-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۱, جمعه

Latest News from 30Mail for 09/23/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

معلمان زندانی اوین:
1390/6/31

عبدالله مومنی، محمد داوری و علی پورسلیمان، سه معلم زندانی بند ۳۵۰ در بیانیه‌ای با اشاره به نزدیک شدن روز بازگشایی مدارس اعلام کرده‌اند: «سه سال است که صدای زنگ اول مهر را از پشت دیوارهای بلند اوین می‌شنویم.»

آنها در بیانیه خود نوشته اند که مردم ایران «در مسیر آگاهی تا رهایی گام بر می‌دارند و ما مفتخریم که در این مسیر همگام هموطنان‌مان هستیم.»

این بیانیه می‌افزاید: «ما کوشیدیم رویای فردای بهتر برای میهنمان را از پشت صندلی های مدرسه به شاگردانمان بیاموزیم و همگام با آرمانهای سبز ملت به ظلم اعتراض کردیم و امروز تاوان آشفتن خواب دشمنان خردورزی و نیک اندیشی را را به دردآورترین وجه اش که فراغت از معلمی است می پردازیم.»

در پایان این بیانیه تاکید شده است: «اما خشنودیم که هم ما و هم شاگردانمان پس از خلق حماسه های عظیم و جنبش سبز ملت ایران بر سر عهدی که در پیشگاه آموزگار بشریت بسته ایم پایداریم. امروز آحاد ملت بزرگ ایران در مسیر آگاهی تا رهایی گام بر می دارند و ما مفتخریم که در این مسیر همگام هموطنان مان هستیم.»

عبدالله مومنی، عضو ستاد مهدی کروبی در انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری گذشته در ایران بود که پس از انتخابات بازداشت و روانه زندان شد.

محمد داوری سردبیر سحام نیوز، سایت حزب اعتماد ملی بود که سال گذشته از سوی کمیته بین المللی دفاع از روزنامه نگاران، برنده جایزه آزادی مطبوعات شد.

علی پورسلیمان نیز یکی از اعضای سازمان معلمان ایران است که در حال حاضر در زندان دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

منبع: کلمه و بی‌بی‌سی


 
 

همسر کروبی:
1390/6/31

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی در نامه‌ای به رئیس قویه قضاییه جزئیاتی از زندان خانگی همسرش را شرح داده است و نوشته است: آنچه در عمل اتفاق افتاده از زندان انفرادی نیز بدتر و بی رحمانه تر بوده است.

خانم کروبی در این نامه در خصوص وضعیت مهدی کروبی نوشته است: «آقای کروبی طی ۲۱۰ روز گذشته از حقوق اولیه یک زندانی نظیر حق دسترسی به کتاب، روزنامه، تلفن، ملاقات منظم، هواخوری و … برخوردار نبوده است.»

او افزوده است: در زمان بازداشت های مکرر آقای کروبی که خود ایشان نقل کرده اند من جمله در دوران بازداشت درزندان قزل قلعه سرانجام بعد از یک یا دو هفته زندان انفرادی، امکان هوا خوری هفتگی پیدا می کردند اما این بار پس از شش ماه حبس، اجازه استفاده از حیاط محصور درمیان میله ها و هواخوری را نیافتند.

همسر مهدی کروبی می‌نویسد: «وضعیت جسمی ایشان بشدت در خطر قرار دارد و معاینه ایشان توسط پزشکان مستقل و مورد اعتماد خانواده امری ضروری است.»

«ساواک چنین برخوردی با مهدی کروبی نداشت»
وی با مقایسه برخوردهای ساواک و برخوردهایی که در این دوران و در زمان حضور ماموران امنیتی در تصرف خانه آنها رخ داد خطاب به صادق لاریجانی گفته است: «دوستانی که پیش از انقلاب سابقه ای دارند، می دانند که ساواک هیچگاه بدون حکم قانونی به حریم منزل اشخاص ورود نمی کرد. تجربه شخصی اینجانب در موارد متعدد و سایر مبارزان آن دوران گواهی است بر این ادعا. درآن زمان حتی برای بزرگانی که نسخه حصر خانگی اعمال می گردید، هرگز امنیتی ها در منزل و یا واحد آپارتمان شخص محصور شده حضور نمی یافتند.»ژ

خانم کروبی می‌نویسد: «خلاف ساواک که تنها بدنبال اسناد مهم و معتبر بود، (ماموران امنیتی)‌ به استثنای وسائل، هر آنچه درمنزل بود با خود بردند و در واقع خانه را تخلیه کردند و کلیه کلید های داخل منزل حتی اتاق خواب را تغییر داده و در اختیار داشتند.»

«حاکمیت هزینه زندان و زندانبانان را برعهده خانواده گذاشته تا بگوید کروبی درخانه خود زندانی است‬»
خانم کروبی در بخش دیگری از این نامه، از درخواست نهادهای امنیتی برای پرداخت هزینه‌های اجاره مکان حبس سخن گفته است: «یکماه پیش مبلغی به عنوان پیش پرداخت از من دریافت کردند و سایر چک‌ها را از یکی از اعضای سابق دفتر که برای امضا و تقدیم مال الاجاره خوانده شده بود، اخذ کردند. دراین بدعت جدید حاکمیت هزینه زندان و زندانبانان را برعهده خانواده گذاشته تا به جهانیان بگوید کروبی درخانه خود زندانی است.»

او خطاب به صادق لاریجانی می‌نویسد: «آیا جنابعالی فکر می کنید عاقلی در این کره خاکی پیدا شود که آن زندان تحمیلی را منزل کروبی تلقی کند؟ آیا سکوت دستگاه قضائی موجب این بدعت در دستگاه امنیتی نمی گردد که در آینده هزینه بازداشتگاه های خود را از خانواده زندانیان مطالبه کند؟ آیا چنین رفتاری شایسته جمهوری اسلامی است؟ اگرچه می دانید این دستور مضحک بدعتی تاریخی محسوب می گردد، اما خانواده بخاطر نگرانی از وضعیت جسمی آقای کروبی این خواسته را اجابت کرد.»

منبع: سحام‌نیوز

 


 
 

1390/6/31

خودکشی دومین علت مرگ، پس از تصادفات بین دانشجویان ایرانی است. یک کارشناس مسائل آموزشی به تفاوت دلایل خودکشی در ایران و کشورهای غربی پرداخته و می‌گوید: «فضاهای آموزشی ایران به محلی برای فشار روانی تبدیل شده‌اند.»

انتشار اخبار جداگانه خودکشی دانشجویان ایرانی، حاکی از بالا رفتن امر خودکشی بین دانشجویان است اما آمار دقیقی در این‌باره وجود ندارد. بر اساس یکی از معدود تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته، در فاصله سال‌های ۷۷ تا ۸۳، خودکشی دومین علت مرگ، پس از تصادفات میان دانشجویان در ایران است.»

سال ۸۹، معاون دانشگاه صنعتی اصفهان از میزان ۸ خودکشی در هر ترم تحصیلی دانشگاه صتعتی اصفهان خبر داده بود. در همین سال خبر خودکشی جداگانه ۳ دانشجوی پزشکی منتشر شد. سال ۸۷ یکی از دختران دانشجوی دانشگاه آزاد لاهیجان، پس از احضار به حراست دانشگاه، خود را از پنجره این اتاق در طبقه چهارم به حیاط دانشگاه پرت کرد و مرد.

اردیبهشت ۸۹، یکی از دانشجویان دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف اقدام به خودکشی کرد. اخباری از این دست به کرار در خبرگزاری‌ها منتشر شده است.

سعید پیوندی، کارشناس مسائل آموزشی معتقد است نظام آموزشی ایران خود یکی از دلایل "افسردگی جوانان" و در نهایت خودکشی است. آقای پیوندی می‌گوید: «درباره تأثیر نظام آموزشی بر پدیده خودکشی در ایران، می‌توان از دو زاویه نگاه کرد. از زاویه عملکرد نظام آموزشی روی جوانان برای نمره آوردن و موفق شدن فشار است. به‌خصوص مسئله کنکور، از همان سال اول دبستان همه نگاه‌ها معطوف به قبول شدن یا نشدن در کنکور است. در سال‌های گذشته شاهد خودکشی ‌افرادی بعد از اعلام نتایج کنکور بوده‌ایم.»

آقای پیوندی نظام آموزشی در ایران را یکی از دلایل "افسردگی" می‌خواند و می‌گوید: « در محیط آموزشی ایران فضای شادی وجود ندارد. انواع ممنوعیت‌ها وجود دارد. همچنین تبلیغات ایدئولوژیک و مذهبی در این محیطها صورت می‌گیرد. همه این عوامل باعث می‌شوند برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا، محیط ‌های آموزشی در ایران به محلی برای فشار روانی تبدیل شوند.»

سعید پیوندی درباره تفاوت خودکشی در ایران و کشورهای غربی می‌گوید: «دلایلی که از نظر اجتماعی می‌توانند در کشورهای غربی عامل خودکشی باشند، به احتمال زیاد در مورد جامعه ایران صدق نمی‌کنند و بالعکس. جز مواردی مانند فقر، بیکاری یا ... که  به طور عمومی می‌توانند هم در ایران و هم در غرب عامل تشدیدکننده‌ خودکشی باشند، تمام تلاش‌های رسمی در ایران برای محدود کردن جوانان با اشکال مختلف صورت می‌گیرد.»

منبع: دویچه ووله

مرتبط:
دانشگاه صنعتی اصفهان: هر ترم ۸ دانشجو خودکشی می‌کنند
روزانه ۱۰ نفر در ایران خودکشی می‌کنند
2 دختر در یک روز در استان ایلام خودسوزی کرده‌اند
خودكشي يک زن در متروي تهران

 


 
 

1390/6/31

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران، اعلام کرد که ایران نمی‌تواند صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را ثابت کند.

آقای اوباما در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرد: دولت ایران نمی‌تواند صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را ثابت کند زیرا به تعهدات خود عمل نکرده و پیشنهادهایی که می‌تواند به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور کمک کند را رد کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که اگر ایران مسیر دستیابی به سلاح اتمی را ادامه دهد «باید با فشار و انزوای بیشتری با این کشور برخورد کرد».

آمریکا و متحدان غربی آن ایران را متهم کرده‌اند که در پوشش برنامه هسته‌ای، به‌طور پنهانی درصدد دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

ایران این اتهام را رد کرده و گفته است که هدف از اجرای برنامه هسته‌ای اهداف صلح‌آمیز  ازجمله تامین برق و ایزوتوپ‌های پزشکی است.

منبع: مردمک


 
 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:
1390/6/31

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داده که طرح آتیه‌مهر فرزندان متوقف شده است و حتی شنیده شده که مبلغ یک میلیون تومان واریزشده به حساب نوزادان تازه متولد شده، از حساب آنان برداشته شده است.

جواد زمانی در عین حال این طرح را از جمله طرح‌های دولت دهم بر شمرد که «به دور از عقل و منطق» و «فقط برای دلخوش‌کردن مردم و بازی‌گرفتن افکار عمومی مطرح می‌شوند.

او همچنین گفت که به تازگی شنید شده که مبلغ یک میلیون تومان واریز شده به حساب نوزادان تازه متولد شده، برداشته شده است.

محمود احمدی‌نژاد پنجم مرداد سال گذشته وعده داد که در «طرح ملی تامین آتیه» مبلغ یک میلیون تومان به نوزادان متولد ۱۳۸۹ اعطا و هر سال نیز ۱۰۰ هزار تومان به آن اضافه می‌شود.

این طرح آقای احمدی‌نژاد، انتقاد گروهی از کارشناسان و تحلیلگران را در پی داشت که معتقدند چنین حمایت‌هایی، مایه افزایش رشد جمعیت می‌شوند. احمدی‌نژاد پیش‌تر بارها بر مخالفت خود با طرح مهار رشد جمعیت تاکید کرده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، آقای زمانی، با انتقاد از این طرح گفت در حال که سه میلیون جوان بیکار در ایران وجود دارد و مردم برای مسکن، اشتغال، ازدواج و تحصیل با مشکل روبه‌رو هستند، نباید اولویت دولت برای ۱۸ سال آینده فرزندان باشد.

او ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری، ارائه زمین به مردم، سه برابر شدن یارانه را از جمله قول‌های آقای احمدی‌نژاد برشمرد است که «قابلیت اجرا و جنبه قانونی» ندارند و فقط در مردم را برای مدتی «دلخوش» می‌کند.

منبع: مهر و مردمک

 


 
 

1390/6/31

محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ای.بی.سی نیوز» مدعی شد که میرحسین موسوی و مهدی کروبی «آزاد بوده و آزاد هستند».

رئیس دولت دهم در پاسخ به «احتمال دادگاهی شدن میرحسین موسوی و مهدی کروبی» که از هفت ماه گذشته تا امروز در حصر خانگی هستند، گفت: اگر می‌خواستند برای آن‌ها پرونده بسازند سال پیش می‌ساختند و اصلا فکر نمی‌کنم نیاز باشد. آن‌ها آزاد بوده  و آزاد هستند و الان هم به زندگی خود مشغول هستند.

احمدی‌نژاد درمورد نقل قولی از عباس جعفری دولت‌‌آبادی، دادستان تهران، که از احتمال دادگاهی شدن آقایان موسوی و کروبی سخن گفته، تاکید کرد که در کار قوه قضائیه دخالت نمی‌کند.

براساس این نقل قول جعفری دولت‌آبادی گفته است که «محاکمه میرحسین موسوی و مهدی کروبی زمانی انجام خواهد شد که درجهت منافع حاکمیت جمهوری اسلامی باشد و زمانی که افکار عمومی آماده باشد.»

احمدی‌نژاد تاکید کرد که در ترجمه تحلیلی این سخن دادستان تهران اشتباه شده و اگر چنین چیزی (محاکمه) قرار بود اتفاق بیفتد، سال پیش اتفاق می‌افتاد.

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به «چهار برابر شدن موارد اعدام در ایران از زمان ریاست جمهوری او» به گفته «گروه‌های مستقل حقوق بشر»، چنین موضوعی را به‌طور کلی تکذیب کرد.

محمود احمدی‌نژاد در این مصاحبه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را بی‌اهمیت خواند، خواستار مذاکره با آمریکا «در شرایط عادلانه» شد و همچنین با اعلام خبر آزادی دو زندانی آمریکایی از مقامات ایالات متحده خواست هشت ایرانی که در آمریکا زندانی هستند را آزاد کند.

منبع: مردمک


 
 

1390/6/31

محمد ابراهیم نکونام، رییس کمیسیون اصل ‌۹۰ مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه گفت که مبلغ اختلاس  درست اعلام نشده و مبلغ آن سه هزار میلیارد تومان نیست، بلکه یک تخلف مالی انجام شده که رقم آن حدود یک هزار و ٧٣٠ میلیارد تومان است.

این در حالی است که حیدرمصلحی، وزیر اطلاعات دولت جمهوری اسلامی پیشتر گفته بود: «سرمایه این مجموعه از آن چه  به نام اختلاس  مطرح است خیلی بالاتر است و در واقع خیلی بیشتر  از سه هزار میلیارد تومان است.»

رييس کميسيون اصل ‌۹۰ مجلس شورای اسلامی که از با دستور رييس مجلس مسوول رسيدگی به پرونده‌ اختلاس اخير شده است، در يک نشست خبری، اقدامات اين کميسيون را در رابطه با پرونده‌ی اختلاس تشريح کرد و از مردم خواست تا به «گفته‌ها، شنيده‌ها و حتی مصاحبه‌های برخی افراد که در متن اين قضيه نيستند، توجه نکنند.»

او در عین حال وقوع چنین رویدادهایی را تاسف‌بار و نگران کننده خواند و تاکید کرد که بر اساس پیگیری‌ها، مشخص شد که از مبلغ کل اختلاس، بانک ملی ایران ۱۱۶۰ میلیارد تومان، بانک سامان ۱۴۳ میلیارد تومان، بانک پارسیان ۱۱۳ میلیارد تومان، بانک سپه ۷۰ میلیارد تومان، بانک رفاه ۴۴ میلیارد تومان و چند بانک دیگر به مبلغ ناچیزی سهیم بودند.

به گفته رئیس کمیسیون اصل ۹۰، بانک صادرات در يكی از شعبه‌های فرعی به نام اهواز ـ كيش اسناد ال‌.سی را برای شركت گروه ملی صنعتی فولاد ايران گشایش می‌كند و بانک كارگزار كه عمدتا بانک ملی است روی اين گشايش‌ها عمل می‌كند.

بانک‌های، سامان، پارسيان و رفاه كارگران از دیگر بانک‌هایی هستند که آقای نکونام آنها را به عنوان بانک کارگزار معرفی کرده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در بخش دیگری از سخنانش تاکید که سندی مبنی بر دخالت دولت در اختلاس میلیاردی پیدا نشده است.

آقای نکونام همچنین در مورد ارتباط این اختلاس با جریان موسوم به «جریان انحرافی» توضیح داد: هنوز در کمیسیون اصل ۹۰ به اسناد صریحی که حاکی از سفارش یا دستور فرد یا افرادی در این زمینه باشد، نرسیده‌ایم.

براساس گزارش‌های منتشر شده در ماجرای این اختلاس، یک شرکت به نام گروه «امیرمنصور آریا» و صاحب آن متهم شده‌اند که از طریق تبانی با رئیس یکی از شعبه‌های بانک صادرات استان خوزستان اقدام به گشایش سه هزار میلیارد تومان اعتبارنامه بانکی «غیرمجاز و تقلبی» کرده‌اند.

در این میان اما برخی خبرگزاری‌ها گزارش‌هایی منتشر کردند که حکایت از ارتباط اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، با عامل این اختلاس سه هزار میلیارد تومانی داشت.

منبع: ایرنا، مردمک و رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته