-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 09/26/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/7/3

به گزارش سایت کلمه، مدیر زندان رجایی‌شهر در روزهای کنونی محدودیت‌های بیشتری را بر زندانیان سیاسی این زندان اعمال کرده است.

خانواده زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر می‌گویند که یکی از این محدودیت‌های اعمال شده، کاهش زمان هواخوری زندانیان است.

به گفته این خانواده‌ها، زندانیان سیاسی پیش از این، آزادانه می‌توانستند در طول روز از هواخوری استفاده کنند اما اکنون این زمان به سه ساعت در بعدازظهر کاهش یافته است.

این خانواده‌ها همچنین افزوده‌اند که به دستور رییس این زندان در سالن ملاقات حضوری، دیواری کشیده شده است تا ملاقات‌ها در دو سوی این دیوار انجام شود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این خانواده‌ها، در تمام مدت بیست دقیقه‌ای ملاقات حضوری یک سرباز نیز حضور دارد و به مکالمات دو طرف گوش می‌دهد.

خانواده‌های زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر (گوهردشت)، ملاقات‌های حضوری به شیوه جدید را بد‌تر از ملاقات کابینی توصیف کرده‌اند.

پیش از این نیز گزارشهایی از رفتار تحقیرآمیز ماموران زندان رجایی‌شهر و خشونت‌ کلامی مدیر این زندان، محمد مردانی، منتشر شده بود.

منبع: کلمه

مرتبط:

ضرب و شتم عیسی سحرخیز در زندان رجایی‌شهر

مهدی محمودیان خطاب به خامنه‌ای: در زندان رجایی شهر از لواط و روسپیگری و تجاوز کسب درامد می کنند

همسر مسعود باستانی: سر مسعود را مقابل دیدگان من و مادرش به دیوار کوبیدند

یورش ماموران به بند زندانیان سیاسی گوهردشت و تهدید آن‌ها به قتل


 
 

1390/7/3

موجودی صندوق ذخیره ارزی ایران در سال‌های ۸۷ و ۸۸ بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور «منفی» بوده است.

خبرگزاری مهر، یکشنبه، سوم مهر ماه با انتشار بخشی از گزارش سازمان بازرسی کل کشور نوشت که صندوق ذخیره ارزی در سال‌های ۸۷ و ۸۸ به دلیل عدم نظارت بر بازپرداخت تسهیلات ارائه‌شده از این صندوق پس از کسر تعهدات قطعی، بدهکار شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که طولانی‌بودن زمان بازپرداخت، نرخ سود پایین، معوق‌شدن بخشی از تسهیلات و یا عدم واریز اقساط دریافتی توسط بانک‌های عامل، هیئت امنای حساب ذخیره ارزی و بانک مرکزی منجر به افت میزان بازگشت اصل و سود این تسهیلات شده است.

بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور، میزان برداشت بودجه‌ای دولت از صندوق ذخیره ارزی از ۶. ۹ میلیارد دلار در سال ۸۴ با افزایشی قابل توجه به میزان ۵. ۲۴ میلیارد دلار در سال ۸۸ رسیده است.

در این گزارش همچنین آمده است که سهم برداشت‌های دولت از منابع حساب ذخیره ارزی با در نظر گرفتن تکالیف بودجه‌ای و پرداخت‌های ارزی در سال‌های ۸۶، ۸۷ و ۸۸ به ترتیب ۷۱، ۹۵ و ۹۲ درصد بوده است.

از طرف دیگر، دولت هم‌زمان با برداشت‌های رسمی و غیررسمی از این حساب، تخلفات قانونی از جمله عدم واریز ۱۱ میلیارد دلار مازاد فروش نفت خام به حساب ذخیره ارزی کشور داشته است که در اسفند سال گذشته توسط مجلس به قوه قضائیه فرستاده شد.

میزان ذخیره ارزی ایران از سال ۱۳۸۶ تا پاییز سال گذشته محرمانه مانده بود و کار‌شناسان و چهره‌های سیاسی عدم ارائه اطلاعات دقیق در این زمینه را به دلیل برداشت‌های بی‌رویه دولت از این حساب یا خالی بودن آن عنوان می‌کردند.

در مهر سال گذشته محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی، با استناد به آمارهای منتشر شده از سوی بانک جهانی، میزان ذخایر ارزی ایران را ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد و یک ماه بعد محمود احمدی‌نژاد نیز گفت ذخیره ارزی ما قطعا بیش از این ۱۰۰ میلیارد دلار است.

پیش‌تر سازمان بازرسی گزارش داده بود که تخلفات مالی دولت به برداشت‌های خلاف قانون و بدون مجوز از حساب ذخیره ارزی از سال‌های ۸۵ و ۸۶ آغاز شده‌، اما تا به امروز گزارشی از سوی دولت درباره چگونگی استفاده از این حساب حتی در مجلس علنی نشده است.

این در حالی است که با توجه به احکام ماده یک قانون برنامه چهارم توسعه، هرگونه برداشت از حساب ذخیره ارزی با کسب مجوز از مجلس، باید در بودجه‌های سالانه درج شود، اما موجودی این حساب از سال ۱۳۸۶حتی به مجلس اعلام نشده است.

همچنین طرح تحقیق و تفحص از حساب ذخیره ارزی که ۲۵ خرداد سال ۸۸، در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد به تصویب نرسید.

از طرف دیگر، از گزارش جامع عملکرد این حساب که قرار بود هفته آخر اردیبهشت سال گذشته توسط کمیسیون اقتصادی مجلس ارئه شود، تا امروز خبری نیست.

منبع: مهر و مردمک


 
 

موج جدید بازداشت روزنامه‌نگاران:
1390/7/3

در تازه‌ترین دور دستگیری روزنامه نگاران و سرکوب اهل قلم، امیرعلی علامه زاده روزنامه نگار و خبرنگار خبرگزاری ایلنا و هادی احمدی، خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسنا بازداشت شده‌اند.

امیرعلی علامه زاده از صبح روز شنبه گذشته تا کنون در بازداشت به سر می‌برد. هیچ خبری از محل بازداشت و نهاد امنیتی مسئول این دستگیری در دست نیست. بر اساس گزارش‌ها علامه زاده در سکوت خبری مطلق به محل نامعلومی منتقل شده است.

در همین روز‌ها، هادی احمدی، خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسنا، نیز با وضعیت مشابهی بازداشت شده است.

به گزارش سایت خبری آفتاب، هادی احمدی، هفته گذشته در کرج بازداشت شده است.

براساس این گزارش، این خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسنا، یک روز قبل از بازداشت، برای ارائه توضیحاتی احضار شده بود.

از سوی دیگر گزارش شده مهرداد سرجویی، روزنامه‌نگار حوزه بین الملل که مدتی در روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت فعالیت داشته بیش از دو ماه و نیم است که در سکوت خبری در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد.

به گزارش سایت کلمه، مهرداد سرجویی روزنامه دو ماه و نیم قبل بدون ارائه هیچ دلیل مشخصی در منزلش بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد.

به گزارش این سایت، این روزنامه‌نگار حوزه بین‌الملل بلاتکلیف در این بند به سر می‌برد.

منبع: کلمه، رادیو فردا و آفتاب

 


 
 

1390/7/3

مجید دری، دانشجوی زندانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در پیامی اعلام کرده است: «دانشجو و دانشگاه حرمتی دارد، هیچ گاه سر در برابر کسی خم نمی‌کند و تن به ذلت هیچ عافیت خواهی نمی ‌دهد.»

آقای دری در ادامه با کنایه به برخی «دانشجویان نسل جدید» و با انتقاد از «سازش پذیری» آنها نوشته است: «می‌خواستم بگویم سلام بر دانشگاه، دیدم دانشگاه مشخصه‌های خاص خود را دارد و این محل بیشتر به دبیرستان شبیه است. خواستم بگویم سلام بر دانشجو، دیدم اینان بیشتر به محصل می‌مانند.»

این دانشجوی زندانی همچنین با خطاب قرار دادن برخی از دانشجویان نوشت: «شادم در سال تحصیلی چون چهار سال گذشته کنارتان نیستم و ننگ تحصیل در چنین محیطی را نمی‌خرم. شادم که اخراج شدم و به این تحقیرها تن ندادم.»

دری در ادامه تاکید کرده است: «دانشجو نمی هراسد و به چالش می کشد. جان می دهد و می ایستد، خون می دهد و می ماند، عمر می گذارد و بارور می کند. شما که می دانید دانشجو کیست و دانشگاه کجاست این درخت اگر بخشکد همه ما مسئولیم.»

در پایان این نامه آمده است: «دانشجو! دانشگاه! دلم برایتان تنگ شده و قلبم از دوریتان می تپد. پس اینبار هم با بغضی فرو خورده فریاد می زنم:

سلام بر مجید توکلی! سلام بر مهدیه گلرو! سلام بر ضیا نبوی! سلام بر عبدالله مومنی! سلام بر بهاره هدایت!»

منبع: کلمه

 


 
 

در چهار ماه نخست سال جاری:
1390/7/3

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی می‌گوید که قتل‌های ناشی از سلاح سرد در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عبدالرزاق برزگر، برنامه‌های نیروی انتظامی و عزم قوه قضاییه ایران در برخورد سریع با این پرونده‌ها را دلیل کاهش این نوع قتل‌ها ذکر کرده است.

براساس ماده ۹۱۷ قانون مجازات اسلامی، حتی استفاده از چاقو یا هر نوع اسلحه دیگری در نزاع‌های خیابانی می‌تواند به حبس تغریزی تا دو سال و یا ۷۴ ضربه شلاق منجر ‌شود.

به گفته آقای برزگر، تعداد قتل‌های چهار ماهه امسال که با اسلحه سرد انجام شده، ۳۱۷ مورد بوده است که بیش از دو قتل در روز است.

آقای برزگر درباره علل وقوع این نوع قتل‌ها نیز گفته است که بیشتر این نوع قتل‌ها بدون انگیزه قبلی و به دنبال عصبانیت ناگهانی روی می‌دهد.

بیش از چهل درصد قتل‌ها در ایران بوسیله سلاح سرد انجام می‌شود و بر اساس آمار پزشکی قانونی، این نوع قتل‌ها در سال ۸۹ نسبت به سال ۸۸، ۱۲ درصد رشد داشته است.

منبع: مهر

مرتبط:

اسماعیل احمدی‌مقدم: ماهواره ها و بیگانگان عامل افزایش ناامنی در کشور هستند

داداشی «قوی‌ترین مرد ایران» در نزاع خیابانی به قتل رسید


 
 

1390/7/3

الیاس نادران، نماینده مجلس خواستار پاسخگویی صریح وزیر علوم در رابطه با مدرک تحصیلی محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد شد.

آقای نادران امروز یکشنبه ۳ مهر در صحن علنی مجلس مدارکی را از مدرک تحصیلی مجعول معاون اول محمود احمدی‌نژاد ارائه داد.

وی گفت که محمدرضا رحیمی در سال ۱۳۸۴ از «دانشگاه بی اعتبار باکو» مدرک فوق لیسانس گرفته، اما پیش از آن در سال ۱۳۸۲ از عنوان «دکتر» استفاده کرده و هنگام ریاست بر دیوان محاسبات مجلس هفتم نیز، با عنوان دکتر نامه​هایش را امضا کرده است.

این نماینده تهران، از مدتی پیش استفاده محمدرضا رحیمی از عنوان دکتر را زیر سوال برده بود که در مقابل، با شکایت حقوقی او رو به رو شده و در آذر ماه گذشته در دادگاه حضور یافته بود.

کامران دانشجو، وزیر علوم امروز برای پاسخگویی به دو سوال الیاس نادران دال بر موضع این وزارتخانه نسبت به مدارک دانشگاه باکو و اسامی مسئولین فارغ التحصیل از این دانشگاه به مجلس آمده بود.

الیاس نادران خطاب به وزیر علوم گفت: «دانشگاه باکو آنقدر مساله ساز بود که دولت باکو این دانشگاه را تعطیل کرد. اما برخی مسئولان، حتی نمایندگان مجلس، با ارائه مدرک تحصیلی از این دانشگاه، توانسته​اند در این مناصب قرار بگیرند.»

آقای نادران در ادامه از وزیر علوم خواسته است تا در مورد ادعای معاون اول رئیس جمهور در مورد داشتن مدرک دکترا توضیح بدهد.

وزیر علوم در پاسخ اظهار داشته که «دانشگاهی در مسکو» مدرک فوق لیسانس رحیمی از دانشگاه باکو را معتبر دانسته و «پیش دفاعیه» وی در سال ۲۰۱۰، برای اخذ مدرک دکتری به این دانشگاه ارائه شده که «دانشگاه به آن ایراداتی گرفته است.»

وی در عین حال افزود که وزارت علوم خبر ندارد که پس از آن چه اتفاقی افتاده است.

الیاس نادران در پایان و پس از صحبت‌های کامران دانشجو گفت: نه از ایشان انتظار می​رود که به عنوان یک مقام قضایی اظهار نظر کند و نه ما در مجلس چنین تصمیمی داریم. اما سوال من این است که اگر مدرک رحیمی در دولت تایید شده است، او چطور از آن خبر ندارد؟ بالاخره باید تکلیف مردم با این مسئولان که مدرک مشخصی ندارند، مشخص شود.

منبع: خبرآنلاین و بی‌بی‌سی

پیشینه
تاکید می‌کنم که مدرک دکترای محمدرضا رحیمی تقلبی است

نادران: رحیمی رئیس حلقه فساد خیابان فاطمی است
حمله دوباره نادران به رحیمی: دروغگو صلاحیت مدیریت ندارد

 


 
 

وزیر اطلاعات خبر داد
1390/7/3

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ضمن هشدار داد به کسانی با بی‌بی‌‌سی فارسی همکاری‌ می‌کنند، از احضار تعداد دیگری در رابطه با این پرونده خبر داد.

آقای مصلحی امروز یکشنبه (سوم مهر) اعلام کرد که اطلاعات مهمی از بازداشت‌شدگان مرتبط با بی‌بی‌سی فارسی به دست آمده و وزارت اطلاعات با هر گونه همکاری با بی‌بی‌‌سی فارسی برخورد می‌کند.

او بار دیگر این شبکه خبری را «صحنه‌گردان» حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم و فراگیر‌ترین کانون تجمع انواع گروه‌های «ضدانقلاب» توصیف کرد.

حیدر مصلحی همچنین گفت که ممنوعیت همکاری با بی‌بی‌سی فارسی پیش از این، «بار‌ها و بار‌ها، مستقیم و غیرمستقیم» اعلام شده بود.

وزیر اطلاعات درعین حال هشدار داد که وزارتخانه‌اش هرگونه ارتباط با بی‌بی‌سی فارسی را زیر نظر دارد و در زمان مناسب با افراد مرتبط با این شبکه برخورد خواهد کرد.

ماموران امنیتی ایران، روز ۲۶ شهریور، محسن شهرنازدار، هادی آفریده، کتایون شهابی، ناصر صفاریان، شهرام بازدار و مجتبی میرطهماسب، شش فیلمساز مستندساز را به اتهام همکاری با این تلویزیون بازداشت کردند.

بازداشت این شش فیلمساز یک روز پس از آن روی داد که بی‌بی‌سی فارسی مستندی با نام «خط و نشان رهبری» پخش کرد و در آن به زندگی سیاسی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

پس از رسانه‌ای شدن بازداشت شش مستند ساز، صادق صبا، مدیر تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی همکاری آن‌ها را با این شبکه رد کرده و گفته بود که «از آنجا که ما هیچ همکاری در ایران نداریم، این افراد قربانی فشار آوردن بر بی‌بی‌سی شدند».

با این حال، وزیر اطلاعات، واکنش دست‌اندکاران این تلویزیون را «ناشیانه و شتابزده» ارزیابی کرده و ادعا کرده است که مدیر این شبکه «سعی کرده از یک طرف پیا‌م‌هایی را به ما منتقل کند و از طرف دیگر به همکاران بی‌بی‌سی در داخل کشور دلداری و خط بدهد».

منبع: فارس و مردمک

 


 
 

1390/7/3

محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری می‌گوید که پرونده حمید بقائی، معاون احمدی‌نژاد در امور اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در مرحله تجدید نظر قرار دارد.

آقای منتظری به خبرگزاری فارس گفته است: «پنج قاضی دیوان عدالت بر روی این پرونده رسیدگی ویژه‌ای دارند و طی جلساتی که با آنها داشتیم تاکید کردم رسیدگی و نظارتشان دقیق باشد.»

رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به این پرسش فارس که «چرا در مرحله اول حکم به سرعت نقض شد اما در مرحله تجدیدنظرخواهی به این میزان به طول انجامیده است» گفت: «آقایان در این مرحله از بند "پ" استفاده کردند.»

حمید بقایی در اواخر اردیبهشت ۱۳۹۰ به حکم دیوان عدالت اداری، به علت «تخلفات در سمت ریاست سازمان گردشگری» به مدت چهار سال از هرگونه خدمت دولتی انفصال یافت. پس از مدتی این حکم توسط قضات دیوان نقض اما به دلایل سیاسی مجددا به دادگاه تجدید نظر ارجاع گردید.

وی که از او به عنوان یک عضو «جریان انحرافی» یاد می‌شود، اخیرا هرگونه اتهام مالی به خود را بی پایه و اساس دانسته است.

منبع: جهان‌نیوز و بی‌بی‌سی

 


 
 

1390/7/3

احمد توکلی با انتقاد تند از آزادی دو آمریکایی زندانی در ایران، گرفتن وثیقه از عمان برای آزادی دو شهروند آمریکایی را به «باج‌خواهی» شبیه دانست.

این نماینده اصولگرا و منتقد دولت گفت که به خاطر منافع‌ ملی و مصلحت‌ کشور بهتر بود که قوه قضائیه اعلام می‌کرد آن‌ها را مورد عفو قرار داده است.

احمد توکلی شنبه، دوم مهر ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس همچنین از رفتار محمود احمدی‌نژاد در اعلام خبر آزادی دو شهروند آمریکایی در آستانه سفر به نیویورک به شدت انتقاد کرد.

او گفت که رئیس‌جمهوری ایران حاضر است به قیمت خدشه‌ به عزت و مصلحت کشور، خود را قهرمان اصلی عرصه سیاست خارجی نشان دهد.

احمد توکلی همچنین با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه ایران پس از آزادی دو آمریکایی، یادآوری کرد که دستگاه دیپلماسی در یک سال گذشته از طریق کشورهای واسطه این آزادی مانند ونزوئلا و عمان، اقدام به آزاد کردن زندانی‌های ایرانی نکرده است.

این نماینده منتقد دولت محمود احمدی‌نژاد به وزارت امور خارجه ایران توصیه کرد که به جای چانه‌زنی برای قهرمان‌سازی رئیس‌جمهوری، قدرت خود را صرف آزادی اتباع ایرانی کند.

جاش فتال و شین باوئر، دو شهروند آمریکایی زندانی در اوین که دو سال پیش در مرزهای ایران بازداشت شدند، ۳۰ شهریور ماه پس از تودیع وثیقه یک میلیارد دلاری، تهران را به مقصد مسقط، پایتخت عمان ترک کردند.

بر اساس حکم دادگاه انقلاب تهران، این دو نفر به دلیل «ورود غیرمجاز به خاک جمهوری اسلامی» به سه سال زندان و به اتهام «جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی آمریکا» به پنج سال زندان محکوم شده‌‌اند.

منبع: فارس و مردمک

 


 
 

1390/7/3

علی مطهری، طراح و پیگیر سوال نمایندگان مجلس از رئیس دولت دهم گفت که هنوز ۸۶ نماینده خواستار طرح سوال از احمدی‌نژاد هستند.

این نماینده اصولگرای منتقد دولت شنبه، دوم مهرماه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس همچنین هشدار داد که اگر روش هیئت رئیسه درباره سوال از محمود احمدی‌نژاد ادامه پیدا کند از نمایندگی مجلس استعفا خواهد کرد.

به گفته آقای مطهری، ۱۴ نماینده‌ امضا کننده این طرح با «فشار» هیئت رئیسه امضای خود را پس گرفته‌اند.

او در عین حال، رفتار هیئت رئیسه برای ارجاع ندادن سوال به کمیسیون‌ها را برخلاف آئین‌نامه مجلس دانست.

علی مطهری درحالی همچنان بر سوال از رئیس‌جمهوری ایران پافشاری می‌کند که هفته گذشته، محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس طرح نشدن سوال از رئیس جمهوری را به دلیل حد نصاب نرسیدن امضا‌ها دانست.

طرح سوال از رئیس جمهوری ایران پس از پیگیری دو ساله علی مطهری با ۱۰۰ امضا پنجم تیرماه به هیئت‌ رئیسه مجلس ارائه شد.

تخلفات قانونی دولت، از جمله عدم معرفی وزیر ورزش و جوانان در مهلت قانونی، عدم اجرای قانون تخصیص بودجه به مترو و همچنین عدم اجرای «قانون حجاب و عفاف» توسط دولت، از جمله محورهای سوال از رئیس‌جمهوری بود.

منبع: مردمک و فارس


 
 

1390/7/3

محمود احمدی نژاد در هشتمین سفر خود به آمریکا، طی یک نشست خبری، معترضان حوادث پس از انتخابات دهمین دوزه ریاست جمهوری ایران را عده قلیلی نامید که ساختمان‌ها را تخریب می‌کنند و خودروها را به آتش می‌کشند.

وی در عین حال  ادعا کرد که «متاسفانه ۳۳ نفر در حوادث بعد از انتخابات کشته شدند که بیش از دو سوم آنها از نیروهای انتظامی یا مردم عادی هوادار دولت بودند.»

اگر چه تا کنون آمار متعددی از سوی مقامات دولتی و نظامی ایران در مورد کشته شدگان حوادث پس از انتخابات منتشر شده است اما پیش از این نیز سایت پرچم که گفته می شود متعلق مجتبی هاشمی ثمره، معاون ارشد و یکی از چهره های اصلی دولت احمدی نژاد به شمار می روذ نیز اسامی ۳۳ تن از کشته شدگان را به صورت رسمی مورد تایید قرار داده بود که همان زمان هم در این سایت اعلام شده بود بیش از ۷۰ در صد از این کشته شدگان از «بسیجیان و طرفدارت دولت» محسوب می شوند.

به نظر می رسد احمدی نژاد که به اتفاق هاشمی ثمره برای هشتمین بار به آمریکا سفر کرده بود به آمار اعلام شده از همین سایت اکتفا کرده است و ترجیح داد به جای آنکه همانند صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه تعداد کشته شدگان حوادث دس از انتخابات را تنها یک نفر اعلام کند و یا به جای فرمانده هان نظامی همه ی این جان باختگان را بسیجی معرفی کند، برای نخستین بار یک آمار دقیقی را اشاره کند تا انی ادعا واقعی تر به نظر برسد . به همین دلیل اعلام کرد که ۲۲ نفر از کشته شدگان بسیجی و از طرفداران دولت بوده و بر اساس این آمار تنها ۱۱ نفر از این کشته شدگان به عنوان معترضان محسوب می شوند.

در گزارشی که از سوی سایت پرچم ارائه شده و اینک مورد استناد احمدی نژاد قرار گرفته است به جز محمد حسین فیض و غلام کبیری اسامی کشته شدگانی به چشم می خورد که خانواده های آنان معتقد هستند دولت احمدی نژاد در مورد بسیجی معرفی کردن آنها «دروغ» می گوید.

این خانواده ها می گویند که احمدی نژاد و حکومت ایران نه تنها در طی دو سال هیچ قاتلی را معرفی نکرده اند بلکه با اظهارات دروغین نمک به زخم آنها می پاشد.  آنها معتقد هستند رسانه های بین المللی به جای آنکه چندین بار در طی دو سال پای مصاحبه های دروغ و خلاف واقع احمدی نژاد بنشینند بهتر است صدای خانواده هایی را بشنوند که علی رغم نا امنی در داخل ایران بارها از مراجع قانونی مدد خواسته اند تا آنها را در شناسایی قاتلین یاری کند.

وب‌سایت جرس با برخی از خانواده های کشته شدگان حوادث پس از انتخابات گفتگو کرده که در زیر خلاصه‌ای از آن را می‌خوانید:

پدر احمد نعیم آبادی (از کشته شده‌گان حوادث پس از انتخابات) در پاسخ به این پرسش که اسم فرزندتان در سایت پرچم آمده است و تاکید شده ۷۰ درصد از این بسیجیان طرفدار نظام بوده اند گفته است: احمد من وقتی در روز راهپیمایی از خانه بیرون می رفت پیشانی بند سبز بسته بود، دو تا دستبند سبز به دستش بسته بود و با لباس و کفش سبز هم به خیابان رفت، یعنی کاملا مشخص بود که به طرفداری از آقای موسوی و در  اعتراض به تقلب در انتخابات به خیابان رفته بود و نه به طرفداری از احمدی نژاد، اجازه نمی دهم از نام فرزندم سو استفاده کنند.

مادر سهراب اعرابی، جوانی که در راهپیمایی ۲۵ خرداد کشته شد، در پاسخ به اظهارات احمدی نژاد گفت: این دفعه ی اول  نیست که احمدی نژاد دروغ می گوید. من اصلا حرف ایشان را قبول ندارم، ایشان را اصلا به عنوان رییس جمهور نمی دانم، اگر راست می گویند، صدا و سیمای جمهوری اسلامی بیاید، با من مصاحبه کند، بدون سانسور پخش کند تا من بگویم بچه های ما چه کسانی بودند و چگونه کشته شدند.

پدر میثم عبادی که در حوادث خرداد سال ۸۸  با اصابت گلوله جان باخت می گوید: بچه ی من ۱۶ سال و سه ماه داشت، گلوله به شکمش شلیک کردند. پسر من بسیجی نبود، کارگر خیاط خانه بود.

 نام محرم چگینی هم در لیستی که از سوی سایت های اصولگرا منتشر شده بود آمده است و تاکید شده است که هفتاد درصد از این اسمی از طرفداران دولت و یا بسیجی بوده اند اما برادر محرم چگینی می گوید: برادرم یک شهروند معمولی بود، محرم نه بسیجی بود و نه به هیچ ارگان و جریانی وابستگی سیاسی داشت.

حمید حسین بیک عراقی نام دیگری است که علاوه بر این سایت نزدیک به دلت خبرگزار فارس و کیهان هم طی مصاحبه های اختصاصی او را بسیجی معرف یکرده اند. اما مادر وی گفته است: وقتي خبرگزاري فارس با ما مصاحبه كرد، من فرداي همان روز با خانمي كه مصاحبه را انجام داده بود تماس گرفتم و گفتم بچه من بسيجي نبود، يك جوان معمولي بود، چرا نوشتيد بسيجي، به ايشان هم گفتم، به شما هم مي گويم، ديد من نسبت به بسيجي ها بد نيست اما وقتي پسر من بسيجي نبود چرا بايد خلاف واقعيت را بگویند.

کاوه(سجاد) سبزعلی پور،  که در راهپیمایی سی خردادماه و در درگیری مسجد لولاگر بر اثر اصابت گلوله کشته شد نام دیگری است که در این سایت منتشر شده و خبرگزاری فارس هم مطلبی به نقل از آنان منتشر کرد اما پدر این جوان گفته است، فرزندم نه بسیجی بوده و نه سیاسی، یک هنرجوی ساده بود که رفته بود برای بازیگری قرارداد ببندد اما به چشم هایش شلیک کردند.

رامین رمضانی نام دیگری است که از سوی همین سایت هوادار دولت منتشر شده است اما پدر و مادر این جانباخته پس از انتخابات را تنها به دلیل حضور در بهشت زهرا دستگیر کرده بودند که مادر وی در هماین دقایق نخست آزاد شد اما پدر این جوان بیش از چند ماه در زندان بود و سپس با قید وثیقه آزاد شد.
مادر رامین رمضانی هم  فرزندش را بسیجی نمی داند بلکه او را شهید واقعی می داند که برای حقش رفت و بیگناه کشته شد.

 پدر داود صدری جوان دیگری که در راهپیمایی ۲۵ خرداد با اصابت گلوله کشته شد و خبرگزاری فارس او را بسجی معرفی کرده است نیز پیشتر گفته است: بچه من بسیجی نبود. یک کارگر معمولی بوده، در بنیاد شهید هم به من گفتند که خیلی هم باید افتخار کنید که بچه شما بسجی باشد، گفتم وقتی بسیجی نبود چرا دروغ بگویم ، بچه ام کاره ای در این مملکت نبود،  من به معاون سیاسی استاندار هم گفتم بچه من  خیلی اهل  تظاهرات هم نبود ولی فرض بر این که بود، اما آیا جواب «رای من کو» باید گلوله باشد.

تا این لحظه خانواده ی ۵۳ تن از جان باختگان به صورت رسمی مصاحبه کرده و تایید کرده اند که فرزندان آنها در جریان اعتراضات انتخاباتی سال ۸۸ کشته شدند که در این میان تنها دو نفر به صورت رسمی مصاحبه کرده و گفتند که فرزندان آنها بسیجی بوده اند.

منبع: جرس


 
 

1390/7/3

سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، با واکنش دبیرکل این سازمان روبه‌رو شد و بان کی‌مون لحن و زبان رئیس دولت ایران در این سخنرانی را غیرقابل پذیرش خواند.

دبیرکل سازمان بین‌الملل به رئیس‌ دولت ایران گفته است که اظهارنظر در زمینه انکار یا زیر سوال بردن حوادث تاریخی رنج‌آوری چون هولوکاست و ۱۱ سپتامبر پذیرفتنی نیست.

آقای بان همچنین تاکید کرده که مجمع عمومی سازمان ملل براساس اصل احترام متقابل و تفاهم میان مذهب‌ها و فرهنگ‌ها بنا شده است.

او بار دیگر در نشستی با عنوان «ائتلاف تمدن‌ها» در حاشیه اجلاس مجمع عمومی از ادبیات سیاسی محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده است.

دبیرکل سازمان ملل در این نشست گفته است: «بیایید در مقابل کسانی که می‌کوشند دیگری را شر و شیطان ترسیم کنند، بایستیم.»

محمود احمدی‌نژاد، پنجشنبه، ۳۱ شهریورماه در سخنرانی‌اش در مجمع سالانه سازمان ملل هشدار داد که «قدرت‌های گستاخ» هر کسی را که درباره وقایع هولوکاست و ۱۱ سپتامبر سوال کرده‌اند، تهدید کرده‌اند.

آقای احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود با اشاره به ۱۱ سپتامبر و هولوکاست، گفت: کشورهای سلطه‌گر با استفاده از شبکه استعماری رسانه‌ها در برابر سوال از هولوکاست، سوال‌کننده را مورد هجمه و تهدید قرار می‌دهند و در برابر سوال از ۱۱ سپتامبر تهدید به تحریم و حمله نظامی می‌کنند.

او این بار نیز با تردید در هولوکاست ادعا کرد که کشورهای به گفته او سلطه‌گر، سوال از اساس و تاريخ آن را گناهی نابخشودنی می‌شمارند ولی توهين و تجاوز به حريم تمام مقدسات بشری و الهی را روا می‌دارند.

آقای احمدی‌نژاد همچنین حادثه ۱۱ سپتامبر را «مشکوک» و دولت آمریکا را به «مخفی کردن» اطلاعات درمورد آن متهم کرد و بار دیگر خواستار «تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و محاکمه متهمان اصلی این حادثه شد».

منبع: مردمک و رادیو فردا


 
 

1390/7/3

رییس پلیس امنیت عمومی استان خراسان رضوی گفت دختر جوانی که در زمان دستگیری مهمانان یک پارتی قصد فرار داشت، از طبقه ششم آپارتمانی در مشهد سقوط کرد و کشته شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا این اتفاق پس از آن افتاد که  تیم های ویژه پلیس امنیت عمومی به ساختمانی که در آن مهمانی برگزار شده بود رفتند و محل را مورد بازرسی قرار دادند.

ناصر نجاریان رئیس پلیس امنیت عمومی استان خراسان رضوی، مهمانی مختلط را به یک "مهمانی شیطانی" تشبیه کرد و گفت که در جریان حمله ماموران پلیس، چهار دختر و چهار پسر جوان دستگیر شده اند.

بر اساس گزارش‌ها این دختر که از ناحیه سر به شدت صدمه دیده بود، در دم جان سپرد.

منبع: ایسنا، بی‌بی‌سی و رادیو فردا
 


 
 

1390/7/3

 ایران در گزارش سالانه رقابت پذیری در صنعت سفر و توریسم از میان ۱۳۹ کشور جهان در ردیف ۱۱۴ قرار گرفت. 

این گزارش، که هرسال از سوی مجمع جهانی اقتصادی ارائه می‌شود، در سال ۲۰۱۱ با تمرکز بر موضوع «فراسوی رکود» تهیه شده است. 

در این گزارش، وضعیت توریسم به صورت مقایسه‌ای در کشورهای مختلف منطقه، ازجمله ایران درمقایسه با کشورهای دیگر همسایه چون آذربایجان و ارمنستان، که بیشترین میزان توریست را به این کشور‌ها می‌فرستد، اعلام شده است.

بر این اساس کشور ترکیه با رتبه ۵۰ بالا‌ترین رتبه را در منطقه به دست آورده است و گرجستان در رتبه ۷۳، آذربایجان در رتبه ۸۳ و ارمنستان با یک درجه افزایش در ردیف ۹۰ از میان ۱۳۹ کشورجهان قرار گرفته‌اند.

جدول شاخص رقابت پذیری در صنعت سفر و توریسم بر شاخص‌هایی چون فضای کسب و کار، زیرساخت‌های سفر و توریسم، وضعیت فرهنگی و انسانی و ذخایر طبیعی و زیست محیطی استوار است.

برخی شاخص‌های جانبی نیز در تعیین میزان رقابت پذیر در صنعت سفرو توریسم مد نظر قرار می‌گیرد که شامل مقررات و سیاستگزاری‌ها، قوانین، رعایت اصول زیست محیطی و پایداری منابع طبیعی، امنیت و همچنین بهداشت و سلامت، وضعیت رقابتی قیمت‌ها است.

بر اساس این جدول کشور سوییس در بالا‌ترین ردیف قرار گرفته، سپس آلمان، فرانسه، اتریش، سوئد، امریکا، بریتانیا، اسپانیا، کانادا و سنگاپور به ترتیب در ردیف‌های بعدی جای دارند. 

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی


 
 

1390/7/3

در تعطیلات سه روزه چهارشنبه تا جمعه، ۶۳ فقره تصادف فوتی در جاده‌های کشور، ۹۴ کشته برجای گذاشت. 

رئیس پلیس راه ایران اعلام کرد در این سه روز ۱۸۹ فقره گواهینامه ضبط، ۳۸۵۰ خودرو توقیف و ۴۸ هزار و ۹۱۸ خودرو به دلیل سرعت غیر مجاز اعمال قانون شدند.

محمدرضا مهماندار بیشترین عوامل موثر در شکل گیری تصادفات این سه روز را انحراف به چپ با ۲۳ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۲ درصد و نهایتا عدم توجه به جلو با ۲۳. ۴ درصد اعلام کرد.

هفته گذشته پزشکی قانونی ایران اعلام کرده بود که تصادفات رانندگی در پنج ماه نخست امسال، بیش از ۹ هزار نفر در ایران را به کام مرگ کشانده است. (+)

در پنج سال اخیر بیش از ۱۰۰ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در ایران جان خود را از دست داده‌اند. (+)

جاده‌های ایران با بیش از ۲۳ هزار کشته و ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت مالی در سال، در ردیف اول حوادث مرگبار جاده‌ای جهان قرار دارند. (+)

تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی، مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در ایران به شمار می‌رود. 

منبع: فارس


 
 

1390/7/3

سنگ قبر هادی تجویدی بنیانگذار مکتب مینیاتور تهران و حسین کوهی کرمانی روزنامه نگار کرمانی بر اثر گودبرداری در گورستان ابن بابویه تخریب شد. 

طرح توسعه شبستان بقعه شیخ صدوق در دستور کار مسئولان تولیت آرامگاه این دانشمند شیعه در قبرستان ابن بابویه قرار گرفته و قرار است شبستان این مجموعه از هر طرف به اندازه ۲۰ متر توسعه یابد.

مجتبی تختی‌پور، مسئول آستان شیخ صدوق پیش‌تر گفته بود در طرح اضافه کردن محدوده شبستان، از قبوری که در این محدوده واقع شده‌اند عکس گرفته شده و جانمایی‌‌ همان سنگ قبر‌ها با خطای کمتری در داخل شبستان انجام می‌شود.

مسئولان بقعه شیخ صدوق قول داده بودند در طرح توسعه شبستان این آرامگاه، آسیبی به سنگ قبرهای تاریخی این مجموعه وارد نشود اما سنگ قبرهای هادی و تجویدی و حسین کوهی کرمانی تخریب شده است و مسئولان سازمان میراث فرهنگی همچنان سکوت کرده‌اند.

ابن بابویه نخستین گورستان شهر ری و دومین گورستان تهران است که بسیاری از مشاهیر ایران در آن به خاک سپرده شده‌اند.

از میان این مشاهیر می‌توان به محمدعلی فروغی (ذکاءالملک)، محسن فروغی، علی‌اکبر دهخدا، حسین فاطمی، غلامرضا تختی، میرزاده عشقی، سید اشرف‌الدین گیلانی، اشرف الملوک قاجار (فخرالدوله)، میرزا یحیی دولت‌آبادی، نصرت‌الدوله فیروز، موذن‌زاده فیروز و کشته‌شدگان رویداد ۳۰ تیر اشاره کرد که قدمت برخی از این سنگ قبر‌ها به بیش ۱۰۰ سال می‌رسد.

در سال ۱۳۷۳ نیز وزارت کشور جمهوری اسلامی طی آنچه از آن به‌عنوان حفاظت و نگهداری این گورستان یاد شد در نامه‌ای به سازمان‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری و فرمانداری شهر ری، دستور منع دفن مردگان را در این محدوده صادر کرد و پس از آن، در طرحی با عنوان «احداث باغ مشاهیر»، حدود ۴۰۰ مقبرهٔ خصوصی و خانوادگی (به‌معنای دقیق‌تر همه بجز سه تا)، به‌طور کامل تخریب شدند. 

منبع: مهر


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته