-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 09/29/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/7/6

علیرضا مصداقی نیا، معاون وزیر بهداشت در آستانه روز جهانی قلب گفته است که عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در جامعه افزایش یافته است.

آقای مصداقی نیا شيوه مدرن زندگي، شهرنشيني، مصرف فست فودها (غذاهاي آماده)، افزايش مصرف قند، نمك و همچنين كم تحركي را از عوامل افزايش بيماري هاي غيرواگير از جمله بيماري هاي قلبي و عروقي در جامعه ذكر كرد.

معاون وزير بهداشت خاطرنشان كرد اكنون طرح هاي غربالگري بيماري ها را در دست اجرا داريم تا مردم بيشتر مراقب سلامتي خود باشند.

29 سپتامبر برابر با هفتم مهر ماه به عنوان روز جهاني قلب، نامگذاري شده است.

چندی پیش سرپرست کمیته پژوهشی انجمن جراحان قلب ایران اعلام کرد که سن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران، ۷ تا ۱۰ سال کمتر از کشورهای دیگر دنیا است.

منبع: ایرنا


 
 

1390/7/6

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، محمود احمدی نژاد را به چند مورد تخلف از اجرای قوانین متهم کرد.

امروز چهارشنبه ششم شهریور ماه، پس از هشت ماه، گزارش چهار شکایت شماری از نمایندگان که مدت‌ها پیش در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بررسی و برخی تخلفات دولت در این کمیسیون محرز اعلام شده بود، به نوبت رسیدگی رسید و در صحن علنی مجلس مطرح شد اما در پایان، رئیس جلسه محمدرضا باهنر از نمایندگان خواست که اجازه دهند رای‌گیری برای این گزارش به زمان دیگری موکول شود.

رئیس و هیچ یک از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ در جلسه حاضر نبودند و شماری از اعضای هیئت رئیسه نمایندگان با تاخیر در جلسه حضور پیدا کردند.

۹ روز پیش علی لاریجانی، رئیس مجلس، همزمان با سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک اعلام کرده بود که گزارش شکایت نمایندگان از رئیس​جمهوری به زودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

اما در پایان جلسه امروز مجلس محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت از نمایندگان خواست که اجازه دهند رای گیری برای این گزارش به زمان دیگری موکول شود.

او توضیح داد که با آنکه در برخی موارد اظهار نظر کمیسیون اصل ۹۰ صریح و روشن بود اما در برخی موارد نیز به جمع‌بندی نرسیده‌اند یا از نمایندگان توضیح خواسته‌اند.

موارد تخلف احمدی‌نژاد
به گزارش ایلنا یکی از مواردی که کمیسیون اصل ۹۰ تخلف رئیس جمهور در ارتباط با آن را محرز دانسته، "امتناع دولت از پرداخت وجوه مربوط به قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی و عمومی شهر‌ها" است.

مجلس ایران، حدود دو سال پیش دولت را موظف به اختصاص ۲ میلیون دلار به توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها کرده بود که نیمی از آن به توسعه متروی تهران اختصاص داشت، اما دولت تاکنون از اجرای مصوبه مجلس خودداری کرده است.

کمیسیون اصل ۹۰، همچنین محمود احمدی نژاد را به خاطر اعلام تخصیص مبلغ ۱۰ میلیون ریال به هر نوزاد، بدون وجود داشتن منابع مالی قانونی برای تامین هزینه های این تصمیم، متخلف دانسته است.

به نوشته خبرآنلاین، با توجه به تعداد نوزادان متولد شده در سال ۱۳۸۹، این تصمیم دولت سال گذشته بیش از ۷ هزار میلیارد ریال کسری بودجه ایجاد کرده است.

به روایت ایلنا، مورد دیگری که رئیس جمهوری در ارتباط با آن متخلف دانسته شده، "عدم ارائه گزارش های عملکرد سالانه... از نحوه اجرای قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و فاصله گرفتن بیشتر از اهداف چشم انداز" بوده است.

به نوشته این خبرگزاری، گزارش کمیسیون اصل ۹۰ حکایت دارد: "با عنایت به ماده ۱۵۷ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور موظف به ارائه گزارش نظارت و ارزیابی پیشرفت هرسال برنامه به مجلس شورای اسلامی حداکثر تا پایان آذرماه سال بعد بوده که به این تکلیف عمل نشده، لذا تخلف دولت محرز می‌باشد."

این در حالی است که خبرآنلاین در روایتی کاملا متفاوت، نظر کمیسیون را در مورد "عدم ارائه گزارش عملکرد برنامه و بودجه​های سنواتی" چنین توصیف کرده است: "دولت باید تا آذرماه گزارشاتی به مجلس ارائه می داده که در مواردی به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شده، بنابراین تخلفی صورت نگرفته است."

از سوی دیگر خبرگزاری فارس، دلیل دیگر متخلف شناخته شدن آقای احمدی نژاد توسط کمیسیون اصل ۹۰ را، ادغام غیرقانونی وزارتخانه ها دانسته است.

در همین ارتباط نیز خبرآنلاین نوشته که کمیسیون اصل ۹۰ در پاسخ به شکایت از رئیس جمهور به خاطر ادغام وزارتخانه ها آورده است: "دولت بر اساس قرائت خود از قانون برنامه پنجم برخی وزارتخانه​ها را ادغام کرد که با اعتراض مجلس مواجه شد و پس از اعمال تفسیر شورای نگهبان و تاکید مقام معظم رهبری، دولت با تعیین سرپرست به اصلاح رویکرد خود پرداخت."

منبع:خبرآنلاین، مهر، بی‌بی‌سی، مردمک


 
 

1390/7/6

با اعلام نتایج آزمون دکتری، برخی از پذیرفته شدگان از نظر علمی، از ثبت نام محروم شده و برخی که فاقد شرایط علمی بوده‌اند به دانشگاه راه یافته‌اند. 

سایت آینده این اتفاق را «زمینه ساز خواندن فاتحه آموزش عالی در کشور» خوانده و نوشته بسیاری از استادان و کار‌شناسان نسبت به افزایش احتمال اعمال نفوذ و سوء استفاده در صورت ادغام آزمون دکتری در دانشگاه‌ها هشدار داده بودند اما در کنکور دکتری امسال شاهد اتفاقات باورنکردنی در عدم قبولی برخی واجدین شرایط علمی و قبولی فاقدین شرایط علمی بودیم. 
 
به گزارش این سایت در فراخوان برای مصاحبه دانشجویان پذیرفته شده در مرحله اول آزمون، برخی از کسانی که در فهرست قبول شدگان بوده و از سوابق علمی و پژوهشی قابل قبولی برخوردار بودند، یکباره حذف شدند و در عوض افرادی که فاقد سوابق تحصیلی قابل قبول و کارنامه پژوهشی قابل توجهی بودند، در فهرست پذیرفته شدگان قطعی معرفی شدند. 
 
با پیگیری دانشجویان پذیرفته شده در مصاحبه، جوابهای گوناگونی به آنان داده شده است؛ به بخشی از این افراد گفته شده است که از نظر دانشگاه آنان قبول شده‌اند، اما از سوی نهادهای دیگر نام آنان حذف شده، برخی از سازمان سنجش پاسخ مشابهی دریافت کرده‌اند و برخی نیز از دریافت پاسخ مشخص محروم مانده‌اند. 
 
در کنکور کار‌شناسی ارشد امسال نیز تعدادی از دانشجویان شرکت کننده از دریافت کارنامه محروم شدند و به این افراد گفته شد برای پیگیری وضعیت نتیجه آزمون به سازمان سنجش آموزش کشور که متولی آزمون دانشگاه‌ها در ایران است مراجعه کنند. 
 
در سال‌های گذشته صد‌ها تن از دانشجویان متقاضی تحصیلات تکمیلی به رغم احراز رتبه علمی به دلیل آنچه مشکل در «تایید صلاحیت عمومی» خوانده شد از تحصیل محروم شده‌اند. در دفترچه ثبت نام آزمون، در مورد شرایط عمومی داوطلب، «اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی» و همچنین «عدم احراز عناد (و نه اعتراض) نسبت به نظام»، از جمله شرایط تایید صلاحیت عمومی داوطلب عنوان شده است.
 
منبع: آینده
 
پیشینه:

 
 

1390/7/6

محمد جهرمی، رییس برکنار شده بانک صادرات، در بیانیه‌ای گفته مدیر عامل پیشین بانک ملی که در این پرونده درگیر است به کانادا گریخته اما خاوری پاسخ داده که در لندن است و فردا به تهران بازمی‌گردد. 

جهرمی در بیانیه‌ای که امروز چهارشنبه منتشر کرده گفته «پشتیبانان اصلی این فساد» با کنار گذاشتن او «آدرس غلطی به مردم می‌دهند، زیرا با فرار آقای خاوری (مدیرعامل بانک ملی) به کانادا برخی از آنان دچار سردرگمی و دستپاچگی شده‌اند.»  (+)

با این حال حسین دشتی، سخنگوی بانک ملی، گفته است که «مدیر عامل مستعفی بانک ملی ایران در خارج از کشور در حال انجام یک ماموریت اداری است.»

یک منبع نزدیک به محمود خاوری نیز در گفت و ‌گو با سایت خبری قانون گفته خاوری برای یک ماموریت اداری به لندن رفته و طبق پیش بینی‌ها فردا (پنج‌شنبه) به کشور باز می‌گردد و قرار است حضوری رسانه‌ای نیز داشته باشد. (+)

سایت قانون همچنین نوشته که برخی رسانه‌های ایران بازی با رقم اعلام شده برای اختلاس را در دستور کار دارند و رقم ۲۸۰۰ میلیارد، ۲۷۵۰ میلیارد و حتی ۱۷۵۰ میلیارد توسط این جریان رسانه‌ای جایگزین رقم ۳ هزار میلیارد تومان شده است.

در بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ ایران هشت بانک بزرگ دولتی و خصوصی به شکل مستقیم و غیر مستقیم درگیر بوده‌اند. علاوه بر بانک صادرات و ملی که بیشترین زیان را از این اختلاس متحمل شده‌اند، بانک‌های ملت، سپه، رفاه کارگران، و سه بانک خصوصی سامان، پارسیان و پاسارگارد نیز دخیل بوده‌اند.

به دنبال کشف این اختلاس، فشارهای نمایندگان و رسانه‌ها بر مقام‌های اقتصادی دولت احمدی‌نژاد برای استعفا شدت گرفت اما تنها محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

همزمان با کناره گیری وی، کمیته منتخب دولت تصمیم گرفت که محمد جهرمی را هم از مدیریت عامل بانک صادرات برکنار کند. 

منبع: مهر، قانون (+ و + رادیو فردا

پیشینه:

اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی، نظام بانکی را شوکه کرد

اسامی بانک‌های درگیر اختلاس اعلام شد

اختلاس سه هزارمیلیارد تومانی به تخلف یک هزار و ‌٧٣٠ ميليارد تومانی کاهش یافت

قربانی‌های اختلاس: استعفای مدیر عامل بانک ملی و برکناری مدیرعامل بانک صادرات


 
 

1390/7/6

پیمانکار خط جدید آب رسانی شیراز از سد درود زن، سازه آبی «برد بریده» که قدمت آن به دوره هخامنشی می‌رسید را برای همیشه با خاک یکسان کرد. 

این شرکت، بدون در نظر گرفتن قوانین و مقررات آثار ثبت شده، برای آب رسانی به منطقه، لوله آب را درست از بخش جنوبی این سازه باستانی عبور داده و آن را برای همیشه از میراث کشور حذف کرد.

سازمان آب، بدون هیچ گونه هراسی از سازمان میراث فرهنگی برای پاک سازی محل رفت و آمد ماشین آلات و همچنین حفرترانشه برای لوله گذاری بخشهایی از تخت سنگ‌های برد بریده واقع در سطح زمین و کل سازه زیرین بخش جنوبی برد بریده را تخریب و جا به جا کرد.

مازیار کاظمی، مدیر پیشین مجموعه تخت جمشید با اعلام این خبر گفت: «اقدامات سازمان آب باعث شد که ایران یکی از بی‌نظیر‌ترین سازه‌های آبی هخامنشی را برای همیشه از دست بدهد درحالی که این سازه آبی جزو سازه‌های آبی حفاظت شده بود.»

کاظمی با تاکید بر اهمیت این سازه آبی گفت: «وجود سازه‌های آبی دوران هخامنشی در اطراف مجموعه تخت‌جمشید و پاسارگاد نشان از فن‌آوری ساخت اینگونه سازه در این عصر است و باید برای حفاظت از آن‌ها از به صورت ملی اقدام کرد.»

سازه آبی تاریخی برد بریده واقع در محوطه سد درود زن استان فارس، یکی از بی‌نظیر‌ترین سازه‌های آبی بازمانده از دوران هخامنشیان بود که در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شرقی شهر شیراز و ۶۰ کیلومتری شمال شرقی تخت‌جمشید قرار داشت.

این سازه جزو سازه‌های آبی هخامنشی در منطقه درودزن بود که زیر پوشش سازمان میراث فرهنگی قرار دارند و نگهبانان آثار تاریخی موظف هستند که به طور مرتب به این سازه‌های آبی سر بزنند. 

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته