-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

متن گفتار روز دوشنبه 30 فروردین 1389


سلام

دوشنبه 30 فروردین 1389 – 19 آپریل 2010 میلادی

امروزدرمورد 8 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول: آقای مهندس موسوی درنظرسنجی "مجله تایم" برای انتخاب صد نفری که درسال گذشته در دنیا تاثیرداشته اند با اختلاف بیش ازسیصد چهارصد هزاررای، نفراول شده است. زحمتی که بچه ها همه کشیدند و رایی که به آقای مهندس موسوی  دادند تاثیرش را گذاشت و نشان داد که ایرانی ها وقتی که می خواهند کاری انجام بدهند چطورموفق می شوند. انصافا این انتخاب به جایی وشایسته ای است چرا که ایشان به عنوان رئیس جمهور"منتخب مردم" کسی بود که  براساس آن انتخابات جنبش سبزی حرکت کرده که خواسته اصلی آن به ریاست جمهوری رساندن آقای مهندس موسوی است. همراهی مهندس موسوی وخانم دکتررهنورد و آقای کروبی با جنبش سبز تا همین الان درخور تحسین است وحاصل این مجموعه هم حرکتی شده که یکی از2-3 اتفاق مهم سال گذشته دنیا بود وبه حق مهندس موسوی به عنوان نفر اول انتخاب شد.

دیداری هم آقای مهندس موسوی با بخش دانشجویی "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی" داشته که حرفهای بسیار خوبی را مطرح کرده اند که خواندن آن را به شما توصیه می کنم. از جمله ایشان مجددا تاکید کرده برتکثرگرایی وبر به رسمیت شناختن اختلافات وبر"پلورالیزم" دردرون ملت بزرگ ایران و اینکه حتی اصولگراها هم به هر حال بخشی از ملت هستند و ما مجموعا یک ملت بزرگ هستیم که خیلی ساده با انتخابات آزاد می توانیم مشکلاتمان را حل کنیم. همینطورایشان با تنگناهایی که برای اطلاع رسانی هست مجددا تاکید کرده که ما راههای جدیدی را امتحان می کنیم. به دنبال راه حل چند نفر نابغه نیستیم بلکه مهم این است هر کسی کار درست را انجام بدهد و چون بیشماریم مجموع حرکت مان  تاثیرش را می گذارد.

یک اشاره درست هم ایشان داشته اند به تبلیغات دولت مبنی براین که چند میلییون ایرانی را ازتهران بیرون ببرد و دانشگاه بسازد و دانشگاهها را منتقل کند.  این حرفها شبیه حرفهای "پل پت" درکامبوج است و کارهایی که خمرهای سرخ کردند که البته آنها آدمکشی های بزرگی هم کردند. این حرفها بزرگتر ازدهان این دولت است، برای اینکه وقتی که دولت چهل هزارمیلیارد تومان بدهی به پیمانکارها دارد و نمی تواند بپردازد مطمئن باشید یک دانه ازدانشگاه های تهران را (فرض کنید دانشگاه تهران یا شهید بهشتی یا صنعتی) عرضه ندارد درجای دیگر کشور بسازد، چه برسد به اینکه بخواهد پروژه های چندمیلیون نفری اجرا کند. این از آن حرفهایی است که می زنند و بعد ازمدتی فراموش می شود. آنچه که باقی می ماند ناکارآمدی وندانم کاری حکومت و گرفتاری روزافزونی است که برای ملت درست می کنند.

همینطورمهندس موسوی و خانم دکتررهنورد درملاقاتی که با خانواده "احمد زید آبادی" افتخاراهل قلم ایران داشته اند، مقاومت وایستادگی آقای دکترزید آبادی را ستوده اند. انصافا یک ملت ستایشگر آقای زید آبادی وتمام بچه هایی که درزندان هستند است.

موضوع دوم: تجمع روزانه خانواده زندانیان سیاسی جلوی زندان اوین ادامه دارد وبه حق پافشاری می کنند براین که عزیزان شان باید آزاد بشوند. این حرکت روزانه ای است که بدانند مورد تایید وپشیبانی یک ملت هستند.

موضوع سوم: کنفرانس دوروزه خلع سلاح در تهران به انتها رسید وبازهم انصافا یک آبروریزی ملی بود. هیئت ها و کسانی نیامدند وباج هایی حکومت پشت پرده داد بلکه چهار نفررا بتواند بیاورند که نتوانست. الان هم دارند می اندازند گردن آتشفشان ایسلند وعدم پرواز ازاروپا. البته اصل ماجرا این است که کسی حاظرنیست که با این حکومت همکاری کند. حکومتی که با اعمال اش منزوی شده دردنیا و با سرکوبی که ازملت  ایران می کند بی آبرو شده و کمترکشورآبرومندی حاضراست که دعوت این کنفرانس را بپذیرد. درخود کنفرانس هم میکروفون قطع شده، صدا قطع شده و بسیارآشفته وضع برگزار شده.

یک گاف بزرگ هم آقای خامنه ای داده و شاید هم عمدا گفته. ایشان در پیام اش مطرح کرده که کاربرد سلاح های هسته ای خلاف شرع است و صحبت از ساخت سلاح هسته ای که قبلا ایشان می گفت، نکرده. همین را رسانه های دنیا بل گرفته اند که این سند خوبی است که ایران همه این قسم های حضرت عباس که می خورد که من سلاح هسته ای می سازم صحت ندارد بلکه با این حرف آقای خامنه ای معلوم شد که سلاح هسته ای می سازد فقط می گوید که کاربردش را انجام نمی دهند.

درمجموع حیف پول کشورکه هزینه وصرف این کارها می شود. فقط حکومت تصورمی کند که تبلیغات این کارها به درد داخل می خورد که به مردم بتواند بگوید من منزوی نیستم که البته این تاثیررا هم ندارد.

موضوع چهارم: جمعیت های موتلفه اسلامی که کمیته امداد خمینی دستشان است، مدتهاست که با دولت آقای احمدی نژاد کشمکش دارند و اخیرا آقای مصباح هم به پشتیبانی از دولت احمدی نژاد درآمده. با توجه به این که کمیته امداد بیش از94 درصد بودجه اش را ازبودجه عمومی وخزانه مملکت میگیرد و این صندوق ها و گداهای آهنی کمتر از 6 درصد درآمدهای آنها راتشکیل می دهد، بنابراین پول بیت المال را برمی دارد و خرج می کند. این مرکزی است که آقای احمدی نژاد و حالا آقای مصباح یزدی به پشتیبانی اش می خواهند که بروند آنجا را بگیرند و به منبع پولی دست بیاندازند. این کشمکش در درون یکی دیگر ازمثالهایی است که نشان می دهد اختلاف درسمت کودتاچی ها اختلافات جدی است که رئیس آنها آقای خامنه ای لیاقت جمع کردن این جبهه را ندارد و اینها دائما باهم کشمکش دارند.

موضوع پنجم: گزارشها و فیلم وعکس هایی ازتهران دیدم که نشان می داد که همچنان شعارنویسی توسعه و ادامه پیدا کرده وهمین طورهم درپاره ای ازشهرستانها مثل بروجرد یا شهرهای دیگر. به نظرمن روی دیوار یا اسکناس شعارنوشتن به شرطی که خطری نداشته باشد می تواند مثل یک رسانه عمل کند و با سیستم "هرایرانی، یک رسانه" می تواند به اطلاع دیگران هم برساند که مثلا در روز 11 اردیبهشت  از ساعت 11 تا 11ونیم هر کسی هر جایی هست دست از کار می کشد برای همبستگی با کارگران دربندمان و خواست آنها برای سندیکای آزاد و همبستگی با معلمان دربندمان وخواست آنها و همبستگی با تمام زندانیان سیاسی.

موضوع ششم: روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته نامه ای را از آقای گیتس وزیردفاع آمریکا مطرح کرده که درآن نامه خطاب به آقای اوباما رئیس جمهورآمریکا نوشته که  ما برنامه ریزی استراتژیک برای مقابله با ایران نداریم. این حرف آقای گیتس به نظر کاملا درست می آید و کمبود برنامه ریزی درسمت آمریکایی ها دیده می شود. ولی آن چیزی که در این نامه نگران کننده است این است که نامه لحن تندی متمایل به فعالیت های نظامی تردارد که اسباب دلواپسی میشود.

موضوع هفتم: آقای "جان لاین" مفسر بی بی سی هم درمقاله ای که نوشته یکی دو خبررا افشا کرده که یکی اش به نظرمن اهمیت دارد. این است که آمریکا به شرکت ها و بانک های اروپایی فشار آورده که یا با آمریکا باید همکاری کنید یا با ایران. ازجمله شرکت توتال فرانسه و بسیاری از شرکتهای اروپایی طبیعتا سمت آمریکا را انتخاب کرده اند و شروع به قطع رابطه با ایران کرده اند.

موضوع هشتم: بحث برنامه های اردیبهشت که دیروزخدمتتان ارائه کرده ام، ضمیمه برنامه امروزهست برای بحث های بیشتردرمورد آن. که درروزهای آینده به بحث درباره آن می پردازیم که چرا این مدل کارمثل فلسطینی ها درمقابل اسرائیل می تواند کارآمد باشد.

تا فرد شاد پیروز موفق و سرفراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 

 




--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته