-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۱۴, یکشنبه

Latest New from Green Correspondents for 03/04/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 


  ايشان البته در صدد گفتگويی مستقيم با مردم است و به زودی حرف هايی را با مردم در اين باره مطرح خواهد کرد، چه تاکيد داشت بر اينکه اتکای او به همين مردم و عواطف و آرمان های پاک آنهاست.

خبرنگاران سبز/سیاست:
سيدمحمد خاتمی در صدد گفتگويی مستقيم با مردم است و به زودی حرف هايی را با مردم در اين باره مطرح خواهد کرد. پس از حضور يکباره سيد محمد خاتمی در روز گذشته در يکی از شعب اخذ رای در دماوند و حضورش در انتخاباتی که پيش از آن شروطی را برای حضور اصلاح طلبان در آن مطرح کرده بود، موجی از انتقادات و هجمه ها به سوی وی سراريز شد و اين فضای سنگين حتی تا نزديک ترين افراد و بستگان آقای خاتمی نيز امتداد داشته است.

اردشيراميرارجمند  در واکنش به اخبار شرکت چهره های نزديک به جنبش سبز در انتخابات، از جمله خبر رأی دادن محمد خاتمی گفت: «راه جنبش سبز و مطالبات آن روشن است؛ آقای خاتمی هم بايد خودش پاسخگو باشد و مردم هم درباره پاسخ وی قضاوت خواهند کرد».

حسين نورانی نژاد ديدارش با خاتمی را  اينگونه روايت کرده است که: او در مقابل اين نظر که آبرويش را در اين ميان به خطر انداخته، گفت که دلنگران آبروی خودش نيست، او دلواپس ياران در بندمان، حصرها، اصلاحات، و نقشه های شومی است که پيشاروی مردم، آرمان های انقلاب، جمهوريت و اصل نظام است. اين را هم اضافه کنم که آقای خاتمی هرگونه فشار پيدا و پنهان، معامله و پيغامی را تکذيب کرد و در مقابل اين پرسش که ديروز بر روی برگه رايش چه نوشته است، گفت: "جمهوری اسلامی"
حسين نورانی نژاد در صفحه فيسبوک شخصی خود نوشته است: امروز ساعاتی خدمت آقای خاتمی بودم. کاملا در جريان سنگينی فضای بوجود آمده در پی رای دادنشان بود و اين فضای سنگين تا نزديک ترين افراد و بستگان آقای خاتمی امتداد داشت. آقای خاتمی اولين چيزی که گفت "بسيار سخت بودن" تصميمی بود که ديروز اجرا کرد. گفت که نسبت به تبعات عاطفی رايش در بين همه دوستان و جوانان آگاهی داشته و نسبت به آن احساس مسئوليت سنگين و دلنگرانی می کرده. اما "اخبار نگران کننده ای طی دو روز منتهی به انتخابات، درباره برنامه و نقشه های تندروهای جريان حاکم در زمان پس از انتخابات دريافت کرده بود که حرکتی غافلگيرکننده را برای بر هم زدن آن ايجاب می کرد."
آقای خاتمی با اشاره به انسجام فوق العاده ای که در بين نيروهای اصلاح طلب و سبز پيش از انتخابات بوجود آمده بود، ابراز اميدواری کرد که رای دادن ايشان به جای بر هم زدن نقشه های شوم تندروهای جريان حاکم، مخل انسجام اصلاح طلبان نشود. او تاکيد بر پيچيده بودن شرايط سياسی داخلی و بين المللی کرد و ابعاد متعددی از موضوعات مختلف که هر لحظه بر تصميمات می تواند اثرگذار شود، بر اين اساس خواستار درک اين پيچيدگی ها از سوی همگان شد. او گفت مدعی اين نيست که درست ترين تصميم ممکن را گرفته، ولی سعی کرده با رعايت همه اين جوانب و پيچيدگی ها اقدام کند. در تمام اين توضيحات آقای خاتمی دلنگرانی اش بر عواطف آسيب ديده و حفظ انسجام نيروهای اصلاح طلب را مورد تاکيد قرار می داد.

ايشان البته در صدد گفتگويی مستقيم با مردم است و به زودی حرف هايی را با مردم در اين باره مطرح خواهد کرد، چه تاکيد داشت بر اينکه اتکای او به همين مردم و عواطف و آرمان های پاک آنهاست.

او در مقابل اين نظر که آبرويش را در اين ميان به خطر انداخته، گفت که دلنگران آبروی خودش نيست، او دلواپس ياران در بندمان، حصرها، اصلاحات، و نقشه های شومی است که پيشاروی مردم، آرمان های انقلاب، جمهوريت و اصل نظام است. اين را هم اضافه کنم که آقای خاتمی هرگونه فشار پيدا و پنهان، معامله و پيغامی را تکذيب کرد و در مقابل اين پرسش که ديروز بر روی برگه رايش چه نوشته است، گفت: "جمهوری اسلامی".

همچنین طبق اطلاع وب سایت شخصی سیدمحمدخاتمی رییس جمهور سابق کشورمان به زودی در مورد حضور انتخاباتی خود،توضیح خواهند داد.


 
 

در کنار تحريم گسترده مردم در سراسر کشور برخلاف فرافکنی و دروغ پردازی های رسانه ميلی و اقتدارگرايان برای اولين بار ۸ تن از مراجع تقليد که از بعد از کودتای انتخاباتی در سال ۸۸ مواضع روشن و نيمه روشنی به رهبری آيت الله خامنه ای و نحوه اداره کشور توسط نظامیان داشته اند حاضر نشدند در نمايش انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی شرکت کنند.
خبرنگاران سبز/سیاست:
انتخابات نهمين دوره مجلس ششم طبق وعده و پيشبينی مردم سبز ايران به بهترين شکل ممکن تحريم شد بالاخص در کلان شهر تهران که دوربين های تلوزيونی حکومت را به دليل خالی بودن سالن های اخذ رای وادار به پوشش اخبار ديگر شهرستان ها کرد که اين همبستگی و اتحاد برای اولين بار به شکل يک اعتصاب سراسری در حوزه انتخابات صورت گرفت که با همت شهروندان خبرنگار تصاويری نيز از خانه نشينی و عدم همراهی مردم با نمايش انتخاباتی حکومت بر روی فضای مجازی منتشر شد که گويای واقعيت و سندی برای ادعاهای مطرح شده خواهد بود.سند دیگر خانه نشینی و عدم حضور مردم در انتخابات دیروز نیز گفته حسین سجادی نیا رییس پلیس تهران بزرگ است که گفته است: « خوشبختانه در جریان برگزاری انتخابات هیچگونه مشکل ترافیکی و امنیتی گزارش نشد.»

در اين بين عده ای از همراهان جنبش سبز برخلاف فلسفه دموکراسی وانتخاب فردی برسيد محمدخاتمی خرده گرفتند و وی را محکوم به خيانت کردند. علی شکوری راد در نوشته ای که مربوط می شود به پس از انتخابات ديروز مجلس دليل رفتن محمد خاتمی به پای صندوق های رای را خوف اعلام کرده است.علی شکوری راد گفته است: حداقل دوبار و آخرين بار همين دوهفته پيش حضوراً از او در اين مورد پرسش کردم و در هر دو بار ايشان تأکيد کرد که قصد شرکت در انتخابات را ندارد و البته هر دوبار هم از اينکه گفته شود او انتخابات را تحريم کرده است اظهار ناخشنودی می کرد و پروا داشت

من هيچ خبری از اينکه چرا خاتمی به پای صندوق رأی رفت ندارم ولی مطمئن هستم عامل آن خوف بوده است. خوف از اينکه مبادا رأی ندادن او آب به آسياب کسانی بريزد که با تمام قوا تمام روزنه های اصلاح را مسدود می کنند. کسانی که نانشان در انباشتن کينه و دوری دلهاست. مگر نه اينست که کم هزينه ترين راه اصلاح امور کشور اين است که حاکمان خود به آن رو بياورند. من نمی دانم اگر موسوی بود چگونه عمل می کرد. شايد گونه ای ديگر! اما مطمئن هستم اگر فرصتی دست دهد تا نظر او را بپرسند خاتمی را تخطئه نخواهد کرد. چرا که او بين خوف و ترس تفاوت قائل است. خوف از جنس تقوی و شجاعت است و ترس در مقابل آن.

طبق گفته شکوری راد شايد لازم باشد چند ماهی صبر کنيم تا حکمت رأی دادن غيرمنتظرۀ خاتمی را دريابيم. نبايد اشتباه و خود زنی کنيم. فقط بايد قدری صبر کنيم. ما نيز به همين موضوع باور داريم.

خبر مهم ديگر اينکه در کنار تحريم گسترده مردم در سراسر کشور برخلاف فرافکنی و دروغ پردازی های رسانه ميلی و اقتدارگرايان برای اولين بار ۸ تن از مراجع تقليد که از بعد از کودتای انتخاباتی در سال ۸۸ مواضع روشن و نيمه روشنی به رهبری آيت الله خامنه ای و نحوه اداره کشور توسط نظامیان داشته اند حاضر نشدند در نمايش انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی شرکت کنند. 

به گزارش منابع خبری روز جمعه دوازدهم اسفند ماه و همزمان با انتخابات نيز، منابع خبری گزارش داده اند که همگام با جنبش اصلاحات و قاطبه فعالان سياسی و مدنی، گروهی از مراجع عظام تقليد نيز، از شرکت در انتخابات فرمايشی مجلس نهم خودداری کرده اند.

اين منابع خبری از رای ندادن مراجع مستقل چون آيات عظام حسين وحيد خراسانی، سيد موسی شبيری زنجانی، سيدعبدالکريم موسوی اردبيلی، شيخ يوسف صانعی، سيد محمد صادق روحانی، سيد صادق شيرازی، سيد علی محمد دستغيب شيرازی و شيخ اسدالله بيات زنجانی، گزارش کرده اند.همچنین بیت مرحوم آیت الله منتظری نیز انتخابات دیروز را تحریم کردند.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته