-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۰, سه‌شنبه

Best of Balatarin for 05/10/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




✌ دلیل محبوبیت ناصر حجازی چیست ؟ ۳
با ۱۴۷ امتیاز و ۵۵ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


به گفته سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با شناسایی این امامزاده های جدید,تعداد امامزاده های مازندران به 1062 امامزاده رسید.
با ۱۴۶ امتیاز و ۷۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


درعـــــــــا در قــــلـــــب های مــــــاســــــت. طرح پوستر: گروه طراحی عصیان
با ۱۴۰ امتیاز و ۳۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خبر باور نکردنی است. وزارت نفت بر اساس تصمیم دیروز هیات دولت منحل و در وزارت نیرو ادغام شد. میرکاظمی از نزدیکترین وزرا به آقای خامنه ای ست. آقای خامنه ای در اولین روز کاری سال ۹۰ میهمان وزارت نفت در عسلویه بود.
با ۱۳۱ امتیاز و ۵۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


احمد خاتمی یادته گفته بودی برای مسئله حجاب باید خون های پاکی روی زمین ریخته شود امروز اولین خون به زمین ریخته شد خون پاک پرستاری زحمت کش
با ۱۲۷ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


درحاليکه سی و چهار روز به سومين سال از کودتای انتخاباتی در جمهوری اسلامی مانده است،همانند هرسال با شروع شدن فصل تابستان نيروی انتظامی به بهانه مقابله با بدحجابی نيروهای خود را به صف و شهر را برای ترساندن مردم به شکل پادگان در می آورد. امسال نيز اين طرح با کمک وزارت کشور، سازمان صداسيما و نيروی انتطامی به عنوان مجری اصلی اين طرح چند روزی است پياده سازی شده است. برپايه اين خبر، سردار احمد روزبهانی رئيس پليس امنيت اخلاقی کلان شهر تران اعلام کرد: طرح امنيت اخلاقی با حضور پررنگ ۷۰ هزار نيروی پليس در حال اجرا است و گشت‌های امنيت اخلاقی از اين پس پررنگ‌تر خواهد شد. اين مقام نيروی انتظامی تصريح کرد: نام گشت ارشاد را از روی ماشين‌های پليس حذف کرديم و اين گشت‌ها تحت عنوان پليس امنيت اخلاقی فعاليت‌های خود را ادامه می‌دهند.
با ۱۲۶ امتیاز و ۳۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


نظرسنجی امشب برنامه 90 به ناصر خان حجازی اختصاص داره ، دوستان داخل ایران لطفا از نظرسنجی برنامه حمایت کنیم. گزینه 3 این نظر سنجی "صراحت کلام" هست؛ باشد تا با این حمایت مردم بیش از پیش قوت قلبی باشه برای ناصر خان
با ۱۰۱ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


آیت الله صانعی : با تاکید بر اینکه سلب حقوق انسانی زندانیان خلاف شرع و حرام است. گفت : اگر زندانی اهل فکر و اندیشه است باید ابزار فکر و اندیشیدن در اختیارش قرار داد اینگونه نیست که بگوییم حالا که این فرد زندانی است پس حق مطالعه ندارد، حق کار و فعالیت ندارد، اینها خلاف شرع است. آیت الله صانعی در مبحث ضمان درس خارج فقه خود با بیان قاعده عُقلائی در باب ضمان به اتلاف فرمودند: «از نظر شرع هم قاعده لاضرر همین را می گوید، یعنی کسی حق ندارد به دیگری ضرر و زیانی بزند چه این ضرر مربوط به یک انسان دیگر باشد و چه حیوان و چه طبیعت و محیط زیست.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صانعی، وی گفت: «عموم قاعده لاضرر و سایر قواعد، ناظر به این است که هر ضرر زدنی موجب ضمان و مستلزم جبران خسارت است مثلاً در باب «شهادت به زور» آمده است اگر دو نفر عادل علیه شخصی شهادت دادند که دزدی کرده و قاضی هم به عنوان شهادت عدلین دست او را قطع کرد و بعد این دو نفر آمدند گفتند ما اشتباه کردیم و یا شهادت دروغ داده ایم اینجا ضامن خسارت هستند چرا که سببِ افساد و اتلاف این شخص شده اند.» آیت الله صانعی افزود: «همین بحث در مورد فردی که با رعایت همه موازین شرعی و قانونی محکوم به زندان شده است جاری است اگر چه زندان کردن او جایز باشد اما اگر مانع سایر حقوق انسانی او بشویم ضامن هستیم اگر مانع رشد استعداد های او بشویم این جا ضامن هستیم اگر این فرد زندانی صنعتگر است باید ابزار صنعت در اختیارش قرار داد اگر اهل فکر و اندیشه است باید ابزار فکر و اندیشیدن در اختیارش قرار داد اینگونه نیست که بگوییم حالا که این فرد زندانی است پس حق مطالعه ندارد، حق کار و فعالیت ندارد، اینها خلاف شرع است و به حکم قاعده لاضرر و به حکم قاعده ایذاء و قاعده من اتلف مال الغیر و بناء عقلاء ضمان دارد و اگر کسی اینگونه عمل کند مرتکب خلاف شرع شده است. » این مرجع ادامه داد: «هر کدام از این حقوق را اگر از او بگیریم خلاف شرع و حرام است و موجب ضمان است در روز قیامت باید جواب داده شود، همه این حرف ها را به مردم زده ایم حالا اگر خلافش را عمل کنیم خسر الدنیا و الآخرة هستیم.» وی در پایان با بیان اینکه باید به خدا پناه برد از این که دچار قتل مردم شویم فرمودند: «خدا نکند که باعث قتل مردم شویم خدا نکند مرتکب قتل فکر مردم که بدتر از قتل جان آنهاست شویم، و همین گونه است ضرر زدن به فکر مردم یعنی با دروغ و حیله افکار آنها از توجه به ظلم ظالمین منحرف سازیم، باید به خدا پناه برد که روز قیامت حساب ها، مخصوصاً نسبت به حق الناس خیلی دقیق و سختگیرانه است که قرآن می فرماید. فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّة خَیْراً یَرَهُ*وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّة شَرّاً یَرَهُ »
با ۹۹ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عادل فردوسی پور امروز علاوه بر این که فیلمی را در مورد ناصر حجازی پخش می کند , مسابقه اس ام اس این هفته را هم به طور کامل به ناصر حجازی اختصاص داد . نکته جالب , گزینه 3 این مسابقه بود که شاید بی ارتباط با سخنان این روزهای ناصر حجازی در مورد سیاست های دولت هم نباشد . سوال مسابقه: دلیل محبوبیت ناصر حجازی چیست ؟ 1.موفقیت در دوران بازیگری 2.موفقیت در دوران مربی گری 3.صراحت کلام و سلامت کاری --- کسانی که دوست دارند در این مسابقه شرکت کنند می توانند گزینه مورد نظر خودشان را به شماره ۲۰۰۰۹۰ ارسال کنند.
با ۹۷ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


در سوريه تظاهرات آزاديخواهان و مخالفان حکومت بشار اسد، رييس جمهوری آن کشور، برغم برخورد های خشونت بار نيروهای امنيتی سوريه و کشته شدن ۳۱ نفر در تظاهرات روز جمعه همچنان ادامه دارد. در حالی که نزديک به دو ماه است که تظاهرات آزاديخواهان سوريه و برخورد خشونت بار دولت آن کشور با آنان همچنان ادامه دارد تظاهرکنندگان خشمگين روز شنبه به ساختمان راديو و تلويزيون دولتی سوريه در شهر حماه حمله بردند. به گزارش تلويزيون دولتی سوريه از قول پليس شهر حماه، تظاهر کنندگان با شکستن در ساختمان وارد آن شده و برخی از دفاتر را آتش زدند. دفتر های راديو و تلويزيون دولتی نيز مورد حمله تظاهرکنندگان قرار گرفت. اين گزارش حاکی است که حمله ۴۰۰ تظاهرکننده به ساختمان راديو و تلويزيون و شکستن کامپيوترها دوربين های فيلمبرداری و عکسبرداری و ساير تجهيزات خسارت بسياری را بر جای گذاشته است. اين رويداد يک روز پس از حمله نيرو های امنيتی سوريه به تظاهرکنندگان روز جمعه در حماه صورت گرفت. به گفته يکی از فعالان آزاديخواه در اين شهر غربی سوريه، طی تظاهرات روز جمعه در آن شهر نيروهای امنيتی به سوی تظاهر کنندگان آتش گشودند که موجب کشته شدن شش نفر شد. تظاهرکنندگان مخالف حاکميت ۴۰ ساله خانواده اسد و خواستار کناره گيری بشار اسد هستند . گفته می شود در تظاهرات روز جمعه در سوريه ۳۱ نفر کشته شدند که شمار تلفات را از ابتدای خيزش ضد دولتی آن کشور به ۵۶۰ نفر می رساند. برخورد خشونت بار دولت سوريه با مردم مخالف انتقاد و واکنش منفی ايالات متحده و اتحاديه اروپا را در بر داشت. کاخ سفيد در بيانيه ای دولت سوريه را در استفاده از خشونت و دستگيری های جمعی در مقابله با تظاهرات محکوم کرد و اتحاديه اروپا نيز قراردادی را برای تحريم ۱۴ مقام سوريه تصويب کرد که در برخوردهای خشونت بار آن کشور نقش داشته اند.
با ۸۹ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آفتاب: سردار احمد روزبهانی امروز دوشنبه در حاشیه نشست مردمی در مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی و در جمع خبرنگاران گفت: طرح امنیت اخلاقی هیچگاه تعطیل نشده و پلیس به وظایف خود در این زمینه عمل می‌کند اما با توجه به آغاز فصل گرما حضور پلیس و گشت‌های امنیت اخلاقی از این پس پررنگ‌تر خواهد شد. وی اظهار داشت: بحث بدپوششی‌ها و مواردی از امنیت اخلاقی باعث شده تا مطالبات مردم، رسانه‌ها و مسئولان افزایش پیدا کند. سردار روزبهانی گفت:برخی فکر می‌کنند که پلیس هیچ اقدامی در زمینه امنیت اخلاقی و مقابله با بدحجابی انجام نمی‌دهد در حالی که این طور نیست و پلیس به وظایف خود در این زمینه با جدیت عمل می‌کند. این مقام نیروی انتظامی تصریح کرد: نام گشت ارشاد را از روی ماشین‌های پلیس حذف کردیم و این گشت‌ها تحت عنوان پلیس امنیت اخلاقی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند. سردار روزبهانی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و حجم انبوهی از مسافرت‌ها مطالبات مردمی در زمینه پوشش و امنیت اخلاقی افزایش یافته و به همین منظور حضور پلیس در پارک‌ها، جنگل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها، خیابان‌ها و دیگر اماکن افزایش می‌یابد و طرح امنیت اخلاقی را کمافی‌السابق اجرا خواهیم کرد. رئیس پلیس امنیت اخلاقی گفت: از این پس شاهد حضور پررنگ و پرتعداد گشت‌های امنیت اخلاقی در خیابان‌ها و مراکز عمومی و تفریحی خواهیم بود تا به مطالبات مردمی پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهیم. وی اظهار داشت: پلیس با دیش‌های ماهواره‌ای که روی بالکن و پشت‌بام‌ها به صورت آشکار نصب شده و قابل رویت هستند برخورد می‌کند و اگر این موضوع دوباره تکرار شود فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.
با ۸۲ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


در بندهای مختلف زندان رجایی شهر عمل لواط بصورت امری معمولی و قابل پذیرش در آمده است که ظاهرا مسئولین زندان برای کمتر شدن آلودگیهای آن وسائل بهداشتی مورد لزوم افراد را آزادانه در اختیار زندانیان قرار می دهند ، من از صد ها مورد از این روابط که با رضایت طرفین و بصورت آزادانه و شاید صرفا بخاطر چند نخ سیگار و یا یکبار مصرف مواد صورت میگیرد می گذرم، من از وضعیتی می گویم که در این زندان هر کسی که کمی زیبایی در چهره داشته باشد و احیانا زوری در بازو نداشته باشد و یا پول خوبی در حسابش نداشته باشد که باج بدهد به دیگران ، به زور در سالنهای مختلف و هر شب در یک اتاق گردانده می شود و هر مفعولی صاحبی دارد و از این بابت پولی بدست می آورد و بعد از چند وقت هم او را به دیگری می فروشد، طبق مشاهده یک زندانی سیاسی به یک جوان در طول یک شب ۷ مرتبه تجاوز شده است و وقتی صبح به زندانبان شکایت میکند به انفرادی ( یا به گفته مسئولین زندان سوئیت) منتقل می شود بدون اینکه هیچکدام از متجاوزین حتی مورد سوال واقع شوند. ولی امر مسلمین …….. اینجا در زندان رجایی شهر تحت امر شما فرزندان و شهروندان کشور تحت امرتان با قیمت دویست و پنجاه هزار تومان اجاره داده میشوند ودر این سیستمی که شما مسئولیت آن را دارید هیچ دادرسی نمی یابند. در زندان کچوئی شخصی که ده ها نمونه از آن قابل مشاهده است به اتهام عدم پرداخت نفقه و مهر به زندان آمده است به صورت مفعول حرفه ای حکم آزادی گرفته است.
با ۷۸ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اين مقام نيروي انتظامي تصريح كرد: نام گشت ارشاد را از روي ماشين‌هاي پليس حذف كرديم و اين گشت‌ها تحت عنوان پليس امنيت اخلاقي فعاليت‌هاي خود را ادامه مي‌دهند.سردار روزبهاني گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و حجم انبوهي از مسافرت‌ها مطالبات مردمي در زمينه پوشش و امنيت اخلاقي افزايش يافته و به همين منظور حضور پليس در پارك‌ها، جنگل‌ها، حاشيه رودخانه‌ها، خيابان‌ها و ديگر اماكن افزايش مي‌يابد و طرح امنيت اخلاقي را كمافي‌السابق اجرا خواهيم كرد. رئيس پليس امنيت اخلاقي گفت: از اين پس شاهد حضور پررنگ و پرتعداد گشت‌هاي امنيت اخلاقي در خيابان‌ها و مراكز عمومي و تفريحي خواهيم بود و تذكرات و برخوردهاي پليس براي بدپوشش‌ها شدت مي‌گيرد
با ۷۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


در پی ادغام چهار وزارتخانه کشور در یکدیگر و تاسیس وزارتخانه های جدیدی تحت عنوان راه و مسکن ، نیرو و نفت ، صنایع و معادن و بازرگانی و رفاه و کار و امور اجتماعی توسط دولت، یک عضو هیئت رئیسه مجلس، از نامه معاونت نظارت مجلس به دولت برای معرفی وزرای جدید خبر داد و گفت: مقرر شده است مجلس طی تذکری به وزرای وزارتخانه‌های ادغامی اعلام کند استمرار فعالیت آنها در وزارت خانه های جدید قانونی نیست. همزمان قائم مقام مركز پژوهشهای مجلس با تاكید بر اینكه ادغام یك وزارتخانه در وزارتخانه دیگر بازی با الفاظ است، گفت: باید با ادغام وزارتخانه ها یك وزارتخانه جدید با ساختاری كه به تصویب مجلس برسد، تشكیل شود، بنابراین وزرای وزارتخانه های ادغام شده از سوی دولت همچنان وزیر هستند. گفتنی است چند روز پیش پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارش داده بود که با تصویب هیئت وزیران، وزارت نفت با همه امکانات، ‌تجهیزات،‌ اموال منقول و غیرمنقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت نیرو، وزارت صنایع و معادن در وزارت بازرگانی، وزارت راه و ترابری در وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت رفاه و تامین اجتماعی در وزارت کار و امور اجتماعی ادغام شده و چهار وزارت خانه جدید بوجود آمده است.
با ۷۶ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تیم احمدی‌نژاد در واکنش به انتشار سلسله گزارش‌های سایت «شفاف‌نیوز» در رابطه با جن‌گیران دولت دهم نخستین حملات رسمی خود علیه حامیان محمدباقر قالیباف را آغاز کرد. از محمدباقر قالیباف به عنوان جدی‌ترین گزینه مورد حمایت آیت‌الله علی خامنه‌ای در انتخابات ریاست جمهوری آینده نام برده می‌شود.
با ۷۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خبرگزاری هرانا - یکی از پرستاران بیمارستان امام حسین به دلیل اخراج از کار با خوردن قرص برنج خودکشی کرد. به گزارش آخرین نیوز، به دنبال اخراج آ. پرستار شاغل در بیمارستان امام حسین و بی نتیجه ماندن پیگیریهایش برای بازگشت دوباره به کار باعث شد وی با خوردن قرص برنج دست به خودکشی بزند. با انتقال فرد مذکور به بخش اورژانس بیمارستان امام حسین پزشكان و همکارانش بلافاصله تلاش براي نجات جان وی را آغاز كردند اما این تلاش نتیجه نداد و او به خاطر شدت مسموميت جان سپرد. این حادثه موجی از ناراحتی را در این بیمارستان در پی داشته است. شنیده ها حاکی از آن است که علت اخراج این پرستار عدم رعایت پوشش مناسب و بدحجابی بوده است. پیگیری ها از مسئولان بیمارستان امام حسین برای کسب علت این حادثه و دلیل اخراج پرستار بی نتیجه بوده و بعضا با تهدیدهایی هم همراه بوده است. گفتنی است قرص‌های برنج به منظور حفظ و نگهداري برنج در انبارها و جلوگيري از تخريب آن‌ها توسط حشرات و همچنين دفع آفات ساير غلات انبار شده استفاده مي‌شود‌. به براساس اين گزارش، امروزه به دليل موجود بودن‌ اين قرص‌ها در منازل و دسترسي آسان،‌ به عنوان وسيله‌ايي براي خودكشي استفاده شده و جوانان با درگيري‌هاي بسيار جزيي به خوردن اين قرص‌ها اقدام مي‌كنند‌.
با ۷۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


آفتاب/ عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از نامه معاونت نظارت مجلس به دولت برای معرفی وزرای جدید خبر داد و گفت: در جلسه هیأت رئیسه مقرر شد، مجلس طی تذکری به وزرای وزارتخانه‌های ادغامی اعلام کند استمرار فعالیت آنها در وزارت‌خانه‌های جدید قانونی نیست. حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا در واکنش به مصوبه هیأت دولت مبنی بر ادغام ۸ وزارتخانه و ایجاد ۴ وزارتخانه جدید، گفت: دولت طبق برنامه پنجم توسعه مکلف به کاهش تعداد وزارتخانه‌ها به ۱۷ وزارتخانه است لذا دولت باید هر چه سریع‌تر لایحه وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های ادغامی رابه مجلس ارائه داده و وزرای جدید را به مجلس معرفی کند. نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصرار دولت بر عدم معرفی وزیر جدید به مجلس، تاکید کرد: حذف یکی از وزرا و ادامه فعالیت وزیر دیگر در وزارتخانه ادغامی بدون کسب رای اعتماد از مجلس خلاف برنامه پنجم توسعه و غیرقانونی است. وی افزود: طبق برداشت از ذیل ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف است برای وزارت‌خانه‌های ادغامی، وزیر جدید معرفی کند تا مجلس رای اعتماد به این وزرا را در صحن علنی بررسی کند. سبحانی‌نیا اظهار داشت: طرح استفساریه از ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه با قید یک فوریت و با امضای تعدادی از نمایندگان ظرف چند روز آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی تاکید کرد: طبق نظر قاطبه نمایندگان و مشورت‌های صورت گرفته از استفساریه ماده ۵۳ برنامه پنجم توسعه، دولت باید برای وزرای وزارتخانه‌های ادغامی از مجلس رای اعتماد بگیرد. سبحانی نیا از نامه معاونت نظارت مجلس به دولت برای معرفی وزرای جدید به قوه مقننه خبر داد و گفت: در جلسه هیأت رئیسه هم چنین مقرر شد، مجلس طی تذکری به وزرای وزارتخانه‌های ادغامی اعلام کند استمرار فعالیت آن‌ها در وزارت‌خانه‌های جدید قانونی نیست.
با ۷۱ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


حضرت آیت الله العظمی صانعی : سلب حقوق انسانی زندانیان خلاف شرع و حرام است حضرت آیت الله العظمی صانعی در مبحث ضمان درس خارج فقه خود با بیان قاعده عُقلائی در باب ضمان به اتلاف فرمودند: «از نظر شرع هم قاعده لاضرر همین را می گوید، یعنی کسی حق ندارد به دیگری ضرر و زیانی بزند چه این ضرر مربوط به یک انسان دیگر باشد و چه حیوان و چه طبیعت و محیط زیست.» ایشان افزودند: «عموم قاعده لاضرر و سایر قواعد، ناظر به این است که هر ضرر زدنی موجب ضمان و مستلزم جبران خسارت است مثلاً در باب «شهادت به زور» آمده است اگر دو نفر عادل علیه شخصی شهادت دادند که دزدی کرده و قاضی هم به عنوان شهادت عدلین دست او را قطع کرد و بعد این دو نفر آمدند گفتند ما اشتباه کردیم و یا شهادت دروغ داده ایم اینجا ضامن خسارت هستند چرا که سببِ افساد و اتلاف این شخص شده اند.» آیت الله صانعی افزودند: «همین بحث در مورد فردی که با رعایت همه موازین شرعی و قانونی محکوم به زندان شده است جاری است اگر چه زندان کردن او جایز باشد اما اگر مانع سایر حقوق انسانی او بشویم ضامن هستیم اگر مانع رشد استعداد های او بشویم این جا ضامن هستیم اگر این فرد زندانی صنعتگر است باید ابزار صنعت در اختیارش قرار داد اگر اهل فکر و اندیشه است باید ابزار فکر و اندیشیدن در اختیارش قرار داد اینگونه نیست که بگوییم حالا که این فرد زندانی است پس حق مطالعه ندارد، حق کار و فعالیت ندارد، اینها خلاف شرع است و به حکم قاعده لاضرر و به حکم قاعده ایذاء و قاعده من اتلف مال الغیر و بناء عقلاء ضمان دارد و اگر کسی اینگونه عمل کند مرتکب خلاف شرع شده است. » این مرجع عالیقدر افزودند: «هر کدام از این حقوق را اگر از او بگیریم خلاف شرع و حرام است و موجب ضمان است در روز قیامت باید جواب داده شود، همه این حرف ها را به مردم زده ایم حالا اگر خلافش را عمل کنیم خسر الدنیا و الآخرة هستیم.» ایشان در پایان با بیان اینکه باید به خدا پناه برد از این که دچار قتل مردم شویم فرمودند: «خدا نکند که باعث قتل مردم شویم خدا نکند مرتکب قتل فکر مردم که بدتر از قتل جان آنهاست شویم، و همین گونه است ضرر زدن به فکر مردم یعنی با دروغ و حیله افکار آنها از توجه به ظلم ظالمین منحرف سازیم، باید به خدا پناه برد که روز قیامت حساب ها، مخصوصاً نسبت به حق الناس خیلی دقیق و سختگیرانه است که قرآن می فرماید. فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّة خَيْراً يَرَهُ*وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّة شَرّاً يَرَهُ »
با ۷۰ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تا این لحظه بیش از ۶۳ درصد از شرکت کنندگان به گزینه صراحت کلام به عنوان دلیل محبوبیت ناصر حجازی رای داده اند. این در حالی است که در هفته های گذشته رسانه های کودتاگران به این شخصیت محبوب حمله کرده بودند. برای حمایت از سبز ترین مربی فوتبال (ناصر حجازی ) عدد 3 را به شماره 200090 ارسال کنید. لطفا از طریق موبایل و اینترنت اطلاع رسانی کنید تا بار دیگر همبستگی سبزمان را به رخ دیکتاتور بکشیم
با ۶۸ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


به گزارش خبر نگار ايران كارگر : اين جوان به اتهام حمل 50 کيلو مواد مخدر شيميايی دستگير و زندانی شده است به گفته نزديکان وی حميد يک دانشجوی زرنگ بود که احتمالا درگير يک تسويه حساب سياسی شده است به گفته وکيل حمید مدارک کافی دال بر بیگناهی او و اينکه او گرفتار يک دام شده است وجود دارد ولی متاسفانه قاضی پرونده بدون در نظر گرفتن اين مطالب فقط به گزارش مواد مخدر اکتفا کرده و يک جوان بیگناه را به اعدام محکوم نموده حکم او در دو مرحله تجديد نظر هم شکسته نشده
با ۶۷ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تحول سبز: آیت الله صانعی با تاکید بر اینکه سلب حقوق انسانی زندانیان خلاف شرع و حرام است گفت: اگر زندانی اهل فکر و اندیشه است باید ابزار فکر و اندیشیدن در اختیارش قرار داد اینگونه نیست که بگوییم حالا که این فرد زندانی است پس حق مطالعه ندارد، حق کار و فعالیت ندارد، اینها خلاف شرع است. آیت الله صانعی در مبحث ضمان درس خارج فقه خود با بیان قاعده عُقلائی در باب ضمان به اتلاف فرمودند: «از نظر شرع هم قاعده لاضرر همین را می گوید، یعنی کسی حق ندارد به دیگری ضرر و زیانی بزند چه این ضرر مربوط به یک انسان دیگر باشد و چه حیوان و چه طبیعت و محیط زیست.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صانعی، وی گفت: «عموم قاعده لاضرر و سایر قواعد، ناظر به این است که هر ضرر زدنی موجب ضمان و مستلزم جبران خسارت است مثلاً در باب «شهادت به زور» آمده است اگر دو نفر عادل علیه شخصی شهادت دادند که دزدی کرده و قاضی هم به عنوان شهادت عدلین دست او را قطع کرد و بعد این دو نفر آمدند گفتند ما اشتباه کردیم و یا شهادت دروغ داده ایم اینجا ضامن خسارت هستند چرا که سببِ افساد و اتلاف این شخص شده اند.» آیت الله صانعی افزود: «همین بحث در مورد فردی که با رعایت همه موازین شرعی و قانونی محکوم به زندان شده است جاری است اگر چه زندان کردن او جایز باشد اما اگر مانع سایر حقوق انسانی او بشویم ضامن هستیم اگر مانع رشد استعداد های او بشویم این جا ضامن هستیم اگر این فرد زندانی صنعتگر است باید ابزار صنعت در اختیارش قرار داد اگر اهل فکر و اندیشه است باید ابزار فکر و اندیشیدن در اختیارش قرار داد اینگونه نیست که بگوییم حالا که این فرد زندانی است پس حق مطالعه ندارد، حق کار و فعالیت ندارد، اینها خلاف شرع است و به حکم قاعده لاضرر و به حکم قاعده ایذاء و قاعده من اتلف مال الغیر و بناء عقلاء ضمان دارد و اگر کسی اینگونه عمل کند مرتکب خلاف شرع شده است. » این مرجع ادامه داد: «هر کدام از این حقوق را اگر از او بگیریم خلاف شرع و حرام است و موجب ضمان است در روز قیامت باید جواب داده شود، همه این حرف ها را به مردم زده ایم حالا اگر خلافش را عمل کنیم خسر الدنیا و الآخرة هستیم.» وی در پایان با بیان اینکه باید به خدا پناه برد از این که دچار قتل مردم شویم فرمودند: «خدا نکند که باعث قتل مردم شویم خدا نکند مرتکب قتل فکر مردم که بدتر از قتل جان آنهاست شویم، و همین گونه است ضرر زدن به فکر مردم یعنی با دروغ و حیله افکار آنها از توجه به ظلم ظالمین منحرف سازیم، باید به خدا پناه برد که روز قیامت حساب ها، مخصوصاً نسبت به حق الناس خیلی دقیق و سختگیرانه است که قرآن می فرماید. فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّة خَیْراً یَرَهُ*وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّة شَرّاً یَرَهُ »
با ۶۷ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آیت الله صانعی با تاکید بر اینکه سلب حقوق انسانی زندانیان خلاف شرع و حرام است گفت: اگر زندانی اهل فکر و اندیشه است باید ابزار فکر و اندیشیدن در اختیارش قرار داد اینگونه نیست که بگوییم حالا که این فرد زندانی است پس حق مطالعه ندارد، حق کار و فعالیت ندارد، اینها خلاف شرع است. آیت الله صانعی در مبحث ضمان درس خارج فقه خود با بیان قاعده عُقلائی در باب ضمان به اتلاف فرمودند: «از نظر شرع هم قاعده لاضرر همین را می گوید، یعنی کسی حق ندارد به دیگری ضرر و زیانی بزند چه این ضرر مربوط به یک انسان دیگر باشد و چه حیوان و چه طبیعت و محیط زیست.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صانعی، وی گفت: «عموم قاعده لاضرر و سایر قواعد، ناظر به این است که هر ضرر زدنی موجب ضمان و مستلزم جبران خسارت است مثلاً در باب «شهادت به زور» آمده است اگر دو نفر عادل علیه شخصی شهادت دادند که دزدی کرده و قاضی هم به عنوان شهادت عدلین دست او را قطع کرد و بعد این دو نفر آمدند گفتند ما اشتباه کردیم و یا شهادت دروغ داده ایم اینجا ضامن خسارت هستند چرا که سببِ افساد و اتلاف این شخص شده اند.» آیت الله صانعی افزود: «همین بحث در مورد فردی که با رعایت همه موازین شرعی و قانونی محکوم به زندان شده است جاری است اگر چه زندان کردن او جایز باشد اما اگر مانع سایر حقوق انسانی او بشویم ضامن هستیم اگر مانع رشد استعداد های او بشویم این جا ضامن هستیم اگر این فرد زندانی صنعتگر است باید ابزار صنعت در اختیارش قرار داد اگر اهل فکر و اندیشه است باید ابزار فکر و اندیشیدن در اختیارش قرار داد اینگونه نیست که بگوییم حالا که این فرد زندانی است پس حق مطالعه ندارد، حق کار و فعالیت ندارد، اینها خلاف شرع است و به حکم قاعده لاضرر و به حکم قاعده ایذاء و قاعده من اتلف مال الغیر و بناء عقلاء ضمان دارد و اگر کسی اینگونه عمل کند مرتکب خلاف شرع شده است. » این مرجع ادامه داد: «هر کدام از این حقوق را اگر از او بگیریم خلاف شرع و حرام است و موجب ضمان است در روز قیامت باید جواب داده شود، همه این حرف ها را به مردم زده ایم حالا اگر خلافش را عمل کنیم خسر الدنیا و الآخرة هستیم.» وی در پایان با بیان اینکه باید به خدا پناه برد از این که دچار قتل مردم شویم فرمودند: «خدا نکند که باعث قتل مردم شویم خدا نکند مرتکب قتل فکر مردم که بدتر از قتل جان آنهاست شویم، و همین گونه است ضرر زدن به فکر مردم یعنی با دروغ و حیله افکار آنها از توجه به ظلم ظالمین منحرف سازیم، باید به خدا پناه برد که روز قیامت حساب ها، مخصوصاً نسبت به حق الناس خیلی دقیق و سختگیرانه است که قرآن می فرماید. فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّة خَیْراً یَرَهُ*وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّة شَرّاً یَرَهُ »
با ۶۱ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


حتما شما هم مثل من این روز ها باید ۱۰ بار روی مثبت یا منفی کلیک کنید تا بتونید رای بدید. قبل از اینکه علتش رو توضیح بدم یک راست میرم سر اصل مطلب. وقتی که صفحه از نظر ظاهری بالا اومد دکمه اسکیپ(اس.کیپ) روی کیبورد را فشار دهید تا لود صفحه کاملا متوقف شود. بعدش راحت رای بدهید. از مسولین محترم بالاترین تقاضا دارم سریعا این مشکل رو حل کنند
با ۵۷ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش دانش و فناوری
نظرات

 


کار عادل فردوسی پور قابل تقدیر است زیرا عادل در همان شبی که صدا و سیما غیر ملی اجازه ی پخش ویژه برنامه تقدیر از ناصر حجازی را به برنامه نود نداد به نوبه ی خود از این اسطوره به گونه های مختلف حمایت کرد و در واقع این امر نشان از شرف و غیرت ایرانی عادل فردوسی پور دارد که حاضر نشد غیرتش را به اندکی مزد بفروشد و این درسیست که عادل فردوسی پور در برنامه نود در این چند شب به بینندگان پای برنامه اش آموخت و موجب شد که روز پس از پخش برنامه اش این کار فردوسی پور در نزد مردم تحسین شود...درود بر شرف عادل فردوسی پور
با ۵۵ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


اما من دلم می خواهد در اينجا به اين موضوع هم تأکيد کنم که فرزاد کمانگر يک طغيانگرهم نبود او يک معلم بود . معلمی که به قول خودش از دانش آموزانش لبخند و پرسشگری آموخته بود. نبايد فراموش کنيم معلمی که صبورانه آوا به آوا و حرف به حرف به محصلانش درس می دهد نمی تواند طغيانگر باشد . کسی که برای کمک و رهايی از درد و رنج مردم سرزمينش معلمی را بر می گزيند و به جای تفنگ ، قلم به دست می گيرد و در محروم ترين روستا ها به اميد ايجاد تغيير و بهبودی هر چند اندک تدريس می کند واقعاَ نمی تواند طغيانگر باشد. کسی که علی رغم کودکی سوخته خودش در آتش جنگ و بحرانهای سياسی به جای بغض و کينه به کودکان عشق می روزد ، با شاديشان شاد و با غمشان می گريد ؛ حتی اگر به تمام جنبش های آزادی خواه دنيا سمپاتی داشته باشد باز هم نمی تواند يک طغيانگر باشد .
با ۵۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


آیت الله صانعی با تاکید بر اینکه سلب حقوق انسانی زندانیان خلاف شرع و حرام است گفت: اگر زندانی اهل فکر و اندیشه است باید ابزار فکر و اندیشیدن در اختیارش قرار داد اینگونه نیست که بگوییم حالا که این فرد زندانی است پس حق مطالعه ندارد، حق کار و فعالیت ندارد، اینها خلاف شرع است.
با ۵۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آیت الله یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه منتقد حکومت در ایران، "سلب حقوق انسانی زندانیان" را "خلاف شرع و حرام" دانست . به نوشته وب سایت این مرجع تقلید، وی گفته است که حتی اگر به زندان انداختن فردی جایز باشد هم، کسی حق ندارد حقوق انسانی وی را نقض کند یا جلوی "رشد استعداد های او" را بگیرد. نحوه رفتار با زندانیان در ایران، در سال های اخیر از سوی تعدادی از روحانیون و مراجع تقلید مورد انتقاد قرار گرفته است. آیت الله صانعی، از جمله مراجع تقلیدی بوده که در همین ارتباط، به مناسبت های مختلف به حکومت ایران انتقاد کرده و به ویژه، نحوه رفتار با دستگیر شدگان بعد از انتخابات ریاست جمهوری را مورد اعتراض قرار داده است. وی در سخنان اخیر خود تاکید کرده است: "اگر زندانی اهل فکر و اندیشه است باید ابزار فکر و اندیشیدن در اختیارش قرار داد. این گونه نیست که بگوییم حالا که این فرد زندانی است پس حق مطالعه ندارد، حق کار و فعالیت ندارد، اینها خلاف شرع است." آقای صانعی همچنین با بیان اینکه "باید به خدا پناه برد از این که دچار قتل مردم شویم" گفته است: "خدا نکند مرتکب قتل فکر مردم که بدتر از قتل جان آنهاست شویم، و همین گونه است ضرر زدن به فکر مردم ، یعنی با دروغ و حیله افکار آنها از توجه به ظلم ظالمین منحرف سازیم."
با ۴۹ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ایلنا/ نصراله دریابیگی دبیراجرایی خانه کارگر مازندران گفت:در شرایطی هفته کارگر در مازندران به پایان رسید که کارگران در غالب تجمعات ودیدار با مسئولین استان عمده مطالبات خود را مطرح نمودند . به گزارش خبرنگار ایلنا، دریابیگی عمده مشکلات کارگران را واگذاری کارخانجات به بخش خصوصی ،پائین بودن دستمزد کارگران ونداشتن قدرت خرید این قشر،جلوگیری از واردات و ورود کالاهای قاچاق ذکر کرد و افزود: در این واگذاری‌ها که باید نظارت و مدیریت توانمند همراه باشد تا به رهاسازی منج و تعبیر نشود. وی با اشاره به اینکه دراجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باید زمینه‌های قانونی حمایتی آن نیز درنظر گرفته شود، تصریح کرد: اجرای قوانین باید برای کارگران امنیت شغلی به همراه داشته باشد. دریابیگی با اعلام اینکه حمایت از تولید ملی دراجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باید لحاظ شود، افزود: این نوع خصوصی‌سازی باید با ابزارهای حمایتی همراه باشد نه با رها‌سازی و بی‌بند و باری اقتصادی. به گفته وی زمانی می‌توانیم این اصل را به خوبی محقق کنیم که همه دستگاه‌های اجرایی از این قانون حمایت کنند. وی با بیان اینکه اولین موضوع دراجرای این اصل باید حمایت از نیروی کارآمد باشد، خاطرنشان کرد: در اجرای قانون باید اخراج و ناامنی جامعه کارگری حذف شود تا با شکست مواجه نشود. دریابیگی با انتقاد از نحوه واگذاری کارخانه‌ها افزود: آنچه اکنون در واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی صورت گرفته و می‌گیرد، چیزی جز رهاسازی بی‌محابا و واگذاری از این دست به آن دست نبوده است. دبیراجرایی خانه کارگر استان مازندران خصوصی‌سازی در ایران را به نفع کشورندانست و یادآور شد: این روند از نظر اقتصادی نیز به سیستم اقتصادی کشور لطمه وارد کرده و بهره‌وری را کاهش داده است. وی با اعلام اینکه اکنون در کشور امنیت شغلی به کمتر از ۱۰روز کاهش یافته‌است، یادآور شد: کارگران قراردادی نیازمند یک تشکل صنفی با حضور خودشان هستند. دریابیگی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد نیروی کار مازندران در قالب قراردادهای موقت کار می‌کنند، اظهار داشت: اغلب این افراد کارگران جوانی هستند که حقوق قانونی دریافت نمی‌کنند و امنیت شغلی نیز ندارند. وی با بیان اینکه بعضی مواقع نزدیک به ۵۰ درصد این کارگران نیز زیر ‌پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند، افزود: وضعیت این افراد در واحدهای تولیدی و صنعتی، خدماتی و کشاورزی استان نگران کننده است. وی قانون کار را یکی از اسناد مهم نظام برای حمایت از حقوق نیروی کار دانست و افزود: متاسفانه از ظرفیت‌های این قانون به طورکامل استفاده نمی‌شود. دریابیگی اظهار داشت: همواره در دولت‌های گذشته و کنونی بحث جامع و کامل نبودن قانون کار مطرح بوده است، در حالی‌که این مسائل تنها به نفع سرمایه‌داری عنوان می‌شود. وی با اشاره به اینکه بخش سرمایه‌داری کشورمشکلات اقتصادی، صنعتی و تولیدی، موانع موجود درتسهیلات بانکی و صادرات و واردات را مربوط به قانون کارمی‌دانند، تصریح کرد: دولت‌ به دلیل عدم تنظیم مشکلات اقتصادی و معیشتی به‌ویژه کاهش نرخ بیکاری همواره نیازمند سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بخش خصوصی است. وی با تاکید بر اصلاح درجهت بهترشدن قانون کار اظهارداشت: اصلاح قانون کارنباید برای قشری خاص که به عنوان سرمایه‌دار همیشه مورد توجه دولت‌ها بوده‌اند به صورت یک طرفه انجام شود بلکه نفع طرفین باید درنظرگرفته شود. دریابیگی گفت: اجرای یک ظرفیت ۵۰ درصدی از قانون کار درجامعه معقول بوده و نتیجه مطلوبی را برای کارگر و کارفرما به دنبال دارد. وی افزود: از دولت دهم انتظار می‌رود با حضور و مشورت شرکای قانونی از جمله کارفرما، کارگر و در قالب سه‌جانبه‌گرایی اقدام به اصلاح قانون کند . وی با بیان اینکه جامعه کارگری برای انقلاب و نظام هزینه‌های فراونی داده‌اند، گفت: در اصلاح قانون کار باید از حقوق آحاد نیروی کار و تولید کشورحمایت شود و منافع کارفرما و کارگرمورد توجه قرار گیرد. وی با انتقاد از طرح بررسی تغییر قانون کار به بهانه حمایت از صنعت و تولید افزود: همچنان که بارها تاکید شده، قانون کار مانعی سر راه تولید نیست بلکه موانع اقتصادی و سیاسی بسیاری سر راه تولید و صنعت کشور وجود دارد که دولتمردان نمی‌خواهند و یا قدرت آن را ندارند که آنها را از سر راه تولیدات داخلی بردارند.
با ۴۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


رئيس سازمان زندان‌ها اعلام کرد تمام زندانيان زن استان تهران به زندان ورامین منتقل می شوند. /// این در حالی است که خانواده های زندانیان زن که اخیرا به زندان ورامین منتقل شده اند وضعیت این زندان را به گونه ای دیگر توصیف کرده اند. آنها در نامه ای اعتراضی به رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی، ضمن آنکه خواستار رسیدگی فوری به وضعیت خانواده های خود در این زندان شدند، در شرح وضعیت ۶۰۰ زندانی زن که تا کنون به این زندان منتقل شده نوشته اند: «این ۶۰۰ زن، در یک سالن، بدون تخت، بدون امکانات ابتدایی زندگی و بهداشتی روزهایشان را سر می‌کنند. مسئولان زندان از دادن آب و غذا به زندانیان خودداری می‌کنند و به گفته زندانیان، وعده‌های غذایی مرتب در این زندان وجود ندارد و نگهبانان هرگاه دلشان بخواهد غذا در اختیار زندانیان قرار می‌دهند. ۴ سرویس بهداشتی برای ۶۰۰ زن زندانی وجود دارد که تمامی کارهای خود از قبیل لباس شستن، ظرف شستن و حمام کردن را نیز می‌بایست در همین سرویس‌‌ها انجام دهند. در حالی‌که در بیشتر ساعات روز نیز آب زندان قطع است. در روزهای گذشته اعتراض زندانیان نسبت به وضعیتشان با واکنش غیرانسانی و غیر قانونی مسئولان زندان مواجه شده است، به طوری‌که ماموران با باتوم تمام معترضان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند». /// پیش از این نیز برخی از زنانی که در اوین مرتکب خلاف داخل زندان از جمله حمل مواد مخدر، درگیری و نزاع و ... می شدند برای تنبیه به زندان ورامین که به لحاظ بهداشتی در وضعیت نازل تری از زندان اوین قرار دارد منتقل می شدند تا از خانواده های خود دور و منزوی شوند. از همین رو، از ماه های گذشته به این سو، طرح انتقال زندانیان زن استان تهران به ورامین به آشفتگی در بند زنان اوین منجر شده بود. به طوری که در فروردین ماه و همزمان با نوروز بسیاری از زندانیان زن در زندان دست به اعتصاب زده و شیشه های محوطه را شکستند که این امر منجر به گسترش فضای امنیتی در بند نسوان شد. به گفته برخی از زندانیان زن از مدت ها پیش همه چیز برای انتقال آنان آماده بود و مسئولان تنها در پی فرصتی برای این انتقال بودند تا به کمترین آشوب در داخل زندان منجر شود. /// به گزارش خبرگزاری بین المللی زنان، غلامحسين اسماعيلي اظهار كرد: زندان ورامين را از حدود 2 سال قبل به طور كامل بازسازي كرديم تا به يك زندان نمونه از نظر فضا، بهداشت و طبقه‌بندي تبديل شود!!! وي ادامه داد: با توجه به اين‌كه پروژه زندان تهران بزرگ (فشافويه) را هم داشتيم، اختلاف نظر بود كه نسوان را به فشافويه كه تا آخرين نقطه تهران يعني حرم مطهر امام خميني(ره) حدود 60 كيلومتر فاصله داشت، منتقل كنيم يا جاي ديگري را مهيا كنيم تا هم نسبت به زندان تهران بزرگ داراي فضاي بهتر، بزرگ‌تر و نزديك‌تر به پايتخت باشد و هم زندانيان زن به طور كامل از زندانيان مرد جدا شوند!!!
با ۴۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: چهارمین مرحله از اعتصاب غذای اعتراضی زندانیان سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر (گوهردشت) کرج، در اعتراض به شرایط بسیار بد زندان و همچنین نقض سیستماتیک حقوق بشر از سوی حکومت جمهوری اسلامی، امروز یکشنبه هجدهم اردیبهشت ماه و با پیوستن چهار تن دیگر از زندانیان سیاسی این بند آغاز شد. به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، دور جدید برنامه اعتراضی زندانیان سیاسی سالن 12 بند چهار زندان رجایی شهر به گفته اعتصاب کنندگان از امروز آغاز و با پیوستن لقمان مرادی، زانیار مرادی، کریم معروف عزیز و ابراهیم پیروزی، تحت فشار مقامات امنیتی و سرکوب زندانیان سیاسی این بند به مدت چهار روز ادامه خواهد یافت. هفته گذشته نیز هم‌زمان با آغاز دور سوم اعتصاب غذای زندانیان سیاسی، مقامات امنیتی و قضایی اقدام به احضار و تهدید و پرونده‌سازی بر علیه تعدادی از زندانیان سیاسی این بند از جمله حشمت‌الله طبرزدی نمودند. در بیانیه زندانیان سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر که در اواخر فروردین ماه سال جاری و هنگام آغاز دور نخست این اعتصاب منتشر گردیده بود ضمن درخواست از «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد برای «اعزام نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای بازدید از شرایط ایران و تهیه گزارش کامل از وضعیت آزادی و حقوق بشر در ایران و به ویژه وضعیت زندان‌ها و زندانیان سیاسی» آمده است: «ما زندانیان سیاسی- عقیدتی اعم از فعالان سیاسی، حقوق بشری، مطبوعاتی، دانشجویی و صنفی در اعتراض به شرایط تحمیلی، که ناقض اعلامیه جهانی حقوق بشر و اصول مربوط به حقوق اساسی شهروندان حتی در قانون اساسی ایران است، ضمن اعتراض به روند بازداشت و محاکمه خویش اعلام می‌داریم تا زمانی که در شرایط حاکم بر جامعه و محدودیت‌های اعمال شده علیه خود و خانواده‌هایمان بهبود اساسی صورت نگیرد و دست کم شرایطی که مسئولان جمهوری اسلامی برای مردم منطقه می‌خواهند در کشورمان نیز حاکم نگردد، به اعتراض مسالمت آمیز خود با "نه به دیکتاتور" ادامه خواهیم داد». زندانیان سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج طبق برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی ایشان، روزهای هجدهم تا بیست و یکم اردیبهشت به مدت چهار روز، و هفته آینده نیز روزهای بیست و پنجم تا سی ام ماه جاری به مدت پنج روز را در اعتصاب غذا به‌سر خواهند برد و در صورت بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌های ایشان این برنامه اعتراضی از روز یکشنبه اول خردادماه سال جاری به صورت «اعتصاب غذای نامحدود» دنبال خواهد شد.
با ۴۴ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته