-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۳۱, پنجشنبه

Latest News from Emrooz for 09/21/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تاکنون ۱۲۱ مورد ابتلای ثابت شده به بیماری وبا گزارش شده که دو مورد آنها فوت شده‌اند.

به گزارش خبرنگارایلنا، "احمد رضا فرسار"، معاون امور بهداشتی دانشگاه با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: «این آمار مربوط به محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که شامل بخشی از تهران و شهرستان‌هاست.»

شرقی‌ترین نقطه تا غربی‌ترین نقطه کشور که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد، ۱۷۰ کیلومتر مربع مساحت را شامل می‌شود. همچنین بیش از ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت نظر این دانشگاه قرار دارند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مسئله وبا در شرایط فعلی مدیریت شده‌است اما تا زمانی‌که درجه حرارت محیط به کمتر از ۱۷درجه برسد باید تمام جوانب بهداشتی رعایت شود و همچنان در زمینه پیشگیری از شیوع وبا اطلاع‌رسانی کرد.

وی تاکید کرد: «تا زمانی‌که دمای هوا به ۱۷ درجه برسد باید مصرف سبزی‌ و سالاد خارج از خانه‌ها همچنان ممنوع باشد و برای مصرف سبزی در خانه علاوه بر رعایت مراحل شستشوی پیشین،‌ سبزیجات و مواد خام با پرکلرین ضد عفونی شود.»

فرسار تاکید کرد: «پر کلرین در تمام داروخانه‌ها در دسترس است، در صورتی‌که وجود نداشته باشد وایتکس رقیق‌شده نیز می‌تواند نقش پرکلرین در ضد عفونی کردن را ایفا کند. »

فرسار در نشست خبری با خبرنگاران نیز در زمینه ممنوعیت آبیاری مزارع کشاورزی و زمین‌های کشت صیفی در جنوب شهر تهران گفت: «استانداری ها و فرمانداری ها رد این زمینه فعال شده‌اند و از آبیاری زمین‌ها با فاضلاب جلوگیری می‌کنند همچنین تلاش‌هایی شده تا فاضلاب از دسترسی کشاورزان خارج شود.»

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ممنوعیت ارائه سالاد و سبزی خام در رستوران‌ها تاکید کرد و گفت: «نیروهای دانشگاه بازدیدهای مرتبی از رستوران ها و مراکز اغذیه‌فروشی دارند اما به دلیل کمبود نیرو و گستردگی این‌گونه مراکز، مردم در صورت مشاهده فروش سبزی و سالاد در اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران ها، این موضوع را به شماره تلفن ۰۹۶۷۸ اطلاع دهند و مطمئن باشند که به سرعت این مووضع بررسی می‌شود.»

فرسار تاکید کرد که «رستوران‌ها و ساندویچی‌ها در شرایط فعلی حتی اجازه تزئین غذا با سبزی خام مانند جعفری را هم ندارند و این کار خلاف قانون است.»

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: «در زمینه کنترل بیماری‌های واگیر به‌ویژه بیماری‌های واگیر منتقله از راه دهان و خوراک، مهم‌ترین عامل آموزش و پیشگیری است.»


 


دوآمریکایی زندانی در تهران پس از دو سال با پرداخت یک میلیون دلار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری های کشور، مسعود شفیعی وکیل این دو همراه سفیرسوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا است و یک مقام عمانی برای تحویل گرفتن آنها به زندان اوین رفته اند. جاش فتال و شین بائر در دادگاه انقلاب به جرم جاسوسی و ورود غیر قانونی به ایران به هشت سال زندان محکوم شده بودند.

قوه قضائیه ایران در اطلاعیه ای گفته است که این دو نفر تا صدور رای قطعی به قرار وثیقه آزاد شده اند.


 


یکی از نمایندگان مجلس هم به مدیرعاملی سردار رویانیان در باشگاه پرسپولیس اعتراض کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در مجلس در تذکری شفاهی در پایان صحن علنی امروز مجلس نسبت به انتصاب سردار رویانیان به مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس انتقاد کرد و گفت: «جوانان از ما می‌پرسند واقعاً ما یک ورزشکار نداشتیم که یک سردار را از ستاد مدیریت سوخت آورده‌اید کرده‌اید مدیرعامل پرسپولیس؟»


 


نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا نظریه‌ای بین صاحب نظران سیاسی مطرح شده است، مبنی بر اینکه کشور ما با توجه به اینکه از نعمت ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب برخوردار است نیازی به وجود رییس جمهور در کشور نیست.

حمیدرضا کاتوزیان در گفت‌وگو با ایلنا، اظهار داشت: کشور می‌تواند به عنوان عالیترین مقام اجرایی نخست وزیر داشته باشد که توسط مجلس انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه این نظریه قابل تامل است، اذعان داشت: این نظریه از این رو قابل تامل و توجه است که پاسخگویی قوه مجریه را در قبال نمایندگان ملت افزایش می‌دهد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون نیز در بسیاری محافل این موضوع طرح شده و در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت نظارتی نمایندگان مردم را باید افزایش داد، تصریح کرد: اگر قدرت نظارتی نمایندگان مردم افزایش پیدا کند، قطعا آثار مثبتی در کشور خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این نظریه بین نمایندگان مجلس نیز مطرح است، تصریح کرد: نظریه جایگزینی نخست وزیر به جای رییس جمهور اکنون بین بعضی از نمایندگان مجلس که وجهه سیاسی بیشتری دارند مطرح و مورد بررسی و صحبت است.


 


نماینده سابق تهران بر لزوم نگاهی همه جانبه به هر دو سوی جریان فتنه تاکیدکرد و گفت: برای آنکه سویه​های جناحی پررنگ نشود، باید شاهد حضور قوه قضاییه مقتدر باشیم.

عماد افروغ جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفت​وگو با خبرآنلاین، در پاسخ به سوالی که به تجارت سیاسی برخی افراد در قبل فتنه ۸۸ اشاره داشت، گفت: من کاری به جریانات سیاسی ندارم که به نفع یک جریان، جریان دیگری را بکوبم. اما آنچه که قبل، حین و بعد از انتخابات ۸۸ گذشت، آسیب جدی​ای به اصالت نظام جمهوری اسلامی و نحوه مواجهه با مقامات مرتبط با نظام با افراد مختلف زد.

وی با بیان اینکه باید «میزان خطای افراد» و «نحوه مواجهه با این خطاها» را با دقت بررسی کرد، افزود: اگر خطایی ۱۰ درصد است، با آن برخورد ۱۰۰ درصدی نکنیم و به جای برخورد مستدل و قانونی با روش​های قضایی شاهد انتقام گیری جریان​های سیاسی نباشیم.

افروغ با تاکید بر اینکه حساسیت افراد به نظام نباید متعصبانه باشد به گونه​ای که اگر خطایی از ما سر زد آن را حسن بدانیم و اگرحسنی از سوی رقیب دیدیم، ان را خطا بخوانیم، ادامه داد: من همواره بیش از آنکه دغدغه رجال سیاسی را داشته باشم، دغدغه حقیقی افراد و اعتبار نظام را داشته​ام. اما عده​ای به این مباحث کلی کمتر توجه کردند و کمتر نگران سست کردن مبانی نظام بوده​اند. آنها به دنبال تجارت سیاسی بوده و یکسویه و یک طرفه به میدان رفته و مساله را دنبال کرده​اند. کما اینکه متاسفانه هنوز هم این مسائل از سوی مجاری قضایی پیگیری نمی​شود.

به گفته این استاد دانشگاه، برخی به جای خاموش کردن آتش فتنه، به انحای مختلف آن را زیاد کرده​اند. این در حالی است که می​توانستیم بهتر مدیریت کنیم و شیوه​ای را اتخاذ کنیم که باعث جلب اعتماد عمومی شود تا امروز دیگر چنین دغدغه​ای نداشته باشیم. اگر اینگونه عمل کرده بودیم، یکی از دغدغه​های امروز ما در مورد حفظ و صلابت گفتمان و نظام حل شده بود.

افروغ که می​گفت تا حدودی با سخنان اخیر لاریجانی در خصوص تجارت سیاسی برخی از قبل فتنه موافق است، ادامه داد: عده​ای بیش از اینکه به اعتبار نظام بیاندیشیند به منافع جناحی خود اندیشیده و به فکر انتقام گیری از مواجهات گذشته بودند. متاسفانه برخورد قبیله​ای جناح​های سیاسی ما، X و Y ندارد! «مدیریت واگنی» جناح چپ و راست ندارد و همواره بیش از آنکه منافع ملی و اعتبار نظام مد نظر باشد، منافع سیاسی و انتقام گیری جناحی مطرح بوده است.

نماینده سابق تهران افزود: در مورد ماجراهای قبل، حین و بعد از انتخابات ۸۸، یک طرفه نباید به قاضی رفت، بلکه باید آن را ریشه​یابی کرد. باید بدانیم که جریان «فتنه» که آمیزشی از حق و باطل است، یک جریان یک طرفه و یک سویه نیست و افراد متناسب با قدرتی که در دست دارند، یک طرفش را برجسته می​کنند. وقتی یک سوی این جریان، قدرت رسانه​ای و قدرت رسمی بیشتری داشته باشد آن سوی را پررنگ​تر می​کند. برای آنکه سویه​های جناحی پررنگ نشود، باید شاهد حضور قوه قضاییه مقتدر باشیم.

افروغ در پایان گفت: اگر اینگونه عمل شده بود و با شبهات امنیتی و اقتصادی انتخابات ۸۸ برخورد می​شد، امروز شاهد اختلاس سه هزار میلیاردی نبودیم که بعدها هم به اختلاس​های میلیاردی دیگر و سکوت​های دیگری بیانجامد که هراز چندگاهی جنجال رسانه​ایی ایجاد کند و بعد هم آب از آسیاب بیفتد!


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته