-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۶, جمعه

Lastest News from Shahrgon for 05/06/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



از چاپ شعر «نشخوار» و «این جنازه را لطفاً از این جا بردارید!» و . . . جند شعر دیگر او در شهروند ونکوور تا به امروز که خبر مرگ نابهنگام وریا مظهر را می‌شنوم، ۵-۶ سال می‌گذرد.  خبرهایی از این دست مرا از کلام می‌‌اندازد و لحظاتی را در سکوت و تنهایی می‌گذرانم تا شاید با تصور اینکه شاعر به آرامش دست یافته، به حالت عادی‌ام بازگردم.  نمی‌دانم شاید وریای شاعر اکنون برای همیشه بر بال‌های ابری آرامش غنوده و آسمان را می نوردد. چه میدانم شاید آرامش او را تنگ در بغل گرفته و رهایش نمی‌کند که مبادا دوباره به زمین برگردد. 

با مروری به چند شعر مانا-نام وریا مظهر، یادش را گرامی می‌داریم.

۱

همانطور که هر روز

از سر کار می آیی

لم می دهی روی مبل

چشمهایت را آهسته می بندی و

آهسته

بطور خیلی آهسته می میری

همزمان داری فکر می کنی شعری می خوانی

که فکر می کند

آسان ترین راه مقابله با مرگ

مردن است

به شیوه ای کاملا طبیعی

 

2

دوران سياهِ خونه ‏به ‏دوشی تموم شد:

واسه ‏ت يه خونه خريده‏‏م

نزدیک جنگل، لبِ دريا

ديواراش بُلن ‏تر، مطمئن ‏تر

بالكون: شيشه ‏ای، درا: كشوئی

از همه ‏ش جالب ‏تر

پنجره ‏ی كوچيكِ بالای روشوئیِ تو‏الته

كه هركدوم از ما به ‏نوبت می ‏تونه

فرار و گم شدنِ كاملِ اون يكی ديگه ‏مونو از توش ببينه...

 

3

از این که هنوز فکر می کنم هستم تعجب نمی کنم، چون هستم

از این که هنوز فکر می کنم خواهم بود تعجب نمی کنم،

چون فکر می کنم

از این که هنوز فکر می کنم مرده‌ام تعجب نمی کنم،

چون زندگی می کنم

از این که هنوز فکر می کنم حرفی برای گفتن دارم تعجب می کنم

چون فکر نمی کنم!

 

4

اهمیت بده، الاغ

به خودت

به مورچه‌ای

که نزدیک می‌شود

به تن‌ات!

 

خدای ابری

                   برای کلارا که یک‌روز شکلِ خدا را از من پرسید!

پدرت در بچه‌گی، دخترم

خدا را تکه‌ابری سفید می‌دید

در آسمانِ روشنِ فیروزه‌ای

که گاه به‌شکلِ انسانی درمی‌آمد

لم‌داده با لبخند وُ ریشِ سفید

بعدها

وقتی بزرگ‌تر شد

هرچه به آسمان زُل زد

جز ابر وُ ابر وُ ابر

چیزی ندید.

 

این جنازه را لطفاً از این جا بردارید!

مرگ کلمه‌ای است که تمام شاعران جهان به نوعی با آن درگیرند

وقتی که در شعر به کارش میگیرند:

مرگ قلقکش میگیرد

دل ریسه می رود

غش می کند

می افتد

می میرد

 

کبوترها

ديروز همانطور توی پارك

زل زده بودم

به فوج كبوترهايی كه فرود آمده بودند و

پيرزنی كه با دامن بلند و چروك و مهربانی

برايشان نان می‏ريخت

يك لحظه حالم بهم خورد از اين همه آرامش

پيرمردی كه حدوداً شصت ‏و ‏دو ساله بود

نزديك آمد:

«توی كشور شما هم كبوتر هست؟»

گفتم: « البته كه هست، اما گوش‏تان را جلو بياوريد؛

تعدادِ كبوتربازهای ما از تعدادِ كبوترهای ما بيش‏تر است!»

خنديد و رفت…

خنديدم و برخاستم:

توی پارك، هيچ كبوتری نبود

و آن پيرزن سال‏ها پيش از اين مرده بود!


 


با خبرهایی که شنیده شده است مبنی براخراج وزیر اطلاعات از جلسه هیات دولت توسط احمدی‌نژاد، می‌توان موضوع را چنین تحلیل کرد.

از بعد از اتفاقاتی که در منطقه آغاز و دیکتاتورهای مصر و تونس طی اعتراضات ملت خویش از مسند قدرت برکنار شدند و در پی آن، نا‌آرامی‌هایی که در دیگر کشورها از جمله در لیبی، یمن و سوریه با شدت بیشتری نسبت به سایرین ادامه دارد و هر لحظه احتمال برافتادن روسای خودکامه آنها بسیار وجود دارد و از سویی همین دیکتاتورها با اندیشه خاموش کردن خشم ملت‌های خویش، طرح‌های فریبکارانه‌ای را وعده داده و در ظاهر قصد اجرای آنها را دارند، تا مردم‌شان را ساکت کنند، حاکمان ایران، که گویی تازه از خواب بیدار شده باشند، وادار شده‌اند به‌دنبال راهکارهایی باشند تا با انجام آنها بتوانند فریبکارانه تسکینی برای آلام ملت زجر و درد کشیده ایران که بسیاری از جنایات را، از پیامدهای پس از انتخابات سال ۸۸ بر این ملت روا داشته شده است، نفسی تاره کرده و پایه‌های لرزان صندلی قدرت خود را دوباره تحکیم ببخشند.

پس از شکست طرح‌های مسخره «سید خراسانی» و همچنین «یا علی گویی خامنه‌ای در هنگام تولد» برای تطهیر و تقدیس او، به گمان من ساده‌ترین طرحی که از منظر حکومت می‌توانست اجرا شود و علی خامنه‌ای به خیال خام خودش با به اجرا در‌آوردن آن قادر خواهد شد ملت را برای مدتی به سکوت بکشاند و اعتراضات را خاموش کند، برکناری احمدی‌نژاد از مسند ریاست جمهوری است. در این میان اما حکومت ضمنا نمی‌خواهد اعتراف کند که این جابجایی از پیامدهای اعتراضات دو سال گذشته است و علاقمند است وانمود ‌کند که رفتن احمدی‌نژاد به لحاظ سرپیچی از دستورات رهبر بوده‌ استبا این سناریو قرار است با بر کناری احمدی‌نژاد از پست ریاست جمهوری، خامنه‌ای با یک تیر چند نشان را مورد هدف قرار دهد.

یکم - همانطور که اشاره شد دیکتاتور می‌خواهد تسکینی ایجاد کند برای دردهای ملت که درآغاز اعتراضات، احمدی‌نژاد را مسبب و مقصر وضعیت شرایط بعد از انتخابات بشمار می‌آوردند و انگشت اتهام بسوی او نشان می‌رفت. اگرچه خویش بهتر از هر کس می‌داند که از بعد از حضور و سخنرانی در نماز جمعه معروف پس از انتخابات، خود را سپر بلا و در صف مقدم شلیک‌های شعاری ملت قرار داد  

دوم - او قصد دارد از شر احمدی‌نژاد که بعنوان رقیبی جدی برای سایر اصولگرایان بویژه روحانیت سنتی که در صحنه سیاسی ایران به عنوان یک دردسرساز ظاهر شده است، خلاص شود. در این پیوند یادآوری غرولند‌های گاه و بی‌گاه مراجع و سران اصول‌گرا که خامنه‌ای را عاجز کرده است، اشاره‌ای پر بیراه نیست

سوم - علی خامنه‌ای همانند محمد رضا شاه که امیر عباس هویدا و عده‌ای از وزرا را به زندان افکند تا هر شرائط بدی را در آن زمان به گردن مسولین زیر دست خود بیندازد، مدتهاست در این اندیشه است تا همان نسخه را رونویسی کند و به اجرا گذارد. اینک فرصتی فراهم شده است تا این طرح از احمدی‌نژاد و پاره‌ای از مسولین دولت وی آغاز شده و در ادامه با قربانی کردن پاره‌ای چهره‌های منفور که از قضا به او بسیار نزدیک هم هستند، سرایت دهد

چهارم - شرائط وخیم اقتصادی که مسولیت به ظاهر مستقیم آن متوجه شخص احمدی‌نژاد است، دارد کشور را به سوی پرتگاهی اجتناب‌ناپذیر می‌کشاند. خامنه‌ای دارد می‌کوشد برای فرار از اتهام شراکت در فلاکتی که در انتظار میلیون‌ها جوان بیکار و میلیون‌ها خانواده تنگدست، در حال وقوع است، خود را نجات دهد. پیرامون دلائل بوجود آمدن این وضعیت و موقعیت می‌توان به سه نمونه ۱ - تحریم‌های بین‌المللی ناشی از سیاست‌های غلط رژیم در عرصه جهانی، ۲ - اعمال برنامه کارشناسی نشده حذف سوبسید‌ها، ۳ - پایین نگه داشتن قیمت ارز در بازار، اکتفا کرد

پنجم - با عنایت به اینکه اخیرا مسجل شده است که احمدی‌نژاد امور کشور و ملت را تحت نسخه‌هایی که از سوی چند شیاد و جن‌گیر پیچیده می‌شده مدیریت می‌کرده، علی خامنه‌ای بهتر آن دیده تا مشارکت خود را در چنین امر خرافی منکر شود، در صورتیکه وی با توجه به گزارشات مستقیم حیدر مصلحی وزیر اطلاعات به او، مدتها بوده است که از موضوع به‌آشکار خبر داشته و بدون جلوگیری از این ادامه آن فقط به نظاره ‌نشسته بوده: حرف و حدیث‌ها حکایت از آن دارد که اعتقادات خرافی احمدی‌نژاد و مشایی به کف‌بینی و طالع‌بینی برای پیشبرد اهداف کشور، از نخستین روزهای دوره اول ریاست جمهوری او وجود داشته است  

***

به باور من مسولیت تمامی گرفتاری‌های اقتصادی و سیاسی و کشتارها و شکنجه‌ها به عهده شخص علی خامنه‌ای است که با پشتیبانی همه‌جانبه و دائم از دولت متقلب سعی در تحکیم دیکتاتوری خود کرده‌است و در کنار او احمدی‌نژاد، وزرا، ‌نمایندگان پاچه‌خوار مجلس، حسین شریعتمداری و عده‌ای از سران رژیم از جمله پاره‌ای از امامان جمعه و سران سپاه و تعدادی از رهبران لشکر‌گونه  لباس شخصی پوش‌ها و بسیج نیز شریک در فجایع رخ داده و ایجاد شرائط کنونی کشور، محسوب می‌شوند و کمتر از خود رهبر در مظان اتهام قرار ندارند. 

وبلاگ آذرک


 


سعید قاسمی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت که آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به خاطر " قیافه گند و کثیف " احمدی نژاد او را برای ریاست جمهوری برگزید.

این سخنان در حالی مطرح می شود که اختلاف ها در راس قدرت ایران در اوج خود قرار دارد.  اختلاف ها به شکل علنی خود با جریان استعفای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در دولت احمدی نژاد آغاز شد.

سایت "سحام نیوز" یکشنبه 1-5-2011 گزارش داد که سعید قاسمی خطاب به احمدی نژاد گفته است: "برادر! عزیز دل! ما چند ماه پیش یک شکری خوردیم، شما چرا وِل نمی کنی؟  دیروز دیروز بود، امروز امروز است.  به قول حضرت امام ملاک، وضع امروز افراد است.  عزیزم! یادمان باشد که ما نوکر ولی فقیهیم نه نوکر بادمجان."

احمدی نژاد که در روزهای اخیر از حضور در دفتر کار خود در نهاد ریاست جمهوری در اعتراض به تاکید آیت الله خامنه ای بر ادامه حضورمصلحی در راس وزارت اطلاعات امتناع کرده دوشنبه با رهبر ایران دیدار کرد اما از نتایج این دیدار خبری منتشر نشده است.

در پی اختلاف های داخلی مصلحی از سمت خود استعفا داد که فورا مورد پذیرش احمدی نژاد قرار گرفت. بنا بر گزارش ها آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی خواستار ابقای مصلحی شد.

سعید قاسمی در توصیف چگونگی تایید احمدی نژاد برای ریاست جمهوری ایران توسط آیت الله خامنه ای گفت: "این انتخابی که آقا کردند، و این بابا شد رئیس جمهور، خیلی قد آرنولدی و هیکل آرنولدی داشت ؟ نه والله ! یک چیزی بود مثل تاپاله افتاده بود وسطِ شهرداری تهران. قیافه اش زیبا بود؟ نه بالله! تیپ اش یک جوری بود که آدم از دیدن اش دچار تهوع می شد. صورت چروکیده، ریش کثیف، سر و وضع نامرتب. آقا و ما به خاطر همین چیزها گول خوردیم و انتخاب اش کردیم."

انتخابات ریاست جمهری سال 2009 ایران اعتراض های بسیاری در پی داشت. اصلاح طلبان معتقد به تقلب گسترده و سازمان یافته در انتخابات بودند. اما آیت الله خامنه ای به طور قاطع از احمدی نژاد حمایت و هر گونه احتمال تقلب را رد کرد.

این فرمانده سپاه پاسداران در ادامه احمدی نژاد را اینگونه توصیف کرد: "طرف بوی گند می داد. شپش هم داشت. ضدانقلاب می گفت یکی بیاد این را ببره حموم، یک ماهه حموم نرفته. به خاطر همین قیافه گند و کثافت اش بود که آقا انتخاب اش کرد. آقا فکر کردند روستائی ها از چنین قیافه ای خوش‌شون می‌آید و می گن این چون بدن اش شپش دارد از خودمونه. امان از این دل غافل که با ما چه کرد."

او با یاد آوری حمایت های آیت الله خامنه ای گفت: "خاک بر سرت کنند احمدی نژاد. خاک بر سرت کنند که دل آقای ما را شکستی. ... خاک بر سرت کنند که قدر آقا و حمایت های ایشان را ندانستی. تو به جای این که بروی موتور لاری کینگ را پایین بیاوری موتور آقای ما را پایین آوردی. به جای این که زیر یک خم رئیس دانشگاه کلمبیا را بگیری زیر یک خم آقای ما را گرفتی. خدا ازت نگذره که با آقای ما چنین کردی. خدا ازت نگذره که کام آقای ما را تلخ کردی. حالا ای بادمجان تلخ ! تو را تف می کنیم بیرون و می رویم دنبال کدوی سبزی ، کدوی تنبلی ، چیزی . والسلام."

--  العربیه.نت


 


علی اکبر صالحی که در پایان سفر خود در محل سفارت ایران در عمان به سئوال خبرنگاران پاسخ می گفت در باره سئوال خبرنگار مهر در خصوص اسناد بدست آمده از دخالت بیگانگان در اغتشاشات اخیر سوریه گفت: به تبع هیچ فردی خواهان ضرر زدن به مملکت خود نیست و اگر در جایی شاهد اغتشاش باشیم قطعا تحرکات خارجی در آن دخیل است.

وی ادامه داد: ما میان قیامهای مردمی که به شکل حداکثری بوده و برای اعلام خواسته های شهروندی صورت می گیرد با اغتشاشاتی که با تحرک خارجی انجام می شود فرق می گذاریم .

صالحی افزود: در اغتشاشات سعی می شود تا فضا را غیر عادی جلوه دهند و اغلب آنها از حمایت بیگانگان برخوردارند.

وزیر خارجه تصریح کرد: دشمنان هرگز خواهان ثبات در کشورهای مستقل نبوده و با مداخله سعی در ایجاد اغتشاش در این کشورها می کنند.

-- مهر


 


فرمانده سپاه پاسداران، محمد تقی مصباح یزدی، روحانی مورد حمایت آیت الله خامنه ای و نمایندگان مجلس به طور جداگانه رئیس جمهوری ایران را به فاصله گرفتن از "جریان انحرافی" و تبعیت از رهبر ایران فراخوانده اند.

"جریان انحرافی" نامی است که از سوی اصولگرایان منتقد آقای احمدی نژاد بر اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهوری و حامیان او نهاده شده است.

طی دو هفته گذشته و پس از بالا گرفتن مناقشه میان آیت الله خامنه ای و آقای احمدی نژاد بر سر کنار گذاشتن حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات، رسانه های ایران بازتاب دهنده جنگ لفظی شدید میان دو طرف بوده اند.

فرمانده سپاه : مردم دنبال جن نیستند

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه می گوید: "هر کس در هر طبقه و مقام و مسئولیتی که باشد باید در مقابل امر ولایت سر تعظیم فرو آورد."

به نظر می رسد که اشاره آقای جعفری به ماجرای خودداری آقای احمدی نژاد از پذیرفتن حکم رهبر ایران مبنی بر بازگشت آقای مصلحی به وزارت اطلاعات است که به شرکت نکردن آقای احمدی نژاد در جلسات هیات دولت منجر شد.

آقای جعفری همچنین گفته است: "مردم هیچگونه جریان انحرافی را تحمل نمی کنند و به دنبال جن نیستند."

در روزهای اخیر گزارش هایی از بازداشت تعدادی از نزدیکان آقای رحیم مشایی به اتهام "رمالی و جن گیری" منتشر شده بود.

دین به روایت مرتاض و جن گیر

محمد تقی مصباح یزدی، روحانی بلند پایه ای که در گذشته یکی از مهم ترین حامیان آقای احمدی نژاد محسوب می شد، با اشاره به ضرورت اطاعت از آقای خامنه ای به عنوان ولی فقیه، گفت: "ممکن است جامعه آبستن فتنه ای دیگر باشد".

به گفته آقای مصباح یزدی، "شاید برخی از کسانی که به برکت نظام، انقلاب و مردم به پست و مقام رسیدند در روزگاری دیگر جور دیگر باشند."

آقای مصباح یزدی بدون نام بردن از کسی گفته است: "عده‌ای برای رسوا نشدن، خود را پيرو خط امام و ولايت فقيه معرفی مي‌کنند، ولی رفتارشان نشان می‌دهد که دروغ می‌گويند."

او پیش از این در انتقادی از جلسات نزدیکان آقای احمدی نژاد که گفته می شد در آن به حرف های یک "جن گیر و مرتاض" استناد می شده، گفته بود که مردم نباید دین خود را از مرتاض و جن گیر بیاموزند.

آقای مصباح یزدی همچنین از این موضوع ابراز نگرانی کرده است که "تفکر عدم حضور روحانیت در جامعه هنوز هم وجود دارد."

همزمان کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران با اشاره با قهر آقای احمدی نژاد و خودداری از شرکت در جلسات هیات دولت گفت: "حتی اطرافیان نزدیک آقای احمدی نژاد هم از رفتار اخیر او به شدت ناراضی هستند."

آقای صدیقی در اشاره به آقای احمدی نژاد گفت: "ما از فردی که در زمان انتخابات گفته می شد هیات ها و حسینیه ها دفاتر تبلیغاتی او بوده اند انتظار چنین رفتاری را نداشتیم."

پیگیری پرسش از احمدی نژاد در مجلس

در واکنشی دیگر به مناقشه اخیر میان رئیس جمهوری و رهبر ایران، نمایندگان مجلس گفته اند که در حال پیگیری طرح سوال از رئیس جمهوری در باره اتفاقات اخیر هستند.

خبرگزاری مهر نوشته است که تعداد نمایندگان خواهان پرسش از رئیس جمهوری به نود نفر رسیده است.

پیش از این اعلام شده بود که متن نامه ای برای سوال از رئیس جمهوری توسط علی مطهری نماینده اصولگرای منتقد دولت آماده شده است.

بنا بر گزارش ها، "اقدامات غیر قانونی دولت و معرفی نشدن وزرای وزارتخانه های ادغام شده و نحوه برخورد دولت با آقای مصلحی" از مواردی است که توسط منتقدان دولت در این نامه مطرح شده است.

تشدید فشار علیه مشایی

اگر سخنان انتقاد آمیز علیه آقای احمدی نژاد تا حدی در پرده و یا با احتیاط مطرح می شود ، در باره آقای رحیم مشایی چنین احتیاطی به چشم نمی خورد.

حمید روحانی، روحانی اصول گرا روز پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت آقای مشایی را به تلاش برای انجام کودتایی مانند کودتای ۲۸ مرداد متهم کرده است.

آقای روحانی در باره آقای رحیم مشایی می گوید: "او فکر می کند که با همین کلاش ها و اراذل و اوباشی که به آنها پول می دهد و تقویتشان می کند مشکل حل می شود، نتوانست بفهمد که در دورانی زندگی می کند که ملت ایران هوشیار است و هر کسی قدم کج بردارد ملت قدمش را قطع می کند."

آقای روحانی این اظهارات را در نشریه یالثارات مطرح کرده که یک نشریه متعلق به جناح های تندرو است و از اهرم های گروه های فشار در ایران محسوب می شود.

چرخش در موضع هواداران احمدی نژاد

بر خلاف هفته گذشته، هواداران و نزدیکان آقای احمدی نژاد در روزهای اخیر تا حدی در برابر حملات هواداران رهبر ایران سکوت کرده اند.

سایت دولت یار که از سایت هایی بود که تا هفته گذشته مواضع تندی در حمایت از رئیس جمهوری ایران می گرفت، موضع خود را تا حدی تعدیل کرده است.

سایت رجا نیوز که از سایت های هوادار دولت بوده است نیز روز پنجشنبه با چاپ مطلبی "جریان انحرافی نفوذی" در دولت را مورد انتقاد قرار داده و بعضی از چهره های نزدیک به آقای احمدی نژاد را به "دامن زدن به عبور از اصولگرایی" و مطرح کردن "حرکت منهای روحانیت" متهم کرده است.

همزمان جواد تاجیک، دبیر ستاد راهیان نور که یک تشکل سازمان دهنده حضور هواداران حکومت در مناطق جنگی زمان جنگ ایران و عراق است، آقای مشایی را متهم کرده که به منشور کورش بیش از اعزام کاروان های بسیجیان و دانش آموزان اهمیت می دهد.

آقای تاجیک در انتقاد از آقای رحیم مشایی که نماینده رئیس جمهوری ایران در نشست های راهیان نور است، گفت که آقای رحیم مشایی در شش ماه گذشته در جلسات این نهاد شرکت نکرده است.

آقای تاجیک وجود مشاغل متعدد را دلیل بی توجهی آقای رحیم مشایی به مسایل فرهنگی دانسته است.

-- بی بی سی


 


محمود احمدی نژاد، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات را از جلسه امروز هیئت دولت بیرون کرد.

به گزارش فرارو به نقل از منابع مطلع در هیئت دولت، پس از حضور حیدر مصلحی در جلسه صیح امروز هیئت دولت، رییس جمهور از وی درخواست کرده است که جلسه را ترک کند.

این در حالی است که خبرگزاری ها از تشکیل جلسه هیئت دولت به ریاست احمدی نژاد و با حضور وزیر اطلاعات خبر داده بودند.

رییس جمهور چندی پیش با استعفای حیدر مصلحی موافقت کرد که این اقدام با مخالفت رهبر معظم انقلاب روبه رو شد و با حکم رهبری مصلحی در سمت خود باقی ماند.

پس از این اتفاق رییس جمهور برای مدتی در محل کار خود حاضر نشد که با انتقاد فراوان چهرهای اصولگرا روبه رو گردید.

احمدی نژاد اوایل هفته جاری در محل کار خود حاضر گردید و در جلسه قبلی هیئت دولت بر تبعیت از ولایت فقیه تاکید کرد.

-- فرارو


 


 بسیاری از جزییات یورش کماندوهای آمریکایی به سکونت‌گاه اسامه بن لادن در شهر ایبت‌آباد پاکستان همچنان ناروشن است. خبرهایی که رسما در مورد این عملیات منتشر می‌شوند، گاه متناقض به نظر می‌رسند. کاخ سفید در نخستین گزارش‌های خود اعلام کرد یکی از هلی‌کوپترهایی که در حمله به سکونت‌گاه بن لادن و نزدیکانش شرکت داشت، دچار سانحه شد و سقوط کرد.

علت دقیق سقوط این هلی‌کوپتر اعلام نشده است. برخی از مقام‌های آمریکایی از بروز نقص فنی سخن گفته‌اند و عده‌ای گرمای شدید را علت این سانحه می‌دانند. شایعاتی نیز مبنی بر هدف قرار گرفتن این هلی‌کوپتر وجود دارد.

گزارش رسمی کاخ سفید خاطر نشان می‌کند واحد ویژه‌ای که در این عملیات شرکت داشت، موقع ترک محل، هلی‌کوپتر به جا مانده را منفجر کرده‌ تا اسرار تجهیزات بسیار پیشرفته‌ی ایالات متحده به دست دیگران نیفتد.

هلی‌کوپتر ناشناخته‌ی رادارگریز

روز پنجشنبه (۵ مه، ۱۵ اردیبهشت) خبرگزاری رویترز عکسی را منتشر کرد که در آن دو نفر مشغول آماده کردن قطعه‌های بزرگی از هلی‌کوپتر آسیب‌دیده برای انتقال به محل دیگری هستند. کارشناسان می‌گویند این هلی‌کوپتر به هیچ یک از مدل‌های شناخته شده شبیه نیست و به احتمال بسیار از تجهیزات سری ارتش آمریکاست.

به گزارش رویترز این تصویر صبح دوشنبه (۱۲ اردیبهشت) از کنار سکونت‌گاه بن‌لادن گرفته شده است. عملیات واحد ویژه‌ی نیروی دریایی آمریکا که به کشته شدن رهبر القاعده انجامید حدود ساعت یک بامداد به وقت محلی آغاز شد.

به عقیده تحلیلگران فرستنده تلویزیونی" سی ان ان"، تصویرهای منتشر شده نشان می‌دهند که این هلی‌کوپترها به تکنولوژی پیشرفته‌ای مجهز هستند که امکان پنهان ماندن آنها از چشم رادار را فراهم می‌کند. این کارشناسان می‌گویند فرم و ماده‌ای که برای ساختن پره‌ی عقب مورد استفاده قرار گرفته تا کنون ناشناخته بوده است.

تجهیزات سری آمریکا

درمورد هلی‌کوپترهای رادارگریز تاکنون  خبری رسمی و  موثق  منتشر نشده است. بیل سوییت‌من، کارشناس هوانوردی به فرستنده آمریکایی ABC گفت این نخستین بار است که ما شاهد حضور چنین هلی‌کوپتری در یک عملیات نظامی بوده‌ایم. یک کارشناس دیگر در گفتگو با همین فرستنده سخنان سوییت‌من را تایید کرده است. او همچنین به صفحه‌ی مدوری که روی پره‌ها قرار دارد اشاره می‌کند و می‌گوید به این ترتیب از صدای هلی‌کوپتر به میزان قابل توجهی کاسته می‌شود.

به نوشته‌ی اشپیگل انلاین طرح ساختن هلی‌کوپترهای کم‌صدا به دوران جنگ ویتنام و اوایل دهه‌ی هفتاد میلادی بازمی‌گردد، اما چنین دستگاهی هیچگاه رسما ساخته و عرضه نشده است. ظاهرا ایالات متحده سال‌ها مخفیانه بر روی این طرح کار کرده و توانایی دنهان ماندن از دید رادار را نیز به آن افزوده است.

افشای اسرار بهای کشتن بن‌لادن

به این ترتیب پرده از روی یکی از اسرار یورش به مخفیگاه القاعده برداشته شده است. ناظران معتقدند ویژگی‌این هلی‌کوپترها به نیروهای آمریکایی امکان داده است تا پایان عملیات و خروج از حریم هوایی پاکستان از چشم رادارهای این کشور پنهان بمانند. همچنین گفته می‌شود کم‌صدا بودن این هلی‌کوپترها باعث شد ساکنان مخفیگاه بن‌لادن تا آخرین دقایق متوجه حضور آنها نشوند.

اما ظاهرا اقدام کماندوهای آمریکایی در انهدام هلی‌کوپتر سانحه دیده زیاد موفقیت آمیز نبوده و عملیات کشتن رهبر القاعده به لو رفتن یکی از سری‌ترین تجهیزات نظامی ایالات متحده منجر شده که چند دهه وجود آن را مخفی نگه داشته بودند.

"پنتاگون نگران جاسوس‌های چینی"

ریچارد کلارک، مشاور پیشین کاخ سفید و تحلیلگر کنونی فرستنده‌ی ABC می‌گوید «حتما کسانی در پنتاگون هستند که اکنون بسیار نگران‌اند که چه بر سر قطعات به جا مانده از هلی‌کوپتر آمده و اینکه احتمال دارد برخی از این قطعات در راه چین باشند.»

کلارک خاطر نشان می‌کند چینی‌ها از مدتها پیش سرگرم کار بر روی یک هلی‌کوپتر رادارگریز هستند و با ارتش پاکستان نیز روابط خوبی دارند. فرمانده ارتش پاکستان، ژنرال اشفق پرویز کیانی قصد دارد امروز (پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت) در دیدار با فرماندهان ارشد ارتش به بررسی عملیات نظامی آمریکا در خاک این کشور بپردازد. او پیشتر به بازدید سکونتگاه بن لادن رفته بود.

در جستجوی معاون بن لادن و رهبر طالبان

خبرگزاری آلمان به نقل از منابع پاکستانی گزارش داد این کشور درصدد بازداشت مرد شماره دوی القاعده، ایمان الظواهری و رهبر طالبان افغانستان ملا محمد عمر برآمده است. گمان می‌رود این دو نفر نیز مانند بن‌لادن در پاکستان مخفی شده باشند.

روزنامه‌ی پاکستانی The News نیز در روز ۱۵ اردیبهشت به نقل از محافل نزدیک به سازمان اطلاعات این کشور نوشت، به زودی جستجوی وسیعی برای یافتن این دو نفر آغاز خواهد شد. ظاهرا این جستجو در اطراف شهر کویته و مناطق مرزی افغانستان متمرکز خواهد بود. بنابر این گزارش مقام‌های امنیتی تصمیم گرفته‌اند این دو نفر را در صورت مخفی بودن در پاکستان، در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر کنند.

کلینتون: مبارزه با القاعده ادامه دارد

همزمان با این تحولات، هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده با اشاره به کشته شدن بن‌لادن اظهار داشت «نباید فراموش کنیم که مبارزه با القاعده و شاخه‌های آن با مرگ یک نفر به پایان نرسیده است.» او که پنج‌شنبه (۱۵ اردیبهشت) همراه با همتای ایتالیایی‌اش در یک نشست خبری در رم حضور داشت، افزود که با این همه، مرگ بنیانگذار شبکه تروریستی القاعده "یک ضربه استراتژیک با اهمیت" بوده است.

 کلینتون که همراه با باراک اوباما و شماری دیگر از مقام‌های ارشد آمریکایی حمله به سکونت‌گاه بن‌لادن را در کاخ سفید و از طریق کنفرانس ویدئویی دنبال می‌کرد گفت، این عملیات در "بالاترین سطح استانداردهای حرفه‌ای" به اجرا درآمد. او تاکید کرد که بن‌لادن دشمن آمریکا و خطری برای بشریت بود و با مرگ او ایالات متحده و جهان امن‌تر شده است

-- دویچه وله


 


ناصر حجازی، یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران به دلیل عود کردن سرطان ریه دوباره در بخش ICU بیمارستان کسری بستری شده‌است. آتیلا فرزند ناصر حجازی می‌گوید تنها خواسته‌اش از مردم دعا برای بهبودی حال پدرش است. او در عین حال می‌گوید هیچ صحبتی با مسئولان کشور ندارد.

آتیلا حجازی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره آخرین شرایط ناصر حجازی گفت: پدرم شرایط خوبی ندارد. من فقط از مردم می خواهم که برای بهبودی حال پدرم دعا کنند، غیر از دعا کاری از دست ما بر نمی‌آید. این تنها کاری است که می‌توانیم در این شرایط انجام دهیم.

وی از مردم که به ناصر حجازی "لطف" داشته‌اند، خواست که برای ملاقات به بیمارستان کسری نروند.

حجازی افزود: مسئولان بیمارستان اجازه ملاقات با پدرم را نمی‌دهند و در واقع او ممنوع الملاقات است، مگر این که تا چند روز آینده شرایط او بهتر شود و بتواند با مردم دیدار کرده و با آنها صحبت کند.

او با عادی توصیف کردن شرایط روحی ناصر حجازی گفت: شرایط روحی‌ پدرم عادی است.

حجازی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا صحبتی با مسئولان ورزش کشور دارید؟ گفت: نه، من هیچ صحبتی با آن‌ها ندارم.

 

حجازی به زودی از بیمارستان مرخص می‌شود

"ناصر حجازی به زودی از بیمارستان مرخص می‌شود." این خبری است كه سایت شخصی ناصر حجازی از آخرین وضعیت اسطوره فوتبال ایران اعلام كرده است.

سایت شخصی ناصر حجازی درباره آخرین وضعیت بازیكن سابق تیم ملی ایران می‌نویسد :«وضعیت سلامتی و شرایط جسمانی ناصر حجازی که از یکشنبه شب در بیمارستان کسری بستری شده در شرایط فعلی رضایتبخش و در قیاس با روزهای قبل بهتر است و ایشان بزودی از بیمارستان مرخص خواهند شد.

حجازی چند روز قبل گفت: فراموش نکن که امید تنها راه نجات آدمی است و مبارزه، امید را در دلها زنده نگاه می دارد.»

منبع: ایسنا


 


احمدرضا عابدزاده که حالا در ینگه دنیا به سر می برد وقتی متوجه می شود ناصر حجازی در بستر بیماری افتاده است ابتدا کمی سکوت می کند و پس از این مکث کوتاه ادامه می دهد: «ناصر خان این‌قدر بزرگ هست که به تعریف من احتیاجی ندارد. الان مردم دارند برایش دعا می‌کنند. من معجزه دعای مردم را به چشم دیده‌ام و می‌دانم چقدر می‌تواند موثر باشد. چون برای خودم این اتفاق افتاده.»

عقاب فوتبال آسیا که از دیگر عقاب آسیا تعریف و تمجید می کند حرف هایش را با انتقاد همراه می کند.انتقاد از کسانی که بستری شدن ناصر خان را بهانه کرده اند تا با گرفتن عکس یادگاری بر محبوبیت شان افزوده شود.عابدزاده می گوید: «الان می‌دانم چه اتفاقی می‌افتد. الان فرصت مناسبی پیش آمده تا بروند بالای سر حجازی و با او عکس یادگاری بگیرند و بگویند ما آمده‌ایم ملاقات ناصر حجازی و هوای او را داریم. کلی قول و وعده و وعید بدهند و بعد همه آن‌ها را فراموش کنند. من این صحنه‌ها را لمس کرده‌ام. ولی به چنین افرادی توصیه می‌کنم هرچه زودتر خودشان را برسانند چون ممکن است ناصر خان زودتر خوب شود و بیاید بیرون، آن وقت این‌ها جا بمانند. به این افراد می‌گویم سریع بروند توی صف بایستند و با ناصر خان عکس یادگاری بگیرند که کلی به محبوبیتشان اضافه می‌کند.»

احمدرضا عابدزاده تصمیم گرفت تا در آمریکا ماندگار شود                                                        

گلر و کاپیتان سابق تیم ملی که 2 ماه قبل به آمریکا رفت تا نام فرزندش را در دانشگاهی آمریکایی ثبت نام کند ، حالا تصمیم به ماندن در این کشور گرفته و قراردادی را با یکی از تیم های لس آنجلس امضا کرده تا در همان کشور بماند. او در این باره می گوید:« 2 هفته اولی که به آمریکا آمدم ، در هتل بودم تا اینکه با دوستم که مالک باشگاه l.a bluse است ، برخورد کردم. الان شرایط طوری شده که به عنوان مربی دروازه بانان این تیم که مالکی ایرانی دارد ، مشغول به کار هستم. البته 10 روز دیگر به ایران بر می گردم تا همسر و دخترم را هم به اینجا بیاورم. من قرار دادی دو ساله با این تیم دارم و می خواهم تیمی ایرانی را در ایجا با کمک دوستانم به موفقیت برسانم.»

عابدزاده پس از اینکه از پرسپولیس و استیل آذین کنار گذاشته شد ، تصمیم به ترک وطن گرفت. او یکی از محبوب ترین بازیکن ادوار فوتبال ملی ایران است.

-- خبر آنلاین


 


 

در گرامي داشت منصور اسالو: نماد كار و مبارزه

 

دل خونينت را

باور مي كنم

و تپش آن را

كه خون سرخ

درشريان نيروي كار

جاري مي كند

باورمي كنم

زبان سرخت

كه چه ها برسردژخيمان

آورده است،

اي زاده كارو تلاش

كه اين چنين چاكش داده اند.

سرو ايستاده اي

و قلب تپنده كار

و اميد سربرافراشته اردوي زحمت

زحمتكشان چشم برقامت استوارت دوخته اند...

...و هنوز نغمه هايت را

فرياد مي زنند.

و اين صداي پرطنين توست

در روز كارگر

كه رساتراز هميشه

مي خواند.

زنان و مردان را

از تبار رنج و كار

و پيكار

ترنم آوايت در ميدان ها و خيابان ها

جاري است

و بر زبان هزاران- هزار كارگر

و زحمتكش

در جاي جاي ميهن

پژواك مي افكند.

پرچمي كه تو برافراشته اي

در اهتزاز باد

بر دوش هاي ستبر همرزمان

پايدار بمان

اي از سلاله حيدر

پرتوان باش و اميدوار

اي نيرو برگرفته از استوره خسرو،

وارتان،

بيژن،

پرويز،

مسعود،

حميد،

رحمان،

انوش،

عباس...

وارتش هزاران اسوار

چشم اميد توده زحمت

سرو بلند قامت فرداييت را

به نظاره ايستاده است

سركش بمان و سرافراز

غران بمان تو

همچو دماوندپايدار

 

13/2/90(11/5/3)


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به shahrgon-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به shahrgon@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته