-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۲, شنبه

Latest News from 30Mail for 09/24/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/7/1

سخنگوی حزب اعتماد ملی از حصر خانگی رهبران جنبش سبز در یک آپارتمان کوچک به عنوان حصر آن‌ها در سلولی انفرادی یاد کرد.

اسماعیل گرامی‌مقدم، که با سحام‌نیوز گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «حضور آقای کروبی و موسوی در یک آپارتمان کوچک با حضور ماموران امنیتی که به هیچ کسی حتی اعضای خانواده اجازه ورود نمی‌دهند، حکایت از این دارد که نه تنها آن‌ها درخانه امن خودشان نیستند، بلکه از یک چنین حصری می‌توان به عنوان سلول انفرادی یاد کرد.»

آقای گرامی‌مقدم همچنین از رفتار دوگانه حکومت ایران در سیاست‌های خارجی و داخلی‌اش انتقاد کرد و گفت مسئولان حکومتی از رهبران سوریه می‌خواهند با مخالفین خود گفت‌وگو کرده و اختلافات خود را پشت میز مذاکره حل‌وفصل کنند اما از طرف دیگر رفتارهای غیر قانونی با معترضین در داخل کشور و نیز با کسانی که از بنیانگذاران این نظام بوده‌اند، انجام می‌دهند و کوچک‌ترین توجه‌ای به خواست مردم ندارند.

مشاور آقای کروبی نامه خانم کروبی به رییس قوه قضاییه ایران را آشکارکننده تناقض «میان قول و عمل مسئولین دستگاه خارجه و دولتی در مواجهه با مسائل داخلی و خارجی» دانست.

فاطمه کروبی، همسر آقای کروبی، دیروز در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه ایران نوشته بود آقای کروبی در هفت ماه گذشته از حقوق اولیه یک زندانی نظیر حق دسترسی به کتاب، روزنامه، تلفن، ملاقات منظم، هواخوری و حقوق دیگر برخوردار نبوده است و آنچه در عمل اتفاق افتاده، از زندان انفرادی نیز بد‌تر و بی‌رحمانه‌تر بوده است.

آقای گرامی‌مقدم درباره نامه خانم کروبی افزود: «نامه سرکار خانم کروبی به خوبی نشان می‌دهد در ۲۱۰ روز گذشته‌ای که آقایان کروبی و موسوی در زندان خانگی بسر برده‌اند، به دلیل عدم برخورداری از حقوق اولیه یک زندانی تحت فشارهای روحی و روانی قرار گرفته و در حقیقت آن‌ها در سلول انفرادی به سر می‌برند.»

منبع: سحام‌نیوز

مرتبط:

سخنگوی حزب اعتماد ملی: صحبت های فرمانده سپاه مصداق دخالت در انتخابات است

مهدی کروبی: جایی برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس ایران نیست


 
 

1390/7/1

مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان می‌گوید آتش‌سوزی جنگل‌های ویسیان، که صد و بیست هکتار از مراتع و جنگل‌های این منطقه را از بین برد، مهار شده است.

علیرضا احمدوند، که با خبرگزاری مهر گفت‌وگو می‌کرد، زمان مهار این آتش‌سوزی را ساعت دو بامداد روز چهارشنبه و هفت ساعت پس از شروع آتش‌سوزی عنوان کرد.

مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان همچنین تصریح کرد که مسیر کوهستانی و صعب‌العبور، دسترسی به آتش را تا حدودی مشکل کرده بود و اگر بالگرد امداد در این استان وجود داشت، اعزام نیرو‌ها به منطقه آتش‌سوزی با سرعت بیشتری انجام می‌شد.

با اینکه نزدک به ۷۵درصد مساحت استان لرستان دارای ناهمواری و کوه‌های صعب‌العبور است اما در این استان حتی یک بالگرد امدادی برای مهار آتش‌سوزی وجود ندارد.

پیش از این نیز مناطق حفاظت شده اشترانکوه، سفیدکوه و جنگلهای بلوط پلدختر در این استان دچار آتش‌سوزی شده بودند و در مجموع بیش از ۶۴۰هکتار از این جنگلها در آتش‌سوزی‌های بوجود آمده سوخته بودند.

منبع: مهر

مرتبط:

افزایش ۱۰۰درصدی آتش سوزی جنگل‌ها نسبت به سال گذشته

چهل هکتار جنگل در استان لرستان در آتش است

پایان آتش‌سوزی در پلدختر؛ مهار آتش با «دبه و بطری آب‌معدنی»


 
 

1390/7/1

 تیم ملی بسکتبال ایران با شکست برابر تیم اردن از راهیابی به نیمه‌نهایی بیست‌وششمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا بازماند.

تیم ایران، که در دو دوره گذشته قهرمان این رقابت‌ها شده و شش دیدار گذشته خود در این دوره را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته بود، در دیدار برابر اردن با نتیجه نزدیک ۸۸ به ۸۴ تن به شکست داد.

ایران با این شکست همچنین شانس قهرمانی مجدد این بازی‌ها و حضور در المپیک را نیز از دست داد.

رییس فدراسیون بسکتبال ایران این باخت را نتیجه "دست کم گرفتن تیم اردن" توصیف کرد و گفت: «حضور در المپیک را از دست دادیم. بازیکنان ۱۰ سال است که فقط با قهرمانی به ایران بازمی‌گردند، اما این بار بدون مدال می‌آیند.»

تیم بسکتبال ایران در بازیهای تدارکاتی پیش از این مسابقات، تیم اردن را در جام ویلیام جونز با نتیجه ۶۸ بر ۶۷ مغلوب کرده بود.

منبع: ایسنا


 
 

1390/7/1

چهار کار‌شناس حقوق بشر سازمان ملل، با صدور بیانیه‌ای اعدام اخیر یک نوجوان در ایران را به شدت محکوم کردند و از دولت ایران خواستند تا به مجازات اعدام در این کشور پایان دهد.

این کار‌شناسان در این بیانیه، با یادآوری اعدام سه نوجوان در ملاء عام طی سال جاری، گفتند: «ما از اجرای مجازات اعدام به رغم دعوتهای مکررخویش و جامعۀ بین المللی نسبت به توقف این روند خشمگین هستیم.»

در تازه‌ترین مجازات اعدام نوجوانان در ایران، دو روز قبل یک نوجوان ۱۷ ساله به دار آویخته شد، علیرضا ملاسلطانی نزدیک به دو ماه پیش در یک نزاع خیابانی، قوی‌ترین مرد ایران را با ضربات چاقو کشته بود.

در بیانیه این چهار کار‌شناس حقوق بشر سازمان ملل به این موضوع نیز اشاره شده است که جمهوری اسلامی از امضاکنندگان میثاق سازمان ملل متحد در مورد حقوق کودک و میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی‌ست و «تحت قوانین بین المللی، اعدام افرادی که در زمان انجام جرم زیر ۱۸ سال بوده‌اند مطلقا ممنوع است.»

در سیستم قضایی ایران البته برای رعایت این قانون، نوجوانانی که در سن کمتر از ۱۸ سال مرتک قتل عمد می‌شوند را در زندان نگهداری می‌کنند تا پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی مجازات شوند.

در قسمت دیگری از بیانیه ‌این چهار کار‌شناس آمده است که مجازات اعدام،ا «مجازاتی شدید» است و باید در جدی‌ترین جرایم اجرا شود اما دولت ایران آنرا درباره افرادی که مرتکب جرایم مواد مخدر می‌شوند نیز اجرا می‌کند. به گفته این کار‌شناسان، جرایم مواد مخدر جزو جرایم جدی محسوب نمی‌شود.

در ادامه این بیانیه، چهار کار‌شناس حقوق بشر سازمان ملل تصریح کردند که در بیشتر مواردی که به توجه گزارشگران ویژه رسیده است، نگرانی‌هایی در خصوص انجام محاکمه‌های عادلانه و دسترسی به وکیل و خانوادۀ مته‌مان وجود داشته است.

این کار‌شناسان در پایان بیانیه، خواسته‌های خود از دولت ایران مبنی بر توقف اعدام، بخصوص در موارد مربوط به مواد مخدر و پرونده‌های نوجوانان، را دوباره تکرار کردند و خواستار اجرای بدون درنگ خواسته‌هایشان شدند.

کریستوف هاینز، گزارشگر ویژه در باره اعدام‌های فراقانونی، احمد شهید، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشردر جمهوری اسلامی ایران، گابریلا ناول، گزارشگر ویژه در مورد استقلال قضات و وکلا و خوان مندز، گزارشگر ویژه در بارۀ شکنجه و سایر رفتار‌ها و مجازات‌های بی‌رحمانه، غیر انسانی یا اهانت آمیز امضا کنندگان این بیانیه هستند.

منبع: کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران

مرتبط:

عفو بین‌الملل: از تداوم اعدام‌ها در ایران وحشت‌زده‌ایم

«در کم‌تر از ده روز حکم اعدام صادر می‌کنیم»

دیده‌بان حقوق بشر: ایران رکورددار اعدام در سال ۲۰۱۱ می‌شود
 


 
 

1390/7/1

محمود احمدی‌نژاد در روز پنج‌شنبه برای هفتمین سال پیاپی در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.

آقای احمدی‌نژاد در این سخنرانی، با طرح پرسش‌هایی از وضعیت اقتصادی کنونی کشورهای فقیر و استعمار و جنگ‌افروزی برخی کشور‌ها انتقاد کرد و گفت: «غیر از این است که علت اصلی (این رویدادها) را باید در نظام حاکم بر امور بین‌الملل و شیوه مدیریت جهانی جستجو کرد؟»

آقای احمدی‌نژاد در قسمت دیگری از این سخنرانی، افرادی را که «همان برده‌داران و استعمارگران و مسببان جنگ اول و دوم» نامیده بود، دارای «صلاحیت ادامه مدیریت» جهان ندانست.
رییس دولت ایران پیش از سفر به نیویورک برای حضور در این اجلاس، مهم‌ترین هدف خود از این سفر را اصلاح مدیریت جهانی عنوان کرده بود و در سخنرانی‌اش نیز بار‌ها به موضوع مدیریت جهان اشاره کرد.

رییس‌جمهوری ایران در این سخنرانی همچنین حادثه یازدهم سپتامبر را «مشکوک» خواند و آنرا دلیلی «برای سلطه بر خاورمیانه و نفت آن» دانست که این صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد سبب شد نمایندگان آمریکا، فرانسه، آلمان و بریتانیا محل سخنرانی را ترک کنند. از ابتدای صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد نیز نمایندگان کانادا و اسراییل در محل سخنرانی حضور نداشتند.

آقای احمدی‌نژاد در قسمت دیگری از سخنرانی‌اش به «ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب» برای روشن شدن زوایای پنهان حادثه ‌١١ سپتامبر نیز اشاره کرد و گفت که این طرح را در سال قبل پیشنهاد کرد اما دولت آمریکا «به جای ارائه پاسخ روشن» به این طرح، او و ملت ایران را تحت فشار قرار داد. آقای احمدی‌نژاد البته به چگونگی تحت فشار قرار گرفتنش توسط دولت آمریکا اشاره‌ای نکرد.

رییس دولت ایران، در پایان سخنرانی‌اش نیز خواستار «مشارکت همگانی در مدیریت جهانی» شد و مدیریت مشترک را حق همه ملت‌ها دانست.

بی‌بی‌سی‌ فارسی نیز گزارش داد که همزمان با سخنرانی رییس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، صد‌ها نفر از مخالفان دولت ایران در برابر ساختمان این نهاد بین‌المللی تجمع کردند.

خبرنگار بی‌بی‌سی‌ فارسی افراد تحمع کننده را حامیان کنگره همبستگی ایرانیان و اعضاء و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران توصیف کرد که با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعارهای اعتراضی به حضور آقای احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعتراض می‌کردند.

منابع: ایسنا، بی‌بی‌سی و مردمک

مرتبط:

احمدی‌نژاد همراه مشایی و بقایی به نیویورک رفت

تست استخدام برای مدیران جهان


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته