-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۰, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 05/10/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/2/19

غلامعلی حداد عادل زندان اوین را به عنوان مكانی برای نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران پیشنهاد داد.

به گزارش فرارو و به نقل از خبرگزاری سینمای ایران آقای غلامعلی حداد عادل، رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «زندان اوین پاركینگی دارد كه می‌تواند برای پارك ماشین‌ها مناسب باشد، ضمن اینكه این مكان با وسعتی كه دارد می‌تواند مكان خوبی برای نمایشگاه باشد.»

آقای حداد عادل علت این پیشنهاد را دسترسی آسان‌تر همگان به نمایشگاه کتاب عنوان کرد و افزود: «هرچه دولت تصمیم بگیرد مجلس تصویب می‌كند اما نمایشگاه باید در مكانی باشد كه دسترسی به آن آسان و رفت و آمد برای همگان راحت‌تر صورت گیرد.»

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اشاره به اینکه موضوع محل دائمی نمایشگاه كتاب تهران، هم برای دولت و هم برای علاقمندان كتاب مسأله‌ مهمی است اضافه کرد: «به نظرم این كار باید از طرف دولت آغاز شود و مجلس بدون كار كارشناسی دولت نمی‌تواند رأسا وارد كار شود و بودجه‌ای را برای محلی كه انتخاب نشده است، تخصیص دهد.»

در سال‌های قبل نمایشگاه کتاب تهران، در محل دائمی نمایشگاه‌ها، واقع در بزرگراه چمران برگزار می‌شد؛ اما پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد این محل به مصلی تهران تغییر یافت.

همچنین این روزها دولت دهم از «پارک چیتگر» و شهرداری تهران از «شهر آفتاب» به عنوان مکان جدیدی برای نمایشگاه کتاب خبر می‌دهند.

حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش گفت  دولت طرحی را در دست بررسی دارد که نمایشگاه کتاب در پارک چیتگر دائر شود؛ در همین حال آقای ایازی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «پارک چیتگر محل مناسبی برای ساخت نمایشگاه نیست. اصلا زمینی در آن منطقه برای نمایشگاه وجود ندارد و آیا قرار است درخت‌های جنگل چیتگر قطع و جای آن نمایشگاه ساخته شود؟»

منبع: فرارو


 
 

گزاره‌های نامه محمودیان
1390/2/19

مهدی محمودیان، زندانی سیاسی، روزنامه‌نگار و عضو جبهه مشارکت در نامه‌ای به علی خامنه‌ای از رواج تجاوز جنسی علیه زندانیان عادی در زندان رجایی شهر کرج خبر داده است.
نامه مهدی محمودیان خطاب به آیت الله خامنه ای در شهریور ماه سال 1389 نگارش شده اما پیش از این منتشر نشده بود.

سی‌میل پیشتر در این باره خبری منتشر کرد که با توجه به اهمیت این نامه گزاره‌های آن در ادامه می‌آید:

وضعیت زندانهای کچوئی، رجایی شهر و اوین:

- در این سه زندان و بندهایی که در آن حضور داشتم، برای ورود یک دست لباس در زندان اوین می بایست 6 ماه صبر کرد، اما مواد مخدر در حد مصرف نزدیک به هزار نفر در یک زندان وارد می شود بدون اینکه مزاحمتی برای وارد کنندگان مجاز ایجاد شود.

- ورود روزانه چند صد گرم مواد مخدر مختص زندان رجایی شهر نیست که در زندان کچویی نیز در مقیاسی کوچکتر به همین صورت بود و در زندان اوین و بند 350 مواد مخدر دقیقا توسط زندانبانی که هر روز در اتاق رئیس اندرزگاه بودند به قیمتی ارزان توزیع می‌شد.

- در بندهای مختلف زندان رجایی شهر عمل لواط بصورت امری معمولی و قابل پذیرش در آمده است که ظاهرا مسئولین زندان برای کمتر شدن آلودگیهای آن وسائل بهداشتی مورد لزوم افراد را آزادانه در اختیار زندانیان قرار می دهند.

- در این زندان هر کسی که کمی زیبایی در چهره داشته باشد و احیانا زوری در بازو نداشته باشد و یا پول خوبی در حسابش نداشته باشد که باج بدهد به دیگران، به زور در سالنهای مختلف و هر شب در یک اتاق گردانده می شود و هر مفعولی صاحبی دارد و از این بابت پولی بدست می آورد و بعد از چند وقت هم او را به دیگری می فروشد، طبق مشاهده یک زندانی سیاسی به یک جوان در طول یک شب 7 مرتبه تجاوز شده است.

- اینجا در زندان رجایی شهر تحت امر شما فرزندان و شهروندان کشور تحت امرتان با قیمت دویست و پنجاه هزار تومان اجاره داده می شوند ودر این سیستمی که شما مسئولیت آن را دارید هیچ دادرسی نمی یابند.

- در زندان کچوئی شخصی که ده ها نمونه از آن قابل مشاهده است به اتهام عدم پرداخت نفقه و مهر به زندان آمده است به صورت مفعول حرفه ای حکم آزادی گرفته است.

- هر کسی اعم از مسئول، نگهبان و...... به خود اجازه می دهد هر نوع کلمات رکیک و هتاکانه ای را نسبت به زندانیان روا بدارد و هر زمان که لازم بداند زندانی را با دست، باتوم، زنجیر و یا هر وسیله دیگری مورد ضرب و شتم و حتی جرح قرار دهد.

- از سگهای مواد یاب بجای کشف مواد برای ارعاب و زخمی کردن زندانیان استفاده می شود.

- در حکومت شما زندانیان به بیگاری های بدون حقوق و یا حقوق اندک، کارگری در سالنهای سرویس بهداشتی و محوطه زندان گمارده می شوند و زندانها به شهر مردگان می ماند که باید به هر طریقی فقط از آن خارج شد.

- جمعیت قابل توجهی از زندانیان مواد مخدر و معتادین به بیماریهایی همچون ایدز و هپاتیت مبتلا هستند و هیچ تفکیکی بین بیماران و افراد سالم وجود ندارد و با توجه به مصرف مواد مخدر و شیوع لواط بین این افراد هر روز بر تعداد افراد مبتلا به بیماری های واگیردار افزوده می شود.

برخورد با زندانیان سیاسی حوادث یکسال گذشته:

- تقریبا تمام بازجویی ها بر خلاف نص صریح قانون، با چشم بند و رو به دیوار صورت می گیرد و در طول بازجویی ها سربازان گمان شما از هیچ رفتار و روش خشونت بار و غیر انسانی در برخورد با زندانیان کوتاهی نکرده و نمی کنند.

- تقریبا تمام کسانی که مورد بازجویی قرار گرفته اند از جمله خود من بارها و بارها با رکیک ترین الفاظ، از فحش های جنسی و خانوادگی و اتهامات اخلاقی روبرو شده اند، بخصوص در بند 2 الف که تحت نظر سپاه اداره می شود، الفاظ رنگین تر و پر و پیمان تری نثار زندانیان و خانواده ی آن ها و به قول خودشان برای خرد و تحقیرکردن زندانی از این الفاظ توسط بازجویان استفاده می شود.

- حداقل ده نفر از زندانیان شهادت می دهد که در زمان بازجویی ها آن ها را مجبور کرده اند که برهنه شوند و یا با لباس زیر ساعت ها در بازجویی بایستند و حداقل سه نفر از این افراد شهادت می دهند که با باتوم و یا وسیله ای شبیه آن مورد تحقیر جنسی قرار گرفته اند.

- حداقل در 2 مورد که شاهد آن بودم همسران زندانیان بازداشته شده اند و به آنان گفته شده اگر اعتراف نامه ها را نخوانند برای همسرانشان احکام سنگین صادر خواهد شد. در دو مورد فرزندان نوجوان و جوان را احضار نموده و از پشت شیشه به زندانی نشان داده اند تا با اینکار او مجبور شود برای نجات فرزندانش آنچه را که آن ها می گویند انجام دهد.

- حداقل در 3 مورد (منجمله خودم) با همسران متهمین تماس گرفته شده است که تقاضای طلاق کنند و یا با به اجرا گذاشتن مطالبات (مهریه) خود متهم تحت فشار بیشتر قرار بگیرد.

- در بند 209 جوان بیست و چند ساله به خاطر تماس های مکرر بازجویان با مادر تنهایش چند بار اقدام به خودکشی کرد.

- مامورین اطلاعاتی شما از همسر جوان یکی از زندانیان خواسته اند اگر دوست دارد شوهر و برادر زندانی اش از اعدام احتمالی نجات یابد وخود نیز به حبس طولانی محکوم نشود از شوهرش طلاق بگیرد.

- در بند 2 الف متهمین را با شوکر برقی مورد آزار و اذیت قرار می دهند (با شوکر به آلت تناسلی و سایر نقاط حساس بدنشان می زنند)

- در بند 2 الف، حداقل 2 نفر از متهمین به محلی در زیر زمین برده شده و دستانشان را در دستگاهی که برای کشیدن ناخن بوده است قرار داده شده است.

- ده ها زندانی که در بند 2 الف اوین بوده اند گفته اند که با کابل و باتوم به دفعات متوالی مورد ضرب و شتم و جرح قرار گرفته اند.

- حداقل سه نفر از متهمین بند 2 الف می گویند به آن ها قرص های رنگی داده شده که آن ها را از حالت عادی خارج کرده است واثرات آن در بعضی افراد تا مدت ها در بند 350 قابل مشاهد بوده است.

- در بند 209 متهمین را برای تنبیه در سرمای شبهای زمستان صرفا با لباس زیر، ساعتها در فضای باز رها می کنند از جمله خود من که بیش از 6 ساعت فقط با لباس زیر در نیمه شب اواسط دی ماه در فضای باز رها شدم و بعد از گذشت چند ماه هنوز آثار آن باقی است و به مداوای طولانی مدت نیاز دارد.

- ده ها نفر که در بند 209 بوده اند از ضربات ناگهانی با اجسامی مثل پرونده بر سر و صورت، ضربات مشت به گلو، سیلی زدن ها، مشت ها و لگدها، بشین و پاشوهای طولانی و زیاد، به سینه و صورت خواباندن متهم در اتاق بازجویی و ده ها مورد شکنجه و آزار و اذیت های روحی و جسمی دچار صدماتی شده اند که اثرات آن در برخی افراد هنوز بعد از ماه ها قابل مشاهده است.

نحوه برگزاری دادگاه های علنی و غیر علنی:

- متهمین را با ترساندن از از حکم سنگین و به تعویق افتادن طولانی دادگاه، از گرفتن وکیل منع می کنند.

- در یک مورد نهادهای امنیتی شما وقتی با مقاومت زندانی روبرو می شوند، دختر نوجوان وی را بازداشت و از پشت شیشه وی را در مقابل پدرش بازجویی می کنند و او را تهدید می کنند که اگر وی همکاری نکند فرزندش را به اتهام فروش چند کیلو مواد مخدر بازداشت می کنند.

- سربازان گمنام شما در بازجویی ها با افتخار از خرد و تحقیر کردن شخصیت‌های سیاسی سخن می گفتند.

- زندانیان غیرسیاسی که در دادگاه ها علیه خودشان و جنبش سبز صحبت کردند غالبا افرادی بودند که مجبور شده بودند در مورد وابستگی شان به سازمان ها و گروه های مخالف نظام صحبت کنند تا سربازان گمنام شما بتوانند به مردم بقبولانند که معترضین و مردم بی دفاع که در خیابان ها به خاک و خون کشیده شده بودند وابسته به خارج و سازمان های ضد انقلابی و تروریستی بوده اند.

- حداقل 6 نفر از جمله 2 نفری که در روزهای پس از حوادث روز عاشورا اعدام شدند اساسا قبل از انتخابات بازداشت شده بودند و هیچ فعالیتی در انتخابات نداشتد که سه نفر از آن ها هم اینک زندانی هستند و یکی از این ها نیز زیر اعدام قرار دارد تا روزی که آن نوشته ها را در مقابلشان گذاشته بودند به دلیل در انفرادی بودن از حوادث پس از انتخابات آگاهی نداشتند.

- حد اقل سه نفر از کسانی که در دادگاه به انجام اقداماتی از جمله آتش زدن کیوسک و همینطور مسجد و یا بانک در تاریخ25/3/88 اعتراف کردند اساسا شب 23 خرداد توسط نیروهای امنیتی شما بازداشت شده بودند تا برای انجام چنین نمایش هایی مورد استفاده قرار گیرند.

- اوراق تایپ شده ای در اختیار زندانیان قرار می گرفت تا با خواندن و تمرین کردن آن متون در دادگاه نقش خود را بهتر و جذاب تر بازی کنند. متون تایپ شده توسط زندانی مجددا نوشته می شد تا در دادگاه ها خواندن از روی آن ها طبیعی تر جلوه کند و در صورت لزوم دست نویس ها توسط سایت های خبری نهادهای امنیتی منتشر شود.

-از روزهای قبل بسیاری از این افراد توسط برخی از بازجویان خاص مورد آزمایش قرار گرفتند و برای اجرای بهتر نقش مجبور بودند چندین و چند بار مطالب را در حضور بازجوها تکرار کنند و حتی به آن ها در مورد چگونگی حرکت دست و صورت و نحوه بیان مطالب آموزشی و تذکرات لازم داده شده بود.

- روز قبل از تشکیل دادگاه ها، زندانیان به محل دادگاه برده می شدند و در حضور قاضی صلواتی و یا دادستان وقت و یا آقایان دادیار و بازپرس متون را در مقابل دوربین های صدا و سیما و برخی خبرنگاران وابسته اجرا می کردند و در حین اجراء تذکراتی برای بهتر شدن نقش از کارگردانان گمنام شما دریافت می کرده اند.

- این تمرینات نه توسط تعدادی سرباز گمنام که توسط عمال قوه قضاییه، قاضی ارشد آن و دادستان وقت تهران که مورد حمایت همیشگی شما بوده است صورت می گرفته است.

- شب قبل از دادگاه زندانیان متناسب با گفته هایی که قرار است در دادگاه بگویند اصلاح (سر و صورت) می شدند تا چهره ای متناسب با نقششان داشته باشند. یکی از مضحک ترین بخش های این دادگاه ها وقتی بود که به دلیل عدم هماهنگی سربازان گمنامتان در سپاه و وزارت یک نفر در دو زمان مختلف با دو آرایش مختلف در برنامه سازی نمایش، دو اعتراف تقریبا متضاد انجام داد.

- 12 نفر از افرادی که قرار بود در دادگاه صحبت کنند برای امتحان نهایی به حسینیه و یا مسجدی در طبقه سوم دادگاه برده می شوند که در حضور سعید مر ضوی متن های خود را بخوانند و بعد از تایید ایشان 9 نفر از آن ها فردای آن روز در دادگاه صحبت می کنند والبته دادستان به آن قول شرف می دهد که آن ها را فردای دادگاه آزاد کند که نکرد.

منبع: جرس
 


 
 

1390/2/19

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس درنامه‌ای سرگشاده با ذکر اشتباهات دولت در اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها و همراهی اکثریت نمایندگان مجلس با این موضوع، راه حل برون رفت از بحران کسری بودجه در پیش رو را برخورد صادقانه با مردم و اعتراف به اشتباه در اجرای این قانون ارزیابی کرد.

گزاره‌های این نامه در ادامه آمده است:

- دولت مکلف بود تدریج را در افزایش قیمت بنزین، گازوئیل، گاز، برق... و نان رعایت کند، نکرد.

- دولت مکلف بود 30 درصد درآمد حاصل از افزایش قیمت‌ها را برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران، به آن‌ها اختصاص دهد، ولی فقط یک هشتم آن را داد.

- دولت مجاز بود 20 درصد از درآمدهای به دست آمده را به بودجه عمومی دولت تخصیص دهد، نداد.

- دولت مجاز بود «حداکثر تا 50 درصد» از درآمد حاصل شده را به خانوارها اختصاص دهد، تقریباً همه درآمد را به این کار اختصاص داد.

- قرار بود پرداخت نقدی با لحاظ میزان درآمد خانوار باشد. همه را مساوی پرداخت.

- قرار بود سهمی را که به خانوارها تخصیص می‌دهد علاوه بر پرداخت نقدی، برای تامین اجتماعی (مانند گسترش بیمه) نیز صرف کند، ولی همه را صرف یارانه نقدی کرد.

- قرار بود، از هیچ محل دیگری از بودجه کل کشور برای این پرداخت‌ها استفاده نکند، ولی با بالا گرفتن مبلغ نقدی پرداختی (ماهانه 44500 تومان برای هر نفر که 4 هزار تومان آن یارانه نان بود)، پول کم آورد و از منابع دیگر بودجه استفاده کرد.

- قانون الزام می‌کرد که دولت تدریج را در گران کردن رعایت کند که نکرد، در نتیجه چون گران کردن در سال اول با شیب تندی آغاز شد، برای رعایت قانون، مهار سرعت افزایش قیمت ضروری است.

- در لایحه بودجه 1390 که پس از 80 روز تاخیر تقدیم مجلس شد، دولت درآمد حاصل از هدفمند کردن در سال 1390 را مبلغ 62 هزار میلیارد تومان در نظر گرفت. برای کسب درآمد 62 هزار میلیاردی، قیمت‌های فعلی حامل‌های انرژی، باید بیش از دو برابر شود. این افزایش شدید خطرات جدی تورمی و رکودی در پی دارد.

- تورم ناشی از همان افزایش قیمت‌‌های اولیه خطیر است. اگر در ماه‌های بعدی (ماه‌های سال 1390) نرخ تورم ماهانه در همین حدود باشد، نرخ سالانه حدود 40 درصد خواهد شد. در نتیجه اگر دوباره قیمت‌های موجود را دو برابر کنیم، چه خواهد شد؟

- قیمت انرژی، فشار هزینه تولید را به دنبال داشت و واحدهای تولیدی اعم از کشاورزی و صنعتی ناچار به کاهش تولید و اخراج بخشی از نیروی کار خویش شدند. دولت در آغاز کار سهم حمایتی تولید را تقریباً نداد. آیا خانوارها که پول نقد می‌گیرند، نمی‌خواهند کار سرپرست آنها ادامه یابد و یا جوانشان کاری به دست آورد؟

- احمدی‌نژاد در دیدار عید جمعی از نمایندگان از آنان خواسته بود بگذارید گران کنیم تا درآمد بیشتری کسب شود و یارانه نقدی را اضافه کنم. در واقع دولت بیشتر به دادن پول نقد بیشتر به مردم توجه دارد.

- اگر بخواهیم کار غیرقانونی دولت را انجام دهیم و حتی اگر یک ریال به تولید ندهیم به دولت وبخش بهداشت و درمان هم ریالی داده نشود، و تمام صد درصد درآمد را صرف پرداخت نقدی کنیم حدود 12000 میلیارد تومان کسری خواهیم داشت.

- با مردم صادق باشیم. به آنان بگوییم که دولت اشتباه کرده است. دولت قانو‌ن‌شکنی خود را بپذیرد، صادقانه به مردم بگوید که اگر بخواهم مصالح میان مدت و بلند مدت کشور را در نظر بگیرم باید از اشتباه و تخلف خود دست بکشم و طبق تصویب مجلس که واقع بینانه هم هست مبلغ پرداخت نقدی را کم کنم. مگر آنکه مجلس را تحت فشار بگذارم و گرانی شدید ایجاد کنم تا بتوانم پرداخت بیشتری به شما را ممکن سازم و به دنبال آن تورم و بیکاری بیشتر شود.

- حالا اول دعوای دکتر احمدی‌نژاد با مجلس است که یا تلاش می‌کند از طرق غیرقانونی تامین اعتبار کند، که بعید است دیگر مجلس اجازه بدهد و با او برخورد خواهد کرد، یا با انداختن تقصیرها به گردن مجلس فرافکنی می‌کند.

منبع: آفتاب
 


 
 

1390/2/19

حامد هاشمی
فیسبوک

نه وزیر عوض کردن یک‌شبه و بدون هماهنگی محمود چیزی جدیدیست و نه اینگونه است که رهبر و آقای دکتر نمیدانند که بابت این رویارویی آشکار و چشم در چشم شدن بی سابقه، هر کدامشان دارند چه هزینه سیاسی سرسام‌آوری پرداخت میکنند. این هر دو، سیاستمداران بسیار کارکشته‌ای هستند و قدرت را بهتر از هر تحلیلگر و کارشناسی در ایران میشناسند. اینبار اما این را هم میدانند که وا دادن این گردنه آخر، میتواند کل حیات و ممات‌شان را رقم بزند. محمود در صدد چیست که تن به چنین بازی خطرناکی داده‌ است و از آن سو شاهد عکس‌العملی تا این حد متفاوت از رهبر است؟

خیلی پیش از آنکه تیم محمود بخواهد از برگ برنده‌هایی از جنس «افشاگری های اساسی» استفاده کند که بعضاً مانند استفاده از بمب هسته‌ای میتواند استفاده کننده و طرف مقابل را یکجا دود کند،‌ برگ برنده بسیار مهم و زرینی در اختیار دارد: این تیم او هستند که برگزار کننده انتخابات مجلس پیش رو و از آن مهمتر، ریاست جمهوری بعدی‌اند!

لذا به جز حلقه تنگ محمودیون، مابقی حاکمیت و نامداران زخم خورده از محمود که در سایه رهبری مخفی شده‌اند و دندان روی جگر گذاشته‌اند تا دوران پر محنت احمدی‌نژادی «قانوناً» تمام شود و نوبت به خاندان آنان برسد که با پز ولایت‌مدار معتدل وارد بازی قدرت اجرایی شوند، با واقعیت سرد و تلخی روبرو شده‌اند. اینکه یک چک سفید امضای انتخاباتی پیش محمود –نامرد- جا گذاشته‌اند.

تمام بازی اینجا خلاصه میشود که این همان تیمی است که انتخابات پرجنجال ۸۸ را برگذار کرد و حاکمیت هم با هزینه‌ای کمرشکن آن را از هرگونه شائبه تقلب تبرئه کرد؛ هزینه‌ای از سرمایه مشروعیتش تا حد ورشکستگی و با اعمال خشونتی بی‌سابقه علیه همه معترضین و شکاکین به سلامت انتخابات. محمود شطرنج‌باز فوق‌العاده‌ایست اما او بخوبی میداند که «رهبری عزیز» و اطرافیان تشنه ‌به خون او، بعد از تمام آن هزینه‌کرد، اکنون هیچ رقمه نمیتوانند نسبت تقلب در انتخابات را به دولت بدهند. او در این یک زمینه حداقل چک سفیدی در دست دارد.

مملکت به ناگاه به هم نریخته چون مثلاً یکدفعه همه بزرگان با هم فهمیده‌اند که مشایی بی‌تربیت است و با فلان بازیگر عکس دو نفره دارد و یا زمانی گفته است که ملت اسرائیل دشمن ما نیستند و یا از جن استفاده غیربهداشتی میکند. امثال توکلی و سایت الف‌ش همین هفته قبل ناگهان به اسناد فساد گسترده حلقه نزدیک به رئیس‌جمهور دست نیافته اند که با عکس و تفصیل منتشرش کنند. اینها چیز های بسیار ناچیزی هستند و مسائل خیلی خیلی بزرگتر از این هم در برابر چیزی به نام «حفظ نظام» بسادگی قابل اغماض بوده و همیشه هم خواهد بود. تنها چیزی که اما یکدفعه برایشان روشن شده، برنامه یک عدد مهندسی آرای شیرین و تمرین شده دیگر است که با تغییر وزیر کلیدی اطلاعات و زمزمه تغییر وزیرکشور و رئیس شورای‌امنیت‌ملی آغاز میشود و البته مابقی داستان را تیم رهبری هم بخوبی بلد است. احتمال اینکه مجلس و سپس قوه مجریه بعدی در اختیار یاران محمود قرار گیرد تصویری است که برق از سر همه رجاله‌های سیاسی -توکلی - رضایی - قالیباف – لاریجانی- پرانده و حتی چهار ستون بیت را هم لرزانده تا جایی که مداحان بیت را به فحاشی عصبی بر سر منبر واداشته.

آچمز شدگی دردناک و دیوانه کننده‌ایست. در برابر لبخند زهر‌آگین محمود انتظار هر نوع دیوانگی و عصبیتی را میتوان از تیم مقابل داشت. گر چه این علت آغاز جنگ شدیداً غیر زرگری اخیر است، نتیجه اما فقط با استفاده از دیگر برگ ها رقم خواهد خورد؛ چون این بازی نیست که هیچ یک از طرفین امکان کوتاه آمدن در آن را داشته باشند.


 
 

نامه جمعی از دراویش نعمت‌اللهی به رهبر ایران
1390/2/19

جمعی از دراویش و پیروان سلسله نعمت‌اللهی گنابادی با ارسال نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی، از برخوردهای غیرقانونی مراکز قدرت با آنها انتقاد کرده‌اند.

نویسندگان این نامه با اعلام این که نامه اعتراض‌آمیز پیشینشان منجر به «تشدید ظلم و تعدی» شده تاکید کرده‌اند: «از وضعیت دراویش و برخوردهای غیر قانونی مراکز قدرت با آنها مطلع باشید یا نباشید، از حجم مسئولیتها و تعهداتی که بر اساس قانون اساسی در قبال ملت و مملکت دارید، نمی کاهد.»

دراویش از رهبر ایران پرسیده‌اند: «تا کی می‌توانیم سکوت کرده وشاهد ستم ستمگران باشیم؟ آیا وقت آن نرسیده که جنابعالی در مقام رهبری نظام نوعی استدلال و روش را ارائه نمایید تا از اتهام دخالت در این امور مبرا شوید؟ آیا وقت آن نرسیده است که در مقام یک مرجع دینی و عالیترین مقام تصمیم گیرنده در کشور دستور و فتوا به آزادی دراویش و همه اقلیتهای دینی و دگر اندیشان مذهبی، بلکه آزادی همه ملت دهید؟»

در این نامه آمده: «مراکز مختلف قضایی، امنیتی و اجرایی کشور به طرق مختلف و بصورت هماهنگ و با توسل به زور، بیشتر از قبل، امنیت روانی و اجتماعی دراویش را مورد تهدید و تعرض قرار داده تا بدانجا که اخیراً مرشد و مقتدای ما حضرت آقای حاج دکتر نورعلی تابنده (مجذوبعلیشاه) را به اتهامات واهی احضار و عده‌ای از برادرانمان را به صورت دسته جمعی دستگیر، محاکمه و مجازات کرده‌اند.»

نویسندگان این نامه تصریح کرده‌اند: «اینکه در مملکت ما با وقوع هر اتفاق سهمگینی آب از آب تکان نمی خورد، نباید و نمی‌توان به حساب ثبات حاکمیت بواسطه حمایت مردم دانست بلکه نشان دهنده وجود لایه هایی از استبداد در حکومت است.»

دراویش گنابادی با بیان این که «مکتب درویشی دخالت در سیاست متداول را در شأن خود نمی داند» هشدار داده‌اند: «برخوردهای مغرضانه و مستمر برخی مسئولین با دراویش گنابادی در سالهای اخیر، عملاً پیروان این سلسله را به دفاع از خود و واکنش جمعی ترغیب کرده و منجر به وحدت سیاسی آنها شده و جمعیتی آزاد اندیش و صلح طلب را به مخالف مبدل کرده است. چون در این تهاجم و تعرض، معاندین عرفان و تصوف، احساسات عاطفی و اساس اعتقاد و هویت دراویش را نشانه رفته و مورد تهدید قرار میدهند، واکنش دراویش همدلی در دفاع از هویت و حریم ایمانی و اجتماعی خویش و پافشاری بر مواضع تا سرحد مرگ می‌باشد.»

منبع: مجذوبان نور


 
 

1390/2/19

شیرین عبادی، فعال حقوق بشری و برنده جایزه صلح نوبل با ارسال نامه‌ای به مراجع بین‌المللی، روز ۱۹ اردیبهشت سالگردِ اعدامِ فرزاد کمانگر را روز«معلم آزاده» نامگذاری کرد و خواستار اقدام عملیِ این سازمان‌ها، برای آزادیِ معلمان و فعالان فرهنگیِ بازداشتی در ایران شد.

عبادی در یکمین سالگرد اعدام فرزاد کمانگر، با اعلام حمایت از معلمین زندانی، از کمیساریای عالی حقوق بشر، اتحادیه بین‌المللی معلمین، نهادهای بین‌المللی حقوق بشر و همچنین از کلیه آزاداندیشان جهان خواست تمامی تلاش خود را برای رهایی معلمین دربند از جمله هاشم خواستار که با تنی بیمار در زندان وکیل آباد مشهد بسر می‌برد، به کار گیرند.

عبادی در این نامه تاکید کرد: «رژیمی که معلمانش را به خاطر یک انتقاد سیاسی، که حق هر شهروندی است، به چوبه دار سپرده یا در بند می کشد ، دیگر نه مشروعیت دارد و نه مقبولیت.»

وی رونوشتی از این نامه را برای کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه آزادی بیان، گروه کار سازمان ملل در بازداشت‌های خودسرانه و اتحادیه بین المللی معلمین نیز فرستاده است.
۱٩ اردیبهشت، مصادف است با سالگرد اعدام فرزاد کمانگر، شیرین علم هویی، فرهاد وکیلی، علی حیدریان و مهدی اسلامیان در زندان اوین تهران که با واکنش‌های گسترده داخلی و خارجی را به دنبال داشت.

منبع: جرس
 


 
 

مهدی محمودیان خطاب به خامنه‌ای:
1390/2/19

مهدی محمودیان، زندانی سیاسی و عضو جبهه مشارکت در نامه‌ای به علی خامنه‌ای از رواج تجاوز جنسی علیه زندانیان عادی در زندان رجایی شهر کرج خبر داده است.

نامه آقای محمودیان، که از اولین افشاکنندگان فجایع رخ داده در بازداشتگاه کهریزک بود، و اکنون در زندان رجایی شهر دوران حبس خود را می گذراند، در شهریور ۱۳۸۹ نوشته شده اما تاکنون انتشار علنی نیافته است.

در قسمتی از این نامه با ذکر اینکه «در بندهای مختلف زندان رجایی شهر عمل لواط به صورت امری معمولی و قابل پذیرش در آمده» آمده است: «در این زندان هر کسی که کمی زیبایی در چهره داشته باشد و احیانا زوری در بازو نداشته باشد و یا پول خوبی در حسابش نداشته باشد که باج بدهد به دیگران، به زور در سالن های مختلف و هر شب در یک اتاق گردانده می شود و هر مفعولی صاحبی دارد و از این بابت پولی به دست می‌آورد و بعد از چند وقت هم او را به دیگری می فروشد.»

در ادامه نامه آمده است: «طبق مشاهده یک زندانی سیاسی، به یک جوان در طول یک شب ۷ مرتبه تجاوز شده است و وقتی صبح به زندانبان شکایت می کند به انفرادی (یا به گفته مسئولین زندان سوئیت) منتقل می‌شود بدون اینکه هیچکدام از متجاوزین حتی مورد سوال واقع شوند.»

مهدی محمودیان در نامه مفصل خود به رواج مواد مخدر اشاره می کند و می نویسد برای وارد کردن کتاب چند ماه است نامه نگاری می کند اما مواد مخدر هر روزه به آسانی وارد زندان می شود.

وی در پایان نامه خود با ذکر اینکه «نمی دانم بعد از انتشار این نامه چه سرنوشتی پیدا خواهم کرد» خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفته است: «به خدای بزرگ و ائمه اطهار و همین طور به خون تمام شهدای راه آزادی و به خصوص شهدای یک سال اخیر سوگند یاد می کنم ... این مطالب عین واقعیت رخ داده در زندان های تحت امر شماست.»

مهدی محمودیان، که نقش مهمی در خبررسانی در مورد بازداشتگاه کهریزک و همین طور دفن دسته جمعی تعدادی از کشته شدگان حوادث بعد از انتخابات داشت، از ۲۵ شهریور ۸۸ زندانی شده است.

بازداشتگاه کهریزک، بعد از انتخابات ریاست جمهوری دوم محل نگهداری بسیاری از دستگیر شدگان اعتراضات انتخاباتی بود که چهار نفر از آنها بر اثر شدت شکنجه درگذشتند.

منبع: جرس و بی‌بی‌سی

مرتبط:
هشدار درباره زندان قرچک ورامین؛ «کهریزکی دیگر در راه است»

 


 
 

1390/2/19

بدنبال انتقاد برخی از روحانیون و اصولگرایان از وضعیت حجاب در جامعه، رئيس پليس امنيت اخلاقي از طرح «امنيت اخلاقي» با حضور پررنگ 70 هزار نيروي پليس خبر داد.

 امروز ۱۹ اردیبهشت ماه، احمد روزبهانی گفت که فعالیت پلیس امنیت اخلاقی نه تنها تعطیل نشده، بلکه با فرار رسیدن فصل گرما و تابستان، و همچنین «مطالبه مردم، رسانه‌ها و مسئولان» پررنگ‌تر از قبل اجرا خواهد شد.

او گفت که برخوررد پلیس با بدحجابی شدت می‌گیرد و پلیس کسانی را که به زعم او «مانکن‌وار» و «از روی غرض» در خیابان‌ها دیده می‌شود، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی همچنین گفت با رانندگان زنی که در خودروهای‌شان «کشف حجاب» می‌کنند، برخورد می‌شود.

او با رد استدلال کسانی که نحوه پوشش‌شان را حقوق شهروندی محسوب می‌کنند، گفت که عدم رعایت حجاب، زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی است.

آقای روزبهانی با تاکید بر این‌که هر خودروی شخصی می‌تواند پلیس نامحسوس امنیت اخلاقی باشد، گفت که اگر کسانی بخواهند پس از قانون‌شکنی با پلیس درگیر شوند، به شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

او گفت به‌طور مثال اگر پلیس به یک خانم تذکر دادکه حجابش دارای مشکل است، اگر این فرد عنوان کند که ارتباطی به شما ندارد، پلیس با آن برخورد خواهد کرد. به گفته احمد روزبهانی، طبق قانون، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز اجازه برخورد با بدحجابی را دارد.

 رئیس پلیس امنیت اخلاقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که استفاده از آنتن‌ ماهواره، رعایت نکردن حقوق شهروندی است.

او گفت که پلیس برای جمع‌آوری دیش‌های ماهواره از ساختمان‌ها و برج‌ها با مقامات قضایی هماهنگ کرده است. به گفته او پلیس با دیش‌های ماهواره‌ای که روی بالکن و پشت‌بام‌ها به صورت آشکار نصب شده و قابل رویت هستند، برخورد می‌کند و اگر این موضوع دوباره تکرار شود فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

منبع: جرس و مردمک


 
 

1390/2/19

انجمن حمایت از حیوانات نسبت به «برخوردهای جسته و گریخته پلیس پایتخت با دارندگان سگ در خیابان و انتقال این حیوان به بازداشتگاه موقت» اعتراض کرده است.

رضا جوالچی، دبیر انجمن حمایت از حیوانات، به روزنامه روزگار گفته: «مواردی از برخی نقاط به ما گزارش شده که طی آن افراد از بازداشت سگ‌های خود خبر داده‌اند.»

به گفته وی «پلیس پس از برخورد با صاحبان سگ‌ها، این حیوانات را درون خودرویی که در پشت حالت قفس دارد، زندانی کرده و به بازداشتگاه موقتی که در پایگاه نیروی انتظامی در خیابان پلیس قرار دارد، منتقل می‌کند و پس از گرفتن مدارک صاحبان از جمله کارت ملی و تعهدنامه نسبت به بازگرداندن آنان اقدام می‌کند.»

دبیر انجمن حمایت از حیوانات با اشاره به اظهارات هفته گذشته اسماعیل احمدی‌مقدم، گفته: «متأسفانه فرمانده نیروی انتظامی استنادشان برای برخورد تنها به طرحی است که هنوز هیچ اتفاقی درباره تصویب یا عدم تصویب آن نیفتاده و در کمیسیون مربوطه در حال بحث و بررسی است.» رضا جوالچی همچنین «طرح برخورد با سگ‌ها» را «طرحی از روی لج و لج‌بازی» توصیف کرده و گفته «در حالی که طرح‌های بسیاری در مجلس در انتظار رای آوردن و تصویب هستند، بعید می‌دانم چنین طرح ناپخته و خامی به قانون تبدیل شود.»

این روزنامه با اشاره به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی درباره «نجس بودن سگ»، نوشته «مشخص نیست این چه خصومتی است که نسبت به سگ‌ها روا داشته می‌شود چراکه ما پیوسته با انواع موارد نجسی از جمله سرویس‌های بهداشتی» مواجه هستیم.

منبع: روزگار


 
 

1390/2/19

آیت‌الله صانعی، از مراجع تقلید شیعیان سلب حقوق انسانی زندانیان را خلاف شرع و حرام دانسته و گفته است: «قتل فکر مردم، بدتر از قتل جان آنهاست.»

آیت‌الله صانعی که در درس خارج فقه و در جمع شاگردان خود سخن می‌گفت، افزود: «اگر مانع رشد استعداد های (زندانی) بشویم این جا ضامن هستیم اگر این فرد زندانی صنعتگر است باید ابزار صنعت در اختیارش قرار داد اگر اهل فکر و اندیشه است باید ابزار فکر و اندیشیدن در اختیارش قرار داد.»

او افزوده است: «اینگونه نیست که بگوییم حالا که این فرد زندانی است پس حق مطالعه ندارد، حق کار و فعالیت ندارد، اگر کسی اینگونه عمل کند مرتکب خلاف شرع شده است.»

این مرجع تقلید شیعیان در پایان سخنان خود تاکید کرده است: ««خدا نکند که باعث قتل مردم شویم خدا نکند مرتکب قتل فکر مردم که بدتر از قتل جان آنهاست شویم، و همین گونه است ضرر زدن به فکر مردم یعنی با دروغ و حیله افکار آنها از توجه به ظلم ظالمین منحرف سازیم، باید به خدا پناه برد که روز قیامت حساب ها، مخصوصاً نسبت به حق الناس خیلی دقیق و سختگیرانه است.»

منبع: کلمه

 


 
 

محسنی اژه‌ای خبر داد:
1390/2/19

سخنگوی قوه قضائیه با اعلام خبر محکومیت چهل نفر از متهمان پرونده کوی دانشگاه، دستگیری عده ای با عنوان رمال، پیشگو و جن‌گیر را نیز تایید کرد.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری امروز، دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت گفت که پرونده کوی دانشگاه  ۵۰ متهم داشته که ۴۰ نفر از آن‌ها به «حبس، جزای نقدی و پرداخت خسارت وارده» محکوم شدند.

این دادگاه در ۲۲جلسه برگزار شد و به گفته سخنگوی قوه قضائیه، ظرف این مدت، شماری از شاکیان از شکایت خود صرف‌نظر کردند.

آقای اژه‌ای همچنین گفت که شناسایی برخی از متهمان به این دلیل که صورت خود را پوشانده بودند، مشکل بوده است و به همین دلیل دادسرا معطل شناسایی آنها شد.

محسنی اژه‌ای نگفت که چه کسانی دراین پرونده درگیر بودند و کدام شاکیان از شکایت خود صرف نظر کرده‌اند.

او همچنین مدعی شد: برخی از این متهمان از خارج دانشگاه وارد کوی شده بودند و برخی در داخل دانشگاه اقدامات مجرمانه داشتند.

در شامگاه ۲۵ خرداد سال ۸۸، یعنی سه شب پس از انتخابات، درحالی که اعتراض‌های گسترده به اعلام پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات شروع شده بود، ماموران انتظامی و نیروهای موسوم به لباس شخصی به خوابگاه دانشگاه تهران در خیابان کارگر شمالی ریختند.

پس از حادثه حمله به کوی دانشگاه هیئت حقیقت‌یاب مجلس مامور شد به وقایع کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهریزک رسیدگی کند.

 «جن‌گیرها دستگیر شدند»
درحالی که در چند روز گذشته، بسیاری از نزدیکان به آیت‌الله خامنه‌ای درمورد حضور رمالان و جن‌گیران در میان نزدیکان آقای احمدی‌نژاد هشدار داده‌اند، سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید که «بحث طیف و گروه مطرح نیست.»

او همچنین از دستگیری افرادی با عنوان رمال، پیشگو و جن‌گیر خبر داد اما نگفت چه کسانی هستند.

وب‌سایت آینده‌نیوز در هفته‌ای که گذشت خبر داد که فردی به نام «عباس غفاری» به جرم «رمالی و جن گیری» که از نزدیکان آقای مشایی است، بازداشت شده است.

همچنین به نوشته وب‌سایت فرارو، آقای غفاری که «علوم غریبه می‌داند و با اجنه در ارتباط است»، منبع «غیب‌گویی و طرف مشورت برخی نزدیكان ریاست جمهوری» بوده است.

علاوه براین، مجتبی ذوالنور، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، نیز روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در سخنرانی خود در جمع تعدادی از طلاب، در پاسخ به سوالی در مورد ارتباط تیم آقای احمدی نژاد با افراد خاصی که گفته می‌شود توانایی‌های خاصی دارند، از فردی به نام «یعقوبی» نام برد که به گفته او «مانند بعضی از مرتاض‌ها توانمندی هایی دارد.»

 «جریان انحرافی بخواهد سواستفاده کند، پیگیری می‌کنیم»
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درمورد ابراز نگرانی علما و روحانیون نسبت به حضور جریان انحرافی در دولت گفت که اگر جریان انحرافی به‌طور هدفمند در دستگاهی نفوذ کند، دادستان پیگیری خواهد کرد.

او رفتار هدفمند جریان انحرافی، عقیدتی، سیاسی یا اخلاقی در دستگاه‌های دولتی را جرم دانست.

محافظه‌کاران مخالف آقای احمدی‌نژاد، اسنفدیار رحیم مشایی و برخی دیگر از همکاران آقای احمدی‌نژاد را به داشتن افکار و اعتقادات «انحرافی» متهم کرده و بر این باور هستند که آقای مشایی و همفکران او در دولت، قصد حذف روحانیت و مقابله با ولایت فقیه را دارند.

منبع: جرس و مردمک


 
 

1390/2/19

لطف‌الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفته است از این به بعد «انتقال نیرو به پایتخت و استخدام در تهران» امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای فروزنده با اشاره به جابه جایی ۲۰ هزار نیرو در سال گذشته به شهرستان‌ها و ارائه خدمات تشویقی به آنها، از برنامه‌های دولت برای انتقال «نیروهای مازاد دستگاه‌ها» با اولویت «جابه‌جایی و انتقال نیروها به سازمان زندان‌ها» سخن گفته است.

دولت احمدی‌نژاد سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد تا پایان ۱۳۸۹، ۴۰ درصد از کارکنان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی را به خارج از پایتخت منتقل کند.

این تصمیم دولت پس از آن گرفته شد که در آبان ماه گذشته، احمدی‌نژاد با لازم دانستن خروج ۴۰ درصد کارمندان از پایتخت گفت که باید حداقل ۳ میلیون نفر از شهر تهران و ۵ میلیون نفر از استان تهران خارج شوند.

فروزنده با اشاره به «تاکید رئیس جمهوری بر دوركاری در ادارات»، از تمام معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي دولتي خواسته است که برای کم کردن تعداد کارمندان حاضر در ادارات تهران، امکان کار کردن از راه دور را برای کارمندانشان فراهم کنند.

به دنبال انتشار گزارش‌هایی در نشریات ایران در مورد عملی نشدن برنامه‌های دولت برای خروج کارمندان از پایتخت، در آذر ماه گذشته معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری هشدار داد که کارکنان دستگاه‌های مشمول انتقال به خارج از تهران باید بین «استعفا، بازخرید و انتقال» یکی را انتخاب کنند.

آقای فروزنده گفته است: «اگر تا پایان سال جاری دستگاه‌های مشمول، ۴۰ درصد ظرفیت خود را از تهران به دیگر شهر‌ها منتقل نکنند، باید پاسخگوی عدم اجرای مصوبه دولت باشند.»

منبع: فارس و بی‌بی‌سی


 
 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم:
1390/2/19

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از ابلاغ بخشنامه به دانشگاه‌ها برای تقویت و ایجاد حوزه‌های علمیه دانشجویی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ غلامرضا خواجه سروی با اعلام این خبر گفته که «استان‌های سمنان، آذربایجان شرقی و مرکزی به تازگی طرح ایجاد حوزه‌های علمیه دانشجویی را تکمیل کرده‌اند و اجرایی می‌کنند.»

آقای خواجه سروی از توسعه حوزه‌های علمیه دانشجویی به عنوان تدبیری برای ارتقای دانش دینی دانشجویان یاد کرده است.

وی گفته که «اعتقاد داریم اگر دانشجویان در زمینه مباحث دینی از آموزش کلاسیک برخوردار شوند در بینششان تأثیر می‌گذارد.»

آن‌طور که معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اعلام کرده در حال حاضر در ۳۰ دانشگاه کشور حوزه علمیه دانشجویی فعال است.

وی اظهار داشته که «طلاب دانشجو در این حوزه‌ها نزدیک به ۶۴ واحد درسی می‌گذرانند و ترکیب این دروس هم اعتقادی دینی است و هم مسائل فرهنگی سیاسی ایران است.»

منبع: خبرگزاری مهر


 
 

نمایندگان مجلس: تصمیم دولت قانونی نیست
1390/2/19

مصوبه دولت دهم مبنی بر ادغام هشت وزارتخانه که منجر به حذف چهار وزارتخانه و سه وزیر می‌شود با اعتراض نمایندگان مجلس مواجه شد.

دولت دهم در نشست روز یکشنبه خود تصویب کرد هشت وزارتخانه در یکدیگر ادغام شوند که به این ترتیب چهار وزارتخانه حذف شده و سه وزیر نیز از کابینه دهم خارج خواهند شد.

بر اساس مصوبه جدید دولت، وزارتخانه صنایع و معادن در وزارت بازرگانی، وزارت نفت در وزارت نیرو، وزارت رفاه و تامین اجتماعی در وزارت کار و وزارت مسکن و شهرسازی در وزارت راه و ترابری ادغام می‌شوند.

پیش از این و بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف شده بود تعداد وزارتخانه‌های کابینه را از ۲۱ وزارتخانه به ۱۷ وزارتخانه کاهش دهد.

برخی از سایت‌های خبری ایران احتمال داده‌اند مسعود میرکاظمی، وزیر نفت، علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن و صادق محصولی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی، افرادی هستند که از دولت دهم خداحافظی خواهند کرد.

در حالی که دولت می‌گوید وزارتخانه‌های جدید نیازی به مصوبه مجلس و رای گیری برای وزیران جدید ندارند نمایندگان مجلس تاکید کرده‌اند که ادغام‌ها بدون مصوبه مجلس قانونی نیست.

حسین نجابت، قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس گفته است: «ادغام‌ها بدون مصوبه مجلس قانونی نیست.»

حسین سبحانی‌نیا، عضو هیات رییسه مجلس نیز خبر داده که در جلسه هیات رییسه مجلس مقرر شده مجلس طی تذکری به وزرای وزارتخانه‌های ادغامی اعلام کند استمرار فعالیت آن‌ها در وزارتخانه جدید قانونی نیست.

منبع: رادیو فردا٬ مهر٬ فارس


 
 

سازمان بهزیستی:
1390/2/19

سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد دو هزار مددجوی «بی‌سرپرست» و «مجهول الهویه» را بزودی از تهران خارج خواهد کرد.

احمد اسفندیاری سرپرست سازمان بهزیستی گفته که «این اقدام در راستای طرح خروج کارمندان از تهران و انتقال آن‌ها به شهرستان‌های دیگر صورت می‌گیرد.»

این در حالی است که مددجویان جزو کارمندان دولت محسوب نمی‌شوند که خروج آنها از تهران در راستای طرح یادشده باشد.

آقای اسفندیاری گفته که سازمان بهزیستی تاکنون دو هزار نفر از مددجویانی که مجهوال‌الهویه هستند را شناسایی کرده و آن‌ها را به سایر مراکز این سازمان در شهرستان‌ها انتقال خواهد داد.

سرپرست سازمان بهزیسنی افزوده که «خروج و انتقال مددجویان در مرحله بعد شامل مددجویان دیگر تحت پوشش است.»

احمد اسفندیاری نگفته طرح خروج این افراد براساس رضایت آن‌ها صورت می‌گیرد یا خیر.

دولت احمدی‌نژاد از سال گذشته تلاش‌ها برای کاهش جمعیت تهران را  با انتقال اجباری کارمندان دولت از این شهر آغاز کرده است.

منبع: مهر


 
 

1390/2/19

یک دستگاه آپارتمان سه طبقه‌ شش واحدی، به دنبال گودبرداری غیراصولی یک‌شنبه شب در خیابان سازمان برنامه واقع در بلوار فردوس (تهران) فروریخت.

فتح‌الله تیموری، معاون امور عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تعداد کشته‌شدگان حادثه را تاکنون، یک دختر ذکر کرده است.

آقای تیموری افزود: «براساس گفته‌های ساکنان محلی، یک مادر و کودک هم اکنون زیر آوار هستند که ما به علت شکل ساختمان نمی‌توانیم از ماشین آلات سنگین استفاده کنیم.»

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از ریزش ساختمان‌ها در نقاط مختلف شهر تهران منتشر شده است.

بافت فرسوده و رعایت نکردن نکات ایمنی و استاندارد‌های ساخت از مهم‌ترین عوامل ریزش این آپارتمان‌ها است.

تیر ماه سال ۱۳۸۷ نیز ساختمانی در منطقه سعادت آباد شهر تهران فرو ریخت که منجر به مرگ ۱۷ تن شد.

منبع: واحد مرکزی خبر


 
 

باورکردنی نیست اما حقیقت دارد:
1390/2/19

خبرگزاری معر ببخشید مهر که از خبرگزاری های معقول در ولایت اسلامی است معلوم نیست سرش به کجا خورده که یک گزارش مفصل و مستند از خورده شدن جسد بن لادن توسط کوسه های خشمگین آب های دریای عرب (بعد از تنگه هرمز؛ با خلیج فارس اشتباه نگیرید) و اقیانوس هند منتشر کرده است. ما بیش از این شما را معطل نمی کنیم و توجه شما را به خبر خبرگزاری وبلاگستان جلب می کنیم که این افتضاح کوسه ها را افشا کرده است. خوشبختانه سی ان ان در محل حضور داشته است: 

I Want My Country Back

ظاهرا افتضاحات چپ و راست فتوشاپی جمهوری اسلامی به اندازه کافی برایشان عبرت آمیز نبوده و درسی نگرفته اند.

امروز (یکشنبه) خبرگزاری «مهر نیوز» یک سری عکسهای فتوشاپ شده با کیفیت تکنیکی در حد علی آباد سفلی منتشر کرده و آنها را به CNN نسبت داده است. جعلی بودن خبر و عکسهائی که «مهر نیوز» به دروغ ادعا میکند از اخبار تلویزیونی شبکه «سی ان ان» گرفته شده اند به اندازه کافی واضح است که نیازی به تاکید ندارد، اما فکر میکنم دیدنشان موجب انبساط خاطر بشود.

نسخه «اورژینال» خبر فوق را میتوانید در این صفحه ببینید. برای دوستانی که علاقه ندارند کامپیوترشان را در معرض سایتهای جمهوری اسلامی قرار بدهند، محتوای خبر را در زیر کپی کرده ام، گرچه متاسفانه به علت تفاوت «عرض» صفحات مجبور به کوچک کردن اندازه عکسها شده ام، برای دیدن سایز اصلی میتوانید به صفحه «مهر نیوز» رجوع کنید.

 

گزارش خبری - تصویری/
تداوم بازی آمریکا با جنازه رهبر القاعده/ تصویر جسد بن لادن درکام کوسه!
خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: پس از انتشار خبر پرتاب جسد رهبر القاعده به دریا، یک رسانه غربی در ادامه بهره برداری تبلیغی با پخش یک فیلم ویدئویی مدعی شد جسد بن لادن در دهان یک کوسه است.

پس از آنکه "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا از کشته شدن رهبر القاعده در عملیات نیروهای آمریکایی در پاکستان خبر داد، هر روز گزارشهای ضد و نقیضی درباره مرگ اسامه بن لادن منتشر می شود.

 
گفته می شود در عملیات نیروهای آمریکایی که در نیمه شب دوشنبه انجام شد و 38 دقیقه به طول انجامید یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا موسوم به Navy Seals متشکل از 6 تفنگدار به خانه بن لادن در ابت آباد یورش بردند و او را کشتند.
 
بر این اساس زمانی که نیروهای آمریکایی در حال ترک خانه مذکور بوده اند، بن لادن در اثر برخورد گلوله به سر و سینه اش کشته شده است. نظامیان آمریکایی پس از کشتن بن لادن، جسد وی را با بالگرد از این مکان خارج کردند.
 
 
اما در این بین خبری که دوشنبه گذشته منتشر شد و شگفتی همگان را به دنبال داشت، پرتاب جسد رهبر القاعده در دریا بود. گویا سرنشینان بالگرد پیش از رسیدن به ناوآمریکایی اقدام به پرتاب جسد بن لادن به درون دریا کرده اند. این در حالی است که دلایل ارائه شده از سوی آمریکائی ها برای انجام این عمل عجیب، به هیچ وجه قانع کننده نیست.
 
 
پس از آنکه یک مقام آمریکایی از انداختن جسد اسامه بن لادن به دریا خبر داد، سوالات بسیاری درباره صحت خبر مرگ رهبر القاعده مطرح شد و هم اکنون شبکه خبری سی ان ان در ادامه خبرسازی خود یک فیلم ویدئویی را منتشر کرد که نشان می دهد یک کوسه جسد بن لادن را می خورد.
 
 
سی ان ان همچنین تصاویری را منتشر کرد که نیروهای آمریکایی را درحال تماشای این ویدئو نشان می دهد.
 
 
این فیلم ویدئویی همچنین کشتی های آمریکایی را در هنگام انداختن جسد بن لادن به دریا نشان می دهد.
 
 
سی ان ان همچنین خبر داده که اثر سوختگی و کبودی روی جسد بن لادن دیده می شود و چشم چپ رهبر القاعده سیاه است، این درحالیست که این تصویر شفاف نبوده و مشخص نیست که آیا جسد فردی که در کام کوسه است جسد بن لادن می باشد یا نه؟

 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته