-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۱۳, شنبه

Latest News from 30Mail for 03/03/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

هاشمی رفسنجانی:
1390/12/12

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام، پس از به صندوق انداختن رای خود ابراز امیدواری کرد که نتیجه انتخابات همانی باشد که مردم می‌خواهند و‌‌ همان رایی باشد که به صندوق می‌اندازند.

آقای رفسنجانی که صبح روز جمعه در مسجد جماران برای رای دادن حاضر شده بود افزود: «اگر نتیجه همانی باشد که مردم در صندوق می‌اندازند، انشاالله مجلس خوبی خواهیم داشت.»

دو سال پیش و پس از برگزاری انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری در ایران، نامزدهای شکست خورده در انتخابات، آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور را به زیر سئوال بردند.

آن‌ها گفته بودند که در انتخابات «تقلب» شده است و آمار اعلام شده، آماری نبوده که ناشی از آرای به صندوق ریخته شده از سوی مردم باشد.

آقای هاشمی در آن انتخابات به صورت غیرعلنی از مخالفان دولت ایران حمایت کرده بود.

انتخابات امروز مجلس ایران، که نخستین انتخابات پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به شمار می‌رود، با تحریم گسترده مخالفان دولت ایران همراه بوده است. 

منبع: ایلنا


 
 

1390/12/12

سبزپرس گزارش داد که آلودگی هوای خرم آباد لرستان بر اثر وجود ریزگرد‌ها سبب شد که بارش صبح‌گاه امروز این شهر به صورت گِل بر روی زمین بنشیند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان روز گذشته آلودگی شهر خرم ایاد را بیش از ۴ برابر حد مجاز اعلام کرده بود.

ریزگرد‌ها که به صورت غبار در هوای شهرهای غربی ایران دیده می شوند توسط باد از عراق به سوی ایران می آیند و   کم شدن بارش باران در ایران نیز به افزایش آلودگی هوای ناشی از ریزگردها افزوده است.

استان لرستان در سال جاری بیش از ۷۰ روز آلوده را تجربه کرده اما با این حال هوای پاکتری را نسبت به سال گذشته داشته است. 

منبع: سبزپرس


 
 

1390/12/12

سفیر ایران در روسیه می‌گوید که بانک روسی خدمات دهنده به کارمندان ایران در مسکو، حساب‌های کارکنان ایران را بلوکه کرد.

محمودرضا سجادی، سفیر جمهوری اسلامی در مسکو، در یادداشتی که روز جمعه در وبلاگ خود به زبان روسی منتشر کرده، نوشته است بانک روسی "و ت ب ۲۴" روز پنج شنبه به او اطلاع داد که تصمیم به بستن حسابهای کارکنان سفارت ایران گرفته و از آن‌ها درخواست کرد که به سرعت موجودی خود از این حساب را خارج کنند.

سفیر ایران افزوده که روز پنج شنبه یکی از کارمندان سفارت که مسئول امور بانکی ست، ساعت ۱۵ به این بانک مراجعه کرد و در بازگشت گفت که این بانک تنها تا ساعت ۱۸ به کارمندان سفارت برای خارج کردن موجودی از حساب‌هایشان فرصت داده است.

این کارمند سفارت به این اقدام بانک روسی اعتراض کردو گفت که این اقدام نه تنها بی‌ادبانه و غیر حرفه‌ای، بلکه «خاص کشورهای جهان سوم» بوده است و حتی بانک‌های بریتانیایی و فرانسوی هم با اعضای هیات‌های دیپلماتیک در کشور خود به این ترتیب رفتار نمی‌کنند.

سفیر ایران افزود که پس از اطلاع از این فرصت کوتاه، با لغو یک جلسه برای خارج کردن موجودی خود به بانک مراجعه کرد اما در آنجا مطلع شد که کارت اعتباری او مسدود شده و «بانک حتی به وعده خود نیز عمل نکرده است.»

خبرگزاری نووستی روسیه از قول مسئول امور رسانه‌ای بانک "و ت ب ۲۴" اعلام کرد که دلیل این اقدام، "پر سود نبودن این حساب‌ها برای بانک" بوده است.

این خبرگزاری البته افزوده که مسئولان سفارت ایران از هفته‌ها پیش از این تصمیم بانک یادشده مطلع بودند. 

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

1390/12/12

سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران و از اصلاح طلبان شناخته شده، در رای گیری انتخابات مجلس ایران شرکت کرد.

به گزارش منابع خبری، آقای خاتمی روز جمعه و در شعبه‌ای در شهرستان دماوند در نزدیکی تهران رای خود را به صندوق آرا انداخت.

این درحالیست که اصلاح طلبان این انتخابات را تحریم کرده بودند.

آقای خاتمی سال گذشته سه پیش شرط برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات مطرح کرده بود که مورد موافقت حکومت ایران قرار نگرفت.

آقای خاتمی برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات خواستار آن شده بود که زندانیان سیاسی آزاد شوند، همگان به قانون اساسی پایبند باشند و امکان برگزاری انتخابات آزاد فراهم شود.

پس از مخالفت حکومت با این شروط، آقای خاتمی نیز عنوان کرد که «وقتی همه نشانه‌ها این است که نباید در انتخابات شرکت بکنیم، بنابراین شرکت در انتخابات معنا ندارد.» 

منبع: رادیو فردا

مرتبط:

مجوز چاپ نشريه «آيين گفت‌وگو» لغو شد


 
 

سازمان گزارش‌گران بدون مرز:
1390/12/12

گزارش‌گران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای در آستانه انتخابات مجلس ایران، تاسف خود را از سانسور رسانه‌ها و سرکوب گسترده روزنامه نگاران که مانع از انجام وظیفه آن‌ها در هنگام انتخابات شده، اعلام کردند.

در این بیانیه، که روز ۱۱ اسفندماه منتشر شده و نسخه‌ای از آن در اختیار ۳۰میل قرارگرفته، آمده است: «۴٨ میلیون ایرانی که برای انتخابات ١٢ اسفند ١٣٩٠ به پای صندوق‌ها رای فرا خوانده شده‌اند، از اطلاع‌رسانی مستقل و لازم برای انتخاب کردن محروم شده‌اند.»

سازمان گزارشگران بدون مرز ادامه داده است: «در ایران پس از انتخاب مجدد محمود احمدی‌نژاد در انتخابات مورد مناقشه ٢٢ خرداد ١٣٨٨، سرکوب روزنامه‌نگاران و شهروند وب‌نگاران تشدید شده و هیچ رسانه‌ی مستقلی از آزارهای امنیتی - قضایی جناح‌های مختلف در قدرت، در امان نمانده است.  

در ایران هم اکنون ۴٨ روزنامه‌نگار و وب‌نگار در زندان بسر می‌برند، و این کشور سومین زندان بزرگ جهان برای روزنامه‌نگاران است.»

در آخرین رده‌بندی  آزادی مطبوعات در جهان، که توسط سازمان گزارش‌گران بدون مرز در دی ماه ١٣٩٠ منتشر شد، جمهوری اسلامی ایران در میان ١٧٩ کشور در مرتبه‌ی ١٧۵ قرار گرفت.

سازمان گزارشگران بدون مرز همچنین به دستور دولت ایران برای پوشش اخبار انتخابات اشاره کرده و نوشته است که در آن به مسئولان رسانه‌ها دستور داده شد تا «تنها مطالبی منتشر شوند که مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنند. دستور عمل به همه رسانه‌ها داده شد که نه تنها باید از انتشار برخی مطالب خودداری کنند، از جمله فراخوان به شرکت نکردن در انتخابات، که باید از "پیروزی بزرگ مردم در انتخابات" نیز بنویسند.»

«در روزهای اخیر باز هم مقامات قضایی به مسئولان رسانه‌ها تلفن ‌کردند و این بار، تیتر‌های روزنامه را در باره‌ی انتخابات دیکته کردند.»

این سازمان غیرانتفاعی، سانسور رسانه‌ها را سبب «لکه دارشدن انتخابات پیش از برگزاری» توصیف کرده و ادامه داده که «در تاریخ ٨ اسفند هفته‌نامه‌ی حدیث قزوین به گفته‌ی مقامات قضایی برای "القاء سیاه نمایی و حرکت ضد انقلابی در ایجاد روحیه یاس و نا‌امیدی و تشویش اذهان عمومی در آستانه انتخابات" تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.»
پیش از این روزنامه روزگار، چاپ تهران، نیز به دلیل انتشار مصاحبه‌ای از محمدرضا خاتمی، دبیرکل سابق حزب مشارکت، که در آن از "تصمیم عاقلانه اصلاح طلبان برای شرکت نکردن در انتخابات" صحبت شده بود، تا پس از برگزاری انتخابات توقیف شده بود.

سازمان گزارشگران بدون مرز همچنین گفته که «بسیاری از خبرنگاران خارجی موفق به دریافت ویزا برای ورود به ایران و پوشش خبری انتخابات نشدند، با وجود ارائه درخواست‌ها از هفته‌ها پیش، سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی، سه روز پیش از انتخابات گذرنامه‌های آن‌ها را بدون هیچ توضیحی پس دادند.»

این سازمان مدافع حقوق بشر در قسمت دیگری از این بیانیه به نصب بیلبوردهایی در مراکز شهرهای بزرگ با نقل قول‌های «دورغین» از رسانه‌هایی چون سایت بالا‌ترین و رادیو فردا اشاره کرده و نوشته است: «جنگ قدرت جناح‌های مختلف در داخل کشور و تنش میان روابط رژیم تهران با جامعه جهانی،  سایه‌ی تهدید و وحشت را بر سر انتخابات کشیده است.»

بر اساس این بیانیه، بیلبورد‌های یادشده شامل مضمون‌هایی در رابطه با رابطه معکوس شرکت مردم در انتخابات و حمله نظامی کشورهای غربی به این کشور بوده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز در پایان این بیانیه گفته که برگزاری این انتخابات در دوران بازداشت خودسرانه روزنامه نگاران، توقیف مطبوعات و سرکوب نظرات انتقادی «هیچ ارزشی ندارد» و «لازمه حق رای برخورداری رای دهنده از حق دانستن است.»


 
 

1390/12/12

نماینده کارفرمایان در شورای عالی اشتغال از افزایش نرخ بیکاری در ایران به بیش از ۳۱ درصد تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد عطاردیان افزود که با وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی که به دلیل عدم پرداخت یارانه بخش تولید ایجاد شده است، نمی‌توان انتظار داشت نرخ بیکاری کاهش یابد.

منتقدان فعالیت‌های اقتصادی دولت ایران می‌گویند که دولت برخلاف اهداف برنامه هدفمندی یارانه‌ها، بودجه‌ای را به بخش تولیدی پرداخت نکرده و تمام بودجه حاصل از این برنامه را به مردم داده است.

آن‌ها این کار را سبب ایجاد تورم در جامعه و کاهش فعالیت بخشهای تولیدی توصیف می‌کنند.

آقای عطاردیان تصریح کرده که «درخوش بینانه‌ترین حالت نرخ بیکاری ظرف یک سال گذشته دو برابر شده است، به گونه‌ای که بیش از ۵۰ درصد نیروی کار فعال کشور در شرایط بیکاری قرار دارند.»

آقای عطاردیان همچنین از نحوه محاسبه نرخ بیکاری توسط دولت انتقاد کرد و گفت: «برای پایین نشان دادن نرخ بیکاری از معیارهای غلط استفاده می‌شود و درنتیجه نرخ بیکاری اعلام شده غلط است.»

بر اساس تعریف دولت ایران از بیکاری، به فردی که دو ساعت یا بیشتر از آن در هفته کار می‌کند، شاغل گفته می‌شود که این تعریف همواره مورد انتقاد بوده است.

آقای عطاردیان تفاوت نرخ بیکاری واقعی با آمار اعلام شده را به دلیل ثبت نشدن دقیق آمار ورودی و خروجی به بازار کار دانست.

وی افزود: «با تغییر تعریف کار مشکل بیکاری در کشور حل نمی‌شود، اما نکته این است که با تمام این تعاریف نیز آمار دقیقی از تعداد بیکاران در کشور وجود ندارد.» 

پیش از این نیز عبدالرضا ترابی، نماینده مردم گرمسار در مجلس گفته بود که نرخ بیکاری در ایران۳۰ درصد است اما آمارهای دولتی نرخ بیکاری در ایران را حدود ۱۰ درصد عنوان می‌کنند.

منبع: ایلنا


 
 

1390/12/12
  •  

    بهمن دارالشفایی
    آق بهمن

    میرحسین موسوی روز ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ حدود ساعت ۱۱ شب در ستاد انتخاباتی‌اش در تهران کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد. به نوعی آخرین حضور رسمی و قانونی‌اش جلوی خبرنگاران. آن جمله معروف «مطابق اطلاعات رسیده من پیروز قطعی انتخابات هستم» مال همان کنفرانس مطبوعاتی است. حالا دو سال و ۸ ماه و ۱۷ روز بعد از آن روز (یعنی ۳ روز پیش)، بهمن هدایتی، نویسنده وبلاگ کلاشینکف دیجیتال، ویدئوی کل آن کنفرانس مطبوعاتی را منتشر کرده. من تا الان جز همان چند لحظه بقیه این کنفرانس را نه دیده و نه شنیده بودم. واقعاً شنیدنی است. صدایش را جایی آپلود کرده‌ام که اگر احیاناً امکان دیدن یوتیوب ندارید، حرف‌هایش را گوش کنید:

    فایل صوتی
    ویدیوی کنفرانس


     
     

    1390/12/12
  •  

    سرزمین رویایی

    اگر دستان میرحسین را در توپخانه فراموش کردی که چطور برای تو، برای ما نوید پیروزی می‌داد. اگر آخرین نگاه ندا را فراموش کردی یا صدای ضجه‌های مادر سهراب را بر گورش. برو فردا در انتصابات شریک شو تا اشکان سهرابی، امیر جوادی‌فر، رامین پوراندرجانی، کیانوش آسا، صانع ژاله، محمد کامرانی، شرمنده‌ات کنند. برو تا بار دیگر حماقتت را به آن‌ها که رأی سبزت را سیاه کردند و بعد رنگ خون پاشیدند به روزهای تابستانی‌مان ثابت کنی. برو جلوی صندوق‌های رأی خونین و نشان بده خس و خاشاکی بیشتر نیستی. برو در انتصابات شرکت کن تا محمد مختاری، مسعود هاشم‌زاده، رامین رمضانی، محمد کامرانی، محسن روح‌الامینی، شبنم سهرابی، سید علی موسوی، مصطفی غنیان بفهمند خونشان برای آدم‌های بی‌رگ و ریشه‌ای چون تو به زمین ریخت و فراموش شد.

    اگر نه هنوز سبزی، اگر هنوز صدای الله و اکبرهای شبانه در گوشت می‌پیچد، اگر دلت با میرحسین و شبح مهدی کروبی است، اگر فکر می‌کنی رأی سبز تو اسم سیاه این جنایتکاران نبود، اگر ۲۵ خرداد را، سی خرداد را، عاشورا را، روز قدس را، ۲۵ بهمن را فراموش نکرده‌ای، اگر احساس می‌کنی تو را عهدی است با آن‌ها که از جانشان گذشتند تا ایران بار دیگر شاید آزادی را تجربه کند، در خانه بمان و به پیمانی که با دستان سبزمان به هم دادیم وفادار بمان. در خانه بمان و بگذار بالماسکه‌ی مضحک دیکتاتور، برایش نمایش آخرین نفس‌های حکومتی باشد که هم‌وطنان خودش را زیر ماشین روز عاشورا له کرد. بیایید به پیمانمان پایبند باشیم.

    + ویکی‌پدیا: جان‌باختگان اعتراضات به نتایج انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته