-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۰, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 05/10/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

داستان‌های جاسوسی همواره خوانندگان خاص خود را جذب می‌کنند. گاهی جنسیت جاسوس نیز یکی از عوامل جذب مخاطب است. معروف‌ترین جاسوسه دنیا مارگارت گرترود رزله ملقب به ماتا هاری، جاسوسه هلندی است. اگرچه داستان ماتاهاری به جنگ اول جهانی باز می‌گردد، ولی جاسوسه‌ها ممکن است در زمان ما و حتی در ایران خودمان هم حضور داشته باشند.

خبرنگاران سبز/اقتصاد:
یحیی فیوضی‌یوسفی و دخترش پانته‌آ به تازگی در صدر اخبار افشاگرانه سایت‌های حامی خامنه‌ای و احمدی‌نژاد قرار گرفته‌اند. حتی طراحی استادیوم یکصدهزارنفری آزادی در دهه چهل و همراهی و همکاری دکتر یحیی با درباریانی همچون عبدالعزیز فرمانفرمائیان نیز نتوانسته بود برای این خانواده چنین شهرتی را رقم بزند.(+) (+)

سایت شفاف نیوز نزدیک به محمدباقر قالیباف طی روزهای گذشته دست به افشاگری گسترده بر علیه این پدر و دختر معمار زده و پرده از روابط پنهان اقتصادی آنان با اسفندیار رحیم مشایی برداشته است. براساس این افشاگری‌ها، این دو متهم هستند که به خاطر ارتباط با مشایی همه کاره پروژه عظیم احداث ساختمان اجلاس سران غیرمتعهدها در جزیره کیش شده‌اند.

در بخشی از این افشاگری‌ها از قول یکی از پیمانکاران متقاضی  شرکت در این پروژه آمده است:«آپارتمانی بود و رفتيم و نشستيم. ايشان(رحیم مشایی) گفت کارتان انجام می شود ، اما بايد سهم امام(ع) را هم بدهيد! که پرسدم چقدر؟ گفت پانصد هزار يورو ! که البته برای من بسيار بالا بود ولی من نگفتم نه و گفتم چشم بايد از آلمان بياورم . همان روز آنجا خانمی را ديدم بی حجاب و با وضعيت آنچنانی که اسمش بود پانته‌آ [...] که آمد و حرف زد و معلوم شد که ايشان و پدرشان و شرکتشان همه کاره اين پروژه هستند !»(+)

یکی از سایتهای وابسته به باند مشایی اما، به دفاع از خانم پانته‌آ پرداخته و از قول یک مقام آگاه ناشناس آورده است:«خانم فيوضی يوسفی، از طراحان خوش ذوق معماری هستند که تمام هم و غم خود را صرف خدمت به کشور و ايران کرده اند. خانم فيوضی هم اکنون نيز از مديران شرکت بين المللی معماری فيوضی و از بنيانگذاران شرکت فياک هستند که با ارايه طرحی کارشناسی مسئوليت احداث ساختمان اجلاس سران غيرمتعهدها در جزيره کيش را برعهده گرفته اند. خانم پانته‌آ در راستای اعتلای نام ايران و خدمت به کشور و همراستا با تلاش های دولت خدمتگذار در جهت جذب ايرانيان خارج از کشور مسئوليت اين پروژه را برعهده گرفته اند و ايرادکنندگان اتهام عليه ايشان بايد در محکمه پاسخگوی اتهاماتشان باشند.»(+) این در حالی است که شفاف‌نیوز مدعی است قرارداد مذکور با روش «ترک مناقصه» و با دستور مستقیم مشایی امتیاز این قرارداد را به دست آورده است.(+)

همزمان، سایت شفاف‌نیوز در خبری دیگر، پرده جدیدی از این نمایش را باز نمود و فاش کرد که همسر سابق پانته‌آ، عضو وزارت امور خارجه آمریکا بوده و به محافل کاخ سفید مرتبط است. این منبع خبری نزدیک به قالیباف نگرانی خود را از وجود رابطه دوجانبه خاص میان خانم پانته‌آ بارئیس دفتر احمدی‌نژاد از یک سو و با همسر سابقش که طلاق آنان را «ظاهری» می‌داند از سوی دیگر پنهان نمی‌کند. این منبع به طور تلویحی احتمال جاسوسی برای آمریکا را نیز مطرح کرده و می‌افزاید:«جالب اينکه همسر سابق اين خانم که الان ظاهرا متارکه کرده به اسم "ه.ف" است که گفته می شود اکنون در وزارت خارجه آمريکا کار می کند و همين نکته ای است که ممکن است سبب بروز شک و ترديدهايی درباره رفت و آمد خانم "پ" به ايران شود . چرا که خانم "پ " با جريان انحرافی مرتبط است و در صورتيکه ارتباطی با همسر سابق خود داشته باشد می تواند احتمالا اطلاعاتی را به کارمند وزارت خارجه آمريکا بدهد که با منافع ملی ما سازگاری نداشته باشد» (+)

سایت شفاف‌نیوز به همسر سابق خانم فیوضی‌یوسفی نیز بسنده نکرده و پرده از هویت مردی به نام رحمان قدیمی نوایی بر می‌دارد که دوست شخصی خانم پانته‌آ بوده و برای آخرین بار، سی و سه سال پیش و قبل از انقلاب از کشور خارج شده بوده است. این فرد که مدعی است بنا به دعوت رسمی، درخواست و اصرار «یکی از مقامات دولت» به ایران آمده است، یکی از مترجمان کاخ سفید است. (+)(+)  

 
 

در همين خصوص فعالين جنبش سبز نيز در شبکه های اجتماعی با ارسال لينک هايی حمايتی از حاميان جنبش سبز خواسته اند، تا از ناصرحجازی به دليل مردمی بودن اين اسطوره ملی با ارسال عدد 3 به شماره خواسته شده، حمايت کنند.
خبرنگاران سبز/جامعه/اتحاد سبز: 
برنامه امشب نود با تهيه کنندگی و اجرای فردوسی پور هميشه عادل، در حالی بر روی آنتن رفته است که با توجه به سانسور برنامه ويژه تهيه شده هفته های پيش در مورد ناصر حجازی توسط رسانه به ظاهر ملی، پس از بازديد رئيس ورزش کشور و اظهارات حمايتی بزرگان ورزش کشوراز ناصرحجازی، گويا بايکوت خبری اين دروازه بان محبوب کشورمان برداشته شده است و عادل فردوسی گور نيز توانسته است علاوه بر پخش برنامه ای اختصاصی درمورد اين اسطوره، مسابقه « اس ام اسی » اين هفته پربيننده ترين برنامه ورزشی سيما را نيز به او اختصاص دهد. 

عادل فردوسی پور در نظرسنجی اين هفته برنامه اش چندين گزينه را برای مسابقه پيامکی خود انتخاب کرده است که بدين ترتيب است:

دليل محبوبيت ناصر حجازی چيست ؟ ۱.موفقيت در دوران بازيگری ۲.موفقيت در دوران مربی گری ۳.صراحت کلام و سلامت کاری که تا بدين لحظه بالاترين درصد از نظرآرای مردمی را گزينه ۳ يعين صراحت کلام و سلامت کاری حجازی، به خود اختصاص داده است .

در همين خصوص فعالين جنبش سبز نيز در شبکه های اجتماعی با ارسال لينک هايی حمايتی از حاميان جنبش سبز خواسته اند، تا از ناصرحجازی به دليل مردمی بودن اين اسطوره ملی با ارسال عدد 3 به شماره خواسته شده، حمايت کنند.

گزينه ۳  "صراحت کلام" هست؛ باشد تا با اين حمايت مردم بيش از پيش قوت قلبی باشه برای ناصر خان


 
 

«به واقع سکوت وی [هاشمی رفسنجانی] به اين مساله دامن زد و اظهار داشت: مثلا قتل های زنجيره ای که آقای خاتمی با همه مشکلات پيش آمده برای خود و دولتش، آن را تا حد امکان دنبال کرد در دوره آقای هاشمی اتفاق افتاده بود، اما وی سکوتش، به آن دامن زد و سبب شد اين کانون توسعه يافته و جرات اقدامات بعدی را پيدا کند».
خبرنگاران سبز/سياست:
علی شکوری راد، نماينده تهران در مجلس ششم در گفت و گو با ماهنامه نسيم بيداری خبر از شنود دفتر رئيس جمهور ششم داد و در توضيح اين موضوع گفت: در اواخر دولت دوم آقای هاشمی و در نمازظهر نهاد رياست جمهوری، يک درگيری بين محمد هاشمی و علی فلاحيان صورت گرفت که دليل آن، اين بود که اطرافيان آقای هاشمی متوجه شدند در دفتر خود آقای هاشمی هم شنود کار گذاشته شده است!

وی افزود: موضوع آقای هاشمی، اقتصاد و صنعت بود و در آن جا بعضی از مسائلی که در جامعه در قبال  ساختار قدرت مطرح بود، به پای آقای هاشمی هم نوشته شود.

وی ابراز عقده کرده است که «به واقع سکوت وی [هاشمی رفسنجانی] به اين مساله دامن زد و اظهار داشت: مثلا قتل های زنجيره ای که آقای خاتمی با همه مشکلات پيش آمده برای خود و دولتش، آن را تا حد امکان دنبال کرد در دوره آقای هاشمی اتفاق افتاده بود، اما وی سکوتش، به آن دامن زد و سبب شد اين کانون توسعه يافته و جرات اقدامات بعدی را پيدا کند.

وی درباره موضوع حزب مشارکت در انتخابات مجلس ششم و تخريب هايی که عليه آيت الله هاشمی رفسنجانی انجام می شد نيز گفت: «مصوبه رسمی دفتر سياسی حزب [مشارکت] در انتخابات مجلس ششم، اين بود که آقای هاشمی به چالش کشيده نشود و انتقاد تند نسبت به وی صورت نگيرد.»

وی در عين حال ضمن تاييد انتقاد به هاشمی رفسنجانی در ارگان حزب مشارکت گفت: علاقه جامعه به نقد و برخی سرخوردگی های قبلی، اثر خود را در فضای باز سياسی که پس از دوم خرداد به درستی ايجاد شد، می گذاشت و هر روز در دفتر سياسی درج اين گونه مطالب در روزنامه حزب نقد می شد، اما روزنامه نگاران تازه نفس از اين که می توانند کسی را در راس قله قدرت نقد کنند، خرسند بودند و به کارشان ادامه می دادند.

 
 

در آن روز صف نانوايی خيلی شلوغ بود. آقايی درون صف بود که از خستگی و معطلی زياد در رنج بود . در آن هنگام شروع کرد به بيراه گفتن به نخست وزير. نه يکبار که چندين بار. در آخر هم گفت: اين ها خودشان نانوائی مخصوص دارند و از درد مردم بی خبرند.
خبرنگاران سبز/جامعه:  
«محمد علی سبحانی» يکی از ديپلمات های سابق و باسابقه کشور در يادداشتی کوتاه اما جذاب و آموزنده، خاطره ای از شرافت و بزرگواری مير اسماعيل موسوی پدر ميرحسين نخست وزير دفاع مقدس را نقل کرده است.

او به محله سکونت ميراسماعيل موسوی اشاره می کند و خاطره ای از زمان جنگ را به ياد می آورد و در انتها اين آرزو را می کند : به اميد آن روزی که جامعه ما به آن درجه از رشد و بردباری برسد که مسائل انسانی و حقوق انسانی بر همه مسائل سياسی مقدم باشد.

متن اين يادداشت که به مناسبت چهلمين روز در گذشت ميراسماعيل موسوی در اختيار کلمه قرار داده شده به شرح زير است:

همه می دانيم در تمام دوران جنگ هشت ساله ايران و عراق و دفاع مقدس که ملت ايران در مقابله تهاجم ظالمانه رژيم ستمگر بعثی عراق مقاومت نمود فرزند ميراسماعيل نخست وزير بود و با مديريت مثال زدنی خود در اداره امور کشور، پشتيبانی جنگ را بر عهده داشت.

حمايت امام راحل از ميرحسين به گونه ای بود که او آن روزها در آسمان سياست ايران ستاره ای درخشان بود.

پدر نخست وزير اما قبل و بعد از مسئوليت پسرش هيچ تغييری نکرد همان خانه ، همان مغازه و همان زندگی ساده را در محله قديمی درخوانگاه تهران ادامه داد و در همه مصائب و مشکلات مردم شريک بود.

ميراسماعيل در همان مغازه و خانه نشست و زندگی ساده خود را بدون تاثيرپذيری از رفت و آمد قدرت در خانواده و اطرافيان ادامه داد تا آنکه در روز ۱۰ فروردين در غربت و دوری، در اوج شرافت و پاکی و با افتخار به خاطر تربيت فرزندان پاک و با صداقت چشم بر جهان بست.

خاطره ای که قصد بازگوئی آن را دارم ،مربوط به زمانی است که در محله «گذرقلی» نزديک ترين محله به «درخوانگاه»در خانه ای استيجاری زندگی می کردم.

خدای رحمت کند صاحب خانه مرحوم حاج ابوالقاسم جهرودی که مرحوم ميراسماعيل را به من معرفی کرد و از پاکی و شرافت و بزرگواری او سخن به ميان آورد.

با اينکه با ميرمحمود در وزارت خارجه همکار و دوست صميمی بودم اما پدر او را نمی شناختم ولی با ديدن رفتار و ادب ميراسماعيل در محل، ارادتم به او هم بيشتر شد و اين مساله را بارها به او گفته بودم.

ايام جنگ بود روزی در صف نانوايی بربری که بين گذر قلی و بازارچه شاپور واقع شده است برای گرفتن نان ايستاده بودم .ميراسماعيل نيز در همين صف ايستاده بود و در انتظار نوبت بوديم.

شايد به خاطر برخی افراد باشد که به خاطر محدوديت های دوران جنگ مشکلات معيشتی مردم زياد بود، به دليل قطع برق نانوائی ها با مشکل مواجه می شدند و گاهی ساعت ها طول می کشيد تا انسان مايحتاج زندگی يعنی نان را تهيه کند.

در آن روز صف نانوايی خيلی شلوغ بود. آقايی درون صف بود که از خستگی و معطلی زياد در رنج بود . در آن هنگام شروع کرد به بيراه گفتن به نخست وزير. نه يکبار که چندين بار. در آخر هم گفت: اين ها خودشان نانوائی مخصوص دارند و از درد مردم بی خبرند.

برخی از افرادی که در صف بودند ميراسماعيل را نمی شناختند. ابتدا کسی چيزی نگفت. سيد نيز سر به زير ساکت ايستاده بود. با استمرار اعتراضات مردم، خودم و چند نفر ديگر به او نزديک شديم و پدر مير حسين را که در صف طولانی نانوائی ايستاده بود به او معرفی کرديم. مرد ساکت شد. سکوت و آرامشی که اين لحظه و لحظاتی از اين دست آسمان و زمين ايران را در دوران دفاع مقدس نورانی و معطر می نمود حاکم شد.

به راستی آن همه مشکلات و گرفتاری ها دوران جنگ را مردم با روح همدلی و صداقت تحمل می کردند.

در حرم سيده معصومه حضرت زينب سلام الله عليها بودم که پيامک خبر درگذشت ميراسماعيل به دستم رسيد در همانجا به ياد اين خاطره افتادم و به منزل که رسيدم شروع به نوشتن آن کردم تا ادای احترامی باشد به او و تسليتی گفته باشم به خانواده محترم موسوی و دوستان عزيزم مير محمود موسوی و حسين شريف زادگان و پدر شهيدان و خواهران موسوی و به ويژه به سرور ارجمند مهندس مير حسين موسوی.

به اميد آن روزی که جامعه ما به آن درجه از رشد و بردباری برسد که مسائل انسانی و حقوق انسانی بر همه مسائل سياسی مقدم باشد. و با آرزوی دورانی که جامعه ايرانی به آن درجه از آگاهی و مدارا برسد که هيچ کس درد هجران نکشد و حقوق انسانی و شهروندی حاکم و محکوم يکسان رعايت شود.
 

 
 

وی درباره اتهامات اميری فر هم گفت: اتهامات وی به تهيه و توزيع لوح فشرده ظهور بسيار نزديک است مربوط می شود.
خبرنگاران سبز/سياست:
سخنگوی قوه قضائيه گفت: اميری فر همچنان در بازداشت موقت به سر می برد و آزاد نشده است. غلامحسين محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره آخرين وضع پرونده اميری فر افزود: پرونده وی در مرحله مقدماتی است و هنوز کيفرخواست صادر نشده است.

وی درباره اتهامات اميری فر هم گفت: اتهامات وی به تهيه و توزيع لوح فشرده ظهور بسيار نزديک است مربوط می شود.

در ادامه ، خبرنگاری پرسيد سايت الف دو گزارش مبنی بر تخلف مالی رئيس دفتر رئيس جمهور و استفاده وی از رانت برای نزديکان خود منتشر کرده آيا شکايتی در اين خصوص به قوه قضائيه رسيده است ؟ که محسنی اژه ای پاسخ داد: اطلاعات خاصی در اين باره ندارم . 

 
 

ولی گمانه زنی ها برای جانشينی بقايی بيش از چند شغله بودن وی مورد توجه قرار گرفت. چنانکه شنيده ها از منابع داخلی اين سازمان حاکی از آن است که حميد بهبهانی وزيراستيضاح شده راه و ترابری فردا به عنوان جانشين بقايی معرفی می شود.
خبرنگاران سبز/سياست:
صندلی معاونت گردشگری سازمان ميراث فرهنگی را شايد بتوان يکی از لرزان ترين صندلی های سازمان به حساب آورد چرا که برای اين معاونت طی پنج سال اخير چهار مدير انتخاب شد. به گزارش مهر، روند پرسرعت تغيير و تحول در سمتهای مختلف سازمان ميراث فرهنگی از حدود پنج سال پيش تا کنون افزايش يافته است به طوريکه می توان گفت عمر مديريت در سازمان ميراث فرهنگی گاه از يک ماه تا دو سال است. به عنوان مثال فاضلی که معاون سرمايه گذاری سازمان ميراث فرهنگی بود تنها يکماه در معاونت گردشگری ماند و بقايی رئيس اين سازمان نيز تنها دو سال بر صندلی رياست تکيه زد. البته اين صندلی برای وی خوش يمن بود چرا که در مدت کوتاهی از قائم مقامی رئيس پيشين خود به سمت رياست و از آنجا به معاونت امور اجرايی رئيس‌ جمهوری رسيد.

اما اکنون اين تغيير و تحولات به رياست سازمان ميراث فرهنگی نيز کشيده شده است به نحوی که حميد بقايی که در زمان رياست اسفنديار رحيم مشايی قائم مقام سازمان بود تنها دو سال در اين سازمان دوام آورد و فردا قرار است جای خود را به فرد ديگری بدهد. اين در حالی است که معرفی رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگی از اواخر فروردين ماه که حميد بقايی به سمت معاون امور اجرايی رئيس‌جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوری منصوب شد به بحث داغ محافل سياسی و فرهنگی تبديل شده است چرا که او اکنون مديرعامل سازمان مناطق آزاد کشور نيز هست.

ولی گمانه زنی ها برای جانشينی بقايی بيش از چند شغله بودن وی مورد توجه قرار گرفت. چنانکه شنيده ها از منابع داخلی اين سازمان حاکی از آن است که حميد بهبهانی وزيراستيضاح شده راه و ترابری فردا به عنوان جانشين بقايی معرفی می شود.

نکته ديگر آنکه به احتمال زياد مراسم توديع و معارفه رئيس پيشين و جديد سازمان ميراث فرهنگی در حالی فردا در موزه ملی برگزار می شود که اين سازمان خبرنگاران حوزه ميراث فرهنگی و گردشگری را برای انجام سفر رسانه ای امشب عازم استان کردستان می کند تا از جاذبه های ميراث فرهنگی و گردشگری اين استان بازديد کنند! 

 
 

دليل که آقای هاشمی نتوانست بعد از وقف ه­ای هشت ساله دوباره در راس دولت قرار بگيرد متوسل نشدن به شيوهای پوپوليستی که مردم را فریب می دهد بود.
خبرنگاران سبز/سیاست/از دیگر رسانه ها: 
شانزدهمين شماره ماهنامه سياسی- فرهنگی « نسيم بيداری» اين بار خواندنی تر از گذشته درحالی منتشر شد که سردبير اين ماهنامه محوراين شماره را آيت الله هاشمی رفسنجانی قرار داده است. این ماهنامه برای اين کار به سراغ شخصيت های هميشه حاشيه دار دنيای سياست کشور نظير :محسن هاشمی،فائزه هاشمی، فاطمه هاشمی، حسين الله کرم که با اظهار نظر تند خود در اين شماره اعلام کرده است:  نظام نيازی به آقای هاشمی ندارد،محمد حسين صفار هرندی که گفته است: هاشمی محوربحران است،علی شکوری راد: جرأت نکرديم از هاشمی حمايت کنيم،عباس سليمی نمين: قانون گريزی های احمدی نژاد ريشه در اقدامات هاشمی دارد،عليرضا محجوب: هاشمی، بهشتی دوم است،اکبر ترکان: منتقدان امروز هاشمی را نبايد جدی گرفت، رفته و شماره این ماه خود را جنجالی تر از همیشه بسته است.


در اين شماره فائزه هاشمی در گفتگويی که با با ماه نامه«نسيم بيداری» داشته است، به بررسی عملکرد آيت الله ­هاشمی رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در دهه ۸۰ پرداخت و از عملکرد پدر هاشمی، انتقاد کرده است.

در بخشی از اين مصاحبه آمده است:

* هاشمی هميشه دغدغه اين را دارد که ايران از مسير توسعه خارج نشود و نظام جمهوری اسلامی در دنيا به عنوان نظامی شناخته شود که با احترام به حقوق مردمش شرايط خوبی را برای آنها به وجود آورده ­است. البته من دليل اصلی حضور سال ۸۴ را را نپرسيده­ ام، اما احساس می­کنم که احساس خطر از اتفاقات احتمالی آينده موجب شد تا هاشمی در حالی که پيش از آن به طور تلويحی اعلام کرده بود که به کارهای اجرايی باز نخواهد گشت، تصميم گرفت به عنوان يکی از کانديداهای نهمين دوره دولت وارد کار زار انتخاباتی شود. البته مشکلاتی که در مسايل داخلی و خارجی اين روزها مشاهده می­شود, نشان می­دهد که نگرانی هاشمی بی دليل نبود و ۶ سال پيش حدس می­زد که کشور با چه شرايطی مواجه خواهدشد.

*رقيبان هاشمی با شيوه­ های مختلف عوام ­فريبی می­کردند و با دادن وعده­ های آنچنانی و انجام رفتارهای خاص توانستند به هر حال بخشی از رای­ های مردم را به خود اختصاص دهند. اين در حالی است که هاشمی به عنوان يکی از برجسته­ ترين چهره­ های نظام اسلامی که از اولين روزهای نهضت به عنوان ياری وفادار و البته مورد اطمينان در کنار امام خمينی نمی­ توانست دست به هر کاری بزند و خودش را به با حرف­های پوشالی به عنوان منجی مردم معرفی کند. اين اصلی­ ترين دليلی بود که او نتوانست بعد از وقف ه­ای هشت ساله دوباره در راس دولت قرار بگيرد چون تحت هيچ شرايطی به شيوهای پوپوليستی متوسل نمی­شود تا مردم را فريب بدهد.

*به هر حال درصدی از مردم جامعه فکر می­ کردند که هاشمی نمی­ تواند انتخاب خوبی باشد و به همين دليل به رقيب او رای دادند. عده­ ای هم به دليل شرايطی که آن روزها پديد آمده بود، هاشمی را زير سئوال می­ديدند بر اين باور بودند که او تحرکاتی خلاف را در کارنامه­ اش به ثبت رسانده است و به نوعی هاشمی را دارادی قدرتی ماورايی می­ دانستند که البته بعد از اعلام نتيجه نهمين دوره انتخابات رياست جهوری خيل عظيمی از آنها به اين نتيجه رسيدند که خيلی از حرف­ هايی که شنيده بودند،صحت نداشته و قضاوت نادرستی از ايشان داشتند.
*در يک جمله می­توانم بگويم پدر غمگين و نگران آينده انقلاب و کشور است.

 
 

با بيانی راسخ و کلامی نافذ اعلام داشت: « ما تسليم اين صحنه آرايی خطرناک نخواهيم شد » آيا ما تسليم حکومت کودتايی شده‌ايم؟ خود قضاوت کنيم چرا که فردا آيندگان از ما خواهند پرسيد: با آن مرد سبز قبا، آن مردی که مردانه در راه دفاع از آرمان های آزادی خواهانه مرم صبورانه و شحاعانه ايستاد چه کرديد ؟
خبرنگاران سبز/ نقد و نظر:ميرحسين -۱۹ ارديبهشت ۸۸ : ۱۹ ارديبهشت ۸۸ جمعيت حاضر انتظار حضور مردی را ميکشند که بيش از بيست سال سکوت کرد ولی در اين سالها هرزمان که اسمی از وی می آمد، بزرگترها، پدران و مادران و اهالی خانواده، سفارش به حمايت از مردی می کردند که يک عمر با او خاطراتی پاک و صادقانه داشتند. جمعيت شعار می دهند : " صل علی محمد بوی صداقت آمد " ، " موسوی موسوی حمايت ات می کنيم ".

ميرحسين با مشايعت و همراهی حاميان دور و پراميد جوان اش، با اميد محترم شماردن جايگاه انسانی، به اميد تغيير در اخلاق دولت مردان نظام، به اميد مبارزه با دروغ و خرافات، به اميد آزادی و آزاد زيستن و و و ... وارد صحنه ای شد که کارگردانان اش هچو شيطان و گرگ در کمين آرای مردمی که او را امين خود شمارده بودند، نشسته بود اما او ايستاد و بابيانی راسخ و کلامی نافذ اعلام داشت: « ما تسليم اين صحنه آرايی خطرناک نخواهيم شد » آيا ما تسليم حکومت کودتايی شده ايم ؟ خود قضاوت کنيم چرا که فردا آيندگان از ما خواهند پرسيد : با آن مرد سبز قبا، آن مردی که مردانه در راه دفاع از آرمان‌های آزادی خواهانه مرم صبورانه و شجاعانه ايستاد چه کرديد ؟

گفت آمده‌ام تا کرامت انسان‌ها را پاس بدارم. آمده ام تا از حق مردم دفاع کنم و حامی گردش آزادانه و شفاف اطلاعات برای مردم، اين ولی نعمت دولت ها، باشم.ا آمده ام تا از آزادی انديشه و بيان پاسداری کنم و مدافع آزادی های مصرح در قانون اساسی باشم...
آمده ام تا وسيله يی باشم برای بازگرداندن اقتدار، عزت و هويت ايرانی. آمده ام تا با تنش زدايی و تعامل سازنده روابط بهتری ميان کشورمان ايران و جهان برقرار کنم. 


 
 

اول دعوای دکتر احمدی‌نژاد با مجلس است که یا تلاش می‌کند از طرق غیرقانونی تامین اعتبار کند، که بعید است دیگر مجلس اجازه بدهد و با او برخورد خواهد کرد، یا با انداختن تقصیرها به گردن مجلس فرا افکنی می‌کند، در حالیکه پیشنهاد غیرقانونی تصویب شده حاصل توافق دولت و کمیسیون بود و در صحن نیز معاون امور مجلس رئیس‌جمهور آقای میرتاج‌الدینی از آن دفاع کرد. به هر حال پیشنهاد دولت و تصمیم مجلس، هر دو از نظر علمی و قانونی قانون دفاع نیست و عواقب آن به آسانی چاره‌پذیر نخواهد بود....
خبرنگاران سبز/اقتصاد:
احمد توکلی در نامه‌ای سرگشاده که برای رسانه‌ها ارسال کرده است با ذکر اشتباهات فاحش دولت در اجرای هدفمندکردن يارانه‌ها و همراهی اکثريت نمايندگان مجلس با اين موضوع، راه حل برون رفت از بحران کسری بودجه در پيش رو را برخورد صادقانه با مردم و اعتراف به اشتباه در اجرای اين قانون ارزيابی کرد.

به گزارش آفتاب متن کامل نامه توکلی به اين شرح است:

همه به ياد داريم که در اواخر سال ۱۳۸۸ بعد از مدتها رفت و برگشت بين دولت و مجلس، سرانجام قانون هدفمند کردن يارانه‌ها با جلب رضايت حداکثری دولت به تصويب رسيد و به دولت ابلاغ شد. در سال ۱۳۸۹ دولت از اول دی ماه، با پرداخت يارانه نقدی به خانوارها و افزايش قيمت حامل‌های انرژی و نان اجرای قانون را آغاز کرد. البته دولت چندين ماده از قانونی را که خود خواسته بود، نقض کرد:

۱٫ دولت مکلف بود تدريج را در افزايش قيمت بنزين، گازوئيل، گاز، برق… و نان رعايت کند، نکرد.

۲٫ دولت مکلف بود ۳۰ درصد درآمد حاصل از افزايش قيمت‌ها را برای جلوگيری از تعطيلی واحدهای توليدی و بيکاری کارگران، به آن‌ها اختصاص دهد ، ولی فقط يک هشتم آن را داد.

۳٫دولت مجاز بود ۲۰ درصد از درآمدهای به دست آمده را به بودجه عمومی دولت تخصيص دهد، نداد.

۴٫دولت مجاز بود «حداکثر تا ۵۰ درصد» از درآمد حاصل شده را به خانوارها اختصاص دهد، تقريباً همه درآمد را به اين کار اختصاص داد.

۵٫ قرار بود پرداخت نقدی با لحاظ ميزان درآمد خانوار باشد. همه را مساوی پرداخت.

۶٫قرار بود سهمی را که به خانوارها تخصيص می‌دهد علاوه بر پرداخت نقدی، برای تامين اجتماعی (مانند گسترش بيمه) نيز صرف کند، ولی همه را صرف يارانه نقدی کرد.

۷٫ قرار بود، از هيچ محل ديگری از بودجه کل کشور برای اين پرداخت‌ها استفاده نکند، ولی با بالا گرفتن مبلغ نقدی پرداختی (ماهانه ۴۴۵۰۰ تومان برای هر نفر که ۴ هزار تومان آن يارانه نان بود)، پول کم آورد و از منابع ديگر بودجه استفاده کرد.

بدين ترتيب دولت در ۹ مورد حکم قانون را زير پا گذاشت و در ۲ مورد نيز روح آن را ناديده گرفت.

در لايحه بودجه ۱۳۹۰ که پس از ۸۰ روز تاخير تقديم مجلس شد، دولت درآمد حاصل از هدفمند کردن در سال ۱۳۹۰ را مبلغ ۶۲ هزار ميليارد تومان در نظر گرفت. کميسيون تلفيق نيز همين مبلغ را پذيرفت. تلاش برای تجديد رای نيز، از طريقی که آيين نامه اجازه می‌داد، ميسر نگشت. اين روند در حالی اتفاق می‌افتاد که طرفداران پيشنهاد دولت می‌دانستند که زمينه تصويب آن در صحن بسيار محدود است. وقتی نوبت بررسی اين موضوع در صحن فرا رسيد، تنها پيشنهاد آقای دکتر دهقان نماينده محترم طرقبه و چناران و عضو هيئت رئيسه، امکان مطرح شدن داشت، چون تنها پيشنهاد چاپ شده بود. در واقع عدم تصويب آن پيشنهاد در کميسيون آنقدر واضح به نظر می‌رسيد که مخالفان، پيشنهاد کتبی در موقع خودش نداده بودند. آقای دهقان نيز احتياطاً پيشنهاد کرده بود که در سال ۱۳۹۰ انواع حامل‌های انرژی حداکثر ۲۰ درصد افزايش قيمت داشته باشند.

خلاصه دلايل آقای دهقان و بنده که به عنوان موافق آن صحبت کردم چنين بود:

۱٫ قانون الزام می‌کرد که دولت تدريج را در گران کردن رعايت کند که نکرد، در نتيجه چون گران کردن در سال اول با شيب تندی آغاز شد، برای رعايت قانون، مهار سرعت افزايش قيمت ضروری است.

۲٫ با سبد قيمتی سه ماهه آخر ۱۳۸۹ که هنوز ادامه دارد، مبلغ درآمد ناخالص برای سال ۱۳۹۰، حدود ۳۰ هزار ميليارد تومان می‌شود. پس برای کسب درآمد ۶۲ هزار ميلياردی، قيمت‌های فعلی حامل‌های انرژی، بايد بيش از دو برابر شود. اين افزايش شديد خطرات جدی تورمی و رکودی در پی دارد.

۳٫ تورم ناشی از همان افزايش قيمت‌‌های اوليه خطير است. ارقام نرخ تورم ماهانه از دی تا اسفند بين ۵ / ۲ تا ۴ / ۳ درصد است. در حاليکه از اول سال ۸۸ تا آذر ۸۹، نرخ‌های تورم ماهانه بين صفر و ۸ / ۱ در نوسان بود. اين علامت خطرناکی است که اگر در ماه‌های بعدی (ماه‌های سال ۱۳۹۰) نرخ تورم ماهانه در همين حدود باشد، نرخ سالانه (از اول ديماه ۸۹ تا آخر آذر ۹۰)، حدود ۴۰ درصد خواهد شد. در نتيجه اگر دوباره قيمت‌های موجود را دو برابر کنيم، چه خواهد شد؟

۴٫قيمت انرژی، فشار هزينه توليد را به دنبال داشت و واحدهای توليدی اعم از کشاورزی و صنعتی ناچار به کاهش توليد و اخراج بخشی از نيروی کار خويش شدند.

به ويژه که دولت در آغاز کار سهم حمايتی توليد را تقريباً نداد. حالا اگر قيمت‌ها دو برابر شود اين فشار به ميزان زيادی افزايش می‌يابد و تبعات سنگين رکودی دارد و بيکاری شاغلان موجود را تشديد می‌کند. اين پرسش جدی در برابر نمايندگان قرار گرفت که آيا خانوارها که پول نقد می‌گيرند، نمی‌خواهند کار سرپرست آنها ادامه يابد و يا جوانشان کاری به دست آورد؟

۵٫ آقای رئيس جمهور در ديدار عيد جمعی از نمايندگان از آنان خواسته بود بگذاريد گران کنيم تا درآمد بيشتری کسب شود و يارانه نقدی را اضافه کنم. در واقع دولت بيش از آنکه به اصلاح ساختار توليد و اصلاح رفتار مصرفی مردم برای صرفه جويی در انرژی چشم داشته باشد، به دادن پول نقد بيشتر به مردم توجه دارد. به همين دليل بايد اين تمايل دولت مهار شود تا آن خطرات دامن مردم را نگيرد.

۶٫گفته شد که اگر پيشنهاد دولت که کميسيون تلفيق آن را پذيرفته است، عملی شود، بايد قيمت هر ليتر بنزين حدود ۱۵۰۰ تومان و گازوئيل حدود ۳۵۰ تومان و قيمت گاز نيز بايد دو برابر شود. عقب نشينی دولت در گازوئيل ۳۵۰ تومانی اول و فروش برای همه مقاصد به ليتری ۱۵۰ تومان، فيش‌های عجيب و غريب گاز که ناراحتی کثيری از مشترکان را در پی داشت يادآوری شد و از مجلس درخواست شد که با تصويب پيشنهاد آقای دکتر دهقان، از اينکه همه از کارمان پشيمان می‌شويم و از اجرای اين قانون خوب به ناچار دست بکشيم، جلوگيری کنند.

مجلس با حمايت چشمگيری، با ۱۶۳ رای موافق تصويب کرد که در سال ۱۳۹۰حداکثر افزايش قيمت در اين عرصه ۲۰ درصد باشد. در پی اين تصويب در تذکری به رياست محترم مجلس عرض شد که کميسيون تلفيق حال بايد، درآمد قابل اکتساب را برآورد کند و طبق ماده ۱۲ قانون هدفمند سازی يک رديف درآمدی و چهار رديف هزينه ای براساس سهم‌های تعيين شده در قانون مزبور و قانون برنامه پنجم، در جدول‌های بودجه بگنجاند تا دولت از سقف سهم هر قسمت تجاوز نکند و اصل ۵۳ و ۵۵ قانون اساسی نيز رعايت شود. رئيس مجلس پذيرفت و برای اين مقصود، موضوع را به تلفيق ارجاع داد.

متاسفانه در تاريخ چهارشنبه ۱۴/۲/۹۰ گزارش کميسيون که به صحن آمد، کميسيون به جای انجام وظيفه تکميلی و تبعی خويش، احکام تازه‌ای را برای اضافه شدن به قانون بودجه ارائه کرد که تقسيم درآمد اکتسابی از افزايش قيمت‌ها را به نفع پرداخت نقدی و به زيان توليد، دولت و بخش بهداشت و درمان عوض می‌کرد.

برخلاف ماده ۸ قانون هدفمندسازی سهم بخش توليد را از ۳۰درصد به ۲۰درصد تقليل می‌داد، سهم دولت را به صفر می‌رساند و تمام ۲۰درصد سهم بودجه عمومی دولت و کاهش ۱۰ واحد درصدی توليد را به پرداخت نقدی اختصاص می‌داد. بدين ترتيب سهم پرداخت نقدی ۸۰% و سهم توليد ۲۰% به بخش بهداشت و درمان نيز که بعد از تصويب برنامه پنجساله بايد ۱۰% از درآمد، قبل از تسهيم بين خانوارها- بنگاه‌های توليدی و دولت، به آن می‌رسيد، از اين درآمد تخصيص داده نشده بود.

در عوض کميسيون حکم جديدی در پيشنهاد جديدش داشت که معادل يک ميليارد دلار سهم بهداشت و درمان اضافه شود. ابتدا به رئيس مجلس تذکر داده شد که کار کميسيون کاملاً غير قانونی است. چرا که در اين مرحله کميسيون تنها می‌تواند مسائلی را که رئيس جلسه ارجاع می‌دهد و ماهيت تلفيقی برای تصميمات اتخاذی مجلس دارد، رسيدگی کند و پيشنهاد بياورد و حق پيشنهاد هيچ حکم جديدی را ندارد. علاوه بر اين که احکام پيشنهادی مربوط به هدفمندی غير قانونی است، حکم اختصاص يک ميليارد دلار به بخش بهداشت و درمان نيز غيرقانونی است، چرا که سقف درآمدها در روزهای گذشته بسته شده بود و حق افزايش آن ديگر وجود نداشت.

رئيس مجلس در پاسخ ضمن وارد دانستن تذکر اضافه کرد چون با تصميم مهار شديد افزايش قيمت‌ها درآمد زيادی به دست نمی‌آيد تا تعهد دولت برای دادن هر نفر ۴۴۵۰۰ تومان اجرايی شود، کميسيون آن سهم‌بندی قانون را عوض کرد. در نتيجه در اقدامی غيرقانونی، کنار گذاشتن پيشنهاد غيرقانونی کميسيون را نپذيرفت.

بنده حذف پيشنهاد کميسيون تلفيق را درخواست کردم. خلاصه دلايل بنده اين بود.

۱) اين تصميم تلفيق که با هماهنگی دولت صورت گرفته است غيرقانونی است (دلايلش را در سطور پيش گفته‌ام) و قابل طرح نيست ولی من از سرناچاری پيشنهاد حذف داده‌ام.

۲) علاوه بر آن، حکمتی که آقای رئيس برای جعل آن بيان کردند نيز با اين احکام به دست نخواهد آمد، زيرا طبق برآورد مرکز پژوهش‌ها که با داده‌های خام دولت انجام شده است، درآمد قابل اکتساب (پس از تصويب حداکثر ۲۰% افزايش امسال)، حدود۳۱۷۰۰ ميليارد تومان است. از اين درآمد که ناخالص است عوارض و ماليات‌های ۱۰ تا ۲۰ درصدی قانونی حاصل از فروش حامل‌های انرژی (به طور متفاوت) و ماليات ۴ درصدی ارزش افزوده و هزينه‌های ديگر کسر می‌گردد و به طور خالص ۲۸۷۰۰ ميليارد تومان درآمد می‌ماند حالا ۲۰ درصد توليد را که حدوداً ۵۷۵۰ ميليارد تومان می‌شود از آن کسر کنيم، ۸۰ درصد بقيه تقريباً ۲۳۰۰۰ ميليارد تومان می شود که طبق تصميم غلط پيشنهادی سهم خانواده‌هاست. اگر بخواهيم کار غيرقانونی دولت در پرداخت ۴۰۵۰۰ تومان هر ماه به هر نفر (بدون يارانه نان) را بپردازيم، با توجه به آمار ثبت نام کنندگان جديد که ۷۲ ميليون نفرند(به گفته آقای دکتر فرزين در کميسيون)، مبلغ مورد نياز برای سال ۱۳۹۰ تقريباً ۳۵۰۰۰ميليارد تومان) ۰۰۰,۰۰۰,۷۲ نفر × ۱۲ ماه×۵۰۰,۴۰ هر نفر) خواهد شد. يعنی ما برای ادامه اشتباه و قانون‌شکنی دولت، حتی اگر يک ريال به توليد ندهيم به دولت وبخش بهداشت و درمان هم ريالی داده نشود، و تمام صد درصد درآمد را صرف پرداخت نقدی کنيم حدود ۱۲۰۰۰ ميليارد تومان (۲۳۰۰۰- ۳۵۰۰۰) کسری خواهيم داشت.

۳) بنابر اين وقتی پيشنهاد غيرقانونی هيچ مشکلی را حل نمی‌کند و تنها قانون مصوب خودِ ما را لگد‌مال می‌کند، چرا رای بدهيم. به همکارانم گفتم با مردم صادق باشيم. به آنان بگوييم که دولت اشتباه کرده است. دولت قانو‌ن‌شکنی خود را بپذيرد، صادقانه به مردم بگويد که اگر بخواهم مصالح ميان مدت و بلند مدت کشور را در نظر بگيرم بايد از اشتباه و تخلف خود دست بکشم و طبق تصويب مجلس که واقع بينانه هم هست مبلغ پرداخت نقدی را کم کنم. مگر آنکه مجلس را تحت فشار بگذارم و گرانی شديد ايجاد کنم تا بتوانم پرداخت بيشتری به شما را ممکن سازم و به دنبال آن تورم و بيکاری بيشتر شود. بر برخورد صادقانه با ملت اصرار کردم، ولی متاسفانه مجلس به حذف پيشنهاد غيرقانونی کميسيون تلفيق رای نداد و پيشنهاد به همان شکل شرح داده شد، تصويب گرديد.

حالا اول دعوای دکتر احمدی‌نژاد با مجلس است که يا تلاش می‌کند از طرق غيرقانونی تامين اعتبار کند، که بعيد است ديگر مجلس اجازه بدهد و با او برخورد خواهد کرد، يا با انداختن تقصيرها به گردن مجلس فرا افکنی می‌کند، در حاليکه پيشنهاد غيرقانونی تصويب شده حاصل توافق دولت و کميسيون بود و در صحن نيز معاون امور مجلس رئيس‌جمهور آقای ميرتاج‌الدينی از آن دفاع کرد. به هر حال پيشنهاد دولت و تصميم مجلس، هر دو از نظر علمی و قانونی قانون دفاع نيست و عواقب آن به آسانی چاره‌پذير نخواهد بود.

آنچه از برخورد صادقانه گفتم، بخشی از راه حل برون رفت از اين مشکل است.



 

 
 

در مورد فردی که با رعايت همه موازين شرعی و قانونی محکوم به زندان شده است جاری است اگر چه زندان کردن او جايز باشد اما اگر مانع ساير حقوق انسانی او بشويم ضامن هستيم اگر مانع رشد استعداد های او بشويم اين جا ضامن هستيم اگر اين فرد زندانی صنعتگر است بايد ابزار صنعت در اختيارش قرار داد اگر اهل فکر و انديشه است بايد ابزار فکر و انديشيدن در اختيارش قرار داد اينگونه نيست که بگوييم حالا که اين فرد زندانی است پس حق مطالعه ندارد، حق کار و فعاليت ندارد، اينها خلاف شرع است و به حکم قاعده لاضرر و به حکم قاعده ايذاء و قاعده من اتلف مال الغير و بناء عقلاء ضمان دارد و اگر کسی اينگونه عمل کند مرتکب خلاف شرع شده است
خبرنگاران سبز/جامعه/مراجع و روحانيان:
آيت الله صانعی در مبحث ضمان درس خارج فقه خود با بيان قاعده عُقلائی در باب ضمان به اتلاف فرمودند: «از نظر شرع هم قاعده لاضرر همين را می گويد، يعنی کسی حق ندارد به ديگری ضرر و زيانی بزند چه اين ضرر مربوط به يک انسان ديگر باشد و چه حيوان و چه طبيعت و محيط زيست.»

ايشان افزودند: «عموم قاعده لاضرر و ساير قواعد، ناظر به اين است که هر ضرر زدنی موجب ضمان و مستلزم جبران خسارت است مثلاً در باب «شهادت به زور» آمده است اگر دو نفر عادل عليه شخصی شهادت دادند که دزدی کرده و قاضی هم به عنوان شهادت عدلين دست او را قطع کرد و بعد اين دو نفر آمدند گفتند ما اشتباه کرديم و يا شهادت دروغ داده ايم اينجا ضامن خسارت هستند چرا که سببِ افساد و اتلاف اين شخص شده اند.»

آيت الله صانعی افزودند: «همين بحث در مورد فردی که با رعايت همه موازين شرعی و قانونی محکوم به زندان شده است جاری است اگر چه زندان کردن او جايز باشد اما اگر مانع ساير حقوق انسانی او بشويم ضامن هستيم اگر مانع رشد استعداد های او بشويم اين جا ضامن هستيم اگر اين فرد زندانی صنعتگر است بايد ابزار صنعت در اختيارش قرار داد اگر اهل فکر و انديشه است بايد ابزار فکر و انديشيدن در اختيارش قرار داد اينگونه نيست که بگوييم حالا که اين فرد زندانی است پس حق مطالعه ندارد، حق کار و فعاليت ندارد، اينها خلاف شرع است و به حکم قاعده لاضرر و به حکم قاعده ايذاء و قاعده من اتلف مال الغير و بناء عقلاء ضمان دارد و اگر کسی اينگونه عمل کند مرتکب خلاف شرع شده است. »

اين مرجع عاليقدر افزودند: «هر کدام از اين حقوق را اگر از او بگيريم خلاف شرع و حرام است و موجب ضمان است در روز قيامت بايد جواب داده شود، همه اين حرف ها را به مردم زده ايم حالا اگر خلافش را عمل کنيم خسر الدنيا و الآخرة هستيم.»

ايشان در پايان با بيان اينکه بايد به خدا پناه برد از اين که دچار قتل مردم شويم فرمودند: «خدا نکند که باعث قتل مردم شويم خدا نکند مرتکب قتل فکر مردم که بدتر از قتل جان آنهاست شويم، و همين گونه است ضرر زدن به فکر مردم يعنی با دروغ و حيله افکار آنها از توجه به ظلم ظالمين منحرف سازيم، بايد به خدا پناه برد که روز قيامت حساب ها، مخصوصاً نسبت به حق الناس خيلی دقيق و سختگيرانه است که قرآن می فرمايد. فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّة خَیْراً یَرَهُ*وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّة شَرّاً یَرَهُ »

 
 

نماينده نيشابور با اشاره به اصرار دولت بر عدم معرفی وزير جديد به مجلس تاکيد کرد: حذف يکی از وزرا و ادامه فعاليت وزير ديگر در وزارتخانه ادغامی بدون کسب رای اعتماد از مجلس خلاف برنامه پنجم توسعه و غير قانونی است.
خبرنگاران سبز/جامعه:
در پی ادغام چهار وزارتخانه کشور در يکديگر و تاسيس وزارتخانه های جديدی تحت عنوان راه و مسکن ، نيرو و نفت ، صنايع و معادن و بازرگانی و رفاه و کار و امور اجتماعی توسط دولت، يک عضو هيئت رئيسه مجلس، از نامه معاونت نظارت مجلس به دولت برای معرفی وزرای جديد خبر داد و گفت: مقرر شده است مجلس طی تذکری به وزرای وزارتخانه‌های ادغامی اعلام کند استمرار فعاليت آنها در وزارت خانه های جديد قانونی نيست.

همزمان قائم مقام مرکز پژوهشهای مجلس با تاکيد بر اينکه ادغام يک وزارتخانه در وزارتخانه ديگر بازی با الفاظ است، گفت: بايد با ادغام وزارتخانه ها يک وزارتخانه جديد با ساختاری که به تصويب مجلس برسد، تشکيل شود، بنابراين وزرای وزارتخانه های ادغام شده از سوی دولت همچنان وزير هستند.

گفتنی است چند روز پيش پايگاه اطلاع رسانی دولت گزارش داده بود که با تصويب هيئت وزيران، وزارت نفت با همه امکانات، ‌تجهيزات،‌ اموال منقول و غيرمنقول و نيروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت نيرو، وزارت صنايع و معادن در وزارت بازرگانی، وزارت راه و ترابری در وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت رفاه و تامين اجتماعی در وزارت کار و امور اجتماعی ادغام شده و چهار وزارت خانه جديد بوجود آمده است.

به گزارش مهر، حسين سبحانی نيا، عضو هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی، در واکنش به مصوبه هيئت دولت مبنی بر ادغام هشت وزارتخانه و ايجاد چهار وزارتخانه جديد گفت: دولت طبق برنامه پنجم توسعه مکلف به کاهش تعداد وزارتخانه ها به ۱٧ وزارتخانه است لذا دولت بايد هر چه سريعتر لايحه وظايف و اختيارات وزارتخانه های ادغامی رابه مجلس ارائه داده و وزرای جديد را به مجلس معرفی کند.

نماينده نيشابور با اشاره به اصرار دولت بر عدم معرفی وزير جديد به مجلس تاکيد کرد: حذف يکی از وزرا و ادامه فعاليت وزير ديگر در وزارتخانه ادغامی بدون کسب رای اعتماد از مجلس خلاف برنامه پنجم توسعه و غير قانونی است.

وی افزود : دولت موظف است برای وزارت خانه های ادغامی، وزير جديد معرفی کند تا مجلس رای اعتماد به اين وزرا را در صحن علنی بررسی کند.

سبحانی نيا همچنين از نامه معاونت نظارت مجلس به دولت برای معرفی وزرای جديد به قوه مقننه خبر داد و گفت: در جلسه هيئت رئيسه هم چنين مقرر شد، مجلس طی تذکری به وزرای وزارتخانه های ادغامی اعلام کند استمرار فعاليت آن ها در وزارت خانه های جديد قانونی نيست.

همزمان، قائم مقام مرکز پژوهشهای مجلس با تاکيد بر اينکه ادغام يک وزارتخانه در وزارتخانه ديگر بازی با الفاظ است، گفت: بايد با ادغام وزارتخانه ها يک وزارتخانه جديد با ساختاری که به تصويب مجلس برسد، تشکيل شود، بنابراين وزرای وزارتخانه های ادغام شده از سوی دولت همچنان وزير هستند.

به گزارش فارس، حسين نجابت با بيان اينکه بر اساس حکم برنامه پنجم قرار است تعداد وزارتخانه‌ها کاهش پيدا کند اظهار داشت: برای اين کار ناگزير به حذف تعدادی از وزارتخانه‌ها هستيم که چنين کاری در قالب امحا يا در قالب ادغام بايد انجام شود.

وی تاکيد کرد: زمانی که اين کار صورت بگيرد، طبق قانون اساسی بايد شرح وظايف و اختيارات و مسئوليت‌های وزارتخانه‌ جديد طبق لايحه‌ای به مجلس ارائه شود و مجلس آن را تصويب کند که در اين صورت يک وزارتخانه جديد تشکيل می‌شود.

عضو کميسيون انرژی افزود: اين که بگوييم وزارتخانه شماره يک در وزارتخانه شماره دو ادغام شده يا وزارتخانه شماره دو در وزارتخانه شماره يک ادغام شده است بازی با الفاظ است.

وی با تاکيد بر اينکه بايد يک وزارتخانه جديد، با يک ساختار جديد و با حوزه اختيارات و مسئوليت‌های جديد که به تصويب مجلس می‌رسد، تشکيل شود، اضافه کرد: آن زمان اين وزارتخانه جديد به وزير جديدی نياز خواهد داشت و در زمان رأی‌گيری برای وزير جديد تواناييهای وی با توجه به اختيارات و مسئوليت‌هايش سنجيده خواهد شد.

نجابت تصريح کرد: فرآيند قانونی بايد طی شود و اين که بگوييم يک وزارتخانه در وزارتخانه ديگری ادغام شود، حذف و اضافه يا تلفيق شود در ادامه فعاليت اين وزارتخانه‌ها چندان تعيين کننده نيست.

وی تاکيد نمود: در حال حاضر نمی‌توان گفت وزير نفت از کار برکنار شده و وزير نيرو و مسئوليت مجموعه هر دو وزارتخانه را دارد يا نمی‌توان گفت وزير صنايع در شرايط حاضر مسئوليت ندارد و مسئوليت او برعهده وزير بازرگانی است چرا که هر دو در حال کار هستند.

گفتنی است پايگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرده بود که صادق محصولی وزير رفاه و تامين اجتماعی، علی اکبر محرابيان وزير صنايع و معادن و سيد مسعود ميرکاظمی وزير نفت از کابينه دهم خداحافظی خواهند کرد.
منبع : جرس

 
 

سردار روزبهانی با تأکيد بر اينکه خودرو حريم شخصی نيست، گفت: کسی که چنين بحثی را مطرح می‌کند از قانون اطلاعی ندارد. هرگونه بدپوششی يا کشف حجاب در خودرو جرم مشهود به شمار می‌رود و پليس وظيفه دارد اقدام قانونی در اين زمينه انجام دهد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
درحاليکه سی و چهار روز به سومين سال از کودتای انتخاباتی در جمهوری اسلامی مانده است،همانند هرسال با شروع شدن فصل تابستان نيروی انتظامی به بهانه مقابله با بدحجابی نيروهای خود را به صف و شهر را برای ترساندن مردم به شکل پادگان در می آورد.

امسال نيز اين طرح با کمک وزارت کشور، سازمان صداسيما و نيروی انتطامی به عنوان مجری اصلی اين طرح چند روزی است پياده سازی شده است. برپايه اين خبر، سردار احمد روزبهانی رئيس پليس امنيت اخلاقی کلان شهر تران اعلام کرد: طرح امنيت اخلاقی با حضور پررنگ ۷۰ هزار نيروی پليس در حال اجرا است و گشت‌های امنيت اخلاقی از اين پس پررنگ‌تر خواهد شد.

اين مقام نيروی انتظامی تصريح کرد: نام گشت ارشاد را از روی ماشين‌های پليس حذف کرديم و اين گشت‌ها تحت عنوان پليس امنيت اخلاقی فعاليت‌های خود را ادامه می‌دهند.

سردار روزبهانی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و حجم انبوهی از مسافرت‌ها مطالبات مردمی در زمينه پوشش و امنيت اخلاقی افزايش يافته و به همين منظور حضور پليس در پارک‌ها، جنگل‌ها، حاشيه رودخانه‌ها، خيابان‌ها و ديگر اماکن افزايش می‌يابد و طرح امنيت اخلاقی را کمافی‌السابق اجرا خواهيم کرد.

اين مقام نيروی انتظامی تصريح کرد: نام گشت ارشاد را از روی ماشين‌های پليس حذف کرديم و اين گشت‌ها تحت عنوان پليس امنيت اخلاقی فعاليت‌های خود را ادامه می‌دهند.

سردار روزبهانی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و حجم انبوهی از مسافرت‌ها مطالبات مردمی در زمينه پوشش و امنيت اخلاقی افزايش يافته و به همين منظور حضور پليس در پارک‌ها، جنگل‌ها، حاشيه رودخانه‌ها، خيابان‌ها و ديگر اماکن افزايش می‌يابد و طرح امنيت اخلاقی را کمافی‌السابق اجرا خواهيم کرد.

رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت: از اين پس شاهد حضور پررنگ و پرتعداد گشت‌های امنيت اخلاقی در خيابان‌ها و مراکز عمومی و تفريحی خواهيم بود تا به مطالبات مردمی پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهيم.

وی اظهار داشت: پليس با ديش‌های ماهواره‌ای که روی بالکن و پشت‌بام‌ها به صورت آشکار نصب شده و قابل رويت هستند برخورد می‌کند و اگر اين موضوع دوباره تکرار شود فرد خاطی به دستگاه قضايی معرفی خواهد شد.

* تذکرات و برخوردهای پليس برای بدپوشش‌ها شدت می‌گيرد

اين مقام نيروی انتظامی تصريح کرد: در بحث پوشش نيز برخوردها، تذکرات پليس شدت می‌گيرد و افرادی که به صورت مانکن‌گونه و از روی غرض در خيابان‌ها ظاهر شوند با برخورد قانونی و مقتدرانه پليس مواجه خواهند شد.

*خودروی رانندگانی که کشف حجاب کنند توقيف می‌شود

رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت: در بعضی از خودروها رانندگان زن اقدام به کشف حجاب می‌کنند که اين اقدام توجيه درستی نداشته و پليس ضمن توقيف خودرو با فرد خاطی برابر قانون اقدام می‌کند و فرد خاطی را به دستگاه قضايی معرفی می‌کند.

* عدم رعايت حجاب و استفاده از ماهواره نقض حقوق شهروندی است

سردار روزبهانی در توضيح اين موضوع که برخی می‌گويند لباس افراد و نحوه آرايششان به خودشان مربوط است و حقوق شهروندی محسوب می‌شود، گفت: قانون‌شکنان از اقدام غير قانونی‌شان اطلاع دارند و اين موضوع هيچ ارتباطی به حقوق شهروندی ندارد، عدم رعايت حجاب زير پا گذاشتن حقوق شهروندی است و در بحث استفاده از ماهواره نيز که معضلات و مشکلاتی را برای کشور ايجاد کرده خود عدم رعايت حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

* پليس با قدرت تمام طرح امنيت اخلاقی را با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی به اجرا می‌گذارد

رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت: پليس با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و فساد با قدرت تمام وارد عمل شده و مبارزه خواهد کرد.

وی اظهار داشت: برای اجرای قانون و افزايش امنيت اخلاقی از مردم می‌خواهيم پليس را ياری کند تا ضمن احيای حقوق شهروندی و امنيت قابل پسند و نسبی برسيم.

سردار روزبهانی گفت: پليس فقط با مزاحمان نواميس و بدحجابان برخورد نمی‌کند بلکه با مزاحمان نوجوانان پسر نيز به شدت برخورد خواهد کرد.

رئيس پليس امنيت اخلاقی گفت: پليس برای جمع‌آوری ديش‌های ماهواره و ورود به ساختمان‌ها هماهنگی قضايی انجام داده است.

اين مقام نيروی انتظامی درباره سگ‌گردانی نيز اظهار داشت: قانونی در مجلس شورای اسلامی آماده تصويب است که مشکلات قانونی برای برخورد با سگ‌گردانی را مرتفع می‌کند.

وی اظهار داشت: سگ‌ها باعث ايجاد ناامنی برای شهروندان می‌شود و گاهی با پارس کردن موجب ناراحتی برخی شهروندان می‌شوند.

سردار روزبهانی با تأکيد بر اينکه خودرو حريم شخصی نيست، گفت: کسی که چنين بحثی را مطرح می‌کند از قانون اطلاعی ندارد. هرگونه بدپوششی يا کشف حجاب در خودرو جرم مشهود به شمار می‌رود و پليس وظيفه دارد اقدام قانونی در اين زمينه انجام دهد.

سردار روزبهانی افزود: در طرح امنيت اخلاقی امسال مأموريت‌های پليس چند برابر می‌شود و بيش از ۷۰ هزار نفر نيرو در اين طرح شرکت خواهند کرد.

سردار روزبهانی تأکيد کرد: افرادی که مانکن‌وار و غرض‌ورزانه در خيابان‌ها ظاهر شوند توسط پليس به دستگاه قضايی معرفی می‌شوند. 

 
 

با انتقال فرد مذکور به بخش اورژانس بيمارستان امام حسين پزشکان و همکارانش بلافاصله تلاش برای نجات جان وی را آغاز کردند اما اين تلاش نتيجه نداد و او به خاطر شدت مسموميت جان سپرد.اين حادثه موجی از ناراحتی را در اين بيمارستان در پی داشته است.
خبرنگاران سبز/جامعه:
يکی از پرستاران بيمارستان امام حسين به دليل اخراج از کار با خوردن قرص برنج خودکشی کرد. به گزارش آخرين نيوز، به دنبال اخراج آ. پرستار شاغل در بيمارستان امام حسين و بی نتيجه ماندن پيگيريهايش برای بازگشت دوباره به کار باعث شد وی با خوردن قرص برنج دست به خودکشی بزند.
با انتقال فرد مذکور به بخش اورژانس بيمارستان امام حسين پزشکان و همکارانش بلافاصله تلاش برای نجات جان وی را آغاز کردند اما اين تلاش نتيجه نداد و او به خاطر شدت مسموميت جان سپرد. اين حادثه موجی از ناراحتی را در اين بيمارستان در پی داشته است.

شنيده ها حاکی از آن است که علت اخراج اين پرستار عدم رعايت پوشش مناسب و بدحجابی بوده است. پيگيری ها از مسئولان بيمارستان امام حسين برای کسب علت اين حادثه و دليل اخراج پرستار بی نتيجه بوده و بعضا با تهديدهايی هم همراه بوده است.

گفتنی است قرص‌های برنج به منظور حفظ و نگهداری برنج در انبارها و جلوگيری از تخريب آن‌ها توسط حشرات و همچنين دفع آفات ساير غلات انبار شده استفاده می‌شود‌. به براساس اين گزارش، امروزه به دليل موجود بودن‌ اين قرص‌ها در منازل و دسترسی آسان،‌ به عنوان وسيله‌ايی برای خودکشی استفاده شده و جوانان با درگيری‌های بسيار جزيی به خوردن اين قرص‌ها اقدام می‌کنند‌.

 
 

هيئت وزيران در راستای چابک سازی دولت و به منظور اجرای حکم ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه، جزئيات ادغام وزارتخانه های راه و مسکن، نيرو و نفت، صنايع و معادن و بازرگانی و رفاه امور اجتماعی و کار و امور اجتماعی را تعيين کرد.
خبرنگاران سبز/سیاست: 
جلسه ديروز عصرهيت دولت علاوه برحضور حيدرمصلحی وزيرموردعلاقه رهبری حاشيه های متعجب کننده ديگری نيز داشت که درپيرو آن رئيس دولت کودتا در ادامه تصميمات غيرکارشناسانه خود خبراز ادغام چهار وزارت خانه با يکديگر داد که متعاقب آن طبق اخبار شنيده شده سه وزير اين وزارت خانه ها اعلام کرده اند که پس از قطعی شدن اين تصميم، از دولت استعفا خواهند داد.
با این برنامه دولت برای ادغام وزارتخانه ها، به زودی صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی، علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن و سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت از کابینه دهم خداحافظی خواهد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی دول، با تصويب هيئت وزيران، ادغام وزارت صنايع و معادن در وزارت بازرگانی، ادغام وزارت نفت در وزارت نيرو، ادغام وزارت رفاه و تامين اجتماعی در وزارت کار و تعيين نام " مسکن و شهرسازی و راه و ترابری "‌برای وزارتخانه جديد انجام شد.

با تصويب هيئت وزيران وزارت نفت با همه امکانات، ‌تجهيزات،‌ اموال منقول و غيرمنقول و نيروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت نيرو ادغام شد.

بر اين اساس، کار گروهی متشکل از وزير نيرو، معاونان برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور و توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهور تشکيل شد تا نسبت به تهيه تشکيلات جديد و تعيين تکليف اموال، امکانات، تجهيزات، نيروی انسانی و اختيارات و وظايف جديد اقدام و نتيجه برای طی مراحل قانونی به هيئت وزيران ارائه شود.

با تصويب هيئت وزيران وزارت صنايع و معادن با همه امکانات، تجهيزات، اموال منقول و غير منقول و نيروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت بازرگانی ادغام شد.
براساس اين مصوبه، کارگروهی متشکل از وزير بازرگانی، معاونان برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور و توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهور تشکيل می شود تا نسبت به تهيه تشکيلات جديد و تعيين تکليف اموال، امکانات، تجهيزات، نيروی انسانی و اختيارات و وظايف جديد اقدام و نتيجه برای طی مراحل قانونی به هيئت وزيران ارائه کند.
بر اساس مصوبه دولت، وزارت راه و ترابری نيز با همه امکانات، تجهيزات، اموال منقول و غير منقول و نيروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت مسکن و شهرسازی ادغام و به عنوان " وزارت مسکن و شهرسازی و راه و ترابری " ناميده می شود.

همچنين با تصويب هيئت وزيران، وزارت رفاه و تامين اجتماعی با همه امکانات، تجهيزات، ‌اموال منقول و غير منقول و نيروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت کار و امور اجتماعی ادغام شد.
بر اين اساس، کار گروهی متشکل از وزير کار و امور اجتماعی، معاونان برنامه ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور و توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهور تشکيل شد تا نسبت به تهيه تشکيلات جديد و تعيين تکليف اموال، امکانات، تجهيزات، نيروی انسانی و اختيارات و وظايف جديد اقدام و نتيجه برای طی مراحل قانونی به هيئت وزيران ارائه شود.

 
 

اما از گفته گوينده پيش از اذان مغرب که از تريبون بيت رهبری از حضار خواسته بود که از بردن نام اشخاص در شعارها و نيز شعارهايی که آرامش را بهم می زند پرهيز کنند، ميشد حدث زد که نظام نيز از چرخش فکری يکی از مجريان کودتای انتخاباتی اش استقبال کرده است و چراغ سبزی به بازگشت وی نشان داده است بطوريکه برخلاف شب های گذشته سخنور شب چهارم با لحن مهربانانه تری با مخاطب حاضر خود سخن ميگفت و اورا به تبعيت از ولی فقيه دعوت می کرد.
خبرنگاران سبز/سياست:
رئيس دولت با افزايش دستگيری های مشاورين و همفکران پنهان دولت دهم و افشاشدن اولتيماتور رهبری به احمدی نژاد، مهره ای را در زمين خودی حرکت داد تا بتواند همچنان نقش سرباز را در زمين نظام داشته باشد . تکذيب گفته های آقاتهرانی « استاداخلاق دولت دهم » ، استفاده از فرزند کوچک اش به عنوان نماينده به نشانه تمايل برای بازگشت به دايره محدود نظام و متعاقب آن حضور شخص رئيس دولت در مراسم شب چهارم مراسم عزاداری که هرساله در بيت رهبری برگزار می شود، از نشانه هايی از عقب نشينی موقتی رئيس دولت کودتا بود که انجام شد.

اما از گفته گوينده پيش از اذان مغرب که از تريبون بيت رهبری از حضار خواسته بود که از بردن نام اشخاص در شعارها و نيز شعارهايی که آرامش را بهم می زند پرهيز کنند، ميشد حدث زد که نظام نيز از چرخش فکری يکی از مجريان کودتای انتخاباتی اش استقبال کرده است و چراغ سبزی به بازگشت وی نشان داده است بطوريکه برخلاف شب های گذشته سخنور شب چهارم با لحن مهربانانه تری با مخاطب حاضر خود سخن ميگفت و اورا به تبعيت از ولی فقيه دعوت می کرد.

عليرضا پناهيان يکی از اعضای اتاق فکر بيت رهبری در دانشگاه ها ديشب در حضور علی خامنه ای، رئيس دولت کودتا و تعدادی از شخصيت‌های کشوری و لشکری با بيانی آرام تر ولی اشاره ای رو به حضار گفت: بايد انسان‌های خوب هم مراقب باشند تا همين خوبی‌هايشان بعدها سد راه و علت انحرافشان نشود.

وی در ادامه به جريان نافرمانی ابليس پس از شش هزار سال عبادت اشاره کرد و بر اهميت عاقبت‌ به خيری و لزوم نگرانی دائمی مؤمن برای عاقبت بخير شدن تأکيد کرد و گفت: بايد همه را به عاقبت به خيری سفارش کنيم. عدالت‌زدگی منهای ولايت کار را به جاهای بسيار خطرناکی می‌کشاند و خوارج نمونه بارز اين موضوع هستند.

پناهيان که از او به عنوان يکی از همفکران تهيه مستند « ظهور بسيار نزديک است » ياد می شود با بيان اينکه انسان‌های خوب بايد بيش از ديگران مراقب خود باشند، گفت: گاهی همين خوبی‌ها سد راه انسان می‌شود. در اول انقلاب نيز برخی مبارزين و انقلابيون وجود داشتند که بعدها ۱۸۰ درجه روش خود را تغيير دادند.

حجت الله پناهيان در ادامه با تأکيد بر اينکه اين امتحانات سخت، علائم نيکوئی هستند و ما بايد اين امتحانات را بگذرانيم، به بيان روش‌های جلوگيری از انحراف "انسان‌های خوب " پرداخت و گفت: يکی از اين روش‌ها که در زيارت جامعه کبيره و آيه ۱۶ سوره توبه آمده است، پرهيز از "وليجه " است. وليجه يعنی کسی که در قلب انسان نفوذ می‌کند و بر او تأثير می‌گذارد که "فهی طاغوت! "



 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته