-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۱, چهارشنبه

Latest New from Green Correspondents for 05/11/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

اما جسارت نيروی انتظامی در اين سالها به بهانه مبارزه با بدججابی به جايی رسيده است که حتی در بعضی مواقع صدای اصولگرايان را نيز در آورده است . بطور مثال عصر امروز در نمايشگاه کتاب نيروی انتظامی چنان برخورد رننده ای با دو دختر جوان داشت که صدای سايت های اصولگرای « تابناک و صراط » را نيز در آورد.
خبرنگاران سبز/سياست: 
در زمان رياست سردار قاليباف در نيروی انتظامی اين يگان با ايجاد تعاملی دوطرفه وبرقراری شرايطی مناسب تر نسبت به زمان رياست سردار احمدی مقدم، توانسته بود درحد مطلوب رضايت مردم راجلب کند. قاليباف در آن زمان با انتخاب همکاران فعال و مهربانی همچون سردار طلايی که به واقع دوران طلايی را در تهران پياده کرده بود، توانسته بود ديد مردم را به نيروی انتظامی مثبت کند .

اما در زمان رياست سردار احمدی مقدم، سردار رادان که زاده اصفهان است در حالی به فرماندهی تهران بزرگ برگزيده شد که هيچ شناختی از فرهنگ و جامعه تهران نداشت. دخالت بيجای نيروی انتظامی در سياست و همکاری اين يگان با نيروهای امنيتی برای سرکوب معترضين به تقلب ، دستگيری دختران و پسران مردم به بهانه های مختلف و اخاذی اين يگان که بيشتر ما روزانه با آن روبرو هستيم، روزگاری را برای نیروی انتظامی به ارمغان آورده است که تنها لعن و نفرین مردم زخم خورده، بازخورد این برخوردهای غیر معمول نیروی انتظامی است.

اما جسارت نيروی انتظامی در اين سالها به بهانه مبارزه با بدججابی به جايی رسيده است که حتی در بعضی مواقع صدای اصولگرايان را نيز در آورده است . بطور مثال عصر امروز در نمايشگاه کتاب نيروی انتظامی چنان برخورد رننده ای با دو دختر جوان داشت که صدای سايت های اصولگرای « تابناک و صراط » را نيز در آورد.

با وجود تأکيدهای فراوان مبنی بر عدم برخوردهای سلبی در امر حجاب و عفاف؛ و البته تأکيد فرماندهان ناجا در اين باره، متاسفانه برخورد زننده يکی از گشت های ارشاد در ورودی نمايشگاه کتاب صحنه تأسف باری را پديد آورد.

به گزارش «تابناک و صراط نيوز»، عصر روز سه شنبه ۲۰ ارديبهشت حوالی ساعت ۱۸.۳۰ نزديک به در خروجی مقابل خيابان مفتح يگان گشت ارشاد با پلاک ۴۷۷۶۹ ضمن برخوردی کاملا شخصی نه تنها در ماموريت محوله خود موفق نبود بلکه تصويری بسيار بد در ذهن مردم و البته فرد خاطی باقی گذاشت.

 داستان از اين قرار بود که دو دختر در حال خروج از نمايشگاه، با تذکر دو تن از خانم های گشت ارشاد فوق مواجه می شوند؛ يکی از اين دخترها مانتويی معمولی با فرم سارافون بر تن داشت.  مامور گشت ارشاد با لحنی بسيار بد و زننده دختر را از دوستش جدا کرد و به داخل ماشين هل داد!

دختر که ظاهری معمولی داشت و تنها مشکل مانتويش باعث برخورد پليس شده بود؛ با التماس های مکرر شيشه ون گشت ارشاد را باز می کرد اما دو مامور زن بسيار بداخلاق اين گشت با برخوردی سلبی او را تشر می زدند و شيشه را می بستند و...

شايان ذکر است؛ وضعيت حجاب در داخل نمايشگاه به قدری آزار دهنده است؛ که واکنش بسياری از مردم راهم در پی داشته اما آيا مسئوليت گشت های ارشاد تنها در ورودی ها و خروجی ها آن هم به شکل بالاست؟ آيا سيگار کشيدن دسته جمعی دختران در ورودی سالن های اصلی شبستان نمايشگاه؛ مشکلی ندارد؛ آيا شال های توری نيمه روی سر برخی از بازديدکنندگان و مانتوهای زننده با رفتارهای زننده تر نيازمند برخورد نيست اما مانتوی توليد شده و مصرف شده در همين کشور نيازمند برخورد سلبی است؟

به راستی چرا بلد نيستيم راه راآنگونه که صلاح است و به نتيجه درست منتهی می شود طی کنيم؟

حال، با وجود اينکه بارهااز سوی بزرگان و همچنين رسانه ها تذکر داده شده است که مامورين آموزش ديده به اين امر مهم گمارده شوند تا نتيجه عکس گرفته نشده و گزک دست برخی که از اساس با کنترل های اجتماعی از اين نوع مخالفند داده نشود، سوال اساسی اين است که چرابايد برخی ماموران گشت ارشاد با لج بازی و برخوردهای تند و بی مبنا، به جای اينکه عامل «ارشاد» باشند، شده اند مولد ذهنيت هايی عليه نظام و اسلام عزيز؟ 

 
 

مسوولان سايت پيشکسوت تصريح می‌کنند که در نقل اخبار و اطلاعات در چارچوب قوانين جمهوری اسلامی ايران عمل کرده و تلاش دارند با رويکردی منصفانه نسبت به قضايا و تحولات ايران و جهان در اين عرصه رضايت مخاطبان خود را جلب کنند.
خبرنگاران سبز/سیاست:
دريابان شمخانی رئيس مرکز مطالعات راهبری نيروهای مسلح و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس به تازگی سايتی تحليلی از اخبار دنيای سياست به نام " پيشکسوتان جهاد و شهادت " راه اندازی کرده است که هدف از راه‌اندازی اين سايت را گردهم آوردن رزمندگان اصلی جنگ بيان کرده است.

اين سايت در حوزه‌هايی چون دفاع مقدس، اخبار و تحليل‌هايی در حوزه سياسی و امنيتی در منطقه وجهان، گزارش‌های خبری – تحليلی و گفت و گو در مورد روابط و تحولات عرصه بين‌الملل ،‌ ترجمه آخرين تحليل‌های منتشر شده در رسانه‌های خارجی به خصوص در حوزه خاورميانه و جهان اسلام، اطلاع رسانی در حوزه فرهنگ، هنر و ادبيات مقاومت و ديگر حوزه‌ها فعاليت می کند.

مسوولان سايت پيشکسوت تصريح می‌کنند که در نقل اخبار و اطلاعات در چارچوب قوانين جمهوری اسلامی ايران عمل کرده و تلاش دارند با رويکردی منصفانه نسبت به قضايا و تحولات ايران و جهان در اين عرصه رضايت مخاطبان خود را جلب کنند.

 
 

اختصاصی خبرنگاران سبز/ رهبران سبز:
سید مجتبی واحدی مشاور شیخ مهدی کروبی از رهبران سبز در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگاران سبز شایعه‌ عارضه قلبی داشتن مهدی کروبی را تکذیب کرد.

در این مصاحبه که ساعتی پیش برگزار شد مجتبی واحدی ساختن چنین شایعه‌هایی را شبیه شایعه توبه‌نامه نوشتن ایشان دانست و آن را نادرست دانست.  گفتنی است که امروز سایت «ندای انقلاب» که وابسته به اردوگاه حکومتی ج.ا. است در خبری با عنوان اختصاصی/ جدیدترین خبر از کروبی  اعلام کرد که کروبی به دلیل ناامیدی از اینکه اختلافات بین علی‌ خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد به نتیجه دلخواه نرسیده است دچار عارضه قلبی شده است. وقتی خبرنگاران سبز این موضوع را با مجتبی واحدی در میان گذاشت ولی اعلام کرد که شایعه عارضه قلبی کروبی را دروغ می‌داند.

 
 

-- کاری ازدوست سبز --

 
 

از تمامی دانشجويان و اساتيد آزادانديش دعوت می کنيم تا با شرکت در اين حرکت نمادين خواستار آزادی تمامی زندانيان به ويژه دانشجويان زندانی در سراسر ايران شده و مخالفت خود را با اختناق و خفقان موجود در سراسر کشور و خصوصا دانشگاه ها اعلام نمائيم. »
خبرنگاران سبز/جامعه:
 موج صدور بيانيه های دانشگاهها و تشکلات دانشجويی برای حمايت از بهار اعتراضات دانشجويی بيست و پنجم ارديبهشت ماه همچنان ادامه دارد. بنا بر اخبار انتشار يافته در صفحه رسمی فيس بوک بيست و پنجم ارديبهشت ماه جمعی از دانشجويان دانشگاه های ، چندگانه قزوين ، دانشجويان دانشگاه غيرانتفاعی شمال ، جمعی از فعالين دانشجويی و مدنی سمنان ، دانشجويان سبز دانشگاه آزاد مشهد ، جمعی از دانشجويان سبز دانشگاه آزاد واحد خمينی شهر اصفهان ،جمعی از دانشجويان معترض دانشگاه تربيت معلم کرج با صدور بيانيه هايی مجزا به اين حرکت اعتراضی پيوستند.

بنا بر اين گزارش دانشجويان قزوين ضمن حمايت از اين حرکت اعتراضی خواستار پيوستن اقشار مختلف به اين اعتراضات گشته اند در اين بيانيه آمده است که :« دانشجويان هميشه صدای اعتراض کارگران،معلمان و تمامی اقشار جامعه بوده اند و ايجاد فضای امنيتی در دانشگاهها در واقع برای خاموش کردن اين صدای اعتراض بوده برای همين ۲۵ ارديبهشت روز اعتراض و اعتصاب سراسری دانشجويان درتمام دانشگاههای ايران بر عليه فضای امنيتی در دانشگاهها اعلام شده است. ما دانشجويان دانشگاه ازاد واحد باراجين، دانشگاه بين الملل قزوين، دانشگاه ازاد واحد نواب، دانشگاه  پيام نور قزوين، دانشگاه دهخدای قزوين، دانشگاه تربيت معلم قزوين، حمايت خود را از اين فراخوان اعلام کرده و  همينطور اعلام می کنيم که ما نيز در ۲۵ ارديبهشت تمام کلاسها را تعطيل کرده و در ميدان قلم  دست در دست هم جمع می شويم و فرياد مرگ بر ديکتاتور سر ميدهيم و خواهان برچيده شدن حراست و بسيج و تمام ارگانهای سرکوب در دانشگاهها هستيم.

 همچنين ما دانشجويان دانشگاههای قزوين تمامی جوانان، زنان، معلمان، کارگران، پرستاران و تمام مردم را به حمايت از دانشجويان فرا می خوانيم و از آنها می خواهيم که همراه دانشجويان ۲۵ ارديبهشت را بر عليه فقر، تبعيض، استبداد و اعدام ،به روز فرياد سراسری تبديل کنيم.» همچنين دانشجويان سبز دانشگاه غيرانتفاعی شمال در طی بيانيه ای اعلام نمودند که در اين روز ضمن امتناع از حضور در کلاسها از مسير ورودی دانشگاه تا دانشکده علوم انسانی به پياده روی خواهند پرداخت . در اين بيانيه آمده است که « ما دانشجويان دانشگاه غيرانتفاعی شمال با ساير دوستانمان در سراسر دانشگاه های کشور همراه می شويم تا بار ديگر به ديکتاتورها اعلام کنيم کشتار، زندان و برقراری فضای امنيتی در کشور از جمله دانشگاه ها راه چاره نيست و شما تنها و تنها يک راه عقلانی در پيش رو داريد و آنهم شنيدن صدای اعتراض و درخواست های مردم می باشد به همين مناسبت روز يک شنبه ۲۵ ارديبهشت با دانشجويان سراسر ايران و زندانيان همراه شده و به اعتصاب سراسری می پيونديم، در اين روز ما ضمن امتناع از حضور در کلاسها از مسير ورودی دانشگاه تا دانشکده علوم انسانی به پياده روی می پردازيم .

از تمامی دانشجويان و اساتيد آزادانديش دعوت می کنيم تا با شرکت در اين حرکت نمادين خواستار آزادی تمامی زندانيان به ويژه دانشجويان زندانی در سراسر ايران شده و مخالفت خود را با اختناق و خفقان موجود در سراسر کشور و خصوصا دانشگاه ها اعلام نمائيم. » همچنين جمعی از فعالين دانشجويی و مدنی دانشگاه سمنان از تمامی اساتيد و دانشجويان دانشگاه سمنان و ديگر دانشگاههای کشور درخواست نموده اند تا با تعطيل کردن کلاسهای خود در روز ۲۵ ازديبهشت و با حرکتهای نمادين و ابتکاری يک بار ديگر اعتراض خود را به تنگ نظری ها تحجرها و اقتدار گرايی ها در محيط دانشگاه و جامعه اعلام دارند.

در اين بيانيه آمده است که: «در پی انتشار بيانيه جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران برای اعتراض به امنيتی شدن فضای اين دانشگاه در روز ۲۵ ارديبهشت ماه و پيرو آن انتشار بيانيه جمعی از دانشجويان سبز دانشگاه پلی تکنيک و همچنين فراخوان عمومی اين دانشجويان در بيانيه خود از ديگر دانشگاه ها برای پيوستن به اين حرکت اعتراضی که با استقبال گسترده فعالين دانشجويی دانشگاههايی مختلف مواجه شده است  جمعی از فعالين دانشجويی و مدنی دانشگاه سمنان نيز با حمايت قاطع خود از اين حرکت اعتراضی اعلام می دارند که باشرکت در اعتصاب و اعتراض روز ۲۵  ارديبهشت ماه اين روز را به نقطه ی عطفی در تاريخ جنبش دانشجويی تبديل خواهند کرد.

 بدينوسيله  از تمامی اساتيد و دانشجويان دانشگاه سمنان و ديگر دانشگاههای کشور درخواست می شود تا با تعطيل کردن کلاسها در روز ۲۵ ازديبهشت و با حرکتهای نمادين و ابتکاری يک بار ديگر اعتراض خود را به تنگ نظری ها تحجرها و اقتدار گرايی ها در محيط دانشگاه و جامعه نشان داده و اعلام کنند که همگام و همراه با مردم در راه احقاق حقوق خود ايستادگی خواهند کرد.»

 دانشجويان سبز دانشگاه آزاد مشهد نيز در بيانيه ای جداگانه از دانشجويان دانشگاه خود خواسته اند تا در ساعت يازده و نيم صبح ۲۵ ارديبهشت ماه در صحن علنی دانشگاه خود دست به تجمعی اعتراض آميز بزنند در بخش هايی از اين بيانيه آمده است که : «امروز درحالی به سالگرد شهدای خرداد ۸۸ نزديک ميشويم که چشم انداز پيروزی جنبش بيشتر از هميشه روشن و شفاف به چشم ميخورد. چه خوب که شنيديم دوستان و ياران دبستانيمان در دانشگاه تهران ما را برای اعتراض و اعتصاب سراسری در دانشگاه فراخوانده اند. مدهوشان و سرمستان از باده قدرت اين روزها تيغ در دست, دانشگاه سنگر هميشه آزادی را جولانگاه تاخت و تاز چکمه پوشان کردند.

چند صباحی است که مسئولين دانشگاه هم برای سد کردن جريان به اصطلاح "فتنه" در دانشگاه دست به کار شده اند و فضای علمی و پژوهشی دانشگاه را تبديل به منابر آقايان طائب و قرائتی برای ريشه کنی فتنه از دانشگاه ما کرده اند. دانشجويان و قشرآگاه را دست نشاندگان استکبار مينامند و فرياد وا اسفا و وا اسلاما سر ميدهند!!! شايان ذکر است که نيروهای امنيتی و ولايی در ساليان اخير بارها سعی بر اين داشتند تا با افزايش فشار و حمله به دانشگاه, گاه با چاقو و قمه همچون دی ماه ۸۸ و گاه همچون امروز با سوءاستفاده از فعاليت فرهنگی در صحن مقدس دانشگاه, فعالين دانشگاه را از حيز انتفاع ساقط نمايند و خيال خام خويش را از جانب دانشگاه ما راحت نمايند . اما ما بلند تر از هميشه ميگوييم "آقايان زهی خيال باطل" اما اين اقدامات تمسخر آميز در شرايطيست که زوايا در راس نظام روز به روز افزايش ميابد. بحران بی‌سابقه درون حاکميت، نه‌تنها پس از بازگشت آقای احمدی‌نژاد و پايان‌دادن به خانه نشينی ۱۱روزه شان فروکش نکرده، بلکه خبرها ، حکايت از تشديد بيش از پيش اين بحران و جدال در هفته ی گذشته و هفته اخير می‌کند. سران ريز و درشت يکی يکی به صحنه آمدند و به رئيس جمهور به اصطلاح منتخب روزهای بعد انتخابات حمله کردند تا شايد از فشار و بحران بکاهند ولی نتوانستند. هر ناظر آگاهی که اندکی صلاحيت انتقاد داشته باشد از آنچه امروز در فضای سياسی ايران می گذرد تنها يک نتيجه ميگيرد و آن شدت گرفتن زوال حکومت کودتا و پيروزی محتوم مردم است.

 با نظر به موضوعات فوق ما دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد اعلام ميکنيم که عليرغم ميل آقايان ما پا پس نخواهيم کشيد . دوستان! اين بيداری ماست که هميشه بر کوس رسوايی اقتدارگرايان حکومتی کوفته است و امروز هم ميکوبد . " آری " دانشگاه مرز ماست, پايداری رسم ماست". لذا ما دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد, با ياران دبستانيمان در دانشگاه تهران و ساير دانشگاههايی که تا امروز اعلام همبستگی با اعتصاب ۲۵ ارديبهشت کرده اند , اعلام همبستگی ميکنيم و صدای اعتراضمان را به گوش مسولين ميرسانيم.

وعده ما ۱۱:۳۰ صحن علنی دانشگاه.» همچنين جمعی از دانشجويان سبز دانشگاه آزاد واحد خمينی شهر اصفهان ضمن حمايت از اين حرکت اعتراضی از دانشجويان دانشگاه خود خواسته اند تا ساعت ۱۲ ظهر با ايجاد تمجع در مقابل دانشکده فنی و مهندسی به حمايت از اين فراخوان بپردازند. بنا به گزارش صفحه فيس بوک بيست و پنج ارديبهشت در بخشی از اين بيانيه آمده است که: « ما جمعی از دانشجويان سبز دانشگاه آزاد واحد خمينی شهر اصفهان حمايت خود را در راستای تصميم گرفته شده از جانب ساير دانشجويان سبز کشور مبنی بر اعتصاب دانشجويی در اعتراض به سرکوب دانشجويان،حضور بی اندازه ی نيروهای امنيتی،نبود آزادی بيان و ستاره دار شدن جمع کثيری از دانشجويان نخبه ی کشورو... اعلام ميداريم و همزمان با همه دانشگاههای کشور روز يکشنبه،۲۵ ارديبهشت ما از ساعت ۱۲ ظهر اعتصاب خود را آغاز می نماييم.

لازم به ذکر است اين تجمع در مقابل دانشکده ی فنی مهندسی آغاز خواهد شد لذا از همه ی سبز انديشان خواهشمنديم که در مقابل اين دانشکده حضور سبز خود را به عمل برسانند. از همه ی اساتيد و دانشجويان آزادی خواه و سبز انديش خواستاريم از حقوق به يغما رفته ی ملت و خود دفاع کرده و ياران دبستانی خود را همراهی کنند . اين را بدانيم که هميشه آتش های بزرگ نتيجه ی جرقه ها کوچک هستند! لازم به ذکر است اين تجمع مسالمت آميز بوده و مسئوليت حفظ امنيت کليه ی دانشجويان و معترضان به عهده ی مسئولين دانشگاه و نيروهای حراست ميباشد.»

همچنين در بيانيه ديگری جمعی از دانشجويان معترض تربيت معلم کرج ضمن حمايت از بهار اعتراضات دانشجويی شرکت خود را در اين اعتراض سراسری اعلام نموده اند. در قسمتی از اين بيانيه آمده است که :« ما جمعی از دانشجويان تربيت معلم حمايت خود را از اين حرکت اعلام ميکنيم و به تمامی دانشجويان اين دانشگاه پيام می دهيم که به جمع ما بپيوندند و اعتراض خود نسبت به تغييرات جديد در دانشگاه های کشور را به گوش کسانی که ميخواهند شان دانشجو را به زير بکشند برسانند» اخبار مختلف حاکيست موج حمايت های دانشجويی دانشگاههای مختلف همچنان ادامه دارد.

شايان ذکر است که جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران با صدور ششمين بيانيه خود ضمن در خواست از مسئولين شورای هماهنگی راه سبز اميد و مشاورين رهبران دربند جنبش سبز از آنها خواستند تا با صدور بيانيه ای رسمی از اين اعتراضات حمايت رسمی بنمايند و هشدار دادند که عدم حمايت آنان منجر به عقيم ماندن اين موج اعتراضی خود جوش و عدم کسب نتيجه مطلوب خواهد گرديد. همچنين صفحه فيس بوک بيست و پنج ارديبهشت ماه اعلام نموده است که به زودی اولين بيانيه رسمی خود را صادر می نمايد.

 
 

همچنین از سایر دانشجویان هنر سراسر کشور می خواهیم در اعتراض به جو حاکم در دانشگاهها به این تحصن پیوسته و درراستای اطلاع رسانی و آگاه سازی از نهایت توان خلاقه خود در طراحی پوسترها و گرافیتی ها بهره برده تا این روز به اعتراض سراسری دانشجویان تبدیل شود.
خبرنگاران سبز/جامعه/:
جمعی دانشجویان دانشگاه سوره با صدور بیانیه ای فضای امنیتی دانشگاه خود را به یک پادگان تشبیه کرده اند.پادگانی که از سربازانش می خواهد با یادگاری هایشان هم محصولاتی در ستایش شهریار تولید کنند تا هنر را به ابزاری در اختیار حاکمیت تقلیل دهند.آنها در ادامه تاکید کرده اند که اما دانشجویان هنر پای آرمانهایش ایستاده اند و نمی خواهند در این رقابت منفعت طلبانه اخلاق کلبی مسلک پیشه کنند تا اینکه به وظیفه تاریخی خود عمل کرده باشند.

متن کامل بیانیه دانشگاه هنر سوره که در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:

این روزها دانشگاه هنر سوره شبیه دیگر فضاهای آموزشی و فرهنگی هنری کشور در راستای تبدیل به قهقرایی مرده و منفعل ، پس از سپری کردن روزهای ملتهب در دو سال گذشته بیشتر شبیه پادگانی شده که از سربازانش می خواهد با یادگاری هایشان هم محصولاتی در ستایش شهریار تولید کنند تا هنر را به ابزاری در اختیار حاکمیت تقلیل دهند.هر صدای منتقدی با انگشت اتهام نشان داده می شود و با بهانه ای به سکوت و انفعال کشانده می شود.همانطور که سعی می شود هنر رسمی کشور در حوزه های مختلف با موضوعات فرمایشی کنترل شود و قلم مو به دست کوررنگان و دوربین به دست چماق داران و صحنه های تئاتر به مجیزگویان واگذار شود.اما دانشجویان هنر پای آرمانهایش ایستاده اند و نمی خواهند در این رقابت منفعت طلبانه اخلاق کلبی مسلک پیشه کنند تا اینکه به وظیفه تاریخی خود عمل کرده باشند.

در طول این دو سال در کنار حذف تعدادی از اساتید شایسته و متعهد در راستای هدف گذاری اقتدارگرایان، هر روز بیش از پیش شاهد فضای تهدید و ارعاب، و رفتارهای سخیف و توهین آمیز کنترلچی های دانشگاه بوده ایم و هر آن با دوربین های ۳۶۰درجه پاییده می شدیم. این فضای امنیتی این روزها تا حدی شدید شده که اعتراضی صنفی هم تحمل نشده و با آن برخورد سیاسی می شود ،لذا ما جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر سوره ضمن تشکر از ایستادگی دانشجویان این دانشگاه در تحصن های اخیر، در ادامه پیگیری خواسته های صنفی خود و در اعتراض به فضای امنیتی دانشگاه و کشور از تمامی دانشجویان و اساتید بزرگوار این دانشگاه می خواهیم همراه با دانشجویان دیگر دانشگاهها در روز ۲۵ اردیبهشت ماه اقدام به تعطیلی کلاسهای خود کنند تا بدین وسیله قدمی به سوی آرمان آزادی خواهانه خود برداشته باشیم.

همچنین از سایر دانشجویان هنر سراسر کشور می خواهیم در اعتراض به جو حاکم در دانشگاهها به این تحصن پیوسته و در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی از نهایت توان خلاقه خود در طراحی پوسترها و گرافیتی ها بهره برده تا این روز به اعتراض سراسری دانشجویان تبدیل شود.
جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره

 
 

در طول تمام هفته های گذشته محدودیت تماسهای تلفنی خانواده با این زوج سبز همچنان به قوت خود ادامه داشته است. همچنین به اطلاع می رساند اولین ملاقات پس از عید تنها بین دختر بزرگتر به همراه خانواده ایشان در حضور ماموران امنیتی به مدت یک ساعت در محلی غیر از منزل مسکونی آنها با مهندس موسوی و دکتر رهنورد انجام شده است. براساس این گزارش وضعیت روحی و جسمی مهندس موسوی و همسرشان خوب و رضایت بخش بوده
خبرنگاران سبز/جامعه/رهبران سبز:
با گذشت حدودسه ماه  از بازداشت خانگی غير قانونی مير حسين موسوی و زهرا رهنورد ابهام‌ها در مورد شرايط زندگی، دسترسی به حقوق قانونی وانسانی آنها همچنان باقيست.

با توجه به تماس مکرر علاقمندان به ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد با کلمه  و جويا شدن از وضعيت ايشان، به اطلاع می رساند، اولين ملاقات پس از عيد تنها بين دختر بزرگتر به همراه خانواده ايشان در حضور ماموران امنيتی به مدت يک ساعت در محلی غير از منزل مسکونی آنها با مهندس موسوی و دکتر رهنورد انجام شده است. براساس اين گزارش وضعيت روحی و جسمی مهندس موسوی و همسرشان خوب و رضايت بخش بوده است. به جز ملاقات ذکرشده  در طول  تمام هفته های گذشته محدوديت تماسهای تلفنی خانواده با اين زوج سبز همچنان به قوت خود ادامه داشته است.

غير از ملاقات هفته پيش  و در طول مدت حصر نيز فقط يکی ديگر از دختران خانواده موسوی در اسفند ماه سال گذشته توانسته بود ملاقات کوتاهی با والدين خود داشته باشد.

مهندس موسوی و همسرش دکتر زهرا رهنورد پس از ۲۵ بهمن در  زندان خانگی قرار گرفتند و از بامداد ۲۷ بهمن کليه ارتباطات آنها نيز قطع شد. در ايام نوروز پدر مهندس موسوی دار فانی را وداع گفت که مهندس موسوی مجال حضور در مراسم سوگواری پدر و نيز چهلم آن مرحوم که در روز شنبه همين هفته بود را نيافت.

پاسخ گو نبودن مقامات قضايی، امنيتی و ديگر مقامات زيربط و تصميم گيرندگان اصلی،  در مورد  وضعيت حقوقی و قضايی ايشان و نقض  آشکار و مستمر حقوق اوليه و  آزادی های آنها و همچنين اصرار در  بی توجهی به قوانين و مقررات جاری کشور نگرانی ها را از اين  زندان خانگی غير قانونی بيشتر می کند.

 
 

گفته می شود این مرخصی در ایام فاطمیه به درخشان داده شده و وی با پیراهن مشكی در برخی مراسم های عزای حضرت زهرا(س) نیز شركت كرده است
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
به گزارش فیسبوک حسن درخشان،این وبلاگ نویس  كه در آبان 1387 بازداشت و چند ماه پیش به 19.5 سال زندان محكوم شد، از چند روز پیش مجددا به مرخصی آمده است. گفته می شود این مرخصی در ایام فاطمیه به درخشان داده شده و وی با پیراهن مشكی در برخی مراسم های عزای حضرت زهرا(س) نیز شركت كرده است؛ این در حالی است كه از جمله اتهامات پرونده حسین درخشان توهین به مقدسات بوده است.

حسین درخشان كه در مهرماه 87 بازداشت شده بود، در ششم مهرماه سال 89 از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی، به جرم همكاری با دولت های متخاصم، تبلیغ علیه نظام اسلامی، تبلیغ به نفع گروهك های ضدانقلاب، توهین به مقدسات و راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن، به 19.5 سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در رسانه ها و بازگرداندن وجوه اخذ شده به مبلغ 30هزار و 750 یورو، دوهزار و 900 دلار و 200 پوند انگلیس محكوم شده بود.

بر اساس این گزارش، مهدوی، وكیل درخشان به حكم صادر شده اعتراض كرده اما هنوز رای دادگاه تجدیدنظر درباره محكومیت حسین درخشان اعلام نشده است.




 
 

"اما شما آقای قپه‏دار به بنده نگو بيا و تابع شو. بنده وقتی می‏بينم خلاف شرع انجام می‏شود و احکام اسلام جاری نمی‏شود نمی‏توانم تابع شما شوم. به هر حال کتابها را مختصری بررسی کرده‏ايم و کمی با احکام اسلام آشناييم. کار شما درست نيست. من نمی‏گويم تابع من شويد".
خبرنگاران سبز/جامعه/مراجع و روحانیون: 
به گزارش تارنمای حديث سرو،آیت الله دستغیب مرجع تقليد مردمی در تفسير سوره غافر مبنی بر "صبر کن که وعده خدا حق است و از گناه خويش آمرزش طلب و هر شامگاه و بامداد به ستايش پروردگارت تسبيح گوی"، به آموزه های اين آيه در ابعاد فردی و اجتماعی پرداخت و تصريح نمود "آنچه اين آيه به ديگر مؤمنين و مسلمين تعليم می‏دهد در دو بعد فردی و اجتماعی قابل بررسی است. در بعد فردی، آيه دارای دو جهت معنوی و مادی می‏باشد.

برای دستيابی به اين آرزوی گران ناگزير بايد اين سه دستور پروردگار را آويزه گوش خود کنيم؛ صبر يعنی خسته‏نشدن در طلب، در اين راه گاه حالات خيلی سختی پيش می‏آيد که به ناچار بايد آنها را تحمّل کرد و نااميد نشد. گرفتاريهای تخیّلی و توهّمی پيچيده‏ای رخ می‏دهد که نبايد خستگی به خود راه داد. از خارج عده‏ای سعی در ايجاد مانع می‏کنند، زنهار بخاطر آنها نبايد در تصميم خود توقف کرد که «إنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقُّ» قطعاً به آنچه می‏خواهی، خواهی رسيد."

آيت الله دستغيب در ادامه افزود "هدف ما اين نيست که تفرقه‏افکنی کنيم. آقايان تفرقه می‏اندازند. ما هميشه صحبت از وحدت می‏کنيم. می‏گوييم همه ما بايد رو به خدا برويم. از صبح تا شام بايد فکرمان اين باشد که چه کنيم تا خدا از ما راضی باشد و بر ما غضب نگيرد. اين معنای وحدت است. اگر همه بر اين روال باشند وحدت شکل می‏گيرد. اگر به احکام اسلام عمل شود وحدت ايجاد می‏شود و اگر نشود تفرقه پديد می‏آيد. وحدت يعنی چسبيدن به قرآن و احکام اسلام. از بالا تا پايين، همه بايد عمل به احکام اسلام کنند.

شخص پيامبر اکرم‏ هم مأمور به خواندن نماز و گرفتن روزه و اجتناب از دروغ و خيانت بود. اين الفبای ديانت است. اگر خود پيامبر ذره‏ای پايش را پس و پيش می‏گذاشت نزد خداوند مسؤول بود. ائمه اطهار و علمای اسلام نيز همينطورند. اين می‏شود وحدت. اگر کسی به اين کارها کاری نداشته باشد؛ در امانت خيانت کند؛ دروغ بگويد؛ غيبت کند و همه را هم توجيه کند، تخم تفرقه را می‏کارد، ما مردم را به وحدت می‏خوانيم."

در بعد اجتماعی‏

آيت الله دستغيب خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی نيز خاطرنشان کرد "تحقّق حقّانيت وعده پروردگار در تاريخ نهضت اسلامی ايران به رهبری امام و پيروزی انقلاب به منصه ظهور رسيد. پس از پانزده سال مبارزه مردم ايران در تمامی شهرهای اين کشور سرانجام استقامتشان به بار نشست و پيروزی حاصل گشت. پس از آن همه رو به خدا آوردند و به استغفار از گناهان خويش پرداختند و با آغاز جنگ تحميلی جان خود را در طبق اخلاص گذارده، رو به ميدان جهاد کردند.

در آن دوران قاطبه ملت، تسبيح‏گوی و شکرگذار پروردگار بودند، آن هم مخلصانه، نه از روی تظاهر و رياکاری. خدای تعالی نيز نصرت خود را نصيب فرمود. بنده هرگز نمی‏خواهم کشوری که اين همه شهيد و جانباز و آزاده داشته و اين همه فشارها و ضايعات را تحمّل کرده، از آنچه بدست آورده، عقب بنيشند و حکومتی صرفاً دموکراسی بر آن حاکم گردد. ما و دوستان ما هر حرفی می‏زنيم از سر دلسوزی است. سخن ما اين است که مواظب باشيد، آقايان عمّامه به سرها، سپاهيان، کسانی که خود را بسيجی می دانيد، هر کجا هستيد مواظب باشيد، حيف اين انقلاب و اين جمهوری اسلامی است که بدست نااهلان بيفتد و از بين برود."

وی افزود "از ابتدا مردم به زور رو به اسلام و قرآن نکردند. کسانی که به اين مسجد می‏آيند با وجود آنکه موانع و خطراتی برايشان ايجاد شده و مدام تهديدشان می‏کنند، اما بخاطر اينکه قرآن و حرف حق را دوست می‏دارند، می‏آيند. علاقه به خدا اينگونه است. ما می‏گوييم مردم خوبند بايد با محبّت با آنها رفتار شود عمل شما آنها را جذب می‏کند، لازم نيست با توپ و تفنگ مردم را بترسانيد اگر عملتان خوب باشد رو به شما می‏کنند و دوستتان می‏دارند. آنها اسلام و احکام اسلام را دوست می‏دارند.

ما هرگز راضی نيستيم که جمهوری اسلامی که شعار آن استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود، از بين برود. ما هرگز راضی نيستيم آمريکا و چين و روسيه و ديگران بيايند. يقيناً دوستان ما هم اينچنينند. ما می‏گوييم اين انقلاب از ابتدا بر پايه مردم استوار گشته، مردم را از دست ندهيد. برای از دست ندادن مردم و حفظ کردن آنها بايد حرف و عمل مطابق هم باشد. در اين صورت هم از جهت دنيا تأمين می‏شوند و هم از جهت آخرت.

دنيايشان تأمين می‏شود چون اين کشور سرشار از منابع نفت و گاز و طلاست. وقتی قول و عمل بزرگان مطابق هم باشد، همين ثروتها نصيب مردم می‏شود. متخصّصين متعهّد بر سر کار می‏آيند. اين همه جوانان مؤمن که اهل نماز و عبادتند يا آن بسيجيانی که ناچاراً به بعضی کارها وادارشان می‏کنند، چون از قبلی‏ها صدق را ديدند، اينها هم جذب شدند. الان هم منتظر صدقند. ما راضی نيستيم و در عمل هم نشان داديم که راضی نيستيم که اين دسته با آن دسته به جان هم بيفتند. هر دو گروه تابع امام زمان . اينها آنها را بزنند و آنها اينها را. اين يکی آن يکی را مرتد و کافر بداند و آن يکی اين يکی را."

آيت الله دستغيب پيرامون حملاتی که چند سال اخير توسط ماموران و نهادهای حکومتی به مسجد محل تدريس وی و دفتر وی صورت گرفت نيز گفت: "اما شما آقای قپه‏دار به بنده نگو بيا و تابع شو. بنده وقتی می‏بينم خلاف شرع انجام می‏شود و احکام اسلام جاری نمی‏شود نمی‏توانم تابع شما شوم. به هر حال کتابها را مختصری بررسی کرده‏ايم و کمی با احکام اسلام آشناييم. کار شما درست نيست. من نمی‏گويم تابع من شويد.

نصيحتتان می‏کنم تابع قرآن و سنّت شويد تابع فقهای عدول شويد، فقهای بزرگی که عمر خود را صرف قرآن و سنّت کرده‏اند و در بين مردم پذيرفته شده‏اند. ما بر آنچه می‏فهميم استقامت می‏کنيم اما هرگز راضی نيستيم و نمی‏خواهيم اغتشاش ايجاد شود اما چه کسی اغتشاش کرده آيا ما کرده‏ايم؟ شما در اين مسجد نشان داديد.

مگر همه‏تان آماده نشديد که جمعيت دو سه هزار نفری داخل مسجد را مصدوم و پراکنده کنيد خدا خواست که دوستان ما با آرامش مسجد را ترک کردند و شما آمديد و حصار کشيديد و چند روزی هم مسجد را پلمپ کرديد و بعد هم ديديد فايده‏ای ندارد خودتان حصارها را برداشتيد. اما بدی آن برای خودتان ماند. ما بنا نداريم خون کسی ريخته شود، کسی اذیّت شود.

روز قدس هم باز آمديد و گفتيد: آمديم که بمانيم و نمی‏خواهيم برويم. خودتان از بالا تير انداختيد، شيشه‏ها را شکستيد. بچه‏های ما چکار بايد می‏کردند؟ اگر کسی قصد جان شما را کرد شما چکار می‏کنيد؟ آيا از خودتان دفاع نمی‏کنيد؟ اگر بتوانيد چوبی هم به پايش می‏زنيد. آيا بعد بايد به شما بگويد چرا نگذاشتی من بکشمت؟ شما می‏خواستيد اين بندگان خدا را بکشيد و حالا آمديد می‏گوييد چرا نگذاشتيد؟"

وی در انتها خاطرنشان کرد: "بين خود و خدا ما هيچ ترسی نداريم. يک جانی داريم که مال خداست همو که داده، هر وقت خواست پس می‏گيرد. دست اين و آن نيست که او بتواند بگيرد يا نگيرد. جان همه دست خداست.


 
 

مجلس شورای اسلامی امروز صحنه تذکرات پیاپی نمایندگان به رئیس مجلس به مجلس بود که خبر از ادغام‌های غیرقانونی و ترک محل خدمت توسط برخی وزیران می‌داد. در واکنش به این تذکرات، رئیس مجلس ضمن وارد دانست آن و تائید نمایندگان، اعلام کرده است:« مملکت حساب کتاب دارد، ادامه داد: وزير که نمی‌تواند سرش را بياندازد پايين و برود خانه​اش!»
  خبرنگاران سبز/سیاست:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تذکرات پیاپی به رئیس مجلس خبر دادند که دولت نه تنها بدون مجوز و مصوبه مجلس وزارت‌خانه‌های مختلف را با یکدیگر ادغام کرده است، بلکه حتی وزرای ادغام شده با ابلاغ تصمیم غیرقانونی دولت محمود احمدی‌نژاد با معاونین خویش خداحافظی نموده و محل کار خود را ترک کرده‌اند. 

 به گزارش کلمه علی لاريجانی، در مواجهه با تذکرات پياپی نمايندگان گفت: اگر دولت تصميم گرفته باشد، ايرادی ندارد و می‌توانند لايحه آن را به مجلس بياورند و مصوبه بگيرند. ولی اگر تصميمش را ابلاغ هم کرده باشد اشکال دارد.

وی بر اين اساس معاون پارلمانی دولت را فراخواند تا به اين نگرانی‌ها پاسخ دهد.

محمدرضا ميرتاجالدينی هم توضيح داد که دولت به اصل صريح قانون برنامه پنجم عمل کرده است و در مورد ادغام‌ها تصميم گرفته و آن را به وزرای مربوطه ابلاغ کرده است. همانطور که به مجلس هم برای تطبيق قوانين ابلاغ کرده است.

لاريجانی که می‌گفت اين ابلاغيه هنوز به دست او نرسيده است، بار ديگر به او گفت: شما می‌دانستيد که درباره اين موضوع از قبل هم اختلاف بود. از اين رو بايد ابتدا از مجلس مصوبه می‌گرفتيد و بعد آن را ابلاغ می‌کرديد. اگر بدون کسب مجوز از مجلس، آن را ابلاغ کرده‌ايد خلاف قانون است و بايد جلويش را بگيريد. چون تبعات اجتماعی آن زياد است.

وی از معاون احمدی‌نژاد خواست تا اين موضوع را پيگيری کند. اما ميرتاج‌الدينی باز هم تاکيد کرد که دولت به وظيفه خودش عمل کرده است.

لاريجانی هم به وی متذکر شد که ابلاغ اين قانون بدون کسب مجوز از مجلس هزينه زيادی دارد و بايد جلوی آن گرفته شود.

مصطفی کواکبيان نماينده سمنان به همين دليل در تذکری گفت: در گذشته هم وزارتخانه​های جهاد و کشاورزی را در هم ادغام کرديم و شرح وظايف را تصويب کرده و به وزير جديد رای داديم. اما الان هنوز اين ادغام در مورد وزارتخانه​های مختلف به تصويب نرسيده، آقای ميرکاظمی از معاونانش خداحافظی کرده و وزارت نفت را ترک کرده است.

رئيس​مجلس که می​گفت ازاين موضوع اطلاع ندارد، متذکر شد: کسی نمی​تواند کارش را ترک کند. وزاريی که از مجلس رای اعتماد گرفته​اند تا عزل نشده​اند بايد به کارشان ادامه دهند. مگر آنکه رئيس​جمهور آنها را عزل هم کرده باشد و خبرش درج نشده است.

کواکبيان با فرياد به لاريجانی گفت: به رئيس‌جمهور بگوييد که تاخير در معرفی وزير راه و ورزش هم تخلف است و بايد زودتر اين وزرا را معرفی کنند.

رئيس مجلس هم با تاييد سخنان وی ادامه داد: همينطور است و دولت بايد سريعا اين دو وزير را به مجلس معرفی کند. مسئولين کنونی اين دو دستگاه هم حق تصرف در اموال سازمان تربيت بدنی و وزارت راه را ندارند. هرچه بيشتر از تخلف دولت در معرفی وزرا بگذرد، تخلف دولت بيشتر می​شود.

جواد جهانگيرزاده نماينده اروميه هم در تذکر ديگری موکدا اعلام کرد که نه تنها ميرکاظمی بلکه محرابيان نيز از وزارتخانه​اش خداحافظی کرده است، گفت: اين چه رويکردی در دولت است که بدون کسب مجوز از مجلس اقدام به برکناری وزرا شده است؟ اين تخلف آشکار از قانون است.

لاريجانی با تاکيد بر اينکه اول دولت می​تواند تصميمی درباره ادغام وزارتخانه​ها بگيرد و بعد از مجلس کسب مجوز کند، افزود: اگر وزيری بدون طی اين مسير وزارتخانه​اش را ترک کرده است، يا اشکال از خودش است يا عزلش کرده​اند که ما بی​خبريم.

رئيس مجلس با تاکيد بر اينکه مملکت حساب کتاب دارد، ادامه داد: وزير که نمی‌تواند سرش را بياندازد پايين و برود خانه​اش! بايد پاسخ‌گو باشد و به کارش برسد.

 
 

سردار روزبهانی با تأکيد بر اينکه خودرو حريم شخصی نيست، گفت: کسی که چنين بحثی را مطرح می‌کند از قانون اطلاعی ندارد. هرگونه بدپوششی يا کشف حجاب در خودرو جرم مشهود به شمار می‌رود و پليس وظيفه دارد اقدام قانونی در اين زمينه انجام دهد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
درحاليکه سی و چهار روز به سومين سال از کودتای انتخاباتی در جمهوری اسلامی مانده است،همانند هرسال با شروع شدن فصل تابستان نيروی انتظامی به بهانه مقابله با بدحجابی نيروهای خود را به صف و شهر را برای ترساندن مردم به شکل پادگان در می آورد.

امسال نيز اين طرح با کمک وزارت کشور، سازمان صداسيما و نيروی انتطامی به عنوان مجری اصلی اين طرح چند روزی است پياده سازی شده است. برپايه اين خبر، سردار احمد روزبهانی رئيس پليس امنيت اخلاقی کلان شهر تران اعلام کرد: طرح امنيت اخلاقی با حضور پررنگ ۷۰ هزار نيروی پليس در حال اجرا است و گشت‌های امنيت اخلاقی از اين پس پررنگ‌تر خواهد شد.

اين مقام نيروی انتظامی تصريح کرد: نام گشت ارشاد را از روی ماشين‌های پليس حذف کرديم و اين گشت‌ها تحت عنوان پليس امنيت اخلاقی فعاليت‌های خود را ادامه می‌دهند.

سردار روزبهانی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و حجم انبوهی از مسافرت‌ها مطالبات مردمی در زمينه پوشش و امنيت اخلاقی افزايش يافته و به همين منظور حضور پليس در پارک‌ها، جنگل‌ها، حاشيه رودخانه‌ها، خيابان‌ها و ديگر اماکن افزايش می‌يابد و طرح امنيت اخلاقی را کمافی‌السابق اجرا خواهيم کرد.

اين مقام نيروی انتظامی تصريح کرد: نام گشت ارشاد را از روی ماشين‌های پليس حذف کرديم و اين گشت‌ها تحت عنوان پليس امنيت اخلاقی فعاليت‌های خود را ادامه می‌دهند.

سردار روزبهانی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و حجم انبوهی از مسافرت‌ها مطالبات مردمی در زمينه پوشش و امنيت اخلاقی افزايش يافته و به همين منظور حضور پليس در پارک‌ها، جنگل‌ها، حاشيه رودخانه‌ها، خيابان‌ها و ديگر اماکن افزايش می‌يابد و طرح امنيت اخلاقی را کمافی‌السابق اجرا خواهيم کرد.

رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت: از اين پس شاهد حضور پررنگ و پرتعداد گشت‌های امنيت اخلاقی در خيابان‌ها و مراکز عمومی و تفريحی خواهيم بود تا به مطالبات مردمی پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهيم.

وی اظهار داشت: پليس با ديش‌های ماهواره‌ای که روی بالکن و پشت‌بام‌ها به صورت آشکار نصب شده و قابل رويت هستند برخورد می‌کند و اگر اين موضوع دوباره تکرار شود فرد خاطی به دستگاه قضايی معرفی خواهد شد.

* تذکرات و برخوردهای پليس برای بدپوشش‌ها شدت می‌گيرد

اين مقام نيروی انتظامی تصريح کرد: در بحث پوشش نيز برخوردها، تذکرات پليس شدت می‌گيرد و افرادی که به صورت مانکن‌گونه و از روی غرض در خيابان‌ها ظاهر شوند با برخورد قانونی و مقتدرانه پليس مواجه خواهند شد.

*خودروی رانندگانی که کشف حجاب کنند توقيف می‌شود

رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت: در بعضی از خودروها رانندگان زن اقدام به کشف حجاب می‌کنند که اين اقدام توجيه درستی نداشته و پليس ضمن توقيف خودرو با فرد خاطی برابر قانون اقدام می‌کند و فرد خاطی را به دستگاه قضايی معرفی می‌کند.

* عدم رعايت حجاب و استفاده از ماهواره نقض حقوق شهروندی است

سردار روزبهانی در توضيح اين موضوع که برخی می‌گويند لباس افراد و نحوه آرايششان به خودشان مربوط است و حقوق شهروندی محسوب می‌شود، گفت: قانون‌شکنان از اقدام غير قانونی‌شان اطلاع دارند و اين موضوع هيچ ارتباطی به حقوق شهروندی ندارد، عدم رعايت حجاب زير پا گذاشتن حقوق شهروندی است و در بحث استفاده از ماهواره نيز که معضلات و مشکلاتی را برای کشور ايجاد کرده خود عدم رعايت حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

* پليس با قدرت تمام طرح امنيت اخلاقی را با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی به اجرا می‌گذارد

رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت: پليس با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و فساد با قدرت تمام وارد عمل شده و مبارزه خواهد کرد.

وی اظهار داشت: برای اجرای قانون و افزايش امنيت اخلاقی از مردم می‌خواهيم پليس را ياری کند تا ضمن احيای حقوق شهروندی و امنيت قابل پسند و نسبی برسيم.

سردار روزبهانی گفت: پليس فقط با مزاحمان نواميس و بدحجابان برخورد نمی‌کند بلکه با مزاحمان نوجوانان پسر نيز به شدت برخورد خواهد کرد.

رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت: پليس برای جمع‌آوری ديش‌های ماهواره و ورود به ساختمان‌ها هماهنگی قضايی انجام داده است.

اين مقام نيروی انتظامی درباره سگ‌گردانی نيز اظهار داشت: قانونی در مجلس شورای اسلامی آماده تصويب است که مشکلات قانونی برای برخورد با سگ‌گردانی را مرتفع می‌کند.

وی اظهار داشت: سگ‌ها باعث ايجاد ناامنی برای شهروندان می‌شود و گاهی با پارس کردن موجب ناراحتی برخی شهروندان می‌شوند.

سردار روزبهانی با تأکيد بر اينکه خودرو حريم شخصی نيست، گفت: کسی که چنين بحثی را مطرح می‌کند از قانون اطلاعی ندارد. هرگونه بدپوششی يا کشف حجاب در خودرو جرم مشهود به شمار می‌رود و پليس وظيفه دارد اقدام قانونی در اين زمينه انجام دهد.

سردار روزبهانی افزود: در طرح امنيت اخلاقی امسال مأموريت‌های پليس چند برابر می‌شود و بيش از ۷۰ هزار نفر نيرو در اين طرح شرکت خواهند کرد.

سردار روزبهانی تأکيد کرد: افرادی که مانکن‌وار و غرض‌ورزانه در خيابان‌ها ظاهر شوند توسط پليس به دستگاه قضايی معرفی می‌شوند.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته