-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۱, شنبه

Latest New from Green Correspondents for 05/21/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

خبرنگاران سبز/ گزارش و خبر:
امروز هیلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، اعلام کرد که محدوديت زمانی روادید (ویزای) ايالات متحده برای دانشجويان ايرانی کاهش می‌يابد.

تاکنون روادید آمریکا برای دانشجویان ایرانی تنها برای یک بار ورود و مدت سه ماه معتبر بود. بر اساس اعلام هیلاری کلینتون از این پس مدت اعتبار اين رواید دو سال خواهد بود و دارنده روادید خواهد توانست بارها با همان روادید وارد خاک آمریکا شود و احتیاجی به دریافت روادید جدید نخو اهد داشت. / ع
متن این خبر را به نقل از سایت رسمی دولت آمریکا

 
 

یک بدهکار بانکی مصری و مالک روزنامه‌ای که اقدام به چاپ کاریکاتور اهانت آمیز حضرت محمد(ص) نموده است، موجب جنجال تازه رسانه‌ای حامیان و مخالفان اصولگرای دولت شده است. نزدیکان احمدی‌نژاد او را تاجر-روزنامه‌نگار خوشنام و از دوستداران احمدی‌نژاد معرفی کرده‌اند و حامیان علی خامنه‌ای او را مرتبط با سرویس‌های امنیتی غرب می‌دانند. 
خبرنگاران سبز/سیاست:
سفرهای مکرر یک فعال مصری به ایران، به تازگی موجب جنجال جدید رسانه‌ای میان حامیان احمدی‌نژاد و حامیان خامنه‌ای شده است. درحالی که رسانه‌های طرفدار خامنه‌ای او را (با نام مستعار امین.ل) منشاء تحلیل‌های سیاسی جریان مشایی از تحولات مصر می‌دانند، تماشا نیوز وابسته به رحیم‌مشایی، وی را یک «روزنامه‌نگار خوشنام»! مصری می‌داند که سفرهایش به ایران،  صرفا برای گسترش روابط اقتصادی از جمله گسترش ارتباطات هوايی ميان کيش اير و مصر بوده است. جوان‌آنلاین وی را فردی مشکوک و دارای روابط قابل بررسی با سرویس‌های امنیتی غربی معرفی کرده است و متقابلا منابع نزدیک به رحیم‌مشایی او را   از دوستداران محمود احمدی نژاد و از مخالفان سياست های استکباری در منطقه معرفی کرده‌اند.


 بررسی‌های خبرنگار خبرنگاران سبز نشان داد این فرد ریموند لاکا (به عربی رامی لکح) یک مسیحی کاتولیک است. او یکی از بزرگترین بدهکاران شبکه بانکی کشور مصر بوده و همتای مصری شهرام جزایری است. وی یک بار در زمان مبارک به نمایندگی پارلمان منصوب شد که با توجه به تابعیت دوگانه مصری- فرانسوی، این منصب را نیز از دست داد. او همچنین مالک سابق روزنامه سویر بود. این روزنامه در زمان مالکیت لکح اقدام به چاپ مجدد کاریکاتور جنجالی پیامبر اسلام از روزنامه دانمارکی کرد که موجب خشم مردم مصر شد./ش


 
 

سيف العادل در پايان سال ۲۰۰۱ به همراه چند عضو ارشد ديگر القاعده و فرزندان اسامه بن لادن به ايران پناهنده شدند. بدنبال حضور آن‏ها در ایران, سال ۲۰۰۳ ایران پیش‏نهاد مبادله سيف العادل را با چند تن از اعضاى سازمان مجاهدين خلق در پايگاه اشرف را به آمریکا ارائه کرد که مورد پذیریش آمریکا (به علت مخالفت رامسفلد, وزیر دفاع وقت آمریکا) قرار نگرفت. ایران یک‏بار دیگر در سال ۲۰۰۴، پیش‏نهادش را با وساطتت فرانسه تکرار کرد و باز هم جواب منفی شنید.
خبرنگاران سبز/ میز ترجمه:
آخرین خبر در باره القاعده انتخاب سیف العادل به رهبری این سازمان است. فیگارو, روزنامه فرانسوی زبان صبح پاریس, دو روز پیش (۱۸ مى) گزارشى را به رهبر جدید القاعده اختصاص داده است و در این نوشته به بررسى روابط سیف العادل (افسر هوابرد پنجاه ساله و عضو سابق ارتش مصر)  و جمهورى اسلامى ايران پرداخته است.

بر طبق این نوشته سیف العادل از مهره‏های ارشد تشكيلات امنيتى القاعده بوده و دست‏کم تا سال ۲۰۰۱ مسئول مستقیم به کار گماری محافظان شخصى بن لادن بوده است.

پیشتر برای دستگيرى وی که هنگام حملات سال ۱۹۹۸ القاعده به سفارتخانه‏هاى آمريكا در نايروبى و دارالسلام، عضو شوراى رهبرى القاعده بوده مبلغ پنج ميليون دلار جايزه تعيين شده بود.

این گزارش می‏افزاید که سيف العادل در پايان سال ۲۰۰۱ به همراه چند عضو ارشد ديگر القاعده و فرزندان اسامه بن لادن به ايران پناهنده شدند. بدنبال حضور آن‏ها در ایران, سال ۲۰۰۳ ایران پیش‏نهاد مبادله سيف العادل را با چند تن از اعضاى سازمان مجاهدين خلق در پايگاه اشرف را به آمریکا ارائه کرد که مورد پذیریش آمریکا (به علت مخالفت رامسفلد, وزیر دفاع وقت آمریکا) قرار نگرفت. ایران یک‏بار دیگر در سال ۲۰۰۴، پیش‏نهادش را با وساطتت فرانسه تکرار کرد و باز هم جواب منفی شنید. 

پس از این کش و قوس‏ها, سال گذشته ایران سيف العادل را آزاد كرد و اکنون توجه‏ها به رابطه احتمالی ایران با وی جلب شده است. / س

 
 

مطابق با آمارهاى رسمى شركت ملى پالايش و پخش فرآورده هاى نفتى ايران در شرايط فعلى ميزان بنزين ذخيره سازى شده در كارت هوشمند سوخت خودروهاى شخصى به كمترين ميزان در پنج سال گذشته تاكنون رسيده است.
خبرنگاران سبز/ اقتصاد:
خبر دو نرخی شدن بنزین بالاخره به صورت رسمی از سوی خبرگزاری مهر اعلام شد. بر طبق این گزارش, فردا (۳۱ ارديبهشت) ۶۰ ليتر بنزين ۴۰۰ تومانی و سهميه گازوئيل خودروهاى ديزلى به كارتهاى سوخت واريز مى شود.

این خبرگزاری همچنین خبر از سهمیه ۵۰۰ ليتری بنزين با نرخ آزاد (۷۰۰ تومانى) در خرداد ماه  براى خودروها می‏دهد. بر اساس این گزارش, به صفر رسيدن سهميه بنزين نيمه يارانه اى (۴۰۰ تومانى) و اتمام بنزين يارانه اى (۱۰۰ تومانى) ذخيره سازى شده در كارتهاى هوشمند سوخت، فروش بنزين آزاد در جايگاه‌هاى كشور را افزايش داده است.

پيش بينى مى شود با كاهش تدريجى بنزين ذخيره سازى شده در ۱۱ ميليون كارت هوشمند سوخت در كنار كاهش متوسط مصرف اين فرآورده نفتى فروش با نرخ آزاد بنزين در جايگاههاى سوخت كشور افزايش يابد.

مطابق با آمارهاى رسمى شركت ملى پالايش و پخش فرآورده هاى نفتى ايران در شرايط فعلى ميزان بنزين ذخيره سازى شده در كارت هوشمند سوخت خودروهاى شخصى به كمترين ميزان در پنج سال گذشته تاكنون رسيده است.

در بخش دیگری از گزارش آمده است  که مصرف بنزین در نیمه دوم فروردین ماه سقوط کرده است که این سقوط کاملا طبیعی است و به نظر نمی‏رسد ربط مستقیمی به قیمت‏ها داشته باشد.

گفتنی است که همزمان با اجراى قانون هدفمند كردن يارانه ها از ۲۸ آذر سال ۸۹، عرضه بنزين و گازوييل سه نرخى در جايگاه هاى سراسر كشور آغاز شد، به گونه اى كه بنزين حمايتى ۱۰۰ تومان، بنزين سهميه اى ۴۰۰ تومان، بنزين آزاد ۷۰۰ تومان، گازوييل سهميه اى ۱۵۰ تومان و گازوييل آزاد ۳۵۰ تومان در جايگاه‌ها عرضه مى شود.

در حال حاضر نزديك به ۱۷ ميليون كارت هوشمند سوخت شامل ۱۰ ميليون و ۱۹۴ هزار كارت خودرو و ۶ ميليون و ۷۲۵ هزار و ۲۵۴ كارت هوشمند موتور سيكلت در سطح كشور فعال است.

 
 

جامعیت کلی فیلم « این فیلم نیست » که در اسفند سال گذشته ساخته شده است، یک تصویر کلی از وضعیت امروز سینمای ایران که هنرمندان و کارگردانان با آن مواجه هستند را با کمک از ماهیت الهامی سینما به تصویر کشیده است که هنرمند در ایران برای غلبه بر مشکلات و تبدیل تمامی محدودیت های هنری به اجرا، به فرایندهای خلاق گوناگونی نیاز دارد.
خبرنگاران سبز/فرهنگ و هنر/ایران در جهان:
در ادامه نمایش فیلم های راه یافته در فستیوال بین المللی فیلم کن، پس از فیلم « به امید دیدار» رسول اُف، عصر پنجشنبه نیز فیلم کوتاه « این فیلم نیست » ساخته مشترک جعفر پناهی و و مجتبی میرتهماسب ، در یک نمایش ویژه به تماشا گذاشته شد. جعفرگناهی که به بیست سال ممنوعیت فیلمسازی و ممنوع الخروجی محکوم شده است دراین فیلم ، یکروز از زندگی خود که در آن در انتظار تجدیدنظر در مورد شش سال حکم حبس و نیز بیست سال ممنوعیت فیلمسازی و ممنوع الخروجی خود است را به تصویر کشیده است.

به گزارش وب سایت رسمی فستیوال کن، جامعیت کلی فیلم « این فیلم نیست » که در اسفند سال گذشته ساخته شده است، یک تصویر کلی از وضعیت امروز سینمای ایران که هنرمندان و کارگردانان با آن مواجه هستند را با کمک از ماهیت الهامی سینما به تصویر کشیده است که هنرمند در ایران برای غلبه بر مشکلات و تبدیل تمامی محدودیت های هنری به اجرا، به فرایندهای خلاق گوناگونی نیاز دارد. بطورمثال در این فیلم پناهی با کمک از خلاقیت فوق العاده خود از فیلمی که بلاجبار بیشتر زمان آن در آپارتمان و محیط بسته با همکاری مجتبی میرتهماسب فیلم برداری شده است را با تجسم سازی هوشمندانه به فیلمی در خور فستیوال جهانی و رقابت با دیگر فیلم ها به تصویر کشیده است.

این دومین بار است که فیلم جعفرپناهی در انتخاب رسمی قرار داده می شود. پیشتر فیلم طلای سرخ در سال 2003 مورد نظر سازمان ملل متحد قرار گرفته بود که برنده جایزه (زرشک طلایی) از نظر هیات داوران، انتخاب شده بود . گفتنی است سال گذشته جعفر پناهی هنگامی که در زندان بازداشت بود، از طرف هیئت منصفه داوران جشنواره فیلم کن به این فستیوال دعوت شده بود که از طرف مسئولان برگزار کننده، صندلی وی درطول جشنوراه خالی باقی مانده بود.











 
 

عزيزم، آنچه در پرونده‌های قضايی برنده‌ی نهايی است، دفاع قضايی خوب يا بد نيست، که از اين بابت وکلايم در دفاع بی‌نظيرشان سنگ تمام گذاشتند، بلکه معصوميت و مظلوميت انسان‌هايی است که در چرخ دنده‌ی چنين آرای عجيب و غريبی له مِی‌شوند. آن معصوميت قطعا برنده‌ی بازی است.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
هر روز و هرساعت سردمداران جمهوری اسلامی به دروغ دم از عدالت، ولايت، احترام، کرامت انسانی و احترام به حقوق مردم و يا حق الناس می زنند و برای ائمه و بلاخص حضرت فاطمه زهرا و حضرت زينب ، اشک نمادين که در قياس با رفتار و اعمال مقامات امنيتی و قضايی به اشک تمساح بيشتر شباهت دارد تا اشک شوق شيعه نسبت به بخشش و بزرگی امام خود.

جمهوری اسلامی برعکس تمامی کشورها، با مفاخر و بزرگان خود تنها به جرم اينکه همانند آنها نمی انديشند، زشت ترين و سخت ترين واکنش ها را نشان داده است. از آيت الله شريعتمداری، آيت الله بهشتی، آيت الله منتظری، آيت الله صانعی و آيت الله دستغيب، ميرحسين موسوی، شيخ مهدی کروبی، استاد شجريان، ناصرحجازی، فاطمه معتمدآريا، جعفرگناهی و رسول اُف تا خانواده شهيد باکری و همت، سيد حسن خمينی تا احمد زيدآبادی شرف اهل قلم، شيوا نظرآهاری برنده جايزه "تئودور هکر" در سال ۲۰۱۱ و نسرين ستوده برنده جايزه حقوق بشر ايتاليا و برنده جايزه قلم آمريکا در سال ۲۰۱۱ وکيل، حقوقدان و فعال جنبش زنان، که بيش از ۹ ماه است در زندان اوين به سر می برد و با سخت ترين حکم به اتهامات تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت ملی و عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر، به ۱۱ سال حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج از کشور شد و همچنين به اتهام بدحجابی در يک فيلم سخنرانی به ۵۰ هزار تومان جريمه نقدی محکوم شده است. رسم و مرام تقدير و قدردانی جمهوری اسلامی نيز بدينسان است.

به گزارش سايت مدرسه فمينيستی نسرين ستوده در اسفند سال گذشته، به دليل عدم دسترسی به کاغذ در زندان، نامه ای را بر روی دستمال کاغذی برای گسر سه ساله اش « نيما »به نگارش درآورده است.

وی در بخشی از اين نامه می نويسد:هيچ «کاری» حق ندارد اينقدر حقوق کودکانم را ناديده بگيرد که طی ۶ ماه بازداشت به من يک ساعت ملاقات با تو را بدهد.

نيمای عزيزم، سلام

نامه نوشتن برای تو سخت است، تو که آنقدر معصومی که نمی‌توانم برايت بگويم از کجا برايت نامه می‌نويسم. تو که از مفاهيم زندان، بازداشت، حکم، دادگاه، ظلم، سانسور، خفقان يا رهايی، آزادی، عدالت، تساوی و … تصويری در ذهن نداری.

از چه با تو سخن بگويم که با «اکنون» تو حرف زده باشم و نه آينده‌ات. چگونه برايت توضيح دهم که آمدنم به خانه دست خودم نيست تا به سويت پر بکشم، تو که به پدرت گفته بودی به مامان بگو کارش را تمام کند و به خانه برگردد. چگونه برايت بگويم که هيچ «کاری» نمی‌تواند مرا از تو اين همه دور کند، در واقع هيچ «کاری» حق ندارد مرا اين همه از تو دور کند. هيچ «کاری» حق ندارد اينقدر حقوق کودکانم را ناديده بگيرد که طی ۶ ماه بازداشت به من يک ساعت ملاقات با تو را بدهد.

با تو چه بگويم که هفته‌ی گذشته از من پرسيدی مامان با ما به خانه می آيی؟ و من در مقابل چشم ماموران بازداشتگاه به تو گفتم: «کارم طول می کشد و ديرتر می آيم». آن وقت تو با سر تکان دادنت گفتی باشد و دستم را کشيدی و با لب‌های کوچک‌ات بوسه‌ای کودکانه بر دست هايم زدی…

نيمای عزيزم!

در طول ۶ ماه گذشته دو بار به شدت گريستم. بار اول در سوگ پدرم بود که از عزاداری و سوگواری نيز محروم بودم و بار دوم همان روز بود که نتوانستم با تو به خانه برگردم و وقتی به سلولم برگشتم بی اختيار بلند بلند گريستم.

نيما جان!

بارها در پرونده‌های مربوط به حضانت کودکان، دادگاه‌ها چنين رای داده‌اند که نمی‌توانند ملاقات کودک ۳ ساله را برای ۲۴ ساعت متوالی به پدر بسپرند. در چنين آرايی مهم‌ترين استناد دادگاه‌ها به سن چنين کودکانی است که نمی‌توانند ۲۴ ساعت دور از مادر بمانند زيرا برای کودک آسيب روحی – روانی به همراه دارد.

اما همين دستگاه قضايی می‌تواند حقوق کودکی را ناديده بگيرد که تصور می‌کند مادرش در صدد اقدام عليه امنيت اوست!!!

البته که دلم نمی‌خواهد با تو از اين که در صدد هيچ اقدامی عليه امنيت «آنها» نبوده‌ام و فقط به عنوان يک وکيل به آراء قضايی و آرايی که عليه موکلانم صادر شده بود، معترض بوده‌ام، اشاره کنم.

البته که مايل نيستم به تو ثابت کنم و مثلا بگويم متن مصاحبه‌هايم همگی عيان است و علنی، و اکنون به دليل انتقاد از آراء قضايی که حرفه‌ی اصلی هر وکيلی است، شايسته ۱۱ سال حبس شناخته شده‌ام.

اما مايلم بگويم: اولا نخستين کسی نيستم که چنين حکم ناعادلانه‌ای را دريافت کرده‌ام. اما اميدوارم آخرين آنها باشم، هر چند بسيار بعيد می دانم.

ثانيا از اين که در کنار موکلانم در زندان هستم، موکلانی که دفاعيات من به دلايل غيرقضايی و غيرحقوقی موثر نيفتاد و آنها روانه زندان شدند، بسيار خشنودم و دست کم آرام‌ام.

ثالثا دوست دارم بگويم به عنوان يک زن از اين که افتخار دفاع از بسياری از فعالان مدنی و معترضان انتخاباتی را بر عهده داشته‌ام، به دليل حکم سنگين‌ام به خود می‌بالم. زيرا دوست‌تر داشتم به عنوان وکيل آنها، حکمی سنگين‌تر از آنان دريافت کنم.

حالا ديگر تلاش زنان ثابت کرد که ديگران، اعم از مخالف و موافق نمی‌توانند آنها را ناديده بگيرند. اما نمی‌دانم آن را که از همه بيشتر دوست دارم، چگونه به تو بگويم؟ چگونه بگويم که برای قاضی يا بازجويم يا دستگاه قضايی دعا کن. دعا کن تا به عدالت قلبی و آرامش روح برسند تا شايد ما نيز در آرامش زندگی کنيم، مثل خيلی از کشورهای دنيا.

عزيزم، آنچه در چنين پرونده‌هايی برنده‌ی نهايی است، دفاع قضايی خوب يا بد نيست، که از اين بابت وکلايم در دفاع بی‌نظيرشان سنگ تمام گذاشتند، بلکه معصوميت و مظلوميت انسان‌هايی است که در چرخ دنده‌ی چنين آرای عجيب و غريبی له مِی‌شوند. آن معصوميت قطعا برنده‌ی بازی است. برای همين از معصوميت کودکانه‌ات می‌خواهم برای آزادی همه‌ی زندانيان بی‌گناه، و نه فقط زندانيان سياسی دعا کنی.

به اميد روزهای‌ بهتر

مامان نسرين

اسفند ۸۹


 
 

آقای موسوی دارای پايگاه اجتماعی‌ای است که ولو نخواهد، قدرت ايجاد تحريک اجتماعی در برابر رهبری را دارد و آقای احمدی نژاد دارای پايگاه اجتماعی است که ولو بخواهد، قدرت تحريک اجتماعی در برابر رهبری را ندارد. بنابراین چون مقابله با رهبری را سم مهلکی برای جامعه می دانم، اضطرارا به کسی که حتی اگر بخواهد نمی تواند کاری کند رای می دهم و به کسی که می تواند اين تحرک را ايجاد کند ولو نخواهد رای نمی دهم گرچه مزيتی برای احمدی نژاد بر موسوی قائل نيستم به همين دليل اضطرارا به احمدی نژاد رای می دهم.
خبرنگاران سبز/سياست:
احمد توکلی رييس مرکز پژوهش های مجلس و نماينده اصولگرای تهران در دوره های هفتم و هشتم که باوجود آگاهی از کودتای انتخاباتی نظام، با سکوت اش از ظالم حمايت کرده است، طی گفتگويی با خبرگزاری حکومتی فارس ضمن تشريح نظرات خود در مورد جنجال های اطراف دولت دهم که با کودتای همين اصولگرايانی که امروز با چراغ سبز رهبری از او انتقاد و او و دولت اش را متهم به بی قانونی و همکاری در فساد اقتصادی می کنند، از ميرحسين موسوی به عنوان فردی که دارای جايگاه مردمی عظيم برای به حرکت درآوردن اعتراضات وسيع در برابر رهبری نظام است ياد کرد و ضمن تاييد قدرت سازماندهی اجتماعی مهندس مير حسين موسوی برای مقابله با رهبری، احمدی نژاد را فاقد اين قدرت و توان دانست.

توکلی همچنين جزئيات تازه ای از نشست لاريجانی و احمدی نژاد در حضور رهبری با موضوع ادغام وزارتخانه ها بخش ديگری از سخنان توکلی بود که در اين گفت و گو به آن پرداخته شد.

توکلی همچنین با بیان اينکه موضع مجلس در برابر رئيس جمهور ديگر همانند گذشته نيست تاکيد می کند که حلم گذشته مجلس در برابر قانون شکنی‌ها تکرار نخواهد شد.توکلی تصريح کرده است: اصلی‌ترين افراد دور دکتر احمدی نژاد يا منحرفند يا متهم به فساد مالی يا هردو.

توکلی برای اولين بار دليل اضطرار خود برای رای دادن به احمدی نژاد در انتخابات سال ۸۸ را فاش کرده و عقيده دارد هم‌نشينی با وزرا يا معاونان وزرای اوپک در شان رئيس جمهور ايران نيست. در زير گوشه هايی از اين گفتگو می آيد:

- در اين شرايط می بينيم که آقای رييس جمهور سرپرستی وزارت نفت را بر عهده می گيرد؛ آيا در شان رييس جمهوری اسلامی ايران هست که با وزرای کشورهايی که هم سطح او نيستند يا با قائم مقام وزرای اوپک در يک جلسه بنشيند؟ معنای اين کار آقای رييس جمهور اين است که ما در واقع نمی توانيم رياست اوپک را به خوبی بر عهده داشته باشيم. کدام مصلحت ملی اقتضا می کرد که ايشان وزير نفت را عزل کند؟ آيا اشکالی داشت که وزير نفت وزارت خود را ادامه دهد و اگر روزی مجلس پذيرفت که وزارت نفت با وزارت نيرو ادغام شود، در اين صورت آقای رييس جمهور آقای نامجو يا هر کس ديگری را که مد نظرش بود به مجلس معرفی می کرد و مجلس هم اگر صلاح می ديد به وزير پيشنهادی رای اعتماد می داد.


* جزئيات تازه‌ای از نشست لاريجانی و احمدی‌نژاد در حضور رهبری

آنچه که من می دانم اين است که نظر شورای نگهبان با صراحت مطرح شد و رهبر معظم انقلاب از نظر شورا دفاع حقوقی کردند. ايشان تصريح فرمودند که وقتی شورای نگهبان نظری می دهد همه بايد اطاعت کنند و من هم بايد اطاعت کنم. رهبری همچنين استدلال کردند که صدر و ذيل ماده ۵۳ از يکديگر جدا نيست بلکه يک ماده است و صدر و ذيل آن با هم فهميده می شود. اينگونه نيست که شما وزارتخانه ها را ادغام کنيد و سپس شرح وظايف را ارائه کنيد.

* علت اضطرار توکلی در رای دادن به احمدی‌نژاد

در انتخابات سال ۸۴ همان طور که اشاره کرديد، من در دور دوم از آقای احمدی نژاد در مقابل آقای هاشمی رفسنجانی حمايت کردم؛ چرا که در آن زمان رويکردهای آقای احمدی نژاد بسيار قابل دفاع بود و اميد می رفت که کارکردهايش هم درست باشد. اما در انتخابات سال ۸۸ من به هيچ وجه از ايشان دفاع نکردم و به بزرگان کشور نيز اعلام کردم که حمايت از ايشان را بر خودم حرام می دانم. در عين حال اعلام کردم که اضطرارا به ايشان رای می دهم؛ علت اين رای اضطراری را آن زمان اعلام نکردم اما الان برای اولين بار در شکل رسانه ای می گويم.

آن روزها به مسئولان ستادهای سابقم در استانها و دوستانم که هنوز رابطه ای با هم داريم، گفتم که آقای موسوی دارای پايگاه اجتماعی‌ای است که ولو نخواهد، قدرت ايجاد تحريک اجتماعی در برابر رهبری را دارد و آقای احمدی نژاد دارای پايگاه اجتماعی است که ولو بخواهد، قدرت تحريک اجتماعی در برابر رهبری را ندارد. به همين دليل گفتم که چون رهبری را رکن رکين کشور می دانم و هم از نظر اعتقادی و هم از نظر سياسی اعتقاد دارم که بايد از ايشان تبعيت کنيم و ايشان با قدرت جامعه را هدايت کنند، چون مقابله با رهبری را سم مهلکی برای جامعه می دانم، اضطرارا به کسی که حتی اگر بخواهد نمی تواند کاری کند رای می دهم و به کسی که می تواند اين تحرک را ايجاد کند ولو نخواهد رای نمی دهم گرچه مزيتی برای احمدی نژاد بر موسوی قائل نيستم به همين دليل اضطرارا به احمدی نژاد رای می دهم.

حوادث بعد از انتخابات و حوادث اطراف موضوع وزير اطلاعات، صحت اين عرض من را نشان داد که متاسفانه اولی خواست و کرد ولی ناکام ماند و ظاهرا دومی هم خواست و چنان که پيش‌بينی ميشد بحمدالله، نشد. بنابراين اينگونه نيست که من در انتخابات دهم از آقای احمدی نژاد حمايت کرده باشم. اما حتی اگر حمايت می کردم، مشروط به صحت کارکرد و پيش نيامدن تغيير در رويکرد بود؛ يعنی بايد ثبات رويکرد را مشاهده می کردم و کارکرد درست می شد تا حمايت من ادامه پيدا کند. البته ايشان در دوره اول رويکردهای خوبی داشت اما در عين حال کارکردهای ايشان قابل انتقاد بود. رفته رفته مديريت سياسی اقتصادی کشور رويکردهای مساله داری پيدا کرد و به همين دليل در دوره دوم از ايشان حمايت نکردم. اخيرا هم انحرافات فکری در اطراف ايشان زياد شده و من از اين که در سال ۸۸ از ايشان حمايت نکردم، پشيمان نيستم.

اصلی‌ترين افراد دور دکتر احمدی نژاد يا منحرفند يا متهم به فساد مالی يا هردو

"شعار " دولت عدالت است اما عدالت را يک عدالت توزيعی مساله دار تعريف می کند. در حالی که من اين تعريف را قبول ندارم. در واگذاری قدرت نيز عدالت مطرح است و فقط نبايد عدالت را در توزيع ثروت ديد. الان اصلی ترين افراد دور دکتر احمدی نژاد را نگاه کنيد، يا منحرفند يا متهم به فساد مالی يا هردو. اين عدالت در توزيع قدرت است؟
در توزيع ثروت نيز کار و اکرام انسان ها به عدالت نزديکتر است تا اعانه پرداخت کردن. طرح سهام عدالت که من در سال ۸۴ قبل از آقای احمدی نژاد و ديگران مطرح کردم، اصلا اينگونه نبود. اهدافی داشت که مشارکت مردم را در تشکيل سرمايه بالا ببرد و منبع کسب درآمد را با اين مشارکت برای اکثريت ملت ايران متنوع سازد تا کارايی و عدالت با هم تعقيب شود. در حالی که هم اکنون اين شيوه احمدی نژاد ضد کارآيی عمل می کند و با ايجاد درآمد بدون مشارکت در بلند مدت ضد عدالت نيز خواهد شد.

وقتی می گويم رويکردها با کارکردها سازگار نيست يکی از مصاديقش همين است. وقتی توليد نابود شود و منابع نفتی ابزار توزيع قدرت مصرف گردد اين که عدالت نيست. اين نه تنها در نگاه بلندمدت که در نگاه ميان مدت نيز فاجعه آفرين است. من از شعارهايم دست نکشيده ام بلکه افتخار می کنم که از تفکر عدالتخواهانه اسلام دفاع کرده ام و می کنم؛ اما پيچيدگی های تحقق اين شعارها به گونه ای است که ساده سازی آن در حد توزيع قدرت خريد به تنهايی نمی تواند موجب تحقق عدالت شود.

 
 

آنچه مهم هست هدف همه ما يعنی اصلاح وضع کنونی جامعه است. حتی شايد در اين راه من يا ديگران دوستان جان خود را از دست بدهيم اما به هيچ وجه شماها نبايستی دست از ادامه تلاش برای اصلاح جامعه برداريد و يا هدفتان را تغيير دهيد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
سيد محمد خاتمی رئيس جمهور دوران اصلاحات در اظهاراتی از مردم و رهبری خواست هردوطرف برای آينده کشور همديگر را عفو کنند که با واکنش های متفاوتی از هردو طرف يعنی حاميان بی شمار جنبش سبز وحاميان رهبری مواجه شد. اما ذينفع ترين افراد برای موافقت و مخالفت با اين گفته محمد خاتمی از ديد ما، خانواده شهدای جنبش سبز و آسيب ديدگان بعد از کودتای انتخاباتی و زندانيان سياسی امروز کشور هستند که به جرم اعتراض به تقلب در انتخابات و حمايت از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، زندگی و عمرشان را فدای جمهوريت و آزادی کشور کرده اند.

درعکس العملی به حق مهدی محموديان که در اعتصاب غذای تر بسر می برد، برخلاف نظر سيد محمد خاتمی، از همه ملت خواسته است که بهيچوجه از خواسته خود کوتاه نيايند.

به گزارش رسيده به جرس، اين زندانی سياسی که بخاطر افشای شکنجه های روحی و جسمی و تجاوز به انفرادی منتقل شده بود، پس از اعتصاب غذا و وخامت حالش به بند عمومی منتقل شد.

او در ديدار اخير خود با خانواده از همه ملت خواسته است که بهيچوجه از خواسته خود کوتاه نيايند.

افشاگر جنايات کهريزک با تقدير از همراهی مردم گفته است: هم می دانيم که اعتصاب غذا لطمات جبران ناپذيری به ما خواهد زد اما آنچه مهم هست هدف همه ما يعنی اصلاح وضع کنونی جامعه است. حتی شايد در اين راه من يا ديگران دوستان جان خود را از دست بدهيم اما به هيچ وجه شماها نبايستی دست از ادامه تلاش برای اصلاح جامعه برداريد و يا هدفتان را تغيير دهيد.

وی با اشاره به شرايط نامناسب زندان، از اعتصاب غذای نامحدود خبر داده و افزوده است: بايد بدانيد که تاکنون مسئولين زندان به خواسته های ما عمل نکرده اند و به اين دليل اعتصاب غذای موقت و چند روزه ما در صورت نپذيرفتن خواسته های به حق و قانونی ما از سوی مسئولين زندان از روز يکشنبه اول خرداد بصورت دائمی در خواهد آمد شايد که از اين طريق قانون شکنان و تضييع کنندگان حقوق مردم سر عقل بيايند و به خواسته های ما جامه عمل بپوشند."

گفتنی است مهدی محموديان بر اثر اعتصاب غذاهای اخير حداقل ۱۵ تا ۲۰ کيلو وزن کم کرده و آثار ضعف و بيماری کاملا در چهره اش مشهود است.





 
 

قطعاً می‌توان خانم رجبی را جزء عناصر ناپخته سياسی ارزيابی کرد که ناخواسته در متوهم نمودن رئيس‌جمهور تأثير داشت. در کنار اظهارات ناپخته‌ای مثل سخنان خانم رجبی افراد متملقی نيز پيدا شدند و به تدريج جايگاه خود را در اطراف آقای احمدی‌نژاد تقويت کرده و نفوذ خود را گسترش دادند؛ اين حاشيه‌نشينان در دستگاه قوه مجريه با طرح برخی موضوعات -که قطعاً موجب ايجاد توهم در آقای احمدی‌نژاد شد- تا آنجا پيش رفتند که رئيس دولت را احياءکننده انقلاب و ارزش‌ها معرفی کردند .
خبرنگاران سبز/سیاست:
عباس سليمی‌نمين مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصرکه با حمايت از تصميمات رهبری گويی در اين سمت وظيفه ای جز تحريف تاريخ را ندارد، اين روزها با ميدان دادن رسانه های حامی نظام علاقه خود را به مصاحبه های جنجالی نشان داده است. از اعلام دستگير کردن رحيم مشايی تا انتقاد از گفته ها و سياست های احمدی نژاد و فاطمه رجبی .

سليميی نمين در مصاحبه با جهان نيوز با انتقاد از حرکت های مشکوک دولت برای خريد رای و عوام فريبی رئيس دولت گفته است: بر اساس قانون احمدی‌نژاد صرفاً ۲ دوره می‌تواند در مسند امور اجرايی کشور قرار گيرد و پس از آن بايد پذيرای ترک کردن آن بوده و اجازه دهد که طبق قانون ملت ايران از ساير استعدادهای خود نيز بهره‌مند شود اما ظاهراً اين مسئله برای احمدی‌نژاد خوشايند نبوده و وی تلاش می‌کند تا در مسند قدرت باقی بماند و وقتی قانون و رهبری را در برابر خود می‌بيند در مسيری قرار می‌گيرد که چندان شايسته نيست.

وی همچنين در ادامه مصاحبه اش به انقتاد از اين گفته و توجيه احمدی نژاد که خيلی به انقلاب خدمت کرده بنابراين نبايد صحنه را ترک کنند اينگونه احساس وظيفه و دلسوزی فراتر از قانون رئيس دولت کودتا را بهانه‌ای بيش ندانسته وگفته است :اينها به دليل تملقاتی است که موجب وسوسه افراد برای باقی ماندن در قدرت می شود.احمدی‌نژاد چشم خود را بر تخلفات متملقان و باند انحرافی نبندد.وی بايد تصورات ذهنی غلط خود را مبنی بر اينکه وی منجی انقلاب است و کشور بدون وجود او دچار مشکل می‌شود راکنار بگذارد.

وی با بيان اينکه متملقين اين ذهنيت را در آقای احمدی‌نژاد ايجاد کرده‌اند که اگر وی نبود کشور دچار انحرافات اساسی شده و قادر نبود مسير خود را در وادی اصلاح به خوبی طی کند، گفت: در واقع اين تصور از طريق يک سری غلوکردن‌ها ايجاد شد هرچند در ابتدای کار برخی عناصر ناپخته سياسی نيز با ستايش‌های افراطی خود در اين قضيه دخيل بودند.

سلميمی نمين در گوشه ای از گفته هايش از فاطمه رجبی که احمدی نژاد را " معجزه هزاره سوم قلمداد کرده بود" انقتاد کرد و عنوان داشت: قطعاً می‌توان خانم رجبی را جزء عناصر ناپخته سياسی ارزيابی کرد که ناخواسته در متوهم نمودن رئيس‌جمهور تأثير داشت. در کنار اظهارات ناپخته‌ای مثل سخنان خانم رجبی افراد متملقی نيز پيدا شدند و به تدريج جايگاه خود را در اطراف آقای احمدی‌نژاد تقويت کرده و نفوذ خود را گسترش دادند؛ اين حاشيه‌نشينان در دستگاه قوه مجريه با طرح برخی موضوعات -که قطعاً موجب ايجاد توهم در آقای احمدی‌نژاد شد- تا آنجا پيش رفتند که رئيس دولت را احياءکننده انقلاب و ارزش‌ها معرفی کردند و به وسيله طرح برخی موضوعات که قطعاً موجب ايجاد توهم در آقای احمدی‌نژاد شد به وی قبولاندند که احياء‌کننده انقلاب بوده و همه ارزش ها قبل از وی از دست رفته بود و احمدی‌نژاد باعث شد تا انقلاب مجدداً در مسير سلامت قرار گيرد.

سليمی‌نمين تأکيدکرد: اين تملقات در احمدی‌نژاد تأثيرات سوء گذاشته و امروز وی احساس می‌کند که بايد زمينه بقاء در قدرت را برای خود فراهم کند؛ با اين توجيه که بدون وی در رأس امور اجرايی مجدداً انقلاب از مسير سلامت خارج خواهدشد.

سليمی‌نمين گفت: رويکرد جدی شکل‌گرفته در دولت دهم اين است که با استفاده از امکانات مردم، ‌‌آراء و نظراتی به سوی تيم احمدی‌نژاد جلب شود که اين مسئله هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است.

وی با تأکيد بر اينکه برخی رفتارها حکايت از اين دارد که اين دولت نيز بی‌تمايل نيست که در مسير شکل‌دهی به مجلس هماهنگ با خود که از جمله انحرافات جدی سياسی است، قرار گيرد، خاطر‌نشان‌کرد: بايد قوه مجريه را از اين کار پرهيز داد چرا که مجلس جايگاه نظارتی دارد و اگر دولت اين جايگاه را بی‌اثر کند بدون شک تبعات بسيار سويی را شاهد خواهيم بود.

مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران تصريح کرد: باند انحرافی به صورت کاملاً متناقض از باورهای مذهبی مردم جهت پيشبرد اهداف خود که همان کسب رأی است، بهره می‌گيرد؛ نيروهای مذهبی در جامعه ما اعتماد چشمگيری به حضرت ولی‌‌عصر (عج) دارند لذا آنها با اظهاراتی پيرامون نزديکی‌شان به امام زمان «عج» می‌خواهند رأی اين گروه را در خدمت گيرند.وی يادآور شد: باند انحرافی درصدد است رأی نيروهای غيرمذهبی را با مطرح کردن بحث ايرانيت و عده‌ای‌ ديگر را با پول جذب کند.


احمدی‌نژاد پس از اتمام دوره خود نبايد ندايی برای ماندگاری در قدرت سر دهد

سليمی‌نمين با اشاره به اينکه احمدی‌نژاد و تيم وی بايد پس از اتمام دوره خود قدرت را ترک کنند و هيچ ندايی برای ماندگاری در آن سر ندهند، افزود: انجام اقداماتی که شائبه تلاش برای ماندگاری در قدرت به ذهن متبادر شود زياده‌خواهی دولت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد بايد تصورات ذهنی غلط خود را مبنی بر اينکه وی منجی انقلاب است و کشور بدون وجود او دچار مشکل می‌شود، کنار بگذارد.

 
 

مهندس احمد منتظری(حجت‌الاسلام) فرزند آیت‌الله العظمی حسین‌علی منتظری، در پاسخ به مصاحبه اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی متن پیامی را در تارنمای رسمی ایشان منتشر نموده است.  
خبرنگاران سبز/سیاست:
چندی پیش سایت آینده نیوز در گفت‌وگویی با اکبر هاشمی رفسنجانی بار دیگر به مسئله برکناری آیت‌الله العظمی منتظری از نیابت رهبری پرداخت. در این گفت‌وگو هاشمی رفسنجانی به تلویح و گاه مستقیما آیت‌الله منتظری را به تحت‌تاثیر بودن، بهانه‌جو بودن، و ساده‌اندیشی متهم می‌کند (+). اکنون احمدی منتظری در نامه‌ای به وی پاسخی می‌دهد که در واقع انباشته از پرسش است. متن کامل این نامه را در زیر بخوانید.

باسمه تعالی
حضرت آيت‌الله آقای هاشمی رفسنجانی زيد عزّه

پس از عرض سلام و آرزوی سلامتی برای شما و خانواده محترم

مصاحبه اخير جنابعالی با سايت آينده از اين نظر که خواسته‌ايد ناگفته‌هايی را بيان نماييد قابل تقدير است اما چون به حافظه خود اعتماد نموده‌ايد، مشتمل بر مطالب خلاف واقع نيز هست که چه بسا تاکنون خوانندگان تذکر داده‌اند.

همچنين لازم است اين نکته را يادآوری نمايم که ذکر خاطرات شخصی و تکرار کلمات عاميانه، که در يک جوّ دوستانه و صميمی و زمان خاصی مطرح شده، باعث شده است بسياری از دوستان تلقی توهين نمايند و با حالتی ناباورانه مطالب مصاحبه حضرتعالی را بيان می‌نمايند. البته اينجانب يقين دارم چنين قصدی نبوده ولی لازم دانستم جنابعالی را به اين نکته آگاه نمايم.

اختلاف در ديدگاه‌ها و راهکارها امری بسيار طبيعی است. به عنوان مثال محرم دانستن مردم به عنوان صاحبان اصلی مملکت و شفاف بودن با آنان و انتقاد علنی از مسئولين، که شيوه مرحوم آيت‌الله العظمی منتظری بود، برای شما قابل قبول نبود؛ ولی آيا هنوز هم بر اين نظر خود پابرجا هستيد؟

ملاقات کنندگان با آيت الله منتظری – علاوه بر مردم عادی- مقامات و شخصيت‌ها از قبيل وزرا و نمايندگان مجلس و مسئولين قضايی و ائمه جمعه و روحانيونی بودند که هر کدام گزارشات و اطلاعات مستندی را به ايشان منتقل می‌کردند که موجب احساس تکليف برای معظم‌له می‌شد.

در مورد وضع زندان‌ها و اعدام‌ها منابع خبری و مستندات ايشان علاوه بر موارد فوق، گزارشات هيئت عفو امام و نيز نمايندگان ايشان در زندان‌ها بودند و منابع اطلاعات ايشان در مورد جبهه‌ها، فرماندهان و رزمندگانی بودند که در صحنه جنگ حضور داشتند.

آيا سزاوار است اعتماد کردن به گزارشات مستند را "زود قضاوت کردن" و "شنيده‌ها را مطرح کردن" ناميد؟

اگر هنگامی که آيت‌الله منتظری فرياد دفاع از جان و مال و آبروی دگرانديشان و مخالفين را سرمی‌داد، جنابعالی و دوستان نيز همراهی می‌‌نموديد و اين ارزش‌های والای انسانی را ارج می‌نهاديد، آيا امروز شاهد اين همه بی حرمتی به فعالان سياسی و منتقدين و حتی مراجع تقليد و عالمان و دانشمندان بوديم؟!

اگر هنگامی که آيت‌الله منتظری مسأله شکنجه در زندان‌ها را مطرح می‌کرد، به جای بايکوت کردن و حبس اطرافيان و وابستگان و در نهايت حصر خود ايشان، با متجاوزين به حقوق مردم برخورد می‌شد، آيا امروز شاهد شکنجه‌های قرون وسطايی در زندان‌ها بوديم؟!

اگر آن روز که آيت‌الله منتظری پس از فتح خرمشهر و در زمان اقتدار رزمندگان عزيز پيشنهاد اتمام جنگ را مطرح نمود، پذيرفته می‌شد، آيا شاهد اين همه خسارات جانی و مالی بوديم و آيا لازم می‌شد جام زهری نوشيده شود؟!

اگر آن روز که آيت‌الله منتظری فرياد می‌زد که نظام ما وقتی ارزشمند است که قائم به شخص يا اشخاص نبوده و جمهوريت و اسلاميت آن بايد اصل و پابرجا باشد، او را همراهی می‌کرديد، آيا اين همه ضربه به جمهوريت و اسلاميت نظام وارد می شد؟!

اگر آن روز که...

اگر ...

اميدوارم جنابعالی و همه دوستان واقعی نظام و کشور با همدلی و اتحاد و گذشت در جهت اصلاح امور گام برداشته و در راه خدمت به مردم موفق باشيد.
احمد منتظری
۱۳۹۰/۲/۲۹

 
 

ماهم انسانيم. ماهم حق داريم که از زندگی برابر برخوردار باشيم. جمهوری اسلامی، رژيم داغ و درفش ما را به‌عنوان شهروند برابرحقوق، به رسميت نمی‌شناسد. معترضين و متحصنين در کليسا اين سوال را بارها و از هر طريقی بر زبان آوردند و می‌آورند که نگاه شما به ما به‌عنوان پناه‌جو و انسان چگونه است ؟
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
بيش از ۵۰ نهاد و سازمان و هم‌چنين ۱۴۰ فعال فرهنگی‌، اجتماعی و سياسی با صدور اطلاعيه‌ای از تحصن و اعتصاب غذای پناه‌جويان ايرانی در گوتنبرگ حمايت کرده و از تمام آزادی‌خواهان و فعالين حقوق انسانی خواستند تا با پشتيبانی از خواست اين دسته از پناه‌جويان را در اين حرکت بزرگ اعتراضی هم‌راهی نمايند.

به گزارش ستاد خبری کميته پناه‌جويان متحصن و اعتصاب غذا‌کننده در گوتنبرگ‌، در اين فراخوان آمده است:

ايرانيان آزادی‌خواه و تحول‌طلب،

پناهندگی و پناه‌جويی حق انسانی و حقوق بشری است. تا نظام جمهوری اسلامی ايران است، اين کاروان انسانی فرار از ايران را سر باز‌ايستادن نيست. تنها ازهمين رو است که؛ زنان و مردان، دختران و پسران چندی که فراری از جهنم نا‌امن ايرانند، بعد از سال‌‌های بلاتکليفی، يک‌ديگر را در شهر گوتنبرگ بازيافتند و به تکاپوی حرکتی فعال و مداوم همت‌ گماشتند‌. جا گرفتن در کليسايی در شهر گوتنبرگ نه يک روز يا يک هفته، نه يک‌ماه، بلکه دو ماه و چند روز، خبر افشانی کردند و فرياد برآوردند: ماهم انسانيم. ماهم حق داريم که از زندگی برابر برخوردار باشيم. جمهوری اسلامی، رژيم داغ و درفش ما را به‌عنوان شهروند برابرحقوق، به رسميت نمی‌شناسد. معترضين و متحصنين در کليسا اين سوال را بارها و از هر طريقی بر زبان آوردند و می‌آورند که نگاه شما به ما به‌عنوان پناه‌جو و انسان چگونه است ؟

هم اينان بعد از ۶۳ روز تحصن و ايستادگی در کليسا بر آن شدند که جهت‌گيری خود را از نشستن در محل کليسا، به ميدان مرکزی شهر (‌گوستاو آدولف‌) به درون چادر بکشانند و با اتخاذ تاکتيک اعتصاب غذای‌تر، اعتراض خود را تداوم بخشند‌.

معترضين علی‌رغم اين‌که حرکت اعتراضی اوليه خود درکليسا و خاصه خبر اعتصاب غذای تر در چادر ميدان گوستاو در سطحی وسيع انعکاس يافته و مطبوعات سوئدی نيز بالنسبه سراغ متحصنين آمدند، ولی هنوز پاسخی ازسوی نهادهای مسوول درقبال خواسته خود دريافت نکرده‌اند. ايستادگی و پايداری يکايک اعتصاب غذا‌کننده‌گان تا اين‌جا رشک برانگيز می‌نمايد. انگاری دارند باهم مسابقه می‌گذارند تا از هم سبقت گيرند. اين همه جسارت و ايستادگی مادامی پاسخ می‌گيرد که اين ۶۵ نفر معترض به‌عنوان پناه‌جوی بلاتکليف با نيروی عظيم جامعه ايرانی که امروز شهروند سوئداند، به هم‌راه سوئدی‌های شرافت‌مند گره خورند و در اعتراض به سياست‌های ضد‌پناهندگی دولت سوئد و بی‌تفاوتی سياست‌های آن در قبال پناه‌جويان و تنها در دفاع از منافع اقتصادی و چپاول چرخش سرمايه از بازار ايران، چشمان خود را در برابر داغ و درفش حکومت‌گران ايران بسته‌اند و نقض آشکارحقوق بشر را نمی‌بينند و همواره سکوت می‌کنند‌.

پناه‌جويان جاگرفته در دو چادر ميدان گوستاو آدلف‌، علی‌رغم ميل و تمايل ما با تصميم آگاهانه خويش برآنند تا در سرما و گرما در تنی واحد و مصمم با پشتوانه هم‌ياری و هم‌فکری خود به مبارزه خود ادامه دهند و اعلام داشته‌اند: «تا دريافت جوابی قانع‌کننده ازجانب مسوولين به اين اعتصاب، ادامه خواهند داد.»

ما به سهم خويش، همواره در کنار شما‌ايم و نگران وضعيت تن و جسم و سلامتی يکايک‌تان هستيم و تا به آخر از خواست و مقتضای حرکت‌تان پشتيبانی کنيم.

مابه هم‌راه آزادی‌خواهان ايرانی ازدولت سوئد می‌خواهيم که:

رژيم ضد‌انسانی جمهوری اسلامی، رژيم زندان‌– شکنجه- اعدام و ضد زن در ايران را به‌خاطر نقض آشکار حقوق انسانی محکوم کند و ايران تحت حاکميت اسلامی را به‌عنوان کشوری ناامن اعلام نمايند.

پناهندگی به‌عنوان يک حق انسانی برای کليه پناه‌جويان تامين گردد و پناه‌جو به مانند هر شهروند برابرحقوق ديگر، از امکانات برابر برخوردار گردد و تمامی خدمات آموزشی و پزشکی را در اختيار داشته باشد.

ما خواهان اين هستيم که بايد؛ پرونده همه پناه‌جويان به‌سرعت مورد بررسی قرار گيرد. دولت سوئد با قبول پناهندگی به بلاتکليفی وضعيت اقامتی پناه‌جويان خاتمه دهد.

ما از همه مردم آزاده و ارگان‌های مدافع حقوق انسانی و پناهندگی در اين شهر و سراسر جهان می‌خواهيم که انسان‌های مستقر در چادر ميدان گوستاو آدلف‌– گوتنبرگ را دريابند‌، حمايت کرده و صدای دادخواهی‌شان را به گوش مسوولين دولتی برسانند تا از اين وضعيت دردناک و بلاتکليفی طولانی خلاصی يابند‌.

به خيابان بياييم و نگذاريم شرايط زندگی اين انسان‌ها وجه‌المعامله سياست‌های اقتصادی و فرهنگی مابين دولت سوئد و دولت‌های اتحاديه اروپا با رژيم ضد‌انسانی اسلامی ايران مربوطه گردند‌.

بايد با صدای بلند درکنار يکايک پناهندگان فرياد زنيم: حق پناهندگی، حق مسلم هرانسانی‌ست که به‌ هر دليل سياسی و اجتماعی و… از جهنمی هم‌چون ايران اسلامی مجبور به فرار شده و می‌شوند، ما همواره ازخواسته‌های آنان به‌شکل عاجل پشتيبانی می‌کنيم!

نگاه منتظر پناه‌جويان مستقر در چادر ميدان گوستاو، چشم به‌راه يکايک ما است.

همه چيز برای يک حرکت بزرگ اعتراضی آماده است

امضا‌کنندگان :
- کانون همبستگی با کارگران ايران – گوتنبرگ
- آسيل کميته ی – گروه ايران – گوتنبرگ
- سازمان پناهندگی پرايم – هلند
- انجمن فرهنگی – اجتماعی انديشه – گوتنبرگ (سوئد)
- راديو همبستگی با کارگران – گوتنبرگ
-کانون دفاع از آزادی بيان – گوتنبرگ
-بنياد ادبيات وهنر- گوتنبرگ
- انجمن کوشا – گوتنبرگ
-انجمن ايران همراه – گوتنبرگ
-انجمن قصه – گوتنبرگ
-انجمن تاتر آزاد – گوتنبرگ
- کانون پناهجويان ايرانی در سوئد
- راديو ايران امروز – گوتنبرگ
-وبلاگ دفاع ازمبارزات کارگران ايران
- وبلاگ انديشه – گوتنبرگ
-سايت گزارشگران
-کميته دفاع از آزادی و برابری در ايران – وين
-وبلاگ خبری گزارشگران
-کميته دفاع از مبارزات مردم ايران – فرانکفورت
-کانون دمکراتيک پناهندگان ـ سوئيس
-جامعه ی دفاع ازحقوق بشرودموکراسی درايران – سوئد
-جبهه واحد کارگری
-گفتگو های زندان
-نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ايران – خارج کشور
-کميته همبستگی کارگران ايران وسوئد
- کانون همبستگی کارگران ايران و کانادا
ـ کميته همبستگی با جنبش کارگری ايران- استراليا
- کميته دفاع از کارگران ايران – نروژ
- همبستگی سوسياليستی با کارگران ايران – فرانسه
- کانون همبستگی با کارگران ايران – فرانکفورت و حومه
- کانون همبستگی با جنبش کارگری ايران – هانوفر
- انجمن کارگری جمال چراغ ويسی
- شبکه همبستگی کارگری
- کميته حمايت از کارگران ايران تورنتو- کانادا
-کانون همبستگی با کارگران در ايران – ايالت نورد راين وستفالن (آلمان)
- کميته همبستگی کارگران ايران و ترکيه
اتحاد چپ ايرانيان خارج از کشور شامل :
- اتحاد چپ ايرانيان – واشنگتن آمريکا
- اتحاد چپ ايرانيان – لوس آنجلس آمريکا
- اتحاد چپ ايرانيان – شيکاگو آمريکا
- اتحاد چپ ايرانيان – تورنتو کانادا
- اتحاد چپ ايرانيان – مونترآل کانادا
- کميته پناهندگان سياسی وان – ترکيه
کميته همبستگی استان اوره برو – سوئد-
سايت چه بايد کرد – ايالات متحده آمريکا-
انجمن گلشن – ايالات متحده آمريکا-
سازمان دانشجويان دمکرات ايران – امئو (سوئد)-
انجمن ايرانيان مقيم امئو (سوئد)-
فدراسيون اروپرس- بلژيک -
- کانون پناهندگان سياسی ايران برلين – آلمان
امضا اشخاص ،فعالان گروهها و سازمان و دانشگاهی :
احمد نوين – آراز فنی – ارژنگ بامشاد – اميراصغری نيا – امين حصوری- ابوالحسن عظيمی – احمد پوری- احمد سعيدی- اصغرنصرتی- بهروز سورن- نرگس شريفی – دکتر يونس پارسا بناب- دکترگلمراد مرادی– اميرجواهری لنگرودی- هادی جواهری لنگرودی – پرويزجواهری – بهزاد جواديان – نيکی ميرزايی – بهروزنظری- فرهاد سيدلو- فرخ قهرمانی – کريم خوش عقيده – رضا رئيس دانا – رضا طالبی- فرهنگ طاولی – محمد بازرگان – پريسا آزاديان – مينا جوادی- عيدی نعمتی- عسکرشيرين بلاغی- رحيم استخری – نقی رياحی لنگرودی- نيلوفر رياحی لنگرودی- تقی رياحی لنگرودی – پروين شکوهی- داريوش شاهمرادی- علی فياض- يوسف لنگرودی- رفعت لنگرودی- سيران مراديان – سروژقازاريان – روبن مارکاريان – ناصرغفرانی فر- مريم اسکويی- انوش پورشهيدی- داريوش ارجمندی- کاظم فخاران – حميد آذر- کامياربهرنگ – مجتبی نظری – فيروزه راد – اردشيرنظری – جلال نادری – سوسن شهبازی- سيامک موئد زاده – علی پيچگاه – ياسمين ميظر- فريدا سهرابيان – فروزان عاملی – رضا چيت ساز- نجف روحی – رضا سپيد رودی- حميد روشن – سياوش محمودی- علی دروازه غاری – مژده ارسی- همايون ايوانی- محمود خليلی – سعيد خليلی- مهناز فرج تبريزی- ستاره عباسی- مرجان افتخاری- سودابه اردوان – ناصر پرنيان – علی رضا جالينوسی- سارا سفيری مالمو- محمد تجلی جو – نويد مومنی – شهاب شکوهی – محمد رضا شالگونی – هايده ترابی – مريم محسنی- نگار فکری- صادق افروز- سياوش ميرزادگی- يوسف آبخون – کاوه محمدی- علی يوسفی- جواد عرفانيان – انورميرستاری – مريم امانی – آيدا مهرانی – مينو ميرانی – نادرخليلی – مصی شرافتی – سعيد رحيمی- محمد تقی سيد احمدی- جليل احمدی- مريم عظيمی – مازيار واحدی- مانويل اسماعيلی – منوچهر رادين- سيامک قبادی- سولماز مرادی- فريبا صالح زاده ازسيدنی استراليا – بهروزپيله ور- بيژن سيادت – ميلا مسافر- منصورامين زاده – برزوفولاد- مونا کاشف- سارا صالح- امير معنوی- فرامرزرفيعی- غلام ترشيزی- رضا ذاتی- شريف شجاعی- محمد اقتداری- محمد اعظمی – قاسم ابراهيمی- جمشيد جمشيدی- زری جمالی- سهراب جاهد- محمود تبريزی- مهدی ناظر- مهدی مهدوی- پيتربروت- فرشيد رشيد- اميرمظفری- احمد ازادی- مهنازخادمپور- داريوش پروانه-  سعيد نيکان- رضا صالح

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته