-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۱۶, سه‌شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 03/06/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



مهدی خزعلی پس از ۵۷ روز اعتصاب غذا و تداوم بی توجهی مسئولان، دست به اعتصاب غذای خشک زد.

به گزارش کلمه، مهدی خزعلی که از هشت روز پیش به سلول انفرادی در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود روز گذشته که برای مطالعه حکم خود به دادگاه منتقل شده بود در اعتراض به تداوم بی قانونی ها و رفتارهای خشن زندانبانان وزارت اطلاعات دست به اعتصاب خشک زده و اعلام کرده است تا احیای آیین دادرسی مدنی و حقوق از دست رفته لب به آب هم نخواهد زد.

پیشتر مهدی خزعلی بر اثر حمله قلبی به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود که پس از یک روز توسط نیروهای امنیتی به بیمارستان بنی هاشم زیر نظر وزارت اطلاعات منتقل شده و پیش از بهبودی به زندان اوین بازگردانده شده بود.

مهدی خزعلی در متنی در وبلاگ خود اعتصاب غذا را آخرین سلاح مظلوم دانسته بود در زمانی که پناهی ندارد و فریادش به جایی نمیرسد و گفته بود که برای اعتصاب غذای خود از ۴ مرجع تقلید اذن گرفته است.

این نویسنده منتقد که توسط نیروهای امنیتی با خشونت دستگیر شد در اعتراض به رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی در هنگام بازداشت و رفتارهای غیرقانونی سیستم قضایی از همان روز اول، دست به اعتصاب غذا زد.


 


آیت الله  موسوی اردبیلی از مراجع تقلید ساکن قم، با حضور در منزل عبدالله نوری، درگذشت مرحوم حاج محمد علی نوری – پدر وی - را تسلیت گفت.

 در این دیدار صمیمانه آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با بیان تسلیت و آرزوی صبر و اجر برای بازماندگان خصوصا عبدالله نوری، جهت آمرزش و مغفرت آن مرحوم که از بندگان مخلص و متدین خدا بود دعا کردند.

وزیر کشور دولت اصلاحات همچنین ضمن تشکر از آیت الله العظمی موسوی اردبیلی که با وجود مشکلات جسمانی و تحمل مشقت با حضور در منزل، موجب تسلای خاطر بازماندگان گردیدند به بیان خاطراتی از پدر خویش خصوصا در بیان زهد و پارسائی و تقوای وی پرداخت و یادی نیز از دوستی بسیار نزدیک آن مرحوم با حضرت آیت الله جلال الدین طاهری داشت.


 


بعد از ظهر امروز(دوشنبه ) عده‌ای لباس شخصی به اتاق عیسی سحرخیز زندانی سیاسی که در بیمارستان قلب شریعتی تهران بستری است ، حمله کرده و ضمن توهین به ایشان و همسرش به ضرب و شتم و ایجاد مزاحمت برای ملاقات کنندگان ایشان و دیگر بیماران پرداختند.

این حمله  به وخیم‌تر شدن حال این زندانی و همسر او منجر شده است.

همچنین  خانواده عیسی سحرخیزدر رابطه خبر ویژه امروز کیهان  به نقل از فردی به نام «سوسن سیروسی » گفته اند مطالب مندرج و منتشر در خصوص وضعیت وی نادرست بوده و ناشی از کم‌اطلاعی فرد نامبرده است که می‌تواند از همکاران روزنامه کیهان یا سربازان گمنام امام زمان باشد.

به گفته خانواده این زندانی، ماموران  در چند روز اول هر دوبار بستری شدن عیسی سحرخیز در بیمارستان امام خمینی و مرکز قلب تهران، دست و پای او را با دستبند و پابند به تخت بسته بوده‌اند. و نه تنها در هیچ یک از این موارد فردی به نام "سوسن سیروسی" به دیدار ایشان نیامده و ملاقات نکرده ، بلکه در روز جمعه دوازده بهمن با وجود دستور دادستان تهران، حتی به همسر و دختر آقای سحرخیزنیز  اجازه ملاقات با وی را نداده‌اند.

به علاوه آن که در این روز توهین و برخورد نامناسب مسئول حفاظت با کسانی که برای ملاقات آمده بودند و دیگر بیمارانی که از برابر اتاق او عبور می‌کرده‌اند، به گونه‌ای بوده است که موجب اعتراض سحرخیز و برهم خوردن وضعیت عمومی وی شده است و کادر پزشکی مجبور شدند به او داروهای آرام‌بخش و کنترل‌کننده فشار خون تزریق کنند و ساعت‌ها زیر اکسیژن مراقب وضعیت عمومی او باشند .


 


علی موسوی خلخالی، روزنامه‌نگار و مترجم جمعه شب ۵ اسفندماه با حکم ماموران امنیتی در منزل پدری خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

حسن موسوی، پسرعمو این روزنامه‌نگار با تائید این خبر به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "مامورانی که برای بازداشت او آمده بودند به خانواده گفتند که اگر تا ۴۸ ساعت از وی خبری نشد، به زندان اوین مراجعه کنند. اما زمانی که خانواده مراجعه کردند به آنها گفته شد که پرونده در جریان است. او دو تماس تلفنی در این مدت با خانواده داشته است."

به گفته آقای موسوی، دلیل بازداشت این روزنامه نگار در حکم ماموران "تبلیغ علیه نظام" اعلام شده است.

علی موسوی خلخالی خواهرزاده آیت الله حکیم و از بستگان آیت الله سید محمد مهدی موسوی خلخالی است.

علی موسوی خلخالی پیش از بازداشت در سایت دیپلماسی ایرانی مشغول به کار بود.


 


نازنین خسروانی، روزنامه نگار جوان، برای گذراندن ۶سال حبس، خود را به زندان اوین معرفی کرد.

گفته می شود پیش از اجرای حکم، بازجویان از او خواسته بودند طلب عفو کند تا حکم زندان طولانی مدت او اجرا نشود اما او این خواسته را نپذیرفته است.

nznyn.jpg

وی  در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام "اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی" و "تبلیغ علیه نظام" به  ۶سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

نازنین خسروانی در تاریخ ۱۲ آبانماه سال گذشته در منزل پدری خود بازداشت شد. او پس از تحمل ۱۳۲روز حبس در بند ۲۰۹زندان اوین، در تاریخ ۲۴اسفند ماه گذشته با تودیع وثیقه ۶۰۰میلیون تومانی آزاد شد.

دادگاه بدوی این روزنامه نگار ۱۹بهمن ماه در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد.

او از روزنامه نگاران اصلاح طلبی است که با روزنامه های نوروز، بهار، دوران امروز، کارگزاران، سرمایه و خبرگزاری آفتاب همکاری داشته، است.


 


در پی تداوم پلمب بیت و دفتر مرحوم آیت الله العظمی منتظری و عدم امکان تماس و دسترسی مقلدین، علاقمندان و پرسشگران به این دفتر، منابع خبری گزارش داده اند که پاسخ دهندگان این دفتر، به دلیل پلمب شدن اتاق محل پاسخگوئی، طی روزهای گذشته در محوطه پادری نشسته و به سؤالات پاسخ می دهند.

به گزارش صفحه فیس بوک محسن بیات، فرزند آیت الله بیات زنجانی، این مرجع تقلید مردمی طی روزهای اخیر مجددا از آن محل دیدار داشته و با آقای احمد منتظری به گفتگو پرداخته اند.

در پی حملات نیروهای امنیتی و دادگاه ویژه روحانیت به بیت و دفتر آیت الله العظمی منتظری و پلمب بخشی از آن محل و همدردی با بیت آن مرحوم، چند روز پیش نیز آیت الله بیات زنجانی با احمد منتظری، دیدار و گفتگو کرده بود.


 


سپاه پاسداران پیش از برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس٬ «بزرگ‌ترین طرح ارتباط سراسری» خود را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش "دیگربان"، این طرح هفته گذشته با حضور حسین سلامی٬ جانشین فرمانده کل سپاه به طور رسمی راه‌اندازی شده است.

حسین مظلومی٬ معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سپاه (فاوا) گفته با راه‌اندازی این طرح٬ خطوط ارتباطی سپاه با «خطوط کوثر» و تلفن‌های شهری و همراه نیز ممکن شده است.

آقای مظلومی در عین حال افزوده سپاه «شبانه روز» تلاش کرد پیش از برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس٬ این شبکه ارتباطی به صورت ۱۰۰ درصد مستقر و راه‌اندازی شود.

اين شبکه توسط شرکت «موج گستر نصر» وابسته به معاونت فاوای سپاه طراحی شده است.

سپاه پس از آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و حوادث پس از آن٬ تلاش‌‌‌های گسترده‌ای در توسعه و تقویت بنیان‌های اطلاعاتی٬ نظامی و امنیتی خود آغاز کرده است.

تلاش برای تحت کنترل درآوردن تمام ارتباط‌های مخابراتی در ایران٬ تشکیل سپاه تخصصی سرکوب «امام علی» و راه‌اندازی چند قرارگاه پدافند «پرتویی»٬ «اقتصادی» و «بیولوژیک» از جمله این اقدامات است.


 


انفجار انبار ترقه در بازار بزرگ تهران ۲۴ فروشگاه را به آتش کشید و در جریان عملیات خاموش کردن این آتش سوزی بزرگ ۳ آتش نشان مصدوم و به بیمارستان اعزام شدند.

به گزارش ایلنا، آتش سوزی بامداد دوشنبه رخ داده و ۲۴ فروشگاه را به کام آتش کشید. انفجار یک انبار ترقه در سرای "صلحی" بازار بزرگ تهران منجر به این آتش سوزی شده است.

مدیر منطقه ۱عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت:« در سرای "صلحی" مقادیر فراوانی مواد محترقه، کاغذ و وسایلی که در جشن‌ها استفاده می‌شود به صورت ناایمن نگهداری می‌شد که همین امرباعث گسترش دامنه آتش سوزی شده بود.»

"مرتضی اصفهانی" افزود:« آتش سوزی به دليل انفجار مواد محترقه در یکی از انبارهای بازارچه سه طبقه آغاز شده و به سرعت از طریق سقف شیروانی فرسوده به فروشگاه‌ها سرایت کرده بود.»

وی ادامه داد: «زمانی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند با درهای قفل شده رو به رو شدند که بی‌درنگ با بکارگیری تجهیزات ایمنی در‌ها را گشودند وبراي خاموش كردن آتش پيش رفتند.»

اصفهانی افزود: «تعدد کانون‌های آتش باعث شد گروه‌های عملیاتی از چند جهت با لوله‌های سیار آبرسانی به مقابله با شعله‌ها بپردازند.»

به گفته وی یک و نیم ساعت پس از آغاز عملیات، شعله‌ها به طور کامل مهارشد اما ۲۴ مغازه به شدت خسارت دیدند.

مدیر منطقه ۱ عملیات سازمان آتش نشانی تهران اضافه کرد: «انفجارهای پی درپی مواد محترقه و شدت آتش سوزی باعث ریزش آوار در قسمت میانی بازارچه شد كه مصدوم شدن سه نفر از آتش نشانان را به دنبال داشت؛ اين سه تن با آمبولانس‌های اورژانس روانه بیمارستان شدند.»

اصفهانی خاطرنشان ساخت: «با توجه به اینکه در آستانه چهارشنبه سوری قرار داریم مقادیر فراوانی ترقه و مواد محترقه به طور ناایمن در سرای "صلحی" نگهداری می‌شد كه آتش نشانان با درنظر گرفتن اصول ایمنی به لکه گیری پرداختند.»

وی گفت: «با پایان عملیات سحرگاهی، بررسی علت اصلی بروز حادثه و تعیین میزان خسارت‌ها در دستور کار کار‌شناسان آتش نشانی پایتخت قرار گرفت.»

اصفهانی تصریح کرد: «وجود انبار‌های ناایمن، بازار بزرگ تهران را به کانون خطر تبدیل کرده است. بیشتر مغازه‌ها و سراهای موجود در بازار قدیمی تهران، بافتي فرسوده دارند و شمار زیادی از مالکان بدون رعایت اصول ایمنی انبارداری، حجم زیادی از انواع کالاهای خطرساز را کنار مواد قابل اشتعال نگهداری می‌کنند.»

مدیر منطقه ۱عملیات سازمان آتش نشانی تهران هشدار داد: «یک بار دیگر از مسوولان و مغازه داران بازار می‌خواهیم دست‌كم برای حفظ جان و سرمایه خود به هشدارهای آتش نشانی توجه و اصول ایمنی و انبارداری را به دقت رعایت کنند.» 


 


محمود موسوی رئیس دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه باقرالعلوم، از راه‌اندازی دوره زبان روسی ویژه طلاب حوزه علمیه قم خبر داد.

این در حالی است که در خردادماه سال گذشته نیز، پانزده نفر از اساتيد و اعضای هيات علمی دانشگاه باقرالعلوم برای آنچه "بازديد علمی" خوانده شد، به روسيه سفر كردند.

دانشگاه باقرالعلوم، زیر نظر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم قرار دارد و در رشته های مرتبط با علوم انسانی دانشجو تربیت می کند.
 


 


سخنگوي قوه قضاييه از نقض حكم اعدام اميرميرزايي حكمتي، شهروند آمریکایی ایرانی تبار در ديوان عالي كشور خبر داد.

 

آقای میرزایی که پس از هماهنگی با دفتر حفاظت منافع ایران در آمریکا و برای دیدن مادربزرگ خود به ایران آمده بود دستگیر و به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد.

به گزارش ايسنا محسني اژه‌اي در نشست خبري‌اش با نمايندگان رسانه‌هاي گروهي در مورد پرونده«امير ميرزايي حكمتي» گفت: تا آنجا كه در ذهنم است به اين حكم در ديوان عالي كشور اعتراض شد. ديوان از آن نقص گرفت و پرونده را براي رسيدگي به شعبه هم‌عرض فرستاده است».

آقای میرزایی پس از اتمام بازجویی خود گفته است که در زندان تحت فشار قرار گرفته تا علیه خود اعتراف کند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته