-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۶, چهارشنبه

Posts from Khodnevis for 09/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



دموکراسی، مقدم بر سکولاریزم و فدرالیزم است

این روز‌ها کلمات سکولاريسم و فدرالیزم بسیار شنیده می‌شود و محل بحث‌های فراوانی شده است و حتا کسانی‌ نیز آنها را به عنوان جایگزین جمهوری اسلامی و نوع نظام آینده ایران مي‌دانند ومي‌خوانند.

اما آنچه که از این رهگذر به دست فراموشی سپرده شده و می‌شود، این است که کسی‌ توجهی‌ به ظرف اصلی‌ برای قرار دادن این عناصر در آن نمی‌کند.

کسی‌ از خود نمی‌پرسد نظام سکولار یا فدرال در کجا و به چه طریق و با چه ابزاری قرارخواهد گرفت؟

روشن است که این ظرف چیزی نیست جزدموکراسی.

دموکراسی مقدم بر هر نوع  مکتب سیاسی می‌باشد. بدون وجود دموکراسی هیچ اندیشه و عقیده‌ای‌، آزاد نخواهد بود و مجال حرکت نخواهد داشت.

دوست گرانقدر آقای عبدالستار دوشوکی مثال خوبی‌ آورده‌اند که «در مثلا عراق ما نظامی سکولار داشتیم اما دموکراسی وجود نداشت اما می‌بینیم که نظام‌های دمکراتیک در بطن خود سکولار هم هستند».

در مورد فدرالیزم نیز چنین است به طور مثال ما در کشوری مانند یوگسلاوی فدرالیزم داشتیم اما هرگز دموکراسی وجود نداشت و دیدیم که در نهایت این نوع نظام بدون دموکراسی، به چه سرنوشت فاجعه باری منجر گردید، اما بر عکس در فرانسه کشوری که نژاد‌های مختلفی‌ زندگی‌ میکنند بدون فدرالیزم و تنها با تکیه بر دموکراسی حقوق همه آحاد مردم رعایت می‌شود .

بنابر این فدرالیزم یا سکولاریزم و یا هر واژه سیاسی دیگر نمی‌تواند به تنهایی‌ ضامن سعادت ملتی باشد و این تنها ،دموکراسی ست که میتواند تضمین کننده حقوق یکسان برای همه آحاد يک کشورباشد.

دموکراسی ماند آبی‌ می‌باشد که انواع مواد واملاح لازم برای رشد و باروری یک گیاه را دارا هست، حال بر چه اساسی‌ ما باید در پی‌ تبخیر آب باشیم تا به مواد موجود در آن به شکل بلور و جامد دست یابیم قابل پاسخ نيست چرا که هر يک از عناصرموجود در آن تنها بشکل محلول قابل استفاده مي‌باشند؟

تعاریف سیاسی‌ نظیر سکولاریزم و فدرالیزم زمانی‌ میتوانند منشأ تاثیر مثبت بر یک جامعه گردند  که به شکلي در بطن دموکراسی عرضه شوند و جدا کردن آنها از مفهوم دموکراسی و عرضه آن به شکل مجزا و جامد ، هیچ دردی از جامعه را درمان نخواهد کردد.

 تعریف و عرضه سکولاریزم و فدرالیزم به شکل انتزاعی و جدا از دموکراسی همانقدر فاجعه بار است که شکافتن یک اتم.

برای دستیابی به دموکراسی نمیتوان از یک روش سیاسی‌ خاصی‌ بهره برد  زیرا هر روش سیاسی‌، برای مدت معینی‌ اعتبار دارد و با دگرگونی لحظه به لحظه معادلات سیاسی  و اجتماعی وحتي اقتصادي، روش‌های سیاسی نیازمند تغییراتی در  قوانین و مقررات خود، بعد از مدت  زمان معيني هستند، لذا آنچه که باید ثابت باشد و محور این تغییرات واقع شود دموکراسی است و آنچه که تغییر می‌کند، روش‌های اداره کشور و جامعه می‌باشد.

بنابر این، روش‌ها و مکتب‌های سیاسی که خود مي‌بایست با گذشت زمان، خود را تغییر دهند و با گذشت زمان دچار تغییر می‌شوند، نمی‌توانند ایجاد کننده نیازی پایدار و عنصری ثابت همچون دموکراسی باشند، اما بر عکس  برای رسیدن به نوع خاصی‌ از شکل سیاسی  دولتی برای مدتی معین، می‌شود از دموکراسی بهره جست به شکلی‌ که با احساس نیاز به تغییر نوع تسلط سیاسی‌ و تصدی اجتماعی دولت، با توسل به محوری ثابت به نام دموکراسی، بدون ایجاد بحران و چالش در جامعه اقدام به تغییر و بهبود امور نمود.

با توجه به این شرایط جدال بر سرنوع حکومت آینده و ارائه عناصری نظیر سکولاریزم و فدرالیزم به عنوان جانشین جمهوری اسلامی حاکم بر ایران، نگاهی‌ انتزاعی تلقی می‌شود و در واقع تجزیه دموکراسی و ارائه اجزایي از آن به عنوان اصل دموکراسي ويا راهی‌ برای رسيدن به دموکراسی می‌باشد.

دموکراسی را مثله و هر تکه از آن را به جای دمکراسی عرضه می‌کنند.

واژگانی را که اورپايیان، ۲۰۰ سال پیش با حل آن در دموکراسی، از جرگه  جدال‌هاي سیاسی‌ کنار گذاشته‌اند، اینک ما در صدد باز یافت جامد و بلور آنها هستیم، غافل از اینکه آن عناصر هرگز نمی‌توانند جدای از بافت نگهدارنده یعنی‌ دموکراسی کار آئی داشته باشند. 

دموکراسی یک کلّ است که همه مفاهیم و تعاریف سیاسی‌ باید در بطن آن تعریف شوند و کشیدن هر یک از تعاریف از بطن دمکراسی و تعریف مجزای آن به عنوان راهی‌ برای رسیدن به دموکراسی اشتباهی است که عده ای‌ عمدا و عدهای‌ نا آگاهانه مرتکب آن می‌شوند.

تعیین نوع اداره سیاسی‌ کشور، درمرحله‌ای‌ بعد از دموکراسی قرار می‌گیرد. چگونه می‌شود بدون گام اول گام دوم را برداشت؟ این چیزی است که تنها از مدعیان سکولار دموکرات کنونی ایران بر می‌آید!

جدال این عده برای قالب کردن سکولاریزم و یا فدرالیزم به عنوان «خود دموکراسی» و یا راهی‌ برای رسیدن به دموکراسی و تلاش برای جذب سیاهی لشکر در این رستا، شبیه آن است که: قطار‌هایی‌ به صف ایستاده  و بر سر سوار کردن مسافر و حرکت سریع‌تر از دیگران در حال رقابت با همدیگر باشند ،بدون آنکه اصلا راه آهنی وجود داشته باشد.

صاحبان این قطارها، نگاهی‌ به پیش پای خود نمیکنند و آنگاه در افق‌های دور ،مقصد را می‌بینند و تصور میکنند هر کس مسافر بیشتری داشته باشد و زود تر حرکت کند، به مقصد خواهد رسید حتی اگر راهی‌ برای حرکت وجود نداشته باشد .

این راه که لازمه حرکت قطار‌ها می‌باشد همان دموکراسی است و بدون وجود آن هیچ قطاری امکان حرکت نخواهد یافت.

 

 

-------------

مطالب بلاگستان و کلیه مطالب رسیده از اعضا، معرف دیدگاه شخصی نویسندگان است نه سایت خودنویس.


 


جلسه‌ای که برای هم‌فکری در باره «کنگره ملی» برگزار نمی‌شود

به دنبال دیدارهای انجام گرفته میان فعالان سیاسی در لندن، و همچنین سفر چند هفته‌ای مجتبی واحدی به اروپا برای دیدار با فعالان سیاسی گروه‌های مختلف که از گوشه و کنار خبر می‌رسد که قرار است جلسه‌ای غیر رسمی برای بررسی نحوه تشکیل «کنگره ملی» در واشینگتن برگزار شود.

یک منبع  ساکن اروپا به خودنویس گفت که قرار است تعدادی از شرکت کنندگان در کنفرانس لندن  در این جلسه حاضر باشند. محسن سازگارا و مجتبی واحدی از جمله شرکت کنندگان در این جلسه بوده‌اند.

روز گذشته نیک آهنگ کوثر از محسن سازگارا در باره شرکت‌اش در چنین جلسه‌ای پرسید، که سازگارا تاکید کرد که از وجود چنین جلسه‌ای بی‌اطلاع است. همچنین مجتبی واحدی که به تازگی از سفر اروپایی‌اش بازگشته نیز از وجود چنین جلسه‌ای اظهار بی‌اطلاعی کرد.

این در حالی است که بنا به گفته چند منبع مورد اعتماد خودنویس، در کنفرانس اخیر «بهار عربی» که اخیرا در واشینگتن دی‌سی برگزار شده بود، یک نماینده پیشین مجلس در باره حضور در جلسه‌ای با حضور این افراد از چند نفر نظر خواسته بود. این نماینده سابق مجلس گفته بود که این جلسه در باره طرح کنگره ملی «غیر علنی» خواهد بود.

یک منبع دیگر به خودنویس گفت که یکی از مسائل مورد نظر که میان برخی این روزها مطرح شده، شبیه‌سازی وضعیت ایران با لیبی است، با این تفاوت مهم که در لیبی، نیروهای خارجی می‌دانستند که طرف‌شان کیست، اما در مورد ایران به خاطر چندپاره بودن اوپوزیسیون، غرب عملا نمی‌داند چه گروهی می‌تواند طرف مشورت قرار گیرد و حتی اداره امور را می‌توان بعد از هر تحول بزرگی به آن گروه سپرد.

----

 


 


جمهوری اسلامی همان حکومتی است که شایستگی‌اش را داریم!

 

شنبه هفته پیش دربرنامه تفسیر خبر هوشنگ امیراحمدی صحبتی کرد که به نظرمن باید با‌آب طلا نوشت. وی گفت: «دولت‌ها ازدرون ملتها بیرون می‌آیند.» این حرف کاملا درست است. اگر چه با بسیاری از نظرات وی مخالف هستم ولی این یکی را حقیقتا می‌پسندم.

 

جمهوری اسلامی همان حکومتی است که پدران ما با ۹۸٪ به آن رای داده‌اند. خود ما هم پس از ۸ سال تحمل جنگ و دوران طلایی امام راحل و سردار چاپندگی بازدریک جمعیت ۲۰ میلیون نفری رفتیم به خاتمی رای دادیم (البته بنده رای ندادم و همیشه مخالف این رژیم بوده‌ام. آنها که رای دادند را می‌گویم) خاتمی ۸ سال روی کار بود و عمر رژیم را ۸ سال زیاد کرد. بازهم عده زیادی رفتند به موسوی وکروبی رای دادند و رای‌شان هم دزدیده شد تا بازهم حکومت برجا بماند.

 

با عرض معذرت از دوستان ما خیلی «بی جا» می‌کنیم که می‌گوییم رژیم جمهوری اسلامی رژیم بدی است. بسیار هم رژیم خوبی است. از سر ما هم زیاد است برای ملتی که دلار ۷ تومان درجیب‌اش بود وبا شکم سیر درسال ۵۷ درخیابان‌ها مرگ برشاه فریاد می‌زد همین حکومت بهترین است که حالا دلار ۱۳۰۰ تومانی به جلویش پرت کند وصدای‌اش هم درنیاید وگرنه سروکارش با اوین و کهریزک و شیشه نوشابه است. نگویید پدران و مادران ما مقصر بودند. ما از ابتدا همین بودیم بعد از این هم همین خواهیم بود. نوه‌ها و نتیجه‌های ما هم بهتر از این نخواهند بود. این رژیم همان است که لیاقت‌اش را داریم. ما برای اینکه لیاقت رژیم بهتری را داشته باشیم باید فرهنگ و تمدن و مدرنیته داشته باشیم که هیچ کدامش را نداریم. فرهنگ وتمدن‌مان که در ۲۵ قرن پیش کنار مقبره کوروش همچنان خاک می‌خورد و مدرنیته‌مان هم فقط تولیدات کشورهای غربی مانند همین اینترنت و موبایل و کامپیوتر است که فقط خوب بلدیم مصرفشان کنیم.

 

نگویید ملت لیاقت بیشتر از این ها دارد. به حرف روشن‌فکران و به قول نیک آهنگ کوثر «فرهیختگان» جامعه گوش ندهید. اینها اگر چیزی می‌دانستند زیر درخت سیب پشت سر «آقا» درنوفل لوشاتو نماز نمی‌خواندند. بعد هم با بیرق سبز به دنبال موسوی و کروبی به دنبال دوران طلایی امام راحل نمی‌گشتند. روشن‌فکران و فرهیختگان مامقابل کامپیوتر ها و دوربین‌ها و با صدور بیانیه‌های رنگارنگ فقط ملت ایران را خوب «جعل» کرده‌اند ودرزرورق به دنیا معرفی نموده‌اند. ملتی که ساعت ۴ صبح می‌رود جان دادن یک انسان را تماشا می‌کند وبرای جسد بی‌جان بالای دار کف می‌زند وسوت می‌کشد همین آخوندهای مفت‌خور قدرت طلب بهترین حکومت برایش هستند. سردبیر گفته است کوتاه بنوییسم. ماهم همین جا تمامش می‌کنیم و می‌گوییم تا ملت ایران این است که ما می‌بینیم جمهوری اسلامی بهترین حکومت برای ملت ایران است. 

 

-------------

مطالب بلاگستان و کلیه مطالب رسیده از اعضا، معرف دیدگاه شخصی نویسندگان است نه سایت خودنویس.

 


 


احمدی نژاد: ۲۰ بار به بشار اسد گفتم مردم را نکش

رجب طیب اردوغان در بازگشت از سفر نیویورک، به پرسش‌های خبرنگاران در هواپیما پاسخ داده و گفته است احمدی‌نژاد نیز در زمینه سوریه از رفتارهای بشار اسد انتقاد کرده است.

به گزارش آینده اردوغان در این جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران با اشاره به گفتگوی مستقیم خود با احمدی‌نژاد درباره سوریه گفته است: «به آنها گفتم که سوریه از رفتارها و مواضع شما جسارت می‌گیرد. احمدی‌نژاد هم گفت: بیش از بیست بار به اسد تذکر دادم که گرفتن سلاح مقابل مردم، کار درستی نیست و چون اسد توقع نداشت، این حرف‌ها را از من بشنود، برای همین هم خیلی ناراحت شد.»

چندی قبل نیز روزنامه حریت چاپ ترکیه از قول رجب طیب اردوغاننوشت: «نمی‌توان گفت که با ایران تنش داشته‌ایم اما به ایرانیان هشدار داده‌ایم که با تشویق شما دولت بشار اسد وقیح‌تر می‌شود.»

براساس گزارش روزنامه حریت آقای اردوغان تاکید کرده که در رابطه با حوادث سوریه با رییس‌جمهور ایران بحث و تبادل نظر کرده‌ و پس از آن، احمدی‌نژاد نماینده‌ای را به ترکیه فرستاده و آقای اردوغان با او نیز گفتگو کرده است.

اردوغان که در ماه‌های اخیر دیپلماسی فعالی را در پیش گرفته است مدتی قبل نیز در گفتگو  با بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه، در دمشق خواستار توقف سرکوب خشونت‌ها علیه غیرنظامیان سوریه شده بود و هشدار داده بود که صبر ترکیه از خشونت‌های جاری در سوریه به سر آمده است.

براساس گزارش سازمان ملل از زمان شروع اعتراض‌ها در سوریه تاکنون بیش از دوهزار و ۶۰۰ نفر از معترضان سوری کشته شده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران از حامیان اصلی رژیم اسد است و تاکنون کشتار مردم معترض به حکومت اسد را محکوم نکرده است.

گفتنی است محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه اخیر خود با روزنامه واشنگتن پست گفت که دیدگاه واقعی مردم سوریه نسبت به بشار اسد زمانی مشخص خواهد شد که انتخابات واقعی در این کشور برگزار شود.


 


وقتی که جنگ شیرین بود
 


برای کوهیار گودرزی
 


پس از بنزین، مراجع تقلید هم سهمیه بندی شدند

 

بر اساس این تقسیم بندی این وب سایت که زیر نظر مستقیم دولت اداره می شود، برای مناطق شمال ایران، آیت الله جوادی آملی، برای منطقه جنوب آیت الله حائری شیرازی، برای شرق آیت الله سیستانی، برای غرب، آیت الله‌نوری همدانی و برای منطقه مرکزی آیت الله مصباح یزدی را معرفی کرده است!

 

 

 

 

 

از نکات جالب این لیست، نبود بعضی از مراجع نزدیک به حکومت اما منتقد دولت از جمله مکارم شیرازی در این فهرست است و قاعدتا از مراجع منتقد حکومت مانند صانعی و موسوی اردبیلی نیز خبری نیست. همچنین قرار دادن سیستانی، ساکن در عراق برای قسمت شرق کشور از نکات قابل توجه است. مرجع تقلید شدن مصباح یزدی لیدر اصلی دولت احمدی‌نژاد و جبهه جدید التاسیس پایداری هم نکته چشمگیر دیگری است. اقدامی که وب سایت محافظه کار «تعامل نیوز» از آن به عنوان «بدعت» نام می‌برد.

 

تعامل نیوز درباره این سهمیه بندی می‌نویسد «اینکه مقلدان مراجع تقلیدشان را بر اساس مسائلی مانند نژاد و منطقه جغرافیایی و طیف فکری انتخاب می‌کنند، چیز تازه ای نیست. مرحوم آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی به عنوان مثال مرجع تقلید ترک زبانان بیشتر به شمار می‌رفت یا آیت الله العظمی مکارم شیرازی، به طور سنتی مرجع تقلید شیرازی‌ها و همسایگان‌شان محسوب می‌شود ... این تقسیم بندی منطقه‌ای کاملا بی ربط از حاکمیت در اعصار و قرون مختلف ادامه داشته است. کسی از حکومت درصدد برنیامد تا مردم نجف آباد را از تقلید از مرحوم آیت الله العظمی منتظری باز بدارد یا تقلید از آیت الله العظمی سیستانی، برای مردم ایران، مشکلی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد نکرده و نمی کند.»

 

وب‌سایت پیوند‌ها در واقع صفحه فیلترینگ رسمی دولت ایران است که در هنگام بازدید از وب سایت های فیلتر شده به نمایش در می‌آید. بر اساس آمار وب سایت آلکسا، صفحه فیلترینگ پس از گوگل، یاهو، بلاگفا و میهن بلاگ، پنجمین وب سایت پر بازدید ایران است.


 


فرمانده پدافند غیر عامل: با وبلاگ، شبکه اجتماعی بسیج درست می‌کنیم!

به گزارش آفتاب، سردار غلامرضا جلالی در سخنانی از شبکه‌های اجتماعی به عنوان چاقوی دو لبه نام برد و گفت: «شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانند تهدید باشند و هم فرصت، نگاه "تهدید‌محور‌" به این دلیل خوب است که ما می‌توانیم مراقب باشیم ضربه‌ای از آن ناحیه به ما نخورد و نگاه "فرصت‌محور" این موقعیت را ایجاد می‌کند که می‌توانیم از آن فرصت‌ها استفاده کنیم.»

وی ادامه داد: «درباره تجربیات نه چندان موفقیت‌آمیز پیشین در ساخت شبکه‌های اجتماعی فراگیر و موفق در ایران باید بگویم که اگر جایی زمین خوردیم به این معنا نیست که از کل کار دست بکشیم‌. در حال حاضر طرحی برای شبکه‌های اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین آماده کرده‌ایم با نام ده میلیون بسیجی‌، ده میلیون وبلاگ که در واقع توسعه شبکه‌های اجتماعی در این زمینه را دنبال می‌کند.»

این سردار سپاه در ادامه گفت: «امیدوارم شبکه‌های اجتماعی بسیجی بتوانند در حوادث داخلی و خارجی تأثیرگذار باشند. ما حتی می‌توانیم در مسائلی مثل بحرین و یمن و مسائل منطقه‌ای از ظرفیت فیس‌بوک و توییتر برای تأثیرگذاری استفاده کنیم‌.»

 

خودنویس: اینکه سردار جلالی فرمانده سازمانی که بودجه هنگفتی در مورد آنچه حکومت ایران «جنگ نرم» می‌داند، در اختیار دارد، اطلاعی از مسائل فنی مقوله اینترنت نداشته باشد البته چندان دور از ذهن نیست. اما اینکه چطور مشاوران و پیمانکاران این سازمان توانسته‌اند «وبلاگ» را به جای «شبکه اجتماعی» به خورد این سازمان عریض و طویل بدهند جای سوال دارد.

به نظر می رسد فرمانده سپاهی مورد نظر نه از وبلاگ و کارکردش اطلاع کافی ندارد و نه شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و گوگل پلاس را می‌شناسد. البته ثبت و راه اندازی ده میلیون عنوان وبلاگ بدون خواننده هم می‌تواند از افتخارات آتی این سازمان در مصرف بودجه های بیت‌المال باشد.


 


نرگس محمدی به یازده سال حبس محکوم شد

به نوشته جرس خانم محمدی به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی (اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور) به تحمل  پنج سال حبس تعزیری، به استناد ماده ۴۹۹ (عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر) به تحمل پنج سال حبس تعزیری و به استناد ماده ۵۰۰ (در خصوص فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران) به تحمل یک سال حبس تعزیری و در مجموع به تحمل 11 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

جرس اضافه کرده که در حکم وی مواردی چون تلاش وی برای تشکیل شورای ملی صلح، تأسیس کمیته انتخابات آزاد سالم منصفانه، تشکیل کمپین اعدام بس کودکان، صدور اطلاعیه‌ها و گزارشات کانون در مورد نقض حقوق بشر، همکاری وی با شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل، ملاقات با زندانیان سیاسی، اهداء جایزه آیت‌الله منتظری و ملاقات با مهدی کروبی همگی در راستای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است.

نرگس محمدی، اردیبهشت سال ۱۳۸۹، نیز به اتهام عضویت در کانون، به شعبه ۴ دادگاه انقلاب احضار و پس از چند جلسه دفاع برای وی قرار ۵۰ میلیون تومانی صادر شد اما تنها چند روز بعد، توسط مأموران امنیتی، شبانه و در منزل خود بازداشت شد. وی پس از آزادی موقت نیز دچار حمله‌ی عصبی گردید و در بیمارستان بستری شد.

تقی رحمانی، از فعالان سیاسی و همسر خانم نرگس محمدی در مورد بیماری خانم محمدی گفت که وی یک هفته پس از بازداشت دچار بیهوشی ناگهانی می‌شود اما مسئولان زندان او را آزاد نمی‌کنند و بازجویی از را در همان شرایط ادامه می‌دهند.

تقی رحمانی، فعال سیاسی و از مشاوران مهدی کروبی در زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز بارها طی دو سال اخیر و در مجموع بیش از ۱۵ بار در زمان جمهوری اسلامی به زندان رفته است.


 


رویانیان، احتمالا از مدیر عاملی پرسپولیس استعفا می‌دهد

پس از یک‌هفته از انتصاب مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس، خبرهایی مبنی بر استعفای رویانیان شنیده می‌شود.

به گزارش انتخاب پس از آنکه سردار محمد رویانیان که گفته می‌شود خواهرزاده علی اکبر ناطق نوری نیز است، یک‌شبه و بدون هیچ سابقه ورزشی به مدیر عاملی باشگاه پرطرفدار پرسپولیس منصوب شد اینک و در کمتر از ده روز، وی در حال بررسی استعفای خود است.

انتخاب، خبر استعفای محمد رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس را به نقل از یکی از نزدیکان علی پروین، عضو هیئت مدیره پرسپولیس، منتشر کرده و نوشته است که آقای رویانیان در حال قطعی کردن استعفای خود است.

این‌وب‌سایت اضافه کرده که رویانیان هم‌اکنون در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تشکیل جلسه داده و پیرامون این موضوع در حال مشورت‌خواهی است.

همچنین تصمیم رویانیان برای استعفا از سمت جدیدش در حالی رسانه‌ای شده است که وی شب گذشته در برنامه ۹۰ تاکید کرد از سمت خود استعفا نمی‌دهد مگر اینکه در اجرای برنامه‌هایش در باشگاه پرسپولیس ناموفق باشد.

پس از باخت تیم پرسپولیس به حریف دیرینه‌اش، استقلال در دربی پایتخت، حبیب کاشانی، از نزدیکان احمدی‌نژاد از مدیر عاملی پرسپولیس برکنار و بجای وی محمد رویانیان، رییس سابق راهنمایی رانندگی و رئیس فعلی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، منصوب شد.

کارشناسان فوتبال با انتقاد از انتصاب رویانیان به سمت مدیر عاملی پرسپولیس و این نکته که وی هیج سابقه و تخصصی در ورزش و فوتبال ندارد معتقد هستند ورود سرداران سپاه و نظامی‌ها و دیگر افراد غیر ورزشی به حوزه فوتبال، موجب رکود این رشته پرطرفدار ورزشی در ایران شده است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته