدی بگیریم و نگذاریم چنین اتفاقی رخ دهد، هدف كشورهای غربی از انجام این اقدامات را «ایجاد تنش و تخاصم در آب های مرزی و نیز ایجاد خشکسالی در كشورهای صاحب فرهنگ عنوان كرده است».

منبع: آینده نیوز و RFI


 
 

دوروتی پرواز:
1390/2/29

دوروتی پرواز، خبرنگار ایرانی تبار الجزیره می گوید پس از ورود به سوریه بازداشت شده و پس از سه روز، به او گفته اند که او را به قطر می فرستند ولی به زور او را سوار هواپیما کردند و به ایران فرستادند.

خانم پرواز در گفت وگوی تلویزیونی با الجزیره گفته است: «در سوریه مرا هفت تن بازداشت کردند که یکی از آن ها فقط انگلیسی صحبت می کرد. آن یک نفر هم فقط فریاد های «خفه شو» سرمی داد که برای همین اسمش را «آقای خفه شو» گذاشتم.»

دوروتی پرواز در این گفت وگو گفت: «به محض این که فهمیدند من برای شبکه تلویزیونی الجزیره کار می کنم، طوری رفتار کردند که انگار برای دیدبان حقوق بشر کار می کنم در نتیجه به سرعت مرا «جاسوس صهیونیست» نامیده و راهی زندان کردند.»

وی با اشاره به محل بازداشتش در سوریه، آن را به «گوانتاناموی خاورمیانه» تشبیه کرده است. «جایی که بیشتر معترضان به آن جا فرستاده می شوند و صدای فریادهای شکنجه آن را هیچ کس نمی شنود و تا صبح فقط می گویند چرا، چرا، چرا و فقط شکنجه می شوند.»

خانم پرواز گفته است: «پس از سه روز بازجویی و حضور در محیطی که به خون آغشته بود و فقط صدای ضرب و شتم و شکنجه به گوش می رسید و دیگر قربانیان جوانی که فقط فریاد ناامیدی و درد سر می دادند، به من گفتند که تو را به قطر باز می گردانیم.»

خانم پرواز می گوید رفتاری که با او در ایران شده خیلی بهتر از سوریه بوده است: «به هر حال بازجوی مودبی داشتم که داشت همان اتهام «جاسوس صهیونیستی» را بررسی می کرد ولی حداقل فحش و دشنام نمی داد و امکانات غذایی و دارویی و بهداشتی هم برایم فراهم بود.»

هفته گذشته اعلام شد که مقام‌های سوريه دوروتی پرواز، خبرنگار اين شبکه را که دارای تابعيت ایرانی، آمريکايی و کانادايی است، پس از بازداشت در دمشق به ايران تحويل داده‌اند.  روز گذشته مقامات ایران اجازه خروج وی را صادر کردند و این خبرنگار الجزیره کشور را ترک کرد.

منبع: رادیو فردا

پیشینه:
«سوريه خبرنگار الجزیره را به ايران تحويل داده است»

دوروتی پرواز خبرنگار شبکه الجزیره به قطر بازگشتبه


 
 

1390/2/29

به دنبال افشاگری نسبت به وضعیت نامناسب زندان قرچک ورامین تعدادی از زنان زندانی سیاسی در این زندان به زندان اوین منتقل شدند.

صبح امروز چهارشنبه تعدادی از زندانیان زن زندان قرچک ورامین که از دو هفته پیش از زندان رجایی شهر کرج به این زندان منتقل شده بودند در تماسی با خانواده های خود گفتند که به زندان اوین در تهران انتقال داده شده اند.

زندان قرچک ورامین شامل هفت سوله است که در هر کدام از این سوله ها بیش از ۲۰۰ زندانی نگهداری می شوند. ضعیف بودن شدید سیستم تهویه هوا باعث شده تا بوی فاضلاب در سوله ها همیشه حس شود. فقط دو سرویس بهداشتی برای بیش از ۲۰۰ نفر، دو اتاقک حمام برای همین تعداد از زندانیان در نظر گرفته شده است که حداقل استانداردهای لازم را برای نگهداری زندانیان ندارد.

خبر انتقال این زندانیان سیاسی به زندان قرچک ورامین در هفته های گذشته، اعتراض شدید خانواده های آنها و فعالان حقوق بشر را در پی داشت.

هنوز دلیل انتقال مجدد این زندانیان سیاسی زن از زندان قرچک ورامین به زندان اوین اعلام نشده است.

منبع: کلمه و بی‌بی‌سی

پیشینه:
هشدار درباره زندان قرچک ورامین؛ «کهریزکی دیگر در راه است»


 
 

1348/10/11
باقیمانده بخشی از کاخ‌های هخامنشی «بردک سياه» و «چرخاب» در شهر درودگاه در استان بوشهر، به دلیل بی‌توجهی سازمان میراث فرهنگی در معرض نابودی است. (ویدیو از مردمک)

 
 

1390/2/29

هرچی به این اقای سردبیر می گوییم آقا این ضدخبر نیست خبر است می گوید نع! این حکما ضدخبر است. بابا اینا را گفته. ندیدین ته خبر هم طرف خبرنگار می پرسه حالا این سوسمار را بنویسیم؟ می گه بنویسین و تازه دو تا هم بالاش می ذاره. خب چطور شما می گین این ضدخبره؟ مگر فارس گزارش کرده؟ مگر جوان آنلاین نوشته؟ مگر این صراط نیوزه یا چی چی نیوزه؟ بابا این سایت ورزشی یه. تا به حال ازش دروغ و این حرفها ندیدیم. حالا چکار کنیم؟ بره تو ضدخبر بازم؟ ... آها! از اون جهت. یعنی بحث جن و اجنه است؟ بسم الله پناه بر خدا. خیلی خب گذاشتیم تو ضدخبر. 

خبر فارسی - ورزش 3

حجت‌الاسلام عليپور، دبير ستاد منشور سازمان ليگ در مورد ادعاي تيم‌هاي سعودي درباره ميزباني ايران توضيحاتي داده است، که به شرح زير است: 
 
نظرتان درباره ادعاي تيم‌هاي سعودی درباره ميزباني ايران چيست؟‌ با توجه به رفتاري که آنها در فرودگاه‌هاي کشورشان (انگشت‌نگاري و معطلي بي‌مورد) با تيم‌هاي ما دارند باز ما خوب پذيرايي مي‌کنيم و مي‌روند ادعاهاي واهي مي‌کنند؟
سياست ديپلماسي ورزشي ما تابع سياست‌هاي ديپلماسي کشور است. عربستان از حجاج عمره و تمتع هم انگشت‌نگاري مي‌کند و جزوي از سياست کاري‌شان است. نمي‌توانيم در اين‌باره به تنهايي تصميم بگيريم و اين کارها در حوزه وزارت امور خارجه است.

اين اواخر ادعا کرده بودند آب ايران آلوده است و امن نيست؟
فرافکني مي‌کنند. همه اروپايي‌ها و حتي آمريکايي‌ها مي‌دانند که ايران در وضعيت حال حاضر خاورميانه امن‌ترين کشور است. به نظر من سعودی ها با اين حرف‌ها دنبال منحرف کردن اذهان عمومي از ناهنجاري‌هاي دروني کشور خود هستند. مطمئن باشند که با اين آدرس‌هاي غلط به جايي نمي‌رسند.

ظاهرا گزارش ناظران AFC هم درباره وضعيت ورزشگاه‌هاي ما و شرايط ميزباني مثبت بوده؟‌
اتفاقا مي‌خواستم به يک نکته در اين‌باره اشاره کنم. ميزباني ما در مرحله اول خوب بود و در مراحل اخير هم به بهترين نحو پذيراي اين تيم‌ها شديم. يکي از ناظران AFC عربستاني بود و گزارش خوبي را به AFC داد که کنفدراسيون آسيا با استناد به همان توي دهان سعودی ها زد. به نظر من سعودی ها به جاي اين جنگ رواني و تخريب‌ها دنبال کشيدن عکس سوسمار و خود سوسمار باشند که بهتر است.

اين واژه «سوسمار» را بنويسم؟‌
جاي شما باشم مي‌نويسم. ادعا کرده‌اند که دفعه بعد با خودمان به ايران آب مي‌آوريم. بهتر است به جاي آب سوسمار بياورند چون لازمشان مي‌شود. اميدوارم ذوب‌آهني‌ها در اصفهان در بازي حذفي پيروز شوند. و مطمئن هستم اين اتفاق رخ مي‌دهد که اين خود بهترين جواب است.  

 
 

1390/2/29

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی در مورد محرومیت شهروندان ایران از حقوق انسانی خود اعدام دو نفر در این هفته را سوال برانگیز خوانده است.

صبح سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه اعلام شد که محمد و عبدالله فتحی به اتهام «محاربه با خدا و سرقت مسلحانه» در اصفهان به دار آویخته شدند.

در این بیانیه که به امضای مارک تونر سخنگوی موقت وزارت خارجه آمریکا رسیده، آمده است: «همین هفته دو شهروند ایرانی - عبدالله و محمد فتحی - اعدام شدند درحالی که سوالاتی جدی درباره اینکه آیا این زندانیان از حقوق خود برخوردار بوده اند یا نه وجود دارد.»

محمد فتحی، ۲۷ ساله و عبدالله فتحی، ۲۹ ساله، در فروردین ۱۳۸۹ به همراه پنج تن دیگر به اتهام سرقت گسترده از طلافروشی‌ها در کرج دستگیر شدند.

بنا به گفته خانواده برادران فتحی «تحت شکنجه‌های شدید جسمی و روحی بازجویان» برای پذیرش اتهامات مطروحه از جمله «ارتباط با گروه‌های مخالف نظام، اقدام برای مبارزه مسلحانه، محاربه با خدا و سرقت مسلحانه» قرار گرفتند.

فعالان حقوق بشر، روند این پرونده را «پر از خدشه» و همچنین روند صدور و اجرای حکم را «بسیار شتابزده» توصیف کرده‌اند.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین نسبت به احتمال اعدام قریب الوقوع حبیب الله لطیفی، فعال کرد، ابراز نگرانی می کند چرا که می گوید در مورد اتهامات وارده به او و انگیزه دولت ایران در این پرونده، تردیدهای جدی وجود دارد.

منبع: بی‌بی‌سی

پیشینه:
برادران فتحی به اتهام «محاربه» اعدام شدند


 
 

هشدار درباره دیابت در ایران:
1390/2/29

در ایران دو تا سه میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند، این در حالی است که قند خون ۲۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال نیز بیش از ۱۰۰ است.

محمدرضا مهاجری تهرانی، معاون پژوهشكده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی تهران با اعلام این خبر گفت که شیوع دیابت در کشور در مردان و زنان بالای ۳۰ سال به ترتیب ۱۰ و ۱۱ درصد است و ۱۰ درصد باقی‌مانده هم قند خون طبیعی ندارند.

آقای مهاجری تهرانی می‌گوید که براساس آمار مراکز تحقیقات وزارت بهداشت،  ۱۰ درصد دیابتی‌های کشور از نوع اول هستند که انسولین مصرف می‌کنند و بقیه دیابت نوع دوم را دارند و به آن‌ها داروی خوراکی تجویز می‌شود.

وی در عین حال از افزایش آمار دیابت در کشور ابراز نگرانی کرده است.

آقای مهاجری، کم‌تحرکی، چاقی‌، افزایش غذاهای دارای کالری زیاد از جمله «فست فودها» را از جمله دلایل عمده شیوع دیابت و مصرف دخانیات را موجب تشدید عوارض این بیماری دانست.

آقای مهاجری می‌گوید که در هر ۳۰ ثانیه یک پا به دلیل دیابت قطع می‌شود. او می‌افزاید که در کل ۱۵ درصد بیماران دیابتی دچار زخم پا می‌شوند و پای ۱۵ درصد افرادی كه دچار زخم پا می‌شوند قطع می‌شود.

او پیش‌بینی می‌کند که مراجعه به موقع به پزشک می‌تواند تا ۸۰ درصد از قطع این عضو مهم بدن جلوگیری کند.

منبع: فارس و مردمک


 
 

1390/2/29

علیرضا شیرازی

اسید پاشی، فحشهای رکیک، دعوا و جراحت با چاقو و.... کم نیستند خبرهایی که در این زمینه می شنویم یا می خوانیم و عادت کرده ایم که شاید کمی متاثر شویم یا افسوس بخوریم و البته کمتر کسی هست که بتواند راه حل مناسبی حداقل برای کاهش آن مطرح کند. 

نقطه مشترک همگی این حوادث در ناراحتی و خشم است. جوانی که پاسخ منفی در خواستگاریش دریافت کرده است، هواداران تیمی که بازی یا مدیریت یا حتی داوری در مسابقه تیم فوتبال مورد علاقه اشان را نپسندیدند و یا خشم ناگهانی که به چاقو کشی و جراحت یا قتل یکی از طرفین دعوا منتهی شده است. آنچه بسیاری از ما نمی آموزیم نحوه کنترل خشم است.

مطمئناً نمیتوان گفت فردی خشمگین نمی شود یا ناراحت نمی شود و به هر حال شرایطی که باعث خشم و ناراحتی افراد شود محتمل است اما آنجه که باید به آن توجه شود روانشناسی خشم و ایجاد آمادگی در افراد برای برخورد با خشم و ناراحتی است. در مدارس ساعتهای زیادی صرف آموزش یا پرورش کودکان می شود برنامه های متنوع، تشویقی یا حتی  تنبیهی برای اینکه بطور مثال فرد آیین های مذهبی را اجرا کند اما در این میان جای خالی روان شناسی و آمادگی روانی کودکان و نوجوانان خالی است.

خانواده ها نیز عموما  معلومات و تخصص لازم در این زمینه را ندارند و اینگونه است که نوجوانان و جوانان آنچه در خشم و نحوه نمایش آنرا میدانند از دوستان یا جامعه اطراف خود می آموزند. اینگونه است که نوجوانی فرا می گیرد که میتواند حتی فردی را بکشد اگر مثلا به او فحش دهد یا به او توهین کند. او همچنین می آموزد که افتخاز است که کسی را مخالف او بوده یا به نحوی به او توهین کرده مورد ضرب و شتم قرار دهد و نهایتا می بینیم در جوامعی که این مسئله بیشتر رایج است دعواهای خشونت آمیز حتی به بهانه های ساده بیشتر و قتل و جراحت بیشتر اتفاق می افتد.

شاید از خود سوال کنید که مگر می شود خشم را کنترل کرد؟ و آیا میتوان کنترل خشم را یاد داد؟ جواب کاملا مثبت است همانطور که یک سرباز می آموزد در موقعیت جنگی روحیه خود را نبازد، یا یک پرستاریا دکتر با دیدن یک بیمار با وضعیت وخیم خونسردی خود را حفظ کند کنترل یا مدیریت خشم نیز با آموزش و تمرین امکان پذیر است. کافیست از کودکی یا نوجوانی بیاموزیم که در شرایط خاص (مثل زمانی که فردی به ما فحاشی کرد) چگونه باید رفتار کنیم و آنرا تمرین کنیم و در واقع بیاموزیم در این شرایط باید چگونه رفتار کنیم تا برنده باشیم. 

آموزش کنترل خشم بی تردید تاثیر بسیار زیادی در جرائم خواهد داشت. به نظر می رسد در شرایط کنونی صدا و سیما و مدارس جایی مناسبی برای شروع آموزش و نحوه کنترل خشم به خصوص به کودکان و نوجوانان است و امیدوار باشیم که نسل بعدی با آمادگی بیشتری با شرایط ناراحت کننده برخورد کنند و به نوعی جامعه آرامتری داشته باشیم.


 
 

آسوشیتدپرس خبر داد:
1390/2/29

مادران دو آمریکایی زندانی در ایران اعلام کرده‌اند از روز پنجشنبه با هدف همدردی با فرزندانشان دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

گفته می‌شود جاش فتال و شین باوئر که دادگاه رسیدگی به جرائم آنها به تازگی به تعویق افتاده و دور جدید محاکمات خود را انتظار می‌کشند، در زندان دست از خوردن و آشامیدن کشیده‌اند.

سیندی هایکی، مادر شین باوئر گفته است که وی و لورا فتال، مادر جاش، معتقدند که فرزندانشان از خوردن و آشامیدن دست کشیده‌اند و برای حمایت از آنها این دو نیز با خودداری از خوردن غذا، تنها به نوشیدن آب بسنده می‌کنند و این اقدام را تا جایی که بتوانند ادامه خواهند داد.

مادر شین باوئر همچنین گفته است که افراد دیگری از جمله سارا شورد، نامزد ۳۲ شین باوئر نیز از روز شنبه به این برنامه اعتصاب غذا خواهند پیوست و اعتصاب غذا در حد توان ادامه خواهند یافت.

جاش فتال٬ شین باوئر و سارا شورد نزدیک به دو سال پیش هنگام کوهنوردی در نواحی مرزی ایران و عراق بازداشت شدند٬ شورد سال گذشته به قید وثیقه آزاد شد و به آمریکا بازگشت٬ اما فتال و باوئر همچنان زندانی هستند.

مقام‌های جمهوری اسلامی اتهام این سه تن را جاسوسی اعلام کرده‌اند؛ ادعایی که از سوی آنها و دولت آمریکا رد شده است.

منبع: سی‌ان‌ان و رادیو فردا


 
 

1390/2/29

سرقت کابل در مرکز مخابرات شيخ فضل‌الله نوری تهران بار ديگر ارتباط مشترکان تلفن ثابت را از روز (چهارشنبه) به مدت ۷۲ ساعت با قطعی مواجه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ سرقت کابل‌های مسی مخابرات موجب قطع ارتباط تلفنی ۱۰ هزار و ۲۵۱ مشترک تهرانی شده است.

قطعی تلفن‌های مشترکان مربوط به پيش شماره های ۸۸۰۳ تا ۸۸۰۶ ، ۸۸۶۰ تا ۸۸۶۲ و ۸۸۲۲ در محدوده شهرک های والفجر و عليخانی و برخی مناطق خيابان جمال‌الدين اسدآبادی است.

گزارش‌های سرقت کابل‌های مسی مخابراتی طی يک سال گذشته از قطع ارتباط حدود ۵۰ هزار مشترک تلفن ثابت در مقاطع زمانی مختلف حکايت دارد.

کارشناسان معتقدند که مس به کار رفته در کابل های مخابراتی ارزشمند است و این تنها دليلی است که می‌تواند باعث سرقت شود.

براين اساس سرقت کابل‌های مخابراتی به دليل حجم زياد تنها با جرثقيل ممکن است و حتی خرد کردن و بريدن آنها بيش از دو ساعت زمان می‌برد.

منبع: خبرگزاری فارس و رادیو فردا


 
 

از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا صورت گرفت:
1390/2/29

وزارت خزانه‌داری آمریکا فرمانده سپاه قدس و یکی دیگر از فرماندهان ارشد این یگان متعلق به سپاه را تحریم کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، ایالات متحده آمریکا، در چارچوب اقدام‌های خود برای وادار کردن رهبران سوریه به توقف سرکوب خشونت‌‌آمیز اعتراض‌ها دو فرمانده عالی‌رتبه سپاه را تحریم کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا این دو نفر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و محسن چیذری، یکی دیگر از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه قدس اند.

نیروی قدس بخشی از سپاه پاسداران است که مسئولیت عملیات برون‌مرزی را برعهده دارد و در طول جنگ عراق با ایران با هدف انجام عملیات در داخل خاک عراق تاسیس شده بود.

به دنبال گسترش اعتراض‌ها در سوریه و سرکوب خشونت‌آمیز آن توسط حکومت بشار اسد، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد سپاه قدس در سرکوب معترضان سوری دست داشته است.

از زمان آغاز اعتراض‌ها در سوریه از حدود دو ماه پیش تاکنون بیش از ۸۵۰ نفر در سرکوب خشونت‌آمیز معترضان جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: بی‌بی‌سی و رادیو فردا


 
 

1390/2/29

خبرگزاری دولتی ایرنا از روزنامه كيهان به دستگاه قضايی شكايت کرد. روزنامه كيهان، خبرگزاری ایرنا را تریبون جریانی انحرافی در جمهوری اسلامی خوانده است.

به گزارش ایرنا، در اين شكواييه كه به دادستان تهران تسليم شده، اتهام روزنامه كيهان از مصاديق مسلم افترا و نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی دانسته شده است.

علی اکبر جوانفکر مدیرعامل ایرنا گفته که شکایت از کیهان در واکنش به نسبت‌های توهین‌ آمیزی است که این روزنامه به خبرگزاری جمهوری اسلامی داده است.

جوانفکر گفته که تاکنون هیچ شکایتی از رسانه‌ها نکرده است٬ اما «هرگاه حيثيت و اعتبار سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي يا روزنامه ايران هدف توهين‌ها و اتهامات بی اساس قرار گيرد، در شكايت از آن رسانه درنگ نخواهد كرد.»

جناح محافظه کار در جمهوری اسلامی از اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد، رئیس دولت دهم و همکارانش به عنوان یک جریان انحرافی یاد می‌کند.

تنش‌ها میان محافظه‌کاران منتقد و موافق دولت احمدی‌نژاد در سه هفته گذشته افزایش یافته است به طوری که تاکنون تعدادی از نزدیکان احمدی‌نژاد بازداشت شده‌اند.

منبع: ایرنا

پیشینه
یکی دیگر از نزدیکان مشایی بازداشت شد


 
 

1390/2/29

«نيما» پسرك چهار ساله‌اي كه دومين قرباني كودك‌آزاري يك ماه اخير به شمار مي‌رود، روز گذشته و با گذشت تنها 10 روز از زمان بستري شدنش در بيمارستان كودكان مفيد، شيرخوارگاه آمنه را ترك و به پدرش تحويل داده شد.

نيما همان پسركي است كه به علت صدمات ناشي از ضرب و جرح شديد توسط والدينش در 18 ارديبهشت به بيمارستان منتقل شده بود، كودكي كه دچار ضرب و جرح، سوختگي شديد در نقاط مختلف بدن از جمله آلت تناسلي و نيز تروماي (كبودي) شديد دو چشم بود.

نيما همان كودكي است كه اگرچه در بدو ورود به بيمارستان گفته بود كه پدرش بدن او را سوزانده، اما از آن پس و از فرط وحشت، در واكنش به هر پرسشي درباره آنچه بر سرش آمده بود، تنها پاسخ مي‌داد «نمي‌دانم».
 
مصطفي اقليما، رييس انجمن علمي مددکاران اجتماعي ايران  می‌گوید که بر اساس قانون، پدر هر زمان كه بخواهد مي‌تواند با مراجعه به دستگاه قضايي، زمينه بازگرداندن فرزندش را فراهم كند.

به گفته آقای اقلیما «بعيد است كه قاضي پرونده از پزشكي قانوني درباره "سلامت رواني والدين نيما" استعلام كرده باشد.»

رييس انجمن علمي مددكاران اجتماعي همچنین ايران تاكيد كرد: «وضعيت جسمي نيما و حادثه هفته گذشته، جاي ترديدي در "عدم صلاحيت والدين" او باقي نمي‌گذارد.»

منبع: ایسنا

پیشینه:
کودکی چهار ساله قربانی دیگر کودک آزاری
 


 
 

1390/2/29

بریتانیا با اهدای نشان سلطنتی به محمود خیامی «پدر صنعت خودروسازی ایران» از وی تقدیر کرد.

هرچند محمود خیامی، که به همراه برادرش، احمد، سال‌ها پیش شرکت ایران ناسیونال (ایران خودرو) را بنیان نهاد، در میان بریتانیایی‌ها به فعالیت‌های بشر‌دوستانه‌اش شهره است.

مراسم اهدای نشان سلطنتی سی بی ای به آقای خیامی، با حضور شخصیت‌هایی همچون مایکل گاوو، وزیر آموزش و پرورش بریتانیا، برگزار شد.

این نشان از طرف ملکه بریتانیا به وی اهدا شده است.

نشان سلطنتی سی بی ای، از عالیترین نشان‌های لیاقت در بریتانیاست و به پاس خدمات اجتماعی و نظامی به افراد داده می‌شود.

محمود خیامی پس از دریافت این نشان گفت که خوشحال است که چنین نشانی به او اعطا شده است.

آقای خیامی در عین حال افزود که دریافت این نشان کمی برایش ناراحت کننده هم هست چرا که او را یاد جوانان ایرانی می‌اندازد که لیاقت انجام کارهای زیادی را در ایران دارند ولی به خارج مهاجرت کرده‌اند.

نگاه محمود خیامی به جوانان و تلاش او برای ایجاد تسهیلات و امکانات آموزشی و تحصیلی برای آن‌ها مثال‌زدنی است.

دبستان و دبیرستانهای محمودیه در مشهد و نقاط مختلف خراسان، مراکز آموزشی هستند که از طرف آقای خیامی اهدا شده‌اند.

اما کارنامه محمود خیامی جدای فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی هم، کارنامه درخشانی است. او بانک صنعت و معدن در ایران را تاسیس کرد و چندین و چند کارخانه در نقاط مخالف ایران راه انداخت.

مهم‌ترین اقدام او برپایی شرکت خودروسازی ایران ناسیونال بود. شرکتی که نه تنها اساس و شالوده صنعت خودروسازی ایران بر آن بنا نهاده شد که در ادامه راه، نمادی شد بر صنعت تولید در ایران.

منبع: بی‌بی‌سی


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته