-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

متن پیاده شده روز یکشنبه 3 مهرماه 90

 

یکشنبه 3 مهر 1390 و 25 سپتامبر 2011

امروز درباره ی 17 موضوع صحبت خواهیم کرد:

موضوع اول اینکه عباس لسانی (زندانی سیاسی که در اردبیل دستگیر شده بود) وارد شانزدهمین روز اعتصاب غذای خود شده است، اما خانواده ی او از حال او بی اطلاع هستند.

نکته ی دوم اینکه مهدیه گلرو (دانشجوی اقتصاد محروم از تحصیل دانشگاه علامه که عضو شورای دفاع از حق تحصیل هم بود) به مناسبت اول مهر در نامه ای از زندان اوین نوشته است که "چه بی رحمانه است تلاش برای حق تحصیل و در نهایت از دست دادن حق آزادی." ایشان از 11 آذر 1388 در زندان است.

نکته ی سوم اینکه شیراز کریمی( چهارمین عضو از اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد) در سنندج بازداشت شد. قبلا سه نفر دیگر از مسئولین این سازمان دانشجویی دستگیر شده بودند.

موضوع چهارم اینکه فرشاد معروفی( از فعالین محیط زیست در شهرستان نقده) به اطلاعات شهرستان احضار شده و بعد از آن اطلاعی از او در دست نیست.

نکته ی پنجم اینکه یک دختر جوان بعد از حمله ی مامورین نیروی انتظامی به یک مهمانی مختلط ، از طبقه ی ششم به پایین پرت و کشته شده است. در خصوص این فاجعه، متهم اصلی که همان حکومت و نیروهای انمنیتی و نظامی هستند را باید به نقض حقوق شخصی و خصوصی مردم ، محکوم کرد. چرا که در هیچ جای دنیا به یک مهمانی و به مردم یک کشور اینطور حمله نمی شود تا یک دختر جوان از ترس یا به دلایل نامعلوم دیگری کشته شود.

موضوع ششم اینکه به گزارش "دیلی تلگراف" از قول مقامات امنیتی غربی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور آقای محمد علی عزیز جعفری( فرمانده ی سپاه) موشک های " اس. ای 24" روسیه  که درسال 2004 تحویل رژیم لیبی داده بود را در جریان نا آرامی ها سرقت کرده و به سودان منتقل کرده اند. در شهر الفاشر منطقه ای در استان دارفور، سپاه پایگاهی دارد که احتمالا این موشک ها را به آنجا منتقل کرده است. به گزارش "دیلی تلگراف" سپاه در این منطقه نیروهای اسلام گر را آموزش تروریستی هم می دهد.

نکته ی هفتم اینکه سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرده است که بسیج رسانه از امروز درست شده است. مدیرعامل خبرگزاری فارس، مدیر مسئول روزنامه ی رسالت، مسئول بسیج رادیو و تلویزیون و معاون روابط عمومی سازمان بسیج ، هیئت موسس این رسانه هستند و گفته شده که تا بحال حدود پنجاه نفر از اهل رسانه هم عضو آن شده اند.به این ترتیب می خواهند در بین روزنامه نگاران و اهل رسانه سازمان بسیجی درست کنند تا تبعیض را به این عرصه هم بکشانند، آنچنان که در تمام عرصه ها از قبیل مدرسه و دانشگاه و ... حضور دارند و با اینکار عامل سرکوب و به خصوص تبعیض در تمام عرصه ها شده اند.

نکته ی هشتم اینکه سردار رستم قاسمی( وزیر نفت) در صحبتی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مطرح کرده است که پیشنهاد ایران در مورد سرمایه گذاری و همکاری دراستخراج میادین مشترک نفتی در عراق ( که شامل پنج میدان نفتی می شود) با پاسخ عراق مواجه شده است که ایران بایستی سرمایه بیاورد و آقای قاسمی گفته است که ایران اگر پول داشت که نیاز به مشارکت عراق نداشت و خود دست به استخراج می زد. از 28 میدان مشترک نفت و گاز با همسایه های ایران، همسایه های ایران به طور متوسط  9 برابر ایران برداشت می کنند.

موضوع نهم اینکه ناصر دهقان( معاون وزارت دفاع) در مصاحبه با خبرگذاری فارس مطرح کرده است که گروه انحرافی در ایران اعتقاد دارند که حزب اللهی ها در ایران بیشتر از چهار میلیون رای ندارند و به این دلیل ارزشی برای حزب اللهی ها قایل نیستند. سایت مشرق هم نوشته که جریان انحرافی با بی بی سی رابطه دارد. همچنین بیان کرده که صحبت های احمدی نژاد در سازمان ملل هیچ نکته ای درمورد حرکت در منطقه و بیداری اسلامی در منطقه نگفته و اشاره ای به این مباحث نکرده است.

نکته ی دهم اینکه یک سایت اختصاصی هم برای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی ایجاد شده است و سعی کرده است که تمام اخبار در این خصوص را جمع آوری کند. اختلاسی که به تدریج که پیش می رود، مشخص می شود که نه فقط اطرافیان احمدی نژاد و بیت رهبری بلکه بسیاری از نقاط دیگر مملکت هم دراین رسوایی بزرگ دست داشته اند. آقای یحیوی( عضو جامعه ی اسلامی مهندسین که به حزب موتلفه ی اسلامی نزدیک است) بیان کرده است که آقای صادق محصولی که یکی از دو نماینده ی جبهه ی پایداری برای بحث با گروه 8+7 است، باید به اموالش رسیدگی شود و درآمدهای او باید تحت نظر باشد. کسی که یار غار آقای احمدی نژاد بوده و به سردار دارندگی معرف است.

موضوع یازدهم اینکه ناصر خزایی( نماینده ی جمهوری اسلامی در سازمان ملل) مطرح کرده است که کشورهایی که در جریان نطق احمدی نژاد از جلسه خارج شده اند، بی نزاکتی دیپلماتیک کرده اند.

نکته ی دوازدهم اینکه کارشناس روسی ای که چند سال در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر کار می کرده، به روسیه برگشته و در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه نکاتی را  از بی مبالاتی ها و عدم آموزش در نیروگاه مطرح کرده است که در دنیا مورد بحث قرار گرفته و مجددا مسئله ی امنیت نیروگاه را مطرح شده است،چرا که اگر در اثر بی مبالاتی ها فوران نیروگاه اتفاق بیفتد، آنوقت آلودگی رادیو اکتیوی بزرگی در دو سوی منطقه ی خلیج فارس ایجاد و این مناطق غیر قابل سکونت خواهند شد.

نکته ی سیزدهم اینکه اتحادیه ی اروپا علیه سوریه دو وزیر دیگر سوریه( وزیر دادگستری و وزیر ارتباطات ) و شش شرکت خصوصی و دولتی را در لیست تحریم های خود قرار داد. آمار نشان می دهد که در روز جمعه در تظاهرات در سرتاسر سوریه بیش از یازده نفر دیگر کشته شده اند. گروه افسرانی که از ارتش سوریه بیرون آمده اند ، گروهی به نام به نام افسران آزاد سوریه را تشکیا داده اند. به نقل از العربیه "سرگرد ابراهیم مجبور" مصاحبه ای کرده است و گفته است بیش از ده هزار نفر از ارتش سوریه به این گروه پیوسته اند و در بیشتر نقاط  سوریه مانند دمشق، هومز و جاهای دیگر گردان های جنگی تشکیل داده اند که با نیروهای امنیتی که مردم را کشتار می کنند، مقابله کنند.

موضوع چهاردهم اینکه با برگشتن آقای علی عبدالله صالح به یمن، روز گذشته درگیری میان گارد ویژه رئیس جمهوری به فرماندهی پسر ایشان و نیروهای ژنرال احمد الاحمر( کسی که بر علیه آقای صالح شورش کرده است)  ایجاد شد و باعث کشته شدن چهل نفر وبیش از 50 زخمی شد.

نکته ی پازدهم اینکه مبارزین بحرینی انتخابات میان دوره ای را تحریم کردند، در نتیجه روز گذشته انتخاباتی سرد و کاملا امنیتی در بحرین برگزار شد.

موضوع شانزدهم اینکه محمود عباس پیشنهادی را که برای تشکیل دولت فلسطین داده، قراراست که فردا در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شود.

نکته ی آخر مربوط به تجربه ی ملل دیگر است.در خصوص قتل عام میدان تی آن مین در4 ژوئن سال 1982 موضوعی است که دولت چین دوست ندارد تا اخبار آن منتشر شود و از آن به عنوان حادثه ی تی آن مین نام می برد. اما آقای ژا ئو ژیانگ(  رئیس جمهور وصدرهیئت رئیسه حزب کمونیست که در سال 1982 برکنار شد و تحت حصر خانگی قرار گرفته بود) خاطرات خود رادر طی سی ساعت ضبط کرد. وی توانست این مطالب را  از زیر فشارهای حصر خارج کند و در سال 2009 این خاطرات چاپ شد . به این ترتیب جنایت های دولت چین در این ماجرا را برملا کرد. این قبیل کارها در کشور خودمان هم سابقه دارد که فردا به آن خواهیم پرداخت.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

 

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته